Het HTC Touch HD "BlackStone" topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 164.380 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:08
Tracy en matt hebben hun review vandaag online staan.
The 10 second review:
Device: HTC Touch HD
Cost: around £549.99 (handset only)
Available to order from: eXpansys, Clove Technology and devicewire.com
Summary: An amazing device with features jam packed within
Best of: Display in general
Worst of: MicroSD location
Als dat het ergste is, dan wordt het een erg aangename review om te lezen!
...als aankomend HD-bezitter in ieder geval :)

Edit: Hmwz, ben nu halverwege de review, maar het weer klopt niet, lijkt soms wel een Copy-Paste van de Diamond/Pro...

[ Voor 10% gewijzigd door IceEyz op 18-11-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Imperium schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:46:
Hoe is het verbruik met HSDPA? op mn TyTN2 zuigt dat letterlijk al de prik uit mn accu..
echt? dan is dat misschien de vampier op mijn toestel.. da's mooi balen dan want ik was altijd gewend chronisch op het internet te zitten met 3 websites open ofzo.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 09:25
Frieda schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:06:
[...]

echt? dan is dat misschien de vampier op mijn toestel.. da's mooi balen dan want ik was altijd gewend chronisch op het internet te zitten met 3 websites open ofzo.. :/
ik zit al 2 dagen zonder opladen (dus ook geen usb sync) en ik heb 34 minuten op accu tomtom genavigeerd (1 blokje accu indicator maar weg), paar keer gebrowsed met gebruik van meerdere tabbladen, zit inmiddels op level 30 van teeter en paar keer gebelt. automatisch pop3 check iedere 60 minuten en paar keer gesms't en 4 uur continue radio geluisterd zonder display aan welliswaar. wat mp3s geluisterd. daarnaast bluetooth connectie altijd open voor gebruik in auto. wifi staat uit wanneer niet nodig (dit is volgens mij wel een stroomvreter) ook hier bij gebrek aan houder nog niet aan de oplader gehad. Nu staat ie nog op 4 blokjes (ca. 40% ofzo). Deze performance hoefde ik voorheen van geen enkele andere smartphone te verwachten.

ook is dit de eerste smartphone die met mijn peugeot bluetooth overweg kan, de tytnII werkte niet op m'n huidige versie van oem chip en ook de iphone en de e-ten telefoons werkte er geen van allen mee. En mijn oude m500 deed het beperkt (alleen simpel opnemen en ophangen).

Terwijl deze touch hd gewoon de volledige profielen ondersteund incl. het bellen vanaf het display in de auto nummers kiezen en volledige weergave van alle info van de telefoon. En dat kon voorheen ook alleen met paar nokia en ericson types.

In God I trust, everyone else pay cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:24
Renshetmens schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:14:
Ik heb gisteren de Touch HD in mn handen gehad, nou zeer benieuwd ofdat dit mn nieuwe toestel zou worden

+Wauw, voorkant met prachtig scherm
+Touchflow ziet er super uit
+Knoppen aan de onderkant geven feedback
+Voelt stevig
+Verbindings mogelijkheden
+Win Mobile 6.1

-Scherm reageerd erg traag en niet nauwkeurig
-Toestel ontzettend groot
-Toestel onzettend dik door camera
-Toestel ontzettend zwaar (voelt ongeveer even zwaar als Xperia)
-Camera stelt niet goed (en zeker niet snel) scherp
-Camera geeft allemaal vreemde kleuren weer wanneer niet optimaal belicht
-Accuduur
-Gps fix snelheid
-TomTom werkt niet op de Nederlandse versie naar horen

Ik ga toch maar voor de Xperia, vooral om accuduur
Ik herken me niet in alle minpunten behalve de camera.
  • -Scherm reageerd erg traag en niet nauwkeurig. Scherm is juist zeer responsief. Bij het gebruik van de stylus is het mogelijk zelfs de kleinste tekst te selecteren in emails ed. Dat lukt niet met een onnauwkeurig scherm.
  • -Toestel ontzettend groot. Ik had hiervoor een N73, en de Touch HD is even hoog, dunner en breder. Qua volume ongeveer gelijk schat ik zo. Maargoed, dit is natuurlijk persoonlijk. Verwacht geen kleine telefoon als ie een 3,8" scherm heeft.
  • -Toestel onzettend dik door camera. Herken ik me niet in, het toestel is 12 mm dik. Het toestel zelf 10mm, maar door een kleine verdikking van de camera is ie op zijn dikst 12mm. Er zijn weinig smartphones te vinden die dunner zijn (incl Iphone).
  • ]-Toestel ontzettend zwaar (voelt ongeveer even zwaar als Xperia). Vind ik persoonlijk juist een voordeel. Het voelt veel degelijker en beter aan als er een beetje gewicht in zit. En het toestel weegt 150 gram, waar hebben we het over. Een pak suiker kopen lukt verder zonder problemen?
  • -Camera stelt niet goed (en zeker niet snel) scherp. Geef ik je volkomen gelijk in, de camera is ruk. Helemaal als je video's probeert te maken.
  • -Camera geeft allemaal vreemde kleuren weer wanneer niet optimaal belicht. Je krijgt een beetje een (te) warme kleurentint. Dit is echter bij de stellen met de witbalans.
  • -Accuduur. Zie eerdere posts hierboven. De accu gaat even lang mee als de N73, boven verwachting dus. Het is wel zo dat de batterij een aantal keer op en ontladen moet worden voor ie wat langer meegaat.
  • -Gps fix snelheid. Ben je op de hoogte van het progje (standaard geinstalleerd) QuickGPS? Deze download (automatisch) een bestandje met de posities van de satellieten. Ik heb in Google Maps en TomTom altijd binnen 10 sec een fix.
  • -TomTom werkt niet op de Nederlandse versie naar horen. Draait hier als een zonnetje, icm de west-europe map.
Natuurlijk ben ik ongetwijfeld enigszins gekleurd in mijn opvattingen, maar ik herkende de minpunten die je noemde zo weinig dat ik ze toch even wilde weerleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
cyble schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:47:
[...]

ik zit al 2 dagen zonder opladen (dus ook geen usb sync) en ik heb 34 minuten op accu tomtom genavigeerd (1 blokje accu indicator maar weg), paar keer gebrowsed met gebruik van meerdere tabbladen, zit inmiddels op level 30 van teeter en paar keer gebelt. automatisch pop3 check iedere 60 minuten en paar keer gesms't en 4 uur continue radio geluisterd zonder display aan welliswaar. wat mp3s geluisterd. daarnaast bluetooth connectie altijd open voor gebruik in auto. wifi staat uit wanneer niet nodig (dit is volgens mij wel een stroomvreter) ook hier bij gebrek aan houder nog niet aan de oplader gehad. Nu staat ie nog op 4 blokjes (ca. 40% ofzo). Deze performance hoefde ik voorheen van geen enkele andere smartphone te verwachten.
ik zit nu steeds met opera op het internet (2 a 3 websites open), mail wordt elke 30 minuten opgehaald, MSN client staat aan.. 3x 5 minuten bellen, agenda bijwerken, en dan is ie na 12 uur leeg. da's dus niet normaal begrijp ik? want dan ga ik terug.. of wordt het nog beter? heb 'm sinds zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
Clock schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:08:
[...]

Ik herken me niet in alle minpunten behalve de camera.

[list]
-Scherm reageerd erg traag en niet nauwkeurig. Scherm is juist zeer responsief. Bij het gebruik van de stylus is het mogelijk zelfs de kleinste tekst te selecteren in emails ed. Dat lukt niet met een onnauwkeurig scherm

....

Natuurlijk ben ik ongetwijfeld enigszins gekleurd in mijn opvattingen, maar ik herkende de minpunten die je noemde zo weinig dat ik ze toch even wilde weerleggen ;)
ik ondersteun je motivatie op alle punten. Echter ben ik wat minder gekleurd omdat ik ook de mogelijkheid heb gehad om prive met andere recente modellen te mogen werken. En het lijstje met minpunten vind ik wanneer ik lees over de omvang, gewicht, een onnauwkeurig scherm en tomtom die niet werkt op de NL versie al behoorlijk getuigen van een is-dit-serieus tag magoe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Is er iemand die misschien voor mij screens kan maken van het camera menu en dan alle submenu's daarvan? Ben ze vergeten te maken voor mn review :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
DaannO schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:24:
Is er iemand die misschien voor mij screens kan maken van het camera menu en dan alle submenu's daarvan? Ben ze vergeten te maken voor mn review :X
Ik zal ze nu voor je fixen, geef me een uurtje ;)

Edit:
http://files.danhof.org/screenshots.rar

Als je meer nodig hebt, geeft een gil :)

[ Voor 13% gewijzigd door Clock op 18-11-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heilig! Dit is perfect _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door DaannO op 18-11-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Hier nog wat screenshots van TomTom, voor het geval je die nog niet had:
http://files.danhof.org/screenshots2.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Graag wil ik even iedereen op deze post wijzen, vooral DaannO, kan die 't mooi meenemen in de Review:

Op deze pagina, bijna onderaan, beweert iemand:

H264 Video, 640x360, 29.97fps Profressive, 1000kbps, 96kbps 48khz AAC

Vloeiend af te spelen in CorePlayer de Windows Media Player (!!!)

Ik ben nu een Wall-E stukje aan 't omzetten naar 800x382, in H264 op 1000kbps, 23.976fps progressief, met 96kbps AAC.. Heb alleen nog géén Touch HD, dus kan de instellingen niet testen.

Dit is goed te doen met XviD4PSP.

Ik kan 'm zometeen wél online gooien, dan kan iemand anders misschien op z'n HD dit testen, aangezien dit zowel de aanschaf van CorePlayer overbodig maakt, als wel een superieure oplossing biedt voor alle Afspeelproblemen op de Diamond/Pro/HD !!

Hopelijk is het SE-X1 Media Panel gauw te gebruiken op de HD :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Zet maar even een stukje (60 sec oid) online en ik check hoe het er uit ziet. ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Dat is wat ik gecodeerd had. Heb zo geen ander beeldmateriaal bij de hand. Paar minuutjes uit het einde an de film, dus niet kijken als je geen spoilers wilt zien :).

Ben nu de hele film, voor mezelf, aan het omzetten naar dit formaat.

offtopic:
Als dit onder copyright-infringement valt, dan moet 't maar weg, maar hopelijk kunnen jullie 't vast testen zo!

[ Voor 33% gewijzigd door IceEyz op 19-11-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

IceEyz schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:37:
Dat is wat ik gecodeerd had. Heb zo geen ander beeldmateriaal bij de hand. Paar minuutjes uit het einde an de film, dus niet kijken als je geen spoilers wilt zien :).

Ben nu de hele film, voor mezelf, aan het omzetten naar dit formaat.

offtopic:
Als dit onder copyright-infringement valt, dan moet 't maar weg, maar hopelijk kunnen jullie 't vast testen zo!
- Hij wilde standaard openen met 'HTC Album' hiermee kreeg ik alleen zwart beeld
- WMP kan het niet afspelen
- CorePlayer speelt hem af, schokkerig. Loopt zeker niet vloeiend, soms moet hij zelfs 2 sec. nadenken en staat het beeld gewoon stil.

Ik heb zelf de hele versie van Wall E op mn HD staan die wel vloeiend draait, DivX/mp3 608x256 reso.

edit: geluid werkt wel, lag aan mijn instelling 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door DeMoN op 19-11-2008 01:44 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196721

Ik had wel gehoord ergens dat als je extensie .avi (die niet werken in de Media Player) verandert in .mp4 hij videobestanden vloeiender zou afspelen omdat het dan wél werkt in de Windows Media Player (beiden MPEG-4 container ofzo). Die beter met de hardware om zou kunnen gaan dan Coreplayer.

Zal wel kul zijn, maargoed.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 196721 op 19-11-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 10:38
ik ben momenteel een muziekje aan het luisteren en aan het surfen, maar ik moet helaas opmerken dat mn touch hd hier toch best veel moeite mee heeft...het scrollen gaat langzaam, de muziek hapert best veel en hij reageert niet echt vlot genoeg. Hier mogen ze nog wel flink wat aan verbeteren...

[ Voor 5% gewijzigd door rob1985 op 19-11-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Het figuur van Xda die dit beweerde heeft dit videootje online gezet:

http://rapidshare.com/files/165195850/xda640480.MP4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-05 15:50
(jarig!)
ik heb zelf inmiddels 10 dagen de touch HD. echter ik heb het gevoel dat ik een klein probleempje heb. het lijkt alsof de backlight niet 100% stabiel is. in sommige schermen heb ik een soort flikkering in beeld (met name het grijze menu balkje van de touch flow ( beetje bovenin het scherm). meer mensen die dit probleem hebben? als ik een film afspeel of op internet zit dan zie ik het niet. met name in touchflow en met grijze achtergronden valt het erg op. hoort dit of is mijn toestel (nu al) defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34
volgens mij komt dit door de autoadjust van de backlight? start --> settings --> tabblad system --> power --> tabblad backlight? Afhankelijk van de lichtbron past die de backlight aan volgens mij.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
IceEyz schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:08:

De video speelt hier vloeiend af in media player. De kwaliteit is alleen niet echt denderend. Ik heb youtube filmpjes afgespeeld (op de HD) die qa kwaliteit een stuk beter waren. Overigens was het filmpje via Opera niet te downloaden, alleen via IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86328

Na 10 jaar Nokia is het wel even flink wennen aan Windows Mobile.

Vervelender is dat ik regelmatig geen ontvangst heb op het telefoonnetwerk (T-Mobile), terwijl dat toch echt de belangrijkste functie is van een telefoon. Hier lees ik verder niets over terug op dit forum, ben ik dan de enige die hier problemen mee heeft? Het komt nu dus voor dat ik urenlang onbereikbaar ben (erg vervelend als ondernemer) voordat ik het ontdek en ik de telefoon kan herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-AH
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 08:13
IceEyz schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:10:
Graag wil ik even iedereen op deze post wijzen, vooral DaannO, kan die 't mooi meenemen in de Review:

Op deze pagina, bijna onderaan, beweert iemand:

H264 Video, 640x360, 29.97fps Profressive, 1000kbps, 96kbps 48khz AAC

Vloeiend af te spelen in CorePlayer de Windows Media Player (!!!)

Ik ben nu een Wall-E stukje aan 't omzetten naar 800x382, in H264 op 1000kbps, 23.976fps progressief, met 96kbps AAC.. Heb alleen nog géén Touch HD, dus kan de instellingen niet testen.

Dit is goed te doen met XviD4PSP.

Ik kan 'm zometeen wél online gooien, dan kan iemand anders misschien op z'n HD dit testen, aangezien dit zowel de aanschaf van CorePlayer overbodig maakt, als wel een superieure oplossing biedt voor alle Afspeelproblemen op de Diamond/Pro/HD !!

Hopelijk is het SE-X1 Media Panel gauw te gebruiken op de HD :).
IceEyz

Ik vind het wel interesant om te weten wat voor programma jij gebruikt om je video's van formaat te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-AH
  • Laatst online: 20-04 08:13
Wall-E lukt niet bij mij! En die van XDA gaat perfect, alleen wat schokken in de player zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
M-AH schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:09:
[...]

IceEyz

Ik vind het wel interesant om te weten wat voor programma jij gebruikt om je video's van formaat te wijzigen.
Staat in zijn post: XviD4PSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

IceEyz schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:08:

Loopt niet helemaal vloeiend, kwaliteit is niet mooi. Wel via WMP te spelen iig

[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 19-11-2008 13:40 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Hmwz.. Tja, ik codeer er nog een paar, op andere resoluties en framerates, en upload ze wel, kijken wat er wel goed gaat werken :)

Dat van XDA dat filmpje, die kwaliteit vond ik ook niet mooi, mja, misschien was de bron wel slecht, dat weet ik niet. Hij heeft gecodeerd met "SUPER", maar dat krijg ik niet aan de praat op Vista hier.

Edit; OK, Twee filmpjes zijn klaar, ben de laatste nu aan het uploaden, maar je kunt ze de komende minuten wederom downloaden vanaf:

Test 2 is een iets anders gecodeerde H264 Mp4 op 640x360, incl. zwarte balken.
Test 3 is een H264 .AVI op 800x328, met een gecorrigeerde framerate naar 25fps.

Dat is snel gebeurd, dus hele kleine stotterinkjes door die conversie moet je niet beoordelen.
Maar als die gaat haperen, dan is dat vrij duidelijk natuurlijk.
Graag zou ik willen weten hoe het geluid is. Heb namelijk de originele 5.1 track om laten zetten naar Stereo Dolby Pro Logic II.

[ Voor 51% gewijzigd door IceEyz op 19-11-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Sorry man, maar ze spelen beide niet op WMP O-)
De mp4 file speelt wel, maar geeft geen beeld en geluid, en de avi geeft een error bij openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Nou, dat gaat dan lekker :P.

Tja, dan ben ik er ook een beetje doorheen. D'r zijn nog veel meer combinaties mogelijk, maar die ga ik niet allemaal nu maken en uploaden. Wachten op CorePlayer met volledige QTV ondersteuning dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman77
  • Laatst online: 03-05 15:50
(jarig!)
Mouki_9 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:20:
volgens mij komt dit door de autoadjust van de backlight? start --> settings --> tabblad system --> power --> tabblad backlight? Afhankelijk van de lichtbron past die de backlight aan volgens mij.
de autoadjust heb ik al uitgeschakeld. maakt niet uit. flikkeren blijft. wederom, hij doet het dus niet altijd (meestal wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233718

JAAAAAA
Ik heb um ook binnen :-)
Maare die instellingen die hij in het begin allemaal uitzoekt (kpn, en verbinding enzo) kun je die later nog een keer doen of gaat het automatisch als ik er een andere sim induw?
Want straks ga ik een andere sim en provider gebruiken dus dan moet het weer aangepast worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 233718 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:24:
JAAAAAA
Ik heb um ook binnen :-)
Maare die instellingen die hij in het begin allemaal uitzoekt (kpn, en verbinding enzo) kun je die later nog een keer doen of gaat het automatisch als ik er een andere sim induw?
Want straks ga ik een andere sim en provider gebruiken dus dan moet het weer aangepast worden
Op het tabblad "verbindingen", onder het kopje instellingen staat iets van verbindingswizard (oid), wat de instellingen goed zet als je van provider wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Iceman77 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:21:
de autoadjust heb ik al uitgeschakeld. maakt niet uit. flikkeren blijft. wederom, hij doet het dus niet altijd (meestal wel)
Dit heb ik meer gelezen en ik ken het fenomeen van mijn eigen 20" desktop LCD. Je ziet het bij bepaalde grijstinten, bij mij als bijvoorbeeld Photoshop start. Daar is weinig tot niets aan te doen. Helderheid op vol zetten helpt voor mijn desktop scherm, maar je mobiel wil je niet altijd met Brightness op 100 hebben staan. Probeer zoveel mogelijk dat grijs te vermijden dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
  • Laatst online: 07:10
Ik heb dat uitlijnen niet erg precies gedaan bij de eerste keer opstarten. Kan ik dit via een menu opnieuw doen of moet ik hem nu een harde reset geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-03 19:35

Fitz

Vincent! We happy?

Start -> instellingen -> systeem -> Scherm -> scherm uitlijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
dhub85 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:22:Ik heb dat uitlijnen niet erg precies gedaan bij de eerste keer opstarten. Kan ik dit via een menu opnieuw doen of moet ik hem nu een harde reset geven?
Dit (het uitlijnen) kun je zonder problemen eindeloos blijven herhalen. Geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 14:09
Wie gaat er een nieuwe startpost maken met daarin handige links en progjes!?

Wat ik me verder nog af vroeg, als ik thuis ben gaat mijn wifi automatisch aan. Terwijl mijn t-mobile internet ontvangst ook aan is. Welke van de 2 wordt er op dat moment gebruikt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-04 11:44
Iceman77 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:01:
ik heb zelf inmiddels 10 dagen de touch HD. echter ik heb het gevoel dat ik een klein probleempje heb. het lijkt alsof de backlight niet 100% stabiel is. in sommige schermen heb ik een soort flikkering in beeld (met name het grijze menu balkje van de touch flow ( beetje bovenin het scherm). meer mensen die dit probleem hebben? als ik een film afspeel of op internet zit dan zie ik het niet. met name in touchflow en met grijze achtergronden valt het erg op. hoort dit of is mijn toestel (nu al) defect?
Ik heb dat ook een keer gehad...bij mij was dat echter alleen het geval als ik een door mijzelf gekozen achtergrond plaatje koos. Als ik terug ging naar een default achtergrond plaatje was het probleem meteen weg en ook niet meer voorgekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242393

JudgeTreve schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:40:
[...]

Ik heb dat ook een keer gehad...bij mij was dat echter alleen het geval als ik een door mijzelf gekozen achtergrond plaatje koos. Als ik terug ging naar een default achtergrond plaatje was het probleem meteen weg en ook niet meer voorgekomen...
Ik heb precies hetzelfde met mijn achtergrond in touchflow (balkje waar provider in staat). Ik begin mij er nu wel een beetje aan te ergeren. Is de skin niet te veranderen zodat dat balkje een andere kleur heeft? ik heb het bij de diamond al gezien maar nog niet bij de HD

Wat ik mij trouwens ook nog af vroeg is of iemand nog leuke programma's heeft die er ook echt mooi uitzien op het scherm van de HD. Heel veel hebben een saai windows mobile uiterlijk en zijn gemaakt voor QVGA scherm.
Het zou trouwens ook wel mooi zijn als de nieuwe coreplayer (met QTV) de resolutie van de HD ondersteund en wat meer vinger vriendelijk is

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 242393 op 19-11-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235785

Mischien ook handig om aan te geven in de startpost, dat veel programma's pas werken als je het .Net compact Framework 3,5 hebt geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ik wil anders wel een geheel nieuwe startpost ik elkaar draaien voor in Deel 2, waar we zo'n beetje wel aan toe zijn. Maar ik wil de huidige TS niet tegen 't hoofd schoppen, dus als peugeot206gt het goed vindt, of misschien zelf al een nieuwe TS klaar heeft/mee bezig is..

[ Voor 12% gewijzigd door IceEyz op 19-11-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

peugeot206gt schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:58:
De HTC Touch HD is het nieuwe paradepaardje van HTC
Doink: HTC MAX 4G T8290, is de echte shit _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwemobiel.nl/images/toestellen/htc-max4g.jpg

Bevat WiMax en 8GB intern geheugen >:)

Ben al bezig met een TS'je die vandeweek gepost gaat worden!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
CLB schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:38:
Doink: HTC MAX 4G T8290, is de echte shit _/-\o_
Ben al bezig met een TS'je die vandeweek gepost gaat worden!
Het spijt me heel erg, maar dat is een Yota-only toestel, oftewel, Rusland-only!

Toestel is al een tijd lang bekend hoor, maar hier hebben we er niets aan, er is nog geen landelijk WiMax netwerk. In 2009 worden de frequenties geveild.. Maar voorlopig hoef je dit toestel hier nog niet te verwachten, of beter gezegd, waarschijnlijk nooit!

[ Voor 10% gewijzigd door IceEyz op 19-11-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Oelala CLB is betreurd... Waarom staat er dan 'verwacht' haha, even naar Russia toe!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CLB schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:50:
Oelala CLB is betreurd... Waarom staat er dan 'verwacht' haha, even naar Russia toe!
Het toestel zal alleen in Rusland uitkomen. HTC wil hem misschien ook in Australië gaan uitbrengen echter HTC NL kon nog niets over ons land zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03
Kassad schreef op maandag 17 november 2008 @ 06:36:
Kan iemand een vergelijking geven van de signaalsterkte tussen de Diamond en de HD? Ik heb nu een Diamond maar daar valt het HSDPA signaal voor mijn gevoel snel weg. Ik zou graag weten hoe hoe deze twee toestellen verhouden op het hetzelfde netwerk. Alvast bedankt!
Even een schopje van mijn vraag over de signaal-sterkte in vergelijking met de Diamond.. Hebben we een Diamond eigenaar dien een HD heeft gekocht?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DaannO schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:52:
[...]
Het toestel zal alleen in Rusland uitkomen.
HTC wil hem misschien ook in Australië gaan uitbrengen echter HTC NL kon nog niets over ons land zeggen :)
Ajaa dankje, hoef ik geen TS meer te starten ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Laatst online: 01-04 18:28
Kassad schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:02:
[...]

Even een schopje van mijn vraag over de signaal-sterkte in vergelijking met de Diamond.. Hebben we een Diamond eigenaar dien een HD heeft gekocht?
Ja dat ben ik, ik heb hiervoor een diamond gehad, en de ontvangst is verbeterd met de HD. Waar ik soms beneden bij ons vweleens verbinding verloor heb ik daar nug een last meer van. Waar ik soms op zolder HSDPA dekking had, heb ik dat nu altijd. En het ligt niet aan een verbetering van tmobile, mn broertje heeft nmlk geen verbetering ondervonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Bert2000 op 19-11-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb sinds vanavond mijn touch, en heb een aantal vragen:

1. Als ik wireless verbonden ben, dan maakt opera geen gebruik van die verbinding maar gewoon 3G. Hoe kan ik dit instellen? IE maakt wel gebruik van de wlan verbinding.
2. Ik heb TomTom geinstalleerd maar ik zie geen icoon in mijn programma's lijst. Hoe kan ik deze toevoegen? Shortcut oid?
3. Op mijn N95 belde ik vaak met Voip; Wat is goede software voor Windows Mobile?
4. Is het mogelijk om voor alle applicaties de telefoon ook landscape te gebruiken? Het toetsenbord is op portrait modus niet echt bruikbaar zonder stylus imho.
5. Is er een mogelijkheid om te syncen met Firefox?
6. Is het scherm helderder te maken? Wit is nu enigszins gelig.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

J3roen schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:11:

Thanks!
Ga naar instellingen -> Tabje systeem -> Energie -> Tabje verlichting:
Zet daar automatisch uit en je kan je scherm helderder/witter maken.

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Top, dat is al een van mijn vragen opgelost :)

Anoniem: 281222

Hallo iedereen, ik volg dit topic nu al een tijdje en ik sta eigenlijk op het punt om de HD aan te schaffen. Ik heb een dag of 4 een gloednieuwe Xperia X1 mogen bezitten maar heb deze uiteindelijk teruggebracht omdat er TE veel mis was met het ding (scheurtjes, crappy schuifmechanisme, afbladderende verf en ga zo maar door). Flink balen dus, ik ben dus gauw verder gaan zoeken naar een goede vervanger en kwam uiteindelijk uit bij de HD. Nu heb ik nog wel een paar vragen over het apparaat zelf:

- Ik lees berichten over 'flikkerende' schermen, heeft iedereen hier last van en is het erg vervelend?
- Hoe presteert het apparaat in termen van GPS lag? Heb hier nog geen concreet antwoord op gevonden, niet op GoT noch XDA

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
[...]

Ik heb ook een Diamond gehad en nu de HD. Ik heb KPN en HSDPA verbinding lijkt bij mij sterk verbeterd te zijn. Ik heb nu bijna altijd een verbinding, met de Diamond sprong die ook vaak naar GPRS.

• cyble
Anoniem: 281222 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 00:28:
Hallo iedereen, ik volg dit topic nu al een tijdje en ik sta eigenlijk op het punt om de HD aan te schaffen. Ik heb een dag of 4 een gloednieuwe Xperia X1 mogen bezitten maar heb deze uiteindelijk teruggebracht omdat er TE veel mis was met het ding (scheurtjes, crappy schuifmechanisme, afbladderende verf en ga zo maar door). Flink balen dus, ik ben dus gauw verder gaan zoeken naar een goede vervanger en kwam uiteindelijk uit bij de HD. Nu heb ik nog wel een paar vragen over het apparaat zelf:

- Ik lees berichten over 'flikkerende' schermen, heeft iedereen hier last van en is het erg vervelend?
- Hoe presteert het apparaat in termen van GPS lag? Heb hier nog geen concreet antwoord op gevonden, niet op GoT noch XDA
Heb ik geen last van van een flikkerend scherm. Belichting staat wel op sensor (automatisch instellen) maar in zowel volledige duisternis als in volle zon nog geen last van gehad...

mbt gps lag. Hier is een fix voor die ik dus had gepost in dit topic (concreet) en waar een reactie op was dat dit werkte (concreet). Zelf heb ik deze fix nog niet toegepast omdat ik de lag wel vind meevallen in de praktijk 10tal meters bij 100 km/h. Maar met vga resolutie kun je weer wel verder kijken waardoor die paar pixels dat je voorbij de straat bent voordat je er werkelijk voorbij bent te verwaarlozen is omdat je toch van te voren al moet anticiperen die straat in te gaan slaan indien nodig. Voor de orientatie vind ik de lag ook niet storend.

• chaosdescends
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-02-2022
J3roen schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:11:
Ik heb sinds vanavond mijn touch, en heb een aantal vragen:

1. Als ik wireless verbonden ben, dan maakt opera geen gebruik van die verbinding maar gewoon 3G. Hoe kan ik dit instellen? IE maakt wel gebruik van de wlan verbinding.
2. Ik heb TomTom geinstalleerd maar ik zie geen icoon in mijn programma's lijst. Hoe kan ik deze toevoegen? Shortcut oid?
3. Op mijn N95 belde ik vaak met Voip; Wat is goede software voor Windows Mobile?
4. Is het mogelijk om voor alle applicaties de telefoon ook landscape te gebruiken? Het toetsenbord is op portrait modus niet echt bruikbaar zonder stylus imho.
5. Is er een mogelijkheid om te syncen met Firefox?

Thanks!
Antwoord op deze vragen zoude mij ook erg verder helpen!
Vooral met het wireless want ik heb nog geen internet abbo op men telefoon.....

Voor het gebruiken van verschillende programma's in landscape mode kun je Gyrator gebruiken:

linkje: http://gyrator.brins0.net/

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

chaosdescends schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:29:
[...]

Antwoord op deze vragen zoude mij ook erg verder helpen!
Vooral met het wireless want ik heb nog geen internet abbo op men telefoon.....

Voor het gebruiken van verschillende programma's in landscape mode kun je Gyrator gebruiken:

linkje: http://gyrator.brins0.net/
Gyrator werkt volgens mij niet op de NL HD's iig bij mij niet
Maar GSen werkt wel :)

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

cyble schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:57:
[...]

Heb ik geen last van van een flikkerend scherm. Belichting staat wel op sensor (automatisch instellen) maar in zowel volledige duisternis als in volle zon nog geen last van gehad...

mbt gps lag. Hier is een fix voor die ik dus had gepost in dit topic (concreet) en waar een reactie op was dat dit werkte (concreet). Zelf heb ik deze fix nog niet toegepast omdat ik de lag wel vind meevallen in de praktijk 10tal meters bij 100 km/h. Maar met vga resolutie kun je weer wel verder kijken waardoor die paar pixels dat je voorbij de straat bent voordat je er werkelijk voorbij bent te verwaarlozen is omdat je toch van te voren al moet anticiperen die straat in te gaan slaan indien nodig. Voor de orientatie vind ik de lag ook niet storend.
Het beeld is bij mij gewoon 101% in oorde alleen krijg ik met TomTom7 op geen mogelijkheid een GPS signaal! Googlemaps vind wel 8 GPS punten.

[CiP] Aqueum initium TJ09

• Fly-guy
  • Niet online
DeMoN schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:24:
[...]

Heb een NL versie en gyrator (na het installeren van framework) werkt als een zonnetje...

Anoniem: 233718

Anoniem: 235785 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:32:
Mischien ook handig om aan te geven in de startpost, dat veel programma's pas werken als je het .Net compact Framework 3,5 hebt geinstaleerd.
En hoe installeer je dat op je windows mobile?
Want daar snap ik effe helemaal niets van
8)7

• Cobra01
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-04 11:25
Heb m nu een paar dagen in huis, tis ff wennen maar loopt aardig goed.

maar zit toch wel met iets waar ik niet uitkom, tijdens het bellen naar bijv. een helpdesk en je een keuze moet moet maken met "druk op 1 voor dit en op 2 voor dat" kan ik die cijfers er niet meer voorkrijgen.
krijg een paar functies te zien en via t menu zie ik t ook niet.
zie nu echt iets over t hoofd? 8)7

2e vraag

als je iets verwijderd blijven er soms nog iconen achter die dan niet meer werken, hoe krijg ik dit er weer uit?

bvd,

• Fly-guy
  • Niet online
Anoniem: 233718 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:50:
[...]

En hoe installeer je dat op je windows mobile?
Want daar snap ik effe helemaal niets van
8)7
Ff zoeken op de microsoft site geeft je deze:
http://www.microsoft.com/...41345b3385&displaylang=en
Je touchHD aansluiten op je computer en dan het bestand uitvoeren, installeert hij het vanzelf op je touchHD.

Je kunt ook deze file dpwnloaden, dit schijnt alleen het gedeelte te zijn voor je touchHD (de andere file zit meer in), maar deze zelf niet getest...
Cobra01 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:54:
Heb m nu een paar dagen in huis, tis ff wennen maar loopt aardig goed.

maar zit toch wel met iets waar ik niet uitkom, tijdens het bellen naar bijv. een helpdesk en je een keuze moet moet maken met "druk op 1 voor dit en op 2 voor dat" kan ik die cijfers er niet meer voorkrijgen.
krijg een paar functies te zien en via t menu zie ik t ook niet.
zie nu echt iets over t hoofd? 8)7
Als je aan het bellen bent, moet je ergens een "knopje" zien waar toetsenblok opstaat. Als je daarop klikt, krijg je je toetsen weer terug..

[ Voor 30% gewijzigd door Fly-guy op 20-11-2008 12:04 ]

Anoniem: 281222

cyble schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:57:
[...]

Dat klinkt in ieder geval erg positief en dat is mooi, kan ik 'm eindelijk gaan bestellen :) Wellicht dat die fix wel nodig is in 'voetganger-modus', we zullen zien. Thx cyble voor je antwoord.

• Cobra01
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-04 11:25
Fly-guy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:56:
Als je aan het bellen bent, moet je ergens een "knopje" zien waar toetsenblok opstaat. Als je daarop klikt, krijg je je toetsen weer terug..
jah daar had ik al op gedrukt maar heb dat dus niet goed gedaan en kreeg er wat anders voor, maar werkt idd.
thx fly

Anoniem: 196721

Anoniem: 281222 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 00:28:

Hij loopt ietwat achter. Bij Google Maps meer dan bij Tomtom. Bij Google Maps loopt hij hinderlijk achter, bij Tomtom niet. Daarnaast is er een GPS-lag fix en dan heb je vrijwel nergens meer last van.

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
[...]

Heb ze zelf beide en ik merk eerlijk gezegd geen verschil. Althans niet bewust. heb een KPN UMTS simkaartje en bij beide telefoons staat er de ene keer een H en de andere keer weer 3G.

Overigens raad ik mensen aan extra voorzichtig te zijn met dit apparaat. Mijn buurjongen repareert PDA's (voornamelijk iPhone en HTC) en heeft nu al de eerste aanvraag voor het repareren/vervangen van een gebroken scherm. Bij zowel de diamond als de HD blijkt dus dat de plastic laag en glaslaag vastgeplakt zitten aan weer een ander deel waardoor reparatie bijna 200 pleuro kost. Gebroken schermen na valpartijen van bijvoorbeeld de iPhone doet hij geloof ik al voor 90 en als ik zie hoeveel mensen er dagelijks langskomen gebeurt dit dus blijkbaar aan de lopende band. Zal vragen of ik wat foto's mag maken als hij uit elkaar ligt. Misschien dat mensen het leuk vinden om te zien hoe hij verder in elkaar zit

[ Voor 44% gewijzigd door soundwave070 op 20-11-2008 14:23 ]

• IceEyz
soundwave070 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:11:
Zal vragen of ik wat foto's mag maken als hij uit elkaar ligt. Misschien dat mensen het leuk vinden om te zien hoe hij verder in elkaar zit
Dat zou ontzettend leuk zijn :).

Overigens, het lijkt me ook niet de bedoeling dat je je nieuwe HD op de grond laat kletteren. Dat je dan een dure reparatie hebt, lijkt me logisch. Daarvoor wil ik 'm dan ook wel verzekeren.

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-05 21:46
(jarig!)
bijna tijd voor deel 2.... toch jammer dat er binnen het forum niet zoveel aandacht is voor deze telefoon, in vergelijking met de xperia

[ Voor 62% gewijzigd door Felke op 20-11-2008 15:52 ]

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
DeMoN schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:24:
[...]

Gyrator werkt bij mij prima op de HD zelfs nog beter dan de Gsen.

Lidy

• dhub85
Hier werkt hij tot nu toe prima. Het scherm reageert vaak beter op mijn vinger dan op de stylus. Van het flikkeren van het scherm heb ik gelukkig geen last.

Het is mijn eerste smartphone, dus het is allemaal even wennen. Na een dag ben ik er inmiddels wel aan gewend. Een aantal dingen werken echter nog niet helemaal. Zo krijg ik na 1 min nog geen gps fix, zowel binnen als buiten niet. Dit heb ik met google maps geprobeerd.

Daarnaast lukt het me niet om nline te komen op msn. Ik kan wel mijn contactpersonen zien, maar niet online komen. Ik krijg dan een melding dat mijn verbinding niet deugt. Ik heb wel gewoon ontvangst. Hebben anderen hier ook last van?

• IceEyz
Google Maps GPS Fix is bij vrijwel iedereen erg traag geloof ik. Met andere navi-programma's zou je veel sneller een fix moeten hebben. QuickGPS kan ook helpen.

dhub85, heb je evt. ingeschakelde proxy's al weggehaald?

• dhub85
IceEyz schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:16:
dhub85, heb je evt. ingeschakelde proxy's al weggehaald?
Bij start-instellingen-verbindingen en bij de opties in de browser vind ik geen proxy opties. Staat die standaard niet sowieso uit (t-mobile)

• dhub85
dhub85 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:32:
[...]

Bij start-instellingen-verbindingen en bij de opties in de browser vind ik geen proxy opties. Staat die standaard niet sowieso uit (t-mobile)
proxy staat inderdaad uit, maar ik kom nog steeds niet online bij msn...

• IceEyz
Morgen open ik deeltje 2, met goedkeuring van onze huidige TS.

Over je MSN-problemen, zoek eens een beetje rond anders, er staan vast wel gelijksoortige problemen in de Diamond-topics of op Xda-devs..

offtopic:
MORGEN KOMT 'IE BINNEN BINNEN.. JAAAA....JOEPIE!!1!!!!11 (stik) Ugh.. woeps, sorry... maar 't is wel waar!

[ Voor 3% gewijzigd door IceEyz op 20-11-2008 18:45 ]

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03
Mensen, bedankt voor de reacties over signaalsterkte! Dat wordt een HD voor ondergetekende :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• DaannO
Btw, er zit bovenop bij de aan en uitknop een status led en zit er nou wel of niet eentje bij het boxje aan de voorkant nog eentje :?

• cyble
DaannO schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:19:
Btw, er zit bovenop bij de aan en uitknop een status led en zit er nou wel of niet eentje bij het boxje aan de voorkant nog eentje :?
nee dat is de lichtsensor om je brightness van je scherm automatisch te laten aanpassen zodat dat weer batterijen bespaard :)

• DaannO
Dank!

• Mouki_9
ik merk net iets raars op. Ik kijk naar het geheugengebruik, 57% gebruikt, terwijl ik niks open heb staan. Zal wel, ik start opera, nog steeds 57%... 3 tabs geopend, nog steeds 57% opera gesloten, nog steeds 57% in gebruik. Komt dit doordat opera in de rom zit? Of mis ik nu iets. Ik vind wel dat opera best sloom reageert soms. Vooral het klikken op links snapt hij vaak niet en schuift die de scherm dan maar lukraak opzij.......zucht...

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 14:09
Mouki_9 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:45:
ik merk net iets raars op. Ik kijk naar het geheugengebruik, 57% gebruikt, terwijl ik niks open heb staan. Zal wel, ik start opera, nog steeds 57%... 3 tabs geopend, nog steeds 57% opera gesloten, nog steeds 57% in gebruik. Komt dit doordat opera in de rom zit? Of mis ik nu iets. Ik vind wel dat opera best sloom reageert soms. Vooral het klikken op links snapt hij vaak niet en schuift die de scherm dan maar lukraak opzij.......zucht...
Heb precies hetzelfde! Draai ik veel of weinig dingen tegelijk, mijn geheugen status is altijd 57/58% :?

• Mouki_9
eigenlijk heb ik niet eens veel dingen erop gezet:
cf .net 3.5
gyrator2
google maps
tomtom7
resco explorer
bejeweled2
s2u2
en nog wat kleine dingetjes die maar heel klein zijn.
het rare is, ik heb bijna nooit wat open staan........
normaal gebruik (bijna niks doen, wat door menu's heen scrollen, alleen bluetooth staat hele dag aan) is na 8 uur al 3/4 van accu op

[ Voor 34% gewijzigd door Mouki_9 op 20-11-2008 20:01 ]

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
IceEyz schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:16:
Google Maps GPS Fix is bij vrijwel iedereen erg traag geloof ik.
Ik krijg met Google Maps een fix zonder GPS binnen 10 seconde en met GPS binnen 15 seconde (binnen, bij het raam...)

Geheugen gebruik hier ook minimaal 50%

Gyrator2 krijg ik een foutmelding (application error, CF .net 3.5 is geinstalleerd)

Ik heb met WiFi een trage verbinding. Streamen van een MP3 vanaf mijn computer gaat niet zonder haperen. Browsen gaat traag. Ik heb de instelling al naar optimaliseren voor snelheid gezet.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• dhub85
Zitten er trouwens ledjes onder die 4 onderste toetsen? Ik krijg ze niet aan en erg handig is het niet dat ze uit zijn....

• Frieda
  • Niet online
Mouki_9 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:58:
eigenlijk heb ik niet eens veel dingen erop gezet:
cf .net 3.5
gyrator2
google maps
tomtom7
resco explorer
bejeweled2
s2u2
en nog wat kleine dingetjes die maar heel klein zijn.
het rare is, ik heb bijna nooit wat open staan........
normaal gebruik (bijna niks doen, wat door menu's heen scrollen, alleen bluetooth staat hele dag aan) is na 8 uur al 3/4 van accu op
dit heb ik dus ook. heb jij iets van een serienummer op je accu staan ofzo? misschien zit er een foute partij tussen..

• Clock
dhub85 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:18:
Zitten er trouwens ledjes onder die 4 onderste toetsen? Ik krijg ze niet aan en erg handig is het niet dat ze uit zijn....
Dat klopt, die ledjes zijn er dan ook niet :)
Frieda schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:41:
[...]

dit heb ik dus ook. heb jij iets van een serienummer op je accu staan ofzo? misschien zit er een foute partij tussen..
Laadt eerst je batterij eens 5 a 10 keer opnieuw op (opladen/ontladen/opladen..). Dit scheelt echt een bak. Hij gaat nu al 2 dagen mee, en zit nog steeds voor 1/3e vol. En dan gebruik ik nog redelijk wat tomtom, en 4 uur muziek luisteren, en spelen/mailen/internetten. Batterij is top hier, maar wel pas na een aantal keer opladen.

[ Voor 50% gewijzigd door Clock op 20-11-2008 20:50 ]

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:06
Uitgebreide Nederlandstalige review is hier te vinden:
http://www.allaboutphones...-hd-blackstone-t4006.html

Heb er zelf ook even mee mogen spelen. Wat me vooral opviel was het prachtige geluid via mijn Bose oordopjes. Toch wel een groot voordeel die 3,5mm plug. Lange tijd geleden dat ik echt heb lopen genieten van muziek via een smartphone :) .

Er leuk toestel, al geef ik toch de voorkeur aan de wat kleinere Diamond.

• Mouki_9
Clock schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:48:
[...]

Dat klopt, die ledjes zijn er dan ook niet :)

[...]

Laadt eerst je batterij eens 5 a 10 keer opnieuw op (opladen/ontladen/opladen..). Dit scheelt echt een bak. Hij gaat nu al 2 dagen mee, en zit nog steeds voor 1/3e vol. En dan gebruik ik nog redelijk wat tomtom, en 4 uur muziek luisteren, en spelen/mailen/internetten. Batterij is top hier, maar wel pas na een aantal keer opladen.
ik heb 'm sinds vrijdag, dus bijna een week. Elke dag is die wel leeg, dus elke dag volgeladen. Dan zou de accuduur toch wel wat beter moeten zijn dan een dag?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Woei... flitsnav is geweldig, dit heb ik gekoppeld met mijn TomTom7. Als ik flitsnav opstart, download hij alle mobiele flitsers vanaf flitsservice.nl als ov2 bestand, zet deze in mijn map van tomtom zodat het als een poi wordt gezien en start dan tomtom op. Erg cool. Ook heb ik meteen alle vaste flitsers erin gezet, hier heb ik de site http://poiplace.oabsoftware.nl voor gebruikt (www.bugmenot.com voor account)

• Frieda
  • Niet online
Mouki_9 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:59:
[...]

ik heb 'm sinds vrijdag, dus bijna een week. Elke dag is die wel leeg, dus elke dag volgeladen. Dan zou de accuduur toch wel wat beter moeten zijn dan een dag?
ja ik ook, vrijdag gehaald en nu al 9 keer opgeladen!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Frieda schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:11:
[...]

ja ik ook, vrijdag gehaald en nu al 9 keer opgeladen!
Iemand eerder in dit topic vertelde mij dat aangezien het een Lion batterij is het goed is hem NIET elke keer helemaal leeg te laten lopen en dan op te laden. Dit deed ik altijd met mijn oude mobieltjes.
Nu hang ik mn HD zo vaak mogelijk aan een USB kabel (in mn auto, via een PC, etc) en laad hem 's nachts ook nog eens vaak gewoon op. Gewoon lekker laden, volgens mij heb ik al vooruitgang geboekt. Maar ik heb hem nog geen volle week, dus weet het nog niet zeker.

• Frieda
  • Niet online
ik heb 'm tot nu toe steeds opgeladen toen er nog 3 van die streepjes stonden.. is dat dan te leeg? of hangt ie bij jou gewoon echt chronisch aan de lader?

• Clock
DeMoN schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:13:
[...]

Iemand eerder in dit topic vertelde mij dat aangezien het een Lion batterij is het goed is hem NIET elke keer helemaal leeg te laten lopen en dan op te laden. Dit deed ik altijd met mijn oude mobieltjes.
Nu hang ik mn HD zo vaak mogelijk aan een USB kabel (in mn auto, via een PC, etc) en laad hem 's nachts ook nog eens vaak gewoon op. Gewoon lekker laden, volgens mij heb ik al vooruitgang geboekt. Maar ik heb hem nog geen volle week, dus weet het nog niet zeker.
Het helemaal uitputten van de accu is idd niet goed (Dus nadat ie uit is gevallen nogmaals aanzetten en stug doorgaan ed). Gewoon lekker gebruiken en opladen als ie leeg (lees: melding geeft) werkt prima.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Frieda schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:25:
ik heb 'm tot nu toe steeds opgeladen toen er nog 3 van die streepjes stonden.. is dat dan te leeg? of hangt ie bij jou gewoon echt chronisch aan de lader?
Nee valt wel mee, gewoon zodra hij wat leger raakt, 1 of 2 streepjes of zo, dan laad ik hem ff op zodat ik het einde van de dag haal. evt gooi ik hem dan weer de hele nacht voor het slapen gaan aan de lader

• Mouki_9
het is ook niet het helemaal uitputten van de accu, ene keer is er nog 2 blokjes over, andere keer 3. Het is niet zo dat hij uitvalt en dat ik hem daarna pas op ga laden. Nieuwe phone heeft mijn aandacht gewoon :D

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28
@DeMoN; heb jij een houder in je auto dat je Touch HD staat of ligt? (Dus portrait of landscape?
Ik snap namelijk niet dat op alle fora iedereen de navigatie in landscape wilt hebben (dus liggend), terwijl ik nog geen enkele car holder heb gezien waar ik de telefoon dan ook zo in kan klikken.
Het lijkt mij ook mooier om hem gewoon rechtop te hebben, zodat de kabeltjes naar beneden hangen...
Hoe gebruik jij TomTom? Portrait of landscape?

Net heb ik die review even gelezen op allaboutphones, maar ik heb geen usb kabel of earphones in diamant vorm. Tenminste ik kan er geen diamant in ontdekken. Zullen we het op creatief schrijven houden? de inhoud van hun doos en die van mij was hetzelfde na het zien van het filmpje....

Waar is de druk knop voor trouwens op de headset? Ik heb er een paar keer op gedrukt, maar er gebeurde niks...

[ Voor 31% gewijzigd door MrDirect op 20-11-2008 22:45 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Vatt schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:36:
@DeMoN; heb jij een houder in je auto dat je Touch HD staat of ligt? (Dus portrait of landscape?
Ik snap namelijk niet dat op alle fora iedereen de navigatie in landscape wilt hebben (dus liggend), terwijl ik nog geen enkele car holder heb gezien waar ik de telefoon dan ook zo in kan klikken.
Het lijkt mij ook mooier om hem gewoon rechtop te hebben, zodat de kabeltjes naar beneden hangen...
Landscape gebruik ik helemaal niet zoveel, zeker niet voor TomTom, vind ik ook zeer onlogisch!
Het spelen met Gyrator (wat ik nu ook 'draai' ;) ) is ten eerste gewoon leuk en het enige waar ik het ECHT voor gebruik is fullscreen RDP. Trouwens een aanrader om te proberen, dat is echt een genot, als je dan je stylus pakt kun je gewoon een Windows desktop PC beheren met RDP :D

Verder gebruik ik het af en toe voor mail/sms en zo, maar ook niet altijd. Zelfs Opera draai ik vaak in portrait, bijv. nu.nl als je ff wil zien wat alle nieuws is op een rijtje of fora index listing zoals GoT, dan is landsacpe onhandig, gelukkig rotate het screen automatisch ;)

drukknop headset is 1x indrukken openemen, 1x indrukken on hold, 1x lang indrukken ophangen.

als je wilt bellen: 1x indrukken, spreek naam in (moet je wel een ingesproken naam hebben opgenomen voor een contact) en hij belt die automatisch :)

ik vind de headset ook niet diamantvormig btw..

[ Voor 10% gewijzigd door DeMoN op 20-11-2008 22:50 ]

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:52
Vatt schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:36:
Ik heb een universele houder die met houder en al gekanteld kan worden. Dan zet je hem er portrait in, maar draai je hem naar landscape. Prima ding, 8 euro en tomtom landscape is veel fijner :D

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Vanavond even met Tomtom genavigeerd met mijn bluetooth carkit. Het geluid gaat niet via de carkit maar gewoon via de telefoon. Is dat een instelling? Zo ja, waar kan ik die vinden?

Behoorlijk lastig; ik ben met mijn nokia n95 gewend dat het gewoon via de carkit gaat (dat is dan niet met TomTom maar met Garmin & Route 66).

Verder vind ik Opera soms behoorlijk traag; bij het inzoomen en scrollen blijft hij soms gewoon even hangen.

Al met al vind ik het een mooi toestel, maar wat mij betreft nogal wat kinderziekten, en/of ontwerpfouten. Maar dat kan ook aan mijn gebrek aan kennis van Windows Mobile liggen :)

Ik had eindelijk een voip client gevonden (fringe) met als resultaat dat de speakers gebruikt wordt, en dus iedereen gezellig je gesprek kan volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Nieuw topic (in aanbouw, maar ik wil nu echt slapen pfff)..

(Met goedkeuring van peugeot206gt, huidige TS, :))

[ Voor 17% gewijzigd door IceEyz op 21-11-2008 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ik mis in het nieuwe topic nog een lijstje met tools en apps voor de HD.
Zoals Gsen, Gyrator, linkje naar wat XDA pagina's (thema, comp. lijstje), zeg maar alle leukere linkjes uit dit topic :D

En natuurlijk ook de tweaks en tips.

Wilde het nieuwe topic niet vervuilen, dus nog effe hier.... 8)

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282439

Kent iemand al een Hard-SPL voor het unlocken?
Is het unlocken van de HD al mogelijk?
Mvg,
Geelkapke
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar je het goedkoopste toestel/abbo kunt kopen.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het HTC Touch HD levertijden en abonnementen topic.