HTC Touch HD bezitters, kunnen jullie mischien foto's uploaden zodat wij camera kwaliteit kunnen bekijken ?
of wat vinden jullie van 5.0 camera ?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
Ga er maar vanuit dat als je een cameratelefoon wilt je HTC moet laten liggen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 01:36:
HTC Touch HD bezitters, kunnen jullie mischien foto's uploaden zodat wij camera kwaliteit kunnen bekijken ?
ehm, dat helpt niet echt. Als je in instellingen-verbindingen-verbindingen geen verbinding aanmaakt (of diegene verwijderd die er al staat) kan het toestel geen internetverbinding maken (want de instellingen zijn verwijderd). Via Wifi werkt het wel nog omdat die instellingen via de comm-manager werken.truffel50 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:17:
[...]
instellingen-telefoon-band. zet de bovenste band op gsm en de onderste op handmatig. dan zit je goed
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Heb je je HTC al eens opnieuw opgestart?chaosdescends schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:04:
Ik heb hem ook binnen! en is inderdaad een zeer strak toestel!
Heb tomtom ook erop geinstalleerd en werkt bij mij prima! echter krijg ik tomtom niet onder het kopje programma's in touchflo!! en hij staat ook niet onder start programma's.... het is mijn eerste Wm phone zou iemand mij kunnen wijzen hoe dit moet????
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
De autolader werkte 60 seconden daarvoor nog wel (of in ieder geval zolang het duurt om je sim uit de P3600 te halen, in de touchHD te stoppen, op te starten en in te pluggen...). De oorspronkelijke lichtnetadapter van de P3600 doet het nog wel prima, zal de P3600 nog eens aan de autolader hagen, kijken of hij inderdaad niet toevallig in die 60secs kapot gegaan is...allard_070 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:20:
[...]
[...]
Dat is raar, volgens mij zou dit moeten werken. Je weet zeker dat de autolader werkt? Of dat alle zekeringen in de auto heel zijn?
Dit alles trouwens onder voorwaarde dat de HD ook aan de computer gehangen kan worden om op te laden. Ik heb hem zelf nog niet dus kan het niet testen.
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door Fly-guy op 15-11-2008 11:12 ]
Verwijderd
Verwijderd
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 20:05 ]
Verwijderd
zal er morgen bij daglicht wat maken en postenVerwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 01:36:
Ja heb ik al gedaan... Had hem de eerste keer op de geheugenkaart geïnstalleerd maar toen stond die ook niet onder programma's. Heb hem toen verwijdert want hij staat wel gewoon onder programma's verwijderen. En toen opnieuw geïnstalleerd op het telefoon geheugen dit maakte geen verschil.
Als je via WiFi verbinding maakt, moet je de smtp server van je provider invullen. Je maakt immers gewoon gebruik van je eigen internet verbinding op dat moment. Dus als je thuis xs4all hebt, moet je de smtp server van xs4all invullen. Alleen dan krijg je waarschijnlijk weer problemen als je via Vodafone je mail wilt versturen... Misschien is een authenticated smtp server een oplossing?robvanpraat schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:38:
Ik kan alleen maar mail verzenden en ontvangen via m'n telefoonverbinding. Via Wifi geeft ie aan dat de synchronisatie is mislukt. Ik vermoed dat dit komt doordat de SMTP server dan niet goed is (ik heb Vodafone). Zijn er meer meer die dit probleem hebben/kennen en een mogelijke oplossing weten. Want het heeft mijn voorkeur om toch zoveel mogelijk via het snelle wifi binnen te halen en alleen als er geen wifi is gebruik te maken van de data vebinding.
[ Voor 22% gewijzigd door MrDirect op 15-11-2008 20:18 ]
Kijk eens daar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398265Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:49:
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik de softwarekeys kan veranderen? Ze zijn nu toegewezen aan telefoon en programma's maar ik heb daar liever wat anders.
[ Voor 10% gewijzigd door truffel50 op 16-11-2008 09:10 ]
Lidy
ik weet de logica ook niet. vind het ook onlogisch. bij mij staat nu Agenda One ipv telefoon.mattrob schreef op zondag 16 november 2008 @ 09:47:
Weet iemand ook wat de logica is om op de eerste pagina de linker softkey aan Telefoon toe te wijzen ? Als ik naar Telefoon wil, druk ik wel gewoon op het hoorntje, daar heb ik de softkey niet voor nodig. Deze doen precies hetzelfde volgens mij ?
[ Voor 29% gewijzigd door truffel50 op 16-11-2008 10:10 ]
Lidy
Dat pennetje heb ik eigenlijk alleen de eerste minuut gebruikt, maar meer uit gewoonte. Daarna terug gestopt en nooit meer gebruikt, ook niet tijdens het browsen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:05:
Minpunten
- Browsen: zoomen, back, linkjes aanklikken, scrollen, gaat allemaal te traag en haperend en je hebt absoluut je pennetje nodig
Beide heb ik geen last (meer van). In het begin wat tflw3d ook wat traag, maar gaat nu als de brandweer, geen idee waaraan dat ligt.. Merk wel dat er programma's zijn die het hele zooite nogal vertragen, visualGPSce is er zo eentje.. (heb je in je taskmanager nog een boel programma's open staan?
- scrollen door foto's gaat te traag, het duurt mintens een halve seconde voordat de volgende foto daadwerkelijk getoond wordt nadat je met je vinger over het scherm bent gegaan, het zelfde geldt trouwens voor muziek albums
- Touch flow 3d hapert regelmatig
Verwijderd
Verwijderd
Ik moet zeggen dat mij dat ook erg tegenvalt. In het begin dacht ik..ach, het is mobiel internet, wel logisch dat het niet al te snel gaat, maar via wifi is het dus hetzelfde, ook grijs-witte blokjes en langzaam ladende pagina's, terwijl m'n netwerk snel zat is. Ik hoop inderdaad dat opera nog wat sneller kan en dat het niet komt door een te trage processor oid. Ook viel me op dat bijv de track en trace pagina van tnt niet altijd goed werkt mobiel..daarna in internet explorer geprobeerd en hetzelfde probleem..de pagina wordt niet altijd helemaal goed weergegeven om de een of andere reden, waardoor je bijv je trackentrace code niet op kan geven, of je postcode niet in kan vullen.Echter ik ben het wel met je eens dat opera nog een beetje verbeterd mag worden, zoomen gaat niet altijd goed en hij is echt traag.. Als ik GoT wil bekijken, mag ik echt een minuut of langer wachten voordat hij de gehele "forumbeginpagina" geladen heeft. Ook scrollen in een topic gaat bijzonder traag, zie veel grijs-witte blokjes die dan probeert snel in te vullen, maar nogmaals, dat gaat soms vrij traag. (terwijl ik een prima verbinding heb via wifi.
Heb hiervoor altijd geïnternet met opera mini en dat ging 100% beter. Natuurlijk comprimeerde deze een boel meer, maar het simpel surfen was een stuk leuker om te doen...Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:30:
[...]
Ik moet zeggen dat mij dat ook erg tegenvalt. In het begin dacht ik..ach, het is mobiel internet, wel logisch dat het niet al te snel gaat, maar via wifi is het dus hetzelfde, ook grijs-witte blokjes en langzaam ladende pagina's, terwijl m'n netwerk snel zat is. Ik hoop inderdaad dat opera nog wat sneller kan en dat het niet komt door een te trage processor oid. Ook viel me op dat bijv de track en trace pagina van tnt niet altijd goed werkt mobiel..daarna in internet explorer geprobeerd en hetzelfde probleem..de pagina wordt niet altijd helemaal goed weergegeven om de een of andere reden, waardoor je bijv je trackentrace code niet op kan geven, of je postcode niet in kan vullen.
Verder overal erg tevreden over
met de kanalenkiezer kun je prima tv kijken.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:06:
is het al iemand gelukt om mobiel TV te kijken met de HD? (Tmobile abbo)
Lidy
Versie 7 is ook niet te koop, hij is wel bij een aantal eerdere HTC telefoons bijgeleverd...David_1981 schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:07:
Kan er mij iemand melden hoe jullie aan tomtom navigator 7 voor de HD geraken. Ik wil het aankopen maar vind enkel de versie 6. ???
Hoe goed de telefoon te bedienen is zonder stylus. En vooral met het browsen. En graag een review hoe het gaat met de navigatie (volle resolutie, battarijverbruik). Hoe goed je een filmpje of serie kunt bekijken op het scherm in de trein.DaannO schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:45:
Inmiddels de Touch HD ook in bezit voor een review, wat een scherm zegOngekend echt en super mooi. Iemand nog tips wat jullie graag in een review terug willen zien?
DaannO schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:45:
Inmiddels de Touch HD ook in bezit voor een review, wat een scherm zegOngekend echt en super mooi. Iemand nog tips wat jullie graag in een review terug willen zien?
[ Voor 6% gewijzigd door silmaril8 op 16-11-2008 21:23 ]
Video's afspelenDaannO schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:45:
[ Voor 39% gewijzigd door DaannO op 16-11-2008 21:35 ]
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Welke versie van tt7 probeer je dan? Bij mij werkt het wel en snel ook. Ik heb versie v7.910.9185.DaannO schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:35:
Hmm TT7 wil bij mij niet installerenIk heb nog geen cab van de panels kunnen vinden
[ Voor 26% gewijzigd door DaannO op 16-11-2008 21:47 ]
dat programma werkt bij mij ook niet naar behoren. het gaat heel traag bij het openen van andere programma's. ik heb hem er weer af gegooid. Helaas, zag er wel goed uit.Frieda schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:17:
klopt het dat Gyrator2 niet werkt op de NL versie of doe ik iets verkeerd? krijg bij installeren melding dat Gyrator2 niet geschikt is voor deze versie van windows mobile namelijk.
Lidy
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Voor Li-Ion batterijen/accu's is het funest om compleet leeg getrokken te worden. Het beste is om de accu zo vaak mogelijk op te laden. Slijtage krijg je toch wel, voornamelijk door de leeftijd van de accu en de hoeveelheid cycles (leegtrekken-opladen). Elke avond aan de oplader lijkt me dus het best.DeMoN schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:51:
Hoe laden jullie je HD op?
Bij mij is ie aan het eind van de dag meestal wel leeg en wil ik hem voor de volgende dag de hele dag zeker kunnen gebruiken.
Daarom laad ik hem op door voor het slapen hem aan de oplader te leggen.
Denken jullie dat het met dit type batterij kwaad kan? En dan vooral in de zin van dat de batterij hierdoor 'lui' wordt, omdat hij misschien na 2 uur opladen al vol is en ik misschien wel 8 uur later hem pas van het opladen afkoppel?
I thought what I'd do is I'd pretend to be one of those deaf mutes... or should I ?
Wat wil die niet? Wil die niet installeren of wil die na installatie niet starten? Of kan je hem niet vinden na installatie?DaannO schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:43:
Ik ga even die versie proberen danNope, die wil ook niet
Verwijderd
Hier geen problemen op een HD nl-versie. Draait als een zonnetjetruffel50 schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:32:
[...]
dat programma werkt bij mij ook niet naar behoren. het gaat heel traag bij het openen van andere programma's. ik heb hem er weer af gegooid. Helaas, zag er wel goed uit.
messages tikken is inderdaad wat lastiger, maar went wel..robvanpraat schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:00:
• tijdsduur van verschillend gebruik (bv. alleen bellen, bellen + wifi, gps, muziek luisteren, video kijken)
Kan ik weinig over zeggen, maar ga uit van een ruime dag...
• kwaliteit van het mobieltje (goedkoop-kwaliteits onderdelen)
Voelt, mijns inziens, heel solide aan. Alleen het onderste deel van de achterkant (daar zit de antenne geloof ik) voelt erg goedkoop aan en past ook niet echt bij de achterkant (glimmed i.t.t. mat)
• inhoud van verpakking (wat krijg je er allemaal bij en heeft het veel nu bv. beschermingszakje)
Oplader met USB uitgang / USB kabel / 8gb micro SD / beschermzakje / screenprotector / software / headset (bekabeld) / extra stylus / handleiding (ik moet wel zeggen dat ik de engelse versie heb, dus in hoeverre deze overeen komt met de NL weet ik niet...)
• aanbrengen van beschermingsfolie (makkelijk/moeilijk) en kwaliteit van touchscreen daarvoor en daarna
Screenprotector is even lastig in het begin, en is vrijwel onmogelijk onzichtbaar te zoen (bij mij zit aan de rand wat lucht, maar op het scherm totaal niet). Ik heb geen verschil gemerkt tussen met en zonder screenprotector, maar ik heb het dan uit veiligheidsoverwegingen slechts een paar uur geprobeerd.
• snelheid van het besturingssysteem
TouchFLO 3d werkt eigenlijk wel prima. Windows zelf loopt af en toe even te stotteren, zoals bij het typen van een bericht wil ie soms wel eens even haperen en dat is dan wel vervelend.
• schermkwaliteit (helderheid, scherpte, zonlicht)
De helderheid is prima evenals de scherpte, ik zie eigenlijk geen pixels. Met zonlicht heb ik nog niet echt getest, aangezien ik nog herstellende ben van een operatie en dus nog niet echt buiten ben geweest.
• smsje typen (makkelijk - moeilijk)
Het is in het begin even wennen op een touchscreen, als je dat niet gewend bent zoals ik, maar na een dag of 2 heb je het wel door (hangt ervanaf hoeveel gebruik je er van maakt natuurlijk). Ik vind alleen dat je bij de horizontale modus (na installatie van Gsen) een beetje erg weinig ruimte hebt om te zien wat je typt / hebt getypy (bij een reply), dan zie je namelijk maar 1 regel (als je T9 aan hebt staan). Maar ik ben het nu wel gewend en vind het eigenlijk wel prettig. Ik ben nog niet zo snel als op een 0-9 toetsenbord (Wat je overigens ook kunt instellen natuurlijk als toetsenbord), want je maakt nog wat makkelijker fouten.
Wanneer je echter onderweg iets probeert te typen, dan vind ik het wel lastig (bijv in de auto op een wat slectere weg). Met een normale telefoon gaat dat toch makkelijker. Om problemen te voorkomen zou je dan snel kunnen wisselen van toetsenbord, maar dat wil niet altijd goed lukken. Hij blijft nu lekker eigenwijs altijd op full qwerty staan, ook als ik het verander bij de setting (maar dat kan ook komen vanwege het feit dat ik niet weet of dat nou wel de juiste manier is).
• misschien wat programma's installeren (bijvoorbeeld Gyrator 2)
Graytor heb ik zelf niet, ik heb nog Gsen, maar wil eventueel nog gaan overstappen. Coreplayer is ook wel handig als je divx films wilt kijken. TT7 werkt ook gewoon prima. Google maps kun je ook nog installeren. Hebben nog meer mensen aanraders?
• oplaadtijd van 0 naar 100% batterijduur
Geen id, niet op gelet, doe ik 's nachts. Maar ik schat op een uurtje of 2.5.
• vervangen van geheugen/simkaart/batterij (gemakkelijk/moeilijk)
Heel simpel!
• ontvangst WiFi (goed/slecht)
Valt me enorm mee, oftewel, best goed!
• beveiligingmogelijkheden WiFi
WPA2 zit er gewoon op, dus dat zal in de meeste gevallen wel voldoende zijn.
• surfersgemak
Ik vind het nog niet helemaal lekker werken. Ik heb ook een iTouch en dat werkt toch gewoon lekkerder. Het gaat allemaal wat langzaam, echt een verbeterpuntje. Desondanks is het voor mij een grote verbetering van m'n kleine N73 schermpje.
• kwaliteit van de foto's (zonlicht, donkere/lichte kamer)
Die zijn gewoon ronduit slecht, vind ik! Zeker in een donkere kamer! Nee, voor de foto's hoef je hem absoluut niet te kopen! Handig als je echt perse een foto van nodig hebt. Hier is ook wel ruimte voor verbetering vind ik. Ik vind gewoon dat er een speciale knop op zou moeten zitten voor het maken van een foto, zoals bij de meeste telefoons. Zo'n virtuele knop op het scherm werkt toch minder prettig, ik vind dat het nogal snel resulteert in bewogen foto's, dus nooit echt scherp.
• kwaliteit van afspelen video
Ik ben hier niet zo heel veel veeleisend in, vooralsnog. De 'normale divx filmpjes' die je van inter plukt doen het prima, in Coreplayer (WMP speelt ze bij mij niet af, codec?).
• Touch3DFlo: handig(er)?
Ik ben alleen bekend met de iTouch als serieuze smartphone (even ervan uitgaande dat een iTouch vrijwel gelijk is aan de iPhone), en ik vind de TouchFLO beter werken. De iTouch/iPhone heeft met 1 knop toch te weinig mogelijkheden, mijns inziens.
• of hij makkelijk in je broekzak past
Zoals ik al zei, ik ben herstellen van een operatie en loop eigenlijk alleen maar in traininsbroek e.d. rond en dan is een telefoon in je broek ook niet prettig (maar meestal ligt ie ook gewoon op tafel/bureau. Maar hij is hetzelfde formaat als de iTouch, alleen ietsje dikker, en daar had ik eigenlijk nooit problemen mee! Voor vrouwen is het echter wel een afrader
• Een vergelijking met de Iphone 3G en de Samsung Omnia. Eventueel ook een vergelijking met SE X1 Experia en Touch Diamond Pro
De iTouch (iPhone) werkt vooral met internet wat beter. Verder vind ik de Touch HD minimaal even goed. De iPhone heeft nou eenmaal te weinig mogelijkheden i.v.m. de Touch HD. Met de andere toetsellen kan ik niet vergelijken.
• Het gewicht van het toestel (zwaar/licht/normaal)
Het toestel is wel aan de zware kant natuurlijk, maar ik vind het gewicht totaal niet storend. Ik heb liever een iets zwaarder toestel dat vrij dun is, dan een wat lichter toetsel dat heel dik is (zoals de SE X1).
Vrij beknopt, maar ik ben ook geen heavy-user
welke versie heb je geïnstalleerd?Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:58:
[...]
Hier geen problemen op een HD nl-versie. Draait als een zonnetje
Hier ben ik ook benieuwd naar, kent iemand dit soort software voor WinMo? Ik heb er verschillende malen naar gezocht maar vind alleen profielen voor het geluid..More-Is schreef op maandag 17 november 2008 @ 01:09:
Kun je met de HD ook verschillende profielen gebruiken (privé - werk - e.d.), zoals op de Nokia e71?
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Wanneer is natuurlijk nog de vraag, maar waarschijnlijk kunnen we in de nabije toekomst wel degelijk video's écht goed afspelen met CorePlayer.Many of you may know as I have posted about this several times.... and from what we can legally say... we have been working with Qualcomm on possible solutions to the various QTV based chipsets.
But, ideal situations aside we are now going beyond that and are adding FULL QTV support for ALL Qualcomm QTV chipsets to CorePlayer in an upcoming release.
I will NOT go into any more detail on exactly 'how' we are going to do it.... but if you liked what we did before with 'just' overlay support in CP for QTV (that we reverse engineered for compatibility purposes under the DMCA)... then you are sure gonna love what we are doing next ;-)
[ Voor 12% gewijzigd door IceEyz op 17-11-2008 09:11 ]
Van het weekend heb ik het allemaal ge-installeerd, maar ik heb nu een heleboel dubbele contacten. Ik heb eerst gesynct met m'n prive computer en alle contactpersonen worden dan overgenomen. Toen heb ik remote op de zakelijke exchange gesynct, en kreeg ik ook al die contacten. Maar er staan nu enorm veel dubbele contacts in m'n lijstje.Cozm0 schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:33:
Ik ben benieuwd hoe de HD zakelijk bevalt, dus werken met pushmail, agenda, mailtjes tikken, etc.
Iemand daar ervaring mee?
Hij wil niet installeren, krijg de melding dat hij niet geschikt is voor het toestel. T gaat hier wel om de NL versie.Mouki_9 schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:54:
[...]
Wat wil die niet? Wil die niet installeren of wil die na installatie niet starten? Of kan je hem niet vinden na installatie?
Bij ons staat de policy op 15 minuten, ik ben geen admin van de (s)exchange servers hier (9000+ werknemers)Vatt schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:13:
[...]
Wat wel enorm waardeloos was, is het verplicht gebruik van een wachtwoord beveiliging na 5 minuten. (security policy van Exchange). Als je dus TomTom aan hebt staan, komt ineens na 5 minuten het scherm om je PIN in te toetsten en zie je TomTom niet meer. Ik ben zelf administrator van de Exchange hier, dus ik heb nu die policy uitgezet. Misschien niet slim, maar anders heb ik niks aan TomTom.
[ Voor 8% gewijzigd door Cozm0 op 17-11-2008 11:15 ]
Misschien is dat het probleem. Ik heb de engelse versie van TT7 en ook de engelse versie van HD. Installeren ging zonder problemen. In eerste instantie zag ik hem niet tussen de programma's, maar na een reboot werkte alles naar behoren. Ik vond wel dat hij zowel onder TT7 als onder google maps heel snel een fix had. Binnen een paar seconden had die al een paar satallieten gevonden.DaannO schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:39:
[...]
Hij wil niet installeren, krijg de melding dat hij niet geschikt is voor het toestel. T gaat hier wel om de NL versie.
*insert signature here
Nl toestel is niet het probleem. Die heb ik ook namelijk en bij mij werkt het perfect. Je moet er alleen op letten dat je een vga versie hebt. Bij een andere versie zegt die dat het niet kan.DaannO schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:39:
[...]
Hij wil niet installeren, krijg de melding dat hij niet geschikt is voor het toestel. T gaat hier wel om de NL versie.
Verwijderd
Dat van de camera merk ik ook, maar dat heb ik nooit echt belangrijk gevonden. Gyrator2 heb ik er ook op zitten, misschien is dat wel de oorzaak van memlekje....Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:23:
Mijn HD is nu al 72 uur van de lader en batterij is nog niet halfweg. Dit met BT en TT7 in de wagen en WIFI op 't werk. Nuja, ik lig ook geen halve dagen te kwetteren met een gsm aan mijn oor.
Wel merk ik, nadat TT is afgesloten, dat het geheugen blijft hangen op 50%, daar waar het voor TT nog op 38% stond. Plus dat ik dan ook een foutmelding krijg dat het geheugen vol is. Er is ergens een memlekje. Kan wel aan gyrator2 liggen ook.
Verder nog geen video tegengekomen dat niet kon worden afgespeeld, core player is wel nodig. Nu nog srt support en we zijn er.
De camera van de HD is eigenlijk onbruikbaar imo. Tenzij je standbeelden en gebouwen fotografeert ofzo, anders is elke minieme beweging een onscherpe foto (heel lange sluitertijd, zelfs bij perfect licht). Foto's nemen van ons spelend kind lukt mij echt niet. En veel ruis ook.
Verwijderd
Heel simpel, de foto's zijn kwalitatief uitermate teleurstellend! Het lijkt idd alsof het apparaat een enorm lange sluitertijd heeft, zoals hierboven reeds aangegeven. Dus voor foto's zul je echt een alternatief moeten hebben. Echter, mocht je toch een goeie foto hebben genomen, dan is het wel prima voor 10x15 om uit te printen, maar het maken van een goede foto is vooralsnog heeeeeeel lastig.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:00:
Ik weet echt niet meer wat ik nou aan moet.
Ik wilde eerst altijd de Xperia, maar die is inmiddels ook niet meer vernieuwend.
Deze wel.
Alleen, ik maak veel foto's en die print ik regelmatig uit ook dus een camera is wel belangrijk voor me.
Moet ik dan dit toestel kopen en voor en mijn foto's een digitale camera kopen?
(ik heb nog niet alle topics doorgelezen, maar) Is het de moeite om te wachten totdat er een Pro versie is? Ik heb HTC nooit gevolgd en weet dus absoluut niet hoe vroeg ze iets van te voren aankondigen.
(de Xperia is afgelopen februari al aangekondigd, maar nu nog maar amper te krijgen)
Ik vind het een moeilijke keuze om vanaf mijn p1i over te stappen naar een andere telefoon. De ene heeft een groot scherm maar geen toetsen en flits, de andere heeft wel toetsen maar een klein scherm, de ene heeft panels de andere heeft touchflo3D.
Voegen ze nou echt iets nieuws toe aan mijn P1i?
Naja lang verhaal, maar:
Hoelang duurt een Pro (met qwerty-toetsen)? (2 weken of maanden?)
en
Is de camera echt zo ontzettend slecht dat ook de foto's (zodra ze op 15x10 formaat uitgeprint zijn) van slechte kwaliteit zijn?
Of zijn de foto's in tegenstelling tot andere 5MP camera's slecht maar vergeleken met een 3.2MP (p1i) super goed?
Of zijn de foto's voor zelfs een 2MP camera slecht?
[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 17-11-2008 14:44 ]
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Verwijderd
Geen abbo erbij, niet bellen.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:25:
Overigens, wat raden jullie aan? 1 of 2 jarig abbo erbij nemen?
Start --> Instellingen --> Verbindingen --> USB aan PC --> vinkje voor "Geavanceerde netwerkfunctionaliteit inschakelen" weghalen.CSB schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:23:
Verdomme, het probleem met syncen is weer terug. Op de één of andere manier wil Vista mijn HD niet herkennen...
Je kan 'm even laten zoeken naar je instellingen, ik had het zelfde probleem.wvkreg schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:14:
Zo, hij is binnen sinds zaterdag. Toestel bevalt goed, hoewel de touchflo3d niet echt soepel werkt, kan ook kwestie van wennen zijn. Daarnaast is de screenprotector echt bagger en niet te plaatsen zonder luchtbubbels. Ik krijg ook Tomtom niet aan de praat met de interne gps, wel met een externe. Inmiddels opgelost, kies com4 :-)
Zijn hier nog alternatieven voor? Al met al een fijne telefoon met wat beginnersongemakken
*insert signature here
het ligt er wel aan of je binnen of buiten staat. buiten heb ik in ieder geval echt binnen een paar seconden een fix. binnen duurt het inderdaad langer als ik uberhaupt wel een fix krijgTjark Verhoeven schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:25:
Hoelang duurt 't bij jullie voor je een GPS fix hebt?
Her en der op 't net lees ik van mensen die zelfs een hotfix in 3-10 sec hebben en een cold-fix in 30-40 sec.
Maar als ik google maps of tomtom opstart duurt 't toch wel 3-4 minuten voor er een fix is.
Met 'advanced config' zie ik onder GPS: assisted GPS: enabled staan...
Ja, ik heb de Ultra clear, ben er niet zo tevreden over, hij is wat te klein zowel aan de onderkant als de zijkant. En er is geen gaatje voor de frontcamera (weet niet of het uitmaakt in gebruik), in tegenstelling tot de bijgeleverde van HTC. En zo'n ding er fatsoenlijk opkrijgen is echt een ramp..Brik schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:44:
Al ervaringen met de brando screenprotector? En welke is het beste? De ultra clear of de anti glare?
Ik gebruik hem volledig zakelijk. Heb pushmail aanstaan vanaf het begin; is ongelooflijk stabiel, werkt erg goed. Ik vind email intikken erg goed werken met het virtuele toetsenbord, voor mij echt geen toetsenbord meer voortaan. Pushmail trekt wel de batterij snel leeg, zoals eerder met mijn S710 en Touch Diamond (vooral deze laatste, ik hield het vaak geen dag vol). Nu na een aantal keer opladen, lijkt de batterij het steeds beter uit te houden. Vandaag een dag waar ik veel onderweg was en ook veel email ontving. Ik heb nog 3 streepjes over. Wel relatief weinig gebeld vandaag, maar dit lijkt erg goed dus.Cozm0 schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:33:
Ik ben benieuwd hoe de HD zakelijk bevalt, dus werken met pushmail, agenda, mailtjes tikken, etc.
Iemand daar ervaring mee?
Ik vind dat ook en ook moeilijk op te krijgen omdat hij groot is denk ik. Heb net de derde besteld. 2 keer mislukt.Bobo89 schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:08:
[...]
Ja, ik heb de Ultra clear, ben er niet zo tevreden over, hij is wat te klein zowel aan de onderkant als de zijkant. En er is geen gaatje voor de frontcamera (weet niet of het uitmaakt in gebruik), in tegenstelling tot de bijgeleverde van HTC. En zo'n ding er fatsoenlijk opkrijgen is echt een ramp..
Lidy
Ik gebruik daarvoor Jego companion. Een perfecte programma.robvanpraat schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:04:
Ik ben op zoek naar een goed programma om mee te smsen via m'n computer, bij voorkeur via bluetooth. Het zou erg handig zijn als ik m'n smsjes dan gelijk kan managen vanuit m'n pc, zodat ik net zo'n overzichtje krijg als op m'n telefoon.
Ik heb al Outlook SMS gedownload, maar ik krijg dat niet aan de praat...weet er misschien iemand hoe ik dit aan de praat moet krijgen?
Is er een beter/makkelijker alternatief?
Lidy
Verwijderd
Heb ik weer een andere mening over. Voor een toestel met een touchscreen, bluetooth, continue MFE, af en toe WiFi gebruik en regelmatig bellen en gebeld worden vind ik een dag vrij aardig (koop er ook altijd een extended of tweede batterij bij als die uitkomen). Ik vind het typen op de HD weer tegenvallen. Zodra er een Pro versie uitkomt gaat deze igv de deur weer uit. Stabiliteit is op dit toestel ook wel goed maar ben benieuwd hoe dit word als ik er weer ff wat meer mee ga spelen (tweaken).mattrob schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:42:
[...]
Ik gebruik hem volledig zakelijk. Heb pushmail aanstaan vanaf het begin; is ongelooflijk stabiel, werkt erg goed. Ik vind email intikken erg goed werken met het virtuele toetsenbord, voor mij echt geen toetsenbord meer voortaan. Pushmail trekt wel de batterij snel leeg, zoals eerder met mijn S710 en Touch Diamond (vooral deze laatste, ik hield het vaak geen dag vol). Nu na een aantal keer opladen, lijkt de batterij het steeds beter uit te houden. Vandaag een dag waar ik veel onderweg was en ook veel email ontving. Ik heb nog 3 streepjes over. Wel relatief weinig gebeld vandaag, maar dit lijkt erg goed dus.
Vooral de stabiliteit is voor mij erg belangrijk, maar is volgens mij meer een WM6.1 die op zichzelf erg stabiel is. Dus wat mij betreft vooralsnog niets dan lof voor dit geweldige apparaat !
Bij mijn weten is dit iets van WM, ik heb dit ook altijd met mijn Touch. Hierop heb ik programma's om het geheugen op te schonen, dit zijn MemMaid (betaald) en Oxios Hibernate (gratis), waarvan de laatste nog het fijnst werkt voor alleen het opschonen, MemMaid heeft daarintegen weer veel meer andere opties buiten alleen het opschonen.Mouki_9 schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:11:
weet iemand een app waarmee je het geheugengebruik kunt inzien van alle gestarte applicaties? De ingebouwde taskmanager laat enkel de normale applicaties zien, maar niet bijvoorbeeld:
- touchflo3d
- windows mobile zelf?
- taskmanager zelf?
Ik word namelijk gek van de geheugenlek. na reboot 38% memory in gebuik. na tijdje 65%, terwijl ik niks open heb staan. Dit kan toch niet? Of is dit echt windows mobile? (eerste wm phone hehe)
Bobo89 schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:08:
[...]
Ja, ik heb de Ultra clear, ben er niet zo tevreden over, hij is wat te klein zowel aan de onderkant als de zijkant. En er is geen gaatje voor de frontcamera (weet niet of het uitmaakt in gebruik), in tegenstelling tot de bijgeleverde van HTC. En zo'n ding er fatsoenlijk opkrijgen is echt een ramp..
Hebben jullie dit al geprobeerd:truffel50 schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:27:
[...]
Ik vind dat ook en ook moeilijk op te krijgen omdat hij groot is denk ik. Heb net de derde besteld. 2 keer mislukt.
..Appelsap schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:49:
[...]
Tip: nadat je de display hebt schoongemaakt even natmaken met gedenatureerd water, dan screenprotector op de natte display leggen en het water eronder uit wrijven. Nul belletjes, soms alleen een beetje wittige waas en/of een soort vlekken, dat trekt vanzelf na een paar dagen weg.
allard_070 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:36:
[...]
Bij mijn HTC Touch heb ik het laatst gedaan met gewoon kraanwater, omdat ik geen gedenatureerd water in de buurt had, en dat gaat tot nu toe ook prima.
Edit: En ohja, als je in een wat stoffiger huis woont, ga in de badkamer plakken na je gedoucht hebt, dan zijn de stofdeeltjes een "neergeslagen" en heb je daar geen last van tussen de screenprotector en het scherm.
Verwijderd
ik had mijn scherm ff schoongemaakt en in de badkamer gedaan, geen last van stof enzotruffel50 schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:27:
[...]
Ik vind dat ook en ook moeilijk op te krijgen omdat hij groot is denk ik. Heb net de derde besteld. 2 keer mislukt.
De nieuwste versie van Memaid werkt uitstekent op de HD.[b][message=31065708,noline]allard_
[ Voor 29% gewijzigd door truffel50 op 17-11-2008 20:38 ]
Lidy
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 22:37 ]
Volgens mij kan je het wel uitzetten via je settings-today menu, niet eraf te halen.. Had ik ergens gelezen dacht ik.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:36:
Weet iemand of ik ook die hele touch flow sjwik eraf kan knikkeren?
Ik heb genoeg aan normale kale wm6.1. Gebruik toch Fusion agenda met pocket breeze.
Scheelt alweer cpu tijd en geheugen...
Android fanboy
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=445497noni1978 schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:24:
Zijn er trouwens al touchflo3d skins beschikbaar voor de HD. Had er een geïnstalleerd bedoeld voor de diamond maar dan heb je het niet fullscreen aangezien de resolutie van de diamond anders is.
Hoor het graag.
Heb ik ook last van. Ik heb zo'n vermoeden dat het TF3D is. Als ik herstart, begin ik met 33% gebruikt (volgens TF). Als ik daarna langzaam alle tabjes doorloop - zonder te mailen, internetten oid, maar alleen de tabjes kijken - loopt het al op naar 38%, en blijft daar. Dan start Activesync opeens op uit het niets --> 39%. Activesync sluiten, terug naar 38%, maar nog eens langzaam alle tabjes langs, gaat ie naar 40%. Dus TF3D slurpt lekker bij gebruik, en dat zal nog wel meer worden als er ook nog ge-smst, gemailed, gesurft e.d. wordt.Mouki_9 schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:36:
Ik merk wel dat het geheugengebruik elke keer een beetje meer oploopt. Dit terwijl ik alles netjes afsluit. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? TF3D misschien? Of is dit meer iets windows mobile eigen? Of activesync?
Gek, dat probleem heb ik totaal niet. Na een dag volledig gebruik en het afsluiten van alle openstaande programma's kom ik weer mooi op 38 a 39% uit...Appelsap schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:26:
[...]
Heb ik ook last van. Ik heb zo'n vermoeden dat het TF3D is. Als ik herstart, begin ik met 33% gebruikt (volgens TF). Als ik daarna langzaam alle tabjes doorloop - zonder te mailen, internetten oid, maar alleen de tabjes kijken - loopt het al op naar 38%, en blijft daar. Dan start Activesync opeens op uit het niets --> 39%. Activesync sluiten, terug naar 38%, maar nog eens langzaam alle tabjes langs, gaat ie naar 40%. Dus TF3D slurpt lekker bij gebruik, en dat zal nog wel meer worden als er ook nog ge-smst, gemailed, gesurft e.d. wordt.
[ Voor 79% gewijzigd door Clock op 18-11-2008 01:18 ]
Heb ook de ultraclear van brando besteld. wel jammer dat hij iets te klein is. Toen ik hem er op had zitten toch nog 1 luchtbelletje en wilde hem er even afhalen toen ben ik iets te lomp bezig geweest waardoor er in 1 hoekje een knikje kwam in de protector waardoor er in die hoek (linksonder bij mij) nu een wat witter vlekje zit. Die stoort me voorlopig nog niet dus ik laat het wel zitten. los van mijn eigen geklungel was het best te doen en ik heb het ook in de badkamer gedaan zoals op de verpakking stond (oow en je mouwen opstropen van een eventuele trui is ook handig hahaha)wesleyvinken schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:22:
[...]
ik had mijn scherm ff schoongemaakt en in de badkamer gedaan, geen last van stof enzo
hij viel meteen op z'n plek, het scheelt veel of je het in een vochtige ruimte doet.
en die van brando kun je opnieuw gebruiken idd. gewoon met water
[ Voor 3% gewijzigd door soundwave070 op 18-11-2008 01:35 ]
edit: memmaid helpt trouwens niet...Clock schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 01:07:
Ik heb TomTom na wat gekloot ook werkend nu.
TomTom versie: 7910.9185 (VGA)
Kaart: TomTom Western Europe 1GB 815.2024
[...]
Gek, dat probleem heb ik totaal niet. Na een dag volledig gebruik en het afsluiten van alle openstaande programma's kom ik weer mooi op 38 a 39% uit.
Zelfs na het gebruik van TomTom (wat toch een best zware applicatie is) blijft het geheugengebruik na afsluiten nog mooi op 38%
Vreemd, ik heb de QVGA Black (zelfde versienummer) en die doet het ook prima. Hoe kunnen zowel VGA als QVGA het allebei goed doen? Ik zie niks raars aan mijn scherm. Tenminste het ziet er allemaal goed uit, en werkt ook goed...Clock schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 01:07:
Ik heb TomTom na wat gekloot ook werkend nu.
TomTom versie: 7910.9185 (VGA)
Kaart: TomTom Western Europe 1GB 815.2024
Vreemd. Hij heeft het één keer gedaan als ik dat uitzet, maar daarna niet meer...bob-nwk schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:21:
[...]
Start --> Instellingen --> Verbindingen --> USB aan PC --> vinkje voor "Geavanceerde netwerkfunctionaliteit inschakelen" weghalen.
En voilá Vista herkend hem weer(tenminste bij mij wel)
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Even mezelf quoten...Tjark Verhoeven schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:25:
Hoelang duurt 't bij jullie voor je een GPS fix hebt?
Her en der op 't net lees ik van mensen die zelfs een hotfix in 3-10 sec hebben en een cold-fix in 30-40 sec.
Maar als ik google maps of tomtom opstart duurt 't toch wel 3-4 minuten voor er een fix is.
Met 'advanced config' zie ik onder GPS: assisted GPS: enabled staan...
*insert signature here
[ Voor 36% gewijzigd door DeMoN op 18-11-2008 10:55 ]
Renshetmens schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:14:
Ik heb gisteren de Touch HD in mn handen gehad, nou zeer benieuwd ofdat dit mn nieuwe toestel zou worden
-Scherm reageerd erg traag en niet nauwkeurig
Soms wat trage reacties, ben ik met je eens. Nauwkeurig eigenlijk weinig problemen mee. Lijn hem eens opnieuw uit en als je dan op die kruisjes voor het uitlijnen moet drukken, doe dat dan zo zachtjes mogelijk, wordt ie gevoelliger voor.
-Toestel ontzettend groot
-Toestel onzettend dik door camera
-Toestel ontzettend zwaar (voelt ongeveer even zwaar als Xperia)
Vind ik allemaal heel erg meevallen! Ik kom van een Qtek S200 af (Prophet model) en ik vind het echt heel erg meevallen.
-Camera stelt niet goed (en zeker niet snel) scherp
-Camera geeft allemaal vreemde kleuren weer wanneer niet optimaal belicht
Camera is idd ruk, maar geef ik ook bijna niet om gelukkig
-Accuduur
Die viel mij na een dag klooien ook wat tegen, maar ja, dan ben ik wel een dag fulltime bezig met van alles en nog wat!
-Gps fix snelheid
Binnen 10 sec cold fix hier en niks te merken van vertragingen
-TomTom werkt niet op de Nederlandse versie naar horen
Werkt hier heerlijk!
Ik ga toch maar voor de Xperia, vooral om accuduur
Jouw keuzeIk zou alleen al voor dit scherm de HD willen hebben. Gister ff een DivX van WALL-E erop gezet, dat is toch wel erg mooi. Moet even nog testen tot welke resolutie de HD het trekt om vloeiend video te spelen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq