Het HTC Touch HD "BlackStone" topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 164.543 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m vandaag eindelijk binnen! Ik ben zeer onder de indruk van dit mobieltje! Hij ligt fijn in de hand, voelt goed aan. is misschien wat breed en lang (maar dat wisten we al) maar ook ERG dun :) Het eerste nadeel vind ik wel dat het touch screen niet zo HEEL gevoelig is, zoals al eerder genoemt, maar niet hinderlijk. Het reageert snel en goed genoeg, maar soms ben je zelf gewoon net wat sneller of druk je niet goed genoeg. Bij de Iphone heb je daar totaal geen last van, maar zolang je er met deze htc gewoon gecontroleerd mee om gaat werkt het perfect. Onscreen toetsenbord is ook helemaal niets mis mee, alleen zou een 'feedback' dmv trilling wel fijn zijn.

ik zal jullie zorgen wegnemen over de verf, want er is met mijn model echt niets aan de hand. OF het zou nog kunnen voorkomen, maar zover ik het kan zien zit de verf er niet slechter op dan normaal.

Verder heb ik nog niet zoveel te vertellen... ik heb m echt NET net :P. Maar wilde jullie in ieder geval even gerust stellen wat betreft de verf ;)
Ervaringen met gps en battery live etc zal ik nog moeten ondervinden, en zal ik ook posten zodra ik het weet.

Verder is dit mijn eerste WM phone (heb altijd nokia's gehad.. nee geen fanboy ;)) dus ik zal de komende tijd wel bezig zijn met spelen en experimenteren. heb er zin in! :P Ik heb tot nu toe in ieder geval nog geen spijt dat ik niet op/voor de Xperia heb gewacht/gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! Bedankt voor je eerste feedback :) Ik zag in verschillende review filmpjes ook al dat 't scherm niet altijd precies deed wat ze wilden..maar 't zal wel gewoon een kwestie van wennen zijn, zeker als je ook al een iPhone gebruikt hebt. Gelukkig maar van die verf!

Als iemand al navigatiesoftware geinstalleerd heeft (Tomtom7, iGo 8 ), laat het dan even weten..'k twijfel nog tussen die twee en laat het denk ik afhangen van de berichten van andere gebruikers met een Touch HD, of ze het goed werkend hebben kunnen installeren.

Ik krijg die van mij morgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:53
iGo 8 werkt met de 400x240 skin en een goed ingesteld settings-bestand. Dat wordt tenminste beweerd op Xda. :)

Isotope, houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Heeft er iemand een foto van hoe erg de verf loslaat?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Erhnam schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:57:
Heeft er iemand een foto van hoe erg de verf loslaat?
^^ idd ook erg benieuwd naar!

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:45
Voor de mensen die vinden dat het touchscreen niet gevoellig genoeg is heb ik een oude tip.

Ga naar schermuitlijning en lijn het scherm opnieuw uit, maar ipv lekker hard op dat kruisje te drukken, druk je nu megazachtjes, totdat hij naar het volgende kruisje gaat. Dit herhaal je vervolgens totdat je klaar bent. Resultaat is een veel betere respons op het touchscreen omdat WM niet alleen de positie calibreert, maar ook de druk!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:03

CSB

:D

peugeot206gt schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:54:
Voor de mensen die vinden dat het touchscreen niet gevoellig genoeg is heb ik een oude tip.

Ga naar schermuitlijning en lijn het scherm opnieuw uit, maar ipv lekker hard op dat kruisje te drukken, druk je nu megazachtjes, totdat hij naar het volgende kruisje gaat. Dit herhaal je vervolgens totdat je klaar bent. Resultaat is een veel betere respons op het touchscreen omdat WM niet alleen de positie calibreert, maar ook de druk!
Een 'oude' tweak van mijn Polaris: Ga in het register naar HKLM\drivers\touchpanel\PressureThreshold en wijzig die waarde in bijv. 19526 (staat in mijn Polaris) Hierdoor wordt ht scherm gevoeliger.
ZET HET NIET TE LAAG!!! hierdoor wordt het scherm ongevoeliger en heb je kans dat je het scherm niet meer kunt gebruiken behalve met een hamer. :P

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:31
IceEyz schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:00:
iGo 8 werkt met de 400x240 skin en een goed ingesteld settings-bestand. Dat wordt tenminste beweerd op Xda. :)

Isotope, houd ons op de hoogte!
iGo 8 zal ongetwijfeld binnenkort ook zelf met een versie voor deze resolutie uitkomen.
Kort na de introductie van Touch Diamond verscheen ook een nieuwe versie van iGo 8, speciaal voor de Diamond. Zeker nu meer apparaten zoals de X1 dezelfde resolutie gaan voeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 11:49
[b][message=30999223,noline]ik zal jullie zorgen wegnemen over de verf, want er is met mijn model echt niets aan de hand. OF het zou nog kunnen voorkomen, maar zover ik het kan zien zit de verf er niet slechter op dan normaal.

Verder heb ik nog niet zoveel te vertellen... ik heb m echt NET net :P. Maar wilde jullie in ieder geval even gerust stellen wat betreft de verf ;)
Goed bedoeld, maar het lijkt me een beetje tegenstrijdig.. ik wil wel geloven dat de verf er niet afvliegt bij het uit de verpakking halen maar over de kwaliteit kun je toch nog niks zeggen na zo'n korte tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
LVGH schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:23:
Goed bedoeld, maar het lijkt me een beetje tegenstrijdig.. ik wil wel geloven dat de verf er niet afvliegt bij het uit de verpakking halen maar over de kwaliteit kun je toch nog niks zeggen na zo'n korte tijd?
Nou, op Xda was er dus iemand waarbij inderdaad zo'n beetje bij het eerste aanraken van het toestel, de stukjes verf er van af vielen.

Nou kwam dit bij de TP ook voor bij enkele ongelukkigen. Ga er maar vanuit dat je onder garantie zo een nieuwe hebt, afgezien van de opstuurtijd e.d. wat wel vervelend is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-AH
  • Laatst online: 16-05 00:58
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:10:
Heb m vandaag eindelijk binnen! Ik ben zeer onder de indruk van dit mobieltje! Hij ligt fijn in de hand, voelt goed aan. is misschien wat breed en lang (maar dat wisten we al) maar ook ERG dun :) Het eerste nadeel vind ik wel dat het touch screen niet zo HEEL gevoelig is, zoals al eerder genoemt, maar niet hinderlijk. Het reageert snel en goed genoeg, maar soms ben je zelf gewoon net wat sneller of druk je niet goed genoeg. Bij de Iphone heb je daar totaal geen last van, maar zolang je er met deze htc gewoon gecontroleerd mee om gaat werkt het perfect. Onscreen toetsenbord is ook helemaal niets mis mee, alleen zou een 'feedback' dmv trilling wel fijn zijn.

ik zal jullie zorgen wegnemen over de verf, want er is met mijn model echt niets aan de hand. OF het zou nog kunnen voorkomen, maar zover ik het kan zien zit de verf er niet slechter op dan normaal.

Ervaringen met gps en battery live etc zal ik nog moeten ondervinden, en zal ik ook posten zodra ik het weet.

Verder is dit mijn eerste WM phone (heb altijd nokia's gehad.. nee geen fanboy ;)) dus ik zal de komende tijd wel bezig zijn met spelen en experimenteren. heb er zin in! :P Ik heb tot nu toe in ieder geval nog geen spijt dat ik niet op/voor de Xperia heb gewacht/gekozen!
Waar had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:40
Effe een vraagje tussendoor.... Is HTC TouchFlo te skinnen? Alles leuk en aardig maar zwart is maar zwart.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:41

Dark Angel 58

Peace!!!

goede tip! ik zal het doen als mijn toestel binnenkomt :)

[ Voor 157% gewijzigd door Dark Angel 58 op 05-11-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer goede tip. En het werkt ook!
En oh ja, hierbij een foto van hoe de verf bij mij heeft losgelaten

hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:04:
...hierbij een foto van hoe de verf bij mij heeft losgelaten
hier
Dat is gewoon de stylus die eruit is gevallen :P

Wel een naar putje, ga je er mee terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:04:
[...]

Zeer goede tip. En het werkt ook!
En oh ja, hierbij een foto van hoe de verf bij mij heeft losgelaten

hier
ziet er gek uit! heb je misschien een wat meer uitgezoomde pic? dan kan ik het allemaal wat beter in verhouding zien.. (stiekem kan ik ook gewoon niet genoeg krijgen van HTC HD pics :P )

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:53

Matjan

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceEyz schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:12:
[...]

Dat is gewoon de stylus die eruit is gevallen :P

Wel een naar putje, ga je er mee terug?
Ik ga centralpoint via een e-mail op de hoogte stellen. Punt is dat ik het niet wil opsturen.. dan moet ik weer
gaan wachten op een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeMoN schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:25:
[...]

ziet er gek uit! heb je misschien een wat meer uitgezoomde pic? dan kan ik het allemaal wat beter in verhouding zien.. (stiekem kan ik ook gewoon niet genoeg krijgen van HTC HD pics :P )
Nee dat heb ik niet, maar je kunt de huidige pic ook verder uitzoomen met bijvoorbeeld microsoft office picture manager of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:53:
[...]

Nee dat heb ik niet, maar je kunt de huidige pic ook verder uitzoomen met bijvoorbeeld microsoft office picture manager of iets dergelijks.
heuh? en de overige pixels (van de rest van de telefoon) verzint hij er automatisch bij :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
Zijn er al verder ervaringen m.b.t. de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

Nog enkele ervaringen van een nieuwe blije gebruiker:

Gelukkig was de Accu vol bij aankomst :-)

Aanraken met feed back van sommige (niet alle) knoppen is wel heel gaaf. Subtiel genoeg ook.
Werkt voor Tabs van TouchFlo, Youtube en Opera.

Radio doet het alleen als je ook koptelefoon er in doet, want dat is de antenne.

Waar het mij vooral om ging: Scherm is super. Nog niet in vol zonlicht gekeken.
Het is een transfective scherm, d.w.z. dat het in het volle zonlicht goed leesbaar zou moeten zijn.

Klokje is NIET analoog te krijgen volgens mij. Dan is Spbtime (http://www.spbsoftwarehouse.com/products/time/?nl)
toch heel wat mooier. Vaak gebruik ik de phone alléén als horloge namelijk.

In het Onscreen toetsenbord zit Backspace waar Enter normaal zit. Enter zit er onder.

Volumeknoppen is wennen: zijn groot en zitten aan zijkant,
dus daar zit ik nog vaak per ongeluk aan.

Bij bellen gaat het scherm uit, terwijl ik vaak (voor menu's b.v.) keypad nodig heb.

Kantelen van phone werkt voor foto's en voor YouTube, maar niet voor Office applicaties of games.

Spelletje Teeter (balletje door doolhof leiden) is wel héél leuk omdat het innovatief is op een GSM.

Worldcard mobile is een vonst: foto maken van visite kaartje, meeste kreten worden herkend
en daarna kun je snel nieuw contact aan contactlijst toevoegen.

Foto's bekijken is een plezier, ook omdat je in kunt zoomen, prettige bediening,
en ook hier komt het prachtscherm weer tot zijn recht.

Edit: er zit géén oogje aan voor een draagriempje.
Een draagriempje vind ik wel prettig bij het geocachen, voor het geval het ding uit me klauwen lazert.

[ Voor 5% gewijzigd door Ad- op 05-11-2008 19:31 . Reden: Added: no oogje voor draagriem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ad- schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:38:
Klokje is NIET analoog te krijgen volgens mij.
Kijk eens op pagina 67 (TouchFLO 3D) van je handleiding! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:34:
[...]

Kijk eens op pagina 67 (TouchFLO 3D) van je handleiding! :-)
dank je Game.
Ik heb gekeken op pag. 67. En daar is de klok genoemd idd... maar niet hoe ik 'm analoog kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Ben toch echt benieuwd waarom het hier nog steeds zo rustig is... Ik hoop dat de startpost regelmatig een update krijgt met leuke software dingen, tips etc.

Is er een manier om te kijken hoeveel mensen actief deelnemen aan dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ad- schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:55:
[...]

dank je Game.
Ik heb gekeken op pag. 67. En daar is de klok genoemd idd... maar niet hoe ik 'm analoog kan krijgen.
Met je vinger op het scherm naar boven schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:12:
[...]

Met je vinger op het scherm naar boven schuiven.
Dan krijg ik meer van mijn appointments in beeld.
Maar het klokje wordt er niet rond van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsvc
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-07-2021
Hoi beste mensen,

K hou dit forum nou al een tijdje in de gaten en ik ben enorm enthousiast over de HD
Ik zit nu wel met een vraag: Ik woon in belgië, moest ik de UK versie kopen, kan ik het toetsenbord in azerty zetten? en zo ja, hoe? alvast bedankt.

-Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Nog enkele ervaringen van een nieuwe blije gebruiker:

Gelukkig was de Accu vol bij aankomst :-)

....
Had je hem vandaag gekregen? Heb je anders al wat ervaringen m.b.t. batterij duur? Hier ben ik heel erg benieuwd naar (dit is eigenlijk het enige wat me nog tegenhoudt hem nu meteen te kopen).
thijsvc schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:23:
Hoi beste mensen,

K hou dit forum nou al een tijdje in de gaten en ik ben enorm enthousiast over de HD
Ik zit nu wel met een vraag: Ik woon in belgië, moest ik de UK versie kopen, kan ik het toetsenbord in azerty zetten? en zo ja, hoe? alvast bedankt.

-Thijs
Dat is hier te vinden ;)

[ Voor 37% gewijzigd door allard_070 op 05-11-2008 20:30 . Reden: antw op Thijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al meerdere berichten gelezen dat mensen hem binnen hebben maar vaak staat er niet bij of het de UK versie of de NL versie is.
Ik ga er maar gewoon vanuit dat iedereen hier de UK versie heeft.

Ik ben het trouwens wel helemaal met Felke eens.
Dit wordt mijn eerste windows mobile telefoon en ik wil er wel graag een aantal leuke programma's van derden op zetten. Het zou wel handig zijn als als de leukste opgesomd worden in de beginpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:03

CSB

Ik heb hem nu ook binnen. En ben hem alweer kwijt... Mijn vriendin vindt dat Teeter veels te leuk. :P

Ik moet zeggen, het scherm is UBER in vergelijking met de Polaris. Lekker scherp en alles is goed leesbaar.

1 minpuntje tot nu toe: Bij je schrijven van een sms of email zou ik het fijn vinden als de accelerometer zou zien dat ik mijn toestel kantel.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezza
  • Laatst online: 15-10-2023

Kantelen van phone werkt voor foto's en voor YouTube, maar niet voor Office applicaties of games.
Hmm, dat vind ik wel echt minder, vooral omdat ik denk dat ik outlook redelijk veel zal gebruiken. Na ff googlen kwam ik op ''pocket power manager', misschien dat het daarmee wel werkt?

Er staat alleen: Support Windows Mobile 2003/2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 11:45
Felke schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:08:
Ben toch echt benieuwd waarom het hier nog steeds zo rustig is... Ik hoop dat de startpost regelmatig een update krijgt met leuke software dingen, tips etc.

Is er een manier om te kijken hoeveel mensen actief deelnemen aan dit topic?
Update komt eraan! Ik heb hier speciaal mee gewacht totdat de eerste gebruikers hun meningen posten. Waarschijnlijk vrijdag zal ik alle secties opnieuw doorlopen en updates toevoegen. Kan dit niet eerder doen omdat een startpost bijwerken vanaf een diamond geen optie voor mij is :D

Hopelijk tot zover voldoende hierover :D

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
wezza schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:42:
[...]

Hmm, dat vind ik wel echt minder, vooral omdat ik denk dat ik outlook redelijk veel zal gebruiken. Na ff googlen kwam ik op ''pocket power manager', misschien dat het daarmee wel werkt?

Er staat alleen: Support Windows Mobile 2003/2005
Meestal werken dit soort programma's ook wel op WM6.

Anders zijn hier nog wel een paar andere te vinden.
Die eerste (Gyrator) is trouwens door iemand van XDA gemaakt, er staat wel bij dat hij alleen met de Diamond werkt, de vraag is dus of hij ook met de HD werkt, misschien maar gewoon proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Ik heb me expres nog niet gemeld in dit topic.
"ja ik heb hem besteld/Ja ik heb hem!" werd niet zo gewaardeerd tenslotte :+

Maar nu heb ik hem een hele dag en zal wat positive en negatieve dingen vertellen. Nouja de dingen die mij opvielen iig ;)

Van afgebladerde verf, ondanks een kleine val, niks te zien. De batterijduur is ondanks het grotere scherm duidelijk beter als die van mijn Diamond en tytnII. De GPS chip presteerd ook beter als die van de Diamond. Ondanks romupdates voelde mijn Diamond nooit zo soepel aan als de HD al vanaf het begin deed. Hij ziet er eigenlijk veel groter uit als dat hij daadwerkelijk is. Het bijgeleverde hoesje is een erg welkome aanvulling. Erg makkelijk. Het onscreen toetsenbord stond op qwerty en is daar nog niet vanaf geweest (op de diamond had ik daar moeite mee met mijn worstevingers)

Het negatieve? Eigenlijk bar weinig tot dusver. Behalve voor mij het scherm.
Het is een geweldig scherm! Enkel zijn de beeldpunten beter zichtbaar dan op de Diamond. Dit zorgt ervoor dat alles net even minder scherp is zeg maar. Tis echt niet storend maar als pixelne*ker viel me dat direct op.

Al met al ben ik HEEL erg tevreden!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Leutje schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:31:
Het is een geweldig scherm! Enkel zijn de beeldpunten beter zichtbaar dan op de Diamond. Dit zorgt ervoor dat alles net even minder scherp is zeg maar. Tis echt niet storend maar als pixelne*ker viel me dat direct op.
De DPI van de Diamond = 285 en die van de Touch HD = 245 (oftewel, er passen meer pixels per inch op een Diamond scherm dan op een Touch HD scherm). Dat betekent dat de puntjes/pixels op de Diamond wat kleiner zijn, waardoor alles op een Diamond misschien iets scherper lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

silmaril8 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:42:
[...]

De DPI van de Diamond = 285 en die van de Touch HD = 245 (oftewel, er passen meer pixels per inch op een Diamond scherm dan op een Touch HD scherm). Dat betekent dat de puntjes/pixels op de Diamond wat kleiner zijn, waardoor alles op een Diamond misschien iets scherper lijkt.
Dat wist ik al van te voren hoor. Had het effect alleen wat minder verwacht ;) Nietemin een geweldig toestel en ben er nu al blijer mee als met de Diamond :)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Hoe is de video playback van divx bestanden? (700 mb, 1 cd films... Iedere torrent gebruiker weet waar dit over gaat lijkt me?)
Loopt dit vloeiend met bijvoorbeeld coreplayer?

Verder iemand al een toffe applicatie voor de hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felke schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:16:
Hoe is de video playback van divx bestanden? (700 mb, 1 cd films... Iedere torrent gebruiker weet waar dit over gaat lijkt me?)
Loopt dit vloeiend met bijvoorbeeld coreplayer?

Verder iemand al een toffe applicatie voor de hd?
Goed, zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:36
Leutje schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:31:
Ik heb me expres nog niet gemeld in dit topic.
"ja ik heb hem besteld/Ja ik heb hem!" werd niet zo gewaardeerd tenslotte :+

Maar nu heb ik hem een hele dag en zal wat positive en negatieve dingen vertellen. Nouja de dingen die mij opvielen iig ;)

Van afgebladerde verf, ondanks een kleine val, niks te zien. De batterijduur is ondanks het grotere scherm duidelijk beter als die van mijn Diamond en tytnII. De GPS chip presteerd ook beter als die van de Diamond. Ondanks romupdates voelde mijn Diamond nooit zo soepel aan als de HD al vanaf het begin deed. Hij ziet er eigenlijk veel groter uit als dat hij daadwerkelijk is. Het bijgeleverde hoesje is een erg welkome aanvulling. Erg makkelijk. Het onscreen toetsenbord stond op qwerty en is daar nog niet vanaf geweest (op de diamond had ik daar moeite mee met mijn worstevingers)

Al met al ben ik HEEL erg tevreden!
Paar vragen van mijn kant waar nog geen eenduidig antwoord op is:
  • Is het mogelijk om bij het tikken van een smsje het qwerty toetstenbord landscape te krijgen?
  • Werkt haptic feedback bij het toetsenbord? En waar verder nog?
  • Is het typen op dat toetsenbord een beetje te doen?
Wellicht dat je hier zo antwoord op weet/kan geven. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53

FutureCow

(C) FutureCow

Hier is deel 1 van het grote HTC Touch HD review van Slashgear:

http://www.slashgear.com/...ar-review-part-1-0521514/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Clock schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:38:
[...]

Paar vragen van mijn kant waar nog geen eenduidig antwoord op is:
  • Is het mogelijk om bij het tikken van een smsje het qwerty toetstenbord landscape te krijgen?
  • Werkt haptic feedback bij het toetsenbord? En waar verder nog?
  • Is het typen op dat toetsenbord een beetje te doen?
Wellicht dat je hier zo antwoord op weet/kan geven. Alvast bedankt!
1. Niet zonder gsen (hoewel ik het nog niet zelf geinstaleerd heb werkte het iig wel op de Diamond)
2. Nee. Enkel Youtube opera en gedeeltelijk manila (de interface dus)
3. Dat gaf ik al aan eigenlijk :) Ik vind het prima te doen

[ Voor 5% gewijzigd door Leutje op 05-11-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Samengevat:
  • Het scherm is top
  • Touchscreen is minder dan die van de Iphone, maar nog een van de betere die er op de markt zijn
  • Extra ruimte door groot scherm is niet altijd even logisch benut. Komt deels door WM 6.1 die daar niet genoeg instellingen voor heeft.
  • De mogelijkheid om de pagina's (tabs) nu zelf in te kunnen delen is top
  • QWERTY toetsenbord heeft evengrote toetsen als de Iphone, maar door iets minder touchscreen is het een tikje lastiger goed te typen
  • De Touch HD heeft veel mogelijkheden om tekst in te voren: qwerty tobo, half-qwerty tobo, cijfers tobo, handschriftherkenning, letterherkenning
  • Automatische 'spellingscontrole' van WM6.1 is niet zo goed als die van de Iphone. (Volgens mij meer van toepassing op het engels door de vele hoofdletters midden in een zin en de vele ' )
  • Een gemis is dat bij het indrukken van de toets, deze niet groot naar boven 'popt', waardoor te zien is welke toets je indrukt
  • Opera heeft standaard een max voor 3 tabs, maar deze instelling is vrij gemakkelijk te wijzigen
  • Zoomen in Opera is niet 'slim', het herkent geen div'jes ed
  • Het klikken op links is (nog) niet optimaal
  • Flash en streaming video wordt niet ondersteund
  • Pagina's worden uitstekend en snel gerenderd
Met een update'tje van HTC en Opera zijn de meeste probleempjes vast te verhelpen. Ben er alleen geen voorstander van dat dit moet nadat de telefoon al in het wild rondloopt. Ziet er verder allemaal goed uit!

@Leutje: thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat ik veel toe kan voegen, heb 'm sinds vanmiddag en kan me wel vinden in de dingen die al gezegd zijn. Dit is m'n eerste telefoon met touchscreen en het is even wennen, maar ik ben er erg blij mee. De TouchFlo interface ziet er geweldig uit. Handig ook die verschillende keyboard layouts! Geen last van afbladderende verf, maargoed..'k heb 'm ook nog maar net. Geen flash en dat het toetsenbord niet op landscape kan bij smssen e.d. vind ik ook een groot minpunt, maar ook dat valt vast binnenkort op te lossen.

Morgen maar wat dingen uitproberen, google maps installeren, iGo 8..

Van Brodit kreeg ik het volgende antwoord op m'n vraag of er binnenkort een houder voor de HD komt:
"For the moment we can't say any clear date because we don't have any phone yet so please check the web in about one month."

Erg tevreden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smsje typen in landscape met Gsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 08:00
omg Gsen roeleert!!!!

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:50:
...

Van Brodit kreeg ik het volgende antwoord op m'n vraag of er binnenkort een houder voor de HD komt:
"For the moment we can't say any clear date because we don't have any phone yet so please check the web in about one month."

Erg tevreden tot nu toe!
Je hoeft toch niet per se actieve car adapter van Brodit te hebben? Als het je enkel om de proclip gaat, -en ik heb daar ervaring mee-, dan kan je daar net zo makkelijk een andere houder op schroeven, zoals de Adapt Car Holder HTC Touch HD (gevonden bij PDA shop). ;)

Ik heb nu de Touch HD al 3 dagen en hij bevalt mij ook super. Vorige telefoon was Palm Treo 750. Mis het toetsenbordje totaal niet meer. Typen is even wennen, maar redelijk goed te doen voor iemand die de Treo 750 gewend is.

De internet browser klapt er af en toe weleens uit, maar heb nog geen last gehad van complete vast lopers met de telefoon (ik heb door overigens ook nog geen berichting van gehoord van andere gebruikers). Gelukkig heb ik op mijn telefoon ook geen enkele last van gebladerde verf! _/-\o_ Ik was al even bang toen ik vorige week dat verhaal hoorde! :)

Al met al echt mijn beste telefoon tot nu! :) Nu moeten ze het voor elkaar krijgen om Android erop te krijgen (ik ben niet zo'n Windows Mobile fan). :P

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
quote:
Flash en streaming video wordt niet ondersteund

Wat? dat meen je niet.. wat blijft er nog over van het ultieme mobiel internetten ervaring?
dit wordt toch wel opgelost mag ik hopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
MadRettoR schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:47:
quote:
Flash en streaming video wordt niet ondersteund

Wat? dat meen je niet.. wat blijft er nog over van het ultieme mobiel internetten ervaring?
dit wordt toch wel opgelost mag ik hopen..
Quote uit de review:
Flash and streaming media is not supported, unfortunately (there’s a standalone YouTube app to view videos from that site). Over the past few weeks a number of Flash Lite 3.5 cabs have emerged, but we could get none of them to work on the Touch HD. It means that, as we suspected, streaming sites such as the BBC’s iPlayer, Hulu and others won’t display. We had hopes that new browser Skyfire might save the day, with its promise of Flash support, but sadly their current beta doesn’t support VGA or higher displays and, while doing so is on the roadmap, they’re not releasing a date for that version yet.
Het probleem is dus dat Opera flash niet ondersteund, wellicht dat dat komt in een toekomstige versie. Heb een tijdje geduld en Opera/HTC/Xda komt wel met een update met ondersteuning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12
Mag ik de goegemeente wijzen op : pricewatch: HTC Touch HD WWE. Het is daar nog ernstig leeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Ik las ergens in dit topic dat je met de NL versie wat meer problemen kunt hebben met het installeren van programma's. Ik vroeg me af hoe serieus deze problemen zijn, oftewel, kun je daardoor sommige programma's echt onmogelijk installeren of lukt het uiteindelijk wel?

En waar zou je het Nederlandse T9 woordenboek kunnen downloaden voor de telefoon (wanneer het te downloaden is)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:56
Clock schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:51:
[...]
Het probleem is dus dat Opera flash niet ondersteund, wellicht dat dat komt in een toekomstige versie. Heb een tijdje geduld en Opera/HTC/Xda komt wel met een update met ondersteuning :)
Voor zover mij bekend zou Opera Mobile 9.5 gewoon Flash Lite 3.0 moeten ondersteunen, zal hoogstwaarschijnlijk wel binnen korte tijd opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 22:57
Nu heb ik gelezen dat er twee soorten HD's zijn, namelijk de WWE en de NL. Het verschil zit 'm in de taal en T9-woordenboek. Maar is er eigenlijk ook een verschil tussen de firmware, specifiek gelet op de updates hiervan?

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Zou dat Gsen geen problemen opleveren als je het tijdens het navigeren aan laat staan en even wat harder een bocht neemt? Dan wisselt je navigatie steeds naar landscape en portrait (of omgekeerd). :P
Gopal schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:03:
Nu heb ik gelezen dat er twee soorten HD's zijn, namelijk de WWE en de NL. Het verschil zit 'm in de taal en T9-woordenboek. Maar is er eigenlijk ook een verschil tussen de firmware, specifiek gelet op de updates hiervan?
Nieuwe WWE firmware komt altijd eerder uit dan NL... Meer verschil is er niet. Voor branded telefoons (zoals van Vodafone) kunnen klanten (ongeacht de taal) vaak wel een stuk langer wachten op de nieuwe firmwareversies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat Gsen geen problemen opleveren als je het tijdens het navigeren aan laat staan en even wat harder een bocht neemt? Dan wisselt je navigatie steeds naar landscape en portrait (of omgekeerd).
Hehe nee, je telefoon kantelt niet bij een bocht als ie in een houder zit. Bovendien kan je bij gsen instellen na hoeveel ms ie moet reageren volgens mij. Ik heb 'm momenteel zo ingesteld dat ie 't toetsenbord alleen op landscape zet bij sms/mms..je kan het per programma instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:55
Weet iemand waarom er op het toestel zowel op de voorkant als de achterkant alleen nog "htc" staat, zonder het logo? (wat nog wel te zien was op de Touch Diamond en Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 11:49
Zijn alle functies van de telefoon bruikbaar als de telefoon aan het opladen is via USB? I.e. GPS, radio, media player.. I.v.m. onderweg bijladen via een battery pack met mini-USB kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:10
(jarig!)
Bobo89 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:34:
Weet iemand waarom er op het toestel zowel op de voorkant als de achterkant alleen nog "htc" staat, zonder het logo? (wat nog wel te zien was op de Touch Diamond en Pro)
Ja ... de logo's waren op :/
LVGH schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:10:
Zijn alle functies van de telefoon bruikbaar als de telefoon aan het opladen is via USB? I.e. GPS, radio, media player.. I.v.m. onderweg bijladen via een battery pack met mini-USB kabeltje.
Als dat niet zo was dan zouden alle active holders voor in de auto geen nut hebben... En aangezien via usb de enige oplaadmogelijkheid is kun je daar wel van uit gaan.

[ Voor 42% gewijzigd door cyble op 06-11-2008 17:09 ]

In God I trust, everyone else pay cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LVGH schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:23:
[...]

Degene hier in het topic die er wel last van had had het toch ook vrijwel direct..? Maargoed, tuurlijk kan je er dan weinig over zeggen. Eigenlijk kan je dat pas na maanden. Maar ik heb voorzichtig wat getest met mijn nagel, en kan je zeggen dat het toch echt wel goed zit hoor. Uiteraard heb ik niet hardhandig zitten krassen, maar wat wil je, dat ik met een sleutel mn nieuwe telefoon ga zitten bewerken?? Ja, zo beschadig je elke verf wel... punt is gewoon dat het er gewoon goed op zit, niets mis mee! Denk dat degene die er hier last van had gewoon net pech heeft daarmee..

Wat betreft het batterij klepje, die voelt als je m los in je hand hebt idd goedkoop, maar dat is ook het enige. Wanneer hij erop zit, zit hij goed vast en is het een geheel met de telefoon, die gewoon goed solid en sterk aanvoelt. Als er hier mensen bekend zijn met de N95 classic (mijn vorige phone), dat is een telefoon die er wel netjes uit ziet, maar plastic aanvoelt. Alhoewel de htc wel plastic is, voelt het absoluut niet zo! Hij heeft ook een lekker gewicht!

Het geluid van het speakertje voor je ringtones en films e.d. had imo wel wat beter gekunt. Vind het iets te schel klinken, maar niet storend... misschien te equalizen?
Op de gevoeligheid van het touchscreen wil ik terug komen... het werkt nml echt prima! ok, nog steeds is de iphone gevoeliger, maar alles doet het gewoon, zoals het hoort! Ook geen last van vertragingen of haperingen.
Bij Central Point.
Bij bellen gaat het scherm uit, terwijl ik vaak (voor menu's b.v.) keypad nodig heb.
Moet je je stylus eruit halen, dan is je scherm gewoon volop bruikbaar
Clock schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:20:
[...]

Samengevat:
[list]
• Een gemis is dat bij het indrukken van de toets, deze niet groot naar boven 'popt', waardoor te zien is welke toets je indrukt
??? Dat gebeurt wel gewoon hoor... mits het over het onscreen toetsenbord gaat dan.

Verder heb ik over de batterij goed nieuws... ik heb m gelijk uit de verpakking 3 uur opgeladen (wat volgens de handleiding aangegeven wordt), en niet 12 uur extra aan de oplader gehangen zoals ze je vaak nog vertellen in de winkel. Heb er een aantal uur mee gespeeld, en toen ging de batterij nog vrij snel leeg. Heb de telefoon 's nachts gelijk weer opgeladen, niet gewacht tot hij helemaal leeg was ( in tegenstelling van wat ik vroeger geleerd had, dat je een batterij altijd helemaal vol en helemaal leeg moet laten lopen, maar het schijnt dat bij de nieuwere type batterijen dit juist NIET moet) en 's ochtends om 8 uur er uit gehaald, en ik heb er (ondanks dat ik aan het werk was :P ) de hele dag mee kunnen spelen... dwz voornamelijk surfen op het net (vrij veel), wat gebeld, en instellingen veranderd e.d... ik heb geen muziek geluisterd aangezien ik dit er nog niet op heb gezet, en geen gps gebruikt (leg hierna uit waarom). Om 8 uur 's avonds (12 uur later) was de batterij op de helft, en tegen 12en toen ik naar bed ging op 1 derde... en vanmorgen leefde hij nog steeds :) Pas om 2 uur viel hij toch echt uit.. Aangezien ik 1 Hiervoor een N95 had, waar de batterij veel dramatischer was, en 2 de batterij pas echt goed funtioneerd als je m zo'n 3 keer heb opgeladen, ben ik hier eigenlijk wel tevreden over! En als ik echt in een situatie kom dat ik de telefoon meerdere dagen niet kan opladen, koop ik een 2e accu of iets dergelijks... maar ik denk dat dit niet nodig zal zijn.

ik moet trouwens zeggen dat de transscriber echt fantastisch werkt! ik persoonlijk vind dit een heerlijke manier om bv smsjes te schrijven. hij herkent de letters prima, en ziet de spaties ook, dus je kan aan 1 stuk door schrijven. Denk als je dit goed te pakken hebt, misschien wel de snelste manier van tekstverwerken is :)

Gps heb ik dus niet gebruikt, aangezien ik Google maps gewoon niet kan vinden! :? Heb me rot gezocht onder programma's, en program files etc, maar NIETS te vinden. Nou is GM niet de meest ideale navigator, maar er was gezegd dat het er standaard op zou zitten... nou, vertel me maar waar...! ben nu op dit moment Tom tom 7 erop aan het zetten, zal straks nog wel vertellen hoe dit werkt.

Als laatste heb ik te maken met een dode pixel... tenminste, dat dacht ik! Als ik in WM bezig ben, overal, elk programma, dan zie ik NET links onder het 'afsluit kruisje' een rode pixel zitten, die altijd rood blijft. Het vreemde is dus, dat wanneer ik bij touchflo3d bezig ben, en er op de plek van het kruisje het pull down menu van taskmanager komt te staan, is het weg! :? Het is niet zo dat het icoontje van taskmanager op de plek van de pixel komt ofzo, ik heb hier echt heel aandachtig naar gekeken, maar de taskbar blijft in principe hetzelfde als je naar touchflo3d gaat, alleen die pixel verdwijnt! Ook als ik foto's bekijk is er nergens een dooie (rooie) pixel te bekennen.. echt heel vreemd! Zou het hier dan gaan om iets software matigs? Want het lijkt me niet dat een dode pixel alleen bij bepaalde programma's of situaties dood is... toch? Heb ook al thema's veranderd, maar die pixel blijft als ik in WM bezig ben. Nog iemand die er last van heeft? En/of die weet wat ik hier aan kan doen? Het is niet heel irritant, want vanaf een kleine afstand al is het niet eens meer zichtbaar, alleen als je er bovenop zit, is ie er duidelijk wel!

ik ga weer even verder spelen, en hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
De engelse handleiding zegt het volgende:
Note Only the AC adapter and USB sync cable provided with your device must be used to charge the device.
Ik neem aan dat je hem ook gewoon aan je pc kunt opladen? Ik neem aan dat een PC net zoveel stroom geeft als die USB adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:20:
[...]

Gps heb ik dus niet gebruikt, aangezien ik Google maps gewoon niet kan vinden! :? Heb me rot gezocht onder programma's, en program files etc, maar NIETS te vinden. Nou is GM niet de meest ideale navigator, maar er was gezegd dat het er standaard op zou zitten... nou, vertel me maar waar...! ben nu op dit moment Tom tom 7 erop aan het zetten, zal straks nog wel vertellen hoe dit werkt.
Klopt, Google maps wordt niet standaard geinstalleerd. Moet je achteraf zelf doen.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:00:

[...]

Ik neem aan dat je hem ook gewoon aan je pc kunt opladen? Ik neem aan dat een PC net zoveel stroom geeft als die USB adapter?
Ja, maar dat doe je met de meegeleverde usb kabel, wat overigens dezelfde kabel is die je in de adapter stopt om op te laden. Het is overigens een mini-usb, maar niet de standaard mini-usb.. er zit 1 schuin kantje aan... ik heb dat in ieder geval nog nooit gezien.
Righteye schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:03:
[...]

Klopt, Google maps wordt niet standaard geinstalleerd. Moet je achteraf zelf doen.
Ik zou toch zweren dat ik ergens in een review had gelezen dat GM erop stond geïnstalleerd...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

robvanpraat schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:00:

[...]

Het opladen in de auto (aparte adapter gekocht), of aan het stopcontact gaat bij mij, voor m'n HTC 3600 belangrijk sneller dan via USB.
Zou USB gewoon minder wat ampere leveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:46
USB kan maar 500mAh leveren ja, laders meestal 1000

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik iedereen er even op wijzen dat de pdashop aangeeft dat hij op voorraad is!

Als het goed is wordt hij morgen dus geleverd!!

http://www.pdashop.nl/product/59805/htc-touch-hd-nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobaas
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 12:18
Iedereen kan zien waar hij wel en niet te krijgen is, graag enkel inhoudelijk reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-12-2008
denniskrol schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:24:
USB kan maar 500mAh leveren ja, laders meestal 1000
Weet jij soms hoe dat zit met een lader in de auto qua mAh?
bijvoorbeeld http://www.pdashop.be/pro...car-charger-mini-usb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

Ja, maar dat doe je met de meegeleverde usb kabel, wat overigens dezelfde kabel is die je in de adapter stopt om op te laden. Het is overigens een mini-usb, maar niet de standaard mini-usb.. er zit 1 schuin kantje aan... ik heb dat in ieder geval nog nooit gezien.

Ik zou toch zweren dat ik ergens in een review had gelezen dat GM erop stond geïnstalleerd...
Elke mini usb kabel is goed hoor. Heb al gedaan in auto, oplader van m'n HTC 3600, en een andere generieke adapter die ik al een keer had gekocht.
Het stekkertje van de HTC HD adapter ziet er net iets anders uit idd.

GM heb ik zelf geinstalleerd vanaf http://www.google.com/gmm , want GM was NIET vooraf geinstalleerd... niet dat het veel uitmaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Zou het ook mogelijk moeten zijn om WM 6.1 te vervangen met Android, mocht dit beschikbaar komen voor de HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matz schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:59:
Zou het ook mogelijk moeten zijn om WM 6.1 te vervangen met Android, mocht dit beschikbaar komen voor de HD ?
Je geeft zelf al antwoord op je vraag ;-)
Mocht android voor de Touch HD uitkomen, dan neem ik aan dat het te vervangen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Laatst online: 14-09 17:54
Iemand TomTom al werkend gekregen?

Wil hier niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 08:00
misschien een idee voor de topic start straks.... onmisbare tools voor de touch hd.
i vote voor gsen!!! :D

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Laatst online: 12-09 14:02
Ik krijg wel meer dingen niet goed werkend.

- Msn messenger wanneer ik gebruik maak va 3g (wifi werkt wel) Hetzelfde geldt voor hotmail. Krijg bij beide de error sync failed.
- Streaming radio werkt niet.
- Accelerometer die de ene keer wel mn beeld draait bij gebruik van inet, en de andere keer niet... (ik heb em wel gecalibreerd)
- Opera crashed VAAK.

Tomtom probeer ik nu aan de praat te krijgen. Nog geen succes tot nu toe.

Overigens ben ik wel erg tevreden met het toestel. Touchscreen werkt prima, touchflow ben ik ook over te spreken. Batterijduur is trouwens ook acceptabel. Ik heb em sinds gisteravond nog niet op de oplader gehad en heb vandaag er uren mee lopen spelen. Hij staat nu op 3 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand gelukt om verbinding te maken met zijn bluetooth carkit?
Het lukt mij niet om de HD te verbinden met mijn opel carkit :(

Iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Laatst online: 14-09 17:54
Pred87 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:23:

- Msn messenger wanneer ik gebruik maak va 3g (wifi werkt wel) Hetzelfde geldt voor hotmail. Krijg bij beide de error sync failed.
- Accelerometer die de ene keer wel mn beeld draait bij gebruik van inet, en de andere keer niet... (ik heb em wel gecalibreerd)
- Opera crashed VAAK.
Ik kan ook niet inloggen met Live Messenger... alles netjes ingevuld maar kan er niet 'in komen'.

Ervaar ook jouw 'probleem' met de accelerometer.. af en toe kantelt het beeld niet mee als ik het toestel draai.

Tevens ontvang ik geen GPS signaal in Google maps. Klopt het dat hij zonder GPS z'n locatie bepaald aan de hand van de dichtsbijzijnde GSM mast? Paar km van huis krijg ik een stipje...en constant '0 GPS satellites found'.

Ben aardig tevreden, maar met wat updates kan dit een veel beter toestel worden.

[ Voor 13% gewijzigd door hershel op 06-11-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
sjakietrekhakie schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:42:
[...]

Ik kan ook niet inloggen met Live Messenger... alles netjes ingevuld maar kan er niet 'in komen'.

Ervaar ook jouw 'probleem' met de accelerometer.. af en toe kantelt het beeld niet mee als ik het toestel draai.

Tevens ontvang ik geen GPS signaal in Google maps. Klopt het dat hij zonder GPS z'n locatie bepaald aan de hand van de dichtsbijzijnde GSM mast? Paar km van huis krijg ik een stipje...en constant '0 GPS satellites found'.

Ben aardig tevreden, maar met wat updates kan dit een veel beter toestel worden.
Die optie zit idd standaard in google maps. Als GM geen GPS signaal zoekt (of je geen GPS in je telefoon hebt zitten), zoekt hij je locatie op aan de hand van de GSM-mast waar je aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomtom 7.450 werkt volgens mij wel, installatie ging goed iig. Kreeg binnen geen gps signaal, maar toen ik naar buiten ging wel. Nog niet getest met rijden.

Heb het overigens nog niet werkend met gsen, tomtom wil niet op landscape..maar 'k moet de config van gsen nog wat aanpassen denk ik.

Live messenger via Hi Eindeloos Online werkt bij mij wel gewoon. Nu google maps nog installeren :)

Edit: Google maps werkt ook, met gps. Misschien hebben jullie dikkere muren thuis :P Hij liep wel een keer vast toen ik een adres intikte..

Edit2: Heb de config van gsen aangepast en tomtom gaat nu ook op landscape.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Voor mensen die niet in kunnen loggen op msn (en andere internet gerelateerde problemen) Hebben jullie de vodafone proxy al uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:56
Heeft iemand de bluetooth al onder Vista 64bit aan de praat? Ik krijg elke keer als ik mijn pc nu opstart de melding dat de correcte drivers niet geinstalleerd zijn, maar deze zijn blijkbaar niet te vinden door Vista op het net en ook niet op de cd?

Bluetooth in de auto werkt wel goed, dus het staat wel gewoon aan...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leutje schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:46:
Voor mensen die niet in kunnen loggen op msn (en andere internet gerelateerde problemen) Hebben jullie de vodafone proxy al uitgezet?
Waar doe ik dit precies?

En is het iemand gelukt om youtube video's af te spelen? Ik krijg constant de error "Cannot play this video."

*edit* Laat maar, al het bovenstaande is gelukt door idd de proxyserver van vodafone uit te zetten:

Start>Settings>Connections>Connections>Set up my proxy server>"This network uses a proxy server to connect to the Internet" uitvinken En msn en youtube doen het gewoon :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zijn er geen mensen die zich geroepen voelen om een (paar? ;) ) reviews te plaatsen op Tweakers.net? Da's zo'n website waar ze iets met hardware doen enzo :P

Ik wil ook een HTC Touch HD aanschaffen, zonder abbo, maar weet niet echt wat ik kan verwachten. Battery life, verbinding, voelt hij solide aan, dat soort vraagjes. En een topic van 24 pagina's met allerhande informatie, vaak subjectief omdat iets niet werkt, is niet bevordelijk voor mijn optimisme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die geheugenkaart van 8GB, zit die in de doos of wordt die er los bij geleverd bij sommige winkels?

Hier in de stad heb ik 2 winkels gevonden die het ding verkopen, de ene heeft tijdelijk een actie met een kaartje van 1GB, de andere zelfs helemaal niets.
Natuurlijk, ik kan altijd kijken of het er bijzit als ik morgen naar de winkel ga, maar ik zou willen weten als het er niet bijzit, of ik dan iets te eisen heb of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die geheugenkaart van 8GB, zit die in de doos of wordt die er los bij geleverd bij sommige winkels?
Zit in de doos zelf. Het staat er zelfs bij in het Quick Start Guide boekje, onder "Inside The Box", dus het is er niet even bij gepropt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:13
Zit er in deze HTC HD nog een knipperent lampje ten bewijze dat er ontvangst is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwens al ScummVM geprobeeerd hierop? Krijg het nml niet fullscreen. Point & click games zijn naar mijn mening nml 1 van de weinige genres die op een only-touch telefoon goed te spelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:54
Gisteren het toestel ontvangen voor mij vrouw en ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers dat ik het nog een jaar met mijn Nokia N95 8GB moet doen. Maar ja, dat is de wet van de remmende voorsprong moet ik maar denken.

Nu mijn vraag. Mijn vrouw is overgestapt vanaf een Nokia 7390. Hoe krijg ik de contactgegevens uit de Nokia in de HTC ? Via de simkaart is geen optie want dan raak je informatie kwijt. Zowel in het aantal tekens van de naam van de contactpersoon (In de telefoon kan je meer tekens opslaan voor de naam) als in de overige gegevens (In de telefoon kan je adresgegevens en andere info opslaan bij een contactpersoon, op de simkaart niet). Ze kunnen 1 voor 1 als visitekaartje via bluetooth verzonden worden maar dat is te omslachtig. Via PC suite wordt ik ook niet veel wijzer, dat werkt alleen van Nokia naar Nokia.

Wie weet hier een makkelijke oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
@Loewe

Ik heb zo dadelijk hetzelfde.. van Nokia N95 8gb naar de Touch HD.
Ik synchroniseer via pc suite de contacten in mijn N95 met outlook. Dan staan al de contacten in Outlook. Als je daarna middels active Sync met je touch HD synchroniseerd met outlook, heb je al die contacten in je touch HD staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

mavical schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:45:
Zit er in deze HTC HD nog een knipperent lampje ten bewijze dat er ontvangst is ?
Nog niet gevonden, dus ik denk van niet. Enige lampje wat er in zit is de indicatie dat de telefoon aan het opladen is (lampje zit in de aan-/uitknop). :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet gevonden, dus ik denk van niet. Enige lampje wat er in zit is de indicatie dat de telefoon aan het opladen is (lampje zit in de aan-/uitknop).
Ja, maar niet alleen voor het opladen heh, zie de pdf handleiding die te downloaden is:

* The Notification LED under the POWER button shows a:
- Flashing green light when there are new SMS, MMS or e-mail messages, missed calls, or reminders.
- Solid green light when the device is connected to the power adapter or a computer and the battery is fully charged.
- Solid amber light when the battery is being charged.
- Flashing amber light when the remaining battery level reaches below 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 11:36
Blue-eagle schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:08:
Zijn er geen mensen die zich geroepen voelen om een (paar? ;) ) reviews te plaatsen op Tweakers.net? Da's zo'n website waar ze iets met hardware doen enzo :P

Ik wil ook een HTC Touch HD aanschaffen, zonder abbo, maar weet niet echt wat ik kan verwachten. Battery life, verbinding, voelt hij solide aan, dat soort vraagjes. En een topic van 24 pagina's met allerhande informatie, vaak subjectief omdat iets niet werkt, is niet bevordelijk voor mijn optimisme ;)
Reviews die op andere sites staan vertrouw je niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor degene die de HD al in huis hebben.

Hoe werkt de wekker functie?

Aangezien er geen ''hardware'' buttons op de voorkant van het toestel zitten wil ik graag weten hoe de wekker op snooze gezet kan worden. Wanneer ik wakker wordt kan ik over het algemeen moeilijk een spcifieke 'touch'' knop indrukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:41:

Aangezien er geen ''hardware'' buttons op de voorkant van het toestel zitten wil ik graag weten hoe de wekker op snooze gezet kan worden. Wanneer ik wakker wordt kan ik over het algemeen moeilijk een spcifieke 'touch'' knop indrukken :)
Ga er maar vanuit dat 't een touch knop is, en geen hardware.
En trouwens, als je moeilijk die knop in kan drukken, word je toch makkelijker wakker? Ideaal lijkt me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:41:

Er zitten onderaan vier hardware buttons die ook gebruikt worden om de wekker te bedienen. Ik heb het voor je uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
David_1981 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:26:
[...]

Weet jij soms hoe dat zit met een lader in de auto qua mAh?
bijvoorbeeld http://www.pdashop.be/pro...car-charger-mini-usb.html
De (generieke) autoladers van mij en mijn vader zijn beiden de standaard 1000mAh.
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:20:
[...]
Als laatste heb ik te maken met een dode pixel... tenminste, dat dacht ik! Als ik in WM bezig ben, overal, elk programma, dan zie ik NET links onder het 'afsluit kruisje' een rode pixel zitten, die altijd rood blijft. Het vreemde is dus, dat wanneer ik bij touchflo3d bezig ben, en er op de plek van het kruisje het pull down menu van taskmanager komt te staan, is het weg! :? Het is niet zo dat het icoontje van taskmanager op de plek van de pixel komt ofzo, ik heb hier echt heel aandachtig naar gekeken, maar de taskbar blijft in principe hetzelfde als je naar touchflo3d gaat, alleen die pixel verdwijnt! Ook als ik foto's bekijk is er nergens een dooie (rooie) pixel te bekennen.. echt heel vreemd! Zou het hier dan gaan om iets software matigs? Want het lijkt me niet dat een dode pixel alleen bij bepaalde programma's of situaties dood is... toch? Heb ook al thema's veranderd, maar die pixel blijft als ik in WM bezig ben. Nog iemand die er last van heeft? En/of die weet wat ik hier aan kan doen? Het is niet heel irritant, want vanaf een kleine afstand al is het niet eens meer zichtbaar, alleen als je er bovenop zit, is ie er duidelijk wel!

ik ga weer even verder spelen, en hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen!
Een rood puntje is geen dode pixel, maar een dode subpixel. Deze staat altijd rood aan en is daarom goed te zien bij zwart beeld. Als het taskmanager icoontje verschijnt valt de rode pixel waarschijnlijk in een wit streepje, waardoor de rode en groene subpixels ook aangaan. Samen maakt dit wit en dus zie je de kapotte subpixel niet meer.

Mijn advies: Er zit een fout in > RMA...
Pred87 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:23:

- Opera crashed VAAK.

Tomtom probeer ik nu aan de praat te krijgen. Nog geen succes tot nu toe.
- Bij Live messenger moet in de opties roaming aan worden gezet. Verder moet je controleren of je al internet verbinding hebt, wellicht lukt het hem niet verbinding te initialiseren.
- Streaming radio zou via 3G moeten werken... misschien heb je toch een internet probleem?
- Geen idee...
- Ik zou bijna zeggen, kijk je geheugengebruik eens na, ware het niet dat dit toestel meer dan genoeg zou moeten hebben. Je zou eens een harde reset kunnen proberen, wellicht dat daar de fouten mee verdwijnen..
sjakietrekhakie schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:42:
[...]

Google Maps neemt de GPS poort en baudrate instellingen over van Windows, maar is ook los in te stellen. Alhoewel het los instellen juist NIET werkte bij mijn toestel, zouden jullie het eens kunnen proberen. Bij de meeste HTC's is dat poort 4 met Baudrate 57600.

Ook moet je bij GM GPS inschakelen, niet alleen 'mijn locatie weergeven' kiezen.

Disclaimer: Ik ben (nog?) niet in het bezit van een HTC, maar heb wel een WM-foon. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
-CKY2K- schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:30:
[...]

Reviews die op andere sites staan vertrouw je niet? 8)7
Kieskeurig.nl is leeg, Pdashop.nl is leeg, Tweakers.net is leeg, en ik heb interesse in de Nederlandse versie denk ik. Er is een (korte) review op een Duitse website, maar die gaat niet erg de diepte in.

De rest is meer: "Looks pretty, iPhone killer!" dan diepgaande content. Tenminste, ik heb het nog niet gevonden.

Dus ja, dan vertrouw ik liever mijn mede-Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Blue-eagle schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:00:
[...]

Kieskeurig.nl is leeg, Pdashop.nl is leeg, Tweakers.net is leeg, en ik heb interesse in de Nederlandse versie denk ik. Er is een (korte) review op een Duitse website, maar die gaat niet erg de diepte in.

De rest is meer: "Looks pretty, iPhone killer!" dan diepgaande content. Tenminste, ik heb het nog niet gevonden.

Dus ja, dan vertrouw ik liever mijn mede-Tweakers.
Wat een onzin. Er staan zat reviews op het internet. Van videoreviews tot en met uitgebreide reviews. Enne, een review op kieskeurig is nou niet echt je van het..... Dus dat die er (nog) niet is, maakt ook niet veel uit dunkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderghost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 13:13
Op http://www.winmo.nl staat een review van de Touch HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Laatst online: 12-09 14:02
FrenzyFreak schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:35:

- Bij Live messenger moet in de opties roaming aan worden gezet. Verder moet je controleren of je al internet verbinding hebt, wellicht lukt het hem niet verbinding te initialiseren.
- Streaming radio zou via 3G moeten werken... misschien heb je toch een internet probleem?
- Geen idee...
- Ik zou bijna zeggen, kijk je geheugengebruik eens na, ware het niet dat dit toestel meer dan genoeg zou moeten hebben. Je zou eens een harde reset kunnen proberen, wellicht dat daar de fouten mee verdwijnen..
Vodafone proxy stond aan. Uitgezet en nu werkt streaming radio, msn, mail etc etc.

Ik heb ook een hard reset vanmorgen gedaan, en nu nog geen crashes gehad met opera. Alleen wanneer ik via moodio een stream probeer op te starten crashed opera altijd (iemand een idee waarom ?)

Tomtom heb ik inmiddels ook aan de praat gekregen. Werkt goed krijg snel een fix.

Dus eigenlijk zijn bijna al mn problemen atm opgelost :)
Alleen de accelerometer werkt nog steeds niet helemaal lekker.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar je het goedkoopste toestel/abbo kunt kopen.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het HTC Touch HD levertijden en abonnementen topic.