Stapje voor? Sorry.. maar de touch HD steekt met kop en schouders boven de iphone uit. Groter scherm, hogere resolutie, betere camera en zo kunnen we nog wel even doorgaan... multitouch maakt al die verschillen niet goed naar mijn mening.MadRettoR schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:22:
Ook wordt er vaak gesproken met de term "iphone killer". Naar mijn idee heeft de iphone altijd een stapje voor door het multi-touch scherm. Wat vinden jullie?
Verwijderd
Zie [ABO] Het HTC Touch HD levertijden en abonnementen topic
[ Voor 76% gewijzigd door DaannO op 31-10-2008 20:38 ]
wat ik tot nu toe het meest gezien heb is dat die multitouch gebruikt wordt voor het in en uitzoomen? Hoe werkt dat beter dan een dubbeltap? Zucht.....MadRettoR schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:22:
De touch HD maakt grote kans mijn nieuwe phone te worden. Vind het nog steeds erg jammer dat er geen flits op zit... gemiste kans, maar dat is al zat besproken!
Ook wordt er vaak gesproken met de term "iphone killer". Naar mijn idee heeft de iphone altijd een stapje voor door het multi-touch scherm. Wat vinden jullie?
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
@Mouki_9: het grote voordeel van de iPhone is, denk ik, de werking van het scherm. Ik kom zo snel niet op de naam, maar dat soort touchscreens schijnen het beste te werken. Ik heb zelf een iPod Touch en die heeft het volgens mij ook...en ik moet eerlijk zeggen dat het echt heel fijn werkt (en ik ben geen apple fanboy). Bij HTC toestellen moet je nog wat harder duwen op het scherm voor een actie, terwijl bij die iPhone een hele lichte aanraking al voldoende kan zijn (wat natuurlijk ook wel een verkeerde klikken tot gevolg heeft).
Ik zit zelf nog erg te twijfelen welke versie ik zal nemen, de Nederlandstalige of Engelstalige. Ik vraag me af hoe snel een Nederlands T9 beschikbaar zou komen om te downloaden? Ondanks dat het een groot qwerty toetsenbord op het scherm heeft, is het wel praktisch, denk ik. Ik heb momenteel namelijk een iPod Touch, en door T9 worden daardoor (mogelijk) typfoutjes gecorrigeerd. Werkt dit bij HTC ook zo? Anders heeft het uiteraard relatief weinig nut om Nederlands T9 in te schakelen, aangezien je toch elke letter kunt intoetsen...
Momenteel ben ik in het bezit van de verschrikkelijk trage Nokia N73. Echter, Nokia heeft, mijns inziens, een groot pluspunt met betrekking tot de symbian telefoons, waarvan ik hoop dat HTC dit ook heeft. Door de bijgeleverde (of te downloaden) software kan ik via bluetooth smsjes via m'n computer sturen, er gaat immers niks boven het typen op een normaal toetsenbord qua snelheid. Is dit bij HTC ook mogelijk, of heeft HTC zoiets niet?
En dan misschien een wat lastige vraag. Hoe lang zal de batterij het gaan volhouden bij normaal gebruik? Ik zie normaal gebruik als 10 smsjes per dag, 10 min bellen, half uurtje surfen en push e-mail functie ingeschakeld. Ik hoop dat 2 dagen er toch wel in moeten zitten?
Ik zit zelf nog erg te twijfelen welke versie ik zal nemen, de Nederlandstalige of Engelstalige. Ik vraag me af hoe snel een Nederlands T9 beschikbaar zou komen om te downloaden? Ondanks dat het een groot qwerty toetsenbord op het scherm heeft, is het wel praktisch, denk ik. Ik heb momenteel namelijk een iPod Touch, en door T9 worden daardoor (mogelijk) typfoutjes gecorrigeerd. Werkt dit bij HTC ook zo? Anders heeft het uiteraard relatief weinig nut om Nederlands T9 in te schakelen, aangezien je toch elke letter kunt intoetsen...
Momenteel ben ik in het bezit van de verschrikkelijk trage Nokia N73. Echter, Nokia heeft, mijns inziens, een groot pluspunt met betrekking tot de symbian telefoons, waarvan ik hoop dat HTC dit ook heeft. Door de bijgeleverde (of te downloaden) software kan ik via bluetooth smsjes via m'n computer sturen, er gaat immers niks boven het typen op een normaal toetsenbord qua snelheid. Is dit bij HTC ook mogelijk, of heeft HTC zoiets niet?
En dan misschien een wat lastige vraag. Hoe lang zal de batterij het gaan volhouden bij normaal gebruik? Ik zie normaal gebruik als 10 smsjes per dag, 10 min bellen, half uurtje surfen en push e-mail functie ingeschakeld. Ik hoop dat 2 dagen er toch wel in moeten zitten?
[ Voor 17% gewijzigd door rob1985 op 01-11-2008 00:44 ]
Heb je ooit al eens met een iPod touch of een iPhone gewerkt? Dan zou je wel weten waarom dat in- en uitzoomen daarop echt geweldig werkt. Gelukkig zit er wel zo'n speciale in- en uitzoombar in de webbrowser, dat is wel een goede vervanging.Mouki_9 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:56:
[...]
wat ik tot nu toe het meest gezien heb is dat die multitouch gebruikt wordt voor het in en uitzoomen? Hoe werkt dat beter dan een dubbeltap? Zucht.....
Daarnaast is multitouch ook handig voor bijvoorbeeld games, omdat als je een game speelt waarbij je bijvoorbeeld iets in moet drukken terwijl je al iets anders indrukt sowieso multitouch nodig hebt; denk aan een racegame waarbij je gas moet geven en daarnaast bijvoorbeeld nitro kan activeren.
Bambu Lab P1S Combo
Verwijderd
hier nog een vervolg van slashgear
Achja, er is altijd wel iets tochThis is obviously a highly-anticipated device, and we can tell you now that, while in some areas it excels, there are still some frustrating omissions.
Verwijderd
Over T9, auto completion is gewoon aanwezig in de WWE, bij een Nederlandstalige T9-versie lijkt me dit ook aanwezig.robvanpraat schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 00:40:
@Mouki_9: het grote voordeel van de iPhone is, denk ik, de werking van het scherm. Ik kom zo snel niet op de naam, maar dat soort touchscreens schijnen het beste te werken. Ik heb zelf een iPod Touch en die heeft het volgens mij ook...en ik moet eerlijk zeggen dat het echt heel fijn werkt (en ik ben geen apple fanboy). Bij HTC toestellen moet je nog wat harder duwen op het scherm voor een actie, terwijl bij die iPhone een hele lichte aanraking al voldoende kan zijn (wat natuurlijk ook wel een verkeerde klikken tot gevolg heeft).
Via bluetooth smsjes versturen met je computer kan, we hebben het hier wel over een WM-device eh ;-) Software is gewoon (gratis) te downloaden. Ik weet niet of HTC zelf ook daar een app voor heeft.
En tja, multitouch is op een WM-device gewoon (nog) niet mogelijk. En zelfs al had dit toestel multi-touch, dan had je het alsnog niet voor die racegames kunnen gebruiken want geeneen WM-racegame die multi-touch zou ondersteunen.
Die twee dagen ga je met je batterij waarschijnlijk niet halen. Langer dan een dag gaat ie het niet uithouden schat ik zo. Hou slashgear in de gaten want daar wordt binnenkort een review gepost mét batterij timings.
Verwijderd
Ik heb de touch hd (en).
Eerste indruk, crappy geluid en het voelt goedkoop aan (plastic).
Heb je wat foto's ?Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:13:
Ik heb de touch hd (en).
http://www.xbmcfreak.nl/
het zal me benieuwen, want volgens de reviews waren ze juist heel erg te spreken over de hardware. Goed gebouwd en solide....
Verwijderd
Hmm, da's een lekkere binnenkomer, valt dat even tegenIk heb de touch hd (en).
Qua geluid, bedoel je dan het geluid als je geen koptelefoon gebruikt?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 17:18 ]
Verwijderd
Ik snap dat je op iemand anders reageert maar uitgaande van die post neem ik aan dat je gehele mening over de iPhone zo is.Felke schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:08:
[...]
Stapje voor? Sorry.. maar de touch HD steekt met kop en schouders boven de iphone uit. Groter scherm, hogere resolutie, betere camera en zo kunnen we nog wel even doorgaan... multitouch maakt al die verschillen niet goed naar mijn mening.
Het is werkelijk echt niet te geloven dat er nog steeds mensen zijn die zulke vergelijkingen maken. Denk je nou echt dat als een telefoon betere hardware heeft je zomaar kan zeggen "dat is een betere telefoon". Het lijkt wel alsof jullie A. gewoon niet beter kunnen redeneren/denken B. gewoon WILLEN vergeten waarom een iPhone zo goed is. Als je zo denkt moet de iPhone wel een hele slechte telefoon zijn, puur vanwege de specs. Volgens jullie komt er dus elke 2 maanden wel een "betere" telefoon uit ? Het hele verhaal met de iPhone is juist dat het OS zo verschrikkelijk goed is geintegreerd met de hardware, niet voor niets hebben 8 miljoen mensen zo'n ding al aangeschaft en loopt de Appstore zo verschrikkelijk goed. Geen enkel ander OS ( behalve misschien Android over een tijdje ) heeft tot nu toe zoveel telefoons en verschillende applicaties verkocht met een enkel model. Waarom denk je trouwens dat elke telefoon fabrikant dingen jat van Apple? omdat ze het allemaal zo goed doen, voor de iPhone was er geen enkele (consumenten)telefoon met een fatsoenlijk goed werkend groot touchscreen....
Misschien een beetje een aanvallende post maar dat komt puur om het feit dat er nog steeds zulke posts op Tweakers verschijnen met meningen gebaseerd op kromme vergelijkingen.
En ik mag dan misschien wel een Apple fan zijn maar het verhaal hierboven spreekt voor zich...
ieder z'n meuk en tijd zal leren
Verwijderd
Yikes schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:17[/message]:[/b]
[...]
Hmm, da's een lekkere binnenkomer, valt dat even tegen
Maarja, iedereen houdt er toch z'n eigen mening op na, het is ook maar net wat je gewend bent misschien. Mij kan dat misschien juist weer meevallen.
[/quote]
Ja, dat bedoel ik. Toestel wordt geleverd met een 8 GB micro SD. Het goedkoop gevoel komt van de achterklep.. voor de rest wel een solide toestel. Het metaal is echter niet goed gespoten, aan de kant van de stylus kwam de verf los en nu is een klein stukje metaal te zien…terug sturen heeft waarschijnlijk weinig zin.. het is klein en ik vind het niet hinderlijk.. Youtube video’s bekijken is beter vanwege een groter maar ook scherpe scherm wat van alle kanten goed is te zien. Bediening is nog even wennen omdat ik de iphone ben gewend. Wordt met een mooi hoesje geleverd. Het surfen op het web is inderdaad full screen en heel goed te lezen. Ik vind trouwens het gewicht reuze meevallen.
[...]
Hmm, da's een lekkere binnenkomer, valt dat even tegen
[/quote]
Ja, dat bedoel ik. Toestel wordt geleverd met een 8 GB micro SD. Het goedkoop gevoel komt van de achterklep.. voor de rest wel een solide toestel. Het metaal is echter niet goed gespoten, aan de kant van de stylus kwam de verf los en nu is een klein stukje metaal te zien…terug sturen heeft waarschijnlijk weinig zin.. het is klein en ik vind het niet hinderlijk.. Youtube video’s bekijken is beter vanwege een groter maar ook scherpe scherm wat van alle kanten goed is te zien. Bediening is nog even wennen omdat ik de iphone ben gewend. Wordt met een mooi hoesje geleverd. Het surfen op het web is inderdaad full screen en heel goed te lezen. Ik vind trouwens het gewicht reuze meevallen.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 18:54 . Reden: foto's en wat meer verhaal ]
Helemaal met je eens. Het zijn er ondertussen wel 12 miljoen en geen 8 meerVerwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:19:
[...]
Ik snap dat je op iemand anders reageert maar uitgaande van die post neem ik aan dat je gehele mening over de iPhone zo is.
Het is werkelijk echt niet te geloven dat er nog steeds mensen zijn die zulke vergelijkingen maken. Denk je nou echt dat als een telefoon betere hardware heeft je zomaar kan zeggen "dat is een betere telefoon". Het lijkt wel alsof jullie A. gewoon niet beter kunnen redeneren/denken B. gewoon WILLEN vergeten waarom een iPhone zo goed is. Als je zo denkt moet de iPhone wel een hele slechte telefoon zijn, puur vanwege de specs. Volgens jullie komt er dus elke 2 maanden wel een "betere" telefoon uit ? Het hele verhaal met de iPhone is juist dat het OS zo verschrikkelijk goed is geintegreerd met de hardware, niet voor niets hebben 8 miljoen mensen zo'n ding al aangeschaft en loopt de Appstore zo verschrikkelijk goed. Geen enkel ander OS ( behalve misschien Android over een tijdje ) heeft tot nu toe zoveel telefoons en verschillende applicaties verkocht met een enkel model. Waarom denk je trouwens dat elke telefoon fabrikant dingen jat van Apple? omdat ze het allemaal zo goed doen, voor de iPhone was er geen enkele (consumenten)telefoon met een fatsoenlijk goed werkend groot touchscreen....
Misschien een beetje een aanvallende post maar dat komt puur om het feit dat er nog steeds zulke posts op Tweakers verschijnen met meningen gebaseerd op kromme vergelijkingen.
En ik mag dan misschien wel een Apple fan zijn maar het verhaal hierboven spreekt voor zich...
Verwijderd
*offtopic* De iPhone is een leuk toestelletje voor de doorsnee gebruiker maar voor de gemiddelde tweaker een beetje saai. Het OS icm het scherm is idd goed maar het OS is zekers niet 1 van de beste. Apple is gewoon goed in het crieren van een Hype. Laten ze eerst maar eens hun OS wat meer toegangelijker maken voor ontwikkelaars (zonder hun strenge Gestapo eisen), hun Hardware verbeteren (De meeste WM toestellen hebben ivm Nokia's slechte GSM ontvangst maar de ontvangst op de iPhone slaat echt alles (icm T-mobile)), en die contracten (simlock) met providers schrappen (kan de consument zelf kiezen wat voor provider ze willen hebben). Als je in een grote stad woont, je huis blokkeerd geen GSM ontvangst en je wilt alleen maar een leuk popi jopi en te duur toestelletje dan is de iPhone ideaal. En ja ik heb er twee van (de eerste en de 3G).
*ontopic* Zodra de Nl versie vd HD uitkomt pluk ik mijn geldboom kaal.
*ontopic* Zodra de Nl versie vd HD uitkomt pluk ik mijn geldboom kaal.
Verwijderd
Ik denk dat mensen die naar een WM-device kijken sowieso niet geinteresseerd zijn in een I-phone. Dat geldt andersom ook.
Ieder zijn eigen ding. De HTC Touch HD biedt mij meer dan dat een Iphone mij zou bieden.
En gatverdamme! een 8gb Micro-SD kaart gratis erbij! En ik maar pronken met mijn duurgekochte 16gb micro-sd kaart... Ben verder heel erg blij voor jullie hoor ;-)
Ieder zijn eigen ding. De HTC Touch HD biedt mij meer dan dat een Iphone mij zou bieden.
En gatverdamme! een 8gb Micro-SD kaart gratis erbij! En ik maar pronken met mijn duurgekochte 16gb micro-sd kaart... Ben verder heel erg blij voor jullie hoor ;-)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 18:54 ]
Hoe je het ook went of keert, de HD kan meer als de Iphone en heeft een groter scherm.
Maar goed inmiddels is de Iphone ook 2 jaar oud en de HD hagelnieuw.
Wel een knap staaltje marketing van Apple overigens: Hypephone 3G
En nou weer ontopic !
Heeft iemand al een beetje high quality AVO ofzo zien lopen en is dat dan vloeiend ?
Ondertitles goed te lezen ?
Ik kijk zelf 'vaak' CBT Nuggets filmpjes, is het Windows scherm en de muis nog een beetje zichtbaar, denken jullie ?
@Kokkie76: het is creëren en niet crieren (http://nl.wiktionary.org/wiki/cre%C3%ABren)
En nou weer ontopic !
Heeft iemand al een beetje high quality AVO ofzo zien lopen en is dat dan vloeiend ?
Ik kijk zelf 'vaak' CBT Nuggets filmpjes, is het Windows scherm en de muis nog een beetje zichtbaar, denken jullie ?
@Kokkie76: het is creëren en niet crieren (http://nl.wiktionary.org/wiki/cre%C3%ABren)
[ Voor 8% gewijzigd door Righteye op 01-11-2008 19:10 ]
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
Verwijderd
Ik heb toevallig mijn CCIE Bootcamp dmv Xilisoft naar het Touch HD formaat (800x480) geconverteerd.Righteye schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:07:
Hoe je het ook went of keert, de HD kan meer als de Iphone en heeft een groter scherm.
En nou weer ontopic !
In tegenstelling met de Iphone of de Touch pro zijn nu eindelijk de command line voorbeelden goed te volgen, ik ben hier echt blij mee!. Ik ervaar ook geen happeringen tijdens het afspelen.
Verwijderd
Jep las het te laat maar een kniesoor die er op let (jij dus)Righteye schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:07:
Verwijderd
Kijk, dat klinkt al een stuk beter in de oren. Bedankt voor de informatie! Internetten en gewicht zijn dingen die ik belangrijk vind, gelukkig bevalt datJa, dat bedoel ik. Toestel wordt geleverd met een 8 GB micro SD. Het goedkoop gevoel komt van de achterklep.. voor de rest wel een solide toestel. Het metaal is echter niet goed gespoten, aan de kant van de stylus kwam de verf los en nu is een klein stukje metaal te zien…terug sturen heeft waarschijnlijk weinig zin.. het is klein en ik vind het niet hinderlijk.. Youtube video’s bekijken is beter vanwege een groter maar ook scherpe scherm wat van alle kanten goed is te zien. Bediening is nog even wennen omdat ik de iphone ben gewend. Wordt met een mooi hoesje geleverd. Het surfen op het web is inderdaad full screen en heel goed te lezen. Ik vind trouwens het gewicht reuze meevallen
Nou.. toen ik mijn P3600 net had, begon ook de zwarte verf af te bladderen en inmiddels heb ik een gedeeltelijk chromen afwerking i.p.v. dat zwarte (al is het chroom inmiddels ook al weer afgesleten en is het weer zwart)Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:55:
[...]
Wel vreemd van die achterklep, hopen dat het niet verder beschadigt.
Ik hoop dat dit toestel niet hetzelfde probleem heeft, maar vrees het ergste...

Battery life, battery life!!!!!Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:27:
Yikes schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:17[/message]:[/b]
[...]
Hmm, da's een lekkere binnenkomer, valt dat even tegenMaarja, iedereen houdt er toch z'n eigen mening op na, het is ook maar net wat je gewend bent misschien. Mij kan dat misschien juist weer meevallen.
[/quote]
[afbeelding]
Kan je daar al iets zinnigs over vertellen? Hoop namelijk niet dat ik hem elke dag aan de lader moet hangen......
Verder snelheid van de sd kaartje, bij mijn vorige phone werd het best langzaam als er veel mails op de sdkaartje stond. Vooral het doorlopen van de mailtjes was een crime... ik weet niet of het mogelijk is om dit te testen...
[ Voor 7% gewijzigd door Mouki_9 op 01-11-2008 22:27 ]
Het enige wat ik nog wel graag zou willen weten is, op welke termijn zou er ongeveer een Nederlandse T9 verwacht kunnen worden? Kost dit echt maanden? Of is het een kwestie van een week of 3? Want dan kan ik denk het beste de WWE versie nemen, aangezien ik geen zin in gezeik heb met custom firmware(wat houdt dat precies in, zelfgemaakt?)...Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:55:
[...]
Over T9, auto completion is gewoon aanwezig in de WWE, bij een Nederlandstalige T9-versie lijkt me dit ook aanwezig.
Via bluetooth smsjes versturen met je computer kan, we hebben het hier wel over een WM-device eh ;-) Software is gewoon (gratis) te downloaden. Ik weet niet of HTC zelf ook daar een app voor heeft.
En tja, multitouch is op een WM-device gewoon (nog) niet mogelijk. En zelfs al had dit toestel multi-touch, dan had je het alsnog niet voor die racegames kunnen gebruiken want geeneen WM-racegame die multi-touch zou ondersteunen.
Die twee dagen ga je met je batterij waarschijnlijk niet halen. Langer dan een dag gaat ie het niet uithouden schat ik zo. Hou slashgear in de gaten want daar wordt binnenkort een review gepost mét batterij timings.
Verwijderd
Eerste indruk van batterij duur is goed. Ik kan pas morgenochtend uitsluitsel geven.Mouki_9 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 22:17:
[...]
Battery life, battery life!!!!!
Kan je daar al iets zinnigs over vertellen? Hoop namelijk niet dat ik hem elke dag aan de lader moet hangen......
Verder snelheid van de sd kaartje, bij mijn vorige phone werd het best langzaam als er veel mails op de sdkaartje stond. Vooral het doorlopen van de mailtjes was een crime... ik weet niet of het mogelijk is om dit te testen...
Batterij duur is echter wel gerelateerd aan gebruikers stijl. Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat met pushmail en MSN op mijn Iphone 3G de batterij binnen 1 dag leeg is.
Snelheid van sd kaartje is goed.
Tijdens het luisteren van een mp3 wat vanaf de sd kaart wordt afgespeeld en het downloaden van e-mails naar de sd kaart en het browsen van e-mails vanaf de sd kaart heb ik geen enkele vertraging of hapering kunnen constateren.
Met uitzondering van de plastic achterklep wat echt goedkoop aanvoelt en de verf die loslaat vind ik dit een top toestel.
Het bedienen van de touch screen vind ik tot nu toe tegenvallen omdat het niet snel en soepel reageert. Dit zou misschien kunnen komen omdat ik de Iphone gewend ben.
De minpunten tot nu toe zijn:
1) Goedkoop aanvoelende achterklep
2) Toestel is niet goed gespoten met als gevolg dat het verf op sommige plekken kan loslaten
3) Touchscreen is niet gevoelig genoeg (dit kan een kwestie van wennen zijn)
Het moet toch heerlijk zijn, ondanks de minpuntjes, om dit toestel al in huis te hebben, terwijl wij nog met z'n allen zitten te kwijlen. 
In elk geval super bedankt voor de info !
In elk geval super bedankt voor de info !
Vraagje over de HD die ik zeker ga aanschaffen? Is het mogelijk met de HD tv te kijken? Ik neem aan dat dit dan streaming gaat en via internet? Biedt T-Mobile hiervoor mogelijkheden?
Ja dat kan en ja dat gaat dan streaming.wvkreg schreef op zondag 02 november 2008 @ 10:07:
Vraagje over de HD die ik zeker ga aanschaffen? Is het mogelijk met de HD tv te kijken? Ik neem aan dat dit dan streaming gaat en via internet? Biedt T-Mobile hiervoor mogelijkheden?
Voor je 3de vraag moet je in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv zijn.
Vermoed dat het antwoord daar wel te vinden is.
Zou je hier een voorbeeld foto van kunnen maken. Ik vind het kwalijk dat de verf loslaat. Ik heb een P3600 en daar laat de verf dus ook van los. Echt jammer vind ik dat!Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 08:34:
[...]
Met uitzondering van de plastic achterklep wat echt goedkoop aanvoelt en de verf die loslaat vind ik dit een top toestel.
Achjoh...gewoon effe een zwarte permanent marker pakken
Verwijderd
Idd, dat kan toch niet bij een toestel van 500-600 euro..als het nou na een jaar zou zijn, dan kan ik er nog vrede mee hebben..maar na 1 dag al! Dat zullen ze dan toch zelf ook wel gemerkt moeten hebben bij het testen neem ik aan.Zou je hier een voorbeeld foto van kunnen maken. Ik vind het kwalijk dat de verf loslaat. Ik heb een P3600 en daar laat de verf dus ook van los. Echt jammer vind ik dat!
Ok dank voor de info. DE HTC Touch HD UK is nu leverbaar lees ik van gsmweb. Wat is het verschil tussen de uk en de nl versie?
Eerder in dit topic, gaf je aan dat de muziek kwaliteit slecht was. Dit was zonder koptelefoon zo, maar met koptelefoon? Want ik vind dit namelijk een belangrijk punt, aangezien ik hem ook als mp3 speler zal gebruiken. Hierbij dan ook graag, hoelang de accu meegaat met muziek afspelenVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 08:34:
[...]
Eerste indruk van batterij duur is goed. Ik kan pas morgenochtend uitsluitsel geven.
Batterij duur is echter wel gerelateerd aan gebruikers stijl. Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat met pushmail en MSN op mijn Iphone 3G de batterij binnen 1 dag leeg is.
Snelheid van sd kaartje is goed.
Tijdens het luisteren van een mp3 wat vanaf de sd kaart wordt afgespeeld en het downloaden van e-mails naar de sd kaart en het browsen van e-mails vanaf de sd kaart heb ik geen enkele vertraging of hapering kunnen constateren.
Het bedienen van de touch screen vind ik tot nu toe tegenvallen omdat het niet snel en soepel reageert. Dit zou misschien kunnen komen omdat ik de Iphone gewend ben.
De minpunten tot nu toe zijn:
1) Goedkoop aanvoelende achterklep
2) Toestel is niet goed gespoten met als gevolg dat het verf op sommige plekken kan loslaten
3) Touchscreen is niet gevoelig genoeg (dit kan een kwestie van wennen zijn)
Verwijderd
Video playback ziet er mij vloeiend genoeg uit, al wordt er niet vermeld wat de bitrate is.
Ik vind dat loslaten van de verf echt een heel erg slecht punt! Ik had eigenlijk voor mezelf de keuze gemaakt voor dit toestel, maar een toestel waar de verf zo snel van af gaat brengt me erg aan het twijfelen.Erhnam schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:07:
[...]
Zou je hier een voorbeeld foto van kunnen maken. Ik vind het kwalijk dat de verf loslaat. Ik heb een P3600 en daar laat de verf dus ook van los. Echt jammer vind ik dat!
Vraag van mijn kant: Ik kan pas volgend jaar een nieuw toestel aanschaffen, zal dit toestel dan voorzien zijn van WM7, of blijven ze 6 erop installeren?
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
WM7 is uitgesteld tot (voorlopig) laatste kwartaal 2009, dus ik acht de kans zeer klein.crazylegs schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:03:
[...]
Ik vind dat loslaten van de verf echt een heel erg slecht punt! Ik had eigenlijk voor mezelf de keuze gemaakt voor dit toestel, maar een toestel waar de verf zo snel van af gaat brengt me erg aan het twijfelen.
Vraag van mijn kant: Ik kan pas volgend jaar een nieuw toestel aanschaffen, zal dit toestel dan voorzien zijn van WM7, of blijven ze 6 erop installeren?
Overigens is het bij HTC gebruikelijk dat ze op hun top-segment toestellen een update uitbrengen naar de nieuwe WM wanneer deze uitkomt; ik mag hopen dat HTC de HD daar ook toe rekent.
De HD zal ongetwijfeld op dit moment de top zijn van HTC.. maar tegen de tijd dat WM7 uitkomt waarschijnlijk niet meer. Althans, dat is voor HTC niet te hopen.
Voor de rest blijft het natuurlijk koffiedikkijken.
Voor de rest blijft het natuurlijk koffiedikkijken.
Verwijderd
Er is op slashgear nog steeds geen uitgebreide review, maar er worden al wel wat interesante vragen beantwoord, zoals het niet kunnen afpelen van 720p filmpjes en dat er geen TV-out op de HD zit.
Zie: Slashgear
Verwijderd
720p filmpjes zijn niet mogelijk in de standaard media-player. Misschien met CorePlayer Mobile wel. De standaard mediaplayer is sowieso altijd bagger geweest.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:59:
Er is op slashgear nog steeds geen uitgebreide review, maar er worden al wel wat interesante vragen beantwoord, zoals het niet kunnen afpelen van 720p filmpjes en dat er geen TV-out op de HD zit.
wat voor zin heeft het eigenlijk om een 720p filmpje op een resolutie van 480*800 schermpje af te spelen?
720p is toch 1280*720? bron: Wikipedia: 720p
En hoe hoger de resolutie hoe meer rekenkracht ervoor nodig is om dat vloeiend af te spelen?
Graag wat meer info, want ben nu ook benieuwd.
720p is toch 1280*720? bron: Wikipedia: 720p
En hoe hoger de resolutie hoe meer rekenkracht ervoor nodig is om dat vloeiend af te spelen?
Graag wat meer info, want ben nu ook benieuwd.
Dat heeft inderdaad geen zin. En een grotere resolutie vereist inderdaad meer rekenkracht. Ook vanwege de opslagcapaciteit is het zinvoller om gewoon de native resolutie van het apparaat te hanteren.
gelukkig.... begon alweer bijna aan mezelf te twijfelenRoD schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:03:
Dat heeft inderdaad geen zin. En een grotere resolutie vereist inderdaad meer rekenkracht. Ook vanwege de opslagcapaciteit is het zinvoller om gewoon de native resolutie van het apparaat te hanteren.
Daarbij moet natuurlijk wel vermeld worden dat het geen kwaad kan om files met een hogere resolutie af te spelen als het apparaat ze wel pakt. Het scheelt weer een videofile coderen. Als je elke keer dat je een video'tje af wilt spelen de boel moet transcoden, dan gaat dat ook gauw tegenstaan.
Kun je mij vertellen of er een radio op zit?
Hier lees ik dat er wel een ingebouwde ontvanger is, daar weer niet..
prutsert
meeste divx bestanden die ik download (anime enz.) zijn iets van 624*352. Heb net een paar properties van de divxjes bekeken. Ik neem aan dat upsizen probleemloos gaat verlopen?
fm radio is aanwezig--WaaZaa-- schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:11:
[...]
Kun je mij vertellen of er een radio op zit?
Hier lees ik dat er wel een ingebouwde ontvanger is, daar weer niet..
Verwijderd
Dat is niks meer dan inzoomen/uitzoomen, dan is natuurlijk geen probleem.Mouki_9 schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:16:
meeste divx bestanden die ik download (anime enz.) zijn iets van 624*352. Heb net een paar properties van de divxjes bekeken. Ik neem aan dat upsizen probleemloos gaat verlopen?
Trouwens, was het niet zo dat je ongeveer 1ghz aan processorkracht moet hebben om een 720p te kunnen afspelen? (Dacht ik ooit ergens gelezen te hebben)
Dan is het logisch dat het niet werkt op de Touch HD met z'n 528mhz
Tja, ik had mensen van Windows Mobile Nederland gesproken, en die hadden nog te weinig informatie over WM7, ook niet of dat werkelijk de naam gaat worden.Rutger_ schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:22:
[...]
WM7 is uitgesteld tot (voorlopig) laatste kwartaal 2009, dus ik acht de kans zeer klein.
Overigens is het bij HTC gebruikelijk dat ze op hun top-segment toestellen een update uitbrengen naar de nieuwe WM wanneer deze uitkomt; ik mag hopen dat HTC de HD daar ook toe rekent.
Dit lag deels aan het gering aantal informatie dat er nog beschikbaar over was, en deels omdat het personeel een (terechte) geheimhoudingsplicht heeft.
Wat ik had begrepen is het nieuwe WM in een van de eerste stages, duurt het nog wel even voordat het uit gaat komen en gaat het er héél anders uitzien als wij tot nu toe gewend zijn (ook al hebben ze dat al kunnen bewijzen met de komst van WM6.0 en WM6.1 met TF3D).
Ik geloof dus niet dat nog snel de WM7.0 uit gaat komen.
En hij is te koop bij PDAshop
Waarom zou je dat doen? Video's met een kleinere resolutie dan de native resolutie pakt ie ook wel. En het opblazen van pixels heeft niet zoveel zin, daar wordt de kwaliteit niet beter van. Mocht je dan toch hercoderen, probeer dan de aspect ratio gelijk te krijgen aan die van het scherm zodat je beeldvullend scherm hebt. Maar de resolutie omhooggooien? Nee, dat lijkt me zinloos.Mouki_9 schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:16:
Over WM7 en wat er nu over bekend is, is recent een artikel verschenen op de FPbrrrt schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:00:
[...]
Tja, ik had mensen van Windows Mobile Nederland gesproken, en die hadden nog te weinig informatie over WM7, ook niet of dat werkelijk de naam gaat worden.
Dit lag deels aan het gering aantal informatie dat er nog beschikbaar over was, en deels omdat het personeel een (terechte) geheimhoudingsplicht heeft.
Wat ik had begrepen is het nieuwe WM in een van de eerste stages, duurt het nog wel even voordat het uit gaat komen en gaat het er héél anders uitzien als wij tot nu toe gewend zijn (ook al hebben ze dat al kunnen bewijzen met de komst van WM6.0 en WM6.1 met TF3D).
Ik geloof dus niet dat nog snel de WM7.0 uit gaat komen.
En hij is te koop bij PDAshop
[ Voor 41% gewijzigd door RoD op 02-11-2008 18:05 ]
bedoelde ook niet dat ik zelf de resolutie omhoog ga hercoderen, maar dat een divx die ik download direct op het kaartje zet en dan dan vervolgens fullscreen af kan spelen...RoD schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:04:
[...]
Waarom zou je dat doen? Video's met een kleinere resolutie dan de native resolutie pakt ie ook wel. En het opblazen van pixels heeft niet zoveel zin, daar wordt de kwaliteit niet beter van. Mocht je dan toch hercoderen, probeer dan de aspect ratio gelijk te krijgen aan die van het scherm zodat je beeldvullend scherm hebt. Maar de resolutie omhooggooien? Nee, dat lijkt me zinloos.
[...]
Over WM7 en wat er nu over bekend is, is recent een artikel verschenen op de FP
Verwijderd
Ja dus:P
Alhoewel, divx wordt geloof ik niet ondersteund door de Windows Media Player maar dus wel door Coreplayer of andere mediaplayers
Alhoewel, divx wordt geloof ik niet ondersteund door de Windows Media Player maar dus wel door Coreplayer of andere mediaplayers
mooi mooi mooi.... nu enkel nog wachten tot midden december november als ik abbo mag verlengen 
enige minpuntje blijft dan nog mijn provider... kpn met zijn langzame mobiele internet (enkel met kpn in huis bereik...
)
enige minpuntje blijft dan nog mijn provider... kpn met zijn langzame mobiele internet (enkel met kpn in huis bereik...
[ Voor 3% gewijzigd door Mouki_9 op 02-11-2008 22:10 ]
Dat heb ik opgelost met een gsm repeater, nadeel is dat de hspda compattible repeaters erg duur zijn, maar standaard gsm/umts/gprs op 900/1800 is prima te betalen. Zeker als je met wat buren samendoet..
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Wat denken jullie, als je al een Diamond hebt (waar ik superhappy mee ben) ? De processor is even snel volgens mij, beeldscherm van Diamond is al supermooi (vind ik persoonlijk). Al vind ik de HD ook wel superstrak eruit zien. En hij is natuurlijk wel ietsje groter en zwaarder .... 5MP camera is leuk, maar dat maakt voor mij niet het verschil .... Zijn er meer mensen die hierover denken, wat zijn jullie overwegingen dan ?
achja, aan de ene kant is die wel wat duurder, maar ik merk wel dat het bereik gewoon beter is t.o.v. mijn oude providers ben - tmobile - orange. Zelfs in een parkeergarage heb ik soms nog bereik. Alleen jammer dat mobiel internet gewoon niet snel is.
Touch HD is erg leuk, maar ik ga toch voor X1 omdat het iets kleiner en over toetsenbord beschikt. De cpu kracht, geheugen, microsd en scherm zijn vrijwel hetzelfde en dus loop ik weinig mis. Technisch loop je dus weinig mis mee.
Ik ga niet zomaar typen op het scherm omdat het niet alleen vies wordt maar ook dat virtueel toetsenbord ruimte opvreet en dus zie je weinig over op het scherm.
Er is nog steeds onduidelijkheid over de keyboard variant. X1 bestaat al wat langer en dus zijn er meer oplossingen uitgekomen voor het software.
Daarbij zal de T-mobile branded versie pas begin 2009 komen, dat is al snel paar maanden wachten.
Nee dank je, ik doe wel met X1.
Ik ga niet zomaar typen op het scherm omdat het niet alleen vies wordt maar ook dat virtueel toetsenbord ruimte opvreet en dus zie je weinig over op het scherm.
Er is nog steeds onduidelijkheid over de keyboard variant. X1 bestaat al wat langer en dus zijn er meer oplossingen uitgekomen voor het software.
Daarbij zal de T-mobile branded versie pas begin 2009 komen, dat is al snel paar maanden wachten.
daar dacht ik zelf eerst ook zo over, maar de x1 is toch wel een stuk dikker. En bij het surfen is zo'n scherm van de HD natuurlijk super!MrDummy schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:18:
Touch HD is erg leuk, maar ik ga toch voor X1 omdat het iets kleiner en over toetsenbord beschikt. De cpu kracht, geheugen, microsd en scherm zijn vrijwel hetzelfde en dus loop ik weinig mis. Technisch loop je dus weinig mis mee.
Verwijderd
Waarom zou je de branded versie van T-mobile willen hebben in godsvredesnaam?MrDummy schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:18:
Dat je het geheugen praktisch hetzelfde noemt okee, maar om nou het scherm vrijwel hetzelfde te noemen? Alleen de resolutie is gelijk. 0,8 (2cm!) inch in diameter is echt wel een heleboel. Heb je mooi weer ruimte genoeg om dat virtuele toetsenbord een plaatsje te geven ;-)
Wat je wel mist is TouchFlo3d op een XperiaX1, een van de redenen waarom ik niet voor de Xperia ben gegaan.
Dat van die 'oplossingen voor software' begrijp ik niet helemaal...WM is gewoon WM hoor.
Mijn overweging t.o.v. een Hardware keyboard zoals de Touch Pro of eventueel X1, is dat als je aan 't typen bent, je toch je scherm verder niet gebruikt dan om te kijken wat je typt.
Als je een webadres intikt, is 't enige wat je hoeft te zien; de site waar je naartoe wil en hetgeen wat je intikt. Als je een heel verhaal gaat intikken, dan heb je mss. wel iets voordeel, waar het nadeel van het kleinere scherm tegenover staat.
Hoe dan ook, 't zijn beide hele mooie toestellen natuurlijk. Verwonder me alleen over het feit dat de Touch Pro zoveel minder bekeken wordt dan de X1, terwijl die op veel punten hetzelfde is, of beter (tobo, software (smaak)...)
Als je een webadres intikt, is 't enige wat je hoeft te zien; de site waar je naartoe wil en hetgeen wat je intikt. Als je een heel verhaal gaat intikken, dan heb je mss. wel iets voordeel, waar het nadeel van het kleinere scherm tegenover staat.
Hoe dan ook, 't zijn beide hele mooie toestellen natuurlijk. Verwonder me alleen over het feit dat de Touch Pro zoveel minder bekeken wordt dan de X1, terwijl die op veel punten hetzelfde is, of beter (tobo, software (smaak)...)
Het is eigenlijk alleen smaak wat je aangeeft. 
Vaag blijft het dat de Touch HD nog maar weinig reviews kent en de X1 al talloze (en komt er goed uit moet ik zeggen). Bovenstaande berichten dat hij weereens goedkoop aanvoelt en de cover snel beschadigt bevestigt mijn vrees voor HTC toestellen, elke die ik tot nu toe gehad heb was wel wat mee wat met iets betere afwerking voorkomen had kunnen worden. Voor een toestel waar ik toch weer 2 jaar mee zal doen (ja ik switch niet zo vaak), moet hij toch wel solide in elkaar zitten.
Edit: Ik zit oa op de site van pdashop te kijken en daar zie ik toch nergens staan dat je er een 8Gb kaartje bij krijgt, sterker nog ze bieden hem onderaan de pagina zelf met extra geheugen aan.
Vaag blijft het dat de Touch HD nog maar weinig reviews kent en de X1 al talloze (en komt er goed uit moet ik zeggen). Bovenstaande berichten dat hij weereens goedkoop aanvoelt en de cover snel beschadigt bevestigt mijn vrees voor HTC toestellen, elke die ik tot nu toe gehad heb was wel wat mee wat met iets betere afwerking voorkomen had kunnen worden. Voor een toestel waar ik toch weer 2 jaar mee zal doen (ja ik switch niet zo vaak), moet hij toch wel solide in elkaar zitten.
Edit: Ik zit oa op de site van pdashop te kijken en daar zie ik toch nergens staan dat je er een 8Gb kaartje bij krijgt, sterker nog ze bieden hem onderaan de pagina zelf met extra geheugen aan.
[ Voor 15% gewijzigd door -TheNose- op 03-11-2008 10:14 ]
Ja, dat van het geheugenkaartje zie ik ook nergens. Dus durf nu ook nog geen 8gb kaartje te halen, straks zit ik er met 2.... Maarja, dan koop je toch pas een kaartje als je de phone daadwerkelijk heb. Weet je zeker dat je niet met dubbel zit.-CKY2K- schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:37:
Het is eigenlijk alleen smaak wat je aangeeft.
Verwijderd
Voor een nederlandse review :
http://www.winmo.nl/?p=966#more-966
Er zit dus een 8Gb kaartje bij, dus die hoeft er niet bijgekocht te worden!!!
zeer vet... alleen is dit weer zo'n review die opmerkt dat de behuizing solide is. Geen enkel review die opmerkt dat er verf afbladert en dat de achterklep niet solide is. Hebben we nou te maken met een uitzonderingsgevalletje of zijn de reviews gewoon een beetje bevooroordeeld? Nog 2 weken en dan ga ik hem in de winkel bekijken als ik er eentje kan vinden
Verwijderd
Mooie review, meest complete die ik tot nu toe gezien heb! Bij die CSI Miami aflevering zie je wel een korte hapering als Calleigh aan komt lopen, maar verder lijkt het allemaal goed te draaien..valt me niet tegen!Voor een nederlandse review :
Toch vraag ik me nou nog steeds af hoe dat nou zit met dat geheugenkaartje?
Want in de comments van de winmo review zegt iemand dat hij met pdashop heeft gebeld en dat er géén kaartje bijzit!
Want in de comments van de winmo review zegt iemand dat hij met pdashop heeft gebeld en dat er géén kaartje bijzit!
Verwijderd
Dat was iktomasje schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:33:
Toch vraag ik me nou nog steeds af hoe dat nou zit met dat geheugenkaartje?
En idd, gebeld en hij zegt dat er *GEEN* kaartje bij zit en wilde me gelijk een combo van de HD + 4GB aanpraten. In de comment op Winmo vroeg ik daarom ook of hun review model van Pdashop afkwam.
Verwijderd
Comment van winmo:
Ons review exemplaar komt van HTC.
Er zit WEL een geheugenkaartje bij.
PDAshop heeft dit inmiddels aangepast.
Op pdashop staat volgens mij nog steeds geen vermelding van het 8gb kaartje en de de combo met HD+4Gb staat er ook nog steeds.
Ons review exemplaar komt van HTC.
Er zit WEL een geheugenkaartje bij.
PDAshop heeft dit inmiddels aangepast.
Op pdashop staat volgens mij nog steeds geen vermelding van het 8gb kaartje en de de combo met HD+4Gb staat er ook nog steeds.
Wat mij opvalt te zien op winmo.. text typen ziet er gemakkelijk uit!
Voor mij weer een zorg minder... ben benieuwd naar andere reviews. Winmo noemt geen negatieve punten, opzich jammer.
We wachten af...
Voor mij weer een zorg minder... ben benieuwd naar andere reviews. Winmo noemt geen negatieve punten, opzich jammer.
We wachten af...
Verwijderd
Ik denk dat we er wel van uit kunnen gaan dat er een 8gb kaartje bij zit. Staat idd (nog) niet op pdashop, maar aan de reacties hier in 't forum te zien zit het er wel degelijk bij..en als winmo het ook al zegt..
Pdashop heeft die pagina's al gemaakt voor ze de Touch HD daadwerkelijk in voorraad hadden..waarschijnlijk waren ze toen nog niet op de hoogte van het geheugenkaartje. Die persoon die je gebeld hebt keek denk ik gewoon in het systeem of op hun eigen internet site en daar staat idd dat het er niet bij zit..maar dat zal dus wel oude info zijn..
nog een korte review
Pdashop heeft die pagina's al gemaakt voor ze de Touch HD daadwerkelijk in voorraad hadden..waarschijnlijk waren ze toen nog niet op de hoogte van het geheugenkaartje. Die persoon die je gebeld hebt keek denk ik gewoon in het systeem of op hun eigen internet site en daar staat idd dat het er niet bij zit..maar dat zal dus wel oude info zijn..
nog een korte review
Mee eens, maar niets is onmogelijk. XDA devvers weten er wel raad mee en kan indien nodig ook rom maken met touchflo 3d erin voor X1. Eerste beelden zijn er al, finetuning loopt nog, en kan ik alsnog erop gooien als ik dat wil. Er is al aardig groep mensen met X1 ontstaan dus dat zal steeds groeien ondanks Touch HD.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:38:
Wat je wel mist is TouchFlo3d op een XperiaX1, een van de redenen waarom ik niet voor de Xperia ben gegaan.
Dat van die 'oplossingen voor software' begrijp ik niet helemaal...WM is gewoon WM hoor.
Bewaar wel originele rom voor de garantie als backup.
Ik weet dat bijvoorbeeld MDA Vario normaal WM5 gebruikt wordt, maar ik heb hierdoor al WM6 erop gedaan zonder veel problemen via XDA forum. Het kan dus ook met X1 als je even geduld hebt.
En: de dikte van X1 is te verwachten: het komt door slide-out keyboard. De dikte kennen we al van HTC Touch Pro. Voor deze extra kun je bijna niks aan doen dat het apparaat daarmee dikker wordt.
En stel dat Touch HD later ook keyboard versie krijgt, dan wordt het toch nog dikker.
Ik heb al ergens een youtube filmpje gezien waar TouchFlo3d draait op de X1, dus dat is ook al mogelijkVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:38:
bij hogere bitrate kun je misschien wel haperingen zien, denk ik.Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:51:
[...]
Mooie review, meest complete die ik tot nu toe gezien heb! Bij die CSI Miami aflevering zie je wel een korte hapering als Calleigh aan komt lopen, maar verder lijkt het allemaal goed te draaien..valt me niet tegen!
Ik heb het review gelezen, het is ook goed review.
Ik moest heel even lachen om...
Toen ik dat las, dacht ik aan vrouwen + HTC Touch HD = een groteGeen haptische feedback - of toch wel?
Haptische feedback (in het Engels ‘haptics’) moeten we in principe missen op de Touch HD.
Een touchscreen met haptische feedback wil zeggen dat het toestel bij iedere schermaanraking kort trilt. Zo voel je dat je een toets ‘indrukt’ en voor de hele beleving van het invoeren is dat wel zo prettig.
De HTC Touch HD geeft alleen een korte tril bij het aanraken van de TouchFLO 3D tabs en de tabjes voor de YouTube applicatie en de Opera Mobile webbrowser. De feedback bij deze aanrakingen is desgewenst uit te schakelen.
Erg jammer dus dat het beperkt blijft tot deze zaken. Als je dan toch al zo ver bent, waarom dan niet gelijk voor ALLES wat je aanraakt? Hopelijk pakt HTC dat op in een softwareupgrade!
Ben ik zo erg oversekst?
Ok, nu serieus...
Een vraagje voor HTC Touch HD gebruikers:
Heeft HTC Touch HD Windows Live (vooral Windows Live Messenger)?
Niet lachen ok? Als ik bij een bepaalde locaties geluid wil uitzetten, hoe hard trilt het toestel?
Ja, ook dat is mogelijkmattrob schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:46:
[...]
Ik heb al ergens een youtube filmpje gezien waar TouchFlo3d draait op de X1, dus dat is ook al mogelijk
Vond het geluid uit dat filmpje trouwens slechter dan dat van de Touch HD.
Maar nu weer terug naar het discussieren over de HD, niet de Xperia
Performance unfortunately is let down by a lack of flash
Kan iemand die hem al heeft even aangeven wat de snelheid zo'n beetje is? Hapert ie veel?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Er staat toch gewoon dat minpunt is dat er geen flitser op zit?DeMoN schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 01:36:
[...]
[...]
Kan iemand die hem al heeft even aangeven wat de snelheid zo'n beetje is? Hapert ie veel?
prutsert
lol je hebt gelijk.. ik dacht aan flash ram, haalde 2 zinnen door elkaar--WaaZaa-- schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 01:53:
[...]
Er staat toch gewoon dat minpunt is dat er geen flitser op zit?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ga kijken in het [ABO] Het HTC Touch HD levertijden en abonnementen topicM-AH schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:48:
Ligt hij nou al in de winkel?
In ander nieuws... wat een lelijke vertaling... De eerste gebruikers op XDA melden dat dit toestel alvast geen last van GPS-lag zou hebben. Wel bladdert dus de verf af bij sommigen, maar ik ga er vanuit dat dit via garantie op te lossen zou moeten zijn..
Dat soort meldingen baart mij toch wel zorgen.. verf bladderd eraf?? WTF?
dat is anno nu toch niet meer te verkopen? hoe is het mogelijk...
GPS-lag is nieuw voor mij.. betekend dat er geen fix gevonden kan worden?
GPS-lag is nieuw voor mij.. betekend dat er geen fix gevonden kan worden?
Verwijderd
Nee, dat je met je auto de afrit al genomen hebt, maar volgens de gps nog op de snelweg zitGPS-lag is nieuw voor mij.. betekend dat er geen fix gevonden kan worden?
Had de diamond last van volgens mij
Wat is het verschil tussen de UK en NL versie van de HD Touch?
[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 04-11-2008 12:59 ]
Dat kan toch ook aan de snelheid van de telefoon liggen? Dezelfde GPS chip wordt namelijk gebruikt.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:01:
[...]
Nee, dat je met je auto de afrit al genomen hebt, maar volgens de gps nog op de snelweg zit
Eigenlijk heb je gelijk, maar het blijkt dat het wel bij meer telefoons voorkomt.MadRettoR schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:59:
Dat soort meldingen baart mij toch wel zorgen.. verf bladderd eraf?? WTF?
Wat denk je zelf? En lees het topic zou ik zeggen (als je het zelf niet kan uitvogelen); het is al vaker gezegd hier.wvkreg schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:56:
Wat is het verschil tussen de UK en NL versie van de HD Touch?
[ Voor 22% gewijzigd door silmaril8 op 04-11-2008 17:01 ]
Verwijderd
Zie eerdere berichten in dit topic. De UK/WWE versie is Engelstalig, de NL versie is NederlandstaligWat is het verschil tussen de UK en NL versie van de HD Touch?
Mja, geen idee eigenlijk. Je kan er iig hier meer over lezen. In dat topic staat ook een link naar de Engelstalige handleiding, voor de geïnteresseerdenDat kan toch ook aan de snelheid van de telefoon liggen? Dezelfde GPS chip wordt namelijk gebruikt.
De vriendelijkheid straalt van je post af.silmaril8 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:07:
[...]
Wat denk je zelf? En lees het topic zou ik zeggen (als je het zelf niet kan uitvogelen); het is al vaker gezegd hier.
Ja-CKY2K- schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:23:
[...]
De vriendelijkheid straalt van je post af.
Het was niet eens een vraag. Ik had gelezen dat dezelfde GPS chip erin zit als in de touch pro en de diamond, vandaar mijn opmerking. Misschien dat mijn opmerking niet juist is, maar een vraag was het zeker niet.silmaril8 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:28:
[...]
JaHet kon misschien wel iets vriendelijker. Mijn excuses daarvoor
Maar dit zijn echt vragen die 1. heel makkelijker zelf uit te vogelen zijn en 2. al in dit topic zijn besproken (en zo groot is dit topic niet...).
Dat heeft meer met onnauwkeurigheid te maken dan met iets anders. De GPS bepaalt je locatie maar tot op een paar meter nauwkeurig, de software plakt je daarna op de weg ipv een paar meter ernaast.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:01:
[...]
Nee, dat je met je auto de afrit al genomen hebt, maar volgens de gps nog op de snelweg zit
Je kan het natuurlijk ook zien als een software probleem, de software plakt je namelijk in dit geval dus op de verkeerde weg. Hier hebben Tomtoms ook last van. Zoals je het hier omschrijft tenminste.
Je kan ook nog hebben dat het beeld gewoon een paar seconde achterloopt, wat ook het resultaat kan zijn van software, of slecht ontvangst van het GPS signaal.
Zijn hier mensen die interesse gaan hebben in een invisibleSHIELD voor hun Touch HD?
[ Voor 22% gewijzigd door knirfie244 op 04-11-2008 15:32 ]
Heb misschien wel interesse ja, maar is een beetje afhankelijk van de kwaliteit van de meegeleverde screenprotector en het hoesje. Die laatste schijnt best OK te zijn heb ik begrepen.knirfie244 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:19:
Zijn hier mensen die interesse gaan hebben in een invisibleSHIELD voor hun Touch HD?
-CKY2K- schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:54:
[...]
Het was niet eens een vraag. Ik had gelezen dat dezelfde GPS chip erin zit als in de touch pro en de diamond, vandaar mijn opmerking. Misschien dat mijn opmerking niet juist is, maar een vraag was het zeker niet.
offtopic:
Oh sorry, ik zie nu dat ik de verkeerde had gequote!
Dubbel mijn excuses. Ik pas het gelijk even aan. Dit is echt dom... ik vond het al zo raar dat jij daar op reageerde...
--> ik wilde dus reageren op wvkreg die vroeg wat het verschil is tussen UK en NL
Oh sorry, ik zie nu dat ik de verkeerde had gequote!
--> ik wilde dus reageren op wvkreg die vroeg wat het verschil is tussen UK en NL
[ Voor 16% gewijzigd door silmaril8 op 04-11-2008 17:02 ]
LMAOsilmaril8 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:00:
[...]
offtopic:
Oh sorry, ik zie nu dat ik de verkeerde had gequote!Dubbel mijn excuses. Ik pas het gelijk even aan. Dit is echt dom... ik vond het al zo raar dat jij daar op reageerde...
Ontopic: Die pouch die erbij zit ziet er zeer netjes uit en hoor ik ook geen slechte dingen over. De screenprotector die er standaard bij zit vind ik tot nu toe altijd tegenvallen, geen id hoe het dit keer zal zijn.
Voor de mensen die de meegeleverde pouch nog niet gezien hebben:

Bron: winmo.nl
Edit: ik zie net dat de Touch Pro nog altijd duurder is dan de Touch HD. Is zo'n hardware qwerty toetsenbord zo duur om te fabriceren? Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie.
Bron: winmo.nl
Edit: ik zie net dat de Touch Pro nog altijd duurder is dan de Touch HD. Is zo'n hardware qwerty toetsenbord zo duur om te fabriceren? Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie.
[ Voor 26% gewijzigd door Clock op 04-11-2008 17:29 ]
Verwijderd
Jazeker! Daar hebben we het al eerder over gehad. Toen heb ik Invisibleshield gemaild of er eentje voor de TouchHD zou komen, en kreeg ik dit terug:knirfie244 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:19:
[...]
Maar, ik ga mijn toestel dus niet opsturen naar de states, dat gaat me weer veel te verHello Rick,
Thank you for contacting ZAGG, home of the invisibleSHIELD! My name is Stephen and I appreciate the opportunity to assist you.
I regret that we do not have a Full Body invisibleSHIELD available on our website for your HTC Touch HD . We would be more than happy to create a unique custom invisibleSHIELD for your device. We will need you to send the HTC Touch HD with all of your contact information to the following address:
ZAGG Inc.
3855 S. 500 W. Suite B
Salt Lake City, UT 84115
***PLEASE BE AWARE OF THE INFORMATION BELOW***
SHIPPING INFORMATION
Please understand that for liability concerns we require you to ship your HTC Touch HD to us with a tracking number. We recommend services such as UPS or FedEx. We would also encourage you to insure the package and save your original shipping receipt. Please be aware that we are not responsible for items lost or damaged in shipping.
SERVICE FEE
Because our design team has not yet created an invisibleSHIELD for your HTC Touch HD , there is a $14.95 custom service fee that is separate from the cost of the shield. Please allow approximately 3 business days for the design and installation to be complete. Upon completion, we will contact you with the costs and for the balance of the order:
-Cost of the shield
-Installation
-Return shipping and Insurance
I hope that this information was helpful, and please feel free to contact us with any further questions or concerns.
Thank you for choosing the invisibleSHIELD. We appreciate your business!
All the best,
STEPHEN N.
Customer Service Representative
ZAGG Inc.
3855 S 500 W STE B, SLC, UT 84115
1.888.940.9663 (Toll-free)
801.263.0699 (o)
801.281.3458 (f)
HOME OF THE
Nasdaq BB Symbol: ZAGG
ZAGG.com
Rick wrote:
The following email was received on October 19th, 2008 at 8:27 AM.
Customer name: Rick
Customer Contact:
Email:
Phone:
Referring to order number
This customer came from:
Customer Message:
Hi!
I was wondering. Are you guys planning to design a invisible shield for the new HTC Touch HD? It will release in Europe (I live in the Netherlands) at the beginning of the next month, but sadly I believe it won't come out in the US before 2009.
I already pre-ordered mine and I'm very interested in your product. Will you release a InvisibleShield somewhere next month so I can order it right away?
I am sure there are a lot of potential customers for this product, at least in the Netherlands, for the TouchHD.
Thanks in advance,
Rick
Ik heb zeker wel intresse, maar volgens mij las ik ergens in dit topic dat zagg geen invisibleSHIELD voor de Touch HD op de markt zou brengen. Dit omdat hij niet op de amerikaanse markt uit zou komen.knirfie244 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:19:
[...]
Het zou wel echt geweldig zijn om een full body cover te hebben.
Edit, Rick was me al voor. Wat ik uit hun reactie haal is dat ze geen cover hebben, ook omdat de Touch HD daar niet op de markt komt. Het lijkt mij dat wanneer iemand een custom cover laat maken voor de Touch HD, dit gelijk een universieel cover kan worden voor de Touch HD. Probleem is, wie is er zo gek om zijn toestel naar de states op de sturen met alle risico's.
[ Voor 27% gewijzigd door GAEvakYD op 04-11-2008 18:03 ]
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Verwijderd
Ik zou ook wel interesse hebben in zo'n Invisible Shield, maar dan moet ie idd wel beschikbaar zijn. 'k wacht ook nog op zo'n Brodit holder (veel positieve reacties over gelezen) voor de Touch HD. De clip voor m'n Seat Leon kan ik wel bestellen, maar zonder holder heb ik er niks aan. 'k zal vanavond eens een emailtje sturen..
Hier nog even de eerste indruk van iemand die 'm bij smartphoneshop gehaald heeft.
Hier nog even de eerste indruk van iemand die 'm bij smartphoneshop gehaald heeft.
Gezien ze beide, eigenlijk (op scherm na) technisch hetzelfde zijn, zal de TP inderdaad duurder zijn. Alle mechanica van de slider en de toetsen, en uiteindelijk de (e.v.t.) extra tijd benodigd voor het inelkaar zetten zal duurder zijn dan een marginaal groter scherm.Clock schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:27:
Pentaxiaan
lol marginaal grotere scherm. Volgens mij 1 inch groter, en wat zal dat zijn? 2,5cm grotere scherm?SirNobax schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:00:
[...]
Gezien ze beide, eigenlijk (op scherm na) technisch hetzelfde zijn, zal de TP inderdaad duurder zijn. Alle mechanica van de slider en de toetsen, en uiteindelijk de (e.v.t.) extra tijd benodigd voor het inelkaar zetten zal duurder zijn dan een marginaal groter scherm.
Wellicht dat jullie dit stukje website al kennen, maar het is erg handig om de Touch HD qua grootte te vergelijken met andere (huidige?) telefoons.
http://www.phonearena.com...size-compare-pc_3152.html
http://www.phonearena.com...size-compare-pc_3152.html
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar je het goedkoopste toestel/abbo kunt kopen.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het HTC Touch HD levertijden en abonnementen topic.
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar je het goedkoopste toestel/abbo kunt kopen.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het HTC Touch HD levertijden en abonnementen topic.