Tja, wat wil je weten? Ik heb geen echte filmpjes kunnen kijken (.AVI films, zaten er niet standaard op), al is gezegd dat het bij de Touch HD het wel goed loopt. Daar zou je maar op moeten wachten. De foto's zijn subliem, ik heb mijn Touch Cruise ernaast gehouden toen ik rond aan het gaan was, en de 5 MP camera van de HD was geweldig vloeiend en scherp. Als je kijkt bij de Touch Cruise hoe hij hapert in kunstlicht, dat heeft de HD echt niet. De foto's in kunstlicht waren dus echt super, er zijn foto's en filmpjes gemaakt van Dinand van Kane (die er optrad), die superscherp zijn. Alleen de Nokia n82 kon daar nog aan tippen. Maar het scherm, geweldig, zo groot.
Ook zit op de Touch HD weer het roterende scherm, dus dat de foto's meedraaien wanneer je 'm op z'n kant houdt. Ook handig, want dan heb je weer het leuke spel Teeter erop!

Navigatiesoftware zat er niet op, dus niet kunnen testen. Wel zag ik een hoop extra programma's er nieuw op staan, maar heb niet onthouden wat er zo bijzonder aan die programma's was (tja, toch de schuld van het bier...). Als er nog specifieke vragen zijn, hoor ik 't natuurlijk graag. Het was gewoon een Diamond met groot scherm, als je kijkt hoe vloeiend het reageert op je vingers, en qua snelheid. Nu zat er alleen ook een Aandelen-tab bijgeleverd

Ik weet het niet, als ik afga op het gevoel van de HD gisteren, is de HD nog dunner (echt een millimeter voor het gevoel) dan de Diamond. Ik denk dus niet dat het te dik zou worden. Je moet dan uitgaan van een Touch Pro dikte, alleen breder. Dus gewoon even wennen, maar zou echt niet te dik zijn voor mijn gevoel... de tijd zal 't leren...
De toestellen die ik gisteren gezien heb, waren de Touch HD, Touch Diamond White, Touch 3G en de S740.
Dat zijn de toestellen voor Q4, en tevens alleen de toestellen die in NL uitkomen. De viva en G1 waren er niet te vinden, maar volgens mij komen die ook niet in NL uit...
Zoals het op mij overkwam, is de HD het nieuwe paradepaardje, en zal dat nog wel even blijven. Er is nog niks verteld over WM7 (omdat de mensen van Windows Mobile er nog niet te veel vanaf wisten en een (logische) geheimhoudingsplicht hadden), dus dat zal nog wel even op zich laten wachten.
Maar je zorgen zijn wel terecht, dat zie je met alle telefoons. Zelf zie ik 't constant in de winkel, dat er van elk merk er constant nieuwe toestellen uitkomen, waardoor de andere "verouderd" zijn. Je moet er alleen sterk voor zijn denk ik, ik ben in ieder geval nog niet uitgekeken op mijn Cruise en weet dus niet of ik de HD ga kopen. Ik heb 'm immers nog maar een half jaar, en heb er toch heel wat geld ingestopt.
Als ik nu zou kiezen tussen de Q4 toestellen van HTC, zou ik heel zeker gaan voor de HD. Gewoon omdat het een geweldig ding is
En vergeet niet, er is me gisteren dus ook gezegd dat er volgend jaar
16 nieuwe toestellen in de planning staan. Dat is
veel, dus volgend jaar zullen er vast ook wel weer toestellen uitkomen die je
moet hebben, ook al kost het veel. Het zijn gewoon te gave dingen.