Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epafroditus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
powerflyer schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:33:
Vorige week maandagavond de hdx-1000 gisteren voor 249 euro inc bezorgkosten besteld bij
http://www.nmtank.fr/
Afgelopen vrijdag de postbode aan de deur met de hdx.. Dit is dus een goed alternatief voor de nederlandse winkels..
Sjonge, dat gaat een stuk sneller dan bestellen 'vanuit China'. Dus daar is het ook wel een goed alternatief voor;)
Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 10:14
nu de HDX een tijdje in gebruik , werkt prima , ben nu naar een leverancier opzoek die een stille schijf kan leveren , ik zat te denken aan de Samsung spinpoint T166 500Gb maar die is bijna overal uitverkocht.
welke schijf zou een alternatief kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-04 19:23
Eindelijk vandaag ook mijn HDX 1000 binnen gekregen, En ik was er al bang voor, en ja hoor €30,78 aan douane kosten, mindersss. Nu heb ik het één en ander zitten proberen en updaten en gaat allemaal wel lekker. Ook al een Full HD .wmv op een HD Ready schermpje gekeken, erg mooi! Nu probeer ik de usenet applicatie draaiend te krijgen. Kan hem al benaderen via een andere pc in het netwerk maar hij begint niet met downloaden. Ik heb het nzbgetweb.conf_sample bestandje ingevult en het '-sample' eraf gehaald, is dit de juiste methode? De gegevens kloppen sowieso want die zijn identiek aan de gegevens die ik met Grabit op de pc gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epafroditus
perco schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:28:
nu de HDX een tijdje in gebruik , werkt prima , ben nu naar een leverancier opzoek die een stille schijf kan leveren , ik zat te denken aan de Samsung spinpoint T166 500Gb maar die is bijna overal uitverkocht.
Ergens op deze site las ik, dat je beter geen 500gb of 640gb spinpoint kon nemen; in verhouding is een kleinere of grotere spinpoint voordeliger qua energie. (stiller weet ik niet).
Ik zou in ieder geval dan voor de 1 TB gaan (heb ik ook net besteld:))
Want als je op een gegeven moment meer en meer HD films en dingen gaat downloaden, dan gaat het wel erg snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 10:43
Seagate pipeline
Western Digital greenpower

En de single platter samsung (320GB) drives schijnen ook stil te zijn.

Ik vertrouw samsung alleen voor geen meter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:00

Simkin

Bzzzzz

Smi3l schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:13:
Eindelijk vandaag ook mijn HDX 1000 binnen gekregen, En ik was er al bang voor, en ja hoor €30,78 aan douane kosten, mindersss. Nu heb ik het één en ander zitten proberen en updaten en gaat allemaal wel lekker. Ook al een Full HD .wmv op een HD Ready schermpje gekeken, erg mooi! Nu probeer ik de usenet applicatie draaiend te krijgen. Kan hem al benaderen via een andere pc in het netwerk maar hij begint niet met downloaden. Ik heb het nzbgetweb.conf_sample bestandje ingevult en het '-sample' eraf gehaald, is dit de juiste methode? De gegevens kloppen sowieso want die zijn identiek aan de gegevens die ik met Grabit op de pc gebruik.
Idem, ook douane kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

wat was je kwijt in totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Laatst online: 03:00

Simkin

Bzzzzz

Largo schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:01:
[...]

wat was je kwijt in totaal?
€203,39 + €30.78 = €234,17

Achteraf had ik hem beter in Frankrijk kunnen bestellen.
Een collega van mij had hem ook gisteren binnen en die hoefde geen douane kosten te betalen, het is dus een beetje geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 01:11:
Seagate pipeline
Western Digital greenpower

En de single platter samsung (320GB) drives schijnen ook stil te zijn.

Ik vertrouw samsung alleen voor geen meter :+
Ik ben ook voornemens om er een 500GB Seagate pipeline HD in te zetten, deze zijn stil en kunnen goed tegen warmte. Ik ben helaas nog niemand tegengekomen die zo'n HD in een HDX1000 heeft gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105740

Smi3l schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:13:
Nu probeer ik de usenet applicatie draaiend te krijgen. Kan hem al benaderen via een andere pc in het netwerk maar hij begint niet met downloaden. Ik heb het nzbgetweb.conf_sample bestandje ingevult en het '-sample' eraf gehaald, is dit de juiste methode? De gegevens kloppen sowieso want die zijn identiek aan de gegevens die ik met Grabit op de pc gebruik.
Kijk hier eens voor info:
http://www.networkedmediatank.com/forumdisplay.php?fid=64
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=9206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Usenet werkt, tip voor andere mensen die er problemen mee hebben of gaan krijgen.
Zorg dat je pc verborgen mappen weergeeft als je hem via USB Slave aansluit, want anders zie je het essentiële bestandje niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
ik had ook geen douane kosten , kan dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

--

[ Voor 171% gewijzigd door NaN op 05-11-2008 11:11 . Reden: Laat maar. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:30
Beetje jammer.. had me vader aangeraden hem ook te bestellen via hdx1080.com. Helaas was deze DOA na wat heen en weer ge-"ticket" met hun support (ook alex). Nu moet ik hem terugsturen, aantonen dat hij verstuurd is, en dan pas sturen ze een nieuwe.

In hun voorwaarden hebben ze dit dan wel vermeld citeerde ze in de ticket. Het mag dan wel zo in hun voorwaarden staan, maar vind het alles behalve "net" om een defect product te versturen en daarna de klant voor de kosten op te laten draaien. Het is niet zo dat hij na versturen defect is gegaan, aangezien de chip gewoon defective is.

Het is een mooie deal als alles goed gaat, maar mocht je pech hebben....

[ Voor 7% gewijzigd door jordy5 op 05-11-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:54
Ik heb ook dezelfde probleem Jordy5, de support team heeft als compensatie voor de tranport kosten mij een TPLink Wireless N USB (waarde 25/30 €uro) adapter belooft op te sturen met een nieuw moederbord.

Mijn HDX heeft het na een week half begeven, ik heb een probleem met de s-video component, loading screen verschijnt en daarna niets meer. Het beeld is dan ook helemaal omgevormd, strange.., zie hier een opgenomen video van mn hdx: http://fr.youtube.com/watch?v=I_29TF4JgHc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik zit er ook heel erg over na te denken om een hdx te kopen.
Maar vraag me af hoe mac compatible hij is ?
ik heb nu 2 500gb schijven vol staan met mkv films maar die schijven zijn macosx geformatteerd.
Kan ik deze schijven zo aan mijn hdx-1000 hangen ? ik gebruik nu een airport extreme waar die schijven aan hangen om er draadloos bij te komen. kan dat ook (bedraad dan) met de hdx-1000 ?

ik wil hem gaan gebruiken zonder dat ik mijn macbook pro open hoef te hebben, dus het liefst met hardes chijven er eraan. hoe moeten deze dan geformatteerd zijn en hoe mac compatible is dat zodat ik gedownloaden films er naar toe kan kopieren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:54
What are the supported file system for HDX Player?
File system read supported: EXT2/3, NTFS, FAT16/32, HFS+
File system write supported: EXT2/3, FAT16/32. NTFS write

Dus ik neem aan dat HFS+ een mac file system (heb zelf geen mac)

Voor veel vragen vind je hier een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 20:38
Hou het topic al een tijdje in de gaten, en uiteindelijk vanavond maar de knoop doorgehakt en ook een exemplaar besteld :)
Heb hem in Frankrijk besteld, volgens mij gaat dat geintje met de douane in de meeste gevallen toch niet meer op en voor €250 een erg nette prijs t.o.v. de Nederlandse retailers en levertijd.

Nu weer even uitzoeken welke HD we erin gaan schroeven..

[ Voor 8% gewijzigd door Katseviool op 05-11-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-05 07:04

hke

Ik wil niet in herhaling vallen want ik weet dat er al iets over gevraagd/geschreven is maar toch.

Ik heb ongeveer 100 video_ts mappen met allerlei films. veelal disney's.
is het mogelijk om op een of andere manier de covers te tonen. Iets wat bv in mediaportal standaard zit kan dit met de hdx1000 ook.
Hetzelfde geldt ook voor std .mkv of .avi bestanden. Kan hier een cover voor gebruikt worden.

zijn hier voorbeeld links van?

hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 22:43
Ik kreeg vandaag een mailtje dat de mijne morgen (7-11) wordt verstuurd. Ik heb deze besteld op 23-10.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
hke schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:45:
Ik wil niet in herhaling vallen want ik weet dat er al iets over gevraagd/geschreven is maar toch.

Ik heb ongeveer 100 video_ts mappen met allerlei films. veelal disney's.
is het mogelijk om op een of andere manier de covers te tonen. Iets wat bv in mediaportal standaard zit kan dit met de hdx1000 ook.
Hetzelfde geldt ook voor std .mkv of .avi bestanden. Kan hier een cover voor gebruikt worden.

zijn hier voorbeeld links van?
Als je het topic had door gelezen dan was je het 3x tegen gekomen.

Bijv hier: http://gathering.tweakers...message/30980863#30980863

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

En daarbij is het meer een vraag voor het officiele Networked Media Tank topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 22:55
FloRadix schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:32:
What are the supported file system for HDX Player?
File system read supported: EXT2/3, NTFS, FAT16/32, HFS+
File system write supported: EXT2/3, FAT16/32. NTFS write

Dus ik neem aan dat HFS+ een mac file system (heb zelf geen mac)

Voor veel vragen vind je hier een antwoord
Ik krijg vandaag mijn 1 TB WD schijf binnen, maar ik kan die dus ook FAT32 formatteren?
Ik begreep in eerste instantie dat hij perse ext3 geformat moest zijn...

Heb trouwens ook douane kosten gehad van 30 euro...

edit:

Je kan je hd via de hdx formatteren. Er is trouwens ook een firmware update van begin oktober.
Deze staat nog niet op de hdx als je'm geleverd krijgt, die van mij was de 30ste verstuurd en had een oudere firmware

[ Voor 13% gewijzigd door DarkChylde op 07-11-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epafroditus
DarkChylde schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:41:
[...]
, die van mij was de 30ste verstuurd[....]
Ik heb er op maandag 27 oktober één besteld maar heb nog niets gehoord van een update, dat het ding verzonden is. Hoe lang duurde het tenslotte bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
DarkChylde schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:41:
[...]

Ik krijg vandaag mijn 1 TB WD schijf binnen, maar ik kan die dus ook FAT32 formatteren?
Ik begreep in eerste instantie dat hij perse ext3 geformat moest zijn...

Heb trouwens ook douane kosten gehad van 30 euro...

edit:

Je kan je hd via de hdx formatteren. Er is trouwens ook een firmware update van begin oktober.
Deze staat nog niet op de hdx als je'm geleverd krijgt, die van mij was de 30ste verstuurd en had een oudere firmware
Kun je die box niet gewoon beter op NTFS zetten, heb je al dat gezeik van bestands grote beperking niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Epafroditus schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:23:
[...]

Ik heb er op maandag 27 oktober één besteld maar heb nog niets gehoord van een update, dat het ding verzonden is. Hoe lang duurde het tenslotte bij jou?
Ik heb hem op 19 oktober besteld / betaald en heb hem nog niet binnen.
Heb zelf even gemailt naar orders@hdx1080.com en die wisten me het volgende te vertellen:
I wish to inform you that your order is confirm scheduled for dispatch on the 7th Nov.

Usually tracking information would be avaliable within 1~2 business day and we will send you another email which contains the tracking number.
Zal dus eind volgende week ergens worden, of zelfs begin van de week daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279816

nav jullie enthousiaste verhalen denk ik er ook over om de HDX-1000 aan te schaffen.

Op divxplayer zie ik hem staan met een ingebouwde 1TB harde schijf.

Helaas ben ik niet al te technisch dus ik heb een paar vragen:

- zijn er al mensen die iets kunnen zeggen over evt bijgeluiden van deze ingebouwde harde schijf?

- helaas is bekabelen geen optie voor mij. Is het ook mogelijk om met de TPLink WN821N en de newsgroups client te downloaden op de harde schijf?

- zijn er ook haperingen tijdens het afspelen van een film als er een download loopt of geparred/unrarred wordt?

- ik heb ook een externe hdd maar weet niet of ik die er aan kan hangen om bestanden over te zetten naar de interne hdd: Western Digital - My Passport Essential 160 GB 2,5" (usb powered)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Dat kan, het apparaat heeft een usb host (vergelijkbaar met usb aansluitingen op je eigen pc) en kan dan ook usb sticks / harddrives herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Epafroditus schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:23:
[...]

Ik had 'm 10 okt al besteld, en kreeg 30ste bevestiging dat ie onderweg was.
Een paar dagen later had ik 'm binnen.

edit:
hang vandaag mijn hdx aan het netwerk... en hij doet niks?
Ik heb 'm met een kabel in mijn router gestopt.
zie op het network scherm van de HDX als MAC 00.00.00.00.00 staan :S
en geen IP.

De kabel heb ik al uitgetest, en die is goed.
Router heeft DHCP aanstaan...

Kan het mac adres van de HDX ook nergens aanpassen... Wat doe ik fout?

[ Voor 30% gewijzigd door DarkChylde op 07-11-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
perco schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:28:
Ben zelf gegaan voor de WD WD10EACS (1TB), komt oa bij storagereview als stilste uit de bus en heb bij WD gewoon een goed gevoel (+5 jaar garantie) :)

[ Voor 13% gewijzigd door Katseviool op 07-11-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb inmiddels ook een HDX-1000. Ik ben er nog mee aan het spelen om alles uit te testen. Wat me nergens duidelijk wordt is hoe ik de media contant van mijn W2K3 server kan benaderen. Hij ziet de server wel, maar daarna krijg ik te zien: Geen content gevonden. Dat is niet meer dan normaal, je moet immer een username en password geven om er bij te kunnen. Maar waar stel ik dat in?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06 23:07
Ortep schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:50:
Ik heb inmiddels ook een HDX-1000. Ik ben er nog mee aan het spelen om alles uit te testen. Wat me nergens duidelijk wordt is hoe ik de media contant van mijn W2K3 server kan benaderen. Hij ziet de server wel, maar daarna krijg ik te zien: Geen content gevonden. Dat is niet meer dan normaal, je moet immer een username en password geven om er bij te kunnen. Maar waar stel ik dat in?
Kijk anders hier ff naar: http://www.hdx1080.com/wiki/index.php?title=Main_Page
Ik weet niet hoe je hem wil benaderen, maar hier staat in ieder geval de nodige informatie + username's en passwords. Als ik me niet vergis is username: hdx, en password 1234.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Superbol schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:31:
Kijk anders hier ff naar: http://www.hdx1080.com/wiki/index.php?title=Main_Page
Ik weet niet hoe je hem wil benaderen, maar hier staat in ieder geval de nodige informatie + username's en passwords. Als ik me niet vergis is username: hdx, en password 1234.
Ik wilde hem gewoon als 'network disk' benaderen. Het is een gesharde drive op de server. Zo benader ik hem ook vanuit mijn HTPC en ook vanuit iedere andere pc of laptop op mijn network. Ik heb geen disk in zitten in de HDX. Daar heb ik nu juist die NAS voor. Alles bereikbaar vanuit één punt

Dat van die die usernaam en password had ik gevonden ja. Maar het lijkt er op dat dat de username en password zijn die je moet gebruiken als je naar de HSX toe gaat. Hier is het net andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
Ortep schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:05:
[...]

Ik wilde hem gewoon als 'network disk' benaderen. Het is een gesharde drive op de server. Zo benader ik hem ook vanuit mijn HTPC en ook vanuit iedere andere pc of laptop op mijn network. Ik heb geen disk in zitten in de HDX. Daar heb ik nu juist die NAS voor. Alles bereikbaar vanuit één punt

Dat van die die usernaam en password had ik gevonden ja. Maar het lijkt er op dat dat de username en password zijn die je moet gebruiken als je naar de HSX toe gaat. Hier is het net andersom
En dat lukt je dus niet als je gewoon via je hdx naar settings gaat, daar onder het kopje network (shares?) een nieuwe share aanmaakt? En neem aan de je hdx op hetzelfde netwerk zit als je NAS? Bekabeld of draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Superbol schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:38:
En dat lukt je dus niet als je gewoon via je hdx naar settings gaat, daar onder het kopje network (shares?) een nieuwe share aanmaakt? En neem aan de je hdx op hetzelfde netwerk zit als je NAS? Bekabeld of draadloos?
Nee, dat lukt niet. Ik zit er bekabeld op. Ik zie zelfs mijn server naam en alle andere PC's . Maar daarna stopt het. Ik heb er 7 PC's in zitten en er zijn nergens problemen, behalve met de HDX. Je kan geen 'nieuwe' share aanmaken op een server als je er niet op mag trouwens. Maar ik neem aan dat je bedoeld dat ik een harde verwijzing er naar toe moet maken.

Zucht...ik had moeten weten dat niets eenvoudig is als het iets met Linux te maken heeft. Waarschijnlijk moet je alleen maar 'even' 17 filetjes aanpassen in 5 directories waarvan 2 hidden. En dat met een tekst editer die ieder regel afsluit met een Contol M en moet je vanaf een command line een commando ingeven met 12 parameters als -R-k-RT-/pY. Oh ja en natuurlijk moet je eerst de kernel opnieuw compileren met de 'w' switch.

Ik kijk nu via een USB stick naar wat video's en ik moet zeggen Het ziet er prima uit. Als je eenmaal ergens bij kunt werkt het mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99571

Zit die win2003 server in een active directory domein? Heb je al in je event log gekeken of je security meldingen krijgt? (access denied enzo..). Een wilde gok: maak eens een active dir user aan met de eerder genoemde user credentials.

Ik krijg komende week hopelijk ook mijn hdx-1000 en dan ga ik (ook) stoeien om hem een share in een active directory domein te laten gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149084

Anoniem: 90569 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:43:

Echter, ik zie hier geen L5.1 tussenstaan waardoor ik me de vraag stel of deze L5.1 content wel afspeelbaar is? Mocht dat niet het geval zijn, dan vrees ik dat zulke playback ook niet mogelijk is met toekomstige firmware aangezien deze playback nu eenmaal afgehandeld wordt door de hardware (door de Sigma Designs 8635c dus).

Heeft iemand hier al ervaringen mee ?
Ik heb zojuist films met high@L5.1 geprobeerd en die films krijg ik niet aan de praat. Wel films met normal@L5.1.

Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
kan iemand voor mij kijken of hij wel een mac adres ziet staan bij zijn netwerk pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 14:02
DarkChylde schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:22:
kan iemand voor mij kijken of hij wel een mac adres ziet staan bij zijn netwerk pagina?
Ja, bij mij staat er gewoon een MAC-Adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 99571 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:37:
Zit die win2003 server in een active directory domein? Heb je al in je event log gekeken of je security meldingen krijgt? (access denied enzo..). Een wilde gok: maak eens een active dir user aan met de eerder genoemde user credentials.

Ik krijg komende week hopelijk ook mijn hdx-1000 en dan ga ik (ook) stoeien om hem een share in een active directory domein te laten gebruiken!
Ik heb een workgroep thuis. Ik kan inmiddels wel bij de share. Ik kan er op als ik het 'guest' account enable en 'guest' rechten geef op de shares. Zonder password dus. Ik ben niet helemaal tevreden, maar nu komen we er wel een keer uit.

Mijn volgende probleem is dat ik de interne harddisk niet kan formatteren. Als je naar de setup gaat, dan kom je bij de optie dat je de software kan installeren. Dan ziet hij dat het een nieuwe disk is en zegt dat hij hem wil formatteren. De opties zijn dat je dat via Internet doet, of vanaf een USB stick. Als ik internet kies zegt hij: Geen verbinding met Internet Vreemd, want ik kan wel Youtube bekijken. Dan kies ik de USB stick en dan zegt hij: Geen USB device te vinden. Ook vreemd want ik kan prima video kijken vanaf de USB drive. Dat wordt dus nog een tijdje doorzoeken naar de oplossing.

Het klinkt als een hele negatieve lijst met klachten, maar toch ben ik positief over mijn aankoop. De software is duidelijk nog niet af, maar ik zie dat er vaak updates zijn en dat er hard aan wordt gewerkt. Verder doet hij wat hij doen moet, hij speelt video af op een prettige manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
Vandaag overleden , gisteren nog film gekeken ,vanmorgen blijft alleen het brode lampje branden en start hij niet verder op.

apparaat was 3 weken oud
hard disk al verwijderd--> geen resultaat
alleen power draad aangesloten--> geen resultaat
uurtje laten rusten--> geen resultaat
nu gaan we eens kijken wat de service van HDX is , ik heb hem rechtstreeks besteld
volgens de diverse fora ben ik niet enige
hou jullie op de hoogte
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ortep schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:38:
[...]

Ik heb een workgroep thuis. Ik kan inmiddels wel bij de share. Ik kan er op als ik het 'guest' account enable en 'guest' rechten geef op de shares. Zonder password dus. Ik ben niet helemaal tevreden, maar nu komen we er wel een keer uit.

Mijn volgende probleem is dat ik de interne harddisk niet kan formatteren. Als je naar de setup gaat, dan kom je bij de optie dat je de software kan installeren. Dan ziet hij dat het een nieuwe disk is en zegt dat hij hem wil formatteren. De opties zijn dat je dat via Internet doet, of vanaf een USB stick. Als ik internet kies zegt hij: Geen verbinding met Internet Vreemd, want ik kan wel Youtube bekijken. Dan kies ik de USB stick en dan zegt hij: Geen USB device te vinden. Ook vreemd want ik kan prima video kijken vanaf de USB drive. Dat wordt dus nog een tijdje doorzoeken naar de oplossing.

Het klinkt als een hele negatieve lijst met klachten, maar toch ben ik positief over mijn aankoop. De software is duidelijk nog niet af, maar ik zie dat er vaak updates zijn en dat er hard aan wordt gewerkt. Verder doet hij wat hij doen moet, hij speelt video af op een prettige manier
de USB-stick in de onderste aansluiting gedaan ?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

a casema user schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:44:
[...]

de USB-stick in de onderste aansluiting gedaan ?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Mijn usbstick pakte de HDX niet, maar ook niet voor het kijken van film etc. dus dat kan het ook niet zijn, hmmsz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chan_x
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-03 10:54
Heb hem net ook besteld via Frankrijk. Ben benieuwd wat mijn ervaringen zullen zijn. Wel mooi om te zien dat er ook al in NL }:O een kleine community is waar je terecht kan :)

plus ça change·, plus c'est la même chose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Waar gaat trouwens jullie voorkeur van bestandsformaat van films/tv-series enz naar uit? Heb zelf nu een aantal dingen met mp4 naar binnengehaald, is lekker klein, handig voor TV-series echter gaat mijn voorkeur met films toch uit naar minstens een DVD-iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik kreeg mail dat de mijne onderweg is ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 22:47
ik heb de HDX ook onlangs in Frankrijk besteld, inclusief de wireless g/n adapter (wat helaas weer voor vertraging van de levering zorgt)

hoop dat het niet lang meer duurt..

Hebben jullie al andere GUI's geprobeerd?

Ben wel geinteresseerd in deze:
http://www.indocomp.com/p...w-1.2/mtk-movie-flow.html
of
http://www.treasure-cove.net/PCHrev4.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-06 11:55

Dr C

met C en CK

Beste mensen,

ik was erg benieuwd hoe de bittorrent functionaliteit werkt.Gaat dat net zo rap als je met de computer en bv. uTorrent gebruikt. En krijg je ook geen problemen icm. sites waar je moet inloggen? alvast bedankt!

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Hoezo astmatisch ademen, trok het op een gegeven moment echt niet meer... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Katseviool schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:13:
Waar gaat trouwens jullie voorkeur van bestandsformaat van films/tv-series enz naar uit? Heb zelf nu een aantal dingen met mp4 naar binnengehaald, is lekker klein, handig voor TV-series echter gaat mijn voorkeur met films toch uit naar minstens een DVD-iso.
.MKV 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Ook die van mij zou inmiddels verzonden zijn, vanaf morgen kan ik hem tracen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
insanebum schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:45:
ik heb de HDX ook onlangs in Frankrijk besteld, inclusief de wireless g/n adapter (wat helaas weer voor vertraging van de levering zorgt)

hoop dat het niet lang meer duurt..

Hebben jullie al andere GUI's geprobeerd?

Ben wel geinteresseerd in deze:
http://www.indocomp.com/p...w-1.2/mtk-movie-flow.html
of
http://www.treasure-cove.net/PCHrev4.htm
Heb me hier ook even in lopen verdiepen, maar nadeel van de twee die jij hier hebt aangegeven vind ik dat je dat "movie collector" moet kopen voor $50,-. Je kan wel een trial versie downloaden natuurlijk, en dan kun je 50 films toevoegen ofzo, en daarna altijd nog kopen.

Vind zelf de volgende overigens beter en daarnaast gratis: Yet Another Movie Jukebox (YAMJ)
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=9486
En hier: http://code.google.com/p/moviejukebox/

En hier voor skins en meer info (ook voor overige jukeboxes):
http://www.networkedmediatank.com/forumdisplay.php?fid=34

Alleen wat ik me hieraan afvraag, mijn hdx zit niet in mn netwerk, heeft wel een interne HDD die zn files krijgt via de USB-host. Nou werk ik ook nog op een mac, waar deze jukeboxen vooral voor windows zijn geschreven. Helaas is het me dan ook nog niet gelukt om het werkend te krijgen, mede doordat het me niet duidelijk wordt welk bestandje er uiteindelijk naar de hdx gekopieerd moet worden, en vooral waar die heen moet. Ik krijg namelijk het idee dat het vooral netwerk gericht is, alle covers en dergelijke automatisch opgehaald worden, en via het netwerk dan zo in je moviemap terecht komt ofzo....in ieder geval ben ik vrij lost hier ondanks je de vele stap-voor-stap verhalen die er te vinden zijn.

Iemand die hier toevallig meer van begrijpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er is een nieuwe update van de soft/firmware

http://hdx1080.nl/support.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 28-06 13:42

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Heb hem er ook net op gezet. Wat kleine veranderingen, muziek afspelen is een stuk beter. Kan nu volgens mij ID3tags lezen, want hij laat artiest, titel en album zien. Ook het irritante zwarte scherm tussen het laden van foto's is verdwenen, laden duurt nog wel lang. Ook kunnen er nog wat andere overgangseffecten gekozen worden. Al met al weer een update met wat extra functionaliteit, zo komen we er wel! :+

Heb hem trouwens geïnstalleerd via een usb-stick want hij kon via de firmware check nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Niet online
DTS downmixing komt in december.

Quote van de HDX website:

"There have been some delays in implementing the DTS downmixing to stereo aka DTS decoding which is supposed to be enable via firmware release 081023 for HDX 1000 users. The delay was caused by outstanding licensing issues with DTS, which it took longer than anticipated to resolve and we are targeting to complete it by December.

Although this does not affect users with AVR (Audio Video Receiver) but we understand that there are a fair bit of users who have been waiting patiently for this update. We sincerely apologize for the delay and wish to assured all our loyal customers that this is currently the top priority TO DO list."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sleepyhead schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:29:
Heb hem trouwens geïnstalleerd via een usb-stick want hij kon via de firmware check nog niet vinden.
Dat heb ik ook gedaan ja. Ik heb bij MPCclub ook wat rongehangen en daar gaf een developer aan dat dat klopt. Het installeren via internet is bij nog bijna geen enkele fabrikant echt goed in orde.

Het kan ook behoorlijk mis gaan met de USB stick. Daar merk je weinig van als je hem koopt met een disk er in. Dan staat alles er al op. Maar als je hem 'leeg' koopt en er zelf een disk in hangt dan moet je die formatteren en de NMT software er op zetten. Dat kan via de USB stick en het maintenance menu. Probleem bij mij was dat ik de officiele software gebruikte en daarin stond de file 00-17-080808-15-HDD-403.nmt Als je het daar mee probeert dan werkt het niet. Je krijgt te horen dat je geen USB stick hebt en dat je die moet plaatsen. Je moet de file renamen naar syb8634.nmt en dan gaat het in eens wel 8)7 . Een 'gewone' update door het aanklikken van usbupdate.html gaat wel goed als je de foute naam gebruikt. In deze nieuwe versie van de software is de filenaam trouwens wel in een keer goed

Waar ik ook tegen aan liep was dat als je shares die op je server staan wil gebruiken, je die een naam moet geven. Geen probleem...dacht ik. Maar wat op de HDX1000 in het vakje 'Share Name' moet staan is NIET de naam van de share zoals bekend op het netwerk, maar een label wat jij er persoonlijk aan wilt hangen. De echte sharename moet in het vakje URL. En dan niet in de vorm van een echte URL maar in een nogal cryptische vorm waarbij je eerst moet aangeven of je SMB, NFS via UDP of NFS via TCPIP wil doen. En onderling is de syntax niet hetzelfde.

En het lastig is dat je,in de echte Linux traditie, geen enkele foutmelding krijgt. Het werkt gewoon niet, waarom krijg je niet te horen.

Het systeem heeft duidelijk nogal wat ruwe kantjes, ik zie het mijn schoonmoeder nog niet installeren. Gebruiken zou ze het wel kunnen als het eenmaal loopt.

Maar nogmaals, het werkt allemaal wel en de updates komen met regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
Hmm...even een vraagje. Probeer de nieuwe firmware te installeren middels een USB-stick. Vind alles netjes, ga naar de html, klik op de firmware, maar vervolgens krijg ik een zwart scherm. Even rond gezocht, en kwam tegen dat het best even kan duren, maar zit nu al een kwartier naar een zwart scherm te kijken. Vroeg me eigenlijk af of het echt zo lang moet duren, of dat ik hier voor niks zit te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Kijk aan ;)

November 11, 2008 09:08 Amsterdam - Netherlands, The Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam - Netherlands, The

November 11, 2008 09:33 Amsterdam - Netherlands, The Afgehandeld voor inklaring om Amsterdam - Netherlands, The

November 11, 2008 09:56 Amsterdam - Netherlands, The Douane inklaring compleet om Amsterdam - Netherlands, The

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 22:10
Wat een enthousiasme over dit apparaat, leuk! :)

Ik ben zelf ook van plan een vergelijkbaar apparaat aan te schaffen. Alleen welke is de vraag. Het staat me een beetje tegen zoiets uit Amerika te halen. Met alle spookverhalen dat er extra douane kosten bij komen, defecte producten die ook weer terug moeten. Als je pech hebt, heb je het ook gelijk goed.

Zoals sommige misschien gezien hebben had Tweakers laatst op haar frontpage een vergelijkbaar product staan.: Eminent introduceert 1080p-mediaspeler

Naar mijn idee zijn dit de specs van een HDX-1000 in een ander jasje (en met een kleiner prijskaartje)
Of heb ik het nu helemaal aan het verkeerde eind?

Op design na, welke is dan een beter keuze?
De Eminent Hdmedia 7070 of de HDX 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TonyDeZiekePony schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:34:
Naar mijn idee zijn dit de specs van een HDX-1000 in een ander jasje (en met een kleiner prijskaartje)
Of heb ik het nu helemaal aan het verkeerde eind?
Ik heb er ook naar gekeken. Maar ik vond hem vreselijk lelijk. En bovendien: Hij is van kunststof en kan daarom zijn warmte niet goed kwijt. Daarom moet er weer een fan in en die schijn je goed te kunnen horen.

Dit is een quote uit het artikel over de Eminent dat over die fan gaat
Helaas dat niet alleen, maar die maakt ook best nog veel lawaai (ik heb deze player nu 1 week staan).

Dat is dan ook met name het enige echte minpunt.
Dit zijn de twee redenen waarom ik voor de HDX1000 ben gegaan. Ik heb heb hem hier in Nederland gekocht bij http://www.divxplayer.nl/ in Spijkenisse. Een 'echte' winkel waar je zo naar toe kan. Wel zo makkelijk als er problemen zijn. Voor die paar tientjes ga ik niet moeilijk doen

[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 11-11-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Niet online
Die van mij komt ook al in de buurt:

November 08, 2008 20:52 Shenzhen - China, People's Republic Zending opgehaald
November 09, 2008 01:09 Shenzhen - China, People's Republic Vertrokken van DHL vestiging in Shenzhen - China, People's Republic
November 09, 2008 08:59 Shenzhen - China, People's Republic Bij de DHL vestiging gearriveerd in Shenzhen - China, People's Republic
November 10, 2008 14:36 Shenzhen - China, People's Republic Vertrokken van DHL vestiging in Shenzhen - China, People's Republic
November 10, 2008 17:19 Hong Kong - Hub - Hong Kong Douane inklaring compleet om Hong Kong - Hub - Hong Kong
November 10, 2008 17:20 Hong Kong - Hub - Hong Kong Bij de DHL vestiging gearriveerd in Hong Kong - Hub - Hong Kong
November 10, 2008 22:51 Hong Kong - Hub - Hong Kong Vertrokken van DHL vestiging in Hong Kong - Hub - Hong Kong
November 11, 2008 09:08 Amsterdam - Netherlands, The Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam - Netherlands, The
November 11, 2008 09:32 Amsterdam - Netherlands, The Afgehandeld voor inklaring om Amsterdam - Netherlands, The
November 11, 2008 10:45 Amsterdam - Netherlands, The Douane inklaring compleet om Amsterdam - Netherlands, The
November 11, 2008 12:02 Amsterdam - Netherlands, The Vertrokken van DHL vestiging in Amsterdam - Netherlands, The
November 11, 2008 12:42 Amsterdam - Netherlands, The Bij de DHL vestiging gearriveerd om

Ik denk dat ze morgen wel voor de deur zullen staan. (alleen ben ik nooit tijdens kantooruren thuis, das wel weer jammer met die koeriers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tony, kijk ook eens hier Networked Media Tank - deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Millgate schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:01:
Die van mij komt ook al in de buurt:
De mijne is bij de afleverkoerier. Ik ben er ook niet, dus ik vraag me af of ze het bij de buren afleveren. Wel is de site van DHL zo brak als wat. De querie levert vaak niks op.

Edit :

November 11, 2008 13:16 Amsterdam - Netherlands, The With delivery courier
November 11, 2008 14:09 Amsterdam - Netherlands, The Delivery attempted; recipient not home

[ Voor 22% gewijzigd door asing op 11-11-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 22:10
Ortep schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:00:
[...]

Ik heb er ook naar gekeken. Maar ik vond hem vreselijk lelijk. En bovendien: Hij is van kunststof en kan daarom zijn warmte niet goed kwijt. Daarom moet er weer een fan in en die schijn je goed te kunnen horen.

Dit is een quote uit het artikel over de Eminent dat over die fan gaat

[...]

Dit zijn de twee redenen waarom ik voor de HDX1000 ben gegaan. Ik heb heb hem hier in Nederland gekocht bij http://www.divxplayer.nl/ in Spijkenisse. Een 'echte' winkel waar je zo naar toe kan. Wel zo makkelijk als er problemen zijn. Voor die paar tientjes ga ik niet moeilijk doen
Daar heb je een heel goed punt. Herrie is het laatste wat ik wil.

Ik ben van plan een Green Power disk erin te stoppen.
Is 5400rpm voldoende om hd materiaal af te spelen? Want ik wil hem zo zuinig en stil mogelijk hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Capi op 11-11-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TonyDeZiekePony schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:45:
Ik ben van plan een Green Power disk erin te stoppen.
Is 5400rpm voldoende om hd materiaal af te spelen? Want ik wil hem zo zuinig en stil mogelijk hebben.
Ik heb er op dit moment een 80 Gig 2.5'' 5400 schijfje in zitten. Vreselijk stil en ook bijna geen energie gebruik. Ik heb er gisteren mee naar een H264 720p gekeken en dat ging prima. Ook over het netwerk gaat dat prachtig. Ik zal er eens een DVD iso op gooien en kijken wat daar van komt. Maar ik verwacht geen problemen. Er zijn mensen die doen DVD's over hun netwerk vanuit een NAS/Server (Dat wordt mijn definitieve opstelling ook) En een netwerk is beslist trager dan een schijf zelf. Ik heb dit schijfje een tijdje als externe schijf gebruikt. Het vullen ging veel sneller als ik hem rechtstreeks aan de USB van mijn server hing dan via een andere PC en het netwerk. Het netwerk is dus de remmende factor. Je hoort wel mensen klagen die het draadloos proberen. Dat is langzamer en niet altijd even constant. Je kan den over een uur gerekend gemiddeld wel twee keer de benodigde snelheid halen, maar als je eider 30 seconden 5 seconden snelheid 0 hebt ben je toch niet blij.

Ik weet niet of ik er ooit een grotere schijf in hang, mijn server doet prima zijn werk. Maar als ik er een schijf in hang is het een 250 Gig 2.5" Die zijn ook niet zo duur meer. Voor rond de 50 E heb je 250 Gig en voor 85 Euro heb je al 400 Gig.

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 11-11-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zijn er hier mensen die dit apparaat gebruiken in combinatie met een Mac? Wanneer ik dit apparaat zou kopen wil ik graag gewoon bestanden van mijn MacBook kunnen streamen naar de HDX. Uit de specificaties maak ik op dat dit mogelijk is (Bonjour, SMB) maar ik zou graag van iemand horen die het gewoon draaiend heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-06 11:55

Dr C

met C en CK

cramwinckel schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:01:
Beste mensen,

ik was erg benieuwd hoe de bittorrent functionaliteit werkt.Gaat dat net zo rap als je met de computer en bv. uTorrent gebruikt. En krijg je ook geen problemen icm. sites waar je moet inloggen? alvast bedankt!

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Anoniem: 149084 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:42:
[...]

Ik heb zojuist films met high@L5.1 geprobeerd en die films krijg ik niet aan de praat. Wel films met normal@L5.1.

Je zou eens met tsMuxer kunnen proberen het level te wijzigen van de h.264 stream, maar ik denk niet dat de nmt daar in trapt :+
De enige echte oplossing is re-encoden of wachten op een firmware update die dit aanpakt.
perco schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:24:
Vandaag overleden , gisteren nog film gekeken ,vanmorgen blijft alleen het brode lampje branden en start hij niet verder op.

apparaat was 3 weken oud
hard disk al verwijderd--> geen resultaat
alleen power draad aangesloten--> geen resultaat
uurtje laten rusten--> geen resultaat
nu gaan we eens kijken wat de service van HDX is , ik heb hem rechtstreeks besteld
volgens de diverse fora ben ik niet enige
hou jullie op de hoogte
:(
Klein vraagje, stond hij bij jou altijd op stand-by of deed je hem echt uit met de schakelaar op de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Sinds vandaag is er ook een zilveren variant:

http://www.nmtank.fr/epag...roducts/%22HDX%201000S%22

Goede leverancier overigens, binnen een week thuisbezorgd vanuit Frankrijk en toch weer een €50 goedkoper dan divxplayer.nl. Ook hier bij evt. problemen loopt de garantie gewoon via Frankrijk, wat ook lekker makkelijk en snel is... heb er in ieder geval geen €50 extra voor over om hem vanuit NL te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chan_x
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-03 10:54
Maandag in de ochtend besteld en dinsdag in de ochtend bericht gekregen dat ie verstuurd werd :). Heb maar gelijk de usb n adapter besteld via komplett, misschien wel handig om in de ts er bij te zetten. Vandaag of morgen kan ik er ook mee spelen hoop ik dus :p. Heb er ook al een Hitachi Deskstar 1 tb schijfje voor liggen, iemand ervaringen met die schijven ?

plus ça change·, plus c'est la même chose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Niet online
asing schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:12:
[...]
....Wel is de site van DHL zo brak als wat. De querie levert vaak niks op.
Inderdaad.. heel irritant. Erg slecht voor zo'n "professioneel" bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 11:26
Anoniem: 149084 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:42:
[...]

Hoeveel films met een high@L5.1 profiel kom je eigenlijk tegen op bijvoorbeeld usenet? Het enige wat mij tegenhoud een HDX1000 te kopen ipv een media center pc is de (voor mij) onduidelijkheid hoeveel procent van de films die je op usenet vindt (mkv: 1080p) je niet kan afspelen.

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
DCFreak schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:15:
[...]

Je zou eens met tsMuxer kunnen proberen het level te wijzigen van de h.264 stream, maar ik denk niet dat de nmt daar in trapt :+
De enige echte oplossing is re-encoden of wachten op een firmware update die dit aanpakt.

[...]

Klein vraagje, stond hij bij jou altijd op stand-by of deed je hem echt uit met de schakelaar op de achterkant?
Na hem eerst op standby te zetten ,deed ik hem met de power schakelaar uit
De dag daarna wilde hij niet meer opstarten

Vandaag is het moederbordje op zijn terugreis naar huis begonnen (China)
Kosten daarvoor zijn € 23,- , ik kan hem daarvoor nog steeds 5 x terugsturen voordat ik de aan de Nederlandse prijs zit.
Begrijp me niet verkeerd , iedereen mag geld verdienen maar € 100, - vind ik een beetje te veel.
Ik heb overigens nooit de inklaring kosten hoeven te betalen dus ik klaag nog niet.
Ik lees nu veel over de Frankrijk winkel , deze was in september toen ik hem bestelde nog niet bekend , goeie optie !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammy959
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik ben natuurlijk een complete n00b op dit gebied, maar kan ik mijn Sony dvd speler met dolby (DAV-DZ230) als versterker gebruiken om de dvd films van de HDX-1000 in 5.1 te kunnen horen? Hier staan de specificaties. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Jammy959 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:51:
Ik ben natuurlijk een complete n00b op dit gebied, maar kan ik mijn Sony dvd speler met dolby (DAV-DZ230) als versterker gebruiken om de dvd films van de HDX-1000 in 5.1 te kunnen horen? Hier staan de specificaties. Alvast bedankt!
Volgens de specificaties van jouw setje heb je geen optische of coaxiale ingangen achterop zitten.
Enkel een jackplug ingang aan de voorkant.

Vrij vertaald: je kan hem aansluiten, maar dan zit de stekker aan de voorkant van je dvd speler (wat je niet wilt lijkt me) en het is slechts stereo geluid.

Mijn HDX-1000 is inmiddels ook in nederland, sterker nog.. hij is al aan de deur geweest.
Helaas had de postbode geen pin apparaat of iets dergelijks dus komt ie vandaag nog een keer langs om de gevraasde btw te kunnen innen :(.

Maargoed, zelfs met die BTW die ik moet gaan betalen is hij 80 euro goedkoper dan bij divxplayer.nl.
(De btw die ik moet betalen is 34,95 trouwens).

[ Voor 20% gewijzigd door Mental op 12-11-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Niet online
De HDX1000 is nu ook leverbaar bij WifiSound in Arnhem: linkje. Ze hebben 'em in zowel zwart als zilver voor €299,-
Voor de wireless module vragen ze €39,- (niet echt goedkoop maar tis ook een "echte" winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

[FrEEzEr] schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:36:
[...]

Hoeveel films met een high@L5.1 profiel kom je eigenlijk tegen op bijvoorbeeld usenet? Het enige wat mij tegenhoud een HDX1000 te kopen ipv een media center pc is de (voor mij) onduidelijkheid hoeveel procent van de films die je op usenet vindt (mkv: 1080p) je niet kan afspelen.
Ik heb problemen met high@L4.1 en high@L5.1 en allemaal zijn ze encoded met 5 referentie frames. Als ik moet schatten is dit ongeveer 10% van de 1080p MKV's die ik van usenet afhaal.

Ik download natuurlijk niet alles, dus misschien ligt in werkelijkheid het percentage iets hoger of lager. Ik begrijp sowieso niet waarom die films in high profile encoded moeten worden want met het main profile zijn alle bitrates die nodig zijn voor 1080p beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Oke, ik moest hem ophalen bij DHL... Eerst leek hij stuk te zijn. Kreeg het intro scherm, en dan niets. Bleek dat ik eerst met een normale kabel (composite) moest aansluiten om de HDMI in te stellen.

Ervaringen : Mozesgriezel wat een apparaat!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ik had Within Temptation Black Symphony liggen in 1080i en dat is echt gruwelijk mooi! Daarna heb ik een DVD afgespeeld via de HDX en ook dat sloeg echt alles! Wat een mooi kraakhelder beeld!

Echt een geweldig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276893

Heb me hdx ook een kleine 2 weken in huis en was de eerste dagen echt helemaal blij,maar onder tussen heb ik toch een aantal vaak kleine irritaties gehad welke hopelijk terzijner tijd met nieuwe firmware opgelost worden.
Hiervoor jaren alles via de pc bekeken en ook een pc heeft zo de nodige kuren dus wat dat betreft werkt de hdx praktisch net zogoed,en met alleen maar meer voordelen.

Gelukkig overheerst het goede gevoel nog altijd en werkt vooral het streamen toch wel erg leuk en handig.
Na een paar dagen toch ook maar een van me hardeschijven uit me computer geplukt en in de hdx gestoken,voornamelijk om een 2e plek te hebben om al me muziek foto's en andere belangerijke data over de jaren heen vast op te slaan,en om blu ray films vanaf te spelen aangezien me netwerk dit niet helemaal trekt door streaming.

Helaas duurt het wel even om een blu ray film van zo een 25/30gig naar de hdx te versturen,ik haal zo een 3,5mb/s over me router wat dus neer komt op zo een 2 uur overdrachts tijd,ben benieuwd welke snelheden jullie hiermee halen.

Heb de hdx ook vooral gekocht om de nieuwste hd audio formaten te kunnen afspelen via me onkyo sr606 hdmi receiver,nu valt me alleen op dat dolby truehd wel helemaal herkent wordt en weergegeven maar dts hd master audio niet als zijnde hd master audio herkent/weergeeft,maar ziet als zijnde 'normaal' dts

Is dit nog niet helemaal op orde kwa firmware en moet dit dus nog komen?
Zijn er mensen met een soort gelijke setup die al wel dts hd master audio op hun receiver hebben waar genomen als zijnde ingangsbron?

Is het trouwens ook via een of andere manier mogelijk om via me computer(en dus het comuterscherm) de hdx aan te sturen zodat me beamer niet aan hoeft en ik dus niet nog een los klein scherm hoef te kopen om die weer rechtstreeks op de de hdx aan te sluiten?

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 11:26
DCFreak schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:27:
[...]

Ik heb problemen met high@L4.1 en high@L5.1 en allemaal zijn ze encoded met 5 referentie frames. Als ik moet schatten is dit ongeveer 10% van de 1080p MKV's die ik van usenet afhaal.

Ik download natuurlijk niet alles, dus misschien ligt in werkelijkheid het percentage iets hoger of lager. Ik begrijp sowieso niet waarom die films in high profile encoded moeten worden want met het main profile zijn alle bitrates die nodig zijn voor 1080p beschikbaar.
10% is wel te overzien vooral als er wellicht in latere firmwares nog betere ondersteuning komt. Denk dat ik er toch maar een ga bestellen ipv een HTPC. Bedankt voor je reactie!

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Anoniem: 181502

Heb de speler ook aangeschaft, goede recensies hier gelezen maar je moet toch wel aardig wat van instellingen afweten terwijl er niet een fatsoenlijke handleiding is.

Heb al een aantal dagen zitten prutsen en hoofdpijn van het lezen van alle fora berichten.

Waar ik domweg niet uit kom is het netwerk verhaal.

Ik heb een ingebouwde HD en deze ook als NTFS geformatteerd.

Ik kom wel op mijn netwerk, maar afspelen van de meeste films gaat gewoon niet, terwijl als ik deze films op een DVD brandt dat geen probleem is. Ik heb nu een file getransporteerd naar de interne HD en dat gaat wel goed.

Heel veel vragen misschien niet te veel in 1 keer.

1>Ik zie op mijn netwerk wel video bestanden staan ( VIDEO_TS) maar afspelen ho maar weet iemand hoe dit kan (als ik ze naar de interne HD kopieer gaat het met dezelfde bestanden wel)

2>Kan ik de HD in de speler ook in mijn netwerk zichtbaar krijgen zoals gebruikelijk is in Windows XP Pro?

Graag jullie reacties.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Anoniem: 181502 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:03:
Heb de speler ook aangeschaft, goede recensies hier gelezen maar je moet toch wel aardig wat van instellingen afweten terwijl er niet een fatsoenlijke handleiding is.

Heb al een aantal dagen zitten prutsen en hoofdpijn van het lezen van alle fora berichten.

Waar ik domweg niet uit kom is het netwerk verhaal.

Ik heb een ingebouwde HD en deze ook als NTFS geformatteerd.

Ik kom wel op mijn netwerk, maar afspelen van de meeste films gaat gewoon niet, terwijl als ik deze films op een DVD brandt dat geen probleem is. Ik heb nu een file getransporteerd naar de interne HD en dat gaat wel goed.

Heel veel vragen misschien niet te veel in 1 keer.

1>Ik zie op mijn netwerk wel video bestanden staan ( VIDEO_TS) maar afspelen ho maar weet iemand hoe dit kan (als ik ze naar de interne HD kopieer gaat het met dezelfde bestanden wel)

2>Kan ik de HD in de speler ook in mijn netwerk zichtbaar krijgen zoals gebruikelijk is in Windows XP Pro?

Graag jullie reacties.
deze al gezien ?
http://www.hdx1080.com/in...ask=view&id=77&Itemid=105
Gaat wel over de 900, maar komt volgens mij overeen met de 1000

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 07:40
Voor de mensen met Mac OS X, ik heb het al eerder gepost in dit topic maar ik herhaal het even aangezien er weer naar werd gevraagd.

De HDX werkt uitstekend met Mac OS X. Voer de volgende stappen uit om een blijvende verbinding te maken.

ps.: Draadloos had ik veel problemen met HD films, via ethernet kabels werkt alles soepel en supersnel.

------>

Zorg er eerst voor dat je SMB sharing aan hebt staan. De instructies zijn voor Leopard (10.5) maar zullen met andere Mac OS X versies vergelijkbaar zijn.

System Preferences > Sharing > File Sharing > Options... > Share files and folders using SMB
Vergeet niet een gebruikers account aan te vinken want die login heb je nodig bij het aanmelden via de HDX!

Ga nu terug naar File Sharing en voeg via het + knopje de map met je media toe (Shared folders). Mac OS X geeft automatisch de juiste rechten.

In de HDX voeg je bij Network Shares in het Settings menu een SMB share toe op de volgende wijze.

Share name: Verzin iets leuks
URL: smb://hetipvanjemac/Naam (Van je media map op je Mac)

Login naam en wachtwoord zijn die van je computers gebruikers account.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Eiríkr schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:49:
Voor de mensen met Mac OS X, ik heb het al eerder gepost in dit topic maar ik herhaal het even aangezien er weer naar werd gevraagd.

De HDX werkt uitstekend met Mac OS X. Voer de volgende stappen uit om een blijvende verbinding te maken.

ps.: Draadloos had ik veel problemen met HD films, via ethernet kabels werkt alles soepel en supersnel.

------>

Zorg er eerst voor dat je SMB sharing aan hebt staan. De instructies zijn voor Leopard (10.5) maar zullen met andere Mac OS X versies vergelijkbaar zijn.

System Preferences > Sharing > File Sharing > Options... > Share files and folders using SMB
Vergeet niet een gebruikers account aan te vinken want die login heb je nodig bij het aanmelden via de HDX!

Ga nu terug naar File Sharing en voeg via het + knopje de map met je media toe (Shared folders). Mac OS X geeft automatisch de juiste rechten.

In de HDX voeg je bij Network Shares in het Settings menu een SMB share toe op de volgende wijze.

Share name: Verzin iets leuks
URL: smb://hetipvanjemac/Naam (Van je media map op je Mac)

Login naam en wachtwoord zijn die van je computers gebruikers account.
Was mijn vraag inderdaad: thanks!

Is er ook een beetje een Front Row achtige interface te vinden voor de HDX?

• Superbol
MrAcid schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:23:
[...]

Was mijn vraag inderdaad: thanks!

Is er ook een beetje een Front Row achtige interface te vinden voor de HDX?
Er is wel iets als een apple-tv achtige interface. Had de skin gehaald van www.networkedmediatank.com en dan in de skins section. Daar even zoeken op apple tv. Overigens niet vergeten om de skin even weg te halen als je de firmware wilt updated, want ik ben na 2 dagen mn HDD maar opnieuw gaan formattteren, daardoor de skin verwijderd (kan natuurlijk ook makkelijker, maar dat was te simpel om over na te denken) en toen wilde die eindelijk de firmware updaten. Overigens kun je alles zelf heel makkelijk customizen als je een beetje handig met html/css bent, maargoed, dat is weer wat anders. In ieder geval staan daar de nodige skins op om je hdx wat leuker te maken :)

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 07:40
Ja de HDX is echt een super apparaat.

Normaal gesproken haalde ik altijd x264 hd series en films binnen in MKV files. Die moesten dan met VisualHub op mijn Mac urenlang worden omgezet naar leesbaar formaat voor iTunes en mijn Apple TV.

Nu download ik diezelfde files 's avonds tijdens het koken en eten (Telfort 20mb) en kan ik ze gelijk kijken :D Een geschenk uit de hemel heheheheheh.

[ Voor 4% gewijzigd door ericafterdark op 13-11-2008 21:12 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Anoniem: 149084

[FrEEzEr] schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:36:
[...]

Van de circa 15 mkv films die ik heb getest waren er 3 bij die met high@L5.1 waren gecodeerd. Het percentage is bij mij dus zo'n 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Niet online
Zo... die van mij is ook binnen.. Was nog even wat gedoe omdat de DHL-callcentermedewerker had beloofd dat ik 'em af kon halen, bleek ie toch bij de koerier te zijn... De koerier vond het gelukkig geen probleem om nog eens lang te rijden _/-\o_ en na het betalen van €35,- aan btw en invoerrechten (it's all in the game) had ik 'em in handen. HDD ingebouwd, firmware-update uitgevoerd, HDD geformatteerd en apps geïnstalleerd, en spelen maar. Mijn eerste indruk is super. Ik heb er trouwens een 500GB WD "green power" disk in zitten, deze is superstil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 09:07
Millgate schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 08:52:
Zo... die van mij is ook binnen.. Was nog even wat gedoe omdat de DHL-callcentermedewerker had beloofd dat ik 'em af kon halen, bleek ie toch bij de koerier te zijn... De koerier vond het gelukkig geen probleem om nog eens lang te rijden _/-\o_ en na het betalen van €35,- aan btw en invoerrechten (it's all in the game) had ik 'em in handen. HDD ingebouwd, firmware-update uitgevoerd, HDD geformatteerd en apps geïnstalleerd, en spelen maar. Mijn eerste indruk is super. Ik heb er trouwens een 500GB WD "green power" disk in zitten, deze is superstil :)
Wat heb je nou voor dit apparaat betaald(ex hd)? Dus de prijs incl alle btw, transport en invoerrechten? Heb je trouwens ook wireless?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Niet online
De kosten waren €203,- voor HDX (inclusief verzending) en €35,- voor de Nederlandse Staat (betaald aan de koerier), maakt een totaal van €238,- Ik heb ook het TP-Link WiFi stickje. Deze komt bij Komplett vandaan (€28,- incl. afhaalkosten e.d.). Werkt in één keer.

[ Voor 4% gewijzigd door Millgate op 14-11-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 09:07
Millgate schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:48:
De kosten waren €203,- voor HDX (inclusief verzending) en €35,- voor de Nederlandse Staat (betaald aan de koerier), maakt een totaal van €238,- Ik heb ook het TP-Link WiFi stickje. Deze komt bij Komplett vandaan (€28,- incl. afhaalkosten e.d.). Werkt in één keer.
Nou ben ik erg benieuwd hoe dit wireless werkt icm HD 1080i/p ik heb namelijk de Linksys WRT610N router met a/b/g/n band :)

Zou super zijn als dit zou werken.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:46

DeFeCt

je wéét toch

Hier nog een potentiele koper... Ik heb een vraagje over de interface van dit apparaat. Ik ben zelf jarenlang enthousiast gebruiker van xbmc geweest, maar de xdoos heeft de geest gegeven en ik ben nu opzoek naar een vervanger. De HDX spreekt me het meeste aan, maar wat ik me afvraag is of de interface netzo prettig werkt als bij XBMC (PM3) en of de HDX ook de mogelijkheid heeft tot het gebruik van skins, dat kan ik namelijk nergens vinden.

TIA!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181502

Na mijn eerdere avonduur hem ik nu eindelijk de apps geïnstalleerd.
Ik kan nu de interne drive via FTP benaderen wel zo handig en ook is de drive nu in Windows beschikbaar.

Volgende vraag>>

Ik probeer te streamen vanaf mijn PC via het netwerk.
Met sommige bestanden gaat dit prima, maar met andere weer niet. Als ik een bestand dat niet wil afspelen op DVD zet werkt deze correct.

Weet iemand waarom dit gebeurt? of hoe dit op te lossen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 28-06 13:42

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Anoniem: 181502 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:34:
Na mijn eerdere avonduur hem ik nu eindelijk de apps geïnstalleerd.
Ik kan nu de interne drive via FTP benaderen wel zo handig en ook is de drive nu in Windows beschikbaar.

Volgende vraag>>

Ik probeer te streamen vanaf mijn PC via het netwerk.
Met sommige bestanden gaat dit prima, maar met andere weer niet. Als ik een bestand dat niet wil afspelen op DVD zet werkt deze correct.

Weet iemand waarom dit gebeurt? of hoe dit op te lossen valt?
Mischien wel handig om te vermelden om wat voor bestanden het gaat.... En wat er niet werkt, speelt het helemaal niet af of haperingen enz. Als ik het zo bekijk zijn het waarschijnlijk video_ts mappen. Hier zijn meer problemen mee, probleem is ook bekend. Een oplossing is om er iso images van te maken, dan werkt het wel.
DeFeCt schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:21:
Hier nog een potentiele koper... Ik heb een vraagje over de interface van dit apparaat. Ik ben zelf jarenlang enthousiast gebruiker van xbmc geweest, maar de xdoos heeft de geest gegeven en ik ben nu opzoek naar een vervanger. De HDX spreekt me het meeste aan, maar wat ik me afvraag is of de interface netzo prettig werkt als bij XBMC (PM3) en of de HDX ook de mogelijkheid heeft tot het gebruik van skins, dat kan ik namelijk nergens vinden.

TIA!
Heb zelf nooit met XBMC gewerkt dus daar kan ik niet over oordelen. Maar ik vind de interface prettig en werkt soepel. Omdat de HDX is gebasseerde op de zelfde firmware als bijvoorbeeld de popcornhour zijn er skins te vinden op internet.

[ Voor 31% gewijzigd door Sleepyhead op 15-11-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
For the records : ik heb niet hoeven bijbetalen bij DHL! Ik weet niet of de rekening achteraf nog komt maar voorlopig heb ik niks gezien.

Dan over het apparaat : ik heb er een harddisk ingezet (Samsung Spinpoint F1 750GB) en de tools geïnstalleerd. Helaas ontbreekt hier eigenlijk iedere vorm van documentatie dus ik moet flink zoeken om het te vinden.

- Als je de interne NZB engine gebruikt zijn er limieten. Zo is de downloadsnelheid niet zo hoog (1MB tegen 1.8) en heeft het apparaat de grootste moeite om andere taken uit te voeren. Ik zet dus mijn normale PC aan het downloaden, en wijzig Repair 'N Extract zodat het uitgepakte bestand op de HDX wordt gezet.

- Een DVD drive sharen in je netwerk geeft een veel beter beeld dan je oorspronkelijke DVD speler, de HDX kan namelijk veel beter upscalen naar 1080p dan mijn tv zelf.

- Ik heb zowel een Linux (FC9, AMD Thunderbird 1.3GHz, 1GB RAM en realtek NIC) als een Windows XP (Pentium 4 3GHz, 2GB RAM, Via Rhine NIC) getest. De XP machine leverde schokkende beelden op, de (fink mindere) FC9 machine had er geen enkele moeite mee.

- Nog iets voor het sharen over een netwerk, zorg ervoor dat je geen spaties in de share naam hebt. Vindt de HDX niet zo leuk. Je ziet wel de titel van de DVD, maar als je die wilt afspelen hangt de HDX zich op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb me ook enthousiast laten maken door jullie en vanmorgen de HDX ontvangen. Mooi apparaat en voldoet tot nu toe aan alle verwachtingen alleen ik heb 1 klein probleempje:

Als ik hem op standby zet door op STANDBY te drukken blijft de interne HDD draaien.

Uiteraard al even verder gezocht en een aantal andere opties geprobeerd. STANDBY+EJECT resulteert in een reboot en STANDBY+DELETE tot een shutdown. De enige optie om hem stil te krijgen is door hem van het stroom af te halen.

Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 21:46

MeO

poppyzbrite schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:45:
Ik heb me ook enthousiast laten maken door jullie en vanmorgen de HDX ontvangen. Mooi apparaat en voldoet tot nu toe aan alle verwachtingen alleen ik heb 1 klein probleempje:

Als ik hem op standby zet door op STANDBY te drukken blijft de interne HDD draaien.

Uiteraard al even verder gezocht en een aantal andere opties geprobeerd. STANDBY+EJECT resulteert in een reboot en STANDBY+DELETE tot een shutdown. De enige optie om hem stil te krijgen is door hem van het stroom af te halen.

Heeft iemand een tip?
Heb geen tip voor je, maar ik kan wel vertellen dat de interne HDD bij mij iig gewoon uit gaat en niet meer draait. Dit hoort dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 21:46

MeO

DeFeCt schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:21:

TIA!
Ik heb jarenlang tevreden gebruik gemaakt van XBMC, al gebruikte ik geen Project Mahem. Maar omdat de xdoos geen HD content kan afspelen moest ik op zoek naar iets anders. Om een HTTPC in de slaapkamer neer te zetten vond ik ook weer overkill. Heb daarom gekozen voor HDX-1000. Gebruik 'm nu 2 weken en heb tot nu toe geen spijt van. De werking van de interface is zeer eenvoudig. Voor het instellen van shares etc.moet wel wat verstand van netwerken hebben, maar dat moest je voor xbmc ook hebben.
Zoals sleepyhead al zei zijn er skins te downloaden. Vind ik alleen dat het kwantiteit en kwaliteit ervan erg vind tegenvallen. Zeker als je het vergelijkt wat er verkrijgbaar is voor xbmc, maar dat is denk ik een kwestie van tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door MeO op 15-11-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
Ik heb de laatste tijd twee keer problemen gehad met het overzetten van bestanden via de USB slave. Vanmiddag kreeg ik helaas een foutmelding op mn computer (Mac) tijdens de transfer, dus opnieuw opstarten. Vervolgens als ik dan de HDX opnieuw aansluit, blijft de HDD in de HDX (WD Green 1TB) wel draaien, schakelt de HDX ook over op non-hdd mode, maar komt de HDD nooit als USB schijf beschikbaar op mn Mac. Heb dit ook al eens eerder gehad, en toen opgelost met het opnieuw formatteren in ext3 en de nieuwe firmware (van de week dus) er op te zetten.
Het rare is dat ik hem wel via SMB kan benaderen (maar USB gaat uiteraard vele malen sneller), en als ik dan de bestanden wil verwijderen die ik aan het overzetten was voorheen, dan springen ze na het verwijderen gewoon weer tevoorschijn, alsof die dat stukje maar over en over aan het kopieren is, ondanks dat die daar niet meer mee bezig zou moeten zijn.

Nou heb ik niet heel veel verstand van ext3 en dat soort dingen, dus vroeg me af hoe ik dit eventueel kan voorkomen de volgende keer, zodat ik niet telkens al mn bestanden opnieuw over moet zetten, en zelfs kwijt kan raken, aangezien ik niet eeuwige ruimte op mn Mac heb helaas.

Edit: Over die HDD die niet uit wil gaan als je op standby drukt, daar had ik ook eerst last van. Totdat ik de nieuwe firmware had geinstalleerd. Dus probeer dat is als je dat nog niet had gedaan :)
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!