[LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen (deel 5) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 196.151 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurea II nu een dagje in bezit.

Moet er wel aan wennen, best wel veel licht, al gelijk de intensiteit naar beneden gedraaid ;)
Verder valt de kwaliteit mij iets tegen met UPC digitaal (HD DVR box). Dan vooral de niet HD zenders.
Nu ben ik ook van Sony 32 inch naar 42 gegaan, best wel een stuk groter, dus zie je de onevenheden ook een stuk beter. Donkere hoeken kan ik zien maar irriteren mij totaal niet, moet er echt op letten. Het flikkeren vindt ik wel irritant, treed gelukkig niet te vaak op.

Wat wel een ramp is is de UPC HD DVR box, deze reageerd totaal niet meer op de AB, als ik een zonnebril voor de IR receiver zet (van de box) werkt die nog enigzins, doe ik dit niet en de Aurea staat aan dan kan ik elke reactie op de AB wel schudden. Ding is ook nog van Philips ook...Iemand ervaring mee, hoe dit op te lossen? Ga morgen wel ff bellen, nu ff proberen de box naast de kast te plaasten, staat nu naast de aurea.
EDIT: Stukje fotorol (uit een wegwerpcamera) op de IR receiver van de mediabox geplakt, de AB lijkt nu weer perfect te werken, kijken of die het morgen bij daglicht ook nog goed doet ;)

Pascal Busing, Jij lijkt er nogal verstand van te hebben. Zou je je instellingen kunnen melden, kan een mooie startpositie zijn om het ding correct in te stellen.

Nu ik toch aan het tikken ben hoe stel je de digitale zenders voor UPC ook alweer in (alle 3 ;)) op de Aurea, kon het zo snel niet terug vinden, iets met Finland of zo toch ?

PA666

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Fruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01-2024
Heeft iemand hier op het Forum de 32PFL9613 al in een winkel kunnen zien? .. en beviel het? ;)
Welke winkelketen heeft hem "staan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm gezien bij de MediaMarkt, Expert en ElectroWorld hebben 'm ook. M'n neef heeft 'm al in huis:prima!
MM draaide alleen een BlueRay-dvd, ze zeiden geen tv-signaal door te kunnen geven. Expert kon dat wel.

Mag ik gelijk even? Ik had vandaag al eerder een topic over 'twijfel tussen de 32PFL9603H en de 32PFL9613D.
(de 9603 heeft een response-tijd van 4 m/s en de 9613 van 2 m/s, dus het liefst ga ik voor de 9613.
Maar: die is er niet in H-uitvoering, dus als het 'moet' kan de 9603H er ook mee door voor mij.

Ik woon in een UPC-gebied maar zou net als de Ziggo-gebruikers graag gebruik maken van de ingebouwde DVB-Ctuner van de 9603H. Is er een kans dat, als de 'markt open gaat' en men zou overstappen naar Ziggo, men ook toegang heeft tot de Ziggo-technologie?

Nu schreef iemand op dat eerdere topic vandaag
Je kan altijd dvb-c gebruiken ongeacht televisie en aanbieder. Ik heb teruggeschreven maar daarna toch geen reactie gehad:
je kunt een tv met ingebouwde dvb-c altijd gebruiken, maar is die tuner ook bruikbaar?
Ik dacht dat:
* die ingebouwde tuner het decodeer-kastje voor de digitale tv vervangt
* die tuner alleen bij Ziggo werkt als je er de juiste cam-module bijkoopt waar dan weer de smartcard ingaat?
* UPC de boel heeft dichtgetimmerd?

Al met al is mijn vraag: heeft het zin voor de (mindere) 9603H te kiezen of zou ik (ook in de toekomst) geen nut hebben van die dvb-c?

Bedankt voor het lezen ;) , ik hoop dat iemand wil reageren?
Groeten Clu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:19:

Pascal Busing, Jij lijkt er nogal verstand van te hebben. Zou je je instellingen kunnen melden, kan een mooie startpositie zijn om het ding correct in te stellen.

Nu ik toch aan het tikken ben hoe stel je de digitale zenders voor UPC ook alweer in (alle 3 ;)) op de Aurea, kon het zo snel niet terug vinden, iets met Finland of zo toch ?

Gibb
Ik ben absoluut geen deskundige hoor ;) 't is puur opgedane kennis/ervaringen die ik op allerlei fora gelezen heb. En natuurlijk veel proberen met je eigen toestel. Optie aan/uit kijken wat het resultaat is.
'k zeg altijd maar z: met heel veel 'spelen' leer je een apparaat vanzelf van binnen en van buiten kennen.

Maar ik heb de settings als volgt :

http://www.bulsing.nl/foto1.jpg

De rest heb ik:

Dyn. Contrast op uit
Dyn. Noise op minimaal (soms op uit, wisselt)
De rest allemaal op aan of maximaal.
MPEG artifact zie ik geen verschil met aan of uit, dus heb ik uit staat.

Ambilight op 100% dynamisch en helderheid op 3 tot 5. Lager dan 3 zetten geeft een kleurloos ambilight, hoger zetten geeft een zonnebank effect. Overdag is 10 heel goed te doen.

@ Agraaf & Clu

DVB-C mogelijkheden:

Het is technisch natuurlijk mogelijk om een UPC kabel op de tv aan te sluiten, echter zal je enkel de FTA (free to air, beter kunnen we spreken van FTC: free to cable) zenders ontvangen. Volgens mij is dan alleen NED 2 te ontvangen en je plaatselijke regionale zender. Ik dacht dat die twee zenders wettelijk verplicht FTA zijn. Van diverse fora en uit eigen ervaring bij familie is de beeldkwaliteit van UPC niet echt perfect te noemen. Dit kan aan heel veel dingen liggen. Maar duidelijk is dat de interne DVB-C en de Dreambox DM800 die ik heb een heel mooi plaatje op het beeld toveren. Uiteraard zal je een SD-kanaal niet mooier krijgen door het te bewerken. Zie het als een low-res foto die je probeer te vergroten. Die zal niet alleen groter maar natuurlijk ook alleen maar waziger worden. Bij tv werk het net zo. Dit is niet iets wat de tv aan te rekenen is.

Dat het bij de NL zender wel beter kan bewijzen de talloze Duitse zender die zelfs op SD nog een mooi plaatje weten te maken. Naar mijn idee ee3n desinteresse van de NL omroepen/technicie om het beste beeld op de kabel te zetten.

UPC heeft een 'eigen' codering die niet door de TV en CAM ondersteund word: Nagravision. Daar komt nog bij dat ze het decodernummer (soort mac-adres ?) registeren en dat je alleen via die decoder kan/mag kijken.

Ik zou er maar niet op rekenen dat ze afstappen van dit concept. Er is bakken met geld ingestoken en dat willen ze toch terugverdienen.
Aan de andere kan gaan er wel 'geruchten' dan ze verplicht worden om af te stappen van dit systeem om consumenten zelf de kans te geven welke ontvanger ze willen gebruiken en een 'open' systeem moeten gebruiken. Maar ook Nagravision is een bepaalde manier van coderen die, zeker op satelliet gebied, niet vreemd is.

Ik weet uit m'n hoofd even niet hoe het precies ging, maar op een gegeven moment vraagt de tv in welk land je zit en daar geeft je het land op zoals op de doos (sticker met landen die DVB-C ondersteunen) te vinden is. Finland is er daar een van. Daarna krijg je de vraag Kabel of Antenne. Kabel kiezen en daarna wijst het zich vanzelf. Let op het duurt wel tot 30 minuten voordat de tv klaar is met zoeken.

Laat ons wel weten of je op de UPC kabel nog zenders vind en of ze ook daadwerkelijk te zien zijn al dan niet FTA/FTC

Succes.

[ Voor 13% gewijzigd door bulsing op 03-11-2008 09:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:19:
Ik ben absoluut geen deskundige hoor ;) 't is puur opgedane kennis/ervaringen die ik op allerlei fora gelezen heb. En natuurlijk veel proberen met je eigen toestel.
En daar maak ik mooi 'misbruik' van ;)
Ambilight op 100% dynamisch en helderheid op 3 tot 5. Lager dan 3 zetten geeft een kleurloos ambilight, hoger zetten geeft een zonnebank effect. Overdag is 10 heel goed te doen.
100% dynamisch, zo wat een lef, zeker nog niet Popstars of Het beste idee gezien ;)
Ik heb hem nu op 75% staan, anders is het mij iets te wild. En op honderd 100% dynamisch
zie je voor mij gevoel de segmenten veel beter. Het zou helemaal top zijn als alle leds afzondelijk
werden aangestuurd...
Laat ons wel weten of je op de UPC kabel nog zenders vind en of ze ook daadwerkelijk te zien zijn al dan niet FTA/FTC
Ik heb mijn oude tv naar bovengeplaatst, ook met DVB-C en zo snel als ik het daar gezien heb zend UPC alleen Nederland 1,2 en 3 FTA uit. Een jaar geleden was het hele Standard Pakket nog FTA....
Als je gerucht klopt ben ik daar heeeeelll blij mee, of misschien toch wachten tot 2009, tot ze de kabel opengooien.....

In elk geval bedankt voor je instellingen, ga vanavond ze ff checken, volgens mij komen ze aardig overeen met wat ik nu heb, ben benieuwd... ;)

PA666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:19:
Wat wel een ramp is is de UPC HD DVR box, deze reageerd totaal niet meer op de AB, als ik een zonnebril voor de IR receiver zet (van de box) werkt die nog enigzins, doe ik dit niet en de Aurea staat aan dan kan ik elke reactie op de AB wel schudden. Ding is ook nog van Philips ook...Iemand ervaring mee, hoe dit op te lossen?
Ik heb ook een 9903 en UPC HD DVR en de AB van dat kreng is inderdaad een regelrechte RAMP. Soms heb ik uren/dagen geen probleem maar gisteren was het weer helemaal mis. Uiteindelijk de tuner iets naar achteren geschoven in het kastje waar hij staat en toen had ik aanzienlijk minder last. Het ding lijkt inderdaad last te hebben van invallend strooilicht van de Aurea maar ook van de halogeenlampen in mijn woonkamer.

Ik vrees dat hier niets aan te doen is behalve de door jou beschreven hobby oplossing, ik ga dit bij UPC neerleggen. Ik zou niet weten waar ik een stuk analoge film vandaan moet halen. En daarbij: laat UPC het maar oplossen voor mij, daar betaal ik toch voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hm... Na wat twijfelen, reacties in dit topic en de D versie bekijken in diverse winkels hier in de buurt net een 42pfl9603H aangeschaft... (Digitalstreet, 1623,-) Ben benieuwd, kan niet wachten tot ik 'm af mag halen...

Alleen nog even een Alphacrypt aanschaffen, ben benieuwd hoeveel werk het is om dit icm Ziggo aan de praat te krijgen... :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odiebla schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:02:
[...]
Ik vrees dat hier niets aan te doen is behalve de door jou beschreven hobby oplossing, ik ga dit bij UPC neerleggen. Ik zou niet weten waar ik een stuk analoge film vandaan moet halen. En daarbij: laat UPC het maar oplossen voor mij, daar betaal ik toch voor :)
Gelijk heb je maar UPC kennende kan je lang wachten op een oplossing. Ik heb zelf gelezen dat ze aanraden een zonnebril ervoor te zetten, ongelofelijk toch ;)....

Je kan zo'n stukje film uit een wegwerpcamera halen, kan je volgens mij goedkoop kopen. Maar ik heb nog wel wat over, als je mij een PM stuurt met je adres, wil ik ook wel een stukje op sturen ;)

PA666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Fruit
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:45:
Ik heb 'm gezien bij de MediaMarkt, Expert en ElectroWorld hebben 'm ook. M'n neef heeft 'm al in huis:prima!
MM draaide alleen een BlueRay-dvd, ze zeiden geen tv-signaal door te kunnen geven. Expert kon dat wel.

Mag ik gelijk even? Ik had vandaag al eerder een topic over 'twijfel tussen de 32PFL9603H en de 32PFL9613D.
(de 9603 heeft een response-tijd van 4 m/s en de 9613 van 2 m/s, dus het liefst ga ik voor de 9613.
Maar: die is er niet in H-uitvoering, dus als het 'moet' kan de 9603H er ook mee door voor mij.

Ik woon in een UPC-gebied maar zou net als de Ziggo-gebruikers graag gebruik maken van de ingebouwde DVB-Ctuner van de 9603H. Is er een kans dat, als de 'markt open gaat' en men zou overstappen naar Ziggo, men ook toegang heeft tot de Ziggo-technologie?

Nu schreef iemand op dat eerdere topic vandaag
Je kan altijd dvb-c gebruiken ongeacht televisie en aanbieder. Ik heb teruggeschreven maar daarna toch geen reactie gehad:
je kunt een tv met ingebouwde dvb-c altijd gebruiken, maar is die tuner ook bruikbaar?
Ik dacht dat:
* die ingebouwde tuner het decodeer-kastje voor de digitale tv vervangt
* die tuner alleen bij Ziggo werkt als je er de juiste cam-module bijkoopt waar dan weer de smartcard ingaat?
* UPC de boel heeft dichtgetimmerd?

Al met al is mijn vraag: heeft het zin voor de (mindere) 9603H te kiezen of zou ik (ook in de toekomst) geen nut hebben van die dvb-c?

Bedankt voor het lezen ;) , ik hoop dat iemand wil reageren?
Groeten Clu
Bedankt Clu. Ik woon hier op het Drentse platteland, en de meeste winkels zijn niet om de hoek. Ook geen kabelaansluiting hier in huis, vonden "ze" niet rendabel. Dus kijk ik lekker naar de satelliet :*)
Ga ik maar s kijken bij MM (Groningen :/ )
Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:19:
[...]
....... Maar duidelijk is dat de interne DVB-C en de Dreambox DM800 die ik heb een heel mooi plaatje op het beeld toveren. Uiteraard zal je een SD-kanaal niet mooier krijgen door het te bewerken .........
Bedankt, Pascal Bulsing,
maar mag ik nog even - ik ben een leek ....
ik neem aan dat de 'Dreambox DM800' dat kastje voor digitale tv van UPC is?
Het was er mij om te doen dat kastje te omzeilen : een vriend van me heeft met z'n Ziggo-smartcard, een extra aangeschafte CAM-module, de PFL9603H, gèèn decodeerkastje en een afstandsbediening minder, een prachtig mooi digitaal beeld, en ook de HD-zenders.
(... hij heeft wel eerst drie Alphacrypt Classic-modules uit moeten proberen tot 'ie de juiste versie had, maar toen 't werkte werkte het ook echt: een beduidend mooier beeld als eerst met 't Ziggo-kastje en dolgelukkig!)

Maar als je toch die Dreambox nodig hebt, maakt een DVB-C of DVB-T dan zoveel uit?
Groeten Clu

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:55:
[...]

Bedankt, Pascal Bulsing,
maar mag ik nog even - ik ben een leek ....
ik neem aan dat de 'Dreambox DM800' dat kastje voor digitale tv van UPC is?
Het was er mij om te doen dat kastje te omzeilen : een vriend van me heeft met z'n Ziggo-smartcard, een extra aangeschafte CAM-module, de PFL9603H, gèèn decodeerkastje en een afstandsbediening minder, een prachtig mooi digitaal beeld, en ook de HD-zenders.
(... hij heeft wel eerst drie Alphacrypt Classic-modules uit moeten proberen tot 'ie de juiste versie had, maar toen 't werkte werkte het ook echt: een beduidend mooier beeld als eerst met 't Ziggo-kastje en dolgelukkig!)

Maar als je toch die Dreambox nodig hebt, maakt een DVB-C of DVB-T dan zoveel uit?
Groeten Clu
Nee de Dreambox DM800 is in mijn geval geen DVB-C decoder maar DVB-S (satelliet). Ik wilde enkel aangeven dat de interne DVB-C en de DVB-S beide een mooier plaatje geven dan de UPC decoder...

De DM800 is echter wel uit te rusten met een DVB-C tuner waarbij de smartcard van UPC wél gelezen kan worden, maar laat UPC dit weer niet toe..Maar dan gaan we erg off-topic.

Heel simpel gezegd: zit je in het UPC gebeid dan heb je eigenlijk niets aan de interne DVB-C decoder...

[ Voor 3% gewijzigd door bulsing op 03-11-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:39:
[...]
... Heel simpel gezegd: zit je in het UPC gebeid dan heb je eigenlijk niets aan de interne DVB-C decoder... ...
Hallo Pascal,
duidelijk antwoord, helemaal prima!

Complimenten voor dit forum en groeten, Clu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Even een hele andere vraag: als ik mijn 9903 aanzet springt deze standaard steeds op het 0 (video) kanaal. Aangezien ik hier niets aan heb hangen heeft dit 0,0 zin. Hoe forceer je de televisie om steeds op (bv) HDMI1 op te starten? Of op een bestaand analoog kanaal (bv 4).

En verder probeer ik de interne DVB-C tuner te testen op de FTA kanalen van UPC, maar hiervoor zou ik de locatie op noorwegen moeten zetten tijdens de installatie. Echter: hoe doe ik dit achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
[...]
Hmm, ik krijg toch wat spijt van de aankoop van mij D-versie. Vind dat extra kastje en vooral afstandsbedieding vrij vervelend.
Toevallig vanavond een stukje uit de doos geknipt om het originele streepjescodelabel ten bate van de €200,- retour-actie van Philips eruit te halen. Zou ik het toestel (vorige week gekocht) nu alsnog kunnen ruilen bij de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
DelTorro schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:46:
[...]

Hmm, ik krijg toch wat spijt van de aankoop van mij D-versie. Vind dat extra kastje en vooral afstandsbedieding vrij vervelend.
Toevallig vanavond een stukje uit de doos geknipt om het originele streepjescodelabel ten bate van de €200,- retour-actie van Philips eruit te halen. Zou ik het toestel (vorige week gekocht) nu alsnog kunnen ruilen bij de MM?
Dat moet je aan MM vragen en niet hier, alleen zij kunnen er over oordelen. Maar ik denk dat je er vanuit moet gaan dat het antwoord "Nee natuurlijk niet" is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Je kan bij de MM binnen 14 dgn een toestel omruilen. Of dit ook voor gelijkwaardige toestellen geld weet ik niet.
Nooit geschoten is altijd mis. Mochten ze er niet in willen meegaan zou je kunnen overwegen om te upgraden. Bijv. van 37" naar 42" of 9603 naar 9703... Meestal zijn ze dan wel geneigd om er in mee te gaan.

Naar mijn mening is de DVB-C het echt waard. Geen extra kastje, geen extra kabels en gewoon alles via het menu van je tv incl. de EPG en de 'nu/straks' melding. Ook de HD zender zijn te ontvangen met de H-versie.

Good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

[...]
[..]
Hi Clu, ik durf het bijna niet te vragen, maar welke versie AlphaCrypt versie heeft ie? (ik wil dezelfde TV en ook Ziggo aan mekaar knopen)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Mensen die problemen hebben met verschillende afstandsbedieningen zouden eens serieus moeten kijken naar een universele programmeerbare. Ik heb zelf de Harman Kardon TC30 (99 euro) en kan hier letterlijk alles wat ik heb mee bedienen: TV (42PFL9703), Marantz 7001 receiver, Marants 6001 DVD Speler, UPC mediabox, Marantz iPod dock.
Druk ik bijv. op "DVD" gebeurt het volgende vanzelf:
- TV gaat aan
- Receiver gaat aan
- DVD speler gaat aan
- Receiver schakelt over naar input HDMI2 (=DVD)
- TV schakelt over naar HDMI1 (=receiver)

Erg handig...
O ja, en met een druk op de uit-knop gaan alle apparaten weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje. Als ik een HDMI aansluiting heb met DTS audio. Is de 9703 dan in staat om deze DTS audio ook weer te geven of krijg ik simpelweg geen audio meer?

Of is er een aparte DTS decoder nodig om DTS content af te spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etamboer schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:48:
Mensen die problemen hebben met verschillende afstandsbedieningen zouden eens serieus moeten kijken naar een universele programmeerbare. Ik heb zelf de Harman Kardon TC30 (99 euro) en kan hier letterlijk alles wat ik heb mee bedienen: TV (42PFL9703), Marantz 7001 receiver, Marants 6001 DVD Speler, UPC mediabox, Marantz iPod dock.
Druk ik bijv. op "DVD" gebeurt het volgende vanzelf:
- TV gaat aan
- Receiver gaat aan
- DVD speler gaat aan
- Receiver schakelt over naar input HDMI2 (=DVD)
- TV schakelt over naar HDMI1 (=receiver)

Erg handig...
O ja, en met een druk op de uit-knop gaan alle apparaten weer uit.
Ik heb zelf een Logitech Harmony 555, maar vind het niks.
Ten eerste gaat zo'n stappen reeks ervan uit dat alles in een bepaalde staat is.
Dus wij trekken vaak de stekker uit het stopcontact, de TV gaat dan uit,
als ik nu op zo'n activiteit druk, nadat ik de de stekker erweer in heb (TV standby),
denk de AB dat de TV nog aan is en schiet de hele zooi in de stress....

Verder mis ik de macro's, als ik naar HDMI 3 ga wil ik het geluid zachter hebben
om maar wat te noemen, is dus niet mogelijk om in te stellen....

Zat nu wel te denken aan een Philips Pronto 9200, maar goed die heeft weer geen
Ambilight knoppen en die zijn verrekt handig...

Trouwens weet iemand de apparaatcode voor de UPC HD DVR Mediabox (philips box)
welke ik moet gebruiken om de mediabox aan te sturen via mijn orginele
Aurea II afstandbediening. De Aurea Hotline wist niet eens dat je de DVD, STB en HTC
kon aansturen met de orginele Aurea II afstandbediening :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:18:
[...]

Ik heb zelf een Logitech Harmony 555, maar vind het niks.
Ten eerste gaat zo'n stappen reeks ervan uit dat alles in een bepaalde staat is.
Dus wij trekken vaak de stekker uit het stopcontact, de TV gaat dan uit,
als ik nu op zo'n activiteit druk, nadat ik de de stekker erweer in heb (TV standby),
denk de AB dat de TV nog aan is en schiet de hele zooi in de stress....

Verder mis ik de macro's, als ik naar HDMI 3 ga wil ik het geluid zachter hebben
om maar wat te noemen, is dus niet mogelijk om in te stellen....
Als je buiten de AB om de status van apparaten hebt veranderd, kun je met een druk op de Help-toets de AB weer synchroniseren met de echte status van de apparaten.
Macro's kunnen wel hoor. Ik heb digitale radio ingesteld als activiteit; dan moet ie de UPC box aanzetten, code "Menu" sturen, "pijltje rechts", "OK", etc, etc. Werkt prima!
Maar misschien kan dat bij de 555 niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
Odiebla schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:02:
[...]

Dat moet je aan MM vragen en niet hier, alleen zij kunnen er over oordelen. Maar ik denk dat je er vanuit moet gaan dat het antwoord "Nee natuurlijk niet" is...
Er zouden toch mensen kunnen zijn die ervaring hebben met het ruilen bij de Mediamarkt? Nou goed, het is gelukt in ieder geval en zonder problemen. Heb het stukje karton weer netjes teruggeplakt en na de controle door een MM-medewerker om te kijken of alles compleet en heel was, was alles in orde. Ik kreeg mijn geld terug bij de kassa.
Nu de H-versie bestellen en een alphacrypt-module aanschaffen. 's Kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:48
Waar vinden jullie meer informatie over die cash-back actie? Ik zie niks staan op de website van Philips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
Hakki schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:03:
Waar vinden jullie meer informatie over die cash-back actie? Ik zie niks staan op de website van Philips..
Via philips.nl/acties de tweede optie kiezen: Tot maar liefst €500 retour tijdens de Ambilight Première Weken!. Dit staat in het foldertje dat je uit de winkel mee kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
DelTorro schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:00:
[...]

Via philips.nl/acties de tweede optie kiezen: Tot maar liefst €500 retour tijdens de Ambilight Première Weken!. Dit staat in het foldertje dat je uit de winkel mee kunt nemen.
thx vr de info.. spijtig genoeg enkel geldig in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
DelTorro schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:00:
[...]

Uit die pdf blijft helaas dat de 9803 er niet tussen zit of zijn er mensen die toevallig wel cash-back hebben gehad op dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mabarto schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:01:
[...]

Uit die pdf blijft helaas dat de 9803 er niet tussen zit of zijn er mensen die toevallig wel cash-back hebben gehad op dit toestel?
Ben bij Ben van Dijk hieover aan het onderhandelen geweest.
Overal vertelde ze mij dat phillips een vaste prijs eiste voor dit toestel. Maar bij BenvanDijk in Uden kon hier waarempel in 5 minuten tijd 400 euro vanaf. Dus er zijn wel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 14:00
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:44:
[...]

Ben bij Ben van Dijk hieover aan het onderhandelen geweest.
Overal vertelde ze mij dat phillips een vaste prijs eiste voor dit toestel. Maar bij BenvanDijk in Uden kon hier waarempel in 5 minuten tijd 400 euro vanaf. Dus er zijn wel mogelijkheden.
Geldt dat ook voor niet-familieleden ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DelTorro schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:09:
[...]
... Nu de H-versie bestellen en een alphacrypt-module aanschaffen. 's Kijken of dat werkt. ...
Je zit blijkbaar bij Ziggo? Geluksvogel! Ik bij UPC, dus ik zal blijkbaar never nooit van de technologie van de H-versie gebruik kunnen maken.

Op dit forum http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=12302&page=3 vind je de installatie-procedure die m'n vriend heeft gebruikt.

'Indien je nog een 47.x versie hebt (ondersteund DVB-C enkel voor landkeuze Finland) dan kun je het best upgraden naar een 58.x '

Ik weet niet welk type je gaat bestellen (dat topic gaat over de 32PFL9603H) maar zoek je de 58.x-update van jòuw Philips, dan kun je in de adresbalk het typenr. veranderen (32PFL9603H in bijv. 37PFL9603H), dan kom je bij de juiste 58.x-versie

Succes, veel plezier
Clu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
Ik zit inderdaad bij Ziggo. Het was met mijn D-model toch best een domper dat je met een andere ab moet zappen (had ik gewoon geen rekening mee gehouden vooraf). Nu een ander probleem en daarmee meer ontopic: ik kan niet zo snel een H-model meer vinden. Coolsound.nl had tot gisteren een H-model maar het h'tje is weggehaald. Misschien de Mediamarkt eens bellen om te vragen of ze een H-model kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
Die had ik gezien maar dat is alleen afhalen en ik woon op 2 uur rijden (Groningen). Bij de Mediamarkt zeggen ze trouwens steeds dat je niks aan DVB-C hebt omdat Ziggo 't vanaf 1 januari gaat omgooien. Of ze dat echter kunnen weten...

edit:
De Saturn hier zegt trouwens dat ze 'm waarschijnlijk wel kunnen bestellen. Ze bellen me nog

[ Voor 12% gewijzigd door DelTorro op 05-11-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowdy.nl schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:16:
[...]

Hi Clu, ik durf het bijna niet te vragen, maar welke versie AlphaCrypt versie heeft ie? (ik wil dezelfde TV en ook Ziggo aan mekaar knopen)
Sorry, ik had je gemist,
en sorry, weet het even niet, maar tegen komend weekend weet ik het waarschijnlijk wel.

je hoort 't nog wel,
groeten Clu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DelTorro schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:59:
[...]

... Die had ik gezien maar dat is alleen afhalen en ik woon op 2 uur rijden (Groningen). ...
'k heb geen aandelen hoor .... :) maar lukt 't toch niet bij Saturn:
http://www.digitalstreet.nl/shipping.php#Link7
... Bij de Mediamarkt zeggen ze trouwens steeds dat je niks aan DVB-C hebt omdat Ziggo 't vanaf 1 januari gaat omgooien. Of ze dat echter kunnen weten...
Ben benieuwd of hier een reactie van de overige forumleden op komt. Ben nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:33:
[...]
'k heb geen aandelen hoor .... :) maar lukt 't toch niet bij Saturn:
http://www.digitalstreet.nl/shipping.php#Link7
[...]
Ik denk ook dat 't bij de Saturn niet gaat lukken: bij de Mediamarkt kan 't namelijk ook niet. Bij Digitalstreet gaat 't in ieder geval ook niet lukken (met bezorgen). Bij het plaatsen van de bestelling wordt nog een keer duidelijk vermeld dat de enige manier ophalen bij de winkel is. Ik heb ze al een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje vreemd probleem met de Philips 37pfl5603d/10

Als ik analoog, digitaal of via mijn xbox360 aansluit en ik kijk bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd of ik speel er één, dan verschijnt er rechts in het midden van de middellijn tot aan de rechterkant een verticale streep die iets lichter is dan de rest van het scherm. Het verdwijnt weer als het beeld minder snel gaat maar ik vind het wel erg storend zeker nu ik er op let.

Ik heb dit dus via verschillende bronnen. Ik heb al de laatste firmware geïnstalleerd waardoor het beeld niet meer automatisch verspringt van contrast maar nu krijg je dus dit. Weten jullie wat het is? Ghosting misschien maar het is niet merkbaar op de rest van het scherm slecht een verticale lijn van een centimeter breed. (als je het scherm door 2en deelt is het dus het midden van het rechter deel) Je ziet het vooral goed op een groene achtergrond (voetbalveld)

Aangezien ik via verschillende bronnen hier last van heb lijkt het mij een tv probleem(zowel digitaal, Full hd als analoog), morgen maar even bellen met Philips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pascal

Pascal ik heb nu aardig dezelfde instellingen als jij hebt, zat al aardig in de buurt :)
Nu heb ik een vraag aan jou, ik heb dus een UPC Digitaal HD DVR box. Als ik naar
digitale zenders kijk, dus niet HD, vind ik de kwaliteit van camera bewegingen tegenvallen.
Dan heb ik het vooral over als de camera van link naar rechts beweegt, over andersom.
Aan het eind van zo'n beweging lijkt het wel of de tv weer even moet focussen, het lijkt
net als of je donkere vlekken ziet die dan verdwijnen. Ik weet niet of dit het ghosting verschijnsel
is of niet. Het valt vooral op bij witte achtergronden.

Mijn vraag is nu eigenlijk heb jij dit ook of ligt dit aan de UPC box. Op mijn oude TV
Sony Bravia 32KDL300 is mij dit nooit opgevallen, wel 10 inch kleiner, maar goed.\

Ik heb ook nog ff naar het test filmpje gekeken die van die flikkerende lijnen :
pascalbulsing schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:27:
[...]

't is me nog niet opgevallen. De flikkeringen heb ik idd wel opgemerkt, maar ik had het idee dat dit door de Dynamic Contrast kwam. Deze heb ik nu uit staan en heb het niet meer gezien.

Qua trillende lijntjes heb ik die tot op heden echt niets gezien met Noise reduction uit. Heb ze wel gezien als de NR aanstaat. Het het nog even getest met het volgende filmpje : http://www.w6rz.net/vertrez1080.zip.
Maar beweer je hier nu dat dit fimpje bij jouw niet flikkerd, bij mij schieten balk 1 en 3 van het scherm af... Ik moet wel zeggen dat ik firmware 83 heb, had jij niet een lagere versie ? Miscchien helpt downgraden dan..

PA666

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:49:
@Pascal

Pascal ik heb nu aardig dezelfde instellingen als jij hebt, zat al aardig in de buurt :)
Nu heb ik een vraag aan jou, ik heb dus een UPC Digitaal HD DVR box. Als ik naar
digitale zenders kijk, dus niet HD, vind ik de kwaliteit van camera bewegingen tegenvallen.
Dan heb ik het vooral over als de camera van link naar rechts beweegt, over andersom.
Aan het eind van zo'n beweging lijkt het wel of de tv weer even moet focussen, het lijkt
net als of je donkere vlekken ziet die dan verdwijnen. Ik weet niet of dit het ghosting verschijnsel
is of niet. Het valt vooral op bij witte achtergronden.

Mijn vraag is nu eigenlijk heb jij dit ook of ligt dit aan de UPC box. Op mijn oude TV
Sony Bravia 32KDL300 is mij dit nooit opgevallen, wel 10 inch kleiner, maar goed.\

Ik heb ook nog ff naar het test filmpje gekeken die van die flikkerende lijnen :

[...]

Maar beweer je hier nu dat dit fimpje bij jouw niet flikkerd, bij mij schieten balk 1 en 3 van het scherm af... Ik moet wel zeggen dat ik firmware 83 heb, had jij niet een lagere versie ? Miscchien helpt downgraden dan..

PA666
Ik heb zowel bij SD als HD wel een minieme mate van bewegings-onscherpte, maar dat is inherent aan LCD. Vergeleken met de oude Aurea is het een flink stuk minder. Ook ligt het heel erg aan wat de sluitertijd is van de camera waarmee de beelden gemaakt zijn. Zo zie ik idd bij heel veel series/shows e.d. dat als er een pan van de ene naar de andere kant is het beeld totaal onscherp is. Terwijl, met name HD, dit vele male minder heeft. Bij sommige zenders zoals ORF HD en Premiere HD (beide duits) zie je bijvoorbeeld dat bij het voetbal de sluitertijd aanmerkelijk hoger is en heb is dan ook een perfect plaatje zonder bewegingsonscherpte.

Ik heb het filmpje idd niet met de .83 software gebruikt. Maar bij de oude kan ik me idd niet herinneren dat er iets niet in orde was. Ik zal aankomend weekend een met een andere PC testen of ik iets kan ontdekken. Wie weet ligt het wel aan mijn (of jouw) videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Odiebla schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:00:
Even een hele andere vraag: als ik mijn 9903 aanzet springt deze standaard steeds op het 0 (video) kanaal. Aangezien ik hier niets aan heb hangen heeft dit 0,0 zin. Hoe forceer je de televisie om steeds op (bv) HDMI1 op te starten? Of op een bestaand analoog kanaal (bv 4).
Ik heb hier bij de 42PFL9703 hetzelfde probleem, heel erg irrirant. De handleiding biedt geen oplossing, iemand hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:56:
[...]
Ik heb zowel bij SD als HD wel een minieme mate van bewegings-onscherpte, maar dat is inherent aan LCD.
...

Ik heb het filmpje idd niet met de .83 software gebruikt. Maar bij de oude kan ik me idd niet herinneren dat er iets niet in orde was. Ik zal aankomend weekend een met een andere PC testen of ik iets kan ontdekken. Wie weet ligt het wel aan mijn (of jouw) videokaart.
De bewegings-onscherpte viel mij veel minder op bij mijn 32 inch Sony LCD. Nou moet ik wel zeggen dat ik daar ook wel zo'n twee weken heb moeten wennen aan het beeld ;)

Je opmerking over de PC bracht mij op een idee. Als ik het fimpje op mijn laptop draai is er niks aan de hand. Als ik het fimpje via mijn laptop over HDMI op de tv afspeel is er niks aan de hand. Als ik het filmpje via de Popcorn Hour afspeel over HDMI op de tv dan flikkerd het dus enorm. Dus het ligt aan de Popcorn hour :(
Enige wat ik nog kan proberen is dezelfde HDMI port, maar dat lijkt mij HEEEL onwaarschijnlijk. In elk geval bedankt voor de tip, scheelt jou ook weer testen ;)

Welke firmware draai je nu, want ik meen te herrineren dat jij je tv had gedowngrade naar 000.058.015.000 omdat je de 000.083.000.000 minder vond, correct ?

Ik ga nog ff verder met wennen, lol, misschien valt het op omdat zelfs de niet HD zenders een super strak plaatje geven, waardoor de minste onscherpte bij beweging er uitspringt... 8)7
Ik moet ook meer gewoon tv gaan kijken dan pixelscanning tv kijken :X

Thx again voor alle info
PA666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
ringlord_oc schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:30:
[...]

Geldt dat ook voor niet-familieleden ? ;)
Haha scherp _/-\o_ Ik ben ook benieuwd naar zijn antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mabarto schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:46:
[...]

Haha scherp _/-\o_ Ik ben ook benieuwd naar zijn antwoord :)
Goed gevonden zelf niet eens aan gedacht. Maar geen familie of andere band met de eigenaar.

Wel een tevreden eigenaar van de nieuwe televisie. Mogelijkheden te veel. Gebruik hem in combinatie met de Humax IRHD-5000 ontvanger. Zit nog wel een beetje te stoeien met de beeld-formaat instellingen.
Hij staat nu op beeldvullend op de ontvanger en breedbeeld op de televisie. Iemand hiermee ervaring.

Verder zou ik de interne digitale kabel ontvanger willen testen maar ben bang voor de veranderingen die ziggo gaat aanbrengen met de ci modulen. Zou jammer zijn en zonde van het geld om een AlphaCrypt aan te schaffen welke in januari waardeloos lijkt te zijn.

Wil van het weekend gaan proberen om de netwerkaansluiting aan de gang te krijgen. iemand ervaring om hier hd materiaal over heen te sturen,of gaat dit niet lukken. Als dit iemand is gelukt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:31:
[...]

Welke firmware draai je nu, want ik meen te herrineren dat jij je tv had gedowngrade naar 000.058.015.000 omdat je de 000.083.000.000 minder vond, correct ?

Ik moet ook meer gewoon tv gaan kijken dan pixelscanning tv kijken :X

Thx again voor alle info
PA666
Ik ben idd weer terug op de 058.015 die ik qua beeld en HDNM veel beter vind. Hier maar ook op het Duitse hifi-forum.de zijn de meningen overwegend negatief. Raar beeld, onregelmatig werkend HDNM.

Wat betreft pixelscanning: Als je iets gezien hebt wat je niet verwacht te zien dan ga je er extra op letten op het te constateren. Dat heb ik ook en is enorm vervelend. Zo zit ik dus continue te kijken naar de donkere hoekjes op het scherm en het knipperen van groene/witte vlakken. Ook al zijn ze er niet, ik zit er continue naar te zoeken. En ik kan me er dan ook mateloos aan irriteren. Terwijl gasten het niet eens opmerken, maar louter positieve opmerkingen maken over hoe mooi scherp en vloeiend het beeld wel niet is.

Maffe eigenschap, die naar zo blijkt, ik niet alleen heb ;)

@ jorgvandijk

Gewoon zo'n CAM kopen, als mocht blijken dat ziggo idd iets gaat doen, wat ik op korte termijn betwijfel, dan zijn er ongetwijfeld genoeg mensen die 'm willen overnemen van je. Buiten Ziggo/UPC zijn er nog andere CAI's die op een 'proven-concept' blijven en dus voorlopig niet op CI+ over stappen.

[ Voor 11% gewijzigd door bulsing op 07-11-2008 07:54 . Reden: vaanvulling jorgvandijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
pascalbulsing schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 07:49:
[...]
Ik ben idd weer terug op de 058.015 die ik qua beeld en HDNM veel beter vind. Hier maar ook op het Duitse hifi-forum.de zijn de meningen overwegend negatief. Raar beeld, onregelmatig werkend HDNM.
[...]
Weet Philips hier eigenlijk van? Dan zal er toch gauw wel weer een nieuwe versie komen?
Ik heb zelf geen problemen met de laatste versie, hoewel ik wel verschillen meen te zien (gezichten lijken meer getekend dan gefilmd) maar op mijn normale kijkafstand (5m) zie ik dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
etamboer schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:26:
[...]

Weet Philips hier eigenlijk van? Dan zal er toch gauw wel weer een nieuwe versie komen?
Ik heb zelf geen problemen met de laatste versie, hoewel ik wel verschillen meen te zien (gezichten lijken meer getekend dan gefilmd) maar op mijn normale kijkafstand (5m) zie ik dat niet meer.
Ik heb het iig doorgegeven toen ik belde voor mijn probleempjes. De persoon zou het noteren en doorgeven. Of er daadwerkelijk iets mee gedaan word...Joost mag het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 07:49:
[...]

...

Maffe eigenschap, die naar zo blijkt, ik niet alleen heb ;)
Ok wat mis ik, firmware 058.015 gedownload, uitgepakt op usb stick, welke wordt herkend, maar de firmware niet. Nu las ik dat jij, pascal, ook problemen had met de downgrade. Dat was naar een lagere versie 58.011, maar ik krijg de 15 ook niet aan de praat. TV reageert niet als ik usb stick erin stop, niet op de update bedoel ik dan. En in het update menu ziet de tv geen lokale updates... Enlight me, wat was je actie om het te laten werken....

Ja, die eigenschap is irritant.... Misschien bedoel ik dat ook met wennen, meer in de zin van loslaten van het zoeken en gewoon tv gaan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:41:
[...]

Je zit blijkbaar bij Ziggo? Geluksvogel! Ik bij UPC, dus ik zal blijkbaar never nooit van de technologie van de H-versie gebruik kunnen maken.

Op dit forum http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=12302&page=3 vind je de installatie-procedure die m'n vriend heeft gebruikt.

'Indien je nog een 47.x versie hebt (ondersteund DVB-C enkel voor landkeuze Finland) dan kun je het best upgraden naar een 58.x '

Ik weet niet welk type je gaat bestellen (dat topic gaat over de 32PFL9603H) maar zoek je de 58.x-update van jòuw Philips, dan kun je in de adresbalk het typenr. veranderen (32PFL9603H in bijv. 37PFL9603H), dan kom je bij de juiste 58.x-versie

Succes, veel plezier
Clu
Thanks dude, heb een half uurtje geleden toevallig die post gezien, maar fijn om te weten dat dat dezelfde handleiding is en dat die iig werkt... ;)

@ElToro, de 42pfl9603H staat niet meer op de digitalstreet site iig, de laatste was voor mij ;)
However, ik doe al een aantal jaar zaken met Digitalstreet (twee camera's, mijn vriendin ook een camera) en ben zeer te spreken over hun service... Misschien wel twee uur rijden, maarja... H types zijn niet zo eenvoudig te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:23:
[...]

Ok wat mis ik, firmware 058.015 gedownload, uitgepakt op usb stick, welke wordt herkend, maar de firmware niet. Nu las ik dat jij, pascal, ook problemen had met de downgrade. Dat was naar een lagere versie 58.011, maar ik krijg de 15 ook niet aan de praat. TV reageert niet als ik usb stick erin stop, niet op de update bedoel ik dan. En in het update menu ziet de tv geen lokale updates... Enlight me, wat was je actie om het te laten werken....
Ik heb idd problemen gehad om de firmware terug te krijgen. de .011 ging steeds niet goed. Zelfde als wat jij omschreef. Heb daarna de .015 gedownload en de stick opnieuw geformatteerd en toen deed hij ineens wel.

Zelf had ik het idee dat het kwam dat er wellicht maar 1 versie terug gezet mag worden, maar uit jouw verhaal blijkt dat dat ook niet opgaat...Ik kan je niet helpen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:23:
[...]

Ja, die eigenschap is irritant.... Misschien bedoel ik dat ook met wennen, meer in de zin van loslaten van het zoeken en gewoon tv gaan kijken ;)
Dit geprobeerd?

Manual Software Upgrade
In case that the software upgrade application does not start
automatically, you can also start it manually.
How to start the software upgrade application manually:
1. Disconnect the TV from the Mains/AC Power.
2. Press the "OK" button on a Philips DVD RC-6 remote
control (it is also possible to use the TV remote in "DVD"
mode). Keep the "OK” button pressed while reconnecting
the TV to the Mains/AC Power.
3. The software upgrade application will start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etamboer schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:28:
[...]

Dit geprobeerd?

Manual Software Upgrade
...
Nee, maar nu wel... Na het opstarten met OK knop krijg ik het software upgrade menu, maar ook hier blijft hij vermelden: "No software found on media" onder "Local upgrades/applications"... Lijkt wel of hij de gedownloade updates niet herkend, zowel 058.015 als 058.011. Tevens twee usb stick geprobeerd, zowel op FAT16 als FAT32, nog geen success....

Maar bedankt voor de tip...

EDIT: Aurea Hotline gebeld, downgraden kon niet volgens de medewerker. Totdat ik zei dat het iemand anders wel gelukt was, toen zei hij als je nog een oude versie op usb hebt kan het wel :9 Toen ik zei dat hij bij mij de files niet herkend als updates, zij hij dat het niet ondersteund wordt... 8)7 Dus binnen 1 minuut 3 andere opties, kan niet, kan wel, wordt niet ondersteund... Ik kijk wel of ik nog wat kan pielen, aan philips heb je in elk geval niets voor downgrades... Mocht iemand het wel lukken hoor ik het graag...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:16:
[...]

Nee, maar nu wel... Na het opstarten met OK knop krijg ik het software upgrade menu, maar ook hier blijft hij vermelden: "No software found on media" onder "Local upgrades/applications"... Lijkt wel of hij de gedownloade updates niet herkend, zowel 058.015 als 058.011. Tevens twee usb stick geprobeerd, zowel op FAT16 als FAT32, nog geen success....

Maar bedankt voor de tip...

EDIT: Aurea Hotline gebeld, downgraden kon niet volgens de medewerker. Totdat ik zei dat het iemand anders wel gelukt was, toen zei hij als je nog een oude versie op usb hebt kan het wel :9 Toen ik zei dat hij bij mij de files niet herkend als updates, zij hij dat het niet ondersteund wordt... 8)7 Dus binnen 1 minuut 3 andere opties, kan niet, kan wel, wordt niet ondersteund... Ik kijk wel of ik nog wat kan pielen, aan philips heb je in elk geval niets voor downgrades... Mocht iemand het wel lukken hoor ik het graag...
Ik heb idd de Manual Software Upgrade ook geprobeerd zonder succes. Ik heb het echt een hele avond geprobeerd om te downgraden en toen opeens werkte de oude wel. Vraag je me nou wat ik precies gedaan heb dan kan ik niets anders zeggen dan blijven proberen zowel de oude als de nieuwe software.

Probeer anders een met de nieuwe software de upgrademodus op te starten en dan de usbstick te vervangen voor er een met de oude software. En andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Heerlijk up-to-date nieuws op de homepage van tweakers:

nieuws: Philips introduceert Aurea II lcd-tv

check ook de heerlijke reacties van non-believers die menen dat Ambilight niets toevoegd. Smakelijk om te zien hoe mensen menen te weten hoe en wat ambilght is zonder ook maar 1 dag er naar gekeken te hebben.

Heerlijk vermaak...

[ Voor 17% gewijzigd door bulsing op 07-11-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de laatste tijd niet veel tijd gehad om het topic te lezen, of om te reageren. En voor de komende week geldt het zeelfde.
Toch wil ik het volgende even kwijt over DVB-C van de H modellen.

Ik heb het in de openingspost al gemeld.
Het wordt door geen van de kabelaars in Nl ondersteund, ook door Philips zelf niet. Op hetz moment dat Ziggo, en alle kleinere kabelaars die onder licentie van Ziggo werken (Ziggo is nl de Irdeto licentie eigenaar en verstrekker in Nl zover ik weet) overstappen naar CI+ loopt men het risico dart de Alphacrypt truc niet of nog maar beperkt werkt. Ik betreur dat zelf ook heekl erg. Mede daarom heb ik nog steeds geen nieuwe overstap van crt gemaakt.

Theoretisch kan men bij een overstap naar CI+ alle niet door de content providers beschreven programma's laten voor watze zijn, maar of dat ook gebeurd is de vraag.
Wanneer men CI+ introduceert is nog onduidelijk etc...
Er is dus nog veel onzekerheid, alleen wat zeker is is dat als men overstapt naar CI+, zowel Ziggo als UPC, is de kans groot dat men nu met de Alphacrypt in geperkt zal worden.

Nogmaals het bericht is niet helemaal netjes maar ik heb dan nu ook geen goede internet mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Laatst online: 03-10-2024
Ook ik krijg eindelijk komende dinsdag de Aurea II geleverd ter vervanging van de eerste generatie.

De omruiling is onderdeel van de garantie die Philips geeft nadat ik de volgende problemen heb gehad met de huidige versie: Dode pixels (die door schermvervanging zijn opgelost), hierna onoplosbare ledkleur inconsistentie (na in eerste instantie vervanging ledbalken en daarna vervanging van het eerste toestel).

@ Pascal; wat ik mij afvraag is hoe men bij jou is omgegaan met het prijsverschil tussen de 2 versies. De eerste generatie was € 3999.- de 2e is, zo lees ik in het artikel van Tweakers, rond de € 3000.-.

Heb je een extra sounbar erbij gekregen? >:) of is dit de prijs die we betalen voor de garantie ;)

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die € 3000,- is wel optimistisch. € 3.500,- komt eerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mad-X schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:11:
@ Pascal; wat ik mij afvraag is hoe men bij jou is omgegaan met het prijsverschil tussen de 2 versies. De eerste generatie was € 3999.- de 2e is, zo lees ik in het artikel van Tweakers, rond de € 3000.-.

Heb je een extra sounbar erbij gekregen? >:) of is dit de prijs die we betalen voor de garantie ;)
Je moet natuurlijk altijd naar actuele prijzen kijken. Niet prijzen van x tijd geleden vergelijjken met een actuele prijs (prijzen van lcd zijn namelijk aan een continue daling onderhevig). De actuele prijs van de 1e generatie Aurea is €2999,-. De 2e generatie Aurea kost op dit moment €3499,-. Oftwel: je wint €500 door de omruiling.

[ Voor 4% gewijzigd door flagnite op 09-11-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowdy.nl schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:16:
[...]

Loaderversion Euroboot V 2.00C

Appl. 3.12

Mascom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitale zenders met ingebouwde DVB-T scannen?

Hallo,
weet iemand wat je moet doen om de digitale terrestrial-uitzendingen binnen te krijgen (Ned 1,2,3 en regionaal)?

TV: Philips 32pfl9613D/10
kabel: analoog UPC

Ik heb de installatie gedaan met uiteraard de coax-kabel en de optie 'Automatisch zoeken'.
Aantal geïnstalleerde analoge zenders: bijna allemaal (na handmatig doorzoeken volgden NDR en Rai Uno nog)
Aantal digitale zenders: 0

Ik hoop dat iemand wil reageren? In ieder geval bedankt voor het lezen ;) !
Groeten Clu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
Je moet dit pakket kopen en aansluiten op je TV (abonnement nemen hoeft niet als je alleen NLD1, 2, 3 en regionaal wilt kijken):

http://www.kpn.com/televi...mentsWijziging=apparatuur

Digitenne Starterskit
Heb je een lcd of plasma tv met ingebouwde ontvanger gekocht? Met deze starterskit kijk je binnen de kortste keren digitale televisie via Digitenne van KPN.

[ Voor 9% gewijzigd door flagnite op 09-11-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flagnite schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:40:
Je moet dit pakket kopen en aansluiten op je TV:

http://www.kpn.com/televi...mentsWijziging=apparatuur

Digitenne Starterskit
Heb je een lcd of plasma tv met ingebouwde ontvanger gekocht? Met deze starterskit kijk je binnen de kortste keren digitale televisie via Digitenne van KPN.
Dit was de vraag niet, en dat KPN-pakketje is veel te mager.

Het DVB-T (Terrestrial) signaal gaat door de ether en is GRATIS te ontvangen op elke gewenste plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:45:
Het DVB-T (Terrestrial) signaal gaat door de ether en is GRATIS te ontvangen op elke gewenste plaats.
Dan moet je de coax van UPC loshalen en er een DVB-T antenne aanhangen. Of als je vlak naast een digitennemast zit, heb je wellicht zoveel storing op de UPC kabel dat je ze daar ook doorheen kunt ontvangen :| Helaas zitten op precies dezelfde frequenties als KPN uitzendt ook UPC zenders, dus dan moet je wel je kabel bij het aansluitpunt loshalen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:30:

weet iemand wat je moet doen om de digitale terrestrial-uitzendingen binnen te krijgen (Ned 1,2,3 en regionaal)?
Hoe bedoel je 'dat is de vraag niet'? Je vraagt wat je moet doen om DVBT te binnen te kunnen krijgen en dat zeg ik??

Misschien dat ik ernaast zit hoor, het signaal zit inderdaad zomaar in de lucht... maar dan zul te toch een antenne nodig hebben om dat op te vangen? Die zit in dat pakket van KPN. Die smartcard die erbij zit hoef je verder niet te gebruiken, maar zonder antenne kom je volgens mij niet ver.

@_ep: Dat is irritant dat die op dezelfde frequenties zitten. Hier in het Ziggo (ex-Casema :P) gebied hebben ze een tijdje terug de zenders verschoven op de kabel om zo geen storing te hebben van het Digitenne signaal.

[ Voor 18% gewijzigd door flagnite op 09-11-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aanvulling op: digitale zenders met ingebouwde DVB-T scannen?

Op Philips 32pfl9603 schrijft ArChie op 3 juli 2008:

"Overigens, mijn ouders hebben een Philips TV met DVB-T en daar moet ik ook eerst naar de digitale modus via de afstandsbediening om de opties te krijgen voor het zoeken naar digitale kanalen. Als je dit soort dingen probeert te doen vanuit de analoge modus dan gaat het niet lukken."

Hoe kom ik dus in de 'digitale modus' ? Ik dacht dat ik alle knopjes al gehad had!

Ik ben al mooi op weg geholpen met dit forum, en heeft iemand nogmaals goede raad: heel graag!
Bedankt, groeten Clu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flagnite schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:55:
[...]

... maar dan zul te toch een antenne nodig hebben om dat op te vangen?
Echt sorry, ik was een beetje te kortaf.

Maar het geval wil dat de tv die ik heb (philips PFL9613) al een antenne heeft ingebouwd, echter: in het menu kan ik hem niet vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
Clu, als het goed is krijg je een menu'tje erbij als je de CAM geplaatst hebt (Menu - Diversen - Common Interface). Het kan blijkbaar wel even duren vanaf het moment dat je de CAM hebt geplaatst tot ie is geactiveerd (enkele minuten)

7.6.2 Menu Common interface
Via dit menu hebt u toegang tot de CAM-service
die u hebt geïnstalleerd. De toepassingen en hun
functies, inhoud en berichten op het scherm zijn
afkomstig van de aanbieder van de CAM-service.
‡ Druk op Menu Ïop de afstandsbediening en
selecteer Diversen > Common interface.
Deze menuoptie is beschikbaar als er een CAM is
geplaatst en deze contact heeft gemaakt met de
aanbieder van de service.

@boven: ah, ingebouwde antenne is natuurlijk helemaal handig :). Ik begreep al niet wat je van plan was :P

@onder: oeps, was ik inderdaad vergeten, voor free to air kanalen is natuurlijk geen Conditional Access Module nodig :$. Ik weet het dan verder ook niet eigenlijk. Je kunt natuurlijk nog proberen om contact op te nemen met Philips Consumentenservice (0900-8407)

[ Voor 31% gewijzigd door flagnite op 09-11-2008 19:00 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flagnite schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:10:
Clu, als het goed is krijg je een menu'tje erbij als je de CAM geplaatst hebt (Menu - Diversen - Common Interface).
@boven: ah, ingebouwde antenne is natuurlijk helemaal handig :). Ik begreep al niet wat je van plan was :P
Hallo Flagnite,
bedankt voor je snelle reacties!

... maar ik heb geen CAM geplaatst, want ik heb / wil geen Digitenne-abo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Fruit
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:25:
[...]

Hallo Flagnite,
bedankt voor je snelle reacties!

... maar ik heb geen CAM geplaatst, want ik heb / wil geen Digitenne-abo ...
Ik lees niet in "jouw" gebruikershandleiding dat er een antenne is ingebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flagnite schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:55:
@_ep: Dat is irritant dat die op dezelfde frequenties zitten. Hier in het Ziggo (ex-Casema :P) gebied hebben ze een tijdje terug de zenders verschoven op de kabel om zo geen storing te hebben van het Digitenne signaal.
offtopic:
Dat is dan iets wat Ziggo toch goed doet... In Eindhoven gaat dat heel anders. De gemeente zet zonder informeren een mast neer die niemand wil, betaalt mee aan lichtjes die niemand wil en waar geen vergunning voor is (om nog maar te zwijgen van de milieubelasting die dat veroorzaakt), en voor storing wijzen alle partijen lekker naar elkaar zonder iets te doen.
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:09:
Maar het geval wil dat de tv die ik heb (philips PFL9613) al een antenne heeft ingebouwd, echter: in het menu kan ik hem niet vinden :+
Een ingebouwde antenne, of een ingebouwde DVB-T ontvanger? Dat zijn twee aparte dingen. Aan de reactie van Dr-Fruit te beoordelen verwar je die misschien?

Ik heb overigens hier ook, pal naast een digitenne mast, eens geprobeerd zonder antenne te ontvangen, maar dat lukt niet. Kans dat je zonder antenne iets gaat zien is dus vrijwel nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:59:
[...]

Ik heb overigens hier ook, pal naast een digitenne mast, eens geprobeerd zonder antenne te ontvangen, maar dat lukt niet. Kans dat je zonder antenne iets gaat zien is dus vrijwel nihil.
Een collega van mij (woont in Waalre, vlak bij Eindhoven dus) heeft het met zijn 37PF9731D geprobeerd met een stuk installatiedraad (van dat dikke, moeilijk buigzame spul dus) in plaats van een antenne - en kon daarmee de FTA zenders digitaal ontvangen.
Tip dus, voor mensen die geen zin hebben om een antenne te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:23
Een antenne is tientjeswerk, waarom zou dat zo'n probleem moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Raymond schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:13:
Een antenne is tientjeswerk, waarom zou dat zo'n probleem moeten zijn?
Ik schreef ook, "voor mensen die geen zin hebben om een antenne te kopen"...
Een stuk installatiedraad hebben mensen vaak wel al in huis, een antenne misschien niet. En als je alleen even wilt proberen hoe het met je TV werkt, of de ingebouwde digitale tuner lekker werkt en of sowieso de beeldkwaliteit goed genoeg is (of dat je toch liever voor een niet-digitenne oplossing gaat), dan is dit een simpele manier om zonder onnodig geld uit te geven het even uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al gemerkt dat de weergave van 24p beelden stottert op het 9803 model?
hier een review van de philips 9803 serie.

de sony z4500 (82 punten) en w4500 (80 punten) krijgen een betere waardering dan de philips 9803.
Jammer dat die sony's zo lelijk zijn in vergelijking met deze philips tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:17:
heeft iemand al gemerkt dat de weergave van 24p beelden stottert op het 9803 model?
hier een review van de philips 9803 serie.

de sony z4500 (82 punten) en w4500 (80 punten) krijgen een betere waardering dan de philips 9803.
Jammer dat die sony's zo lelijk zijn in vergelijking met deze philips tv.
Ik durft te zeggen dat ze het met de .083 firmware getest hebben en zoals in het plaatje te zien is : HD-Natural Motion = aus. Sterker nog, bijna alles staat uit. Zo is er ook een lekker onderscheid tussen elke andere (LED) LCD... Juist de beeldverbeteringen maken dat Philips zich onderscheid van de concurrent...

Lekker logisch om dan te stellen dat het beeld schokt. Das toch heel de opzet van 24hz. Lekker schokken om een -kuch- film effect te krijgen. (-zweert bij HDNM-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitale zenders met ingebouwde DVB-T scannen? II

Hi guys,
't heeft een paar dagen geduurd, maar 't kwartje is dan toch gevallen ..
  • de ingebouwde DVB-T zegt niet zoveel ..
  • 't is niet èn de digitale terrestrial-uitzendingen èn de analoge UPC
    maar òf òf
Worden jullie niet een beetje mesjogge van zo'n traag persoontje |:( ?
Alle goeds en succes met het forum
Bedankt, Clu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Heeft er iemand van jullie ook het probleem dat wanneer je de landeninstelling op Finland zet bij de automatische installatie, dat je dit niet meer gewijzigd krijgt?

Mijn EPG tijd loopt nu de hele tijd een uur voor op de normale tijd, doordat Finland +3uur heeft in de winter ipv onze +2 uur.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Pindkaas schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:58:
Heeft er iemand van jullie ook het probleem dat wanneer je de landeninstelling op Finland zet bij de automatische installatie, dat je dit niet meer gewijzigd krijgt?

Mijn EPG tijd loopt nu de hele tijd een uur voor op de normale tijd, doordat Finland +3uur heeft in de winter ipv onze +2 uur.
hoe stel je de EPG in? Want als ik op mijn 9703 op Guide druk, zegtie dattie niks heeft..... en als ik update doe heeft hij maar 5 zenders of zo....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Laatst online: 01-09 11:33
Beste mensen,

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een lcd-tv. Zat ik eerst op het spoor van de samsungs, nu is mijn oog gevallen op de 37PFL5603. Ik lees op tweakers wat problemen met input van 1080p. Als mijn dvdspeler instuurt op 1080i, dan is er geen probleem?

Verder zag ik deze tv in een electronica zaak hangen naast 4 modellen uit de 7 en 9 serie. Er stond een demofilmpje van HD aan en mij viel op de bewegende beelden schokten bij de 5603. Bij de andere modellen ging het uiterst vloeiend. Volgens de verkoper lag dat aan de 5 ms ipv de 2 en 3 op de andere modellen. Kan dat aan de instellingen liggen?

Zijn er mensen die de 5603 hebben (37 inch) en die hun ervaringen willen delen mbt tot bekijken van digitale tv (upc?) en filmmateriaal op dvd of blu-ray kwaliteit?

Bedankt alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat van die milliseconden is bullshit. Waar het dan wel aan kan liggen, zou ik je zo niet kunnen zeggen. Hangt ook een beetje af met wat je bedoeld met "schokken" en het hangt ook van de bron af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Ik vermoede al zoiets.. de bron was een hd filmpje, ik vermoed een blurayspeler die een demo cd-tje afspeelt. Bij de andere tv's gleed het beeld voorbij als een spiegel, in één vloeiende beweging. Bij de 5603 zag je het beeld als het ware verspringen (heel snel achter elkaar, waardoor het lijkt te schokken)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
Dat schokken van het beeld op de 5603 komt doordat deze geen Natural Motion of andere 100 Hz techniek heeft. De 7603 en 9603 hebben dit wel. Als er bijvoorbeeld een Blu-ray speler aan de TV hangt die 24 beelden per seconde afspeelt, dan zal de 5603 gewoon die beelden weergeven (eventueel herhaald) en dat is te weinig om echt een vloeiende beweging waar te nemen. Bij de 7603 en de 9603 worden er nieuwe beelden tussen de bestaande beelden berekend, waardoor je uiteindelijk meer verschillende beeldjes per seconde ziet en bewegingen dus wel vloeiend kunt waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
D'r zijn dus mensen die het gebrek vinden als een tv dat niet schokkend afspeelt. (de zgn 24p ondersteuning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
kijk dat is nog eens verhelderend.. dus als ik dat storend vind, dan beter gaan voor een tv met 100 hz ondersteuning of volwaardige 24 ondersteuning..

of dus de 7603 :) wel iets duurder.. hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Uhm, niet helemaal. Een tv met 24p ondersteuning wil alleen maar zeggen dat het apparaat 24p accepteert. Wat ie daar vervolgens mee doet is nog niet gezegd. Wat je wilt is dat 24p wordt weergegeven op 48, 72 of 96 Hz (al dan niet met Natural Motion), en dus niet (zoals op sommige apparaten) op 60 Hz of 100 Hz (wat geen geheel meervoud van 24 is) want dat is echt heel storend. Ik neem aan dat jij met volwaardige 24p ondersteuning bedoelt dat de TV op een juiste manier 24 beelden per seconde kan weergeven.

Zoals uit het stukje hierboven blijkt, betekent 100 Hz dus niet dat 24p ook goed wordt weergegeven (want dat zou dan op 96 Hz moeten). Een 100 Hz TV die netjes met 24p kan omgaan is dus de beste keuze hier.

Overigens is er ook nog een 37PFL7403, die wel 100 Hz heeft, maar geen AmbiLight (in tegenstelling tot de 37PFL7603). Als je geen AmbiLight hoeft, dan is dat wellicht een interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar hoe weet je of een tv met 100Hz 24p goed kan weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

miel schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:02:
[...]

hoe stel je de EPG in? Want als ik op mijn 9703 op Guide druk, zegtie dattie niks heeft..... en als ik update doe heeft hij maar 5 zenders of zo....
Ik heb ook de 9703 met DVB-C en daar werkt de EPG echt perfect, totdat de wintertijd in ging! :(

Eigenlijk wil ik hem opnieuw instellen, maar dan op frankrijk. wel dvb-c support en geen verschil in tijd.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
DJMarcel schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:45:

Overigens is er ook nog een 37PFL7403, die wel 100 Hz heeft, maar geen AmbiLight (in tegenstelling tot de 37PFL7603). Als je geen AmbiLight hoeft, dan is dat wellicht een interessante optie.
Goede tip! Wel stuk duurder, dan de 5603, maar das misschien ook niet gek. Wel raar dat de versie mét ambilight wel 100 euro goedkoper is.. ?

Maar ik vermoed dat je bij de 7403 meer zekerheid hebt van goed en vloeiend beeld bij hd materiaal als bij de 5603.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
  • Laatst online: 01-03-2021
Pindkaas schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:58:

Ik heb hetzelfde probleem. De "normale" tijd (tv, teletekst) staat goed. De tijd in de EPG staat een uur voor, omdat ik Zweden heb geselecteerd.

Is er een mogelijkheid om dit op te lossen?

Groet,
Hans

[ Voor 89% gewijzigd door Hans123 op 12-11-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:12:
maar hoe weet je of een tv met 100Hz 24p goed kan weergeven?
Dat weet je in de praktijk pas als je hem ziet. Helaas is er geen standaard voor technieken voor 'vloeiend afspelen'. Fabrikanten gaan dus op de marketing toer, en behalve andere namen heeft iedereen weer net andere technieken, en geen enkele legt in detail uit wat er nu precies gedaan wordt zodat vergelijken op specs gewoon niet mogelijk is. Dit moet je in de praktijk dus zelf ervaren (of reviews/ervaringen van anderen vertrouwen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Loek Rots schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:53:
[...]

Goede tip! Wel stuk duurder, dan de 5603, maar das misschien ook niet gek. Wel raar dat de versie mét ambilight wel 100 euro goedkoper is.. ?

Maar ik vermoed dat je bij de 7403 meer zekerheid hebt van goed en vloeiend beeld bij hd materiaal als bij de 5603.
De prijzen van de 7403 en de 7603 ontlopen elkaar meestal niet veel. De 7403 heeft voor dat geld 100 Hz, terwijl de 7603 dat niet heeft, maar dan wel weer ambilight. Als je beiden wilt, dan kom je op een 9603 (of 9613 voor de 32" versie) uit en die is een heel stukje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
DJMarcel schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:04:
[...]

De prijzen van de 7403 en de 7603 ontlopen elkaar meestal niet veel. De 7403 heeft voor dat geld 100 Hz, terwijl de 7603 dat niet heeft, maar dan wel weer ambilight. Als je beiden wilt, dan kom je op een 9603 (of 9613 voor de 32" versie) uit en die is een heel stukje duurder.
en geeft de 9603 dan een goeie weergave van 24p-materiaal? Kan een 100hz de beelden niet weergeven op lagere Hz, dus dan zelf bepalen om bij dit soort materiaal over te schakelen naar 96?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De ene wel en de andere niet, dat is juist de clou van deze discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Na het semi-overlijden van mijn PW9551 (wordt niet meer gemaakt), heb ik nu vanuit Philips de vraag gekregen om een LCD uit te kiezen, zodat zij hier (icm met mijn 'aanschafwaarde' oude TV) een aanbod op kunnen doen.

Nu had ik deze website al gevonden:
http://fransdesmet.telene...chillen_tussen_lcd-tv.htm

Mooi overzicht, netjes de 7403 en 7603 naast elkaar. Qua prijsklasse kan ik ook niet echt richting de 9xxx kijken, of enkel op 32inch, maar nu ik toch LCD moet wil ik dan ook maar meteen 42 of groter :P Kan ik dus simpelweg opmaken, de verschillen tussen deze 2 zijn tussen () welke het dus wel heeft:
- Digital Sound Processing (7403).
- Ambilight (7603)
-100hz LCD (7403)

Hoofdzakelijk moet de LCD PS3 spelen (yeey) en secondair PC (via VGA, anders HMDI). Digitale kabel is altijd leuk, maar gezien dat per definitie al lagere kwaliteit is heb ik daar weinig eisen aan. Maar tot hoeverre verschillen de 74 en 76xx nu verder nog qua 'hardware'?

Gezien de prijs en de mogelijke korting die ik dus krijg, kan ik zelfs overwegen om naar 47inch te kijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Laatst online: 03-10-2024
Mijn oude 9900 Aurea is eindelijk ook omgeruild voor de 9903H! _/-\o_

Wat een verademing zeg! Dit toestel maakt echt waar wat ik eigenlijk bij de eerste generatie verwachte.

Wat me na 1 dag opvalt is: Scherper beeld (zeker ook goed zichtbaar bij snelle camera bewegingen), beter en directer geluid (ookal zijn er nu 6 speakers ipv de 26 in het eerste model), het ambilight spectra frame is dieper van kleur en intenser, het subtielere en weer strakkere design :+ , en de instelmogelijkheden zijn verder uitgebreid (o.a. wel/geen volume slider in beeld, wel/geen ledje onder het frame aan etc. etc.). Ook de spel modus geeft zichtbaar beter beeld bij Xbox 360 spellen. Moet zeker nog wat avondjes met de settings spelen maar ben tot dusver erg tevreden.

Wat mij opviel is dat dit toestel de volgende firmware heeft: Q591E-0.86.0.0. version TV520R2 10/10/08

Kan iemand mij vertellen of dit de originel versie van de firmware is of juist weer een nieuwere? Op de Philips site staat een 000.083.000.000 waar men op dit en andere fora aangeeft niet echt over naar huis schrijft..

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• EvtK
Raymond schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:41:
De ene wel en de andere niet, dat is juist de clou van deze discussie :)
Maar is er wellicht iemand die ervaring hiermee heeft met de 37PFL7403? Blijft het signaal 24/48 of 96 hz of zet deze tv het signaal om? En als die omzetting gebeurd... is het zonder schokken?

thnx

Verwijderd

[b][message=31042869,noline]
Wat mij opviel is dat dit toestel de volgende firmware heeft: Q591E-0.86.0.0. version TV520R2 10/10/08

Kan iemand mij vertellen of dit de originel versie van de firmware is of juist weer een nieuwere? Op de Philips site staat een 000.083.000.000 waar men op dit en andere fora aangeeft niet echt over naar huis schrijft..
Ik denk dat dit weer een nieuwere is, mijne heeft versie 083 en bezit ik nu bijna 2 weken. ben benieuwt hoe de 86 versie is, moet de gasten van philips toch nog bellen volgende week, vraag ik het wel gelijk na.

• etamboer
pascalbulsing schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:31:
[...]

Ik heb idd de Manual Software Upgrade ook geprobeerd zonder succes. Ik heb het echt een hele avond geprobeerd om te downgraden en toen opeens werkte de oude wel. Vraag je me nou wat ik precies gedaan heb dan kan ik niets anders zeggen dan blijven proberen zowel de oude als de nieuwe software.

Probeer anders een met de nieuwe software de upgrademodus op te starten en dan de usbstick te vervangen voor er een met de oude software. En andersom...
In een ander forum over een andere Philips TV staat de volgende procedure, misschien werkt dat?

-haal de stroom v/d tv middels het lostrekken v/d stekker
-zet de afstandsbediening in de dvd modus(kort drukken) en houd de cursortoets naar beneden ingedrukt.
-Stekker kan weer in het stopcontact(nog steeds de cursortoets naar beneden ingedrukt houden) en je komt
in een ander software upgrade menu, zal wel voor philips technici bedoeld zijn.
-de modus op de afstandsbediening kan weer op tv, als je nu de usb-stick met de nieuwe firmware aansluit gaat de tv wel over tot de installatie daarvan.
-verder gewoon de normale procedure volgen wat betreft herstarten.

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Pindkaas schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:22:
[...]

Ik heb ook de 9703 met DVB-C en daar werkt de EPG echt perfect, totdat de wintertijd in ging! :(

Eigenlijk wil ik hem opnieuw instellen, maar dan op frankrijk. wel dvb-c support en geen verschil in tijd.
Haha, precies hetzelfde probleem. Ik heb de boel helemaal opnieuw ingesteld op Noorwegen en vervolgens zomertijd geselecteerd. Nu staat mijn EPG tijd goed, alleen het interne klokje loopt een uur achter. Daar kan ik nog wel mee leven, ik vond het vooral storend dat die EPG niet op de goede tijd liep.

Heb ook nog geprobeerd op Frankrijk opnieuw alles te installeren, alleen daar vind ik geen enkele digitale zender helaas. Het grappige was dat ik ze onder NL wel vond, maar dat ze vervolgens niet werden opgeslagen.

Overigens vreemd dat je de klok niet handmatig kunt instellen. Ik heb voor Noorwegen gekozen omdat dat dezelfde tijdzone is als waar wij in leven :/ Misschien een bug?

• DarkFly
  • Niet online
Ik zit er over te denken om de 42pfl5603d te kopen, alleen lees ik hier dat deze niet goed overweg zou kunnen met (onder andere) bluray. Het beeld zou dan schokkerig zijn. Ik zie ook dat de TV beschikt over zogeheten 24p-techniek. Deze techniek zou dat schokken toch moeten voorkomen? Of begrijp ik het verkeerd? Wie kan mij uitleggen hoe het zit? Aangezien ik van de discussie hierboven blijkbaar niet alles begrijp...

EDIT: Na nog een keer te lezen begrijp ik dat de TV wel 24p kan weergeven, maar dat zegt niets over hoe het verwerkt wordt. Dan heb ik nog wel een vraag voor de mensen die deze TV hebben, hoe bevalt het en hoe zit het met de weergave van HD. Schokt het erg of valt het niet op?

[ Voor 48% gewijzigd door DarkFly op 13-11-2008 12:40 ]

• Jules|IA
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Het is een beetje tricky om te zeggen dat als 24p schokkerig weergegeven wordt, dat het dan "niet goed verwerkt is".
Puur 24p ziet er namelijk altijd schokkerig uit....
Vanwege allerlei interpolatie technieken zoals 100hz en HDNM kan 24p materiaal vloeiend weergegeven worden, maar zo is 24p materiaal eigenlijk niet bedoelt om weergegeven te worden.
24p is er om minder vloeiend beeld op je scherm te hebben voor meer "cinema" gevoel.

Verwijderd

Wie kan mij helpen.

Ik wil graag een nieuwe tv aanschaffen voor op de slaapkamer. De grote moet ongeveer 50 cm doorsnede hebben, liever niet groter. En hij komt aan de muur op te hangen. En hij mag niet meer kosten als €350. Waar moet ik vooral op letten , uiteraard de beeldkwaliteit moet gewoon goed zijn. Ik heb in de woonkamer een Philips flatscreen van 37 inch met alle toeters en bellen, Full HD, ambilight etc.

Nou hoef ik dat op de slaapkamer niet maar de beeldkwaliteit moet toch wel goed zijn.
Heeft iemand tips en ideeen voor me? Ik hoor ze graag.

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.