Dank voor de waarschuwing, ik blijf wel even bij de huidige SW versie.pascalbulsing schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:38:
Ik ben niet echt positief over de nieuwe .83 firmware. Beeld is geforceerd scherper (ook al staat hij al helemaal op 0) en ik heb het idee dat de HD Natual Motion soms te laat is met bewerken. Ook zie ik bij snelle pans of beeld wisselingen (van de ene scene naar de andere) een soort van flikkering. Net alsof de HDNM schrikt en opeens weer gaat werken. Ook zie ik heel soms delen van onderwerpen die een fractie van een seconden blijven hangen terwijl het onderwerp al iets verder is... (moeilijk uit te leggen)
Krijg het alleen niet voor elkaar om te downgraden naar de originele software van 0.58.15...
Ik heb sinds afgelopen zondag de 42PFL9903/H, alleen door m'n verhuizing dit weekend heb ik er nog weinig mee kunnen testen. Wat me opvalt is dat er merkbaar vignetting in alle vier de hoeken zit, tot ongeveer 1 cm vanaf de hoek zie je duidelijk dat het beeld donkerder is.
Verder in het kort: design is subliem, scrollwiel zuigt bigtime, beeldkwaliteit op mijn HTPC is gewoon goed maar ik zie geen merkbaar verschil tov de oude Aurea. Geluid vind ik iets minder, maar de nieuwe opties mbt de Spectra Amblight voegen wel een nieuwe dimensie toe. Het beeld lijkt ook echt 1080p nu, hoewel het dus lijkt alsof de NR soms toch roet in het eten kan gooien. Ik heb dit nog niet goed kunnen testen, maar dat lijkt me de meest voor de hand liggende verklaring. De verkleuring van het Spectra frame is nog aanwezig, maar meer gelijkmatig waardoor het minder opvalt. De bekende standby-piep en het brommen lijkt vooralsnog helemaal niet aanwezig. De game modus reduceert de lag tot acceptabele proporties, maar ik vrees dat hiervoor elke beeldbewerking wordt uitgezet... Wat ik niet snap is dat in deze tv geen LED scherm is geplaatst, die wel in de 9803 zit... Ik ben wel erg te spreken over het standby verbruik van 0.2W. Helaas moet hiervoor de hele electronica middels een relais worden afgeschakeld, wat weer een duidelijke klik geeft bij het uit en aanzetten. Maar ach, vergeleken met de enorme DOENGGGGGG die mijn oude SONY WEGA maakte tijdens de degaus die hij bij elke start deed is dit een subtiel klikje
Gezien de ervaring van Pascal met de nieuwe SW blijf ik nog even ver van updates, want downgraden zal vrijwel niet mogelijk zijn zonder interventie van Philips.
Kortom: over de vignetting ga ik wel klagen en bellen, want dit zou niet mogen. Pascal meldde me dat hij hier ook al last van had dus het lijkt in ieder geval geen exemplarisch probleem. Zijn er nog andere 9x03 bezitters die dit probleem hebben gesignaleerd?