[LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen (deel 5) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 196.150 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 16:37
pascalbulsing schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:38:
Ik ben niet echt positief over de nieuwe .83 firmware. Beeld is geforceerd scherper (ook al staat hij al helemaal op 0) en ik heb het idee dat de HD Natual Motion soms te laat is met bewerken. Ook zie ik bij snelle pans of beeld wisselingen (van de ene scene naar de andere) een soort van flikkering. Net alsof de HDNM schrikt en opeens weer gaat werken. Ook zie ik heel soms delen van onderwerpen die een fractie van een seconden blijven hangen terwijl het onderwerp al iets verder is... (moeilijk uit te leggen)

Krijg het alleen niet voor elkaar om te downgraden naar de originele software van 0.58.15...
Dank voor de waarschuwing, ik blijf wel even bij de huidige SW versie.

Ik heb sinds afgelopen zondag de 42PFL9903/H, alleen door m'n verhuizing dit weekend heb ik er nog weinig mee kunnen testen. Wat me opvalt is dat er merkbaar vignetting in alle vier de hoeken zit, tot ongeveer 1 cm vanaf de hoek zie je duidelijk dat het beeld donkerder is.

Verder in het kort: design is subliem, scrollwiel zuigt bigtime, beeldkwaliteit op mijn HTPC is gewoon goed maar ik zie geen merkbaar verschil tov de oude Aurea. Geluid vind ik iets minder, maar de nieuwe opties mbt de Spectra Amblight voegen wel een nieuwe dimensie toe. Het beeld lijkt ook echt 1080p nu, hoewel het dus lijkt alsof de NR soms toch roet in het eten kan gooien. Ik heb dit nog niet goed kunnen testen, maar dat lijkt me de meest voor de hand liggende verklaring. De verkleuring van het Spectra frame is nog aanwezig, maar meer gelijkmatig waardoor het minder opvalt. De bekende standby-piep en het brommen lijkt vooralsnog helemaal niet aanwezig. De game modus reduceert de lag tot acceptabele proporties, maar ik vrees dat hiervoor elke beeldbewerking wordt uitgezet... Wat ik niet snap is dat in deze tv geen LED scherm is geplaatst, die wel in de 9803 zit... Ik ben wel erg te spreken over het standby verbruik van 0.2W. Helaas moet hiervoor de hele electronica middels een relais worden afgeschakeld, wat weer een duidelijke klik geeft bij het uit en aanzetten. Maar ach, vergeleken met de enorme DOENGGGGGG die mijn oude SONY WEGA maakte tijdens de degaus die hij bij elke start deed is dit een subtiel klikje :)

Gezien de ervaring van Pascal met de nieuwe SW blijf ik nog even ver van updates, want downgraden zal vrijwel niet mogelijk zijn zonder interventie van Philips.

Kortom: over de vignetting ga ik wel klagen en bellen, want dit zou niet mogen. Pascal meldde me dat hij hier ook al last van had dus het lijkt in ieder geval geen exemplarisch probleem. Zijn er nog andere 9x03 bezitters die dit probleem hebben gesignaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Net de nieuwe software geinstalleerd op de 9703 en ik zie geen verschil. Dacht even de symptomen die Pascal beschreef te zien maar dat was denk ik suggestie, bovendien stond ik 30 cm van het beeld, normaal bijna 5 meter...

Ik blijf het fantastisch beeld vinden, en ik heb niet eens HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op andere fora zijn gebruikers niet echt tevreden over de firmware. Heb 'm eindelijk terug kunnen zetten naar de 058.015. Op deze site vind je een aantal versies : http://philips.samipupu.com/#15

Ik probeerde steeds met de 058.011 firmware te downgraden maar dat lukte steeds niet. Op bovenstaande site de 058.015 versie gevonden en die deed het wel. Er werd netjes gevraagd of je wil downgraden.
Heb nu wellicht ook gevonden waarom je niet kan downgraden. Ik vermoed dat je maar 1 versie terug kan downgraden per versie. Dus de 083.000 kan terug naar 058.015 maar niet naar de 058.011 enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Zijn die files op genoemde site wel geschikt voor NL televisies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier de Philips HTS8140 Soundbar?

Afbeeldingslocatie: http://www.ces.philips.com/images/products/pr/home_theater_img.jpg

Dit is wel interessant om onder m'n 42PFL9603 te hangen.
Echter wil ik eerst graag weten waar de aansluitingen precies zitten op die soundbar (recht naar achteren of naar beneden)
Google kan me niet helpen aan een foto van de achterzijde.

Mocht ik deze aanschaffen dan zal ie namelijk aan een muur komen te hangen.
Omdat de dikte van het apparaat al ruim 15cm is (= precies de afstand van muur tot voorzijde tv) , ben ik bang dat door de aansluitingen hij niet vlak tegen de muur gemonteerd kan worden.

Iemand die dit kan ophelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:27:
[...]

't is me nog niet opgevallen. De flikkeringen heb ik idd wel opgemerkt, maar ik had het idee dat dit door de Dynamic Contrast kwam. Deze heb ik nu uit staan en heb het niet meer gezien.

Qua trillende lijntjes heb ik die tot op heden echt niets gezien met Noise reduction uit. Heb ze wel gezien als de NR aanstaat. Het het nog even getest met het volgende filmpje : http://www.w6rz.net/vertrez1080.zip.

Op deze website staan nog veel meer test files.
Bedankt voor de website. Zal eens wat testfiles downen.

Goede tips qua uitschakelen beide opties ...zal die scene op mijn blue ray opzoeken en eens proberen met dynamic contrast uit en NR uit. Die staan bij mij standaard aan...Ik betaal voor al die digitale poespas dus dan zet ik het ook aan... Ben "blij" dat jij er ook last van hebt...zit dus inderdaad gewoon in de software dan. Zag het bij alle laatste nieuwe schermen van Philips. Lig er verder ook niet wakker van..verder is het beeld perfect.

Staat Noise reduction niet uit dan als je als beeld SPEL mode selecteert, normaliter staat dan toch alles uit om de lag tot een minimum terug te brengen??? Zal morgen eens checken..

Ik zie ze dus ook die trillende lijntjes bij dunne lijnen in de achtergrond bij gebruik PS3 en Xbox360. Wel minder als met mijn vorige tv, de 37PFL9632.

Qua nieuwe firmware. Heb ik ook allerlei rapporten gelezen dat het beeld stukken slechter wordt. Dus goed advies om niet te upgraden. Ik gebruik de firmware .05 maar dan de oude van mei 08. Die schijnt tot op heden het mooiste beeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etamboer schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:09:
Zijn die files op genoemde site wel geschikt voor NL televisies?
werken prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:17:
[...]

Bedankt voor de website. Zal eens wat testfiles downen. <KNIP>
Zou zo niet kunnen zeggen of de DNR aan of uit staat met de profielen (SPEL).

Ben na jouw constatering nog wat verder gaan proberen, en idd heb ik ook last van flikkeringen, ook als ik met allerlei instellingen speel. Zelfs met alle uit is het waarneembaar. Met name op witte/heldere vlakken Sommige oppervlaktes flikkeren dan heel snel. Gek gezegd lijkt dat stukje wel 50Hz te zijn... Heb dit inmiddels ook bij de nieuwe 083 gezien. Gisteren dus weer een verzoek in gediend bij Philips om dit te verhelpen... (zou dit een nieuwe rond problemen worden 8)7 )

De trillende 1 pixel lijntjes heb ik idd ook kunnen herproduceren. Echter kwam dit door de DNR. Zet die uit voor normale DVB-C en DVB-S is dat niet nodig. Toen ik het dus uitzette stonden de lijntje zo stil al een huis.

Ik zal eens proberen om die .05 software erop te krijgen. Wil wel eens kijken of die idd beter is dan de 058.015. Over deze ben ik echt heel tevreden. Mooie soepel HDNM. Als het nog beter kan, waarom niet ?!

Bedoel je met de .05 de 000.058.005.000 ?

[ Voor 31% gewijzigd door bulsing op 18-10-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:15:

Echter wil ik eerst graag weten waar de aansluitingen precies zitten op die soundbar (recht naar achteren of naar beneden)

Omdat de dikte van het apparaat al ruim 15cm is (= precies de afstand van muur tot voorzijde tv) , ben ik bang dat door de aansluitingen hij niet vlak tegen de muur gemonteerd kan worden.

Al eens in de handleiding gekeken op de Philips support website?

Geen foto's, maar wel een uitleg en plaatjes over het aansluiten en ophangmogelijkheden. Wat je ziet is dat er een beugel bijgeleverd wordt om hem mee aan de muur te hangen. Het lijkt er op dat die beugel voor extra afstand naar de muur zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
pascalbulsing schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:42:
[...]

Ben na jouw constatering nog wat verder gaan proberen, en idd heb ik ook last van flikkeringen, ook als ik met allerlei instellingen speel. Zelfs met alle uit is het waarneembaar. Met name op witte/heldere vlakken Sommige oppervlaktes flikkeren dan heel snel. Gek gezegd lijkt dat stukje wel 50Hz te zijn... Heb dit inmiddels ook bij de nieuwe 083 gezien. Gisteren dus weer een verzoek in gediend bij Philips om dit te verhelpen... (zou dit een nieuwe rond problemen worden 8)7 )
Zucht, het toestel maakt dus inderdaad gewoon de belofte weer NIET waar. Waarom is het zo freaking moeilijk, waarom kunnen andere fabrikanten dit wel?

Ik zit nog in de 2 weken omruilperiode van mediamarkt, toch maar eens sterk gaan nadenken of ik het toestel wel wil houden... Via welke ingang heb jij contact met philips opgenomen? Kun je de gegevens even delen (desnoods via mail), dan kan ik in ieder geval ook een case loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Odiebla schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:53:
[...]

Zucht, het toestel maakt dus inderdaad gewoon de belofte weer NIET waar. Waarom is het zo freaking moeilijk, waarom kunnen andere fabrikanten dit wel?

Ik zit nog in de 2 weken omruilperiode van mediamarkt, toch maar eens sterk gaan nadenken of ik het toestel wel wil houden... Via welke ingang heb jij contact met philips opgenomen? Kun je de gegevens even delen (desnoods via mail), dan kan ik in ieder geval ook een case loggen.
Wilde je net een mail gaan sturen met m'n bevindingen toen ik je berichtje hier zag. Dus doen we het maar openbaar ;-)

Ik heb voor de flikkeringen en de donkere hoeken de Philips Aurea lijn gebeld. Kijken wat ze er aan willen doen. Werd wel al binnen een uur teruggebeld dat ze vergeten waren het serienummer te vragen. Ik kreeg het idee dat er binnen bepaalde modellen batch misschien het e.e.a. niet goed gegaan is ? Maar dat is puur speculeren hoor.

'k hou je op de hoogte

Oja wil er wel nog even aan toevoegen dat ik dat geflikker incidenteel zie hoor. 't is niet dat het continue zichtbaar is. Maar hier ook weer: Als je het weet dan ga je er letten dat het zichtbaar word.

[ Voor 9% gewijzigd door bulsing op 18-10-2008 11:05 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...] Met name op witte/heldere vlakken Sommige oppervlaktes flikkeren dan heel snel. Gek gezegd lijkt dat stukje wel 50Hz te zijn...
Zou dat niet de wide color gamut techniek kunnen zijn? Daarvoor schakelen ze heel snel tussen twee sets CCFLs (met iets andere kleuren) zodat je meer kleurspectrum krijgt. Ik dacht dat gelezen te hebben in een pdf uit de startpost, maar de technology backgrounder van bobafett_999999 zegt er weinig over, en de duitse pdf die er oorspronkelijk stond kan ik niet meer vinden. Misschien heb ik het ook wel ergens anders gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:42:

Al eens in de handleiding gekeken op de Philips support website?

Geen foto's, maar wel een uitleg en plaatjes over het aansluiten en ophangmogelijkheden. Wat je ziet is dat er een beugel bijgeleverd wordt om hem mee aan de muur te hangen. Het lijkt er op dat die beugel voor extra afstand naar de muur zorgt.
Aah, de support site. Daar had ik niet aan gedacht d:)b
De aansluitingen zijn dus mooi weggewerkt binnen de behuizing.
De extra afstand i.v.m. de beugel was te verwachten.
Ik zal eens wat winkels afgaan om hem in reallife te bekijken.

edit. Heb hem zojuist gezien bij de Mediamarkt.
Mooi apparaat wat perfect past bij mijn tv.
De prijs stond mij niet aan, € 999,00. Daar kon eerst niets af.
Nadat ik vertelde dat de tv ook bij hun vandaan komt, ging hij overleggen. Welgeteld 30 euro korting.
Op een apparaat van 999 euro :o

Maar even verder kijken...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bedoel je met de .05 de 000.058.005.000 ?
Spel mode staat DNR aan, nu afgezet en inderdaad de beeldstoringen die ik soms bij herhalingen in PGR4 op de xbox360 kreeg zijn nu weg.

Mij lijken die incidentele trillende lijntjes weer meer op zo'n interlaced effect waar mijn vorige tv, de 37PFL9632 zoals bekend extreem veel last van had.

Nee de .05 firmware die ik in mijn tv heb is van mei. De .05 die jij bedoeld is van eind juni 08.

Zal morgen het nr. opzoeken en hier posten.

Degene die ze host al die firmware versies heeft mij gezegd dat die van mei de beste is. Staat niet op zijn site trouwens.

Ik heb deze niet op mijn HD. Ik heb mijn tv 2 weken geleden gekocht en die firmware zit erin. Heeft waarschijnlijk ergens een paar maanden ingepakt gestaan alvorens te worden verkocht???

Viel mij wel op, verder zat ie compleet en ongebruikt nieuw in de doos, dat de batterijen wel al in de afstandbediening zaten...nromaliter zitten die er toch los bij???

Toestel werkt verder prima, geen piepjes of kraak, dus ik ben tevreden ondanks zo nu en dan een trillend lijntje.

Planet Earth op Bluray ziet er retestrak en kotserig mooi uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al geruime tijd gebruik ik mijn PS3 in combinatie met de 42PFL9703 om gedownloade TV series (US HD TV, quasi altijd 720p) af te spelen. Dit zijn uitsluitend MKV x264 releases die ik dan met Mkv2vob converteer in een PS3 compatibel formaat en met behulp van een media server copieer naar de interne HDD van de PS3 alvorens deze af te spelen.

Bij playback heb ik steeds ook HD natural motion (HDNM) aanstaan en dit heeft tot enkele dagen geleden prima gewerkt. Echter, wanneer ik nu content afspeel dan heb ik bij 80% van mijn content een bijzonder onregelmatig schokkend beeld, net alsof de HDNM opeens extreme problemen heeft met het 'smooth' maken van het beeld wat het geheel niet meer kijkbaar maakt. Gevolg is dat de enige oplossing voor het bekijken van de content, nu het (jammer genoeg) volledig afzetten van HDNM is (je krijgt dan weliswaar terug de gewone 'judder', maar best wel kijkbaar ook al is het niet zo 'smooth' als met goed werkende HDNM).

Het probleem is eigenlijk opgetreden nadat ik zowel de firmware van de televisie heb ge-upgrade (naar 000.083.000.000) en ook tegelijkertijd de firmware van de PS3 (naar 2.5). Deze zijn quasi gelijktijdig uitgekomen waardoor ik niet weet welke parameter nu exact verantwoordelijk is, maar aangezien de PS3 nog steeds probleemloos content afspeelt als HDNM afstaat, vermoed ik dat het probleem eerder gezocht moet worden bij de TV en dit op het vlak van de HDNM ondersteuning voor dit specifieke soort files.

Enkele opmerkingen:
- Het probleem is aanwezig zowel met files die simpelweg ge-remuxed zijn door mkv2vob als met files die getranscodeerd zijn. Ook de playback van de originele x264 of de naar mpeg2 getranscodeerde content maakt geen verschil.
- Het probleem waarbij HDNM zich vreemd gedraagt met zulke HD content ben ik voorheen ook al eens occasioneel tegengekomen (met zowel firmware 000.058.015.000 en 000.083.000.000 voor de 9703 en dit in combinatie met PS3 firmware 2.42). Maar de zeldzame keren dat dit optrad, kon ik het probleem meestal oplossen met playback te stoppen en opnieuw te starten.
- Bij het gebruik van blu-ray of digitale TV (zowel SD als HD) is er geen probleem met HDNM.
- Sommige HD TV series spelen nog steeds prima af met HDNM, maar de meerderheid dus niet meer. Geen idee wat de exacte verschillen tussen de files zijn. Een oppervlakkige inspectie van de videostream levert geen verschillen op (bv. steeds +3Mbit, 1280*720, 23.976fps, High@L4.1).
- De eerste indruk is dat het probleem zich lijkt te beperken tot US HD TV content. Bij het gebruik van MKV content (1080p) op basis van (blu-ray) retail releases lijkt HDNM nog steeds prima te werken.

Is er nog iemand die gelijkaardige ervaringen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik heb sinds vrijdag de Philips 42PFL5603 , ik ben er super tevreden mee. De ps3 en 360 draaien super mooi op HDMI en 1080p,

echter heb ik nog enkele vragen:

Tijdens sommige spellen gaat het beeld automatisch van licht naar donker, vooral bij fifa 09, dan zie je dat die telkens aanpast.

Ik heb gekeken in het menu:

Daar staat dit:

Tint normaal
Dynam contrast uit
ruisreductie medium
kleurverbetering uit
active control uit
lichtsensor uit

Wie hebben er hier ook last van ?
En wat is de oplossing

mvg

mars

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Na zo'n 4000 branduren op mijn 36" philips ambi 2005 TV begon het vorige week toch weer te kriebelen om weer eens rond te kijken voor wat nieuws.

Logisch dan natuurlijk dat ik naar binnen werd gelokt toen ik langs een winkel liep en daar een aurea zag met active frame en daar begon eigenlijk ook mijn speurtocht op het net. Na het hele topic te hebben doorgelezen zijn me een paar dingen nog onduidelijk.

- 37PFL9903H/10 Zou voor mij het meest interessant door zijn grote. Is het toestel op dit moment het meest nieuwe aurea toestel met active frame? Ik zie dat ie bv op kieskeurig maar erg weinig voor komt..is dit omdat ie pas uit is of is er alweer een nieuwe model wat klaar staat ?

- Ik heb mijn televisie aan de muur hangen en alle kabels mooi ingefreest. Mijn digitenne (DVB-T) ontvanger staat net als mijn wii,dvd etc aangesloten via een scart splitter en een enkele scart kabel richting me tv. Nu blijft dit weer een tussenlink en lijkt het me interessant om het rechtstreeks via de dvb-t interfacte te doen. Kan ik hier dan een CI insteekkaart voor gebruiken waar ik dus een smartcard van KPN in kan doen?

- Heeft iemand wat tegen de hoofdpijn die ik krijg als ik telkens de prijs zie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
xon schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:33:
- Heeft iemand wat tegen de hoofdpijn die ik krijg als ik telkens de prijs zie ?
Zwavelzuur in de ogen? Het is wat de gek ervoor geeft in een niche markt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@xkirssx

De bijdehante opmerking is natuurlijk "hou het bij origineel".
Om je toch wat behulpzamer te zijn, probeer de firmware van de tv te downgraden, via de link een paar berichten terug kun je oudere firmwares van de tv vinden. Wellicht dat er bij de vorige geen problemen zijn.

Een mogelijke andere oorzaak zit hem misschien toch ergens in de ps3, misschien dat je de hd eens zou kunnen defragmenteren, ik weet niet of dit kan bij een ps3. Misschien dat de bestanden gewoon net niet lekker lopen waardoor de frames voor de tv net wat te langzaam binnen komen en deze met het verkeerde frame probeert te werken. Dit terwijl bij HDNM uit het net niet vloeiend lopen van de bestanden niet opvalt, oa door de judder, maar ook omdat het misschien net niet lekker loopt.

@xon
De 37PFL9903H/10 is samen met zijn 42" uitvoering de nieuwe Aurea, deze zijn net uit en persoonlijk verwacht ik niet voor sept / okt 2009 een nieuwe versie. Heel misschien in mei (wat voor de overige modellen normaal de lanceer datum is geweest).
De prijs is meestal wel iets te onderhandelen, maar hoog is deze inderdaad. Persoonlijk heb ik het na mijn vorige aurea ervaring het er niet meer voor over, maar tov die is de nieuw priojs al flink omlaag gegaan.
offtopic:
(Zwavel)zuur is een mogelijkheid, maar ik kan uit ervaring zeggen dat het niet prettig aanvoelt. (Gelukkig was het bij mij niet extreem hoog in concentratie en had ik genoeg water / oogdouche bij de hand waardoor er geen blijvende schade was. Buiten dan 3 dagen een flink geirriteerd oog.) Daarbij komt dat als je het juist toepast je dan niet alleen de prijs niet meer ziet, maar ook het beeld niet meer wat de tv in zijn geheel overbodig maakt.

Je zou de ingeboude DVB-T tuner kunnen gebruiken en de benodigde CAM zou je oa via Primafoon kunnen kopen zover ik weet. Wat wel kan zijn is dat je ontvangst misschien niet sterk genoeg is. Een externe antenne kan nodig zijn. Die zou dan evt. dus via een kabel aangesloten moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:28:
Je zou de ingeboude DVB-T tuner kunnen gebruiken en de benodigde CAM zou je oa via Primafoon kunnen kopen zover ik weet. Wat wel kan zijn is dat je ontvangst misschien niet sterk genoeg is. Een externe antenne kan nodig zijn. Die zou dan evt. dus via een kabel aangesloten moeten worden.
Hij heeft het over de 9903H - was het niet zo dat de 'H' versies juist een DVB-C ontvanger aan boord hebben, voor digitale TV via de kabel (dus *niet* DVB-T met een antenne)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:28
Hebben die niet beide?
Of is dat alleen bij Sony zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
De huidige 9x03H modellen hebben drie tuners

- gewone analoge
- DVB-C
- DVB-T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 02:38

HE1

sinds de laatste firmware krijg ik met een dvd geen dd5.1 meer uit mijn tv via digital audio out naar de receiver....met de xbox 360 nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad hebben de H modellen een DVB-C tuner, maar ook DVB-T en analoog, daarbij heeft Xon het zelf specifiek over DVB-T dus neem ik aan dat hij geen kabel abonnement heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:28:
Waar moet je de externe antenne op aansluiten als je geen/slecht bereik hebt met de ingebouwde DVB-T tuner?

ps: Niet dat ik echt DVB-T wil gebruiken op een 37" (ben zeer tevreden over digitale (hd)tv van UPC), maar wil het toch wel eens vergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Jinx op 20-10-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars18 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:47:
Ik heb sinds vrijdag de Philips 42PFL5603 , ik ben er super tevreden mee. De ps3 en 360 draaien super mooi op HDMI en 1080p,

echter heb ik nog enkele vragen:

Tijdens sommige spellen gaat het beeld automatisch van licht naar donker, vooral bij fifa 09, dan zie je dat die telkens aanpast.

Ik heb gekeken in het menu:

Daar staat dit:

Tint normaal
Dynam contrast uit
ruisreductie medium
kleurverbetering uit
active control uit
lichtsensor uit

Wie hebben er hier ook last van ?
En wat is de oplossing

mvg

mars
Heb hetzelfde probleem maar ook gewoon als ik tv kijk. Het valt vooral in de avond op wanneer het wat donker is dan zie je duidelijk het beeld van licht naar donker gaan. Ik heb alle instellingen op medium, maar heb ze ook allemaal uitgeschakeld om te kijken als het ophield maar nee. Welke firmware heb jij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Mr. Jinx,

Zover ik weet wordt een externe DVB-T antenne "gewoon" via Coax aangesloten op de coax aansluiting van de tv. Dit kan dus niet tegelijkertijd met een normale kabel aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
xon schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:33:
- 37PFL9903H/10 Zou voor mij het meest interessant door zijn grote. Is het toestel op dit moment het meest nieuwe aurea toestel met active frame? Ik zie dat ie bv op kieskeurig maar erg weinig voor komt..is dit omdat ie pas uit is of is er alweer een nieuwe model wat klaar staat ?

- Ik heb mijn televisie aan de muur hangen en alle kabels mooi ingefreest. Mijn digitenne (DVB-T) ontvanger staat net als mijn wii,dvd etc aangesloten via een scart splitter en een enkele scart kabel richting me tv. Nu blijft dit weer een tussenlink en lijkt het me interessant om het rechtstreeks via de dvb-t interfacte te doen. Kan ik hier dan een CI insteekkaart voor gebruiken waar ik dus een smartcard van KPN in kan doen?

Het toestel is net op de markt, dat je hem weinig tegenkomt op kieskeurig komt door de hoofdpijn die het toestel bij veel mensen veroorzaakt :)

Met digitenne aan deze TV kun je het geld beter in je zak houden, je doet het toestel absoluut onrecht aan (en dan gebruik ik het woords mishandeling bewust niet). Ik spreek uit ervaring, ik kijk momenteel noodgedwongen Digitenne op dit scherm in afwachting van een betere digitale aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Ik heb ook een 7403, 32" en al een geruime tijd de vraag of ik de enige ben die zijn 100Hz uit heeft staan omdat het gewoonweg niet lekker kijkt en "zwemen" heeft bij voetbalwedstrijden e.d.

Nou was ik laatst tevreden met al mijn instellingen die ik gemaakt had, alles zag er lekker uit. Zoals het naar mijn mening top was! Maar nu heb ik weer last van raar beeld als er bijvoorbeeld in een spelshow/het nieuws een groot blauw vlak is, en de camera gaat bewegen dat ie dan een zweem geeft.

Iemand een idee hoe deze 2 vragen opgelost kunnen worden?!

Dwz, 100hz werkt niet lekker en het verspringen van instellingen + de vraag hoe jullie instellingen staan!

Super bedankt alvast! begin een beetje spijt te krijgen datk niet die tv gekocht heb MET ambilight.. dit omdat ik 100Hz toch niet aan heb staan!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:33:
[...]

Heb hetzelfde probleem maar ook gewoon als ik tv kijk. Het valt vooral in de avond op wanneer het wat donker is dan zie je duidelijk het beeld van licht naar donker gaan. Ik heb alle instellingen op medium, maar heb ze ook allemaal uitgeschakeld om te kijken als het ophield maar nee. Welke firmware heb jij??
Ik heb versie

q522e-0.64.30.1

https://www.p4c.philips.c...oftware&hlt=Link_Software

deze moet als het goed is het probleem oplossen

[ Voor 25% gewijzigd door Mars18 op 20-10-2008 17:12 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:02:
Inderdaad hebben de H modellen een DVB-C tuner, maar ook DVB-T en analoog, daarbij heeft Xon het zelf specifiek over DVB-T dus neem ik aan dat hij geen kabel abonnement heeft..
klopt...gaat mij echt om T dus digitenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Odiebla schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:33:
[...]

Het toestel is net op de markt, dat je hem weinig tegenkomt op kieskeurig komt door de hoofdpijn die het toestel bij veel mensen veroorzaakt :)

Met digitenne aan deze TV kun je het geld beter in je zak houden, je doet het toestel absoluut onrecht aan (en dan gebruik ik het woords mishandeling bewust niet). Ik spreek uit ervaring, ik kijk momenteel noodgedwongen Digitenne op dit scherm in afwachting van een betere digitale aansluiting...
Sja...ik ben er meer dan goed mee bekend. Maak al zo'n 3 jaar gebruik van digitenne en natuurlijk zie je de compressie en komt er LANG niet uit de tv wat ie echt kan. Toch merkte ik ruim verschil in kwaliteit (en het corrigeren ervan) toen ik van de week een nieuwere lcd tv zag met 100hz techniek etc. Verder lijkt me alleen satelliet een ECHT goed alternatief en daar heb ik buiten gewoon geen plaats voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
xon schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:34:
[...]

Sja...ik ben er meer dan goed mee bekend. Maak al zo'n 3 jaar gebruik van digitenne en natuurlijk zie je de compressie en komt er LANG niet uit de tv wat ie echt kan. Toch merkte ik ruim verschil in kwaliteit (en het corrigeren ervan) toen ik van de week een nieuwere lcd tv zag met 100hz techniek etc. Verder lijkt me alleen satelliet een ECHT goed alternatief en daar heb ik buiten gewoon geen plaats voor
Geloof me; Ik heb alle variaties in huis. Digitenne, dig. kabel en satelliet. Maar er kan momenteel niets tippen aan de beeldkwaliteit van de kabel. Waar CanalDigitaal tot maximaal 4Mbit/s per zender blijft hangen, worden dezelfde zenders op de kabel doorgaans hoger doorgegeven. Soms wel tot 8/9 Mbit/s.

Voordeel van de satelliet is het enorme aanbod van FTA (HD) zenders die je soms bij de kabel als pluspakket ziet. Met een beetje creativiteit kijk je CanalDigitaal, het duitse premiere en engels Sky pakket voor een leuk prijsje icm een Dreambox (DM800)

Digitenne moet je echt alleen als tijdelijk noodoplossing nemen. Anders kan je net zo goed el-cheapo pana/JVC/Sammy rommel nemen. Dan valt de bagger kwaliteit van digitenne niet zo op ;)
Daarentegen is digitenne op een slaapkamer tv-tje best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
pascalbulsing schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:11:
Geloof me; Ik heb alle variaties in huis. Digitenne, dig. kabel en satelliet. Maar er kan momenteel niets tippen aan de beeldkwaliteit van de kabel. Waar CanalDigitaal tot maximaal 4Mb/s per zender blijft hangen, worden dezelfde zenders op de kabel doorgaans hoger doorgegeven. Soms wel tot 8/9 Mbit/s.
Ik durf niets te zeggen over bitrates. Wel heb ik digitale kabel van UPC mogen bewonderen, maar dit legt het duidelijk af tegen het signaal van de kabel. Misschien dat er per kabelprovider nog verschil in kwaliteit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
  • Laatst online: 14-06 02:18
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:15:

[afbeelding]

Ik heb de 8140 met de 42PFL9703H in combi met standaard sts8001.
Aansluitingen soundbar gaan naar onderen, aansluitingen achter klepje, en unit kan met beugel vlak tegen de muur aan.
Mooi geluid aansluiting met easylink naar de tv enige minpunt dat geluid in te grote stappen omhoog en omlaag gaat. Een stap soundbar is gelijk 3 stappen volume op de tv, this sucks. Moet hier nog even induiken waarom en of dit op te lossen is.
Is een schoonheids foutje van philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
[...]

Geloof me; Ik heb alle variaties in huis. Digitenne, dig. kabel en satelliet. Maar er kan momenteel niets tippen aan de beeldkwaliteit van de kabel. Waar CanalDigitaal tot maximaal 4Mbit/s per zender blijft hangen, worden dezelfde zenders op de kabel doorgaans hoger doorgegeven. Soms wel tot 8/9 Mbit/s.
Hmmm... het is iets off-topic, maar wel interessant omdat ik momenteel ook twijfel tussen overstappen naar ofwel digitaal-via-CanalDigitaal of digitaal-via-kabel (Ziggo, voorheen Casema). Het gaat mij om het basispakket, niet om de hoeveelheid zenders, maar wel de beste kwaliteit.

Gevoelsmatig had ik verwacht dat satelliet minstens even goed als kabel zou zijn - ik dacht eigenlijk dat die kabelaars simpelweg ook maar het satellietsignaal opvangen, eventueel in bitrate verlagen en via de kabel doorgeven.

Blijkbaar zit ik er naast en heeft Ziggo een betere bron dan CanalDigitaal, en zou ik dus juist voor digitale TV via de kabel moeten kiezen. Ik heb even snel gezocht maar weinig gevonden hierover - heb je een bron met wat meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
xon schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:34:
[...]
Raadpleeg een goede satelliet installateur. Er zijn tegenwoordig heel veel alternatieve 'schotels' op de markt, er zijn zelfs platte modellen die je tegen je gevel schroeft. De gain van die dingen zal vast een stuk lager zijn dan van een normale schotel (lees: bij een heftige regenbui ben je eerder je signaal kwijt), maar er kan wel heel veel. Maar satelliet is lastiger dan kabel ja, ik ben onlangs verhuisd en ben ook overgestapt van sat naar upc (aaaargh) omdat ik even geen zin heb om nu een hele bekabelings infra door mijn huis te trekken en omdat ik de interactieve diensten van UPC wel aardig vind. Alleen is de kwaliteit van UPC nog steeds slechter dan die van Canal Digitaal, om van de service en klantgerichtheid maar niet te spreken. Maar goed, Digitenne is -bij gebrek aan beter- natuurlijk best een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Sorry, maar dit ben ik niet met je eens. Ik heb sinds gisteren UPC Digital HD en de kwaliteit van de normale nederlandse zenders is zeker niet beter bij mij dan wat ik via Canal Digitaal had. Daarbij is de UPC Mediabox een drama, wat een trage KUTdoos. De menustructuur is totaal niet te doorgronden, de interface reageert standaard zo traag als dikke stront en bij vlagen reageert het ding helemaal niet. De GUI lijkt wel op een Commodore 64 gemaakt, en dat voor een HD doos. Wat een aanfluiting....

De on-demand diensten zijn leuk, maar ik betwijfel of ik ze leuk genoeg ga vinden om elke maand 40 euri te lappen. Ik denk dat ik op termijn de schotel maar weer ga oppoetsen, nieuwe kabels ga trekken en een HD pakketje bij Canal Digitaal ga afnemen. Gelukkig kan ik het digitale pakket per maand opzeggen...

Bitrate zal best hoger zijn, maar het is niet terug te zien in ieder geval bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
vanaalten schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:26:
[...]

Gevoelsmatig had ik verwacht dat satelliet minstens even goed als kabel zou zijn - ik dacht eigenlijk dat die kabelaars simpelweg ook maar het satellietsignaal opvangen, eventueel in bitrate verlagen en via de kabel doorgeven.

Blijkbaar zit ik er naast en heeft Ziggo een betere bron dan CanalDigitaal, en zou ik dus juist voor digitale TV via de kabel moeten kiezen. Ik heb even snel gezocht maar weinig gevonden hierover - heb je een bron met wat meer info hierover?
Vroeger was dat zo, maar tegenwoordig betrekken de kabelaars hun signaal direct uit de Hilversumse Mediagateway, middels glasverbindingen. Dit werkt uiteraard alleen voor de nederlandse kanalen, discovery etc komen gewoon via de satelliet binnen, hoewel het wel een andere stream is dan die jij in je Canal Digitaal pakketje ontvangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
We gaan iets off-topic, maar CanalDigitaal is nog steeds de mindere in kwaliteit. Er is zelfs een uitspraak van de Reclame Code Commisie geweest dat ze niet waarmaken waar ze mee adverteren. 'Het beste/scherpste beeld...'.
Omdat CD het nog steeds probeert om 12 zenders in een transponder te proppen kunnen (lees willen) ze domweg geen hogere bitrate bieden die de kabel wel bied. Steeds als CD weer een zender erbij propt gaan de overige zender achteruit in kwaliteit. Nu ik de dig. kabel en satelliet 1:1 naast elkaar kan leggen zie je dat CD gewoon minder scherp is, en meer blok vorming heeft. De overige zenders zijn net zo goed/slecht als op de kabel. Het met name over de publieke en commerciële NL zenders.

Nou lijkt het allemaal heel dramatisch, maar CD is nog altijd vele malen beter dan Digitenne die in principe hetzelfde doet als CD maar dan met nog minder ruimte. Vandaar de belabberde kwaliteit van Digitenne.
Tevens is de slechte kwaliteit van CD puur en alleen aan CD toe te schrijven. Andere aanbieders op de satelliet zoals de duitse zender die zijn net zo scherp en sprankelend als de publieken op de kabel... Het kan dus wel maar CD wil niet... Lees op sat4all.com een uitgebreid topic...

http://www.sat4all.com/fo...umber/1559860#Post1559860

't jammer is dat in het UPC gebied de AlphaCrypt module niet werkt omdat UPC een eigen manier van codering en beveiliging gebruikt die door de module en de TV niet ondersteund word...

[ Voor 7% gewijzigd door bulsing op 21-10-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Odiebla schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:09:
[...]

Sorry, maar dit ben ik niet met je eens. Ik heb sinds gisteren UPC Digital HD en de kwaliteit van de normale nederlandse zenders is zeker niet beter bij mij dan wat ik via Canal Digitaal had. Daarbij is de UPC Mediabox een drama, wat een trage KUTdoos. De menustructuur is totaal niet te doorgronden, de interface reageert standaard zo traag als dikke stront en bij vlagen reageert het ding helemaal niet. De GUI lijkt wel op een Commodore 64 gemaakt, en dat voor een HD doos. Wat een aanfluiting....

De on-demand diensten zijn leuk, maar ik betwijfel of ik ze leuk genoeg ga vinden om elke maand 40 euri te lappen. Ik denk dat ik op termijn de schotel maar weer ga oppoetsen, nieuwe kabels ga trekken en een HD pakketje bij Canal Digitaal ga afnemen. Gelukkig kan ik het digitale pakket per maand opzeggen...

Bitrate zal best hoger zijn, maar het is niet terug te zien in ieder geval bij mij.
Idd is de kwaliteit bij UPC niet beter dan bij de boerenkabel cai hier bij ons in H.I. Ambacht. Tenminste dat is wat mij opviel. Mijn schoonouders die in Dordt wonen hebben ook UPC en hoor ik ook niet anders dan mopperen over het kastje...Ik zou er wat verder moeten induiken om een de tv beter af te stellen om er een eerlijker antwoord op te geven. Maar maakt de 9903 dan geen super plaatje van het UPC signaal ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars18 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:34:
[...]

Ik heb versie

q522e-0.64.30.1

https://www.p4c.philips.c...oftware&hlt=Link_Software

deze moet als het goed is het probleem oplossen
Ja dat denk ik ook als ik het goed lees in de beschrijving. Alleen krijg ik die nieuwe update er niet op. Ik moest wachten op een nieuwere versie en als het nog niet lukte dan moet ik ff philips terugbellen en dan zou de technische dienst langskomen. Ik hoor het wel als je deze update heb gezet en als het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
pascalbulsing schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:02:
Maar maakt de 9903 dan geen super plaatje van het UPC signaal ? ;)
Om het onderwerp maar weer ontopic te maken haha.

Sja, ik moet zeggen dat Discovery en NGC HD er gelikt uitzien op de 9903, hoewel ik in het NGC logo wel een lichte trilling waarnam. Ik heb overigens Noise Reduction uitgezet, want dat voegt bij het digitale signaal niets toe. In de slaapkamer heb ik sinds de 9903 ook een kleine 19" van philips (met overigens een identieke GUI als de 9903) en daar viel het me bij het analoge signaal op dat de noise redunction wel degelijk goed werk levert: analoge noise verdwijnt inderdaad voor een flink deel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:19:
[...]

Ja dat denk ik ook als ik het goed lees in de beschrijving. Alleen krijg ik die nieuwe update er niet op. Ik moest wachten op een nieuwere versie en als het nog niet lukte dan moet ik ff philips terugbellen en dan zou de technische dienst langskomen. Ik hoor het wel als je deze update heb gezet en als het probleem is opgelost.
Ja heb hem hier nu draaiende en volgens mij is het probleem wel weg,

iedergeval beter als eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Voor de 37PFL9603D/H is nieuwe firmware beschikbaar. Na installatie viel me op dat de lag in audio veel minder is dan voorheen, zelfs met verbeteringstechnieken voor beeld aan. Voor de rest is me niets opgevallen en kan ook nergens een lijst vinden met wijzingen in deze firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny2008 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:25:

Ik heb de 8140 met de 42PFL9703H in combi met standaard sts8001.
Aansluitingen soundbar gaan naar onderen, aansluitingen achter klepje, en unit kan met beugel vlak tegen de muur aan.
Mooi geluid aansluiting met easylink naar de tv enige minpunt dat geluid in te grote stappen omhoog en omlaag gaat. Een stap soundbar is gelijk 3 stappen volume op de tv, this sucks. Moet hier nog even induiken waarom en of dit op te lossen is.
Is een schoonheids foutje van philips.
Ik ben inmiddels op de hoogte van de aansluitingen. Die zijn mooi weggewerkt.
Heb hem zaterdag even bekeken in de winkel.
Evengoed bedankt voor de info :)

Maar ik wacht nog even met de aankoop, want ik zit nog steeds met de Aurea in m'n hoofd. Die wil ik eerst eens zien (nieuwe model; 42PFL9903)
Als ik besluit om mijn 9603 weg te doen voor een Aurea dan zou er een HTS8150 i.p.v. 8140 bij komen. Die past er beter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Hallo,

ik zou graag jullie mening willen over het volgende; Thuis heb ik sinds kort een nieuwe tv hoek bestaande uit:

Philips LCD 42pfl7403D (100hz/full HD)
Humax IRHD5000 (hd tuner voor ziggo)
Sony Home cinema set met ingebouwde dvd speler
Sony PS3
Xbox360

NU heb ik dit als volgt aan gesloten:

Ziggo tuner ---> TV (Met HDMI)
Home cinema ---> TV(HDMI voor dvd overdracht)
TV ---> Home cinema (digital coax voor geluid van ziggo)
PS3 ---> TV (HDMI, alleen beeld)
PS3 ---> Home cinema (optisch, alleen geluid)
xbox360 ---> TV (Y,Pr,Pb, alleen beeld)
xbox360 ---> home cinema (optisch, alleen geluid)

Is dit een goede manier van aansluiten geweest? Of zouden jullie het anders doen. Ik ondervind namelijk een probleem...

Ik heb het probleem dat als ik digitv kijk het geluid een vetraging heeft. (lipsync probleem). Op de ziggo tuner kan ik een vertraging instellen maar die krijg ik niet goed. Op de tv zit geen mogelijkheid voor lipsync en op de home cinema ook niet.

Kan dit liggen aan de manier van aansluiten? Of heeft het een andere oorzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Heeft de tv een HDMI uitgang? (tweede regel van jou, tv>home cinema)

Dat jij een lipsync probleem hebt is logisch, jij sluit de ps3 direct op je home cinema aan.

Wat je zou moeten doen is alle bronnen via hdmi op de tv aansluiten en de home cinema aansluiten op de digi-out van de TV. Op die manier is je geluid gesynced met het beeld.
Zit je alleen wel met het probleem dat alleen de bron die is aangesloten op hdmi3 ook daadwerkelijk meerkanaals geluid via je home-cinema gaat geven (ik meen tenminste dat dit nog steeds het geval is bij de nieuwe serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Raymond schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:17:
Heeft de tv een HDMI uitgang? (tweede regel van jou, tv>home cinema)

Dat jij een lipsync probleem hebt is logisch, jij sluit de ps3 direct op je home cinema aan.

Wat je zou moeten doen is alle bronnen via hdmi op de tv aansluiten en de home cinema aansluiten op de digi-out van de TV. Op die manier is je geluid gesynced met het beeld.
Zit je alleen wel met het probleem dat alleen de bron die is aangesloten op hdmi3 ook daadwerkelijk meerkanaals geluid via je home-cinema gaat geven (ik meen tenminste dat dit nog steeds het geval is bij de nieuwe serie).
Ik heb het even aangepast. Ik heb inderdaad geen HDMI out.

Maar om even te reageren op jou oplossing. Dit heb ik dus gister getest met mijn Ziggo HD receiver. Deze heb ik met een hdmi kabel aangesloten op mijn TV. Vervolgens een digital coax naar mijn home cinema. Maar dan heb ik dus een groot lipsync probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zit die coax tussen de tv en de home cinema, of tussen de ziggo box en de home cinema?

Je moet de TV als bron voor het geluid naar de home cinema laten dienen, de tv zorgt namelijk voor een vertraging in het geluid die het beeld en geluid weer in de pas laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Raymond schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:27:
Zit die coax tussen de tv en de home cinema, of tussen de ziggo box en de home cinema?

Je moet de TV als bron voor het geluid naar de home cinema laten dienen, de tv zorgt namelijk voor een vertraging in het geluid die het beeld en geluid weer in de pas laat lopen.
Ik heb de ziggo met HDMI aangesloten op de TV (hdmi 1). Vervolgens met de digitale coax naar de home cinema.

Ik heb ook al eens geprobeerd om met met rood/wit kabels rechtstreeks van de ziggo naar de home cinema en met hdmi naar de tv te gaan. Maar dat geeft dezelfde lag in geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat is vreemd. Heb je dat alleen met de ziggo box, of ook met de andere apparatuur? De uitgangen van de tv zouden synced moeten zijn. Hoewel ik trouwens niet echt op de hoogte ben van de specs van jouw tv (alleen met de specs van de 9xx3 serie). Staat er wel bij dat die uitgangen synced zijn?

Zie voor extra info ook even het plaatje van de in/uitgangen op de laatste bladzijde van dit pdfje:
http://www.p4c.philips.co...37pfl9603h_10_pss_aen.pdf

Btw: het geluid zou voor moeten lopen op beeld, niet achter.

[ Voor 20% gewijzigd door Raymond op 22-10-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Raymond schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:45:
Dat is vreemd. Heb je dat alleen met de ziggo box, of ook met de andere apparatuur? De uitgangen van de tv zouden synced moeten zijn. Hoewel ik trouwens niet echt op de hoogte ben van de specs van jouw tv (alleen met de specs van de 9xx3 serie). Staat er wel bij dat die uitgangen synced zijn?

Zie voor extra info ook even het plaatje van de in/uitgangen op de laatste bladzijde van dit pdfje:

Ja dat is zeker vreemd. Snap er ook helemaal niks van.

Ik heb momenteel nog maar 1 blu-ray (earth) en daar is het lastig om te bepalen of er een verschil zit tussen geluid en beeld. Met spelen van games (xbox360 aangesloten met optisch naar home cinema en y Pb Pr naar tv) heb ik er volgens mij geen last van... Dus ik denk dat er met de ps3 en xbox geen problemen zijn.

Maar er staat wel bij dat de uitgangen gesynced zijn.
http://www.p4c.philips.co...10/42pfl7403d_10_cow_.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door pgerrits op 22-10-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ze hebben eindelijk weer eens een releasenote neergezet:

Wat me trouwens opvalt is dat de 058.015 software niet genoemd word en deze wel degelijk op mijn tv staat.
Gek genoeg heb ik de 0.58.14.1 nog nooit ergens gezien...

Q591E_0.83.0.0
• replaces all previous releases, including Q591E_1.58.14.0.
• problems with installation algorithm for DVB-T UK solved.
• audio problems with certain STB devices solved.
Q591E_0.58.14.1
• Improvements for DNLA(decrease time to display thumbnails)
• Improvements DVB-T for France(region with the Belgian boarder)
Q591E_0.58.11.0
• Improvement of the OSD after start-up.
Q591E_0.58.8.0
• Missing of information on TXT pages has been solved.
• Improved settings when identifying the source as a 'PC'.
• Resolving the fact that mouse movements lag behind.
• Solution about disappearing subtitles with DVB-C.
• Sporadically no picture on DVB-C channels with specific CAM's and when
starting up the TV, has been solved.
Q591E_0.58.5.0
• Improvement of the connection via HDMI with Bose system.
• Improvement of stand-by behaviour.
• Improvements for EPG behavior in UK.
• Functionality added for Australia and Finland.
• Improvement scroll behavior remote control.
• supports MPEG4 in Spain.

[ Voor 6% gewijzigd door bulsing op 22-10-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvdv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2024
Hoe kan je je huidige softwareversie opvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo nu en dan staat hij in de Engelse versie (eng) van de ".fur" bijvoorbeeld van de 37PFL9903H.

Soms is deze maar bij een van de types uit de serie te vinden, nu lijkt hij echter bij elk type te staan.
Dit valt op doordat de betreffende taal versie dan duidelijk groter van bestandsgrote is dan de rest (150kb ipv 66kb).

Overigens is er voor de bezitters van de 9x32 / 9900 ook een nieuwe change log te vinden.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Laatst online: 12-09 02:38

HE1

pgerrits schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:54:
[...]

Ja dat is zeker vreemd. Snap er ook helemaal niks van.

Ik heb momenteel nog maar 1 blu-ray (earth) en daar is het lastig om te bepalen of er een verschil zit tussen geluid en beeld. Met spelen van games (xbox360 aangesloten met optisch naar home cinema en y Pb Pr naar tv) heb ik er volgens mij geen last van... Dus ik denk dat er met de ps3 en xbox geen problemen zijn.

Maar er staat wel bij dat de uitgangen gesynced zijn.
http://www.p4c.philips.co...10/42pfl7403d_10_cow_.jpg
De lag die je hebt is logisch, gezien de tv 200ms maximaal vraagt voor beeldbewerking en het geluid uit je home cinama nagenoeg direct is. Deze lag kan je op 3 manieren oplossen in principe:

1. natural motion uitzetten bij de hdmi ingang van je ziggo tuner. vertraging moet dan weg zijn als je ziggo niet vertraagt anders heb je een omgekeerde lag.

2. vertraging instellen in de ziggo tuner, maar je geeft aan dat dit niet goed werkt, maar zou wel moeten werken. Misschien dat de vertraging hier maximaal 50-100ms ingesteld kan worden? dan hou je dus nog lag.

3. vertraging instellen op de home cinema set. Dit kunnen ze niet allemaal...op mijn onkyo set kan ik maximaal 100ms instellen en daarmee ben ik de lag bij het kijken van dvd's (met natural motion aan dus) al nagenoeg kwijt (niet meer merkbaar praktisch).

Bij de xbox en ps3 MOET JE PERSE natural motion uitzetten. Bij het spelen van een racespel b.v. is 100ms lag op je tv tov het bedienen van je controller killing als je goed wilt spelen en maakt bij b.v. een racespel het verschil tussen goed racen en helemaal bagger slecht racen (je knalt uit iedere bocht).

Hiervoor is ook het profiel 'spel' bij smart settings, hier staat nat.motion uit b.v. maar kan ook via persoonlijk settings op de bijbehorende hdmi.

success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
  • Laatst online: 14-06 02:18
Raymond schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:45:

Ik heb een 9703H en een soundbar, de eerste keer dat ik volgens het boekje alles had aangesloten kwam ik er ook achter dat mijn geluid achter liep op het beeld.
Ik heb toen op de tv de geluid setting veranderd naar easylink setting , tv uit en ff laten staan en alles opnieuw opgestart en probleem was voorbij.
Snap nog steeds niet hoe dit kon maar goed alles ok nu.
Dit ter illustratie dat het wel mogelijk is.
Als ik dvd op soundbar afspeel moet ik wel voor lag compenseren op de soundbar, die gaat trouwens maar tot 170 ms en dat is net aan.

gr, Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:36
Ik ben aan het uitzoeken wat precies de verschillen zijn tussen:
42pfl9603, 42pfl9703 en de pfl9803.
9803 is de enige met led backlight denk ik?
en verder is ambilight 2 (9603) en 3 voor 9703 en 9803 heeft weer ambilight 2 zo te zien?
Kan iemand dit bevestigen?
Zijn er verschillen in de beeldverwerking en de schermen op zich?
En zijn de stappen van 500 euro het waard (9603 =2000euro, 9703=2500euro en 9803=3000euro advies prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
9703 tov 9603 heeft ambilight spectra 3 ipv 2 (boven dus ook) en heeft ook nog een groter kleur bereik met weergeven (wide color gamut).
9803 tov 9703 heeft Led backlight wat met name ook bij dynamisch contrast beter zou moeten werken dan normale ccfl daar deze lokaler kan dimmen dan een lange ccfl. Daarnaast heeft deze dan wel weer net als de 9603 ambilight spectra 2.

Beeldkwaliteit technisch (theoretisch) klopt de prijs dus, 9603 -> 9703 -> 9803.
De verwerking chip is bij ze alle drie gelijk, alleen kunnen de 9703 en 9803 er dus meer uithalen door resp wide color gamut (9703 en 9803) en led backlight (alleen 9803).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel stil rond de 9903?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:52:
9703 tov 9603 heeft ambilight spectra 3 ipv 2 (boven dus ook) en heeft ook nog een groter kleur bereik met weergeven (wide color gamut).
9803 tov 9703 heeft Led backlight wat met name ook bij dynamisch contrast beter zou moeten werken dan normale ccfl daar deze lokaler kan dimmen dan een lange ccfl. Daarnaast heeft deze dan wel weer net als de 9603 ambilight spectra 2.

Beeldkwaliteit technisch (theoretisch) klopt de prijs dus, 9603 -> 9703 -> 9803.
De verwerking chip is bij ze alle drie gelijk, alleen kunnen de 9703 en 9803 er dus meer uithalen door resp wide color gamut (9703 en 9803) en led backlight (alleen 9803).
Als ik nou ambilight niet belangrijk vind. Is dan een 9603 net zo goed als een 9703?
En zijn de resultaten van 9803 Led backlight zoveel beter dan de "oude" techniek?

Wat is trouwens het verschil tussen de toevoeging D/10 of H/10?

[ Voor 3% gewijzigd door Dorus12 op 28-10-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Als je AmbiLight buiten beschouwing laat, is de meerwaarde van de 9703 t.o.v. de 9603 dus het wide color gamut panel. Je zult in de winkel moeten bekijken of je het verschil ziet en of je dat het prijsverschil waard vindt.
In de winkel vind ik het verschil tussen de LED backlight van de 9803 en de CCFL van de 9703 erg klein. Wel vind ik het veel glimmender scherm van de 9803 een (voor mij doorslaggevend) minpunt t.o.v. de 9703.

De 10 in de toevoeging geeft aan dat het toestel voor de Nederlandse markt is bedoeld (zegt mogelijk alleen iets over het meegeleverde netsnoer..), D betekent 'alleen DVB-T tuner (Digitenne)', H is 'ook DVB-C tuner (digitale kabel (bijv. Ziggo))'. Die laatste wordt in Nederland officieel niet ondersteund, maar er zijn mensen die het werkend hebben. Houd dan wel rekening met extra uitgaven voor een AlphaCrypt module. Enige echte voordeel is dan dat je de tuner van je kabelaar niet nodig hebt (die je dan toch al hebt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Wat dacht je van vlekken in de hoeken en een flikkerend beeld bij felle vlakken... Genoeg reden om idd weer stil van te worden.

Gelukkig is het geen incidenteel probleem wat ik alleen heb, maar weer die ik al bij verschillende 9903H heb gezien.. Here we go again; zucht

KLIK tot foto10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de hoeken heb ik gister toen ik het toestel in een winkel weer even bekeek niet gelet maar wel op de onderlinge kleurverschil van de leds in "wit"stand. En net als op jouw foto's waarneembaar is was dit ook in de winkel te zien. Wel zijn de verschillen voor mijn gevoel kleiner geworden tov wat ik bij mijn 9900 had.
Daarom zal het bij de 9603, 9703 en 9803 waarschijnlijk ook minder opvallen dan bij de vorige 9x32 serie.
Het is wel balen van die hoeken zeg., lijkt alsof de backlight wat te krap bemeten is voor de hoeken, maar ook de zijkanten links en rechts lijken wat zwakker dan de rest, maar niet zo als de hoeken.

Dan nog even naar de 9803 vragen.
Persoonlijk vind ik juist het glimmende beeld net wat prettiger / mooier ogen dan het mate van de 9703. Nadeel is natuurlijk wel de mogelijkheid van spiegelen.
Het is echter, zoals veel zaken, een persoonlijk iets.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 10:23
Ik heb de 9803 in de huiskamer staan maar totaal geen last van spiegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Brakius schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 07:24:
Ik heb de 9803 in de huiskamer staan maar totaal geen last van spiegeling.
Da's mooi. De indeling van mijn huis is zodanig dat ik ofwel het raam in de TV weerspiegeld zag (de hele buitenmuur is van glas), ofwel een grote lamp. Ik wilde daarom per se een niet-spiegelende TV als vervanger.
Maar natuurlijk is dat voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:37:
Op de hoeken heb ik gister toen ik het toestel in een winkel weer even bekeek niet gelet maar wel op de onderlinge kleurverschil van de leds in "wit"stand. En net als op jouw foto's waarneembaar is was dit ook in de winkel te zien. Wel zijn de verschillen voor mijn gevoel kleiner geworden tov wat ik bij mijn 9900 had.
Daarom zal het bij de 9603, 9703 en 9803 waarschijnlijk ook minder opvallen dan bij de vorige 9x32 serie.
Het is wel balen van die hoeken zeg., lijkt alsof de backlight wat te krap bemeten is voor de hoeken, maar ook de zijkanten links en rechts lijken wat zwakker dan de rest, maar niet zo als de hoeken.
Mijn vermoeden is dat het geen technische storing is maar door de (kristal?)glasplaat die ervoor zit.Het is duidelijk geen gewoon glas. Want als je recht voor het toestel zit is het iets minder, maar als je op ca. 30 graden kijk dan is het er weer wel. Draai je dan zie je de hoeken duidelijk donkerder en weer lichter worden.

Een medeforummer heeft hetzelfde probleem en ging hem ook melden bij Philips... Snap werkelijk niet dat dat bij de eindcontrole niet opgemerkt word.

Heb al gebeld, maar ze (ESK) willen het toestel meenemen voor onderzoek, maar daar heb ik eigenlijk niet zo'n trek in. Buiten het flikkeren van heldere vlakken ben ik helemaal tevreden met het toestel. Ambilight is goed, geluid is goed. nu echte 1080P alleen die hoekjes blijven irriteren...
Zal ongetwijfeld een vervolg krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door bulsing op 29-10-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:13:
[...]
Buiten het flikkeren van heldere vlakken ben ik helemaal tevreden met het toestel. Ambilight is goed, geluid is goed. nu echte 1080P alleen die hoekjes blijven irriteren...
Zal ongetwijfeld een vervolg krijgen.
Hum, wou hem eigenlijk donderdag of vrijdag gaan kopen.
Is het effect van de donkere hoeken niet wat te verminderen door instellingen aan te passen ?

Zijn de hoeken/flikkeren tijdens kijken van TV/FILM echt storend, of is het meer dat je het nu weet en je je er aan stoort ?

Gibb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:41:
[...]

Hum, wou hem eigenlijk donderdag of vrijdag gaan kopen.
Is het effect van de donkere hoeken niet wat te verminderen door instellingen aan te passen ?

Zijn de hoeken/flikkeren tijdens kijken van TV/FILM echt storend, of is het meer dat je het nu weet en je je er aan stoort ?

Gibb
Het flikkeren is incidenteel en wel duidelijk zichtbaar. 't is niet altijd maar bij heldere vlakken zie het flikkeren. Net alsof dat stukje weer ouderwets 50hz is.

De hoeken zijn met de instellingen niet weg te halen. Op zich is het niet overdreven storend, maar bij egale beelden weer duidelijk zichtbaar.

Ik zou 'm d'r niet voor laten staan, maar da's persoonlijk. Ik heb er alle vertrouwen in dat Philips met een mooie oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:38:
[...]
Ik zou 'm d'r niet voor laten staan, maar da's persoonlijk. Ik heb er alle vertrouwen in dat Philips met een mooie oplossing komt.
Thanks again !

Mooi, ik koop hem wel bij de Mediamarkt, dan kan ik hem altijd binnen 14 dagen terug brengen ;)
Qua prijs maakt het toch niet uit en 14 dagen op proef is wel fijn aangezien ik nog nooit iets met abmbilight heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
euuh, weet je heel zeker dat het qua prijs niks uitmaakt? Naar mijn ervaring scheelt het 20-30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:30:
euuh, weet je heel zeker dat het qua prijs niks uitmaakt? Naar mijn ervaring scheelt het 20-30%
De 42PFL5603D/12 was bij MM bijvoorbeeld 1100 euro (vestiging middelburg)
Ik heb hem gekocht voor 836.

Eerst had ik hem bij Redcoon gekocht, maar deze was kappot. Zie:
http://gathering.tweakers...message/30866667#30866667

Deze is terug opgehaald door Redcoon, maar ze konden geen nieuwe leveren. Ik heb dus mijn geld terug gehad. (binnen 1 dag stond het op mijn rekening terug).
Daarna bij Plasma-Discounter besteld, en binnen 2 dagen was ie geleverd.

[ Voor 37% gewijzigd door M a r c o op 29-10-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:30:
Ik dacht dat de Aurea/Aurea II een vaste minimale prijs hadden, prijsafspraken opgelegd door Philips. Of is dit nu niet meer het geval. Ik ben hem nog niet goedkoper tegengekomen dan 3499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de folders zal hij waarschijnlijk inderdaad niet lager geprijst te vinden zijn, maar onderhandelen is altijd mogelijk.
Veel winkels hebben alleen al afspraken met diverse bedrijven / instanties met 5 of 10% korting op het gehele assortiment. Of bij gebruik van creditcard van de betreffende keten. meestal staat daar wel iets over uitgezonderde artikelen maar in de meeste gevallen zal de aurea niet onder die "uitzonderingen" vallen en hoort daar dus die korting al over gegeven te worden. Dus 5 % op de "advies prijs" is al zeer zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:26:
In de folders zal hij waarschijnlijk inderdaad niet lager geprijst te vinden zijn, maar onderhandelen is altijd mogelijk.
Veel winkels hebben alleen al afspraken met diverse bedrijven / instanties met 5 of 10% korting op het gehele assortiment. Of bij gebruik van creditcard van de betreffende keten. meestal staat daar wel iets over uitgezonderde artikelen maar in de meeste gevallen zal de aurea niet onder die "uitzonderingen" vallen en hoort daar dus die korting al over gegeven te worden. Dus 5 % op de "advies prijs" is al zeer zeker mogelijk.
Ik dacht dat bij dat bij de aurea 1 niet kon, tenminste dat werd mij overal verteld.

Afdingen dus bij de Mediamarkt ;)...
Heb wel zin in de nieuwe Senseo erbij, lol

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Pascal,

Ik heb hem net bij expert bekeken, maar kon er geen donkere cq verkleuringen/flikkeringen in zien of heb je het alleen bij het menu/flims/tv? Straks ligt het alleen aan jou toestel (lees je hebt veel pech)
Ik vond het beeld wel rete strak pffff.

En toch heb ik het idee dat hij iets kleiner is as de Aurea I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:09:
[...]

Ik dacht dat de Aurea/Aurea II een vaste minimale prijs hadden, prijsafspraken opgelegd door Philips. Of is dit nu niet meer het geval. Ik ben hem nog niet goedkoper tegengekomen dan 3499.
Bij beterwitgoed.nl is hij voor €2.999 te koop. Gevonden op kieskeurig. Misschien is even wachten nog verstandig.

Edit:
Hmm, dat is de 37"...

[ Voor 4% gewijzigd door DelTorro op 29-10-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voorbeeldjes van 5% korting.
Vakbondsleden (FNV) krijgen bij BCC, en It's gaat daar doorgaans in mee, 5% korting op het assortiment als k me niet vergis.
It's geeft 5% korting indien je betaalt met hun creditcard, die je het eerste jaar gratis krijgt (en daarna gewoon kunt opzeggen). In beide gevallen wordt zover ik weet de Philips aurea niet buitengesloten. De winkel probeert dit wel, maar de voorwaarden laten hier meestal geen reden toe open.

De buiten maat van de nieuwe aurea zijn meen ik inderdaad iets kleiner, iets wat ik zelf wel wat mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta ook op het punt om de Aurea te kopen, samen met de Philips soundbar: moet een heel mooie combi zijn. Twijfel alleen nog over 37" of 42", zit er vrij ver vanaf (4 a 5 meter), maar wil de tv niet te veel laten overheersen in het interieur. Had m'n keuze eigenlijk al gemaakt voor de 37", maar hoor nu toch wel wat geluiden dat ik voor de 42" moet gaan. Lastig O-).

Verder heb ik ook wel een vraagje: hoeveel gebruiken de mensen die de tv hebben de actieve rand van het scherm. Alleen tijdens films kijken, of ook tijdens 'gewoon' tv kijken (nieuws, sport, docu's, etc)..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:01:
... Twijfel alleen nog over 37" of 42", zit er vrij ver vanaf (4 a 5 meter)...
Wij zitten thuis ook een meter of 4/5 van de tv vandaan en hebben sinds kort een 42". (wel geen Aurea)
In vind dit een zeer mooie maat, en zeker niet te groot.
Ik denk zelfs dat een 47" ook nog goed had gekund op die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ik sta ook op het punt om de Aurea te kopen, samen met de Philips soundbar: moet een heel mooie combi zijn. Twijfel alleen nog over 37" of 42", zit er vrij ver vanaf (4 a 5 meter), maar wil de tv niet te veel laten overheersen in het interieur. Had m'n keuze eigenlijk al gemaakt voor de 37", maar hoor nu toch wel wat geluiden dat ik voor de 42" moet gaan. Lastig O-).

Verder heb ik ook wel een vraagje: hoeveel gebruiken de mensen die de tv hebben de actieve rand van het scherm. Alleen tijdens films kijken, of ook tijdens 'gewoon' tv kijken (nieuws, sport, docu's, etc)..?
Ga gewoon voor de 42". 37" is echt te klein voor 4-5 meter afstand. Daar komt nog bij dat we eens moeten afstappen van het verhaal dat een tv overheersend zou zijn. Een bankstel is ook overheersend, net zoals elk ander meubelstuk. Het toestel is onderdeel van je woonkamer, waarom dan 'overheersend'

Waarom zou je de rand uitzetten en er wel voor betaald hebben. Het voegt juist iets toe aan het kijken waarom dan uitzetten.
Geloof me, als je het eenmaal ervaren hebt dan wil je het niet eens meer uitzetten.

Succes met je aankoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:32:
[...]

Ik dacht dat bij dat bij de aurea 1 niet kon, tenminste dat werd mij overal verteld.

Afdingen dus bij de Mediamarkt ;)...
Heb wel zin in de nieuwe Senseo erbij, lol
Ik heb de Aurea1 destijds voor 3400 meegekregen, terwijl hij voor 3999 in de schappen stond. De Aurea2 stond voor 3499 bij de Mediamarkt en die heb ik voor 3400 meegekregen, samen een leuke 19" Philips breedbeeld voor in de slaapkamer (listprice: 279).

Effe doorzeuren, afdelingsmanager erbij laten komen en vooral laten zien dat je NU koopbereid bent en bij de goeie prijs meteen je pinpas/creditcard trekt doet wonderen.

Maar helaas heeft de Aurea2 toch ook weer een aantal gebreken die eigenlijk onacceptabel zijn (donkere hoeken, flikkeringen in (imho) vooral groene of lichtgrijzige scenes) en dus herhaal ik Pascal: here we go again. Philips leert het ook _nooit_.... En waarom trappen wij er toch steeds in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie

Mij mij staat ie eigenlijk standaard aan en schuif ik vooral met de intensiteit (minder intens bij journaal etc). Soms zet ik hem ook wel eens uit, als ik er geen zin in heb, als het erg laat is en ik 'minder licht' in de woonkamer wil hebben. Ik denk dat het minder dan 20% van de tijd is.

De soundbar is veel te duur voor wat je krijgt en het is een schande dat er geen Bluray uitvoering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de afgelopen week flink geonderhandeld over een 47PFL9703
Tot nu toe is de prijs 2450 en misschien een HDMI kabel, hier gaat de 300 euro cashback van philips dan nog af.

Heeft iemand een betere deal kunnen maken, ik wil dit weekend de koop gaan afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij is dat een prima aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:49:
Ik heb de afgelopen week flink geonderhandeld over een 47PFL9703
Tot nu toe is de prijs 2450 en misschien een HDMI kabel, hier gaat de 300 euro cashback van philips dan nog af.

Heeft iemand een betere deal kunnen maken, ik wil dit weekend de koop gaan afronden.
Dat is een mooie prijs.
Ik neem aan in een reguliere winkel.
Ik dacht dat internetwinkels uitgesloten waren van die cashback actie.
Lekker kopen en genieten.
Beetje goeie HDMI kabel is natuurlijk ook leuk erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel post ;(

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit er 4 a 5 meter vanaf, dan is een 42" echt niet té groot. Ik heb dit formaat en zit er 2m vandaan.
Bevalt me prima 8)

Daarbij, de soundbar is eigenlijk gemaakt voor het 42" model qua formaat. Bij een 37" ziet dat er minder mooi uit als ie aan beide zijden uitsteekt t.o.v. je tv.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aurea II gekocht... Of liever mijn vriendin gedaan, ik moest werken... :(
Uit eindelijk bij de ITS gekocht voor 3200 euro, standard garantie en aanstaande zaterdag bezorgd.
Verder morgen wij hem 2 weken op proef mits er geen enkele beschadiging op komt, logisch.

Niet slecht toch ;)

Een vraagje nog, standaard zit er 1 jaar fabrieksgarantie op. Extra garantie bijkopen is vrij duur en volgens mijn neef welke altijd bij de Dixon werkte afzetterij. Wat is jullie insteek hierbij vooral omdat de aurea vrij duur is. Hoe is jullie ervaring met philips garantie.

Als laatste heeft iemand de There’s Only One Sun HD movie of een ander HD Demo om de aurea even te laten zweten ?

Gibb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:01:

Een vraagje nog, standaard zit er 1 jaar fabrieksgarantie op. Extra garantie bijkopen is vrij duur en volgens mijn neef welke altijd bij de Dixon werkte afzetterij. Wat is jullie insteek hierbij vooral omdat de aurea vrij duur is. Hoe is jullie ervaring met philips garantie.

Als laatste heeft iemand de There’s Only One Sun HD movie of een ander HD Demo om de aurea even te laten zweten ?

Gibb
Wat betreft garantie: je koopt er geen extra zekerheid mee. In nederland mag je als consument gewoon verwachten dat apparaten langer dan 1 jaar probleemloos meegaan. Echter, je recht hebben en je recht krijgen zijn twee aparte dingen. Na die 1 jaar zul je moeten bewijzen dat het apparaat tekort gekomen is en dat het niet aan jouw handelen te wijtenis. Middels de extra garantie koop je die discussie voor 3 of 5 jaar af.

Ik heb persoonlijk een goeie rechtsbijstand verzekering, extra garantie koop ik nooit, ook niet op de Aurea. Ik heb zelfd bij Block gewerkt tijdens mn studententijd en als verkoper krijg je behalve een fabrieksbonus op bepaalde premium modellen van apparaten (waarom denk je dat verkopers je proberen te upsellen vaak? Niet alleen omdat ze zo graag de omzet van de winkel willen verhogen, hoewel veel ketens die score wel bijhouden en 'verkopers van de maand' aanwijzen en belonen... Maar vooral omdat ze dan op dat verkochte apparaat 25 of 50 euro zelf in hun zak steken...) ook een bonus op de garantiecertificaten.

Wat betreft de "There is only one sun" film: er zijn zoveel betere demo's. Persoonlijk vind ik bv de Madonna 'Confessions Tour' hele goeie demo scenes hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
pascalbulsing schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:26:
[...]

Wat dacht je van vlekken in de hoeken en een flikkerend beeld bij felle vlakken... Genoeg reden om idd weer stil van te worden.

Gelukkig is het geen incidenteel probleem wat ik alleen heb, maar weer die ik al bij verschillende 9903H heb gezien.. Here we go again; zucht

KLIK tot foto10.jpg
Ik heb dus ook last van de donkere hoekjes en ook ik vind het niet kunnen, vooral omdat alle goedkopere philips modellen het stuk voor stuk NIET hebben.

Verder heb ik vandaag simultaan Earth op de 9903 en op een simpele VGA monitor van Dell zitten bekijken, afgespeeld op mijn HTPC met VGA en HDMI out. Wat me opviel is dat het beeld op de Dell veel rustiger was qua knippering van het contrast, het door jou beschreven 50 Hz fenomeen. Verder viel het me op dat een bepaalde schokking in het beeld verdween als ik alle HD filters uit zetten. Vooral de Active Sharpness helemaal uit deed wonderen, veel vloeiender beeld. Dynamic contrast aan gaf juist weer een beter beeld, terwijl het wel mpeg artifacts die op de Dell niet zichtbaar waren heel ernstig weer liet geven in de vorm van wit flikkerende artifacts.

Ik ben er nog niet uit, ook dit toestel stelt mij weer een beetje teleur en Philips maakt mn verwachtingen toch helaas, tegen beter weten/hopen in, niet waar. Maar ja, er is gewoon helemaal geen ander alternatief, dus of ik hem terug ga sturen.... Ik weet het nog niet, maar er moeten niet heel veel andere klachten bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odiebla schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:56:
[...]

Mij mij staat ie eigenlijk standaard aan en schuif ik vooral met de intensiteit (minder intens bij journaal etc). Soms zet ik hem ook wel eens uit, als ik er geen zin in heb, als het erg laat is en ik 'minder licht' in de woonkamer wil hebben. Ik denk dat het minder dan 20% van de tijd is.

De soundbar is veel te duur voor wat je krijgt en het is een schande dat er geen Bluray uitvoering is.
Wat betreft Blu-ray. Als ik bij de specs kijk van de HTS9810 staat er geen Blu-ray bij, maar bij deze foto brand er wel degelijk een blu-ray logo...

Staat overigens nog niet op de NL site van Philip, wel op de Duitse.
Mooi systeem.

*gaat nu verder met het ophangen van de 8140 soundbar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de 42PFL7603D gekocht bij de MM, kom er nu achter dat er twee typen zijn die vrijwel identiek zijn nl. de:
42PFL7603D / 10 en de 42PFL7603D / 12

Nu heb ik de 2 specificatie pdf bestanden naast elkaar gelegd en vergeleken, en wat blijkt er zit helemaal geen verschil in deze 2 typen 8)7
Weet iemand waar er een eventueel verschil zit of is de specificatie niet juist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Even een Philips vraag, niet per se LCD.

Philips maakt ook plasma tv's toch? Zijn deze verkrijgbaar met ambilight? Of is dit alleen LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:21:
Heb net de 42PFL7603D gekocht bij de MM, kom er nu achter dat er twee typen zijn die vrijwel identiek zijn nl. de:
42PFL7603D / 10 en de 42PFL7603D / 12

Nu heb ik de 2 specificatie pdf bestanden naast elkaar gelegd en vergeleken, en wat blijkt er zit helemaal geen verschil in deze 2 typen 8)7
Weet iemand waar er een eventueel verschil zit of is de specificatie niet juist :?
Die code .../10 en .../12 zijn landcodes. Check de openingspost voor een uitleg van de typenummers, daar staat het beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:26:
[...]

Die code .../10 en .../12 zijn landcodes. Check de openingspost voor een uitleg van de typenummers, daar staat het beschreven.
Bedankt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 10:10
zojuist mijn nieuwe 42pfl9603 aangesloten (UPC digital).
Was eerst nogal bang voor en teleurstelling omdat ik een heel goede CRT heb (Philips 36inch 100hz pixel plus)
maar moet zeggen dat het beeld erg mooi is. alleen de wat oudere TV programma's zien er minder mooi uit maar moet ook nog spelen met de instellingen.
Zojuist ER gekeken en haar scherp.
Zit eer 3,5 meter vanaf.

Blues clues ziet er trouwens heeeel slecht uit, echt om te lachen zo slecht (in verhouding tot crt) maar de kids zal het niet storen :)

Heb hem trouwens voor 1649 euro en daar gaat dan nog 200 euro cashback vanaf dus uiteindelijk 1449.-
MM almere. Ben wel en paar keer heen en weer gelopen tussen MM, Scheer en foppen en de ITS. als je bedenkt dat de winkel prijs normaal 1999.- is niet slecht denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:24:
Even een Philips vraag, niet per se LCD.

Philips maakt ook plasma tv's toch? Zijn deze verkrijgbaar met ambilight? Of is dit alleen LCD?
Philips heeft nog maar een zeer beperkt aantal plasma schermen, dit zijn verder overwegend oudere modellen, 2007 en ouder. Zover ik verder kan vinden zijn deze allen zonder ambilight en ook geen full hd.
Ik verwacht zelf dat het alleen nog "rest partijen" zijn die aangeboden worden, ik verwacht van Philips geen nieuwe plasma schermen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag heb ik de 47PFL9703 gekocht voor 2410 euro! Na cashback dus 2110, een mooi deal lijkt me.

Ik heb een topfield 7700 HSCI ontvanger. Weet iemand de inleercode voor de afstandbediening van Philips voor deze receiver? Kan deze niet vinden.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.