Volgens mij komt dat omdat je dan al de laatste software erop hebt staan.
Ik moet zeggen dat ik al in geen tijden VC games heb gespeeld, sinds ik die PS3 heb wordt de Wii vooral voor partygames gebruikt en die zitten niet binnen de VC (ik heb ze in ieder geval niet). Ik geloof dat de problemen vooral te maken hebben met de 480p waarop je je Wii zet als je hem over component aansluit, niet alle VC games kunnen werken in 480p, vandaar de issues.MetroidPrime schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:03:
[...]
[...]
Bedankt voor de info. Zelf laat ik het geluid sowieso via de TV naar een versterker lopen, dus dat zal geen probleem zijn. Guitar Hero was één van de spellen waarbij ik het meeste voor de lag vreesde, maar als het daarin al niet merkbaar is, dan zal het met de lag wel goed zitten.
Hoe zit het eigenlijk met het spelen van Virtual Console spellen op de Wii over component bij deze TV? Veel TV's schijnen namelijk problemen te hebben met het weergeven van VC spellen over component.
De 9603 ondersteunt ook 480i/586i over component, dus volgens mij zijn VC games geen probleem, alhoewel ik deze zelf niet heb.
Het probleem zat hem volgens mij in tv's die dat dus niet ondersteunen en als de game dan geen 480p ondersteunt je dus zwart beeld krijg en je kabel moet verwisselen met de composite om VC games te kunnen spelen.
Maar misschien dat iemand met deze tv èn een Wii èn VC games uitsluitsel kan geven.
Het probleem zat hem volgens mij in tv's die dat dus niet ondersteunen en als de game dan geen 480p ondersteunt je dus zwart beeld krijg en je kabel moet verwisselen met de composite om VC games te kunnen spelen.
Maar misschien dat iemand met deze tv èn een Wii èn VC games uitsluitsel kan geven.
Ik ga dit weekend voor de 47PFL7403D kijken mogelijk, heb er nog weinig ervaringen van kunnen lezen maar wel deze week op een niet digitale televisie aansluiting heen gekeken. Ik was zeer te spreken over het standaard geluid van het toestel en het aantal aansluitingen is wellicht ook meer dan nodig op dit moment. Ik wil het verschil graag zien tussen digitale televisie maar had die mogelijkheid helaas niet en om nou met die televisie te slepen.
Freelance tweaker
Ik heb de 37pfl9603 en een xbox en merk absoluut geen vertraging met natural motion uit. Mocht je home cinema set hebben met coax digitaal in: de tv geeft het dolby5.1 geluid van de xbox door via de coax uit van de tv op mijn tv....ik heb nog geen ervaringen van mensen gehoord dat bij hun ook werkt.MetroidPrime schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:48:
Ik ben zelf geïntresseerd in de Philips 32PFL9603 als vervanging van mijn huidige TV. Ik wil op de TV o.a. mijn Wii en Xbox 360 aansluiten, maar ik heb begrepen dat er nog steeds een klein beetje lag aanwezig is in de game-mode van de TV(ongeveer 30ms). Heeft er iemand ervaring met het spelen van Xbox 360 of Wii spellen op deze TV die mij kan vertellen hoe erg merkbaar deze lag in de praktijk is?
mvg.
Anoniem: 234095
Ik heb vanmiddag even de nieuwe Aurea gezien, maar ik vindt het een mooi toestel.
Ik vroeg naar in ruil voor mijn huidige Aurea maar 1500 euro
is niet veel, dus ik denk er nog maar even over na.
Ik vroeg naar in ruil voor mijn huidige Aurea maar 1500 euro
Anoniem: 276348
Heeft iemand nog firmware update versie 8 op zijn harde schijf staan voor de 9703 serie??
Vandaag mijn nieuwe tv opgehaald, 42PFL9703 en daar zit die firmware in. Voordat ik update naar 11 zou het fijn zijn om eerst 8 te hebben. Bevalt 11 niet kan ik altijd nog downgraden.
Heb wel de engelse versies van de firmwares, maar het is mij niet bekend of daar ook NL als taal inzit...
Vandaag mijn nieuwe tv opgehaald, 42PFL9703 en daar zit die firmware in. Voordat ik update naar 11 zou het fijn zijn om eerst 8 te hebben. Bevalt 11 niet kan ik altijd nog downgraden.
Heb wel de engelse versies van de firmwares, maar het is mij niet bekend of daar ook NL als taal inzit...
Sinds gisteren heb ik de 37PFL9603H in huis in combinatie met een alphacrypt. Installatie is zo voor elkaar. Kan nu genieten van DVB-C via Ziggo (west Brabant) zonder extra decoder. Voor de mensen die hier ook aan beginnen:
- Stel je TV in op Finland, hierbij wordt DVB-C enabled. (de menu's etc. kunnen gewoon in het NL, dus hier merk je verder niets van)
- Schrijf vanuit je oude decoder even op wat je netwerk id en Mhz. frequentie is, die moet je namelijk instellen.
- En je hebt natuurlijk een Alphacrypt voor in het Common Interface Slot nodig, het decoder kaartje waar je je smartcard in doet.
- Koop de 37PFL9603H en niet de 37PFL9603D. Op laatstgenoemde zit geen DVB-C tuner.
Afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe LCD TV 9803 gekregen. Maar, ik zie vandaag dat er 1 dode pixel aanwezig is. Deze zit boven in het beeld. Hoe kijkt Philips hier tegen aan, is dit garantie?
Handleiding al gelezen?Brakius schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:44:
Afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe LCD TV 9803 gekregen. Maar, ik zie vandaag dat er 1 dode pixel aanwezig is. Deze zit boven in het beeld. Hoe kijkt Philips hier tegen aan, is dit garantie?
Klinkt alsof ze 99,999% werkende pixels garanderen - wat niet echt geweldig is, met 1920x1080 is dat dus maximaal 2073 defecte pixels. Is die dode pixel eigenlijk zichtbaar als je er *niet* met je neus bovenop zit, maar op normale kijkafstand?Pixelkenmerken
Dit LCD-apparaat heeft een groot aantal kleurenpixels. Ondanks de minimaal 99,999% effectieve pixels, kunnen er mogelijk voortdurend zwarte puntjes of heldere lichtpuntjes (rood, groen of blauw) op het scherm verschijnen. Dit is een structureel kenmerk van het scherm (binnen veel voorkomende industriestandaarden); het is geen defect.
Waar heb je het apparaat gekocht? Internet, mediamarkt? Wat zegt de verkoper hier over?
Ik had vanochtend ook nog een schrikmoment met mijn nieuwe 42PFL9703.
Gisteren pixeltest gedraaid en ik zag linksboven een vreemd lijntje. Vanochtend schetm bekeken met zaklamp er schuin op. Zag ik allerlei lange en korte krassen op het scherm, alleen links!!
Zacht wrijven met microfiber doek hielp niet...Ik dacht al dat ik heb ik weer...
Nadat ik op internet iets gevonden had van iemand die ook een rkas op het scherm van zijn nieuwe tv had en dit met vloeistof had verwijderd denk ik: Ik doe nog een poging maar dan met droge microfiber doek, alvorens de tv om te ruilen, want verder doet ie het prima, geen piepen etc.
Hard wrijven over alle krassen en krasjes die vreemd genoeg alleen links zaten heeft ze allemaal verwijderd...Ik was er wel huiverachtig voor...Ik denk dadelijk duw ik het scherm kapot...
Je zou haast denken op de fabriek hebben ze geknoeid met een of andere lijm bij het in elkaar zetten van het scherm???
Ik weet ook niet hoe zo'n scherm in elkaar wordt gezet.
Gisteren pixeltest gedraaid en ik zag linksboven een vreemd lijntje. Vanochtend schetm bekeken met zaklamp er schuin op. Zag ik allerlei lange en korte krassen op het scherm, alleen links!!
Zacht wrijven met microfiber doek hielp niet...Ik dacht al dat ik heb ik weer...
Nadat ik op internet iets gevonden had van iemand die ook een rkas op het scherm van zijn nieuwe tv had en dit met vloeistof had verwijderd denk ik: Ik doe nog een poging maar dan met droge microfiber doek, alvorens de tv om te ruilen, want verder doet ie het prima, geen piepen etc.
Hard wrijven over alle krassen en krasjes die vreemd genoeg alleen links zaten heeft ze allemaal verwijderd...Ik was er wel huiverachtig voor...Ik denk dadelijk duw ik het scherm kapot...
Je zou haast denken op de fabriek hebben ze geknoeid met een of andere lijm bij het in elkaar zetten van het scherm???
Bevalt je 9703? Ik heb hem zaterdag gezien naast de 9803, maar vond de 9703 prettiger en scherper kijken... input van beiden was dezeflde, settings geen idee...Anoniem: 276348 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:12:
Prima zelfs!! Alle fouten van mijn vorige tv, 37PFL9632 zijn eruit. Ik kan eindelijk 3 HDMI stekkers erin laten zitten, geen inputlag als je spellen speelt en 1080P is 1080P en wordt niet intern eerst teruggerekend naar 1080I.miel schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:54:
[...]
Bevalt je 9703? Ik heb hem zaterdag gezien naast de 9803, maar vond de 9703 prettiger en scherper kijken... input van beiden was dezeflde, settings geen idee...
Ik heb beide toestellen vergeleken met zelfde films en settings en inderdaad zwart is zwarter bij de 9803, maar verder is ie zeker geen 500 euro meer waard...verschil is te verwaarlozen. Als je voor de 42PFL9603 gaat is verschil zelfs 900 euro.
Las straks trouwens op Duits forum dat er een grote fout in de 9803 serie zou zitten, althans bij diverse Mediamarkten aldaar als je de zilveren rand van het toestel aanraakt gaat ie uit en start opnieuw op. Meerdere hebben dit gemeld en Philips zou aan een oplossing werken....als je ziet dat de fouten van de 9632 serie ook nooit zijn hersteld, beloofd dit weinig goeds. Ik geef het maar door, heb dit niet zelf geconstateerd. Ik heb namelijk het scherm niet aangeraakt.
Blijkt maar weer, zoals ik vorig jaar ook te snel die 9632 heb gekocht. en nu met flink verlies verkocht...Eerste model heeft kinderziektes.
Pas de 9603/9703 serie is goed en heeft niet die problemen die ik hier boven heb geschetst.
Moet zeggen eerst dacht ik wat boeit mijn ambilight 3, maar het ziet er veel mooier uit met die extra verlichting aan de bovenkant.
Ik herken je verhaal. Ik heb hetzelfde met een Philips LCD monitor gehad: dunne streepjes lijm op het scherm. Je kunt het er vrij snel vanaf vegen en het lijkt wel alsof die panels met tape beschermd zijn geweest ofzo. Mijn 9703 had ook een paar streepjes en ik schrok me al rot, maar het viel mee.Anoniem: 276348 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:12:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hier nog een supertevreden 42PFL9703 gebruiker. Wat een prachttoestel. Ik heb de H variant en kan (voorlopig alleszins) gratis naar de digitale zenders van iNDi kijken.
Vooral Ambilight is echt cool. Als je het even heb opstaan en je schakelt het dan uit is het net alsof je "iets" mist.
Besteld bij Mokio.nl voor 2019 eurotjes...
johan
Vooral Ambilight is echt cool. Als je het even heb opstaan en je schakelt het dan uit is het net alsof je "iets" mist.
Besteld bij Mokio.nl voor 2019 eurotjes...
johan
Ja handleiding gelezen en daarom schrok ik ook een beetje. Ik heb hem bij Expert gekocht en die hebben Philips gebeld en mijn toestel wordt in week 44 vervangen door een nieuwe.vanaalten schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 08:26:
[...]
Handleiding al gelezen?
[...]
Klinkt alsof ze 99,999% werkende pixels garanderen - wat niet echt geweldig is, met 1920x1080 is dat dus maximaal 2073 defecte pixels. Is die dode pixel eigenlijk zichtbaar als je er *niet* met je neus bovenop zit, maar op normale kijkafstand?
Waar heb je het apparaat gekocht? Internet, mediamarkt? Wat zegt de verkoper hier over?
Ik moet zeggen dat het toestel 9803 heel mooi beeld geeft. Wat me opviel is dat ik eerst upscalen van mijn blu-ray aan had staan en dat daarom HD natural motion soms vervormingen gaf, vooral bovenin. Door direct output te kiezen gooit mijn blu-ray de dvds lager resolutie uit en dan is deze vervoming nauwelijks zichtbaar c.q. niet meer aanwezig.
Ik ben de 9803 ook op oogBrakius schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:58:
[...]
Ja handleiding gelezen en daarom schrok ik ook een beetje. Ik heb hem bij Expert gekocht en die hebben Philips gebeld en mijn toestel wordt in week 44 vervangen door een nieuwe.
Ik moet zeggen dat het toestel 9803 heel mooi beeld geeft. Wat me opviel is dat ik eerst upscalen van mijn blu-ray aan had staan en dat daarom HD natural motion soms vervormingen gaf, vooral bovenin. Door direct output te kiezen gooit mijn blu-ray de dvds lager resolutie uit en dan is deze vervoming nauwelijks zichtbaar c.q. niet meer aanwezig.
Ik heb ook de 42pfl9703 en ben er uitermate tevreden mee. Maar, nieuwsgierig als ik ben, wat is "pixeltest gedraaid"? Hoe doe je dat?Anoniem: 276348 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:12:
Groet,
Erik
1920x1080 / 10000 = 20 dode pixels (99,999% is kans 1 op 100k).[b
Klinkt alsof ze 99,999% werkende pixels garanderen - wat niet echt geweldig is, met 1920x1080 is dat dus maximaal 2073 defecte pixels. Is die dode pixel eigenlijk zichtbaar als je er *niet* met je neus bovenop zit, maar op normale kijkafstand?
20 dode pixels lijkt me absoluut niet goed inderdaad.....ik weet ook niet of je ze kunt zien maar 1 vindt ik teveel als hij zichtbaar is zoals bij lcd schermen van een pc.
Het blijkt bij de philips schermen nauwelijks voor te komen dat je een dode pixel ziet heb ik me laten vertellen.
Ik zou zeggen doe een simple google...op zo heb ik ook een klein proggie gevonden waarmee je verschillende kleurschermen kunt genereren etc etc... Ik heb de simpele egale kleuren bekeken en dan geloof ik het verder wel..etamboer schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:07:
[...]
Ik heb ook de 42pfl9703 en ben er uitermate tevreden mee. Maar, nieuwsgierig als ik ben, wat is "pixeltest gedraaid"? Hoe doe je dat?
Groet,
Erik
Draai dat dan op mijn pc die via hdmi aan de tv hangt.
Zag er prima uit...
Er zijn via internet afbeeldingen te vinden die de juiste kleuren: rood, groen en blauw hebben. Combineer je dit met ook nog een zwart en een wit beeld heb je alle afbeeldingen (jpg) die nog zijn om pixels te testen.
Een voor een zet je de betreffende jpg op en kijk je het hele scherm na op afwijkende pixels. Na alle 5 gehad te hebben ben je klaar.
Er zijn daarnaast ook nog jpg me test rasters te vinden om diverse andere zaken te testen zoals geometrie.
Philips heeft net bijna alle fabrikanten een kleine tolerantie wat defecten betreft. 100% defect vrije productie is haast onmogelijk en er extra op selecteren is ook "te duur".
Toen mijn Aurea 2 defecten sub pixels had werd deze op basis daarvan niet geruild door Philips, evt tussen komst van de winkel zou dit evt verholpen kunnen hebben, maar zover kwam het niet.
Philips hanteert een bepaalde "berekening" waarbij het soort defect (altijd aan of altijd uit) de locatie, de hoeveelheid en uitsluitend sub of ook hele pixel bepalend is of een tv omgeruild wordt.
Het is dus niet zomaar mogelijk om te zeggen dat een tv omgeruild wordt bij pixel defecten. Een monteur komt normaal langs en beoordeelt het per geval. Gaat de monteur niet over tot vervangen kun je klagen bij de winkel, die zal in veel gevallen dan alsnog voor omruiling zorgen.
Een voor een zet je de betreffende jpg op en kijk je het hele scherm na op afwijkende pixels. Na alle 5 gehad te hebben ben je klaar.
Er zijn daarnaast ook nog jpg me test rasters te vinden om diverse andere zaken te testen zoals geometrie.
Philips heeft net bijna alle fabrikanten een kleine tolerantie wat defecten betreft. 100% defect vrije productie is haast onmogelijk en er extra op selecteren is ook "te duur".
Toen mijn Aurea 2 defecten sub pixels had werd deze op basis daarvan niet geruild door Philips, evt tussen komst van de winkel zou dit evt verholpen kunnen hebben, maar zover kwam het niet.
Philips hanteert een bepaalde "berekening" waarbij het soort defect (altijd aan of altijd uit) de locatie, de hoeveelheid en uitsluitend sub of ook hele pixel bepalend is of een tv omgeruild wordt.
Het is dus niet zomaar mogelijk om te zeggen dat een tv omgeruild wordt bij pixel defecten. Een monteur komt normaal langs en beoordeelt het per geval. Gaat de monteur niet over tot vervangen kun je klagen bij de winkel, die zal in veel gevallen dan alsnog voor omruiling zorgen.
Overigens heeft Philips een tijdje terug in Milaan nog een nieuwe serie getoond.
Het betreft de "Flavours" serie, welk een verwisselbare frame cover heeft.
Linkje naar een van de websites welke het "persbericht" incl foto toont
Deze zal er in 22", 32" en 42" komen. Alleen de laatste zal Full-hd zijn, de andere 2 hd-ready.
In het begin zullen er iets van 12 frames beschikbaar zijn (waarschijnlijk per stuk te koop).
Overige specs zijn niet geheel duidelijk, wel lijkt het erop dat ze allen een 10-bit paneel krijgen.
Prijzen lopen van 22" voor € 549,- via 32" voor € 799,- naar 42" voor € 1.199,- aldus meldingen op internet.
De Italianen krijgen binnenkort al de primeur, de rest van de Europeanen mogen wachten tot omstreeks april 2009.
Het betreft de "Flavours" serie, welk een verwisselbare frame cover heeft.
Linkje naar een van de websites welke het "persbericht" incl foto toont
Deze zal er in 22", 32" en 42" komen. Alleen de laatste zal Full-hd zijn, de andere 2 hd-ready.
In het begin zullen er iets van 12 frames beschikbaar zijn (waarschijnlijk per stuk te koop).
Overige specs zijn niet geheel duidelijk, wel lijkt het erop dat ze allen een 10-bit paneel krijgen.
Prijzen lopen van 22" voor € 549,- via 32" voor € 799,- naar 42" voor € 1.199,- aldus meldingen op internet.
De Italianen krijgen binnenkort al de primeur, de rest van de Europeanen mogen wachten tot omstreeks april 2009.
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 07-10-2008 12:24 ]
Hmmm... da's inderdaad een betere berekening dan de mijne. Rekenen met procenten, het blijft lastig...HE1 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:09:
[...]
1920x1080 / 10000 = 20 dode pixels (99,999% is kans 1 op 100k).
Zijn er al mensen die de nieuwe aurea in bezit hebben. Ik zit door een stomme fout van Philips handelsbelangen/ESK nog steeds op mijn vervanging te wachten... Eind deze week, begin volgende week zou hij omgeruild worden.
Bedankt voor de uitleg destroyer2usa en Calvin_Hobbes.
Ik dacht even dat er misschien een pixeltest ingebouwd zat via een geheim menu of zo...
Ik dacht even dat er misschien een pixeltest ingebouwd zat via een geheim menu of zo...
Ik heb hem alleen bekeken in de winkel, maar ik vindt het een mooi toestel. Ik wilde de mijne inruilen,maar ik krijg er maar 1500 euro voor.pascalbulsing schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:55:
Zijn er al mensen die de nieuwe aurea in bezit hebben. Ik zit door een stomme fout van Philips handelsbelangen/ESK nog steeds op mijn vervanging te wachten... Eind deze week, begin volgende week zou hij omgeruild worden.
Waarom niet gebruik maken van de omruil regeling omdat het toestel niet voldoet aan de specificaties ?Anoniem: 234095 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:34:
[...]
Ik heb hem alleen bekeken in de winkel, maar ik vindt het een mooi toestel. Ik wilde de mijne inruilen,maar ik krijg er maar 1500 euro voor.
Blijven eisen dat ze (eerste instantie de leverancier) de problemen oplossen (wat dus niet mogelijk is).
Heeft bij mij ook geholpen.
Daar heb ik ook wel aan gedacht maar ik denk dat je dan al een klachten geschiedenis moet hebben en die heb ik niet, dus ik denk dat ze daar niet intrappen.
Nee daar heb ik geen last van.alwaysleft schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:45:
[...]
Ik ben de 9803 ook op oogHeb je dat probleem ook wat destroyer2usa zegt, namelijk dat als je de zilveren omlijning aanraakt, de tv uitslaat? Want ik ga geen tv kopen wat niet 100% is
't is eigenlijk heel simpel. Je stelt gewoon dan je zo lang gewacht hebt totdat er een firmware zou komen die het op zou lossen zoals consumer care altijd aangeeft. Inmiddels is wel duidelijk dat die er niet gaat komen dus heb je een product gekocht dat niet/niet geheel aan de door Philips opgegeven specs voldoet.Anoniem: 234095 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:38:
Daar heb ik ook wel aan gedacht maar ik denk dat je dan al een klachten geschiedenis moet hebben en die heb ik niet, dus ik denk dat ze daar niet intrappen.
Je leverancier de mogelijkheid geven om naar een oplossing te zoeken (9903) of anders ontbinding koopcontract.
Blijven volhouden is het sleutelwoord. Maar daarbij wel gebruik maken van de lijst met problemen zoals die al eens eerder besproken is. Een ander forum lid waarmee ik via mail nog contact heb had een soortgelijk probleem met IT's. Nu hebben ze volgens zijn zeggen toch een ontbinding van het koopcontract aangeboden.
De aanhouder wint ('k spreek uit ervaring
Me too! ;-)pascalbulsing schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:32:
[...]
Blijven volhouden is het sleutelwoord. Maar daarbij wel gebruik van de lijst met problemen zoals die al eens eerder besproken is. Een ander forum lid waarmee ik via mail nog contact heb had een soortgelijk probleem met IT's. Nu hebben ze volgens zijn zeggen toch een ontbinding van het koopcontract aangeboden.
De aanhouder wint ('k spreek uit ervaring)
Na lang aandringen (mailtjes naar Philips consumer service, telefoontjes naar consumer service, aangetekende brief, huisbezoek...) en duidelijk maken dat mijn 37PFL9732D geen correcte 1080P weergave gaf is 'ie enkele weken geleden omgeruild voor een 42PFL9703D. Erg blij mee, een verbetering op alle fronten.
Ik heb toevallig vorig weekend NES double dragon zitten spelen en op de 9703 werkte dat gewoon, na wat gekut met mijn Onkyo, die upscaled eea en dan werkte het niet meer. Onkyo op through gezet voor de component en toen zag de TV via de hdmi de VC game in 480p en werkte het gewoon. Daarna weer wat geemmer met de 4:3 naar 16:9 zoom in de communicatie tussen de onkyo en de 9703 maar daarna zag het er prima uit :-)KarlMarX schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:35:
De 9603 ondersteunt ook 480i/586i over component, dus volgens mij zijn VC games geen probleem, alhoewel ik deze zelf niet heb.
Wat ik heel irritant vind bij mijn 37PFL9603H is het tijdsverschil tussen beeld en geluid wanneer ik een DVD afspeel via mijn Home Cinema Set ( ook van Philips ). Doordat het beeld blijkbaar verwerkt wordt in de TV, komt mijn geluid via de HCS dus eerder. Vreemd dat ze dat niet getest hebben vantevoren 
Ik heb het nu opgelost door de digital out van mijn TV als digital in op mijn HCS aan te sluiten. DVD's speel ik af via de PS3, de TV zorgt dan gelukkig wel voor een juiste afstemming tussen beeld en geluid.
Ik heb het nu opgelost door de digital out van mijn TV als digital in op mijn HCS aan te sluiten. DVD's speel ik af via de PS3, de TV zorgt dan gelukkig wel voor een juiste afstemming tussen beeld en geluid.
Dit werkt alleen als je tevreden bent met stereo geluid. Als je de PS3 op je receiver aansluit heb je weer het lipsync probleem aangezien de PS3 geen optie heeft om het geluid te vertragen.GenetiX schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:15:
Het geluid via HDMI naar TV (dus over tv luidsprekers) werkt wel inderdaad omdat de tv dan de audio syncroniseerd.
Maar DVD/BlueRay wil je toch wel met DD5.1/DTS!
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Dat is een algemeen bekende eigenschap van LCD tv's en is bij deze generatie tv's behoorlijk verbeterd ten opzichte van de vorige.GenetiX schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:15:
Doordat het beeld blijkbaar verwerkt wordt in de TV, komt mijn geluid via de HCS dus eerder. Vreemd dat ze dat niet getest hebben vantevoren
Nou.. ik heb gewoon 5.1 hoor. Setup zit zo:SpeedingWilly schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:24:
[...]
Dit werkt alleen als je tevreden bent met stereo geluid. Als je de PS3 op je receiver aansluit heb je weer het lipsync probleem aangezien de PS3 geen optie heeft om het geluid te vertragen.
Het geluid via HDMI naar TV (dus over tv luidsprekers) werkt wel inderdaad omdat de tv dan de audio syncroniseerd.
PS3 --> TV (hdmi)
TV --> HCS (digital out cable tulp)
Geen 5.1 denk ik dus. Ik vind dat erg moeilijk te bepalen trouwens.. kan nergens een simpele test DVD vinden welke uit je speakers afzonderlijk even geluid laat komen.
[ Voor 13% gewijzigd door GenetiX op 10-10-2008 11:15 ]
Ik overweeg om de AV versterker YAMAHA RX-V663 aan te schaffen.
Op de site staat
"Supports Deep Color (up to 36 bit), x.v.Color, a double speed Refresh Rates of 120Hz and 1080p/24Hz transmission, and Auto Lip-Sync compenzation"
Weet er iemand of dit werk i.c.m. de 9703 ?
Op de site staat
"Supports Deep Color (up to 36 bit), x.v.Color, a double speed Refresh Rates of 120Hz and 1080p/24Hz transmission, and Auto Lip-Sync compenzation"
Weet er iemand of dit werk i.c.m. de 9703 ?
Ik heb voor mijn vader voor in de huiskamer een 42PFL5603 besteld. (niet het beste model, maar deze viel binnen zijn budget).
Ik heb deze gisteren binnen gekregen.
Ik vrees alleen dat er iets heel erg mis zit in de TV.
Over het hele scherm verschijnen er steeds groene pixels.
Het komt voor in zowel stilstaande als bewegende beelden. Zowel in donkere vlakken als in lichte vlakken.
Ik heb alle beeldtechnieken al uitgeschakeld, alle beeldinstellingen eens aangepast. En steeds hetzelfde.
Zelfs als je de saturatie op 0 zet, (zwart/wit beeld) dan krijg je nog groene pixels.
Hier wat foto's ter verduidelijking.

Ik ga maar eens even contact opnemen met philips.
Wat is eigenlijk de policy van philips?
Ruilen zij defecte schermen zelf om? of moet het via de (web)winkel gebeuren.
Dit hoop ik niet, want hij komt van redcoon, en die zijn soms nogal omslachtig.
Ik wilde de firmware eventueel ook eens upgraden, maar in de tv staat versie W552E 0.64.50.6, en het nummer van de firmware op de site is lager dan dit.
Het komt voor in zowel stilstaande als bewegende beelden. Zowel in donkere vlakken als in lichte vlakken.
Ik heb alle beeldtechnieken al uitgeschakeld, alle beeldinstellingen eens aangepast. En steeds hetzelfde.
Zelfs als je de saturatie op 0 zet, (zwart/wit beeld) dan krijg je nog groene pixels.

Ik wilde de firmware eventueel ook eens upgraden, maar in de tv staat versie W552E 0.64.50.6, en het nummer van de firmware op de site is lager dan dit.
Veelal wordt er een servicedienst van philips ingeschakeld. Da's gewoon een extra stukje service wat bij je philips tv zit. Als ik jou was, zou ik gewoon het telefoonnummer bellen dat in de handleiding van je TV zit en het niet via de winkel spelen, dat scheelt weer een extra schakel.
Ik zou eerst nog even een andere HDMI kabel proberen - ik denk dat een slecht contact makende (of min-of-meer kabelbreuk) dit effect ook zou kunnen hebben. Anders inderdaad Philips eerst proberen, zeker voor dit soort schermen komen ze aan huis met een servicedienst.
Zo te zien zit het ook in het menu van de TV zelf, dus ik verwacht dat er wel degelijk een defect in de TV zit.
Het is te zien in het menu, op de digitale decoder (humax) via een scart kabel, en ook op de PS3 via HDMI.
Anoniem: 131316
Deze TV is stuk (panel of de aansturing ervan) aangezien je die gisteren hebt binnen gekregen, moeten ze direct een nieuwe aan je leveren. (de winkel dan, niet de fabrikant)M a r c o schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:59:
Ik heb voor mijn vader voor in de huiskamer een 42PFL5603 besteld. (niet het beste model, maar deze viel binnen zijn budget).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
antwoord gekregen van philips.
De TV lijkt inderdaad defect, maar ze zeggen ook dat ik bij de leverancier moet zijn voor vervanging.
Dus gelijk maar even contact opgenomen met Redcoon via de chat.
Helaas kunnen zij niet direct omruilen. omdat dat 1 ) niet hun procedure is, en 2) ze hem niet direct op vooraad hebben.
De TV wordt in de loop van komende week opgehaald, en na ca 10 werkdagen zou ik de nieuwe pas krijgen.
Gelukkig hebben we nog een 28" philips crt staan.
Voordeel is wel dat we 47 euro terug krijgen, omdat de tv inmiddels goedkoper geworden is.
Ik had de tv ook liever ergens anders gehaald, maar Mikro Elektro kon er niet aankomen, en It's vroeg belachelijke prijzen. (1149 euro, redcoon is nu 798).
De TV lijkt inderdaad defect, maar ze zeggen ook dat ik bij de leverancier moet zijn voor vervanging.
Dus gelijk maar even contact opgenomen met Redcoon via de chat.
Helaas kunnen zij niet direct omruilen. omdat dat 1 ) niet hun procedure is, en 2) ze hem niet direct op vooraad hebben.
De TV wordt in de loop van komende week opgehaald, en na ca 10 werkdagen zou ik de nieuwe pas krijgen.
Gelukkig hebben we nog een 28" philips crt staan.
Voordeel is wel dat we 47 euro terug krijgen, omdat de tv inmiddels goedkoper geworden is.
Ik had de tv ook liever ergens anders gehaald, maar Mikro Elektro kon er niet aankomen, en It's vroeg belachelijke prijzen. (1149 euro, redcoon is nu 798).
Zojuist even de 42PFL9903 bekeken.
Mijn mening:
- Het "active frame" oogt heel wat beter dan bij de eerste aurea.
- De schijn op de muur is "vager" dan bij de rest van de 9x03 serie. Ik zie die de afzonderlijke ledjes die je bij de anderen wel ziet.
- Het ambilight aan de zijkanten bestaat uit 4 a 5 elementen zo ver ik ze kon herkennen in de demo. De demo was niet helemaal ideaal om de zones te herkennen, tevens varieert de hoek nu ook meer dan bij de eerste aurea. Het reageerde anders dan de 9703 en 9603 die er naast hingen en inderdaad maar 2 zones hadden.
- Het "glazen" front geeft het beeld naar mijn smaak een mooier effect dan het matte scherm bij de 9603 en 9703, maar dit is zeer persoonlijk. Uiteraard had het scherm hierdoor wel meteen veel meer last van spiegeling.
- In de korte tijd dat ik naar het scherm keek leken de ledjes in de "wit" stand onderling veel minder onderling verschil te hebben dan ik bij mijn aurea had. De demo die draaide wisselde echter telkens zo snel van kleur dat het niet goed te bekijken was, dus of er ook echt minder of geen onderling verschil te zien is durf ik nog niet te zeggen.
De nieuwe witte HTS hing er onder, zag er leuk uit maar beide zullen er bij mij toch niet inkomen.
De meer waarde van de aurea, ambilight, kan ik niet aan (ook niet bij de andere modellen. Een 9703 of 9803 zou het dus eerder zijn, maar voorlopig houdt ik het toch nog maar op mijn crt van nu 2,5 jaar of zo. Daarnaast is een dergelijk HTS systeem leuk, maar ka het toch niet op tegen 5 echte losse speakers zoals ik nu heb staan.
Voor degenen die wel het ambilight kunnen verdragen en te spreken zijn over het active frame concept van de eerste aurea is deze nieuwe wel een mooi geschikt toestel. Hoewel het paneel dus op papier gelijk is aan die van de 9603 en dus iets lager (geen wide color gamut) type is dan dat an de 9703 en 9803.
Mijn mening:
- Het "active frame" oogt heel wat beter dan bij de eerste aurea.
- De schijn op de muur is "vager" dan bij de rest van de 9x03 serie. Ik zie die de afzonderlijke ledjes die je bij de anderen wel ziet.
- Het ambilight aan de zijkanten bestaat uit 4 a 5 elementen zo ver ik ze kon herkennen in de demo. De demo was niet helemaal ideaal om de zones te herkennen, tevens varieert de hoek nu ook meer dan bij de eerste aurea. Het reageerde anders dan de 9703 en 9603 die er naast hingen en inderdaad maar 2 zones hadden.
- Het "glazen" front geeft het beeld naar mijn smaak een mooier effect dan het matte scherm bij de 9603 en 9703, maar dit is zeer persoonlijk. Uiteraard had het scherm hierdoor wel meteen veel meer last van spiegeling.
- In de korte tijd dat ik naar het scherm keek leken de ledjes in de "wit" stand onderling veel minder onderling verschil te hebben dan ik bij mijn aurea had. De demo die draaide wisselde echter telkens zo snel van kleur dat het niet goed te bekijken was, dus of er ook echt minder of geen onderling verschil te zien is durf ik nog niet te zeggen.
De nieuwe witte HTS hing er onder, zag er leuk uit maar beide zullen er bij mij toch niet inkomen.
De meer waarde van de aurea, ambilight, kan ik niet aan (ook niet bij de andere modellen. Een 9703 of 9803 zou het dus eerder zijn, maar voorlopig houdt ik het toch nog maar op mijn crt van nu 2,5 jaar of zo. Daarnaast is een dergelijk HTS systeem leuk, maar ka het toch niet op tegen 5 echte losse speakers zoals ik nu heb staan.
Voor degenen die wel het ambilight kunnen verdragen en te spreken zijn over het active frame concept van de eerste aurea is deze nieuwe wel een mooi geschikt toestel. Hoewel het paneel dus op papier gelijk is aan die van de 9603 en dus iets lager (geen wide color gamut) type is dan dat an de 9703 en 9803.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 10-10-2008 18:26 ]
Van vinden jullie trouwens van HD Natural Motion? Ik heb het op minimum staan en beeld wordt daardoor stabieler en mooier, behalve bij snelle veranderingen, dan kan denk ik zien dat het niet helemaal altijd perfect gaat, wazigheid rondom de randen.
Kheb het geheel uit staan. Vind het niet zo....... Alhoewel, vind het heel mooi bij helicopter views en die grote landschap camera pans en zo, maar voor ander beeldmateriaal toch niet zo mijn smaak. Is ook kwestie van wennen denk ik.Brakius schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:58:
Van vinden jullie trouwens van HD Natural Motion? Ik heb het op minimum staan en beeld wordt daardoor stabieler en mooier, behalve bij snelle veranderingen, dan kan denk ik zien dat het niet helemaal altijd perfect gaat, wazigheid rondom de randen.
Anoniem: 82384
Ik heb het al eerder gezegd: Ik kan niet meer zonder. Zonder HDNM is het beeld zo schokkerig dat ik er niet prettig naar kan kijken. Met HDNM aan is het inderdaad niet altijd perfect, maar toch een stuk beter dan zonder. Het staat hier dus altijd aan (behalve via de PC die geen precieze framerate haalt waardoor het beeld juist erger gaat schokken - dat moet nog opgelost worden met een betere videokaart misschien).Brakius schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:58:
Van vinden jullie trouwens van HD Natural Motion?
Overigens zie ik het meeste 'probleem' bij HDNM als ik gewoon (analoge) TV kijk met ondertiteling, dat rond de ondertiteling het beeld anders 'verschuift' dan elders. Omdat de TV niet nauwkeurig genoeg onderscheid kan maken in de beweging achter de ondertiteling (logisch eigenlijk) staat daar de HDNM als het ware uit omdat de TV denkt dat het beeld daar stil staat. Maar nogmaals: voor mij persoonlijk is dit een kleine prijs om de rest van het beeld wel 'kijkbaar' te maken.
Ik heb een tijdje dit topic gelezen en heb bij de MM verschillende schermen bekeken. Mijn broertje heeft de 37PFL9603 en die vind ik een erg mooi beeld hebben. Zelf vind ik het 42PFL9603-scherm erg mooi - en betaalbaar. (Budget max 1600 euro, dus de 9703 is te duur).
Nu lees ik in dit topic en ook in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1313002// verschillende meningen over de digitale uitgang van de televisie. Sommige mensen beweren dat deze wèl 5.1 doorgeeft anderen niet.
Waar ligt nu de waarheid? Ik heb zelf een verouderde Yamaha receiver die het nog wel perfect doet. Keurig 6.1 geluid en genoeg ingangen voor wat ik wil. Alleen geen HDMI, Lip-Sync, audiovertraging etc.
Mijn idee was om de televisie met een HDMI-kabel aan mijn Media Center te koppelen. Mijn MCE kansamen met het beeld ook 5.1 geluid over die kabel naar de TV sturen. Maar is er iemand die met zekerheid kan zeggen wat ik vervolgens uit mijn receiver krijg als ik deze op de TV aansluit. Is dit 2.0 geluid, of geeft hij (vertraagt) exact hetzelfde signaal door als hij binnenkrijgt?
Nu lees ik in dit topic en ook in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1313002// verschillende meningen over de digitale uitgang van de televisie. Sommige mensen beweren dat deze wèl 5.1 doorgeeft anderen niet.
Waar ligt nu de waarheid? Ik heb zelf een verouderde Yamaha receiver die het nog wel perfect doet. Keurig 6.1 geluid en genoeg ingangen voor wat ik wil. Alleen geen HDMI, Lip-Sync, audiovertraging etc.
Mijn idee was om de televisie met een HDMI-kabel aan mijn Media Center te koppelen. Mijn MCE kansamen met het beeld ook 5.1 geluid over die kabel naar de TV sturen. Maar is er iemand die met zekerheid kan zeggen wat ik vervolgens uit mijn receiver krijg als ik deze op de TV aansluit. Is dit 2.0 geluid, of geeft hij (vertraagt) exact hetzelfde signaal door als hij binnenkrijgt?
Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN
Ik hoor een aantal mensen zeggen dat ze de nieuwe Aurea gezien hebben. In welke winkel(s) is hij te bezichtigen?
heb je dan dolby digital of dolby prologic?GenetiX schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:15:
Wat ik heel irritant vind bij mijn 37PFL9603H is het tijdsverschil tussen beeld en geluid wanneer ik een DVD afspeel via mijn Home Cinema Set ( ook van Philips ). Doordat het beeld blijkbaar verwerkt wordt in de TV, komt mijn geluid via de HCS dus eerder. Vreemd dat ze dat niet getest hebben vantevoren
zie mijn andere thread die ik gestart heb:SpeedingWilly schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:24:
[...]
Dit werkt alleen als je tevreden bent met stereo geluid. Als je de PS3 op je receiver aansluit heb je weer het lipsync probleem aangezien de PS3 geen optie heeft om het geluid te vertragen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1313002
ik krijg dus dd5.1 uit mijn tv coax uit welke via hdmi xbox 360 inkomt, en ik krijg ook dts uit mijn tv coax uit als ik een dvd kijk (ook via hdmi tv in).
lijkt me niet moeilijk te bepalen, elke hts of receiver die ik ken laat op het display zien wat hij binnenkrijgt aan geluid.GenetiX schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:42:
[...]
Nou.. ik heb gewoon 5.1 hoor. Setup zit zo:
PS3 --> TV (hdmi)
TV --> HCS (digital out cable tulp)
Geen 5.1 denk ik dus. Ik vind dat erg moeilijk te bepalen trouwens.. kan nergens een simpele test DVD vinden welke uit je speakers afzonderlijk even geluid laat komen.
Dolby-d uit mijn 'coax audio uit' van de tv 37pfl9603Super Snackman schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:42:
Ik heb een tijdje dit topic gelezen en heb bij de MM verschillende schermen bekeken. Mijn broertje heeft de 37PFL9603 en die vind ik een erg mooi beeld hebben. Zelf vind ik het 42PFL9603-scherm erg mooi - en betaalbaar. (Budget max 1600 euro, dus de 9703 is te duur).
ik krijg dd5.1 uit mijn tv coax digital uit bij xbox 360 (zowel spellen alsook streamen van HD films vanaf de pc)en bij dvd (zowel xbox als dvd via hdmi aangesloten op tv uiteraard) .... ook dts van een dvd wordt via hdmi in weer via coax digital uit van de tv weer gestuurd naar mijn onkyo receiver...
mijn upc hdtv ontvanger werkt niet....dd5.1 van discovery hd welke via hdmi naar mijn tv gaat komt niet uit de coax tv uit...deze geeft slechts stereo uit op de coax digital uit....dus dolby pro logic II geeft mijn onkyo weer op dat moment....
ik heb een 37pfl9603 .... het werkt in ieder geval bij de laatste 2 firmware versies zover ik weet....
voor zover ik weet werkt het zo: als op het hdmi signaal welke de tv binnekomt niet door de hdcp content protection expliciet wordt gemeld dat de content protected is....gaat het gewoon de tv weer uit via coax digital uit....
Je kent blijkbaar de Denon AVR1906 nog niet... ;-)HE1 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 01:34:
[...]
lijkt me niet moeilijk te bepalen, elke hts of receiver die ik ken laat op het display zien wat hij binnenkrijgt aan geluid.
Geeft wel aan dat 'ie dolby-digital binnenkrijgt, maar niet of het 2.0 (downmix naar bijvoorbeeld pro-logic) of 5.1 is. Wel als je de versterker's OSD video-output op de TV aansluit, maar dan schakel je de TV dus naar een ander kanaal, heb je dus niets aan...
Ofwel, het is een leuke tijdelijke oplossing maar zodra de fabrikanten die beveiliging standaard aan gaan zetten heb je er niets aan?HE1 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 01:44:
[...]
voor zover ik weet werkt het zo: als op het hdmi signaal welke de tv binnekomt niet door de hdcp content protection expliciet wordt gemeld dat de content protected is....gaat het gewoon de tv weer uit via coax digital uit....
Dat is niet betrouwbaar, ik kan niet zien of het gedownmixed is. Tip: In Wipeout zit een mooie 5.1 speakertest waar je het bekende 'front left, front right.. etc.' uit kan voeren.HE1 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 01:34:
[...]
lijkt me niet moeilijk te bepalen, elke hts of receiver die ik ken laat op het display zien wat hij binnenkrijgt aan geluid.
Als ik de digital out van mijn TV gebruik richting mijn HCS heb ik geen 5.1. (dus PS3 --> TV(hdmi) en TV--> HCS(digital tulp)
Er is inmiddels een nieuw 32"model in de lijst van Philips te vinden.
32PFL9613D/10 en tevens een met dvb-c tuner (wederom officieel niet voor NL) 32PFL9613H/10.
Zoals aan de type nummers gegokt kan worden betreft het hier een zeer op de 32PFL9603D/10 lijkend model. Verschil is dat de nieuwe 9613 varianten nu ook 100Hz vermelding hebben.
Op de product spec lijst staat alleen nog de fout van Spectra 3 ipv Spectra 2 Ambilight, op sommige plekken althans).
Prijzen en leverbaarheid weet ik niks van, ik zag ze net toevallig alleen in het rijtje erbij staan.
32PFL9613D/10 en tevens een met dvb-c tuner (wederom officieel niet voor NL) 32PFL9613H/10.
Zoals aan de type nummers gegokt kan worden betreft het hier een zeer op de 32PFL9603D/10 lijkend model. Verschil is dat de nieuwe 9613 varianten nu ook 100Hz vermelding hebben.
Op de product spec lijst staat alleen nog de fout van Spectra 3 ipv Spectra 2 Ambilight, op sommige plekken althans).
Prijzen en leverbaarheid weet ik niks van, ik zag ze net toevallig alleen in het rijtje erbij staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 13-10-2008 13:55 ]
Ik snap niet waarom Philips de 9x03H niet aanbiedt in Nederland. Wat kan het voor kwaad om dit aan te bieden, zolang je geen garantie geeft dat het werkt?
Zelf heb ik de 9703D gekocht omdat ik niet van het bestaan van een H-versie af wist, maar zou dit graag willen omruilen naar een H. Of het in de toekomst gaat werken weet ik niet, want OnsBrabantnet heeft hier nog niet veel ervaring in. Maar ik vind het zeer de moeite waard om een optie te vinden waardoor ik geen los digitaal kastje nodig heb en gewoon de afstandsbediening van de TV zelf kan gebruiken.
Zelf heb ik de 9703D gekocht omdat ik niet van het bestaan van een H-versie af wist, maar zou dit graag willen omruilen naar een H. Of het in de toekomst gaat werken weet ik niet, want OnsBrabantnet heeft hier nog niet veel ervaring in. Maar ik vind het zeer de moeite waard om een optie te vinden waardoor ik geen los digitaal kastje nodig heb en gewoon de afstandsbediening van de TV zelf kan gebruiken.
Philips doet dit om problemen zoals tweakers leden met Sony hebben te voorkomen.
Sony geeft immers ook aan dat hun DVB-C alleen in "ondersteunde" landen werkt, en nederland is geen ondersteund land. Zie wat er vervolgens gebeurt, oa Sony DVB-C topic.
Deels begrijp ik die frustratie wel, en met de mogelijke blokkering die wel eens zou kunnen gaan komen al helemaal, maar als je het zoals Philips doet sta je hier gewoon net wat steviger tegen.
Sony geeft immers ook aan dat hun DVB-C alleen in "ondersteunde" landen werkt, en nederland is geen ondersteund land. Zie wat er vervolgens gebeurt, oa Sony DVB-C topic.
Deels begrijp ik die frustratie wel, en met de mogelijke blokkering die wel eens zou kunnen gaan komen al helemaal, maar als je het zoals Philips doet sta je hier gewoon net wat steviger tegen.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 13-10-2008 16:05 ]
Ik heb hier met een product specialist van Philips al eens mee gesteggeld. De rede voor het niet aanbieden van de H versie is de komst van CI+. Omdat de planning was om binnen nu en 2 jaar CI+ te gaan gebruiken zou de huidige opzet niet meer (volledig) gaan werken. Om garantie claims e.d te voorkomen hebben ze dus besloten om om de H versie niet aan te bieden.
Als de kabelboeren eenmaal besluiten om CI+ te gaan gebruiken dan zouden er heel veel toestelen wel eens niet meer kunnen werken wat natuurlijk niet aan Philips toe te schrijven is maar wel aan de kabel boeren.
Omdat heel veel niet-technische mensen dan denken dat er iets niet in orde is met hun toestel (iets doet het niet meer wat wel gewerkt heeft) gaan ze terecht mopperen en garantie claimen. Volgens de Philips meneer is het updates van de software niet genoeg om de hardware CI+ proof te maken.
Verder vertelde hij mij dat er wel degelijk 1 persoon dedicated met het CI+ verhaal bezig is om dit geïmplementeerd te krijgen bij de toekomstige modellen. Hij kon echter niet zeggen of dit de komende serie zou zijn of die daarna. Daar was het nog te vroeg voor.
Inmiddels worden er nu wel zowel grijze import als officiële H versies verkocht voor de NL markt (bijv. de 9903H) maar daar word het DVB-C verhaal net zoals bij alle andere modellen uitgeschakeld. De truck is hier om het 'land' in het menu op Finland te zetten. Zo staan alle decoders aan.
Morgen kom na lang wachten eindelijk mijn Aurea II binnen en kunnen we het eindelijk in de praktijk brengen.
Als de kabelboeren eenmaal besluiten om CI+ te gaan gebruiken dan zouden er heel veel toestelen wel eens niet meer kunnen werken wat natuurlijk niet aan Philips toe te schrijven is maar wel aan de kabel boeren.
Omdat heel veel niet-technische mensen dan denken dat er iets niet in orde is met hun toestel (iets doet het niet meer wat wel gewerkt heeft) gaan ze terecht mopperen en garantie claimen. Volgens de Philips meneer is het updates van de software niet genoeg om de hardware CI+ proof te maken.
Verder vertelde hij mij dat er wel degelijk 1 persoon dedicated met het CI+ verhaal bezig is om dit geïmplementeerd te krijgen bij de toekomstige modellen. Hij kon echter niet zeggen of dit de komende serie zou zijn of die daarna. Daar was het nog te vroeg voor.
Inmiddels worden er nu wel zowel grijze import als officiële H versies verkocht voor de NL markt (bijv. de 9903H) maar daar word het DVB-C verhaal net zoals bij alle andere modellen uitgeschakeld. De truck is hier om het 'land' in het menu op Finland te zetten. Zo staan alle decoders aan.
Morgen kom na lang wachten eindelijk mijn Aurea II binnen en kunnen we het eindelijk in de praktijk brengen.
[ Voor 23% gewijzigd door bulsing op 13-10-2008 22:15 . Reden: aanvulling ]
met de xbox en de dvd blijft het werken denk ik....blu ray heb ik nog niet, maar die zal zeker niet werken....vanaalten schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:24:
[...]
Ofwel, het is een leuke tijdelijke oplossing maar zodra de fabrikanten die beveiliging standaard aan gaan zetten heb je er niets aan?
Wat ik eraan heb is het volgende. als ik schakel tussen dvd, xbox360 en hdtv ontvanger hoef ik dus niet mijn receiver kanaal te schakelen....scheelt weer grijpen naar een afstandsbediening en is met name handig voor mijn vrouw en kinderen die toch wat minder handig zijn met al die apparatuur. dolby pro logic voor de tv is genoeg, ik heb slechts 2 hd zenders met ook echt dd5.1 en als ik die wil horen selecteer ik alsnog een andere receiver ingang waarop ik optisch de hdtv receiver heb aangesloten.
edit1: en natuurlijk geen lipsync probleem bij dvd's
[ Voor 3% gewijzigd door HE1 op 13-10-2008 20:24 ]
Ik heb tussen mijn consoles/pc/dvd-speler en mijn denon versterker een primare master delay box aangesloten...werkt perfect...1 preset van 200 ms voor films etc en 1 preset van 50 ms voor spelen van games.HE1 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:02:
[...]
met de xbox en de dvd blijft het werken denk ik....blu ray heb ik nog niet, maar die zal zeker niet werken....
Wat ik eraan heb is het volgende. als ik schakel tussen dvd, xbox360 en hdtv ontvanger hoef ik dus niet mijn receiver kanaal te schakelen....scheelt weer grijpen naar een afstandsbediening en is met name handig voor mijn vrouw en kinderen die toch wat minder handig zijn met al die apparatuur. dolby pro logic voor de tv is genoeg, ik heb slechts 2 hd zenders met ook echt dd5.1 en als ik die wil horen selecteer ik alsnog een andere receiver ingang waarop ik optisch de hdtv receiver heb aangesloten.
edit1: en natuurlijk geen lipsync probleem bij dvd's
Gisteren Indiana Jones in 1080P gekeken op mijn philips 42pfl9703.... Kotserig mooi gewoon...Het nadeel is wel valt mij dat je dan wel erg goed ziet wanneer achtergronden ed. nep zijn c.q. gedigitaliseerd.
Ik ken dit ding...maar ik zit niet te wachten op nog een onooglijk kastje en afst.bediening numero 6. bovendien kan mijn receiver vertragen dus hiervoor in principe heb ik het niet nodig. Ik blijf echter zoeken naar gemakAnoniem: 276348 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:55:
[...]
Ik heb tussen mijn consoles/pc/dvd-speler en mijn denon versterker een primare master delay box aangesloten...werkt perfect...1 preset van 200 ms voor films etc en 1 preset van 50 ms voor spelen van games.
Gisteren Indiana Jones in 1080P gekeken op mijn philips 42pfl9703.... Kotserig mooi gewoon...Het nadeel is wel valt mij dat je dan wel erg goed ziet wanneer achtergronden ed. nep zijn c.q. gedigitaliseerd.
Zojuist is de nieuwe Flavors range verschenen op de info site (P4C)
Het type nummer van de "Large" uitvoering is 42PFL6403D/12.

Hierbij de link naar het product spec sheet van de 42PFL6403D/12.
De "Medium" uitvoering is de: 32PFL6403/D12.
En tot slot is er de 22PFL6403D/12 als de "Small" editie.
Ik zal vanavond de types ivm hun unieke karakters nog wel aan het openingsverhaal toevoegen.
Zoals het type nummer doet vermoeden zijn de beeldkwaliteits specs lager dan die van de 9x03 serie.
Oa ontbreekt 100Hz, bij de 32"en 22" betreft het HD-ready panelen van 1366 x 768 pixels.
Het type nummer van de "Large" uitvoering is 42PFL6403D/12.

Hierbij de link naar het product spec sheet van de 42PFL6403D/12.
De "Medium" uitvoering is de: 32PFL6403/D12.
En tot slot is er de 22PFL6403D/12 als de "Small" editie.
Ik zal vanavond de types ivm hun unieke karakters nog wel aan het openingsverhaal toevoegen.
Zoals het type nummer doet vermoeden zijn de beeldkwaliteits specs lager dan die van de 9x03 serie.
Oa ontbreekt 100Hz, bij de 32"en 22" betreft het HD-ready panelen van 1366 x 768 pixels.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 14-10-2008 13:47 ]
Heeft iemand anders ook problemen met de nieuwe firmware van de hdtv box (versie 3.7.1.109) i.c.m. een philips lcd?
ik heb zelf de 37pfl9603.
Sinds de firmware update ben ik nadat ik schakel naar een andere hdmi ingang op de tv...en weer terug naar de hdtv hdmi het beeld kwijt. en moet alles uitzetten om het weer terug te krijgen (soms incl. de tv zelf die zodanig in de war is geraakt).
De nieuwe firmware is volgens mij alleen in Amsterdam en gelderland uitgerolt....gaarne reacties!
lijkt me niet dat deze vraag hier hoort...
ik heb zelf de 37pfl9603.
Sinds de firmware update ben ik nadat ik schakel naar een andere hdmi ingang op de tv...en weer terug naar de hdtv hdmi het beeld kwijt. en moet alles uitzetten om het weer terug te krijgen (soms incl. de tv zelf die zodanig in de war is geraakt).
De nieuwe firmware is volgens mij alleen in Amsterdam en gelderland uitgerolt....gaarne reacties!
lijkt me niet dat deze vraag hier hoort...
[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 14-10-2008 15:11 ]
Anoniem: 172688
Dat duurde, ik ben benieuwd wat je er van vindt ten opzichte van de Aurea I.pascalbulsing schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:08:
Wil hem nog steeds kopen maar wacht nog even tot de ervaringen van tweakers bekend worden
beste 'deskundigen'
wat weten jullie er veel van!
ik heb mijn best gedaan om alles te begrijpen, wat jullie schrijven en zou nu graag jullie advies willen
. Ik wil een philips lcd tv kopen van 42 of evt 37 inch, we zitten er als gezin tussen de 2,5 en 4,5 m vanaf. ik wil fullHD en 100hz en goed geluid. Nu heb ik de oude tv nog via de stereoinstallatie, dat wil ik liever niet meer (ook omdat ik gezien de info uit de topics problemen verwacht met mijn 16 jaar oude Yamaha receiver). ambilight lijkt mij ook mooi, maar past denk ik niet binnen het budget van ca 1500 euro. Ik wil ook graag de H en dan dat Finland-verhaal, want ik heb ziggo -kabel. Misschien dat de 42pfl9603H een goede keuze is? (wel iets boven het budget, maar dan toch ambilight). Of de 42pfl7433, maar die heeft dan geen ambilight en geen H (denk ik). dit type stond in de aanbieding voor 1400,= en dan wordt die ook helemaal geinstalleerd
. Ook twijfel ik aan de 42pfl9900, hoewel die eigenlijk ver boven het budget uitgaat, ik zag hem voor 2500,=
Ik hoop niet dat jullie dit offtopic vinden, want ik zou heel graag wat ónafhankelijk advies willen.
wat weten jullie er veel van!
Ik hoop niet dat jullie dit offtopic vinden, want ik zou heel graag wat ónafhankelijk advies willen.
Hoi,
Misschien een domme vraag, maar ik heb een probleempje met mijn 42PFL9703...
Ik weet zeker dat ik 's avonds de TV uitzet met de aan/uit knop aan de zijkant zodat het rode standby lampje niet meer brandt.
Nu heb ik al een aantal keer gemerkt dat de TV 's morgens gewoon op standby staat, dus met het rode lampje actief.
Is dit een "defect" aan de TV of wat zou de oorzaak kunnen zijn ?
Johan
Ik weet zeker dat ik 's avonds de TV uitzet met de aan/uit knop aan de zijkant zodat het rode standby lampje niet meer brandt.
Nu heb ik al een aantal keer gemerkt dat de TV 's morgens gewoon op standby staat, dus met het rode lampje actief.
Johan
@johanvdv, ik heb gelezen dat de TV 's nachts gaat zoeken naar updates voor de digitale tuner en dat hij zichzelf daarvoor even aanzet. Maar ik zou denken dat dat alleen kan gebeuren als ie op standby staat en niet helemaal uit.. Of is "helemaal uit" niet helemaal uit?
Ik heb zelf die knop nog nooit gebruikt, daar de TV in standby maar 0.15 Watt gebruikt.
...of zit een huisgenoot 's nachts stiekem vieze filmpjes te kijken??? :-)
Ik heb zelf die knop nog nooit gebruikt, daar de TV in standby maar 0.15 Watt gebruikt.
...of zit een huisgenoot 's nachts stiekem vieze filmpjes te kijken??? :-)
Ik meen ergens vernomen te hebben dat het verschil tussen "uit" via de knop op de zijkant en "stand-by" via de ab alleen het wel of niet branden van het controle ledje is. Dus dat "uit" via de zijkant ook niet "uit" is, zoals bij bijna geen enkele lcd tv / monitor.
Tov de 9x03 serie beschikt de 7x03 serie oa over een lagere kleur verwerking 14 bit vs 17-bits.
Van de 7433 is er nderdaad (nog) geen H, maar wat de verschillen zijn met de 7423 en 7403 kan ik helaas niet ontdekken. Van die 2 laats genoemden zijn er nl wel H varianten.
Zelf zou ik je de 9900 afraden. Tov de originele prijs is € 2500,- een "koopje" maar er zijn toch te veel technische onvolkomenheden bij dat model die mij er toe zouden bewegen om deze niet te kopen.
Van de 7433 is er nderdaad (nog) geen H, maar wat de verschillen zijn met de 7423 en 7403 kan ik helaas niet ontdekken. Van die 2 laats genoemden zijn er nl wel H varianten.
Zelf zou ik je de 9900 afraden. Tov de originele prijs is € 2500,- een "koopje" maar er zijn toch te veel technische onvolkomenheden bij dat model die mij er toe zouden bewegen om deze niet te kopen.
Ik heb dezelfde tv en bij mij blijft ie uit...Lijkt mij dan een defect. Dat 's-nachts automatisch updaten doet ie alleen als ie standby staat....Ik wil geen standby, uit is uit (alleen niet bij Philips..) Gelukkig piept deze voorshands niet.johanvdv schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:34:
Hoi,
Johan
@destroyerusa
gebruik je de interne DVB-C tuner ?
Nou ik heb 'm nu een goede 1,5 dag en ben tot op heden helemaal tevreden ermee. Wel twee kleine dingetje die ik eerst bij andere modellen wil bekijken of het incidenteel is of op alle modellen.Anoniem: 172688 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:28:
[...]
Dat duurde, ik ben benieuwd wat je er van vindt ten opzichte van de Aurea I.
Wil hem nog steeds kopen maar wacht nog even tot de ervaringen van tweakers bekend worden
Het beeld is echt een stuk scherper dan de 9x32/9900 serie. Zelfs de Natural Motion is naar mijn mening nog vloeiender. Het is net alsof je naar het raam naar buiten kijk zo onwaarschijnlijk echt... Snap niet dat er mensen zijn die het irritant vinden. Juist van dat geschokt word je kriebelig.
HD beeld is gewoon griezelig scherp. Heb een DM800 en bij de Astra HD Demo (zender op de satelliet) die op 1920x1080i uitzend met een bitrate van dik 15Mb/sec zie je de kracht van deze nieuwe modellen. Met name de HDMD doet erg goed z'n best en zijn de aura's een stuk minder. Ik heb dit trouwens nooit een probleem gevonden. Ik heb tot op heden nog geen verschil gezien qua kwaliteit tussen een 1920x1080i signaal en de dik 46Gb dikke Blu-ray van de nieuwe Indiana Jones. Beide zijn een verademing om naar te kijken.
Gelukkig zit er op dit model nu wel een licht sensor en die doet goed z'n werk. Overdat meer (hoger) contrast en kleur, en zodra het donkerder word dimt het scherm, kleur en ambilight. Ben blij dat hij weer terug is.
Geluid is nu ook veel voller en heeft meer kracht. Nog steeds is het DD/DTS geleuter aanwezig. In de korte test die ik snel heb uitgevoerd met mijn DVP5980 zorgen de zelfgebakken DVD's allen voor een DD5.1 op de receiver. Gekochte DVD weigeren allen om DD/DTS weer te geven. DTS heb ik via de DVD speler nog niet werkende gekregen. Via PC werkt het vooralsnog wél...Ga ik nog verder uitzoeken.
Uiterlijk; tja das persoonlijk. Qua formaat is het wel een beetje een teleurstelling. Hij oogt veel kleiner dan z'n voorganger. Nou is hij ook wel iets kleiner, maar het lijkt meer te zijn... Jammer dat er (nog) geen 47" is.
Afstandsbediening voelt aan de achterkant erg goedkoop aan. Klepje van de batterijen sluit wel, maar er zit speling op het klepje. Hij tikt dus als je 'm aanraak...Scrollwiel is een drama. Ook de knop indeling is niet echt logisch. Wellicht een kwestie van wennen maarrrrr ik ben zo stiekemgeweest om de AB van de oude te houden en die voldoet nog steeds. Voor de rest is het ontwerp naar mijn idee erg smaakvol en is het toestel ook al het uitstaat een plaatje om te zien.
Ambilight: Geweldig. Nog steeds 3 segmenten boven/onder en 5 voor links/rechts. Heb het idee dat je LED's krachtiger zijn een de kleuren nog beter benaderen. Wel is het instellingsmenu indeling op de schop gegaan. Bij het oude model was er keuze uit 3 modi. Relaxed/?/Dynamisch. Nu is dat op een schaal van 0-100 zelf in te stellen. Het aantal leds is ook omhoog gegaan.
1080i/1080P en input lag: Lag aanwezig ? Ja nou en of, maar als de instelling op SPEL/GAME word gezet is hij net zo snel als een doorsneel LCD monitor. Geen probleem dus.
1080P is nu echt 1080P zonder trillende lijntjes en met HDNM. Alle combinaties gebruikt en ik heb geen trillende lijnen kunnen ontdekken.
DVB-C werkt volledig met de AlphaCrypt. In het menu Finland/Noorwegen/Denemarken kiezen en je krijg dan wat extra menu opties erbij waar je de instellingen kan invoeren voor digitale kabel. Zenders zoeken duurt wel ff. Je kan 'm alles zelf laten zoeken maar dan ben je snel een half uur verder. Het lijkt wel of de tv vaststaat. De gegevens zelf invoeren versneld de boel wel iets.
Enige nadeel van de DVB-C is de totaal niet logische kanaal indeling. Die moet je dus met de hand 1 voor 1 op de juiste plek gaan zetten te beginnen op nummer 1 tot....
In het service menu hier wel iets over gezien dat DVB-C 'country depended' is en ook op ON te zetten is. Misschien dat je dan gewoon land NL kan kiezen met de voor NL meer logische indeling. Ga ik nog een keer proberen. Oja zelfs Nederland 1 HD (upscaled 576P Nederland 1 signaal) werkt...
Wat wel zeer irritant is als je het toestel aan de muur hangt is dat we wederom een andere maat beugel bij zit. De 42PF9830, 42PF9831, 42PFL9900 en 42PFL9903 hebben allen een andere maat beugel. Is het nou zo moeilijk om 1 maat aan te houden. Mijn muur achter de tv heeft nu iets van een Leerdammer Kaas. Vol met gaten.
Alles omvattend heb ik er dus geen spijt van om te wachten op de 9903. Naar mijn idee een aanrader !
Morgen wordt mijn nieuwe tv bezorgd en volgens de bon is dit een 37PFL9903H. Hij komt van de Mediamarkt in Utrecht.rst77 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:52:
Ik snap niet waarom Philips de 9x03H niet aanbiedt in Nederland. (...)
Hoewel de P4C lijst doet vermoeden dat er naast de 9903H ook een D versie is wordt die niet gemaakt / geleverd.
Kijk maar eens op de normale product pagina van Philips en je zult zien dat er van de 9903 versie alleen H versies vermeldt staan.
De verwachte "oplage" van deze tv zal waarschijnlijk dusdanig laag zijn dat het niet echt lonend is om er 2 versies van te maken / leveren / distribueren etc.
Kijk maar eens op de normale product pagina van Philips en je zult zien dat er van de 9903 versie alleen H versies vermeldt staan.
De verwachte "oplage" van deze tv zal waarschijnlijk dusdanig laag zijn dat het niet echt lonend is om er 2 versies van te maken / leveren / distribueren etc.
Ik twijfel dus enorm tussen de 9703D en 9703H versie...
ik heb ziggo, maar twijfel dus of het wel handig is om het op die manier te doen, of dat ik toch beter een digitale decoder er bij kan nemen (en dus de D versie nemen).
lastig.. keuzes....
ik heb ziggo, maar twijfel dus of het wel handig is om het op die manier te doen, of dat ik toch beter een digitale decoder er bij kan nemen (en dus de D versie nemen).
lastig.. keuzes....
Gewoon voor de H gaan. Als ik me niet vergis kan je in je programmalijst gewoon digitale en analoge kanalen door elkaar programmeren. Niks geen gezeik met wisselen van input, meerdere AB's, extra kabels en lelijke extra kastjes.
Nevermind heb het al gelezen... moet dan nog een decoder kopen en een alphacrypt kaartje.....Raymond schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:55:
Gewoon voor de H gaan. Als ik me niet vergis kan je in je programmalijst gewoon digitale en analoge kanalen door elkaar programmeren. Niks geen gezeik met wisselen van input, meerdere AB's, extra kabels en lelijke extra kastjes.
[ Voor 10% gewijzigd door miel op 16-10-2008 11:05 ]
vroeg me af wat ik precies nodig had voor die H versie... maar dat is dus een decoder en een alphacrypt...Raymond schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:39:
Wat had je al gelezen?
Volgens mij alleen een alphacrypt en een smartcard.
Decoder is juist zo'n los kastje wat je dan niet meer nodig hebt.
ja klopt, maar smartcard krijg ik denk ik alleen bij een decoder....Raymond schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:56:
Volgens mij alleen een alphacrypt en een smartcard.
Dat zou heel goed kunnen, idd. Maar je kiest dan uiteraard wel voor de goedkoopste/gratis decoder. Of je moet het zaakje op voorhand niet vertrouwen, dan kan misschien beter meteen voor een goeie (HD) decoder kiezen. Dat is bij het afsluiten van het abbo vaak goedkoper dan later los aanschaffen.
Doorgaans zijn smartcards ook los te krijgen.
Voorheen was dit in ieder geval iets van € 29,95 in het @home gebied. Ik meen in een van de andere gebieden dat het iets van € 14,95 was.
Voorheen was dit in ieder geval iets van € 29,95 in het @home gebied. Ik meen in een van de andere gebieden dat het iets van € 14,95 was.
Degene die voor mij de TV gaat leveren kan via zijn leveranciers niet aan de H versie komen..
iemand enig idee hoe ik wel aan die H versie zou kunnen komen?
iemand enig idee hoe ik wel aan die H versie zou kunnen komen?
Bij Delta is het iets van 15 euro geloof ik.Anoniem: 78656 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:05:
Doorgaans zijn smartcards ook los te krijgen.
Nope..Ik heb alleen het waardeloze analoge UPC signaal. Kijk toch het meest HD TVseries in 720P die stream ik vanaf mijn pc en blu ray..johanvdv schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:14:
@destroyerusa
Is je nog niet opgevallen dat als je b.v. in full hd kijkt en er is een shot met veel groen van veraf...b.v. bos met dan dus heel veel fijne details dat er een lichte flikkering in dat bos waarneembaar is. Heeft mijn 42PFL9703. Afgelopen dinsdag alle 3 de nieuwe schermen getest...jouw 42pfl9903, 42pfl9803 en mijn 42pfl9703 en ze hebben dat allemaal.pascalbulsing schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:40:
[...]
1080i/1080P en input lag: Lag aanwezig ? Ja nou en of, maar als de instelling op SPEL/GAME word gezet is hij net zo snel als een doorsneel LCD monitor. Geen probleem dus.
1080P is nu echt 1080P zonder trillende lijntjes en met HDNM. Alle combinaties gebruikt en ik heb geen trillende lijnen kunnen ontdekken.
Tevens geen enkel trillend lijntje is niet helaas....als je heel fijne lijntjes hebt ook in 1080P Planet Earth Bluray zijn er trillende lijnen in beeld.
Verder een prachtig beeld/toestel en ik ben dik tevreden..alle fouten van de 9632 serie zijn afwezig.
't is me nog niet opgevallen. De flikkeringen heb ik idd wel opgemerkt, maar ik had het idee dat dit door de Dynamic Contrast kwam. Deze heb ik nu uit staan en heb het niet meer gezien.Anoniem: 276348 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:02:
[...]
Is je nog niet opgevallen dat als je b.v. in full hd kijkt en er is een shot met veel groen van veraf...b.v. bos met dan dus heel veel fijne details dat er een lichte flikkering in dat bos waarneembaar is. Heeft mijn 42PFL9703. Afgelopen dinsdag alle 3 de nieuwe schermen getest...jouw 42pfl9903, 42pfl9803 en mijn 42pfl9703 en ze hebben dat allemaal.
Tevens geen enkel trillend lijntje is niet helaas....als je heel fijne lijntjes hebt ook in 1080P Planet Earth Bluray zijn er trillende lijnen in beeld.
Verder een prachtig beeld/toestel en ik ben dik tevreden..alle fouten van de 9632 serie zijn afwezig.
Qua trillende lijntjes heb ik die tot op heden echt niets gezien met Noise reduction uit. Heb ze wel gezien als de NR aanstaat. Het het nog even getest met het volgende filmpje : http://www.w6rz.net/vertrez1080.zip.
Op deze website staan nog veel meer test files.
Voor de 42PFL9703D staat er een nieuwe firmware op de Philips support website. Versienr. 000.083.000.000 - voor de andere 9x03 types zal ook wel een update te vinden zijn. Geen changelog gevonden en nog niet zelf uitgetest.
5 min. te laat...
5 min. te laat...

[ Voor 4% gewijzigd door vanaalten op 17-10-2008 08:05 ]
Zelf heb ik een 37PFL9603H variant. Werkt perfect i.c.m. alpahcrypt kaartje en Ziggo smartcard. Voor de duidelijkheid, de alphacrypt is een module voor in je CAM aansluiting. Daar stop je dan je smartcard weer in. Hier nog even de stappen die je moet ondernemen om het werkend te krijgen:
- Stel je TV in op Finland, hierbij wordt DVB-C enabled. (de menu's etc. kunnen gewoon in het NL, dus hier merk je verder niets van)
- Schrijf vanuit je oude decoder even op wat je netwerk id en Mhz. frequentie is, die moet je namelijk instellen.
- En je hebt natuurlijk een Alphacrypt voor in het Common Interface Slot nodig, het decoder kaartje waar je je smartcard in doet.
- Koop de 37PFL9603H en niet de 37PFL9603D. Op laatstgenoemde zit geen DVB-C tuner.
Ik heb de nieuwe firmware inmiddels op mijn 32pfl9603 staan. Werkt goed, maar nog geen veranderingen waargenomen. Ben toch wel benieuwd naar de changelog (die er helaas niet bij zat). Best grote sprong in versie nummer, van 58.xx naar 83.00.vanaalten schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 08:03:
Voor de 42PFL9703D staat er een nieuwe firmware op de Philips support website. Versienr. 000.083.000.000 - voor de andere 9x03 types zal ook wel een update te vinden zijn. Geen changelog gevonden en nog niet zelf uitgetest.
5 min. te laat...![]()
Ik ben niet echt positief over de nieuwe .83 firmware. Beeld is geforceerd scherper (ook al staat hij al helemaal op 0) en ik heb het idee dat de HD Natual Motion soms te laat is met bewerken. Ook zie ik bij snelle pans of beeld wisselingen (van de ene scene naar de andere) een soort van flikkering. Net alsof de HDNM schrikt en opeens weer gaat werken. Ook zie ik heel soms delen van onderwerpen die een fractie van een seconden blijven hangen terwijl het onderwerp al iets verder is... (moeilijk uit te leggen)
Krijg het alleen niet voor elkaar om te downgraden naar de originele software van 0.58.15...
Krijg het alleen niet voor elkaar om te downgraden naar de originele software van 0.58.15...
Dit topic is gesloten.