Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajsja
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-06-2019
Ik heb 3 weken geleden de philips 32PFL9603H gekocht. Tegelijkertijd heb ik er een CAM module bijgekocht want de TV heeft een DVB-C tuner.
De TV ziet de CAM module (versie. 3.15) en ook de smartcard van Ziggo.
Ik kan echter geen digitale TV ontvangen. Ik heb van alles geprobeerd, inclusief het zoeken van de zender via alle landen die mogelijk zijn (had ik gelezen op kieskeurig).
Heeft iemand de ontvangst via de CAM module al voor elkaar gekregen?

Dus:

1) De TV heb ik via een nederlands bedrijf gekocht (kijk maar eens via kieskeurig)
2) Zowel de CAM module als de kaart van Ziggo worden door de TV herkend.
3) Digitale TV via de Samsung decoder van Ziggo (zat bij pakket) gaat prima.
4) Als de kaart in de CAM module zit, dan vindt de TV geen digitale zenders als ik hem automatisch laat zoeken.

Een van de voordelen van deze TV die ik zag bij aankoop is dat je geen aparte decoder (en dus ook aparte afstandbediening) nodig hebt.

Als de TV een DVB-C tuner heeft (en daar ga ik gemakshalve van uit, ook al zou deze in eerste instantie niet voor de nederlandse markt zijn), moet deze dan via software, of via een instelling geactiveerd worden?
Als dat zo is, en het is voor nederland nog niet vrijgegeven, dan zal ik moeten wachten op wellicht een volgende update van de software.

Op dit forum lees ik dat bv de Sony Bravia's wel goed functioneren.

Als de formulering niet helemaal duidelijk is, dan hoor ik het wel. Ik ben benieuwd naar de mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ben bang dat dat niet gaat lukken, ziggo en andere maatschappijen werken niet graag mee met vooruitgang in techniek.
Ze hebben liever dat je via hun kastje kijkt.
Heb vervolgens de taalkeuze op Nederland gezet. Als je naar het menu gaat om de kanalen in te stellen heb ik Finland ingesteld. Als je dit doet krijg je de extra optie; Analoog of Kabel. Deze optie krijg je niet als je Nederland opgeeft. Vervolgens de frequentie en netwerk nummer handmatig ingevoerd en hij doet het perfect.
Je kan de taal nog op een andere taal zetten en proberen iets in te stellen nav. deze quote die ik op kieskeurig vond.
Geef je weinig kans helaas, wil zelf ook alles met 1 AB doen, dus ben ik overgegaan op digitenne, fuck de kabelboeren.

[ Voor 64% gewijzigd door LCD_viewer op 03-07-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb even gezocht naar een handleiding in PDF formaat van deze TV, maar vindt dan helaas alleen een Frans-talige handleiding en laat Frans nu niet mijn sterkste punt zijn...

Kan je aangegeven, bij voorkeur met het maken van foto's, wat je precies voor menu's door moet en wat je kan instellen voor het zoeken naar digitale TV kanalen? In principe hoeft de CAM (en dus de smartcard) niet in de TV te zitten om de digitale TV kanalen te zoeken en te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lees dit even : Verwijderd in "Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 50..."

het werkt dus WEL alleen NIET als je als land Nederland hebt geselecteerd :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajsja
Reactie op bovenstaande berichten:

t.a.v. berichten van LCD_viewer en redfoxert:

Ik heb de optie om te zoeken met de landkeuze finland al geprobeerd. Helaas krijg ik na het ingeven van Finland niet de keuzemogelijheid voor kabel of analoog.
Wel zie ik in het scherm tijdens het zoeken het aantal gevonden zenders. Dit kan digitaal zijn of analoog. Er worden alleen analoge zenders gevonden.

Het handmatig kiezen van de frequentie lukt ook niet. De benodigde frequentie van 356,00 wordt niet gevonden. Wel 467,50 met als resultaat slechte ontvangst.

Ik vermoed dat er op de een of andere manier nog een service menu in het toestel zit waar de service centra in kunnen. Daar kan wellicht dvb-c ingeschakeld worden.
==> weet iemand hoe je hierin komt ??????????

t.a.v. bericht van arChie:

In de handleiding van Philips staat alleen hoe je de cam module moet plaatsen, maar verder wordt er niks over gezegd.
Omdat ik de cam module kan benaderen, kan zien dat er versie 3.15 op zit en dat ook de smart card gezien wordt, ga ik ervan uit dat dat wel ok is.

Ik zal proberen wat foto's te plaatsen van de menu's.

Ik wil ook nog even in de slag met de zg. PID. Dit kun je blijkbaar handmatig instellen in de cam-module. Als ik naar de setup kijk via de samsung decoder, dan zie ik daar een PID staan.
Als dit helpt, dan staat het ook binnen no time in dit forum.

Ben verder benieuwd naar jullie gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ajsja schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:13:
t.a.v. berichten van LCD_viewer en redfoxert:

Ik heb de optie om te zoeken met de landkeuze finland al geprobeerd. Helaas krijg ik na het ingeven van Finland niet de keuzemogelijheid voor kabel of analoog.
Ik ga er even vanuit dat je 100% zeker weet dat je een "H" uitvoering hebt en geen "D" uitvoering.
Wel zie ik in het scherm tijdens het zoeken het aantal gevonden zenders. Dit kan digitaal zijn of analoog. Er worden alleen analoge zenders gevonden.

Het handmatig kiezen van de frequentie lukt ook niet. De benodigde frequentie van 356,00 wordt niet gevonden. Wel 467,50 met als resultaat slechte ontvangst.
Ik ga er vanuit dat je op de één of andere manier eerst de TV in digitale modus moet zetten voordat er ook naar digitale TV kanalen gezocht kan worden. Deze TV is volgens mij ook geschikt voor digitale TV via de ether (DVB-T). Staat er in de handleiding wel duidelijk uitgelegd hoe je naar DVB-T kanalen moet zoeken? Zoja, dan is de Finland landkeuze waarschijnlijk een onderdeel van de handelingen die je moet uitvoeren bij het zoeken naar DVB-T kanalen zodat je overgaat op de DVB-C modus i.p.v. de DVB-T modus bij het zoeken.
Ik vermoed dat er op de een of andere manier nog een service menu in het toestel zit waar de service centra in kunnen. Daar kan wellicht dvb-c ingeschakeld worden.
==> weet iemand hoe je hierin komt ??????????
Philips brengt dit model niet in Nederland uit. De winkel waarbij je hem gekocht hebt heeft deze TV dus zelf geïmporteerd naar Nederland uit een land waar Philips dit model wel in de roulatie brengt. Het lijkt mij sterk dat ze dan eerst via een service menu de DVB-C functionaliteit van Finland uit gaan zetten voordat die TV aan jou geleverd wordt.
Omdat ik de cam module kan benaderen, kan zien dat er versie 3.15 op zit en dat ook de smart card gezien wordt, ga ik ervan uit dat dat wel ok is.
Als je de CAM ziet is dat goed en via het menu van de CAM moet je de smartcard kunnen zien en het daarbij behorende smartcard nummer. Als dat zo is dan functioneert de CAM.
Ik zal proberen wat foto's te plaatsen van de menu's.
Graag, want dat praat wat makkelijker.
Ik wil ook nog even in de slag met de zg. PID. Dit kun je blijkbaar handmatig instellen in de cam-module. Als ik naar de setup kijk via de samsung decoder, dan zie ik daar een PID staan.
Even geen idee wat je met die PID bedoelt, maar zoals ik al eerder aangaf heeft de CAM niets van doen met het zoeken en vinden van kanalen. Voor die stap kan je de CAM ook uit het toestel halen.
Als dit helpt, dan staat het ook binnen no time in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajsja
Ik heb wat foto's gemaakt van de door te lopen schermen maar het lukt mij niet om ze hier in dit forum te krijgen. Hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ajsja schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:40:
Ik heb wat foto's gemaakt van de door te lopen schermen maar het lukt mij niet om ze hier in dit forum te krijgen. Hoe werkt dit?
Foto's eerst uploaden naar bijvoorbeeld imageshack.us en vervolgens de directe links naar die foto's hier tussen van die img markers zetten.

Overigens, mijn ouders hebben een Philips TV met DVB-T en daar moet ik ook eerst naar de digitale modus via de afstandsbediening om de opties te krijgen voor het zoeken naar digitale kanalen. Als je dit soort dingen probeert te doen vanuit de analoge modus dan gaat het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajsja
Hier komen ze (hopelijk gaat het goed want in de preview zie ik niks)

Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/2433/dscn0059dz3.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/9434/dscn0057bn5.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/7990/dscn0056oa2.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/3541/dscn0055mm5.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/7112/dscn0054bh2.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/1697/dscn0051wl7.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/9092/dscn0052tz2.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/9875/dscn0053li3.th.jpg

Helaas alleen de links.
Kun je mij uitleggen hoe het met de digitale modus zit?

Dat het een "H" uitvoering is staat op de doos en ook achterop de TV.

[ Voor 44% gewijzigd door Ajsja op 03-07-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ajsja schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:18:
Kun je mij uitleggen hoe het met de digitale modus zit?
Zo te zien is analoog en digitaal op deze TV in de menu's gecombineerd. Wat zijn de mogelijkheden die je hebt bij Digitaal test ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajsja
Ik kan alleen een frequentie ingeven of laten zoeken. Jij stopt normaal bij 177,5 vanuit 0.
Signaalkwaliteit is dan slecht en de oplossing die er gegeven wordt is om de frequentie, de antenne aansluiting en de positie te controleren.

Als je het over positie hebt, dan is het volgens mij alleen DVB-T. De postitie van de schotel.

Daarom mijn vermoeden dat het DVB-C gedeelte van de tuner niet geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ik ben bang dat ik er zo ook niet uit ga komen. Misschien dat je in het genoemde Philips topic contact kan opnemen met basboestsvd in de hoop dat hij stap voor stap kan aangeven wat hij precies gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajsja
Hartelijk dank arChie voor de genomen moeite.

Vermoedelijk ben ik "veroordeeld" tot het blijven kijken via een aparte decoder. Als ik een oplossing vindt, dan plaats ik hem hier.

Als er anderen zijn die een oplossing hebben (het toestel wordt immers veelvuldig aangeboden en verkocht) dan hou ik mezelf aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajsja
Ik heb via de franse support-site dit type wel kunnen vinden.
Alleen is mijn kennis van de franse taal van een dusdanig niveau dat ik er geen koekje van kan bakken.

En dit uit de handleiding:
dit is de link:
http://www.p4c.philips.co...fu_fra.pdf#search='dvb-c'

neem de 3e optie (pagina 34) om naar dit onderdeel te gaan.

Étape 3 : Sélection de l'antenne ou du câble
Cette sélection est uniquement disponible si ce
téléviseur peut recevoir des chaînes passant par le
câble numérique (DVB-C) dans votre pays.

Sélectionnez Antenne pour installer toutes les
chaînes numériques terrestres (DVB-T) et
analogiques disponibles.
Sélectionnez Câble pour installer toutes les chaînes
passant par le câble numérique (DVB-C) et
analogiques disponibles.

‡ Appuyez sur o ou oe pour sélectionner

Antenne ou Câble ®

Appuyez sur Suivant.

Ò

Si vous y êtes invité, entrez l'ID réseau que votre

fournisseur vous a envoyé.

r

Remarque

Vous pouvez effectuer l'installation des chaînes si vous
êtes connecté à la fois à une antenne numérique et à
un câble réseau.Vous devrez par conséquent
effectuer l'installation deux fois. Pour regarder les
chaînes mémorisées à partir de l'antenne ou du
câble, vous devez basculer d'Antenne à Câble ou vice
versa dans Installation chaînes > Menu Antenne/Câble.

Wie bakt hier iets van?
Pagina: 1