[LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen (deel 5) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 196.152 views

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
DarkFly schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:24:
[...]
Dan heb ik nog wel een vraag voor de mensen die deze TV hebben, hoe bevalt het en hoe zit het met de weergave van HD. Schokt het erg of valt het niet op?
Ik zou echt even zelf in een winkel gaan kijken wat jij vindt van de 24p weergave van deze TV. Sommige mensen zijn er heel gevoelig voor als het beeld stottert, terwijl anderen het niet eens zien. Ik zelf zie het bijvoorbeeld meteen als het beeld niet helemaal vloeiend loopt en irriteer me daar enorm aan, terwijl ik genoeg mensen ken die het verschil echt niet zien tussen een 5603 en een 9603.

Overigens heb ik geen idee hoe de 5603 en de 7x03 omgaan met 24p, misschien anderen hier wel.

Verwijderd

Waarom lees ik hier zo weinig over de 9803? Is dat ding niet interessant, op de prijs na dan?

Verwijderd

Snap ik ook niet, toestel is , op ambilight na, beter dan alle andere lcd tv's van phlips.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 16:21 ]

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:21:
Snap ik ook niet, toestel is , op ambilight na, beter dan alle andere lcd tv's van phlips.
't Nadeel (voor sommigen) is het glanzende scherm. Wij hebben veel lichtinval in onze woonkamer en daarom zal ik dat model nooit aanschaffen. Verder heeft het model Ambilight Spectra 2 ipv 3.

Verwijderd

etamboer schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:42:
[...]

In een ander forum over een andere Philips TV staat de volgende procedure, misschien werkt dat?

-haal de stroom v/d tv middels het lostrekken v/d stekker
-zet de afstandsbediening in de dvd modus(kort drukken) en houd de cursortoets naar beneden ingedrukt.
-Stekker kan weer in het stopcontact(nog steeds de cursortoets naar beneden ingedrukt houden) en je komt
in een ander software upgrade menu, zal wel voor philips technici bedoeld zijn.
-de modus op de afstandsbediening kan weer op tv, als je nu de usb-stick met de nieuwe firmware aansluit gaat de tv wel over tot de installatie daarvan.
-verder gewoon de normale procedure volgen wat betreft herstarten.
Helaas, Hier krijg ik hetzelfde menu als met de OK knop vast houden en stekker er weer in.
En als ik een oudere versie erin stop dan herkent de tv geen software updates.

Misschien is het zo dat je niet kan downgraden onder de versie welke bij levering op de tv stond, anders kan ik geen reden bedenken, aangezien ik niet onder 83 kom en Pascal ook maar 1 versie terug kon, naar de originele versie.

Nog even over de donkere hoekjes op de Aurea II. Ze willen van Philips een monteur langs sturen voor de donkere hoekjes, heeft dit zin of is dit verspilde moeite ?

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

GenetiX schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:51:
[...]

Haha, precies hetzelfde probleem. Ik heb de boel helemaal opnieuw ingesteld op Noorwegen en vervolgens zomertijd geselecteerd. Nu staat mijn EPG tijd goed, alleen het interne klokje loopt een uur achter. Daar kan ik nog wel mee leven, ik vond het vooral storend dat die EPG niet op de goede tijd liep.

Heb ook nog geprobeerd op Frankrijk opnieuw alles te installeren, alleen daar vind ik geen enkele digitale zender helaas. Het grappige was dat ik ze onder NL wel vond, maar dat ze vervolgens niet werden opgeslagen.

Overigens vreemd dat je de klok niet handmatig kunt instellen. Ik heb voor Noorwegen gekozen omdat dat dezelfde tijdzone is als waar wij in leven :/ Misschien een bug?
Hij is nu weer zenders aan het zoeken! Raar trouwens dat je bij Finland al vantevoren bij de instellingen je netwerk id moet opgeven en bij noorwegen vraagt hij er later pas om.

Kijken hoe de tijd hier van is, daarna maar eens kijken of ik een nieuwere firmware kan vinden.

Zijn er trouwens ook releasenotes beschikbaar van die firmware?

"Luie mensen worden ook moe!"

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:48
Raymond schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:41:
De ene wel en de andere niet, dat is juist de clou van deze discussie :)
Dat begrijp ik dan toch wel niet goed hoor.. ik veronderstel dat alle tv's van dezelfde serie gelijkaardige en gelijkwaardige hardware gebruiken, dus uit dezelfde materialen bestaan.. is het dan gewoon niet een kwestie van het al dan niet installeren van de juiste software?

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 22:25
Waarom lees ik hier zo weinig over de 9803? Is dat ding niet interessant, op de prijs na dan?

Toestel is pas nieuw, levertijden, een van mijn vrienden en mijzelf heeft ook een 9803 besteld maar na 2 weken nog niet binnen,
Ik de winkel vond ik het spiegelen wel meevallen, zit er verschil in beeldkwaliteit tussen de alphacrypt en de humax 5000c, ? hoe kun je zien als er dode pixels zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Hakki schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:30:
[...]

Dat begrijp ik dan toch wel niet goed hoor.. ik veronderstel dat alle tv's van dezelfde serie gelijkaardige en gelijkwaardige hardware gebruiken, dus uit dezelfde materialen bestaan.. is het dan gewoon niet een kwestie van het al dan niet installeren van de juiste software?
De vraag die daar gesteld werd was: "en geeft de 9603 dan een goeie weergave van 24p-materiaal? Kan een 100hz de beelden niet weergeven op lagere Hz, dus dan zelf bepalen om bij dit soort materiaal over te schakelen naar 96?"

Het antwoord "De ene wel en de andere niet, dat is juist de clou van deze discussie" slaat (neem ik aan) op het tweede deel van deze vraag, dus of in het algemeen een 100 Hz TV 24p materiaal kan weergeven op 96 Hz. Sommige 100 Hz TV's kunnen dan wel, andere 100 Hz TV's niet.

De 9603 kan dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
brutus26 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:46:
Dat ding is wel interessant, maar inderdaad is de prijs erg hoog. Ik heb zelf lang getwijfeld tussen de 9603 en de 9803, maar het ik vond het prijsverschil van bijna 850 euro (en dan heb ik het al over zeer gunstige prijzen) toch te groot. De 9803 is ruim anderhalf keer zo duur als de 9603.

Verder vond mijn vriendin de zilverkleurige rand niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
DJMarcel schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:26:
[...]

De vraag die daar gesteld werd was: "en geeft de 9603 dan een goeie weergave van 24p-materiaal? Kan een 100hz de beelden niet weergeven op lagere Hz, dus dan zelf bepalen om bij dit soort materiaal over te schakelen naar 96?"

Het antwoord "De ene wel en de andere niet, dat is juist de clou van deze discussie" slaat (neem ik aan) op het tweede deel van deze vraag, dus of in het algemeen een 100 Hz TV 24p materiaal kan weergeven op 96 Hz. Sommige 100 Hz TV's kunnen dan wel, andere 100 Hz TV's niet.

De 9603 kan dit wel.
Thx voor de duidelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Fruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01-2024
Hakki schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 18:45:
[...]

Thx voor de duidelijkheid!
De (42) 9803 heeft een LED backlight scherm (geen CFL) . Dit soort LCD schermen zij op het ogenblik nog (veel) duurder!.
Groet, Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pgerrits schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:54:
Hallo,

ik zou graag jullie mening willen over het volgende; Thuis heb ik sinds kort een nieuwe tv hoek bestaande uit:

Philips LCD 42pfl7403D (100hz/full HD)
Humax IRHD5000 (hd tuner voor ziggo)
Sony Home cinema set met ingebouwde dvd speler
Sony PS3
Xbox360

NU heb ik dit als volgt aan gesloten:

Ziggo tuner ---> TV (Met HDMI)
Home cinema ---> TV(HDMI voor dvd overdracht)
TV ---> Home cinema (digital coax voor geluid van ziggo)
PS3 ---> TV (HDMI, alleen beeld)
PS3 ---> Home cinema (optisch, alleen geluid)
xbox360 ---> TV (Y,Pr,Pb, alleen beeld)
xbox360 ---> home cinema (optisch, alleen geluid)

Is dit een goede manier van aansluiten geweest? Of zouden jullie het anders doen. Ik ondervind namelijk een probleem...

Ik heb het probleem dat als ik digitv kijk het geluid een vetraging heeft. (lipsync probleem). Op de ziggo tuner kan ik een vertraging instellen maar die krijg ik niet goed. Op de tv zit geen mogelijkheid voor lipsync en op de home cinema ook niet.

Kan dit liggen aan de manier van aansluiten? Of heeft het een andere oorzaak...
Ik heb hem in principe hetzelfde aangesloten, alleen wat andere apparatuur:

Philips LCD 37PFL9603 (100hz/full HD)
Cisco 8455DVB (hd tuner voor ziggo)
Panasonic DVD Recorder
Panasonic receiver SA-XR59
PC HDMI
Xbox360

Ziggo tuner ---> TV HDMI
TV ---> Pana receiver (digital coax voor geluid van ziggo)
DVD ---> TV HDMI
PC ---> TV HDMI
xbox360 ---> TV (Y,Pr,Pb, alleen beeld)
xbox360 ---> Pana receiver (optisch, alleen geluid)

Ik heb wel het geluid synched, maar ik krijg geen DD uit m'n receiver van Ziggo Cisco 8455DVB. Bij alle andere apparatuur krijg ik het wel. Iemand die weet of ik nog niets moet aansluiten? Ik hoef toch geen coax audio van m'n Ziggo decoder naar de receiver he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb alles (UPC, DVD, iPod) op mijn receiver aangesloten (UPC via SCART->S-Video, DVD via HDMI, iPOD via COAX), en de receiver via HDMI op de TV (42PFL9703D). Verder nog UPC met 2de SCART direct op de TV zodat ik bij nieuws etc. niet de receiver hoef aan te zetten. Op de receiver 200 ms lipsync delay ingesteld voor de DVD. Alles werkt helemaal perfect!

(UPC=digitale kabel-tv in Noord-Holland) Ziggo tuner ken ik helaas niet...

[ Voor 4% gewijzigd door etamboer op 14-11-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo tuner = de Cisco 8455DVB

Ja, maar ik heb alles op de LCD, mede doordat ik per HDMI input andere instellingen wil. En op deze manier zou ik toch eigenlijk dd moeten krijgen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Je hebt geen DD omdat de TV geen DD uitstuurt.Ziggo geluid direct op je receiver geeft waarschijnlijk wel DD, maar met lipsync probleem.
Overigens heeft als het goed is het beeld een vertraging, niet het geluid.....
Ik heb maar alles via 1 HDMI op de TV aangesloten voor het gemak. Ik vind TV (UPC) en DVD best goed met dezelfde instellingen op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etamboer schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:17:
Je hebt geen DD omdat de TV geen DD uitstuurt.Ziggo geluid direct op je receiver geeft waarschijnlijk wel DD, maar met lipsync probleem.
Overigens heeft als het goed is het beeld een vertraging, niet het geluid.....
Ik heb maar alles via 1 HDMI op de TV aangesloten voor het gemak. Ik vind TV (UPC) en DVD best goed met dezelfde instellingen op de TV.
TV geeft wel degelijk DD uit. Ik heb op dezelfde manier m'n DVD recorder en PC met HDMI aangesloten op m'n tv. Vanuit de PC geeft hij zelfs DTS door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Zeg je dat de TV de ingevoerde DD/DTS ook output naar de audio out (digital coax) naar je receiver? Er zijn een heleboel mensen die een andere ervaring hebben...
Ik heb het zelf niet getest dus ik spreek niet uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
etamboer schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:49:
Zeg je dat de TV de ingevoerde DD/DTS ook output naar de audio out (digital coax) naar je receiver? Er zijn een heleboel mensen die een andere ervaring hebben...
Ook ik deel de mening dat het inderdaad mogelijk is. Er zijn alleen twee maren.

1. Als de maker van het schijfje in de stream heeft aangegeven dat het een beveiligde content heeft dan krijg je idd alleen maar DD 2.0. Bij de DVD/Blu-ray's die ik van het net pluk zijn die beveiligingen veelal erafgeript. DVD die ik echt gekocht heb spelen heel soms DD/DTS af.

2. Het afspelende apparaat ook iets met HDCP doet. Zo heb ik een Philips DVP5980 die ook HDCP heeft en met dat p*kke apparaat krijg is dus bijna nooit DD/DTS op de radio (via de TV dan)

Speel ik het geheel via een PC af dan speelt hij bijna alle streams behalve de True DD of DTS varianten. (logisch ook)

Voor de mensen die trouwens een vervanger voor PowerDVD 7.4 en hoger zoeken die geen Blu-ray vanaf hardeschijf afspeelt is Arcsoft TotalMedia Theatre een goede (misschien nog wel betere) vervangen.

Een nadeel, het draait voorlopig alleen nog op 32-bits systemen. 64-bits is in de maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etamboer schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:49:
Ja, ik spreek uit ervaring. :) Alleen DTS van m'n recorder naar tv naar receiver werkt niet. Vanaf de PC naar tv naar receiver wel DTS. Dus ik dacht dat het ook zo ging met de Cisco van Ziggo. Misschien dat daar dan de beveiliging op zit waardoor de tv het niet doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11

FreakNL

Well do ya punk?

Hallo,

Mijn vader is geinteresseerd in de 42PES0001D, maar we zien dat er ook een 42PES0001H bestaat... Wat is nu precies het verschil tussen deze twee? Als ik de fact sheets van de twee naast elkaar leg zie ik eigenlijk alleen een verschil in DVB, de ene heeft wel DVB-T MPEG-4 en de andere niet. Wat betekent dat precies?

Is de 42PES0001H het extra geld waard, of heeft dit geen zin in Nederland? Is die MPEG-4 ondersteuning er wel in Nederland?

Mijn vader wil de televisie aansluiten via UPC - digitaal, misschien is zo'n aansluiting dan wel helemaal niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik mijn openings post nog niet duidelijk genoeg gemaakt heb, gezien de vele herhaalde vragen over de verschillen tussen D en H:
De vierde aanduiding geeft info over de evt. digitale tuner.
Indien er een digitale tuner in de tv ingebouwd is staat er doorgaans een D of H na het 4 cijferig modelnummer.
• D betekent tegenwoordig doorgaans dat er een DVB-T, digitale tuner tbv Ether doorgifte ingebouwd is. Deze is dan doorgaans alleen voor MPEG2 doorgifte geschikt.
In Nederland kan men met de DVB-T tuner Ned 1, 2 en 3 plus de regionale zender van jou omgeving, gratis ontvangen, mits er op de meeste plaatsen een antenne aangesloten wordt.
Voor meer ontvangst is een abonnement op, en CAM van, Digitenne van KPN vereist. Digitenne adviseert verder zelf niet groter dan 32" te gaan ivm beeldkwaliteit.
• H betekent nu meestal DVB-T en DVB-C tuner ingebouwd. Deze zijn beide vervolgens naast MPEG2 ook voor MPEG4 uitzendingen geschikt. HDTV wordt hierdoor mogelijk.
Voorheen was een H type alleen van een DVB-T tuner voorzien die naast MPEG2 ook MPEG4 geschikt was, bij ouder modellen moet men dus opletten als men opzoek is naar een met DVB-C tuner.
De Nederlandse kabelaars werken niet zomaar met de H versies, Philips adverteert hier dan ook niet mee in Nederland. Onderaan deze openingspost kan men hier meer info vinden.
De meeste winkels in Nederland leveren geen H modellen als er ook een D model is met verder gelijk type model omdat Philips dan de H niet voor Nederland bedoelt heeft, via enkele winkels is deze indien gewenst dan toch te bemachtigen.
• Niet ondersteunen DVB-C Nederland
De door Philips in de H modellen gebruikte DVB-C oplossing wordt niet door de Nederlandse kabelaars, Ziggo en UPC als grote partijen, ondersteund.
UPC: De kabelaar heeft haar systeem momenteel nog geheel in eigenbeheer. Ze maken gebruik van een box-key die gekoppeld is aan hun administratie, hierdoor kan men niet vrij een decoder aanschaffen en gebruiken, ook "trucjes" als Alphacrypt werken niet.
Uitsluitend enkele zenders, oa Ned 1, zijn nog ongecodeerd op de kabel bij UPC en kunnen met het H model ontvangen worden.
Ziggo: Maakt gebruik van een iets vrijer systeem maar schermt dit toch ook af door een kleine aanvulling. Deze aanvulling zorgt ervoor dat een standaard Irdeto2 CAM, een module waar de smartcard in gaat welke toegang geeft tot het afgenomen abonnement, niet werkt in combinatie met de H modellen van Philips.
Mascom, een Duiste firma, maakt ook CAM's en wel een genaamd Alphacrypt. Voor deze module worden van diverse coderingssystemen licentie gelden betaalt, waardoor deze duurder is dan een losse Irdeto2. Het "toeval" wil dat deze module in combinatie met een abonnement op Ziggo en de H modellen van Philips wel werkt.
Het geheel is echter niet gecertificeerd door Ziggo, Philips geeft mede hierom dan ook geen ondersteuning voor werking met Ziggo af. Theoretisch en technisch is er een mogelijkheid dat Ziggo deze, op zich volledig legale methode in de toekomst gaat bemoeilijken dan wel blokkeren. Meer hierover kan in dit topic gevonden worden.
Kort gezegd:
Je vader heeft niks aan de meer waarde.

Iets uitgebreider:
H ook HD mogelijkheden via DVB-T, maar die worden voorlopig niet in Nederland gebruikt door Digitenne.
H ook mogelijkheden voor DVB-C, hoewel niet helemaal duidelijk op spec blad. Daar UPC dit helemaal dicht getimmerd heeft kan men via een trucje slechts een of twee zenders zo ontvangen. Via Ziggo zou je voorlopig wel alle zenders kunnen ontvangen via een (relatief duur) trucje. Of dit zo in de toekomst blijft garandeert niemand.

Advies voor iedereen die een vraag heeft lees de openings post na en als deze niet duidelijk genoeg is geef dit dan aan zodat deze aangepast kan worden. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Dr-Fruit schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:46:
[...]

De (42) 9803 heeft een LED backlight scherm (geen CFL) . Dit soort LCD schermen zij op het ogenblik nog (veel) duurder!.
Groet, Jan
Sterker nog: de 9803 heeft een 2D dimming LED backlight. Dat betekent dat de backlight dus locaal feller of minder fel kan branden, wat een veel beter zwartniveau oplevert. Hoewel het beeld van de 9803 bij een directe vergelijking dus echt ontzettend veel dieper zwart haalt dan de 9603, vond ik het prijsverschil van ruim 800 euro toch te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Even afgezien van DVB via kabel of antenne:
De 'H' versies ondersteunen blijkbaar MPEG4, wat de 'D' versies niet lijken te doen. Heb je met de 'H' versie dan ook niet het voordeel dat je een MPEG4 film vanaf netwerk of USB op de TV kan afspelen?

Zo ja: dan is het, zelfs als je via DVB-T of wat dan ook kijkt, nog steeds mogelijk interessant om toch voor de 'H' versie te gaan...

Overigens heb ik geen idee of er sowieso MPEG4 films ergens te vinden zijn... dus geen idee hoe groot het voordeel dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een nieuwe tv aanschaffen en denk aan:

37pfl5603
of
37pfl7603

Ik gebruik de tv voor digitenne (analoog) en voor de ps3 (hdmi)

Is er een duidelijk verschil in beeldkwaliteit tussen deze 2 en welke is aan te raden?
Ik zie bijvoorbeeld dat de de 5603 Pixel Plus HD heeft en de 7603 Pixel Plus 3 HD en HD Natural Motion heeft. Is dit te zien? Geven ze beiden het beeld van mijn ps3 (1080p) goed weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
vanaalten schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:43:
Even afgezien van DVB via kabel of antenne:
De 'H' versies ondersteunen blijkbaar MPEG4, wat de 'D' versies niet lijken te doen. Heb je met de 'H' versie dan ook niet het voordeel dat je een MPEG4 film vanaf netwerk of USB op de TV kan afspelen?

Zo ja: dan is het, zelfs als je via DVB-T of wat dan ook kijkt, nog steeds mogelijk interessant om toch voor de 'H' versie te gaan...

Overigens heb ik geen idee of er sowieso MPEG4 films ergens te vinden zijn... dus geen idee hoe groot het voordeel dan is.
Dat heeft daar niets mee te maken. De TV is toch niet in staat om MPEG4 films te verwerken. Dat doe je dan ook meestal via een media center of PS3/360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
even ter info voor de Belgische lezers:
op 15nov is er een cash-back actie gestart op heel wat Philipsproducten, waaronder ook LCD's met ambilight. Meer info moet nog verschijnen op hun website, maar het formulier is al te downloaden via de website van Vandenborre. Kortingen tot 300€ (afhankelijk van het type) OF een volledige terugbetaling als je denkt dat het een witte kerst zal zijn (beslissen voor 16dec, 1cm sneeuw te ukkel, geen vaste korting mogelijk).
Actie loopt tot 31 december!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb het zelfde "probleem" met mijn 9903 als Odiebla een aantal paginas terug beschreef.

Als ik de Aurea II laat ontwaken uit stand-by, schakelt hij altijd naar kanaal "0 Video" waar geen apparaat mee verbonden is.

Dit terwijl ik daarvoor via HDMI 2 (waar mijn Samsung DCB-H360RS aan hangt die ik altijd laat aanstaan) TV heb gekeken. Als ik het toestel na TV kijken eerst via de afstandsbediening op standby zet en daarna via de powerknop uit en hem vervvolgens in omgekeerde volgorde aanzet, start hij wel op het HDMI kanaal.

Odiebla heb jij hier al een oplossing voor gevonden?

Het eerst aanzetten van de TV en daarna de samsung biedt geen soelaas. Als ik trouwens de Sony BDP-350 Blu-ray aanzet terwijl ik TV kijk op HDMI-2, schakelt hij wel automatisch over naar HDMI-3.

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:37
Mad-X schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:38:
Als ik de Aurea II laat ontwaken uit stand-by, schakelt hij altijd naar kanaal "0 Video" waar geen apparaat mee verbonden is.

Dit terwijl ik daarvoor via HDMI 2 (waar mijn Samsung DCB-H360RS aan hangt die ik altijd laat aanstaan) TV heb gekeken. Als ik het toestel na TV kijken eerst via de afstandsbediening op standby zet en daarna via de powerknop uit en hem vervvolgens in omgekeerde volgorde aanzet, start hij wel op het HDMI kanaal.

Odiebla heb jij hier al een oplossing voor gevonden?
Nee, nog niet gevonden. Ik merk wel dat als je een favorieten lijst aanmaakt, die selecteert en daaruit een analoog kanaal selecteert dat de tv dan soms ontwaakt op dat kanaal, maar een vast patroon heb ik niet kunnen ontdekken.

Ik heb geen idee hoe lang de 9903 in mijn bezit blijft, want ik begin steeds meer kleine irritaties te vinden die overall mijn gevoel over de Aurea toch weer in negatieve richting drukken (net zoals bij de 9900 die retour afzender is gegaan). Vooral het voortdurende geflikker (50 Hz geflikker zoals Pascal het omschreef) in met name scenes met veel groen erin bezorgen me koppijn. Ook het probleem met de donkere hoekjes (heb jij daar last van?) wat eerst een bekend probleem was bij Philips maar later door het reparatiebedrijf weer wordt ontkend stoort me mateloos. Verder begrijp ik werkelijk niet dat Pascal zo lyrisch is over de beeldprestaties van dit toestel, want ik zie het niet terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Sow, ik heb vrijdag mijn 42PFL9603H/10 opgehaald. Alphacrypt en Ziggo kaartje d'r in en gaan... Wat een fantastisch beeld! Film1 HD ziet d'r echt super uit...

Ik heb het dink op Noorwegen en zomertijd staan, maar toch loopt de klok van de EPG voor? Na, van de week maar eens naar kijken :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Rowdy.nl schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:21:
Ik heb het dink op Noorwegen en zomertijd staan, maar toch loopt de klok van de EPG voor?
Misschien omdat het wintertijd is? :+

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Jiriki schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:22:
[...]

Misschien omdat het wintertijd is? :+
Noorwegen loopt een uur voor op ons, dus zomertijd instellen zou dit op moeten lossen, tenminste, volgens sommige in dit topic...?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit een goede optie zijn?

De 32- 7403 en dan met analoge kabel van ziggo?
[bestaat dat nog?]

Het is voor gewoon tv kijken met soms een DVD je
Ik heb namelijk geen zin in extra afstandbediening/kastje.

Anders mischien digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Mijn ouders hebben de 32PFL7403 met Digitenne en zij zijn daar wel tevreden over. Het beeld is alleen niet helemaal zo helder als met de oude CRT.

Wat TV betreft dus in ieder geval even zelf ergens kijken wat jij van het beeld van deze TV vindt. Digitenne is op 32" (met voldoende kijkafstand) op zich nog wel te doen. Analoge kabel ook wel, als het signaal tenminste van voldoende kwaliteit is.

[ Voor 38% gewijzigd door DJMarcel op 17-11-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
We hebben hier een 32PFL7403D en ik vroeg me af of het mogelijk is om ned123 digitaal te kijken via DVB-T en de rest gewoon analoog via de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is in de meeste gevallen lastig volgens mij.
Voor dvb-t ontvangst dient normaal een antenne op de tv aangesloten te worden op de plek waar de kabel aangesloten wordt (hier kan ik me in vergissen, maar iemand die gebruik maakt van DVB-T kan dat vast even bevestigen of ontkrachten).
Op het moment dat daar dus al een kabel met signalen over een breed frequentie gebied zit wordt het voor de tv moeilijk om ook nog de DVB-T zenders te ontvangen omdat het anders veel ruis op de kabel gaat geven, je zou deze immers moeten vertakken. Misschien dat er een optie met splitter is, maar ik weet niet wat het frequentie gebied van DVB-T is, mogelijk dat dit overlapt met de (analoge) kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odiebla schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:40:
[...]Ik heb geen idee hoe lang de 9903 in mijn bezit blijft, want ik begin steeds meer kleine irritaties te vinden die overall mijn gevoel over de Aurea toch weer in negatieve richting drukken (net zoals bij de 9900 die retour afzender is gegaan). Vooral het voortdurende geflikker (50 Hz geflikker zoals Pascal het omschreef) in met name scenes met veel groen erin bezorgen me koppijn. Ook het probleem met de donkere hoekjes (heb jij daar last van?) wat eerst een bekend probleem was bij Philips maar later door het reparatiebedrijf weer wordt ontkend stoort me mateloos. Verder begrijp ik werkelijk niet dat Pascal zo lyrisch is over de beeldprestaties van dit toestel, want ik zie het niet terug...
Odiebla,
ik bezit de 9903 ook, om te zeggen dat het een perfect beeld is gaat mij ook te ver, maar het is zeker niet slecht. Voor mij gevoel ligt het er aan het soort uitzending. De donker hoekjes/rand is wel minder, en het geflikker is ook minder, maar daarnaast is het een mooi beeld.

Wat zegt philips ervan dan, neem aan dat je contact met ze hebt gehad. Ik krijg binnenkort een monteur langs voor het geflikker en donkere hoeken/randen.

Hoe lang bezit je de tv al, omdat je het nog over retourneren hebt.

PA666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
pascalbulsing schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:31:
Ik heb idd de Manual Software Upgrade ook geprobeerd zonder succes. Ik heb het echt een hele avond geprobeerd om te downgraden en toen opeens werkte de oude wel. Vraag je me nou wat ik precies gedaan heb dan kan ik niets anders zeggen dan blijven proberen zowel de oude als de nieuwe software.

Probeer anders een met de nieuwe software de upgrademodus op te starten en dan de usbstick te vervangen voor er een met de oude software. En andersom...
Ik heb net de stick gepakt waar de 083.000 versie op stond, ik heb de nieuwere autorun.upg gerenamed en de oude 058.015 erop gezet. In de televisie gestoken en het circus begon: reboot, do you want to program this older version? Yes, hatsaflats... Ik vond de nieuwe software toch niets, ik werd gek van de HDNM die 'achter de feiten aan' liep (schokkende effecten etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:24:
[...]
Wat zegt philips ervan dan, neem aan dat je contact met ze hebt gehad. Ik krijg binnenkort een monteur langs voor het geflikker en donkere hoeken/randen.

Hoe lang bezit je de tv al, omdat je het nog over retourneren hebt.
Ik heb de tv nu anderhalve maand ofzo, maar dat maakt mij geen zak uit. Als het ding niet beter gaat presteren bij de eerstkomende sw upgrade dan is het wat mij betreft gewoon weer een niet-af product. Ik heb contact met philips gehad over de donkere hoeken. De helpdesk deed alsof het een bekend probleem was wat alleen in de eerste serie aanwezig was en wat dus opgelost kon worden. ESK heeft me (na het nogmaals wakker schudden van Philips door mij) vrijdag gebeld en wisten nergens van. Ze beloofden navraag te gaan doen bij Philips, maar ik heb nog niets gehoord. Ze krijgen een week de tijd van me en dan ga ik philips weer bellen...

Die donkere hoekjes zijn niet minder, het is gewoon een aanfluiting voor een scherm van dik drie en een half duizend euro (we hebben het over bijna 8 duizend oud hollandse guldens he)... Het kan niet, het mag niet en ik ga het zeker niet accepteren. Ik denk dat ik mijn leverancier (Mediamarkt) ook vast schriftelijk ga informeren, als Philips/ESK het laat afweten dan is het tenslotte hun probleem...

Maar ja, net als destijds met mijn 9900 die ik had (en terug heb gestuurd): ik heb geen ander alternatief ivm de Ambilight. En als ik dat weg zou laten, dan nog weet ik niet welk scherm ik dan zou nemen aangezien het perfecte scherm volgens mij niet bestaat. Maar in dat geval zou ik een van de goedkopere Philips schermen willen: ook niet perfect, maar wel een stuk voordeliger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:33
Heeft er misschien iemand de HTS8140 soundbar in combinatie met een 37 inch flatscreen van de nieuwe serie?

Ik heb namelijk de 37PFL9603, met op dit moment daaronder een HTS8100 (voorheen had ik een 37PFL9632 die is omgeruild door Philips).
Er is iets grondig mis met de HTS8100 en is deze ook niet te repareren. Philips heeft daarom aangeboden deze te vervangen door de HTS8140. Op zich een leuk aanbod, maar ik zit een beetje met de looks in m'n maag..
De HTS8100 i.c.m. de 37PFL9632 was een precies op elkaar afgestemde set; de soundbar was net zo breed als de tv en de looks een match. Ook past de HTS8100 goed bij de 37PFL9603 die ik nu heb, vooral omdat de soundbar even breed als de tv is.
Helaas is de HTS8140 een stuk breder (10cm!) dan de 37PFL9603 en eerlijk gezegd lijkt het me een vreemde aanblik als de soundbar breder is als de televisie, ookal is het design identiek... Bovendien: in de folder van de HTS8140 staat ook "perfect voor 42 inch of groter".

Dus als iemand 37 inch tv i.c.m. de HTS8140 heeft en hier een foto van zou willen maken zou ik dat op prijs stellen.

(Omdat ik van mening ben dat ik recht heb op een goed bij elkaar passende set (tv+soundbar) - ik heb eerder ook een SET aangeschaft (37PFL9632+HTS8100) - heb ik Philips laten weten dat ik liever zie dat ze de tv dan ook maar omruilen voor de 42 inch uitvoering. Dat Philips ondeugdelijke producten levert (zowel oude model TV als de HTS8100), daar kan ik namelijk niks aan doen. Ze komen hier nog op terug, maar ik ben bang dat het een grote opgave wordt ze zover te krijgen)

[ Voor 4% gewijzigd door Ralphfx op 18-11-2008 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odiebla schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:17:
[...]

Ik heb net de stick gepakt waar de 083.000 versie op stond, ik heb de nieuwere autorun.upg gerenamed en de oude 058.015 erop gezet. In de televisie gestoken en het circus begon: reboot, do you want to program this older version? Yes, hatsaflats... Ik vond de nieuwe software toch niets, ik werd gek van de HDNM die 'achter de feiten aan' liep (schokkende effecten etc).
Kan iemand mij helpen aan deze oudere firmware hij staat namelijk niet meer op de phillipssite. Of kijk ik er over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:33:
[...]
Kan iemand mij helpen aan deze oudere firmware hij staat namelijk niet meer op de phillipssite. Of kijk ik er over heen.
http://philips.samipupu.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik heb nog een vraag. Heb sinds een maand de Philips 42PFL5603 , een 107 cm full hd.

Werkt perfect, mooi beeld, vooral op me 360 en PS 3.

Alleen zoals eerder aangemerkt hier, bij tv kijken springt het beeld automatisch naar donker en licht. Instellingen staan al dat het niet moet.

Hoe is dit bij andere?
En de oplossing?

Ah ik zie nu dat er op
https://www.p4c.philips.c...oftware&hlt=Link_Software

Firmware Upgrade - Software, Version: 000.064.050.009 Engels
Zip-bestand (50.35 MB), 2008-10-30

een betere versie is
deze vanavond eens proberen

[ Voor 37% gewijzigd door Mars18 op 18-11-2008 11:19 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om de 42PFL5603 te kopen.
Maar ik kan geen foto's vinden of info over de zwartwaardes en het beeld. Ik wil het vooral voor mn PS3 en films gebruiken. Dus goede reactiesnelheid, mooie kleuren en vooral goede zwart en witwaardes!

Kan iemand me meer over deze tv vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odiebla schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:17:
[...]

Wat was de orginele firmware welke op je tv stond toen je hem kreeg. Ik krijg mijn tv namelijk niet gedowngrade. Mijn tv is aangeleverd met versie 83. Als ik wil downgraden blijft hij melden dat er geen firmware is gevonden op de usb stick, verschillende geprobeerd.

Ik heb het vermoeden, dat je kan downgraden tot en met de versie welke op de tv stond bij aanlevering, bij mij dus 83, dus downgraden werkt niet. anders kan ik geen verklaring vinden.

Beeld wel beter met 580.15 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:21:
Ik zit te denken om de 42PFL5603 te kopen.
Maar ik kan geen foto's vinden of info over de zwartwaardes en het beeld. Ik wil het vooral voor mn PS3 en films gebruiken. Dus goede reactiesnelheid, mooie kleuren en vooral goede zwart en witwaardes!

Kan iemand me meer over deze tv vertellen?
Ik ben zeer content met deze tv,

gister screentje van cod 5 gemaakt op 360, slechte kwaliteit door camera maar erg goede tv. zoals te lezen is in de firmware update is het probleem van beeld dat donker/lichter word nu echt verholpen

http://i37.tinypic.com/17fkp4.jpg

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:30:
[...]

Wat was de orginele firmware welke op je tv stond toen je hem kreeg. Ik krijg mijn tv namelijk niet gedowngrade. Mijn tv is aangeleverd met versie 83. Als ik wil downgraden blijft hij melden dat er geen firmware is gevonden op de usb stick, verschillende geprobeerd.

Ik heb het vermoeden, dat je kan downgraden tot en met de versie welke op de tv stond bij aanlevering, bij mij dus 83, dus downgraden werkt niet. anders kan ik geen verklaring vinden.

Beeld wel beter met 580.15 ?
Hij had bij levering inderdaad versie 580.015, toen geupgrade en daarna weer gedowngrade. Ik geloof alleen niet dat de televisie met een soort baseline image komt waar je niet onder kan duiken.

Of het beeld beter is met de nieuwe oude image, ik heb het gevoel van wel. Hij is in ieder geval minder hard/overtrokken scherp en ik heb het gevoel dat de HDNM zich beter gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
Zojuist de 37pfl7403d/10 ontvangen en geinstalleerd.
Heel mooi allemaal.

Nu had ik m'n laptop aangesloten via HDMI <-> HDMI. Beeld is superb, behalve 't geluid... Dat is er gewoon NIET!

Alle instellingen op laptop staan goed, want ik heb zojuist nog geprobeerd op 'n andere LCDTV via dezelfde kabel en daar kreeg ik wel gewoon geluid op.

Weer teruggelopen naar de nieuwe tv, kabeltje erin, maar helaas géén geluid...

Iemand enig idee of dit ergens in te stellen is?

Bvd, mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Volgens mij kun je bij deze TVs ergens aangeven dat het geluid bij een HDMI poort via de analoge audio-ingang komt. Misschien is de TV zo vriendelijk geweest om dit automatisch voor je in te stellen, waardoor je geen geluid meer via die HDMI poort krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Goed nieuws voor de Philips 42PFL5603 bezitters, de laatste firmware update heeft het probleem verholpen met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 17:19
Ralphfx schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 01:14:
Heeft er misschien iemand de HTS8140 soundbar in combinatie met een 37 inch flatscreen van de nieuwe serie?

Dus als iemand 37 inch tv i.c.m. de HTS8140 heeft en hier een foto van zou willen maken zou ik dat op prijs stellen.
Is de HTS6100 dan niet wat voor je? Een soundbar speciaal voor 37" televisies. Voor zover ik weet is er wat betreft geluid geen verschil, alleen subwoofer en ipod dock.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:33
GoblinGamer schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:48:
[...]

Is de HTS6100 dan niet wat voor je? Een soundbar speciaal voor 37" televisies. Voor zover ik weet is er wat betreft geluid geen verschil, alleen subwoofer en ipod dock.
Inderdaad is dat ook een optie die mij is aangeboden, maar hier heb ik het al over gehad met Philips. Helaas mist de HTS6100 het belangrijkste onderdeel: DCDI van Faroudja. Dat is nou juist de reden dat ik de HTS8100 in eerste instantie heb aangeschaft.

Als je niet beter weet en altijd zonder DCDI naar upgescalede DVD's kijkt dan mis je het niet, maar het verschil mag er zijn: (bijna) geen gekartelde randen/lijnen en veel minder ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat is de goedkoopste winkel om de 37PFL9603H te kopen?

Ik kwam niet lager dan €1,567.00, bij digitalstreet:
http://www.digitalstreet....info.php?products_id=8161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met de 47PFL7403 ? Een lekker grote, en nette tv als je het mij vraagt voor weinig geld. Zo rond de 1300E. O.a. 100Hz, 3ms, aardige contrast, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
DJMarcel schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:26:
Volgens mij kun je bij deze TVs ergens aangeven dat het geluid bij een HDMI poort via de analoge audio-ingang komt. Misschien is de TV zo vriendelijk geweest om dit automatisch voor je in te stellen, waardoor je geen geluid meer via die HDMI poort krijgt.
Ja lekker is dat! Is het ook zo in te stellen dat 't gewoon via de HDMI loopt?
Of is het slim om de winkel op te bellen en 't door 'n monteur op te laten lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

compie schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:54:
Wat is de goedkoopste winkel om de 37PFL9603H te kopen?

Ik kwam niet lager dan €1,567.00, bij digitalstreet:
http://www.digitalstreet....info.php?products_id=8161
Ik heb de mijne daar ook gehaald, de 42PFL9603H, voor 1649 oid bij Digitalstreet, scheelde in mijn geval 200 euro met de andere goedkoopste winkel... En 350 met de D versie bij It's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:39
RealRico schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:49:
[...]

Ja lekker is dat! Is het ook zo in te stellen dat 't gewoon via de HDMI loopt?
Of is het slim om de winkel op te bellen en 't door 'n monteur op te laten lossen?
D'r zit zo'n vodje papier in de doos van je tv. Lees dat eens!
En dan met name hoofdstuk 7.5.2

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond op 19-11-2008 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update 9903:

Philips net weer aan de lijn gehad. Voor het onrustige beeld (50 Hrtz) gaan ze langs komen.
In tegenstelling tot de de uitspraken uit het vorige gesprek waarbij ze langs zouden komen voor de donkere hoeken, zeiden ze nu dat dit bekend is en binnen de tolerantie afwijkingen vallen en er NIKS aangedaan kan worden. Het schijnt te komen door het spul wat net voor het lcd scherm zit. Met andere worden de donkere hoeken is PECH gehad.... Dat gaan ze dus ook niet oplossen.

Gezellie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:15:
Update 9903:

Philips net weer aan de lijn gehad. Voor het onrustige beeld (50 Hrtz) gaan ze langs komen.
In tegenstelling tot de de uitspraken uit het vorige gesprek waarbij ze langs zouden komen voor de donkere hoeken, zeiden ze nu dat dit bekend is en binnen de tolerantie afwijkingen vallen en er NIKS aangedaan kan worden. Het schijnt te komen door het spul wat net voor het lcd scherm zit. Met andere worden de donkere hoeken is PECH gehad.... Dat gaan ze dus ook niet oplossen.

Gezellie.
Dan liegt er iemand, want tegen mij zeiden ze dat het een bekend probleem in de eerste serie was en dat het nu wel opgelost is ind e huidige serie. Lekker dan.

Ze kunnen wel claimen dat het binnen de tolerantie valt, maar dat is dus hele vette pech voor ze want dat hoef je niet te accepteren. Het is duidelijk een gebrek van het product (want andere schermen hebben het allemaal niet) en van een dergelijk dure tv mag je verwachten dat hij dit soort onzin niet toont.

ESK/Philips zou mij nog terugbellen, daar wacht ik even op. Zodra ze het formeel aan mij hebben doorgegeven ga ik via de dealer reparatie eisen en als dat niet gebeurd dan gaat ook deze aurea dus definitief terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odiebla schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:30:
[...]

Dan liegt er iemand, want tegen mij zeiden ze dat het een bekend probleem in de eerste serie was en dat het nu wel opgelost is ind e huidige serie. Lekker dan.

Ze kunnen wel claimen dat het binnen de tolerantie valt, maar dat is dus hele vette pech voor ze want dat hoef je niet te accepteren. Het is duidelijk een gebrek van het product (want andere schermen hebben het allemaal niet) en van een dergelijk dure tv mag je verwachten dat hij dit soort onzin niet toont.

ESK/Philips zou mij nog terugbellen, daar wacht ik even op. Zodra ze het formeel aan mij hebben doorgegeven ga ik via de dealer reparatie eisen en als dat niet gebeurd dan gaat ook deze aurea dus definitief terug...
Ik weet het, ligt er erg aan wie je aan de lijn krijgt. Ik wacht de monteur nog even af, kijken wat die te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:38:
[...]

Ik weet het, ligt er erg aan wie je aan de lijn krijgt. Ik wacht de monteur nog even af, kijken wat die te melden heeft.
Nou het grappige is dat ik bij Philips met dezelfde persoon spreek als waar Pascal ook zijn reclamatie heeft neergelegd. Die verklaarde tegenover mij dat het dus een bekend probleem zou zijn nav Pascal's claim. Volgens hem moest het ook op te lossen zijn, maar ESK ontkent dat dus in alle toonaarden. Er is nu overleg tussen die Philips man en ESK en ze zouden mij vandaag of morgen terugbellen. Maar goed, ik heb net Mediamarkt gesproken, alleen de afdelingsmanager is er vrijdag pas weer dus dan ga ik even bellen. Maar ik ben de Aurea serie nu echt goed zat. Wat mij betreft slaat philips weer gewoon wederom een ENORME flater met een van hun toptoestellen. Dan maar geen ambilight hoor, ik ben het nu spuugzat. Ik denk dat ik niet eens meer naar een andere Philips ga kijken, ik denk dat ik gewoon lekker een Sony Bravia neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Effe voor de duidelijkheid: is het probleem met die donkere hoeken en dat onrustige beeld bij 50 Hz er alleen bij de Aurea (dus de 9903)? Hebben de andere 9x03 TV's daar geen last van? Wel heel vreemd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
DJMarcel schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:53:
Effe voor de duidelijkheid: is het probleem met die donkere hoeken en dat onrustige beeld bij 50 Hz er alleen bij de Aurea (dus de 9903)? Hebben de andere 9x03 TV's daar geen last van? Wel heel vreemd dan.
Ik kan alleen praten wat betreft de donkere hoeken, die heb ik vergeleken met modellen in de winkel: alleen de 9903 lijkt er last van te hebben en tot nu toe hebben alle exemplaren die ik gezien heb dit euvel. Het onrustige 50 Hz beeld is een vager probleem wat ik nog niet 'hard' heb kunnen reproduceren. Ik weet alleen dat als ik tv kijk dat wij beiden vaak vlagen hebben dat we het beeld onrustig vinden en het lijkt zich vooral bij SD content voor te doen. Bij HD content heb ik wel flikkering in met name groene vlakken gezien, maar dat zag er anders uit dan het SD geknipper wat zich dan in het hele beeld voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Zijn die donkere hoeken bij de 9903 geen gezichtsbedrog veroorzaakt door de lichtrand aan twee zijden? Dat is nl. een bekend fenomeen.
Of zijn de donkere hoeken ook te zien met de lichtrand uit?
Ik heb in de winkel hard mijn best gedaan ze te zien, maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etamboer schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:45:
Zijn die donkere hoeken bij de 9903 geen gezichtsbedrog veroorzaakt door de lichtrand aan twee zijden? Dat is nl. een bekend fenomeen.
Het zijn meer donkere hoekjes (in mijn geval dan).
Ik vindt ze niet echt storend, als je er op let zie je ze wel.
Wel heb ik nu het gevoel dat beide randen (vertikaal) een soort shaduw afgeven, maar dat moet ik nog even verder bekijken.

Wat betreft het geflikker, wat een groot woord is want het is meer een trilling met heel af en toe een flikker erin, heb ik een call lopen, ga proberen het te localiseren. Wanneer treed het nu op.... zal lastig worden.
Iemand al iets van een filmpje waarbij het optreedt. Ik zie het veel bij de KPN reclames, ook opgenomen maar bij terug spelen reageerd die niet altijd precies hetzelfde :(

Hoekjes is volgens philips normaal bij een LCD ;)
Nu is het allemaal niet zo extreem erg als het lijkt, maar goed je praat wel over een tv van 3500 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Tja, 3500 euro is veel geld voor een TV. Maar je weet dat je eigenlijk gewoon een 9603 koopt (wat beeldkwaliteit betreft) met een Aurea randje er omheen. Hoewel de beeldkwaliteit dan wel gewoon goed moet zijn, is het wel duidelijk dat de meerprijs hem echt in het kopen van iets bijzonders (en dus extra marge voor Philips) zit.

Bij de vorige generatie was het nog veel erger. Die kostte 4000 euro en dat was niet eens een TV uit de high-end 9xxx serie (wat processing betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisjacobs
  • Niet online
Jammer dat er zoveel mensen ontevreden zijn over de Aurea... Tot aan gisteren was ik - op wat irritante dingen na zoals die toch wel erg waardeloze ab - juist wel erg tevreden.

Sinds gisteren lijkt de ambilight echter niet meer goed te functioneren. Helaas is de crappy camera van mijn N73 niet nauwkeurig genoeg om de kleurverschillen en het instabiele licht (het flikkert) weer te geven. Wat me wel bevreemdt, en waarvan ik zou zweren dat dit eerst niet zo was, is dat soms de kleuren van de rand "naar binnen lopen". Dit filmpje maakt hopelijk duidelijk wat ik bedoel. Ben ik nou gek of is die Aurea het?

Even voor de volledigheid: de ambilight staat op dynamisch (100) en de kleurscheiding staat op maximaal. De flikkeringen zijn het meest zichtbaar bij zeer donkere scenes; net alsof er wat beeldruis wordt meegenomen in het signaal. Ik zou echter ook hier zweren dat dit "eerst" niet was. Ik heb software versie Q591E-0.58.15.0 (3-09-2008)

• dennisjacobs
  • Niet online
En nog iets vaags... Ben nu op het werk dus ik kan het filmpje nog even niet uploaden, maar ik was gisteren een document aan het bekijken - nota bene de handleiding van de Aurea - en bij het scrollen veranderden de zwarte gedeeltes aan de zijkant van het document constant van kleur; van zwart naar lichtgrijs zegmaar, en niet bepaald subtiel. Ik heb nog niet met de instellingen gespeeld maar ga dit straks beslist verder testen.

Overigens deed het gisteren door mij gemelde probleem met de Ambilight zich afwisselend wel en niet voor.

• RealRico
Raymond schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:06:
[...]

Denk je dat ik dat nog niet heb gedaan. Tuurlijk ga ik eerst zelf op onderzoek uit, maar als het me niet lukt dan stel ik hier 'n vraag.
Maargoed, ik ga het nogmaals op m'n gemak doornemen en hopelijk kom ik met 'n oplossing.
Als ik geluid krijg uit HDMI <-> HDMI dan post ik het hier wel, zoniet dan ook.

• Odie
etamboer schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:45:
Je ziet het ook als de lichtrand uit staat, het is geen optische illusie. Daarbij laat het zich vastleggen op foto, wat volgens mij met optische illusies niet het geval zou zijn...

Verwijderd

dennisjacobs schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:36:
Jammer dat er zoveel mensen ontevreden zijn over de Aurea... Tot aan gisteren was ik - op wat irritante dingen na zoals die toch wel erg waardeloze ab - juist wel erg tevreden.
Ik moet wel zeggen dat deze thread volgen wel gevaarlijk is. In het begin vond ik de aurea ook geweldig, maar als je leest over problemen ga je er na zoeken of jij ze ook hebt. En als je ze dan eenmaal ziet, ja dan is het hek van de dam, dan blijf je ze zien....

Nu is het wel, zo als al eerder gezegd is, dat je een hoop betaald omdat het design/ambilight en geen 'massa' tv is. Je gaat het niet in elke woonkamer tegenkomen (hoop je ;)). Met andere woorden je betaald veel voor het unieke/design en niet voor het top scherm.... Je hebt ook schermen (Bravia) van 3500 euro, maar dan betaald je voor het scherm en niet voor de lichtjes ;)....

Mijne gaat zo wie zo niet terug, de flikkeringen zie ik vooral bij SD bij film kijken, via de popcorn hour of bij de Wii is het mij nog niet echt opgevallen. En daarin tegen komen ze niet continue voor, gister had ik weer een avond waarbij ik ze niet tot nauwelijks gezien heb, zo weird... De hoekjes is niet netjes maar irriteren mij niet erg, tenzij ik erop ga letten.

Heb wel contact met philips over de flikkeringen, als ik kan aangeven onder welke omstandigheden het voorkomt dan gaan ze in Brussel het naspelen en hopelijk oplossen. Nu is het probleem dat het niet altijd consitent is, dus als iemand een filmpje, plaatje of iets dergelijks heeft welke zo goed als zeker trillend/flikkerend beeld veroorzaakt hoor ik het graag... Met de hoekjes gaan ze niks doen, aangezien ik al vanuit meerdere bronnen heb gehoord dat dit binnen de fout tollerantie van philips valt. Maar als genoeg mensen zeuren weet je het nooit.

Wel raad ik aan iedereen met deze problemen te bellen en aan te geven dat je de problemen hebt en dat je weet dat meer mensen deze problemen hebben, misschien gebeurt en dan eindelijk wat.

Weekend maar pielen of ik de flikkeringen kan reproduceren als ik het wil ;)

• RealRico
Raymond schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:06:
[...]

Nou Raymond, precies wat ik dacht. Niks verder gekomen a.d.h.v. dat vodje papier...

Ik gebruik een HDMI <-> HDMI verbinding. Geen DVI <-> HDMI.
Met HDMI loopt er beeld & geluid over 1 kabel, maar ik krijg alleen maar beeld, géén geluid.

Ik kan nergens terugvinden waarom dat niet zou werken...

Iemand hier enig idee of dit ooit gehad?

• Raymond
RealRico schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:02:

Met HDMI loopt er beeld & geluid over 1 kabel, maar ik krijg alleen maar beeld, géén geluid.

De reden dat het niet zou kunnen werken is, dat op de tv ingesteld staat dat hij het geluid van de analoge inputs haalt. Heb je dat gecontroleerd?
BTW, dat heeft DJmarcel je ook al gemeld, maar ik kan niet zien of jij wat met die informatie hebt gedaan.

• RealRico
Raymond schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:06:
[...]

De reden dat het niet zou kunnen werken is, dat op de tv ingesteld staat dat hij het geluid van de analoge inputs haalt. Heb je dat gecontroleerd?
BTW, dat heeft DJmarcel je ook al gemeld, maar ik kan niet zien of jij wat met die informatie hebt gedaan.
Gecontroleerd. Ook meteen alles geprobeerd, in dat menu maar mocht niets baten.

Ik heb zojuist een mailtje de deur uit gedaan naar philips. Hun geven me een antwoord binnen 5 werkdagen, staat op de site.
Ik hou jullie op de hoogte.

• DJMarcel
Nog even een praktische vraag over deze modellen (met name de 42PFL9603D): is de delay constant of varieert deze afhankelijk van de bron? Philips geeft aan dat de delay 200 ms is, maar is dit voor elke framerate zo? Dus is de delay hetzelfde voor 24p, 50 Hz interlaced, 60 Hz, etc?

Ik kan me namelijk voorstellen dat de delay eigenlijk een aantal frames is (motion estimation heeft bijvoorbeeld een vast aantal frames nodig om te vergelijken) en dan zou de delay dus afhangen van de framerate.

Wel even belangrijk als je de delay moet instellen op je audio systeem. Anders moet je 'm voor elke film die je kijkt opnieuw aanpassen.

[ Voor 12% gewijzigd door DJMarcel op 20-11-2008 10:32 ]

• dennisjacobs
  • Niet online
RealRico schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:20:
[...]

Gecontroleerd. Ook meteen alles geprobeerd, in dat menu maar mocht niets baten.

Ik heb zojuist een mailtje de deur uit gedaan naar philips. Hun geven me een antwoord binnen 5 werkdagen, staat op de site.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ben ook wel benieuwd want ik heb hetzelfde probleem in combinatie met een HP Pavillion laptop (HDMI <->HDMI)

• dennisjacobs
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:56:
[...]

Ik moet wel zeggen dat deze thread volgen wel gevaarlijk is. In het begin vond ik de aurea ook geweldig, maar als je leest over problemen ga je er na zoeken of jij ze ook hebt. En als je ze dan eenmaal ziet, ja dan is het hek van de dam, dan blijf je ze zien....(...)
Je hebt zeker gelijk dat je erop gaat letten als je het weet. Wat dat betreft zeker een riskante thread ;-)

Een beetje kritisch zijn mag natuurlijk wel maar de twee problemen die ik heb gemeld zijn m.i. niet subtiel.

Zou jij eens willen kijken naar mijn filmpje? ik zal vanmiddag ook het filmpje van het andere probleem neerzetten, ben hierbij helemaal benieuwd of dit zich bij anderen ook voordoet.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:07:
Heeft iemand hier ervaring met de 47PFL7403 ? Een lekker grote, en nette tv als je het mij vraagt voor weinig geld. Zo rond de 1300E. O.a. 100Hz, 3ms, aardige contrast, etc
Deze zou mijn keuze worden als vervanging van mijn 9551, maar ze vragen dus 1400 euro plus inruil van mijn (defecte) 9551 en dat binnen garantie periode :/ Wacht nu op een herziend bod hiervoor, of anders contante vergoeding en koop ik dat ding wel zelf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Raymond
DJMarcel schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:31:
Nog even een praktische vraag over deze modellen (met name de 42PFL9603D): is de delay constant of varieert deze afhankelijk van de bron? Philips geeft aan dat de delay 200 ms is, maar is dit voor elke framerate zo? Dus is de delay hetzelfde voor 24p, 50 Hz interlaced, 60 Hz, etc?
Bij de 9731 van mijn ouders verschilt het niet alleen per bron, maar hangt het ook van het beeldmateriaal af. De audio loopt al tijden keurig via de tv, dus we hebben nergens last van. Maar ik kan me herinneren, dat dat SBS6 programma (shownieuws oid) echt achterlijk veel vertraging had. En als er dan reclame kwam, was de vertraging te verwaarlozen :)

• DJMarcel
Hmm, fijn. Als je het geluid via de TV laat lopen, dan heb je alleen stereo. Als je het niet via de TV laat lopen, maar rechtstreeks naar een receiver waarop je de vertraging kunt instellen, dan loopt je geluid dus nooit synchroon of ben je continu de vertraging opnieuw aan 't instellen.

Kortom: met deze TV's zijn er schijnbaar geen mogelijkheden om synchroon meerkanaals geluid te krijgen.

Edit: tenzij je Natural Motion uitzet, maar dat kan niet de bedoeling zijn bij een dure TV.

[ Voor 10% gewijzigd door DJMarcel op 20-11-2008 11:05 ]

• Raymond
Bij de tv van mijn ouders werkt meerkanaals wel via hdmi 3. Ik heb ook van meerdere mensen in dit topic gelezen dat zij wel meerkanaals via de tv konden laten lopen, onder bepaalde voorwaarden.

• etamboer
RealRico schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:02:
[...]

Nou Raymond, precies wat ik dacht. Niks verder gekomen a.d.h.v. dat vodje papier...

Ik heb ook geen geluid bij HDMI-1. Nu wil ik dat ook niet, want de HDMI-kabel komt uit mijn receiver die het geluid verzorgt (DVD en digitale TV), dus voor mij komt het juist goed uit (hoef ik niet steeds het geluid van de TV zacht te zetten als ik de receiver gebruik). Als ik gewoon alleen TV kijk komt het geluid samen met het beeld via EXT-1 (SCART) van de UPC mediabox.

• RealRico
etamboer schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:14:
[...]

Ik heb ook geen geluid bij HDMI-1. Nu wil ik dat ook niet, want de HDMI-kabel komt uit mijn receiver die het geluid verzorgt (DVD en digitale TV), dus voor mij komt het juist goed uit (hoef ik niet steeds het geluid van de TV zacht te zetten als ik de receiver gebruik). Als ik gewoon alleen TV kijk komt het geluid samen met het beeld via EXT-1 (SCART) van de UPC mediabox.
Klopt, er hoort ook geluid uit je SCART te komen.
Evenals bij HDMI.

Ik dacht dat ik alle HDMI ingangen had geprobeerd, maar bij geen enkele kwam er beeld met geluid uit, wat wél zo zou moeten.

• dennisjacobs
  • Niet online
dennisjacobs schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:10:
En nog iets vaags... Ben nu op het werk dus ik kan het filmpje nog even niet uploaden, maar ik was gisteren een document aan het bekijken - nota bene de handleiding van de Aurea - en bij het scrollen veranderden de zwarte gedeeltes aan de zijkant van het document constant van kleur; van zwart naar lichtgrijs zegmaar, en niet bepaald subtiel. Ik heb nog niet met de instellingen gespeeld maar ga dit straks beslist verder testen.

Overigens deed het gisteren door mij gemelde probleem met de Ambilight zich afwisselend wel en niet voor.
Hier is het filmpje:
http://members.lycos.nl/dennisjacobs/fotos/ en dan het onderste bestand (zwarte_randen.wmv)
Ik heb in dit geval mijn laptop met hdmi<->hdmi aangesloten op de Aurea. In het echt is het nog een stuk opvallender zichtbaar dan bij dit filmpje.

Ik ben wel benieuwd of dit een algemeen probleem bij de Aurea is of alleen bij mij. Zouden andere Aurea-bezitters eens naar willen kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door dennisjacobs op 20-11-2008 17:19 . Reden: directe url deed het blijkbaar niet ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het filmpje eens bekeken en het lijkt alsof dynamic contrast hier aan de gang is, maar ik neem aan dat je die uit hebt staan....
Een dergelijke opmerking ben ik overigens wel eerder op het forum tegen gekomen. Effecten van een dimmede backlight terwijl deze volgens de software gedisabled zou moeten zijn.

• brutus26
  • Laatst online: 14-09 22:25
Maar ik ben de Aurea serie nu echt goed zat. Wat mij betreft slaat philips weer gewoon wederom een ENORME flater met een van hun toptoestellen. Dan maar geen ambilight hoor, ik ben het nu spuugzat. Ik denk dat ik niet eens meer naar een andere Philips ga kijken, ik denk dat ik gewoon lekker een Sony Bravia neem.
[/quote]

Kijk dan eerst naar de 9803 (met het nieuwste scherm van de serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:47:
Ik heb het filmpje eens bekeken en het lijkt alsof dynamic contrast hier aan de gang is, maar ik neem aan dat je die uit hebt staan....
Een dergelijke opmerking ben ik overigens wel eerder op het forum tegen gekomen. Effecten van een dimmede backlight terwijl deze volgens de software gedisabled zou moeten zijn.
Mijn 47PFL9603 dimt ook continu HEEL duidelijk terwijl dit uit staat in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisjacobs
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:47:
Bedankt voor je bericht. Ik had hem aanstaan, en bij mij heeft het uitzetten dit probleem in mijn geval verholpen.
Ben toch benieuwd wat Philips hiervan te zeggen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Heb na een aantal dagen vakantie in het buitenland nu thuis weer aandachtig het forum doorgelezen en lees dat er steeds meer mensen zijn die dus toch ook de donkere hoekjes zien. De 50hz problematiek zal ongetwijfeld opgelost worden, maar erg netjes is het niet.

Als klap op de vuurpijl heb ik zojuist ook nog contact gehad met de Consumer care en die vertelde me dat het idd binnen de specs ligt en dat er dus niets aan gedaan (kan) word (-en). Ze hebben het dus wel onderkend dat het daadwerkelijk reproduceerbaar is. Ik gaf daarop direct aan dat ik dit niet accepteerde en dat ze me dan maar een ander aanbod mogen doen. Hij zou het dus verder escaleren naar Philips Handelsbelangen waardoor ik weer een aanbod zou krijgen voor een creditering of een ander toestel.

't blijf jammer dat ze niet het daadwerkelijke probleem willen oplossen omdat zonder de 50hz en hoekjes toch een heel mooi en goed toestel is. Qua beeld blijf ik bij mijn stelling dat ik het het mooiste beeld vind wat ik tot nu toe gezien heb op tv gebied. Zowel SD als HD. Wel digitaal (via DVB-C en SAT aangesloten op HDMI) dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Ik heb nu een paar dagen de 42PFL9803H en vind het een echt geweldig apparaat. Helemaal na de tegenvallende Sony 40Z4500 (backlightbleeding/clouding) die ik binnen een week weer de deur uit heb uitgedaan.

Maar nu, na het aansluiten van mijn Xbox 360 en mediacenter waarmee ik mijn Blu-ray films kijk, ontdekte ik het volgende:
  • 1080p @ 24Hz op de mediacenter ziet er eerder uit als 12 frames per seconde. Het is geen judder en echt te schokkerig voor een 24p weergave die dit van nature al een beetje heeft.
  • 1080p @ 25Hz & 30Hz op de mediacenter zijn interlaced, duidelijk te zien met het bewegen van de mousepointer. Heb ontdekt dat dit aan het ATI driver/control panel ligt, 1080p @ 24, 50 & 60Hz zijn progressive, 1080p @ 25 & 30Hz zijn om één of andere vage reden interlaced. Via Powerstrip zijn deze twee laatste refresh rates wel progressive in te stellen.
  • 1080p via component op de Xbox 360 is wazig, 1080i daarintegen scherp.
De Sony gaf de bovenstaande resoluties perfect weer, dus aan de aangesloten apparatuur ligt het (waarschijnlijk) niet.

De firmware versie is 000.083.000.000 en alle beeld verbeter opties zijn uitgeschakeld.
Videokaart in de mediacenter is een ATI HD3650, de resoluties worden gezet met Powerstrip.

Heeft mijn TV last van het beruchte 1080p -> 1080i conversie probleem?
Of ligt het mischien aan de laatste firmware versie?

Blijkbaar niet, maar 1080p @ 24 Hz loop nog steeds niet lekker.

Ik ga van het weekend nog wel eventjes verder experimenteren, er een ouder firmware opzetten enzo.

[ Voor 11% gewijzigd door menaze op 22-11-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
pascalbulsing schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:22:
Als klap op de vuurpijl heb ik zojuist ook nog contact gehad met de Consumer care en die vertelde me dat het idd binnen de specs ligt en dat er dus niets aan gedaan (kan) word (-en). Ze hebben het dus wel onderkend dat het daadwerkelijk reproduceerbaar is. Ik gaf daarop direct aan dat ik dit niet accepteerde en dat ze me dan maar een ander aanbod mogen doen. Hij zou het dus verder escaleren naar Philips Handelsbelangen waardoor ik weer een aanbod zou krijgen voor een creditering of een ander toestel.
Ben net ook gebeld door Consumer Care en (oh surprise) natuurlijk dezelfde mededeling. Onacceptabel, vooral de redernatie van "we blijken het toch niet op te kunnen lossen dus er is besloten dat het binnen de specificaties valt". Krankzinnig natuurlijk, maar goed.

Ook voor mij mogen ze met een alternatief komen, ik ben er goed klaar mee. Als het toestel nou de helft kostte dan was ik bereid om genoegen te nemen met de besproken gebreken, maar dit is gewoon schandalig. Wel 2x de hoofdprijs vragen maar niet topkwaliteit leveren? Sorry, niet van mijn geld.

Maar goed, als ik bovenstaande bericht lees hoef ik ook niet voor de Sony Z4500 te gaan? Jezus, is er dan helemaal geen ENKEL goed top of the line LCD of Plasma paneel? Zal ik gewoon maar weer een CRT kopen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
menaze schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:04:
Heeft mijn TV last van het beruchte 1080p -> 1080i conversie probleem?
Nee! Jouw tv, net als alle andere topmodellen van de nieuwe generatie, heeft een nieuwe chip aan boord die 1080p volledig kan verwerken. Bovendien, als ik het goed heb begrepen, heeft de nieuwe generatie ook een verbeterde game mode, waarbij alle beeldverbeteraars uit worden gezet om een kleinere delay te krijgen.

Verder vind ik het tussen alle berichten hier goed om te lezen dat iemand een Sony heeft ingeruild voor een philips, omdat de Sony dus blijkbaar ook niet perfect is :)

(paar pagina's terug loopt iemand te dreigen om over te stappen naar Sony, vanwege "alle problemen" die hij heeft met zijn philips :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Raymond schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:30:
[...]

(paar pagina's terug loopt iemand te dreigen om over te stappen naar Sony, vanwege "alle problemen" die hij heeft met zijn philips :) )
Ik dreig niet, ik doe het. Maar aangezien Sony ook niet waar voor zn geld lijkt te leveren ga ik nog maar eens goed op onderzoek uit welke fabrikant mij wel een fatsoenlijke LCD of plasma kan leveren. Ik snap niet dat hele volksstammen dit soort wanstaltig slechte producten accepteren, zeker niet gezien de prijs van al die HD toestellen... Ik koop toch geen FULL HD scherm om vervolgens tegen een paneel met vignetting aan te kijken, gek te worden van geknipper, geflikker (wat inderdaad toch lijkt te wijzen op het volgende interlacing probleem, ondanks de nieuwe chipset), kleur/contrast wisselingen etc? Komop zeg... Mijn goede oude Sony WEGA gaf 10x beter SD beeld dan deze Aurea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ik heb de 42PFL9703D; niets te klagen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

etamboer schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:24:
Ik heb de 42PFL9703D; niets te klagen.....
Ik heb al maanden de 47" 9703 en heb ook niks te klagen. Panel en platform zijn hetzelfde als bij de 9903.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Odiebla schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:45:
[...]...van geknipper, geflikker (wat inderdaad toch lijkt te wijzen op het volgende interlacing probleem, ondanks de nieuwe chipset), kleur/contrast wisselingen etc? Komop zeg... Mijn goede oude Sony WEGA gaf 10x beter SD beeld dan deze Aurea.
Ligt het knipperen van het beeld/lijntjes niet aan je apparatuur van UPC ? Zoals we al eerder besproken hebben heb ik wel incidenteel knipperingen gezien, maar totaal geen last van trillende lijntjes. Ook bij het gebruik van de PC (tv NIET in de pc-modus maar Blu-ray) heb ik op de 24hz modus, zelfs de 50 en 60hz modus geen trillende lijntjes maar gewoon een beeld zoals het moet.

Datgene wat je omschrijf zie ik dus wel bij de 083 software of bedoel je dat niet ? Daar zie ik ook de HDNM totaal in de fout gaan, knipperen van onderwerpen noem maar op.

Voor mij is het hoekjes probleem dus de meest grote issue waar ik mee zit. Als die er niet zouden zijn dan zou ik eigenlijk niets te klagen hebben. 't is dus niet eens een technisch probleem van het toestel zelf, maar de plaat die er voor zit. Juist dat maakt het extra zuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Exirion schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:27:
[...]

Ik heb al maanden de 47" 9703 en heb ook niks te klagen. Panel en platform zijn hetzelfde als bij de 9903.
Om te beginnen heeft alleen de 9903 last van het 'vignetting' probleem (de donkere hoekjes). Verder begrijp ik dat jij niets te klagen hebt, maar dat doet toch niets af aan het feit dat ik dingen zie/ervaar die ik als storend aanmerk? Ik zie een bepaalde mate van interlacing en/of knippering die ik niet beter kan beschrijven maar die me wel stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
pascalbulsing schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:33:
[...]
Ligt het knipperen van het beeld/lijntjes niet aan je apparatuur van UPC ? Zoals we al eerder besproken hebben heb ik wel incidenteel knipperingen gezien, maar totaal geen last van trillende lijntjes. Ook bij het gebruik van de PC (tv NIET in de pc-modus maar Blu-ray) heb ik op de 24hz modus, zelfs de 50 en 60hz modus geen trillende lijntjes maar gewoon een beeld zoals het moet.

Datgene wat je omschrijf zie ik dus wel bij de 083 software of bedoel je dat niet ? Daar zie ik ook de HDNM totaal in de fout gaan, knipperen van onderwerpen noem maar op.

Voor mij is het hoekjes probleem dus de meest grote issue waar ik mee zit. Als die er niet zouden zijn dan zou ik eigenlijk niets te klagen hebben. 't is dus niet eens een technisch probleem van het toestel zelf, maar de plaat die er voor zit. Juist dat maakt het extra zuur...
Ik heb ook mijn HTPC in 1080p aan de 9903 gehad en daar zie ik het ook. De UPC box doet overigens alleen 720p/1080i. Ik heb nog geen BD dus ik kan dat niet testen, misschien van het weekend maar gewoon eens eentje 'lenen' bij de Mediamarkt :)

Het rare is is dat niet alles knippert, zoals destijds bij de Aurea-1, daar had het hele scherm gewoon last van een duidelijk interlaced effect. Bij de 9903 zie ik het alleen in bepaalde gebieden, overal op het scherm. In principe is mijn PC beeld strak, in PC mode. Ik zal van het weekend eens verder spelen met de PC en de verschillende instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

First off sorry for the English...

Could some you you good people with a 9603 42 please do the following and report your screen type. To find out your screen type press 0, 6, 2, 5, 9, 6, ''info' on the controller, at the warning press the red button to continue. Then go into options, display, type and report what you see... To exit the menu once done simply press the menu button on the controller.

Thanks in advance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Odiebla schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:55:
Ik zie een bepaalde mate van interlacing en/of knippering die ik niet beter kan beschrijven maar die me wel stoort.
Heb je al getest wanneer dat precies optreedt? Ik heb een Apple TV en PS3 aan de TV hangen, en ik zie geen geflikker of interlacing artefacts die er op de 9632 bijvoorbeeld wel waren. Ook als ik een laptop aansluit en de muis beweeg blijft het scherm 100% strak. Als de 9703 dit goed doet, dan moet de 9903 dat ook doen. Maar ik weet natuurlijk niet wat ze eventueel in een latere firmware dan de mijne verkloot hebben ;)

edit:
Sorry, je post erna zie ik nu pas. Je hebt er dus met een PC ook last van...

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 21-11-2008 17:03 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.