Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind op basis van een hele hoop youtube filmpjes en interviews Little Big Planet een enorm "onnozel" spelletje, lijkt me meer iets voor de Wii ofzo zulke kinderachtige adventure-games...De muziek steekt zwaar tegen en de gameplay ziet er echt zzz uit, grafisch is alles dan weer wel dik in orde... Mss wel een leuk spel als je kleine kinderen in huis hebt :-) (mijn mening...)
idd smaken verschillen
imho doen platform-achtige games het prima op de PS3... kvin de 2 R&C titels ook helemaal top, speel liever een goeie leuke platform game dan een shooter op de PS3. Spelen als Resistance 2 doen mij dan weer niets.
imho doen platform-achtige games het prima op de PS3... kvin de 2 R&C titels ook helemaal top, speel liever een goeie leuke platform game dan een shooter op de PS3. Spelen als Resistance 2 doen mij dan weer niets.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik heb mijn PS3 tweedehands gekocht en heb geen doos of bon. Het is een 60GB model. Stel nou dat er een keer iets mee is. Wat doet Sony hiermee? Moet je gewoon dokken? Of is er wel een regeling?
PSN: Sluuz
Weet iemand hoeveel je dan ong kwijt bent? Zal vast aan het probleem liggen, wat er kapot is enzo, maar goed, vaak is het zo dat je zoveel moet dokken dat je beter een nieuwe kan kopen in de winkelSkire schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:38:
Als je geen aankoopbewijs hebt moet je gewoon betalen ja.
LBP. Mijn mening is dat het spel een beetje overhypt wordt door alle media aandacht. Verschillende trailers zijn echt super leuk om te zien, maar vind je het spel ook nog leuk als je het al een maand speel? Als je creatief aangelegd bent, en je gaat zelf veel werk besteden aan het maken van levels, dan kan het best een game zijn waar je lang mee kan doen. doe je dat niet, dan ist echt afwachten of het na een maandje nog steeds boeit.
Verwijderd
Ik ken games die ook minder dan een maandje boeien en toch prima verkopen en goed te noemen zijn. Een maandje zou dus sowieso niet slecht zijn en 50 euro 'well spent'...technoaddict schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:52:
LBP. Mijn mening is dat het spel een beetje overhypt wordt door alle media aandacht. Verschillende trailers zijn echt super leuk om te zien, maar vind je het spel ook nog leuk als je het al een maand speel? Als je creatief aangelegd bent, en je gaat zelf veel werk besteden aan het maken van levels, dan kan het best een game zijn waar je lang mee kan doen. doe je dat niet, dan ist echt afwachten of het na een maandje nog steeds boeit.
Waarom moet er weer gepolariseerd worden? Waarom zou een PS3 geen goede platformer mogen hebben. (lees je eens in in de game-library van de ps2, als je denkt dat nintendo de 'koning van de platformers' is, ps2 had zowaar meer en betere platformers dan de gamecube vroeger).Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:53:
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind op basis van een hele hoop youtube filmpjes en interviews Little Big Planet een enorm "onnozel" spelletje, lijkt me meer iets voor de Wii ofzo zulke kinderachtige adventure-games...De muziek steekt zwaar tegen en de gameplay ziet er echt zzz uit, grafisch is alles dan weer wel dik in orde... Mss wel een leuk spel als je kleine kinderen in huis hebt :-) (mijn mening...)
Waarom zou de Wii alleen 'belachelijke' spelletjes moeten kennen? De PS3 komt prima tot z'n recht als console voor het hele gezin. Veel PSN games, serieuze games, en gelukkig ook platformers, een doelgroep die bij ms volledig in het water valt imo.
Kinderachtig, tja. Eenvoudig en leuk plezier beleven noem ik niet kinderachtig. Typisch een opmerking van iemand die de gameplay en het thema niet los van elkaar kan zien.
Als je 16 bent en alleen maar opgewonden wordt van de zoveelste 'keiharde shooter'

Ach ja, smaken verschillen ja, maar het zou niet slecht zijn om ook open te staan voor iets nieuws en iets niet per se kinderachtig te noemen. Op het randje van trollen imo...
Verwijderd
Misschien mag ik het hier niet zeggen maar je zou met wat handig knip en plak werkt heel makkelijk een factuurtje/afleverbon kunnen maken met een geloofwaardige aankoopdatum van een oude 60gb, bv nov 2007. Bij de meeste webshops is de 'bon' een simpel a4 papier met aflever adres, art nr, aankoopdatum en aankoopbedrag (en bedrijfslogo).Sluuz schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:21:
Ik heb mijn PS3 tweedehands gekocht en heb geen doos of bon. Het is een 60GB model. Stel nou dat er een keer iets mee is. Wat doet Sony hiermee? Moet je gewoon dokken? Of is er wel een regeling?
Sony heeft al aangegeven dat er coulant zal worden omgegaan met de garantieduur. Volgens mij gaat Sony niet elke bon napluizen door de verkoper op te bellen en te vragen in hun systeem te kijken of het klopt.
Ik was mijn bon van de media markt kwijt en ik heb gewoon een ander bonnetje ingescant en wat letters en nummers heen en weer gesleept 
Ze vragen ook om een kopie dus dat maakt het al helemaal makkelijk, want dan mag het weer wat onduidelijker zijn. Maarja, wat ik deed was iets namaken wat ik eigenlijk al had (maar kwijt was), iets maken wat niet bestaat is weer een stap verder natuurlijk.
Ze vragen ook om een kopie dus dat maakt het al helemaal makkelijk, want dan mag het weer wat onduidelijker zijn. Maarja, wat ik deed was iets namaken wat ik eigenlijk al had (maar kwijt was), iets maken wat niet bestaat is weer een stap verder natuurlijk.
De Sony Playstation 3 reparatie kosten buiten de garantie zijn op dit moment:Sluuz schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:21:
PS3 40GB: €198,44
PS3 60GB: €249,48
Dit zijn vaste prijzen, dus voor zowel grote als kleine 'reparaties' betaalt men dit bedrag.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Die prijzen liegen er niet om zeg. Wel bijzonder dat je voor een niet-werkende BluRay-drive bij een 60GB ruim vijftig euro meer betaalt.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Suf want met een beetje zoeken pik je een nieuwe laser met wat toebehoren op voor rond de 80 euro. Er zijn genoeg tuturials te vinden op internet waar netjes wordt uitgelegd hoe je de ps3 uit elkaar schroeft. Als je een beetje handig bent kan je het zelf wel repareren, mits het natuurlijk een faulty Blu Ray drive betreft......
Zo rekent Sony niet. Voor Sony is het duurder een PS3 60GB unit te 'swappen', omdat deze schaarser zijn. Tevens kunnen ze als argumenten aanvoeren dat er aan een PS3 60GB meer kapot kan gaan (BC chip, cardreader). Ze repareren je systeem in eerste instantie toch niet, maar sturen een gerefurbished apparaat op.Positron schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 08:18:
Die prijzen liegen er niet om zeg. Wel bijzonder dat je voor een niet-werkende BluRay-drive bij een 60GB ruim vijftig euro meer betaalt.
Waar ik wel eens benieuwd naar ben, is wat er gebeurd met ingezonden defecte PS3's. Gaan deze terug naar de fabrieken in China/Japan en worden deze weer als nieuw in omloop gebracht? Of worden deze gerepareerd en als refurbished naar de reparatie depo's verscheept? Of repareren de depo's zelf ook 'kleine' defecten (kapotte BD drive)?
Eigenlijk zeg je het zelf al.Jumpman schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:09:
[...]
Zo rekent Sony niet. Voor Sony is het duurder een PS3 60GB unit te 'swappen', omdat deze schaarser zijn. Tevens kunnen ze als argumenten aanvoeren dat er aan een PS3 60GB meer kapot kan gaan (BC chip, cardreader). Ze repareren je systeem in eerste instantie toch niet, maar sturen een gerefurbished apparaat op.
Waar ik wel eens benieuwd naar ben, is wat er gebeurd met ingezonden defecte PS3's. Gaan deze terug naar de fabrieken in China/Japan en worden deze weer als nieuw in omloop gebracht? Of worden deze gerepareerd en als refurbished naar de reparatie depo's verscheept? Of repareren de depo's zelf ook 'kleine' defecten (kapotte BD drive)?
Je krijgt een gerefurbished apparaat, oftewel een unit die kapot was maar gerepareerd, schoongemaakt en goed getest is.
Als ze de laatste 3 stappen moeten doen met jouw unit en die ook terug sturen zou je lang moeten wachten.
Ik ben van plan einde deze maand een 80GB versie te kopen, maar als ik deze prijzen zie (icm toch nog behoorlijk wat failures hier in het topic), dan word ik er wel huiverig van. Plus dat de herinneringen van mijn PSP reparaties weer terugkomen, waarbij winkelier weigert mee te betalen en Sony bizar hoge prijzen vraagt. Als het nou echt zo'n goed ding is, waarom krijg je er dan niet standaard 2 jaar garantie op?Jumpman schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 07:23:
[...]
De Sony Playstation 3 reparatie kosten buiten de garantie zijn op dit moment:
Dit zijn vaste prijzen, dus voor zowel grote als kleine 'reparaties' betaalt men dit bedrag.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Wie zegt dat je geen 2 jaar garantie krijgt?
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
failure rate bij de 60GB is alleen beetje hoog. Voor de rest bij de 40GB is de failure rate veel lager, niet zorgwekkend te noemen.Armada schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:38:
[...]
Ik ben van plan einde deze maand een 80GB versie te kopen, maar als ik deze prijzen zie (icm toch nog behoorlijk wat failures hier in het topic), dan word ik er wel huiverig van. Plus dat de herinneringen van mijn PSP reparaties weer terugkomen, waarbij winkelier weigert mee te betalen en Sony bizar hoge prijzen vraagt. Als het nou echt zo'n goed ding is, waarom krijg je er dan niet standaard 2 jaar garantie op?
Ik ken genoeg mensen die een 40GB versie hebben en hebben er al meer dan een half jaar plezier ervan.
Niet twijfelen en gewoon kopen.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Sony.EfBe schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:59:
Wie zegt dat je geen 2 jaar garantie krijgt?
En dan kan jij een winkelier om zijn oren slaan met het wetboek en dreigen met kassa, en een rechtzaak, maar die twee jaar ga je niet krijgen, hoogstens een tegemoetkoming van het hoofdkantoor als die over hun hart strijken. Zie ook mijn eerdere ervaringen met Dixons en Sony iz. een PSP van anderhalf jaar, diverse topics terug.
[ Voor 11% gewijzigd door Armada op 02-09-2008 10:08 ]
http://ec.europa.eu/consumers/cons_info/10principles/nl.pdf
Meer duidelijkheid in puntje 2.
Anyway, Armada, misschien lees je hier "veel" dat een PS3 vaak kapot gaat, maar je hoort niet alle mensen waarbij het allemaal perfect werkt. Zoek maar eens op Google naar failure rates van PS3, die ligt echt heel erg laag hoor.
Anyway, Armada, misschien lees je hier "veel" dat een PS3 vaak kapot gaat, maar je hoort niet alle mensen waarbij het allemaal perfect werkt. Zoek maar eens op Google naar failure rates van PS3, die ligt echt heel erg laag hoor.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
je krijgt inderdaad een refurbished model terug compleet met nieuwe kappen en een nieuwe laser die vervangen ze kennelijk standaard.
heb wel geduld zeker met een 60 gig model ik ben mijn 6e week van wachten net ingegaan
(ps mijn garantie was enkele maanden verstreken maar men vertelde dat ze met het 60 gig model erg coulant zullen zijn hij word dan ook gratis gerepareerd)
heb wel geduld zeker met een 60 gig model ik ben mijn 6e week van wachten net ingegaan
(ps mijn garantie was enkele maanden verstreken maar men vertelde dat ze met het 60 gig model erg coulant zullen zijn hij word dan ook gratis gerepareerd)
Een vriend vroeg me net of ik het hiervoor zou laten om een PS3 te kopen, dit is wat ik antwoordde:scorpie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:16:
http://ec.europa.eu/consumers/cons_info/10principles/nl.pdf
Ik ben juist met zo'n brochure naar de Dixons gegaan om het ze te laten zien. Denk je nu echt dat ze zich ook maar wat aantrekken van een foldertje wat jij meeneemt? Er staat in dat het vervangen moet worden als het onmiddelijk kapot gaat. Ja, daar is iedereen het nog mee eens. Maar het gaat om de shades of grey.Uiteindelijk niet. Maar weet je dat ik me eerlijk gezegd gemakkelijker voel bij een uitval rate van 30-40% en waarbij je dan drie jaar lang geen gelul en snel een vervangende terug hebt (tegenwoordig krijg je zelfs je eigen Xbox terug), dan een apparaat dat een failurerate heeft van 5%, maar als je het dan hebt en buiten het jaar (want dat had mijn 360 de eerste keer ook) gezeik, brieven sturen, of je alsjeblieft dan een bijdrage van 50% krijgt? En dan ook nog gezien de slome service van 5 tot 8 weken.
Bij de 360 weet iedereen dat het ding een goede kans heeft kapot te gaan. Dus je krijgt geen geouwehoer, bij mijn PSP moest ik nog hard maken dat ik er niet mee gekegeld had, ook al zaten er nul krasjes op. En vervolgens de sukkels bij de Dixons, dat je maar naar de fabrikant stuurt. Ik kan er nog niet over uit hoe dat liep en eigenlijk voel ik me nog steeds genaaid dat ik uiteindelijk 45 EUR zelf nog op heb moeten hoesten na 1,5 jaar na aankoop.
Sorry hoor, stukje frustratie nog steeds. En ik begrijp niet dat Microsoft wel alle media-aandacht hierover krijgt en Sony die wordt niet in een kwaad daglicht gezet wegens dit soort praktijken.
In mijn geval anderhalf jaar. Je bent buiten de officiële termijn, maar nog binnen de twee jaarstermijn. Een tijdsduur die de nederlandse wetgever niet op heeft willen nemen, omdat het restrictief kan werken voor producten die meer dan 2 jaar zouden moeten werken. Maar goed, de meeste leveranciers zijn het wel met je eens dat het niet na 1,5 jaar kapot mag zijn. Dan komt het volgende addertje onder het gras vandaan en die is veel groter: de leverancier is gerechtigd om een bijdrage in de vervangingskosten te rekenen. Hier zijn geen harde grenzen aan en als je het er niet mee eens bent, dan kom je bij allerlei geschillencommissies en rechtzaken uit. Wat niemand doet voor dit soort bedragen en wat winkels ook weten.
In mijn geval heeft het Dixons hoofdkantoor voorgesteld om de helft bij te betalen, waarbij ik me nog steeds genaaid voel, maar het verschil te klein was om nog verder over te bakkeleien (mijn kosten waren nu dus 45EUR).
Gelijk hebben vs. gelijk krijgen, waarbij de conclusie is dat er geen instantie is die je hier verder mee kan helpen voor dit soort bedragen.
Ik begrijp best dat je op fora relatief veel klagers ziet. Maar als de failure rates zo laag zijn en ze hebben vertrouwen in hun produkt, dan zou het Sony sieren om gewoon een 'geen gelul, twee jaar' beleid te voeren.Anyway, Armada, misschien lees je hier "veel" dat een PS3 vaak kapot gaat, maar je hoort niet alle mensen waarbij het allemaal perfect werkt. Zoek maar eens op Google naar failure rates van PS3, die ligt echt heel erg laag hoor.
Helemaal mee eens! Zowel voor mijzelf als voor de kids komen er steeds meer games beschikbaar op de PS3. De aankomende maanden staat er erg veel op stapel voor de PS3 wat dan ook een positieve ontwikkeling is imo.Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:25:
[...]
Waarom zou de Wii alleen 'belachelijke' spelletjes moeten kennen? De PS3 komt prima tot z'n recht als console voor het hele gezin. Veel PSN games, serieuze games, en gelukkig ook platformers, een doelgroep die bij ms volledig in het water valt imo.
En dat 'kinderachtige' spel LBP.. ik zag gister weer wat content gemaakt op de PAX 2008 en doe mij dan maar iets kinderachtigs hoor
Gewoon even nieuwsgierig.. hoe kom je aan die prijzen? Het kan toch niet zo zijn dat je altijd per definitie één van de bedragen moet betalen. Lijkt mij dat het in relatie moet staan met het soort defect wat je hebt. En voor ieders geruststelling heb ik 1 1/2 jaar een 60gb versie gehad die perfect werkte en nu weer een 80gb waar ik ook vertrouwen in hebJumpman schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 07:23:
[...]
De Sony Playstation 3 reparatie kosten buiten de garantie zijn op dit moment:
Cheers
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Dan vergeet je alleen het feit dat de X360 ook nog eens je DVD's vernageld... de drive loopt in de soep en de DVD die erin zit gaat in de meeste gevalleen ook naar zijn grootje. Heb hier op mijn werk een 360 staan, heb hem al 2x moeten opsturen was idd binnen 2-3 weken terug, maar mijn 2 dvd's van 50-60 euro kreeg ik neit vergoed... heb dus al een eigen bijdrage gedaan van 100-120 euroArmada schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:30:
Maar weet je dat ik me eerlijk gezegd gemakkelijker voel bij een uitval rate van 30-40% en waarbij je dan drie jaar lang geen gelul en snel een vervangende terug hebt (tegenwoordig krijg je zelfs je eigen Xbox terug), dan een apparaat dat een failurerate heeft van 5%,

en de failure rate van de 360 ligt op 33%... 1 op de 3 360's gaat dus fucked bij de PS3 ligt het ONDER de 1%... dan voel ik me toch echt beter bij een PS3
[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 02-09-2008 10:42 ]
Ja, sorry maar dat is FUD.Chaoss schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:39:
[...]
Dan vergeet je alleen het feit dat de X360 ook nog eens je DVD's vernageld... de drive loopt in de soep en de DVD die erin zit gaat in de meeste gevalleen ook naar zijn grootje. Heb hier op mijn werk een 360 staan, heb hem al 2x moeten opsturen was idd binnen 2-3 weken terug, maar mijn 2 dvd's van 50-60 euro kreeg ik neit vergoed... heb dus al een eigen bijdrage gedaan van 100-120 euro
Er is een serie drives geweest in het verleden die kringen kon maken (ik heb die drive gehad en nog nooit problemen daarmee), maar dat is al sinds 2006 niet meer zo. Alle publishers hebben een replacement program, waarbij je voor een tientje of zo en de originele disc een vervanger kan krijgen. Dit klopt gewoon niet.
Ja en als ik bij de 33% hoor, dan heb ik binnen anderhalve week een andere machine en als ik bij de 1% hoor, dan heb ik én een vette rekening én kan ik 5-8 weken een andere hobby gaan zoeken. Het gaat mij om het geheel van maatregelen om die gevallen op te lossen icm de failure rate.en de failure rate van de 360 ligt op 33%... 1 op de 3 360's gaat dus fucked bij de PS3 ligt het ONDER de 1%... dan voel ik me toch echt beter bij een PS3
Hoe je het ook wendt of keert, er zijn mensen die dus uiteindelijk met zo'n negatief geval zitten van Sony, ook al zijn het er relatief weinig. Als Sony daar nu coulant mee omging, maar dat is dus niet mijn ervaring.
Een update van mijn probleem met de BD-drive van de ps3.
Ik heb gebeld met Sony, en volgens hen kon ik beginnen met een backup te maken en vervolgens een volledig herstel. Dat is inmiddels gebeurd, maar geen effect. Discs worden niet gelezen, ze kunnen er wel prima in en uit.
Vervolgens met Sony gebeld, en doorgegeven dat ie nog steeds niks doet.
Ik zou net buiten de garantie vallen (ik heb em iets langer dan een jaar), maar een kapotte drive konden ze er nog wel binnen laten vallen. Ik krijg binnen twee dagen een retoursticker opgestuurd per mail, en die kan ik dan op de doos plakken. Vervolgens kan het 15 werkdagen duren, voordat ik em terugheb. Alleen is er een achterstand in de levering, waardoor het nog langer kan duren. Ik vrees dat ik een maand zonder zit, en dat is echt niet cool. Helaas kan ik er op dit moment weinig anders mee doen.
Ik heb gebeld met Sony, en volgens hen kon ik beginnen met een backup te maken en vervolgens een volledig herstel. Dat is inmiddels gebeurd, maar geen effect. Discs worden niet gelezen, ze kunnen er wel prima in en uit.
Ik zou net buiten de garantie vallen (ik heb em iets langer dan een jaar), maar een kapotte drive konden ze er nog wel binnen laten vallen. Ik krijg binnen twee dagen een retoursticker opgestuurd per mail, en die kan ik dan op de doos plakken. Vervolgens kan het 15 werkdagen duren, voordat ik em terugheb. Alleen is er een achterstand in de levering, waardoor het nog langer kan duren. Ik vrees dat ik een maand zonder zit, en dat is echt niet cool. Helaas kan ik er op dit moment weinig anders mee doen.
PSN: djmurcielago
heb je een 40 gig of een 60 gig want ik heb een 60 gig en zit nu dus al op 6 wekenMurcielago schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:00:
Een update van mijn probleem met de BD-drive van de ps3.
en ja das een andere hobby zoeken terwijl iedereen de nieuwste games om je heen aan het spelen is.
zo ligt MGS4 bij mij nog ingepakt in het seal.
elke week zit ik weer fingers crossed gaat het deze week dan toch echt gebeuren en ga ik hem terug krijgen...
zodra hij er weer is ga ik dus eens even 24/7 de schade inhalen.
@EfBe het vastlopen gebeurt idd meestal buiten en bijna nooit binnen. Oja en internet is uitgeschakeld dus dat kan het probleem niet zijn denk ik.
@Hillie, hij staat op een kast met daarachter (op 20cm) een muur, verder is hij boven en aan de zijkanten helemaal vrij de lucht kan dus makkelijk omhoog.
@Hillie, hij staat op een kast met daarachter (op 20cm) een muur, verder is hij boven en aan de zijkanten helemaal vrij de lucht kan dus makkelijk omhoog.
Deze prijzen geeft Sony door aan retailers met gelijke vragen als hier gesteld worden. En ja, je moet per definitie het bedrag betalen wat op jou PS3 van toepassing is, ongeacht wat er defect is.WizzieJP schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:32:
[...]
Gewoon even nieuwsgierig.. hoe kom je aan die prijzen? Het kan toch niet zo zijn dat je altijd per definitie één van de bedragen moet betalen. Lijkt mij dat het in relatie moet staan met het soort defect wat je hebt. En voor ieders geruststelling heb ik 1 1/2 jaar een 60gb versie gehad die perfect werkte en nu weer een 80gb waar ik ook vertrouwen in heb
In principe is dit een keiharde regel, echter als er een bepaalde batch is geweest met minder goede lasers bijvoorbeeld, dan wordt er op dit soort massale manco's wel coulance getoond.
En ik dus wel, boeit me niet wie er wel/niet zo'n drive hadden, ik had 2 dvd's aan z'n gortje en kon alleen titels van Microsoft claimen en dat waren ze beide niet. Kans is misschine klein (net als bij de PS3) maar ik had blijkbaar met zo'n drive te maken.Armada schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:55:
[...]
Ja, sorry maar dat is FUD.
Er is een serie drives geweest in het verleden die kringen kon maken (ik heb die drive gehad en nog nooit problemen daarmee), maar dat is al sinds 2006 niet meer zo. Alle publishers hebben een replacement program, waarbij je voor een tientje of zo en de originele disc een vervanger kan krijgen. Dit klopt gewoon niet.
Buitendat heeft microsoft de garantie regel alleen maar aangepast omdat er zo idioot veel uitval was, ze konden niet anders. die -1% van de PS3 is ruim onder de standaard van 3-5% waarom zouden ze de garantie tot 3 jaar verlengen als er geen sprake is van absurd hoge uitval door slechte productie.
het grijze gebied van 1-2 jaar is idioot ja, de garantie zou gewoon 2 jaar moeten zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 02-09-2008 12:21 ]
Nog een reply op dat garantieverhaal van hierboven ergens... je hebt tot 2 jaar fabrieksgarantie, dat houdt niet in dat je 2 jaar lang bij de retailer langs mag komen om hem daar te droppen natuurlijk. En tjah, waarom krijg je maar 1 jaar officiele garantie... tjah het blijven gewoon commerciele bedrijven natuurlijk. Het kan een statement zijn om je product 10 jaar garantie te geven, maar zo werkt het nou eenmaal niet.
Anyway, iedereen klaar om z'n geld op de toonbank te knallen voor als al die toppers uitkomen? Ik kan niet wachten tot er weer wat toppers uit gaan komen
BTW ik moet nog even zeggen dat ik er echt geen traan om kan laten dat GTA4 geen expensions meer krijgt en de Xbox wel. Nadat ik het spel heb uitgespeeld, is de replay waarde toch wel ver te zoeken moet ik zeggen, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. (Shit, moet MGS4 nog eens gaan spelen, ben pas bij act 2
)
Anyway, iedereen klaar om z'n geld op de toonbank te knallen voor als al die toppers uitkomen? Ik kan niet wachten tot er weer wat toppers uit gaan komen

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Wat voor toppers komen er binnenkort eignelijk uit?
ben ff niet zo op de hoogte van de release data.
Ja wat voor jou toppers zijn weet ik natuurlijk niet..
Sony's overzicht : http://nl.playstation.com/games-media/release-calendar/
Er zijn er nog wel meer te vinden... Google ;-)
Sony's overzicht : http://nl.playstation.com/games-media/release-calendar/
Er zijn er nog wel meer te vinden... Google ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door HoefMeistert op 02-09-2008 12:28 ]
PSNID : HoefMeistert
Om mijzelf heel wat typ werk te besparen waar ik nu ook geen tijd voor hebChaoss schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:22:
Wat voor toppers komen er binnenkort eignelijk uit?ben ff niet zo op de hoogte van de release data.
Cheers
Dat klopt, je mag je produkt namelijk zo lang 'droppen' bij een retailer als de redelijke gebruiksduur is. Volgens de wet ga je een transactie aan met de winkelier en heeft de fabrikant hier niets mee te maken. Dat de fabriek garantie geeft is mooi, want dat zorgt weer voor dekking van de winkelier. Als het beter is voor de consument dan staat de wet toe dat de consument direct met de fabrikant het euvel afhandelt en dat de winkelier daar niet als tussenpersoon hoeft te dienen.scorpie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:20:
Nog een reply op dat garantieverhaal van hierboven ergens... je hebt tot 2 jaar fabrieksgarantie, dat houdt niet in dat je 2 jaar lang bij de retailer langs mag komen om hem daar te droppen natuurlijk.
Ja, maar of het ook echt nut heeft? Ik bedoel, wat de Dixons voor jou doet, kun je zelf ook, waardoor alles alsnog sneller gaat / zou kunnen gaan. Nu weet je niet of ze wachten tot ze 10 kapotte hebben en dan pas op laten halen / opsturen (goedkoper allemaal in 1x), ik weet het niet. Maar dit is allemaal way off topic. Koop dat apparaat gewoon en geniet ervan.
Als ik na 1 jaar en 1 maand 200+ euro moet betalen om een ps3 te laten maken heb ik die rechtzaak er wel voor over, want Sony gaat echt de rechter niet wijsmaken dat de verwachtte levensduur van een PS3 60gb, kosten 599euro, maar 1 jaar is.
Gelukkig doet mijn 60gb het nog (wel al meer dan een jaar oud). Het is idd megafrustrerend: je kunt geen kant op. En je kunt dit overal overkomen, ook bij bv zwitserse horloges, waar ik het bij heb ondervonden. De juwelier heeft het kreng vaker gezien dan ik.
Dus een product kopen is altijd een risico, ook in een EU land. Sony moet echter wijzer zijn, want mensen die geld moeten betalen na 1 jaar gebruik van het apparaat brengen veel schade toe, bv op fora te gaan klagen (terecht) waardoor mensen wellicht afzien van koop en de concurrentie gaan spekken.
Gelukkig doet mijn 60gb het nog (wel al meer dan een jaar oud). Het is idd megafrustrerend: je kunt geen kant op. En je kunt dit overal overkomen, ook bij bv zwitserse horloges, waar ik het bij heb ondervonden. De juwelier heeft het kreng vaker gezien dan ik.
Dus een product kopen is altijd een risico, ook in een EU land. Sony moet echter wijzer zijn, want mensen die geld moeten betalen na 1 jaar gebruik van het apparaat brengen veel schade toe, bv op fora te gaan klagen (terecht) waardoor mensen wellicht afzien van koop en de concurrentie gaan spekken.
[ Voor 38% gewijzigd door EfBe op 02-09-2008 13:19 ]
Nederlandse garantiewetgeving is gewoon erg interpretabel en wordt daarom makkelijk misbruikt. Veel liever had ik de wettelijke termijn van 2 jaar gehad zoals in de rest van Europa, maar omdat iemand van mening was dat onze wetgeving beter is, hebben we die richtlijn niet overgenomen.
Volgens de wet zou je tijdens de verwachte levensduur een deugdelijk product moeten hebben. En daarbuiten wordt veelal een beroep gedaan op coulance. Wat die verwachte levensduur is en wat een goede coulanceregeling is blijft alleen lekker onduidelijk. Ook zijn er veel winkeliers die de boel flessen door naar de fabrikant te wijzen, terwijl je toch echt een overeenkomst hebt met de winkelier.
Maar vooralsnog doet mijn launch 60GB het prima en hoop ik er geen aanspraak op te hoeven maken. Voor de mensen die er wel last van hebben is het erg lastig. En Sony staat niet bekend als een bedrijf met een goede garantieafhandeling en technische dienst. Als het stuk gaat ben je behoorlijk de sjaak.
Volgens de wet zou je tijdens de verwachte levensduur een deugdelijk product moeten hebben. En daarbuiten wordt veelal een beroep gedaan op coulance. Wat die verwachte levensduur is en wat een goede coulanceregeling is blijft alleen lekker onduidelijk. Ook zijn er veel winkeliers die de boel flessen door naar de fabrikant te wijzen, terwijl je toch echt een overeenkomst hebt met de winkelier.
Maar vooralsnog doet mijn launch 60GB het prima en hoop ik er geen aanspraak op te hoeven maken. Voor de mensen die er wel last van hebben is het erg lastig. En Sony staat niet bekend als een bedrijf met een goede garantieafhandeling en technische dienst. Als het stuk gaat ben je behoorlijk de sjaak.
PSN: Shiver23
Voor mij zijn dat dit jaar nog:Chaoss schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:22:
Wat voor toppers komen er binnenkort eignelijk uit?ben ff niet zo op de hoogte van de release data.
Motorstorm Pacific Rift, FIFA 2009 (of PES 2009 hangt van de vernieuwing en online mogelijkheden af), Mafia 2 (als dit niet 2009 wordt) en Wipeout HD.
Helaas heb ik niet zoveel tijd meer (vaste baan, hypotheek, etc. dat is de beloning die je studie behalen heet
Life is short, play more... (beter goed gejat dan...
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 02-09-2008 13:45 ]
Verwijderd
Tja dan kun je het ook anders stellen, ondanks dat de failurerate zo laag is heeft Sony niet het vertrouwen in hun eigen product om 2-3 jaar garantie te geven. Ik begrijp ook wel Sony is een bedrijf dat het liefst winst maakt, geen liefdadigheids instelling. Frappant is wel dat Sony aangeeft dat deze generatie Playstation 10 jaar zal 'duren', dan moet een early adopter in het ergste geval een paar keer een nieuwe kopen!Chaoss schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:15:
Buitendat heeft microsoft de garantie regel alleen maar aangepast omdat er zo idioot veel uitval was, ze konden niet anders. die -1% van de PS3 is ruim onder de standaard van 3-5% waarom zouden ze de garantie tot 3 jaar verlengen als er geen sprake is van absurd hoge uitval door slechte productie.
het grijze gebied van 1-2 jaar is idioot ja, de garantie zou gewoon 2 jaar moeten zijn.
Nóg frappanter is dat de reparatieprocedure in de UK anders verloopt dan in de rest van de EU, daar heb je meestal binnen een week weer een PS3. (Lees de fora maar eens.)
De Xboxen van de afgelopen 1,5 jaar zijn stukken beter, het moederboard is aangepast en de koeling. De meeste RoD's kwamen van een moederboard dat door oververhitting krom trok, na verloop van tijd barstte de soldering van de CPU/GPU en kreeg men het boze rode oog.
Potverdomme. Ik zat even te kijken in die releaselijsten of Afrika er wellicht bijstond. Niet dus. Google ik even verder: hij is net uit in Japan (sinds 28 augustus), maar wordt niet in de EU uitgebracht. Argh. Dit was nu net een spel waar ik naar uit aan het kijken was.
Wat gameplaybeelden: http://www.gametrailers.com/player/usermovies/258138.html
Wat gameplaybeelden: http://www.gametrailers.com/player/usermovies/258138.html
[ Voor 13% gewijzigd door sopsop op 02-09-2008 15:22 ]
Importeren? Ik dacht dat hij ook in het Engels te spelen was, maar dat zou je even moeten checken. En anders een japanse PSN-kaart halen en downloaden.sopsop schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:17:
Potverdomme. Ik zat even te kijken in die releaselijsten of Afrika er wellicht bijstond. Niet dus. Google ik even verder: hij is net uit in Japan (sinds 28 augustus), maar wordt niet in de EU uitgebracht. Argh. Dit was nu net een spel waar ik naar uit aan het kijken was.
[ Voor 5% gewijzigd door Shiver23 op 02-09-2008 15:20 ]
Er zijn 2 verschilende versies in ieder geval op disk:Shiver23 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:20:
[...]
Importeren? Ik dacht dat hij ook in het Engels te spelen was, maar dat zou je even moeten checken. En anders een japanse PSN-kaart halen en downloaden.
Afrika, en Hakuna Matata. (de .jp en de Asia versie) waar als ik het goed begrepen heb wat verschil in zit met talen van manual en subtitles. Ik denk dat het goed is even te wachten met importeren voordat duidelijk is welke versie nu precies welke talen ondersteund. (op het ogenblik kan ik dat in ieder geval niet terugvinden).
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Ja die Hakuna Matata vond ik ook zojuist op yeasasia. Maar daar staat bij de info dat deze als language ook Japanese heeft. Het zou wel erg zuur zijn als ze deze niet gewoon ook in het Engels uitbrengen, want zo te zien is 60% van het spel al in het Engels en zijn alleen de opdrachten zelf in het Japans.
Heeft iemand Star wars force unleashed als demo ergens kunnen downloaden op PSN?
Ik zit al 2 weken erop te wachten...
V-Strom 650
maareuh lijtk je dat echt zo boeiend... een game waar je alleen maar foto's hoeft te maken.
Gisteren op USA PSN gedownload.Xoxol schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:01:
Heeft iemand Star wars force unleashed als demo ergens kunnen downloaden op PSN?
Alhoewel StarWars niet mijn genre is, was het een leuke, vermakelijke demo
Zit nu ook te denken om echt op korte termijn een PS 3 te halen. Vooral met Fifa 09 en BF Bad Company in gedachten. Valt me alleen op dat nergens een mooie bundel te krijgen is ofzo? En ook overal nog steeds de hoge prijzen. PS 3 is in het afgelopen half jaar helemaal niet gedaald in prijs als ik het nu weer eens zo allemaal bekijk....Best teleurstellend
Bundels komen eraan, en zeker met de feestdagen in het vooruitzicht.
Jumpman schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:59:
Edit: Waarschijnlijk kunnen we over tien dagen het PS3 80GB pakket met 2 Dualshock 3 controllers en GT5p in Europa verwachten.
Deze is nu opeens van de website. Waarschijnlijk mochten ze dit pakket nog niet publiceren.nudie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:32:
[afbeelding]
Hallo, 399EUR 80GB+DS3+LBP pack![]()
(in Frankrijk)
Bron: klik.
[ Voor 71% gewijzigd door Jumpman op 02-09-2008 17:49 ]
Verwijderd
Ik ga ook instappen op het moment dat er een leuke bundel beschikbaar komt. Een console zonder extra's bij aanschaf heb ik nooit interessant gevonden, want dan moet je toch nog een pak meer uitgeven om 'van start te kunnen gaan'. Een game, misschien extra controller.
Packs zijn dan gewoon interessant omdat je in eerste instantie één bedrag neerlegt en meteen toch met 'iets' aan de slag kan. Als consument doe je er voordeel mee omdat console+game vaak duurder is dan de pack, en sony maakt het niets uit, omdat het hen in reële kostprijs natuurlijk niet zoveel extra kost.
Het zit tussen de oren, maar als aanschaf is het toch interessanter imo
Vooral die LBP pack interesseert me echt, want voornamelijk daarvoor wil ik graag een ps3. Dus als deze @400 euro te koop zou zijn...
Packs zijn dan gewoon interessant omdat je in eerste instantie één bedrag neerlegt en meteen toch met 'iets' aan de slag kan. Als consument doe je er voordeel mee omdat console+game vaak duurder is dan de pack, en sony maakt het niets uit, omdat het hen in reële kostprijs natuurlijk niet zoveel extra kost.
Het zit tussen de oren, maar als aanschaf is het toch interessanter imo
Vooral die LBP pack interesseert me echt, want voornamelijk daarvoor wil ik graag een ps3. Dus als deze @400 euro te koop zou zijn...
Ja en vooral 2 controllers erbij lijkt me niet bepaald overbodige luxe...
Wat is eigelijk het verschil tussen die SIXAXIS controller en de (draadloze) Dual Shock controller voor de PS3? Die Dual Shock is wat duurder, maar die SIXAXIS is toch ook Dual Shock? Of ben ik nu in de war?
En ik wacht denk ik zeker even tot Fifa09 uit is, dan hoop ik dat er een bundel met Fifa komt.
Wat is eigelijk het verschil tussen die SIXAXIS controller en de (draadloze) Dual Shock controller voor de PS3? Die Dual Shock is wat duurder, maar die SIXAXIS is toch ook Dual Shock? Of ben ik nu in de war?
En ik wacht denk ik zeker even tot Fifa09 uit is, dan hoop ik dat er een bundel met Fifa komt.
SIXAXIS is de ps3 controller zonder dual shock, dus als je een trillende controller wilt moet je de dual shock hebbenMisanthrope schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:25:
Ja en vooral 2 controllers erbij lijkt me niet bepaald overbodige luxe...
Ik heb al sinds het begin van m'n PS3 40 gb. last van het volgende probleem:
als ik een DVD of een hi-def film bekijk, zie ik soms een vertraging in beeld. dit lijkt nog het meest op een streep, maar als je dan beter kijkt dan is het gewoon dat 2 delen van het beeld niet synchroom lopen.
Soms is de streep midden in beeld, soms zijn het 2 strepen (1 boven en onder).
Als ik dan vervolgens mijn PS3 een keer herstart, dan is soms het probleem opgelost, maar soms blijft het ook zo en blijf ik opnieuw opstarten tot het weg is.
Heb al gekeken in het opties-menu van de PS3, maar kon niks vreemds vinden qua instellingen.
Wie weet een oplossing? Heb ik soms een instelling over het hoofd gezien in het opties-menu?
EDIT: het gaat dus in geval van DVD om upscalen naar 1080P, en bij hi-def materiaal soms over 720P, soms 1080P.
als ik een DVD of een hi-def film bekijk, zie ik soms een vertraging in beeld. dit lijkt nog het meest op een streep, maar als je dan beter kijkt dan is het gewoon dat 2 delen van het beeld niet synchroom lopen.
Soms is de streep midden in beeld, soms zijn het 2 strepen (1 boven en onder).
Als ik dan vervolgens mijn PS3 een keer herstart, dan is soms het probleem opgelost, maar soms blijft het ook zo en blijf ik opnieuw opstarten tot het weg is.
Heb al gekeken in het opties-menu van de PS3, maar kon niks vreemds vinden qua instellingen.
Wie weet een oplossing? Heb ik soms een instelling over het hoofd gezien in het opties-menu?
EDIT: het gaat dus in geval van DVD om upscalen naar 1080P, en bij hi-def materiaal soms over 720P, soms 1080P.
[ Voor 7% gewijzigd door Jorn1986 op 02-09-2008 18:55 ]
Wat zijn de must have titels voor de ps3?
Ik heb net MGS4 uitgespeeld en ik moet een nieuwe FIX hebben!
Het gaat inderdaad om de 60 gig, ik ga maar gewoon de 15 werkdagen in acht nemen. Al zal ik over twee weken toch een aantal maal de status gaan navragen. Het is gewoon klote dat ie het niet doet. Ik speelde er dagelijks mee, en ook was het m'n media center. Dus ik wil em graag weer terug. Gelukkig doet m'n oude xbox het nog, dus alleen gamen kan ff niet.tumble_nl schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:21:
[...]
heb je een 40 gig of een 60 gig want ik heb een 60 gig en zit nu dus al op 6 weken
en ja das een andere hobby zoeken terwijl iedereen de nieuwste games om je heen aan het spelen is.
zo ligt MGS4 bij mij nog ingepakt in het seal.
elke week zit ik weer fingers crossed gaat het deze week dan toch echt gebeuren en ga ik hem terug krijgen...
zodra hij er weer is ga ik dus eens even 24/7 de schade inhalen.
PSN: djmurcielago
Uncharted, Ratchet & Clank: Tools of Destruction, Resistance 1(als voorbereiding op deeltje 2 in november), Heavenly Sword, Grand Theft Auto 4, Assasin's Creed, Burnout Paradise, Call of Duty 4, Orange Box (incl Portal), Gran Turismo 5 Prologue, Soul Calibur 4, Devil May Cry 3, Oblivion, Civilization Revolution, Guitar Hero III, Unreal Tournament III, Ninja Gaiden Sigma, GRID, Bionic Commando Rearmed, Pixeljunk Monsters, Pixeljunk Eden, Echochrome, Everybody Golf, Warhawk....[TLT]Lynx schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:22:
Wat zijn de must have titels voor de ps3?
al iemand een oplossing voor het straaljager geluid? een werkende mod of zo?
Ja ik heb toevallig gisteravond e playstation 3 gehackt. Was een spel aan het spelen dat ik had gebrand, maar kwam er daarna achter dat ik ook nog zelf de ventilator snelheid kon instellen!jefjef schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:36:
vertel!floffert schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:13:
[...]
Ja ik heb toevallig gisteravond e playstation 3 gehackt. Was een spel aan het spelen dat ik had gebrand, maar kwam er daarna achter dat ik ook nog zelf de ventilator snelheid kon instellen!
Bullshit. Als de PS3 definitief gehackt was, had het overal op het internet gestaan.
-RazieL- schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:33:
Ik ruik sarcasme
[ Voor 4% gewijzigd door floffert op 02-09-2008 23:38 ]
drives van nu hebben dat probleem niet meer en de failure rate van de falcon ligt onder de 10% met nog steeds een snelle reparatieservice en rrod garantie tot 3 jaar.Chaoss schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:39:
[...]
Dan vergeet je alleen het feit dat de X360 ook nog eens je DVD's vernageld... de drive loopt in de soep en de DVD die erin zit gaat in de meeste gevalleen ook naar zijn grootje. Heb hier op mijn werk een 360 staan, heb hem al 2x moeten opsturen was idd binnen 2-3 weken terug, maar mijn 2 dvd's van 50-60 euro kreeg ik neit vergoed... heb dus al een eigen bijdrage gedaan van 100-120 euro
en de failure rate van de 360 ligt op 33%... 1 op de 3 360's gaat dus fucked bij de PS3 ligt het ONDER de 1%... dan voel ik me toch echt beter bij een PS3
Meteen verwijderen dit soort onzinnige postsfloffert schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:13:
[...]
Ja ik heb toevallig gisteravond e playstation 3 gehackt. Was een spel aan het spelen dat ik had gebrand, maar kwam er daarna achter dat ik ook nog zelf de ventilator snelheid kon instellen!
Het bevalt mij nog altijd prima dat ik een console heb die niet gehacked is - gewoon originele content waarvan je dan ook extra geniet! Het mag (soms) wat kosten, maar het is een investering in de toekomst hè
Cheers
je hebt helemaal gelijk, alleen toch zou ik graag geld overhebben voor een minder luidruchtige ps3 of in iedergeval een ps3 waar ik de fans kan bijstellen dan wel vervangen voor bijv pabst of zo..WizzieJP schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:43:
[...]
Meteen verwijderen dit soort onzinnige posts.
Het bevalt mij nog altijd prima dat ik een console heb die niet gehacked is - gewoon originele content waarvan je dan ook extra geniet! Het mag (soms) wat kosten, maar het is een investering in de toekomst hè.
Cheers
Ik neem toch aan dat je het over zijn post had.. Mocht er een mod zijn dan was dit inderdaad al zeer groot op het internet verschenen. Daarnaast zijn we toch nog steeds op tweakers.net toch? Een beetje voorkennis is wel vereist...WizzieJP schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:43:
[...]
Meteen verwijderen dit soort onzinnige posts.
Het bevalt mij nog altijd prima dat ik een console heb die niet gehacked is - gewoon originele content waarvan je dan ook extra geniet! Het mag (soms) wat kosten, maar het is een investering in de toekomst hè.
Cheers
Je hebt helemaal gelijk! Jou treft geen blaamfloffert schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:07:
[...]
Ik neem toch aan dat je het over zijn post had.. Mocht er een mod zijn dan was dit inderdaad al zeer groot op het internet verschenen. Daarnaast zijn we toch nog steeds op tweakers.net toch? Een beetje voorkennis is wel vereist...

Cheers
Als je PS3 zo luidruchtig is, dan moet je daar toch mee naar Sony kunnen gaan? Van de draaiende modellen die ik heb gehoord in de woonkamersituatie hoor je een zacht geruis te horen en eventueel drive geluidjes (kilikjes) van de disc.jefjef schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:06:
[...]
je hebt helemaal gelijk, alleen toch zou ik graag geld overhebben voor een minder luidruchtige ps3 of in iedergeval een ps3 waar ik de fans kan bijstellen dan wel vervangen voor bijv pabst of zo..
Begin deze week Elefunk gekocht. Dit is een relaxte puzzelgame. Het mooie is dat je op een moment helemaal vast zit en de dag erna nogmaals probeert en het vervolgens binnen een poging het al lukt. Dit vind ik toch een kenmerk van een goede puzzelgame. Ik ben er dan wel al bijna doorheen, maar deze game zal ik nog vaker gaan spelen!
Gister ook maar Pixeljunk Monsters gekocht, nu ik toch op dreef ben. Ook dit spel is super! Eenvoudig met toch nog enige diepgang en verrassend pittig! Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de kleine games op de PS3 toch beter is dan wat beschikbaar is op de Xbox360 (naast het feit dat je met een creditcard kan betalen).
Beide games vind ik wel aanraders.
Gister ook maar Pixeljunk Monsters gekocht, nu ik toch op dreef ben. Ook dit spel is super! Eenvoudig met toch nog enige diepgang en verrassend pittig! Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de kleine games op de PS3 toch beter is dan wat beschikbaar is op de Xbox360 (naast het feit dat je met een creditcard kan betalen).
Misschien moet je deze spellen dan ook niet vergelijken met de remake van Frogger, maar met Braid of zo? ^^AvanCade schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:10:
Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de kleine games op de PS3 toch beter is dan wat beschikbaar is op de Xbox360 (naast het feit dat je met een creditcard kan betalen).
@AvanCade, als je 2 controllers hebt moet je PJ Monsters eens in co-op proberen... super tof
kheb hem in co-op uitgespeeld, in singe player niets eens. Enige minpuntje is dat he eind level (die bij de vulkaan) niet echt speciaal is... sterker nog hij is zelfs gemakkelijker dan een aantal voorgaande levels.
Ik hoorde vorige week in Gamekings bij de review van Bionic Commando Rearmed iets over een nieuwe 3D versie, dus die heb ik even opgezocht, en dat lijkt me toch wel een erg toffe game :D. Verbaasd me dat ik hier nog zo weinig van gehoord heb.
Ik hoorde vorige week in Gamekings bij de review van Bionic Commando Rearmed iets over een nieuwe 3D versie, dus die heb ik even opgezocht, en dat lijkt me toch wel een erg toffe game :D. Verbaasd me dat ik hier nog zo weinig van gehoord heb.
Zonder PSN cards wordt er toch minder gekocht dan bijvoorbeeld op de 360 denk ik.
Ik koop iig nog steeds niks, hoewel ik het wel zou willen, maar heb gewoon geen creditcard. Op het internet kom ik prima toe met Paypal en iDeal, dan ga ik geen creditcard nemen speciaal voor de PSN Store.
Ik snap ook niet dat Sony ze niet uitbrengt, dat betekent toch alleen maar winst voor hun? Zeker als ze dan bijvoorbeeld alleen Cards van 20 euro in de winkel zetten bijvoorbeeld, dan kopen mensen in één keer 2 of 3 games in plaats van één spelletje van 5 of 7 euro...
Ik koop iig nog steeds niks, hoewel ik het wel zou willen, maar heb gewoon geen creditcard. Op het internet kom ik prima toe met Paypal en iDeal, dan ga ik geen creditcard nemen speciaal voor de PSN Store.
Ik snap ook niet dat Sony ze niet uitbrengt, dat betekent toch alleen maar winst voor hun? Zeker als ze dan bijvoorbeeld alleen Cards van 20 euro in de winkel zetten bijvoorbeeld, dan kopen mensen in één keer 2 of 3 games in plaats van één spelletje van 5 of 7 euro...
Hehe, ik dacht dat je eerst die nieuwe versie bedoelde, waarvan sinds kort een demo in de PSstore staat. Maar die echte 3D versie ziet er inderdaad best vet uit.Chaoss schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:28:
Wel heel raar dat ik er nog nergens over gelezen heb. Volgens Gametrailers komt hij namelijk al op 31 oktober uit.
Precies dat verbaasde mij dus ook, het ziet er grafisch erg vet uit, maar de gameplay lijkt ook top, toch wel vernieuwend met die bionic arm, en ook de manieren waarop je vijanden aan kunt vallen. Kheb de oude versies nooit gespeeld en ook rearmed niet maar dit heeft mijn interesse wel gewekt!
Pixeljunk eden is ook wel goed!AvanCade schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:10:
Begin deze week Elefunk gekocht. Dit is een relaxte puzzelgame. Het mooie is dat je op een moment helemaal vast zit en de dag erna nogmaals probeert en het vervolgens binnen een poging het al lukt. Dit vind ik toch een kenmerk van een goede puzzelgame. Ik ben er dan wel al bijna doorheen, maar deze game zal ik nog vaker gaan spelen!
Gisteren eindelijk mn eerste trophy gehaal
Burp
Braid heb ik gespeeld en vond ik niks aan (maar ik wil hier geen xbox360 vs PS3 vergelijking van maken!).
Bionic Commando (demo) is ook wel cool. Wellicht mijn volgende aankoop.
De coop versie van Pixeljunk Monsters speel ik dit weekend. Lijkt me echt super!
Pixeljunk Eden was wel leuk, maar om echt het onderste uit de kan te halen moet je toch wel wat drugs gebruiken
De coop versie van Pixeljunk Monsters speel ik dit weekend. Lijkt me echt super!
Pixeljunk Eden was wel leuk, maar om echt het onderste uit de kan te halen moet je toch wel wat drugs gebruiken
[ Voor 12% gewijzigd door AvanCade op 03-09-2008 12:03 ]
Het spel heeft nog geen releasedate, komt waarschijnlijk pas in 2009 uit.Deismyna schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:22:
Wel heel raar dat ik er nog nergens over gelezen heb. Volgens Gametrailers komt hij namelijk al op 31 oktober uit.
Ik denk dat je DMC 4 bedoeltymmv schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:35:
[...]
Uncharted, Ratchet & Clank: Tools of Destruction, Resistance 1(als voorbereiding op deeltje 2 in november), Heavenly Sword, Grand Theft Auto 4, Assasin's Creed, Burnout Paradise, Call of Duty 4, Orange Box (incl Portal), Gran Turismo 5 Prologue, Soul Calibur 4, Devil May Cry 3, Oblivion, Civilization Revolution, Guitar Hero III, Unreal Tournament III, Ninja Gaiden Sigma, GRID, Bionic Commando Rearmed, Pixeljunk Monsters, Pixeljunk Eden, Echochrome, Everybody Golf, Warhawk....
PSN id: PENo1
Verwijderd
Iemand Mercenaries 2 al geprobeerd toevallig? Ik zal er wel al een zooi reviews van maar ik ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om te kijken of de gameshop hem al had.
Verwijderd
de trial van braid is idd niks aan. De rewind functie heeft daar geen enkel nut. Je loopt er ook zo doorheen. De puzzels die je tegenkomt in de full zijn echt een stuk leuker en uitdagender, waar de rewind functie ook echt gebruikt moet worden om verder te komen. Vaak zit je gewoon een tijdje vast voordat het lukt. De meest vreemde mogelijkheden bieden dan een oplossingAvanCade schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:01:
Braid heb ik gespeeld en vond ik niks aan (maar ik wil hier geen xbox360 vs PS3 vergelijking van maken!).
ik heb me overigens ook moeten laten overtuigen in het 360 topic
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 13:04 ]
wat doe je hier in het PS topic dan
[ Voor 4% gewijzigd door BrbZrk op 03-09-2008 13:55 ]
Verwijderd
Op metacritic heeft hij gemid een 7.9, dus geen ultra topper maar zeker wel kwaliteit.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:58:
Iemand Mercenaries 2 al geprobeerd toevallig? Ik zal er wel al een zooi reviews van maar ik ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om te kijken of de gameshop hem al had.
Persoonlijk heb ik me vroeger erg vermaakt met het eerste deel op de Xbox, het kaartenspel van crooks, het mailorderen van wapens/heli's/sportwagens/etc. Puur entertainment game in mijn beleving.
Als ik de reviews doorlees is deel 2 alleen maar meer en meer van hetzelfde.
Ik verheugde me er in de eerste instantie ook op, met in gedachte dat splitscreen wel erg gaaf zou zijn. Maar toen ik ergens las dat dat er niet in zat had ik er eigenlijk al helemaal geen zin meer in. Jammer.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:25:
[...]
Op metacritic heeft hij gemid een 7.9, dus geen ultra topper maar zeker wel kwaliteit.
Persoonlijk heb ik me vroeger erg vermaakt met het eerste deel op de Xbox, het kaartenspel van crooks, het mailorderen van wapens/heli's/sportwagens/etc. Puur entertainment game in mijn beleving.
Als ik de reviews doorlees is deel 2 alleen maar meer en meer van hetzelfde.
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Een spel dat bij mij onder de radar vloog, The Last Guy. Krijgt geen slechte recensie:
http://ps3.ign.com/articles/905/905778p1.html
volgens mij zit jij in het verkeerde topic vriendjefjef schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:36:
Dat de gemiddelde PSN game beter is ben ik met je eens, maar de hoeveelheid goede kleine games ligt echt veel hoger op de 360. En voor elk genre is er een zeer ruim aanbod. Zeker de laatste paar maanden vliegen de goede titels je om de oren, met Braid als absoluut hoogtepunt (de Portal van 2008 zeg maar).AvanCade schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:10:
Neemt niet weg dat PJ:M een fantastische game is die ik helemaal grijs heb gespeeld
Het moet gezegd worden dat als je meer games maakt (XBLA) dat je dan ook meer kans krijgt op goede games. En als ik dan kijk naar het aantal PSN games en het aantal toppers daar tussen, kun je eigenlijk maar op een conclusie komen. Ik kan nog wel het een en ander zeggen over XBLA games (dat er goede tussen zitten lijkt me een understatement), maar dan zit ik ik wél in het verkeerde topic.
Erg leuke psn game!..Had hem vorige week gedowned uit de us store...verslavend en grappigArmada schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:53:
Een spel dat bij mij onder de radar vloog, The Last Guy. Krijgt geen slechte recensie:
Verwijderd
En volgens mij heb jij toevallig een PS3 die niet zo veel lawaai maakt, maar dat betekend niet dat ze niet bestaan.Skire schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:45:
[...]
volgens mij zit jij in het verkeerde topic vriend
Heb laatst trouwens een stuk gelezen over Heavy Rain, dat lijkt erg impressive te worden.
Verwijderd
wat vinden jullie van mercenaries 2? ik vind hem tegenvallen.. de gameplay is best wel slecht.. effe nog wachten wat GT als cijfer gaat geven.. ik denk maximaal 8.5
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 20:41 ]
is een game met een 8,5 al slecht dan? als de gameplay echt zo slecht is verdiend hij niet hoger dan een 7 en zelfs dan moeten er nog genoeg positieve punten zijn voor zon voldoende.
en xdoos live zal ongetwijfeld meer goeie games hebben dan PSN sowieso omdat er meer games zijn omdat de xdoos langer bestaat... lijkt me niet meer dan logisch. PSN komt nog maar net op gang.
en xdoos live zal ongetwijfeld meer goeie games hebben dan PSN sowieso omdat er meer games zijn omdat de xdoos langer bestaat... lijkt me niet meer dan logisch. PSN komt nog maar net op gang.
[ Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 04-09-2008 08:03 ]
LOLSkire schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:45:
[...]
volgens mij zit jij in het verkeerde topic vriend
Is ook weer waar, maar! PSN heeft wel andere karakteristieken, dwz, een psn game kan gewoon 2GB zijn. Hierdoor verwacht ik wel dat de hoeveelheid goede games in de nabije toekomst sterk gaat stijgen. Ookal omdat digitale distributie 1 groot voordeel heeft voor de producent: 2e hands verkoop is er niet bij.AvanCade schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:58:
Het moet gezegd worden dat als je meer games maakt (XBLA) dat je dan ook meer kans krijgt op goede games. En als ik dan kijk naar het aantal PSN games en het aantal toppers daar tussen, kun je eigenlijk maar op een conclusie komen. Ik kan nog wel het een en ander zeggen over XBLA games (dat er goede tussen zitten lijkt me een understatement), maar dan zit ik ik wél in het verkeerde topic.
Een slechte game, dwz een game die de 60 dikke euros niet waard is, hoort gewoon een 4 te krijgen. Een 7 is nl. al erg voldoende. Mercenaries 2 lijkt me op zich niet zo leuk, maar ik ben dan ook al wat jaartjes uit de leeftijdsgroep die elke explosie prachtig vindtChaoss schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:53:
is een game met een 8,5 al slecht dan? als de gamepaly echt zo slecht is verdiend hij neit hoger dan een 7 en zlefs dan meoten er nog genoeg positieve punten zijn voor zon voldoende.
[ Voor 91% gewijzigd door EfBe op 03-09-2008 22:55 ]
Verwijderd
Zo denk ik er ook over, Xbox had met Live zoveel meer kunnen doen. In de tijd dat PSN nog in ontwikkeling/groei zat hebben ze bij microsoft stil gestaan. Pas nu ze merkten dat Sony PSN op orde heeft grijpen ze naar wanopige middelen (avatars) om bij te benen. Qua severs/online multiplay heeft MS nog steeds de beste ondersteuning maar qua innovatie en creativiteit niet.Chaoss schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:53:
En xdoos live zal ongetwijfeld meer goeie games hebben dan PSN sowiezo omdat er meer games zijn omdat de xdoos langer bestaat... lijkt me niet meer dan logisch. PSN komt nog maar net op gang.
Ik denk dat devs nu pas de mogelijkheden van PSN beginnen te zien (Fat princess, Fl0wer, Pixel Junk etc) de komende jaren zullen wellicht de online DLG uitgroeien tot multiplatforms. De Bionic Commando is al voor Xbox en PS3
PSN is ook het enige netwerk dat (bijna) volledige games aanbied: Warhawk, GT5:p, R&C en binnenkort Burnout. Benieuwd hoeveel we op de PS3 verder gaan zien op het gebied van distributie van volledige games.
Ik zit zelf wel te wachten op GTI-club. En over twee weken komt er een arcadevlieger waar ik denk ik veel plezier mee ga hebben.
Ik zit zelf wel te wachten op GTI-club. En over twee weken komt er een arcadevlieger waar ik denk ik veel plezier mee ga hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 03-09-2008 23:01 ]
Xbox Live heeft niet stil gestaan. Het is altijd volop in ontwikkeling geweest, en op veel gebieden is het Sony die delen van Live aan het overnemen is. Zeggen dat MS hier degene is die aan het kopieren is geslagen is flauw. Het Avatar gedeelte is het eerste stuk dat ze afkijken (van de Wii), maar ze pakken het wel echt 100% anders aan.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:53:
[...]
Zo denk ik er ook over, Xbox had met Live zoveel meer kunnen doen. In de tijd dat PSN nog in ontwikkeling/groei zat hebben ze bij microsoft stil gestaan. Pas nu ze merkten dat Sony PSN op orde heeft grijpen ze naar wanopige middelen (avatars) om bij te benen. Qua severs/online multiplay heeft MS nog steeds de beste ondersteuning maar qua innovatie en creativiteit niet.
Ik denk dat we gewoon moeten stoppen met XBL en PSN te vergelijken. Allebei pakken de bedrijven het gewoon op een volledig andere manier aan, en volgens mij ziet iedereen wel dat geen van beide manieren beter is dan de ander. Voor zowel de opzet van PSN als XBL valt wat te zeggen, allebei hebben ze hun voor en hun nadelen.
In essentie, online gamen, doen ze gewoon allebei wat ze moeten doen. XBL is gewoon uitgebreider, maar betaald, PSN is op dit moment iets beperkter, maar gratis.
Wees blij dat Sony en MS allebei een strategie hebben waar gamers in centraal staan, i.p.v. 25 cijferige friendscodes in te moeten toetsen per spel
Ik heb zelf overigens een plekje vrij gemaakt voor een PS3. Als LPB daadwerkelijk doet wat ze zeggen dat het doet heb ik er 1 begin november
Wat zou het toch zijn als MS en Sony de handen in 1 sloegen, en over 5 jaar de Playstation 720 op de markt brengen
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 03-09-2008 23:10 ]
Sorry Jeep, je mag van mij MS op alle fronten wanhopig noemen, maar als het gaat om het XBLA vs PSN argument is er toch echt maar één partij de afgelopen jaren wanhopig een inhaalslag aan het maken. Binnenkort komt de nieuwe versie van het dashboard, een totaal redesign. Denk je werkelijk dat ze daar pas mee begonnen zijn nadat de PS3 de laatste update heeft gehad?Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:53:
[...]
Zo denk ik er ook over, Xbox had met Live zoveel meer kunnen doen. In de tijd dat PSN nog in ontwikkeling/groei zat hebben ze bij microsoft stil gestaan. Pas nu ze merkten dat Sony PSN op orde heeft grijpen ze naar wanopige middelen (avatars) om bij te benen. Qua severs/online multiplay heeft MS nog steeds de beste ondersteuning maar qua innovatie en creativiteit niet.
Ik denk dat devs nu pas de mogelijkheden van PSN beginnen te zien (Fat princess, Fl0wer, Pixel Junk etc) de komende jaren zullen wellicht de online DLG uitgroeien tot multiplatforms. De Bionic Commando is al voor Xbox en PS3
Beetje jammer dat MS (terecht) wordt verweten een grote na-aper te zijn, maar wanneer ze een keer voorop lopen wordt het niet toegegeven.
Ha! heeft het ronddwalen op dit topic als 360 gamer en verdediger toch nog zijn vruchten afgeworpen?PWM schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:05:
Ik heb zelf overigens een plekje vrij gemaakt voor een PS3. Als LPB daadwerkelijk doet wat ze zeggen dat het doet heb ik er 1 begin november
Dat zou ongeveerd de move van de eeuw zijn en scheelt mij iig een console extra kopen. Live stuctuur van MS, design en ingebouwde hardware functionalitiet van Sony incl alle support van de Sony dochterondernemingen. Ontwikkelsoftware van MS en vergaande gedurfde cutting egde technieken als CELL2 en Blu-Ray ingebouwd waardoor de hardware ontwikkeling langer kan voortduren.Wat zou het toch zijn als MS en Sony de handen in 1 sloegen, en over 5 jaar de Playstation 720 op de markt brengen![]()
nice...
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Wat krijg je dan als je een PS3 en Wii combineert? Een PS3? 
even serieus: Mario en Zelda zou ik tooch wel heel graag in HD spelen
even serieus: Mario en Zelda zou ik tooch wel heel graag in HD spelen
*dagdroomt*swopdark schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:01:
[...]
Dat zou ongeveerd de move van de eeuw zijn en scheelt mij iig een console extra kopen. Live stuctuur van MS, design en ingebouwde hardware functionalitiet van Sony incl alle support van de Sony dochterondernemingen. Ontwikkelsoftware van MS en vergaande gedurfde cutting egde technieken als CELL2 en Blu-Ray ingebouwd waardoor de hardware ontwikkeling langer kan voortduren.
nice...

Dan krijg je ook niet van die multiplaform releases die niet echt optimaal zijn (GTA4 die stottert enzo).
Dit topic is gesloten.