Ja, die jaren 30-stijl nieuwbouw.. nieuwbouw met de allure van oude huizen. Vaak ook huizen met allerlei verschillende gevels om diversiteit aan te brengen. Ik weet het niet zo, heb ze nooit van binnen gezien. Kan me voorstellen dat het wel erg mooie panden zijn. Maar wel erg duur vaak. En qua locatie natuurlijk zelden op een echte leuke plek (en als dat wel het geval is gaat de prijs nog een keer over de kop
)
Het enige "jammere" van de echte oude huizen vind ik dat de indeling vaak niet meer strookt met het tegenwoordig wenselijke. Maar daar is natuurlijk altijd wel wat aan te doen, zelfs mét behoud van charme.
Sailliant detail: in de jaren 60 werden paneeldeuren e.d. oudbollig gevonden. Nu nog komen er regelmatig huiseigenaren in huizen met lelijke deuren waar na wat breekwerk van boardplaten volledig gave paneeldeuren onder vandaan komen
.. Mijn buurvrouw heeft onlangs, na 15 jaar wonen, uitgevogeld dat er een echte mooie voordeur onder de boardplaten verborgen zit...
Het enige "jammere" van de echte oude huizen vind ik dat de indeling vaak niet meer strookt met het tegenwoordig wenselijke. Maar daar is natuurlijk altijd wel wat aan te doen, zelfs mét behoud van charme.
Sailliant detail: in de jaren 60 werden paneeldeuren e.d. oudbollig gevonden. Nu nog komen er regelmatig huiseigenaren in huizen met lelijke deuren waar na wat breekwerk van boardplaten volledig gave paneeldeuren onder vandaan komen