Je hebt geen zenuwinzinking gekregen van de IKEA-kastjes? Moest één kastje hebben vanwege een te groot uitgevallen combinamagnetron (hoogte en breedte gecontroleerd, diepte vergetenNotna schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:57:
Voor de keuken heb ik gewoon van alles bij elkaar gehaald:
* IKEA keukenblok a 1200 euro (2 kasten van 60x211, Onderkasten: 2x 60 cm, 1 x 50 cm en 1 x 80 cm, Bovenkastjes: 2x 60, 1 x 50, plinten en een mengkraan)
* Natuurstenen (Chinees Hardsteen) blad (ingemeten, massieve spoelbak, waterkering en uitsparing voor kraan + gasfornuis) a 1375 euro
* Inbouw apps (Koel/vries combi, Magenetron, Oven, Vaatwasser, afzuigkap en gaskookplaat allen Zanussi) via lokale boer (of via Keukenloods.nl, scheelt amper in prijs) á 2400 euro
Totaal: 4975 euro incl verzenden. Moet ik wel zelf de kastejs plaatsen en de inbouw apps. Blad wordt geplaatst. Relatief goedkoop en aardig wat werk zelf. Maar dat vind ik prettiger dan een el cheapo keuken bij de Keukenconcurrent ofzo. En dan nog zijn die dingen vaak 6000+ euro...
1ste keer. Kast samenstellen in de Ikea. Na een uur besloten welke het moest worden zet de medewerker een aantal verkeerde spullen op de lijst, vergeet de medewerker te vertellen dat er geen bovenkant op deze kastjes zit en bleek het frontje niet op voorraad.
Daarna de kast in elkaar zetten, erachter komen dat de planken niet passen en dat ik er twee teveel heb gekregen. Daarna zelf maar opgezocht wat ik moest hebben en meteen een modificatie voor de bovenkant van de kast bedacht.
2de keer. Naar de IKEA in Delft om het frontje, de correcte planken en een extra deurtje als bovenkant te halen. Dit verliep prima want dat kan je daar zo uit het vak halen.
3de keer. Terug naar de IKEA om de verkeerde spullen te ruilen.
Over het monteren zal ik maar zwijgen, want dat is echt een ramp. Alleen mijn eigen modificaties waren makkelijk uitvoerbaar. Wil dus niet weten hoe vreselijk een hele keuken van de IKEA is.