Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring met huis kopen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 85 Laatste
Acties:
  • 534.184 views

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Komt nu echt heel dicht bij :D
A.s. maandag om 14.00uur laatste rondje
15.00 uur notaris sleuteloverdacht enzo
16.00 uur weer naar onze financiele tussen persoon en belasting spul regelen
daarna lekker bezig in ons nieuwe huisje :D

Blij Met Wilco

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:30
Valorian schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:22:
[...]
Nu zijn veel mensen weg, en als die terugkomen en dan kijken naar het aanbod dan is de woning al meer dan een week oud op dat moment. Dan beter over een paar weken, als iedereen terug is (bij wijze van spreken) en weer dagelijks checkt wat erbij gekomen is.
Dat is niet nodig, daar hebben ze al andere trucjes voor om ervoor te zorgen dat het huis (op funda) weer 'als nieuw' aangeboden wordt. Ik zie het steeds vaker : Huizen worden verwijderd en 1 a 2 dagen later weer opnieuw aangeboden voor exact dezelfde prijs et voila het is net alsof het huis 'sinds vandaag' op de markt is gekomen (en daarmee ook de funda history 'aangeboden sinds x maanden' weer op 0 staat). Heel irritant.
Even kijken op miljoenhuizen.nl leert dan meestal dat zulk soort huizen al heel lang op de markt zijn, maar toch.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Als ik zoek op regio Utrecht, dan zijn er 14 huizen in de laatste 3 dagen bijgekomen, waarvan 3 via funda. In de laatste 10 dgn zelfs 334 huizen. Wat doe ik anders?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:27
Ardana schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:21:
Als ik zoek op regio Utrecht, dan zijn er 14 huizen in de laatste 3 dagen bijgekomen, waarvan 3 via funda. In de laatste 10 dgn zelfs 334 huizen. Wat doe ik anders?
Geen idee. Wat ik doe is:

- www.funda.nl
- plaats = utrecht
- prijs = 0 t/m 'geen maximum'
- klik op 'zoeken'
- site vindt 3006 koopwoningen.
- sorteer rechtsboven op datum (nieuwste woningen eerst) en er is geen woning nieuwe dan 4 dagen...

En jij?

• Valorian
sverzijl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:16:
[...]

Dat is niet nodig, daar hebben ze al andere trucjes voor om ervoor te zorgen dat het huis (op funda) weer 'als nieuw' aangeboden wordt. Ik zie het steeds vaker : Huizen worden verwijderd en 1 a 2 dagen later weer opnieuw aangeboden voor exact dezelfde prijs et voila het is net alsof het huis 'sinds vandaag' op de markt is gekomen (en daarmee ook de funda history 'aangeboden sinds x maanden' weer op 0 staat). Heel irritant.
Even kijken op miljoenhuizen.nl leert dan meestal dat zulk soort huizen al heel lang op de markt zijn, maar toch.
Dat kan wel ja, maar er zijn wel kosten mee gemoeid. Huizen op Funda plaatsen kost geld, dus als je ze verwijderd en weer opnieuw plaatst maak je kosten. Of misschien heeft zo'n makelaar een abo en kan 'ie kostenloos plaatsen (?). Zelf zou ik overigens hetzelfde doen, lekker hypocriet, maar toch: een huis met 6+ maanden te koop erachter geeft wantrouwen bij eventuele kopers en geeft ze het idee dat er veel af te dingen valt.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Valorian schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:50:
[...]

- www.funda.nl
- plaats = utrecht
- prijs = 0 t/m 'geen maximum'
- klik op 'zoeken'
- site vindt 3006 koopwoningen.
- sorteer rechtsboven op datum (nieuwste woningen eerst) en er is geen woning nieuwe dan 4 dagen...

En jij?
Klopt, zie er ook geen.

Via de kaart kun je trouwens over heel Nederland snel nieuw aanbod zien.

http://www.funda.nl/koop/kaart/#/heel-nederland/3-dagen/

Wat opvalt, afgelopen 3 dagen, voor heel Den Haag / Leiden en alles wat er tussen zit: 1 woning. Lijkt me vrij raar.
Wel is het volgens mij zo dat er een vertraging op Funda zit, er worden maandag geen nieuwe huizen geplaatst en zaterdag en zondag wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Arnout op 27-10-2010 18:58 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 16:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sabelhout schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:10:
[...]

Tsja, blijft koffiedik kijken, lijkt me. Misschien komt het hogere aanbod doordat de verkopers vertrouwen in de markt beginnen te krijgen en zodoende hun huis te koop zetten om door te kunnen stromen naar een grotere woning. Dat is bij ons het geval namelijk.
Nou daarover verschillen we dan van mening. Maar de normale economische benadering zegt dat bij meer aanbod de prijs zakt. Niet dat door een betere markt het aanbod stijgt (dan zou eerst het aanbod zakken namelijk). Maar als je dit wilt interpreteren als 'verkopers hebben er weer meer vertrouwen in', dan vraag ik me af hoeveel vertrouwen als die verkopers er dan wel niet in hadden in heel 2009 - 2010, want in die periode is het aanbod van huizen nogal flink gestegen!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het huis waar we op hebben geboden, maar waarvan de verkoper in onderhandeling is gegaan met een andere koper, is nog steeds niet geregistreerd als verkocht. Duurt allemaal wat lang. Maar volgende week gaan we bij een ander huis kijken waarbij dezelfde makelaar rondleidt. Dus we gaan dan gewoon lekker brutaal vragen.

We gaan eindelijk in ieder geval weer wat huizen kijken. Er is een beetje klad/rust gekomen in het huizen zoeken. Jammer eigenlijk ;)

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
JvS schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:48:
[...]

Nou daarover verschillen we dan van mening. Maar de normale economische benadering zegt dat bij meer aanbod de prijs zakt. Niet dat door een betere markt het aanbod stijgt (dan zou eerst het aanbod zakken namelijk). Maar als je dit wilt interpreteren als 'verkopers hebben er weer meer vertrouwen in', dan vraag ik me af hoeveel vertrouwen als die verkopers er dan wel niet in hadden in heel 2009 - 2010, want in die periode is het aanbod van huizen nogal flink gestegen!
Daarom had ik ook het woord "misschien" in mijn post staan ;) Voor ons is het in ieder geval wel zo, we proberen het verlies op onze huidige woning zoveel mogelijk te beperken om een goede slag te slaan bij onze volgende woning.

Overigens, m.b.t. het Funda probleem, ene Roy Peters twittert:
@roypeters makelaar
Hoor net dat het waarschijnlijk nog een dag duurt voordat we nieuwe woningen de lucht in krijgen. Word zwoegen voor ict van NVM

.....

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28
Jelte schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:47:
Het huis waar we op hebben geboden, maar waarvan de verkoper in onderhandeling is gegaan met een andere koper, is nog steeds niet geregistreerd als verkocht. Duurt allemaal wat lang. Maar volgende week gaan we bij een ander huis kijken waarbij dezelfde makelaar rondleidt. Dus we gaan dan gewoon lekker brutaal vragen.

We gaan eindelijk in ieder geval weer wat huizen kijken. Er is een beetje klad/rust gekomen in het huizen zoeken. Jammer eigenlijk ;)
Huizen gaan vaak pas op verkocht als de ontbindende voorwaarden zijn verlopen, eventuele geinteresseerden worden dan op een wachtlijst gezet zodat de makelaar gelijk achter een nieuwe kandidaatkoper aan kan als bijvoorbeeld de financiering niet rondkomt.

Misschien een idee om een kennis eens te laten informeren bij die makelaar? Bij zelf informeren loop je het risico dat de makelaar, als het eventueel tot onderhandeling komt, bij de tegenbiedingen rekening zal houden dat jij erg happig bent om het te kopen.

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hier regio Westland, Den-Haag, Voorburg, dalen prijzen totaal niet.
Aanbod Funda staat al weken op 't zelfde.

Er gaat nog geen € 3000 van prijzen af. Het betreft specifieke huizen, benedenwoning zonder VvE of eengezinswoning. In bepaalde wijken. Daar is sowieso weinig aanbod in, in die bepaalde wijken.
we zoeken al zeker een jaar

Afgelopen jaar zijn daar zegge en schrijven 4 woningen bij gekomen, die allen nog te koop staan (jaar of meer inmiddels). Voornamelijk, omdat ze niets in vraagprijs willen zakken vanwege prijsafspraken.
is werkelijk niet doorheen te komen.

Aangezien we als koop doorgaat van ons huis (16 november lopen ontb. voorwaarden af), per 30 december moeten passeren, zijn we gedwongen vrije sector te gaan huren. Gelukkig van de week verlossende telefoontje gekregen, dat ons een nieuwbouw-beneden-woning toegewezen is. Vermoedelijke opleverdatum 17 december.
Spannende allemaal.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Valorian schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:50:
- www.funda.nl
- klik op uitgebreid zoeken
- plaats provincie = utrecht
- prijs = 0 100.000 t/m 'geen maximum 400.000'
- klik op 'zoeken'
- site vindt 3006 9.924 koopwoningen.
- klik links op "toon aanbod sinds" 5 dagen: 39 huizen.
:)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Valorian
Aha, dat verklaart een en ander. Toch een storing trouwens, type maar eens Funda en storing in in het Twitter venster :) (zoals iemand hierboven ook al tipte) ..

Verwijderd

Meningen gevraagd

Volgende, lees even de beschrijving van de woning:
Begane grond:
Entree, gang, geheel betegelde toiletruimte met hangcloset en fonteintje, Z-vormige living (totaal 32m²) verdeeld in een zithoek en een eethoek, schuifpui naar de achtertuin, gesloten trap naar de 1e verdieping, trapkastberging, open keuken (2005) met moderne en luxe installatie voorzien van navolgende (Bosch) inbouwapparatuur: 5-pits gaskookplaat, vaatwasser, combimagnetron en uitgebreide Amerikaanse koelvriescombinatie (RVS) met ijsmachine. De gehele begane grond is voorzien van een granieten vloer.
Gister de sleutels opgehaald, en kwam de verkopende partij met de opmerking dat de koelkast (een zeer dure, volgens hem 12,000 euro nieuw toendertijd, en kan terugverkopen aan zijn leverancier voor 4.000euro nu) eigenlijk niet bij de verkoop hoort (miscommunicatie tussen hem en zijn makelaar). Er is verder nooit een stuklijst opgemaakt etc, dus ik (en mijn makelaar) zijn van mening dat de koelkast gewoon inbegrepen is. Mijn makelaar is van mening dat hij pech heeft en het maar op moet lossen met zijn makelaar.

Zijn er hier mensen die zoiets al eens mee hebben gemaakt en hoe is dat opgelost uiteindelijk ?

• Jelte
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:16:
[...]

Huizen gaan vaak pas op verkocht als de ontbindende voorwaarden zijn verlopen, eventuele geinteresseerden worden dan op een wachtlijst gezet zodat de makelaar gelijk achter een nieuwe kandidaatkoper aan kan als bijvoorbeeld de financiering niet rondkomt.

Misschien een idee om een kennis eens te laten informeren bij die makelaar? Bij zelf informeren loop je het risico dat de makelaar, als het eventueel tot onderhandeling komt, bij de tegenbiedingen rekening zal houden dat jij erg happig bent om het te kopen.
Maar casual informeren tijdens een andere bezichtiging moet gewoon kunnen toch? Ik hou de vraag natuurlijk wel neutraal en zal pas aan het einde van de bezichtiging de vraag stellen.

Verwijderd

Jelte schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:47:

De meeste huizen komen pas als verkocht te staan als de ontbindende voorwaarden zijn verlopen. Financiering is enorm lastig dus men wil niet te vroeg een bord verkocht in de tuin zetten.

Paar maanden geleden een huis gekocht en ook in deze markt ben ik bij drie huizen overboden! Achteraf gelukkig, want het huis dat ik gekocht heb voldeed aan alle eisen die ik had. Actieve VVE, juiste wijk, twee slaapkamers, CV-ketel, badkamer toegankelijk vanuit hal ipv één slaapkamer, toilet beneden en boven, balkon op de juiste kant en dat alles voor de juiste prijs :P Dit heeft me zes maanden en twintig huizen bezichtigen gekost om te vinden en ik heb dit huis dus ook gekocht op de dag van de bezichtiging ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 10:59 ]

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

Weet er iemand hoelang het duurt voordat de aannemer een seintje aan de makelaar geeft zodat die het koopcontract kan opsturen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:50:
Meningen gevraagd

Volgende, lees even de beschrijving van de woning:

[...]

Gister de sleutels opgehaald, en kwam de verkopende partij met de opmerking dat de koelkast (een zeer dure, volgens hem 12,000 euro nieuw toendertijd, en kan terugverkopen aan zijn leverancier voor 4.000euro nu) eigenlijk niet bij de verkoop hoort (miscommunicatie tussen hem en zijn makelaar). Er is verder nooit een stuklijst opgemaakt etc, dus ik (en mijn makelaar) zijn van mening dat de koelkast gewoon inbegrepen is. Mijn makelaar is van mening dat hij pech heeft en het maar op moet lossen met zijn makelaar.

Zijn er hier mensen die zoiets al eens mee hebben gemaakt en hoe is dat opgelost uiteindelijk ?
Staat die los of is die ingebouwd? Met andere woorden is het een roerende of onroerende zaak. In dat laatste geval hoort het namelijk gewoon bij het huis en moet die gewoon meegeleverd worden tenzij anders vermeldt. Probleem kan echter zijn dat je de oplevering heb geaccepteerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:05:
[...]
Staat die los of is die ingebouwd? Met andere woorden is het een roerende of onroerende zaak. In dat laatste geval hoort het namelijk gewoon bij het huis en moet die gewoon meegeleverd worden tenzij anders vermeldt. Probleem kan echter zijn dat je de oplevering heb geaccepteerd.
Hij staat los, maar hij wordt/werd in de advertentie duidelijk aangeboden bij als behorende bij de keuken.
(zie het vetgedrukte in m'n eerdere post). Verder is hier nooit op geduid door de verkopende partij, er is ook geen lijst mbt roerende zaken aangeboden oid.

Oplevering is nog niet geaccepteerd, heb gister alleen sleutels ontvangen en een sleutelverklaring getekend, waar een opmerking betreffende de koelkast is gemaakt.

m'n makelaar is er ook al mee bezig, maar ben benieuwd wat ervaring in dit soort zaken hierzijn en eventuele uitkomsten

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Staat hij er nog in de koelkast?? Dan is hij nu zeker van jou als jij de sleutels hebt. Dan is alles wat in het huis staat automatisch ook van jou. En koop is koop. Zijn probleem verder.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:31
Sleutelverklaring, dus hij heeft het huis nog niet gekocht, alleen de sleutels al gekregen...

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Staat er iets over roerende zaken in het koopcontract? Meestal staat daar namelijk dat dit op nihil gesteld met de advertentie erbij moet je gewoon een sterke zaak hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:33:
Staat er iets over roerende zaken in het koopcontract? Meestal staat daar namelijk dat dit op nihil gesteld met de advertentie erbij moet je gewoon een sterke zaak hebben.
Moet ik idd even nalezen (nu niet bij de hand), er is in ieder geval zoals eerder vermeld niet een lijst aangeboden wat gebruikelijk is. (ik zie het probleem als een probleem tussen verkoper en zijn makelaar).

Vind het ook wel zonde voor de verkopers op zich, maarja het is waarschijnlijk niet mijn probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 12:35 ]

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Antwoord van funda helpdesk:
Geachte heer, mevrouw,

Dank voor uw email. Door een storing bij de NVM konden makelaars sinds
maandag geen woningen aanmelden. Inmiddels is het probleem verholpen.
Vanmiddag en morgen zullen we de achterstand gaan inlopen.

Met vriendelijke groet,

Funda helpdesk

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:34:
[...]

Moet ik idd even nalezen (nu niet bij de hand), er is in ieder geval zoals eerder vermeld niet een lijst aangeboden wat gebruikelijk is. (ik zie het probleem als een probleem tussen verkoper en zijn makelaar).

Vind het ook wel zonde voor de verkopers op zich, maarja het is waarschijnlijk niet mijn probleem.
Dat is maar hoe je het ziet. Anders is het zonde voor jou, want ze willen ongetwijfeld die 4.000 euro van jou zien. Toch veel geld voor iets wat je gedacht gekocht te hebben en expliciet in de advertentie stond.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 12:42 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:34:
[...]

Ik zou het inderdaad ook als probleem van de verkoper/makelaar zien. Er staat duidelijk in de omschrijving dat die koelkast er bij hoort, dus zolang er niet ergens anders expliciet vermeld staat dat die koelkast er niet bij hoorde, of inderdaad iets van een lijst met wat er wel bij hoort, moet hij het maar met zijn makelaar regelen.

Misschien kun je hem de koelkast voor een leuke prijs terug verkopen ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-11 15:10
Of als je niet zo heel veel waarde aan de koelkast hecht, zeggen dat ze hem voor die 4k mogen hebben. Dat je anders namelijk minder op de woning geboden zou hebben...
Hij heeft toch zelf ook de advertentie gelezen / gezien op internet? Dan had hij toen al contact met zijn makelaar op moeten nemen dat de tekst moet worden aangepast.
Volgens mij probeert hij alleen nog wat extra geld uit de woning te halen...

Life is what happens while you're busy making other plans

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:42:
[...]
Dat is maar hoe je het ziet. Anders is het zonde voor jou, want ze willen ongetwijfeld die 4.000 euro van jou zien. Toch veel geld voor iets wat je gedacht gekocht te hebben en expliciet in de advertentie stond.
Ja hij had het over "elkaar tegemoet komen", dus dat ik hem cash 2000euro geef ofzo. Als het niet anders kan wil ik best schikken, maar dan betaald hij mij maar 2000 euro.
frumper schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:48:
Hij heeft toch zelf ook de advertentie gelezen / gezien op internet? Dan had hij toen al contact met zijn makelaar op moeten nemen dat de tekst moet worden aangepast.
Heeft hij dus niet gedaan volgens zijn zeggen gisteren.
Volgens mij probeert hij alleen nog wat extra geld uit de woning te halen...
Dat vermoeden heb ik ook, kan iemand bevestigen of Bosch wel zulke dure koelkasten (amerikaans model) heeft. Mijn zoektocht heeft niks hoger dan 3000euro(nieuw) opgeleverd.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 12:51 ]

• Valorian
Ja, lekker makkelijk allemaal, preken voor eigen parochie hier. Ik ben het met jullie allen eens dat de verkoper 'pech' heeft hoor, maar toch even advocaat van de duivel spelende:

1. Een omschrijving kan fouten bevatten. Er staan ook vaak verkeerde aantallen m2's op een omschrijving, daar kun je vervolgens ook niet op beroepen. De verkoper kan aangeven dat het een fout is en dat hij er tijdens de bezichtigingen nooit over begonnen is omdat hij zich, hoe onwaarschijnlijk ook, niet eerder realiseerde dat die fout erin stond.

2. Een omschrijving is niet rechtsgeldig. Daarvoor bestaat de lijst met roerende goederen in het (voorlopig) koopcontract. De verkoper kan zich erop beroepen dat je had kunnen weten dat de koelkast weg gaat omdat het een roerend goed is en niet apart op de lijst genoemd is.

EDIT: En je kan het wel als probleem van de verkoper/makelaar zien, maar vergeet niet dat híj op dit moment in zijn recht staat als ie de koelkast een dezer dagen weghaalt, want er staat nergens zwart op wit (behalve in die niet rechtsgeldige omschrijving) dat jij die krijgt. Dus dan kun je achteraf klagen, maar zie je waarschijnlijk nooit meer iets van je geld. Ik zou dat ding gewoon nu vast zelf weghalen en in je oude huis zetten ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Valorian op 28-10-2010 12:54 ]

Verwijderd

Valorian schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:52:
Ja, lekker makkelijk allemaal, preken voor eigen parochie hier. Ik ben het met jullie allen eens dat de verkoper 'pech' heeft hoor, maar toch even advocaat van de duivel spelende:

1. Een omschrijving kan fouten bevatten. Er staan ook vaak verkeerde aantallen m2's op een omschrijving, daar kun je vervolgens ook niet op beroepen. De verkoper kan aangeven dat het een fout is en dat hij er tijdens de bezichtigingen nooit over begonnen is omdat hij zich, hoe onwaarschijnlijk ook, niet eerder realiseerde dat die fout erin stond.

2. Een omschrijving is niet rechtsgeldig. Daarvoor bestaat de lijst met roerende goederen in het (voorlopig) koopcontract. De verkoper kan zich erop beroepen dat je had kunnen weten dat de koelkast weg gaat omdat het een roerend goed is en niet apart op de lijst genoemd is.
Makelaar heeft ons rondgeleid, en heeft meer fouten gemaakt, die hebben alleen niet zo'n "impact"

Fouten prima, als de koelkast maar 180liter heeft ipv 200 oid, maar nu valt een duidelijk (zie de tekst paar posts terug) als bijbehorende bij de keuken object helemaal weg.

Lijst van roerende goederen is er niet, nooit geweest ook

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 12:57 ]

• Valorian
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:54:
[...]

Fouten prima, als de koelkast maar 180liter heeft ipv 200 oid, maar nu valt een duidelijk (zie de tekst paar posts terug) als bijbehorende bij de keuken object helemaal weg.
Ben ik helemaal met je eens. Dit is vrij absurd, en elke rechter die naar redelijkheid oordeelt zal jou in het gelijk moeten stellen. Maar ik ben geen jurist, dus hoe het in praktijk loopt is weer een tweede. Niet voor niets staat er onder al die aanbiedingen/verkoopbrochures iets in de trant van "aan deze brochure kunnen geen rechten worden ontleent, etc..".

Maar succes verder!

EDIT: Geen lijst van goederen kun je ook zien als 'geen goederen' (advocaat van de duivel spelende).

[ Voor 7% gewijzigd door Valorian op 28-10-2010 12:58 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tuurlijk kan een omschrijving fouten bevatten, en je zult je zeker niet op alles kunnen beroepen. Iets als m2's is ook iets heel anders, want dat had je zelf op moeten vallen toen je het huis bezichtigde. Als de koelkast er bijvoorbeeld totaal niet stond tijdens de bezichtigingen is het al wat anders, dan zou het IMHO nog onder de onderzoeksplicht vallen.
Waarom zou een omschrijving niet rechtsgeldig zijn? Ik ben het met je eens dat het zeker niet het belangrijkste is, maar aangezien er verder blijkbaar niks over afgesproken is, zou ik de omschrijving persoonlijk toch wel leidend houden.

Het lijkt me dat het in dit soort gevallen vooral om de redelijkheid en billijkheid gaat, en ik vind het persoonlijk niet gek om aan te nemen dat de koelkast er bij hoort als je de advertentie zo leest. IANAL, dus zekerheid is er niet, maar ik zou toch wel voet bij stuk blijven houden, en het eventueel op een deal gooien waar de koelkast idd voor bijvoorbeeld € 2000,- door de vorige eigenaar overgenomen word.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Valorian
@WOY: ben ik allemaal met je eens, maar niemand heeft er iets aan als iedereen alleen maar zegt dat 'ie Maui de koelkast gunt en denkt dat het wel goed komt. Rechtspraak is wel vaker krom, dus ik zou rekening houden met alle situaties en interpretaties, ook diegene die minder voor de hand liggen. Omschrijving is niet rechtsgeldig omdat er expliciet op staat (meestal) dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.

Edit: Verder zou ik ook voet bij stuk houden, en de koelkast opeisen voor 100%. Als de vorige hem wilt is dat natuurlijk prima, maar dan voor een bedrag naar jou keuze.

[ Voor 17% gewijzigd door Valorian op 28-10-2010 13:01 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik ben ook met je eens dat het zeker niet zo zwart/wit is, maar dat heeft Maui ook wel door. Ik ben het alleen niet met je eens dat de Omschrijving niet rechtsgeldig is omdat er bij staat dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.

Ik verwacht dat een dergelijke omschrijving wel degelijk waarde zou hebben in een eventuele rechtsgang ( Anders staat de verkoper sowieso in zijn recht ).

Mocht de verkoper overigens de waarheid spreken, en de advertentie niet gelezen hebben, dan vind ik het overigens ook een aardige hork. Wie leest nou niet even de advertentie door als hij zijn huis wil verkopen :?

Verwijderd

Valorian schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:00:
@WOY: ben ik allemaal met je eens, maar niemand heeft er iets aan als iedereen alleen maar zegt dat 'ie Maui de koelkast gunt en denkt dat het wel goed komt. Rechtspraak is wel vaker krom, dus ik zou rekening houden met alle situaties en interpretaties, ook diegene die minder voor de hand liggen. Omschrijving is niet rechtsgeldig omdat er expliciet op staat (meestal) dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.

Edit: Verder zou ik ook voet bij stuk houden, en de koelkast opeisen voor 100%. Als de vorige hem wilt is dat natuurlijk prima, maar dan voor een bedrag naar jou keuze.
Aangezien de omschrijving het enige is wat er op papier staat kan de koper niks anders dan zich daar op baseren. Met een lijst bij het contract zou dat een andere verhaal worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:42:
[...]

Oplevering is nog niet geaccepteerd, heb gister alleen sleutels ontvangen en een sleutelverklaring getekend, waar een opmerking betreffende de koelkast is gemaakt.

[...]
Maar blijkbaar heb je dus al wel de koopovereenkomst ondertekend. Weet je zeker, dat daar geen lijst van zaken bijzat? Normaal gesproken moet je die als (waarschijnlijke) koper "voor gezien" tekenen.

Nu natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar je moet gewoon zo'n lijst van zaken gezien hebben voor je je krabbel onder een koopovereenkomst zet. Ik vraag altijd tijdens een bezichtiging om die lijst. Vaak krijg je hem pas bij de tweede bezichtiging, maar ik wil die lijst gewoon bekeken hebben voor het tot onderhandelen komt.

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47

artificial_sun

Mazda Rx7

Dan vraag ik mij hierbij wat roerende goederen precies zijn?? Is een douchekop ook roerend. Die zit ook alleen met een slangetje vast aan de kraan.

Maw. als ik een "leeg" huis ga bezichtigen (dus zonder meubels, gordijnen ed.) krijg ik dan alles wat binnen staat. Keuken, toiletpot, gordijn rails. Of kan de verkopende partij nog afkomen met de melding dat ze de afzuigkap niet meverkocht hebben.

PS. Ik ben dus sins kort ook op ziek naar een huis en volg dit topic op de voet.

Stadia was beter....

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:49:
Heeft hij dus niet gedaan volgens zijn zeggen gisteren.
Dus hij zet zijn huis in de verkoop, maar neemt niet eens de moeite om de advertentie na te kijken? Dan noem ik het nalatigheid dat hem niet is opgevallen dat de koelkast erin genoemd staat.
[...]

Dat vermoeden heb ik ook, kan iemand bevestigen of Bosch wel zulke dure koelkasten (amerikaans model) heeft. Mijn zoektocht heeft niks hoger dan 3000euro(nieuw) opgeleverd.
Is het niet een Bosch Solitaire? Al gaan die volgens mij tot zo'n 6000 euro. 12000 euro voor een koelkast, het moet ook niet gekker worden. Of is de verkoper in de war met de nog maar net afgeschafte gulden? 8)7

Verwijderd

Tinuz___ schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:50:
[...]
Is het niet een Bosch Solitaire? Al gaan die volgens mij tot zo'n 6000 euro. 12000 euro voor een koelkast, het moet ook niet gekker worden. Of is de verkoper in de war met de nog maar net afgeschafte gulden? 8)7
Ja die is het idd.

Verwijderd

Ga je trouwens niet hetzelfde krijgen met het fornuis/oven. Gokje dat die ook los staat.

Edit:
Gokje is fout ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 14:02 ]

• Valorian
Woy schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:05:
Ik ben ook met je eens dat het zeker niet zo zwart/wit is, maar dat heeft Maui ook wel door. Ik ben het alleen niet met je eens dat de Omschrijving niet rechtsgeldig is omdat er bij staat dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.

Ik verwacht dat een dergelijke omschrijving wel degelijk waarde zou hebben in een eventuele rechtsgang ( Anders staat de verkoper sowieso in zijn recht ).

Mocht de verkoper overigens de waarheid spreken, en de advertentie niet gelezen hebben, dan vind ik het overigens ook een aardige hork. Wie leest nou niet even de advertentie door als hij zijn huis wil verkopen :?
Daar heb je wel een punt ja.

NB: Doet me denken trouwens aan de keer dat ik een huis ging bekijken die op Funda in de omschrijving stond als 88m2. Met alle goede wil en de meest ruime manier van meten kwam ik nog niet boven de 70m2 (zat geen zolder bij, geen schuur, dus meten was echt piece of cake en kon onmogelijk verkeerd geinterpreteerd worden. Toch benieuw naar dit wel erg unieke huis wat van binnen 18 m2 groter was dan van buiten kon worden berekend ben ik toch gaan kijken. Uiteraard geen sci-fi dimensies. De verkoper geconfronteerd (die leidde zelf rond, zonder makelaar), en die zij zonder blikken of blozen "ja, ik heb het niet nagemeten, dit heb ik gewoon over genomen van de vorige overeenkomst" ... 8)7

Verder staat er meestal onder zo'n beschrijving/brochure ook een handtekening. Dat zou het helemaal absurd maken als de verkoper wel zijn krabbel zet maar zich beroept op 'nooit gezien' haha

Verwijderd

Dat is geen vergelijking, omdat de wet ten aanzien van vierkante meters vloeroppervlak in een advertentie uitdrukkelijk bepaalt dat dat niet mag worden gezien als een eigenschap van de zaak. DIt staat in artikel 7:17 lid 6: "Bij koop van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de zaak daaraan behoeft te beantwoorden."

Dit is alleen anders als je uitdrukkelijk overeenkomt dat de koop ook echt gesloten wordt onder de ontbindende voorwaarde dat het object ook daadwerkelijk precies díe oppervlakte heeft. In alle andere gevallen kun je je er niet op beroepen dat je appartement van 125 m2 in werkelijkheid maar 120 m2 omvat. Hooguit zou je bij extreme afwijkingen je nog kunnen beroepen op dwaling, maar daar zou je dan weer tegenin kunnen brengen dat dat geen verschoonbare dwaling is, omdat je zonder eigen onderzoek wel het verschil moet zien tussen een appartement van 125m2 en een van 75 m2.

Ten aanzien van roerende zaken geldt de gewone wilsvertrouwensleer. Ik zou me gewoon op het standpunt stellen dat de zaak onder de koopovereenkomst valt (en als het in de advertentie staat vind ik dat ook wel een valide redenering) en dat de verkoper de koelkast kan op komen halen voor het bedrag dat hij nu stelt mis te lopen. Weigert hij dat, dan zou ik hem gewoon in zijn sop laten gaarkoken: hij gaat toch niet procederen over een koelkast van 4k, zeker niet als een advocaat hem ook zal vertellen dat hij gewoon beter had moeten opletten. Dan moet hij zijn makelaar maar aanspreken, die is verantwoordelijk voor de tekst van de advertentie.

(En als hij uiteindelijk toch een dagvaarding bij je in de bus laat duwen, dan kun je die koelkast alsnog gewoon afgeven: als het object van de vordering al is vervuld vóór de eerste zitting kun je nog met grote kans van slagen betogen dat hij geen belang meer heeft bij zijn vordering.)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 15:09 ]

• Valorian
@Nare man: tjsa, klinkt aannemelijk. Maar punt is dat de beschrijving niet een overeenkomst is, er is niet gezamelijk iets overeengekomen en ondertekent, er is alleen iets op papier gezet door een derde (de makelaar) maar daar heeft niemand zijn krabbel onder gezet.

Maar goed, ben het met je eens verder hoor..

NB: Vreemd eigenlijk ook dat de eigenaar enerzijds aangeeft dat de koelkast niet bedoeld is voor de volgende eigenaar, en anderzijds dat ding dus niet verhuisd heeft destijds of er iets over gezegd. Kortom, zo van "o ja, die koelkast staat er nog en kost 4K" Lol.. realiteitszin is dan ver te zoeken.

Verwijderd

Valorian schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:16:
@Nare man: tjsa, klinkt aannemelijk. Maar punt is dat de beschrijving niet een overeenkomst is, er is niet gezamelijk iets overeengekomen en ondertekent, er is alleen iets op papier gezet door een derde (de makelaar) maar daar heeft niemand zijn krabbel onder gezet.
Maar dingen worden niet pas relevant zodra ze ondertekend zijn. Je gaat een overeenkomst aan op basis van bepaalde verwachtingen en bepaalde informatie die jouw aanstaande wederpartij je heeft verstrekt. Als die informatie vervolgens niet blijkt te kloppen, dan rijst de vraag op wiens bordje dat komt te liggen. Je moet dan gaan werken met zgn. mededelings- en onderzoeksplichten: moest degene die een probleem heeft zelf onderzoek doen naar het probleem (en moet het probleem dus bij hem blijven liggen), of had zijn wederpartij moeten spreken terwijl hij dat niet heeft gedaan (en kunnen de gevolgen dus worden afgewenteld op de ander)?

Zeker als een beschrijving van de zaak met inhoud het enige document is waar je je op baseert (in de koopakte zullen wel niet zoveel spannende dingen staan verder), dan komt daar wel degelijk betekenis aan toe: ik ga ervan uit dat koopovereenkomsten m.b.t particulier vastgoed ook niet zo zijn 'dichtgetimmerd' als commerciële contracten tussen grote partijen, waar vaak bepalingen in voorkomen dat alléén de schriftelijke overeenkomst het overeengekomene weergeeft en dat aan eerdere correspondentie, uitlatingen, etc. geen betekenis meer toekomt (zgn. 'four corners'-bepalingen).
NB: Vreemd eigenlijk ook dat de eigenaar enerzijds aangeeft dat de koelkast niet bedoeld is voor de volgende eigenaar, en anderzijds dat ding dus niet verhuisd heeft destijds of er iets over gezegd. Kortom, zo van "o ja, die koelkast staat er nog en kost 4K" Lol.. realiteitszin is dan ver te zoeken.
Daarom zei ik ook: gewoon aanbieden dat ding terug te kopen voor het bedrag dat de verkoper nu zogenaamd misloopt, en anders gewoon laten zitten. Je kunt hem later alsnog teruggeven als de verkoper echt problemen gaat maken.

Verwijderd

Rare is dat ie 'm al "verkocht" heeft (of kan verkopen) aan de originele leverancier. Hij heeft dus geen interesse in de koelkast zelf. Kijk en of er nu een koelkast staat van 2K of van 4K euro's, mij maakt het niet zoveel uit.

Als hij (een voor mij redelijk alternatief) zou neerzetten, dus wel A-Merk, Amerikaans model, zelfde inhoud vind ik het ook prima.

Waar ik geen zin in heb is om 2K cash te betalen aan hem voor die koelkast, koop ik een nieuwe voor die voor mij voldoet namelijk. Het probleem is dat hij zelf een waarde genoemd heeft, die 4K en er dus nu ipv van een koelkast probleem van 1500 tot 2500 euro (schat ik voor een goede nieuwe) ligt is er nu dus een probleem van 4K.

Heb al gezegd dat als hij verhaal gaat halen bij z'n makelaar ik hem er wel in wil steunen.
(zijn makelaar heeft een aantal fouten gemaakt, en laat gereageerd, etc.)

+ Verkoop Makelaar meld: Dakraam is lek/kapot moet vervangen worden, blijkt niet zo te zijn.
+ Verkoop Makelaar meld: Zwembad met zonnecollectoren- alles werkt-, nu blijken dus de collectoren kapot te zijn .
+ Verkoop Makelaar meld: Zwembad, zeil moet vervangen worden, blijkt ook niet zo te zijn.
+ Verkoop Makelaar, verzaakt een roerende goederen lijst op te maken en te laten ondertekenen.

meeste punten maak ik ook verder geen probleem van, huis is tenslotte een "tweedehandsje" :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 15:47 ]

• Valorian
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:43:
Rare is dat ie 'm al "verkocht" heeft (of kan verkopen) aan de originele leverancier. Hij heeft dus geen interesse in de koelkast zelf. Kijk en of er nu een koelkast staat van 2K of van 4K euro's, mij maakt het niet zoveel uit.

Als hij (een voor mij redelijk alternatief) zou neerzetten, dus wel A-Merk, Amerikaans model, zelfde inhoud vind ik het ook prima.

Waar ik geen zin in heb is om 2K cash te betalen aan hem voor die koelkast, koop ik een nieuwe voor die voor mij voldoet namelijk. Het probleem is dat hij zelf een waarde genoemd heeft, die 4K en er dus nu ipv van een koelkast probleem van 1500 tot 2500 euro (schat ik voor een goede nieuwe) ligt is er nu dus een probleem van 4K.

Heb al gezegd dat als hij verhaal gaat halen bij z'n makelaar ik hem er wel in wil steunen.
(zijn makelaar heeft een aantal fouten gemaakt, en laat gereageerd, etc.)
Ok, klinkt pausibel. Maar als 'ie hem al verkocht had en in de waan was dat jij ook wist dat je hem niet kreeg, waarom had 'ie hem dan niet al ruim voor de sleutelverklaring verwijderd en naar de leverancier gebracht? Het is toch raar om een huis op te leveren met iets erin wat je later nog weg komt halen? Dat doe je alleen als je weet dat het om een discutabel puntje gaat...

Verwijderd

Valorian schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:47:
[...]

Ok, klinkt pausibel. Maar als 'ie hem al verkocht had en in de waan was dat jij ook wist dat je hem niet kreeg, waarom had 'ie hem dan niet al ruim voor de sleutelverklaring verwijderd en naar de leverancier gebracht? Het is toch raar om een huis op te leveren met iets erin wat je later nog weg komt halen? Dat doe je alleen als je weet dat het om een discutabel puntje gaat...
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de koelkast inclusief was, heb ook geen rekening gehouden met aanschaf van een (vrij dure) koelkast in m;n begroting. Ik wil dus een oplossing die:

+ Mij een A-Merk amerikaansmodel koelkast oplevert, die ook past bij de keuken qua uiterlijk.
+ Mij geen cash geld kost.

Het opleveren is nogal snel gegaan allemaal (omdat zijn makelaar niet op tijd aan hem had doorgeven aan hun dat ik verkocht had).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 15:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:43:
Wiens probleem? Juist, zijn probleem. Hij laat een advertentie opstellen op basis waarvan jij tot koop van het huis met roerende zaken overgaat. Vervolgens gaat hij mekkeren dat die koelkast er niet bijhoorde, terwijl die koelkast wel in de advertentie vermeld staat. Dan zou ik hem gewoon vriendelijk maar duidelijk laten weten dat jij die koelkast meegekocht hebt, dat je de waarde van die koelkast ook hebt laten meewegen in je bod op het huis, en dat als hij van mening is dat hij recht had op die koelkast, hij zich maar tot zijn eigen makelaar moet wenden, die verantwoordelijk is voor het opstellen van de tekst van de advertentie.

Je maakt je een beetje te druk om dingen die niet jouw probleem zijn, lijkt me. Ik zou gewoon even achterover gaan zitten en eerst afwachten wat die verkoper gaat doen, dan kun je daar later alsnog je strategie op afstemmen als de verkoper ineens gekke dingen gaat doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:01:
[...]
Je maakt je een beetje te druk om dingen die niet jouw probleem zijn, lijkt me. Ik zou gewoon even achterover gaan zitten en eerst afwachten wat die verkoper gaat doen, dan kun je daar later alsnog je strategie op afstemmen als de verkoper ineens gekke dingen gaat doen.
Heb je 100% gelijk in, nu m'n vriendin daar nog van overtuigen :)

• Xiphalon
  • Laatst online: 19-11 17:12
Als je nou laat passeren is dat niet impliciet ook een overgang van eigendom van alles wat er in/op/onder het huis zit?

Dan heeft de verkoper geen poot meer op te staan. Had hij het passeren maar moeten uitstellen tot het zaakje met de koelkast is geregeld.

Heb je e.e.a. al met de notaris overlegd?

Verwijderd

darkmage schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:16:
Als je nou laat passeren is dat niet impliciet ook een overgang van eigendom van alles wat er in/op/onder het huis zit?

Dan heeft de verkoper geen poot meer op te staan. Had hij het passeren maar moeten uitstellen tot het zaakje met de koelkast is geregeld.

Heb je e.e.a. al met de notaris overlegd?
notaris is wel op de hoogte gesteld door mijn makelaar. Passeren gebeurt a.s. maandag al dus.

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 30-10 14:29
Na
henkyyyyyyy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:04:
We hebben getekend voor de nieuwbouwwoning! :)

Bedankt voor alle adviezen!
Morgen weer terug naar de Hypotheker.
En daarna 2 maanden wachten!
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:20:
Pfffff......

Even een overlijdingsrisico verzekering afsluiten.
Had beter niet kunnen zeggen dat ik last heb van oorsuizen.
De vertraging duurt nu al 3 weken.

Aangevraagd.
Formulieren invullen.
Extra formulieren invullen.
Gegevens bij de dokter aanvragen door Florius.
Dokter weer terugsturen.

Afwachten dus maar.......
Dan eindelijk 5 november naar de Notaris.
Pffffffff.
Eindelijk rond!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

darkmage schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:16:
Technisch-juridisch niet. Een huis (een registergoed) lever je door middel van het passeren van een transportakte. Een koelkast die niet aard- en nagelvast zit, is een roerende zaak. Die lever je door feitelijke overgave. De koelkast is nu feitelijk in de macht van de koper, dus heeft feitelijke overgave plaatsgevonden; maar de levering van de koelkast heeft niet plaatsgevonden doordat de transportakte is gepasseerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 21:05 ]

• WVL_KsZeN
Alsof de duivel ermee speelt :

De belastingdienst heeft net een overzicht op hun site gezet mbt de veranderingen in het fiscaal partnerschap per 1-1-2011 : http://www.belastingdiens...fiscaal_partnerschap2011/

Er zit volgens mij 1 ding raar aan de regeling. Als je al een huis hebt en geen samenlevingscontract/kind, dan ben je géén fiscaal partner. Koop je in 2011 samen een huis en heb je geen samenlevingscontract/kind, dan ben je wél fiscaal partner.

Ik begrijp niet zo goed waar dit verschil vandaan komt, of ik zie misschien iets over het hoofd?

Stop!

Verkeerd gelezen :P

[ Voor 46% gewijzigd door WVL_KsZeN op 29-10-2010 12:57 ]

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-10 13:21
Ik heb samen met mijn vriendin een huis op het oog, het is een nieuwbouw woning, maar wordt in december opgeleverd. Het is dus al zo goed als gebouwd, meerwerk etc is niet meer mogelijk. Nu was er voorheen een contract met de aannemer, maar dit wordt omgezet in een ander contract, een contract voor een bestaande woning.
Dit scheelt in ieder geval in de bouwrente, die is nu niet meer van toepassing. Maar nu vraag ik me wel af of er dan overdrachtsbelasting bij gaat komen? Heeft iemand een idee?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 07:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nee, misschien wel tussen de 2 aannemers.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Is het nog steeds vrij op naam? Dat is eigenlijk het enige belangrijke voor jou.

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-10 13:21
Ja het is vrij op naam, dus sowieso geen kopers kosten.
Kan ik er dan van uitgaan dat de prijs van het huis de totale prijs is? (Afgezien van hypotheek/notaris kosten etc)

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-10 11:37

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

even een vraag: wij hebben de mogelijkheid een mogelijke nieuwe woning gegarandeerd te financieren zonder een hypotheekverstrekker.

heeft het zin om bij de verkopende partij een bod zonder voorbehoud van financiering te doen, in 'ruil' voor een lagere verkoopprijs? Ik neem aan van wel, maar ben wel benieuwd hoeveel zoiets voor een mogelijke verkopende partij 'waard' is.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

gratis_vodka schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:35:
even een vraag: wij hebben de mogelijkheid een mogelijke nieuwe woning gegarandeerd te financieren zonder een hypotheekverstrekker.

heeft het zin om bij de verkopende partij een bod zonder voorbehoud van financiering te doen, in 'ruil' voor een lagere verkoopprijs? Ik neem aan van wel, maar ben wel benieuwd hoeveel zoiets voor een mogelijke verkopende partij 'waard' is.
Ja en nee.. Als ze wat slim zijn, zeggen ze: "omdat je dit al voorstelt, weten we al dat de financiering geen probleem is... dus maakt het ons niet uit"

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Cyberpope schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:42:
[...]

Ja en nee.. Als ze wat slim zijn, zeggen ze: "omdat je dit al voorstelt, weten we al dat de financiering geen probleem is... dus maakt het ons niet uit"
Of het werkt averechts; "wij liggen krom voor dit huis en die rijke stinkerds kopen het zo :'(, laat ze maar de hoofdprijs betalen :( "

Mijn 'ervaring' is dat je het beste je mond dicht kunt houden over hoe het huis gefinancierd wordt. De buren komen dit namelijk ook te weten.

Edit:
Hoewel alles natuurlijk afhankelijk is van de situatie. Als het huis al drie keer verkocht is dan zouden de verkopers dit denk ik wel accepteren.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 15:51 ]

• gratis_vodka

gratis_vodka

helder. even een vraag van technische aard: stel dat op funda word gesproken over 'volledige isolatie', maar het blijkt dat de spouwmuur niet geisoleerd is, mag je dan spreken hiervan?

• Xiphalon
  • Laatst online: 19-11 17:12
Een spouwmuur is in principe isolatie. Als er zou staan 'volledig geisoleerd volgens huidige standaarden' dan klopt het niet.

• gratis_vodka

gratis_vodka

ok thx!

Verwijderd

VERHUISD !!

morgen de laatste beetjes, nu snel weer aan de gang.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Morgen de sleutel van ons nieuwe huis :D

Blij Met Wilco

• Valorian
Gefeliciteerd! Maak er wat moois van! Zelf had ik na een reeks hele verwaarloosde huizen te hebben gezien wel enorm veel inspiratie en zin om mijn huis echt goed aan te pakken :) .. Inmiddels (5 maanden later) is bijna alles af. Maandag wordt de laatste paneeldeur op maat gemaakt en in het kozijn afgehangen tussen woonkamer en gang (zal ook beter zijn voor de stookkosten :) ) en dan alleen nog plintjes afmaken, gordijnen ophangen en wat details zoals verlichting en kledingkasten en dergelijke.

Verwijderd

Iemand ervaring met een webshop voor slotcilinders ?
Ik wil het volgende,
2x Buitendeur
2x Poort/Hek
1x Garage (zijdeur)
1x Garagedeur
En dit alles met goede veilige sloten (cilinders), alles op 1 sleutel alleen zijdeur garage moet apart geopend kunnen worden (met afwijkende sleutel die wel weer de rest kan openmaken).

Welk merk is eigenlijk goed voor de slotcilinders, mij is verteld dat alleen kijken naar SKG**, niet perse de veiligste cilinders oplevert?

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Oehoehoeh nog 2,5 uur !!! :D

Blij Met Wilco

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

ben nog wachtende op de aannemer tot hij een seintje geeft aan de makelaar zodat het koopcontract opgestuurd kan worden, ben benieuwd hoelang dit kan duren.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dus, wat een prijsverschillen kunnen er zitten in het stuccen van een huis....

Een brutale (doch effectieve) stucadoor had een kaartje bij ons in de brienvebus gegooid omdat hij zag dat we druk bezig waren met verbouwen. Dus de beste man langs laten komen voor een offerte. Meteen gevraagd wat het zou kosten het complete huis te doen en na een week kregen we de offerte:

81m² aan plafonds en 225m² aan muren (ik heb mijin twijfels over de oppervlakte van de plafonds, moet eerder richting de 100 gaan maargoed)

Plafonds: 1600 ex btw
Muren 3200 ex btw

Wut? Ik schrok nogal van het bedrag. Het gaat hier om het saus klaar stuccen van alles. De ondergrond is compleet nieuw (stucplaten) en de muren zijn compleet glad, zonder rare dingen (meeste is zelf door ons gerepareerd ter voorbereiding)

Dus, ik heb het hele zooitje op Werkspot gezet en de biedingen gingen erg hard. Na een dag bieden 15 reacties gehad met een gemiddelde prijs voor de plafonds van 1100 euro. (paar (2) uitschieters naar 1600 ook) Nu waren degene die hierop reageerde ook nog goed beoordeeld op werkspot en vaak aangesloten op de NOA (geeft je 5 jaar garantie op het stucwerk)

Dus, iemand van die reacties uitgenodigd en gevraagd wat die zou doen voor de hele mikmak (muren, plafonds). Totaal (incl materiaal en btw) 3000.

Nu is dat een verschil van 2000 euro en het enige verschil wat ik kan vinden is , is dat bedrijf A Nederlanders zijn en bedrijf B Turken.

Dus, de beslissing was snel gemaakt en de stuccadoor gaat volgende week van start.

Moraal: Met een beetje zoeken, kan je echt een hoop besparen op verbouwkosten aan je huis. Dat is nu wel duidelijk :/ :F

Xbox Live ID:Notna8310

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
gratis_vodka schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:35:

Hoe je financiert kan je beter voor jezelf houden. Waar je wel eventueel mee kan spelen is bijvoorbeeld termijn. Als mensen 2 woningen hebben zou je kunnen aangeven dat je het best wel sneller af wilt wikkelen maar dat je dan vind dat er wel iets tegenover moet staan ( lagere prijs ) want je moet natuurlijk wel meer vrije dagen extra opnemen voor om de dingen snel te regelen.

Maar je zit wel in een unieke situatie waar veel mensen jaloers op zullen zijn. Geen hypotheek op je huis is wel heel erg relaxed.

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 10:17
Notna schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:49:
Dus, wat een prijsverschillen kunnen er zitten in het stuccen van een huis....

Een brutale (doch effectieve) stucadoor had een kaartje bij ons in de brienvebus gegooid omdat hij zag dat we druk bezig waren met verbouwen. Dus de beste man langs laten komen voor een offerte. Meteen gevraagd wat het zou kosten het complete huis te doen en na een week kregen we de offerte:

81m² aan plafonds en 225m² aan muren (ik heb mijin twijfels over de oppervlakte van de plafonds, moet eerder richting de 100 gaan maargoed)

Plafonds: 1600 ex btw
Muren 3200 ex btw

Wut? Ik schrok nogal van het bedrag. Het gaat hier om het saus klaar stuccen van alles. De ondergrond is compleet nieuw (stucplaten) en de muren zijn compleet glad, zonder rare dingen (meeste is zelf door ons gerepareerd ter voorbereiding)

Dus, ik heb het hele zooitje op Werkspot gezet en de biedingen gingen erg hard. Na een dag bieden 15 reacties gehad met een gemiddelde prijs voor de plafonds van 1100 euro. (paar (2) uitschieters naar 1600 ook) Nu waren degene die hierop reageerde ook nog goed beoordeeld op werkspot en vaak aangesloten op de NOA (geeft je 5 jaar garantie op het stucwerk)

Dus, iemand van die reacties uitgenodigd en gevraagd wat die zou doen voor de hele mikmak (muren, plafonds). Totaal (incl materiaal en btw) 3000.

Nu is dat een verschil van 2000 euro en het enige verschil wat ik kan vinden is , is dat bedrijf A Nederlanders zijn en bedrijf B Turken.

Dus, de beslissing was snel gemaakt en de stuccadoor gaat volgende week van start.

Moraal: Met een beetje zoeken, kan je echt een hoop besparen op verbouwkosten aan je huis. Dat is nu wel duidelijk :/ :F
Dan betaal je dus ~10 euro per m2 (inc btw) dat is echt heel erg goedkoop voor sausklaar stucwerk, helemaal met plafonds erbij. Ik heb een soortgelijk oppervlakte laten stuccen sausklaar (nieuwbouw) en dat was via werkspot voor gemiddeld 14 euro per m2, erg tevreden over het resultaat ook.

Ik zou eerst op het resultaat wachten voordat je van een werkelijke besparing uit kan gaan :)

Instagram

• Notna

Notna

Where are you?®

Furfoot schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:12:
[...]

Dan betaal je dus ~10 euro per m2 (inc btw) dat is echt heel erg goedkoop voor sausklaar stucwerk, helemaal met plafonds erbij. Ik heb een soortgelijk oppervlakte laten stuccen sausklaar (nieuwbouw) en dat was via werkspot voor gemiddeld 14 euro per m2, erg tevreden over het resultaat ook.

Ik zou eerst op het resultaat wachten voordat je van een werkelijke besparing uit kan gaan :)
Zoals gezegd, de meeste boden een rpijs rond de 11 a 13,50 per m². Ik krijg nu 10 euro per m² omdat we de opdrcaht geven het hele huis te doen. Normale tarief was 10 euro per m² voor muren en 11 voor plafonds. Dat is een beetje de standaardprijs voor de kleinere bedrijven. Grotere bedrijven (zoals stuccadoor A bij mij was) vragen al snel 20 euro per m². Dat is echt bizar.

Daarnaast ga ik ervanuit dat als 240 man reacties hebben gegeven op dit bedrijf die allemaal positief waren, het wel snor zit met de kwaliteit :)

• Valorian
Notna schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:54:
[...]

Zoals gezegd, de meeste boden een rpijs rond de 11 a 13,50 per m². Ik krijg nu 10 euro per m² omdat we de opdrcaht geven het hele huis te doen. Normale tarief was 10 euro per m² voor muren en 11 voor plafonds. Dat is een beetje de standaardprijs voor de kleinere bedrijven. Grotere bedrijven (zoals stuccadoor A bij mij was) vragen al snel 20 euro per m². Dat is echt bizar.

Daarnaast ga ik ervanuit dat als 240 man reacties hebben gegeven op dit bedrijf die allemaal positief waren, het wel snor zit met de kwaliteit :)
Waar je los van de prijs nog rekening mee kan houden: er is spachtelpoets en glad stucwerk (gips). Bij sommige soorten kun je ook meteen een kleur erdoor laten mengen, dat scheelt je straks een hoop schilderwerk! Wellicht handig om even na te vragen.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 17:04
Gewoon uit nieuwsgierigheid: heeft iemand per toeval een idee van de winstmarges op keukens?

Enkele maanden geleden heb ik in deze thread gepost dat ik een appartement op plan had gekocht. Verleden week mocht ik de keuken gaan kiezen (in een aangewezen winkel). De standaard keuken had een waarde van €3500 en die was uiteraard Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (understatement).
Te weinig/kleine kasten, elektrische kookplaat, kleine spoelbak, koelkast zonder vriesvak,... enz.

Gelukkig had ik dit wel zien aankomen (het tegendeel zou me verbazen :)) en een extra budget voorzien om een fatsoenlijke keuken te laten installeren. Meer en grotere kasten, combi koelkast/diepvries, combi oven/magnetron, gasfornuis, diepe spoelbak, beter werkblad,...

Het kostenplaatje schoot aardig de hoogte in, en we kwamen op een prijs uit van €12000 (inclusief levering en installatie). Omdat we via de projectmakelaar/promotor/whatever aankochtten kregen we zogezegd een riante korting van €5000, eindtotaal: €7000. Ik kan daar mee leven aangezien ik echt wel een goede en kwalitatieve keuken krijg :)

Nu mijn vraag: hoe groot kan de marge zijn van de keukenwinkel/leverancier? Ik geloof best dat ze in bulk werken, maar mijn keuken is aardig hertekend en lijkt helemaal niet meer op het originele standaard model. Ben je de pineut als je als gewone particulier in zo'n winkel binnen stapt? Moet je dan ineens wel die €12000 ophoesten? 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 12:42

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Kapoen schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:54:
Het kostenplaatje schoot aardig de hoogte in, en we kwamen op een prijs uit van €12000 (inclusief levering en installatie). Omdat we via de projectmakelaar/promotor/whatever aankochtten kregen we zogezegd een riante korting van €5000, eindtotaal: €7000. Ik kan daar mee leven aangezien ik echt wel een goede en kwalitatieve keuken krijg :)

Nu mijn vraag: hoe groot kan de marge zijn van de keukenwinkel/leverancier? Ik geloof best dat ze in bulk werken, maar mijn keuken is aardig hertekend en lijkt helemaal niet meer op het originele standaard model. Ben je de pineut als je als gewone particulier in zo'n winkel binnen stapt? Moet je dan ineens wel die €12000 ophoesten? 8)7
Zoek even, want er is een heel draadje over keukenboerervaringen.
MBT die 12.000 --> 7000: Het hangt er heel erg vanaf welke winkel dat geweest is. Als je op internet alle verhalen over de mandemakers groep (keukenkampioen enzo) moet geloven, dan betaal je nu nog teveel. Als het echter bij de lokale keukenboer is, denk ik dat het een mooie korting is.

Doe anders eens slim, en ga met je huidige plannen bij andere keukenboeren langs, heb je gelijk een indicatie :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Kapoen
Sparhawk schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:03:
[...]
Doe anders eens slim, en ga met je huidige plannen bij andere keukenboeren langs, heb je gelijk een indicatie :)
Helaas hangt daar een soort 'boete' aan vast. Als ik bij een andere winkel dan die aangewezen door de promotor ga shoppen krijg ik mijn 3500 euro niet volledig terugbetaald. Ik geloof dat ik dan iets van een 1500 euro gewoon weggooi. Nuja, voor mij is de uiteindelijk prijs wel ok, kwalitatief zit het snor en het past binnen mijn vooropgesteld budget. *edit* en de winkel in kwestie is een Nederlandse keten met vestigingen hier in België heb ik me laten vertellen, nl. Bruynzeel keukens.

Ik zal eens rondneuzen voor die keukenthread, bedankt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Kapoen op 01-11-2010 17:47 ]

• Kevinp
  • Laatst online: 20-11 14:30
Kapoen schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:29:
[...]

Helaas hangt daar een soort 'boete' aan vast. Als ik bij een andere winkel dan die aangewezen door de promotor ga shoppen krijg ik mijn 3500 euro niet volledig terugbetaald. Ik geloof dat ik dan iets van een 1500 euro gewoon weggooi. Nuja, voor mij is de uiteindelijk prijs wel ok, kwalitatief zit het snor en het past binnen mijn vooropgesteld budget. *edit* en de winkel in kwestie is een Nederlandse keten met vestigingen hier in België heb ik me laten vertellen, nl. Bruynzeel keukens.

Ik zal eens rondneuzen voor die keukenthread, bedankt :)
Je krijgt iig nog een mooi budget voor een keuken, ik kreeg 750 euro (wel volledig terug trouwens). Ik kwam via familie uit rond de 8000 euro.

Ik vind het trouwens triest dat ze 1500 euro inhouden omdat je ergens anders een keuken koopt. Naast dat keukenboeren afzetters zijn, zijn aannemers minstens net zo erg.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Valorian
Kevinp schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:57:
[...]

Je krijgt iig nog een mooi budget voor een keuken, ik kreeg 750 euro (wel volledig terug trouwens). Ik kwam via familie uit rond de 8000 euro.

Ik vind het trouwens triest dat ze 1500 euro inhouden omdat je ergens anders een keuken koopt. Naast dat keukenboeren afzetters zijn, zijn aannemers minstens net zo erg.
Tsja. Het zijn gewoon zakenmensen, en zij hebben ongetwijfeld weer een goede deal gemaakt met die keukenboer, waardoor ze het totaalplaatje op een bepaalde manier tegen bepaalde voorwaarden kunnen aanbieden. Als al die voorwaarden netjes zijn doorgenomen en op papier staan dan is daar vervolgens niets 'triests' aan, nog afzetterij, gewoon hun manier van werken en businessmodel.

• Kapoen
Kevinp schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:57:
[...]
Voor de badkamer geldt hetzelfde verhaal, niet alleen voor de keuken :) De badkamer was wel een stuk goedkoper gelukkig. Standaard model kwam met ligbad en twee lavabo's, dat vond ik teveel voor de beperkte ruimte. Het is dus een ruime douche en één lavabo geworden.

• Valorian
Kapoen schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:08:
[...]

Voor de badkamer geldt hetzelfde verhaal, niet alleen voor de keuken :) De badkamer was wel een stuk goedkoper gelukkig. Standaard model kwam met ligbad en twee lavabo's, dat vond ik teveel voor de beperkte ruimte. Het is dus een ruime douche en één lavabo geworden.
Je hebt een ligbad laten schieten? Zonde, ook met het oog op de verkoopbaarheid. Veel mensen willen toch liever een ligbad, zeker als ze kinderen hebben. Maar goed, verkoopbaarheid is ook niet alles dus als je hier zelf het gelukkigste mee bent dan is dat ook wat waard, zeker als je van plan bent nog een tijdje hier te wonen.

PS: Wtf is een lavabo?
EDIT: Aha, ik zie het al, een wastafel. Lol.

[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 01-11-2010 20:31 ]

• Kapoen
Valorian schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:26:
[...]

Je hebt een ligbad laten schieten? Zonde, ook met het oog op de verkoopbaarheid. Veel mensen willen toch liever een ligbad, zeker als ze kinderen hebben. Maar goed, verkoopbaarheid is ook niet alles dus als je hier zelf het gelukkigste mee bent dan is dat ook wat waard, zeker als je van plan bent nog een tijdje hier te wonen.

PS: Wtf is een lavabo?
EDIT: Aha, ik zie het al, een wastafel. Lol.
En ik lette nog zo op mijn taalgebruik ;) Bij de beschrijving van de keuken is het me wel gelukt, magnetron ipv microgolfoven.

De verkoopbaarheid heb ik inderdaad in het achterhoofd gehouden, maar heb uiteindelijk voor mijn eigen voorkeuren gekozen. Het is sowieso maar een kleine ruimte van 4,4m², dus ik wou ruimte creëren.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Volgens mij moet je hier meer uit kunnen halen, ik heb ruim 50% korting gekregen op de netto-prijs bij Bruynzeel.

Ongeveer dezelfde situatie, nieuwbouw met een standaard keuken van 4,5k, zonder enige luxe. Na wat knutselen kwam ik op bijna 17k uit. Na aftrek van de standaard kortingen (50% op inbouw, 25% op kastjes), bleef daar nog 11k van over, en uiteindelijk afgetikt voor 8k.

Wil je meer info over hoe/wat, moet je even een DM sturen :) (Zie je MyReact om 't aan te zetten ;)).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:45

Zym0tiC

^_^

Sinds enige tijd zijn wij bezig met het kopen van een huis. Na lang zoeken eindelijk het "droomhuisje" tegengekomen. Op dit moment bevinden we ons in de beslissende fase van het bied proces. Alleen de keus is nog niet heel erg makkelijk. De situatie is nu namelijk dat de verkopende partij een eindbod heeft gedaan. Ondanks dat het eindbod wel binnen onze gestelde financiële grens valt zit deze toch 4000euro van het gewenste bedrag af.
Nu is die 4000 euro niet echt het probleem, immers op de maandlasten merken wij dit toch niet. Van de andere kant kun je met 4000 euro extra een badkamer/keuken toch net iets extra's geven.

Nu is het ons idee om toch bij het gewenste bedrag te blijven en deze bij de verkoper neer te leggen. Als de verkoper hier al op ingaat verwacht ik niet dat het vervolg v/d onderhandeling snel zal verlopen. In de tussentijd bestaat de kans dat de rente weer gaat stijgen. Een stijging van 0.1% zou dan al op termijn verlies opleveren.
Wat dat betreft zijn wij gebaat bij een snelle afhandeling.

Buiten een mogelijke rente stijging kan het hele proces ook stil komen te liggen, bestaat dan nog de mogelijkheid om akkoord te gaan met het oorspronkelijk eindbod?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Valorian
SlinkingAnt schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:22:
Volgens mij moet je hier meer uit kunnen halen, ik heb ruim 50% korting gekregen op de netto-prijs bij Bruynzeel.

Ongeveer dezelfde situatie, nieuwbouw met een standaard keuken van 4,5k, zonder enige luxe. Na wat knutselen kwam ik op bijna 17k uit. Na aftrek van de standaard kortingen (50% op inbouw, 25% op kastjes), bleef daar nog 11k van over, en uiteindelijk afgetikt voor 8k.

Wil je meer info over hoe/wat, moet je even een DM sturen :) (Zie je MyReact om 't aan te zetten ;)).
Vergeet niet dat hij zelf ook al richting de 50% korting gaat he? Van 12K naar 7K is al ruim 40% eraf. En dan heeft 'ie nog de 1500 euro die die waarschijnlijk kwijt is als ie naar een andere keukenboer gaat. Betekend dat ie nog een stuk meer dan 50% korting op de totaalprijs moet zien te fixen als ie het bij een andere keukenboer laat doen...

NB: @Kapoen: inderdaad, als je gewoon binnenstapt en de 12.000 euro betaald ben je erg naief en een grote dief van je eigen portomonnaie. Maar zo gaat het bij de auto dealer ook trouwens. Of als je anno 2010 de vraagprijs neerlegd voor een huis ;) (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

• Valorian
Zym0tiC schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:28:
Sinds enige tijd zijn wij bezig met het kopen van een huis. Na lang zoeken eindelijk het "droomhuisje" tegengekomen. Op dit moment bevinden we ons in de beslissende fase van het bied proces. Alleen de keus is nog niet heel erg makkelijk. De situatie is nu namelijk dat de verkopende partij een eindbod heeft gedaan. Ondanks dat het eindbod wel binnen onze gestelde financiële grens valt zit deze toch 4000euro van het gewenste bedrag af.
Nu is die 4000 euro niet echt het probleem, immers op de maandlasten merken wij dit toch niet. Van de andere kant kun je met 4000 euro extra een badkamer/keuken toch net iets extra's geven.

Nu is het ons idee om toch bij het gewenste bedrag te blijven en deze bij de verkoper neer te leggen. Als de verkoper hier al op ingaat verwacht ik niet dat het vervolg v/d onderhandeling snel zal verlopen. In de tussentijd bestaat de kans dat de rente weer gaat stijgen. Een stijging van 0.1% zou dan al op termijn verlies opleveren.
Wat dat betreft zijn wij gebaat bij een snelle afhandeling.

Buiten een mogelijke rente stijging kan het hele proces ook stil komen te liggen, bestaat dan nog de mogelijkheid om akkoord te gaan met het oorspronkelijk eindbod?
Dat laatste hangt af van of er een termijn aan vast zit. Maar als je te lang wacht kunnen er natuurlijk andere geinteresseerden komen, en kan de verkoper aangeven dat ze de onderhandelingen staken.

Misschien, als je echt denkt dat het je droomhuis is, handig om aan te geven dat je 4000 echt teveel vind, maar bereid bent nog 2000 euro omhoog te gaan, als jouw eindbod. Dan hou je nog geld over t.o.v. hun eindbod en hebben zij toch het idee dat ze er nog net iets meer uithalen dan wanneer je stug vasthoud aan je vorige bod... Maar goed, blijft koffiedik kijken natuurlijk, vooral ook met die rente. Al zou ik me daar niet blind op staren, die rente kan al een jaar 'elk moment stijgen' en zal ook niet met percentages tegelijk omhoog gaan. Hij kan net zo goed eerst nog een paar tienden naar beneden.

EDIT: Je geeft aan 'na lang zoeken' 'eindelijk iets gevonden' .. ik zou het dan wel weten. Zorg ervoor dat je dat huisje krijgt. Niets is zo frustrerend als het net mislopen terwijl het qua lasten allemaal goed zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 01-11-2010 21:36 ]

Verwijderd

Te duur is te duur hoor zelf voor je 'droomhuis'. Ik ben zelf drie huizen misgelopen waarvan één keer omdat iemand sneller was en twee keer omdat ik feitelijk overboden ben. Is vervelend maar ik weet gewoon dat die twee anderen teveel betaald hebben. Die zullen zichzelf dus tegenkomen bij het volgende huis, want de prijzen blijven voorlopig nog wel even stabiel.

• Valorian
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:58:
Te duur is te duur hoor zelf voor je 'droomhuis'. Ik ben zelf drie huizen misgelopen waarvan één keer omdat iemand sneller was en twee keer omdat ik feitelijk overboden ben. Is vervelend maar ik weet gewoon dat die twee anderen teveel betaald hebben. Die zullen zichzelf dus tegenkomen bij het volgende huis, want de prijzen blijven voorlopig nog wel even stabiel.
Dat is maar de vraag. Voor hetzelfde geld stijgt de hypotheekrente met 0,5% voor ze ook maar iets gevonden hebben en dan is een paar duizend euro zo verdampt.

EDIT: ik bedoel neit voor ze iets gevonden hebben, maar in de tijd dat ze anders nog gezocht zouden hebben als ze niet extra voor hun huidige keuze zouden hebben betaald.

[ Voor 11% gewijzigd door Valorian op 01-11-2010 22:01 ]

Verwijderd

Als de rente stijgt dan dalen de prijzen nog verder. Met andere woorden de netto maandlasten blijven meestal gelijk.

• Valorian
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:12:
Als de rente stijgt dan dalen de prijzen nog verder. Met andere woorden de netto maandlasten blijven meestal gelijk.
Dat zijn geen wetmatigheden waar je aan vast kunt houden. Zo is bijv. gemiddeld genomen de huizenprijs tussen okt 2008 en okt 2009 fors gedaald, vervolgens een jaar lang min of meer stabiel gebleven (gemiddeld, landelijk), terwijl de rente het afgelopen jaar fors gedaald is. Dat zou je kunnen uitleggen als 'als de rente niet gedaald was was de prijs van de huizen verder gezakt', maar ook dat weet je simpelweg niet. Onze huizenmarkt is te verrot, zeker nu, om dergelijke zekerheden op los te laten.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:45

Zym0tiC

^_^

Thanks voor de feedback heren. Het lijkt erop dat we er nog een nachtje over nadenken en morgen de beslissing gaan nemen. Op dit moment blijven we maar wisselen tussen beide scenario's 8)7

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Kapoen
SlinkingAnt schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:22:
*knip*
Bedankt voor het aanbod, maar ik vrees dat de prijs redelijk vast staat/stond :). Ik denk dat het voornamelijk de toestellen zijn die het 'm doen. Er zit voor meer dan €3000 aan toestellen in deze keuken. Ik heb de prijzen van de toestellen vergeleken met andere winkels en de prijzen komen wel min of meer overeen.
Valorian schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:30:
[...]
Vergeet niet dat hij zelf ook al richting de 50% korting gaat he? Van 12K naar 7K is al ruim 40% eraf. En dan heeft 'ie nog de 1500 euro die die waarschijnlijk kwijt is als ie naar een andere keukenboer gaat. Betekend dat ie nog een stuk meer dan 50% korting op de totaalprijs moet zien te fixen als ie het bij een andere keukenboer laat doen...
Klopt als een bus. Om profijt te doen zou ik bij een andere keukenboer dezelfde keuken moeten krijgen voor €5500 of minder. Aangezien de prijs van de toestellen hier al dicht tegenaan ligt denk ik niet dat dat mogelijk is.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:26:
[...]
Bedankt voor het aanbod, maar ik vrees dat de prijs redelijk vast staat/stond :). Ik denk dat het voornamelijk de toestellen zijn die het 'm doen. Er zit voor meer dan €3000 aan toestellen in deze keuken. Ik heb de prijzen van de toestellen vergeleken met andere winkels en de prijzen komen wel min of meer overeen.
Is dat incl of excl korting? Zonder de korting heb ik er voor €3600 aan apparatuur inzetten. Waarbij er natuurlijk wel gerekend is met de adviesprijs ;).

Ach, als ik nu m'n prijslijst bekijk, en je betaald €1400 voor een 100x60cm hoekkast, dan weet ik ook wel waar die marges gemaakt worden ;).

Nog een voordeel bij mij omdat ik het via de bouwer doe, keuken is geplaatst bij oplevering, bij gebreken heb ik 1 aanspreekpunt (nml de bouwer) en ik hoef pas 2weken voor plaatsen te betalen :).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Kapoen
SlinkingAnt schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:49:
[...]

Is dat incl of excl korting? Zonder de korting heb ik er voor €3600 aan apparatuur inzetten. Waarbij er natuurlijk wel gerekend is met de adviesprijs ;).

Ach, als ik nu m'n prijslijst bekijk, en je betaald €1400 voor een 100x60cm hoekkast, dan weet ik ook wel waar die marges gemaakt worden ;).

Nog een voordeel bij mij omdat ik het via de bouwer doe, keuken is geplaatst bij oplevering, bij gebreken heb ik 1 aanspreekpunt (nml de bouwer) en ik hoef pas 2weken voor plaatsen te betalen :).
Dat was zonder korting inderdaad. De kasten zijn dan wel weer relatief goedkoop (tov de toestellen) als ik de factuur bekijk. Uiteraard wordt alles ook geplaatst voor mij. Betaling in twee schijven: één bij bestelling, één bij oplevering.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Keukens betaal je inderdaad redelijk de hoofdprijs en ze kunnen niet altijd leveren wat je wilt.
Ik wilde een kastje van ongeveer 140*60*90(hoog ) met een 5 pits gasstel en dat was niet mogelijk of zou me 1400 kosten ( ongeveer is alweer 3 jaar geleden )
Bouwmarkt koste alles bij elkaar 500 euro en tja dan moest ik wel nog even het kastje zelf plaatsen en in elkaar schroeven. Dus ja dan weet je wel waar de marge zit ja. Factortje 3 ofzo.

• Notna

Notna

Where are you?®

Voor de keuken heb ik gewoon van alles bij elkaar gehaald:

* IKEA keukenblok a 1200 euro (2 kasten van 60x211, Onderkasten: 2x 60 cm, 1 x 50 cm en 1 x 80 cm, Bovenkastjes: 2x 60, 1 x 50, plinten en een mengkraan :P)
* Natuurstenen (Chinees Hardsteen) blad (ingemeten, massieve spoelbak, waterkering en uitsparing voor kraan + gasfornuis) a 1375 euro
* Inbouw apps (Koel/vries combi, Magenetron, Oven, Vaatwasser, afzuigkap en gaskookplaat allen Zanussi) via lokale boer (of via Keukenloods.nl, scheelt amper in prijs) á 2400 euro

Totaal: 4975 euro incl verzenden. Moet ik wel zelf de kastejs plaatsen en de inbouw apps. Blad wordt geplaatst :). Relatief goedkoop en aardig wat werk zelf. Maar dat vind ik prettiger dan een el cheapo keuken bij de Keukenconcurrent ofzo. En dan nog zijn die dingen vaak 6000+ euro...

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 03-11-2010 10:57 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Valorian schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:26:
[...]

Dat hoeft niet zo te zijn, ik heb zelf ook liever geen bad (kost me teveel ruimte en maak er toch geen gebruik van, vriendin idem dito) dus een mooi ingerichte badkamer zonder bad (douchekamer? :P) is voor ons juist een plus.

Voor verkoopbaarheid gelden vaak zaken die mensen belangrijker vinden: neutrale kleuren, goede afwerking, logische indeling, etc.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, ons huisje is afgelopen maandag opgeleverd. Ging op zich allemaal prima, afgezien van -wederom- een fuckup van de hypotheker.

Maandag en gisteren al flink bezig geweest. Keuken eruit, vloeren eruit, sloten vervangen, leidingen geboord door de vloer, al het behang er al af. Schiet aardig op zo!

Verhuisdatum ligt nu op 7 januari. Moet te doen zijn ;)

• WVL_KsZeN
Wat ging er nu weer mis dan?

Pagina: 1 ... 50 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.