Zou zomaar kunnen komen omdat er zat hypotheekverstrekkers zijn die weigeren om bedragen te noemen zolang je niet een specifiek huis op het oog hebt en er bij voorkeur ook nog een bod op gedaan hebt.Valorian schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:13:
[...]
Ach, ik verbaas me inmiddels nergens meer over. Ik zie ook mensen die bieden op een huis vóór ze überhaupt de moeite hebbben genomen even een vrijblijvend hypotheekgesprek te voeren om te kijken hoeveel ze kunnen lenen...
Heb dit zelf meegemaakt en ken meerdere mensen in m'n omgeving met soortgelijke ervaringen.
Wij werden een aantal jaar geleden bijna letterlijk weggestuurd bij een van de grote banken toen we aangaven dat we op zoek wilden gaan naar een huis en alleen wilde horen wat er max mogelijk was bij bestaande en nieuwbouw.
Volgens de medewerkster had ze nog nooit zoiets geks meegemaakt en vroeg ze zich hardop af waarom we niet gewoon ergens een bod hadden uitgebracht en dan pas gingen informeren.
Er was tenslotte altijd nog 'onder voorbehoud van financiering' als het toch niet lukte om de financiering rond te krijgen.
Dat je daarmee de verkoper eventueel een oor aannaait en blij maakt met een dooie mus had ze niet zo veel mee, zo werkt het nu eenmaal en het hoort er allemaal bij