Precies. En het zou overigens verre van de eerste keer zijn dat zo'n verkoper een paar weken later alsnog aan de lijn hangt omdat de onderhandelingen met de andere partij op niets zijn uitgelopen. Of een paar maanden later omdat de financiering niet rond komt..
Precies dat is de instelling. Ik moet eerlijk zijn dat het huis eigenlijk zijn vraagprijs wel waard is (ook bijzonder), maar dat kunnen we helaas niet betalen. Ik had gehoopt door snel een bod te doen ervoor te zorgen dat we in ieder geval met de verkoper in onderhandeling zouden gaan voordat andere partijen aan een bod zouden denken.
Helaas is het iets anders gelopen. Ach vanmiddag volgende huis bekijken en komende zaterdag op de open huizen dag een boel huizen langs gaan. Maar het kan net zo goed zijn dat het nog een half jaar duurt voordat we weer wat leuks vinden.
Helaas is het iets anders gelopen. Ach vanmiddag volgende huis bekijken en komende zaterdag op de open huizen dag een boel huizen langs gaan. Maar het kan net zo goed zijn dat het nog een half jaar duurt voordat we weer wat leuks vinden.
Goed gedaan. Altijd zakelijk de zaken blijven bekijken en proberen de emotionele dingen minder mee te laten wegen. Daar kijk je achteraf altijd met veel plezier op terug, hoewel het de boel soms wel extra spannend maakt. Maar dan nog, altijd zakelijk bekijken! Dus erg goed gedaan.Jelte schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:28:
[...]
Krijg zojuist te horen dat ze met de andere bieder in onderhandeling gaan. Het bod van de 'tegenpartij' was substantieel hoger en ze hadden geen bouwkundige voorwaarden.
Helaas, maar het lijkt erop dat de tegenpartij gewoon meer financiële ruimte heeft om een hoger bod te doen. Kan het de verkoper niet kwalijk nemen.
Volgende huis!
Pfffff......
Even een overlijdingsrisico verzekering afsluiten.
Had beter niet kunnen zeggen dat ik last heb van oorsuizen.
De vertraging duurt nu al 3 weken.
Aangevraagd.
Formulieren invullen.
Extra formulieren invullen.
Gegevens bij de dokter aanvragen door Florius.
Dokter weer terugsturen.
Afwachten dus maar.......
Even een overlijdingsrisico verzekering afsluiten.
Had beter niet kunnen zeggen dat ik last heb van oorsuizen.
De vertraging duurt nu al 3 weken.
Aangevraagd.
Formulieren invullen.
Extra formulieren invullen.
Gegevens bij de dokter aanvragen door Florius.
Dokter weer terugsturen.
Afwachten dus maar.......
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Ik dacht dat Florius bij een overlijdensrisicoverzekering tot € 250.000 geen medische keuring had? Of nu toch ineens wel?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik denk geen medische keuring voor wie naar eigen weten niets onder de leden heeft. Maar als je opgeeft dat je iets hebt, dan wordt er al vrij snel een formele weg ingegaan via huisartsen enzo die dingen moeten overleggen. Of het nu gaat om suizende oren of chronische op zich niet al te gevaarlijke aandoeningen of om astma, of weet ik wat.. Dat heeft vervolgens invloed op je premie. Maar ontkennen mag je het ook niet, want dat is fraude.Ardana schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:11:
Ik dacht dat Florius bij een overlijdensrisicoverzekering tot € 250.000 geen medische keuring had? Of nu toch ineens wel?
Wel vreemd, want oorsuizen staat in principe toch los van je levensverwachting (uitgezonderd de mensen die het zo heftig hebben dat ze zelfmoord plegen)? Toen wij destijds een overlijdensrisicoverzekering afsloten moesten we voor mijn vrouw wel een hogere premie betalen omdat ze diabetes heeft, maar dat lijkt me logisch.Valorian schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:28:
[...]
Ik denk geen medische keuring voor wie naar eigen weten niets onder de leden heeft. Maar als je opgeeft dat je iets hebt, dan wordt er al vrij snel een formele weg ingegaan via huisartsen enzo die dingen moeten overleggen. Of het nu gaat om suizende oren of chronische op zich niet al te gevaarlijke aandoeningen of om astma, of weet ik wat.. Dat heeft vervolgens invloed op je premie. Maar ontkennen mag je het ook niet, want dat is fraude.
.....
Als dat het geval is dan zal de premie ook wel niet hoger worden. Maar wat ik bedoelde is dat zodra je ook maar íets hebt wat medisch geregistreerd staat, je dat kruisje moet aanvinken op de hypotheekaanvraagformulieren, en dan is het gewoon een standaardprocedure dat alles formeel wordt opgevraagd bij de huisarts, en omdat je dan met een aantal logge instanties te maken hebt die allemaal dingen schriftelijk moeten regelen kost dat je vooral erg veel tijd, en bij ziektes met invloed op je levensverwachting ook geld.Sabelhout schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:25:
[...]
Wel vreemd, want oorsuizen staat in principe toch los van je levensverwachting (uitgezonderd de mensen die het zo heftig hebben dat ze zelfmoord plegen)?
Verwijderd
@ henky:
Wij hebben bij de koop ook zo'n gezondheidsverklaring moeten tekenen(was ook 1 van de regels van de NHG geloof ik?) en mijn vriend en ik zijn ook gewoon gezond. Al heb ik een paar keer blaasontsteking gehad en mijn vriend een paar keer oorontsteking. Ons werd sterk afgeraden om dat erin te vermelden, omdat je anders inderdaad veel vertaging op kunt lopen en ze allemaal moeilijk gaan doen.
Wij hebben bij de koop ook zo'n gezondheidsverklaring moeten tekenen(was ook 1 van de regels van de NHG geloof ik?) en mijn vriend en ik zijn ook gewoon gezond. Al heb ik een paar keer blaasontsteking gehad en mijn vriend een paar keer oorontsteking. Ons werd sterk afgeraden om dat erin te vermelden, omdat je anders inderdaad veel vertaging op kunt lopen en ze allemaal moeilijk gaan doen.
Dus,
Blog staat online, Bouwafvalcontainer is gehuurd en ik ben er klaar voor dit weekend te gaan beginnen
. Nu alleen nog het puntje van koopsubsidie achter de rug hebben en ik ben klaar.
Ik heb namelijk een 'kopie van bewijs geldlevering' nodig welke ik, volgens de Rabo, in bezit moet hebben. Ik heb alles wa tik heb 10 keer nagelopen en het zit er niet bij. Nu moet ik dus wachten totdat de boel vanuit de notaris verwerkt is bij de Rabobank in Enschede alvorens het digitaal te krijgen is en ik een pdf in mijn mailbox mag ontvangen van de werknemer. Gelukkig heb ik 6 weken de tijd om het eea op te sturen, maar ik vindt het ronduit slordig dat ik er op deze manier achterkom dat ik stukken mis. (dit is één vand e vele voorbeelden van missende stukken/informatie vanuit de Rabobank)
Blog staat online, Bouwafvalcontainer is gehuurd en ik ben er klaar voor dit weekend te gaan beginnen
Ik heb namelijk een 'kopie van bewijs geldlevering' nodig welke ik, volgens de Rabo, in bezit moet hebben. Ik heb alles wa tik heb 10 keer nagelopen en het zit er niet bij. Nu moet ik dus wachten totdat de boel vanuit de notaris verwerkt is bij de Rabobank in Enschede alvorens het digitaal te krijgen is en ik een pdf in mijn mailbox mag ontvangen van de werknemer. Gelukkig heb ik 6 weken de tijd om het eea op te sturen, maar ik vindt het ronduit slordig dat ik er op deze manier achterkom dat ik stukken mis. (dit is één vand e vele voorbeelden van missende stukken/informatie vanuit de Rabobank)
Van de Hypotheker moesten we het naar waarheid invullen, dus dat maar gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:38:
@ henky:
Maar achteraf had ik het beter niet kunnen doen idd.
Misschien krijg ik wel een clausule dat ik geen zelfmoord mag plegen.
URL. Please? Pretty please?Notna schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:27:
Anyway, het huis is eigenlijk in een best ok staat. Maar er moet alsnog veel gebeuren. Volgend weekend ga ik van start en zal ik alles netjes bijhouden op een blog (fotos + verhaal). Als mensen hier interesse hebben hoor ik het wel, dan zet ik even de link neer(om het een tweakers vleugje te geven: ik ga door het hele huis UTP Cat 6 kabel aanleggen, coax, satteliet enz.
)
I R heppee
Waarschijnlijk mag je wel zelfmoord plegen, maar pas nadat je genoeg overwaarde op je huis hebt opgebouwd, zodat ze zeker weten dat de opbrengst van je huis genoeg is om je hypotheekschuld mee te betalen. Wel klote. Dat kan zomaar jaren duren.henkyyyyyyy schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:45:
[...]
Van de Hypotheker moesten we het naar waarheid invullen, dus dat maar gedaan.
Maar achteraf had ik het beter niet kunnen doen idd.
Misschien krijg ik wel een clausule dat ik geen zelfmoord mag plegen.
Valorian schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:00:
[...]
Waarschijnlijk mag je wel zelfmoord plegen, maar pas nadat je genoeg overwaarde op je huis hebt opgebouwd, zodat ze zeker weten dat de opbrengst van je huis genoeg is om je hypotheekschuld mee te betalen. Wel klote. Dat kan zomaar jaren duren.
Volgens mij is die levensverzekering om het de openstaande schuld mee af te lossen en niet om een tekort bij verkoop mee te dekken. Idee is immers dat de overblijvende partner zonder problemen in het huis kan blijven wonen en dus geen gedwongen verkoop. Uiteindelijk kost het de levensverzekeraar altijd geld als je binnen de looptijd overlijdt, al wordt dat bedrag uiteraard wel steeds kleiner.Valorian schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:00:
[...]
Waarschijnlijk mag je wel zelfmoord plegen, maar pas nadat je genoeg overwaarde op je huis hebt opgebouwd, zodat ze zeker weten dat de opbrengst van je huis genoeg is om je hypotheekschuld mee te betalen. Wel klote. Dat kan zomaar jaren duren.
Dus helaas geen zelfmoord.
Hier mag je zelfmoord plegen na een jaar. Het staat letterlijk in de verzekeringsakte 
Toch vonden ze het raar dat ik er een ietwat droge opmerking over maakte toen ik het las.
Toch vonden ze het raar dat ik er een ietwat droge opmerking over maakte toen ik het las.
Verwijderd
Staat waarschijnlijk dat er uitbetaald wordt, niet dat zelfmoord mag.Dennahz schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:58:
Hier mag je zelfmoord plegen na een jaar. Het staat letterlijk in de verzekeringsakte
(zelfmoord is toch ook bij wet verboden?)
Komt op hetzelfde neer héVerwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:59:
[...]
Staat waarschijnlijk dat er uitbetaald wordt, niet dat zelfmoord mag.
(zelfmoord is toch ook bij wet verboden?)
Hehe, dan gaan ze er van uit, dat iemand die toch al van plan was om zelfmoord te plegen, maar zijn partner toch wil achterlaten met een huis, niet nog een jaar kan wachten tot "het toegestaan is" om zelfmoord te plegen. Interessante gedachtengang.
Waarom? Omdat het kan!!
Zelfmoord is (gelukkig) in Nederland niet verboden. In (sommige staten in) Amerika wel dacht ik.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Totaal offtopic, maar boeiend, wat willen ze doen als je zelfmoord gepleegd heb je lijk in de gevangenis zettenArdana schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:46:
Zelfmoord is (gelukkig) in Nederland niet verboden. In (sommige staten in) Amerika wel dacht ik.
Anyhow, inmiddels een offerte op gestuurd naar de SVN, maar het zal allemaal nog wel even duren, de gemeten is er "achter gekomen"(let wel dit wisten ze al langer) dat er nog pachtrecht op de grond zit waar een deel van de wijk komt te staan. Lekker handig dat ze dan die startersleningen al toekennen en iedereen dan al de offerte tekent die maar 6 maanden (zonder kosten) geldig is. Dat hadden ze toch beter kunnen regelen.
Vooral de informatievoorziening is erg slecht gebleken, immers bleek het dat de projectontwikkelaar al langer een spandoek had hangen met "start bouw voorjaar" in plaats van eind dit jaar. Dit zonder de kopers te informeren.
Daarnaast is het ook nog de schuld van de kerk, die zou namlijk de grond zonder pacht opleveren aan de gemeente, wat dus niet is gebeurd. Al met al dus minstens uitstel van een maand of 4.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Offtopic: Het voordeel dat als het verboden zou zijn is dat de politie kan ingrijpen. Omdat je dan iets gaat doen wat niet mag. Als het mag kan niemand ingrijpen omdat het niet strafbaar is.Ardana schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:46:
Nou ja, op zich wel van belang. Want als zelfmoord strafbaar is kun je redelijk logischerwijs ook iemand vastzetten voor poging tot zelfmoord. Nu is iemand die dat probeert nauwelijks te behandelen als 'ie zelf niet instemt, tenzij hij het op zo'n manier probeert dat anderen er ook schade door ondervinden (zoals die idioten die gas openzetten in een flat en de boel opblazenKevinp schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:34:
[...]
Totaal offtopic, maar boeiend, wat willen ze doen als je zelfmoord gepleegd heb je lijk in de gevangenis zetten.
Wat gaan ze dan doen als je zelfmoord pleegt? Je bent immers al dood.Ardana schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:46:
En bij poging tot zelfmoord ? doodstraf ofzo. Soort van slagingsgarantie
Wat denk je van de uitkering van levensverzekeringen? Lekker zuur als je partner zelfmoord pleegt, de enige kostwinnaar is, zelfmoord pleegt en de nabestaande krijgt geen cent. Daarnaast ie het ook bescherming tegen partners die elkaar opjutten of vermoorden (maar het zelfmoord doen lijken) om de premie op te strijken.Shadowhawk00 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:12:
[...]
Wat gaan ze dan doen als je zelfmoord pleegt? Je bent immers al dood.
En bij poging tot zelfmoord ? doodstraf ofzo. Soort van slagingsgarantie
Daar heeft de wet niet veel mee te maken natuurlijk dat kan ook gewoon in de verzekeringsvoorwaarden staan. Maar dat staat er volgens mij wel bij veel in, ik heb er zelf geen want ik woon alleen dus als ik dood ga maakt het toch niet echt uit met de waarde van het huis kan de hypotheek makkelijk afgelost worden en een leuke begrafenis betaald worde.Notna schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:55:
[...]
Wat denk je van de uitkering van levensverzekeringen? Lekker zuur als je partner zelfmoord pleegt, de enige kostwinnaar is, zelfmoord pleegt en de nabestaande krijgt geen cent. Daarnaast ie het ook bescherming tegen partners die elkaar opjutten of vermoorden (maar het zelfmoord doen lijken) om de premie op te strijken.
Probleem in Amerika is alleen dat als je niet alles dichttimmert, je lawsuits van hier tot tokio krijgt. Daar zal het grotendeels ook mee te maken hebben.Shadowhawk00 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:21:
[...]
Daar heeft de wet niet veel mee te maken natuurlijk dat kan ook gewoon in de verzekeringsvoorwaarden staan. Maar dat staat er volgens mij wel bij veel in, ik heb er zelf geen want ik woon alleen dus als ik dood ga maakt het toch niet echt uit met de waarde van het huis kan de hypotheek makkelijk afgelost worden en een leuke begrafenis betaald worde.
Ruim een week geleden ingeschreven voor 1 van de 16 nieuwbouwwoningen, waren ruim 1000 geinteresseerden, vandaag werd ik gebeld dat ik 1 van de kavels heb.
Dinsdag vervolg gesprek met de makelaar, ben echt super blij.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Gefeliciteerd, kavel van je 1e keuze of is dat nog niet bekend?racoon schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:10:
Ruim een week geleden ingeschreven voor 1 van de 16 nieuwbouwwoningen, waren ruim 1000 geinteresseerden, vandaag werd ik gebeld dat ik 1 van de kavels heb.
Dankje, ik had opgegeven geen voorkeur, en toch de grootste gekregen.Valorian schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:33:
[...]
Gefeliciteerd, kavel van je 1e keuze of is dat nog niet bekend?
Weet er iemand hoe vloerverwarming precies werkt, dus hoe je de vloer in de winter warm krijgt en in de zomer koud.
[ Voor 18% gewijzigd door racoon op 09-10-2010 08:36 ]
Er zijn diverse methodes voor vloerverwarming en die werken electrisch of met water.racoon schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 08:21:
[...]
Weet er iemand hoe vloerverwarming precies werkt, dus hoe je de vloer in de winter warm krijgt en in de zomer koud.
Bij de watervariant zoals wij die in ons huis hebben liggen er een aantal leidingen/slangen ingefreesd in de vloer waar water van de CV ketel doorheen stroomt.
Gewoon hetzelfde principe dus als de CV radiatoren die in huis hangen.
In ons geval wordt het alleen gebruikt om te verwarmen en niet om te koelen maar koelen lijkt me een kwestie van koud in plaats van warm water door de leidingen laten stromen.
Wat meer info over vloerverwarming :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vloerverwarming
Dankje, bij mij gaat hiet om de variant via de cv, aangezien ik geen cv ketel in huis krijg, maar alles via duurzame warmte gaat, zie voor een filmpje http://www.begreenenergy.nl/thuis/hoe_werkt_het.phpninjazx9r98 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:07:
[...]
Er zijn diverse methodes voor vloerverwarming en die werken electrisch of met water.
Bij de watervariant zoals wij die in ons huis hebben liggen er een aantal leidingen/slangen ingefreesd in de vloer waar water van de CV ketel doorheen stroomt.
Gewoon hetzelfde principe dus als de CV radiatoren die in huis hangen.
In ons geval wordt het alleen gebruikt om te verwarmen en niet om te koelen maar koelen lijkt me een kwestie van koud in plaats van warm water door de leidingen laten stromen.
Wat meer info over vloerverwarming :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vloerverwarming
Waar je in ieder geval goed rekening mee moet houden is met de aanschaf en het (laten) leggen van je eigen vloer. Vloerverwarming sluit bepaalde opties eigenlijk gewoon uit omdat die te goed isoleren en dus de warmte niet doorlaten. Weet niet precies hoe en wat, maar uit mijn hoofd is massief hout volgens mij uit den boze en multiplank (hardhouten bovenlaag, eronder hdf) wel geschikt. Ook bij leggen komt wat meer kijken neem ik aan.racoon schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:36:
[...]
Dankje, bij mij gaat hiet om de variant via de cv, aangezien ik geen cv ketel in huis krijg, maar alles via duurzame warmte gaat, zie voor een filmpje http://www.begreenenergy.nl/thuis/hoe_werkt_het.php
Verwijderd
Even een beetje offtopic vraagje(maar wel gerelateerd aan mijn nieuwe huis
)
Wij hebben zaterdag vitrages gehaald en bij de balie waar we ze gehaald hebben kosten ze 139 euro en als we daarmee akkoord gingen moesten we een handtekening zetten. Nou, prima, wij dus getekend.
Toen moesten we met dit formulier(waar de prijs duidelijk op stond) naar de kassa gaan en daar scande die meid de bon en verscheen er 118 euro op de kassa en zei ze ook doodleuk: nou, dat is dan 118 euro. Wij dachten: huh krijgen we misschien nog iets van korting ofzo? Ze niette daarna de kassabon op het formulier en we liepen naar buiten. Nu blijkt dus dat ze per ngeluk personeelskorting heeft gegeven(15%), waardoor we dus 20 euro korting kregen.
Mijn vraag is nu: stl dat ze erachterkomen en ons erop aanspreken als we de vitrages over 3 weken ophalen, moetne wij dan alsnog dat verschil betalen? Of kunnen we zeggen 'het is jullie schuld'?
Wij hebben zaterdag vitrages gehaald en bij de balie waar we ze gehaald hebben kosten ze 139 euro en als we daarmee akkoord gingen moesten we een handtekening zetten. Nou, prima, wij dus getekend.
Toen moesten we met dit formulier(waar de prijs duidelijk op stond) naar de kassa gaan en daar scande die meid de bon en verscheen er 118 euro op de kassa en zei ze ook doodleuk: nou, dat is dan 118 euro. Wij dachten: huh krijgen we misschien nog iets van korting ofzo? Ze niette daarna de kassabon op het formulier en we liepen naar buiten. Nu blijkt dus dat ze per ngeluk personeelskorting heeft gegeven(15%), waardoor we dus 20 euro korting kregen.
Mijn vraag is nu: stl dat ze erachterkomen en ons erop aanspreken als we de vitrages over 3 weken ophalen, moetne wij dan alsnog dat verschil betalen? Of kunnen we zeggen 'het is jullie schuld'?
We hebben het hier serieus over 20 euro?Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:26:
Even een beetje offtopic vraagje(maar wel gerelateerd aan mijn nieuwe huis)
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
@l_linda:
Speel het op je blonde haar en blauwe ogen en een 'ik niet begrijp niet' blik en dan is het ergste wat er kan gebeuren dat je 2 tientjes bij moet betalen (die je in eerste instantie toch al had meegerekend bij je kosten voor de vitrages). En als je een beetje brutaal bent en zegt dat ze toen maar beter had moeten opletten kom je er waarschijnlijk zo ook wel mee weg. Mijn inschatting is overigens dat ze überhaupt niet meer terugkomen op dat bedrag.
Verder is dit inderdaad wellicht niet de meest geschikte plek voor zo'n vraag. Het gaat om 2 tientjes, waar de gemiddelde vraag hier een aankoop van het duizendvoudige betreft
Speel het op je blonde haar en blauwe ogen en een 'ik niet begrijp niet' blik en dan is het ergste wat er kan gebeuren dat je 2 tientjes bij moet betalen (die je in eerste instantie toch al had meegerekend bij je kosten voor de vitrages). En als je een beetje brutaal bent en zegt dat ze toen maar beter had moeten opletten kom je er waarschijnlijk zo ook wel mee weg. Mijn inschatting is overigens dat ze überhaupt niet meer terugkomen op dat bedrag.
Verder is dit inderdaad wellicht niet de meest geschikte plek voor zo'n vraag. Het gaat om 2 tientjes, waar de gemiddelde vraag hier een aankoop van het duizendvoudige betreft
Verwijderd
ja, dat snap ik. Het gaat mij uiteraard ook niet om die 2 tientjes(we hebben +/- 10.000 euro uitgegeven aan de inrichting van osn huis, dus geloof me: dat kan er wel bij), maar het gaat ne om het principe ervan. zij hebben het verkeerd aangeslagen, dus staan wij dan in ons recht?
Anyway, nevermind! Next!
Anyway, nevermind! Next!
Ja, 15% is niet een extreme korting waarvan je had kunnen weten dat het fout is. Koop is koop. Alleen als ze moeilijk gaan doen en je het spul niet gaan leveren, kan je nog zo mooi in je recht staan maar dat gaat je niets opleveren (je gaat toch geen rechtzaak aanspannen).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Leuk, dit weekend de eerste klus weekend erop zitten en dan dit soort dingen tegenkomen:

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 11-10-2010 11:39 ]
Bedrijf zal hier waarschijnlijk ook niet moeilijk over doen, zeker niet omdat dat veel meer kan kosten dan die 20 euro. Stel dat jij daar schennis gaat maken en andere klanten horen dat.JvS schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:39:
Ja, 15% is niet een extreme korting waarvan je had kunnen weten dat het fout is. Koop is koop. Alleen als ze moeilijk gaan doen en je het spul niet gaan leveren, kan je nog zo mooi in je recht staan maar dat gaat je niets opleveren (je gaat toch geen rechtzaak aanspannen).
Mijn inschatting is dat ze het gewoon meegeven en je er niets meer over hoort
Supercool! Dat behang laat je zitten neem ik aan?Notna schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:37:
Leuk, dit weekend de eerste klus weekend erop zitten en dan dit soort dingen tegenkomen:
Bij ons zat er alleen lelijk behang op de muren en een kurken vloer onder het laminaat. Wel 2 tekeningen op de muren van een boot. What are the odd's?
Verwijderd
Ah.... Kwantum. Die zitten bij de Macintosh-groep en daar krijgt personeel inderdaad 15% korting.Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:26:
Even een beetje offtopic vraagje(maar wel gerelateerd aan mijn nieuwe huis)
/me heeft ooit bij de Halfords gewerkt en kreeg daardoor ook 15% korting bij alle Macintosh-winkels.
Daar komen ze nooit meer achter. Volgens "het systeem" is de transactie voltooid. Ze gaan niet meer naar je personeels-pasje vragen als je het spul op gaat halen. Voor de medewerker die de spullen voor je pakt ben je gewoon "een medewerker van 1 van de winkels van de Macintosh-groep". Dat kan dus ook bijvoorbeeld een Halfords aan de andere kant van het land zijn.
Haha, bij mij stonden er onder het behang nog boodschappen met zwarte stift geschreven op de muur, in de trant van 'hey xxx, was weer gezellig, tot volgende keer,", ect.. Vervolgens bleek de stuckadoor, mijn buurman, diegene die 5 jaar eerder hadden behangen goed te kennen, dus die kende al die namen. Over odds gesproken.Bootje schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:10:
[...]
Supercool! Dat behang laat je zitten neem ik aan?
Bij ons zat er alleen lelijk behang op de muren en een kurken vloer onder het laminaat. Wel 2 tekeningen op de muren van een boot. What are the odd's?
Yup, aangezien er overheen ge-stucced isBootje schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:10:
[...]
Supercool! Dat behang laat je zitten neem ik aan?
Also: mensen zijn raar. Ik heb de keuken eruit gehaald, welke uit de jaren 80 kwam maar wel van massief hout was (loodzwaar
Zojuist telefoontje van de tussenpersoon gehad, die had final green light van de bank gekregen dus nu is de hypotheek ook officieel rond
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Iemand het volgende wel eens meegemaakt?
Huis op 't oog. Op diverse sites staat 'erfpacht eeuwigdurend afgekocht'.
Op andere 'erfpacht'. Op Funda staat in omschrijving ' erfpacht eeuwigdurend afgekocht' en bij kenmerken ''erfpacht'.
De makelaar beweert bij hoog en bij laag dat het is afgekocht.
Gisteren bij kadaster uittreksel 'eigendom' gekocht. Hierop staat 'eigendom belast met erfpacht'.
Vandaag met makelaar gebeld, blijft zeggen is afgekocht.
Gemeente gebeld, afdeling erfpacht. Diegene beweert dat het in 1986 is afgekocht.
Hierop vroeg ik hoe het kon dat ik gisteren betaald heb voor informatie, die dus incorrect blijkt te zijn?
Daarop reageerde diegene "de akte van afkoop erfpacht moet bij de notaris gepasseerd zijn en dan moet de akte ingeschreven zijn bij het Kadaster".
Hierop vroeg ik dus "Hoe kan het dan als dit al in 1986 gebeurd is, dat ik op 10 oktober 2010 foutieve informatie krijg? Is deze akte wel ingeschreven in het kadaster?
Kan het zo zijn dat deze akte helemaal niet ingeschreven is in het Kadaster en dat dit de reden is, dat ik tot gisteren dus informatie krijg dat er wèl erfpacht op rust?
Reactie,..* doodse stilte* en toen 'ja dat moet je maar aan de makelaar vragen'. Ik 'pardon?!. Hierop werd gezegd dat diegene navraag ging doen...na 14 minuten in de wacht te zijn gezet heb ik opgehangen.
Afdeling erfpacht is niet meer bereikbaar sindsdien (doorverbinden mislukt steeds, of niet opgenomen).
Nu is het punt, we zijn al half jaar bezig in die bewuste buurt. Kennen de buren al.
Morgen willen we na bezichtiging (onder ontbindende voorwaarden) bod gaan doen.
Alleen is nu de hamvraag: hoe kom je er achter of er nu wel/niet erfpacht op berust?
Tot nu toe is of:
a) info van Kadaster niet correct
b) info van makelaar niet.
Iemand dit al eens meegemaakt? Tips?
bellen met gemeente is dus zinloos.
Huis op 't oog. Op diverse sites staat 'erfpacht eeuwigdurend afgekocht'.
Op andere 'erfpacht'. Op Funda staat in omschrijving ' erfpacht eeuwigdurend afgekocht' en bij kenmerken ''erfpacht'.
De makelaar beweert bij hoog en bij laag dat het is afgekocht.
Gisteren bij kadaster uittreksel 'eigendom' gekocht. Hierop staat 'eigendom belast met erfpacht'.
Vandaag met makelaar gebeld, blijft zeggen is afgekocht.
Gemeente gebeld, afdeling erfpacht. Diegene beweert dat het in 1986 is afgekocht.
Hierop vroeg ik hoe het kon dat ik gisteren betaald heb voor informatie, die dus incorrect blijkt te zijn?
Daarop reageerde diegene "de akte van afkoop erfpacht moet bij de notaris gepasseerd zijn en dan moet de akte ingeschreven zijn bij het Kadaster".
Hierop vroeg ik dus "Hoe kan het dan als dit al in 1986 gebeurd is, dat ik op 10 oktober 2010 foutieve informatie krijg? Is deze akte wel ingeschreven in het kadaster?
Kan het zo zijn dat deze akte helemaal niet ingeschreven is in het Kadaster en dat dit de reden is, dat ik tot gisteren dus informatie krijg dat er wèl erfpacht op rust?
Reactie,..* doodse stilte* en toen 'ja dat moet je maar aan de makelaar vragen'. Ik 'pardon?!. Hierop werd gezegd dat diegene navraag ging doen...na 14 minuten in de wacht te zijn gezet heb ik opgehangen.
Afdeling erfpacht is niet meer bereikbaar sindsdien (doorverbinden mislukt steeds, of niet opgenomen).
Nu is het punt, we zijn al half jaar bezig in die bewuste buurt. Kennen de buren al.
Morgen willen we na bezichtiging (onder ontbindende voorwaarden) bod gaan doen.
Alleen is nu de hamvraag: hoe kom je er achter of er nu wel/niet erfpacht op berust?
Tot nu toe is of:
a) info van Kadaster niet correct
b) info van makelaar niet.
Iemand dit al eens meegemaakt? Tips?
bellen met gemeente is dus zinloos.
Stel je wel de juiste vraag?
Zondag enige kennis van zaken te hebben over erfpacht kan ik me prima voorstellen dat 1) er erfpacht op rust, 2) dat deze eeuwig is afgekocht.
Afkopen van erfpacht lijkt me namelijk wat anders dan het opheffen van de erfpacht of het veranderen van eigenaar van de grond.
De juiste akte boven water toveren lijkt me nuttig. Misschien dat er via de betrokken notaris wat valt te bereiken. Je kunt dit probleem overigens prima bij de verkopers neerleggen: zij verzorgen de akte waarna jij pas het voorlopig koopcontract wil tekenen.
Sowieso wil je pas een koopcontract tekenen wanneer alle documentatie er is want anders weet je niet waar je voor tekent (erfdienstbaarheden, etc.). Dat vindt men niet leuk, want het kan best wel wat werk zijn. Ik heb in elk geval alle aktes en documentatie die per referentie onderdeel uitmaakten van de (vorige) akte opgevraagd zodat ik wist waar ik me aan verbond (grappig hoor zo'n akte over CAI installatie terwijl die er allang niet meer in functionele staat bevindt).
Zondag enige kennis van zaken te hebben over erfpacht kan ik me prima voorstellen dat 1) er erfpacht op rust, 2) dat deze eeuwig is afgekocht.
Afkopen van erfpacht lijkt me namelijk wat anders dan het opheffen van de erfpacht of het veranderen van eigenaar van de grond.
De juiste akte boven water toveren lijkt me nuttig. Misschien dat er via de betrokken notaris wat valt te bereiken. Je kunt dit probleem overigens prima bij de verkopers neerleggen: zij verzorgen de akte waarna jij pas het voorlopig koopcontract wil tekenen.
Sowieso wil je pas een koopcontract tekenen wanneer alle documentatie er is want anders weet je niet waar je voor tekent (erfdienstbaarheden, etc.). Dat vindt men niet leuk, want het kan best wel wat werk zijn. Ik heb in elk geval alle aktes en documentatie die per referentie onderdeel uitmaakten van de (vorige) akte opgevraagd zodat ik wist waar ik me aan verbond (grappig hoor zo'n akte over CAI installatie terwijl die er allang niet meer in functionele staat bevindt).
[ Voor 42% gewijzigd door Rukapul op 11-10-2010 14:38 ]
IANAL,
maar eeuwigdurend afgekochte erfpacht != grond in eigendom.
De grond is dus nog steeds eigendom van de gemeente, maar je hoeft geen erpachtgelden meer te betalen (de betaling is dus afgekocht). Het lijkt mij dat er dus idd niets staat ingeschreven bij het kadaster, want de grond is nog steeds van de gemeente. Er is alleen een contract tussen de eigenaar en de gemeente, dat alle gelden tot in de toekomst al betaald zijn.
Als de makelaar dus zegt dat het is afgekocht en als de gemeente dit ook zegt, is het volgens mij helemaal prima. Lijkt me alsnog wel fijn om hier bewijs van te hebben, dus gewoon de stukken.
De grond is dus nog steeds eigendom van de gemeente, maar je hoeft geen erpachtgelden meer te betalen (de betaling is dus afgekocht). Het lijkt mij dat er dus idd niets staat ingeschreven bij het kadaster, want de grond is nog steeds van de gemeente. Er is alleen een contract tussen de eigenaar en de gemeente, dat alle gelden tot in de toekomst al betaald zijn.
Als de makelaar dus zegt dat het is afgekocht en als de gemeente dit ook zegt, is het volgens mij helemaal prima. Lijkt me alsnog wel fijn om hier bewijs van te hebben, dus gewoon de stukken.
[ Voor 18% gewijzigd door WVL_KsZeN op 11-10-2010 14:42 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Volgens mij zijn er een drie opties:
- Grond is officieel jouw eigendom
- Erfpacht (grond is iemand anders zijn eigendom) en die kan erfpacht vragen, en om de x jaar verhogen.
- Erfpacht (grond is iemand anders zijn eigendom) en is eeuwigdurend afgekocht; men kan er dan, nu en in de toekomst, geen erfpacht meer voor vragen.
In jouw geval lijkt het op die laatste optie.
- Erfpacht (grond is iemand anders zijn eigendom) en die kan erfpacht vragen, en om de x jaar verhogen.
- Erfpacht (grond is iemand anders zijn eigendom) en is eeuwigdurend afgekocht; men kan er dan, nu en in de toekomst, geen erfpacht meer voor vragen.
Idd de verkopende partij voor je karretje spannen om de offficiele stukken mbt erfpacht boven tafel te krijgen. Mocht je bang zijn dat iemand anders er intussen met het huis vandoor gaat, dan kan je er ook voor kiezen om een bod te doen met als voorbehoud dat deze stukken met als uitkomst erfpacht eeuwigdurend afgekocht voor een gestelde datum boven tafel moeten zijn.
Ik heb naar de akte gevraagd waaruit blijkt dat de erfpacht is afgekocht.
Toen doodse stilte en werd ik naar de makelaar doorverwezen en vervolgens ruim 10 minuten in de wacht gestaan.
Wij hebben dit al bij de ontbindende voorwaarden gezet van het bod.
Dat kopieën van alle aktes in ons bezit zijn, voor tekenen koopcontract..
Erfpacht-onderzoek duurt gemiddeld 2 weken (gemeente), of ze hebben die akten, of het duurt 2 weken.
Snap alleen niet waarom de gemeente geen antwoord kan geven op de vraag of die akte is ingeschreven.
Toen doodse stilte en werd ik naar de makelaar doorverwezen en vervolgens ruim 10 minuten in de wacht gestaan.
Wij hebben dit al bij de ontbindende voorwaarden gezet van het bod.
Dat kopieën van alle aktes in ons bezit zijn, voor tekenen koopcontract..
Erfpacht-onderzoek duurt gemiddeld 2 weken (gemeente), of ze hebben die akten, of het duurt 2 weken.
Snap alleen niet waarom de gemeente geen antwoord kan geven op de vraag of die akte is ingeschreven.
Bod gaan we doen morgen.Sempy schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:42:
Idd de verkopende partij voor je karretje spannen om de offficiele stukken mbt erfpacht boven tafel te krijgen. Mocht je bang zijn dat iemand anders er intussen met het huis vandoor gaat, dan kan je er ook voor kiezen om een bod te doen met als voorbehoud dat deze stukken met als uitkomst erfpacht eeuwigdurend afgekocht voor een gestelde datum boven tafel moeten zijn.
Goede tip, voor een bepaalde datum die aktes binnen laten zijn! Dat hadden we er nog niet bij staan.
Thanks!
Maar als sprake is van die laatste optie, waarom staat dit dan niet in de informatie van het Kadaster?Tom schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:40:
Volgens mij zijn er een drie opties:
Als het inderdaad in 1986 al gebeurd, had die akte allang ingeschreven moeten staan.
Waarom staat dit dan niet in de stukken van het Kadaster? Wij willen dit ècht zwart -op wit hebben.WVL_KsZeN schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:40:
IANAL,
Wat moet er in het kadaster staan?
Bij eeuwigdurende afkoop ís de grond nog steeds van de gemeente, dus in het kadaster staat netjes dat er nog erfpacht op rust. Het enige dat afgekocht is is _de betaling_ aan de gemeente, de grond is nog steeds niet van jou!
De enige stukken die je over de afkoop zal kunnen vinden zijn een voorstel van de gemeente, en bewijs van betaling. Evt een bevestiging van de gemeente dat de betaling binnen is gekomen en de grond is afgekocht. In het kadaster IS DUS NIET TE VINDEN DAT DE ERFPACHT IS AFGEKOCHT. (sorry voor de hoofdletters
)
Bij eeuwigdurende afkoop ís de grond nog steeds van de gemeente, dus in het kadaster staat netjes dat er nog erfpacht op rust. Het enige dat afgekocht is is _de betaling_ aan de gemeente, de grond is nog steeds niet van jou!
De enige stukken die je over de afkoop zal kunnen vinden zijn een voorstel van de gemeente, en bewijs van betaling. Evt een bevestiging van de gemeente dat de betaling binnen is gekomen en de grond is afgekocht. In het kadaster IS DUS NIET TE VINDEN DAT DE ERFPACHT IS AFGEKOCHT. (sorry voor de hoofdletters
[ Voor 37% gewijzigd door WVL_KsZeN op 11-10-2010 15:07 ]
+1WVL_KsZeN schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:58:
Op mijn appartement rust ook erfpacht welke eeuwigdurend is afgekocht. Dit is iets wat in het koopcontract staat (bij mij was het een aparte bijlage waarnaar werd verwezen).
[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 11-10-2010 15:06 ]
Dan staat er bij 'erfpacht eeuwigdurend afgekocht', de akte van de notaris waarin dit staat, wanneer deze akte ingeschreven staat, etc..WVL_KsZeN schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:58:
Zoals we dit bij andere woningen wèl hebben staan.
Bij deze woning staat dit dus niet. vandaar dat dit ook zo opvalt.
Vooralsnog gaan we er dus vanuit dat de informatie van het kadaster klopt.
Dit is dus niet waar. Je kunt een kopie van de akte van afkopen erfpacht krijgen. Deze akte is opgesteld door een notaris, deze laat deze akte 'passeren' en dan wordt het in het kadaster ingeschreven.WVL_KsZeN schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:58:
De enige stukken die je over de afkoop zal kunnen vinden zijn een voorstel van de gemeente, en bewijs van betaling. Evt een bevestiging van de gemeente dat de betaling binnen is gekomen en de grond is afgekocht. In het kadaster IS DUS NIET TE VINDEN DAT DE ERFPACHT IS AFGEKOCHT. (sorry voor de hoofdletters)
Het feit dat het Kadaster deze niet heeft, roept vraagtekens op.
1986 is het bouwjaar, vanaf die tijd ook eigendom van een grote woning corporatie. Vandaar dat wij niet begrijpen waarom dit niet in het kadaster staat, als de erfpacht eeuwigdurend is afgekocht.WVL_KsZeN schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:12:
Volgens gebeurt dit alleen bij de notaris als de grond bij uitgifte direkt eeuwigdurend wordt afgekocht, en niet als dit later het geval is. Als het kavel wél direkt is uitgegeven met eeuwigdurend afgekochte erfpacht, dan moet het denk ik wel zijn opgenomen in de koopakte die ingeschreven is.
Persoon gemeente zei ook, dat die akte ingeschreven moet staan.
[ Voor 56% gewijzigd door Bi-zonder op 11-10-2010 15:24 ]
Zo, gebruik eens de edit knop ipv 4 posts onder elkaar te doenBi-zonder schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:08:
[...]
Dan staat er bij 'erfpacht eeuwigdurend afgekocht', de akte van de notaris waarin dit staat, wanneer deze akte ingeschreven staat, etc..
Zoals we dit bij andere woningen wèl hebben staan.
Bij deze woning staat dit dus niet. vandaar dat dit ook zo opvalt.
Vooralsnog gaan we er dus vanuit dat de informatie van het kadaster klopt.
-excuus-
[ Voor 97% gewijzigd door Bi-zonder op 11-10-2010 15:10 ]
Volgens gebeurt dit alleen bij de notaris als de grond bij uitgifte direkt eeuwigdurend wordt afgekocht, en niet als dit later het geval is. Als het kavel wél direkt is uitgegeven met eeuwigdurend afgekochte erfpacht, dan moet het denk ik wel zijn opgenomen in de koopakte die ingeschreven is.
Vraag naar het koopcontract, daar teken je tenslotte voor. De verkopende partij van mijn woning wil het object verkopen waarbij de erfpacht eeuwigdurend is afgekocht. Dit laatste staat uitgebreider beschreven in een bijlage die door een notaris is gemaakt. Die bijlage was onderdeel van mijn koopcontract. Onder die voorwaarden heb ik de woning gekocht. Wat en hoe het in het Kadaster staat weet ik niet.
Wat is het verschil dan? Je mag er toch hetzelfde mee doen als met je eigen grond? (Als het afgekocht is). Of zitten er echt beperkingen op?
Het verschil zit hem in de bestemming op het moment dat de boel gesloopt wordt. Bij eigen grond moet de gemeente eerst de grond terugkopen voordat er nieuwbouw kan plaatsvinden. Bij erfpacht heeft de gemeente veel meer rechten en mogelijkheden om te sturen, omdat de grond in hun bezit blijft. Daarnaast is eventuele waardestijging van de grond winst voor de gemeente, ipv voor de eigenaar van de woning.Dennahz schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:58:
Wat is het verschil dan? Je mag er toch hetzelfde mee doen als met je eigen grond? (Als het afgekocht is). Of zitten er echt beperkingen op?
Gebaseerd op bovenstaande. Zou jij dan negatief adviseren over koop waarvan de gemeente eigenaar blijft, waarbij weliswaar erfpacht afgekocht is?Pooh schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:03:
[...]
Het verschil zit hem in de bestemming op het moment dat de boel gesloopt wordt. Bij eigen grond moet de gemeente eerst de grond terugkopen voordat er nieuwbouw kan plaatsvinden. Bij erfpacht heeft de gemeente veel meer rechten en mogelijkheden om te sturen, omdat de grond in hun bezit blijft. Daarnaast is eventuele waardestijging van de grond winst voor de gemeente, ipv voor de eigenaar van de woning.
Vraag was niet aan mij, maar toch even een antwoord: Ik zou er niet negatief over adviseren, om de volgende redenen:Bi-zonder schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:01:
[...]
Gebaseerd op bovenstaande. Zou jij dan negatief adviseren over koop waarvan de gemeente eigenaar blijft, waarbij weliswaar erfpacht afgekocht is?
1. Als het echt verschil zou moeten maken, dan zou dit ook in de waarde van de woning verrekend moeten zijn.
2. Verreweg de meeste huizen die je zult vinden hebben zo'n 'eeuwig durend afgekocht' erfpacht. Als je dit als negatief bestempeld en om die reden huizen laat schieten, dan kan het wel eens heel lang duren voor je iets van je gading vind. Ik geloof dat in Amsterdam e.o. iets meer huizen met particuliere erfpacht en andere constructies staan, maar over het algemeen genomen is het meeste wat je in NL vind voorals 'eeuwig durend afgekocht'.
Verwijderd
Hoe lang duurt de onderhandeling?
Wij hebben het huis 2 keer bezichtigd, en daarna 3e keer met de aankoop makelaar.
- Op 4-10, 1e bod van 215K gedaan (vraagprijs is 242K)
- Op 6-10, aankoop makelaar belde dat er tegenbod van 230K gedaan is
- Op 6-10, 2e bod van 220K doorgegeven aan aankoop makelaar
- Vandaag 11-10, dusver geen nieuws!
Is het normaal dat het zo lang duurt? Ik kan me voorstellen dat de aankoop makelaar mijn 2e bod niet gelijk op 6-10 doorgegeven heeft, maar ik had eerlijk gezegd vandaag een 2e tegenbod verwacht.
Wij hebben het huis 2 keer bezichtigd, en daarna 3e keer met de aankoop makelaar.
Is het normaal dat het zo lang duurt? Ik kan me voorstellen dat de aankoop makelaar mijn 2e bod niet gelijk op 6-10 doorgegeven heeft, maar ik had eerlijk gezegd vandaag een 2e tegenbod verwacht.
Het kan weken duren, er is gewoon geen tijd voor. Mensen kunnen op vakantie zijn, het kan een erfenis zaak zijn waarbij meerder mensen moetne overleggen enz. Beslissen of je iets verkoopt tegen een bepaalde prijs gaat niet over één nacht ijs. Dat je eerste bod binnen 2 dagen terug gekaatst werd is simpel weg omdat je er een heel stuk onder de vraagprijs gaat zitten. (echt serieus, 10 % is redelijk gangbaar, maar jij gaat er wel heel ver onder zitten). Dat ze gelijk 12k onder de vraagprijs gaan zitten geeft iig aan dat ze er graag vanaf willen. Anders ga je niet na 1 bod al zo naar beneden.Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:52:
Hoe lang duurt de onderhandeling?
Geef het dus even iets langer dan 5 dagen
Inderdaad. Wel bijna 11% ipv 10Notna schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:53:
[...]
Het kan weken duren, er is gewoon geen tijd voor. Mensen kunnen op vakantie zijn, het kan een erfenis zaak zijn waarbij meerder mensen moetne overleggen enz. Beslissen of je iets verkoopt tegen een bepaalde prijs gaat niet over één nacht ijs. Dat je eerste bod binnen 2 dagen terug gekaatst werd is simpel weg omdat je er een heel stuk onder de vraagprijs gaat zitten. (echt serieus, 10 % is redelijk gangbaar, maar jij gaat er wel heel ver onder zitten). Dat ze gelijk 12k onder de vraagprijs gaan zitten geeft iig aan dat ze er graag vanaf willen. Anders ga je niet na 1 bod al zo naar beneden.
Geef het dus even iets langer dan 5 dagen. Wat 5 dagen is echt niet 'lang' (om in jouw woorden te blijven)
Maar goed, Notna heeft wel gelijk, er staat geen vaste tijd voor, noch een vaste strategie. Als je zelf haast hebt en weet dat er nog zat andere huizen zijn kun je de druk wat opvoeren door bijv te bellen en aan te geven dat je graag uiterlijk eind van deze week een tegenbod wilt en anders afziet van de koop. Daar hoef je je dan niet perse aan te houden, maar kan wel. Ook kun je gewoon geduldig afwachten. Dat ze een tegenbod gedaan hebben betekend dat ze in principe met jou in onderhandeling zijn en dus niet zomaar met een ander verder mogen gaan, maar in praktijk ligt dat een beetje lastig..
Verwijderd
Notna,
Enerzijds ben 't mee je eens, anderzijds wetend dat dit huis al 10 maanden te koop, zou je denken dat de verkoper een prijs grens in gedachten heeft. Daarnaast, ook omdat ik van mening ben dat er in de afgelopen 10 maanden sowieso 1 (of meerdere) onderhandelingen plaatsgevonden hebben zonder resultaat, dat kan de verkoper ook geholpen hebben om een prijs grens vast te leggen.
Maar dan nog laat hij/zij ons wachten met 2e tegenbod
Enerzijds ben 't mee je eens, anderzijds wetend dat dit huis al 10 maanden te koop, zou je denken dat de verkoper een prijs grens in gedachten heeft. Daarnaast, ook omdat ik van mening ben dat er in de afgelopen 10 maanden sowieso 1 (of meerdere) onderhandelingen plaatsgevonden hebben zonder resultaat, dat kan de verkoper ook geholpen hebben om een prijs grens vast te leggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 22:26 ]
Ik heb er met de koop van me eigen huis een uiterste datum aangehangen dat het bod geldig was. Misschien een idee voor een volgende keer?Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:24:
Notna,
Rekenen is niet mijn goeiste (phun intended) vakValorian schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:19:
[...]
Inderdaad. Wel bijna 11% ipv 10..
Maar goed, Notna heeft wel gelijk, er staat geen vaste tijd voor, noch een vaste strategie. Als je zelf haast hebt en weet dat er nog zat andere huizen zijn kun je de druk wat opvoeren door bijv te bellen en aan te geven dat je graag uiterlijk eind van deze week een tegenbod wilt en anders afziet van de koop. Daar hoef je je dan niet perse aan te houden, maar kan wel. Ook kun je gewoon geduldig afwachten. Dat ze een tegenbod gedaan hebben betekend dat ze in principe met jou in onderhandeling zijn en dus niet zomaar met een ander verder mogen gaan, maar in praktijk ligt dat een beetje lastig..
Dat is wel slim ja. Wat ook leuk is is doodgewoon opbellen en per direct je bod verlagen met 1000 euro, kijken of ze er dan wat meer vaart achter zettenPaul Hewson schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:03:
[...]
Ik heb er met de koop van me eigen huis een uiterste datum aangehangen dat het bod geldig was. Misschien een idee voor een volgende keer?
Verwijderd
Dat is het laatst wat je moet doen. Je wilt tijdens het onderhandelproces echt geen wrijving genereren.Valorian schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:56:
[...]
Dat is wel slim ja. Wat ook leuk is is doodgewoon opbellen en per direct je bod verlagen met 1000 euro, kijken of ze er dan wat meer vaart achter zetten
Gewoon rustig blijven en niet lopen pushen, je kunt ze dan afschrikken en de onderhandeling nadelig beinvloeden.
Je kunt vriendelijk aangeven bij een volgend bod dat je er een beetje haast mee wilt maken. Maar ik zou niet aandringen.
Weet iemand hoe het zit met net over de grens in duitsland wonen? ik blijf gewoon in NL werken enzo..
Heb je dan ook recht op HRA? en kun je een nederlandse bank een hypotheek krijgen hiervoor?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 09:54 ]
Verwijderd
Maar troost je dan met twee gedachtes: 1) jij vond het kennelijk de vraagprijs niet waard anders had je die ook wel geboden, en 2) aangezien jij het de vraagprijs niet waard vond kun je je nog om die ander verkneukelen en zeggen dat hij het voor een veel te hoge prijs heeft gekocht.Notna schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:28:
[...]
Wat betreft onderhandelen: Tsja, helaas in mijn omgeving vaak genoeg meegemaakt dat je bezig bent met onderhandelen, dat iemand langs wandelt en de vraagprijs geeft en er vervolgens mee vandoor gaat.
En in welke periode gebeurde dat? In 2009-2010? Dan waren het zeker hele goede buitenkansjes.Notna schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:28:
[...]
Rekenen is niet mijn goeiste (phun intended) vak(en het is 11,15 %
). Wat betreft onderhandelen: Tsja, helaas in mijn omgeving vaak genoeg meegemaakt dat je bezig bent met onderhandelen, dat iemand langs wandelt en de vraagprijs geeft en er vervolgens mee vandoor gaat.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
haha, was ook als grapje bedoeld. Maar het kan wel natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:52:
[...]
Dat is het laatst wat je moet doen. Je wilt tijdens het onderhandelproces echt geen wrijving genereren.
Gewoon rustig blijven en niet lopen pushen, je kunt ze dan afschrikken en de onderhandeling nadelig beinvloeden.
Uh ja exact in die periode. En nee, dat waren m.i niet echt buitenkasnjes. Maar ik heb het idee (mede geveod door de makelaars) dat er echt gewoon mensen zijn die ene huis aan de buitenkant zien, de foto's op Funda zien en gewoon gaan bieden. En dan het liefst meteen de vraagprijs. Gevolg is dan wel vaak dat ze dan de financiering niet rond krijgen en ze je alsnog terug bellen. Maar dan heb ik al iets leukers gezienJvS schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:24:
[...]
En in welke periode gebeurde dat? In 2009-2010? Dan waren het zeker hele goede buitenkansjes.
Achja, ik ben heel blij met het huis wat ik nu hebVerwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:20:
[...]
Maar troost je dan met twee gedachtes: 1) jij vond het kennelijk de vraagprijs niet waard anders had je die ook wel geboden, en 2) aangezien jij het de vraagprijs niet waard vond kun je je nog om die ander verkneukelen en zeggen dat hij het voor een veel te hoge prijs heeft gekocht.
Voor zo meteen hebben we dit opgesteld:
Bod: XXXXXXX Euro K.K.
Geldig tot: vrijdag 15 oktober 2010, tot 12:00 uur
Onder voorbehoud van:
1. het binnen 5 werkdagen verstekken van alle stukken betreffende erfpacht, akte notaris ‘erfpacht eeuwigdurend afgekocht’ in 1986 en erfbaarheidsdiensten
2. het binnen 5 werkdagen verstrekken van alle Kadastrale stukken (inclusief erf-grenzen) aan kopers
3. we binnen 8 weken na tot stand komen van de koopovereenkomst, de financiering krijgen
4. we binnen 8 weken na tot stand komen van de koopovereenkomst, NHG garantie krijgen
5. een aankoop/bouwtechnische keuring, welke een bedrag van 1000 EURO, niet overschrijdt
6. bijkomende kosten welke het gevolg zijn, van het niet in staat stellen een bouwkundig inspecteur onderzoek te laten verrichten, door het niet aangesloten zijn van nutsbedrijven (elektra, gas en water)
7. indien na koopovereenkomst kosten wegens schade en/of herstelwerkzaamheden gemaakt dienen te worden, welke direct verband houden met het niet hebben kunnen laten controleren van gas en waterleidingen en elektra, vanwege niet aangesloten zijnde nutsbedrijven.
Fouten, staan er dingen in die echt niet kunnen?
Bod: XXXXXXX Euro K.K.
Geldig tot: vrijdag 15 oktober 2010, tot 12:00 uur
Onder voorbehoud van:
1. het binnen 5 werkdagen verstekken van alle stukken betreffende erfpacht, akte notaris ‘erfpacht eeuwigdurend afgekocht’ in 1986 en erfbaarheidsdiensten
2. het binnen 5 werkdagen verstrekken van alle Kadastrale stukken (inclusief erf-grenzen) aan kopers
3. we binnen 8 weken na tot stand komen van de koopovereenkomst, de financiering krijgen
4. we binnen 8 weken na tot stand komen van de koopovereenkomst, NHG garantie krijgen
5. een aankoop/bouwtechnische keuring, welke een bedrag van 1000 EURO, niet overschrijdt
6. bijkomende kosten welke het gevolg zijn, van het niet in staat stellen een bouwkundig inspecteur onderzoek te laten verrichten, door het niet aangesloten zijn van nutsbedrijven (elektra, gas en water)
7. indien na koopovereenkomst kosten wegens schade en/of herstelwerkzaamheden gemaakt dienen te worden, welke direct verband houden met het niet hebben kunnen laten controleren van gas en waterleidingen en elektra, vanwege niet aangesloten zijnde nutsbedrijven.
Fouten, staan er dingen in die echt niet kunnen?
Ik zou zelf niet akkoord gaan als verkoper met een financieringstermijn van 8 weken. Waarom is dat specifiek acht weken?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Twijfelden wij ook aan. Die termijn, omdat we geen verstand hebben wat wèl realistisch is, om op tijd hypotheek rond te krijgen. 6 weken van maken?Gunner schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:38:
Ik zou zelf niet akkoord gaan als verkoper met een financieringstermijn van 8 weken. Waarom is dat specifiek acht weken?
Het gaat om het rond krijgen. Niet of het mogelijk is, toch?Gunner schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:43:
Wat dacht je van de standaard NVM-termijn van 2 weken? Binnen twee weken weet je echt wel of je een hypotheek kan krijgen ja of nee.
Op alle biedingsformulieren staat namelijk standaard 4 weken.
[ Voor 32% gewijzigd door Bi-zonder op 12-10-2010 15:46 ]
Wat bedoel je hiermee?Als ik het zo lees lijkt het alsof je het hebt dat de keuring niet meer dan 1000 euro mag kosten. Je zal wel bedoelen dat de gebreken die aan het licht komen niet meer dan 1000 euro mogen bedragen.Bi-zonder schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:37:
Dat is wel een heel laag bedrag, gaat het om een oud of vrij nieuw huis?
Twee weken voor financiering is te weinig, 4 weken is soms ook al krap.
[ Voor 6% gewijzigd door Bigfoot op 12-10-2010 15:55 ]
Waarom is dat te krap? Heb twee huizen gekocht (in 2005 en 2008). En voor beiden was de financieringstermijn gewoon twee weken. In principe is het geen lastige materie om te weten of je iets kan financieren of niet. Dat kan een financieel adviseur ook al direct wel zien of niet.Bigfoot schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:54:
Misschien als je een bijzonder geval bent, met een BKR-notering o.i.d, dan kan ik me er wat bij voorstellen. En aangezien ik altijd lees dat het volume van verstrekte hypotheken minder aan het worden is, kan het niet zijn dat de banken het erg druk hebben
[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 12-10-2010 16:05 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik bedoel idd. kosten niet boven € 1000. Is erg krap, omdat ik weet dat er een ketel ouder dan 15 jaar in zit. Dat moet dus hoger, € 4000?Bigfoot schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:54:
[...]
Wat bedoel je hiermee?Als ik het zo lees lijkt het alsof je het hebt dat de keuring niet meer dan 1000 euro mag kosten. Je zal wel bedoelen dat de gebreken die aan het licht komen niet meer dan 1000 euro mogen bedragen.
Dat is wel een heel laag bedrag, gaat het om een oud of vrij nieuw huis?
het betreft een huis bouwjaar 1982.
Ook weet ik van makelaar e.a. 4 weken ècht krap is, advies gekregen dit op 6 weken te houden.
Sorry als ik onduidelijk ben.Gunner schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:01:
[...]Waarom is dat te krap? Heb twee huizen gekocht (in 2005 en 2008). En voor beiden was de financieringstermijn gewoon twee weken. In principe is het geen lastige materie om te weten of je iets kan financieren of niet. Dat kan een financieel adviseur ook al direct wel zien of niet.
En aangezien ik altijd lees dat het volume van verstrekte hypotheken minder aan het worden is, kan het niet zijn dat de banken het erg druk hebben
Het gaat niet om weten of je het kan krijgen. Het gaat om alle formulieren op tijd aangeleverd krijgen
Daarvan ben je afhankelijk van banken e.d.
We hebben simpele hypotheek vorm, geen leningen, schulden e.d. Wel al levensverzekeringen.
Dus in principe kan het bij ons snel.
Het huis staat ruim anderhalf jaar te koop. Alles is afgesloten. Dus een bouwkundige kan niets controleren van elektra, water en gasleidingen.mr_obb schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:13:
Een termijn van 4 weken is vziw de standaard. Wij hebben het binnen 2 weken geregeld. Verder kloppen je zinnen niet. Wat betekent dit bijvoorbeeld?
Als je een opsomming maakt, moet je er wel voor zorgen dat het aansluit.
Daarnaast zou ik de 1000 euro wel wat opschroeven. Hoeveel is natuurlijk afhankelijk van je aankoopprijs, maar voor 1000 euro kan je bij wijze van spreken net een muur stuccen.
Daar zitten we nu mee te stuntelen, hoe dit te ondervangen. Zodat je niet pas na koop, nàdat alles is aangesloten, geconfronteerd wordt, met gebreken en lekken e.d.
[ Voor 56% gewijzigd door Bi-zonder op 12-10-2010 16:20 ]
Een termijn van 4 weken is vziw de standaard. Wij hebben het binnen 2 weken geregeld. Verder kloppen je zinnen niet. Wat betekent dit bijvoorbeeld?
Daarnaast zou ik de 1000 euro wel wat opschroeven. Hoeveel is natuurlijk afhankelijk van je aankoopprijs, maar voor 1000 euro kan je bij wijze van spreken net een muur stuccen.
Als je een opsomming maakt, moet je er wel voor zorgen dat het aansluit.Onder voorbehoud van bijkomende kosten welke het gevolg zijn, van het niet in staat stellen een bouwkundig inspecteur onderzoek te laten verrichten, door het niet aangesloten zijn van nutsbedrijven (elektra, gas en water)
Die ketel gaat echt geen invloed op de bouwkeuring-uitkomst krijgen hoor. Als was 'ie uit 82. Net als een oude keuken, badkamer, etc. Als het functioneel is en werkt, dan komt het niet in het rapport als puntje. Bouwkeuring doe je voor gebreken die op het eerste oog niet meteen zichtbaar zijn, rotte vloeren, voegwerkherstel, kozijnen, etc etc. Alles wat je gewoon al weet kun je onmogelijk nog opvoeren als nieuw puntje van aandacht. Het is uiteraard wel iets wat je voor jezelf moet meenemen in het hele kostenplaatje, maar het is geen bouwkeurings-puntje.Bi-zonder schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:04:
[...]
Ik bedoel idd. kosten niet boven € 1000. Is erg krap, omdat ik weet dat er een ketel ouder dan 15 jaar in zit. Dat moet dus hoger, € 4000?
[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 12-10-2010 16:47 ]
Zojuist gebeld door de makelaar, met een afspraak voor de laatste bezichtiging. Dus 1 november it is 
Nu druk op zoek naar verzekeringen, e.d..
Hoe zit het overigens met stroom en dergelijken. Wil voorkomen dat ik op een van mijn beide adressen zonder stroom kom te zitten.
Nu druk op zoek naar verzekeringen, e.d..
Hoe zit het overigens met stroom en dergelijken. Wil voorkomen dat ik op een van mijn beide adressen zonder stroom kom te zitten.
Waarom zo moeilijk?Bi-zonder schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:37:
Voor zo meteen hebben we dit opgesteld:
Dit was de mijne:
De woning stond te koop voor 265.000, uiteindelijk hebben we de koop gesloten met 245.000.Geachte ...,
Naar aanleiding van de bezichtiging, bij deze een bieding namens de.... voor het woonhuis gelegen aan de van .... te ......
Het bod is een openingsbod en bedraagt € 230.000 kosten koper (zegge tweehonderddertig duizend euro).
Onder de volgende voorwaarden:
Voorbehoud financiering voor 100 % van de koopsom inclusief k.k. en mogelijke kosten verbouwing gedurende 6 weken na ter hand stellen koopovereenkomst.
Oplevering: .....
Keuze notaris: aan koper.
Uit de bouwtechnische keuring, die koper laat uitvoeren, blijken:
geen herstelwerkzaamheden groter dan € 5.000
Levering ontruimd, vrij van huur en andere gebruiksrechten en aanspraken wegens huurbescherming.
Voor eventuele vragen kunt u mij bereiken via onderstaand mailadres.
In vertrouwen u hiermee naar voldoening te hebben geïnformeerd.
En nadat we een akkoord hebben bereikt heb ik nogmaals 1300 euro van de overeengekomen prijs afgedongen omdat de kosten van de bouwkundige keuring de 5000 euro overschreden.
Hierbij bevestigen wij dat verkoper akkoord gaat met het voorstel om de koopsom met € 1323,- te verlagen ten behoeve van vervanging van de latei.
Aangezien de koopakte al door de verkoper is getekend zullen wij in de begeleidende brief naar de notaris het verzoek doen om de koopsom met dit bedrag te verlagen, zodat er geen aanpassingen in deze akte plaats te hoeven vinden.
[ Voor 16% gewijzigd door Cobb op 13-10-2010 07:32 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Iemand een idee wat het installeren van een complete badkamer kost, dus bad douche wc en wastafel met kastjes en de tegels.
Verwijderd
tussen de 5000 en 10000000racoon schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:41:
Iemand een idee wat het installeren van een complete badkamer kost, dus bad douche wc en wastafel met kastjes en de tegels.
of heb je de spullen zelf al ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 20:42 ]
Voor we hier een hele batterij aan dergelijke (offtopic) vragen krijgen ajb eerst zelf wat moeite doen. Mochten er vragen over zijn m.b.t. het verbouwen aan de eigen woning dan hoort dat in principe in een los topic.
Waarom zo moeilijk? Bel gewoon de makelaar op met je bod en zeg daarbij dat dat op voorbehoud is van max 5k aan kosten uit de keuring + voorbehoud van financiering. Daarvoor hoef je echt geen quasi-formeel mailtje voor op te stellen.Cobb schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:53:
[...]
Waarom zo moeilijk?
Dit was de mijne:
[...]
En nadat we een akkoord hebben bereikt heb ik nogmaals 1300 euro van de overeengekomen prijs afgedongen omdat de kosten van de bouwkundige keuring de 5000 euro overschreden.
[...]
@ Iedereen met de vraag 'waarom zo moelijk doen?'.
Verkopend makelaar doet zo moeilijk. Wil niet eens bod aannemen zonder officieel biedingsformulier, vandaar.
We hebben gisteren geen bod uitgebracht, vanwege onderstaande:
er moest reden zijn, waarom dit huis al anderhalf jaar te koop staat:
De buren hebben 'de puist' (dakopbouw) jaar geleden gemaakt.Tot aan wethouder is hier protest tegen geweest.
Iedereen waarschuwde/angst dat fundering van deze zogenaamde 'kwadrant-woningen', hier niet tegen bestand zou zijn.
Een buurman is bouwkundig iets. Na bezichtiging zijn we bij hem geweest met de foto's. Hij wist niet dat het zo erg was. Hij zei direct 'woning is ontzet'.
Ook zei hij "hier moet een 'constructie deskundige' naar kijken, je moet weten, of de uitzettting nu klaar is en er moet een berekening gemaakt worden, of in toekomst dit toch geen stand houdt, de zetting verder door gaat met scheuren'.
Wij durven die gok niet te nemen, zelfs na zo'n eventueel rapport.

damn....na ruim jaar huis zoeken, is dit megá domper....
Verkopend makelaar doet zo moeilijk. Wil niet eens bod aannemen zonder officieel biedingsformulier, vandaar.
We hebben gisteren geen bod uitgebracht, vanwege onderstaande:
er moest reden zijn, waarom dit huis al anderhalf jaar te koop staat:
De buren hebben 'de puist' (dakopbouw) jaar geleden gemaakt.Tot aan wethouder is hier protest tegen geweest.
Iedereen waarschuwde/angst dat fundering van deze zogenaamde 'kwadrant-woningen', hier niet tegen bestand zou zijn.
Een buurman is bouwkundig iets. Na bezichtiging zijn we bij hem geweest met de foto's. Hij wist niet dat het zo erg was. Hij zei direct 'woning is ontzet'.
Ook zei hij "hier moet een 'constructie deskundige' naar kijken, je moet weten, of de uitzettting nu klaar is en er moet een berekening gemaakt worden, of in toekomst dit toch geen stand houdt, de zetting verder door gaat met scheuren'.
Wij durven die gok niet te nemen, zelfs na zo'n eventueel rapport.

damn....na ruim jaar huis zoeken, is dit megá domper....
Waarom overwoog je dan toch de woning te kopen? Je kunt al aan de scheuren zien dat er iets niet in de haak is.
En met een biedingsformulietr is niets mis, zo kun je telkens weer rustig nadenken over je volgende bod en kun je niet verast worden met lastige vragen over de telefoon. Ook kun je zo niets vergeten als je jezelf goed voorbereid. Als ik het over de telefoon had gedaan had ik er geen 21.323,- van af gekregen.
En met een biedingsformulietr is niets mis, zo kun je telkens weer rustig nadenken over je volgende bod en kun je niet verast worden met lastige vragen over de telefoon. Ook kun je zo niets vergeten als je jezelf goed voorbereid. Als ik het over de telefoon had gedaan had ik er geen 21.323,- van af gekregen.
[ Voor 61% gewijzigd door Cobb op 13-10-2010 07:34 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Verwijderd
Oei. Dat lijkt op hetzelfde soort bouw als onze woning. Ziet er inderdaad niet zo best uit.
Ik ben overigens altijd een beetje terughoudend met "kwadrantwoningen". We hebben een paar makelaars in de kennissenkring en een aantal van hen geven aan, dat kwadrantwoningen meestal (niet altijd dus) wat onhandig zijn qua indeling en vaak ook wat lastiger te verkopen zijn.
Omdat dit niet aan buitenzijde te zien was. We schrokken ons rot toen we binnen kwamen.Cobb schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 07:28:
Waarom overwoog je dan toch de woning te kopen? Je kunt al aan de scheuren zien dat er iets niet in de haak is.
Die buurman (bouwkundige man), schrok ook bij zien foto's. Ook hij had niet gedacht dat het zó erg was.
De ligging is bizar mooi, ècht uniek. De indeling was bij deze woning geweldig!Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 07:48:
[...]
Oei. Dat lijkt op hetzelfde soort bouw als onze woning. Ziet er inderdaad niet zo best uit.
Ik ben overigens altijd een beetje terughoudend met "kwadrantwoningen". We hebben een paar makelaars in de kennissenkring en een aantal van hen geven aan, dat kwadrantwoningen meestal (niet altijd dus) wat onhandig zijn qua indeling en vaak ook wat lastiger te verkopen zijn.
We hadden bij buren al gekeken en gezien (identiek, alleen gespiegeld). Waanzinnig veel van te maken.
Bedankt voor je waarschuwing, die nemen we ter harte.
De 'puist' (in buurt zo genoemd) zit idd op dak buren gebouwd.Valorian schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:56:
Bizar verhaal. Klopt het nu dat de 'puist' niet op jullie gewenste huis zit maar op die van de buren? En als dat inderdaad de oorzaak is van alle ontzetting, dan neem ik aan dat de huidige eigenaren daar toch schade op moeten kunnen verhalen en de boel moeten kunnen restauren? Maar goed, begrijp dat dat voor jou niet relevant (meer) is.
NB: Verkijk je overigens niet te snel op hoe lang een woning te koop staat, in deze tijden is anderhalf jaar zeker geen uitzondering meer. Vergeet niet dat veel mensen niet weg willen als ze niet minimaal bedrag x voor een woning krijgen (bijv. om uit de kosten te komen), en met de recessie en dalende prijzen van de afgelopen jaren lukt dat vaak niet. Het kan dus maar zo zijn dat jij toch die woning vind die al 1 of 2 jaar te koop staat, en dat net op het moment dat jij gaat kijken de eigenaren zo moedeloos geworden zijn (of haast gekregen hebben) dat ze toch voor een lagere prijs de woning van de hand doen. Dus proberen kan nooit kwaad!
Huidige eigenaar is een grote woning corporatie.
Huurster overleden, woning in verkoop-verhaal.
Van buren hebben we brief (van jaar geleden), waarin schade verhaalbaar is op die buren.
Dit zijn dus andere buren, dan huis wat in verkoop staat. Die brief is dus niet met medewerking van corporatie tot stand gekomen.
Die mensen zullen nu, nadat binnen een jaar deze woning in deze staat al verkeerd, nooit zover te krijgen meer zijn, nogmaals een dergelijke brief te ondertekenen. nog los van,..wat heb je hieraan, je zit dan al diep in de ellende
Klopt wel wat je zegt over duur van te koop staan huizen.
Echter dit buurtje, die plek staan huizen gemiddeld niet langer dan 8 maanden te koop.
hebben we in kadaster e.a. informatie al gezien.
Niet helemaal. We zijn al maanden bezig in die buurt.Driek schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:57:
[...]
Begrijp ik het nu goed dat je al zo ongeveer aan het bieden was op deze woning zonder deze van binnen gezien te hebben?
Op deze specifieke woning, hebben we met alle directe buren meermaals contact gehad.
We zijn 2 vrouwen, zelfs anno 2010, iets om rekening mee te moeten houden, als je ergens wilt gaan wonen.
We kenden de woningen al vanaf binnen - en buiten, aangezien ze identiek zijn aan elkaar.
Gezien fysiek mankement kan ik niet zonder traplift. Dit was toevallig door buren voor die woning ook al opgevraagd en makkelijk mogelijk. Huizen zijn goed geïsoleerd, in principe niets mis mee.
Als bod was geaccepteerd (waren meer kapers op de kust), hadden we met buren naderhand 'er een glaasje op gedronken'.
We kregen gisteren ook te horen van buren 'we vinden het heel erg dat jullie niet ons nieuwe buren worden'.
Wat niemand, wij en buren niet hebben kunnen voorzien, was de werkelijke staat binnen.
Er staat een huis wat we als 2e keus hadden, 1 straat verderop.
Althans, dat huisje was onze 1e keus, tot we de woning van gisteren zagen.
Maar die is nu dus afgevallen.
Zoals je hierboven kunt lezen, is hier bij ons geen sprake van geweest.Valorian schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:13:
Ach, ik verbaas me inmiddels nergens meer over. Ik zie ook mensen die bieden op een huis vóór ze überhaupt de moeite hebbben genomen even een vrijblijvend hypotheekgesprek te voeren om te kijken hoeveel ze kunnen lenen...
Wij weten precies hoe en wat we kunnen (willen) doen.
Ook doen we meer 'voor onderzoek' dan de gemiddelde huizen zoeker.
In anderhalf jaar tijd, was dit 1e huis waarop we serieus bod wilde doen...
[ Voor 68% gewijzigd door Bi-zonder op 13-10-2010 09:19 ]
Bizar verhaal. Klopt het nu dat de 'puist' niet op jullie gewenste huis zit maar op die van de buren? En als dat inderdaad de oorzaak is van alle ontzetting, dan neem ik aan dat de huidige eigenaren daar toch schade op moeten kunnen verhalen en de boel moeten kunnen restauren? Maar goed, begrijp dat dat voor jou niet relevant (meer) is.Bi-zonder schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:46:
[...]
Omdat dit niet aan buitenzijde te zien was. We schrokken ons rot toen we binnen kwamen.
Die buurman (bouwkundige man), schrok ook bij zien foto's. Ook hij had niet gedacht dat het zó erg was.
[...]
De ligging is bizar mooi, ècht uniek. De indeling was bij deze woning geweldig!
We hadden bij buren al gekeken en gezien (identiek, alleen gespiegeld). Waanzinnig veel van te maken.
NB: Verkijk je overigens niet te snel op hoe lang een woning te koop staat, in deze tijden is anderhalf jaar zeker geen uitzondering meer. Vergeet niet dat veel mensen niet weg willen als ze niet minimaal bedrag x voor een woning krijgen (bijv. om uit de kosten te komen), en met de recessie en dalende prijzen van de afgelopen jaren lukt dat vaak niet. Het kan dus maar zo zijn dat jij toch die woning vind die al 1 of 2 jaar te koop staat, en dat net op het moment dat jij gaat kijken de eigenaren zo moedeloos geworden zijn (of haast gekregen hebben) dat ze toch voor een lagere prijs de woning van de hand doen. Dus proberen kan nooit kwaad!
Begrijp ik het nu goed dat je al zo ongeveer aan het bieden was op deze woning zonder deze van binnen gezien te hebben?Bi-zonder schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:46:
[...]
Omdat dit niet aan buitenzijde te zien was. We schrokken ons rot toen we binnen kwamen.
[...]
De ligging is bizar mooi, ècht uniek. De indeling was bij deze woning geweldig!
Tijd van werken, tijd van rusten
Ach, ik verbaas me inmiddels nergens meer over. Ik zie ook mensen die bieden op een huis vóór ze überhaupt de moeite hebbben genomen even een vrijblijvend hypotheekgesprek te voeren om te kijken hoeveel ze kunnen lenen...Driek schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:57:
[...]
Begrijp ik het nu goed dat je al zo ongeveer aan het bieden was op deze woning zonder deze van binnen gezien te hebben?
Dit topic is gesloten.
![]()