Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring met huis kopen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 85 Laatste
Acties:
  • 534.180 views

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
MikeyMan schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:05:
...; "voor 1500 euro doen we de rest van de deurtjes en panelen er ook bij". Ook dat is op zich geen slechte prijs, en daar mochten we nog even over nadenken.
Als de kleuren een beetje bij elkaar passen, denk ik wel dat we dat gaan doen. Later vervangen wordt natuurlijk nóg duurder.
...
Wij hebben alle deurtjes van de keuken vervangen voor 450 euro....dus denk dat 1500 euro nog steeds veel te veel is :)

.....

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, dat is elders ook mogelijk. Maar dit is hoogglans wit. Hebben we her en der voor rondgevraagd, en dat is sowieso duur. Daarnaast zijn het niet alleen standaarddeurtje, maar ook deuren met een glasdeel erin en zijpanelen en andere handgrepen.

En nee; ik ga het zooitje zelf plaatsen. Er komt bij mij geen keukenprutser in.
Erg slechte ervaringen mee gehad in het verleden.
Prijs komt hoofdzakelijk voort uit de Miele apparaten (Combi stoomoven, combi-oven, inbouwvriezer, espressoapparaat en kookplaat) en een 6cm dik granieten blad.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38
MikeyMan schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:05:
...
Dan ga je dus van 23000 naar 13500 in een uur... Beetje vreemd.
...
Maar heel normaal voor keukenzaken waar ik altijd de kriebels van krijg. Zodra er dingen worden gezegd als "Maar tot zaterdag krijg je 50% korting op ...", "Maar dan moet u nu wel tekenen", etc. dan ben ik weg.
Als een keukenboer in een uur tijd €10.000 kan zakken dan weet je eigenlijk al dat ze je proberen te besodemieteren.
Mooi voorbeeld is de Bruynzeel waar ik laatst geweest ben. Gaven 50% korting op alle keukenapparatuur!
Maar da's dan wel 50% op de adviesprijs en die is standaard al te hoog.

Ik raad je aan om met de offerte van €13.500 naar een concurrent te gaan en te kijken wat ze er daar van kunnen maken. Grote kans dat er nog wel €1.000 tot €2.000 afgaat (en dan vraag ik me af of je dan al de beste aanbieding hebt).

[ Voor 3% gewijzigd door celshof op 12-09-2010 12:36 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoals ik zei; de keuken die er nu in zit komt bij keukenconcurrent vandaan. Ben naar andere keukenboeren geweest, maar dan kom je dus nog hoger uit, omdat ik dan zowat alles moet vervangen.

Daarnaast, gezien het feit dat de apparatuur en het blad al 10k kosten, wat in mijn ogen een goede prijs is, valt het totaal van 12k voor de nieuwe delen en eventueel 13,5k voor de nieuwe delen en overal nieuwe deurtjes en grepen, me niet slecht.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
De meeste keukenboeren gaan zo te werk, keukenconcurrent, brugman, bruynzeel. Bij mij werkt dat ave rechts. Bij de leverancier (Mennen) waar ik nu mijn keuken heb besteld (wordt woensdag geplaatst), werd meteen gemeld dat zij niet aan dergelijk praktijken deden. Bij Bruynzeel had ik met een verkoper te maken (een hoop gelul en show), bij Mennen had ik met een adviseur te maken. Hij dacht mee qua opstelling, materiaal, maar kwam ook de mogelijkheden om het budget beperkt te houden.

Je hoort ook vaak problemen met 'budget' keukenboeren, maar ik ken ook heel veel mensen die gewoon tevrede zijn met hun brugman of keukenconcurrent keuken.

[ Voor 21% gewijzigd door Abom op 13-09-2010 00:12 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Abom: En toch zou ik het nog proberen om er iets af te krijgen! ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eerste bezichtigingen zijn gepland. Budget is zo goed als duidelijk, wat we willen ook. Spannend :) Zeker omdat er bij 1 huis ook al andere bezichtiging gepland staat deze week.

Heb al een tijdje meegelezen en zal mijn ervaringen hier ook delen.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55
@Betse: Succes. Blijft een lastige markt om in te schatten, met die huisjes. Vooral in de randstad is er soms geen pijl op te trekken. Zo stond mijn huis ruim anderhalf jaar te koop voor ik een bod deed, en nog geen drie maanden later worden er 2 en 4 huizen verderop twee huizen verkocht die beiden nog geen 3 weken te koop stonden (via dezelfde makelaar, die de 'reservekandidaten' van het ene huis netjes bij de volgende bijna identieke woning naar binnen heeft geloodst).

Feit is dat huizen 'waar nog iets aan gedaan moet worden' in deze tijden een stuk lastiger te verkopen zijn. Als je niet vies bent van een beetje klussen (en dat hoeft niet eens echt breekwerk te zijn, maar vooral ook gewoon schilderen, cv laten monteren, schuren, etc.) dan kun je een goede deal sneller vinden dan wanneer je een kant-en-klaar huis zoekt.

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
€13500 voor een aanvulling op je bestaande keuken? Wow, flink bedrag. Ik ben pak 'm beet €8500 kwijt voor een geheel nieuwe keuken incl. slopen, verleggen van (gas)leiding en plaatsen/aansluiten. En dat is hoogglans wit, stenen blad, 5 apparaten en zaken als kraan, verzonken spoelbak etc. Leverancier waar wij zijn geweest gaf gewoon aan 'dit is het bod wat we u kunnen doen' en dat was direct ook een laatste bod. Afdingen doen ze niet aan (en dat kwam mij persoonlijk heel goed uit).

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• Jelte
  • Niet online
Valorian schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:12:
@Betse: Succes. Blijft een lastige markt om in te schatten, met die huisjes. Vooral in de randstad is er soms geen pijl op te trekken. Zo stond mijn huis ruim anderhalf jaar te koop voor ik een bod deed, en nog geen drie maanden later worden er 2 en 4 huizen verderop twee huizen verkocht die beiden nog geen 3 weken te koop stonden (via dezelfde makelaar, die de 'reservekandidaten' van het ene huis netjes bij de volgende bijna identieke woning naar binnen heeft geloodst).

Feit is dat huizen 'waar nog iets aan gedaan moet worden' in deze tijden een stuk lastiger te verkopen zijn. Als je niet vies bent van een beetje klussen (en dat hoeft niet eens echt breekwerk te zijn, maar vooral ook gewoon schilderen, cv laten monteren, schuren, etc.) dan kun je een goede deal sneller vinden dan wanneer je een kant-en-klaar huis zoekt.
Precies zo'n huis zoeken we juist. Een huis dat voor een leuke prijs te kopen is en daardoor wat groter is dan andere huizen. Waarschijnlijk zullen we wel isolatiewerkzaamheden, muurtje doorbreken doen en keuken/badkamer op den duur. Ooit nog eens uitbouwen, zolder bewoonbaar maken etc.

Daarnaast zoeken we meer in Nijmegen, wat helaas gemiddeld wel wat duurder is dan de rest van Gelderland, maarja.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mik! schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:10:
€13500 voor een aanvulling op je bestaande keuken? Wow, flink bedrag. Ik ben pak 'm beet €8500 kwijt voor een geheel nieuwe keuken incl. slopen, verleggen van (gas)leiding en plaatsen/aansluiten. En dat is hoogglans wit, stenen blad, 5 apparaten en zaken als kraan, verzonken spoelbak etc. Leverancier waar wij zijn geweest gaf gewoon aan 'dit is het bod wat we u kunnen doen' en dat was direct ook een laatste bod. Afdingen doen ze niet aan (en dat kwam mij persoonlijk heel goed uit).
Zoals ik al zei; de appparatuur heeft al een 'laagste internet prijs' van bijna 8000 euro. Granieten blad erbij van vier meter lang en 6cm dik en het tikt hard aan ;)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Loont het eigenlijk om dergelijke steenplaten bij een steenhouwer te laten maken/halen?

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 13-09-2010 13:29 ]

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
MikeyMan schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:45:
[...]

Zoals ik al zei; de appparatuur heeft al een 'laagste internet prijs' van bijna 8000 euro. Granieten blad erbij van vier meter lang en 6cm dik en het tikt hard aan ;)
My bad, dan heb ik daar net overheen gelezen. Apparatuur is in jouw geval dan inderdaad een groot gedeelte van de prijs ;)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
celshof schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:34:
[...]
Maar heel normaal voor keukenzaken waar ik altijd de kriebels van krijg. Zodra er dingen worden gezegd als "Maar tot zaterdag krijg je 50% korting op ...", "Maar dan moet u nu wel tekenen", etc. dan ben ik weg.
Als een keukenboer in een uur tijd €10.000 kan zakken dan weet je eigenlijk al dat ze je proberen te besodemieteren.
Mooi voorbeeld is de Bruynzeel waar ik laatst geweest ben. Gaven 50% korting op alle keukenapparatuur!
Maar da's dan wel 50% op de adviesprijs en die is standaard al te hoog.

Ik raad je aan om met de offerte van €13.500 naar een concurrent te gaan en te kijken wat ze er daar van kunnen maken. Grote kans dat er nog wel €1.000 tot €2.000 afgaat (en dan vraag ik me af of je dan al de beste aanbieding hebt).
Keukenboeren zijn inderdaad afzetters, maar zit er veel verschil tussen de ene of de andere?

Zelf heb ik ook een Bruynzeel-keuken gekocht bij een nieuwbouw-appartement. De standaard keuken was 4,5k met een oven en normale koelkast, vaatwasser, simpele en lelijke deurtjes etc...
Uiteindelijk laten aanpassen naar mijn wensen, waaronder koelvries-combi, combi-magnetron, andere kastjes/deurtjes, vaatwasser etc... Totaalprijs van bijna 15k.
Daarna de 50% op apparatuur en 25% op kastjes en de prijs ging richting de €9,5k. Uiteindelijk 'meegekregen' voor €8k.

Een van de redenen om niet verder te shoppen: mocht er nu iets mis zijn met de keuken valt het onder de bouwgarantie. Bij lekkage heb ik dus geen gezeik dat de aannemer de keukenboer beschuldigd en andersom :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• celshof
SlinkingAnt schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:26:
[...]
Een van de redenen om niet verder te shoppen: mocht er nu iets mis zijn met de keuken valt het onder de bouwgarantie. Bij lekkage heb ik dus geen gezeik dat de aannemer de keukenboer beschuldigd en andersom :)
Dat is zeker wat waard.
Ik ga trouwens binnenkort kijken bij Duitse Keuken Import en Villa Culina in Hoofddorp. Daar hoor ik wel vrij goede dingen over. Ik ben benieuwd :)

• Valorian
MikeyMan schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:45:
[...]

Wow. Ik ben een leek op keukengebied, maar weet jij toevallig waarom apparatuur voor inbouw zo ontzettend hoog geprijsd is t.o.v. niet-inbouw apparatuur? Ik vind het vrij absurd dat een oven / magnetron / koelkast / vriezer / etc bij elkaar zo veel geld kunnen kosten. En dat is dan nog de 'bodemprijs' zoals je kennelijk op internet ook tegen komt. Eigenlijk het enige inbouwapparaat wat bij niet-inbouw ook in de 4 cijfers loopt is de espressomachine, maar verder kom ik niet? Iemand enig idee? Of worden we gewoon allemaal genaaid in een kartel-achtige constructie ;)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
bijvoorbeeld een inductie kookplaat kost ook al snel 2K als ik onderstaande site mag geloven.
http://www.siemens-home.n...NyL2rirhqQCFUkrDgodhXOkHQ

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Valorian
Grolsch schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:58:
bijvoorbeeld een inductie kookplaat kost ook al snel 2K als ik onderstaande site mag geloven.
Aha.. ik zie het.. En een oven gaat ook al snel naar 2K of meer. Wauw.. Ik heb gewoon te lang geen A-merk apparatuur meer aangeschaft denk ik, dit soort prijzen doen mij duizelen. Vooral omdat ik eigenlijk nooit het idee gehad heb dat mijn eten nog lekkerder zou worden met een betere oven of een inductiekookplaat. :) ..

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Valorian schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:50:
[...]

Wow. Ik ben een leek op keukengebied, maar weet jij toevallig waarom apparatuur voor inbouw zo ontzettend hoog geprijsd is t.o.v. niet-inbouw apparatuur? Ik vind het vrij absurd dat een oven / magnetron / koelkast / vriezer / etc bij elkaar zo veel geld kunnen kosten. En dat is dan nog de 'bodemprijs' zoals je kennelijk op internet ook tegen komt. Eigenlijk het enige inbouwapparaat wat bij niet-inbouw ook in de 4 cijfers loopt is de espressomachine, maar verder kom ik niet? Iemand enig idee? Of worden we gewoon allemaal genaaid in een kartel-achtige constructie ;)
Tsjah, ik denk dat het voor 3000 euro ook had gekund van een ander merk.

Maar ik wil persé Miele apparatuur... En met een combi-stoomoven, combioven, espressoapparaat, vriezer en kookplaat loopt het totaal dan hard op...

Overigens; inductie komt er bij mij echt niet in... Gas FTW!

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2010 09:43 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:09
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:42:
Overigens; inductie komt er bij mij echt niet in... Gas FTW!
Ben je niet in de war met keramisch/electrisch koken? Inductie is juist een techniek die net zo snel reageert als gas.
Ikzelf heb ook gas, maar als ik dat niet zou hebben, dan was het inductie geworden en dat had ik net zo plezierig gevonden. Misschien uiteindelijk wel plezieriger, aangezien dat een gladde glasplaat is, die je in 3 tellen schoon kan maken, ipv elke keer rond de brandertjes poetsen (ik heb gas op glas)

• Abom
  • Laatst online: 16-11 20:38
Raymond schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:22:
Voor dat geld gaan ze de keuken toch wel voor je plaatsen, of niet?
Dat heb ik ook geprobeerd, geen optie, ik kon dan voor bepaalde zaken ander materiaal nemen, goedkoper apparatuur nemen etc.
Raymond schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:46:
[...]
Ben je niet in de war met keramisch/electrisch koken? Inductie is juist een techniek die net zo snel reageert als gas.
Ikzelf heb ook gas, maar als ik dat niet zou hebben, dan was het inductie geworden en dat had ik net zo plezierig gevonden. Misschien uiteindelijk wel plezieriger, aangezien dat een gladde glasplaat is, die je in 3 tellen schoon kan maken, ipv elke keer rond de brandertjes poetsen (ik heb gas op glas)
Precies, inductie is heel erg fijn, alleen erg duur. Je hebt vaak een 2 fase aansluiting nodig, de plaat is duur en je hebt waarschijnlijk nieuwe potten en pannen nodig.

@hierover: ieder het zijne he. Gas op glas is ook niet lelijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Abom op 14-09-2010 11:03 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nopes... Ik heb ervaring met inductie, maar ik vind het echt helemaal niks...

Nog sterker; er zit nu een inductieplaat in de keuken, die wordt vervangen door gas op glas... ;)

• celshof
Grolsch schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:58:
Je moet nooit de adviesprijs betalen of daarmee rekenen. Zelfs bij nieuwe producten zit elke leverancier er al onder. Voorbeeldje van een inductie kookplaat van Siemens met een adviesprijs van €2199: Inbouwapparatuur en nog goedkoper bij Bemmel & Kroon, daar kost deze €1143!
Dat is bijna de helft van de adviesprijs.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

racoon

mooowwww

25 september inschrijven voor een nieuwbouw woning 4oktober krijg ik te horen of ik de gelukkige ben.

16 woningen met ruim 500 geïnteresseerden.

word spannend.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:29
Voor een nieuwbouw woning die ik heb gekocht ben ik ook bezig geweest met het uitzoeken van een keuken. Apparatuur bij keuken leveranciers is volgens mij wel vaker gebaseerd op adviesprijzen. Kwam bij Brugmans uit op 7,5K totaal aan apparatuur, terwijl het los te verkrijgen was voor 3K. Beste man gaf ons wel een reuze korting van 2,5K, maar was daarmee nog steeds 2K duurder.

Bovenstaande inductie plaat kan nog goedkoper: http://www.keukenloods.nl/eh801me21e.html

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Leuke deals en kortingen (ook op internet) verdwijnen al snel als sneeuw voor de zon als je eigen gaat stellen aan het merk. Dat is overigens niet alleen in de keukenbusiness zo, als je te specifiek wordt, wordt het al heel snel heel duur. Verder allemaal prima voor MikeyMan, hij kan het blijkbaar ophoesten, maar ik zou mensen altijd aanraden om tenminste bij 3 keukenzaken langs te gaan, en dan bedoel ik niet het Mandemakers kartel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• pingkiller
  • Laatst online: 18:00
Ik heb een leuk huisje gezien maar er moet nog een hoop aan gebeuren. Hoe kom ik er achter hoeveel dat gaat kosten? Het gaat om:
Aanleggen CV(3 ruimtes)
Uitbreken niet dragende muur
Keuken plaatsen
Vloer leggen(55m2)
Stuccen(30m2 ofzo)

Ik kan wel met wat van die klusjes sites zelf een grove schatting maken maar wil het wat preciezer weten.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Valorian
pingkiller schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:05:
Ik heb een leuk huisje gezien maar er moet nog een hoop aan gebeuren. Hoe kom ik er achter hoeveel dat gaat kosten? Het gaat om:
Aanleggen CV(3 ruimtes)
Keuken plaatsen
Vloer leggen(55m2)
Stuccen(30m2 ofzo)

Ik kan wel met wat van die klusjes sites zelf een grove schatting maken maar wil het wat preciezer weten.
Hey, ter illustratie mijn kostenplaatje, even heel globaal:

- Aanleggen CV, lag nog niets (gaskachel), in jaren 30 woning met houten vloer (scheelt weer, kan makkelijk open, weinig arbeidstijd/kosten) = 4900 euro. Dat is inclusief CW5 HR ketel van Intergas, 3 grote radiatoren, drie kleine, een designradiator, alles verdeelt over een woonkamer, keuken, twee slaapkamers en een gang, ketel staat op zolder. Zat al een badgeiser, dus leidingen naar badkamer keuken etc konden gewoon gehandhaafd blijven.
- Uitbreken niet dragende muur: geen ervaring mee. Pak een sloophamer zou ik zeggen ;)
- Vloer leggen: ik heb op www.escovloeren.nl een eikenhouten multiplank vloer gekocht à 30 euro per meter, inclusief ondervloer, plinten, etc. Al met al kostte dat mij zo'n 1200 euro. Het voordeel van veel multiplank vloeren: bovenste laag (3-7 mm) is hardhout, daaronder zit HDF. Dat werkt minder dan een massieve vloer en heeft vaak een click-groef in het HDF-deel zitten. Daardoor legt het bijna net zo makkelijk als laminaat. Zelf heb ik met 3 man die allen geen echte klussers zijn 8 uur gedaan over het leggen van 36 m2 vloer verspreid over een woonkamer, gang en keuken.
- Stuccen: 40m2 laten stuccen voor 600 euro. Dat is 15 euro per meter. Kan goedkoper, maar prijzen liggen altijd een beetje tussen de 12 en 18 euro geloof ik. Inclusief materiaal etc. En dan kan je nog kiezen of je het tijdens kantoortijden laat doen of in het weekend, als je begrijpt wat ik bedoel. Als is het verschil niet meer zo groot, btw op renovaties is per 1-10-2010 tijdelijk nog maar 6% (ipv 19%).

Kanttekening: CV kosten zijn hetgene waar je veel op kan besparen of extra voor kan betalen. Mijn offertes liepen van 4500 tot 8500 euro. Belangrijkste vond ik dat de vermogens goed op de ruimtes waren afgesteld, leidingen weggewerkt werden waar mogelijk. Minder belangrijk vond ik of de radiatoren exact even breed waren als het kozijn (maatwerk kost snel honderden euro's extra per kozijn) of niet, of er een klein leidingtje van de designradiator in de badkamer aan de andere kant van de muur in de slaapkamer onderaan liep, etc. En mijn vloer + ondervloer was al weg, dus planken konden er zo uitgewipt worden. Verder hoefde ik geen radiator in de gang, al werd dit met oog op verbruik wel aangeraden (veel verlies door voordeur/raampjes daar), en hoefde er vrijwel nergens gevreesd te worden doordat overal in huis vloeren van hout waren. Alleen voor de thermostaat een dun geultje voor de kabel, maar je zou ook draadloos kunnen nemen. Vraag dan wel goed naar het hoe en wat, ze schijnen niet allemaal even goed te werken icm andere draadloze gadgets ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Valorian op 15-09-2010 11:31 ]

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:39

WouterB

3680 Wp

Aanleggen CV(3 ruimtes)
Grove schatting:
-> nieuwe CV: 1600
-> aanleggen leidingwerk voor CV-ketel (gasleiding, waterleiding, afvoer) 1000
-> aanleggen CV-leidingen en radiatoren 800 per kamer (2400)
-> onvoorziene kosten 1000
6000 euro

-> Als je zeker weet dat dit niet dragend is, kun je het 'gratis' zelf doen. Anders dagje werk voor een klusjesman a 50 per uur? -> 400 euro?
Keuken plaatsen
-> alleen plaatsen of ook het aanschaffen van een keuken? ALs je zelf handig bent en een 2e hands keuken van markplaats haalt, kun je met 1000 euro klaar zijn, koop je een siematic keuken kan het ook zo 50.000 euro worden...
Vloer leggen(55m2)
-> laminaat van 10 euro de m2 (=550 euro + wat extra materiaal en gereedschap kopen = 1000 euro?) en zelf leggen met wat vrienden Of een gietvloer van 100 euro de m2 ?
Stuccen(30m2 ofzo)
Klein opppervlak, dus relatief duur. laten we 20 de m2 rekenen: 600 euro.

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een leuk huisje gezien maar er moet nog een hoop aan gebeuren. Hoe kom ik er achter hoeveel dat gaat kosten?
Dit ligt er maar net aan wat je wilt hebben. Vrijwel alles wat je hieronder noemt kun je van heel goedkoop tot zo duur je maar wilt krijgen. Zie de reacties hierboven over de keukenprijzen maar eens. Ook ligt het er maar net aan hoe handig je zelf bent. Een muurtje breken is niet voor iedereen weggelegd, maar zo moeilijk is dat nou ook weer niet ( :+ )
Het gaat om:
Aanleggen CV(3 ruimtes)
Via bijvoorbeeld http://www.cvketel-weetjes.nl/ kun je meer informatie vinden over de verschillende mogelijkheden en daarbij vrijblijvende offertes opvragen bij bedrijven bij je in de buurt.
Zoals ik al zei: dit kun je in principe prima zelf.
Keuken plaatsen
Via de Ikea keukenplanner krijg je al een goede indicatie van wat een Ikea-keuken kost. Dan heb je in ieder geval een beetje een idee wat het kost. Over het algemeen zijn keukens elders iets duurder, maar ook hier geldt dat je het zo gek kunt maken als je zelf wilt.
Vloer leggen(55m2)
Laminaat kost zo'n 5 tot 25 euro per m2 aan materiaal.
Massief hout is duurder. Een andere optie zijn plavuizen. Dan heb je ook nog de keuze voor vloerverwarming. Nogmaals; als je het wilt laten doen ben je weer meer kwijt.
Stuccen(30m2 ofzo)
Via http://www.stucadoor-weetjes.nl/ kun je weer net als voor de CV offertes aanvragen en alvast wat wensen op een rij zetten.
Het komt er op neer dat wij hier weinig kunnen zeggen over de te verwachten kosten als we niet weten wat je precies wilt. Succes in ieder geval!

7 april zelf het koopcontract ondertekend voor een bovenwoning in Utrecht. 30 september pas de overdracht....

• pingkiller
  • Laatst online: 18:00
Bedankt voor de reacties!
Hoewel ik niet echt opzoek was naar bedragen maar meer naar een manier waarop je achter die bedragen kan komen. Als ik het zo bekijk zijn de enige echt onduidelijk kosten, de kosten voor het aanleggen van CV. Zeker omdat de ketel op een plek moet komen waar nu nog geen gas+water zit.

Breng je dan een bod uit onder voorbehoud van de kosten van de gewenste verbouwingen? Dat je dan even de tijd hebt(en toegang tot het huis) om offertes e.d. op te vragen zodat je weet of je het geld hebt.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Valorian
Mooiste zou zijn als je tijdens een tweede bezichtiging (of derde bezichtiging) een CV monteur mee kan nemen die een globale prijs afgeeft voor die klus. Dat willen ze vast wel, want dat betekend dat ze kans maken op een opdracht. Uiteraard is dat onder voorbehoud.

Andere kosten kun je zelf redelijk goed inschatten denk ik. Op die manier kun je een bod doen waarbij je de verbouwing niet hoeft te noemen, maar wel onder voorbehoud van financiering. Binnen die financiering neem je dan vervolgens je kosten op voor verbouwing. Als je voor het totaalplaatje dan geen financiering krijgt kun je er alsnog onderuit. Overigens kun je volgens mij als koper altijd onder het verhaal uit binnen drie dagen na het tekenen van het voorlopige koopcontract.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:00
Valorian schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:29:
[...]

- Stuccen: 40m2 laten stuccen voor 600 euro. Dat is 15 euro per meter. Kan goedkoper, maar prijzen liggen altijd een beetje tussen de 12 en 18 euro geloof ik. Inclusief materiaal etc. En dan kan je nog kiezen of je het tijdens kantoortijden laat doen of in het weekend, als je begrijpt wat ik bedoel. Als is het verschil niet meer zo groot, btw op renovaties is per 1-10-2010 tijdelijk nog maar 6% (ipv 19%).
Stucen valt samen met schilderwerk al sinds 2000 onder het lage BTW tarief van 6% voor woningen die ouder zijn dan vijftien jaar.
Sinds september 2009 is dat zelfs uitgebreid en geldt het voor woningen ouder dan twee jaar.
http://www.eigenhuis.nl/V...ragen/Laag+BTW-tarief.htm

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Door de maatregel van onze regering wordt het BTW tarief voor verbouwen van 1 oktober t/m 1 juli 2011 verlaagd naar 6%

zie http://nos.nl/artikel/181...-tijdelijk-goedkoper.html

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• racoon

racoon

mooowwww

Als ik mij inschrijf voor een nieuwbouwwoning, is het dan zo dat alle deelnemers in een pot worden gestopt en dan tijdens de loting er een aantal gelukkig uit gehaald worden?

Of hoe gaat zo'n loting precies en kan je daar zelf nog iets aan doen?

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
racoon schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:36:
Als ik mij inschrijf voor een nieuwbouwwoning, is het dan zo dat alle deelnemers in een pot worden gestopt en dan tijdens de loting er een aantal gelukkig uit gehaald worden?

Of hoe gaat zo'n loting precies en kan je daar zelf nog iets aan doen?
Dit verschilt per project, vraag het eens na bij de verkopende makelaar

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Zijn die lotingen er nog steeds? Hier krijgen ze de nieuwbouw woningen niet verkocht.

• Kevinp
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:54:
Zijn die lotingen er nog steeds? Hier krijgen ze de nieuwbouw woningen niet verkocht.
Hier op 19 woningen 70 + inschrijvers (starterswoningen / eensgezinswoningen)

Als het via de gemeente gaat heeft iedereen iig evenveel recht (europees bepaald). Dus het is of loten of wie het eerst komt heeft geluk.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zo.. vannacht weer terug gekomen van vakantie ( even een weekje naar Egypte geweest :D ) en vandaag even een belletje naar onze adviseur gedaan, we kregen gelijk te horen dat de hypotheek is goed gekeurd :D

Nu nog een paar formuliertjes afronden en de notaris.. en dan 1 november de sleutel :D 8)

Oja.. huis is ook getaxeerd, en dat kwam goed uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door -Thunder- op 15-09-2010 19:21 ]

Blij Met Wilco

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:54:
De "echte" woningen worden hier meestal nog wel vrij vlot verkocht. De appartementen gaan hier wat minder hard (halfjaar naar oplevering staat misschien nog wel 30 tot 40 procent leeg). Is ook niet heel gek, als je kijkt naar wat ze tegenwoordig voor een casco opgeleverd nieuwbouw-appartementje van 75 vierkante meter willen hebben. Daar koop je haast een bestaande tussenwoning voor.

Dus voor de eensgezinswoningen is het soms nog loten, voor appartementen niet. (Ze zijn al lang blij als de helft verkocht is voordat het complex opgeleverd wordt.) :)

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:00:
[...] als je kijkt naar wat ze tegenwoordig voor een casco opgeleverd nieuwbouw-appartementje van 75 vierkante meter willen hebben. Daar koop je haast een bestaande tussenwoning voor.
Ik vind het ook vies tegenvallen wat je voor een bestaande tussenwoning moet neerleggen. Wij zijn nu ongeveer een half jaar serieus op zoek naar een tussenhuis met tuin in een fatsoenlijke woonwijk dichtbij het centrum van een stad (in de randstad). We begonnen met een budget van 275.000 (hypo inc evt verbouwing) en 100+m2. Inmiddels is het bijgesteld naar een hypotheek van ongeveer 330.000, 85m2+ en <5min fietsen vanaf station en centrum. Zelfs dat blijkt nog enorm lastig!

Óf onze eisen zijn echt veel te hoog (tuin, dicht bij centrum, goede buurt), óf ik zoek niet goed, maar ik word wel een beetje sip van wat je geld nog waard is tegenwoordig.

• Valorian
Baldertt schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:34:
[...]

Ik vind het ook vies tegenvallen wat je voor een bestaande tussenwoning moet neerleggen. Wij zijn nu ongeveer een half jaar serieus op zoek naar een tussenhuis met tuin in een fatsoenlijke woonwijk dichtbij het centrum van een stad (in de randstad). We begonnen met een budget van 275.000 (hypo inc evt verbouwing) en 100+m2. Inmiddels is het bijgesteld naar een hypotheek van ongeveer 330.000, 85m2+ en <5min fietsen vanaf station en centrum. Zelfs dat blijkt nog enorm lastig!

Óf onze eisen zijn echt veel te hoog (tuin, dicht bij centrum, goede buurt), óf ik zoek niet goed, maar ik word wel een beetje sip van wat je geld nog waard is tegenwoordig.
Tsja.. ik baalde ook van de hoeveelheid huis die je 'maar' krijgt voor je geld in de randstad, in redelijk tot goede wijk, in centrum. Maar vergeet twee dingen niet:

1. Als je in de randstad gaat wonen ga je in het meest gewilde deel van Nederland wonen. Wil je vervolgens ook nog in een goede wijk, én dicht op centrum én een tuin, dan heb je het dus over de meest gewilde woningen van het meest gewilde deel van NL. Daar hoort uiteraard een prijs bij. Door enkele consessies te maken kan die prijs flink naar beneden. Zo is wonen op 10 min fietsen van het centrum een stuk goedkoper, en hoeveel maakt dat nou eigenlijk uit.. Of een wijk kiezen die 'in de lift zit' ipv al als heel goed bekend staat. Maar goed, die consessies hangen van je eigen prioriteiten af. Hoe minder consessies je doet wat betreft locatie, hoe minder ruimte (zowel m2 woning als tuin) je zult overhouden..

2. Hoe duur het ook is, het is nog altijd een stuk betaalbaarder dan een paar jaar geleden. De prijzen zijn gezakt of gelijk gebleven de laatste jaren (uitzonderingen daargelaten) terwijl de koopkracht er voor vrijwel dsiedereen die niet werkloos is geworden gewoon op vooruit gegaan is. Normaliter stegen de prijzen in de randstad met procenten per jaar, dus wat dat betreft ben je nu spekkoper, zeker i.c.m. de relatief lage (t.o.v. 2007-2008) lage hypotheekrente. Enige risico is natuurlijk dat de prijzen verder dalen, maar dat terzijde.

3. Als je dan zo'n huis koopt waar je het over hebt, en je zet vervolgens de hypotheekrente / aflossing / etc. af tegen de huur die je normaal zou betalen voor iets vergelijkbaars, dan ben je waarschijnlijk nog altijd zeer goed af. Zeker aangezien er ook een hoop mensen zijn die een zelfde bedrag maandelijks ophoesten aan huur maar niet de mogelijkheid hebben om te kopen i.v.m. het niet krijgen van een hypotheek (bijv. door freelance aanstellingen, geen intentieverklaring, etc.).

Verwijderd

Zitten hier met spanning te wachten op de goedkeuring van de hypotheek van de koper van ons huis. Zodra dat doorgaat gaan de mensen van waar wij het huis kopen gehuurd zitten (weer afwachtende op hun volgende woning. Is frapant wat voor "treintje" er ontstaat met dingen die in goede volgorde in elkaar moeten vallen.
(dit is m;n eerste verkoop->nieuwe koop situatie).

Maargoed, vriendin is al druk met inpakken :)
(gister "gezellig" naar de ikea geweest ;) ).

• Baldertt
Valorian schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:46:
Tsja.. ik baalde ook van de hoeveelheid huis die je 'maar' krijgt voor je geld in de randstad, in redelijk tot goede wijk, in centrum. Maar vergeet twee dingen niet:

1. Als je in de randstad gaat wonen ga je in het meest gewilde deel van Nederland wonen. Wil je vervolgens ook nog in een goede wijk, én dicht op centrum én een tuin, dan heb je het dus over de meest gewilde woningen van het meest gewilde deel van NL. Daar hoort uiteraard een prijs bij. Door enkele consessies te maken kan die prijs flink naar beneden. Zo is wonen op 10 min fietsen van het centrum een stuk goedkoper, en hoeveel maakt dat nou eigenlijk uit.. Of een wijk kiezen die 'in de lift zit' ipv al als heel goed bekend staat. Maar goed, die consessies hangen van je eigen prioriteiten af. Hoe minder consessies je doet wat betreft locatie, hoe minder ruimte (zowel m2 woning als tuin) je zult overhouden..
Is natuurlijk helemaal waar, maar...
ivm onzekerheid op de markt zoeken we niet een huisje voor een jaar of 3, maar eerder voor een jaar of 10. Dan kom je automatisch in een wat duurder segment terecht. De huizen die ik tegenkom en die voldoen aan de checklist kosten al gauw rond de 4ton. Dat is gewoon teveel.
Aan de andere kant heb ik ook geen zin om een huis te kopen dat nu OK is, maar dat over 5 jaar echt niet meer voldoet (die situatie hebben we nu met ons huurhuis). Want wat doe je als de markt niet aantrekt in die 5 jaar?
Ik wil daarom op dat vlak niet teveel consessies doen.

Een huis wat verder weg is inderdaad een optie, maar ook weer niet te ver omdat we allebei met de trein naar ons werk gaan. Tenzij we in de stad gaan wonen waar we werken, maar dat heeft zeker niet onze voorkeur.
2. Hoe duur het ook is, het is nog altijd een stuk betaalbaarder dan een paar jaar geleden. De prijzen zijn gezakt of gelijk gebleven de laatste jaren (uitzonderingen daargelaten) terwijl de koopkracht er voor vrijwel dsiedereen die niet werkloos is geworden gewoon op vooruit gegaan is. Normaliter stegen de prijzen in de randstad met procenten per jaar, dus wat dat betreft ben je nu spekkoper, zeker i.c.m. de relatief lage (t.o.v. 2007-2008) lage hypotheekrente. Enige risico is natuurlijk dat de prijzen verder dalen, maar dat terzijde.
Weet ik niet hoor. Ik vraag regelmatig prijzen op bij het kadaster. Stijgingen van 20% of meer in 3a4 jaar kom ik regelmatig tegen (vraagprijs nu t.o.v. koopsom toen). Kan ook zijn dat de vraagprijs standaard hoger wordt ingezet? Dit scheelt ook heel erg per makelaar heb ik gemerkt.
De hypotheekrente staat idd wel laag. Dat is zeker een voordeel.
3. Als je dan zo'n huis koopt waar je het over hebt, en je zet vervolgens de hypotheekrente / aflossing / etc. af tegen de huur die je normaal zou betalen voor iets vergelijkbaars, dan ben je waarschijnlijk nog altijd zeer goed af. Zeker aangezien er ook een hoop mensen zijn die een zelfde bedrag maandelijks ophoesten aan huur maar niet de mogelijkheid hebben om te kopen i.v.m. het niet krijgen van een hypotheek (bijv. door freelance aanstellingen, geen intentieverklaring, etc.).
Mee eens, wat dat betreft zitten we goed, allebei WO opleiding en vast contract. Een paar maanden geleden hebben we geinformeerd wat we konden lenen, 350.000 was sowieso geen probleem bij de Rabo. Meer kan waarschijnlijk ook wel maar ik kijk liever naar de maandlasten. Bij 350.000 zit je al boven de 1000 euro netto (met NHG).

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

[...]

Zo hebben wij onze eisen ook moeten bijstellen.. ik wou heel graag een huis met een oprit of carport of garagebox.. maar dat wou gewoon niet lukken of wel.. maar dan kwam je in niet zon goede wijk terecht of een project huis waar we geen zin in hebben... soms moet je wat weg strepen.. wij hebben de oprit weg gestreept en voor een rustige straat gegaan :)

Blij Met Wilco

• Baldertt
-Thunder- schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:20:
Zo hebben wij onze eisen ook moeten bijstellen.. ik wou heel graag een huis met een oprit of carport of garagebox.. maar dat wou gewoon niet lukken of wel.. maar dan kwam je in niet zon goede wijk terecht of een project huis waar we geen zin in hebben... soms moet je wat weg strepen.. wij hebben de oprit weg gestreept en voor een rustige straat gegaan :)
Eisen die ik heb weggestreept tot nu toe:
jaren 30 huis
voortuin
minimaal 120m2 woonoppervlakte
grote achtertuin
loopafstand centrum
loopafstand station
maximale hypotheek 275.000
ruime moderne keuken
minimaal 100m2 woonoppervlakte
maximale hypohteek 300.000
minimaal 95m2 woonoppervlakte
minimaal 90m2 woonoppervlakte

en er komen er waarschijnlijk nog meer

• Valorian
Baldertt schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:19:
[...]

Is natuurlijk helemaal waar, maar...
ivm onzekerheid op de markt zoeken we niet een huisje voor een jaar of 3, maar eerder voor een jaar of 10. Dan kom je automatisch in een wat duurder segment terecht. De huizen die ik tegenkom en die voldoen aan de checklist kosten al gauw rond de 4ton. Dat is gewoon teveel.
Aan de andere kant heb ik ook geen zin om een huis te kopen dat nu OK is, maar dat over 5 jaar echt niet meer voldoet (die situatie hebben we nu met ons huurhuis). Want wat doe je als de markt niet aantrekt in die 5 jaar?
Ik wil daarom op dat vlak niet teveel consessies doen.

Een huis wat verder weg is inderdaad een optie, maar ook weer niet te ver omdat we allebei met de trein naar ons werk gaan. Tenzij we in de stad gaan wonen waar we werken, maar dat heeft zeker niet onze voorkeur.
Tjsa.. dat zijn dus keuzes. Ik ga ook met trein naar mijn werk, maar heb gekozen voor 5 min extra fietsen (dus 10 min van centrum (3 km) ipv 5 min (of 4x per uur een trein vanaf een ander station in de stad, doet er 3 min over ;) ) Die keuze heeft ervoor gezorgd dat ik andere dingen weer in stand heb kunnen houden, zoals een jaren dertig huis en een tuin, en parkeren voor de deur ;) .. een ander kiest voor dicht op centrum met alle voordelen en laat een andere prioriteit vallen. Het is wel iets om goed over na te denken, zeker als je koopt met het idee er 10 jaar te zitten. Dit heb ik zelf overigens ook gedaan, korte termijn kopen is geen realistisch uitgangspunt meer op dit moment.

[...]
Weet ik niet hoor. Ik vraag regelmatig prijzen op bij het kadaster. Stijgingen van 20% of meer in 3a4 jaar kom ik regelmatig tegen (vraagprijs nu t.o.v. koopsom toen). Kan ook zijn dat de vraagprijs standaard hoger wordt ingezet? Dit scheelt ook heel erg per makelaar heb ik gemerkt.
De hypotheekrente staat idd wel laag. Dat is zeker een voordeel.
Naar de kadaster stijgingen moet je niet kijken, daaraan kun je immers niet zien wat er in de tussenliggende jaren gebeurd is. Als je nu een huis koopt waar nieuwe vloeren, cv, plafonds, dubbel glas, badkamer en keuken in moet en je betaald 2 ton + 50.000 euro verbouwing, dan is het niet raar dat de woning 3 jaar later 50.000 euro meer waard is, en dus 20% gestegen. Je kunt niet aan het kadaster zien wat er allemaal gedaan is aan de woning. Met het stilstaan van de prijzen bedoelde ik de prijzen van woningen waar op zich niets mee gedaan was. Als iemand er flink in investeerd gaat de waarde natuurlijk wel omhoog. Maar een woning in exact dezelfde staat nu is evenveel of zelfs minder waard (even over het algemeen genomen) als 2, 3 jaar geleden.

[...]
Mee eens, wat dat betreft zitten we goed, allebei WO opleiding en vast contract. Een paar maanden geleden hebben we geinformeerd wat we konden lenen, 350.000 was sowieso geen probleem bij de Rabo. Meer kan waarschijnlijk ook wel maar ik kijk liever naar de maandlasten. Bij 350.000 zit je al boven de 1000 euro netto (met NHG).
Goed voor elkaar!

• Night-Reveller
  • Laatst online: 17-11 21:27
"Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten" is een vaak voorkomend syndroom bij huizenkopers. Wij wilden ook graag voor weinig hartje centrum, en dan lekker groot. Maar helaas zijn die onvindbaar. Wat ons goed uit de droom heeft geholpen is gewoon het maximale bedrag invullen in Funda en dan op "Zoek" te klikken: daar moet je het voor doen, daar moet uit kiezen. C'est ca!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

[...]

Leeuwendaal (wijk) in Rijswijk? 5 minuten fietsen vanaf station voorburg. 15 minuten fietsen naar den haag.
jaren 30 huizen :) met tuin. 5 minuten lopen naar de markt op zaterdag...

1 nadeel: Ik woon er ook :P

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Baldertt
Sparhawk schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:42:
Leeuwendaal (wijk) in Rijswijk? 5 minuten fietsen vanaf station voorburg. 15 minuten fietsen naar den haag.
jaren 30 huizen :) met tuin. 5 minuten lopen naar de markt op zaterdag...

1 nadeel: Ik woon er ook :P
Onze focus ligt op dit moment op Delft. Rijswijk hebben we nog niet gekeken, maar dat ligt er vlakbij natuurlijk. Leeuwendaal ziet er mooi uit, alleen zie ik alleen maar appartementen op funda lijkt het?

• Baldertt
Night-Reveller schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:35:
"Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten" is een vaak voorkomend syndroom bij huizenkopers. Wij wilden ook graag voor weinig hartje centrum, en dan lekker groot. Maar helaas zijn die onvindbaar. Wat ons goed uit de droom heeft geholpen is gewoon het maximale bedrag invullen in Funda en dan op "Zoek" te klikken: daar moet je het voor doen, daar moet uit kiezen. C'est ca!
350.000 euro = drie en een half miljoen dubbeltjes.... dat zijn er best veel vind ik

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Night-Reveller schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:35:
Eigenlijk moet je maximale bedrag + het bedrag wat je nog van de prijs denkt af te praten nemen. Als je dus tot bijvoorbeeld 300.000 ex k.k. te besteden hebt, kun je best tot 325.000 in de zoekopdracht opgeven.

.....

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Baldertt schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:14:
[...]

Onze focus ligt op dit moment op Delft. Rijswijk hebben we nog niet gekeken, maar dat ligt er vlakbij natuurlijk. Leeuwendaal ziet er mooi uit, alleen zie ik alleen maar appartementen op funda lijkt het?
Een eis van een "ruime moderne keuken", kun je gewoon meenemen in je prijs. Als je een huis voor 15K minder kan krijgen met een oude flutkeuken, kun je voor die 15K een behoorlijke keuken neerzetten. Met dan ook nog eens het voordeel dat je geen overdrachtsbelasting betaald over die 15K.

Kijk nog eens goed naar je eisen en bepaal wat je echt belangrijk vind, en wat wensen zijn ipv eisen.
Je ruime achtertuin en 5 minuten lopen van het station bijten elkaar namelijk nogal binnen het budget.

http://www.funda.nl/koop/...0-hugo-de-grootstraat-84/
Voldoet bijvoorbeeld aan behoorlijk wat van je eisen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

[...]

Tja, ik denk dat het vooral aan de eis "Randstad" ligt.

De eisen die jij noemt: tuin, fatsoenlijke buurt, dichtbij voorzieningen en 100+m2 (en dan nog een paar andere) hebben wij allemaal kunnen realiseren voor rond de 250k hypotheek.

Maarja, wij zitten niet in de Randstad.

Verwijderd

Volgens mij sluiten vooral de eisen 'volledig huis' (in plaats van appartement), 'grote tuin' en 'in het centrum' elkaar uit. Nu ben ik in Delft (ik begrijp dat het daarom gaat) wat minder bekend maar in Amsterdam, Den Haag of Rotterdam moet je toch wel echt heel goed zoeken wil je een huis dat aan al die eisen voldoet. Ze zijn er wel, maar dan zit je inderdaad gewoon echt weer in een hogere prijsklasse, inderdaad meer richting de 4+ ton die werd genoemd.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Gezien niets ons meer kan tegen houden, gezien alles goed gekeurd is...

Bij deze... ons nieuwe huis!

Afbeeldingslocatie: http://kletskrakers.nl/huisgekocht.jpg

Ter vervanging van ons hele oude huur huisje :
Afbeeldingslocatie: http://kletskrakers.nl/oudehuis.png

[ Voor 24% gewijzigd door -Thunder- op 16-09-2010 15:48 ]

Blij Met Wilco

• Valorian
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:19:
Volgens mij sluiten vooral de eisen 'volledig huis' (in plaats van appartement), 'grote tuin' en 'in het centrum' elkaar uit. Nu ben ik in Delft (ik begrijp dat het daarom gaat) wat minder bekend maar in Amsterdam, Den Haag of Rotterdam moet je toch wel echt heel goed zoeken wil je een huis dat aan al die eisen voldoet. Ze zijn er wel, maar dan zit je inderdaad gewoon echt weer in een hogere prijsklasse, inderdaad meer richting de 4+ ton die werd genoemd.
Rotterdam is goedkoop hoor, goedkoopste grote stad waar je je kan vestigen. Al appartementen van 100K, probeer dat maar is in U of A, dan heb je net een garagebox.

• racoon

racoon

mooowwww

-Thunder- schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:35:

[afbeelding]

[afbeelding]
mooi huisje veel plezier ermee, mooie vooruitgang ook.

• Valorian

Nice. Straat oogt wel erg burgelijk zo met al die zelfde voordeurtjes (die je waarschijnlijk niet mag veranderen omdat je anders de welstandscommissie op bezoek krijgt ;) ) maar gefeliciteerd! Ziet er goed onderhouden uit ook!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Volgens mij had ik al wel huizen gezien me een andere voordeur.... voor zo ver ik me herinner iig. :)
Ik denk eerder dat de deuren er nog in zitten omdat de woningen daar van de jaren 90 zijn, dus niet zo oud.

Blij Met Wilco

• Valorian
Mooie ruime woonkamer ook trouwens. Dat vond ik wel lastig bij jaren 30 huizen, daar zijn die standaard erg klein en een mooi uitgebouwde woning was dan meteen weer zeer prijzig. Heb uiteindelijk iets gevonden wat voor mij alleen prima is overigens. Vind zelf de woonkamer de belangrijkste kamer, je leeft daar toch het meeste, zeker als je ook je PC daar zet ;)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb een laptop dus ik zit overal haha :P
Maar wil wel weer een normale pc aanschaffen maar die gaat waarschijnlijk op de zolder staan als download bak ofzo voor films haha :P

Blij Met Wilco

• Baldertt
sanderb schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:32:
Een eis van een "ruime moderne keuken", kun je gewoon meenemen in je prijs. Als je een huis voor 15K minder kan krijgen met een oude flutkeuken, kun je voor die 15K een behoorlijke keuken neerzetten. Met dan ook nog eens het voordeel dat je geen overdrachtsbelasting betaald over die 15K.
Klopt, op zich is een bruine keuken die het verder wel doet best prima, daar kan ik het wel een paar jaar mee doen. Of een flutkeukentje en daar dan een goedkope keuken inzetten. De totale hypotheek van max 350K wordt daar alleen niet hoger door.
sanderb schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:32:
Kijk nog eens goed naar je eisen en bepaal wat je echt belangrijk vind, en wat wensen zijn ipv eisen.
Je ruime achtertuin en 5 minuten lopen van het station bijten elkaar namelijk nogal binnen het budget.

http://www.funda.nl/koop/...0-hugo-de-grootstraat-84/
Voldoet bijvoorbeeld aan behoorlijk wat van je eisen.
"Aan rustige weg" was ik nog vergeten als eis. Afgezien daarvan voldoet dat huis idd behoorlijk aan onze eisen :)

Betreffende wensen en eisen, onze no-go's zijn:
slechte buurt
aan drukke of doorgaande weg
geen buitenruimte
'onverkoopbaarheid'
naast/boven/tegenover winkels (zeker als ze ook 's avonds open zijn)
ver van centrum/station/voorzieningen
1 in een dozijn huis
groot verloop bij buurhuizen (bv huurappartementen)
te ver van regio delft-den haag-leiden (tenzij er 2 nieuwe leuke goedbetaalde banen bij zitten)

De rest is "wens".
We denken er aan om een aankoopmakelaar in de arm te nemen voor hulp bij het zoekproces (en de rest). Heeft iemand daar ervaring mee?

• Baldertt

[afbeelding]

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Ziet er goed uit, waar is dit?

• Rukapul
  • Laatst online: 18:18
Bij jaren '30 zit je al gauw aan een woningbreedte van slechts iets meer dan 5 meter (en ook vaak nog de pech dat nergens de kamer de volledige woningbreedte overspant). Persoonlijk gaat m'n voorkeur dan ook uit naar jaren '70 woningen en dan in het bijzonder degenen die breder zijn opgezet, bv 6.5m breed. In de jaren '80 en later zijn huizen (rijtjeswoningen) weer smaller geworden.

• Valorian
Rukapul schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:21:
Bij jaren '30 zit je al gauw aan een woningbreedte van slechts iets meer dan 5 meter (en ook vaak nog de pech dat nergens de kamer de volledige woningbreedte overspant). Persoonlijk gaat m'n voorkeur dan ook uit naar jaren '70 woningen en dan in het bijzonder degenen die breder zijn opgezet, bv 6.5m breed. In de jaren '80 en later zijn huizen (rijtjeswoningen) weer smaller geworden.
Dat is waar. Maar ik hou dan weer van de charme van jaren 30, glas in lood, mooi houtwerk, hogere plafonds, etc...

• Baldertt
Ik vind de charme van een jaren 30 huis ook super. En 5m vind ik al behoorlijk breed, ik woon nu in een huisje dat 3m45 breed is (gebouwd eind 19e eeuw).

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:35
baldertt, kijk eens naar de merenwijk in Leiden, voorbeeldje : http://www.funda.nl/koop/leiden/huis-47874278-kokkelbank-10/ (wij hebben een huis als deze gekocht, maar wat moderner ingericht en verbouwde begane vloer, ook zijn van de 2 kleine kamers 1 grote kamer gemaakt)

Er is een fietspad dat linea-recta naar het centraal station gaat, en centrum is minder dan 10 minuten fietsen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Valorian
Baldertt schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:17:

De rest is "wens".
We denken er aan om een aankoopmakelaar in de arm te nemen voor hulp bij het zoekproces (en de rest). Heeft iemand daar ervaring mee?
Baldertt, ik heb zeer positieve ervaring met een aankoopmakelaar, maar niet zo'n zin om weer een lang verhaal te typen. Ik kijk even of ik mijn oude post hier nog kan terugvinden ;)

EDIT: Gevonden, wat gedateerd maar geeft wel goed weer hoe ik geörienteerd heb en een aankoopmakelaar heb ervaren:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33668402

Mijn huis is 4,45 meter breed. Breedste deel van de woning is dus zo'n 4,4 meter, smalle deel 2,5 meter. In het brede deel zit nog een schouw, wel dichtgestuct, en openslaande deuren naar de tuin, en een opening naar de keuken (waar ik geen deur meer in doe). Dat beperkt de opties wat inrichting nogal, maar ben erg blij met het resultaat nu, post binnenkort wel wat foto's. Alleen een tv kan ik nergens echt kwijt zonder dat het lelijk midden in de huiskamer staat, maar omdat ik toch alleen films en series kijk ga ik voor de beamer! D.w.z., alleen een beamer aan het plafond en een uittrekscherm boven de schouw. Zou hou ik een rustig maar strak interieur zonder zo'n enorm zwart vlak in het midden, en heb ik tevens een thuisbioscoop als het nodig is :) .. Jammer alleen dat ik er nu pas mee kom, met het oog op kabelwegwerking enzo was het makkelijker geweest als ik daar iets eerder aan had gedacht ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Valorian op 16-09-2010 17:26 ]

Verwijderd

Valorian schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:47:
[...]

Rotterdam is goedkoop hoor, goedkoopste grote stad waar je je kan vestigen. Al appartementen van 100K, probeer dat maar is in U of A, dan heb je net een garagebox.
Weet ik. Ik woon zelf in Rotterdam (momenteel nog huur) en ik heb goed in kaart gebracht wat je hier aan koopwoningen hebt. Dat is inderdaad veel goedkoper dan in Amsterdam of Utrecht, en nog steeds significant goedkoper dan in Den Haag. Het 'probleem' van Rotterdam is dat je gewoon een hele grote hoop shit hebt (in de zin van: probleemwijken) met daartussen een paar 'eilandjes' goed: Kralingen-Oost, Blijdorp, Hillegersberg.

Nu vind ik het zelf niet zo'n probleem om in de buurt van een grote concentratie allochtonen te wonen maar er zijn genoeg mensen die daar problemen mee hebben, zeker het soort mensen dat op zoek is naar een koophuis; daarom zijn de huizenprijzen in Rotterdam denk ik zo laag. Het percentage allochtonen in Den Haag en Amsterdam ontloopt dat van Rotterdam niet zoveel, maar ze zijn daar beter 'weggestopt'. In Rotterdam is ook het centrum gewoon een soort probleemwijk.

Je kunt in Rotterdam voor 250-260K inderdaad wel een appartement krijgen in Blijdorp van 130+ m2, 4 of 5 kamers, met alle originele 'jaren-dertig' details waar makelaars en yuppen altijd zo op geilen (plafonddetails, paneeldeuren, glas-in-lood, kamer-en-suite, ....) en bovendien in goede onderhoudsstaat met een keuken en badkamer die je er in elk geval niet meteen uit wilt breken.

Leuk aan Blijdorp is dat het architectonisch cq stedenbouwkundig wel leuk is: o.a. het complex de Eendracht en het complex Centraal Plan van J.H. van den Broek (beiden Rijksmonument), typisch modernistische stedenbouwkundige opzet van de wijk et cetera. Dat heb je in Rotterdam sowieso veel: denk bijv. ook aan Spangen, waarvan de opzet van J.J.P. Oud is en dat echt wereldberoemd is (in Nederland heeft het vooral de naam van een pauperwijk). Ook het Justus van Effenblok (Rijksmomument en ook in alle internationale architectuurboeken te vinden) gaan ze nu weer opknappen en die woningen gaan in 2012 in de verkoop.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 18:28 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Wat zijn die huizen in Nederland eigenlijk duur! In Belgie is het toch allemaal stukken goedkoper.

Ik weet niet of het hier in de randstad echt zo duur is, maar waar wij wonen (vlakbij Roeselare / Kortrijk) valt het reuze mee. Voor +/- 170k heb je een tussenwoning met tuin, garage, oprit, voortuin,...

Echt een gigantisch verschil met Nederland.

Twitter

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Voor mensen denken dat men huis een 10 in dozijn is, dat is hij zeker niet :D
Want als je heel goed kijkt naar het fototje van de keuken ( de rechter waar je de trap ook ziet ).. dan zie je boven in een hoekje.. juist ja een fide! Waar je de woonkamer en de keuken in kunt kijken :D Boven zijn de kamers door de fide niet zo heel groot maar dat maakte ons niet zo uit, we vonden het juist erg gaaf dat het er in zit :D

[ Voor 5% gewijzigd door -Thunder- op 16-09-2010 19:47 ]

Blij Met Wilco

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:35
Een vide dus ;) Ons huis heeft ook een vide in het midden, we waren er direkt verliefd op ;) vanaf de begane grond kijk je zo meer dan 10 meter omhoog naar het dak :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ja vide dus :P En dat terwijl ik met spellings controle werk hier :P

Hier kijk je inderdaad ook naar het dak ( met dakraam ( Die open kan, maar je niet bij kunt komen _O- ) ). Heel handig.. kuch

Blij Met Wilco

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er natuurlijk wel netjes uit.

Maar waar is de douche ?
Of mag je douchen in bad ? :+

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Douche is er wel hoor maar die foto is op de helft van de badkamer genomen, ik moest een selectie maken van een paar plaatjes.. er zit nog een hangkast in, de wasmachine, de droogtrommel, een douchecabine.. zit er allemaal in ;)

Blij Met Wilco

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
-Thunder- schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:10:
Douche is er wel hoor maar die foto is op de helft van de badkamer genomen, ik moest een selectie maken van een paar plaatjes.. er zit nog een hangkast in, de wasmachine, de droogtrommel, een douchecabine.. zit er allemaal in ;)
Gelukkig maar.
Douchen in bad is zo hotel achtig ;)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ja klopt ja, was net een week in Egypte en moest het daar ook.. je moet gewoon opletten dat je niet uitglijd :X

Zou straks sowieso weer wennen zijn, in men huidige huis is de badkamer beneden en boven zelfs geen toilet :P

Blij Met Wilco

Verwijderd

Ik heb een vraag over het gebruik van een ING creditcard, de ING Card. Die gebruik ik om af en toe via internet iets te betalen. Ik ben al maanden schoon. 2 jaar geleden stond er a.h. einde van elke maand nog gemiddeld zo'n 900 euro om af te lossen.
Mijn vraag is wanneer er het gebruik ervan mee wordt gewogen in het verkrijgen van een hypotheek. En wanneer er een BKR-registratie plaats heeft gevonden.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zelf hebben wij een creditcard van de ICS en die staat op het moment ook als 'gebruikt' dus een uitstaand saldo, als je gewoon altijd netjes hebt terug betaald staat je wel BKR ingeschreven ( Sta je trouwens al als je een gsm abonnement hebt ) maar bij ons gaf het geen enkel probleem, het was zelfs niet nodig om die eerst compleet afgelost te hebben ( gaat trouwens niet om een gek hoog bedrag oid ), kortom, als je altijd netjes alles betaald hebt sta je als het goed is niet negatief ;)
In jouw geval, ga gewoon even langs een adviseur en laat je rustig informeren.

1 tip : houd niets achter, je houd de adviseur er niet mee voor de gek maar je zelf ;)

Edit : Het zou er vast en zeker trouwens ook aan liggen wat voor hypotheek je neemt, wij hebben een hypotheek genomen die nog iets van 30/40k onder onze max ligt ;) Bewust gedaan omdat we er niet tot onze nek in willen zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door -Thunder- op 16-09-2010 23:28 ]

Blij Met Wilco

Verwijderd

Bedankt Thunder.
Als men alleen al vanwege een GSM-abonnement een BKR-registratie krijgt, dan zullen er dus duizenden huizenkopers zijn met zo'n registratie. De vraag wordt dan, wanneer zo''n registratie problemen gaat opleveren met een hypotheekverstrekking in aanvraag. Natuurlijk kan en moet ik eens bij een adviseur langs gaan, maar zo'n forum is een handige informatiebron.
Er staat nu dus niets uit. Alles is betaald. In hoeverre speelt dat verleden dan mee, als het bovendien om normaal betalingsgedrag gaat waarvoor zo'n creditcard juist bedoeld is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 23:36 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als je ooit iets echt goed fout hebt gedaan, wat een negatief BKR opgeleverd heeft zit je daar 5 jaar aan vast. Ik wist het zelf ook niet eens of ik negatief of positief zou zijn, heb namelijk een keer flinke trammelant gehad met KPN, hun telkens beweren dat ik niet zou hebben betaald terwijl het toch echt op mijn bankafschrift stond :? dat was voor ons ook ff spannend. Maar bij ons is alles 100% soepel gegaan met alles, geen hikjes of stotjes.. alles ging gewoon in 1 keer goed :)

Als je het echt zeker wilt weten van de BKR ( kwam ik laatst achter ) kan je dat ook opvragen, ik weet zo alleen niet even waar het was, zou je even moeten googelen.

Blij Met Wilco

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:17:
Ik heb een vraag over het gebruik van een ING creditcard, de ING Card. Die gebruik ik om af en toe via internet iets te betalen. Ik ben al maanden schoon. 2 jaar geleden stond er a.h. einde van elke maand nog gemiddeld zo'n 900 euro om af te lossen.
Mijn vraag is wanneer er het gebruik ervan mee wordt gewogen in het verkrijgen van een hypotheek. En wanneer er een BKR-registratie plaats heeft gevonden.
Ligt aan 't contract wat je hebt met ICS.
Heb het toevallig zelf net aan de hand gehad. Bij mij stond die dus bij de BKR als een krediet van 2500euro op, heb 'm opgeheven nu,
Je kan 'm ook zonder BKR registratie hebben, dan moet je 'm iedere maand aflossen. Dus (simpelweg) als je 500euro betaald met de kaart, moet je volgende maand 500 euro dokken (plus wat kosten/rente etc).
Als je ;'m op "afbetaling" hebt (wat bij mij ineens gewijzigd was) dan staat die kaart als 2500euro krediet bij BKR, hoeft overigens niet altijd een probleem te zijn als je hem netjes aflost, alleen trekt ieder krediet wat je mag hebben, je max. hypotheek nogal naar beneden.

Wat ik frapant vind zijn BKR registraties van telefoon abbo's ?? heb er 2 en geen een staat bij BKR ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 02:01:
[...]

Heb het toevallig zelf net aan de hand gehad. Bij mij stond die dus bij de BKR als een krediet van 2500euro op, heb 'm opgeheven nu,

Wat ik frapant vind zijn BKR registraties van telefoon abbo's ?? heb er 2 en geen een staat bij BKR ??
1. Je zegt het zelf a.d.hand gehad te hebben: bedoel je dat de hypotheekverstrekker er bij jou een punt van maakte?
2. Hoe ben je erachter gekomen dat de 2 telefoon abo's bij jou geen BKR-registratie hebben? Zelf of via je adviseur?

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:33:
Bedankt Thunder.
Als men alleen al vanwege een GSM-abonnement een BKR-registratie krijgt, dan zullen er dus duizenden huizenkopers zijn met zo'n registratie. De vraag wordt dan, wanneer zo''n registratie problemen gaat opleveren met een hypotheekverstrekking in aanvraag. Natuurlijk kan en moet ik eens bij een adviseur langs gaan, maar zo'n forum is een handige informatiebron.
Er staat nu dus niets uit. Alles is betaald. In hoeverre speelt dat verleden dan mee, als het bovendien om normaal betalingsgedrag gaat waarvoor zo'n creditcard juist bedoeld is.
ik heb mijn creditcard bij ING omgezet naar gelijk maandelijks volledig afbetalen.
dan staat hij niet meer bij BKR geregistreerd en heb je nog wel de voordelen van een CC.
(waar ik hem voor gebruik: tolpoorten buitenland, parkeren, internet etc.)

Tijd van werken, tijd van rusten

• Valorian
Volgens mij ontstaat hier verwarring over wat een BKR-registratie is. De een zegt dat je bij het afsluiten van een GSM abo of het nemen van een creditcard al een registratie hebt, en ander niet, de een ziet dit als problee , de ander niet. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik weet wel dat BKR met codes werkt. Als je wanbetaler bent (en dat is dus iets anders dan gewoon een creditcard of gsm abo hebben) komt er een negatieve registratie, een code a, b, c, etc. Maar zolang je altijd netjes betaald of hooguit wat achterstand hebt gehad maar niet tot aan incassobureau's etc. toe krijg je echt geen hypotheekproblemen. Wat wel kan is dat als je helemaal aan je max gaat zitten ze je vragen om je creditcard op 0 te krijgen, af te sluiten en je moet aanvragen om op je lopende rekening ook niet meer rood te mogen staan.

Met een slag om de arm: volgens mij kun je onmogelijk een BKR code krijgen die als negatief wordt gezien door hypotheekverstrekkers zonder dat de BKR dit ook echt schriftelijk aan je mededeelt. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
-Thunder- schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:55:
Ja vide dus :P En dat terwijl ik met spellings controle werk hier :P

Hier kijk je inderdaad ook naar het dak ( met dakraam ( Die open kan, maar je niet bij kunt komen _O- ) ). Heel handig.. kuch
Voor mij zou een vide juist een not-done zijn, mijn schoonouders hebben er ook één, maar wat een bak herrie kan dan een klein regenbuitje veroorzaken zeg! Kan natuurlijk ook aan het soort glas liggen wat erin zit? Maar ik zou er gek van worden.

Life is what happens while you're busy making other plans

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Valorian schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:55:
Volgens mij ontstaat hier verwarring over wat een BKR-registratie is. De een zegt dat je bij het afsluiten van een GSM abo of het nemen van een creditcard al een registratie hebt, en ander niet, de een ziet dit als problee , de ander niet. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik weet wel dat BKR met codes werkt. Als je wanbetaler bent (en dat is dus iets anders dan gewoon een creditcard of gsm abo hebben) komt er een negatieve registratie, een code a, b, c, etc. Maar zolang je altijd netjes betaald of hooguit wat achterstand hebt gehad maar niet tot aan incassobureau's etc. toe krijg je echt geen hypotheekproblemen. Wat wel kan is dat als je helemaal aan je max gaat zitten ze je vragen om je creditcard op 0 te krijgen, af te sluiten en je moet aanvragen om op je lopende rekening ook niet meer rood te mogen staan.

Met een slag om de arm: volgens mij kun je onmogelijk een BKR code krijgen die als negatief wordt gezien door hypotheekverstrekkers zonder dat de BKR dit ook echt schriftelijk aan je mededeelt. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
Dat laatste is niet waar, ik heb een BKR registratie gehad zonder dat ik daar een melding van kreeg (buiten de aanmaningen om....) En zodra deze omgezet is naar "betaald weer netjes" blijft die code nog 5 jaar staan. Alle normale BKR registratie's kunnen invloed hebben op de hoogte van je hypotheek (als je een persoonlijke lening hebt van 50.000 euro staat die in BKR en zal een hypotheekverstrekker dat meenemen in de hoogte van het nog te lenen bedrag

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:00
Informatie mbt BKR kun je heel simpel op de site van BKR zelf lezen.
BKR registratie kan overigens ook in je voordeel werken, zie het vetgedrukte gedeelte hieronder.

http://www.bkr.nl/MeestGesteldeVragen.aspx?pid=77
Sta ik bij BKR? Ik heb niet eens een lening
Hebt u een krediet afgesloten waarvan u minimaal drie maanden gebruik kunt maken? Ligt het bedrag waarover u kunt beschikken tussen de € 500 en € 175.000? Of hebt u een gsm-abonnement bij een organisatie die bij BKR is aangesloten? Dan bent u, net als 10,8 miljoen andere consumenten, bekend bij ons. Prepaid telefoonkaarten zijn niet bij ons bekend.
Iedereen die bij ons bekend is, heeft één of andere vorm van krediet. Wij informeren over het leen- en aflosgedrag van deze kredieten. Denk bijvoorbeeld aan een krediet bij een thuiswinkelorganisatie, een creditcard of een kredietlimiet op de betaalrekening.

Hoe groot is de zwarte lijst van BKR
Er bestaat geen zwarte lijst van BKR. Alle consumenten die gebruik maken van een krediet, zijn bekend bij ons. Dus niet alleen mensen met een betalingsachterstand. 94% van de consumenten dat bij ons bekend is, komt zonder problemen de betalingsverplichtingen na. De BKR-informatie kan in hun voordeel werken. Het laat een deelnemer zien dat zij altijd aan hun betalingsverplichtingen hebben voldaan.

• Valorian
Een andere optie om snel te achterhalen of je een BKR-registratie hebt die van invloed is op je hypotheekmogelijkheden is even een advies-gesprek aanvragen via ING-bank, het eerste wat ze je dan vragen is je persoonlijke gegevens waarna je in de wacht wordt gezet omdat ze je BKR-registratie ter plekke opvragen :)

• Rukapul
  • Laatst online: 18:18
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:36:
Informatie mbt BKR kun je heel simpel op de site van BKR zelf lezen.
BKR registratie kan overigens ook in je voordeel werken, zie het vetgedrukte gedeelte hieronder.

http://www.bkr.nl/MeestGesteldeVragen.aspx?pid=77

[...]
En 94% van de inwoners van een dictatuur hebben ook nergens last van.
En 99.99% van de makers van WC-eend adviseren WC-eend.

Maargoed, dit is een separate discussie waard :Y)
Valorian schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:06:
Een andere optie om snel te achterhalen of je een BKR-registratie hebt die van invloed is op je hypotheekmogelijkheden is even een advies-gesprek aanvragen via ING-bank, het eerste wat ze je dan vragen is je persoonlijke gegevens waarna je in de wacht wordt gezet omdat ze je BKR-registratie ter plekke opvragen :)
Rabobank idem. Grappig (dus niet) overigens dat beide banken hier vrijwel zeker de wet mee overtreden.

[ Voor 33% gewijzigd door Rukapul op 17-09-2010 10:15 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

frumper schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:06:
[...]

Voor mij zou een vide juist een not-done zijn, mijn schoonouders hebben er ook één, maar wat een bak herrie kan dan een klein regenbuitje veroorzaken zeg! Kan natuurlijk ook aan het soort glas liggen wat erin zit? Maar ik zou er gek van worden.
Scheelt dat wij waren kijken daar terwijl het regende, beide 2 keren zelfs haha :P Mij is niet opgevallen dat er extra lawaai is :)

Blij Met Wilco

• Baldertt
Valorian schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:15:
Baldertt, ik heb zeer positieve ervaring met een aankoopmakelaar, maar niet zo'n zin om weer een lang verhaal te typen. Ik kijk even of ik mijn oude post hier nog kan terugvinden ;)

EDIT: Gevonden, wat gedateerd maar geeft wel goed weer hoe ik geörienteerd heb en een aankoopmakelaar heb ervaren:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33668402
Goed verhaal.
Wij hebben een kennis met makelaarservaring die een paar keer is meegeweest. Dat was heel fijn, maar nu willen we eigenlijk nog een stap verder en ook de zoekopdracht bij een (echte) aankoopmakelaar uitzetten.
We weten wel ongeveer wat we willen (zie no-go's en wensen hierboven), maar hebben het gevoel dat we dat zelf niet zomaar gaan vinden. Een aankoopmakelaar weet sowieso eerder wanneer huizen op de markt komen, maar kan denk ik ook beter inschatten of een huis iets is wat wij zoeken.
Tot nu toe baseren we namelijk alles op foto's van funda of lokale makelaarssites. Als we dat wat vinden gaan we door de buurt lopen en naar binnen gluren en als we het dan nog steeds leuk vinden plannen we een bezichtiging.
Het enige huis dat we tot nu toe echt leuk vonden (en ook een bod op hebben gedaan) hebben we "toevallig" tijdens een open-huizenroute bezichtigd. De foto's op funda spraken ons namelijk totaal niet aan, maar omdat het toch op de route lag gingen we wel even kijken. We waren meteen verkocht maar uiteindelijk ging het niet door omdat de verkopers niet wilden zakken in prijs en wij niet wilden stijgen. Een aankoopmakelaar kan denk ik beter van te voren inschatten of een huis iets is dat we zoeken of niet.
Ik hoop er stiekem ook een beetje op dat een aankoopmakelaar met nieuwe inzichten komt en/of met huizen waar we zelf niet aan gedacht hebben. En dat daar dan vervolgens ons droomhuis tussen zit :)
Wordt vervolgd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 07:50:
[...]
1. Je zegt het zelf a.d.hand gehad te hebben: bedoel je dat de hypotheekverstrekker er bij jou een punt van maakte?
Ja ik moest het krediet weghebben en daarvoor hoef je niet perse aan je max. hypo te zitten.
Ieder krediet/maandlast trekt je max.hypo enorm naar beneden.
2. Hoe ben je erachter gekomen dat de 2 telefoon abo's bij jou geen BKR-registratie hebben? Zelf of via je adviseur?
Meekijken op het scherm van de adviseur als die je BKR tevoorschijn tovert, lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 10:59 ]

• Valorian
Baldertt schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:49:
[...]

Het enige huis dat we tot nu toe echt leuk vonden (en ook een bod op hebben gedaan) hebben we "toevallig" tijdens een open-huizenroute bezichtigd.
Volgens mij is er begin oktober weer zo'n openhuizen route ;)

EDIT: 9 oktober dus

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 17-09-2010 11:05 ]

• Baldertt
Valorian schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:04:
[...]
Volgens mij is er begin oktober weer zo'n openhuizen route ;)

EDIT: 9 oktober dus
I know, "helaas" dan ben ik op vakantie... :)

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:29
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:57:
[...]

Ja ik moest het krediet weghebben en daarvoor hoef je niet perse aan je max. hypo te zitten.

[...]

Meekijken op het scherm van de adviseur als die je BKR tevoorschijn tovert, lijkt me.
Je kan ook via de bank voor 5 euro o.i.d. een overzicht van je BKR opvragen (krijg je post van BKR). Op die manier zag ik dat me telefoon abonnement geregistreerd was.

• Valorian
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:57:
[...]

Moest je het krediet helemaal weghebben als in op nul en vervolgens de optie stopzetten (d.w.z. creditcard opzeggen en rood staan uitzetten)?

Ik had zelf wel alles min of meer op 'nul', maar hoefde (in tegenstelling tot sommige kennissen) niet mijn roodsta optie op te zeggen noch mijn creditcard stop te zetten. Heb ook gewoon nog aankopen gedaan in die periode en nooit problemen gehad. Met creditcard en rood staan zou ik tot -3,5K kunnen dus dat valt ook te overzien. Bovendien had ik tegelijkertijd ook nog spaargeld staan op dezelfde rekening.

Verwijderd

@maui71 en @funkylicous bedankt.
Dat krediet kan ik sowieso wel opzeggen want ik doe er nauwelijks iets mee en die 5 euro betalen a.d.bank voor BKR-info lijkt me een goed voornemen.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wat ons verteld was.. dat we onze krediet weg konden werken. en als de hypotheek rond is kan je hem zo weer aan vragen, maar achteraf hoefden we helemaal niets te regelen.... het ligt er denk ik allemaal aan hoe en wat. Misschien kwam het ook wel dat de de krediet bij ING hebben lopen en de hypotheek ook :?

Blij Met Wilco

Pagina: 1 ... 46 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.