Laat ik het dan nog even verduidelijken.
Ik ben direct bij de RABO bezig, de tussenpersoon zoekt zelf wat uit (op dit moment ING).
Ze weten qua maandlasten en voorwaarden niets van elkaar, tenminste, niet van mij in ieder geval.
Ik heb beiden alleen verteld dat ik op meerdere paarden wed.
Dus dat matchen zal hier niet op gegaan zijn.
Wat ze er meestal niet bij vertellen is dat om de hypotheek daar te krijgen je ook al je bank- en verzekeringszaken (Interpolis) bij hun moet afsluiten. Op die manier verdienen ze weer geld aan je en heb je een boetebeding op je rente mocht je je verzekeringen elders afsluiten.
Ook bij herziening van de rente na de rentevaste periode ben je bij hun flink aan de beurt, vooral met producten die niet zo makkelijk van bank te switchen zijn.
Dat het bij Interpolis moet was mij al bekend, dat vind ik echter geen probleem.
Ik neem toch alleen maar de ORV, daar maak ik mij niet zo druk over.
Het meest maak ik mij nu zorgen over de voorwaarden wanneer we het huis zouden willen verkopen.
ING geeft duidelijk aan dat je gewoon max 3% moet lappen (voordeelhypotheek ofzo).
RABO geeft aan dat je bij verhuizing van alle personen geen boete hebt. In de voorwaarden staat dan iets over juridische verhuizing dus ik moet nog even kijken of dat inhoudt dat ik het huis gewoon verkoop of dat ik er uit gezet wordt door wat voor reden dan ook.
De hele Radar hetze tegen tussenpersonen zorgt ervoor dat straks iedereen weer alle banken af moet gaan voor offertes en dat zij weer royaal provisies voor zichzelf gaan schrijven.
Wat heeft Radar hiermee te maken?
Mijn ervaring is tot nu toe dat de bank zelf de offerte binnen 1 a 2 dagen geleverd had waar de tussenpersoon er een volledige week over deed.
De argumentatie van de tussenpersoon mist: "Waarom ING?", "Nou uhm, lage maandlasten en voorwaarden enzo...". Meer kreeg ik er niet uit dus dat ga ik nogmaals proberen.
De tussenpersoon heeft een voordeelhypotheek nodig om lager uit te komen dan de eerste de beste offerte van de bank.
Als de offerte dan bij ze binnen is moet ik er dagen achteraan bellen om hem per e-mail te ontvangen. Ze willen liever niet sturen maar gewoon een gesprek voeren. Dat vind ik best maar ik voer geen gesprek als ik de offerte nog niet gezien heb. Dan bedenk ik de vragen niet allemaal op tijd.
Daarbij is de verzekeraar er een uit het buitenland, op zich schijnt dat niet erg te zijn.
Echter hebben wij aangegeven dat wij gewoon bekende, Nederlandse partijen willen. Beetje raar om dan met een buitenlandse verzekeraar aan te komen zetten.
Dus tsja, ik weet het niet zo goed.
Het vertrouwen is niet zo groot meer. Kan de kwaliteit van mijn tussenpersoon zijn, misschien zijn mijn verwachtingen te hoog.
Maar op deze manier ga ik dus inderdaad gewoon direct naar de bank.
thejoker80 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:41:
Heb nu interesse in een huis(vrijdag bezichtiging) dat volgens Funda 4,5 maand te koop staat. Echter volgens miljoenhuizen.nl staat het al van december 2008 te koop.
Er vanuitgaande dat miljoenhuizen betrouwbaar is, is de vraagprijs vanaf december 2008 nooit omlaag gegaan. inmiddels staat het huis leeg(we zijn er langsgereden) en vragen ze 292k (volgens mij een aardig te hoge vraagprijs). Wat zou een (eventueel) mooi openingsbod zijn. Hierbij er vanuit gaan dat we nu een prima (huur)huis hebben en er met erg veel plezier wonen(net een jaar). We hoeven dus absoluut niet weg maar als we voor een mooie prijs een leuk huis kunnen kopen doen we dat natuurlijk graag

Op Funda worden huizen er vaak opnieuw opgezet, dan begint de teller opnieuw.
[
Voor 12% gewijzigd door
Gonadan op 14-10-2009 08:54
]