Ervaring met huis kopen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 85 Laatste
Acties:
  • 533.737 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Exirion

Gadgetfetisjist

HenkS schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:42:
daar heb ik vorige week een bod op gehad, die mensen zijn nu aan het kijken of ze de financiering rondkrijgen voordat ze een tegenbod doen..

dus spannend en leuk :)
Da's best rap, want volgens mij (funda) staat het nu 2.5 maand te koop?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 18:32

HenkS

Da_king alias HenkS

Exirion schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:04:
[...]

Da's best rap, want volgens mij (funda) staat het nu 2.5 maand te koop?
yup klopt

tja normaliter woon ik in een complex waar het in 2-3 weken weg was (serieus) 10 min lopen van de stad, naast het park, goede vereniging en grote appartementen....

maar ja, nu is het ff anders, als deze niet doorgaat kan het nog lang gaan duren... spannend dus :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HenkS schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:05:
tja normaliter woon ik in een complex waar het in 2-3 weken weg was (serieus) 10 min lopen van de stad, naast het park, goede vereniging en grote appartementen....
Ik precies hetzelfde. Ik zit tussen TUe, Rabobank, Kruisstraat en station in. Alles om de hoek en tot 2 jaar geleden vloog alles hier binnen maximaal 1 a 2 maanden weg. Nu wacht ik al 13 maanden :|

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:12

MrScratch

I am rubber, you are glue

Exirion schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:07:
[...]

Ik precies hetzelfde. Ik zit tussen TUe, Rabobank, Kruisstraat en station in. Alles om de hoek en tot 2 jaar geleden vloog alles hier binnen maximaal 1 a 2 maanden weg. Nu wacht ik al 13 maanden :|
Maar, heb je wel kijkers gehad of is het helemaal stil? Ik hoor soms verhalen van mensen die hun huis te koop hebben en waar er echt gewoon niemand komt kijken. Dat zijn de verhalen waar ik soms wat angstig van wordt.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MrScratch schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:52:
Maar, heb je wel kijkers gehad of is het helemaal stil? Ik hoor soms verhalen van mensen die hun huis te koop hebben en waar er echt gewoon niemand komt kijken. Dat zijn de verhalen waar ik soms wat angstig van wordt.
Ik heb nu 4 bezichtigingen gehad in al die tijd. Moet ik er wel bij zeggen dat het echt een startersappartement is. Voor starters is het in deze regio momenteel moeilijk om uberhaupt een baan met meer dan een jaarcontract te krijgen en de financiering is vervolgens ook lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht! Ik ben dat wachten wel zat! Nog steeds niets gehoord over mijn hypotheek en vrijdag is al datum van passeren! Ik heb gebeld, maar ze weten nog niets. Krijg vandaag een telefoontje met het antwoord. Wat moet ik doen als ze de aanvraag niet honoreren? De ontbindende voorwaarden zijn verlopen en het is tekort dag om nog een aanvraag te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Asiana sterkte met de stress door de hypotheekverstrekker.

Gewoon achteraan blijven bellen, minimaal 2 keer per dag.
Zelf de telefoonnummers vragen van de verstrekker enz.

Heb zelf vorige week donderdag na 2,5 week na indienen gehoord dat de stukken verstuurd waren naar de notaris. En ontvangen door de notaris.
Maar heb dan ook wel bijna dagelijks gebeld. De hypotheker zei namelijk dat alles binnen 5 werkdagen moest kunnen. Maar uiteraard gaat er vanalles fout.
Donderdag passeren bij de Notaris, laatste spannende stuk in de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amafi schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:34:
Asiana sterkte met de stress door de hypotheekverstrekker.

Gewoon achteraan blijven bellen, minimaal 2 keer per dag.
Zelf de telefoonnummers vragen van de verstrekker enz.

Heb zelf vorige week donderdag na 2,5 week na indienen gehoord dat de stukken verstuurd waren naar de notaris. En ontvangen door de notaris.
Maar heb dan ook wel bijna dagelijks gebeld. De hypotheker zei namelijk dat alles binnen 5 werkdagen moest kunnen. Maar uiteraard gaat er vanalles fout.
Donderdag passeren bij de Notaris, laatste spannende stuk in de aankoop.
Thx! Ik ben al twee weken iedere dag aan het bellen. Echt niet normaal meer. NU moeten alle stukken compleet zijn. En er zouden geen redenen moeten zijn om de aanvraag niet te honoreren, maar ik knijp hem stiekem toch! Zeker nu alles zo moeizaam gaat! Alles moet vandaag binnen zijn bij de notaris anders ga ik big problems krijgen! Die verrekte verstrekker beoordeelt niet het gehele dossier, maar steeds een klein stukje en daar baal ik van....! STRESSKIP |:(

De hypotheker zei mij 2 weken geleden dat alles in orde was. En toen bleek een dag later dat de verstrekker toch meer info nodig had... :o

Alles wordt ook de 1ste bezorgd bij mn nieuwe huis...moet dat afbellen als het allemaal vandaag niet gaat lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

tja alles met hypotheken enz is niet iets voor mensen die slecht met stress kunnen omgaan haha.. nu zelf ook.. huis in belgie gekocht (althans koopovereenkomst is getekend)

zou ik vanmiddag kunnen tekenen bij de bank, echt alles geregeld, alles wat goed, bellen ze me doodleuk op dat ze toch graag een waardebepaling van mijn huidige huis willen hebben.

lekker is dat... net alsof ik mijn agenda ff op de kop kan gooien alsof het niks is, maar ja... hoeveel keus heb je he... dus waardebepaling opgevraagd en afspraak tot vrijdag verzet :(

hadden ze ook wel eerder kunnen bedenken dat ze die eventueel nodig zouden hebben.....

voor mijn huidige huis komt morgen iemand voor de 2e x kijken overigens (overigens ook al de 9e kijker) maar deze heeft het bod dus uitgebracht. al zie ik dit verhaal ook wel stranden op de financieren, want het is iemand van mijn leeftijd, en die moet straks toch wel een financieren op 1 salaris rond krijgen van rond de 235000,- (dan moet je toch aardig veel verdienen)... dus spannend allemaal

en inderdaad> je moet echt overal achteraan blijven bellen, dag na dag na dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
HenkS schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:02:
voor mijn huidige huis komt morgen iemand voor de 2e x kijken overigens (overigens ook al de 9e kijker) maar deze heeft het bod dus uitgebracht. al zie ik dit verhaal ook wel stranden op de financieren, want het is iemand van mijn leeftijd, en die moet straks toch wel een financieren op 1 salaris rond krijgen van rond de 235000,- (dan moet je toch aardig veel verdienen)... dus spannend allemaal
Ik zelf heb het idee dat mensen met zo'n salaris wel vooraf hebben gevraagd wat ze mogen lenen en dus ergens gaan zitten waar ze het wel of net niet kunnen betalen en proberen af te dingen. Echter staat een hoog inkomen niet garant voor een financieel inzicht natuurlijk ;) Wat betreft leeftijd en inkomen hoef je je geen zorgen te maken, het is veel ja maar komt wel vaker voor (ook jonger). Ken zelf al een aantal gevallen waar dat zo is en dat is in een niet zo hele grote groep mensen.

Na alle horror verhalen over de hypotheken hier maakte ik mij ook op voor het ergste echter (even afkloppen) tot op heden echt nergens een probleem of vertraging gehad...... Vrijdag de sleutel en dan moet alles afgerond zijn. Ze kunnen het dus wel ! en nu maar hopen dat ik deze woorden niet terug moet nemen voor het weekend

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HenkS schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:02:
al zie ik dit verhaal ook wel stranden op de financieren, want het is iemand van mijn leeftijd, en die moet straks toch wel een financieren op 1 salaris rond krijgen van rond de 235000,-
Leeftijd is niet belangrijk, inkomen wel ;) Ik heb zelf ook op 1 inkomen gekocht en m'n woning (exclusief bijkomende kosten) was nog een aardig stukje duurder dan het bedag dat je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:50

_Apache_

For life.

Hier loopt het vooralsnog voorspoedig. Taxatie is vandaag gedaan, terecht gekomen op de 129.000. Aankoopbedrag is 124.000. Woensdag naar de notaris voor samenlevingscontract. Financiering is nagenoeg rond, moet uiterlijk om 22 augustus rond zijn, overdrachtdatum 1 sept.

Omdat we niet op de spreekwoordelijke schopstoel zitten is er hier eigenlijk totaal geen stress.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:02:
[...]

Leeftijd is niet belangrijk, inkomen wel ;) Ik heb zelf ook op 1 inkomen gekocht en m'n woning (exclusief bijkomende kosten) was nog een aardig stukje duurder dan het bedag dat je noemt.
Je moet alleen niet vergeten dat je nu voor 60k per jaar een minder hoge hypotheek kan krijgen (meer naar de 4,5 norm) dan een paar jaar terug (tot 7x voor zover ik begreep). Ik snap dan trouwens wel meteen dat jouw appartement in een hogere klasse valt en dat mijn schatting (200-300) dus de goede richting opgaat ;)

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

AcXeller schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:53:
Je moet alleen niet vergeten dat je nu voor 60k per jaar een minder hoge hypotheek kan krijgen (meer naar de 4,5 norm) dan een paar jaar terug (tot 7x voor zover ik begreep).
Als je jong bent en een goeie opleiding hebt (zoals relatief veel jonge mensen in Eindhoven) dan denk ik dat 5x je inkomen nogsteeds geen probleem zal zijn. Dat maakt 235000 prima bereikbaar voor veel begin-30'ers in deze buurt.
Ik snap dan trouwens wel meteen dat jouw appartement in een hogere klasse valt en dat mijn schatting (200-300) dus de goede richting opgaat ;)
Dat heb ik ook nooit ontkend ;) Nu na de renovatie zou het in de marktsituatie van begin vorig jaar een kleine 3 ton waard zijn. Maar waarschijnlijk zou ik het daar nu niet snel voor kwijtraken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat jong en goede opleiding maakt tegenwoordig weinig uit. Alles klopt bij mij, maar toch doen ze er verschrikkelijk lang over om alles te regelen. Ze willen echt het naadje van het kousje weten. En dat terwijl ik zelf ook een flink vermogen meebreng.
Ondanks dat je zou denken dat het geen probleem moet zijn, knijp ik hem toch...Eens kijken wat de morgen brengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:15
Afgelopen vrijdag heb ik ook een huis gekocht. Alles gaat verder prima, hypotheek is bijna uitgezocht, maar ik heb een vraag over de spil die notaris heet.

Ik weet dat een notaris zorgt voor de juridische overdracht en in ons geval ook voor de hypotheekakte.
1) Betekent dit dan dat ik bij de bank waar ik een hypotheek neem de gegevens van de notaris opgeef zodat de spullen naar hem gestuurd worden?
2) Regelt een notaris als het ware alle cashflow van onze bank richting de verkopers?
3) Ik wil graag een hypothecaire lening bij mijn ouders afsluiten omdat dit financieel erg aantrekkelijk is (beter dan het uitkeren als eenmalige gift en gelijk in de hypotheek stoppen). Hiervoor wil ik ook een "contract" laten maken bij de notaris. Gaat het geld van deze lening dan ook gewoon naar de notaris toe en is "de financiering rond" zodra hij genoeg geld uit onze "potjes" (hypotheek, lening, eigen geld) binnen heeft?

Grappig hoor... alles is overzichtelijk maar wie precies wanneer over welk geld beschikt is nog niet helder voor me :)

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

MindWarp schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:48:
Afgelopen vrijdag heb ik ook een huis gekocht. Alles gaat verder prima, hypotheek is bijna uitgezocht, maar ik heb een vraag over de spil die notaris heet.

Ik weet dat een notaris zorgt voor de juridische overdracht en in ons geval ook voor de hypotheekakte.
1) Betekent dit dan dat ik bij de bank waar ik een hypotheek neem de gegevens van de notaris opgeef zodat de spullen naar hem gestuurd worden?
2) Regelt een notaris als het ware alle cashflow van onze bank richting de verkopers?
3) Ik wil graag een hypothecaire lening bij mijn ouders afsluiten omdat dit financieel erg aantrekkelijk is (beter dan het uitkeren als eenmalige gift en gelijk in de hypotheek stoppen). Hiervoor wil ik ook een "contract" laten maken bij de notaris. Gaat het geld van deze lening dan ook gewoon naar de notaris toe en is "de financiering rond" zodra hij genoeg geld uit onze "potjes" (hypotheek, lening, eigen geld) binnen heeft?

Grappig hoor... alles is overzichtelijk maar wie precies wanneer over welk geld beschikt is nog niet helder voor me :)
1) Ja, klopt
2) Klopt ook
3) Zou zeggen vraag offerte op bij een Notaris en stel daar dezelfde vragen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Ik heb al een paar offertes aangevraagd, maar dat zijn vaak van die "vul-een-formuliertje-op-internet-in" aanvragen. Vraag 3 is inderdaad wat te omslachtig geformuleerd, maar komt neer op: Als ik eigen geld in wil brengen in de hypotheek, regel ik dat dan met de notaris of met de hypotheekverstrekker?

[ Voor 1% gewijzigd door MindWarp op 28-07-2009 10:59 . Reden: slechte zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MindWarp schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:58:
Ik heb al een paar offertes aangevraagd, maar dat zijn vaak van die "vul-een-formuliertje-op-internet-in" aanvragen. Vraag 3 is inderdaad wat te omslachtig geformuleerd, maar komt neer op: Als ik eigen geld in wil brengen in de hypotheek, regel ik dat dan met de notaris of met de hypotheekverstrekker?
In princiepe regel je dat met de Notaris, die zal uiteindelijk genoeg geld op zijn rekening moeten hebben om over te maken aan de Belastingdienst en de Verkopers. Maar voor de hypotheekverstrekker is het natuurlijk ook van belang voor de inschatting van het risico. Die zul je dus tenminste op de hoogte moeten stellen over de manier van betalen.

Maar ik zou gewoon een afspraak maken bij de Notaris, die kan in een orienterend gesprek perfect uitleggen hoe je het allemaal het best kunt regelen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Volgens mij met de notaris.

Van je hypotheekverstrekker krijg je geld, dat loopt direct via de hypotheekverstrekker naar de notaris. Voor de rest zal er aan je gevraagd worden om het ontbrekende deel zelf over te maken naar een rekeningnummer van de notaris. Heb ik zelf ook gedaan met de 10% waarborg, en voor donderdag moet ik nog een klein bedrag overmaken als restbedrag.

Dan donderdag tekenen en klaar met die fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Bedankt voor de reacties. Uiteraard ga ik deze week nog even met de notaris praten en de mogelijkheden bespreken, maar ik vind het wel lekker als ik een beetje weet waar ik hem nou precies voor ga betalen en welk soort vragen bij hem thuishoren :)

1 september willen we alles rond hebben, dus zo'n 4 weken om alles rond te krijgen. Het lijkt best wel krap allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

MindWarp schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:19:
Bedankt voor de reacties. Uiteraard ga ik deze week nog even met de notaris praten en de mogelijkheden bespreken, maar ik vind het wel lekker als ik een beetje weet waar ik hem nou precies voor ga betalen en welk soort vragen bij hem thuishoren :)

1 september willen we alles rond hebben, dus zo'n 4 weken om alles rond te krijgen. Het lijkt best wel krap allemaal. :)
Weet niet hoe ver je al bent met de hypotheek.
Bij mij had ik op 2 juli de offerte ondertekend en alle papieren die ze wilden hebben meegezonden.
En op 24 juli had de notaris alle stukken binnen zodat ik kan passeren aanstaande donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Poeh, dan wordt het zeker nog krap.
In principe zijn we er zelf al helemaal uit. Er moet alleen nog een nieuwe berekening plaatsvinden op basis van de eindprijs en bijv. eigen vermogen wat we inbrengen. Dat is a.s. vrijdag. Daarvòòr hebben we nog 2 gesprekken gepland om evt. wat "schietvoer" te hebben en kijken of het nog iets scherper kan.

Maar in principe kunnen we dit weekend alles rondmaken/opsturen, maar dan is het dus wel handig als we dit weekend ook al een notaris hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb nog steeds geen akkoord en vrijdag is datum van passeren! Krijg uiterlijk morgen antwoord! Maar het schiet niet op! Heb al gevraagd om uitstel, maar nog niets gehoord van de tegenpartij!

8 weken geleden begonnen met de aanvraag! Als je snel wil doe dan geen SKP!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:21:
IK heb nog steeds geen akkoord en vrijdag is datum van passeren! Krijg uiterlijk morgen antwoord! Maar het schiet niet op! Heb al gevraagd om uitstel, maar nog niets gehoord van de tegenpartij!

Bij mij (ook SKP) was het binnen een paar weken rond. Geen idee waarom het bij mij wel sneller ging (overigens was dit voor de financiering van de 2e woning, de 1e was nog niet verkocht; dit speelde in november/december 2008).
De hypotheek bedroeg 205.000 euro met daar bovenop een overbruggingskrediet van 30.000 euro (inmiddels afgelost en de 1e woning was binnen 2 maanden verkocht).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

om inderdaad terug te komen op mijn verhaal

voor 235000 moet je dan idd rond de 60k verdienen (60k x 4 = 240k) dus dat is wel redelijk haalbaar inderdaad

nou goed, vanavond komt hij met zijn vader voor de 2e keer kijken (1e x was zijn vader niet bij) dus spannend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

even een andere vraag uit nieuwsgierigheid

ik neem aan dat meer mensen hun huis/appartement op funda te koop hebben staan. ik neem aan dat jullie ook wekelijks de statistieken gemaild krijgen?

was wel eens benieuwd, mijn appartement schommelt per week zo tussen de 150-200 views (dus dat is niet hoevaak je in de zoekresultaten terug komt, maar er daadwerkelijk op je app geklikt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:21:

Zo'n behandeling is toch eigenlijk godsgeklaagd. Je neemt een product af van zeg 2 ton, daar verdient een hypotheeknemer zoals bank in eerste instantie bruto zo'n 2k afsluitprovisie op en vervolgens per jaar nog zo'n 4k rentemarge om nog maar niet te spreken van alle bijkomende producten met bijbehorende marge. Is het dan teveel gevraagd om zeg 100 euro extra aan een klant te spenderen om deze fatsoenlijk van dienst te zijn in plaats van alleen op processen te focussen die het laatste dubbeltje er ook nog uitknijpen ten koste van de klant :X

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 28-07-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
HenkS schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:27:
om inderdaad terug te komen op mijn verhaal

voor 235000 moet je dan idd rond de 60k verdienen (60k x 4 = 240k) dus dat is wel redelijk haalbaar inderdaad

nou goed, vanavond komt hij met zijn vader voor de 2e keer kijken (1e x was zijn vader niet bij) dus spannend....
Mag nog wel iets minder hoor, er van uit gaande dat 235 de prijs van het huis is moet je minimaal iets van 51k per jaar verdienen (even spelen op de rabobank site). Zoals Exirion ook al zei, zelfs op dit moment kan je tussen de 4,5-5x je jaarsalaris krijgen. Ik zit zelf nu ook op bijna 5x en deze is dus net rond en moest geen moeilijke gesprekken aangaan met de bank. Dus gewoon dit verdien ik en dan mag je dus dat lenen. Val ook gewoon nog netjes onder de NHG en deze is ook echt inkomens afhankelijk (dus niet <265 => OK).

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

HenkS schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:30:
even een andere vraag uit nieuwsgierigheid

ik neem aan dat meer mensen hun huis/appartement op funda te koop hebben staan. ik neem aan dat jullie ook wekelijks de statistieken gemaild krijgen?

was wel eens benieuwd, mijn appartement schommelt per week zo tussen de 150-200 views (dus dat is niet hoevaak je in de zoekresultaten terug komt, maar er daadwerkelijk op je app geklikt is)
Op zich zegt deze info niks. Mijn woning was in januari van dit jaar nog niet verkocht en stond voor die maand op 2213 views (dus de pagina was daadwerkelijk bekeken). Dit geldt een rijtjeswoning.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Spotmatic schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:52:
[...]

Op zich zegt deze info niks. Mijn woning was in januari van dit jaar nog niet verkocht en stond voor die maand op 2213 views (dus de pagina was daadwerkelijk bekeken). Dit geldt een rijtjeswoning.
klopt, is ook meer nieuwsgierigheid

overigens weet ik de views niet, want dat ik het aantal dat terugkomt in de zoekresultaten, maar het aantal (per week) dat je huis daadwerkelijk bekeken is (andere kolom in overzicht)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:48:
[...]

Zo'n behandeling is toch eigenlijk godsgeklaagd. Je neemt een product af van zeg 2 ton, daar verdient een hypotheeknemer zoals bank in eerste instantie bruto zo'n 2k afsluitprovisie op en vervolgens per jaar nog zo'n 4k rentemarge om nog maar niet te spreken van alle bijkomende producten met bijbehorende marge. Is het dan teveel gevraagd om zeg 100 euro extra aan een klant te spenderen om deze fatsoenlijk van dienst te zijn in plaats van alleen op processen te focussen die het laatste dubbeltje er ook nog uitknijpen ten koste van de klant :X
Nu eindelijk vanochtend (op mn verjaardag) te horen gekregen dat alles akkoord was. Dat had ook weken geleden gekund als het dossier in een keer was behandeld inplaats van beetje bij beetje!

Maar is inderdaad verschrikkelijk hoe ze dit allemaal doen. Er zijn echt dagelijks meerdere malen contact aan vooraf gegaan! Ik snap wel dat ze nu alles heel erg zeker moeten weten voor het verstrekken, maar het kan ook anders! Ik hoop dat de bank nu op tijd geld op de rekening stort! Vrijdag de sleutel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:02:
[...]

Nu eindelijk vanochtend (op mn verjaardag) te horen gekregen dat alles akkoord was. Dat had ook weken geleden gekund als het dossier in een keer was behandeld inplaats van beetje bij beetje!

Maar is inderdaad verschrikkelijk hoe ze dit allemaal doen. Er zijn echt dagelijks meerdere malen contact aan vooraf gegaan! Ik snap wel dat ze nu alles heel erg zeker moeten weten voor het verstrekken, maar het kan ook anders! Ik hoop dat de bank nu op tijd geld op de rekening stort! Vrijdag de sleutel???
Gefeliciteerd (2x ;)) ! Nu maar hopen dat dat het laatste gezeur voor je was.... (en dus vrijdag je sleutel krijgt).

In mijn vriendenkring heb ik alleen wat problemen gehoord met papieren die verdwenen waren maar zo'n tegenwerking als jij beschrijft had ik nog niet gehoord. Probleem is dat je daar pas achterkomt als je alles hebt opgestuurd en ondertekend en dus niet meer zo makkelijk een andere keuze kan maken.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

gefeliciteerd!!

zo ik heb ook bijna alles rond, morgen kunnen we bij de bank gaan tekenen voor het huis in Belgie.

De koopovereenkomst is al getekend en morgen bij de bank! hophop spannend, en dan wachten tot we erin kunnen (1 juli 2010 haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HenkS schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:30:
De koopovereenkomst is al getekend en morgen bij de bank! hophop spannend, en dan wachten tot we erin kunnen (1 juli 2010 haha)
Man man, kun je niet regelen dat je tot die tijd bij ze logeert ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Nog even een tricky vraag over hypotheken.
De totale hypotheeksom komt voor ons ongeveer uit op 305.000 euro. Volgens de bank geen probleem, en we hebben dan ook een mooie spaarhypotheek-constructie op laten zetten (in offerte).

Nu wil ik eigenlijk zo'n 42k zelf investeren, in de hoop natuurlijk dat het meer waard wordt en dat het ons bovendien in de maandlasten scheelt (benodigde hypotheek bij de bank dan nog maar 263.000)
22k krijg ik van mijn ouders (eenmalige schenking aan kind) en 20k komt uit een erfenis (dit is na aftrek van belastingen die daarvoor gelden).
Het geld van mijn ouders heb ik al, maar het geld uit de erfenis komt pas half september vrij. Dit terwijl de overdracht 1 september is en ik dus voor die tijd de hypotheek rond moet hebben.
Heeft iemand een idee voor een gunstige hypotheekvorm waarbij ik wellicht met de bank kan afspreken om een eenmalige boetevrije aflossing te kunnen doen?

We hebben destijds de vergelijking laten maken tussen een spaarhypotheek en een gewone aflossingshypotheek, waarbij de spaarhypotheek een stuk voordeliger uit de bus kwam. Alleen heb je daar nou net erg weinig flexibiliteit mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Ik heb nu een bankspaar hypotheek, de adviseur waarmee ik sprak gaf aan dat je 20% per jaar boete vrij mag aflossen en dus theoretisch je hypotheek in vijf jaar kan afbetalen. Er zullen gerust nog wat regels zijn dat dit niet zomaar mag (je gaat immers iets aan voor 30 jaar) maar een aflossing van minder dan 10% zal vast wel mogelijk moeten zijn. Alleen met navraag bij je eigen partij weet je het zeker (percentages verschillen nogal).

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

MindWarp schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:16:
Nog even een tricky vraag over hypotheken.
De totale hypotheeksom komt voor ons ongeveer uit op 305.000 euro. Volgens de bank geen probleem, en we hebben dan ook een mooie spaarhypotheek-constructie op laten zetten (in offerte).

Nu wil ik eigenlijk zo'n 42k zelf investeren, in de hoop natuurlijk dat het meer waard wordt en dat het ons bovendien in de maandlasten scheelt (benodigde hypotheek bij de bank dan nog maar 263.000)
22k krijg ik van mijn ouders (eenmalige schenking aan kind) en 20k komt uit een erfenis (dit is na aftrek van belastingen die daarvoor gelden).
Het geld van mijn ouders heb ik al, maar het geld uit de erfenis komt pas half september vrij. Dit terwijl de overdracht 1 september is en ik dus voor die tijd de hypotheek rond moet hebben.
Heeft iemand een idee voor een gunstige hypotheekvorm waarbij ik wellicht met de bank kan afspreken om een eenmalige boetevrije aflossing te kunnen doen?

We hebben destijds de vergelijking laten maken tussen een spaarhypotheek en een gewone aflossingshypotheek, waarbij de spaarhypotheek een stuk voordeliger uit de bus kwam. Alleen heb je daar nou net erg weinig flexibiliteit mee.
Als je dat kapitaal wilt inzetten voor je hypotheek, dan lijkt het me juist gunstiger om dat in je spaarpolis te stoppen dan af te lossen van de hypotheeksom. Hierdoor gaan maandlasten wat betreft spaarpremie omlaag en dat tikt (door hypotheekrenteaftrek) harder aan dan wanneer je aflost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is inderdaad fiscaal meestal voordeliger om een gedeelte in je spaarproduct te storten en dus wel de volledige hypotheek te nemen.

Je zult daarbij wel op moeten letten dat voor een spaarproduct in box 1 er regels zijn met betrekking tot maximale/minimale storting. De hoogste storting ( op jaarbasis volgens mij ) mag maximaal 10 maal de kleinste storting zijn.

Als je geld pas in september vrij komt dan moet het niet zo'n probleem zijn om dan alsnog in te leggen in je spaarproduct.

Wil je echt een lagere hypotheek, dan zul je iets van een overbruggingskrediet aan moeten gaan. Zeker omdat het maar een korte periode is moet dat niet zo'n probleem zijn denk ik.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Misschien nog als toevoeging: in 1 van de offertes die ik nu heb liggen (Rabobank spaarhypotheek), wordt er inderdaad gesproken van een eenmalige maximale inleg in de spaarpolis. Deze wilden we uit eigen spaargeld financieren. Het mooiste zou zijn als we daar natuurlijk de schenking en erfenist kwijt konden, desnoods in termijnen, maar dat gaat dus helaas niet zomaar :)

Stel ik sluit een hypotheek af met 75% aflossing na 30 jaar en over 10 jaar ziet mijn situatie er dusdanig uit dat 100% aflossing ook wel lukt.. dan zou ik in principe toch elke maand iets extra's in de spaarpolis kunnen steken? Ok, ook een typische vraag voor de bank zelf, sorry.. maar ter info dan :)

Overbruggingskrediet ben ik niet heel erg fan van, maar misschien valt er een dealtje te sluiten dat de bijkomende kosten daarvoor wat lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

WIj hebben ook gekozen voor 75% aflossing. Reken gewoon uit wat de rente is die je betaal over de restschuld.
Hypotheek 200K restschuld 50K 5% rente 2500 euro gedeeld door 12 is 200 euro per maand lekker belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 18:09

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

MindWarp schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:57:
Misschien nog als toevoeging: in 1 van de offertes die ik nu heb liggen (Rabobank spaarhypotheek), wordt er inderdaad gesproken van een eenmalige maximale inleg in de spaarpolis. Deze wilden we uit eigen spaargeld financieren. Het mooiste zou zijn als we daar natuurlijk de schenking en erfenist kwijt konden, desnoods in termijnen, maar dat gaat dus helaas niet zomaar :)

Stel ik sluit een hypotheek af met 75% aflossing na 30 jaar en over 10 jaar ziet mijn situatie er dusdanig uit dat 100% aflossing ook wel lukt.. dan zou ik in principe toch elke maand iets extra's in de spaarpolis kunnen steken? Ok, ook een typische vraag voor de bank zelf, sorry.. maar ter info dan :)

Overbruggingskrediet ben ik niet heel erg fan van, maar misschien valt er een dealtje te sluiten dat de bijkomende kosten daarvoor wat lager liggen.
Wij hebben ook een rabobank spaarhypotheek aangevraagd en hoe ik het begreep van de bank moet je elke maand de rente betalen en minimaal 50 euro inleggen. (Bedrag hangt van de hoogte af). Hoeveel je nu uiteindelijk gaat aflossen is daarbuiten helemaal voor jezelf te betalen, waarbij ze bij ons wel wat sommetjes hadden (voor 50%, 75% en 100% aflossing, hoeveel je dan per maand extra moet inleggen).

Daarnaast zat er zoals bovengenoemd ook een plafond van 20% aflossing per jaar, maar daarbinnen mag je alles boetevrij zelf bepalen.

Nu weet ik niet hoe het zit als je bijv na 5 jaar al op 100% zit. Zou zo maar kunnen dat je dan nog wel 25 jaar rente betaald, of een boete bedrag moet betalen om ervanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Je kan inderdaad dat geld ook later op de hypotheekrekening storten met max 20% (ik heb voor mijn huis in belgie ook spaarhyp. bij rabobank)

Dus gewoon volle hypotheek pakken, en dan bijstorten op de rekening wat maximaal mag per jaar. (rest zet je op een andere spaarrekening)

op deze manier heb je ook de maximale belastingaftrek volgens mij, en is dat volgens mij (niet zeker) interessanter dan die vooraf gebruiken voor een lagere hypotheek, want dan is dat deel niet aftrekbaar.

Je kan dit het beste bij de rabobank vragen, die zijn daar vrij open en eerlijk in (is mijn ervaring). Want je zult in deze ook voor jezelf moeten kiezen of je meer waarde hecht aan lagere maandlasten of op het einde van de rit meer afgelost te hebben enz.

maar goed, mijn verhaal is geen aaneenknoping van feiten, maar op 'ik denk dat... ' ik zou zeggen, bel de bank die kunnen je dit het beste uitleggen.

succes!

ps ja een jaar wachten is rot, haha misschien kan ik bij die mensen in de tuin een tent opzetten en daar al gaan slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
bedankt koetjeboe, superhelder antwoord en het komt mooi uit omdat de Rabobank bij ons ook even favoriet is nu. Ik weet nu in ieder geval waar ik in het gesprek een beetje op aan moet sturen.

Leuke constructie wordt het zo.
Geld benodigd = 305k
uitgesplitst in:
Hypotheek = 283k met dus een inleg in het eerste jaar van ongeveer 30k, zodat dat lekker rente kan trekken
Eigen geld = 22k

kijken wat de adviseurs ervan vinden. :)

edit: Ik typ te traag; ik neem jouw antwoord ook zeker even mee HenkS, want je hebt gelijk over die maximale rente-aftrek. Uiteindelijk wordt het dus 1 mooie som en x offertes waaruit ik kan gaan kiezen :P

[ Voor 19% gewijzigd door MindWarp op 30-07-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

let wel:

persoonlijk vind ik de rabobank duur qua hypotheek. Heb je vergelijkingen met andere banken gedaan? Ik had persoonlijk dezelfde hypotheekvorm liever bij de ING gepakt, paar 0.x% lager, maar ik had geen keus in deze ivm het gaan wonen in Belgie.

Ik weet niet of jij dit alles naar elkaar hebt gelegd en hoeveel jaar rentevast je pakt tegen welk %, maar ik had heel wat banken die het goedkoper aanboden. Maar ja, ik wil in Belgie wonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HenkS schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:30:
persoonlijk vind ik de rabobank duur qua hypotheek.
Dat kun je zo niet stellen. De Rabobank heeft geen centraal bepaalde rentetarieven omdat elk filiaal feitelijk een bank opzich is, en vandaar ook dat je nooit Rabobank vemeld ziet in renteoverzichten. Ik heb vorig jaar een uitgebreide vergelijking gedaan en ik was bij Rabobank (ik meen dat het filiaal Veldhoven was) echt het voordeligste uit. Ik heb nu 5.7% voor 20 jaar rentevast, terwijl de rest rond de 6 was. Een paar weken later zat SNS bijvoorbeeld al op 6.3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Gisteravond ING over de vloer gehad, en vandaag om 11:00 zitten we bij de Rabobank. Dan later vanmiddag nog een gesprek met een adviseur. Dus dat vergelijken doen we wel en ik moet zeggen dat er gisteren al een hele mooie constructie uit is gekomen. We wisten eigenlijk al wat we wilden maar zijn toch nog van 20:30 - 22:30 aan het "knutselen" geweest". Ook met het eigen geld zeg maar.

Wat voor mij heel duidelijk naar voren komt op dit moment is dat we beter alles kunnen meefinancieren in de hypotheek (maximale aftrek) en dan het eigen geld gebruiken voor aflossing (dat staat lekker rente te trekken in de spaarpolis). Dat we een deel van het geld pas later hebben was geen probleem, omdat we inderdaad ook tussentijds mogen aflossen. dus tot nu toe mooie plaatjes en de maandlasten vallen me heel dik mee. (t.o.v. een rabobank-offerte van een maand geleden, dus ik ben benieuwd of die nog lager kunnen).

Het verhaal over de rabobank en verschillende hypotheken per vestiging vind ik idd ook maf. Zo heeft een collega van mij (die woont in Groningen) uiteindelijk ergens in de achterhoek (dacht ik) een hypotheek afgesloten. Tja, het was niet de bedoeling maar ze konden er ook niks tegen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Laat ook even goed uitrekenen wat je maandlasten schelen als je meteen 10000 euro stort in het spaardeel. Het viel mij namelijk tegen hoeveel het je oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MindWarp schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:24:
Het verhaal over de rabobank en verschillende hypotheken per vestiging vind ik idd ook maf. Zo heeft een collega van mij (die woont in Groningen) uiteindelijk ergens in de achterhoek (dacht ik) een hypotheek afgesloten. Tja, het was niet de bedoeling maar ze konden er ook niks tegen doen..
Het vreemde, en voor mij ook een reden ( buiten dat ze niet het beste aanbod hadden ), is dat ze ook erg fel tegen onderlinge concurrentie zijn. Ik woon in een dorp dat in de regio van utrecht en omstreken valt. Voor een hypotheekgesprek moesten we dan ook naar utrecht ( Het filiaal in ons dorp had op dat moment niemand beschikbaar ). Maar het was totaal niet mogenlijk om naar een filiaal in een dorp naast ons te gaan, terwijl dat dichterbij is. Doordat het ook nog eens moeilijk was om op tijd een afspraak te maken vond ik dat niet echt klantvriendelijk. Bij het andere filiaal hadden ze namenlijk wel ruimte voor een afspraak ( Weet ik omdat een vriendin van mij daar werkt ).

Ik snap wel dat ze elkaar niet willen beconcureren, maar in dit soort gevallen moet je daar IMHO toch flexibel mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
TrailBlazer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:31:
Laat ook even goed uitrekenen wat je maandlasten schelen als je meteen 10000 euro stort in het spaardeel. Het viel mij namelijk tegen hoeveel het je oplevert.
Op zich is dat ook wel logisch.

Normaal kun je als vuistregel nemen dat je 1/3 van het beoogde spaarbedrag in moet leggen (hoog-laag constructie, etc.). 10k is in de meeste gevallen niet zo gek veel hiervan: bij een beoogd spaarbedrag van 300k is het maar 10% van de 100k inleg.

Een andere wijze om er tegenaan te kijken is: de maandelijkse spaarpremie valt over het algemeen in het niet bij de rente. Veel mensen betalen tussen de 75 en 200 euro premie terwijl de (bruto) rente in de orde van 1500 euro is. Het is dan duidelijk dat wat je bespaart op de premie in verhouding tot de totale woonlasten klein zijn.

Eigen inleg helpt daarom vrijwel per definitie niet bij lagere maandlasten. Wel is het op langere termijn een goed renderende wijze om vermogen op te bouwen (mits de rente hoog genoeg is zoals nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja dat klopt. Je hebt dus geld kwijt waar je opeens niet meer makkelijk over kan beschikken en het levert je maandelijks maar 15 Euro op bijvoorbeeld. Als je je zorgen moet maken over die 15 euro kan je beter een lagere hypotheek nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

TrailBlazer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:31:
ja dat is ook zo, denk dat je het meer moet zien dat je meer af hebt gelost als je het huis verkoopt na een bepaalde tijd, dan hou je op dat moment meer geld over.
Het vreemde, en voor mij ook een reden ( buiten dat ze niet het beste aanbod hadden ), is dat ze ook erg fel tegen onderlinge concurrentie zijn. Ik woon in een dorp dat in de regio van utrecht en omstreken valt. Voor een hypotheekgesprek moesten we dan ook naar utrecht ( Het filiaal in ons dorp had op dat moment niemand beschikbaar ). Maar het was totaal niet mogenlijk om naar een filiaal in een dorp naast ons te gaan, terwijl dat dichterbij is. Doordat het ook nog eens moeilijk was om op tijd een afspraak te maken vond ik dat niet echt klantvriendelijk. Bij het andere filiaal hadden ze namenlijk wel ruimte voor een afspraak ( Weet ik omdat een vriendin van mij daar werkt ).

Ik snap wel dat ze elkaar niet willen beconcureren, maar in dit soort gevallen moet je daar IMHO toch flexibel mee om gaan.
ja dat heb ik dus ontzettend veel last van gehad. Rabobank heeft grensvestigingen. Rabobank x doet bijvoorbeeld een aantal plaatsen in Belgie, en Rabobank Y weer andere plaatsen in Belgie. Ik had eerst een ander huis in een andere plaats in Belgie op het oog, dus super fijn en goed gesprek gehad bij Rabobank x, alles ingegeven, goede uitleg enz enz... heel goed. Vervolgens kwamen wij een ander huis tegen in een andere plaats, Rabobank X mocht ons nog wel helpen ,maar ze moesten hiervoor wel toestemming vragen aan een andere vestiging van de rabobank en die gaf dat niet :( . Dus wij naar Rabobank Y en daar werden we echt minder goed geholpen vond ik.

En ook de rentetarieven per rabobank vestiging kunnen best wat schelen.

Nu zou ik vanmiddag gaan tekenen bij de Rabobank maar nu twijfel ik haha, want wij hebben nu een offerte voor 10 jaar vast (spaarhyp) tegen 6.2%

Echter zijn de rentes bij Belgie banken veel lager (4.3% 10 jaar vast), maar we kunnen geen hypotheek nu afsluiten bij een Belgische bank omdat we nog een huis in Nederland bezitten. Nu twijfel ik dus om die 10 jaar bij de rabo om te laten zetten naar 5 jaar (dan heb je ook lagere rente) en na 5 jaar de hypotheek over te laten sluiten naar een Belgische bank (want dan hebben we geen huis in Nederland meer)... maar ja, misschien is de rente daar dan ook veel hoger.

Ter info: we kunnen geen gebruiken maken van de NHG bij een huis in Belgie, deze% zijn dus allen zonder NHG. Wat zouden jullie doen, graag advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
Ik wil gaan bieden op een huis wat te koop staat voor 345k, ik wil maximaal op 320k uitkomen (WOZ-waarde 2009 is 340k). Heb het huis al 2 keer gezien, en ben nu bezig mijn biedingsstrategie te bepalen. Iemand nog goede tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

McVirusS schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:50:
Ik wil gaan bieden op een huis wat te koop staat voor 345k, ik wil maximaal op 320k uitkomen (WOZ-waarde 2009 is 340k). Heb het huis al 2 keer gezien, en ben nu bezig mijn biedingsstrategie te bepalen. Iemand nog goede tips? :)
320 is wel reeel, is 10% eraf.

zullen die mensen denk ik ook wel ingecalculeerd hebben. Hoe lang staat het huis al te koop?
Als het al enige tijd te koop staat zou ik op 290.000 beginnen, niet lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HenkS schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:56:
Als het al enige tijd te koop staat zou ik op 290.000 beginnen, niet lager.
Ik zou bij 3 ton beginnen. Dat is psychologisch gunstiger voor de tegenpartij, want je zakt niet onder die magisch grens. Bovendien kun je dan heel redelijk op 320K uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Exirion schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:00:
[...]

Ik zou bij 3 ton beginnen. Dat is psychologisch gunstiger voor de tegenpartij, want je zakt niet onder die magisch grens. Bovendien kun je dan heel redelijk op 320K uitkomen.
ja dat is wel zo, maar dna heb je nog maar 20.000 onderhandelingsruimte en zij 25.000. en ik heb t idee dat je het midden van het startbod en vraagprijs kan nemen (althans vaak) en dan vaker iets meer uitkomt aan de kant van de vraagprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HenkS schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:07:
ja dat is wel zo, maar dna heb je nog maar 20.000 onderhandelingsruimte en zij 25.000. en ik heb t idee dat je het midden van het startbod en vraagprijs kan nemen (althans vaak) en dan vaker iets meer uitkomt aan de kant van de vraagprijs :)
Waar je voor uit moet kijken is dat je de tegenpartij niet steekt met een laag bod. Dat werkt alleen maar in je nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Een kennis die professioneel veel onderhandelingen doet, wordt altijd boos als mensen volgens die strategie gaan werken, omdat ze denken dat het altijd zo werkt. Er is nergens een regel dat als je op een bepaald bedrag wilt uitkomen je dan dubbel zo laag moet gaan zitten en je dan in het midden gaat uitkomen. Als je max op 320 wilt uitkomen, dan kun je dat net zo goed meteen zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door MrScratch op 31-07-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

MrScratch schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:29:
Een kennis die professioneel veel onderhandelingen doet, wordt altijd boos als mensen volgens die strategie gaan werken, omdat ze denken dat het altijd zo werkt. Er is nergens een regel dat als je op een bepaald bedrag wilt uitkomen je dan dubbel zo laag moet gaan zitten en je dan in het midden gaat uitkomen. Als je max op 320 wilt uitkomen, dan kun je dat net zo goed meteen zeggen.
ja vind ik ook, maar ja de praktijk is anders. Als ik een keuken ga kopen onderhandel ik liever ook niet en krijg liever meteen de normale prijs te horen, maar ja.... zo werkt het nu eenmaal vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
MrScratch schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:29:
Daar zit ik dus beetje mee inderdaad, of ik gelijk ga zeggen dat ik daar op wil uitkomen (gewoon soort van direct een eindbod doen dus). Of dat ik lager begin en kijk waar we uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nooit je eindbod doen probeer er gewoon uit te slepen wat er in zit. Mischien is jouw eindbod wel hoger dan hun ultieme bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
McVirusS schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:15:
[...]

Daar zit ik dus beetje mee inderdaad, of ik gelijk ga zeggen dat ik daar op wil uitkomen (gewoon soort van direct een eindbod doen dus). Of dat ik lager begin en kijk waar we uitkomen.
Direct een eindbod doen vind ik persoonlijk wel een goede strategie, maar eigenlijk alleen als je denkt dat er niet veel ruimte is, en je verwacht dat de mensen er eigenlijk iets meer voor willen hebben. Je trapt de mensen niet zo snel op hun tenen, en als je het toch doet is er toch al geen mogenlijkheid om er uit te komen. Je zult alleen wel in 3-voud bij je bod moeten vermelden dat het direct een eindbod is, anders gaan de mensen alsnog proberen er wat bij te praten. Bij het eindbod zul je ook meteen goed alle randvoorwaarden moeten vermelden.

Als je er gewoon het maximale uit wil slepen, en er zit veel onderhandelingsruimte in dan zul je met die strategie IMHO echter niet ver komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Woy op 31-07-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Het huis staat al een jaar te koop (waarvan het 7 maanden verhuurd is geweest geloof ik), het heeft ooit in ieder geval voor 359k (en hoorde zelfs 370k van buren) te koop gestaan. Dus het wordt sowieso wel slikken voor ze. Ze zijn wel eerste eigenaar (huis is uit 2003).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

scheelt dat ze 1e huiseigenaar zijn, dan maken ze niet zo snel verlies, maar ze zijn wel al flink gezakt dan. en als het al verhuurd is geweest dan zitten ze met dubbele lasten neem ik aan?

tja is voor hun een zware last, dus je kan best wat proberen nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Misschien is het dan handig om te kijken wat het huis in 2003 gekost heeft, dan kun je daar wat bijrekenen voor keuken/badkamer/etc.. en dan weet je een beetje wat het hun gekost heeft, en vanaf welk bedrag ze in hun perceptie verlies lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Ik kan niet vinden wat het huis in 2003 gekost heeft (nieuwbouwtransacties staan niet in kadaster volgens mij). Goedkoopste vergelijkbare huis dat in de afgelopen jaren is verkocht is in 2005 geweest voor 290k. In maart 2009 is er nog 1 verkocht voor 338k.

Een totaal uitgeleefd soortgelijk huis stond pas te koop (verkocht in juli denk ik) voor 299k (2 huizen verder). Maar dat was dus uitgeleefd, moet hoop aan gebeuren, en er zit een _hoop_ hout op de gevel (lees: veel schilderwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Hmm, kan het wel opvragen maar dan moet ik de akte aanvragen. Kost 14,80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

is t geld wel waard lijkt me.. dan weet je de bodemprijs voor de verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Als we het even van de andere kant bekijken, hoe moet je dan handelen? Ik zie hier regelmatig de gedachte voorbijkomen dat je standaard een prijs van minimaal x procent onder de vraagprijs moet bieden. Maar stel nu dat je als verkoper een reele prijs (dwz flink lager dan een tijd geleden) als vraagprijs stelt, dan loop je dus het risico dat mensen volgens bovenstaande regel nog steeds dik daaronder gaan zitten. Moet je dan als strategie dus maar een te hoge vraagprijs hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 23:16

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Zolang je geen haast met verkopen hebt kun je natuurlijk het onderste uit de kan proberen te halen, maar loop je al een jaar een dubbele hypotheek te betalen, dan zou ik maar eens overwegen om een stukje verlies te pakken. Ben je i.i.g. van de stress af en dat mag ook wat kosten natuurlijk.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:56
In december het koopcontract getekend, vandaag de sleutel gehad. Tijd om te gaan klussen!

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
HenkS schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:35:
scheelt dat ze 1e huiseigenaar zijn, dan maken ze niet zo snel verlies, maar ze zijn wel al flink gezakt dan. en als het al verhuurd is geweest dan zitten ze met dubbele lasten neem ik aan?

tja is voor hun een zware last, dus je kan best wat proberen nu..
Waarom zou iemand 20.000 euro van de woonprijs afdoen als deze dubbele lasten kan dragen. Natuurlijk kan het een zorg zijn echter dit is geen noodzaak. Bekijk het omgekeerd op een woning van +- 350.000 euro zal de rente jaarlijks 17500 euro. Dan kun je als verkoper net zo goed nog een jaartje aanzien mits je het kunt dragen alvorens je iets aan de prijs doet.
Imo is de hele gedachte dat je via een forum aan kunt geven dat 10% vd prijs af reeel is zowieso ietwat krom. Dit hangt toch helemaal af van wat voor woning het is en wat is de daadwerkelijke waarde. Stuur er eens een taxateur heen van jezelf. Dit kost je een euro of 250 a 500 en dan krijg je een veel beter beeld van wat de daadwerkelijke prijs is. Overigens als de woning uit 2003 stamt is de kans groot dat de prijs in het kadaster vermeld is en kun je de koopprijs van toen zo ophalen, zet dit af adhv de woningprijs stijgingen uit je omgeving en dan zit je een heel eindje richting hetgeen wat het daadwerkelijk waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je 320k wel gaat redden. Ik heb zelf 34k van de prijs afgekregen in een soortgelijke constructie. Ook een huis dat al enige tijd te koop stond, in prijs verlaagd is. Mijn strategie was: bezichtiging, twee weken later door mijn makelaar het huis laten bezichtigingen. (kon zelf niet mee, te druk), bouwtechnische keuring....diegene die het deed was wel lekker kritisch en meldde allerlei dingen naar de makelaar van de tegenpartij die mee was...=) toen een bod van 50k onder de prijs gedaan...met de boodschap, tja alles of niets....kreeg daarna een tegenbod en die geaccepteerd!

Pas op, de tegenpartij vroeg me wel hoeveel ik te besteden had. En toen meldde ik alleen dat dit tot de mogelijkheden zou kunnen horen, maar dat er wel veel aan het huis moet worden gedaan waardoor ik zo wel veel moest investeren. En ik moest op tijd weg omdat ik nog een andere bezichtiging had haha....

Het heeft gewerkt met hulp van verschillende factoren, maar nu heb ik dus geld over voor de verbouwing!

Ik heb gisteren eindelijk de sleutels gekregen *na een hoop gezeik met het regelen van de hypotheek* komende week wat klussen dan vakantie en dan inrichten! jippie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
n4m3l355 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:01:
Imo is de hele gedachte dat je via een forum aan kunt geven dat 10% vd prijs af reeel is zowieso ietwat krom. Dit hangt toch helemaal af van wat voor woning het is en wat is de daadwerkelijke waarde.
Eens.
Overigens als de woning uit 2003 stamt is de kans groot dat de prijs in het kadaster vermeld is en kun je de koopprijs van toen zo ophalen
De koopprijs van nieuwbouwwoningen staan normaal gesproken niet in het kadaster. Elke goede makelaar moet dat echter eenvoudig kunnen achterhalen. Soms kun je het zelf nog omdat op het Internet nog brochures van het project rondzwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Gister de sleutel gekregen :*) :*)

Nu flink aan de bak met klussen en dan hopelijk binnen een paar weken er in. Bleek uiteindelijk 1 foutje in het contract van de bank te staan maar dat heeft gelukkig niet voor problemen gezorgd. Van eerste bezichtiging tot sleutel was net iets meer dan twee maanden :)

[ Voor 13% gewijzigd door AcXeller op 01-08-2009 21:11 ]

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcXeller schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:10:

Nu flink aan de bak met klussen en dan hopelijk binnen een paar weken er in. Bleek uiteindelijk 1 foutje in het contract van de bank te staan maar dat heeft gelukkig niet voor problemen gezorgd. Van eerste bezichtiging tot sleutel was net iets meer dan twee maanden :)
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

AcXeller schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:10:

with ^^ alleen dan gisteren de sleutel gekregen. Er moet toch meer aan gebeuren dan verwacht. Gelukkig genoeg geld in kas om het te kunnen bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

With ^^ en ^^ ;)
Alleen dan vorige week donderdag. Volle bak aan het klussen en renoveren een kalk/cement op riet en koperdraad gestuct plafond geeft flink wat troep overigens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 10:34

Gast1981

room with a moose!

MrScratch schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:48:
Als we het even van de andere kant bekijken, hoe moet je dan handelen? Ik zie hier regelmatig de gedachte voorbijkomen dat je standaard een prijs van minimaal x procent onder de vraagprijs moet bieden. Maar stel nu dat je als verkoper een reele prijs (dwz flink lager dan een tijd geleden) als vraagprijs stelt, dan loop je dus het risico dat mensen volgens bovenstaande regel nog steeds dik daaronder gaan zitten. Moet je dan als strategie dus maar een te hoge vraagprijs hanteren?
Een verkoper kan hoog in de vraagprijs gaan zitten als hij/zij weinig haast tot verkopen heeft. Maar willen ze met enige snelheid een verkoop realiseren, dan zal men de prijs daar ook naar maken. Als de verkopende partij enigzins betrouwbaar overkomt, en jouw makelaar/taxateur schat dat ook zo in, dan heb je enige houvast betreffende je biedstrategie.

Daarnaast spelen er vele variabelen mee in de prijsbepaling zoals bouwjaar, algehele staat van onderhoud van huis/tuin, de stad/wijk/straat, benutting woonoppervlakte, ligging kavel, courant of niet, etc etc. Daarom vind ik niet dat je kan stellen: minimaal X % onder de vraagprijs bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amafi schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:42:
With ^^ en ^^ ;)
Alleen dan vorige week donderdag. Volle bak aan het klussen en renoveren een kalk/cement op riet en koperdraad gestuct plafond geeft flink wat troep overigens 8)
haha ik dacht ook van de problemen af te zijn...Sleutels heb ik, en raad eens? Nu blijkt de CV het niet te doen. Ik wist dat hij tegen het eind aanliep en vervangen moest worden, maar hij zou het nog wel doen...Heb het nu bij de makelaar gemeld dat dit wel een verborgen gebrek was. Tegenpartij vindt dit niet hun pakkie an...Dus gaan we er ff iets aan doen..

zucht...iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Vrijdag gesprek bij de Rabo gehad, gisteren bij De Hypotheker, deze week maar eens de verkoopmakelaar bellen en een bod doen.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Gast1981 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:32:
[...]

Een verkoper kan hoog in de vraagprijs gaan zitten als hij/zij weinig haast tot verkopen heeft. Maar willen ze met enige snelheid een verkoop realiseren, dan zal men de prijs daar ook naar maken. Als de verkopende partij enigzins betrouwbaar overkomt, en jouw makelaar/taxateur schat dat ook zo in, dan heb je enige houvast betreffende je biedstrategie.
Op zich heb je gelijk, maar je loopt dan volgens mij het risico dat er niemand komt en dan zul je op het moment dat de tijd verstrijkt moeten gaan zakken in prijs en vaak is de perceptie dat prijsdalingen negatief afstralen op de verkoop voortgang. Dus dan zou je misschien al beter in het begin een lagere prijs kunnen doen, om het risico van te moeten verlagen te vermijden.
Daarnaast spelen er vele variabelen mee in de prijsbepaling zoals bouwjaar, algehele staat van onderhoud van huis/tuin, de stad/wijk/straat, benutting woonoppervlakte, ligging kavel, courant of niet, etc etc. Daarom vind ik niet dat je kan stellen: minimaal X % onder de vraagprijs bieden.
Eens, toch krijg ik af en toe het gevoel dat sommigen zo denken. Ik begreep van makelaars dat er momenteel soms biedingen langskomen die echt krankzinnig laag zijn. En dan bedoel ik ook dat de biedprijs met geen mogelijkheid is te verantwoorden/verklaren, behalve misschien om te kijken of de verkoper echt extreem wanhopig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Ik heb 310k geboden, nu heb ik een tegenvoorstel (of zoals de verkopend makelaar het zegt "eindvoorstel") van 330k (zij zijn dus 15k gezakt), hun tegenvoorstel verloopt morgen om 17u.

Eens even denken over vervolgstappen. Zij willen graag directe oplevering, maar ik heb daar niet echt belang bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42
Ik ben bezig met een nieuwbouw woning. Nu bevalt mij de woning wel, maar de verkoopmakelaar niet. Die gozer komt te laat op afspraken, belt of mailt niet terug en kan enkele belangrijke vragen niet goed beantwoorden. Heel frustrerend...vanmiddag de projectontwikkelaar maar eens gebeld hierover, maar die hebben natuurlijk bouwvak... Aangezien ik nu nog 'bedenktijd' heb, denk ik dan ik het nu maar even af moet blazen en na de bouwvak ermee verder moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 23:16

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ff een vriendelijk doch dringend mailtje naar die makelaar sturen of dat hij even normaal kan gaan doen, of dat je anders graag met zijn collega zaken wilt doen.

Mocht hij daar niet op reageren dan nogmaals een mailtje dat je niet meer met hem wil werken en nu een collega wil spreken, met de projectontwikkelaar in de CC.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

McVirusS schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:13:
Ik heb 310k geboden, nu heb ik een tegenvoorstel (of zoals de verkopend makelaar het zegt "eindvoorstel") van 330k (zij zijn dus 15k gezakt), hun tegenvoorstel verloopt morgen om 17u.

Eens even denken over vervolgstappen. Zij willen graag directe oplevering, maar ik heb daar niet echt belang bij.
Als jij niet 20k omhoog wil, dan bied je toch voor 320k of 325k :) Hopelijk happen ze dan wel :)
Succes iig :)

* Outerspace zijn woning is nu bijna helemaaal klaar. Laminaat, lampjes, banken etc zitten er nu al in.
Net nog even een mooie kast gehaald voor de kleren en dan hopen dat ik er morgenavond in kan slapen :D

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:52
Wij (mijn vrouw en ik) zijn ook bezig om een wonig te kopen.
Het huis staat te koop voor 159.500 maar de koopsom is maar 108.907.

Wat kan ik nu met deze info?
Ik het proberen op te zoeken wat de "koopsom" inhoud maar ben nog niet echt veel wijzer geworden.

Kan iemand het mij in teletubbie taal uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

cable-one schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:26:
Wij (mijn vrouw en ik) zijn ook bezig om een wonig te kopen.
Het huis staat te koop voor 159.500 maar de koopsom is maar 108.907.
Nooit van google gehoord? :)

http://www.huisplan.com/a...el-re%C3%ABel_1_8_43.html

De koopsom is gewoon een groffe indicatie op basis van verkopen in de directe omgeving. Misschien is dit huis wel grondig gerenoveerd waardoor er een aanzienlijke stijging is. Bovendien kan er vanwege weinig verkopen in dit gebied een achterhaalde gemiddelde koopsom bepaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Zo, gisteren de puntjes op de i gezet met de hypotheekadviseur. Als het goed is, kunnen we a.s. maandag de offerte tekenen. (In principe ook eerder, maar dat geeft ons nog wat ruimte voor o.a. werkgeversverklaring en ander papierwerk). Doorlooptijd van de hypotheekverstrekker na ondertekening van de offerte is ongeveer een week, dus het lijkt erop dat het allemaal dik in orde gaan krijgen en we op 1 september netjes overdracht bij de notaris kunnen afronden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

MindWarp schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:25:
Zo, gisteren de puntjes op de i gezet met de hypotheekadviseur. Als het goed is, kunnen we a.s. maandag de offerte tekenen. (In principe ook eerder, maar dat geeft ons nog wat ruimte voor o.a. werkgeversverklaring en ander papierwerk). Doorlooptijd van de hypotheekverstrekker na ondertekening van de offerte is ongeveer een week, dus het lijkt erop dat het allemaal dik in orde gaan krijgen en we op 1 september netjes overdracht bij de notaris kunnen afronden :)
Oei, dat riepen ze bij mij ook. Is uiteindelijk 3 weken geworden. Toevallig SKP via de hypotheker?
De informatie die ze geven klopt overigens niet, eerst was het 5 dagen voor de 1e akkoorden. Toen nog 5 dagen voor de 2e ronde akkoorden. Dan willen ze weer extra papiertjes zien enz enz.
Zie reacties Asiana en mij afgelopen periode in dit forum.

Misschien een leuke om af te dwingen dat ze hun commissie daarop baseren. Elke werkdag na die 5 werkdagen dat je daar geld voor vangt 8) Als ze zo zeker zijn dan moet dat ook kunnen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:47
Amafi schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:33:
[...]

Oei, dat riepen ze bij mij ook. Is uiteindelijk 3 weken geworden. Toevallig SKP via de hypotheker?
De informatie die ze geven klopt overigens niet, eerst was het 5 dagen voor de 1e akkoorden. Toen nog 5 dagen voor de 2e ronde akkoorden. Dan willen ze weer extra papiertjes zien enz enz.
Zie reacties Asiana en mij afgelopen periode in dit forum.

Misschien een leuke om af te dwingen dat ze hun commissie daarop baseren. Elke werkdag na die 5 werkdagen dat je daar geld voor vangt 8) Als ze zo zeker zijn dan moet dat ook kunnen natuurlijk :+
Tja ik hoor heel wisselende ervaringen uit mijn omgeving. Wij hebben bij de ING afgesloten (via adviseur), waar lange wachtrijen zouden zijn. We hadden de offerte in een week, na tekenen duurde het nog ongeveer 2 weken voor het definitief akkoord was (moest nog een keer diploma heen en weer), en nog een week totdat het bij de notaris lag. Voor ons dus niet echt een issue geweest (we hebben ook nog tot 1 september).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Finwe schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:04:
[...]
Tja ik hoor heel wisselende ervaringen uit mijn omgeving. Wij hebben bij de ING afgesloten (via adviseur), waar lange wachtrijen zouden zijn. We hadden de offerte in een week, na tekenen duurde het nog ongeveer 2 weken voor het definitief akkoord was (moest nog een keer diploma heen en weer), en nog een week totdat het bij de notaris lag. Voor ons dus niet echt een issue geweest (we hebben ook nog tot 1 september).
Tja wisselende ervaringen.
Het gaat er meer om dat ze 5 werkdagen in de praktijk nooit lijken te halen.
Na het tekenen van de offerte lijkt het in de praktijk 3-8 weken te duren voordat alles rond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Amafi schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:24:
[...]

Na het tekenen van de offerte lijkt het in de praktijk 3-8 weken te duren voordat alles rond is.
Zo gisteren de offerte getekend, koopovereenkomst was al getekend, dus nu is alles rond voor de verhuizing naar Belgie (is wel pas per 1 juli 2010) maar alles is nu al officieel rond, woehoeee wij gaan in Belgie wonen :)

Wij zitten bij de rabobank, nadat we uiteindelijk de goede offerte hadden uitgekozen deed de bank er 3 werkdagen over om alles rond te maken. Dus nadat wij onze laatste wijzigingen in hypotheekvorm en duur hadden doorgegeven (op vrijdag ochtend) konden wij op dinsdag einde dag komen tekenen. Dus vanaf nu is het helemaal officieel dat wij naar ons super super mooie pand (wel kwestie van smaak lol) in Belgie kunnen.
Dus me is happy :)

kort om: het kan dus ook binnen 3 dagen bij een bank echt goed geregeld zijn! (denk dat ze weinig te doen hebben nu lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Amafi schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:24:
[...]

we gaan het meemaken :)

Het is in ieder geval niet SKP en ook niet ING, maar Aegon en die schijnen (volgens de adviseur) alle achterstanden weggewerkt te hebben en redelijk snel te kunnen.
1 september is natuurlijk erg snel, maar al het papierwerk hebben we gelukkig klaarliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:21

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Volgens mij kom ik alleen maar in dit onderwerp om mijn bijzondere verhalen neer te zetten. Twee weken geleden afspraak gemaakt om morgen een huis te bezichtigen samen met een aannemer en verkopend makelaar. Eindelijk een aannemer gevonden die bereid is in de bouwvak een offerte uit te brengen - voor een prijsindicatie voor onszelf, we zijn vrij om een andere aannemer te nemen natuurlijk. Wij afgelopen weekend nog een e-mail naar de verkopend makelaar gestuurd ter bevestiging dat we een aannemer hadden gevonden, kregen we een automatisch antwoord dat hij niet meer in dienst was (blijkbaar wist hij dat zelf een week daarvoor ook nog niet). We zouden een vervangende makelaarsmedewerker krijgen.

Wat staat er vandaag in het nieuws, een van de grotere makelaardijen in Utrecht is failliet gegaan. Precies het makelaarskantoor waar wij dus morgen een huis van gaan bekijken.

Nog niets gehoord dat het niet doorgaat morgen, maar het is wel weer een bijzonder verhaal aan het worden.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Tjeerd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:10:
Volgens mij kom ik alleen maar in dit onderwerp om mijn bijzondere verhalen neer te zetten. Twee weken geleden afspraak gemaakt om morgen een huis te bezichtigen samen met een aannemer en verkopend makelaar. Eindelijk een aannemer gevonden die bereid is in de bouwvak een offerte uit te brengen - voor een prijsindicatie voor onszelf, we zijn vrij om een andere aannemer te nemen natuurlijk. Wij afgelopen weekend nog een e-mail naar de verkopend makelaar gestuurd ter bevestiging dat we een aannemer hadden gevonden, kregen we een automatisch antwoord dat hij niet meer in dienst was (blijkbaar wist hij dat zelf een week daarvoor ook nog niet). We zouden een vervangende makelaarsmedewerker krijgen.

Wat staat er vandaag in het nieuws, een van de grotere makelaardijen in Utrecht is failliet gegaan. Precies het makelaarskantoor waar wij dus morgen een huis van gaan bekijken.

Nog niets gehoord dat het niet doorgaat morgen, maar het is wel weer een bijzonder verhaal aan het worden.
nou ik denk dat morgen zeker niet doorgaat... die hebben geen tijd/zin meer gehad om af te zeggen, want er zal echt geen makelaar van een failliet bedrijf op komen dagen.

Zeer waarschijnlijk worden al hun huizen die ze in de verkoop hebben overgedragen naar een andere makelaar die dan de verkoop zal gaan doen. (maar zal denk ik niet zo snel gebeuren dat je morgen al kunt bezichtigen).

Is eigenlijk voor t eerst dat ik hoor dat er ook een makelaar failliet is (is wel te verwachten natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 10:34

Gast1981

room with a moose!

Kan je het niet rechtstreeks met de verkopers regelen?
Een kijkje nemen kan geen kwaad toch, dat zal de verkopende partij ook wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:21

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Gast1981 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:37:
Kan je het niet rechtstreeks met de verkopers regelen?
Een kijkje nemen kan geen kwaad toch, dat zal de verkopende partij ook wel begrijpen.
Heb net even een reportage gekeken op RTV Utrecht en het schijnt dat je je als klant geen zorgen hoeft te maken en dat de handel gewoon doordraait, daar dus maar even van uit gaan.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Wat je t beste kunt doen

ff naar het huis toe rijden, bij die mensen aanbellen, vragen hoe het nu is met die makelaar en jouw situatie uitleggen. kan zijn dat ze al nieuwe makelaar hebben of dat ze zeggen kom maar gewoon zelf langs met de aannemer. Mensen werken graag mee!

Dus ff ernaartoe of bellen als je nr hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 18:09

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik snap er niks van...

Morgen zou sleuteloverdracht zijn van huis wat wij gekocht hebben, werd ik net gebeld dat de overdracht later moet aangezien de verkopers hun financiering niet rond krijgen...restschuld financiering ofzo?

Even denken wat ik nu moet doen want ik had natuurlijk alles al geregeld mbt verhuzing en dergelijke
Pagina: 1 ... 19 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.