We gaan ook gewoon een aannemer uit het dorp zelf nemen waarschijnlijk dan, goed voor ondersteuning van lokale bevolking en waarschijnlijk kennen de aannemers wel het soort huizen in de omgeving. Maar zo'n site als Werkspot geeft wel een redelijke inschatting qua prijzen. Maar goed, we willen dus wel een "echte" aannemer naar het huis laten kijken natuurlijk.HenkS schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:36:
[...]
1. werkspot is handig ter indicatie, maar zit ook veel zooi tussen qua aannemers, zorg wel dat je een gecertificeerde aannemer pakt en laat altijd door meerdere aannemers een offerte maken! en splits je kosten goed op! dus echt alle werkzaamheden apart opsommen en ruim begroten, (keuken bv 13.000) kozijnen 5000 (ik noem maar wat) en dan niet denken vna.. dat lukt wel voor zoveel geld, nee echt goed begroten en ook de aannemer dit gesplitst op de offerte laten zetten) en ook hier kun je goed afdingen en vooral de betalingstermijn zo indelen dat je NA oplevering nog een flink deel moet betalen.
2. drukke weg is opzicht niet zo erg, aangezien je toch nog e.e.a. moet verbouwen, zorg dat je voorkant goed isoleert en goed dubbelglas (zit ook verschil in) aan de voorkant plaatst, dan hoor je echt weinig meer. en ook met de indeling van je huis kun je er rekening mee houden dat je de woon situatie meer richting tuin doet. tenslotte toch leuker om op je tuin uit te kijken dan op een drukke weg, dus hier kun je met de verbouwing al rekening mee houden
succes
En de drukke weg zal er inderdaad op neer komen dat er "goed" dubbelglas in moet komen wat ook nog eens geluid weet te isoleren. Geen idee of muren verder nog te isoleren zijn. Het is een weg waar mensen met ~50/km u langs rijden (geen optrekken/afremmen iig). Misschien dat een aannemer daar ook nog iets zinnigs over kan zeggen. Ik heb al gekeken op geluidsinstantie-sites waar ook hele verhalen staan, mocht ik meer zekerheid willen hebben misschien dat daar nog wat goede informatie vandaan te halen is.
[ Voor 4% gewijzigd door Tjeerd op 09-07-2009 14:31 ]
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.