Ervaring met huis kopen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 85 Laatste
Acties:
  • 533.738 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:21

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

HenkS schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:36:
[...]

1. werkspot is handig ter indicatie, maar zit ook veel zooi tussen qua aannemers, zorg wel dat je een gecertificeerde aannemer pakt en laat altijd door meerdere aannemers een offerte maken! en splits je kosten goed op! dus echt alle werkzaamheden apart opsommen en ruim begroten, (keuken bv 13.000) kozijnen 5000 (ik noem maar wat) en dan niet denken vna.. dat lukt wel voor zoveel geld, nee echt goed begroten en ook de aannemer dit gesplitst op de offerte laten zetten) en ook hier kun je goed afdingen en vooral de betalingstermijn zo indelen dat je NA oplevering nog een flink deel moet betalen.

2. drukke weg is opzicht niet zo erg, aangezien je toch nog e.e.a. moet verbouwen, zorg dat je voorkant goed isoleert en goed dubbelglas (zit ook verschil in) aan de voorkant plaatst, dan hoor je echt weinig meer. en ook met de indeling van je huis kun je er rekening mee houden dat je de woon situatie meer richting tuin doet. tenslotte toch leuker om op je tuin uit te kijken dan op een drukke weg, dus hier kun je met de verbouwing al rekening mee houden

succes :)
We gaan ook gewoon een aannemer uit het dorp zelf nemen waarschijnlijk dan, goed voor ondersteuning van lokale bevolking en waarschijnlijk kennen de aannemers wel het soort huizen in de omgeving. Maar zo'n site als Werkspot geeft wel een redelijke inschatting qua prijzen. Maar goed, we willen dus wel een "echte" aannemer naar het huis laten kijken natuurlijk.

En de drukke weg zal er inderdaad op neer komen dat er "goed" dubbelglas in moet komen wat ook nog eens geluid weet te isoleren. Geen idee of muren verder nog te isoleren zijn. Het is een weg waar mensen met ~50/km u langs rijden (geen optrekken/afremmen iig). Misschien dat een aannemer daar ook nog iets zinnigs over kan zeggen. Ik heb al gekeken op geluidsinstantie-sites waar ook hele verhalen staan, mocht ik meer zekerheid willen hebben misschien dat daar nog wat goede informatie vandaan te halen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjeerd op 09-07-2009 14:31 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
HenkS schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:11:
ja het is voor ons echt een betaalbaar droomhuis, maar goed... dat is met huizen in belgie, we verdienen genoeg (top hypotheek ligt 150.000 hoger dan dit huis) maar als het niet gunstig getaxeerd wordt dan dekt de bank de hele hypotheek niet en moet je met eigen geld over de brug komen (kan rond de 15.000 zijn) en dat hebben we simpelweg niet..
Dat met executiewaarde van 125% is in Nederland ook zo. Inderdaad een droomwoning voor erg mooie prijs, zou er bijna voor naar België verhuizen. In mijn regio koop je voor dat geld een rijtjeswoning van 130m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56

HenkS

Da_king alias HenkS

McVirusS schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:44:
[...]

Dat met executiewaarde van 125% is in Nederland ook zo. Inderdaad een droomwoning voor erg mooie prijs, zou er bijna voor naar België verhuizen. In mijn regio koop je voor dat geld een rijtjeswoning van 130m2.
ja maar hier pakken ze de executiewaarde ongeveer 90% van het aankoopbedrag (is ook vaak de taxatie gemiddeld)

en in belgie 85%

+ de kosten koper izjn in belgie stukje hoger, maar goed, ik wacht nog op de taxatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Tjeerd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:29:
[...]
We gaan ook gewoon een aannemer uit het dorp zelf nemen waarschijnlijk dan, goed voor ondersteuning van lokale bevolking en waarschijnlijk kennen de aannemers wel het soort huizen in de omgeving. Maar zo'n site als Werkspot geeft wel een redelijke inschatting qua prijzen. Maar goed, we willen dus wel een "echte" aannemer naar het huis laten kijken natuurlijk.

En de drukke weg zal er inderdaad op neer komen dat er "goed" dubbelglas in moet komen wat ook nog eens geluid weet te isoleren. Geen idee of muren verder nog te isoleren zijn. Het is een weg waar mensen met ~50/km u langs rijden (geen optrekken/afremmen iig). Misschien dat een aannemer daar ook nog iets zinnigs over kan zeggen. Ik heb al gekeken op geluidsinstantie-sites waar ook hele verhalen staan, mocht ik meer zekerheid willen hebben misschien dat daar nog wat goede informatie vandaan te halen is.
Neem van mij aan, na een week hoor je het niet eens meer.

Wij woonden vroeger ook aan een 80KM weg (waar men vaker 100 dan 80 reed) en mijn slaapkamerraam was zo'n 15 meter van de weg verwijderd. Als er ooit iemand bleef slapen dan klaagde diegene van dat ie niet kon slapen van de auto's. "Auto's? Welke auto's?" was mijn reactie dan.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

HenkS schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:00:
leuk om allemaal te lezen :)

ben nu bezig met een huis in Belgie (woon nu in Eindhoven) en werk op de grens (nog net in Nederland), al enkele maanden bezig met adviezen en al gesprekken gehad met de bank ivm mogelijke financiering en haken en ogen mbt wonen in Belgie.

Nou we hebben nu iets gevonden, helemaal geweldig. Ons salaris is qua aanschaf geen probleem voor het huis _/-\o_ echter nu moet de taxatiewaarde nog voldoende zijn om de hypotheek te dekken (bank dekt maximaal 125%) van de taxatiwaarde van de woning.

En ik belgie komt er bovenop de prijs het belgische schrijfgeld en notariskosten (in totaal bijna 34.000 euro extra) maar goed, dan zouden we op een hypotheek van 290.000 uitkomen op dit moment.

Echter nu wachten op de taxatie, als die niet goed uitvalt gaat t hele verhaal niet door, maar het is helemaal ons droomhuis :)

kijk maar s hier http://www.virtualtour.be...efault_floor=floor_garden

je kan op de cameraatjes klikken om de foto's te zien,en links op het huisje om ook van binnen te zien.

pfft spannend... alles hangt of staat nu met de taxatie :(
Vrienden van ons hebben precies hetzelfde gedaan. Kast van een huis gekocht net over de grens voor belachelijk weinig geld. Echter na een jaar of 2 kwamen ze er toch achter dat niet iedereen steeds naar Belgie gaat rijden om op bezoek te komen, en dat ze bij de regelmatige gezelligheden zoals we die kennen in het weekend er eigenlijk nooit meer bij waren. Nu komen ze weer terug in Nederland wonen, in een 'normaal formaat' huis naar alle waarschijnlijkheid.

Ik wil je niet bang maken, maar wijs je er alleen maar op dat een kast van een huis in Belgie ook grote nadelen kent. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Exirion

Gadgetfetisjist

FaceDown schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:52:
Ik wil je niet bang maken, maar wijs je er alleen maar op dat een kast van een huis in Belgie ook grote nadelen kent. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen.
Is erg betrekkelijk. Als je uit Eindhoven komt (zoals HenkS) is Belgie op steenworp afstand. Ik heb meerdere collega's over de grens wonen en eentje is binnen 20 a 25 minuten op het werk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Exirion schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:59:
[...]

Is erg betrekkelijk. Als je uit Eindhoven komt (zoals HenkS) is Belgie op steenworp afstand. Ik heb meerdere collega's over de grens wonen en eentje is binnen 20 a 25 minuten op het werk.
Het gaat niet alleen om werk, maar ook om de sociale omgeving. Als HenkS nu regelmatig met vrienden een biertje gaat drinken in E'hoven dan is 25 minuten toch net veel. Gevolg zal de situatie kunnen zijn die FaceDown beschrijft.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

argro schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:05:
[...]
Het gaat niet alleen om werk, maar ook om de sociale omgeving. Als HenkS nu regelmatig met vrienden een biertje gaat drinken in E'hoven dan is 25 minuten toch net veel. Gevolg zal de situatie kunnen zijn die FaceDown beschrijft.
Bingo... Dat hadden vrienden van mij ook (ook omgeving eindhoven). Daar is zelfs hun relatie een tijdje op stuk gelopen.
Echter andere vrienden (maar dat is een gezin) woont er al jaren naar grote tevredenheid.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

argro schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:05:
[...]
Precies, 20 min rijden is niks, maar toch doe je dat zelden of nooit terwijl ik regelmatig over de vloer kom bij praktisch even goede vrienden die een paar straten verderop wonen.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen op te verzinnen en bij andere mensen werkt het misschien volkomen anders, maar de praktijk wijst uit dat men liever elke dag een uur naar het werk rijdt, dan in het weekend een half uur rijdt om vrienden te bezoeken.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:16
Nou ik heb weer wat leuks, even een situatieschets:

Mei 2007:
appartement gekocht voor 127.000 euro, bij het afsluiten van de hypotheek de adviseur gevraagd of ik in aanmerking kwam voor koopsubsidie. De adviseur zei dat dit een administratieve rompslomp was en het in de meeste gevallen toch niet uitgekeerd werd. 140.000 euro hypotheek afgesloten bij Nationale Nederlanden zonder NHG en koopsubsidie

Oktober 2007:
nieuwe bovenburen, een oude basisschool klasgenoot, ik vraag hem naar zijn hypotheek, kosten etc. blijkt dat hij het volgende heeft afgesloten: hypotheek 130.000 Rabobank met NHG en koopsubsidie

Ondertussen: de financiele adviseur van mijn ouders vertrekt bij de hypotheekverstrekker

Juli 2009:
onafhankelijk adviesbureau over de vloer, bij het doorlichten van mijn gegevens vraagt de beste man waarom ik geen NHG, koopsubsidie en rechtsbijstand heb. Ik antwoord: de eerste twee heb ik naar geïnformeerd maar zijn weggewoven door de adviseur (adviseur was dezelfde als mijn ouders dus ter goeder trouw ook helaas als enigste geraadpleegd), rechtsbijstand niet afgesloten vanwege kostenoverweging (achteraf gezien dus niet slim)

Nu:
ontving ik een brief van mijn hypotheekverstrekker Zuidstaete met excuses waarom ze zo lang niets van zich hebben horen. De reden was een grote reorganisatie. Dus daarom hoor ik twee jaar niets -yeah right! :(

De adviseur van de onafhankelijke advies-groep adviseerde me om via rechtsbijstand een zaak aan te spannen wegens het niet afsluiten van de koopsubsidie, terwijl ik er destijds wel naar gevraagd heb.

Omdat ik geen rechtsbijstand heb, maar ik destijds inwonend bij mijn ouders was en zij garant hebben gestaan voor de hypotheek in het begin zou ik het wellicht nog kunnen voeren over de rechtsbijstand van mijn ouders.

Wat ik nu graag wil doen is alvorens de zaak aan te spannen, een reactie op de gestuurde brief van hun excuses een tegenreactie plaatsen dat ik het schandalig vindt dat ze zich zo passief opstellen, dat ze geen jaarlijkse of tweejaarlijkse financiele scan plannen met je, en dat ik na het vertrek van "mijn" adviseur geen nieuw contactpersoon heb toegewezen gekregen of er op zijn minst iets over heb gehoord. Wat ik dan ook in die brief wil aanhalen is dat ik destijds om koopsubsidie heb gevraagd omdat ik daarvoor in aanmerking kwam en dat ik dat nu misloop. Het bedrag aan koopsubsidie afgaande op mijn bovenbuur bedraagt zo'n 80 a 90 euro per maand over een periode van vijf jaar.

Lang verhaal, maar wat is het meest wijze/effectieve om te doen, of is dit een gevalletje pech en slikken

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
loewie-643- schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:43:
Nou ik heb weer wat leuks, even een situatieschets:

[...]
Je zal jezelf moeten afvragen of je a) heel veel tijd en moeite wilt steken voor een bedrag van 6000 euro (koopsubsidie) en b) of dit überhaupt nog wel met 'terugwerkende kracht kan worden uitgekeerd. Mijn idee is namelijk dat dit sowieso bij het aanvragen van een hypotheek moet gebeuren, niet later. Wellicht dat je het misgelopen geld via je adviseur kunt claimen, maar dat lijkt me ook een lastige zaak.

NHG is nog wel iets om goed te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loewie-643-, wellicht kun je advies vragen bij een Buro voor Rechtshulp, of juridisch loket of Raad voor Rechtsbijstand van jouw regio.
Als je aan bepaalde voorwaarden voldoet, kan het zijn dat je toch kunt procederen met voor jou niet al te hoge kosten. (o.a. de zaak waar het om gaat moet 'voldoende belang' hebben, jij moet niet teveel inkomen/vermogen hebben, tenminste, dat waren een paar jaar geleden een aantal van de voorwaarden)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

FaceDown schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:30:
[...]

Precies, 20 min rijden is niks, maar toch doe je dat zelden of nooit terwijl ik regelmatig over de vloer kom bij praktisch even goede vrienden die een paar straten verderop wonen.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen op te verzinnen en bij andere mensen werkt het misschien volkomen anders, maar de praktijk wijst uit dat men liever elke dag een uur naar het werk rijdt, dan in het weekend een half uur rijdt om vrienden te bezoeken.
Hier hebben we zeker goed over nagedacht.
Ouders is sowieso het probleem niet, die blijven op 20 min afstand wonen (wonen in Limburg, en of die nu naar eindhoven rijden of naar belgie is het verschil niet) idem voor schoonouders (al kunnen we nu wel schoonouder grapjes maken)

Verder ligt onze stamkroeg van bijna al onze vrienden in Waalre/Aalst, dat is al 15 min rijden vanuit Eindhoven en naar ons huis 20 min, dus dat maakt ook weinig uit. En ik heb ook aantal vrienden in Maastricht wonen die nu ook toch vaak onze kant op komen, dus dat maakt ook niet zo heel veel uit.

En wat helemaal leuk is, wij hebben straks een huis met 2 verdiepingen waarvan 1 slaapkamer en badkamer beneden voor ons. dus de 2 kamers boven + badkamer wordt echt voor logees (nogal bourgondische vriendengroep/familie) dus als die komen blijven ze graag slapen na wat Belgische biertjes. En dan is het fijn als je eigen badkamer + slaapkamer hebt.... we hebben ook al gevraagd wat vrienden enz ervan vinden.

Maar goed, het blijft natuurlijk altijd afwachten, de meeste vrienden zullen we even vaak blijven zien de andere wat minder. Maar we hebben ook paar jonge neefjes en nichtjes en we wonen straks dan bij het bos met giga speeltuin en kinderboerderij dus daar is het extra leuk voor. Het blijft natuurlijk schipperen, je moet zo'n verhuizing en woning niet idealiseren. Ik ken mensen die zijn ook na 2 jaar teruggegaan naar Nederland vanwege de Belgische cultuur en afstand, en sommige zeggen ook: was ik maar veel eerder in Belgie gaan wonen.... kort om: nooit geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 21:51
Stel je wilt een huis kopen van 127.000 en kunt op jouw inkomen een hyptoheek van 140.000 krijgen.
Kom je niet in aanmerking voor koopsubsidie.

Kun je echter slechts een hypotheek van 120.000 krijgen maar wil je toch dat huis van 127.000.
Kom je wel in aanmerking voor koopsubsidie!

Iemand met een lager inkomen dan jou kan dus toch hetzelfde huis kopen.
En betaalt dus ook nog netto minder maandlasten.

Zo heb ik het in ieder geval begrepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
Je kan van de senternovem site even die excelsheet downloaden en kijken wat je subsidie zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 10:42
Ik heb ook 2 hypotheek gesprekken gehad. Zowel bij de Hypotheker als bij de Rabobank hebben ze mij aangeraden om koop subsidie aan te vragen. Dat zou Netto uit komen op €100 subsidie in de maand (creatief met nummertjes :) , zal thuis even de echte berekening er bij moeten pakken).
Mijn vriendin is nog student, en ik ben heb een vast inkomen. We kunnen nu ongeveer 160.000 aan hypotheek krijgen met onze salarissen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tjeerdtq op 13-07-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 13:16
Dank voor jullie reactie allen,
LoneGunman schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:38:
[...]
Je zal jezelf moeten afvragen of je a) heel veel tijd en moeite wilt steken voor een bedrag van 6000 euro (koopsubsidie) en b) of dit überhaupt nog wel met 'terugwerkende kracht kan worden uitgekeerd. Mijn idee is namelijk dat dit sowieso bij het aanvragen van een hypotheek moet gebeuren, niet later. Wellicht dat je het misgelopen geld via je adviseur kunt claimen, maar dat lijkt me ook een lastige zaak.

NHG is nog wel iets om goed te onderzoeken.
Wat dat betreft, zo'n bedrag van rond de 6000 euro dat komt wel overeen met misgelopen gelden inderdaad. Wil ik me daar de moeite voor nemen, jazeker. Ik heb onlangs 650 euro terugontvangen na 1,5 jaar brieven schrijven, emailen, telefoneren en uiteindelijk een klacht neergelegd bij de sgc vanwege een overstap naar een andere energie leverancier, maar dat terzijde. De bereidheid van mijn kant is er dus wel.
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:39:
Loewie-643-, wellicht kun je advies vragen bij een Buro voor Rechtshulp, of juridisch loket of Raad voor Rechtsbijstand van jouw regio.
Als je aan bepaalde voorwaarden voldoet, kan het zijn dat je toch kunt procederen met voor jou niet al te hoge kosten. (o.a. de zaak waar het om gaat moet 'voldoende belang' hebben, jij moet niet teveel inkomen/vermogen hebben, tenminste, dat waren een paar jaar geleden een aantal van de voorwaarden)

Succes
Ik zal eens informeren inderdaad, de laatste persoon die bij mij over de vloer is geweest (die van de onafhankelijke advies groep) had het er al over om voor mij een brief op te stellen over de misgelopen subsidie en hiermee naar mijn hypotheekverstrekker toe te gaan en te kijken of er iets geregeld kan worden.
Yohost! schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:09:
Stel je wilt een huis kopen van 127.000 en kunt op jouw inkomen een hyptoheek van 140.000 krijgen.
Kom je niet in aanmerking voor koopsubsidie.

Kun je echter slechts een hypotheek van 120.000 krijgen maar wil je toch dat huis van 127.000.
Kom je wel in aanmerking voor koopsubsidie!

Iemand met een lager inkomen dan jou kan dus toch hetzelfde huis kopen.
En betaalt dus ook nog netto minder maandlasten.

Zo heb ik het in ieder geval begrepen. :)
Uit de proefberekening die is aangegeven op de website van SenterNovem blijkt dit te kloppen. Zo zou iemand dus toch een woning kunnen kopen waarvoor zijn basis salaris ontoereikend genoeg is. Dank @ Raymond ;)

In mijn geval is dit destijds opgelost met een depot waarin ik 4000 euro eigen gelden heb moeten storten om een hogere hypotheek af te kunnen sluiten. Ook heel erg zonde van mijn (ouders) spaargeld.

Maar mijn vraag is nog steeds, zou ik dit niet eerst zelf kunnen proberen door een brief op te stellen en de situatie uit te leggen, en dan te kijken of zij mij dan niet al tegemoet willen komen?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Ik denk niet dat ze tegenmoet zullen komen

ze zullen ergens de grens moeten trekken, maken ze een uitzondering dan kunnen ze bezig blijven. al blijkt uit jouw voorbeeld wel hoe lullig dit kan uitpakken. Maar dit probleem blijven ze houden waar ze de grens ook trekken.

Zelfde met huursubsidie etc etc, ergens val je net buiten de boot

je kan ook vragen aan je baas of je minder kunt gaan verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Begint nu weer spannend te worden.

Kleine maand geleden akkoord over de koopprijs van een mooie woning. Nu de laatste dagen wachten voor het akkoord over mijn hypotheek.

Maarja, na het onderhandelen, en daarna het regelen van hypotheek, notaris en taxatie ben je toch nog niet klaar.
Wat is nu het handigste voor het regelen van je energie, gas en water? Neem aan dat je zelf deze moet afsluiten voor de datum van overdracht oid? Enige tips en tricks omtrent dat soort zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gewoon op de site van je huidige leverancier aangeven dat je gaat verhuizen. Je kan dan eenvoudig een overlap aangeven. Zo heb ik het ook net gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:54
loewie-643- schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:43:
De adviseur zei dat dit een administratieve rompslomp was en het in de meeste gevallen toch niet uitgekeerd werd. 140.000 euro hypotheek afgesloten bij Nationale Nederlanden zonder NHG en koopsubsidie
En dan gaan er geen alarmbellen rinkelen?
onafhankelijk adviesbureau over de vloer, bij het doorlichten van mijn gegevens vraagt de beste man waarom ik geen NHG, koopsubsidie en rechtsbijstand heb. Ik antwoord: de eerste twee heb ik naar geïnformeerd maar zijn weggewoven door de adviseur (adviseur was dezelfde als mijn ouders dus ter goeder trouw ook helaas als enigste geraadpleegd), rechtsbijstand niet afgesloten vanwege kostenoverweging (achteraf gezien dus niet slim)
Wel/niet NHG kan vele redenen hebben. Wellicht voldeed je situatie of hypotheekvorm wel niet aan de NHG normen. Tevens was dit punt eenvoudig naar voren gekomen wanneer je (met je twijfels in je achterhoofd!) ook nog bij een andere partij advies had ingewonnen.

Koopsubsidie is voor beide wat te zeggen.

Rechtsbijstand is een keuze, geen vanzelfsprekendheid. Een adviseur kan het noemen maar hoeft wat mij betreft niet. Heb liever dat hij een opstalverzekering onder de aandacht brengt omdat dat directe relatie houdt met het hypotheekproduct.
dat ik het schandalig vindt dat ze zich zo passief opstellen, dat ze geen jaarlijkse of tweejaarlijkse financiele scan plannen met je, en dat ik na het vertrek van "mijn" adviseur geen nieuw contactpersoon heb toegewezen gekregen of er op zijn minst iets over heb gehoord.
Het is helemaal niet vanzelfsprekend dat een adviseur actief in de toekomst zich met je bemoeit. Dat is maar net wat je met elkaar afspreekt. Wellicht dat het voor de adviseur gewoon een eenmalige hypotheektransactie was.

Als ik voor mij persoonlijk spreek dan hoef ik mijn hypotheektussenpersoon in de toekomst echt niet te spreken tenzij er iets aan de hand is met het specifieke product dat ik via hem heb afgesloten.
Wat ik dan ook in die brief wil aanhalen is dat ik destijds om koopsubsidie heb gevraagd omdat ik daarvoor in aanmerking kwam en dat ik dat nu misloop.
Op zich terecht, maar hier geldt wel erg sterk voor "je stond erbij en keek erna". Feitelijk heb je het "administratieve rompslomp" argument geaccepteerd en laten prevaleren boven het financiele.

Al met al vind ik dat je wel heel makkelijk de verantwoordelijkheid van je af schuift richting adviseur. (Normaal gesproken ben ik enorm voor consumentenbescherming en zorgplicht, maar ik zie hier niet echt waar dat niet aan de orde is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

TrailBlazer schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:26:
Gewoon op de site van je huidige leverancier aangeven dat je gaat verhuizen. Je kan dan eenvoudig een overlap aangeven. Zo heb ik het ook net gedaan.
Huur nu alleen bij een particulier, en heb zodoende momenteel nog geen contacten bij een leverancier. Misschien wel een mooie positie aangezien ik dus in vrijwel alles vrij ben.

Zijn nieuwe aansluitingen snel te regelen? Of gaat hier soms nog weken overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik neem aan dat de huidige bewoner gewoon netjes nog stroom, water en gas heeft. Het lijkt me sterk dat ze meteen alles afsluiten op het moment van beeindigen van contract van de vorige bewoner. Kortom het is gewoon een administratieve handeling kost niet meer dan een weekje lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:01

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Amafi schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:44:
[...]

Huur nu alleen bij een particulier, en heb zodoende momenteel nog geen contacten bij een leverancier. Misschien wel een mooie positie aangezien ik dus in vrijwel alles vrij ben.

Zijn nieuwe aansluitingen snel te regelen? Of gaat hier soms nog weken overheen?
Het is er al... wij hebben 6 maanden te laat alles geregeld... brengt wel in 1x wat kosten met zich mee :) maar het wordt niet meteen afgesloten... ik zou het ook pas regelen als je er bent (je kan nu wel al bedenken welke leverancier je wil) want dan heb je ook meteen de goede meterstanden enzo... hoef je dat niet nog een keer achteraf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het regelen is inderdaad niet zo'n probleem, het is een administratief process wat op zich wel even kan duren. Maar als je het op tijd doorgeeft komt het uiteindelijk allemaal goed. Het zal inderdaad niet afgesloten worden o.i.d.

Ik heb gewoon enkele maanden van te voren doorgegeven aan mijn leverancier dat ik vanaf datum X op dat adress woonachtig zou zijn en dat ik bij hun energie af wou nemen vanaf die datum. We hebben pas een maand nadat we in het huis zijn komen te wonen de energie standen doorgegeven ( wel van de datum dat we erin kwamen natuurlijk ).

Er zal hooguit wat verschil in de termijn bedragen zitten, maar dat word op den duur wel weer verekend, of als er echt een groot verschil in zit kun je het termijn bedrag ook meteen laten veranderen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, mijn hypotheekaanvraag loopt nog steeds. Is de BKR geregeld zijn ze nu aan het zeuren om een bouwtechnische keuring. Lucky me had ik deze al laten doen. Dus die kon mooi aangeleverd worden. Mijn levensverzekeraar eindelijk ook akkoord. (deden wat moeilijk omdat ik meldde dat ik astmatisch ben en een oud huis koop) Volgens mijn adviseur moet alles nu wel geregeld zijn. Ze vinden het ook allemaal belachelijk wat de hypotheekverstrekkker allemaal vraagt en eist. Zeiden al dat ze maar een troubleshooter erop moeten zetten. Die lui doen nu echt moeilijk met het verstrekken van hypotheken! Ze lijken alles te rekken! Nog twee weken te gaan voor de overdracht...=( Volgens de adviseur moet het zeker lukken, maar ik baal er gewoon van dat ze steeds verschillende documenten blijven vragen. Ik zou niet weten wat ik straks nog moet aanleveren? Ik weet eind deze week meer...Kan ik dan eindelijk genieten van de aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

woei!!!
Sinds gisteren de sleutel gekregen (3 maanden eerder dan verwacht) en nu druk bezig met het klussen :D
Best wel veel werk trouwens in een nieuwbouwwoning :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:43
Outerspace schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:03:
woei!!!
Sinds gisteren de sleutel gekregen (3 maanden eerder dan verwacht) en nu druk bezig met het klussen :D
Best wel veel werk trouwens in een nieuwbouwwoning :P
Proficiat!
Een nieuwbouwwoning is idd veel werk, maar bij een bestaande woning komt ook heel wat werk kijken om het naar je zin te hebben.
Gelukkig koop je niet elk jaar een woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Omdat we per 3 augustus de hyptheek gaan betalen toch maar eens de belastingdienst gebeld hoe het zit met de voorlopige teruggave. Ik moet dus verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2009 invullen allemaal prima. Alleen ik kan daar nergens aan geven dat ik mijn HRA plus financieringskosten over de resterende maanden terug wil krijgen. Voor de resterende maanden maakt het niet zo veel uit. Met een beetje mazzel heb ik het over 2 maanden binnen dus moet ik enkel 2 maanden zelf de bruto lasten zelf betalen en wat opzij zetten voor de rest van het jaar.

Echter voor 2010 zal ik dat wel graag gewoon maandelijks gestort zien. Hoe gaat dat dan in zijn werk?

[ Voor 3% gewijzigd door TrailBlazer op 16-07-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
TrailBlazer schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:36:
Alleen ik kan daar nergens aan geven dat ik mijn HRA plus financieringskosten over de resterende maanden terug wil krijgen.
Volgens mij loopt dat gewoon via de inkomstenbelasting aangifte in het begin van volgend jaar: Daar kan je ergens bij een aftrekpost aangeven wat je betaald hebt aan financieringskosten, wat je aan rente hebt betaald en wat je aan voorlopige teruggaaf hebt ontvangen.
Het verschil daartussen mag je van je bruto inkomen aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik wil gewoon vanaf 3 augustus maandelijks mijn HRA terugkrijgen. Ik kan in de voorlopige teruggave over 2009 aangeven wat ik aan rente verwacht te betalen dit jaar alleen hoe krijg ik dat netjes iedere maand terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het totaalbedrag wordt aan de hand van de opgave in het verzoek berekend en dat bedrag wordt gedeeld door het aantal resterende termijnen voor dit jaar. Dat gaat best snel. Ik kocht mijn huis in november 2007, verstuurde dezelfde maand de aanvraag voor VT en in december werd de eerste (en laatste) termijn al gestort :)

[ Voor 3% gewijzigd door Canaria op 16-07-2009 12:10 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Voorlopige teruggave wordt dus standaard over 12/resterende maanden verdeeld? Dat kon ik niet vinden zo snel thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 18:26
Ik heb een vraagje, ik kan er op Google weinig over vinden (of gebruik de verkeerde zoektermen). De verkopers hebben 10 dagen geleden mijn bod geaccepteerd. Nu maak ik gebruik van een aankoopmakelaar en ik heb na die 10 dagen nog steeds geen voorlopig koopcontract ondertekend. Ik vind dat erg lang maar ik krijg telkens te horen dat ik geduld moet hebben.
Zijn hierover dingen in de wet vastgelegd? (over hoe lang dit mag duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nou, bij mij heeft dat 10 weken geduurd, oid :X

Voorlopig koopcontract is in principe gewoon het koopcontract. Dus daar staan alle voorwaarden voor koopontbinding, afspraken over oplevering, eventuele verdeling van kosten ed. allemaal in. Dus dat mag best even duren, imho.
En daar zit ook nog een stukje onderhandeling in. De prijs van de woning is nl. niet het enige waar je over onderhandelt.

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond op 16-07-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
Ok, thanks. Ik hoor van andere mensen om me heen dat dat allemaal binnen ongeveer een week was. Daarna moet natuurlijk nog de hypotheek etc. geregeld worden maar dan was dat in ieder geval geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
dat kan ook prima: Als je van het standaard NVM contract even een invuloefenig maakt voor wat betreft de data en de aankoopprijs, dan kan een beetje makelaar dat in 15 minuten in elkaar draaien. Als dan de verkopers het allemaal best vinden, dan kan je in een dag de boel geregeld hebben.
Maar zodra je wat extra afspraken hebt, of er moet wat heen en weer gecommuniceerd worden (wat ook steeds minimaal een dag duurt, maar eerder 3 als het via de post gaat) dan ben je zo 2 weken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
Dankjewel again. Ben ik een beetje gerustgesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

ola...

ik ga het huis kopen waar ik het over had, dat mooie witte huis in belgie :-)
taxatie is zeer positief uitgevallen en gesprek bij de bank was ook goed.

Enkele hypotheekvoorstellen laten opstellen en daar nu naar kijken, kiezen en dan het koopkontract tekenen.

ivm de vorige post> dit is ook de reden waarom een koopcontract tekenen langer kan duren, ik heb nog een taxatie laten uitvoeren, paar gesprekken bij de bank gehad en ik teken pas iets als ik zeker weet...

in mijn koopcontract was wel een termijn opgenomen tm eind juli, daarna was het niet meer geldig en kon de verkopende partij verder onderhandelen (of ik moest ff tijdig iets laten weten, dan wordt zoiets ook wel weer aangepast...)

MAARRRR hophophop ik ben blij, we gaan er wel pas over een jaar in (1-7-2010) maar dat mag de pret niet drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:59
Misschien een interessante tip voor mensen hier.

Voorlaatst heeft een rechter een nogal opmerkelijke uitspraak gedaan waardoor particulieren geen overdrachtsbelasting hoeven te betalen wanneer ze een monumentaal pand/huis aanschaffen.

Scheelt toch ff 6%, bij een pand van 2 ton is dat toch ff 12.000 € !

zie http://www.recht.nl/nieuw...l?nid=4a0d2a40e461cf36784

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik ga dinsdag ook voor het eerst een huis bezichtigen.. :)

Een oud huis (1922), 2 onder 1 kap, 900m2 grond en (het belangrijkste) een mooie grote schuur! :) Ik heb de hele tijd al gezegd dat ik graag een schuur met een huisje erbij wilde hebben.. :p

Maar goed, sinds deze maand een vast contract dus daar hoort een eigen huis bij.. :p Ik ben benieuwd wat het wordt..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Nou ik ben sinds een maand ook de trotse eigenaar van een 4 slaapkamer huis met garage en ook nog eens aan het water (tuin zuidwest kant) :)

Nu lekker aan het klussen met de familie! Al even kennis gemaakt met de buren. Beide leuke en aardige buren dus dat komt helemaal goed. Mooie gezellige rustige buurt met zelfs een parkeerterrein om de hoek (voor eventuele visite).

Behangscheuren is gedaan, schuren is gedaan (slaapkamers) en de 1e ondergrond zit er alweer op. Zithoek staat ook al inmiddels klaar bij mijn ouders (maar komt er pas in als ik er definitief ga wonen). Wordt tijd om eens een mooie keuken op de kop te tikken.

Voor al die mensen die nu een huis gaan zoeken, succes! Ik heb zelf gemerkt dat zodra je het huis binnenstapt je inderdaad het gevoel direct moet krijgen: "Dit is het!"

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
aXe schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:10:
Nu lekker aan het klussen met de familie! Al even kennis gemaakt met de buren. Beide leuke en aardige buren dus dat komt helemaal goed. Mooie gezellige rustige buurt met zelfs een parkeerterrein om de hoek (voor eventuele visite).
Dit is toch iets wat ik graag voor de aankoop doe ;) Tenzij je echt een eind uit elkaar woont.

Bij de woning waar ik nu mee bezig ben heb ik al met de buren van 5 huizen gepraat en bij 2 even binnen wezen kijken. Dit zal niet overal lukken maar kennis maken met je potentiele directe buren lijkt me toch wel fijn.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Laatst online: 22-09 10:52
TrailBlazer schreef op maandag 29 juni 2009 @ 07:58:
Je betaalt voor een huis wat je het zelf waard vindt. Dit is het belangrijkste jij vind 310 blijkbaar een mooie prijs kortom lekker gaan wonen.
Klopt als een bus!

Vorig jaar een huis gekocht, hoor ik via via dat onze nieuwe buurman(2 onder 1 kap) roddels loopt te verspreiden dat wij te veel voor het huis hadden betaald en die van hem wel voor 15.000 minder hadden kunnen kopen.

Ik vond het huis de prijs wel waard! en we wonen er nu met veel plezier.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

AcXeller schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:34:
[...]

Dit is toch iets wat ik graag voor de aankoop doe ;) Tenzij je echt een eind uit elkaar woont.

Bij de woning waar ik nu mee bezig ben heb ik al met de buren van 5 huizen gepraat en bij 2 even binnen wezen kijken. Dit zal niet overal lukken maar kennis maken met je potentiele directe buren lijkt me toch wel fijn.
Really? Ik zou het op zijn vroegst pas doen als je echt heel serieus met het huis bezig bent en bijna 100% zeker weet dat je het wilt kopen. Nou ben ik sowieso niet iemand die snel op vreemde mensen afstapt, maar bij mensen aanbellen die wonen naast een huis dat je misschien gaat kopen vind ik voor mezelf vrij ver gaan.

Overigens doet mijn vader wel zoiets, die was naar een van de huizen waar ik interesse in had gaan kijken (vanuit zijn werk langs gefietst) en kwam de buurvrouw van dat huis tegen en heeft daar een gesprek mee aangeknoopt (zo wisten we dat het huis langer te koop stond dan de makelaar beweerde en met een andere reden). Zelf zou ik dat niet doen (het is dat huis overigens (gelukkig) niet geworden).

Met de buren van mijn nieuwe huis heb ik ook nog geen kennis gemaakt (weet wel wat voor mensen het zijn van de oude bewoners), dat doe ik de dag dat ik de sleutel krijg. Dan ga ik me netjes voorstellen en alvast verontschuldigen voor eventuele overlast gedurende de eerste weken (verhuizen + kleine klussen in huis). En tegen de tijd dat we echt gaan verhuizen vertel ik de mensen een paar deuren verder (mondeling of evt met een briefje) dat er misschien parkeer overlast is en dat ze dat maar moeten melden als ze er last van hebben :)

Overigens breekt voor mij nu een 2de spannende tijd aan... De verkoop van mijn huidige/oude huis... Het is iets unieks en je moet echt een "liefhebber" hebben voor het huis... Ben benieuwd. Zou mooi zijn als de nieuwe bewoner er op 1 december in zou willen trekken...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
.Gertjan. schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:44:
[...]

Really? Ik zou het op zijn vroegst pas doen als je echt heel serieus met het huis bezig bent en bijna 100% zeker weet dat je het wilt kopen. Nou ben ik sowieso niet iemand die snel op vreemde mensen afstapt, maar bij mensen aanbellen die wonen naast een huis dat je misschien gaat kopen vind ik voor mezelf vrij ver gaan.

Overigens doet mijn vader wel zoiets, die was naar een van de huizen waar ik interesse in had gaan kijken (vanuit zijn werk langs gefietst) en kwam de buurvrouw van dat huis tegen en heeft daar een gesprek mee aangeknoopt (zo wisten we dat het huis langer te koop stond dan de makelaar beweerde en met een andere reden). Zelf zou ik dat niet doen (het is dat huis overigens (gelukkig) niet geworden).
Je geeft zelf al een mooie reden aan, je hoort het verhaal ook van een andere kant dan de makelaar. Zo zag ik een paar maanden terug een leuke kleine hoekwoning en ben er even naar toegegaan om te kijken. Was even aan het kijken en toen kwam de buurman naar buiten, even een praatje gemaakt en heeft een rondleiding in zijn huis gegeven. Daarnaast kreeg ik te horen dat er nogal overlast was van hangjongeren op het speelveldje wat direct naast het huis lag waar ik interesse in had. Uiteindelijk niet mee verder gegaan omdat het toch net te klein was en de hangjongeren had ik ook niet echt zin in. Net even teveel minpuntjes daar.

Bij de huidige woning (die bijna rond is) ben ik zo dus meer te weten gekomen over de eigenaar (bedrijf) en de vorige huurders. Tevens wat informatie wat de buren gezamelijk hadden aangepakt.

Je kan maar beter zo veel mogelijk informatie inwinnen voordat je koopt is mijn mening. Daarbij heb ik voor de meeste gesprekken die ik heb gehad niet aan hoeven bellen ;) Zodra je 30 minuten rond loopt komen er vanzelf mensen langs die je kan aanspreken.

Daarbij kan je ook zo denken: Als een tweaker iets wil kopen voor de pc word er 5 uur onderzoek gedaan om bijvoorbeeld te kijken wat het beste moederbord is. Nu ga je (bv) 250.000 euro uitgeven en dan kan er niet eens belletje bij de buren vanaf ? 8)7

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

AcXeller schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:55:
[...]

Je kan maar beter zo veel mogelijk informatie inwinnen voordat je koopt is mijn mening. Daarbij heb ik voor de meeste gesprekken die ik heb gehad niet aan hoeven bellen ;) Zodra je 30 minuten rond loopt komen er vanzelf mensen langs die je kan aanspreken.

Daarbij kan je ook zo denken: Als een tweaker iets wil kopen voor de pc word er 5 uur onderzoek gedaan om bijvoorbeeld te kijken wat het beste moederbord is. Nu ga je (bv) 250.000 euro uitgeven en dan kan er niet eens belletje bij de buren vanaf ? 8)7
Daar zit wat in. Voor veel dingen doe je onderzoek dus waarom niet voor een dure aankoop als een huis. Maar ik denkt dat het ook een beetje afhangt van je eigen persoonlijkheid en de buurt waar je heen gaat. Niet iedereen is altijd even spraakzaam in een wijk en zullen je misschien als hinderlijk ervaren (dan moet je je ook afvragen of je er wilt wonen). Ik voel me nooit zo geroepen om mezelf "op te dringen" aan mensen (ik zeg niet dat je door je voor te stellen opdringerig bent, maar zelf zou ik me wel opdringerig voelen).

Zelf zorg ik wel altijd dat ik meerdere verhalen over een huis ken. Mijn nieuwe huis is in dezelfde wijk als het huis van mijn ouders (dus de wijk ken ik en zij ook) en ik heb ook wat bronnen die ik kan gebruiken om navraag te doen over criminaliteit in de wijk (soms is politie wel handig ;)), dat is bij een ander huis ook doorslaggevend geweest om het niet te kopen. Ook weet mijn familie vrij veel van de stad waar we wonen en die weten dus ook welke wijken een no-go zijn (en ik ken er ook wel een paar).

Maar inderdaad wat extra informatie is handig, en het scheelt dat ik een vrij mondige vader heb die dus met diverse mensen gewoon praatjes aanknoopt en van nature zo nieuwsgierig is dat hij zelf al op onderzoek uit gaat. Hij kende bijvoorbeeld ook iemand in die straat waar ik ga wonen en daar bleek ook uit dat het een rustige wijk is (ook ben ik er op diverse tijdstippen geweest en het ziet er gewoon rustig en vreedzaam uit).

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-09 12:01
Volgende week zaterdag bezichtiging geplanned in een huis wat ik erg mooi vindt.

Denk helaas wel dat de kans dat ik de hypotheek rond ga krijgen erg laag is. Ben pas een jaar bezig als ZZPer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

BrammeS schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:39:
[...]

Klopt als een bus!

Vorig jaar een huis gekocht, hoor ik via via dat onze nieuwe buurman(2 onder 1 kap) roddels loopt te verspreiden dat wij te veel voor het huis hadden betaald en die van hem wel voor 15.000 minder hadden kunnen kopen.

Ik vond het huis de prijs wel waard! en we wonen er nu met veel plezier.
Dat het "hetzelfde" huis is zegt ook nog niks natuurlijk.
Exact hetzelfde huis wat wij hebben gekocht staat voor €25,000 meer op de markt, maar dat huis heeft een splinternieuwe keuken, badkamer en een afgetimmerde zolder met dakkapel. Plus dat huis wordt particulier verkocht, terwijl ons huis van de woningbouw was.
Dat soort dingen maken ook een groot deel uit van de prijs.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 15:37
.Gertjan. schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:44:
[...]Overigens breekt voor mij nu een 2de spannende tijd aan... De verkoop van mijn huidige/oude huis... Het is iets unieks en je moet echt een "liefhebber" hebben voor het huis... Ben benieuwd. Zou mooi zijn als de nieuwe bewoner er op 1 december in zou willen trekken...
Dat wordt zeker een spannende tijd! Heb je voor in de toekomst al rekening gehouden met het feit dat je misschien dubbele lasten gaat betalen? Als je huis dus niet verkocht is voor de datum van de overdracht van je nieuwe woning? De huidige markt leent zich namelijk niet echt goed voor éérst kopen en dan pas verkopen. Ook omdat je aangeeft dat het een "liefhebber" moet zijn, lijkt me lastig. Maar hopelijk heb je mazzel! :)

Ons huis staat nu bijvoorbeeld al 8 maanden te koop (rijtjeshuis, Alkmaar) en de afgelopen 3 maanden hebben we zelfs niet één bezichtiging gehad. 3 maanden terug hadden we het in principe verkocht, maar de kopers konden geen hypotheek krijgen. We hebben dus helaas onze eigen onderhandelingen (die we voor een nieuw huis al gestart waren) moeten staken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:47:
[...]

Dat het "hetzelfde" huis is zegt ook nog niks natuurlijk.
Exact hetzelfde huis wat wij hebben gekocht staat voor €25,000 meer op de markt, maar dat huis heeft een splinternieuwe keuken, badkamer en een afgetimmerde zolder met dakkapel. Plus dat huis wordt particulier verkocht, terwijl ons huis van de woningbouw was.
Dat soort dingen maken ook een groot deel uit van de prijs.
Inderdaad, Soms lijkt het wel exact hetzelfde van buiten, maar binnen blijkt er een wereld van verschil te zijn. Allemaal afhankelijk van hoe de inrichting is en zo...Het helpt ook niet als in het huis flink gerookt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het opnieuw doornemen van het dossier omdat de VVE slapende is? En wat zijn de resultaten?

Ik heb de afgelopen weken de ene vraag/eis na de andere van de hypotheekverstrekker gehad. Begin nu spijt te krijgen dat ik alles niet via mijn huisbank heb geregeld. Maar goed gedane zaken nemen geen keer.

Nu heb ik nog twee weken te gaan voor de overdracht/levering. Alle documenten zijn ingediend, zelfs het loonstrookje van de maand juli! (Mijn baas was zo aardig om eerder met het loonstrookje aan te komen, zodat alles snel geregeld kon worden). Ik heb nog steeds geen antwoord of mijn hypotheekaanvraag akkoord is. Heb vanochtend te horen gekregen dat ze eerst het dossier opnieuw willen beoordelen omdat de VVE slapende is. Ik kan daar natuurlijk niets aan doen?

Wordt er een beetje moedeloos van, want ik zie het niet zitten om in minder dan 2 weken nog een nieuwe aanvraag te doen? Ik kan het ook niet want mijn baas is op vakantie en ik kan geen nieuwe werkgeversverklaring krijgen tot hij terug is! Begin september!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:27

BM

Moderator Spielerij
Misschien stomme vraag, maar probeer het stiekem toch :p

Heb afgelopen vrijdag de 1e rekening voor mijn nieuwbouwwoning ontvangen. Nu wil ik deze betalen, maar ik snap de overschrijvingsformulieren van de Rabobank niet helemaal.

Het 'Van' rekeningnummer is al ingevuld met het rekeningnummer van het bouwdepot, dat snap ik nog. Hieronder kan ik echter nogmaals een 'Van spaarrekening' nummer invullen. Daar word verwezen naar de invulinstructie, maar daar snap ik eerlijk gezegt niet zoveel van :$

Mocht niemand het weten bel ik morgen de bank even, maar liep er nu ineens tegenaan.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Gister nog even gebeld met de bank en de hypotheek is nu rond, had al te horen gekregen dat ik een goede koop had gedaan want ik zit met de aankoop "maar" 10.000 boven de executiewaarde. Nu begint de administratieve kant van de verhuizing :O

Mochten er geen vreemde dingen gebeuren dan heb ik volgende week vrijdag de sleutel :*)

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:43

CXNeXo

This behavior is by design.

Ik volg dit topic al geruime tijd, maar nu wordt het toch eens tijd om wat te posten:

Op het moment heb ik een koopappartement, welke onlangs verkocht is. 27 juli zal de sleuteloverdracht plaatsvinden. In april 2010 wordt mijn nieuwe huis opgeleverd, wat betekent dat ik in de tussentijd bij mijn ouders intrek.

Opzich allemaal goed, echter maak ik met de verkoop een verlies van 10.000 euro. Mijn huidige hypotheek is over gezet op mijn nieuwe woning en verhoogt met 12%.

Even wat cijfers:
Appartement is verkocht voor 154.000 euro. De hypotheek was destijds afgesloten met een bedrag van 161.000 euro
Mijn nieuwe woning heb ik met 33% korting kunnen kopen (koopgarant) voor een bedrag van 151.000 euro. Hier komen nog diverse kosten bij zoals renteverlies tijdens bouw en grondrente. Mijn hypotheek is iets opgehoogt naar 170.000 euro. Vanwege de koopgarant eis mocht de hypotheek niet hoger gebracht worden, dit terwijl het qua inkomen gemakkelijk kan.

De 10.000 euro verlies zou in mijn ogen makkelijk ondergebracht kunnen worden in de hypotheek, echter kreeg ik gisteren bericht of ik per 27-07-2009 het tekort moet overmaken aan de hypotheek verstrekker.

Uiteraard ga ik zo contact opnemen met de bank, echter hoor ik graag wat input van jullie. Is het verlies van 10k onder te brengen in de hypotheek op mijn nieuwbouwwoning?

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

Komende donderdag kan zoals het nu lijkt éindelijk de overdracht plaatsvinden. Na een hoop ellende met de Rabobank. Een huis kopen is niet goed voor je hart :P Dan missen die papieren weer, dan kan zus zo. Maar moet dit anders. Dan moet je dat weer inleveren, dan raken ze dat kwijt. Moet je weer opnieuw regelen. Dan is dit weer niet goed. etc. :/

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
CXNeXo schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:49:
De 10.000 euro verlies zou in mijn ogen makkelijk ondergebracht kunnen worden in de hypotheek, echter kreeg ik gisteren bericht of ik per 27-07-2009 het tekort moet overmaken aan de hypotheek verstrekker.

Uiteraard ga ik zo contact opnemen met de bank, echter hoor ik graag wat input van jullie. Is het verlies van 10k onder te brengen in de hypotheek op mijn nieuwbouwwoning?
Ook min of meer onverwacht met die situatie te maken gehad, restschuld moest ik meteen ophoesten (zij het een kleiner bedrag) en dat met de volgende aankoop opgenomen in de hypotheek. Voorwaarde was dat het totaal hypotheekbedrag onder de 125% executiewaarde bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het opnieuw doornemen van het dossier omdat de VVE slapende is?
Lijkt me een fors risico als er geen pot voor groot onderhoud / onverwachte tegenvallers is. Zijn zaken als verzekeringen wel geregeld dan ?
Mijn Vereniging van Eigenaren functioneert niet. Wat doe ik daar aan?
Het komt regelmatig voor dat iemand een appartement koopt, daar al geruime tijd in woont en nooit iets gehoord of gemerkt heeft van een Vereniging van Eigenaren. In dat geval spreken we van een `slapende' of `stille' VvE. Bij een slapende VvE hebben appartementseigenaren vaak alleen oog voor hun eigen appartement, waardoor het noodzakelijk onderhoud van het gehele pand te wensen overlaat. Blijven deze onderhoudsgebreken langdurig bestaan, dan kan de gemeente de eigenaren verplichten onderhoud te plegen. Het is voor alle partijen vervelend als het zover moet komen.
Bron: http://www.wonen.amsterda...g_van/veelgestelde_vragen
Op 1 mei 2005 is een
nieuwe appartementenwet in werking getreden die bepaalt, dat alle VvE’ers op 1 mei 2008 een
reservefonds voor toekomstig onderhoud moeten hebben. Er is dus werk aan de winkel. Schudt die
slapende VvE wakker!
Bron: http://forum.fok.nl/topic/1049482

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

zo, ik kom me ook melden :)

ben een 23 jarige starter op de woningmarkt, op zoek naar iets in tilburg met als belangrijkste voorwaarden:
- moet een huis zijn (geen appartement, ik ken mezelf en het geluid wat ik wel eens produceer met films/muziek, appartement is niets voor mij)
- moet mogelijkheid bieden tot het stallen van minimaal 1, liefst 3 motoren.

heb wat leuks gezien wat eigenlijk net boven mijn budget ligt maar het staat al sinds november 2007 te koop. in 2008 is er 10k van de vraagprijs af gegaan. Nu ligt het helaas nog een 10 tot 15k boven mijn budget wat ongeveer 10% van de vraagprijs is. (deze conclusie nav hypotheek berekening op internet).

ik heb zojuist een bezichtiging aangevraagd en ga eind deze week eens praten met de hypotheker en iemand van mijn eigen bank om te kijken wat hypothekair de mogelijkheden en gevaren zijn :)

wat zijn jullie ervaringen met huizen die 18+ maanden te koop staan?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

rimpeldinky schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:35:
- moet een huis zijn (geen appartement, ik ken mezelf en het geluid wat ik wel eens produceer met films/muziek, appartement is niets voor mij)
Ik denk dat je je hierop verkijkt. Natuurlijk heb je flatjes met muren van 'karton' waar je alles van elkaar hoort, maar je hebt ook goed gebouwde appartementen met dikke vloeren en muren. Ik ben zelf audiofanaat met speakers die erg laag komen, en mijn buren hebben nooit last van me. En dat in een appartementencomplex met relatief veel ouderen.
wat zijn jullie ervaringen met huizen die 18+ maanden te koop staan?
In een markt waar het storm loopt kun je bij een dergelijk huis vanalles gaan bedenken wat er mis aan is, maar in de huidige markt hoeft er niks mis mee te zijn. Ik heb zelf een woning al 13 maanden in de verkoop, terwijl diezelfde woningen een paar jaar terug gegarandeerd binnen 1 a 2 maanden weg waren. Het ligt gewoon aan de tijd waarin we nu zitten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 21:51
Exirion schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:56:
[...]

Ik denk dat je je hierop verkijkt. Natuurlijk heb je flatjes met muren van 'karton' waar je alles van elkaar hoort, maar je hebt ook goed gebouwde appartementen met dikke vloeren en muren. Ik ben zelf audiofanaat met speakers die erg laag komen, en mijn buren hebben nooit last van me. En dat in een appartementencomplex met relatief veel ouderen.
Is het niet zo dat oudere mensen lage tonen ook minder goed horen? ;)

Overigens in een huis zit je vaak net zo goed met buren, alleen dan natuurlijk niet boven en onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:56:
[...]

Ik denk dat je je hierop verkijkt. ;) Op dit moment woon ik in een appartementencomplex (sociale huur) welke gebouwd is in 1998 en behoorlijk geisoleerd is (regio schiphol). Echter heb ik sinds een aantal maanden buren welke goed te horen zijn, het gesmijt met de deuren hoor je overdag en 's avonds. De muziek en het geschreeuw vallen (meestal) pas tegen de avond op als je wilt slapen. Oh ja, nog een leuk detail: Deze buren wonen 2 verdiepingen boven mij :( Verder was er ook nog iemand met een hele dikke subwoofer op diezelfde verdieping maar dan nog drie huizen verder. Deze hoorde je af en toe, hoewel ik laatst een enorme dreun hoorde en daarna niets meer, zal wel opgeblazen zijn.

Het hangt nogal af van je buren of je last hebt van overlast, oudere mensen zullen niets snel klagen omdat deze vaak de lage en hoge tonen niet meer goed horen. Ander nadeel van oudere "slechthorende" mensen is dat de tv vaak veel harder gaat en dat ze ook geen erg in de tijd meer hebben. Toen ik nog bij mijn ouders in de flat woonde had je een zelfde verhaal hoewel ik het in de huidige flat allemaal "wat verder weg" vind klinken. Daarnaast is het vaak ook heel moeilijk inschatten waar het geluid vandaan komt.

Dus als je geen klachten krijgt houd het niet in dat mensen er zich niet aan storen, voor hetzelfde geld weten ze niet waar het vandaan komt of hebben ze (zoals ik bij de nieuwe buren) geen zin om midden in de nacht uit het bed te komen om uit te zoeken waar de herrie vandaan komt.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb het 2.5 jaar behoorlijk rustig gehad in de flat echter heb je vaak met een woning of 6-22 (1e en 2e ronde om je heen) te maken waar je geen (lawaai)aso's in wilt hebben, bij een rijtjeshuis is de kans gewoon kleiner dat dit geval is. Ik verhuis nu niet voor de buren (het is wel een meevaller dat ik er dan geen last meer van heb) maar ik heb geen zin om heel veel geld uit te geven (lenen) om vervolgens alsnog in de herrie van 15 andere mensen te zitten....

Grrrr, Yohost! doe eens even niet zo kort van stof ! ;)

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ikzelf denk dat je sneller last zult gaan hebben van elcheapo laminaat met kneuzige ondervloer dan van tv/muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:03:
[...]

Lijkt me een fors risico als er geen pot voor groot onderhoud / onverwachte tegenvallers is. Zijn zaken als verzekeringen wel geregeld dan ?

[...]

Bron: http://www.wonen.amsterda...g_van/veelgestelde_vragen

[...]

Bron: http://forum.fok.nl/topic/1049482
Ja nu zijn de verzekering wel gezamenlijk geregeld. Het probleem is gewoon dat de huidige eigenaar in de VS woont en de bovenburen enkele maanden geleden pas in het huis zijn getrokken. Er is een gezamelijke bankrekening waar ook een bedrag opstaat. Alleen omdat de VVE slapende is doet de verstrekker moeilijk terwijl uit mijn bouwkundig rapport blijkt dat er slechts 100 euro directe kosten zijn en op lange termij 750,00 voor wat voegwerk. Ik kan natuurlijk niet zien wat er op het dak is want was niet mogelijk omdat te bezichtigen. Maar dat zag er allemaal prima uit. Ze hebben onlangs nog al het kozijn werk vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 12:40
CXNeXo schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:49:
Ik volg dit topic al geruime tijd, maar nu wordt het toch eens tijd om wat te posten:

Op het moment heb ik een koopappartement, welke onlangs verkocht is. 27 juli zal de sleuteloverdracht plaatsvinden. In april 2010 wordt mijn nieuwe huis opgeleverd, wat betekent dat ik in de tussentijd bij mijn ouders intrek.

Opzich allemaal goed, echter maak ik met de verkoop een verlies van 10.000 euro. Mijn huidige hypotheek is over gezet op mijn nieuwe woning en verhoogt met 12%.

Even wat cijfers:
Appartement is verkocht voor 154.000 euro. De hypotheek was destijds afgesloten met een bedrag van 161.000 euro
Mijn nieuwe woning heb ik met 33% korting kunnen kopen (koopgarant) voor een bedrag van 151.000 euro. Hier komen nog diverse kosten bij zoals renteverlies tijdens bouw en grondrente. Mijn hypotheek is iets opgehoogt naar 170.000 euro. Vanwege de koopgarant eis mocht de hypotheek niet hoger gebracht worden, dit terwijl het qua inkomen gemakkelijk kan.

Toevallig geldt voor ons in de toekomst wellicht dezelfde situatie. Ons huis gaat waarschijnlijk ook met verlies verkocht worden. Op het moment van overdracht van je huidige (verkochte) huis, moet deze vrij van hypotheek zijn, anders kan de overdracht niet doorgaan. Tenzij je voor de overdracht van je huidige woning de overdracht van je nieuwe woning hebt gehad, kun je dit bedrag ook niet meefinancieren in je nieuwe hypotheek, want op moment van overdracht van je huidige woning, heb je nog geen nieuwe hypotheek. Het is overigens ook maar de vraag of je je huidige hypotheek in stand kunt houden "in between houses".

Daarnaast kan je nieuwe hypotheek ook nog lager uitvallen, als je voor de onderwaarde van je verkochte woning een lening bij de bank moet afsluiten.

Wij zijn dus even keihard aan het sparen :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:13:
[...]

Ja nu zijn de verzekering wel gezamenlijk geregeld. Het probleem is gewoon dat de huidige eigenaar in de VS woont en de bovenburen enkele maanden geleden pas in het huis zijn getrokken. Er is een gezamelijke bankrekening waar ook een bedrag opstaat. Alleen omdat de VVE slapende is doet de verstrekker moeilijk terwijl uit mijn bouwkundig rapport blijkt dat er slechts 100 euro directe kosten zijn en op lange termij 750,00 voor wat voegwerk. Ik kan natuurlijk niet zien wat er op het dak is want was niet mogelijk omdat te bezichtigen. Maar dat zag er allemaal prima uit. Ze hebben onlangs nog al het kozijn werk vervangen.
Wat raar dat je bank daar moeilijk over doet.
Wij hebben ook net een huis gekocht, benedenwoning (ook in Nijmegen-Oost trouwens :) ) en ook een slapende VVE met de bovenburen. We hebben alleen een gezamenlijke opstal en de bank heeft dus ook alleen een bouwkundig rapport gekregen van ons deel van het huis. Wij hebben bij twee banken een offerte aangevraagd (Aegon en DBV) en bij beide was dit allemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:38:
[...]

Wat raar dat je bank daar moeilijk over doet.
Wij hebben ook net een huis gekocht, benedenwoning (ook in Nijmegen-Oost trouwens :) ) en ook een slapende VVE met de bovenburen. We hebben alleen een gezamenlijke opstal en de bank heeft dus ook alleen een bouwkundig rapport gekregen van ons deel van het huis. Wij hebben bij twee banken een offerte aangevraagd (Aegon en DBV) en bij beide was dit allemaal geen probleem.
Wat leuk! Ik zit in de wijk Bottendaal.
Ik heb gisteren weer met mijn adviseur gesproken en hij zei dat het wel goed komt. Hij heeft er vertrouwen in!
Ik knijp hem nog steeds maar ben al wel wat rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hopen dat je adviseur het allemaal regelt maar dat zal wel goedkomen!
Ik woon in de wijk Altrade, zijstraatje van de daalseweg. Geweldige buurt om te wonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super! Ja heb daar ook gekeken! Grappig als we elkaar straks in de supermarkt tegenkomen haha

Ik wacht nog steeds op een telefoontje van mijn hypotheekadviseur....Lijkt wel alsof ze het expres doen, tot op het laatste moment zodat je mag gaan stressen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

AcXeller schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:56:
Ik denk dat je je hierop verkijkt. ;) Op dit moment woon ik in een appartementencomplex (sociale huur) welke gebouwd is in 1998 en behoorlijk geisoleerd is (regio schiphol).
Zoals gezegd: je hebt goedkoop gebouwde en beter gebouwde complexen.
Dus als je geen klachten krijgt houd het niet in dat mensen er zich niet aan storen
Ik heb een prima relatie met de betreffende buren en heb ze meermaals gevraagd of ze iets gehoord hadden. Ook ben ik een keer bij hun gaan luisteren terwijl ik bij mij de boel aardig open had gedraaid.

Ergo: je kunt niet alle etagewoningen over 1 kam scheren. Oneerbiedig gezegd kun je sociale woningbouwflatjes niet gaan vergelijken met iets uit een andere prijsklasse, maar net zo goed een appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:26:
[...]

Zoals gezegd: je hebt goedkoop gebouwde en beter gebouwde complexen.

[...]

Ik heb een prima relatie met de betreffende buren en heb ze meermaals gevraagd of ze iets gehoord hadden. Ook ben ik een keer bij hun gaan luisteren terwijl ik bij mij de boel aardig open had gedraaid.

Ergo: je kunt niet alle etagewoningen over 1 kam scheren. Oneerbiedig gezegd kun je sociale woningbouwflatjes niet gaan vergelijken met iets uit een andere prijsklasse, maar net zo goed een appartement.
Tuurlijk zijn er verschillen, had ook al eens gelezen op het forum over appartement die "zwevend" waren of zoiets. Echter was de aanleiding de opmerking van rimpeldinky dat hij niet in een flat wou gaan wonen. Als we dan even doorkijken heeft hij het over 10-15k wat 10% is en wat boven budget is. Reken we even ruim dan is dat dus 150.000 wat 15k te veel is, dus kom je op een prijs van 135.000 voor je appartement. Ik denk persoonlijk dat die hele fijne goed geisoleerde appartementen niet in die prijs voorkomen maar kan me hier in vergissen. Voor de prijs van mijn huis (volgende week vrijdag O+ ) kan ik ook een vrijstaande villa krijgen als de locatie me niet zo veel uitmaakt en dat zal voor de flatjes ook wel zijn. Ik gok dat jouw appartement eerder tussen de 200-300.000 zal zitten (correct me if i'm wrong). De sociale huurwoning waar ik nu zit zou rond de 180-190.000 waard moeten zijn.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

En daarnaast, je hebt ook leven en laten leven. Mijn appartement is redelijk geisoleerd, maar als de buren harde reggae aanzetten, hoor ik dat heel erg goed (omdat enkelglas aan enkelglas grenst). En ook door de natte pijp kunnen we buren horen. De bovenburen spelen overdag weleens piano.

Ik draai nog weleens een filmpje of muziek hard open. Het is een beetje leven en laten leven. Na 10u s'avonds gaat het goed en heb ik geen behoefte keihard te knallen (hoewel ik soms na een avond stappen nog weleens een 'after' bij mij doe met Guitar Hero :P).

Maar ik heb ook hele slechte ervaring met buren hoor, eentje die dag en nag online FPS speelt en techno draaide. Ik werd gek!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:28

_Apache_

For life.

* _Apache_ meldt zich als jonge huiseigenaar.

Net een appartement gekocht in Den Haag. De kosten van de aankoopmakelaar hebben we er ruim en breed uitgehaald, de verkopend makelaar had wat steekjes laten vallen.

Mijn verhaal in een hele kleine notendop :

90m2
4 kamer appartement
balkon op z/zw met uitzicht op groen
heeft een grondige verbouwing nodig (keuken, badkamer, stucwerk, muurtje zetten)
hyperactieve VvE

originele vraagprijs
159.000
betaald
124.000

@ Hieronder :

Het stond totaal een jaar te koop. Half jaar in de verkoop, van internet afgehaald, paar weken getracht in de huur te gooien, weer te koop op internet geplaatst. Maar de foto's waren nogal somber, waardoor er weinig response was hadden wij het idee. Na een half jaar van 159k naar 139k gezakt, waarna wij direct zijn gaan bieden.

Het was een erfenis, dus toen wij lucht kregen van het verhaal achter het appartement zijn we in de prijs gaan hakken. En met succes, totaal 22% gezakt zie ik toch als een groot succes, dat voelen we flink in de maandlasten.

Regio Mariahoeve, tegen (<250mtr) winkelcentrum Mariahoeve aan

[ Voor 40% gewijzigd door _Apache_ op 22-07-2009 15:58 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

_Apache_ schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:31:
* _Apache_ meldt zich als jonge huiseigenaar.

Net een appartement gekocht in Den Haag. De kosten van de aankoopmakelaar hebben we er ruim en breed uitgehaald, de verkopend makelaar had wat steekjes laten vallen.

Mijn verhaal in een hele kleine notendop :

90m2
4 kamer appartement
balkon op z/zw met uitzicht op groen
heeft een grondige verbouwing nodig (keuken, badkamer, stucwerk, muurtje zetten)
hyperactieve VvE

originele vraagprijs
159.000
betaald
124.000
mmm, dat is goed gedaan. (alleen kijkend naar de vraagprijs en wat je betaald hebt) mag ik vragen waar in DH en hoe lang het al te koop stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we hebben weer een winner...

Nu de VVE geen probleem meer is zeuren ze over het geld dat op mijn rekening is overgemaakt.. Mijn voormalige werkgever was me nog een bedrag schuldig en hefet het na 6 maanden eindelijk overgemaakt. Zou niks met de aanvraag te maken moeten hebben....zucht de hypotheekadviseur is nu pislink geworden op de verstrekker, maar heeft weinig geholpen. Nu heb ik nog maar een week om alles te regelen voor de overdracht en dat wordt superkrap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

AcXeller schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:09:
[...]

Tuurlijk zijn er verschillen, had ook al eens gelezen op het forum over appartement die "zwevend" waren of zoiets. Echter was de aanleiding de opmerking van rimpeldinky dat hij niet in een flat wou gaan wonen. Als we dan even doorkijken heeft hij het over 10-15k wat 10% is en wat boven budget is. Reken we even ruim dan is dat dus 150.000 wat 15k te veel is, dus kom je op een prijs van 135.000 voor je appartement. Ik denk persoonlijk dat die hele fijne goed geisoleerde appartementen niet in die prijs voorkomen maar kan me hier in vergissen. Voor de prijs van mijn huis (volgende week vrijdag O+ ) kan ik ook een vrijstaande villa krijgen als de locatie me niet zo veel uitmaakt en dat zal voor de flatjes ook wel zijn. Ik gok dat jouw appartement eerder tussen de 200-300.000 zal zitten (correct me if i'm wrong). De sociale huurwoning waar ik nu zit zou rond de 180-190.000 waard moeten zijn.
de 150k is net binnen budget, het gaat om een woning van 169.5k waar ik een 10~15% af moet praten. hopelijk lukt dit met in het achterhoofd dat dit pand sinds 2007 te koop staat.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Staat hij al sinds 2007 voor die zelfde prijs te koop? Dan heb je best kans dat het lukt. Stond hij in 2007 voor 250k te koop? Dan lukt het je misschien niet ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Mx. Alba schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:01:
Staat hij al sinds 2007 voor die zelfde prijs te koop? Dan heb je best kans dat het lukt. Stond hij in 2007 voor 250k te koop? Dan lukt het je misschien niet ;)
in 2008 is er eenmalig 10k afgehaald

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:03
rimpeldinky schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:59:
[...]

de 150k is net binnen budget, het gaat om een woning van 169.5k waar ik een 10~15% af moet praten. hopelijk lukt dit met in het achterhoofd dat dit pand sinds 2007 te koop staat.
Kun je je budget niet nog wat oprekken met een koopsubsidie of met een starterslening?

Ik kon zelf een hypotheek nemen van nog net geen 150K. Uiteindelijk een huis gekocht voor 173.5K excl. kosten koper!

Kan nogal schelen dus!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Eindelijk zijn de stukken van de hypotheekverstrekker naar de Notaris.

Donderdag 30jul nog een laatste ronde door mijn nieuwe huisje en vervolgens tekenen.
En ben ik officieel de eigenaar van een prachtig jaren 30 klusproject huisje. :*)
* Amafi zit met een enorme bigsmile achter zijn buro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:43

CXNeXo

This behavior is by design.

Sabelhout schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:23:
[...]

Toevallig geldt voor ons in de toekomst wellicht dezelfde situatie. Ons huis gaat waarschijnlijk ook met verlies verkocht worden. Op het moment van overdracht van je huidige (verkochte) huis, moet deze vrij van hypotheek zijn, anders kan de overdracht niet doorgaan. Tenzij je voor de overdracht van je huidige woning de overdracht van je nieuwe woning hebt gehad, kun je dit bedrag ook niet meefinancieren in je nieuwe hypotheek, want op moment van overdracht van je huidige woning, heb je nog geen nieuwe hypotheek. Het is overigens ook maar de vraag of je je huidige hypotheek in stand kunt houden "in between houses".

Daarnaast kan je nieuwe hypotheek ook nog lager uitvallen, als je voor de onderwaarde van je verkochte woning een lening bij de bank moet afsluiten.

Wij zijn dus even keihard aan het sparen :)
Keihard sparen is inderdaad de beste optie ;)

Na wat heen en weer gebel met de bank besloten om het bedrag maar gewoon over te maken. Uit het bouwdepot halen was geen optie.

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:11
Ben vandaag gaan kijken bij een huis waar ik een bod op uit wil brengen.

Structureel en technisch gezien is het huis prima in orde op een kleine noodzakelijke verbouwing na van ongeveer 5k. De verkopend makelaar zag dit ook wel in en gaf al aan dat dat in de prijs terug kon komen.

Gister ben ik bij mijn huisbank geweest voor mijn eerste hypotheekgesprek sinds dat de NHG omhoog gegaan is. Daarvoor heb ik verschillende gesprekken gehad bij andere banken en onafhankelijke aanbieders maar dit was voordat de NHG omhoog gegaan was en de categorie waar ik in zocht zat qua prijs boven de oude NHG grens. Een van de hypotheekadviseurs bij de banken waar ik geweest ben (voordat de NHG omhoog ging) is een vriend van mijn ouders. Van hem weet ik in ieder geval dat ik een eerlijk antwoord krijg zonder dat hij aan z'n eigen provisie denkt, dus dat is in ieder geval wel prettig.

Afijn, nu de vraag; Het huis staat nu te koop voor 275k en had oorspronkelijk een vraagprijs van 282,5k. Het huis staat voor langer als een half jaar te koop en ik weet niet wanneer de prijsdaling van 282,5 naar 275 gedaan is. Een waardebepaling via jaap/brixter gaat niet want de woning (of omliggende woningen) staan er niet op. Gezien er een verbouwing van ongeveer 5k nodig is trek ik deze al meteen van de 275 af en komen we op 270k. Is er ergens wat me inzicht geeft voor wat voor prijs huizen in deze prijsklasse normaal gesproken weggaan?

Ik heb al het kadaster opgevraagd, dit had op 19-04-2004 een waarde van 224k. Sindsdien zijn er geen verbouwingen/uitbouwen gedaan.

Nauwelijks iemand betaald meer de vraagprijs voor een woning en ook ik was dat in dit geval niet van plan. Puur omdat ik als koper met geld momenteel sterk sta wil ik hier gebruik van maken. Ik heb geen eigen woning momenteel (woon bij m'n ouders) heb een goed verdienende baan (~4k bruto + 13e maand, winstuitkering etc). Ik ben dus meer dan koopkrachtig genoeg en kan behoorlijk flexibel zijn qua overdrachtsdatum. De huidige bewoners hebben al een nieuw huis laten bouwen en wachten alleen nog tot het klaar is zodat ze het kunnen betreden.

Als ik op een prijs van 255k/260k uit wil komen, lijkt dit een geschikte prijs?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kunt nooit in de portomonnee van de verkopers kijken...Maar in de huidige markt lijkt me die 260K toch wel een maximum hoor.

Het is maar wat je er zelf voor over hebt natuurlijk. Daarna de plaats en locatie van de woning. het aantal kijkers dat ze hebben etc... heb je bij kadaster ook omliggende woningen bekeken? Hoewel dat soort dingen ook niks zeggen over wat de verkopers voor hun woning willen hebben.

Puur gebaseerd op jouw info zou ik zelf denken aan max 250K. Zeker omdat ze dan zelf de overdrachtsdatum mogen bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
readytoflow schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:48:
Je kunt nooit in de portomonnee van de verkopers kijken...Maar in de huidige markt lijkt me die 260K toch wel een maximum hoor.

Het is maar wat je er zelf voor over hebt natuurlijk. Daarna de plaats en locatie van de woning. het aantal kijkers dat ze hebben etc... heb je bij kadaster ook omliggende woningen bekeken? Hoewel dat soort dingen ook niks zeggen over wat de verkopers voor hun woning willen hebben.

Puur gebaseerd op jouw info zou ik zelf denken aan max 250K. Zeker omdat ze dan zelf de overdrachtsdatum mogen bepalen.
Ik vraag me nu even af waarop je zelf de max 250K baseerd. Of de eerder gestelde 260K.

Je weet de staat van het pand, de locatie, het soort pand, de grootte van het pand en de afwerking niet. Hoe kun je dan in vredesnaam stellen dat 260 of "in de huidige tijd" 250 het maximum is. Voor hetzelfde geld is het een pand met een waarde van 400K met inmiddels gouden kranen en marmere vloeren (zonder bouwvergunning natuurlijk) waar de mensen snel vanaf willen.

Iedereen baseerd zijn advies op niets hier. Sorry voor mijn nogal botte commentaar, maar ik vergelijk mijn eigen situatie hiermee.

Ik heb mijn huis dik onder de vraagprijs gekocht van een familielid. 220.000 met een waarde van 250.000.

Ik heb alles uit het huis gesloopt en van binnen is echt alles vernieuwd wat je kunt bedenken. Van een 80er jaren pand naar modern. Verder is het stuk onkruid van 600m2 achtertuin nu veranderd in een japanse tuin met riviertjes, brugjes enz.

Mijn investering is minimaal 80.000 euro geweest, maar dat staat nergens.

Volgens de schattingen die hier plaats vinden zou iemand wel gek zijn als hij voor mijn huis in de huidige markt meer dan 230.000 zou bieden.

sorry, maar ik vind echt dat je een achtergrond moet kennen, voordat je ook maar een uiting doet over wat een normale prijs is voor een huis.

Succes met afpingelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,
Wij willen een huis kopen en zijn de prijs al overeengekomen (238000 naar 220000 gekregen)
bouwjaar 1981
Nu staat deze clausule in het koopcontract die door de verkopende makelaar is toegevoegd
Is dit een normale clausule in het koopcontract?

Artikel 19.
Het is koper bekend dat de onroerende zaak bijna 30 jaar oud is, wat betekent dat de eisen die aan de bouwkwaliteit gesteld
mogen worden anders zijn dan bij nieuwe woningen. In afwijking van artikel 5.3 van deze koopakte en artikel 7:17 lid 1 en 2
BW komt geheel of ten dele ontbreken van een of meer eigenschappen van de onroerende zaak voor normaal en bijzonder gebruik
en het eventueel anderszins niet-beantwoorden van de zaak aan de overeenkomst voor rekening en risico van koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:06
Ik vind het een discutabele toevoeging. Ten eerste gaat het in tegen 1 van de andere artikelen van de koopakte. Ten tweede perkt het je wettelijke rechten in (als dat al kan?):

Artikel 7:17 BW
1.
De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

2.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Kortom: we verkopen je een huis voor 2 ton, maar als het achteraf toch geen huis blijkt te zijn dan mag je ons dat niet aanrekenen :X

[ Voor 7% gewijzigd door croxz op 23-07-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:46

boesOne

meuh

(jarig!)
Als t nou een pand uit 1900 ofzo was, met een gat in het dak, dan zou ik het normaal vinden. Maar 1980..
Kijk, dat er wellicht niet alle isolatie inzit die nu gebruikelijk is, soit, dat weet je zelf ook wel.
Maar dit vind ik wel wat sterk gesteld. Alsof het billijk is dat een woning uit 1980 niet geschkt zou kunnen zijn voor normaal gebruik..
Ik vind het een rare clausule.

[ Voor 3% gewijzigd door boesOne op 23-07-2009 18:21 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 23:16

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Bij google bouwkwaliteit gesteld mogen worden anders zijn dan bij nieuwe woningen invullen levert +1400 hits op, dus helemaal ongewoon is zo'n soort clausule niet.

Er zal wel mee bedoeld worden, dat jij niet mag gaan zeuren over dingen die nu als normaal geacht worden, maar in 1981 nog niet.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Die clausule is bekend bij de oudere huizen.
Maar een huis uit 1981 zou ik dat zo nog niet echt verwachten.

Heb je een aankoopmakelaar of bevriende expert? Zou het hem anders even voorleggen.
Anders kan je volgens mij ook gewoon de verkopende makelaar kunnen bellen met de vraag waarom hij precies die clausule op een relatief "jong" huis wil zetten.
Is er soms al wat mee mis?

Tipje, binnen 3 dagen na tekenen voorlopig koopcontract kan je er nog zonder gedoe van onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De notaris zeg dat het standaard is hmm, de bouwtechnische keuring is ook al gedaan, 2000 aan gebreken vervangen op termijn. De makelaar wil echter de clausule niet aanpassen.
Ik ga er toch nog maar eens een nachtje over slapen bedankt voor jullie feedback, ik twijfel toch wel een beetje het is toch mijn eerste huis dat ik ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:50:
De notaris zeg dat het standaard is hmm, de bouwtechnische keuring is ook al gedaan, 2000 aan gebreken vervangen op termijn. De makelaar wil echter de clausule niet aanpassen.
Ik ga er toch nog maar eens een nachtje over slapen bedankt voor jullie feedback, ik twijfel toch wel een beetje het is toch mijn eerste huis dat ik ga kopen.
Op het huis wat ik nu gekocht heb zit de ouderdoms clausule ook, de woning is uit 1968. Voor zover ik begreep gebeurd dit standaard op huizen van 30 jaar en ouder. De woning waar jij het over hebt is ook al 28 jaar oud en komt dus dicht tegen die grens aan, daarbij kan ik me voorstellen dat sommige makelaars bijvoorbeeld 25 jaar gebruiken. Als je een bouwtechnische keuring op hebt laten doen zou ik me er niet al te veel van aantrekken. Ik heb ook nog een stuk er in staan dat de eigenaar nooit in de woning heeft gewoond en dus (bijna) niets over de staat van het huis kan vertellen. Gewoon goed opletten en als je het niet weet een expert er op zetten, huis kopen blijft toch altijd een gok.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

AcXeller schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 08:02:
[...]Als je een bouwtechnische keuring op hebt laten doen zou ik me er niet al te veel van aantrekken.
De vraag is alleen hoe er later omgegaan wordt met evt. verborgen gebreken, niet alles komt nl. bij een bouwtechnische keuring aan het licht. Zoals ik het lees en begrijp wordt nu alle "risico" bij de koper neergelegd.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Question Mark schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 08:56:
[...]

De vraag is alleen hoe er later omgegaan wordt met evt. verborgen gebreken, niet alles komt nl. bij een bouwtechnische keuring aan het licht. Zoals ik het lees en begrijp wordt nu alle "risico" bij de koper neergelegd.
Waarschijnlijk naar alle redelijkheid. Ook als het regeltje er niet in zou staan kun je niet altijd bij de verkopers aankloppen. Je hebt zelf ook een onderzoeksplicht namelijk. Daarbij is het lastig om te bewijzen dat schade is ontstaan door gebreken die al aanwezig waren bij de koop. Als jij een lekkage krijgt is het lastig te bepalen of het een nieuwe is (omdat je dak slechter is geworden of omdat het zo enorm stormde) of dat het komt door een bestaande fout in het dak die de vorige eigenaar heeft verzwegen. Sowieso moet je ook hard maken dat de vorige eigenaar van het probleem op de hoogte was. Als de eigenaar de lekage heeft opgelost en er treed een nieuwe op kun je hem niet aansprakelijk stellen.

Het betreffende regeltje staat er eigenlijk in om je te vertellen dat een wat ouder huis bijvoorbeeld lekkages kan hebben of bijvoorbeeld wat slechter houtwerk. Je zult dus wat kritischer moeten kijken en er rekening mee moeten houden dat hier misschien later problemen bij optreden. Als het regeltje er niet zou staan dan zegt men alsnog als je na 5 jaar erachter komt dat de kozijnen rot zijn dat dat kan komen omdat het huis oud is en dat je het had moeten onderzoeken (of dat het gewoonweg het risico van een ouder huis is).

Overigens vraag ik me af of je na een bouwtechnische keuring bij problemen niet de keurende partij aansprakelijk kunt stellen. Als zij zeggen dat je houten vloer goed is, maar binnen 3 maanden zak je er dwars doorheen heeft hij geblunderd en heb jij op basis van zijn onderzoek een huis gekocht waarvan je dacht dat alles goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:06
Lolhozer heeft al aangetoond dat een dergelijk bepaling vaker voorkomt. Al blijkt uit zijn Google resultaten wel dat het vaker wordt gebruikt om aan te geven dat er mogelijk asbest in het gebouw zit. Zo algemeen als het hier is opgesteld is het niet vaak. Ook is de reikwijdte van de bepaling wat beperkter dan ik eerst aannam, omdat het expliciet alleen over de bouwkwaliteit van het pand gaat. Maar ik blijf het maar een amateuristische bepaling vinden die a) volgens mij niet houdbaar is in een rechtszaak en b) niets toevoegt aan de overeenkomst. De betreffende wettekst stelt "De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.". De overeenkomst gaat duidelijk over een huis van 30 jaar oud. Het lijjkt me daarom compleet overbodig om vervolgens nog eens duidelijk te beschrijven dat het een oud huis is dat niet vergelijkbaar is met een nieuw huis. Ja duhhh |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt vandaag gebeld of hypotheekaanvraag eindelijk akkoord is......zucht nog precies een week te gaan voor overdracht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

zoooo me is happy ;)

gisteren het huis in belgie officieel gekocht :) dat witte huisje waar ik paar pagina's terug een link van heb laten zien.

bij de bank is alles rond en gisteren de koopovereenkomst getekend. nu wel een jaar wachten haha we kunnen er pas 1 juli in, maar dat is alleen maar goed, moet mijn appartement nog verkopen. daar heb ik vorige week een bod op gehad, die mensen zijn nu aan het kijken of ze de financiering rondkrijgen voordat ze een tegenbod doen..

dus spannend en leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Heeft eigenlijk iemand ervaring met de SNS plafondrente hypotheek hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

mierenfokker schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:52:
Heeft eigenlijk iemand ervaring met de SNS plafondrente hypotheek hier?
nee maar klinkt al fout haha :)

vind aan je max hypotheek (zo klinkt het) gaan zitten echt een slechte optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:28

_Apache_

For life.

Plafond / Budget en dat soort aanverwanten hypotheken werden door mijn adviseer afgeraden. Ja de rente is laag, maar dit zit meestal in de boeteclausule die je moet betalen als je hem laat oversluiten dan wel eerder aflost. Dit kan in sommige oplopen tot enkele procenten van het aankoopbedrag..

Mijn hypotheek is net afgesloten, 5,45%, 10 jaar vast, 40% aflossingsvrij

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 24-07-2009 14:02 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
HenkS schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:56:
[...]

nee maar klinkt al fout haha :)

vind aan je max hypotheek (zo klinkt het) gaan zitten echt een slechte optie
Anders lees je eerst even waar het over gaat....
Met SNS Plafondrente Hypotheek profiteer je van een lage variabele rente. Tegelijkertijd betaal je nooit meer dan een van te voren vastgesteld rentepercentage. Deze slimme rentevorm is extra voordelig.
Pagina: 1 ... 18 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.