Ervaring met huis kopen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 85 Laatste
Acties:
  • 533.739 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Twisted schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:46:
[...]

Vandaag is het bod van 310k door de verkopers geacepteerd.

*O*
Feli!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:47
Twisted schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:46:
[...]

Vandaag is het bod van 310k door de verkopers geacepteerd.

*O*
told you so, congratz! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finwe schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:42:
[...]

told you so, congratz! ;)
Nu ga je zelfs denken dat 300k mogelijk was geweest, ha ha ha nee geintje is lastig te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je betaalt voor een huis wat je het zelf waard vindt. Dit is het belangrijkste jij vind 310 blijkbaar een mooie prijs kortom lekker gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Ik denk dat op gegeven moment niks meer ervanaf kan. Simpelweg omdat de eigenaar het bod dan als een personelijke belediging ziet. Mischien zou er met goed onderhandelen 300k mogelijk zijn, het risiko is echter erg groot dat mijn bod dan niet serious genomen zou worden en dat we helemaal niet konden kopen, ook al hadden we later toch 310k geboden.

Ik ben zeer tevreden met de onderhandelingen. Nu nog de hypotheek regelen :)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:16

MrScratch

I am rubber, you are glue

Twisted schreef op maandag 29 juni 2009 @ 08:49:
Ik denk dat op gegeven moment niks meer ervanaf kan. Simpelweg omdat de eigenaar het bod dan als een personelijke belediging ziet. Mischien zou er met goed onderhandelen 300k mogelijk zijn, het risiko is echter erg groot dat mijn bod dan niet serious genomen zou worden en dat we helemaal niet konden kopen, ook al hadden we later toch 310k geboden.

Ik ben zeer tevreden met de onderhandelingen. Nu nog de hypotheek regelen :)
Nou, ik had het niet verwacht. Zeker omdat je zelf zei dat de vraagprijs zeer redelijk was, maar kennelijk wilden ze er toch erg graag vanaf. Goed gedaan en veel succes met je nieuwe woning.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op aanraden contact gehad met mijn hypotheekadviseur.. nu doet de hypotheekverstrekker moeilijker! Ze hebben al mijn werkgever gebeld om dingen te veriferen en nu zeggen ze dat ik een BKR melding heb.. doorlopend krediet? Maar ik heb nergens iets lopen zegt mijn bank? Ze hebben alles voor me nagekeken en ik heb geen idee wat ik nu moet doen? De creditcards zijn al afgemeld...Ook wil de hypotheekverstrekker een loonstrookje van de maand juli? Ik moest de financiering rond de 10de rond hebben en de bankgarantie rond de 17de... nu ga ik dat dus echt niet redden. Heb al 2 weken uitstel aangevraagd...wat een gedoe! Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:41
Je kan je eigen gegevens opvragen bij de BKR. Als de hypotheekverstrekker vindt dat jij een doorlopend krediet hebt en jij vindt van niet, dan moeten zij maar eens gaan aangeven wat voor doorlopend krediet dat dan wel mag zijn.

Ikzelf gok een thuiswinkel als de wehkamp oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:26:
Je kan je eigen gegevens opvragen bij de BKR. Als de hypotheekverstrekker vindt dat jij een doorlopend krediet hebt en jij vindt van niet, dan moeten zij maar eens gaan aangeven wat voor doorlopend krediet dat dan wel mag zijn.

Ikzelf gok een thuiswinkel als de wehkamp oid.
Ja dat kreeg ik ook al te horen, maar ik koop niets bij een thuiswinkel. En maart is heel recent en dat maakt het zo vreemd. Ik heb mijn gegevens inderdaad opgevraagd, maar vind het nog steeds allemaal wel heel vaag.
Zeker omdat ze roepen dat ze een loonstrookje van juli nodig hebben? De maand moet nog beginnen!

dus beetje erg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:36
Vraag even vriendelijk of je bank dat na kan kijken. (deze hebben zo inzage in het BKR systeem) Het kan zomaar zijn dat je nog een naamgenoot hebt rondlopen die met een beetje mazzel ook nog dezelfde geboortedatum heeft als jou. BKR koppelt dit soort gegevens automatisch door, waardoor jij wellicht ten onrechte word beschuldigd van het hebben van een registratie... Er hoeft dus niks aan de hand te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:58

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Vandaag een tweede bezichtiging, ditmaal een hoekhuis met garage, gebouwd eind jaren 60, vraagprijs 269K. Zijn ex-huurwoningen geweest en worden nu door de eigenaar (verzekeringsmaatschappij/investeerder) verkocht. Op zich heeft alles behoorlijke goede staat (kunsstof kozijnen e.d.). Kijken met vader van mijn vriendin vandaag en mogelijk een bod doen, zit zelf richting de 250K als openingsbod te denken, zo'n zeven procent onder de vraagprijs, lijkt me niet verkeerd toch?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:01:
Op aanraden contact gehad met mijn hypotheekadviseur.. nu doet de hypotheekverstrekker moeilijker! Ze hebben al mijn werkgever gebeld om dingen te veriferen en nu zeggen ze dat ik een BKR melding heb.. doorlopend krediet? Maar ik heb nergens iets lopen zegt mijn bank? Ze hebben alles voor me nagekeken en ik heb geen idee wat ik nu moet doen? De creditcards zijn al afgemeld...Ook wil de hypotheekverstrekker een loonstrookje van de maand juli? Ik moest de financiering rond de 10de rond hebben en de bankgarantie rond de 17de... nu ga ik dat dus echt niet redden. Heb al 2 weken uitstel aangevraagd...wat een gedoe! Iemand advies?
Op zich hoef je de financiering niet rond te hebben op de datum die je hebt afgesproken (er van uit gaande dat je het over de ontbindende voorwaarde hebt). Het is wel veiliger om het zo te doen omdat je zeker weet dat je de hypotheek rond krijgt, maar in principe hoef je die dus nog niet rond te hebben. Het geld hoeft er pas te zijn op het moment dat je het huis krijgt overgedragen. Wel is het zo dat je na de afgesproken termijn er niet meer onderuit kunt als je geen hypotheek krijgt.

De bankgarantie hoeft niet perse door de hypotheekverstrekker te worden afgegeven. Je kunt ook een bankgarantie krijgen van een andere partij. Dit kan je hypotheek adviseur je vertellen.

Ik bevind mezelf in een vergelijkbare situatie. Ik heb de offerte van de bank, maar ik kan ook nog niet aan alle eisen voldoen (oa creditcard opzegging die in behandeling is) waardoor de offerte nog niet helemaal omgezet kan worden in een daadwerkelijke hypotheek (maar ik heb nog tot november en dat gaat zeker lukken) en de bank geeft daarom ook nog geen bankgarantie af.

Mijn adviseuse heeft daarom een bankgarantie bij een andere partij geregeld (Stichting Waarborgfonds geloof ik), dat kost wel iets meer (paar tientjes hooguit).

Omdat ik nog geen daadwerkelijke hypotheek heb is het spannend om de termijn waarin ik kan ontbinden omdat ik geen hypotheek zou krijgen te laten verlopen, want als de hypotheek verstrekker alsnog weigert mij de hypotheek te geven heb ik een probleem als dat na de ontbindingstermijn is. Maar goed na een zorgvuldige afweging van risico's doen we het er maar mee.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
Tjeerd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:13:
Vandaag een tweede bezichtiging, ditmaal een hoekhuis met garage, gebouwd eind jaren 60, vraagprijs 269K. Zijn ex-huurwoningen geweest en worden nu door de eigenaar (verzekeringsmaatschappij/investeerder) verkocht. Op zich heeft alles behoorlijke goede staat (kunsstof kozijnen e.d.). Kijken met vader van mijn vriendin vandaag en mogelijk een bod doen, zit zelf richting de 250K als openingsbod te denken, zo'n zeven procent onder de vraagprijs, lijkt me niet verkeerd toch?
Ik wens je succes. Ik heb net een appartement gekocht wat ook uit de verhuur kwam, maar reken maar niet dat onderhandelen mogelijk was. Vaak kost het voor een verhuurpartij meer geld om te zakken met de prijs dan hem langer aan te houden.
Maar elk nadeel heeft z'n voordeel: niet kunnen bieden scheelt je ook de stress die ontstaat bij het bieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

lijphoofd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:30:
[...]

Ik wens je succes. Ik heb net een appartement gekocht wat ook uit de verhuur kwam, maar reken maar niet dat onderhandelen mogelijk was. Vaak kost het voor een verhuurpartij meer geld om te zakken met de prijs dan hem langer aan te houden.
Maar elk nadeel heeft z'n voordeel: niet kunnen bieden scheelt je ook de stress die ontstaat bij het bieden ;)
We weten van andere huizen in de buurt dat ze sowieso al onder de vraagprijs weggaan, van de makelaar gehoord en via het kadaster opgevraagd. Dat zijn iets goedkopere huizen (239K) en daar ging minstens 5K van de vraagprijs af en het laatste huis wat er te koop stond - nog geen drie dagen te koop, we waren al te laat omdat we die week precies op vakantie gingen - in diezelfde categorie schijnt voor nog minder weg te zijn gegaan (richting 230K), toch ruwweg vier procent. Blijft moeilijk inschatten, maar aankijken hoe dit gaat lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjeerd op 01-07-2009 09:01 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:29:
[...]

Op zich hoef je de financiering niet rond te hebben op de datum die je hebt afgesproken (er van uit gaande dat je het over de ontbindende voorwaarde hebt). Het is wel veiliger om het zo te doen omdat je zeker weet dat je de hypotheek rond krijgt, maar in principe hoef je die dus nog niet rond te hebben. Het geld hoeft er pas te zijn op het moment dat je het huis krijgt overgedragen. Wel is het zo dat je na de afgesproken termijn er niet meer onderuit kunt als je geen hypotheek krijgt.

De bankgarantie hoeft niet perse door de hypotheekverstrekker te worden afgegeven. Je kunt ook een bankgarantie krijgen van een andere partij. Dit kan je hypotheek adviseur je vertellen.

Ik bevind mezelf in een vergelijkbare situatie. Ik heb de offerte van de bank, maar ik kan ook nog niet aan alle eisen voldoen (oa creditcard opzegging die in behandeling is) waardoor de offerte nog niet helemaal omgezet kan worden in een daadwerkelijke hypotheek (maar ik heb nog tot november en dat gaat zeker lukken) en de bank geeft daarom ook nog geen bankgarantie af.

Mijn adviseuse heeft daarom een bankgarantie bij een andere partij geregeld (Stichting Waarborgfonds geloof ik), dat kost wel iets meer (paar tientjes hooguit).

Omdat ik nog geen daadwerkelijke hypotheek heb is het spannend om de termijn waarin ik kan ontbinden omdat ik geen hypotheek zou krijgen te laten verlopen, want als de hypotheek verstrekker alsnog weigert mij de hypotheek te geven heb ik een probleem als dat na de ontbindingstermijn is. Maar goed na een zorgvuldige afweging van risico's doen we het er maar mee.
Thx!
Ja ik denk ook niet dat het een probleem is om alles rond te krijgen en de bankgarantie is niet echt noodzakelijk omdat ik behoorlijk wat eigen geld in leg en dat ruim 2x de bankgarantie is. Ik baal alleen dat alles nu op het laatste moment geregeld moet worden. Had gehoopt dat alles snel rond zou zijn.
En ik wil inderdaad niet dat de ontbindende voorwaarden verlopen zonder dat ik een hypotheek krijg. Wat heel gek is aangezien ik volgens mijn adviseur in de categorie Young Potential val (ben 24 en een salaris van 40000 p.j).

Heb echt vakantie nodig tegen de tijd dat ik het huis in kan! :? :X ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
lijphoofd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:30:
[...]

Even mezelf quoten ;)
AcXeller schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:06:
[...]
Het hoekhuis wat ik hierboven beschrijf is een ex-huur van een groot bedrijf geweest, ze verhuurden dit aan werknemers. Ten opzicht van de originele prijs (waren tussentijds gezakt) zijn we 10% lager uitgekomen. Deze woning stond echter wel al een half jaar te koop.
Het blijft gewoon een welles nietes verhaal, hangt er maar net vanaf wie er achter het huis zit.

Ik ben nu in ieder geval druk bezig met de hypotheek, wil eigenlijk deze week toch wel de knoop doorhakken.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Vandaag een huis tweede maal bezichtigd, vraagprijs was 269K. We hebben een eerste bod gedaan van 248K (8% onder de vraagprijs). Verkoper wilde niet in onderhandeling gaan. We hadden - juist in deze zogenaamde crisistijd waar iedereen zegt dat het nu een kopersmarkt is - niet gedacht dat ons bod uberhaupt niet "serieus" zou worden genomen. Om je heen hoor je dat 10% onder de vraagprijs bieden best realistisch is, maar blijkbaar nog niet in ons geval. We zijn nu aan het bedenken of we nog een nieuw bod gaan doen, 255K of 258K is echt onze limiet eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjeerd op 01-07-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjeerd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:05:
Om je heen hoor je dat 10% onder de vraagprijs bieden best realistisch is, maar blijkbaar nog niet in ons geval.
Die 10% of meer is heel realistisch maar dan betreft het wel altijd huizen die van een particulier gekocht worden. Jij wil een huis kopen van een verzekeringsmaatschappij en ik kan je nu al vertellen dat die een stuk minder haast hebben dan een particulier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:15:
[...]

Die 10% of meer is heel realistisch maar dan betreft het wel altijd huizen die van een particulier gekocht worden. Jij wil een huis kopen van een verzekeringsmaatschappij en ik kan je nu al vertellen dat die een stuk minder haast hebben dan een particulier ;)
Klopt, dat beseffen wij ook. Die laten het net zo lang te koop staan tot dat er iemand komt die meer in de buurt biedt van de vraagprijs. Daarom weten we dat het een nadeel is dat het geen particulier is, want die zou in deze tijd allicht eerder toehappen. Maar ik kom weinig gevallen tegen van mensen die specifiek dit soort verkopende partijen hebben, dus voor ons was dit bod ook een gok.

[ Voor 9% gewijzigd door Tjeerd op 01-07-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:46:
[...]

Thx!
Ja ik denk ook niet dat het een probleem is om alles rond te krijgen en de bankgarantie is niet echt noodzakelijk omdat ik behoorlijk wat eigen geld in leg en dat ruim 2x de bankgarantie is. Ik baal alleen dat alles nu op het laatste moment geregeld moet worden. Had gehoopt dat alles snel rond zou zijn.
En ik wil inderdaad niet dat de ontbindende voorwaarden verlopen zonder dat ik een hypotheek krijg. Wat heel gek is aangezien ik volgens mijn adviseur in de categorie Young Potential val (ben 24 en een salaris van 40000 p.j).

Heb echt vakantie nodig tegen de tijd dat ik het huis in kan! :? :X ;(
Ik dacht toen ik ging babbelen ook een mooie kans te maken omdat ik ook best lekker verdien. Ben ook 24 en zit rond het zelfde salaris. Maar ik moest toch even slikken wat ik ineens nog maar mocht lenen. De banken zijn minder vrijgevig dan een paar jaar geleden. Internet banken als moneyou geven een optimistischer beeld, maar volgens de gedragscode van hypotheken mocht ik in werkelijkheid veel minder lenen.

Ik ben in een paar jaar 50% in loon gegroeid, maar het bedrag dat ik mocht lenen was echt geen 50% meer :(. En dat terwijl de rente niet veel hoger is dan een paar jaar geleden en ik met dat salaris mijn huidige huis ruim kan betalen. Was wel even een domper, ik had verwacht het huis puur op mijn salaris te kunnen trekken, maar daar wilde geen bank aan beginnen (of je moest met een goed verhaal komen, maar volgens de adviseuse is de kans dan nog steeds klein)...

En dat je toe bent aan vakantie kan ik begrijpen. Ik ben momenteel bezig mijn oude huis een beetje aan kant te ruimen voor de verkoop en het schilderwerk wat al een jaar ligt te wachten aan het afronden. Maar ik kan nu al vakantie gebruiken. Gelukkig hoeft er niet veel meer te gebeuren in mijn oude huis, want anders zou ik het niet trekken (echt niet tof met deze warmte (op kantoor is het tegen de middag ook +/-30 graden) naast een 40+ uur werkweek).

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tjeerd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:05:
Vandaag een huis tweede maal bezichtigd, vraagprijs was 269K. We hebben een eerste bod gedaan van 248K (8% onder de vraagprijs). Verkoper wilde niet in onderhandeling gaan. We hadden - juist in deze zogenaamde crisistijd waar iedereen zegt dat het nu een kopersmarkt is - niet gedacht dat ons bod uberhaupt niet "serieus" zou worden genomen. Om je heen hoor je dat 10% onder de vraagprijs bieden best realistisch is, maar blijkbaar nog niet in ons geval. We zijn nu aan het bedenken of we nog een nieuw bod gaan doen, 255K of 258K is echt onze limiet eigenlijk.
Dat kon in Amsterdam voor de crisistijd ook al. Ligt er helemaal aan hoe het huis in de markt is gezet en hoe groot de belangstelling is. Je kan overwegen een eindbod te doen van 255-258k, maar dan moet je daarna dus ook niet meer gaan doorbieden. Maar goed, bieden is een vak apart en op dat moment is een makelaar best handig die een goede strategie bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jeuj, morgen vooroplevering. Iemand tips?
* Outerspace heeft er zin in :D

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Zo! Ik mag me ook melden hier!
Ik had me ingeschreven voor nieuwbouw huizen en appartementen, en deze week was de loting.

Er waren 19 huizen, en 6 appartementen.
Gisteren stond de uitslag van de loting online, en ik was als 34e uitgeloot, net buiten de prijzen dacht ik dus, maar misschien als er wat uitvalt...

Maar nu werd ik gisteravond door de makelaar gebeld, en ik heb een appartement toegewezen gekregen!!!
Maandag heb ik gesprek bij de makelaar, en dan kunnen we alles in gang zetten!

* GeleFles heeft er zin in! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:56:
[...]

Dat kon in Amsterdam voor de crisistijd ook al. Ligt er helemaal aan hoe het huis in de markt is gezet en hoe groot de belangstelling is. Je kan overwegen een eindbod te doen van 255-258k, maar dan moet je daarna dus ook niet meer gaan doorbieden. Maar goed, bieden is een vak apart en op dat moment is een makelaar best handig die een goede strategie bepaald.
Het (hoek)huis staat nu twee maanden te koop (omgeving van een van de grotere steden in NL). Merendeel is in goede staat, behalve de regenpijpen die uit elkaar vallen en de tuin is 0.0 (wild gras en meer niet). Op Funda is alleen een foto geplaatst van de buitenkant van het huis, verder geen interieurfoto's. Qua presentatie wordt er weinig/niets gedaan. Mocht de verkoper op ons bod van 255K (met een marge tot 258K) ook nog niet in onderhandeling willen gaan - is ~4% onder de vraagprijs - dan kunnen ze wat mij betreft de pot op.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjeerd op 02-07-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:56:
[...]
Maar goed, bieden is een vak apart en op dat moment is een makelaar best handig die een goede strategie bepaald.
Dan moet je alleen wel een makelaar vinden die je daarin vertrouwd. Ik ben niet veel makelaars tegen gekomen die ik het bieden toe zou vertrouwen. Misschien hebben ze er iets verstand van, maar ik krijg meestal het idee dat ze helemaal niet zo geintereseerd zijn en alleen snel geld willen verdienen.

Dat idee kreeg ik dan aan de kopende kant, maar als ze me daar niet kunnen overtuigen van hun inzet, dan geloof ik ook niet dat het aan de verkopende kant een stuk beter is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tjeerd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:44:
[...]
Het (hoek)huis staat nu twee maanden te koop (omgeving van een van de grotere steden in NL). Merendeel is in goede staat, behalve de regenpijpen die uit elkaar vallen en de tuin is 0.0 (wild gras en meer niet). Op Funda is alleen een foto geplaatst van de buitenkant van het huis, verder geen interieurfoto's. Qua presentatie wordt er weinig/niets gedaan. Mocht de verkoper op ons bod van 255K (met een marge tot 258K) ook nog niet in onderhandeling willen gaan - is ~4% onder de vraagprijs - dan kunnen ze wat mij betreft de pot op.
Je eigen grens is duidelijk. Ik heb natuurlijk weinig ervaring met huizen kopen en bieden, maar ik zou zeggen probeer het met een eindbod met een deadline en hang er gunstige voorwaarden aan, bv geen financieringsvoorbehoud (alleen doen natuurlijk als je zeker weet dat je dat kunt doen) en flexibel zijn in de datum van levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:50:
[...]

Ik dacht toen ik ging babbelen ook een mooie kans te maken omdat ik ook best lekker verdien. Ben ook 24 en zit rond het zelfde salaris. Maar ik moest toch even slikken wat ik ineens nog maar mocht lenen. De banken zijn minder vrijgevig dan een paar jaar geleden. Internet banken als moneyou geven een optimistischer beeld, maar volgens de gedragscode van hypotheken mocht ik in werkelijkheid veel minder lenen.

Ik ben in een paar jaar 50% in loon gegroeid, maar het bedrag dat ik mocht lenen was echt geen 50% meer :(. En dat terwijl de rente niet veel hoger is dan een paar jaar geleden en ik met dat salaris mijn huidige huis ruim kan betalen. Was wel even een domper, ik had verwacht het huis puur op mijn salaris te kunnen trekken, maar daar wilde geen bank aan beginnen (of je moest met een goed verhaal komen, maar volgens de adviseuse is de kans dan nog steeds klein)...

En dat je toe bent aan vakantie kan ik begrijpen. Ik ben momenteel bezig mijn oude huis een beetje aan kant te ruimen voor de verkoop en het schilderwerk wat al een jaar ligt te wachten aan het afronden. Maar ik kan nu al vakantie gebruiken. Gelukkig hoeft er niet veel meer te gebeuren in mijn oude huis, want anders zou ik het niet trekken (echt niet tof met deze warmte (op kantoor is het tegen de middag ook +/-30 graden) naast een 40+ uur werkweek).
Ja, banken doen nu echt moeilijk. Hoewel mijn huisbank was meer dan bereid, maar ik heb de hypotheek niet bij hen gedaan. Nu heb ik daar een beetje spijt van.

Mijn adviseur was juist positief omdat ik zelf heel veel geld inlegde. En het huis voor 16% onder de vraagprijs heb gekocht. Het huis blijkt ook meer waard te zijn dan wat ik er voor neer ga leggen. Ga maar weer eens mijn adviseur bellen hoe het staat...zucht....dacht gezellig de vierdaagse in mijn nieuwe huis in Nijmegen mee te kunnen maken..Niet dus! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb echt nauwlijks gezeur gehad met mijn hypotheek terwijl ik toch op iets meer dan keermijn bruto salaris zit. Nu kan dit ook komen omdat ik een heel behoorlijk inkomen heb. Ik kan me inkomen dat ze dan wat makkelijker zijn omdat de kosten voor levensonderhoud niet heel erg veel schelen. Ook heb ik aangegeven hoeveel ik per maand spaar en dat in combinatie met mijn huidige huur een prima indicatie blijkbaar dat ik het wel moet kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:38:
[...]

Ja, banken doen nu echt moeilijk. Hoewel mijn huisbank was meer dan bereid, maar ik heb de hypotheek niet bij hen gedaan. Nu heb ik daar een beetje spijt van.

Mijn adviseur was juist positief omdat ik zelf heel veel geld inlegde. En het huis voor 16% onder de vraagprijs heb gekocht. Het huis blijkt ook meer waard te zijn dan wat ik er voor neer ga leggen. Ga maar weer eens mijn adviseur bellen hoe het staat...zucht....dacht gezellig de vierdaagse in mijn nieuwe huis in Nijmegen mee te kunnen maken..Niet dus! :'(
Is het geen optie om het alsnog via je huisbank te doen? Wanprestatie lijkt me een uitstekend argument en zo moet je tussenpersoon ook nog wat doen voor z'n geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 22:26
Ik heb sinds afgelopen maandag een optie op een nieuwbouw woning in Barneveld. A.s. maandag een gesprek met de makelaar en de dinsdag daarop een gesprek bij de Rabobank en de Hypotheker.

Ben erg benieuwd hoe dit alles uit gaat pakken. 2 maanden terug al eens bij de Rabobank geweest om een indicatie van m'n mogelijke hypotheek te krijgen. Nu maar eens horen of het ook echt gaat lukken.

Heb de afgelopen 5 jaar gehuurd, dus heb gelukkig wel wat ervaring met de kosten voor een eigen huishouding.

Heb echter een paar dingen die ik niet weet, iemand die mij wat kan helpen?
- woz waarde van een woning (het is een nieuwbouwhuis van net geen 240.000, is dat ook de woz-waarde?)
- bouwdepot, kan ik gewoon zeggen dat ik 15.000 euro extra wil voor keuken, sanitair enz, of werkt dat anders?
- bouwdepot, mag je hiervan ook de tuinaanleg doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Niek_ schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:38:
Ik heb sinds afgelopen maandag een optie op een nieuwbouw woning in Barneveld. A.s. maandag een gesprek met de makelaar en de dinsdag daarop een gesprek bij de Rabobank en de Hypotheker.

Ben erg benieuwd hoe dit alles uit gaat pakken. 2 maanden terug al eens bij de Rabobank geweest om een indicatie van m'n mogelijke hypotheek te krijgen. Nu maar eens horen of het ook echt gaat lukken.

Heb de afgelopen 5 jaar gehuurd, dus heb gelukkig wel wat ervaring met de kosten voor een eigen huishouding.

Heb echter een paar dingen die ik niet weet, iemand die mij wat kan helpen?
- woz waarde van een woning (het is een nieuwbouwhuis van net geen 240.000, is dat ook de woz-waarde?)
Zie: http://www.eigenhuis.nl/V...isKop/WOZ-beschikking.htm. Als ik dit goed lees hou je, totdat je de bschikking gekregen hebt, de koop/aanneemsom incl meer/minderwerk aan.
- bouwdepot, kan ik gewoon zeggen dat ik 15.000 euro extra wil voor keuken, sanitair enz, of werkt dat anders?
Zo werkte het bij ons. De verdeling moest bij de aanvraag wel enigszins vastliggen (bijv 10.000 keuken/5.000 badkamer).
- bouwdepot, mag je hiervan ook de tuinaanleg doen?
Ik heb geen bron, maar volgens mij wel. Tenzij je de tuin mee neemt naar je volgende woning :).

Wij hebben zelf morgen de vooroplevering van onze nieuwbouwwoning. Oplevering zal 15 juli plaatsvinden, mits men voor die tijd de nuts aansluitingen gerealiseerd heeft. Aan de ene kant van de weg ligt de stoep met de bestaande leidingen open, aan onze kan is alles ook open. De ene kant moet met de andere verbonden worden, maar omdat daar een rij oude bomen tussenstaat, duurt dit veel langer dan verwacht. Bij de brief met de opleverdatum zat dan ook anderhalf kant voorbehoud...

Ik hoop dat het toch voor de bouwvak lukt, anders moet er weer veel verplaatst worden (keuken, levering nieuwe meubels, stucadoor)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:54:
[...]

Is het geen optie om het alsnog via je huisbank te doen? Wanprestatie lijkt me een uitstekend argument en zo moet je tussenpersoon ook nog wat doen voor z'n geld.
Ik heb inderdaad aangegeven dat dit wel heel erg belabberd is. Ze bevestigde mij eigenlijk dat alles praktisch rond is, maar dat ze voor het dossier nog even wat gegevens nodig hebben. Nu vraag ik me af wat uit de melding van de BKR komt. Ik kan er echt niet uit komen wat het kan zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:49:
[...]
Ik heb inderdaad aangegeven dat dit wel heel erg belabberd is. Ze bevestigde mij eigenlijk dat alles praktisch rond is, maar dat ze voor het dossier nog even wat gegevens nodig hebben. Nu vraag ik me af wat uit de melding van de BKR komt. Ik kan er echt niet uit komen wat het kan zijn geweest.
Via de bank kan je voor €4,50 een opvraag doen bij het BKR (geldig legitimatie meenemen)
Had je dat al gedaan? (bij mij was het bijvoorbeeld dat ik tot 1000,- rood mocht staan :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vandaag even naar de bouwmarkt gegaan om alvast sloten te kopen voor de nieuwe woning (hypotheek is nog niet eens rond :X, deze moet ik de 13e ondertekenen) echter moet ik zeggen dat de prijzen me vies tegen vallen. Heb nu:

3x insteek slot
2x achterdeur-/bergingbeslag
1x voordeurbeslag
4x cilinder

En dit alles voor de mooie prijs van 550 euro en dan is er al 100 euro korting van af. En dan te bedenken dat ik eigenlijk wel het keurmerk veilig wonen wil en dus nog iets van 1200-1500 euro meer aan hang en sluitwerk mag uitgeven. Dus dan heb je een "veilig" huis, is het niet omdat inbreken moeilijker moet zijn dan is het wel omdat je geen geld meer hebt voor spullen in je huis :D

Zijn er mensen die ervaring hebben met de SKG gekeurde sloten ? (of eigenlijk meer dat een onbekende ze heeft uitgetest....)

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bestaande woning? ---> zorgen dat jouw sloten beter zijn dan die van de buren :)

't zijn over het algemeen gauwdieven: als die niet binnen 10sec binnen zijn, gaan ze door naar de volgende.

Toen ik nog in Enschede woonde heb ik een keertje een afgebroken schroevedraaier gevonden onder ons raam waar net een nieuwe grendel op zat. Flinke beschadiging in het kozijn en een uit frustratie ingegooid klein ruitje. Maar geen inbraak. Hoorde later dat er bij andere huizen in de straat wel was ingebroken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Amafi schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:25:
[...]

Via de bank kan je voor €4,50 een opvraag doen bij het BKR (geldig legitimatie meenemen)
Had je dat al gedaan? (bij mij was het bijvoorbeeld dat ik tot 1000,- rood mocht staan :X)
Het vreemde is dat het rood staan niet bij alle banken in het BKR wordt gezet. Bij mijn hypotheek kwam alleen naar voren dat ik een credit card had, mijn "rood staan" ruimte van 500 euro stond er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Dat ligt aan de afspraken. Bij het BKR worden kredieten geregistreerd die langer duren dan 3 maanden. Bij bijv. een girokwartaalkrediet (of hoe dat tegenwoordig heet) ben je verplicht eens in de drie maanden een positief saldo te hebben. Deze wordt dus niet geregistreerd. Heb je rood-staan waarbij je permanent rood kan staan wordt deze wel geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "Ervaring met huis kopen deel 5"

Uiteindelijk zijn we ingeloot voor ons droomhuis/plan! Een bouwkavel + bouwplan + vergunning, en verder volledige vrijheid in de realisatie ervan!

Zijn er hier mensen die tips hebben met het verkrijgen van een hypotheek als vrij jonge DGA van een BV? In het eerste hypotheekgesprek gaf mijn contactpersoon (plaatselijke Rabobank, mijn vaste bank) aan dat de cijfers van mijn BV beoordeeld moeten worden door de zakelijke afdeling van diezelfde plaatselijke Rabobank, om vast te stellen op welke hoogte ze mijn inkomen kunnen stellen. Normaal gesproken kijken ze naar het gemiddelde van de afgelopen 3 jaar, echter ik werk pas sinds maart 2005, en dat zou vrij negatief uit kunnen pakken als ze niet uitgaan van mijn huidige salariëring en de afspraken daarover met mijn compagnons.

Ik heb voorgesteld om de cijfers op te sturen met een door mij geschreven schriftelijke toelichting over mijn loonhistorie/relatief korte loopbaan, dat vond hij een goed idee.

Heeft iemand (inside?) tips voor welke argumenten zo'n zakelijke afdeling gevoelig kan zijn of zaken die in mijn voordeel kunnen werken? Ik heb al een goed beargumenteerd verhaal geschreven over mijn loonhistorie en toekomstperspectief, de vraag is in hoeverre ze daar rekening mee kunnen en mogen houden? Het voordeel is wel dat lokale Rabobanken autonoom zijn en ze dus in mijn beleving bij iemand die ze kennen + een goed onderbouwd verhaal anders kunnen oordelen dan de standaard richtlijn 'gemiddelde 3 jaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nog 1 maand wachten, niet laten zien dat je al te happig bent. Dan een eindbod van 250 doen, willen ze dat ook niet, jammer dan. Onder tussen wel gewoon door zoeken naar iets anders uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand (inside?) tips voor welke argumenten zo'n zakelijke afdeling gevoelig kan zijn of zaken die in mijn voordeel kunnen werken?
Overzicht van de huidige orderportefeuile en prospects er bij doen. Hiermee kun je onderbouwen dat je voor bv nog minimaal een jaar werk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:29:
[...]

Ik zou nog 1 maand wachten, niet laten zien dat je al te happig bent. Dan een eindbod van 250 doen, willen ze dat ook niet, jammer dan. Onder tussen wel gewoon door zoeken naar iets anders uiteraard.
Punt is dan weer dat er weinig koophuizen vrij komen (gemiddeld misschien twee per seizoen :D). We kunnen op een volgende wachten, maar waarschijnlijk hebben we dan weer hetzelfde probleem. We hebben gisteren ook nog even gekeken op miljoenhuizen.nl via hun archief en deze huizen staan minimaal een maand en maximaal drie maanden te koop; zelfs nog eentje begin dit jaar. Behoorlijk gewild dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjeerd op 03-07-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 22-09 18:09

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:21:
Verwijderd in "Ervaring met huis kopen deel 5"

Uiteindelijk zijn we ingeloot voor ons droomhuis/plan! Een bouwkavel + bouwplan + vergunning, en verder volledige vrijheid in de realisatie ervan!

Zijn er hier mensen die tips hebben met het verkrijgen van een hypotheek als vrij jonge DGA van een BV? In het eerste hypotheekgesprek gaf mijn contactpersoon (plaatselijke Rabobank, mijn vaste bank) aan dat de cijfers van mijn BV beoordeeld moeten worden door de zakelijke afdeling van diezelfde plaatselijke Rabobank, om vast te stellen op welke hoogte ze mijn inkomen kunnen stellen. Normaal gesproken kijken ze naar het gemiddelde van de afgelopen 3 jaar, echter ik werk pas sinds maart 2005, en dat zou vrij negatief uit kunnen pakken als ze niet uitgaan van mijn huidige salariëring en de afspraken daarover met mijn compagnons.

Ik heb voorgesteld om de cijfers op te sturen met een door mij geschreven schriftelijke toelichting over mijn loonhistorie/relatief korte loopbaan, dat vond hij een goed idee.

Heeft iemand (inside?) tips voor welke argumenten zo'n zakelijke afdeling gevoelig kan zijn of zaken die in mijn voordeel kunnen werken? Ik heb al een goed beargumenteerd verhaal geschreven over mijn loonhistorie en toekomstperspectief, de vraag is in hoeverre ze daar rekening mee kunnen en mogen houden? Het voordeel is wel dat lokale Rabobanken autonoom zijn en ze dus in mijn beleving bij iemand die ze kennen + een goed onderbouwd verhaal anders kunnen oordelen dan de standaard richtlijn 'gemiddelde 3 jaar'.
Nouja, kan je wel vertellen hoe het is gegaan als 50% vennoot in een VOF, sinds 1 mei 2008 (Net iets langer dan een jaar dus). Voor het inkomen hebben ze uiteindelijk het inkomen (50% winst) van 1 mei 2008 - 31 december 2008 genomen, gecorrigeerd naar een jaar. De VOF zelf had al langer jaarcijfers en die heb ik gewoon meegestuurd, plus mijn loonstrookjes uit een vast dienstverband daarvoor. Zo kon ik dus laten zien dat ik sinds 2005 een inkomen had, die alleen het laatste jaar vrij hard gestegen is ;)

Dit alles bij de rabobank waar ook onze zakelijke rekeningen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:29:
[...]

Net een antwoord gekregen van de verkopend makelaar, ons bod van 255K (269K vraagprijs) vonden ze nog steeds te laag om een tegenbod te doen. Bij deze kunnen ze dus definitief de pot op. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koetjeboe schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:53:
[...]

Nouja, kan je wel vertellen hoe het is gegaan als 50% vennoot in een VOF, sinds 1 mei 2008 (Net iets langer dan een jaar dus). Voor het inkomen hebben ze uiteindelijk het inkomen (50% winst) van 1 mei 2008 - 31 december 2008 genomen, gecorrigeerd naar een jaar. De VOF zelf had al langer jaarcijfers en die heb ik gewoon meegestuurd, plus mijn loonstrookjes uit een vast dienstverband daarvoor. Zo kon ik dus laten zien dat ik sinds 2005 een inkomen had, die alleen het laatste jaar vrij hard gestegen is ;)

Dit alles bij de rabobank waar ook onze zakelijke rekeningen lopen.
Dank je wel! Dit soort dingen helpt me enorm qua beeldvorming!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:33:
[...]

Overzicht van de huidige orderportefeuile en prospects er bij doen. Hiermee kun je onderbouwen dat je voor bv nog minimaal een jaar werk hebt.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjeerd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:59:
[...]
Net een antwoord gekregen van de verkopend makelaar, ons bod van 255K (269K vraagprijs) vonden ze nog steeds te laag om een tegenbod te doen. Bij deze kunnen ze dus definitief de pot op. :Y)
Je hebt helemaal gelijk :) Verder moet je je nooit blindstaren op een woning, want zeg nu zelf er staan zoveel woningen in Nederland en er is altijd wel een woning die nog mooier is en misschien nog betaalbaarder ook :)

Persoonlijk denk ik dat de gemiddelde zoektocht naar een geschikt huis toch zo'n beetje 6 tot 8 maanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tjeerd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:59:
[...]
"Wij zijn best bereid te onderhandelen, maar niet tot iedere prijs." Standaardtekst in het makelaarshandboek. Je zou wel verwachten dat dit in deze tijd anders werkt. Misschien is het tijd om de poespas te laten voor wat hij is en gewoon duidelijkheid te geven over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

achja, ik vind dat die makelaar het wel aardig doet. Hij heeft in de onderhandeling de hele tijd 'upper hand' gehad en het bod is met 4% verhoogd.

Wellicht staat dit huis ook gewoon voor een realistische prijs te koop. Zeker als het door een verzekeraar verkocht wordt en niet door een particulier, heb je naar mijn idee wat meer kans dat ze snappen wat de markt nu is, en hun prijs daarop aanpassen. Een particulier zie ik dat minder snel doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:39

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:18:
Persoonlijk denk ik dat de gemiddelde zoektocht naar een geschikt huis toch zo'n beetje 6 tot 8 maanden is.
Wat is dat nou voor onzinregel. Als je een huis vindt dat je meteen helemaal geweldig vindt dan is dat gewoon waar je voor gaat. Ik heb m'n vorige woning na 1 week rondkijken gekocht en heb naderhand nooit een plek/woning gezien waar ik liever had willen wonen. Daar kun je onmogelijk een minimale termijn voor hanteren :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cowgirl schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:19:
Dat ligt aan de afspraken. Bij het BKR worden kredieten geregistreerd die langer duren dan 3 maanden. Bij bijv. een girokwartaalkrediet (of hoe dat tegenwoordig heet) ben je verplicht eens in de drie maanden een positief saldo te hebben. Deze wordt dus niet geregistreerd. Heb je rood-staan waarbij je permanent rood kan staan wordt deze wel geregistreerd.
Nou bij mij zeiden ze dat het een doorlopend krediet was van maart 2009. Ik moest een bewijs aanleveren dat dit afgehandeld was. Nu heb ik in maart niets aangeschaft of what-so-ever op krediet. En volgens de bank zou het niet aan de creditcard liggen. Voor de zekerheid wel laten afmelden. Van de week weet ik meer.

Nu mag ik ook nog extra gegevens aanleveren voor de levensverzekering. Er wordt om extra gegevens gevraagd omdat ik aangegeven heb dat ik astma heb. Leuk steeds al dat papierwerk, nu mag ik mijn huisarts gaan bellen om alle data te controleren....Een huis kopen zou toch leuk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:45:
Een huis kopen zou toch leuk moeten zijn?
*proest*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:14:
[...]

Wat is dat nou voor onzinregel. Als je een huis vindt dat je meteen helemaal geweldig vindt dan is dat gewoon waar je voor gaat. Ik heb m'n vorige woning na 1 week rondkijken gekocht en heb naderhand nooit een plek/woning gezien waar ik liever had willen wonen. Daar kun je onmogelijk een minimale termijn voor hanteren :{
Als in mijn omgeving kijk (vrienden, familie, collega's, klanten) zit ik er met een gemiddelde zoektijd van 6 tot 8 maanden er niet veel naast. Ik heb het over een gemiddelde zoektijd en natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:39:
[...]

Als in mijn omgeving kijk (vrienden, familie, collega's, klanten) zit ik er met een gemiddelde zoektijd van 6 tot 8 maanden er niet veel naast. Ik heb het over een gemiddelde zoektijd en natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel ;)
Dan ben ik denk ik iemand die het gemiddelde flink omlaag trekt B). Vanaf het moment dat ik samen met mijn vriendin besloot voor huizen te gaan kijken (zij was een beetje of funda aan het kijken en toen begon het te "kriebelen") tot het moment dat we het huis kochten zat denk ik hooguit een maand... :)

We hebben een aantal huizen op onze lijst gehad maar ze vielen stuk voor stuk af, eentje viel bij de bezichtiging enorm tegen en de rest sneuvelde al "op papier". We kwamen een huis tegen in een straat waar we een jaar geleden al interesse in hadden (maar toen was het financieel niet te doen). En ik moet zeggen dat we er nog geen moment spijt van hebben gehad dat we toch besloten hebben om voor dit huis te gaan. Als er een klik is moet je er gewoon voor gaan (het huis waar ik nu zit ben ik ook per toeval tegen gekomen en had ook binnen 72 uur mijn besluit genomen, maar toen heb ik wel 3 maanden rond gekeken). Kijk nu al uit naar ons nieuwe huisje :)

Maar goed bij mij gaat dit soort dingen altijd snel. Toen ik besloot een nieuwe baan te zoeken had ik ook binnen 1 maand een nieuw contract getekend bij een nieuwe werkgever (en waren er ook diverse anderen die me graag in dienst wilde nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Zo, ik ben ook maar eens aan het zoeken gegaan naar een eigen huis. Ik woon nu ondertussen al 3 jaar in Eindhoven. Eerste jaar op kamers gezeten in een studentenhuis wat me heel erg goed beviel. Helaas was ik toen afgestudeerd (op mijn 20e :D) En moest ik het huis uit. Soort van appartementje gevonden in een niet zo'n goede buurt en er was eigenlijk altijd wel iets mis met de buren en andere dingen. Dat wilde ik niet nog een keer. Toen maar verhuist naar een wat grotere kamer in een normaal woonhuis. 32m2, maar wel alles gedeeld. Ik begin het nu echt zat te worden dat de rest niet iets schoonmaakt en geen verantwoordelijkheid neemt. Spullen van andere kapot maken (al dan niet per ongeluk) en dan gewoon niet even sorry zeggen enz. Ben er echt zat van.

Dus ik op zoek naar een woning en ik ben net 23. Ik heb een goed salaris en ondertussen alweer promotie gemaakt, maar de bijbehorende loonsverhoging nog niet gehad ivm bevriezen van de lonen. Maargoed. Eerste huis bezichtigt en was wel O.K. De buitenkant was prima, maar de bouwstijl aan de binnenkant stond me niet echt aan.
Toen een paar maanden gewacht en nu weer opnieuw gezocht en iets heel moois gevonden. Een eengezinswoning aan de rand van de stad (20 minuutjes fietsen vanuit het centrum). Hele nette buurt waar praktisch alleen maar autochtonen wonen en allemaal koophuizen staan. In verband met eerdere ervaringen in Eindhoven waren dat 2 hele harde eisen voor mij.

De woning die ik gezien heb staat ondertussen al een jaar te koop. Dat heeft ook gevolgen gehad voor het onderhoud natuurlijk. Zo zijn praktisch alle kozijnen nu rot. Niet ernstig, maar moet toch wel binnen een tweetal jaar gebeuren. De vloeren moeten over, de muren moeten gestuct en de badkamer is een ramp. De keuken is alleen de eigenlijke keuken goed van. De ketel is ondertussen al 15 jaar oud, maar doet het nog prima en is wel HR.
De vraagprijs is 215k. Zij hebben geen rekening gehouden met de kozijnen. Om kozijnen te vervangen in het hele huis (begane grond, 1ste verdieping en groot zolderraam op de 2e verdieping) kost al snel heel wat geld. Dus dat geld moet al minimaal van de koopsom af. Ook wil ik het op eigen kracht kopen. Dus geen vader en moeder die garant staan. Ik kan gaan tot een koopsom van 195k op eigen kracht.

Dit is een flink bedrag minder dan de vraagprijs, maar de mensen die er in wonen hebben al een jaar dubbele lasten en de rotte kozijnen is ook al erg genoeg. Nu is de huidige markt natuurlijk wel een goede markt te kopen, maar om dit te regelen moet ik nog zien gebeuren.
De verkoopmakelaar zei zelfs al tijdens de eerste bezichtiging letterlijk: "Maak je geen zorgen, financieel komen we er toch wel uit." en tijdens de tweede toen we alles wat beter bekeken hebben zei hij: "Kijk, er is al wat van de prijs afgegaan, maar we willen er ook gewoon vanaf."
Dat zegt mij dat er wel redelijk wat te halen valt.

Ga ik dit überhaupt ooit redden? Zat te denken om maar eens te beginnen met 180k als bod ivm de slechte staat van het huis.

EDIT:
Kreeg net een e-mail van de makelaar over de kosten die per jaar wonen met zich mee brengt. Daarin staat ook de WOZ-waarde voor het huis. Die staat op 216k in 2007. Nu ligt dit natuurlijk nu een stukje hoger, maar de WOZ wordt bepaalt door de buitenkant van de buurt en daar het gemiddelde van toch? Als je dus 216k als uitgangspunt neemt en het verkeerd in slechte staat van onderhoud, dan moet daar toch wel iets mee te doen zijn? Daarnaast is het mijn eerste keer en het bedrag dat je minder hoeft te betalen is de eerste winst denk ik altijd maar...

[ Voor 8% gewijzigd door k0ewl op 06-07-2009 12:05 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:45:
Nou bij mij zeiden ze dat het een doorlopend krediet was van maart 2009.
Duur telefoon-abo met telefoon op afbetaling, toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is ten eerste belangrijk om te bepalen wat een realistische prijs zou zijn. Als 215 al een scherpe prijs is, dan zal een bod van 180 waarschijnlijk niet serieus genomen worden.

Het is meestal wel lastig om te bepalen wat de speelruimte is, maar 10% van de prijs afpraten is in sommige gevallen best mogenlijk. Ik zou eerst eens kijken wat soortgelijke huizen in de buurt doen, dan kan je ieder geval een beetje bepalen wat redelijk is.

Je zou eventueel kunnen beslissen om meteen een eindbod van 195K neer te leggen, en daarbij ook melden dat je financieel niet verder kunt gaan. Het is dan voor de verkopers gewoon een afweging of ze nog langer met het risico van dubbele lasten willen lopen, of dat ze wat verlies willen nemen.

Als je namenlijk 20% onder de vraagprijs bied, kan het zo zijn dat je de kopers je bod niet serieus nemen, en dat ze een volgend bod ook minder serieus nemen. Maar het is allemaal nogal afhankelijk van de insteek waarmee de verkopers het op de markt gezet hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Volgens de kadaster informatie van Jaap.nl (grappig, dat is mijn naam) is er maar 1 keer recentelijk onder de 200k gekomen en dat was 195k voor een hoekwoning in Apr 2008. Dus voor de crisis. Gemiddeld ligt de koopsom in 2008 op 230k. Dit lijkt al een scherpe prijs te zijn, maar het staat niet voor niets al een jaar te koop denk ik dan. Dan, huis kopen is moeilijk, vooral omdat je niet weer hoe ver je eronder kunt gaan...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:37

Tank80

Cyanide&&Happiness

k0ewl schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:49:

/verhaal

De woning die ik gezien heb staat ondertussen al een jaar te koop. Dat heeft ook gevolgen gehad voor het onderhoud natuurlijk. Zo zijn praktisch alle kozijnen nu rot. Niet ernstig, maar moet toch wel binnen een tweetal jaar gebeuren. De vloeren moeten over, de muren moeten gestuct en de badkamer is een ramp. De keuken is alleen de eigenlijke keuken goed van. De ketel is ondertussen al 15 jaar oud, maar doet het nog prima en is wel HR.
De vraagprijs is 215k. Zij hebben geen rekening gehouden met de kozijnen. Om kozijnen te vervangen in het hele huis (begane grond, 1ste verdieping en groot zolderraam op de 2e verdieping) kost al snel heel wat geld. Dus dat geld moet al minimaal van de koopsom af. Ook wil ik het op eigen kracht kopen. Dus geen vader en moeder die garant staan. Ik kan gaan tot een koopsom van 195k op eigen kracht.

/verhaal

EDIT:
Kreeg net een e-mail van de makelaar over de kosten die per jaar wonen met zich mee brengt. Daarin staat ook de WOZ-waarde voor het huis. Die staat op 216k in 2007. Nu ligt dit natuurlijk nu een stukje hoger, maar de WOZ wordt bepaalt door de buitenkant van de buurt en daar het gemiddelde van toch? Als je dus 216k als uitgangspunt neemt en het verkeerd in slechte staat van onderhoud, dan moet daar toch wel iets mee te doen zijn? Daarnaast is het mijn eerste keer en het bedrag dat je minder hoeft te betalen is de eerste winst denk ik altijd maar...
hou je er wel ff rekening mee dat van die 195k max, dat daar ook je k.k. en eventueel je bouwdepot vanaf gaan?
K.K. is in dit geval al snel 15k en gezien wat je allemaal moet vervangen ben je daar ook zo 20-30k aan kwijt. Bij zulk soort huizen komen er als je aan klussen bent vaak ook nog andere gezellige dingen aan het licht namelijk; je zou niet de eerste zijn waarbij de vloerbalken of dak rot blijken te zijn. Zou er nog maar ff over nadenken als ik jou was. Verder wordt die WOZ gewoon generiek en geautomatiseerd bepaald adhv verkoopprijzen en prijsontwikkelingen en moet je dus alleen zien als indicatie voor gelijksoortige huizen bij jou in de buurt. Bedenk ook nog even dat degene die de WOZ bepaald inkomsten ontvangt afhankelijk van dat bedrag ;)

BTW; Ik wil je verhaal niet afkraken en negatief doen, ik hoop alleen maar dat je er goed over nadenkt en even objectief naar de kosten en het noodzakelijke werk kijkt. Heck, als je het goed regelt, kan je zelfs in deze tijd er nog een fantastische aankoop aan doen. Qua bieden denk je verder wel goed trouwens, hou alleen je eigen mogelijkheden in de gaten!

[ Voor 12% gewijzigd door Tank80 op 06-07-2009 12:45 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Die 195k kan ik krijgen zonder kosten koper, die komen er dan nog bij op. Dus daar houd ik al rekening mee. Als het aan mij ligt kan ik ook nog prima een jaartje in een of andere bouwvallige badkamer mijn ding doen. Maar als de tijd het toe laat om iets op te bouwen en de woning doet zich ook aan, sja, dan denk ik: doen.

Maarja, ik zal vanavond er nog eens goed over slapen en dan morgen maar eens met de makelaar bellen en de situatie uitleggen en dan het bod doen. Moet het natuurlijk wel onderbouwen, anders lachen ze me helemaal in mijn gezicht uit.

BTW, vloerbalken gaan wat moeilijk rot. Is allemaal beton. Ook geen betonrot. Kruipruimte is droog. Tegelvoer in de keuken en kamer. Wel superlelijk, maar het is dan ook een meer jaren plan.
De woning is ook wel groot trouwens. Woonoppervlakte is 155m2 en inhoud is 390m3. Perceeloppervlakte is 165m2. De buurt informatie toont dat er wel wat oudere mensen wonen met allemaal een goed inkomen. Dus niet 1 of andere pauperbuurt ;)

Ik vind het in ieder geval reuze spannend, maar zoals hierboven ook al stond: leuk is anders.

[ Voor 32% gewijzigd door k0ewl op 06-07-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:37

Tank80

Cyanide&&Happiness

k0ewl schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:36:
Moet het natuurlijk wel onderbouwen, anders lachen ze me helemaal in mijn gezicht uit.
Beter dat ze dat doen dan dat ze achter je rug lachen dat het nog voor een mooi prijsje aan iemand hebben kunnen verkwanselen. Daarbij, niet bang zijn dat ze je uitlachen, het zijn _jouw_ centen en _jouw_ aanstaande huis. Sterker nog, jij moet hun uitlachen!

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als je het huis graag wil heb hij ook een belang. Je zo opstellen zoals jij stelt, is niet de beste onderhandelingsstategie. Arrogant onderhandelen heeft meestal een negatief effect (aan beide kanten)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Hoe bedoel je arogant opstellen? Ik ben best wel behouden denk ik. Ik heb alleen de indruk dat die mensen er erg graag vanaf willen en dat ik de woning geen 216k waard vind. Ondertussen heb ik al fouten genoeg gemaakt met jezelf te erg laten mee slepen in dat soort dingen. Rijd niet voor niets een Alfa 156 V6... domste beslissing ooit in mijn leven... Ik ga me nu niet meer laten lijden doordat ik iets te graag wil. Als het te duur wordt, dan gaat het gewoon niet door en loop ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Die 195k kan ik krijgen zonder kosten koper, die komen er dan nog bij op. Dus daar houd ik al rekening mee. Als het aan mij ligt kan ik ook nog prima een jaartje in een of andere bouwvallige badkamer mijn ding doen. Maar als de tijd het toe laat om iets op te bouwen en de woning doet zich ook aan, sja, dan denk ik: doen.

Maarja, ik zal vanavond er nog eens goed over slapen en dan morgen maar eens met de makelaar bellen en de situatie uitleggen en dan het bod doen. Moet het natuurlijk wel onderbouwen, anders lachen ze me helemaal in mijn gezicht uit.

BTW, vloerbalken gaan wat moeilijk rot. Is allemaal beton. Ook geen betonrot. Kruipruimte is droog. Tegelvoer in de keuken en kamer. Wel superlelijk, maar het is dan ook een meer jaren plan.
De woning is ook wel groot trouwens. Woonoppervlakte is 155m2 en inhoud is 390m3. Perceeloppervlakte is 165m2. De buurt informatie toont dat er wel wat oudere mensen wonen met allemaal een goed inkomen. Dus niet 1 of andere pauperbuurt ;)

Ik vind het in ieder geval reuze spannend, maar zoals hierboven ook al stond: leuk is anders.
Welke buurt is het? * brama is ook Eindhovenaar (en heeft al aardig wat stadswijken 'gehad')

[edit] ah, gevonden via funda. Is volgens mij wel redelijk inderdaad, ik woon er niet heel ver vanaf.

[ Voor 3% gewijzigd door brama op 06-07-2009 16:35 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
k0ewl schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:03:
Hoe bedoel je arogant opstellen? Ik ben best wel behouden denk ik. Ik heb alleen de indruk dat die mensen er erg graag vanaf willen en dat ik de woning geen 216k waard vind. Ondertussen heb ik al fouten genoeg gemaakt met jezelf te erg laten mee slepen in dat soort dingen. Rijd niet voor niets een Alfa 156 V6... domste beslissing ooit in mijn leven... Ik ga me nu niet meer laten lijden doordat ik iets te graag wil. Als het te duur wordt, dan gaat het gewoon niet door en loop ik weg.
Hij reageert denk ik op Tank80.

Cyberpope wil gewoon zeggen dat een normale houding richting de verkopers meestal meer oplevert dan een arogante houding. Je zult er immers samen uit moeten komen, dus een beetje goede verstandhouding is wel lekker.

Ik denk dat je trouwens wel een goede insteek in het process hebt. Je wil het huis wel hebben, maar niet tegen elke prijs. Als je dat een beetje goed overbrengt en eventueel bij je eindbod ook vermeld dat je financieel niet meer voor elkaar kan krijgen, heb je best kans dat de verkoper toehapt.

Het is dan ieder geval gewoon een keuze voor de verkoper of hij zijn "verlies" neemt, of dat hij met een risico blijft zitten. Het is heel erg afhankelijk van de verkoper of hij daar in mee wil gaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
brama schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:08:
[...]

Welke buurt is het? * brama is ook Eindhovenaar (en heeft al aardig wat stadswijken 'gehad')

[edit] ah, gevonden via funda. Is volgens mij wel redelijk inderdaad, ik woon er niet heel ver vanaf.
Het is in Heelsterakker. Morgen bellen. Heb nog een aantal collega's op mijn werk gevraagd of ik er zo goed aan zou doen en ze waren het wel met me eens. De een meer dan de ander, maar toch. Mijn vader belde mij vanochtend ook al opp of ik al gebeld had 8)
Zo maar even doen denk ik dan he :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Woonoppervlakte is 155m2 en inhoud is 390m3.
Deze combinatie is vrijwel onmogelijk of geeft in elk geval een overdrijving weer. Een beetje makelaar moet al behoorlijk wat niet-woonruimte mee laten tellen om bij een inhoud van 400m3 tot 140m2 te komen wat meer realistisch gezien wat dan meestal op 125m2 a 130m2 neerkomt.

Uiteindelijk is netto bruikbaar woonoppervlak belangrijk. Pak bij het vergelijken van huizen daarom ook de plattegronden erbij en vergelijk de grootte van de belangrijkste ruimtes met elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rukapul schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:20:
Deze combinatie is vrijwel onmogelijk of geeft in elk geval een overdrijving weer. Een beetje makelaar moet al behoorlijk wat niet-woonruimte mee laten tellen om bij een inhoud van 400m3 tot 140m2 te komen wat meer realistisch gezien wat dan meestal op 125m2 a 130m2 neerkomt.

Uiteindelijk is netto bruikbaar woonoppervlak belangrijk. Pak bij het vergelijken van huizen daarom ook de plattegronden erbij en vergelijk de grootte van de belangrijkste ruimtes met elkaar :)
Juist, straks blijkt dat de tuin deels overdekt is en hebben ze zodoende dat oppervlak maar bij het woonoppervlak meegeteld :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:20:
[...]

Het feest der herkenning!

Mijn appartement werd aangeboden als zijnde 85m2. Right.. als ik de blueprint erbij pak, en een lijntje trek om alle buitenmuren, en dat uitreken, dan komt ik 70m2. Neem ik een stukje balkon erbij, de parkeerplaats die erbij hoorde, en de berging, _dan_ kom ik op 85m2 uit. Hoezo creatief rekenen :X

En dat terwijl woonoppervlak goed gedefinieerd is. Maar makelaars komen vrolijk weg met dit soort oplichting

Nou was ik me hier vantevoren van bewust, en had ik dit dus wel even uitgezocht en wist ik wel waar ik aan toe was
Het is in Heelsterakker. Morgen bellen. Heb nog een aantal collega's op mijn werk gevraagd of ik er zo goed aan zou doen en ze waren het wel met me eens. De een meer dan de ander, maar toch. Mijn vader belde mij vanochtend ook al opp of ik al gebeld had 8)
Zo maar even doen denk ik dan he :9~
Nice. Wel knap dat je dat met 23 jaar al kunt aanschaffen, dat lukte mij toch echt niet op die leeftijd.

[ Voor 15% gewijzigd door brama op 06-07-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Tuurlijk ben ik me ervan bewust dat het praktisch niet mogelijk is tenzij je ruimtes 3 meter hoog zijn ;) Maargoed, de kamers waren ruim zat. En bergruimte op zolder in overvloed. Kamer beneden is 9 meter lang en 3,5-4 breed. T-vorm en dan een mooie ruime keuken erbij. van 2,4x4 ofzo. Echt mooi. Maargoed, had mijn vader en moeder aan de telefoon en die zeiden dat ik het nog maar wat lager in moest zeggen. Die mensen wilden er toch wel vanaf en de dubbele lasten van een jaar lang waren ook geen pretje. Dus maar gewoon proberen denk ik dan op aanraden van mijn ouders.

Net de makelaar gesproken en blijkbaar zijn er 4 dingen waar rekening mee gehouden dient te worden bij het uitbrengen van een bod:
1. Bedrag kosten koper
2. Aanvaarding
3. Roerende zaken
4. Vragenlijst met bijzonderheden

Nu ligt de brochure natuurlijk weer bij mijn ouders en kan ik morgen pas een bod uitbrengen dus. Maargoed, we shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 22:26
Zo, vanochtend een gesprek gehad bij de makelaar over het nieuwbouwhuis waar ik een optie op heb. Goed gesprek gehad en, en dat was het belangrijkste, antwoord op m'n vragen gehad. Nu loop ik alleen nog ergens mee rond. Als ik het huis aanschaf zijn er 2 stelpost. 1 voor de keuken a 1750 euro en 1 voor het sanitair a 1750 euro. Deze kan ik beiden laten vervallen, ik krijg dan in totaal 1500 euro 'korting'.

Ik wil in principe zelf de keuken (IKEA) en het sanitair gaan verzorgen. Heb dit nu in 3 huizen (bestaande bouw van vrienden) gedaan en dit is goed bevallen. Daarnaast heb ik de tijd er ook voor.

Ik zit nu echter met het volgende. Het huis staat te koop voor 239500. Nu moet ik dus gaan aangeven wat ik kwijt denk te zijn aan 'verbouwingen', zodat de bank kan kijken wat voor een bouwdepot ik krijg. Ik heb al een beetje zitten rekenen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen + eventuele posten (in een nieuwbouwwoning) die ik in het bouwdepot zou kunnen doen die ik nu vergeet.
- keuken incl. apperatuur (IKEA) a 6000
- sanitair (toilet/bidetje beneden en douche/toile/wastafel/enz boven + tegels voor boven en beneden) a 6000
- vloerverwarming (beneden 50m2 + 1e verdieping 50m2) 2500?
- vloertegels beneden (50m2) 2000?
- laminaatvloer boven 1500
- ?

Verder kreeg ik de tip om te proberen de hypotheek zo hoog mogelijk te krijgen. De rente die je krijg over het deel wat je niet opneemt schijnt even hoog te zijn als de rente die je daarvoor betaald? Kortom, het kost je niks extra, maar het is makkelijker als je over een paar jaar nog iets wilt verbouwen, hoef je niet langs de notaris. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Niek_ schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:32:
Verder kreeg ik de tip om te proberen de hypotheek zo hoog mogelijk te krijgen. De rente die je krijg over het deel wat je niet opneemt schijnt even hoog te zijn als de rente die je daarvoor betaald? Kortom, het kost je niks extra, maar het is makkelijker als je over een paar jaar nog iets wilt verbouwen, hoef je niet langs de notaris. Klopt dit?
Waarschijnlijk bedoel je je hypotheek hoger in laten schrijven. Op zich kan dat inderdaad voordelig zijn als je later het te lenen bedrag wil verhogen.

Je neemt bijvoorbeeld een hypothecaire lening van 250.000. Echter laat je de hypotheek bij de bank voor 300.000 inschrijven. Dat betekend dat de bank tot de 3 ton het eerste recht heeft bij gedwongen verkoop. Als je dan je lening wilt verhogen tot 3 ton dan hoef je inderdaad niet langs de notaris.

Er kleeft we een nadeel aan en dat is dat je een eventuele 2e hypotheek niet zo snel meer bij een andere partij kan regelen, immers heeft de eerste hypotheek verstrekker al recht op de eerste 3 ton. Een tweede aanbieder van een lening heeft op dat moment dus geen zekerheid meer.

Zelf heb ik mijn hypotheek ook iets hoger in laten schrijven, maar het is wel goed dat je je bewust bent van het nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
@k0ewl: op zich een praktisch huis en inderdaad niet klein. Je hebt als voordeel dat dat vrijwel de goedkoopste (uit)hoek van Eindhoven is. Tenzij de bewoners echt radeloos zijn zou het me verbazen als dit ver onder de 200k verkocht gaat worden.

Als je financiering maar tot 195k gaat dan kan het nog wel krap worden. Met de kozijnen wil je namelijk dat isolatieglas waarschijnlijk ook overal voor HR++ vervangen en een badkamer kost ook geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
Niek_ schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:32:
Ik zit nu echter met het volgende. Het huis staat te koop voor 239500. Nu moet ik dus gaan aangeven wat ik kwijt denk te zijn aan 'verbouwingen', zodat de bank kan kijken wat voor een bouwdepot ik krijg. Ik heb al een beetje zitten rekenen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen + eventuele posten (in een nieuwbouwwoning) die ik in het bouwdepot zou kunnen doen die ik nu vergeet.
- vloerverwarming (beneden 50m2 + 1e verdieping 50m2) 2500?
- vloertegels beneden (50m2) 2000?
- laminaatvloer boven 1500
- ?
Denk dat je voor vloerverwarming wat meer moet rekenen, toevallig ga ik het zelf ook leggen (ze komen de 30ste langs) ik leg alleen beneden 56m2 en heb het gekozen als bijverwarming en dat kost me 1750. Als je het als hoofdverwarming wil nemen dan kost dat meer. gezien jij bijna 100m2 hebt moet je denk ik wat meer rekenen.

tegels is verder erg afhankelijk van welke tegels je neemt. Ik ga dus ook tegels leggen en ze kosten de m2 50 euro (heb 60 m2 +10% dus iets minder dan 70m2 aan tegels nodig). Daarna komen de materiaal kosten moet je denken aan paar honder euro.
Vervolgens komen de kosten voor het leggen, die van mij kost 18 euro incl btw.
Dus als je dezelfde tegels halen als ik dan zou je alleen aan tegels al 2500 kwijt zijn, vervolgens nog leggen 900 en daarna lijm etc 400 of zo.
Je zou op dit vlak kunnen besparen door goedkopere tegels te nemen.
Het is net iets anders, je neemt niet een zo hoog mogelijk hypotheek, maar laat het zo hoog mogelijk aanschrijven. Dit is in overleg met je bank, wat je daarna kan doen is idd dat je bv voor een extra verbouwing meer kan lenen zonder dat je opnieuw naar notaris gaat.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilke schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:05:
[...]

Duur telefoon-abo met telefoon op afbetaling, toevallig?
Hmm, nee wel een abonnement afgesloten rond die tijd, maar was gratis telefoon dus dat kan het toch niet zijn? Anyways, ik wacht de BKR even af en dan weet ik wat het precies is geweest.

Vandaag in iedergeval allerlei papieren op de bus gedaan. Nu zorgen dat de bankgarantie op tijd geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Rukapul schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:13:
@k0ewl: op zich een praktisch huis en inderdaad niet klein. Je hebt als voordeel dat dat vrijwel de goedkoopste (uit)hoek van Eindhoven is. Tenzij de bewoners echt radeloos zijn zou het me verbazen als dit ver onder de 200k verkocht gaat worden.

Als je financiering maar tot 195k gaat dan kan het nog wel krap worden. Met de kozijnen wil je namelijk dat isolatieglas waarschijnlijk ook overal voor HR++ vervangen en een badkamer kost ook geld :)
I know, ik heb zelf ook het idee dat er niet veel rek in zit, maar iedereen die om mij heen huizen hebben gekocht zeggen: "Ga laag zitten". Ik weet het ook allemaal niet en dat maakt het juist zo moeilijk. Moet je in deze tijd express laag gaan zitten met je bod om ze maar te dwingen en het risico lopen dat je het sowieso niet krijgt. Aan de andere kant, een jaar lang dubbele lasten in deze tijd is nu niet echt het fijnste wat je hebben kunt. Sommige mensen gaan dan liever voor safe.

Maar de markt maakt zo'n bod mogelijk. Wil natuurlijk niet zeggen dat het op hen van toepassing is. Ik voel me de hele avond al slecht van de zenuwen. Echt erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
k0ewl schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:37:
Aan de andere kant, een jaar lang dubbele lasten in deze tijd is nu niet echt het fijnste wat je hebben kunt. Sommige mensen gaan dan liever voor save.
Ook dat is relatief: bij een hypotheek van 200k en een rente van 5% kost het bruto 10k per jaar (eerste 2 jaar netto 40% minder). In het geval dat datzelfde bedrag niet hypothecair maar consumptief geleend moet worden zijn de kosten veel hoger. Het geeft dus een maatstaf aan hoe een rationele verkoper kan denken en dat niet automatisch volgt dat de tienduizenden er tegelijk afvliegen.
Ik voel me de hele avond al slecht van de zenuwen. Echt erg.
Er komen wel meer huizen in die wijk vrij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 06-07-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu huurt en snel kan verhuizen dan kan dat in je voordeel werken. Helemaal als de huidige bewoners momenteel twee woningen hebben. Je kan altijd even vragen aan de verkopende makelaar waarom ze verkopen en of ze al wat anders hebben.

Zoals je makelaar aan aangaf moet je ook rekening houden met de oplevertijd. Wat je kan doen is niet 1 bod doen maar 2. Je brengt een laag bod uit met een korte oplevertermijn en een iets hoger bod met een lange oplevertermijn. Als je 1 bod doet dat moet de verkopende partij kiezen tussen ja of nee. maar als je twee opties geeft als bod dan moeten ze ook kiezen tussen A of B, waarbij ze minder denken aan nee.

Heb er alleen over gehoord en zelf niet getest maar klinkt logisch. Misschien kan je er voordeel mee behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Rukapul schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:45:
[...]

Ook dat is relatief: bij een hypotheek van 200k en een rente van 5% kost het bruto 10k per jaar (eerste 2 jaar netto 40% minder). In het geval dat datzelfde bedrag niet hypothecair maar consumptief geleend moet worden zijn de kosten veel hoger. Het geeft dus een maatstaf aan hoe een rationele verkoper kan denken en dat niet automatisch volgt dat de tienduizenden er tegelijk afvliegen.

[...]

Er komen wel meer huizen in die wijk vrij :)
Maar maakt het feit dat de kozijnen rot zijn en dat niet bij de prijs inbegrepen zat dan niets uit? Daar moet toch minimaal wat van te maken zijn?

Punten waar het aan schort:
0. Achter het huis, aan de doorlopende weg, ligt een soort van parkje waar stenen caravans staan. 8 stuks ofzo.
1. Kozijnen hele woning
2. Ketel
3. Badkamer + toilet
4. Wespennest in een onbereikbaar deel van de woning behalve van buiten
5. Tegels op de begane grond op de vloer kunnen echt niet
6. Boven verdiepingen moet nieuwe vloerbeddeking op
7. Etc...

Als je gewoon gaat tellen wat het kost:
1. € 15k voor kozijnen, € 3k voor ketel, € 7,5k voor badkamer en dan nog vloeren. Begane grond vloer 54m2 á € 35 p/m2 = € 2k en boven dan laminaat erin ofzo. 100m2 á € 20 p/m2 = € 2k
Dan nog verf, stuc bende enz enz: € 35k. Als de woning dan in deze tijden in goede staat 230 op mag leveren dan kom je op € 195k aan koopsom. Omdat er nog van alles moet gebeuren voordat het zover is en je dus gewoon een jaar in de bende woont vind ik 190 voor aanschaf helemaal niet gek. Tenminste, zo zie ik het dan he.

EDIT:
Oh, en over de gehele tijd dat het te koop staat (1 jaar) staat het al leeg en zijn er welgeteld 2 mensen geweest die echt interesse hadden. Die kregen alleen de financiering niet rond.

[ Voor 8% gewijzigd door k0ewl op 06-07-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Vanmiddag twee bezichtigingen, eindelijk, ben benieuwd hoe het bevalt.
Mochten we later deze week besluiten dat we nogmaals willen kijken dan willen we graag een aankoopmakelaar mee nemen.
Ik heb wel wat adresjes gehoord al van kennissen, kan je die dan gewoon bellen met de mededeling dat ze binnenkort even mee moeten? Hoe werkt dat eigenlijk?
Ik heb uiteraard al wel gekeken of die makelaars sowieso doen aan alleen meegaan en enventueel bieden i.p.v. het hele traject. Het zoeken doe ik in eerste instantie liever zelf.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
k0ewl schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:01:
[...]
1. Kozijnen hele woning
Als de makelaar zelf heeft aangegeven dat dat niet bij de vraag-prijs is meegenomen is dit denk je sterkste punt om wat van de prijs af te halen
2. Ketel
3. Badkamer + toilet
Dit zijn meestal niet echt punten waarmee je er veel mee af kunt praten. Als er een nieuwe (rendabele) keuken/badkamer inzit wil het de prijs nog wel eens wat opdrijven, maar de waarde van keuken/badkamer telt meestal niet zo significant mee in de prijs. Als het echt oud is kun je het natuurlijk wel meenemen in je argumenten, maar ik zou er geen wonderen van verwachten.
Ik zou, zeker in mijn eerste bod, opnemen dat zei het wespen-nest verwijderen. Dat scheelt jou een hoop elende, en eventueel kun je de eis nog laten vallen als laatste stukje onderhandeling.
7. Etc...
Dat jij iets anders op de vloer wil hebben, zal de vorige eigenaars niet zo veel zeggen. Het is dus IMHO niet iets om echt mee te nemen in je bod. Natuurlijk wel rekening mee houden met je financieren/budget.

Ik zou het vooral op de kozijnen gooien, en hopen dat ze happen omdat ze geen risico meer willen nemen. Misschien 1 laag ( niet te laag, 180 mischien ), en daarna een laatste bod van 195, onder vermelding dat je financieel niet meer rond krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
[...]

Maar maakt het feit dat de kozijnen rot zijn en dat niet bij de prijs inbegrepen zat dan niets uit? Daar moet toch minimaal wat van te maken zijn?

Punten waar het aan schort:
0. Achter het huis, aan de doorlopende weg, ligt een soort van parkje waar stenen caravans staan. 8 stuks ofzo.
1. Kozijnen hele woning
2. Ketel
3. Badkamer + toilet
7. Etc...

1. € 15k voor kozijnen, € 3k voor ketel, € 7,5k voor badkamer en dan nog vloeren. Begane grond vloer 54m2 á € 35 p/m2 = € 2k en boven dan laminaat erin ofzo. 100m2 á € 20 p/m2 = € 2k
Dan nog verf, stuc bende enz enz: € 35k. Als de woning dan in deze tijden in goede staat 230 op mag leveren dan kom je op € 195k aan koopsom. Omdat er nog van alles moet gebeuren voordat het zover is en je dus gewoon een jaar in de bende woont vind ik 190 voor aanschaf helemaal niet gek. Tenminste, zo zie ik het dan he.

EDIT:
Oh, en over de gehele tijd dat het te koop staat (1 jaar) staat het al leeg en zijn er welgeteld 2 mensen geweest die echt interesse hadden. Die kregen alleen de financiering niet rond.
M.i. reken je jezelf rijk omdat het je eerste woning is. Deed ik in het begin ook :P

'Goede staat' in zo'n jaren '70 wijk betekent dat alles functioneel in orde is. Die tegelvloer die je noemt op de begane grond die ligt vrijwel in al die huizen nog net zo als 35 jaar geleden alleen hebben de meeste mensen er inmiddels iets anders overheen gelegd (bij mij in de straat ken ik 3 woningen waar die tegelvloer er nog gewoon ligt, danwel onder laminaat ligt, danwel onder een nieuwere tegelvloer en nieuwe parketvloer). Natuurlijk heeft een goede houten vloer of tegelvloer meerwaarde, maar dat is in die wijken niet de norm bij een gemiddeld verkocht huis in dat prijssegment. Idem, de kozijnen, al die huizen zijn van dezelfde tijd en er komt dus een punt dat ze vervangen moeten worden. Grofweg zul je twee soorten prijzen zien: huizen die de renovatie al wel hebben doorgevoerd en huizen waarbij dat niet het geval is. Het zomaar van de vraagprijs aftrekken kan niet.

Wat je opnoemt verwacht je bij een compleet uitgeleefde woning, niet bij een woning waar een paar punten aan moeten gebeuren. Overigens moet je het wel proberen. Dat heb ik ook gedaan bij een huis in m'n straat. Dat liep op ruzie met de makelaar uit maar dat was in andere tijden en ik woon inmiddels in een prima huis terwijl hij z'n huis nog (weer) probeert te slijten :P

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 07-07-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:21:
[...]
Idem, de kozijnen, al die huizen zijn van dezelfde tijd en er komt dus een punt dat ze vervangen moeten worden.
Die kozijnen (tenzij het luciferhout is) kunnen veel langer meegaan dan 30+ jaar. In dit geval moeten ze wel verwaarloosd zijn. Als het met 1 jaar leegstand al wegrot, dan waren ze blijkbaar al in erg slechte staat. Maar inderdaad wel een zeer duidelijk argument om flink onder de vraagprijs te zitten, want vervangen zal niet goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 13:47

André

Analytics dude

[...]

1. € 10k voor kozijnen, € 2k voor ketel, € 3k voor badkamer en dan nog vloeren. Begane grond vloer 54m2 á € 8 p/m2 = € 0,5k en boven dan laminaat erin ofzo. 100m2 á € 8 p/m2 = € 0,8k
Dan nog verf, stuc bende enz enz: € 20k. Als de woning dan in deze tijden in goede staat 230 op mag leveren dan kom je op € 210k aan koopsom. Omdat er nog van alles moet gebeuren voordat het zover is en je dus gewoon een jaar in de bende woont vind ik 205 voor aanschaf helemaal niet gek. Tenminste, zo zie ik het dan he.
Even de bedragen aangepast (en het kan nog goedkoper) ;) Volgens mij zet je redelijk luxe in en kun je flink besparen op een aantal onderdelen. Ik heb wel eens een rotte hoek van een kozijn uitgehakt en met latjes en 2-componenten spul gerepareerd. Na het schuren is hier echt 0,0 van te zien en is een heel kozijn gered en kan het nog jaren vooruit.

Ook een badkamer kan simpel met wat tegeltjes, een simpele douche en een goedkope wastafel. Qua vloeren kun je een restpartij laminaat leggen wat zeker 5 jaar mee gaat. Na die 5 jaar heb je meer geld en leg je er een echte vloer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Even met de hyoptheekadviseur gebeld. Die heeft natuurlijk een veel beter inzicht in kosten van een woning dan mijn vader en moeder die in Twente wonen en dus geen idee hebben wat een huis hier kost. De adviseur zei: "Ik zou op 188k gaan zitten als eerste bod". Maar toen ik zei wat de makelaar letterlijk zei: "We willen er gewoon vanaf, financieel komen we er dus wel uit." Zou hij ook op de 180k gaan zitten. Dus mijn eerste insteek was toch wel redelijk denk ik.

Dus, heb hem gevraagd of hij de starterslening enz wilde gaan regelen om te kijken of het nog kon, want blijkbaar loopt die al aardig terug in Eindhoven. Hij belt me zo terug en dan bel ik de makelaar. Spannend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almachtige
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07-2019
Budget voor starterslening in Eindhoven is op!
Heb gister nog de gemeente gebeld! ;(

Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Almachtige schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:37:
Budget voor starterslening in Eindhoven is op!
Heb gister nog de gemeente gebeld! ;(
Nou fijn dan.... Gaat het hele verhaal sowieso niet door. GVD, zo nog maar eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:43
André schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:29:
[...]

Even de bedragen aangepast (en het kan nog goedkoper) ;) Volgens mij zet je redelijk luxe in en kun je flink besparen op een aantal onderdelen. Ik heb wel eens een rotte hoek van een kozijn uitgehakt en met latjes en 2-componenten spul gerepareerd. Na het schuren is hier echt 0,0 van te zien en is een heel kozijn gered en kan het nog jaren vooruit.

Ook een badkamer kan simpel met wat tegeltjes, een simpele douche en een goedkope wastafel. Qua vloeren kun je een restpartij laminaat leggen wat zeker 5 jaar mee gaat. Na die 5 jaar heb je meer geld en leg je er een echte vloer in.
Over de ramen heb je gelijk, maar is het mss niet beter om er pvc kozijnen met 3 dubbel glas in te steken. Je moet er uiteraard het budget voor hebben. Anders oplappen en dan kunnen ze zeker nog een jaar of 5 mee.

De badkamer gaat echt wel meer kosten dan 3k of je moet er prut insteken.
Als je moet tegelen, vloeren, bad, douche, mooi badkamermeubel en wc zeten is 3k echt niets, daar heb je net dat badkamermeubel voor. Denk dat die 7.5k niet overdreven is.
Ik weet de normale grootte niet van een badkamer, maar thuis is ze 4.5x4m (appartement) en bij mijn ouders 6x2.5m (ruime rijwoning). Ik heb wel een vermoeden dat de gemiddelde badkamer iets kleiner is.

Voor de rest is je tip over restpartijen voor de vloer goed, alleen ga je geen restpartij van 100m² vinden.

Of hij zich nu rijk rekent of niet, gewoon proberen. De verkopers hoeven niet te verkopen als het hun niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:21:
[...]

M.i. reken je jezelf rijk omdat het je eerste woning is. Deed ik in het begin ook :P

'Goede staat' in zo'n jaren '70 wijk betekent dat alles functioneel in orde is. Die tegelvloer die je noemt op de begane grond die ligt vrijwel in al die huizen nog net zo als 35 jaar geleden alleen hebben de meeste mensen er inmiddels iets anders overheen gelegd (bij mij in de straat ken ik 3 woningen waar die tegelvloer er nog gewoon ligt, danwel onder laminaat ligt, danwel onder een nieuwere tegelvloer en nieuwe parketvloer). Natuurlijk heeft een goede houten vloer of tegelvloer meerwaarde, maar dat is in die wijken niet de norm bij een gemiddeld verkocht huis in dat prijssegment. Idem, de kozijnen, al die huizen zijn van dezelfde tijd en er komt dus een punt dat ze vervangen moeten worden. Grofweg zul je twee soorten prijzen zien: huizen die de renovatie al wel hebben doorgevoerd en huizen waarbij dat niet het geval is. Het zomaar van de vraagprijs aftrekken kan niet.

Wat je opnoemt verwacht je bij een compleet uitgeleefde woning, niet bij een woning waar een paar punten aan moeten gebeuren. Overigens moet je het wel proberen. Dat heb ik ook gedaan bij een huis in m'n straat. Dat liep op ruzie met de makelaar uit maar dat was in andere tijden en ik woon inmiddels in een prima huis terwijl hij z'n huis nog (weer) probeert te slijten :P
Ik heb een huis uit 1910 gekocht en als ik al de reacties hierboven leest blijkt dat mijn huis behoorlijk goed onderhouden is. Uit de taxatie blijkt mijn huis al meer waard te zijn dan de aankoopprijs en uit de bouwtechnische keuring blijkt dat ik slechts 100,00 aan directe kosten heb! En dat is het aansluiten van de wasbak. De zwanehals was niet gekoppeld. Nu ja pineuts....

Btw Ik heb mijn huis voor 16% onder de vraagprijs gekocht. in de wijk Bottendaal Nijmegen! Dus ik denk dat je zeker ondr de vraagprijs kunt zitten, maar je moet ook geluk hebben met de verkopers. Als ze er vanaf willen gaat het supersnel en makkelijk!

Alleen het papierwerk sucks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Nou, alsnog even gebeld met de hypotheekadviseur om te vragen wat mogelijk was zonder NHG. Bij mijn vader kon ik ook nog wel wat regelen en kan ik het in principe nog wel rond krijgen, maar vind het al minder leuk.
Trouwens, met die starterslening, dan zit je rente dus na die tijd vast op 5,6% ofzo voor de komende 15 jaar. Voor dat stuk van de hypotheek. Dat scheelt dus ook nog wel behoorlijk.

Dit zet trouwens nog wel een extra stok achter de deur bij die mensen, want als ik geen starterslening kan krijgen, kunnen andere mensen dat ook niet. Dus op advies van de hypotheekadviseur waarschijnlijk gewoon meteen een eindbod doen en dan met een beperkte geldigheidsduur.

Nouja, we zien het wel... Gaat het nu niet door, gaat het gewoon niet door en blijf ik nog maar even op kamers wonen denk ik dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:06:
Hmm, nee wel een abonnement afgesloten rond die tijd, maar was gratis telefoon dus dat kan het toch niet zijn? Anyways, ik wacht de BKR even af en dan weet ik wat het precies is geweest.
Gratis telefoons bestaan niet. Je bedoelt dat je hem bij een abonnement kreeg waar je 1 of 2 jaar aan vast zit, ook wel bekend staand als "op afbetaling" dus? ;)

Zo ja, dan kan ik je haast wel garanderen dat dat het is, want ook zulke dingen staan bij BKR geregistreerd. Tja, vraag het mij ook niet hoor...ik moest voor het afsluiten van een hypotheek nog snel de mogelijkheid tot rood staan (tot het magistrale bedrag van maar liefst 1000 euro) opzeggen - ook al had ik van die mogelijkheid al in geen 10 jaar gebruik gemaakt, toch staat dat geregistreerd. Tja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel anders je vraag eens op http://www.hypotheek-forum.nl/
Daar hebben wij goed advies vandaan gehaald (en nog).
Er schrijven daar adviseurs die (zonder dat ze er wat aan over houden) hypotheekadviezen bekijken en kijken waar het beter/scherper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilke schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:21:
[...]

Gratis telefoons bestaan niet. Je bedoelt dat je hem bij een abonnement kreeg waar je 1 of 2 jaar aan vast zit, ook wel bekend staand als "op afbetaling" dus? ;)

Zo ja, dan kan ik je haast wel garanderen dat dat het is, want ook zulke dingen staan bij BKR geregistreerd. Tja, vraag het mij ook niet hoor...ik moest voor het afsluiten van een hypotheek nog snel de mogelijkheid tot rood staan (tot het magistrale bedrag van maar liefst 1000 euro) opzeggen - ook al had ik van die mogelijkheid al in geen 10 jaar gebruik gemaakt, toch staat dat geregistreerd. Tja 8)7
Leuk want daar kan ik geen bewijs van afsluiting aanleveren? Pff wat een gezeur! Hoe moet ik dit dan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 22-09 18:09

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Wilke schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:21:
[...]

Serieus? Ik zat bij de bank, vroeg BKR op, stond ook dat roodstaan tussen en dat vond de bank geen enkel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

HenkS

Da_king alias HenkS

leuk om allemaal te lezen :)

ben nu bezig met een huis in Belgie (woon nu in Eindhoven) en werk op de grens (nog net in Nederland), al enkele maanden bezig met adviezen en al gesprekken gehad met de bank ivm mogelijke financiering en haken en ogen mbt wonen in Belgie.

Nou we hebben nu iets gevonden, helemaal geweldig. Ons salaris is qua aanschaf geen probleem voor het huis _/-\o_ echter nu moet de taxatiewaarde nog voldoende zijn om de hypotheek te dekken (bank dekt maximaal 125%) van de taxatiwaarde van de woning.

En ik belgie komt er bovenop de prijs het belgische schrijfgeld en notariskosten (in totaal bijna 34.000 euro extra) maar goed, dan zouden we op een hypotheek van 290.000 uitkomen op dit moment.

Echter nu wachten op de taxatie, als die niet goed uitvalt gaat t hele verhaal niet door, maar het is helemaal ons droomhuis :)

kijk maar s hier http://www.virtualtour.be...efault_floor=floor_garden

je kan op de cameraatjes klikken om de foto's te zien,en links op het huisje om ook van binnen te zien.

pfft spannend... alles hangt of staat nu met de taxatie :(

[ Voor 7% gewijzigd door HenkS op 09-07-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HenkS schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:00:
Echter nu wachten op de taxatie, als die niet goed uitvalt gaat t hele verhaal niet door, maar het is helemaal ons droomhuis :)
Er moet het nodige gemoderniseerd worden van binnen, maar wat een huis voor die prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Pfff, afgelopen dinsdag twee huizen bekeken.
Één viel eigenlijk al vantevoren af, de ander is nog steeds heel erg leuk.
Die gaan we dus komende week nogmaals bekijken, dan met makelaar mee.
Wat gaat dat dan ineens hard, van jaren we willen maar niets doen naar meerdere afspraken binnen 7 dagen. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:59

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Da's een half kasteel...denk dat er wat mensen hier jaloers gaan zijn als je deze aankoop voor elkaar krijgt :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 16:46
Heel mooi HenkS. :)
Werkte ik maar vlak bij de grens. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Exirion schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:25:
[...]

Er moet het nodige gemoderniseerd worden van binnen, maar wat een huis voor die prijs :D
ja is wel wat anders in Belgie, en toch maar 15 min van de grens en 25 min van eindhoven (en 20 min van mijn werk)

het te moderniseren valt wel mee hoor, die vloer vinden wij mooi, beetje spaans achtig en ook wel handig ivm onze diertjes, haha kan niks aan stuk, wel moet alles geverfd worden, maar er zit een nieuwe ketel in van 2004, de stroom si volledig vernieuwd in 2004, overal goed onderhouden hardhouten kozijnen met dubbelglas.

Dus in onze optiek alles verven en nieuwe keuken erin (die zit nog niet in dat hypotheekbedrag). En dingen als badkamer kan inderdaad mooier, maar het is voorlopig goedgenoeg zo.

ja het is voor ons echt een betaalbaar droomhuis, maar goed... dat is met huizen in belgie, we verdienen genoeg (top hypotheek ligt 150.000 hoger dan dit huis) maar als het niet gunstig getaxeerd wordt dan dekt de bank de hele hypotheek niet en moet je met eigen geld over de brug komen (kan rond de 15.000 zijn) en dat hebben we simpelweg niet..

dus ff erg spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Binnenkort toch opnieuw het huis bekijken wat eigenlijk aan een drukke sluipverkeerroute ligt richting dorp. Gisteren overdag er langsgelopen en dan valt het op zich toch wel weer mee. Alleen tijdens spits is het drukker. Nou wordt er wel verderop een aftakking aangelegd van die weg om het verkeer richting dorp af te laten nemen, kan dus gunstig uitpakken voor huis waar we oog op hebben. Het huis staat op zich verder goed, vrij uitzicht voor en achter, tuintje/terras aan water (sloot) aan de achterkant.

Een nadeel, het huis moet behoorlijk wat aan gebeuren (nieuwe kozijnen boven/onder, dakkapel vervangen, nieuwe elektriciteit, nieuwe keuken enzovoorts). De makelaar belde ons sowieso al na onze eerste bezichting - waar we al lieten doorschemeren dat het zeker richting de 50K gaat kosten qua verbouwing - op met de mededeling dat als we een lijst zouden maken met wat er moet gebeuren + argumenten (kosten) dat we dat best voor konden leggen aan de verkoper. Huis staat ondertussen ook al anderhalf jaar te koop met een veelste hoge vraagprijs.

Over een week of twee willen we met een aannemer het huis gaan bezichtigen om in te schatten wat de verbouwings (lees: opwaardeer) kosten gaan worden. Hopende dat we minstens dat bedrag van de vraagprijs af kunnen krijgen.

Iemand ervaring met het bekijken van een huis met een aannemer?

(kwam trouwens een handige site tegen voor allerlei soorten verbouwingen/klusjes genaamd Werkspot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Tjeerd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:25:
Binnenkort toch opnieuw het huis bekijken wat eigenlijk aan een drukke sluipverkeerroute ligt richting dorp. Gisteren overdag er langsgelopen en dan valt het op zich toch wel weer mee. Alleen tijdens spits is het drukker. Nou wordt er wel verderop een aftakking aangelegd van die weg om het verkeer richting dorp af te laten nemen, kan dus gunstig uitpakken voor huis waar we oog op hebben. Het huis staat op zich verder goed, vrij uitzicht voor en achter, tuintje/terras aan water (sloot) aan de achterkant.

Een nadeel, het huis moet behoorlijk wat aan gebeuren (nieuwe kozijnen boven/onder, dakkapel vervangen, nieuwe elektriciteit, nieuwe keuken enzovoorts). De makelaar belde ons sowieso al na onze eerste bezichting - waar we al lieten doorschemeren dat het zeker richting de 50K gaat kosten qua verbouwing - op met de mededeling dat als we een lijst zouden maken met wat er moet gebeuren + argumenten (kosten) dat we dat best voor konden leggen aan de verkoper. Huis staat ondertussen ook al anderhalf jaar te koop met een veelste hoge vraagprijs.

Over een week of twee willen we met een aannemer het huis gaan bezichtigen om in te schatten wat de verbouwings (lees: opwaardeer) kosten gaan worden. Hopende dat we minstens dat bedrag van de vraagprijs af kunnen krijgen.

Iemand ervaring met het bekijken van een huis met een aannemer?

(kwam trouwens een handige site tegen voor allerlei soorten verbouwingen/klusjes genaamd Werkspot)
1. werkspot is handig ter indicatie, maar zit ook veel zooi tussen qua aannemers, zorg wel dat je een gecertificeerde aannemer pakt en laat altijd door meerdere aannemers een offerte maken! en splits je kosten goed op! dus echt alle werkzaamheden apart opsommen en ruim begroten, (keuken bv 13.000) kozijnen 5000 (ik noem maar wat) en dan niet denken vna.. dat lukt wel voor zoveel geld, nee echt goed begroten en ook de aannemer dit gesplitst op de offerte laten zetten) en ook hier kun je goed afdingen en vooral de betalingstermijn zo indelen dat je NA oplevering nog een flink deel moet betalen.

2. drukke weg is opzicht niet zo erg, aangezien je toch nog e.e.a. moet verbouwen, zorg dat je voorkant goed isoleert en goed dubbelglas (zit ook verschil in) aan de voorkant plaatst, dan hoor je echt weinig meer. en ook met de indeling van je huis kun je er rekening mee houden dat je de woon situatie meer richting tuin doet. tenslotte toch leuker om op je tuin uit te kijken dan op een drukke weg, dus hier kun je met de verbouwing al rekening mee houden

succes :)
Pagina: 1 ... 17 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.