Toevallig afgelopen maandagochtend een huis voor de tweede keer bekeken, wat een collega van mijn vriendin ook die ochtend voor de tweede keer had bekeken. Collega had bod gedaan, wij ook. Dinsdag voor 17.00 uiterst bod laten weten aan makelaar, maar de verkoper was nog in dubio en dan vooral m.b.t. onze ontbindende voorwaarden ("bij bouwtechnische keuring >5K onkosten, koop ontbinden"). Eerst een e-mail gestuurd met een lijstje van dingen die we willen laten controleren zoals kozijnen, vloeren, asbest en dergelijke. Vervolgens was de verkoper nog niet tevreden en wilde hij dat we bij "naam en toenaam" op zouden noemen wat we wilden laten keuren. We hadden al een lijst gegeven dus van wat we wilden laten controleren, maar je doet een bouwtechnische keuring om een persoon
alles te laten controleren. We weten niet "bij naam en toenaam" precies wat er allemaal gekeurd kan worden in een huis, behalve het lijstje wat we al gemaakt hadden.
We wisten ook wel dat de kozijnen en asbest er uit moest en waar dat zat. Toen hebben we als ontbindende voorwaarde alleen de betonvloeren nog opgenomen (eventueel betonrot). De bouwtechnische keuring moet sowieso gebeuren om te weten voor onszelf wat er verder nog moet gebeuren, zolang dat maar niet direct >5K onkosten is.
Gisteren liet de makelaar wel doorschemeren dat ons bod en dat van die collega niet veel verschilde. We vermoeden ook dat we naar alle waarschijnlijkheid zelfs hoger hebben geboden. Maar zeker weten doen we het niet, pas wanneer het in het kadaster staat gaan we maar eens kijken
Vandaag belde de makelaar dat de andere koper (collega van mijn vriendin) het huis heeft gekregen. Toevallig weten we dat die collega aan A4 aan ontbindende voorwaarden (bij bouwtechnische keuring) standaard meeneemt bij elk huis wat ze bezichtigt.
Het lijkt er dan ook bijna op dat die ontbindende voorwaarden ons de das om hebben gedaan. Erg jammer
En ook een erg vreemde toestand om een collega die je goed kent op het zelfde huis te zien bieden.
Rest mij eigenlijk nog een vraag: wat is jullie ervaring/wat zet je er in bij de ontbindende voorwaarden m.b.t. bouwtechnische keuring?
[
Voor 22% gewijzigd door
Tjeerd op 27-05-2009 12:09
]