Ervaring met huis kopen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 85 Laatste
Acties:
  • 533.740 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik probeer dus ook een huis te kopen, een hypotheek krijgen was niet zo moeilijk. Maar een overlijdensrisicoverzekering krijgen blijkt een hels karwei. Het maakt niet uit voor wat bedrag of bij wie, maar ze willen allemaal maar geen verzekering afsluiten. Het is toch belachelijk als een huis aankoop niet eens door kan gaan omdat je geen verzekering kan krijgen?

Hebben meer mensen hier ervaring mee? En dan doel ik meer op de mensen met overgewicht.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een hypotheek afsluiten zonder overlijdensrisicoverzekering is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe

aXe

[#]aXe

Nee, het is een vereiste voor de hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

aXe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:42:
Ik probeer dus ook een huis te kopen, een hypotheek krijgen was niet zo moeilijk. Maar een overlijdensrisicoverzekering krijgen blijkt een hels karwei. Het maakt niet uit voor wat bedrag of bij wie, maar ze willen allemaal maar geen verzekering afsluiten. Het is toch belachelijk als een huis aankoop niet eens door kan gaan omdat je geen verzekering kan krijgen?

Hebben meer mensen hier ervaring mee? En dan doel ik meer op de mensen met overgewicht.
Op zich geen ervaring mee (ik en mijn vriendin hebben 0,0 ergens last van gelukkig), maar wordt je geweigerd op basis van overgewicht?? Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je weegt, hoe oud je bent en wat je lengte is dan? Vind het een rigoureus besluit van zo'n verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
aXe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:52:
Nee, het is een vereiste voor de hypotheek.
Bij alle hypotheekvormen en bij alle hypotheekaanbieders? Er moet er toch wel ergens één zijn waarbij dit niet het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe

aXe

[#]aXe

Ik ben 1.85 en 150 kg. Ik sport elke dag (al meer dan een jaar). 45 minuten per dag en in de weekenden soms wel eens 1 uur. Ik ben afgelopen jaar al 20 kg afgevallen. De reden die ze allemaal geven is overgewicht. Ze kijken niet eens naar hoe je bent, hoe je leeft, wat je doet, of je een dieet volgt, wat je al kwijt bent geraakt, etc. Ze doen puur het sommetje met de BMI en ben je dan te hoog, jammer dan. Er wordt dus niet eens aangeboden om meer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50

ralpje

Deugpopje

aXe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:42:

Over hoeveel overgewicht hebben we het?
Ik heb dan wel geen eigen huis, maar wel een ORV. Ik ben ook een (flink) aantal kilo's te zwaar, maar kon zonder problemen een ORV afsluiten, al betaal ik per maand wel een tientje (ongeveer) meer dan ik zou doen als ik een 'normaal' gewicht zou hebben.

Bij welke aanbieders heb je geïnformeerd?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 00:25
Aanhaken op de ORV discussie. Hoe zit het als je een hartinfarct hebt gehad (heb er vorig jaar een gehad op 23 jarige leeftijd, geen standaard oorzaak). Zal dat ook een heel stuk moeilijker gaan of zal de premie veel hoger zijn?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Hier hebben ze het alleen over een verplichting bij NHG hypotheken: http://www.risicoverzeker...sluiten-van-een-hypotheek

Dus een hypotheek zonder NHG is een optie. Of je hebt een hypotheek die minder dan 80% is van de waarde van de woning is.

[ Voor 21% gewijzigd door Roenie op 22-05-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe

aXe

[#]aXe

Ik heb een startershypotheek en geen NHG. Ik heb ondere andere bij Reaal, Nationale Nederlande en nog wat onbekenden geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Kan een 'onafhankelijk' adviseur je niet helpen? Die zal dit vast vaker aan de hand hebben gehad. Zo extreem is je situatie ook weer niet. Misschien kennen zij wel een verzekeraar die een OVR wil afsluiten (je hoeft hem namelijk niet bij de hypotheekverstrekker af te sluiten) of een hypotheekverstrekker die geen OVR verplicht stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe

aXe

[#]aXe

Mijn makelaar/hypotheek adviseur is heel erg druk bezig om dit te regelen bij verschillende verzekeraars, maar zoals ik al zei niemand die toe hapt. Ik ben benieuwd of het hem nog lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
aXe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:19:
Mijn makelaar/hypotheek adviseur is heel erg druk bezig om dit te regelen bij verschillende verzekeraars, maar zoals ik al zei niemand die toe hapt. Ik ben benieuwd of het hem nog lukt.
Balen... Onderlinge 's Gravenhage al geprobeerd? Die zijn (tegen verhoging) wat minder moeilijk dan de meeste andere maatschappijen)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

aXe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:51:
Ik heb een startershypotheek en geen NHG. Ik heb ondere andere bij Reaal, Nationale Nederlande en nog wat onbekenden geprobeerd.
echt bizar zeg. ik vind het raar dat ze op deze manier werken en eigenlijk asociaal (toch een vorm van discriminatie).
maar daar heb jij nu niks aan. en dsb ?

[ Voor 15% gewijzigd door chario2 op 24-05-2009 22:54 ]

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:58

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik (we) zitten weer in een ongemakkelijke toestand. We hadden vorige week een huis gezien en het leek ons wel wat, we kregen ook te horen dat andere mensen vandaag voor de tweede maal gingen bezichtigen met een aankoopmakelaar. Vanochtend waren we rond negen uur aanwezig (9.15 afspraak bij het huis) en we zagen dat er al wat mensen rondliepen in het huis. Wij maar buiten op de straat wat rondkijken en wachten en toen de potentiele kopers naar buiten kwamen, bleek het een collega van mijn vriendin te zijn - die zelfs op haar kamer zit. Eenmaal binnen werd ons verteld dat er een bod was gedaan. Wij hebben het huis vervolgens geinspecteerd met hulp van de vader van mijn vriendin en weten ongeveer wel wat er moet gebeuren (bouwtechnische keuring moet uiteraard nog worden gedaan). We weten ongeveer in welke prijscategorie de collega kijkt (en biedt), maar weten ook dat ze prive nogal wat tegenslagen heeft gehad. We hebben uiteindelijk ook een bod gedaan en we mogen morgen beiden een uiterst bod laten weten aan de makelaar.

Wel erg vervelend dat het dus een collega is en je dus wel wat weet over elkaar. Dat moet mijn vriendin nu maar even terzijde zetten omdat het gewoon om een zakelijk iets gaat, maar het speelt wel in haar achterhoofd. Erg toevallig in ieder geval dat het zo loopt nu.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aXe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:51:
Een ORV is voornamelijk een verzekering en een melkkoe voor de bank. Je hoeft niet de hele hoofdsom te verzekeren, maar alleen het stuk tussen executie-waarde en aankoopsom. Daarna is het zaak om dit stuk zo snel mogelijk af te lossen, zodat je daarna de ORV kunt opzeggen.

Banken herverzekeren dit risico, en hoewel de statistisch risicodragende klant daarmee wel een hypotheek kan krijgen, betaalt-ie wel de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 16:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:40:
[...]

Een ORV is voornamelijk een verzekering en een melkkoe voor de bank.
Het lijkt mij een beetje kort door de bocht en het nut is sterk afhankelijk van je gezinssituatie.

Mocht ik komen te overlijden dan wordt de uitkering van mijn ORV gebruikt om de hypotheek op onze woning af te lossen. Dat betekend dat de maandlast voor mijn achtergebleven vrouw (en dochtertje) een aardig stuk lager wordt. Dat is mij die paar honderd euro per jaar wel waard.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
Question Mark schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:19:
[...]
Het lijkt mij een beetje kort door de bocht en het nut is sterk afhankelijk van je gezinssituatie.

Mocht ik komen te overlijden dan wordt de uitkering van mijn ORV gebruikt om de hypotheek op onze woning af te lossen. Dat betekend dat de maandlast voor mijn achtergebleven vrouw (en dochtertje) een aardig stuk lager wordt. Dat is mij die paar honderd euro per jaar wel waard.
Ik geef hem helemaal gelijk.
Ik zou de hypotheek nog in mijn eentje kunnen ophoesten, mijn vriendin niet (hypotheek is 65% van haar nettoloon, hypotheek na aftrek is 50% van haar loon).
Daarom hebben we een schuldsaldoverzekering van 2*100% genomen (100% totaal is verplicht in België). Sterft één van beide (of alletwee) dan is de hypotheek afgelost. De overblijvende partner kan dus gewoon blijven wonen, wel zo fijn na het verlies van uw partner.

De prijs is een éénmalige premie van 1900€ voor mij een een jaarlijkse premie (16x) van 127€ voor mijn vriendin, daar doen we het wel voor, melkoe voor de bank of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Question Mark schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:19:
[...]

Dan nog is het afsluiten van een losse OVR (voor je gezin) veel goedkoper dan hem koppelen aan je hypotheek. OVR gekoppeld aan hypo is echte en melkkoe voor de bank.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
Cyberpope schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:06:
[...]

Dan nog is het afsluiten van een losse OVR (voor je gezin) veel goedkoper dan hem koppelen aan je hypotheek. OVR gekoppeld aan hypo is echte en melkkoe voor de bank.
Dat 'veel' licht aan de aanbieder. Een groot aantal aanbieders heeft 1 tot 2 jaar geleden de tarieven scherp verlaagd door de concurrentie. Ik heb iets meer dan een jaar geleden het verschil eens door laten rekenen tussen Rabo/Interpolis en Rabo/losseOVR en dat was vrij marginaal. Diezelfde verzekering bij Rabo/Interpolis was een jaar daarvoor echter nog een stuk duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aXe heeft het over mensen met gezondheidsproblemen: voor die mensen geldt de OVR niet als een verzekering van veel voor weinig, maar eerder andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Toevallig afgelopen maandagochtend een huis voor de tweede keer bekeken, wat een collega van mijn vriendin ook die ochtend voor de tweede keer had bekeken. Collega had bod gedaan, wij ook. Dinsdag voor 17.00 uiterst bod laten weten aan makelaar, maar de verkoper was nog in dubio en dan vooral m.b.t. onze ontbindende voorwaarden ("bij bouwtechnische keuring >5K onkosten, koop ontbinden"). Eerst een e-mail gestuurd met een lijstje van dingen die we willen laten controleren zoals kozijnen, vloeren, asbest en dergelijke. Vervolgens was de verkoper nog niet tevreden en wilde hij dat we bij "naam en toenaam" op zouden noemen wat we wilden laten keuren. We hadden al een lijst gegeven dus van wat we wilden laten controleren, maar je doet een bouwtechnische keuring om een persoon alles te laten controleren. We weten niet "bij naam en toenaam" precies wat er allemaal gekeurd kan worden in een huis, behalve het lijstje wat we al gemaakt hadden.

We wisten ook wel dat de kozijnen en asbest er uit moest en waar dat zat. Toen hebben we als ontbindende voorwaarde alleen de betonvloeren nog opgenomen (eventueel betonrot). De bouwtechnische keuring moet sowieso gebeuren om te weten voor onszelf wat er verder nog moet gebeuren, zolang dat maar niet direct >5K onkosten is.

Gisteren liet de makelaar wel doorschemeren dat ons bod en dat van die collega niet veel verschilde. We vermoeden ook dat we naar alle waarschijnlijkheid zelfs hoger hebben geboden. Maar zeker weten doen we het niet, pas wanneer het in het kadaster staat gaan we maar eens kijken ;)

Vandaag belde de makelaar dat de andere koper (collega van mijn vriendin) het huis heeft gekregen. Toevallig weten we dat die collega aan A4 aan ontbindende voorwaarden (bij bouwtechnische keuring) standaard meeneemt bij elk huis wat ze bezichtigt.

Het lijkt er dan ook bijna op dat die ontbindende voorwaarden ons de das om hebben gedaan. Erg jammer :(

En ook een erg vreemde toestand om een collega die je goed kent op het zelfde huis te zien bieden.

Rest mij eigenlijk nog een vraag: wat is jullie ervaring/wat zet je er in bij de ontbindende voorwaarden m.b.t. bouwtechnische keuring?

[ Voor 22% gewijzigd door Tjeerd op 27-05-2009 12:09 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Tjeerd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:52:

Vandaag belde de makelaar dat de andere koper (collega van mijn vriendin) het huis heeft gekregen. Toevallig weten we dat die collega aan A4 aan ontbindende voorwaarden (bij bouwtechnische keuring) standaard meeneemt bij elk huis wat ze bezichtigt.

Het lijkt er dan ook bijna op dat die ontbindende voorwaarden ons de das om hebben gedaan. Erg jammer :(
Ik ben eigenlijk benieuwd naar jouw ontbindende voorwaarden, en naar die van je collega (als je die weet dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

mierenfokker schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:41:
[...]

Ik ben eigenlijk benieuwd naar jouw ontbindende voorwaarden, en naar die van je collega (als je die weet dan).
Onze ontbindende voorwaarde was dat we een bouwtechnische keuring wilden laten doen, waarbij we specifiek op betonrot wilden laten controleren, mocht dit >5K kosten dan wilden we ontbinden. Mocht de verkoper daarentegen zeker zijn dat er geen betonrot aanwezig is in de woning, dan wilden we de ontbindende voorwaarden m.b.t. bouwtechnische keuring (zelfs) laten vervallen. Riskante optie die laatste, maar voor zover we (vader van vriendin heeft al wat huizen verbouwd) konden zien, waren er geen grote risico's. De bouwtechnische keuring doen we dan nog steeds, maar dat is meer voor onszelf om te zien wat voor kleine gebreken er nog zijn, die we over het hoofd zouden kunnen hebben gezien.

Van de collega weet ik de ontbindende voorwaarden m.b.t. bouwtechnische keuring (nog) niet, ben ook benieuwd of we daar nog achter gaan komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tjeerd op 27-05-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:22
Het laten doen van een bouwtechnische keuring is niet zo vreemd. Als die verkoper daar zo bang voor is, zou ik dat heel vreemd en verdacht vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Raymond schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:09:
Het laten doen van een bouwtechnische keuring is niet zo vreemd. Als die verkoper daar zo bang voor is, zou ik dat heel vreemd en verdacht vinden.
Vooral vreemd dat hij zo bleef hameren op het "bij naam en toenaam" moeten noemen van wat we wilden laten keuren. We hebben een hoop geinformeerd/rondgekeken op internet en gewoon het noemen van een bouwtechnische keuring met een bepaald bedrag is standaard genoeg.

Vervolgens noemen we o.a. vloer, kozijnen, asbest en is het nog niet goed en wil hij nog meer weten. Tja, dan houdt het voor ons ook op zo'n beetje. Vervolgens komen we met het voorstel om alleen op betonrot te controleren en zelfs de ontbindende voorwaarden te laten vervallen als de verkoper garantie kan geven dat er geen betonrot is.

Vooral omdat de verkoper in dubio was tussen ons en de andere koper, hadden wij het idee dat het vooral om die ontbindende voorwaarden nog ging.

[ Voor 7% gewijzigd door Tjeerd op 27-05-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:41

Bjk

Ik zit een beetje in een lastig pakket. Mijn vriendin en ik houden nu al een tijdje de bekende huizen websites in de gaten. Af en toe doen we ook een bezichtiging. Onlangs hebben wij een erg leuk huis gezien dat in principe aan onze eisen en wensen voldoet. Hartstikke leuk natuurlijk, alleen is het precies in het verkeerde tijdpad.

Wij gaan namelijk volgende week twee weken op vakantie naar het buitenland. Nu vraag ik mij af wat onze vervolgstappen moeten wezen. Inmiddels heb ik een afspraak kunnen maken bij de bank, 1 dag voor onze vakantie. Maar wat daarna? Twee weken niks van me laten horen lijkt me niet verstandig en wat nou als er in die twee weken een andere koper voorbij komt.

Ik ga in ieder geval zo de makelaar van het beschikbare huis bellen en kijken wat zijn reactie is. En vraag me af wat de 'ervaren' huizenkoper zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 12:47
Raymond schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:09:
Mee eens, de enige reden waarom de verkopers dat als een probleem kunnen zien, is dat ze denken dat er een reeele kans bestaat dat het meer dan 5000 euro gaat kosten. Hoewel het natuurlijk wel zo is dat een vergelijkbaar bod (qua koopprijs) zonder keuring voor verkopers altijd beter zal zijn dan eentje met - verkocht is verkocht!

Zelf ben ik wel eens benieuwd naar een andere ontbindende voorwaarde - wij bevinden ons in de positie dat we ons zeker geen zorgen hoeven te maken over het verkrijgen van een hypotheek. Dus wij zouden de ontbindende voorwaarde voor rondkrijgen financiering kunnen laten vallen. De vraag is: zien verkopers dat nu als een voordeel, of denken ze misschien "daar valt meer geld te halen, of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 23-09 19:37

Dido

heforshe

Finwe schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:36:
Zelf ben ik wel eens benieuwd naar een andere ontbindende voorwaarde - wij bevinden ons in de positie dat we ons zeker geen zorgen hoeven te maken over het verkrijgen van een hypotheek. Dus wij zouden de ontbindende voorwaarde voor rondkrijgen financiering kunnen laten vallen. De vraag is: zien verkopers dat nu als een voordeel, of denken ze misschien "daar valt meer geld te halen, of...?
Ik zou zeker nier een openingsbod doen en daarbij roepen "oh, en laat het voorbehoud financiering maar zitten, hoor, we krijgen het sowieso makkelijk rond!" - als verkoper zou ik dan inderdaad denken dat er wel meer uit te halen moet zijn.'

Ik denk niet dat het een enorm groot voordeel is voor de verkoper als je dat voorbehoud wel maakt, als je het wilt gebruiken om onder het huis uit te komen moet je namelijk wel aan kunnen tonen dat je geen hypotheek krijgt. De meeste potentiele kopers zijn er vrij zeker van dat ze de financiering rond kunnen krijgen op het moment dat het koopcontract getekend wordt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Finwe schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:36:
Dus wij zouden de ontbindende voorwaarde voor rondkrijgen financiering kunnen laten vallen. De vraag is: zien verkopers dat nu als een voordeel, of denken ze misschien "daar valt meer geld te halen, of...?
De verkoper zal daarvoor niet zakken in prijs, maar misschien kan je het op andere punten als wisselgeld gebruiken. Bijv. 'Als je een maand eerder oplevert, laat ik het voorbehoud financiering vallen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:34
jazzVL schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:09:
[...]
bij von betaal je geen overdrachtsbelasting, dus qua koop ben je goedkoper uit.
VON, meestal bij een nieuwbouwhuis lijkt inderdaad vaak goedkoper, maar is het vaak niet.

Denk er bijvoorbeeld aan dat er bouwrente kan zijn door verlopen termijnen voor passering van akte.
Daarnaast kan je rekenen op rente tijdens de bouw. Deze rente ontstaat, doordat er geld uit het bouwdepot opgenomen is. Over het bouwdepot krijg je evenveel rente als dat je betaalt, dus zolang het in het depot zit, kost het niets. De termijnen die betaald zijn van rente uit het bouwdepot, daarover moet je gaan betalen.
Deze rente wordt komt normaalgesproken neer op 4,5 tot 5 % van het geleende bedrag.
Overdrachtsbelasting is 6 procent. De rest van de kosten koper moet je bij een VON koop betalen, zoals notariskosten. Het verschil is dus maximaal 1,5 % tov kosten koper.
Daarnaast wordt een nieuwbouwhuis doorgaans casco opgeleverd, waardoor het nodige aangeschaft moet worden, maar het wel meer naar eigen smaak ingericht kan worden.
Al met al ben je dus vaak wel duurder uit, maar heb je wel je eigen spullen kunnen kiezen.
N.B. de meeste banken gaan er trouwens vanuit dat de waardevermeerdering van meerwerk de helft is van de kosten daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Nou, het verhaal wordt nog mooier. Ik en mijn vriendin hebben op een huis geboden, waar ook een collega van mijn vriendin op had geboden. Eindbod gedaan dinsdag, verkoper in dubio omdat de biedingen weinig scheelden van elkaar. Verkoper nog wat vragen over bouwtechnische keuring/ontbindende voorwaarden, maar heeft uiteindelijk toch gekozen voor andere koper (collega van mijn vriendin dus). Krijg ik net te horen van mijn vriendin dat die collega vandaag een nieuwe werkgeversverklaring wil regelen, waarop ze nu al een trede hoger in haar schaal gaat eisen (ipv over twee maanden), dit in verband met het regelen van de hypotheek, anders krijgt ze het niet rond. 8)7

Nouja, op papier kan het wel eens netjes uitkomen dan inderdaad bedenk ik me nu.

[ Voor 49% gewijzigd door Tjeerd op 28-05-2009 10:43 . Reden: verhaal bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:19
Je mag aanstaande loonsverhogingen tot een half jaar in de toekomst meerekenen voor je hypotheek met NHG. Dan maken die twee maanden ook niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

sh4dow schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:39:
Je mag aanstaande loonsverhogingen tot een half jaar in de toekomst meerekenen voor je hypotheek met NHG. Dan maken die twee maanden ook niet uit..
Kijk dat wist ik niet, wel erg handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Feit blijft dat je tot je aanstaande loonsverhoging minder inkomen hebt, daar moet je rekening mee houden in je maandlasten. De hypotheek wordt wel gewoon afgeschreven natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jeuj, binnen 2 a 3 weken wordt mijn keuken geplaatst :) Heeft iemand een idee hoe lang het dan nog kan duren voordat mijn woning wordt opgeleverd?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gisteren gesprek met de bank gehad om te kijken wat wij zouden kunnen lenen.
Dat viel alles mee, de huizen waar wij naar keken vallen nog ruim onder de NHG limiet dus ikke blij. *O*

Nu specifieke huizen uitzoeken en eventueel een aankoopmakelaar meeslepen.
Daarna maar eens kijken of er een bod gedaan kan worden. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
aXe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:08:
Ik ben 1.85 en 150 kg. Ik sport elke dag (al meer dan een jaar). 45 minuten per dag en in de weekenden soms wel eens 1 uur. Ik ben afgelopen jaar al 20 kg afgevallen. De reden die ze allemaal geven is overgewicht. Ze kijken niet eens naar hoe je bent, hoe je leeft, wat je doet, of je een dieet volgt, wat je al kwijt bent geraakt, etc. Ze doen puur het sommetje met de BMI en ben je dan te hoog, jammer dan. Er wordt dus niet eens aangeboden om meer te betalen.
Aantal jaren geleden hetzelfde gehad en ook verzekering geweigerd. Verzekeraars kijken puur en alleen naar hun risico en dat geeft aan dat zo'n fors overgewicht betekent dat de kans dat je vroeg overlijdt vrij groot is en zij dus een verhoogd financieel risico lopen. Ik heb het destijds kunnen oplossen doordat mijn wekgever 2,2x mijn salaris uitkeerde in geval van overlijden, dat was voor de hypotheekverstrekker ook voldoende. Inmiddels ben ik dun en staan de verzekeraars in rijen klaar om me zo'n olv aan te smeren, maar door deze ervaring weiger ik om daar geld aan te geven. Ik ben overigens vrijgezel, dat maakt het wat makkelijker om geen olv te nemen.

Een alternatief voor jou is om te kijken naar een hypotheekverstrekker die een olv niet als verplichting oplegt, heb ik ook. Florius is er zo een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik wist niet dat ze ook uberhaupt je kunnen wijgeren voor zo'n verzekering. Dacht meer dat ze dan de premie gewoon flink verhogen?

Eindelijk te horen gekregen dat mijn offerte geaccepteerd is door de geldverstrekker (DBV) en de spullen naar de notaris zijn gestuurd. Heeft me wel 2mnd gekost van heen en weer mailen, opnieuw documenten sturen, andere documenten sturen, extra documenten sturen. Beetje jammer. Ipv dat ze alles in 1x doornemen gebeurde dit in 6fases ofzo. Had ik net het ene document opgestuurd, week gewacht, krijg ik het verzoek of ik dat andere ook nog even wilde opsturen. En dat is meerdere malen gebeurd.
Nu maar hopen dat ik van het gezeur afben als ik op 2 juni de koopakte bij de notaris ga tekenen. En cross my fingers dat mijn meubels optijd binnen zijn (heb inmiddels nachtmerries van www.radar.nl als ik zie wat er allemaal mis kan gaan :P)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
thewizard2006 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:07:
Ik wist niet dat ze ook uberhaupt je kunnen wijgeren voor zo'n verzekering. Dacht meer dat ze dan de premie gewoon flink verhogen?
In tegenstelling tot bv basiszorgverzekering hoeft een verzekeraar niet iedereen te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Outerspace schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:41:
Jeuj, binnen 2 a 3 weken wordt mijn keuken geplaatst :) Heeft iemand een idee hoe lang het dan nog kan duren voordat mijn woning wordt opgeleverd?
neem aan dat je nieuwbouw heb. dan kan het niet lang meer duren, die dingen worden veel gestolen in de bouw netzoals cv's :X
bij ons was het zo dat een week nadat de keuken met apparatuur geinstalleerd werd ik de sleutel kreeg :)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

Arfman

Drome!

Outerspace schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:41:
Heb je dan nog geen bericht gehad van de aannemer mbt. een opleverdatum :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Arfman schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:54:
[...]

Heb je dan nog geen bericht gehad van de aannemer mbt. een opleverdatum :?
Ik ben net thuis en ik krijg de brief binnen. Omdat de bouw zo voorspoedig is verlopen is de officiële oplevering al op 14 juli _O_ Er wordt ons vorig jaar verteld dat dat pas rond week 36 t/m 40 zou zijn. Behoorlijk opgeschoten dus ;) GAAF :D :D

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 16-09 21:10
chario2 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:39:
[...]

neem aan dat je nieuwbouw heb. dan kan het niet lang meer duren, die dingen worden veel gestolen in de bouw netzoals cv's :X
bij ons was het zo dat een week nadat de keuken met apparatuur geinstalleerd werd ik de sleutel kreeg :)
Bij ons kan de keuken pas geplaatst worden als we de sleutel al hebben.
Oplevering is vooralsnog in wk 27 tot 29, en de keuken staat in wk 30 geplant..

Hoop dat het gaat lukken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Feli!

Hadden wij ook. Eerste gesprekken spraken over oplevering medio januari 2008, toen december 2007 .. uiteindelijk 12 oktober de sleutel gekregen en 7 december voor het eerst in ons nieuwe huis geslapen. Van bewoners die nog eerder dan ons waren ingestapt begrepen we dat de allereerste berichten zelfs maart 2008 hadden gezegd. Erg lekker, scheelt toch een behoorlijk stuk. Wel even regelen (als je dat nog niet gedaan hebt) dat vloeren/muren/afwerking/badkamer ook eerder komen ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Arfman schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:40:
Wel even regelen (als je dat nog niet gedaan hebt) dat vloeren/muren/afwerking/badkamer ook eerder komen ;)
Bedoel je voor de oplevering of voor iets anders? De vloeren daar ga ik deze week met mijn vriendin achteraan, daarna moet ik de vloerhoogte opgeven bij de keukenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Damnit, hebben een erg leuk huis gevonden, vraagprijs 426.000. Na wat heen en weer ge-onderhandel schoot het niet echt op, als we zouden middelen zouden we rond 400.000 uitkomen. Dus wij dachten verkopers voor te zijn en deden een eindbod van 396.000...helaas werd ons medegedeeld dat minder dan 400.000 niet geaccepteerd ging worden.

Nu zouden we dus eigenlijk onze poot stijf moeten houden, maarja als je een huis cool vindt is dat wel heel lastig. Ook lijkt 6% van de vraagprijs af niet zoveel, maarja het is wel perfect onderhouden en we hoeven er weinig aan te doen. Lastig, lastig...... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 10:34

Gast1981

room with a moose!

Staat het pas sinds kort te koop en lijkt het erg in trek te zijn?
Dan zou je kunnen overwegen die 4k toch nog op te brengen voor je droomhuis ;)

Maar als het al wat langer te koop staat, en/of je denkt dat er nog wel meer droomhuizen out there zijn, hou dan lekker je poot stijf en wacht het af. Misschien draaien de verkopers nog bij, ook zij gaan wellicht denken "nouja, voor die 4k... in deze markt... etc".

Op ons droomhuisje vorig jaar helaas ook maar 5k afgekregen.
Dat was nog 5k minder dan gedacht/gehoopt, maar geen moment spijt van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Gast1981 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:53:
Staat het pas sinds kort te koop en lijkt het erg in trek te zijn?
Dan zou je kunnen overwegen die 4k toch nog op te brengen voor je droomhuis ;)

Maar als het al wat langer te koop staat, en/of je denkt dat er nog wel meer droomhuizen out there zijn, hou dan lekker je poot stijf en wacht het af. Misschien draaien de verkopers nog bij, ook zij gaan wellicht denken "nouja, voor die 4k... in deze markt... etc".

Op ons droomhuisje vorig jaar helaas ook maar 5k afgekregen.
Dat was nog 5k minder dan gedacht/gehoopt, maar geen moment spijt van gehad :)
Het staat wel al 6+ maanden te koop. Volgens de verkopers is er recentelijk wel meer interesse, en is er zelfs door andere kopers een bod uitgebracht. Ze zijn toen wel met ons verder gegaan, vermoedelijk omdat ons bod hoger was. Maar het zou natuurlijk ook een compleet fabeltje kunnen zijn dat er nog andere kopers zijn :)

Inmiddels toch gewoon voet bij stuk gehouden, ik denk dat er zeker andere droomhuizen zijn, alleen het duurt ff voordat we die vinden. Maar we hebben de tijd, dus... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Outerspace schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:14:
[...]

Bedoel je voor de oplevering of voor iets anders? De vloeren daar ga ik deze week met mijn vriendin achteraan, daarna moet ik de vloerhoogte opgeven bij de keukenboer.
Nouja, ik bedoelde dat het leuk is dat je de sleutel eerder krijgt, maar als je dan de planning van de keuken.badkamer/vloeren ook niet naar voren haalt, zit je alleen maar 3 weken langer in een kaal huis te loeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Verhaal nummer zoveel weer. We hebben afgelopen zaterdag een huis gezien (open dag) wat al meer dan een jaar te koop staat en al krap 50K gezakt is in prijs. Er moet een hoop gebeuren, maar het huis op zich is het zeker waard (lees: er zit niets in het huis, behalve een gaar keukentje, dus helemaal inrichten naar eigen smaak); mooie locatie en karakteristieke bouw. De vraagprijs is boven ons budget. We moesten na bezichtiging onze naam/telefoon achterlaten. Gisteren gebeld door makelaar - blijkbaar teken dat er werkelijk niemand op het huis afkomt, voornamelijk vanwege de vraagprijs denken we - of we nog steeds interesse hadden. Wij uitgelegd dat het boven ons budget gaat en laten weten wat onze uiterste prijs zou zijn. Makelaar reageerde er serieus op en zei dat hij een jaar geleden ons zou hebben uitgelachen, maar dat momenteel we dit bod serieus zouden kunnen voorleggen aan de verkoper. Vrijdag dus tweede bezichtiging doen om samen met vader van mijn vriendin beter beeld te krijgen wat er moet gebeuren.

Als we een bod zouden doen, zou het uiteindelijk 90K onder de vraagprijs van een jaar geleden zitten. Ik ben dan ook erg benieuwd wat de reactie van de verkoper zal zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Suc6 dan!
Maar zo te horen willen ze er echt vanaf, goede zaak dus voor potentiele kopers :)
90k eraf is niet niks. Maar dan hebben ze het ook wel erg hoog ingestoken vorig jaar.
quote: Finwe
Volgens de verkopers is er recentelijk wel meer interesse, en is er zelfs door andere kopers een bod uitgebracht. Ze zijn toen wel met ons verder gegaan, vermoedelijk omdat ons bod hoger was. Maar het zou natuurlijk ook een compleet fabeltje kunnen zijn dat er nog andere kopers zijn
Zou ik ook zeggen als verkopende makelaar ;)
Hoe dan ook, niets van aantrekken en je eigen koers varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Gast1981 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:29:
[...]
Zou ik ook zeggen als verkopende makelaar ;)
Hoe dan ook, niets van aantrekken en je eigen koers varen.
Kan inmiddels melden dat we rond zijn, uiteindelijk 7% eraf, niet zo heel veel, maar wel echt een mooi huisje in perfecte staat O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 16-09 21:10
Arfman schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:40:
Feli!

Hadden wij ook. Eerste gesprekken spraken over oplevering medio januari 2008, toen december 2007 .. uiteindelijk 12 oktober de sleutel gekregen en 7 december voor het eerst in ons nieuwe huis geslapen. Van bewoners die nog eerder dan ons waren ingestapt begrepen we dat de allereerste berichten zelfs maart 2008 hadden gezegd. Erg lekker, scheelt toch een behoorlijk stuk. Wel even regelen (als je dat nog niet gedaan hebt) dat vloeren/muren/afwerking/badkamer ook eerder komen ;)
Wat heb ik in de tijd tussen 12okt. en 7dec. dan allemaal gedaan ?
Is dat geen lange overbrugging ? (of je moet natuurlijk nog erg veel te doen hebben)
Of verkijk ik me hier gewoon op ?

Ik ben niet van plan er zo lang over te doen.
Opzeggen huur huidige huis zal waarschijnlijk 31juli zijn, en de sleutel nieuwe huis krijgen we 1juli.

Badkamer is al klaar en keuken komt dus in week30.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 09-06-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoyden schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:03:
[...]

Wat heb ik in de tijd tussen 12okt. en 7dec. dan allemaal gedaan ?
Is dat geen lange overbrugging ? (of je moet natuurlijk nog erg veel te doen hebben)
Of verkijk ik me hier gewoon op ?

Ik ben niet van plan er zo lang over te doen.
Opzeggen huur huidige huis zal waarschijnlijk 31juli zijn, en de sleutel nieuwe huis krijgen we 1juli.

Badkamer is al klaar en keuken komt dus in week30.
Je verkijkt je er altijd op ;)
Ik ben begonnen met alle muren schuren, zodat het behang er strak op geplakt kon worden. Dat was al een klus van enkele dagen. Daarna nog extra buizen t.b.v. afzuigkap laten maken, kraan in de garage, alles moest geschilderd en behangen worden, badkamer was casco en moest dus nog een vloer en alles in, keuken moest er nog in + voorbereid worden m.b.t. electra, dan nog de inrichting (vloerbedekking/gordijnen/trap bekleden). Dan zit je zo aan 2 a 3 maanden. Het was een nieuwbouwhuis, dus helemaal kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Laatst online: 22:37

Tank80

Cyanide&&Happiness

Finwe schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:54:
[...]

Kan inmiddels melden dat we rond zijn, uiteindelijk 7% eraf, niet zo heel veel, maar wel echt een mooi huisje in perfecte staat O+
Heb zelf ook redelijk recent een huis gekocht waar we zelfs maar 3% afkregen, hangt er ook gewoon vanaf hoe zo'n huis in de markt is gezet. Daarbij zijn goede huizen nog steeds erg gewild en gaat het er uiteindelijk om dat je tevreden bent!
Ik ben begonnen met alle muren schuren, zodat het behang er strak op geplakt kon worden. Dat was al een klus van enkele dagen. Daarna nog extra buizen t.b.v. afzuigkap laten maken, kraan in de garage, alles moest geschilderd en behangen worden, badkamer was casco en moest dus nog een vloer en alles in, keuken moest er nog in + voorbereid worden m.b.t. electra, dan nog de inrichting (vloerbedekking/gordijnen/trap bekleden). Dan zit je zo aan 2 a 3 maanden. Het was een nieuwbouwhuis, dus helemaal kaal.
Het kan wel, wij hebben net binnen 2 weken heel het huis geschilderd (incl. behang afstomen, aanrepareren en het meeste houtwerk), boven nieuwe vloeren, badkamer en wc gerenoveerd en verhuisd. Kwestie van strak plannen, dagen maken van 16+ uur, concessies doen en veel hulp ( _/-\o_ ). Neemt niet weg dat zoiets ook niet echt lang moet duren.

[ Voor 46% gewijzigd door Tank80 op 09-06-2009 16:54 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 16:28

ThunderNet

Flits!

:) Ik ben nu ook op huizenjacht.. Vanochtend naar de bank geweest en er is een hypotheek mogelijk in mijn situatie, dus daar ben ik wel heel erg blij om :)
Druk aan het zoeken etc, eerste bezichtingen deze week al :D

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 22-09 18:09

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Hier nog niet gepost maar het ging ook allemaal redelijk snel.

Zojuist een bod uitgebracht van 250.000, gelijk ook gesteld als uiterlijk bod, dus geen onderhandeling mogelijk. En vrij snel daarna gebeld dat ze akkoord zijn!

Huis stond te koop voor 269k. In februari hebben de eigenaren het gekocht voor 260k, waarna ze het hele huis hebben opgeknapt (Vooral alles geschildert etc). Omdat ze het niet meer konden betalen (oude huis kregen ze niet verkocht) moest dit weer de verkoop in (makkelijker te verkopen). Nu moet alles voor 1 augustus rond zijn zodat de verkopers geen k.k. hoeven te betalen (overdrachtsbelasting?)

Ben wel erg blij, want er hoeft echt niks te gebeuren. Nu alleen nog hypotheek rondkrijgen, wordt ook wel spannend ivm eigen bedrijf en dergelijke...

[ Voor 6% gewijzigd door Koetjeboe op 09-06-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

Koetjeboe schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:53:
Ben wel erg blij, want er hoeft echt niks te gebeuren. Nu alleen nog hypotheek rondkrijgen, wordt ook wel spannend ivm eigen bedrijf en dergelijke...
Een tip; ga eens met de Rabobank babbelen, die zijn wat flexibeler met zelfstandigen (zeker als je accountantspapieren kan overleggen e.d.).

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Tank80 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:05:
[...]

Een tip; ga eens met de Rabobank babbelen, die zijn wat flexibeler met zelfstandigen (zeker als je accountantspapieren kan overleggen e.d.).
Ja, dat is ook de bank van ons bedrijf dus daar ga ik als eerste heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft inmiddels ook een appartement gekocht. Bouwjaar 2000 in perfecte staat :) Oorspronkelijke vraagprijs 169.000 euro nu gekocht voor 157.500 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:04:
/me heeft inmiddels ook een appartement gekocht. Bouwjaar 2000 in perfecte staat :) Oorspronkelijke vraagprijs 169.000 euro nu gekocht voor 157.500 euro :)
Congrats, dat is ook nog behoorlijk wat eraf voor zo'n nieuw appartementje!

Paar posts naar boven meldde ik dat wij ook rond waren, maar toen we de koopovereenkomst kregen bleek dat er maar 3 weken werden gegeven om de financiering rond te krijgen. Dit had de makelaar schijnbaar als compromis met de verkoper geregeld (die wilde liever helemaal geen voorbehoud), zonder ons dat even te vertellen! :?

Dus wij boos opgebeld, maarja verkopers willen max 3 weken, wij willen er 5, en toen hield het op...ongelofelijk dat daar moeilijk over wordt gedaan. Maarja, toch maar weer verder zoeken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 00:25
Wat een teleurstelling lijkt me dat. 3 weken is echt te krap... en in deze lastige tijd nog zo moeilijk doen... inderdaad niet te begrijpen. Succes met het verder zoeken.

Feli Stacheldraht!

[ Voor 6% gewijzigd door nadroJ op 11-06-2009 10:35 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Poe... nu alles nog even regelen omtrend GWE etc. Tegenwoordig moet je dit zelf doen en doet de aannemer dat niet meer :/ Daarnaast even zorgen dat we digitale televisie gaan krijgen en dan ben ik klaar voor de sleuteloverdracht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 16:46
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:04:
Feli. :)
Hoeveel m2 en in welke plaats, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanaduNL schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:13:
[...]

Feli. :)
Hoeveel m2 en in welke plaats, als ik vragen mag?
Plaats: Tilburg
Woonoppervlak: 65m2
Wijk: Reeshof

Nu staat Tilburg nu niet bekend als prettige gemeente (echt volkomen ten onrechte) en dat is volgens mij ook de reden dat heel veel huizen in Tilburg langere tijd leegstaan of goedkoper zijn dan elders. Maar veel mensen beseffen niet dat er tal van prachtwijken in Tilburg zijn en dat de gemeente al enige jaren bezig is om er weer een mooie stad van te maken.

Dus zoek je een huis in Brabant neem eens een kijkje in Tilburg zou ik zo zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Outerspace schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:13:
Poe... nu alles nog even regelen omtrend GWE etc. Tegenwoordig moet je dit zelf doen en doet de aannemer dat niet meer :/ Daarnaast even zorgen dat we digitale televisie gaan krijgen en dan ben ik klaar voor de sleuteloverdracht :P
Denk je ook aan internet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40
Finwe schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:19:
[...]

Paar posts naar boven meldde ik dat wij ook rond waren, maar toen we de koopovereenkomst kregen bleek dat er maar 3 weken werden gegeven om de financiering rond te krijgen. Dit had de makelaar schijnbaar als compromis met de verkoper geregeld (die wilde liever helemaal geen voorbehoud), zonder ons dat even te vertellen! :?

Dus wij boos opgebeld, maarja verkopers willen max 3 weken, wij willen er 5, en toen hield het op...ongelofelijk dat daar moeilijk over wordt gedaan. Maarja, toch maar weer verder zoeken dus :)
Klinkt alsof de verkopers op de valreep toch nog een beter bod hebben gekregen. Wie laat er in deze tijd nou de verkoop van de woning op zoiets doms afketsen?

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ben me ook aan het oriënteren op de huizenmarkt maar ben een leek op het gebied van verbouwingen. Heeft iemand een goede site of tips waar je allemaal aan moet denken qua verbouwings-budget. Het gaat iig niet om aanbouw, alleen een soort van renovatie. (keuken, badkamer, plafonds, cv, wellicht elektriciteit en wie weet wat ik nog vergeet). Hopelijk zijn er mensen met ervaring? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

quote: Sabelhout
Wie laat er in deze tijd nou de verkoop van de woning op zoiets doms afketsen?
Daar lijkt me inderdaad meer aan de hand...
Niet blij met de prijs, hoger bod, niet (meer) willen verhuizen, relatieproblemen, etc.

Als verkoper zijnde zou je zeker nu toch blij moeten zijn met een verkoop?!
quote: Tank80
Een tip; ga eens met de Rabobank babbelen, die zijn wat flexibeler met zelfstandigen
Klopt, is ook onze ervaring :)
De meeste partijen vragen jaarcijfers over minimaal 3 jaar en weet ik het wat al niet meer.
Rabo was een stukje flexibeler.
Wellicht ook omdat de zakelijke rekening e.d. daar al afgesloten waren.

[ Voor 8% gewijzigd door Gast1981 op 11-06-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Gast1981 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:18:
[...]

Niet blij met de prijs, hoger bod, niet (meer) willen verhuizen, relatieproblemen, etc.

Tja dat lijkt mij ook inderdaad. En we gaven hun toch een zeer nette prijs. Dus wat het nu precies is geweest zullen we misschien nooit meer achter komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:49

Kid Buu

Huh, Pietje?

Gast1981 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:18:
[...]

[...]

Klopt, is ook onze ervaring :)
De meeste partijen vragen jaarcijfers over minimaal 3 jaar en weet ik het wat al niet meer.
Rabo was een stukje flexibeler.
Wellicht ook omdat de zakelijke rekening e.d. daar al afgesloten waren.
Die flexibiliteit met zelfstandigen viel me toch een beetje tegen bij de Rabobank. Ik heb cijfers van 2 jaar, en een prognose van het jaar dat bezig was getoond (allemaal AA-accountant verantwoord). Maar toch heb ik uiteindelijk een bedrag van 2 ton in deposito moeten doen om een hypotheek van 4,5 ton te krijgen bij hen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 15:17
Finwe schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:19:
[...]

Zou er dan geen clausule in de overeenkomst staan dat indien geen lening gevonden wordt in die 3 weken de verkoop niet doorgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 07:36
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:05:
[...]

Plaats: Tilburg
Woonoppervlak: 65m2
Wijk: Reeshof

Nu staat Tilburg nu niet bekend als prettige gemeente (echt volkomen ten onrechte) en dat is volgens mij ook de reden dat heel veel huizen in Tilburg langere tijd leegstaan of goedkoper zijn dan elders. Maar veel mensen beseffen niet dat er tal van prachtwijken in Tilburg zijn en dat de gemeente al enige jaren bezig is om er weer een mooie stad van te maken.

Dus zoek je een huis in Brabant neem eens een kijkje in Tilburg zou ik zo zeggen :)
Lachen... Welke letter begint de straat mee? Woon nu sinds een jaar of 2 ook in de reeshof, bevalt prima. Staat inderdaad veel te koop, maar dat houd meteen in dat de prijs/prestatie verhouding geweldig is. Ga maar eens voor hetzelfde budget in de omliggende gemeenten kijken... dat word niet veel. ;) Gemeentelijke lasten zijn een van de laagste van nederland... Ik heb er echt geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
SlasZ schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:58:
[...]

Zou er dan geen clausule in de overeenkomst staan dat indien geen lening gevonden wordt in die 3 weken de verkoop niet doorgaat?
Nee, er stond dat we alleen mochten ontbinden als we binnen 3 weken twee afwijzingen hadden gekregen voor de financiering. Dat is sowieso al onmogelijk.

Als we dus de financiering niet rond hadden gekregen waren we 10% boete verschuldigd geweest. Op zich wel fijn voor de verkopers, maar 4 of 5 weken om je financiering te regelen lijkt mij toch vrij standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Kid Buu schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:47:
[...]

Die flexibiliteit met zelfstandigen viel me toch een beetje tegen bij de Rabobank. Ik heb cijfers van 2 jaar, en een prognose van het jaar dat bezig was getoond (allemaal AA-accountant verantwoord). Maar toch heb ik uiteindelijk een bedrag van 2 ton in deposito moeten doen om een hypotheek van 4,5 ton te krijgen bij hen.
Pff, ja bij mij gaat het ook weer even afwachten worden hoe 'moeilijk' ze doen. Ben sinds 1 mei 2008 voor 50% vennoot bij een V.O.F.. Die V.O.F. heeft jaarcijfers sinds 2000 maar ik als persoon dus pas sinds 1 mei 2008. Hele goede jaarcijfers maar desalniettemin...ik hoor meer aankomende woensdag.

Verder stond in het voorlopig koopcontract wat ik volgende week vrijdag wellicht ga tekenen ook een uiterlijke ontbindingsdatum van 30 juni (voor rondkrijgen financiering). Belachelijk, dat ga ik zo ook niet tekenen natuurlijk. Doe er maar even 2/3 weken bij anders zoek ik wel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Koetjeboe schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:22:
[...]
Verder stond in het voorlopig koopcontract wat ik volgende week vrijdag wellicht ga tekenen ook een uiterlijke ontbindingsdatum van 30 juni (voor rondkrijgen financiering). Belachelijk, dat ga ik zo ook niet tekenen natuurlijk. Doe er maar even 2/3 weken bij anders zoek ik wel iets anders.
Belachelijk toevallig :) Hoe kunnen twee verschillende verkopers juist in deze tijd hier moeilijk over gaan doen??? Of ehhh...jouw huis staat niet toevallig in Eindhoven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Finwe schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:29:
[...]

Belachelijk toevallig :) Hoe kunnen twee verschillende verkopers juist in deze tijd hier moeilijk over gaan doen??? Of ehhh...jouw huis staat niet toevallig in Eindhoven? :)
Hehe nee, dat zou wel heel ernstig geweest zijn. Omgeving Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:18:
Ben me ook aan het oriënteren op de huizenmarkt maar ben een leek op het gebied van verbouwingen. Heeft iemand een goede site of tips waar je allemaal aan moet denken qua verbouwings-budget. Het gaat iig niet om aanbouw, alleen een soort van renovatie. (keuken, badkamer, plafonds, cv, wellicht elektriciteit en wie weet wat ik nog vergeet). Hopelijk zijn er mensen met ervaring? :)
Om hier zelf maar even op terug te komen, Ik heb nu werkspot maar eens geprobeerd om een inschatting van de kosten te krijgen. Op zich krijg je snel en veel reacties. Hierbij wordt geboden dus zullen de aannemers over het algemeen wat lager zitten dan de werkelijke prijs. Best veel bedrijven zijn al vaker beoordeeld en geverifieerd. Heeft er iemand al ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Koetjeboe schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:22:
[...]

Pff, ja bij mij gaat het ook weer even afwachten worden hoe 'moeilijk' ze doen. Ben sinds 1 mei 2008 voor 50% vennoot bij een V.O.F.. Die V.O.F. heeft jaarcijfers sinds 2000 maar ik als persoon dus pas sinds 1 mei 2008. Hele goede jaarcijfers maar desalniettemin...ik hoor meer aankomende woensdag.

En vandaag akkoord gekregen voor een redelijke ontbindingsdatum, pfew :) Had het erg vervelend gevonden als het daarop had moeten stoppen maar we gaan dus door...woensdag gesprek bij de Rabobank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Koetjeboe schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:48:
[...]

En vandaag akkoord gekregen voor een redelijke ontbindingsdatum, pfew :) Had het erg vervelend gevonden als het daarop had moeten stoppen maar we gaan dus door...woensdag gesprek bij de Rabobank...
Boehoe jij wel en ik niet :) Maar goed nieuws dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Laatst online: 18-09 10:42
Mijn vriendin en ik zijn ook gaan ook aan het kijken voor een huisje. We hebben een tijd prettig een appartement gehuurd maar door een paar nieuwe bewoners (en de rest van de gang :( ) is het helemaal niet leuk wonen.

We zijn nu bij de Hypothekeer (5.1%) en de Rabobank(5.5%) geweest. Die bieden ongeveer het zelfde. Omdat mijn vriendin op school zit is ons inkomen niet zo hoog. Toch kwamen we uit op 160.000 en dat is met koopsubsidie (ik zal de regering een bedankje sturen voor de bruto € 100 korting in de maand _/-\o_ ).

We zijn nu echt opzoek gegaan in de juiste prijs klasse. We hebben een mooi huisje gezien van 169.000 (2 jaar geleden aangekocht voor 152.500. Badkamer/keuken gedaan in 2001). We gaan hier deze week kijken, met mijn zusje die makelaardij heeft gestudeerd., zodat die ons de goede kant op kan sturen.
We hopen als het iets is, dat we er een mooie prijs van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 16:28

ThunderNet

Flits!

Ik sta op het punt het een eerste bod te doen op mijn eerste huis... Flink spannend dus :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Laatst online: 07:36

admiral866

The King Personality Disorder

thejoker80 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:19:
[...]

Om hier zelf maar even op terug te komen, Ik heb nu werkspot maar eens geprobeerd om een inschatting van de kosten te krijgen. Op zich krijg je snel en veel reacties. Hierbij wordt geboden dus zullen de aannemers over het algemeen wat lager zitten dan de werkelijke prijs. Best veel bedrijven zijn al vaker beoordeeld en geverifieerd. Heeft er iemand al ervaring hiermee?
heb er verschillende advertenties staan.
Nog niet echt veel mee gedaan, met name omdat ik niet heel makkelijk de sleutel kan regelen :P Ga er vrijdag de 26e in.
Bij 1 advertentie heb ik een aannemer uitgenodigd om even te komen kijken naar de situatie.
En dan wil ik nog een aannemer doen.
Dan krijg je 2 verhalen en als die niet te veel verschillen kies je gewoon eentje.

Van te voren kan je natuurlijk wel al even naar de referenties en scores kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thejoker80 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:19:
[...]

Vorig jaar heb ik samen met mijn vriendin een appartement gekocht, we hebben toen de bestaande keuken eruit gehaald en nieuwe erin (laten) zetten. Ook het toilet volledig vernieuwd, dit hebben we door een klusbedrijf laten doen die we op werkspot gevonden hadden.

Mijn ervaring met Werkspot is over het algemeen goed, alhoewel de eerste aannemer (die we aangenomen hadden voor het vernieuwen van het toilet) er echt een puinhoop van gemaakt had. Hij kwam afspraken niet na en leverde uiteindelijke niet het gewenste resultaat. Gelukkig hadden we al een eerdere ervaring met een klusbedrijf (ook via werkspot) die ons plafond in de keuken gespachteld had, die hebben we dus ook weer opgetrommeld om het toilet af te maken en leverde zeer goed werk af.

Wat al eerder aangegeven werd, zorg dat je minimaal 2 aannemers langs laat komen, beide aanbiedingen naast elkaar neer legt en dan de reviews goed bekijken die al op werkspot staan. Succes!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben ons ingeschreven op 2 nieuwbouwkavels (incl. bouwplan voor 2 onder 1 kap), in een mini-dorpje waar we heel graag willen wonen. Echter, bewoners uit dat dorp krijgen voorrang bij de loting. De loting is in principe morgen, als alles goed gaat (als de gemeente de inschrijvingen op tijd beoordeeld heeft).

We zijn in totaal al bij 6 huizen wezen kijken, wat 5 keer niet naar onze zin/te duur naar onze zin was en 1 keer helemaal goed, maar deze werd voor onze neus weggekaapt door andere kopers (vraagprijs als eindbod gedaan). Gaat niet echt lekker dus. Met 1 van deze huizen zijn we nog bezig en zou evt een alternatief zijn als het nieuwbouw plan niet mocht doorgaan, maar een erg hoge vraagprijs en het huis is nog niet onder de makelaar.

We weten van nog 2 stellen dat ze zich hebben ingeschreven, waarvan 1 afkomstig uit het dorp (vrienden van ons met wie we heel graag zouden willen bouwen).

We zijn nu heel erg aan een positief bericht in onze huizenjacht toe, en dit zou echt een droomhuis voor ons zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

Kid Buu schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:47:
[...]

Tsja, iedere situatie is anders... bij ons is mn vriending de grootverdiener en die is zelfstandig, toevallig ook slechts 2 jaar cijfers + prognose van accountant en bij ons was het geen probleem. Was wel "maar" 3 ton en ik heb "gewoon" inkomen, maar goed, ze waren bij ons iig geval een stuk flexibeler.

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 22:15
Tjeerd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:36:
Als we een bod zouden doen, zou het uiteindelijk 90K onder de vraagprijs van een jaar geleden zitten. Ik ben dan ook erg benieuwd wat de reactie van de verkoper zal zijn :Y)
90K, wow dat is wel extreem, op wat voor soort totaalbedrag, als ik dat mag vragen? Wat voor soort woning en van welk bouwjaar?

Kan ook zijn dat ze gewoon veel te veel vroegen, ik zie in mijn appartementencomplex ook wel dingen te koop staan dat ik denk van right, doe daar maar meteen 15-20% vanaf en dan zou ik weer eens verder praten (dit gebaseerd op wat ik zelf betaald heb voor eenzelfde appartement waaraan vrijwel niets hoefde te gebeuren, enkele jaren geleden).

Er zijn ook mensen die wel meteen een realistische vraagprijs neerzetten, en ik snap wel dat ze in dat geval ook niet meer dan enkele procentjes (if that) willen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 01:49

Kid Buu

Huh, Pietje?

Tank80 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:16:
[...]

Tsja, iedere situatie is anders... bij ons is mn vriending de grootverdiener en die is zelfstandig, toevallig ook slechts 2 jaar cijfers + prognose van accountant en bij ons was het geen probleem. Was wel "maar" 3 ton en ik heb "gewoon" inkomen, maar goed, ze waren bij ons iig geval een stuk flexibeler.
Ja er zullen wel meer factoren parten spelen. Zoals leeftijd en of je alleen of samenwonend bent. Ik was vrij jong toen ik mijn huis kocht (net 21 en alleen), dus misschien dat ze daar een hoger risico aan plakken. Overigens zou het beleid per Rabobank vestiging ook weleens kunnen verschillen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Wilke schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:53:
[...]

90K, wow dat is wel extreem, op wat voor soort totaalbedrag, als ik dat mag vragen? Wat voor soort woning en van welk bouwjaar?

Kan ook zijn dat ze gewoon veel te veel vroegen, ik zie in mijn appartementencomplex ook wel dingen te koop staan dat ik denk van right, doe daar maar meteen 15-20% vanaf en dan zou ik weer eens verder praten (dit gebaseerd op wat ik zelf betaald heb voor eenzelfde appartement waaraan vrijwel niets hoefde te gebeuren, enkele jaren geleden).

Er zijn ook mensen die wel meteen een realistische vraagprijs neerzetten, en ik snap wel dat ze in dat geval ook niet meer dan enkele procentjes (if that) willen zakken.
Afgelopen vrijdag bezichtiging gedaan in dat huis en die 90K onder de originele vraagprijs zou het nog wel eens uiteindelijk voor weg kunnen gaan ook. Alle kozijnen moeten eigenlijk vervangen worden (beginnende rot), keukenafvoer zit nog niet op riolering aangesloten, drukke (sluipverkeer)weg. Scheuren her en der in de woning, elektriciteit vervangen, asbest enzovoorts. De vraagprijs begon op 325K wat echt *belachelijk* hoog was. Na veertien maanden zijn ze nu dus gezakt naar 279K, maar zelfs dat is veelste hoog, niemand die dat gaat betalen voor het huis - behalve de gek. We zouden verder in onderhandeling zijn gegaan als het op een gunstige locatie had gelegen. Dan had ik best wel wat willen investeren in het huis (spaargeld). Maar uiteindelijk nu toch maar van verdere plannen afgezien. Wel een mooi voorbeeld van mensen die denken grof geld te kunnen vangen, wat ze met het vooruitzicht van de economie volgens mij moeilijk gaat lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjeerd op 16-06-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Zaterdag ga ik een bod uitbrengen op mjin eerste huis. Hypotheek is al geregeld, alle details besproken.

Ik ga wel 13% onder de vraagprijs zitten, dat is best veel. Ik ben benieuwd hoe ze zullen reageren. Spannend!

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:18

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Twisted schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:48:
Zaterdag ga ik een bod uitbrengen op mjin eerste huis. Hypotheek is al geregeld, alle details besproken.

Ik ga wel 13% onder de vraagprijs zitten, dat is best veel. Ik ben benieuwd hoe ze zullen reageren. Spannend!
mijn openingsbod was 14% onder de vraagprijs, uit eindelijk 7,8% onder de vraagprijs uit gekomen (das wel veel geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Laatst online: 07:37

HenkS

Da_king alias HenkS

leuk om allemaal te lezen.

Ik wil samen met mijn vriendin naar Belgie gaan verhuizen, ik werk ook op de grens en woon nu ngo in Eindhoven.
We hebben in belgie ook 2 huizen gezien die goed binnen ons budget vallen, 1 huis moet nog flink verbouwd worden, maar dit heb ik ook al laten beramen hoeveel dit ongeveer gaat kosten. De nieuwe hypotheek is geen probleem

Daarnaast al enkele zeer goede adviesgesprekken gehad over de mitsen en maren mbt verhuizen naar Belgie en ook veel met collega's gesproken waarvan er nu al een aantal in Belgie wonen, en hier zijn voor ons geen opstakels

maar ja, de grote MAAR, ons eigen appartement verkopen.... we hebben een vrij luxe appartement tegen het centrum van Eindhoven in een goede buurt, vorig jaar was de gemiddelde!! verkooptijd in ons complex nog geen 2 maanden, maar ja de tijden zijn anders en nu hebben we het (pas) 5 weken te koop staan.

De makelaar van het huis in belgie mailde ons nog dat hij 5000,- extra in prijs wilt zakken als we het binnen een maand kopen. Opzich zou ik hier nog wel 10000,- van kunnen maken, en met dat geld eventueel dubbele lasten (kan ik ongeveer een jaar van betalen) overbruggen. Maar ja... hoe groot is dat risico dat je het nu niet binnen een jaar verkoopt... ik zou t wel aandurven, mijn vriendin niet, misschien ook wel logisch.

Maar van de andere kant hebben we wel ons droomhuisje gezien... grrrr lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wilke schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:53:

Zo was het met mijn appartement van 8 jaar oud het geval.
Kopers hadden het te koop gezet tegen 165.000€ en heb 160.000€ betaald.
Het is uiteindelijk door mijn bank op 190.000€ geschat, dus heb ik een vrij goede koop gedaan, ook in België is 160.000€ voor een duplex appartement van 125m² met een terras van 36m² niet veel. Het is dan ook nog een vrijstaande blok van 2 appartementen (links en rechts staat een vrijstaande woning op telkens 6m afstand).

We hebben wel last van steeds terugkerende barstjes, deze had ik jammer genoeg niet gezien.
Heb het al zelf proberen dicht te doen, maar de meeste barstjes (haarscheurtjes) zijn na 1 maand al terug zichtbaar. De oorzaak is hoogstwaarschijnlijk de vluchtheuvel voor mijn appartement gecombineerd met af en toe een (zeer) zware vrachtwagen.

Anders had ik mss nog wat van de prijs afgekregen, omdat het oplossen met glasvezel al gauw enkele duizenden euro's kost daar je dat moeilijk zelf kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:22
hoe bedoel je "oplossen met glasvezel"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:44
Zal wel glasweefsel behang zijn....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
miel schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:48:
Zal wel glasweefsel behang zijn....
Dat kost geen duizenden euro's en je kunt het wel zelf doen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Hyp Hyper schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:58:
[...]

Dat kost geen duizenden euro's en je kunt het wel zelf doen.
Het behang kost idd niet zo veel, maar het zelf hangen als je nog nooit een muur hebt behangen blijkt toch niet zo simpel.
Ik kan het niet, dus moet het laten doen. Vakmensen zijn nu eenmaal vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:52

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dan ben je dus geen technisch engineer. Als er iets niet al te moeilijk is, is het wel behangen. Met een beetje inlezen, logisch nadenken, beetje assistentie en geduld zou ik het gewoon zelf doen.
Enige wat kan gebeuren is dat je het verprutst en je een paar rollen behang weg kan gooien en een middag vrije tijd verpest hebt.

Overigens neem ik aan dat de scheuren alleen in de toplaag zitten, glasvezelbehang houdt namelijk geen heel huis bij elkaar.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Lolhozer schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:30:
Dan ben je dus geen technisch engineer. Als er iets niet al te moeilijk is, is het wel behangen. Met een beetje inlezen, logisch nadenken, beetje assistentie en geduld zou ik het gewoon zelf doen.
Enige wat kan gebeuren is dat je het verprutst en je een paar rollen behang weg kan gooien en een middag vrije tijd verpest hebt.

Overigens neem ik aan dat de scheuren alleen in de toplaag zitten, glasvezelbehang houdt namelijk geen heel huis bij elkaar.
Technisch engineer of niet, ik heb mijn Master of Science op zak 8).

De scheuren bevinden zich inderdaad enkel in de toplaag, heb bij 2 barsten de toplaag volledig verwijderd tot op de bakstenen (eigenlijk het net) en er was niks te zien. Tevens is er aan de buitenmuren en op de bovenste verdieping geen enkel scheurtje te bekennen.

Het originele gebouw is er overigens gezet in 1953 en volledig gerenoveerd in 2001, het is toen van groot woonhuis omgevormd tot 2 vrij ruime appartementen (100 en 125m²).
Ik denk dus niet dat er een constructiefout is, maar de toplaag enkel barst door de trillingen van de zware trucks op de vluchtheuvel.
Overigens zijn het echt kleine barstjes en hebben we op de bovenste verdieping geen enkel scheurtje.

Nu ga ik uiteraard eerst zelf proberen het behang te plaatsen, beginnende met de berging.
Deze is vrij klein (3.6m x 1.5m) en een "ongelukje" is hier niet zo erg.
Maar ik hou er rekening mee, omdat ik nu eenmaal niet zo een handige harry ben.
Pagina: 1 ... 15 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.