Redelijk off topic;
Quote uit First Post:
Q: Ik heb gelezen dat de CrossFireX Sideport niet gebruikt wordt. Is de CrossFireX Sideport stuk?
A: Nee. Deze is niet stuk. AMD heeft de CrossFireX Sideport met opzet uitgeschakeld. Uit tests is gebleken dat de nieuwe PCIe bridge voldoende bandbreedte biedt aan de twee GPUs. Ook is gebleken dat het stroomverbruik iets hoger kwam te liggen, waardoor de stroomaansluitingen niet voldoende power zouden kunnen leveren.
Het huidige PCB van de HD4870X2 bevat wel de traces die de Sideports van beide GPUs aan elkaar verbindt. AMD zou de Sideport dus via een softwareupdate kunnen activeren. Het voordeel zou kunnen zijn dat de minimumframerates omhoog gaan. Ook zou er bepaalde data gedeeld kunnen worden tussen de twee GPUs. De verwachting is echter dat de 5GB/s full duplex verbinding niet voldoende is om bv texture data te delen. De huidige Sideport kan voorlopig gezien worden als de eerste stap van AMD richting het delen van data voor beide GPUs.
--------------------------------------------------------
Dit stuk spreekt zichzelf een beetje tegen, kan dit aangevuld/gercorrigeerd worden?
#1: Uitgeschakeld vanwege te hoog stroomverbruik tegen lage perf-winst,
#2: AMD zou de sideport kunnen activeren,
#3: Gebleken is dat de nieuwe PCIe bridge voldoende bandbreedte biedt aan de twee GPUs,
#4: Verwachting is dat de 5GB/s full duplex verbinding niet voldoende is om bv texture data te delen
Uitgeschakeld vanwege stroomproblematiek maar kan later aangezet worden?
PCIe bridge voldoende bandbreedte, maar 5GB/s full duplex niet genoeg voor data texture delen?
Texture data delen is hier wel erg breed geformuleerd, kan van alles zijn volgens mij.
Verder vind ik dat de First Post Rocked

as always.
De First post is voor mij altijd zeer interessant