[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 92 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 52.068 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Haha, ik zag het toevallig omdat de hand voor haar boezem zit O-)

oke ik geef toe, ik heb een technologiehanden fetisch :X :9 :+

Edit: Het is trouwens duidelijker bij die met die benen. De benen zijn ongeveer even lang, maar de kaartje zijn kleiner en de schaduw kloppen niet van de dames op de kaartjes.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 05-09-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43
Anoniem: 134818 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:47:
Ligt het nu aan mij, of houd ze dat kaartje wel heel licht in de hand? Meestal weegt zon dual slot beest toch wel wat uit mijn ervaring. Ook verwacht ik, gezien de bouw, dat het meisje niet super sterk is :o *kuch*Shopped*kuch* :+
Klopt al is dat er wel een met alu heatsink die zijn niet zo zwaar maar goed er zitten een paar shots bij waar het wel photoshop moet zijn. Maar wel knap gedaan moet ik zeggen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik vroeg me af of het 'normaal' is dat sinds ik een HD4870X2 heb, de monitor nadat hij uit standby komt 3x flashed (beeld aan/uit zeg maar). Heb al eerder een (nvidia) multi-gpu kaart gehad die deed dit niet.

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
narcan schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:52:
Ik vroeg me af of het 'normaal' is dat sinds ik een HD4870X2 heb, de monitor nadat hij uit standby komt 3x flashed (beeld aan/uit zeg maar). Heb al eerder een (nvidia) multi-gpu kaart gehad die deed dit niet.
Ik snap wat je bedoelt. IMO niets ernstigs heb dit ook wel eens gezien, Dat is volgens mij de monitor die even het een en ander afstelt eventueel ook de driver die CF inschakelt of iets desgelijks

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Misschien wel interessant... aangezien de geruchten zeggen dat er ook een RV770LE Mobile komt:

Afbeeldingslocatie: http://www.ati-forum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=1619&h=b30959f409d28ab56cc370123d59430910268e01

Bron: http://www.ati-forum.de/a...-specifications/#post5510

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:34:
Misschien wel interessant... aangezien de geruchten zeggen dat er ook een RV770LE Mobile komt:

[afbeelding]

Bron: http://www.ati-forum.de/a...-specifications/#post5510
Uhmm die zal dan maar iets beter zijn dan de HD3870 M maar niet verschikkelijk veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 10:44

Krizzie

Progressive Music \o/

Astennu schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:02:
[...]

Uhmm die zal dan maar iets beter zijn dan de HD3870 M maar niet verschikkelijk veel beter.
Maar wel met een lager verbruik, betere AA prestaties en betere UVD engine...

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: Hexus interviewt Richard Huddy

Dit is een must-see voor elke liefhebber van ATI Radeons. Richard Huddy, het hoofd van developer relations van AMD, wordt geinterviewd door Hexus. Enkele interessante punten die hij aanstipt:
  • AMD vs Intel & nVidia
  • PhysX & Havok
  • Verschil tussen AMD/ATI & NVIDIA als ex-NV werknemer. AMD/ATI is relaxter, NV is te controlerend.
  • ATI Graphics Division werkt vrij autonoom binnen AMD. Daarom kan de Graphics Division ook gewoon met Havok werken, die als autonome afdeling binnen Intel staat.
  • Huddy verwacht veel druk op NV van de HD4600 en HD4500 Serie net als de HD4800 Serie dat al doet in de highend.
  • De macht van TWIMTBP en de gevolgen daarvan voor AMD. Bv... Assassin's Creed.... AMD gaat het aggressiever aanpakken, zie ook EA/Phenomic en SEGA's aankomende titels.
  • Als Larrabee eind 2009 uit komt dan schat Huddy dat ze een videokaart uit hebben die 4X sneller is. "We'll trash them". En "We" slaat dan op zowel NV als AMD.
En als laatste... het leukste... een dikke vinger naar Roy Taylor van NV die in de periode voor de lancering van de HD4800 Serie van AMD enkele malen zei dat "no one cares about AMD/ATI anymore". :P

Bekijk het half uur durende interview hier:
http://www.hexus.tv/show/...with_AMD_s_Richard_Huddy/

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Je vergeet nog:
  • Nvidia's driver is een keer zo slecht dan die van AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dat klinkt wel erg dramatisch. Alsof AMD's drivers slecht zijn en nV's drivers 'nog' slechter zijn.. :P

Huddy zegt eigenlijk dat de drivers van NV 2x zo vaak voor vastlopers/crashes zorgen als de Catalyst drivers van AMD/ATI.

Leuk om trouwens nu uitgebreider van een ex-NV medewerker te horen hoe het er aan toe ging bij NV en wat de verschillen zijn tussen AMD en NV.

[ Voor 24% gewijzigd door CJ op 07-09-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 22:26
Maar hoe sympathiek de beste man overkomt op mij, hij is natuurlijk ook niet helemaal objectief ;)

Het verhaal over intel larrabee en de performance per vierkante centimeter vond ik ook wel interessant, de grote van de core bepaald het meeste de prijs en bij intel moet die ongeveer 4x groter zijn voor dezelfde performance omdat die met x86 werken, dus bij zelfde grote heeft amd (en ook nvidia) een voorsprong van +-4x

Bij intel daarintegen word het zometeen wel mooi dat je waarschijnlijk gratis upgrades krijgt voor nieuwe DirectX etc. via de driver, iets dat nu nog niet kan.

Ik ben iig. benieuwd wanneer er weer een nieuwe generatie amd/ati kaarten uitkomt, dit zal waarschijnelijk toch wel binnen 3maanden gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
Even cross-post van mezelf, vanuit het HD48xx ervaring topic :D

Er is eindelijk een omslag in XP vs. Vista:

Vista 64 vs XP 32: HD 4870 X2 Runs better under Vista!

topic:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=200675

artikel:
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=869

Dat vind ik nou eens goed nieuws! Eindelijk een echte reden naast de zogenaamd DX10 effecten om naar vista over te stappen voor de twijfelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Goed nieuws idd. Ik hoop dat dat ook geldt voor de andere kaarten, maar daar lees ik niets over terug.
en nu nog de 4GB bug eruit, maar dat is geheel offtopic natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Lennart_1337 schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:03:
Maar hoe sympathiek de beste man overkomt op mij, hij is natuurlijk ook niet helemaal objectief ;)
Helemaal objectief is-ie natuurlijk niet. Maar hij heeft wel zo'n 4 jaar voor NV gewerkt en is daar om bepaalde redenen weg gegaan en toen bij ATI gekomen. Een van de redenen was dat zijn team van engineers het management van NV al hadden gewaarschuwd voor de misstap die later de FX zou worden. NV was op z'n gat gaan zitten na de eerste paar GeForces en dachten dat ze geen competitie zouden krijgen. Voor de launch van de FX heeft Huddy NV verlaten en heeft toen z'n hele team meegenomen.... richting ATI, waar R300 al afgerond was.
Bij intel daarintegen word het zometeen wel mooi dat je waarschijnlijk gratis upgrades krijgt voor nieuwe DirectX etc. via de driver, iets dat nu nog niet kan.
Op een oude Pentium 4 kan je ook nog Vista draaien. Maar draait-ie dan soepel? Zie ook Larrabee. Je kan het (waarschijnlijk) updaten... maar of het dan snel genoeg zal zijn om de nieuwste DX te draaien op het moment van update?
Ik ben iig. benieuwd wanneer er weer een nieuwe generatie amd/ati kaarten uitkomt, dit zal waarschijnelijk toch wel binnen 3maanden gebeuren?
AMD brengt elke 6 maanden een nieuwe highend kaart uit. De lowermidrange en het budgetsegment moeten het ongeveer een jaar uithouden. Reken maar uit dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 19:19
Gurneyhck schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:07:
Even cross-post van mezelf, vanuit het HD48xx ervaring topic :D

Er is eindelijk een omslag in XP vs. Vista:

Vista 64 vs XP 32: HD 4870 X2 Runs better under Vista!

topic:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=200675

artikel:
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=869

Dat vind ik nou eens goed nieuws! Eindelijk een echte reden naast de zogenaamd DX10 effecten om naar vista over te stappen voor de twijfelaars.
Maar heeft het ook voordelen als je één HD4870 heb? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op maandag 08 september 2008 @ 01:21:
[...]

Helemaal objectief is-ie natuurlijk niet. Maar hij heeft wel zo'n 4 jaar voor NV gewerkt en is daar om bepaalde redenen weg gegaan en toen bij ATI gekomen. Een van de redenen was dat zijn team van engineers het management van NV al hadden gewaarschuwd voor de misstap die later de FX zou worden. NV was op z'n gat gaan zitten na de eerste paar GeForces en dachten dat ze geen competitie zouden krijgen. Voor de launch van de FX heeft Huddy NV verlaten en heeft toen z'n hele team meegenomen.... richting ATI, waar R300 al afgerond was.

[...]

Op een oude Pentium 4 kan je ook nog Vista draaien. Maar draait-ie dan soepel? Zie ook Larrabee. Je kan het (waarschijnlijk) updaten... maar of het dan snel genoeg zal zijn om de nieuwste DX te draaien op het moment van update?

[...]

AMD brengt elke 6 maanden een nieuwe highend kaart uit. De lowermidrange en het budgetsegment moeten het ongeveer een jaar uithouden. Reken maar uit dus... ;)
Maar telt de X2 ook mee als een nieuwe highend kaart of hebben ze het dan net als in het verleden over een nieuwe chip zoals R300 > R350 ? En R520 > R580. Bij de R600 hadden we de overgang naar de iets snellere RV670. Maar wat krijgen we als opvolger van de RV770 ? Hij is nu al 55nm. Het is nog wat vroeg voor een RV780 op bv 45nm. Dat zal wel bij de RV8xx zijn.

Die HD4850's moeten nu ook bijna komen. Die lijkt me wel interessant.
movo. schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:56:
[...]

Maar heeft het ook voordelen als je één HD4870 heb? :?
Kan wel ja of in ieder geval in mindere maten. Maar Vista heeft ook andere Multi gpu support meer dan 3 GPU's zou daar beter moeten werken dan met XP. In hoeverre 2 GPU's in vista beter zou werken dan XP weet ik niet. Ik kan me wel voorstellen dat Driver makers zich meer op vista storten dan op XP waardoor vista ook de grootste performance boosts laat zien. Echter vind ik Vista nog steeds niet lekker genoeg werken.

Ik wacht liever op de opvolger. Die helaas wel op vista gebaseerd is. Maar goed wie weet hebben ze iets geleerd...

Edit: Ze denken daar dat het wat te maken heeft met Multi GPU support. Maar eigenlijk hadden ze dan een HD4870 single kaart mee moeten nemen in de test. Ik vermoed dat je daar ook een aantal games zult zien die het in vista iets beter doen. Want die kant begint het gewoon op te gaan omdat de Vista drivers steeds beter worden. En die volgens mij meer prioriteit hebben bij ATi en nV.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 08-09-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:03:
Newsflash: Hexus interviewt Richard Huddy

Dit is een must-see voor elke liefhebber van ATI Radeons. Richard Huddy, het hoofd van developer relations van AMD, wordt geinterviewd door Hexus. Enkele interessante punten die hij aanstipt:
  • AMD vs Intel & nVidia
  • PhysX & Havok
  • Verschil tussen AMD/ATI & NVIDIA als ex-NV werknemer. AMD/ATI is relaxter, NV is te controlerend.
  • ATI Graphics Division werkt vrij autonoom binnen AMD. Daarom kan de Graphics Division ook gewoon met Havok werken, die als autonome afdeling binnen Intel staat.
  • Huddy verwacht veel druk op NV van de HD4600 en HD4500 Serie net als de HD4800 Serie dat al doet in de highend.
  • De macht van TWIMTBP en de gevolgen daarvan voor AMD. Bv... Assassin's Creed.... AMD gaat het aggressiever aanpakken, zie ook EA/Phenomic en SEGA's aankomende titels.
  • Als Larrabee eind 2009 uit komt dan schat Huddy dat ze een videokaart uit hebben die 4X sneller is. "We'll trash them". En "We" slaat dan op zowel NV als AMD.
En als laatste... het leukste... een dikke vinger naar Roy Taylor van NV die in de periode voor de lancering van de HD4800 Serie van AMD enkele malen zei dat "no one cares about AMD/ATI anymore". :P

Bekijk het half uur durende interview hier:
http://www.hexus.tv/show/...with_AMD_s_Richard_Huddy/
Ik heb em helemaal gekeken. Interessant verhaal. Ze zijn dus wel bezig om een soort TWIMTBP te maken. Ze zeggen ook dat omdat dat label er op staat betekend het niet dat wij niet geholpen hebben met de ontwikkeling. Hij vind dat het om technologie moet gaan en niet om marketing. Dat ben ik helemaal met em eens. Maar ik weet gewoon zeker dat het helpt als er een nVidia logo staat dat als een niet zo goed geïnformeerde gebruiker in de winkel staat hij toch de nVidia kaarten herkent en dus verleid zal worden om eerder een Gefroce te kopen gewoon omdat de reclame in bij de spelletjes zegt dat het spel daar het beste op zal werken.

AMD mag in dat opzicht wel wat meer laten zien aan de gebruikers. Intel doet het ook met reclame op TV en in games. Mensen zijn er toch wel gevoelig voor. Wij tweakers minder maar onbewust toch wel een beetje. Hij geeft ook een mooi voorbeeld over de Coka Cola. En ik denk dat hij daar aardig gelijk in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 19:19
Astennu schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:23:

[...]

Kan wel ja of in ieder geval in mindere maten. Maar Vista heeft ook andere Multi gpu support meer dan 3 GPU's zou daar beter moeten werken dan met XP. In hoeverre 2 GPU's in vista beter zou werken dan XP weet ik niet. Ik kan me wel voorstellen dat Driver makers zich meer op vista storten dan op XP waardoor vista ook de grootste performance boosts laat zien. Echter vind ik Vista nog steeds niet lekker genoeg werken.

Ik wacht liever op de opvolger. Die helaas wel op vista gebaseerd is. Maar goed wie weet hebben ze iets geleerd...

Edit: Ze denken daar dat het wat te maken heeft met Multi GPU support. Maar eigenlijk hadden ze dan een HD4870 single kaart mee moeten nemen in de test. Ik vermoed dat je daar ook een aantal games zult zien die het in vista iets beter doen. Want die kant begint het gewoon op te gaan omdat de Vista drivers steeds beter worden. En die volgens mij meer prioriteit hebben bij ATi en nV.
Ok, bedankt Astennu. Misschien dat ik dan toch maar weer over ga op Vista. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
movo. schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:49:
[...]

Ok, bedankt Astennu. Misschien dat ik dan toch maar weer over ga op Vista. ;)
Overgaan is misschien ook zo onhandig. Ik kan wel gamen met vista maar andere dingen zijn een ramp. Waarom niet gewoon een dual boot maken:
-Eerst XP installeren
-Daar na vista

Dan krijg je de optie bij starten welke je wilt hebben. Dat gebruik ik meestal. Voor normaal werk wil ik toch gewoon XP blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Astennu schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:59:
[...]

Overgaan is misschien ook zo onhandig. Ik kan wel gamen met vista maar andere dingen zijn een ramp. Waarom niet gewoon een dual boot maken:
-Eerst XP installeren
-Daar na vista

Dan krijg je de optie bij starten welke je wilt hebben. Dat gebruik ik meestal. Voor normaal werk wil ik toch gewoon XP blijven gebruiken.
XP? Wat is dat? ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:16

Grozno

acts without consequence!

offtopic:
Ben ik dan de enige die positief is over vista. Het is XP in een nieuw jasjes en een paar onderhuidse veranderingen, maar vista draait hier al tijden als een tiet... Zowel in games, als in office taken.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
Grozno schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:37:
offtopic:
Ben ik dan de enige die positief is over vista. Het is XP in een nieuw jasjes en een paar onderhuidse veranderingen, maar vista draait hier al tijden als een tiet... Zowel in games, als in office taken.
Nee hoor ik ben hier ook heel tevreden over, ik heb er helemaal geen problemen mee...
Ik snap ook niet dat iedereen zo negatief is...
En we zijn nog wel tweakers, als er dan iets fout is dan zoek je dat toch op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wanneer komen de eerste leaks van de 4850X2? Die kaart is erg veelbelovend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:28

Apoca

Array Technology Industry

DNA ATi drivers

Release Notes
* Based on the official Catalyst 8.8 drivers
* Based on the official Catalyst 8.8 AGP Hotfix for HD2000 and HD3000 drivers

Added
+ Catalyst 8.8 HotFix driver files install option (DNA.bat installer)
+ ATi Radeon 4870 X2 support
+ DNA Game servers link

Updated
* Custom resolutions
* OpenGL tweaks
* Direct3D/X tweaks
* DNA.bat installer
* Folding @ Home link

Removed / Deleted
* Bug Tracker link

http://www.donotargue.com/index.php

[ Voor 78% gewijzigd door Apoca op 08-09-2008 20:52 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Zal eens checken wat die drivers doen....

edit
ff een paar games gebench

Q6600@3.6
1680x1050
vista64bit
4870x2 750/900

coh
alles max,aa enabled
driver 8.526 min 83.5/ max 323/ avg 163.6
dna driver min 90.7/ max 327/ avg 164.6

devil may cry
alles max ,4xmsaa
driver 8.526 scene 1=208.32/ scene 2=142.83/ scene 3=255.68/ scene 4=151.64
dna driver scene 1=209.33/ scene 2=145.49/ scene 3=258.87/ scene 4=159.53

crysis benchmark tool
driver 8.526
Run #1- DX9 1900x1200 AA=8x, 64 bit test, Quality: High ~~ Overall Average FPS: 49,525
dna driver
Run #1- DX9 1900x1200 AA=8x, 64 bit test, Quality: High ~~ Overall Average FPS: 49,135

al met al ,toch een beetje beter performance

[ Voor 89% gewijzigd door Bullus op 08-09-2008 23:03 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Grozno schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:37:
offtopic:
offtopic:
Ook al meer dan een jaar tevreden Vista x64 gebruiker. Althans in het begin Vista x64 en nu al sinds begin dit jaar server 2008 x64 (+vLite). Die loopt helemaal super, zkr net zo snel als vista!
Echt een aanrader en je kan hem 240 dagen gratis gebruiken (i.c.m. de legale re-arm methode, ff googlen). Na die tijd installeer je hem gewoon ff opnieuw en heb je meteen weer clean install die weer 240 dagen mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Gurneyhck schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:02:
[...]

offtopic:
Ook al meer dan een jaar tevreden Vista x64 gebruiker. Althans in het begin Vista x64 en nu al sinds begin dit jaar server 2008 x64 (+vLite). Die loopt helemaal super, zkr net zo snel als vista!
Echt een aanrader en je kan hem 240 dagen gratis gebruiken (i.c.m. de legale re-arm methode, ff googlen). Na die tijd installeer je hem gewoon ff opnieuw en heb je meteen weer clean install die weer 240 dagen mee kan.
offtopic:
Ben ook al bijna een jaar tevreden Vista Ultimate 64bit gebruiker, alleen in het begin wat last gehad met crashende ATI drivers, maar daar heb ik nu geen last meer van. Met SP1 is alles nog eens flink sneller geworden. Wel is 4GB aan te raden, bij 2GB krijg je toch nog een hoop geswap bij zwaardere spellen, maar met de geheugen prijzen van tegenwoordig maakt dat ook geen drol meer uit.

Oftewel Astennu moet gewoon overstappen en niet mauwen. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

Ik hou van de HD4870 1GB, dit word mijn volgende kaartje als waardige opvolger van mijn 8800GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Ik draai nu de beta's van 8.9, zie:

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33931358

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

CJ schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:13:
Crysis houdt van de 1GB HD4870
Laten we elkaar nu niet voor de gek houden, Crysis is een spel waar je geen enkele waarde aan kunt hechten als het op betrouwbare performance aan komt.

Het is leuk voor de ATi kaart, maar iedereen weet dat de crytek engine gewoon ronduit belabbeld uit de verf komt in dit spel.

Maar goed zoals altijd zal hier op Tweakers.net het wel iedereen weten, en de jojo in de winkel welke het allemaal niet weet gewoon op de grafiekjes af gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Apoca op 08-09-2008 23:31 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Das wel een groot verschil zeg. Zodra AA op 4x wordt gezet is het verschil van HD4870 512MB -> HD4870 1GB bijna net zo groot als van 1 naar 2 HD4870 512MB's :P

Dat zou dan wel de reden zijn dat Crysis, vooral met 4x AA dus, ontzettend goed draait op de HD4870 X2. Maar ach, het blijft een eentonig spel dat niet lekker speelt imho. Hopen dat we die 1GB ook nuttig kunnen gebruiken in titels als GTA4, Far Cry 2 en COD5 :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Apoca schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:29:
[...]

Laten we elkaar nu niet voor de gek houden, Crysis is een spel waar je geen enkele waarde aan kunt hechten als het op betrouwbare performance aan komt.

Het is leuk voor de ATi kaart, maar iedereen weet dat de crytek engine gewoon ronduit belabbeld uit de verf komt in dit spel.

Maar goed zoals altijd zal hier op Tweakers.net het wel iedereen weten, en de jojo in de winkel welke het allemaal niet weet gewoon op de grafiekjes af gaan.
Maar dat doet nog steeds niet af aan het feit dat Crysis van de 1GB HD4870 houdt. ;)

Net als UT3 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Kijk maar daar zit een engine in waar ik wel waarde aan hecht, en dat is dus ook goed nieuws ( gezien deze engine ook door meer dan 1 developer in gebruik is ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wat zijn jouw ervaringen met die drivers?
Zijn ze buggy?Wel aan te raden

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Edmin schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:36:

Wanneer komen de eerste leaks van de 4850X2? Die kaart is erg veelbelovend...
Hier ben ik ook erg geïnteresseerd in. CJ, kan jij heel misschien een tipje van de sluier oplichten :*)?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Als ze nou eens leverbaar waren. :')

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Krizzie schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:13:
Als ze nou eens leverbaar waren. :')
En zonder meerprijs van 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ze zijn heus wel leverbaar, ze liggen op voorraad bij mijn leverancier. En zeker geen 50 euro duurder.

Sapphire ATI HD4870,512MB 186.68
Sapphire ATI HD4870,1GB 209.27

Prijzen excl BTW.

/edit

Nieuw:

Sapphire ATI HD4670,512MB 59.10

[ Voor 12% gewijzigd door XWB op 09-09-2008 10:58 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 01:14
CJ schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:38:
[...]
Maar dat doet nog steeds niet af aan het feit dat Crysis van de 1GB HD4870 houdt. ;)

Net als UT3 trouwens.
Wel niet vergeten dat die 1GB kaart niet dezelfde clockspeeds heeft als die 512MB kaart. Dat maakt natuurlijk ook wel een beetje uit.

"this offering from PowerColor ups both the core and memory clock speeds by 50MHz and 100MHz respectively. So the eventual clock is 800MHz and 3700MHz."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156419

Hacku schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:34:
Ze zijn heus wel leverbaar, ze liggen op voorraad bij mijn leverancier. En zeker geen 50 euro duurder.

Prijzen excl BTW.

/edit

Nieuw:

Nochtans kan bijna geen enkele webshop hem leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Hacku schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:34:

Prijzen excl BTW.

/edit

Nieuw:

Volgens Salland komt de Sapphire morgen binnen (na meer dan een maand besteld te zijn geweest) Maar ik betwijfel het eerlijk gezegd. De prijs valt wel mee met 249,- euro opzich. Mijn toen al redelijk goedkope 2900XT was 330,- euro.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-06 16:04

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Kan iemand mij vertellen wanneer het interessant wordt om te denken aan 1GB geheugen op kaarten?

Bij zeer hoge resoluties uiteraard, maar geldt dat ook als je je kaart op een LCD TV wilt aansluiten (32")?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
K-Wulf schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:02:
[...]

Wel niet vergeten dat die 1GB kaart niet dezelfde clockspeeds heeft als die 512MB kaart. Dat maakt natuurlijk ook wel een beetje uit.

"this offering from PowerColor ups both the core and memory clock speeds by 50MHz and 100MHz respectively. So the eventual clock is 800MHz and 3700MHz."
Elke HD4870 haalt die kloksnelheden wel en 50Mhz op de core scheelt niet echt veel in performance. Misschien 1 of 2 fps hooguit. Je ziet echter dat op hoge resoluties met veel AA/AF die extra 512MB wel goed helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Bullus schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:46:
[...]

Wat zijn jouw ervaringen met die drivers?
Zijn ze buggy?Wel aan te raden
Weer een fractie sneller met (Q)CF, maar nog steeds niet de gehoopte QCF scaling in Crysis en enkele andere titels, of beter gezegd, gereduceerde load balancing hit, want ik kan zowat tot 2135x15xx met 16 AF en 16xAA gaan in Crysis, voordat de perf echt inzakt.

Bij mij zijn de ATI drivers sinds ik de HD4xxx serie heb, zowieso erg stabiel, ook deze.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
QCF Scaling in Crysis is volgens mij een "dead duck in the water". Je wint nog eerder 1 miljoen in de staatsloterij dan dat men in staat is om scaling-wonderen te verrichten met die engine....

Ben benieuwd hoe Crysis Warhead meeschaalt... als die het wel goed doet, dan is het echt de nagel in de doodskist van Crysis.... en weer een bevestiging dat de originele Crysis engine gewoon enorm brak is (wat iedereen al weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
edward2 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:30:
[...]

Weer een fractie sneller met (Q)CF, maar nog steeds niet de gehoopte QCF scaling in Crysis en enkele andere titels, of beter gezegd, gereduceerde load balancing hit, want ik kan zowat tot 2135x15xx met 16 AF en 16xAA gaan in Crysis, voordat de perf echt inzakt.

Bij mij zijn de ATI drivers sinds ik de HD4xxx serie heb, zowieso erg stabiel, ook deze.
Misschien deels offtopic, maar heb je geen problemen met de 8.9 beta's in Mercenaries 2??

Ik haal echt een hele lage fps van rond de 15, dat kan natuurlijk nooit. Heb voor de rest nog geen tijd gehad om andere drivers uit te proberen. Heb meteen vanaf het moment dat ik mijn kaart binnen had de 8.9 beta's gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Bij Mercenaries 2 moet je de water effects uitzetten, had hetzelfde probleem als jij.Nu draait ie gewoon soepel.
Dit heeft elke HD4xxx serie volgens mij last van.
edward2 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:30:
[...]

Tnx, zal een poging wagen met de 8.9beta's, zal mijn benches later updaten .

[ Voor 99% gewijzigd door Bullus op 09-09-2008 14:54 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Gainward is on a roll met de marketingplaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://en.expreview.com/img/2008/09/05/IMG_5734_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://en.expreview.com/img/2008/09/05/IMG_5728_s.jpg

Meer hier: http://en.expreview.com/2...d-lv-bu-hd-4870/#more-834

Sex sells. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Bullus schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:50:
Bij Mercenaries 2 moet je de water effects uitzetten, had hetzelfde probleem als jij.Nu draait ie gewoon soepel.
Dit heeft elke HD4xxx serie volgens mij last van.
Thx voor de tip, straks ff proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Q6600@3.6
1680x1050
vista64bit
4870x2 750/900

coh
alles max,aa enabled
driver 8.526 min 83.5/ max 323/ avg 163.6
dna driver min 90.7/ max 327/ avg 164.6
beta8.9 min 91.5/ max 330,6/ avg 168.8

devil may cry Dx10
alles max ,4xmsaa
driver 8.526 scene 1=208.32/ scene 2=142.83/ scene 3=255.68/ scene 4=151.64
dna driver scene 1=209.33/ scene 2=145.49/ scene 3=258.87/ scene 4=159.53
beta8.9 scene 1=219.37/ scene 2=162.58/ scene 3=273.32/ scene 4=162.83

crysis benchmark tool
driver 8.526
Run #1- DX9 1900x1200 AA=8x, 64 bit test, Quality: High ~~ Overall Average FPS: 49,525
dna driver
Run #1- DX9 1900x1200 AA=8x, 64 bit test, Quality: High ~~ Overall Average FPS: 49,135
beta8.9
Run #3- DX9 1900x1200 AA=8x, 64 bit test, Quality: High ~~ Overall Average FPS: 49,125
Ik hou het voorlopig op de 8.9beta

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Deze is nog zieker:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2008/2684/crysis-vista-AA.gif

En in alle andere games zie je ook een kleine boost. Maar dat zal wel meer met de clocks te maken hebben. Heel erg leuk kaartje voor de toekomst. Nu ben ik al helemaal benieuwd naar die HD4850 X2 met 2 GB GDDR3. Het wordt die of toch een HD4870 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky DX10 Benchmarks + Mobility Radeon HD3870 X2

PC Games Hardware heeft een S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky benchmark online gegooid....

R700 > all:

Afbeeldingslocatie: http://pcgameshardware.de/screenshots/original/2008/09/GPU_1280.PNG

En ook in deze nieuwe (DX10) titel is de HD4870 sneller dan een GTX260. Het lijkt er op dat steeds meer games zich beter thuis gaan voelen op de architectuur van AMD (of dat AMD z'n compiler steeds efficienter weet te maken).

Meer benchmarks hier: http://www.pcgameshardwar...10-Benchmark-Test/?page=2

Daarnaast hebben ze ook een review van een notebook met een Mobility Radeon HD3870 X2 getest. P-score in 3DMVantage is zo'n P6600. X-Score ligt rond de X2400.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/2008/09/GPUs_080904122106.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/418x627/2008/09/Mobility_X2_GPUZ.jpg

http://www.pcgameshardwar...17_im_PCGH-Hands-On-Test/

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 09-09-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
CJ schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:49:
Newsflash: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky DX10 Benchmarks + Mobility Radeon HD3870 X2

PC Games Hardware heeft een S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky benchmark online gegooid....

R700 > all:

[afbeelding]

En ook in deze nieuwe (DX10) titel is de HD4870 sneller dan een GTX260. Het lijkt er op dat steeds meer games zich beter thuis gaan voelen op de architectuur van AMD (of dat AMD z'n compiler steeds efficienter weet te maken).

Daarnaast hebben ze ook een review van een notebook met een Mobility Radeon HD3870 X2 getest. P-score in 3DMVantage is zo'n P6600. X-Score ligt rond de X2400.

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg zwaar spel zo te zien, 64 fps op 1280x1024 no AA/AF... Ik weet dat het DX10 is, maar toch...

CJ, er is al meerdere keren gevraagd om HD4850X2 informatie, weet je hier nog niks van of mag je niks zeggen :?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

[afbeelding]

[afbeelding]

Die Mobility HD3870 X2 is zeker wel interessant. Die Vantage score van P6600 is zeker met een mobile processor (dus geen snelle quadcore..) een goede prestatie die zich kan meten met een HD4850 kaart. Dat is natuurlijk ook een bijkomend voordeel dat ATI heeft met de X2 kaartjes, want dan kun je de warmte beter verdelen binnen de compacte behuizing van een laptop dan wanneer je één grote chip hebt zoals de GT200.

Als ze nou ook nog twee HD4670 kaartjes in zo'n notebook weten te stoppen met GDDR5 kun je best veel performance halen zonder dat het stroomverbruik door het dak gaat :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

hmm als de Crysis engine zo brak is waarom doen de Geforce kaarten waarbij vooral de 9800 GX2 en GTX 280 in single als in SLI het vaak beter in Very High doen dan ATi modellen die eigenlijk meer bandbreedte kunnen leveren?

Ik denk dat het ook meer aan de drivers van een VGA kaart betreft op dat gebied waarbij het spel ook mischien iets te maken heeft, qua ondersteuning van bepaalde VGA vendors, it all piles up eventually.

maare clear Sky doet de HD 4870 X2 het best goed had wel meer verwacht sinds dat een 9800 GX2 bijna evenveel min fps haalt als een HD 4870 X2 die 80% meer bandbreedte kan leveren.
Afbeeldingslocatie: http://pcgameshardware.de/screenshots/original/2008/09/GPU_1024.PNG

CPU bottleneck mischien? Hogere reso's zullen de R700 veel beter doen dan komt ie pas goed los, vooral met max FSAA en AF. en een CPU die 4.5Ghz + draait het liefste nog een Core2 Quad QX9650 op die speeds geOCed, dan haal je het meeste uit een HD 4870 X2 in dat spel lijkt me.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 09-09-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

R700 > all:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Die laptop lijkt me wel wat :P Helaas geen bekend merk dus de vraag is hoe goed die laptop zal zijn qua behuizing en zo. Maar ik ga er zeker even naar kijken. Hij zou 1800 euro kosten. Dat valt me nog mee aangezien je voor de MSI GT735 1300 gaat betalen. Aan de andere kant 500 euro meer voor 1 extra video kaart is wel vrij veel maar bij laptop zijn die dingen gewoon super duur.

Edit:

Het is gewoon een duitse alienware: http://www.cyber-system.d...d=16587&exp_showoptions=1

Er kan gewoon een quad core in :D.

Echter voor 1850 euro heb je maar een 2.4 Ghz cpu wel de HD3870 in CF en maar een 160 gb hd met 5400 RPM. Maar die HD wissel ik zelf wel om. Ram is ook super duur DDR3.

En ik vraag me af of er wel een accu bij zit. Igg geen wlan of bluetooth dat is er allemaal uit gehaald. Dus als je het zo gaat bekijken is hij best duur. beetje config en je bent toch 2100-2200 euro kwijt. XXodd prijzen dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 09-09-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Dat is geen als, dat is zo ;)
waarom doen de Geforce kaarten waarbij vooral de 9800 GX2 en GTX 280 in single als in SLI het vaak beter in Very High doen dan ATi modellen die eigenlijk meer bandbreedte kunnen leveren?

Ik denk dat het ook meer aan de drivers van een VGA kaart betreft op dat gebied waarbij het spel ook mischien iets te maken heeft, qua ondersteuning van bepaalde VGA vendors, it all piles up eventually.

maare clear Sky doet de HD 4870 X2 het best goed had wel meer verwacht sinds dat een 9800 GX2 bijna evenveel min fps haalt als een HD 4870 X2 die 80% meer bandbreedte kan leveren.
[afbeelding]

CPU bottleneck mischien?
Zoals vaker gezegd - bandbreedte is (lang) niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Bij de brakke engine doelt CJ op de slechte schaalbaarheid naar meer dan twee ATI GPU's. Toch vind ik het dan wel vreemd dat triple SLI van nVidia dan nog wel meerwaarde levert in Crysis, terwijl je met een derde of vierde GPU bij Crossfire helemaal niks aan prestaties wint.

De Crysis engine is inderdaad brak als je bekijkt dat er van de hedendaagse quadcores maar een procent of 30 tot 40 gebruikt wordt terwijl het verhogen van de kloksnelheid wel een flinke boost geeft. Het spel heeft de CPU power wel nodig maar ondertussen staat je quadcore voor de helft uit zijn neus te eten en extra stroom te verbruiken...

Ik heb vanavond nog even gekeken hoe de framerate verandert als je van very high en 4x AA terug gaat naar medium en no AA op 1920x1200 reso. Het verschil in FPS was iets van 40 tegenover 35, dus moet je nagaan wat de HD4870 X2 er nog bij kan leveren als Crysis maximaal vier CPU cores kon benutten. Dan zou je misschien wel 70 fps kunnen halen.

[ Voor 21% gewijzigd door frankknopers op 09-09-2008 23:08 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Weet iemand waarom de 4850 kaarten nu slecht leverbaar zijn?
Is er teveel vraag?

Edit:
Sorry, had niet gezien dat het niet mocht.
Maar meerdere winkels hebben geen voorraad (of alleen de duurdere modellen) en de levertijd varieert dan van 2weken tot onbekend, vandaar. (peak, jetway etc.)

[ Voor 57% gewijzigd door Lennart_1337 op 10-09-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:33:
hmm als de Crysis engine zo brak is waarom doen de Geforce kaarten waarbij vooral de 9800 GX2 en GTX 280 in single als in SLI het vaak beter in Very High doen dan ATi modellen die eigenlijk meer bandbreedte kunnen leveren?

[afbeelding]

CPU bottleneck mischien? Hogere reso's zullen de R700 veel beter doen dan komt ie pas goed los, vooral met max FSAA en AF. en een CPU die 4.5Ghz + draait het liefste nog een Core2 Quad QX9650 op die speeds geOCed, dan haal je het meeste uit een HD 4870 X2 in dat spel lijkt me.
Dat is 1024x768... Beetje zonde om een 4870X2 daarop te testen. Op 1280x1024 (zie cj) is de minimum fps van de X2 bijna hetzelfde terwijl de andere kaarten al flink inzakken.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Lennart_1337 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:42:
Weet iemand waarom de 4850 kaarten nu slecht leverbaar zijn?
Is er teveel vraag?
Ze zijn prima leverbaar. Verder - wat was er niet duidelijk aan
Verder is gezeur over levertijden, [...] niet de bedoeling.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:58:
[...]
CJ, er is al meerdere keren gevraagd om HD4850X2 informatie, weet je hier nog niks van of mag je niks zeggen :?
Tja, wat valt er over te zeggen. Het komt vanzelf wel. Net zoals de 1GB HD4870 vanzelf komt... die al klaar ligt bij veel distributeurs.... deze maand wordt de rest van de HD4000 serie opgevuld dus tel uit je winst.
frankknopers schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:07:
Bij de brakke engine doelt CJ op de slechte schaalbaarheid naar meer dan twee ATI GPU's. Toch vind ik het dan wel vreemd dat triple SLI van nVidia dan nog wel meerwaarde levert in Crysis, terwijl je met een derde of vierde GPU bij Crossfire helemaal niks aan prestaties wint.
En niet alleen op de slechte schaalbaarheid doel ik. Bekijk het interview van Richard Huddy eens die ik een paar posts terug gelinkt heb... Het ligt veel uit over de kracht van TWIMTBP... zoals games die ATI pas in een veel later stadium in handen krijgt dan de nV devs... of waar devs soms helemaal niet de moeite nemen om met ATI engineers om de tafel te gaan zitten waardoor de game vanaf het begin af aan crap loopt.... Crysis is zo'n echte TWIMTBP game die volledig op de G80 architectuur gericht is....

[ Voor 48% gewijzigd door CJ op 10-09-2008 00:08 ]

Anoniem: 264799

hmmm, heel erg jammer om te zien dat het alle-nieuwe-spellen-vloeiend-draaien-op-19*12-tijdperk weer over is.

Stalker was altijd erg zwaar, maar dit kan volgens mij een stuk beter;
4870x2 draait 1680*12** zonder aa/af 48fps min/avg. Dus om op 1900*1200 met aa/af te kunnen spelen moet je 2 4870x2's hebben?

Ziet er wel heel mooi uit!

1 Core wordt er gebruikt van de cpu, geweldig, mooi staaltje programmeerwerk :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 264799 op 10-09-2008 10:23 ]

• Astennu
Anoniem: 264799 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:17:
hmmm, heel erg jammer om te zien dat het alle-nieuwe-spellen-vloeiend-draaien-op-19*12-tijdperk weer over is.

Stalker was altijd erg zwaar, maar dit kan volgens mij een stuk beter;
4870x2 draait 1680*12** zonder aa/af 48fps min/avg. Dus om op 1900*1200 met aa/af te kunnen spelen moet je 2 4870x2's hebben?

Ziet er wel heel mooi uit!

1 Core wordt er gebruikt van de cpu, geweldig, mooi staaltje programmeerwerk :(
Er zijn bijna geen games die goed gebruik maken van dual cores. Laat staan quad. UT3 kan wel iets met een quad doen soms tot 85% cpu gebruik. Supreme Com is max Dual core. Alan Wake zou de eerste echte Quad core game worden. Maar de "nieuwe" stalker heeft volgens mij gewoon de oude engine alleen dan met DX10 toevoeging.

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 09:31
Er zijn al aardig wat reviews van de HD 4670 online.

http://www.hothardware.co...g-The-Mainstream/?page=11
http://en.expreview.com/2...ed-prforms-close-to-3850/

Bottomline: real life performance rond de oude HD3850 en ergens tussen de GF 9600GSO en GF9600GT.
De kaart schijnt verder erg koel te blijven, dus passief gekoelde exemplaren mogen we ws wel snel tegemoet zien :9

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En daarnaast:

9800GT Sonic vs HD4850 Sonic: http://www.driverheaven.net/reviews.php?reviewid=624

Conclusie: HD4850>9800GT, zelfs in Lost Planet houdt de kaart nog vrij goed stand (sneller met AA).

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 08:35

WoutZoR

"Laser"

dirkjesdirk schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:07:
Er zijn al aardig wat reviews van de HD 4670 online.

http://www.hothardware.co...g-The-Mainstream/?page=11
http://en.expreview.com/2...ed-prforms-close-to-3850/

Bottomline: real life performance rond de oude HD3850 en ergens tussen de GF 9600GSO en GF9600GT.
De kaart schijnt verder erg koel te blijven, dus passief gekoelde exemplaren mogen we ws wel snel tegemoet zien :9
Hierbij nog een review van de HD 4670. Het is er één van Powercolor en heeft z'n eigen koeler en PCB. Ook gebruikt Powercolor Qimonda geheugen in plaats van de Hynix chippies die gebruikt is op de AMD/ATi Reference borden:

Powercolor PCS HD 4670 512 MB
http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_4670/

Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Mijn HD3850 heeft nu al geen bestaansrecht meer :'(

ATi is ook in de mainstream goed bezig. Al was de 3850 natuurlijk ook al bijna mainstream, het wordt nu wel heeel betaalbaar.

side note: m'n 3850 overclockt nog wel netjes 100Mhz op de core en 170Mhz op het geheugen, ik ben benieuwd wat de 4670 op dit gebied doet.

[ Voor 28% gewijzigd door Depep op 10-09-2008 14:18 ]

specs

• Astennu
De Hd4850 clockt met single slot cooler 75 MHz over en 100 op mem. Met betere cooling kon ik tot met de core 115 hoger komen tov stock. Ik denk dat de HD4670 wel leuk clockt maar dat je het vooral van de memory OC moet hebben.

oh een tip voor de gene die een 3rd party HD 4870 X2 hebben van Club3D, als men de Club3D sticker er voorzichtig er af pelt dan heb je infeite een original ATi HD 4870 X2 want onder die Club3D sticker die op de fan zit, zit een een echte ATi sticker ;)

een maat van Voodooalert heeft dit uitgevonden hehe mischien wel leuk voor de gene die dit ook wilt doen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 10-09-2008 18:07 ]

Anoniem: 264799

Astennu schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:03:
[...]

Er zijn bijna geen games die goed gebruik maken van dual cores. Laat staan quad. UT3 kan wel iets met een quad doen soms tot 85% cpu gebruik. Supreme Com is max Dual core. Alan Wake zou de eerste echte Quad core game worden. Maar de "nieuwe" stalker heeft volgens mij gewoon de oude engine alleen dan met DX10 toevoeging.
Ze hoeven ook niet alle vier cores vol te benutten. (liefst wel natuurlijk)
Unreal Engine 3 is toch helemaal niet zo nieuw meer?
Waarom maken die andere dev's die notabene een jaar later aan hun game beginnen geen support voor multicore cpu's?
Zal je straks weer zien dat een 3.3/ 4.5Ghz c2d weer veel sneller is dan AMD...

Met berichten in de media als bijvoorbeeld Nvidia & AMD samenwerkingsverbanden hebben om meer winst te maken...... :X

nieuws: Nvidia en AMD aangeklaagd voor oneerlijke handel

Anoniem: 8819

Humm
ik vind het vreemd vinden dat een ati hd 4670 sneller is dan een ati hd 3850.
Zeker op hoge resolutie zal de ati hd 3850 sneller moeten zijn wegens 256bit geheugen bus.
Ik denk dat het te maken heeft met de 256mb ddr3 die de ati hd 3850 heeft.
Deze kan gewoon geen hoge resolutie aan omdat de inhoud van het geheugen te klein is.
Wil de test wel eens zien met een ati hd 3850 met 512mb .

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Vergeet niet dat de RV730 niet zo maar een HD3850 is op een 128-bit memory interface.

De RV730 lijkt meer op de RV770 wat betreft architectuur.

RV770
10 SIMD Cores
- elke SIMD Core bestaat uit 16 shaderunits met 5 streamprocessors per unit, dus 10x16x5=800 SPs
- aan elke SIMD Core zitten 4 TMUs gekoppeld, dus 4x10=40TMUs

RV670
4 SIMD Cores
- elke SIMD Core bestaat uit 16 shaderunits met 5 streamprocessors per unit, dus 4x16x5=320 SPs
- aan elke SIMD Core zitten 4 TMUs gekoppeld, dus 4x4=16TMUs

RV730
8 SIMD Cores
- elke SIMD Core bestaat uit 8 shaderunits met 5 streamprocessors per unit, dus 8x8x5=320 SPs
- aan elke SIMD Core zitten 4 TMUs gekoppeld, dus 8x4=32TMUs

De SIMD cores zitten anders in elkaar om tot die 320 SPs te komen en de texturing power is verdubbeld. In plaats van 4 grote SIMD cores van elk 16x5=80 SPs, zitten er nu dus 8 kleinere SIMD cores met elk 8x5=40 SPs. Hierdoor is er meer control logica aanwezig en is er een hogere efficientie van de shader ALUs. Een 1 op 1 vergelijking met de RV670 is dus hierdoor dus eigenlijk al appels met peren vergelijken.

Daarnaast is de RV730 architectuur efficienter dan de RV670Pro architectuur ondanks de 128-bit memory interface. Dit mede dankzij alle tweaks die ook in de RV770 hebben plaatsgevonden. Denk bv aan efficientere AA, waardoor de HD4670 zelfs met 8 ROPs en een 128-bit memory interface de HD3850 met 16 ROPs en een 256-bit memory interface kan bijhouden. De hogere kloksnelheid van de RV730XT helpt hier natuurlijk ook aan mee.

De RV730 heeft dus ook de verbeterde threadscheduling overgenomen uit de RV770 en ook de compleet nieuwe memory interface is overgenomen uit de RV770 (dus geen ringbus meer) met een two level buffered memory access.

Overigens ook enorm interessant om te zien dat AMD nu ook gebruik maakt van gewoon DDR3 op de 1GB versie, dus niet GDDR3, op de RV730.

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 10-09-2008 23:11 ]

Anoniem: 8819

Dan nog vind ik het vreemd.
Ik zelf maak gebruik van 2x 2900xt in crossfire.
En dit is ouwe kaart.
Maar toen zijn opvolger kwam (hd 3850\70) waren deze niet veel sneller.
En dat op eens gaat een kaart van 80euro bijna even snel zijn als de ati hd 3870 .
Iets klopt er niet en kan best zijn dat de drivers niet alles goed laat verwerken.

Dus ik wacht wel tot er een tweakers zelf even de kaart gaat testen.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Waarom zou het niet kloppen? Een slecht uitgebalanceerde topkaart kan even goed presteren als een midrange kaart die qua specificaties meer toespitst op wat de hedendaagse games nodig hebben. Zie de uitleg boven je.

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 15:21

rCk

Het deel over de Stalker op DX10. Ik denk dat die framerates lager zijn omdat het gewoon de normale engine is, en daar is nu dx10 ingebouwd. En niet dat het hele systeem opgebouwd is vanuit dx10. Ik denk dat de lage fps daaraan te wijten valt.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik ga nog niet voor een dual-gpu kaart ... wederom bewijst mn 8800GTX zich weer ;) . Hij draait nog op Ultra snelheden dus die kaart kan nog wel even mee :D !

Het is opvallend hoe hard de GTX280 hier gewooped wordt door de oude GX2 kaart zeg :X ...

De meeste mensen deugen!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 8819 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:21:
Dan nog vind ik het vreemd.
Ik zelf maak gebruik van 2x 2900xt in crossfire.
En dit is ouwe kaart.
Maar toen zijn opvolger kwam (hd 3850\70) waren deze niet veel sneller.
En dat op eens gaat een kaart van 80euro bijna even snel zijn als de ati hd 3870 .
Iets klopt er niet en kan best zijn dat de drivers niet alles goed laat verwerken.

Dus ik wacht wel tot er een tweakers zelf even de kaart gaat testen.
Reken maar dat het klopt. Het past precies in het straatje die AMD de laatste tijd gevolgd heeft....

De R600 aka HD2900XT was eigenlijk min of meer een 'misser'. Het was een inefficiente monsterchip, terwijl de architectuur eigenlijk helemaal niet slecht in elkaar zat. Dat blijkt nu wel nu het nieuwe team de oude architectuur heeft opgepikt en dit helemaal getweakt en gefinetuned heeft. De RV770 was een goede chip die veel sneller was dan een R600. De RV730 neemt alle goede eigenschappen over van de RV770, dus het is niet vreemd dat er nu grote sprongen gemaakt worden. De performance die je nu in je budget PC kan stoppen is ongekend hoog. Vorig jaar betaalde je er nog de jackpot voor.

R600: 720M transistors, 420mm2, 512-bit, gelanceerd voor $399 in Mei 2007
RV670: 666M transistors, 196mm2, 256-bit, gelanceerd voor $199-$249 in November 2007
RV730: 514M transistors, 146mm2, 128-bit, gelanceerd voor $79 in September 20078

Zie je hoe efficient de boel geworden is? En door die efficientie kan de prijs omlaag. Ter vergelijking... de RV530 aka X1600XT/Pro was groter dan de RV730 met 150mm2, maar had een stuk minder transistors (157M) en ging over de toonbank voor $149-199. En dat was eind 2005! Nu heb je dus een chip die kleiner is maar ook vele malen sneller is...

[ Voor 17% gewijzigd door CJ op 11-09-2008 00:13 ]

• Jedi_Pimp
[quote]CJ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:39:
[...]

R600: 720M transistors, 420mm2, 512-bit, gelanceerd voor $399 in Mei 2007
RV670: 666M transistors, 196mm2, 256-bit, gelanceerd voor $199-$249 in November 2007
RV730: 514M transistors, 146mm2, 128-bit, gelanceerd voor $79 in September 2007 2008

[/quote]

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Die efficientiesprong die AMD heeft gemaakt is echt enorm. De HD4670 komt qua fps al redelijk dicht in de buurt van de HD2900XT, vooral bij het inschakelen van AA. En dan te bedenken dat de R600 een extra 6pins en 8pins stroomtoevoer nodig had + een dualslot koeling met drie heatpipes en een dik PCB voor die 512bits geheugeninterface....

Nu koop je dus zo'n klein HD4670 kaartje met 128-bits geheugeninterface, drukt hem in het PCI-E slot en je bent klaar. Bijna dezelfde performance maar dan 4x zo zuinig en dus ook makkelijk passief te koelen. :>

Wel grappig hoe het marktbeeld is veranderd door de jaren. Vroeger had je de keus tussen de HD2900XT (360 euro) en de 8800GTX (530 euro) en betaalde je voor de nVidia kaart dus een meerprijs van 170 euro voor ongeveer 20 tot 30 % betere prestaties.

Nu heb je de keuze tussen een HD4870 X2 (410 euro) en een GTX 280 (360 euro) en betaal je voor het topmodel van AMD zo'n 50 euro meer voor ongeveer 50 tot 80% betere prestaties.

En bij de release van de 9800GTX vonden we 250-270 euro een supergoede prijs voor het gebodene. Een paar maanden later is er een HD4850 en nu vinden we diezelfde 9800GTX voor 170 euro duur.

Vroeger had je een ondergemiddeld presterende 8600GTS voor dik 150 euro en nu koop je voor minder dan 100 euro een rappe 9600GT/8800GT of een HD4670 met 1GB. Dit bewijst allemaal maar weer hoe belangrijk gezonde concurrentie is en dat het allemaal niet zo duur hoeft te zijn zoals in het verleden. ATI vroeg in het verleden ook gewoon 500+ euro voor hun X850XT en de X1900XTX en nu kan het opeens allemaal veel goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door frankknopers op 11-09-2008 00:28 ]

Goud is geen geld

maar ja zijn games als Crysis, CoD4 en Flight Sim X de games voor de man dan raad ik eerder de 9800 GX2 aan en die heb je al voor 260 euro een EVGA zelfs:
pricewatch: EVGA e-GeForce 9800 GX2 1GB

Het ligt er aan wat je gaat doen en wat je van je VGA vraagt denk ik eeerder, de 9800 GX2 is deze opzichte beter voor je geld voor die tietels als andere , want echt het verschil tussen 47 fps min en 67 fps min merk je niet ;) een vloeiend beeld blijft een vloeiend beeld wat vboven de 30 fps zit, om precies te zijn is 24,9 fps al een vloeiend voor het menselijk oog, dus ja wat dat betreft voor die 260 euro heb je al een goddelijke optie, wat heeft ATi om dat te concurreren de HD 4850 X2 mischien?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 11-09-2008 00:37 ]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 23009 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:34:
maar ja zijn games als Crysis, CoD4 en Flight Sim X de games voor de man dan raad ik eerder de 9800 GX2 aan en die heb je al voor 260 euro een EVGA zelfs:

Het ligt er aan wat je gaat doen en wat je van je VGA vraagt denk ik eeerder, de 9800 GX2 is deze opzichte beter voor je geld voor die tietels als andere , want echt het verschil tussen 47 fps min en 67 fps min merk je niet ;) een vloeiend beeld blijft een vloeiend beeld wat vboven de 30 fps zit, om precies te zijn is 24,9 fps al een vloeiend voor het menselijk oog, dus ja wat dat betreft voor die 260 euro heb je al een goddelijke optie, wat heeft ATi om dat te concurreren de HD 4850 X2 mischien?
Ok, even wachten... we hebben het nu over een mainstream of eigenlijk nu meer een budget videokaart van €70 in de vorm van een HD4670 die acceptabele framerates er uit weet te persen in CoD4, Racedriver GRID, Mass Effect, Oblivion etc.... en je komt aan zetten met een dual GPU oplossing van €260 die niet meer geproduceerd wordt????? 8)7

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Anoniem: 23009 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:34:

25FPS in een film is anders dan 25FPS in een game. De gehele film is en blijft op die 25FPS waardoor je ogen niks snellers of langzamers registreren. In een spel heb je bijna nooit een constante fps dus dan merk je 25, 30 of 60 fps zeker wel. Voor rappe shooters is 60fps toch wel een eis, speel diezelfde shooter op 30 fps en je merkt dat het beeld stroperiger is.

Geluidswolk

• Lennart_1337
Een film is ook opgenomen met 25fps, de beweging is als het ware gevangen in die 25beelden, als je een beeldje stop zet dan zie je met snelle bewegingen altijd een waas.

Bij gerenderde beelden is dit niet zo, daar word de tussenliggende beweging wegelaten en is elk frame haar scherp zonder motion blur, hierdoor word dit eerder als schokkerig en vervelend ervaren en is met een hogere framerate op te lossen.

Het probleem van de minimale framerate die soms (ook al is het heel even) veel lager ligt dan 25fps is natuurlijk ook een heel groot probleem.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

In een film voelt 25 fps vloeiend aan omdat het totaal niet interactief is. Je hoeft alleen maar naar het scherm te kijken. 3DMark Vantage ziet er ook wel vloeiend uit als ik dat van begin tot eind draai met een fps lock van 25 of 30.

Verschil met games is dat het interactief is en dat je dan wilt dan het 'instant' reageert op jouw input. Als je met de muis rondkijkt wil je dat het direct zonder merkbare vertraging op je scherm komt. Met een framerate van 25 fps betekent dat 40 ms lag en dat is gewoon heel veel. De TFT schermen zijn niet voor niets steeds sneller geworden qua responsetijd, het was gewoon nodig om direct de feedback te geven zonder ghostingeffecten.

Maargoed, Gold Leader speelt Flight simulator en dat is niet bepaald een game met veel snelle bewegingen en reacties. dus heb je bij zo'n spel wellicht genoeg aan 25 fps. En als een 9800GX2 het beste is voor dat spel dan is dat een hele mooie kaart voor jou.

Maar als ik spellen als GRID, COD4 enz wil draaien dan wil je het liefst gewoon ver boven de 60 fps zitten. als ik daar 25 fps haal kan ik het wel vergeten, want dan raak ik geen mens meer en time ik alle bochten verkeerd.

Maargoed, een 9800GX2 is zeker weten een hele mooie kaart voor 260 euro. Het is de laatste kaart van NV die echt indruk op me heeft gemaakt. Zelfs de GTX 280 heeft er nog regelmatig moeite mee.

Goud is geen geld

• Astennu
frankknopers schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:25:
Die efficientiesprong die AMD heeft gemaakt is echt enorm. De HD4670 komt qua fps al redelijk dicht in de buurt van de HD2900XT, vooral bij het inschakelen van AA. En dan te bedenken dat de R600 een extra 6pins en 8pins stroomtoevoer nodig had + een dualslot koeling met drie heatpipes en een dik PCB voor die 512bits geheugeninterface....

Nu koop je dus zo'n klein HD4670 kaartje met 128-bits geheugeninterface, drukt hem in het PCI-E slot en je bent klaar. Bijna dezelfde performance maar dan 4x zo zuinig en dus ook makkelijk passief te koelen. :>

Wel grappig hoe het marktbeeld is veranderd door de jaren. Vroeger had je de keus tussen de HD2900XT (360 euro) en de 8800GTX (530 euro) en betaalde je voor de nVidia kaart dus een meerprijs van 170 euro voor ongeveer 20 tot 30 % betere prestaties.

Nu heb je de keuze tussen een HD4870 X2 (410 euro) en een GTX 280 (360 euro) en betaal je voor het topmodel van AMD zo'n 50 euro meer voor ongeveer 50 tot 80% betere prestaties.

En bij de release van de 9800GTX vonden we 250-270 euro een supergoede prijs voor het gebodene. Een paar maanden later is er een HD4850 en nu vinden we diezelfde 9800GTX voor 170 euro duur.

Vroeger had je een ondergemiddeld presterende 8600GTS voor dik 150 euro en nu koop je voor minder dan 100 euro een rappe 9600GT/8800GT of een HD4670 met 1GB. Dit bewijst allemaal maar weer hoe belangrijk gezonde concurrentie is en dat het allemaal niet zo duur hoeft te zijn zoals in het verleden. ATI vroeg in het verleden ook gewoon 500+ euro voor hun X850XT en de X1900XTX en nu kan het opeens allemaal veel goedkoper.
Kun je na gaan hoeveel iedereen te veel betaald heeft voor al die 9800 GTX kaarten en de dikke winst die nVidia maakte. Concurentie is zeker heel belangrijk daarom is het ook balen dat AMD het in de CPU tak niet zo best doet. Intel heeft het afgelopen jaar misschien 1 echt nieuwe snellere cpu uitgebracht. van 3.0 naar 3.2 Ghz en meer niet gewoon omdat het niet nodig is. Als er veel concurentie was geweest zie je gewoon grotere sprongen. Gelukkig is de Videokaart markt weer helemaal aangetrokken. Daardoor moet nvidia wel gaat stoppen met het uitmelken van de G80 en G92. En moeten ze met iets nieuws gaan komen. Want je ziet dat ze eigenlijk hun oude ontwerk alleen wat verbeterd hebben. G80 > G92 is gewoon een tweaked ontwerp. dan de GT200 min of meer een dubbele G92. Dus het zal me niets verbazen als ze straks ineens met een knaller op de proppen komen. Dus ik hoop dat de RV8xx een net zo grote sprong (of groter) zal zijn als van R670 > RV770.

• Gurneyhck
Om nog even terug te komen op de nieuwe stalker benches. Vergeten we hier niet dat zowel AMD als nVidia hun drivers hier nog niet voor hebben geoptimaliseerd en dus de fps hoogstwaarschijnlijk nog een flink stuk hoger kunnen. Zeker als het een TWIMTBP-game is, dan is er nog veel winst te halen voor AMD.
Dus wat mij betreft niet zo heel veelzeggend van die benchmark previews.

Ik weet niet of dit al gepost was maare de nieuwe Fire Pro V8700 en de V3750 zijn gelanceerd:
nieuws: AMD kondigt twee nieuwe Firepro-kaarten aan

V8700 met de RV770XT VPU:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1221131387.jpg --> I WANT :Y

V3750 met de RV730 VPU:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1221131388.jpg

Het blijkt dat deze dingen Display Ports hebben heh de opvolger van HDMI al? damn tijd vliegt. :X
@ Frank Knopers
hehe dat is zo idd

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 11-09-2008 14:02 ]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 23009 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:58:
Het blijkt dat deze dingen Display Ports hebben heh de opvolger van HDMI al? damn tijd vliegt. :X
Display Port is de opvolger van DVI. ;)

CJ schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:56:
[...]

Display Port is de opvolger van DVI. ;)
hmm oke en waar komt HDMI te plaatse? aangezien je de HDMI ook beeld uit kan krijgen net als bij de Display Port en de DVI :) , of is HDMI eigenlijk een DVI die ook geluid kan weergeven of hoe men dat zegt :X

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 01:14
Anoniem: 23009 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:13:
[...]

hmm oke en waar komt HDMI te plaatse? aangezien je de HDMI ook beeld uit kan krijgen net als bij de Display Port en de DVI :) , of is HDMI eigenlijk een DVI die ook geluid kan weergeven of hoe men dat zegt :X
Dat laatste. :)

En als ik het wikipedia artikel erbij pak, lijkt DisplayPort meer als een concurrent/opvolger van HDMI te zijn. Beide combineren audio/video signalen.

Volgens hun eigen site (http://www.displayport.org/) profileren ze zich echter meer als opvolger van DVI. :S

[ Voor 9% gewijzigd door K-Wulf op 11-09-2008 16:29 ]

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 18:00
HDMI is een extensie van DVI, het is eigenlijk dual link dvi + encryptie & audio
Display port verbetert de kerntechnologie waardoor langere kabels mogelijk worden en veel meer mogelijkheden. Het grootste voordeel van display port is echter royalty vrije encryptie daarom wil de industrie zo snel mogelijk overschakelen naar DP.

Anoniem: 263719

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/2/8/3/2/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

@ CJ belangrijk !

CJ zou jij eens hiernaar kunnen kijken en/of jouw contacten bij Ati/AMD erop kunnen wijzen dat NVidia op dit moment een heel grote voorsprong aan het nemen is op video-gebied ?

Zie hier: http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1182142#post1182142 en verder.

Waarom ?

DGIndex is namenlij de de-facto tool om video-streams te indexeren. Iedereen die een digitale camera heeft, DVD's,- Blu-ray's of welke digitale video dan ook wil backuppen (inclusie de hele release-gemeenschap en alles wat erom heen hangt) etc.etc ; Kortom iedereen die wat die met digitale video doet, maakt op één of andere manier gebruik van dit programma (het onderdeel van DVD-rebuilder, dingen als convertxtoDVD, AutoGKT en vele andere programma's). Een héééél erg grote fanbase dus.

En zoals je ziet heeft NVidia snel en adequaat gereageerd op de onwikkelaar van dit Open Source programma (Neuron2) en heeft daardoor binnen 1 à 2 maanden een GPU-versie weten te maken. Ati loopt nu de kans om een heel erg grote fanbase kwijt te raken aan Nv, en wel heel erg snel; Ik heb bijvoorbeeld mij bestelling van een HIS HD4850 1 Gb onmiddelijk geannuleerd, en vanuit de diverse chat-kanalen krijg ik door dat dit al voor heel veel anderen geldt; Iedereen die maar wat die met digitale video, en dat zijn héél erg veel mensen, inclusief de profs die bv. anders FireGL spullen zouden kopen.

Lijkt me dat Ati snel moet reageren, anders rekane ze veel (potentiele) klanten erg snel kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 12-09-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Afgezien van het feit dat ik betwijfel of AMD een grote fanbase kwijt raakt aan NV (zie ook gebrek aan PhysX en CUDA ondersteuning), zal ik het eens navragen. De UVD2 engine is volgens de meeste recente tests krachtiger/beter dan VP2 en de laatste Radeons hebben meer computepower, dus je zou zeggen dat het ook prima op Radeons zou moeten werken. Ik zal het eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik kwam deze net tegen:
According to leaked driver roadmap

We spotted a leaked driver roadmap over at VR-Zone covering AMDs upcoming chipset drivers and it has fairly accurate dates on it and what took us somewhat by surprise was the inclusion of the RS880 chipset which according to the said roadmap should launch in March or April next year.

The details are still pretty thin on the ground and the new roadmap only hints at improved multimedia capabilities, which doesn't say much. From what we already know about this chipset it should also have DDR3 support and be teamed up with the new SB800 southbridge.

A couple of other interesting points on the roadmap is the fact that AMD is working on Blu-ray support under Linux for its IGP chipsets, although this will only be available to OEMs, which is a shame as we're sure there are a lot of people out there that would like to see this feature being available for HTPC systems. AMD also seems to have increased the release schedule for its chipset drivers and as with its graphics drivers, we can now expect a new release on a monthly basis.
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com//newspics/Sep08/12/catalyst_roadmap1.png

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com//newspics/Sep08/12/catalyst_roadmap2.png

Dus ik dacht ook wel interessant voor hier. Ik zie ook UDV low power states. Mooi voor de mensen die de kaartjes voor HTPC gebruiken. Wordt het weer wat zuiniger/stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

CJ schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:49:
Afgezien van het feit dat ik betwijfel of AMD een grote fanbase kwijt raakt aan NV (zie ook gebrek aan PhysX en CUDA ondersteuning), zal ik het eens navragen. De UVD2 engine is volgens de meeste recente tests krachtiger/beter dan VP2 en de laatste Radeons hebben meer computepower, dus je zou zeggen dat het ook prima op Radeons zou moeten werken. Ik zal het eens navragen.
PhysX en CUDA is helemaal niet van belang voor deze app. Deze app is behoorlijk cruciaal in de video-bewerkingsketen. Het indexeerd de video-stroom, waardoor frame-accuraat zoeken mogelijk wordt gemaakt. Zonder frame-accuraat zoeken kan je bv. niet betrouwbaar een hoofdstukindeling maken (je kan niet exact op een I-frame een chapter-point aanleggen).

Daarom is deze app zo belangrijk, en tot deze ontwikkeling was frame-accuraat zoeken in VC-1 streams niet eens mogelijk evenmin als het indexeren van MBAFF/ PAFF AVC/H264 streams, die veel worden gebruikt in DVB-A/C/S uitzendingen; Al dan niet in HD.

Vanwege die belangrijke functie, het mogelijk maken van frame-accuraat zoeken, neemt deze app. een heel belangrijke plek in de video-keten; Het wordt simpelweg erg veel gebruikt, en maakt (deels) onderdeel uit van vele programma's van DVB-recorders tot DVD/BR backupprogramma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De Chinese fabrikant Elsa heeft tijdens een bijeenkomst op zijn hoofdkantoor de roadmap van Nvidia getoond. Hieruit blijkt dat het bedrijf half december met de GT206 en begin 2009 met de GT212 komt.

Met beide kaarten richt Nvidia zich op het hogere segment van de markt, waarbij de GT206 de GTX260 moet opvolgen, terwijl de GT212 het huidige vlaggenschip - de GTX280 - moet aflossen. De verwachting is dat de GT206 niets meer zal zijn dan een GTX260 die op 55nm wordt gebakken en daardoor hogere kloksnelheden en een lager verbruik meekrijgt. Tevens zal er volgens de roadmap een nieuwe variant van de 9800GTX+ uitkomen in het vierde kwartaal van dit jaar. Deze kaart bevat al een 55nm-gpu, maar de nieuwe kaart stelt betere prestaties in het vooruitzicht.

Met de GT212, die in het eerste kwartaal van 2009 moet verschijnen, gaat Nvidia direct de stap naar 40nm maken, aldus de roadmap. Onduidelijk is nog of het hier enkel gaat om een GTX280 die op 40nm wordt gebakken, of om een op meer punten aangepaste gpu. Concurrent AMD produceert al langer gpu's die op 55nm worden gebakken en eerder deden geruchten de ronde dat de fabrikant met een komend model, de RV870, ook de overstap naar 40nm maakt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1221138232.jpg

Deels offtopic maar nVidia gaat dus een grote sprong maken van 65nm high end in een keer naar 40nm. Erg gewaagt maar ze moeten ook wel... AMD zit al langere tijd op 55nm en hebben daar duidelijk voordeel van gehad. nVidia durfde volgens mij niet zo goed meer sinds de GF FX. Ze hebben nu ook twee chips listed GT206 en de GT212 nu vraag ik me af of het toch niet dezelfde chip is of dat ze nu echt een andere chip maken voor de opvolger van de GTX260 zodat ze beter met de prijs kunnen stunten. En wat doen ze met DX10.1 ?

Ik vraag me ook af wat AMD van de RV870 gaat maken. Het wordt weer spannend ....

Het is trouwens duidelijk dat de G92 nog niet genoeg uitgemelkt is :? 8)7 9800GTX+ HDV come on |:( |:(

Is het nou niet genoeg geweest..... Wat gaan ze nu weer doen core weer 30 MHz omhoog ?

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 12-09-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30

Cheezus

Luiaard

Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:03:
[...]

PhysX en CUDA is helemaal niet van belang voor deze app. Deze app is behoorlijk cruciaal in de video-bewerkingsketen.
Ik denk dat CJ bedoelde dat de video-bewerkings fanbase van ATi toch niet zo groot is dat het erg relevant is dat ze hier mensen verliezen. De meeste mensen kopen toch een videokaart om te gamen, als er 50% meer gamers bij komen en 1% video-bewerkers afvallen zal AMD daar vast niet heel rouwig om zijn..
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!