Het is helemaal niet zo gewaagd.... ook AMD gaat naar 40nm... simpelweg omdat er geen 45nm is voor General Purpose producten bij TSMC. Er is alleen een Low Power variant van 45nm. Dus na 55nm moet je wel naar 40nm gaan (de die-shrink van 45nm) voor je GPUs bij TSMC. TSMC is al een tijdje bezig met andere producenten op 45LP en test al geruime tijd met 40nm, dus begin volgend jaar zou je hier de vruchten van moeten zien.Astennu schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:17:
[...]
[afbeelding]
Deels offtopic maar nVidia gaat dus een grote sprong maken van 65nm high end in een keer naar 40nm. Erg gewaagt maar ze moeten ook wel... AMD zit al langere tijd op 55nm en hebben daar duidelijk voordeel van gehad. nVidia durfde volgens mij niet zo goed meer sinds de GF FX.
Ik geloof dat aan het begin van dit jaar ik al gemeld had dat NV nog minstens 1.5 jaar met de G92 core door zou gaan, varierend van eerst nog de 65nm variant en later de 55nm variant. Die blijft dus nog wel tot halverwege volgend jaar rond hangen.Het is trouwens duidelijk dat de G92 nog niet genoeg uitgemelkt is![]()
9800GTX+ HDV come on
![]()
![]()
Is het nou niet genoeg geweest..... Wat gaan ze nu weer doen core weer 30 MHz omhoog ?
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.