Np, mooi zoAnoniem: 522822 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:50:
[...]
Hij lijkt er erg op Exorcist! Door jouw antwoord ben ik bij het juiste spel gekomen.![]()
Even verder gegoogled en de versie die ik destijds speelde was Safecracker uit 1997.
Echt bedankt joh, kon er al weken maar niet opkomen.
hoi ik zoek en spel
en dat gaat over een jongetje die je op de wc en onder de douche kon zetten
en die gaat strijken zeg maar huishoudelijke taken doet
wie weet hoe dit spel heet al vast bedankt
deniesje23 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:52:
hoi ik zoek en spel
Niet helemaal waar Butch_NL, ik kan me namelijk nog herinneren dat we in het verleden op de basisschool ook zo'n spel hadden met inderdaad een jongen die in huis allerlei huishoudelijke taken moest doen zoals inderdaad strijken, vuilnis buiten zetten enz. enz.Anoniem: 406530 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 07:18:
@deniesje23: Het ligt zeker al te zeer voor de hand als ik de Sims/The Sims roep?
Dit spel is ook al eens eerder besproken in dit topic.
En al gevonden volgens mij, is dit hem:
http://www.mobygames.com/game/thuis-in-het-milieu
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Ik zoek ook een game. Het was een spel op de NES, isometrisch perspectief. Je speelde een soort commando die een vijandige basis moest infiltreren. Onderweg vond je dingen als bommen en wapens.
Het leek een beetje op Metal Gear (hoewel ik moet bekennen nooit MG op de NES te hebben gespeeld). Het eerste level begon net buiten de vijandelijke basis, waar je zoeklampen moest ontwijken om niet gezien te worden.
Het leek een beetje op Metal Gear (hoewel ik moet bekennen nooit MG op de NES te hebben gespeeld). Het eerste level begon net buiten de vijandelijke basis, waar je zoeklampen moest ontwijken om niet gezien te worden.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Infiltrator 2 misschien?
Nee, infiltrator was het helaas niet, het kleurenpallet was ook meer bruin en grijs dan groen en wit. Ook was het verder "ingezoomd".
[ Voor 13% gewijzigd door Magic op 27-06-2013 10:29 ]
Hostage: Rescue mission lijkt wel in de buurt van jouw beschrijving te komen.
Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community
Ik zoek een spel wat ik een aantal jaar geleden speelde.
Het is in de PS2 tijd dat ik het speelde maar ik weet niet of IK het ook op de ps2 speelde. Dat kan ook op de oude xbox of de PS1 zijn
Het gaat om een spel (of een level?) waar je in een metro station bent. Samen met een oude man. Die oude man pakt steeds een trein en als die in de trein stapt komt hij bij de volgende trein weer aan aan de overkant van het perron.
Ik heb geen idee hoe dit spel heet welk jaar het komt of welke console (zoals ik al zei kan zijn ps1/2 of oude xbox)
Misschien een beetje vaag maar dat komt omdat ik het spel in mijn kindertijd speelde
Het is in de PS2 tijd dat ik het speelde maar ik weet niet of IK het ook op de ps2 speelde. Dat kan ook op de oude xbox of de PS1 zijn
Het gaat om een spel (of een level?) waar je in een metro station bent. Samen met een oude man. Die oude man pakt steeds een trein en als die in de trein stapt komt hij bij de volgende trein weer aan aan de overkant van het perron.
Ik heb geen idee hoe dit spel heet welk jaar het komt of welke console (zoals ik al zei kan zijn ps1/2 of oude xbox)
Misschien een beetje vaag maar dat komt omdat ik het spel in mijn kindertijd speelde
[ Voor 7% gewijzigd door tendmex op 29-06-2013 20:34 ]
zoek de naam van een ouder maffia spel (niet Gangsters of Maffia) waarbij je huizen (kocht en) verhuurde deze moest onderhouden en de bewoners gingen dan voor je werken (tennants staat me bij)
Verder kon je mannen trainen en delen van de vijandige familie aanvallen of je eigen terrein verdedigen.
Het was volledig top down verder.
Jouw deel van de stad kon dan aangevallen worden door een ander deel van een andere familie. Het geheel was vrij cartoonish en erg vermakelijk.
Met zoeken kom ik helaas enkel op Maffia en Gangsters en dergelijken uit.
Verder kon je mannen trainen en delen van de vijandige familie aanvallen of je eigen terrein verdedigen.
Jouw deel van de stad kon dan aangevallen worden door een ander deel van een andere familie. Het geheel was vrij cartoonish en erg vermakelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Rubman op 01-07-2013 12:16 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Misschien construction of constructor? Zoeits staat me bij.Rubman schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:12:
zoek de naam van een ouder maffia spel (niet Gangsters of Maffia) waarbij je huizen (kocht en) verhuurde deze moest onderhouden en de bewoners gingen dan voor je werken (tennants staat me bij)
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Ik snap na het lezen van de omschijving de gedachte, maar het was geen platformer. ook speelde het zich af in een basis in de jungle.Nappa schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:30:
Hostage: Rescue mission lijkt wel in de buurt van jouw beschrijving te komen.
@rubman:
Constructor for sure
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 02-07-2013 15:14 ]
Commando? YouTube: [Old] Commando (NES) Part 1Magic schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:13:
[...]
Ik snap na het lezen van de omschijving de gedachte, maar het was geen platformer. ook speelde het zich af in een basis in de jungle.
@rubman:
Constructor for sure
Street wars: Constructor Underworld (A.K.A. Mob Rule) was het idd.
Nu hem nog redelijk draaiende krijgen onder W8 zonder dat hij vastloopt
Nu hem nog redelijk draaiende krijgen onder W8 zonder dat hij vastloopt
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik zoek een game uit begin jaren 90. De naam leek op Ice Man maar onder die naam kan ik niet de juiste game vinden. Het was het eerste spel in kleur wat ik speelde, werd opgestart van een 5 1/4" floppy dus behoorlijk oud! Ben benieuwd of iemand 'm kent!
Maar wat voor game was het, beschrijf de game eens?Vinny_B schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:35:
Ik zoek een game uit begin jaren 90. De naam leek op Ice Man maar onder die naam kan ik niet de juiste game vinden. Het was het eerste spel in kleur wat ik speelde, werd opgestart van een 5 1/4" floppy dus behoorlijk oud! Ben benieuwd of iemand 'm kent!
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Anoniem: 526658
Heej Heej,
ik ben nieuw hier.. en ben hier terechtgekomen godzijdank door GOOGLE.
ik ben al een tijd op zoek naar een 'site' 'spellensite' geen idee wat het naam er van was:
ik speelde het echt 4 jaar geleden ongeveer
- this een site waarvan de site zelf al een groot spel is..
je kiest je eigen huisdieren (geen idee of ze die huisdieren een ander naam gaven)
het huisdier was meer diertjes zoals ; wolf, vleermuis, etc etc. een beetje een verzonnen diertje.
je kon er geloof ik 3 van hebben.? je kon verschillende kleuren voor ze kiezen en een naam geven.
het hele spel was online met andere mensen. en dan komt de rest.......
je kiest 1 van je huisdieren als hoofd'huisdier. en daarmee ging je aan de slag. de anderen bleven
boven op het scherm staan.
je had je eigen, bank..
je eigen huisje..
een veiling..
asiels..
van alles en nog wat.
je kon geld krijgen door spelletjes te spelen, spelletjes netzoals bijv. bij funnygames. etc.
verschillende soorten. en met dat geld kon je dus allerlij spulletjes kopen.
- je kon je huisdieren laten vechten met andere dieren van anderen...
- je kon je huisdier naar een modeshow laten sturen..
- je kon je huisdier aan een fotowedstrijd laten meedoen..
geen idee wat ik er bij kan zeggen? het was gewoon een super leuk site..
het hele site was een spel MET spelletjes erin
ik hoop echt dat iemand mij verder kan helpen! zodra ik van iemand het spel/site te horen
kan krijgen ben ik wel 1 van de gelukkegsten op aarde.. misschien wel heelal haha
gr. celine
ik ben nieuw hier.. en ben hier terechtgekomen godzijdank door GOOGLE.
ik ben al een tijd op zoek naar een 'site' 'spellensite' geen idee wat het naam er van was:
ik speelde het echt 4 jaar geleden ongeveer
- this een site waarvan de site zelf al een groot spel is..
je kiest je eigen huisdieren (geen idee of ze die huisdieren een ander naam gaven)
het huisdier was meer diertjes zoals ; wolf, vleermuis, etc etc. een beetje een verzonnen diertje.
je kon er geloof ik 3 van hebben.? je kon verschillende kleuren voor ze kiezen en een naam geven.
het hele spel was online met andere mensen. en dan komt de rest.......
je kiest 1 van je huisdieren als hoofd'huisdier. en daarmee ging je aan de slag. de anderen bleven
boven op het scherm staan.
je had je eigen, bank..
je eigen huisje..
een veiling..
asiels..
van alles en nog wat.
je kon geld krijgen door spelletjes te spelen, spelletjes netzoals bijv. bij funnygames. etc.
verschillende soorten. en met dat geld kon je dus allerlij spulletjes kopen.
- je kon je huisdieren laten vechten met andere dieren van anderen...
- je kon je huisdier naar een modeshow laten sturen..
- je kon je huisdier aan een fotowedstrijd laten meedoen..
geen idee wat ik er bij kan zeggen? het was gewoon een super leuk site..
het hele site was een spel MET spelletjes erin
ik hoop echt dat iemand mij verder kan helpen! zodra ik van iemand het spel/site te horen
kan krijgen ben ik wel 1 van de gelukkegsten op aarde.. misschien wel heelal haha
gr. celine
Klinkt als een soort kloon van Neopets.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Ok, heb er ook eentje..
Of het op de C64 of de Amiga was weet ik niet meer zeker, maar het gaat om een, tja, soort muziekdemo.
Je zag een keyboard aan de onderkant van het scherm. Bovenin kon je verschillende muzieknummers (geen bestaande) kiezen, die dan door het keyboard gespeeld werden. Je zag de toetsaanslagen en kon zo dus enigzins leren spelen.
Iemand?
Of het op de C64 of de Amiga was weet ik niet meer zeker, maar het gaat om een, tja, soort muziekdemo.
Je zag een keyboard aan de onderkant van het scherm. Bovenin kon je verschillende muzieknummers (geen bestaande) kiezen, die dan door het keyboard gespeeld werden. Je zag de toetsaanslagen en kon zo dus enigzins leren spelen.
Iemand?
Hebben we het hier over Ice Man die adventure game?Vinny_B schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:35:
Stiekem toch Metal Gear, of MG: Snake's Revenge. Die laatste speelde zich grotendeels inde jungle / een basis af en had van die zoeklichten die je moest ontwijken.Magic schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:47:
Ik zoek ook een game. Het was een spel op de NES, isometrisch perspectief. Je speelde een soort commando die een vijandige basis moest infiltreren. Onderweg vond je dingen als bommen en wapens.
Mission impossible lijkt het me niet (vond ik een irritant moeilijke game). Heb nog een gameboy spelletje gespeeld wat aan je omschrijving voldoet, maar kan de naam zo snel niet voor de geest halen. Bij dat spel moest je steeds wisselen tussen een man met zware wapens en een vrouw die kon springen en sneller liep.
Edit: dat was 'fortified zone'
[ Voor 19% gewijzigd door Flozem op 07-07-2013 09:13 ]
Anoniem: 527024
Ik zoek een spelletje waar ik nog heel vaag iets van weet, denk dat ik het 10 jaar geleden gespeeld heb (op de pc). Het enige wat ik weet is dat het 3d was in de 3e persoon, en je moest een rups besturen door een map (lol).
Hé Tweakers!
Ik heb vakantie, en ik dacht: Laat ik eens een game van weleer gaan spelen. Ik dacht direct aan een game die ik vroeger een paar keer heb gespeeld. Het was een platformgame die oorspronkelijk draaide op Windows 95, dus al zeker een tijdje terug. Helaas ben ik zelf van 92, en kan ik me de naam van de game totaal niet meer herinneren. Kunnen jullie me misschien helpen hem terug te vinden?
Het was een platform game gezet in een middeleeuwse sfeer. Volgens mij draaide het rond kasteel Camelot of een ander bekend bolwerk. Je speelde een ridder, en had volgens mij een ijzeren armor aan. Je moest muntjes verzamelen. Ook was waren er vijanden, ik kan me nog herinneren dat je bijvoorbeeld niet op egels moest stappen. De game had voor die tijd redelijke geluidjes.
De game was gewoon in kleur. 8bits.
Heeft iemand al een idee?
Ik heb vakantie, en ik dacht: Laat ik eens een game van weleer gaan spelen. Ik dacht direct aan een game die ik vroeger een paar keer heb gespeeld. Het was een platformgame die oorspronkelijk draaide op Windows 95, dus al zeker een tijdje terug. Helaas ben ik zelf van 92, en kan ik me de naam van de game totaal niet meer herinneren. Kunnen jullie me misschien helpen hem terug te vinden?
Het was een platform game gezet in een middeleeuwse sfeer. Volgens mij draaide het rond kasteel Camelot of een ander bekend bolwerk. Je speelde een ridder, en had volgens mij een ijzeren armor aan. Je moest muntjes verzamelen. Ook was waren er vijanden, ik kan me nog herinneren dat je bijvoorbeeld niet op egels moest stappen. De game had voor die tijd redelijke geluidjes.
AMD R9 3900X, Asus ROG Crosshair VI Hero, 32GB 3000, Asus RTX 3070 Ti
Klinkt beetje als Wizards & Warriors.entetex schreef op maandag 08 juli 2013 @ 03:35:
Hé Tweakers!
Of wellicht een beetje als Ghost 'n Goblins
Als ik het vergelijk met wat ik op wikipedia en google over Wizards & Warriors vind dan zijn de kleuren te donker. Het waren meer Mario stijl achtige kleuren. Ik meen mij trouwens ook vaag te herinneren dat er interactie was met een of andere tovenaar. Ik gok dat dat den wel Merlijn ofzo geweest zal zijn.Klinkt beetje als Wizards & Warriors.
Of wellicht een beetje als Ghost 'n Goblins
The Music Studio misschien? (C64) In principe kon je daarop componeren mbv een notenbalk, maar afspelen kon dacht ik ook in een soort 'keyboard' mode.Wizzmerlin schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:48:
Ok, heb er ook eentje..
Iemand?
Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community
@Nappa,
Nee, da's 'm niet. Er was geen notenbalk te zien, alleen een klavier op de onderste helft van het scherm. Bovenin kon je de verschillende nummers kiezen.
En het staat me bij dat het een donker scherm was..
Nee, da's 'm niet. Er was geen notenbalk te zien, alleen een klavier op de onderste helft van het scherm. Bovenin kon je de verschillende nummers kiezen.
Oww, dit zegt me wel iets. Was "Tubular Bells" daar toevallig een nummer in?Wizzmerlin schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:06:
@Nappa,
Als het is wat ik ook voor ogen heb dan was het in mijn geval op de C64.
[ Voor 8% gewijzigd door Pathogen op 10-07-2013 10:02 ]
Ha, wat jij in gedachten hebt is volgens mij Synth Sample:
YouTube: SYNTH SAMPLE-GEORG FEIL-1984-COMMODORE 64 C64 DEMONSTRATION SID MUSIC + PLAYER
Pff, wat heb ik daar veel naar geluisterd. De meeste nummer hoorde ik voor het eerst in deze demo. Pas later de originelen.. Geweldig wat men met de SID kon..
YouTube: SYNTH SAMPLE-GEORG FEIL-1984-COMMODORE 64 C64 DEMONSTRATION SID MUSIC + PLAYER
Pff, wat heb ik daar veel naar geluisterd. De meeste nummer hoorde ik voor het eerst in deze demo. Pas later de originelen.. Geweldig wat men met de SID kon..
JA! 100% correct.Wizzmerlin schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:11:
Ha, wat jij in gedachten hebt is volgens mij Synth Sample:
De topics tot nu toe afgezocht maar vond nog geen vermelding van het spel dat ik zoek dus ik ga een poging doen. Let wel, dit is wat ik me kan herinneren en mijn geheugen is niet heel denderend 
Het is een spel dat uit de periode C64/Amiga/heeel early PC moet zijn. Omdat ik het altijd met mijn broer speelde, gok ik C64/Amiga en gezien hoe ik me het grafisch herinner neig ik meer naar Amiga.
Het spel is 2D, redelijk kleurrijk getekend. Het is een soort vechtspel tussen robots, je koos volgens mij een robot en had wat geld voor upgrades van de wapens (volgens mij had je 'slots' om te upgraden: armen, schouderkanon etc.). Als je klaar was, kwamen ze links en rechts een soort arena binnen (denk aan een soort Mortal Kombat/Streetfighter-opstelling). Nou neig ik te zeggen dat het om de beurt een attack kiezen was. Niet close combat als een vechtspel maar je guns werden ingezet. Na de battle ging je beide weer terug de shop in om, ik neem aan, schade te verhelpen en wapens weer te upgraden.
Veel meer diepgang had het niet, zover ik me herinner. Gewoon felgekleurde, getekende robots die elkaar proberen kapot te schieten in een 2D arena-setting.
Thankssss
Update: Zo vond ik het de vorige keer niet maar nu zowaar succes. Het gaat om Metal Masters op de Amiga.
Het is een spel dat uit de periode C64/Amiga/heeel early PC moet zijn. Omdat ik het altijd met mijn broer speelde, gok ik C64/Amiga en gezien hoe ik me het grafisch herinner neig ik meer naar Amiga.
Het spel is 2D, redelijk kleurrijk getekend. Het is een soort vechtspel tussen robots, je koos volgens mij een robot en had wat geld voor upgrades van de wapens (volgens mij had je 'slots' om te upgraden: armen, schouderkanon etc.). Als je klaar was, kwamen ze links en rechts een soort arena binnen (denk aan een soort Mortal Kombat/Streetfighter-opstelling). Nou neig ik te zeggen dat het om de beurt een attack kiezen was. Niet close combat als een vechtspel maar je guns werden ingezet. Na de battle ging je beide weer terug de shop in om, ik neem aan, schade te verhelpen en wapens weer te upgraden.
Veel meer diepgang had het niet, zover ik me herinner. Gewoon felgekleurde, getekende robots die elkaar proberen kapot te schieten in een 2D arena-setting.
Thankssss
Update: Zo vond ik het de vorige keer niet maar nu zowaar succes. Het gaat om Metal Masters op de Amiga.

[ Voor 8% gewijzigd door Jason X op 10-07-2013 13:05 ]
BEdoel je dan niet knights of the round table (voor de SNES)? Of was het echt een platformen en geen side-scrolling beat-em-up?entetex schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 01:11:
[...]
Als ik het vergelijk met wat ik op wikipedia en google over Wizards & Warriors vind dan zijn de kleuren te donker. Het waren meer Mario stijl achtige kleuren. Ik meen mij trouwens ook vaag te herinneren dat er interactie was met een of andere tovenaar. Ik gok dat dat den wel Merlijn ofzo geweest zal zijn.
Ik weet gewoon zeker dat JapyDooge hetzelfde spel zoekt als ik. En ik zoek er echt al HEEL erg lang naar.Noxious schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:20:
Het gaat over een breakout / blockbreaker kloon voor Windows (rond het Windows 98 tijdperk gok ik). Hij was echter niet helemaal standaard maar 'scrolling', alsin, je scherm scrolde steeds verder door het lvl heen ipv dat het level alleen maar een statische boel blokjes was. De levels zelf waren vrij lang (wel een stuk of 30 'schermen' vol).
Er zaten verslavende muziekjes bij en de graphics zagen er goed uit met allemaal extra effectjes en powerups. De muziekjes waren van die typische tracker tunes
Als iemand een idee heeft, graaag
Het was een spel waar je enige behendigheid bij nodig had, met een beetje een ruimte setting. De perfecte combinatie van een breakout en vertical space shooter. Degene die de naam van dit spelletje weet krijgt een beloningkje van me, want ik kan het niet uitstaan dat ik het niet kan vinden!
Vrees het niet. Het was echt een platfom game.Khaine schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:20:
[...]
BEdoel je dan niet knights of the round table (voor de SNES)? Of was het echt een platformen en geen side-scrolling beat-em-up?
Komt dit in de buurt?Wizzmerlin schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:06:
@Nappa,

referentie url: createdigitalmusic.com/20...re-64-music-all-the-time/
Mja.. 
Het was grafischer. Denk Amiga. Je kon ook niet zelf spelen (volgens mij), alleen 'meekijken' welke toetsen werden aangeslagen.
Ik kijk uit naar de ohja-erlebnis! Zelf ook weer verder zoekende..
Het was grafischer. Denk Amiga. Je kon ook niet zelf spelen (volgens mij), alleen 'meekijken' welke toetsen werden aangeslagen.
Ik ben op zoek naar een spel met de volgende beschrijving:
Was een first person shooter volgens mij. Het ging volgens mij over tijdreizen. Je starte ergens in een of andere basis. Een computer vrouw gaf je uitleg over de missie. Vervolgens werd je getransporteerd naar het verleden ofzo. 1e level begon ergens in een bos met een grote berg. Je moest daar op klimmen en je vocht tegen indianen volgens mij. De hoofdpersoon was zat in dit 1e level in het leger en vocht tegen de indianen. Die indianen kwamen van alle kanten. Denk dat het spel zo'n 3 tot 7 jaar oud is.
Ik heb al youtube filmpjes gekeken van de meesta games op Wikipedia: List of games containing time travel maar deze game niet vonden volgens mij.
Mogelijk weet iemand welk spel het is.
EDIT hij stond toch bij het lijst op WIKI. Het was Darkest of Days
Was een first person shooter volgens mij. Het ging volgens mij over tijdreizen. Je starte ergens in een of andere basis. Een computer vrouw gaf je uitleg over de missie. Vervolgens werd je getransporteerd naar het verleden ofzo. 1e level begon ergens in een bos met een grote berg. Je moest daar op klimmen en je vocht tegen indianen volgens mij. De hoofdpersoon was zat in dit 1e level in het leger en vocht tegen de indianen. Die indianen kwamen van alle kanten. Denk dat het spel zo'n 3 tot 7 jaar oud is.
Ik heb al youtube filmpjes gekeken van de meesta games op Wikipedia: List of games containing time travel maar deze game niet vonden volgens mij.
Mogelijk weet iemand welk spel het is.
EDIT hij stond toch bij het lijst op WIKI. Het was Darkest of Days
[ Voor 26% gewijzigd door Bart1983 op 11-07-2013 18:51 ]
Sorry, out of ideasentetex schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 01:46:
[...]
Vrees het niet. Het was echt een platfom game.
Iemand anders nog een ingeving?
Sidplayer?Wizzmerlin schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:30:
Mja..

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ook niet.. Geen Sidplayers of ProTrackers. Moet wel op een Amiga zijn geweest.
Zo jammer dat ik al m'n Amiga's de deur uit heb gedaan. Waarom ook alweer? Zie nog de bananendoos vol met floppys staan. Zucht..
I.i.g. bedankt voor het meedenken
....
Jaaa, stop maar met zoeken
Heppem: YouTube: Amiga Music Disk: Music Dream I (1991)(Phenomena)
Zo, weer verder met m'n leven..
(ziet er trouwens wel wat anders uit dan ik dacht, maar goed)
Zo jammer dat ik al m'n Amiga's de deur uit heb gedaan. Waarom ook alweer? Zie nog de bananendoos vol met floppys staan. Zucht..

I.i.g. bedankt voor het meedenken
....
Jaaa, stop maar met zoeken
Heppem: YouTube: Amiga Music Disk: Music Dream I (1991)(Phenomena)
Zo, weer verder met m'n leven..
(ziet er trouwens wel wat anders uit dan ik dacht, maar goed)
[ Voor 35% gewijzigd door Wizzmerlin op 12-07-2013 08:46 ]
Vraagje:
Een tijd geleden was er bij Blokker een demogame-CD te koop.
Volgens mij was dat "Willy's gameclub"of zoiets. Eigenlijk dus een soort verzamelcd met games.
Nu deed ik die games tot voor kort veel op m'n Laser met Win95/98. Ik ben alleen vergeten
hoe die games heten. Ik weet dat er een spel op stond die ZAR ofzoiets heet en ook nog Quake. De rest ben ik vergeten maar weet wel dat ik ze erg leuk vond.
CD is intussen helemaal afgedraaid, Hoesje is weg.
Heeft iemand die CD ook gehad of nog steeds ergens liggen? Of weet iemand om welke games het gaat?
Nog een vraagje: Ik zoek ergens een plaats waar ik Hard Truck : King of the Road kan kopen/downloaden. Erg slecht spel maar zo slecht dat ik het best grappig vind...

Edit:nog ééntje
Een soort architectspel, een kamer inrichten of zo. Dacht dat er ook een muis in voorkwam. Destijds op Win95 op school gespeeld, letterlijk werd er iedere keer gevochten wie dan het spel mocht doen. Bestandsnaam was STRIP.EXE of STRIPS.EXE. Als ik iets in die buurt Google, krijg ik allemaal van die gore sites als resultaat...
Volgens mij was dat "Willy's gameclub"of zoiets. Eigenlijk dus een soort verzamelcd met games.
Nu deed ik die games tot voor kort veel op m'n Laser met Win95/98. Ik ben alleen vergeten
hoe die games heten. Ik weet dat er een spel op stond die ZAR ofzoiets heet en ook nog Quake. De rest ben ik vergeten maar weet wel dat ik ze erg leuk vond.
CD is intussen helemaal afgedraaid, Hoesje is weg.
Heeft iemand die CD ook gehad of nog steeds ergens liggen? Of weet iemand om welke games het gaat?
Nog een vraagje: Ik zoek ergens een plaats waar ik Hard Truck : King of the Road kan kopen/downloaden. Erg slecht spel maar zo slecht dat ik het best grappig vind...
Edit:nog ééntje
Een soort architectspel, een kamer inrichten of zo. Dacht dat er ook een muis in voorkwam. Destijds op Win95 op school gespeeld, letterlijk werd er iedere keer gevochten wie dan het spel mocht doen. Bestandsnaam was STRIP.EXE of STRIPS.EXE. Als ik iets in die buurt Google, krijg ik allemaal van die gore sites als resultaat...
[ Voor 36% gewijzigd door timmie1 op 15-07-2013 10:39 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Spit wad willy is er eentje van iigtimmie1 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:07:
Vraagje:
Hmmm,
Vroeger (ben pas 14 dus dit is voor mij vroeger) hadden wij bij mijn oma een windows 98 computer (zo'n eentje die nog een AT voeding had) waar een spel op stond waarbij je met een muis over ijsblokjes heen moest lopen (of rennen...) en gouden muntjes moest pakken. Er staat mij ook nog iets bij dat de muis een beetje paars was. Zou iemand nog weten welk spel dit zou kunnen zijn?
Vroeger (ben pas 14 dus dit is voor mij vroeger) hadden wij bij mijn oma een windows 98 computer (zo'n eentje die nog een AT voeding had) waar een spel op stond waarbij je met een muis over ijsblokjes heen moest lopen (of rennen...) en gouden muntjes moest pakken. Er staat mij ook nog iets bij dat de muis een beetje paars was. Zou iemand nog weten welk spel dit zou kunnen zijn?
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Ik zoek de naam van een spel voor de Amiga. Je moest over een planeet vliegen en je kon ook tunnels in. Ik kan me ook vaag iets met pulserende objecten herinneren. Echt uren heb ik er mee gevlogen.
Hopelijk kan iemand mij aan de naam van het volgende spel helpen.. Ik speelde het op een playstation 1, het was een topdown game waarbij je je eigen basis had van een grid van 4 bij 4. Door bij een zwaarbevochten plaats blokjes te halen en die op je grid te plaatsen kon je extra mannetjes, wapens, tanks en vliegtuigen bouwen waarmee je je tegenstander kon vernietigen. De stijl was kleurrijk en de poppetjes leken een klein beetje op de minions van Despicable me maar dan voornamelijk blauw van kleur als ik het me goed herinner..
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Metal Marines?Tealiciouss schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:01:
Hopelijk kan iemand mij aan de naam van het volgende spel helpen.. Ik speelde het op een playstation 1, het was een topdown game waarbij je je eigen basis had van een grid van 4 bij 4. Door bij een zwaarbevochten plaats blokjes te halen en die op je grid te plaatsen kon je extra mannetjes, wapens, tanks en vliegtuigen bouwen waarmee je je tegenstander kon vernietigen. De stijl was kleurrijk en de poppetjes leken een klein beetje op de minions van Despicable me maar dan voornamelijk blauw van kleur als ik het me goed herinner..
Iemand een idee?
Nee dat is hem niet, het was geen rts. Qua wereld leek het meer op mario 64 vind het lastig om het type spel te omschrijven zeg maar
Even Gegoogled, ik denk toch dat het één van de Starglider games was. Op YouTube gekeken... lijkt er wel op.Dancing_Animal schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:46:
Ik zoek de naam van een spel voor de Amiga. Je moest over een planeet vliegen en je kon ook tunnels in. Ik kan me ook vaag iets met pulserende objecten herinneren. Echt uren heb ik er mee gevlogen.
Waarschijnlijk sla ik mezelf dadelijk voor m'n hoofd dat ik er niet op kon komen (/althans een van de honderd varianten) of blijkt het misschien zonder roze brilletje toch wat minder leuk te zijn, maar toch maar een poging:
speelde het op de PC, win95 era als ik me niet vergis.
Soort van moon lander achtig idee, maar je kon je schip roteren (as in, neus niet altijd omhoog gericht). rondvliegen, niet zonder brandstof komen te zitten, het nodige verzamelen (beats me wat ook alweer, op het moment).
was altijd wel grappig om even vijf minuutjes te doen.
Op zich is iets wat lekker speelt en er op lijkt ook welkom, PC of iOS desnoods
Soort van moon lander achtig idee, maar je kon je schip roteren (as in, neus niet altijd omhoog gericht). rondvliegen, niet zonder brandstof komen te zitten, het nodige verzamelen (beats me wat ook alweer, op het moment).
Je kan Solar Jetman spelen in een emulator. Dat lijkt erop en is awesome!iceheart schreef op maandag 22 juli 2013 @ 01:16:
Waarschijnlijk sla ik mezelf dadelijk voor m'n hoofd dat ik er niet op kon komen (/althans een van de honderd varianten) of blijkt het misschien zonder roze brilletje toch wat minder leuk te zijn, maar toch maar een poging:
Wikipedia: Solar Jetman: Hunt for the Golden Warpship
...ah, dat ziet er een stukkie ouder uit dan het spel dat ik me herinner, maar oogt inderdaad leuk. dank je!
Ik ben op zoek naar een spel wat ik lang, lang geleden ooit heb gespeeld.. Het was een spel waarin je in het circus een paar dingen moest doen.. Oa zingen (via een microfoon), vanuit een heel hoge ladder in een steeds kleiner wordende bak met water springen, trapeze, koord lopen etc... Iemand die een idee heeft hoe dat spel heette?
_@/'
Bedoel je deze: YouTube: Fiendish Freddy's Big Top O' Fun - Intro & Gam?
Fiendish Freddy's Big Top O' Fun
Fiendish Freddy's Big Top O' Fun
Ik gok dat je Terminal Velocity bedoelt!Dancing_Animal schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:46:
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Ik heb hem na wat navragen bij vrienden gevonden. Het was Team Buddies. Schijnt nog een best wel zeldzaam spel te zijn. Toch flink lang erg veel lol mee gehadTealiciouss schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:48:
[...]
Nee dat is hem niet, het was geen rts. Qua wereld leek het meer op mario 64 vind het lastig om het type spel te omschrijven zeg maar
Als moderner alternatief kan je ook misschien kijken naar Forsaken en DescentDancing_Animal schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:46:
Weet niet zeker of die op de Amiga was, maar Descent komt aardig in de buurt.Dancing_Animal schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:46:
sorry ik zag pas net je dat je ook Descent had gepostFirestone schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:37:
[...]
Als moderner alternatief kan je ook misschien kijken naar Forsaken en Descent
[ Voor 22% gewijzigd door Wylana op 22-07-2013 10:47 ]
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Team Buddies is idd "rare". Leuk spel.Tealiciouss schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:36:
[...]
Ik heb hem na wat navragen bij vrienden gevonden. Het was Team Buddies. Schijnt nog een best wel zeldzaam spel te zijn. Toch flink lang erg veel lol mee gehad
Dit is een hele wilde gok. Gezien de tijdsperiode en wat je kinderen op jouw leeftijd toen liet spelen, wellicht was het een spel van Redcat van Davilex? Daar zit een grijs / blauwige muis bij.auto660 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:36:
Hmmm,
Gespeeld op de Amiga in de jaren '80: Je bevindt je op aarde en moet een ruimteprogramma ontwikkelen, asteroïden "minen" en wapens ontwikkelen tegen een buitenaardse invasie. Vond 'm toen retegaaf maar ben het spel op een lompe wijze kwijtgeraakt. De Amiga overschreef je floppy doodleuk met een savegame.
Slecht idee... Hoe laat?
Millennium of Deuteros misschien?GSX-MAN schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:12:
Gespeeld op de Amiga in de jaren '80: Je bevindt je op aarde en moet een ruimteprogramma ontwikkelen, asteroïden "minen" en wapens ontwikkelen tegen een buitenaardse invasie. Vond 'm toen retegaaf maar ben het spel op een lompe wijze kwijtgeraakt. De Amiga overschreef je floppy doodleuk met een savegame.
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
mischien Millennium: Return to EarthGSX-MAN schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:12:
Zoek zelf ook nog een spel op de MSX 1/2.
Het liet zich het best vergelijken met Metal Gear in space. Weet niet zeker of er een engelse vertaling van was, kan ook japans zijn geweest.
Wat ik nog weet is dat het een stuk sneller speelde als metal gear, je kon verschillende wapens krijgen en vocht op een basis/schip tegen aliens die de omgeving geinfecteerd hadden.
De naam staat mij bij als Defeat of DixDef ofzo, krijg daar alleen niets op gevonden.
Het liet zich het best vergelijken met Metal Gear in space. Weet niet zeker of er een engelse vertaling van was, kan ook japans zijn geweest.
Wat ik nog weet is dat het een stuk sneller speelde als metal gear, je kon verschillende wapens krijgen en vocht op een basis/schip tegen aliens die de omgeving geinfecteerd hadden.
De naam staat mij bij als Defeat of DixDef ofzo, krijg daar alleen niets op gevonden.
Haha, kom er achter dat ik dit in 2002 hier al eens gevraagd hadudenjpg schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:55:
Zoek zelf ook nog een spel op de MSX 1/2.
Ja, die! Thanks! Vond ik fantastisch, maar als ik het zo lees vrij beperkt.
Slecht idee... Hoe laat?
Ik zoek een spel. Van vroeger. Ik speelde het op de middelbare school en dit was voor mij tussen 1994 en 2000. Het was een moeilijk uitzoek spel. Je had een dorp met een hoeveelheid mensen. Je moest de mensen aansturen iets te doen, bijvoorbeeld brood bakken, land verbouwen enz. Zodra je het niet goed deed gingen je mensen dood en uiteindelijk was het spel afgelopen. Ik kan me niet heel goed meer herinneren wat je nog meer kon doen. Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Ik hoop het.
Alvast bedankt
Esher
Alvast bedankt
Esher
YO! fucknuts! It's Probing time!
Civilisation? Misschien 2?
Ik ben nog steeds op zoek naar een game uit 2005 denk ik
kan zelf langer zijn
het is een action game ( hack and slash ) en hij kwam toen uit op de pc en xbox dat weet ik toen wel het moet een van de eerste titels zijn van de xbox die naar de pc
ik weet wel dat het spel 3 cd had en dat er ook een demo van was toen der tijd
heb die demo vaak zitten spelen maar toen een beetje uit het oog verloren dat spel
weet allen nog dat je via grote portals naar de volgende level ging en dat waren ook save points
kan zelf langer zijn
het is een action game ( hack and slash ) en hij kwam toen uit op de pc en xbox dat weet ik toen wel het moet een van de eerste titels zijn van de xbox die naar de pc
heb die demo vaak zitten spelen maar toen een beetje uit het oog verloren dat spel
weet allen nog dat je via grote portals naar de volgende level ging en dat waren ook save points
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Serious sam? Grote portalen en flink wat schietwerkravw schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:26:
kan zelf langer zijn
nee het is geen schooter maar met bogen en zwaarden en magicMidas.e schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 01:01:
[...]
Serious sam? Grote portalen en flink wat schietwerk
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Settlers?Freakiebeakie schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:46:
o ja het was een soort geschiedenis spel. Ik weet het niet zeker maar volgens mij kon je ook tegen andere dorpen vechten.
Knights & Merchants misschien?Freakiebeakie schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:30:
Ik zoek een spel. Van vroeger. Ik speelde het op de middelbare school en dit was voor mij tussen 1994 en 2000. Het was een moeilijk uitzoek spel. Je had een dorp met een hoeveelheid mensen. Je moest de mensen aansturen iets te doen, bijvoorbeeld brood bakken, land verbouwen enz. Zodra je het niet goed deed gingen je mensen dood en uiteindelijk was het spel afgelopen. Ik kan me niet heel goed meer herinneren wat je nog meer kon doen. Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Ik hoop het.
Alvast bedankt
Esher
Beasts & Bumpkins?Freakiebeakie schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:30:
Alvast bedankt
Esher
Dungeon Siege?ravw schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:26:
kan zelf langer zijn
Alvast bedankt. Het spel wat ik bedoel lijkt heel erg op settlers maar het is het net niet. Ik kan me ook nog herinneren dat je ook heel vaak met de mensen zelf moest praten en dan kon je uit bepaalde antwoorden kiezen. Hiermee bepaalde je de verhaallijn.
Esther
Esther
En is het ook niet Beasts & Bumpkins zoals Itons al aangaf?Freakiebeakie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:04:
Alvast bedankt. Het spel wat ik bedoel lijkt heel erg op settlers maar het is het net niet. Ik kan me ook nog herinneren dat je ook heel vaak met de mensen zelf moest praten en dan kon je uit bepaalde antwoorden kiezen. Hiermee bepaalde je de verhaallijn.
Esther
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
nee dat is hem ook niet
Meer in de sferen van Civilization dus?Freakiebeakie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:50:
het ging er voornamelijk om dat je een beschaving moest maken en onderhouden. Beetje historische game
Of wellicht richting Populous?
Ultimate Domain? (aka Genesia)brood bakken weet ik niet meer zeker, maar vechten met andere dorpjes en een beschaving opbouwen herken ik wel. Ook praten met de dorpelingen kon. "I'm a farmer. I'm very happy with my life here and my health is good" 
Oh en anders misschien iets uit de Anno serie!
Oh en anders misschien iets uit de Anno serie!
Populous misschien en anders Black and White?Freakiebeakie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:50:
het ging er voornamelijk om dat je een beschaving moest maken en onderhouden. Beetje historische game
Computer says no
het was de anno serie bedankt
Esther
Esther
Anoniem: 299623
Ik ben op zoek naar een spel dat ik speelde toen ik op de basisschool zat. Dat zal rond 2000 zijn geweest, kan 2 jaar meer of minder zijn. In dit spel moest je een auto bouwen, en vervolgens racen tegen een professor oid. Het ging erom dat je een hele aerodynamische auto kon bouwen. Volgens mij was het spel in het Nederlands, maar dit weet ik niet zeker. Het was in ieder geval een spel met een technische/natuurkundige achtergrond..
Dat is superspeurder en het racespektakel.
Dmv puzzels navigeren door deuren, onderdelen verzamelen en zo de beste auto/vliegtuig bouwen.
Dmv puzzels navigeren door deuren, onderdelen verzamelen en zo de beste auto/vliegtuig bouwen.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Anoniem: 51661
Ik ben al een tijdje op zoek naar een indie 'horror' game die ik ooit tegen ben gekomen op indiegames.com. Volgens mij is het spel niet heel erg lang geleden gelanceerd (tussen een half jaar en een jaar geleden ofzo) en het heeft een nogal lastige omschrijving waardoor ik met Googlen niet zo ver kom
In het spel zie je eigelijk alleen een zwart-wit beeld van een soort radar/echo systeem. Daarboven zit een HUD met wat gegevens over, volgens mij zuurstof voorraad en nog wat andere zaken. De bedoeling is (althans, zo meen ik me het artikel te herinneren) dat je 'jezelf' stuurt door een omgeving aan de hand van de input van je radar en je zuurstof levels. Je hoort dus constant geluiden van dingen die op je radar verschijnen (soort onderzee-er echo piepjes ofzo) waar je op moet navigeren.
Het is een experimenteel horror spel en volgens mij bijzonder goed uitgewerkt. Ook te koop op steam meen ik me te kunnen herinneren, maar nog niet gevonden..
Kan iemand hier iets mee?
Edit: Bij 't beschrijven kwamen weer wat nieuwe dingen naar boven, daarmee heb ik m gevonden!
http://www.edge-online.com/review/capsule-review/
En hij staat dus niet op steam
In het spel zie je eigelijk alleen een zwart-wit beeld van een soort radar/echo systeem. Daarboven zit een HUD met wat gegevens over, volgens mij zuurstof voorraad en nog wat andere zaken. De bedoeling is (althans, zo meen ik me het artikel te herinneren) dat je 'jezelf' stuurt door een omgeving aan de hand van de input van je radar en je zuurstof levels. Je hoort dus constant geluiden van dingen die op je radar verschijnen (soort onderzee-er echo piepjes ofzo) waar je op moet navigeren.
Het is een experimenteel horror spel en volgens mij bijzonder goed uitgewerkt. Ook te koop op steam meen ik me te kunnen herinneren, maar nog niet gevonden..
Kan iemand hier iets mee?
Edit: Bij 't beschrijven kwamen weer wat nieuwe dingen naar boven, daarmee heb ik m gevonden!
http://www.edge-online.com/review/capsule-review/
En hij staat dus niet op steam
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 51661 op 10-08-2013 10:31 ]
Het spel gaat over een alien (je bent een alien)
je kunt later ook vliegen in het ruimteschip van jezelf naar andere delen van de wereld of door steden
Bij sommige missies is de opdracht dat je mensen moet opzuigen met je ruimteschip
Het is te spelen op de ps2 (of 1?) de xbox oldscool (oude)
En pc weet ik niet
Het is een open world game
je kunt later ook vliegen in het ruimteschip van jezelf naar andere delen van de wereld of door steden
Bij sommige missies is de opdracht dat je mensen moet opzuigen met je ruimteschip
En pc weet ik niet
Destroy all Humans?tendmex schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:32:
Het spel gaat over een alien (je bent een alien)
En pc weet ik niet
Anoniem: 533015
Ik zoek een oude '90 DOS game, de naam er van.
Je ziet je poppetje staan op een soort platform wat in mijn herinnering is opgedeeld in vierkante vlakken. Volgens mij is het omringt met water maar weet ik niet zeker. Je moet met o.a. kratten/kisten schuiven om aan de andere kant weer door een deurtje te kunnen en zo in het volgende level te komen. In mijn belevenis was het spel in perspectief gemaakt.
Wie weet welk spel ik bedoel?
Je ziet je poppetje staan op een soort platform wat in mijn herinnering is opgedeeld in vierkante vlakken. Volgens mij is het omringt met water maar weet ik niet zeker. Je moet met o.a. kratten/kisten schuiven om aan de andere kant weer door een deurtje te kunnen en zo in het volgende level te komen. In mijn belevenis was het spel in perspectief gemaakt.
Dat is de Nederlands naam, zoals ie vertaald is uitgegeven in NL door TLC Domus. Oorspronkelijke titel is Super Solver: Gizmos and gadgets. Van de NLse vind je geen screenshots, van de Engelse wel.Anoniem: 299623 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:23:
Heb je daar toevallig een printscreen van? Want de titel zegt me even niets...

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Anoniem: 406530
Nee, helaas niet. Overigens waren de eerste twee games ook wel de beste gezien de scores die Wiki vermeldt. De rechten zijn van THQ overgegaan naar Nordic Games, dus wellicht gaan die nog wat met de serie ondernemen.
Ik moest gelijk denken aan Sokoban (zie Wikipedia), maar daar is het poppetje omgeven door muren en niet door water.Anoniem: 533015 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 09:57:
Ik zoek een oude '90 DOS game, de naam er van.
Staat hier iets tussen?
Google afbeeldingen
Google afbeeldingen
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik denk dat het een spel is van ongeveer 10 tot 15 jaar oud.
Het was een top down shooter waarbij je met 2 mech split screen de levels aan ging. Soort politie mechs waren het.
Echt geen idee meer hoe het heet, maar het was rete ver met 2 man op 1 toetsenbord. We speelden hem op de pc
Het was een top down shooter waarbij je met 2 mech split screen de levels aan ging. Soort politie mechs waren het.
Echt geen idee meer hoe het heet, maar het was rete ver met 2 man op 1 toetsenbord. We speelden hem op de pc
[ Voor 4% gewijzigd door Isniedood op 21-08-2013 13:28 ]