MSX, welke spelletjes heb jij gespeeld??

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Topicstarter
De topictitel spreekt voor zich. Wie heeft er vroeger een MSX(2) gehad en welke spelletjes heb je gespeeld?
Wij hadden een MSX2 en ongeveer 1000 spelletjes. Het leukste vond
+ Track & Field
+ Konami Soccer
+ Konami Tennis
+ en een Konami spel met zo'n blauwe pinguin. IK ben alleen de naam vergeten maar het was wel een lache spel..

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 23:58
MSX had ik... lekker Solomons Mines spelen..

En natuurlijk: Konami Artic Adventure

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Topicstarter
Krypt schreef op 02 augustus 2002 @ 11:33:
MSX had ik... lekker Solomons Mines spelen..

En natuurlijk: Konami Artic Adventure
Dat is 'm _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Knightmare... Leuk arcade spelletje. Verder... Iets met een helicopter... (ned. talig), iets met een vliegtuigje... Ik heb de flop nog, als iemand een image wil :)

Denk toch nie dat er meer copyrights op die oude spellen zitten...

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59762

Ik heb een MSX1 en MSX2 gehad, (heb ze nog op zolder)
MSX2 heb ik zelfs nog opgevoerd naar 10 Mhz geloof ik, kon ik schakelen tussen 2 snelheden. Alleen ging het geluid ook 2x zo snel. :)

De Nemesis saga was leuk om te spelen, maar ook Jet Set Willy.

Hoe heette die cartridge ook al weer waarmee je beter geluid kreeg ? dat Japanse ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44741

De spelletjes die me zo snel te binnen schieten:
magic tree
penguin adventures
roadfighter
zanac
Konami Soccer

en nog veel meer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 11:18

Raimond613

Simracer

"Ik" (mn vader eigenlijk ;)) had een MSX2, die later ook opgevoerd werd, met zo'n schakelaartje onder de cartridge slots met een rood ledje :)
Geluid werd idd ook versneld dus die knop moest je alleen gebruiken bij het laden en opstarten :)

Sound cartridge was denk ik FM-Rom?

Favoriete spellen:
Metal Gear
Magical Kid Wizz
Vampire Killer
Rollerball
en natuurlijk het standaard Konami werk zoals hyperolympics/sports, baseball, soccer etc :)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

hmmm

dat waren er honderden

echte toppers waren toch wel knighmare, kings valley,yie ar kung fu, vampire killer, boxing etc.

loopt trouwens een leuke topic over oude games: Guess the game

edit: hmm vergeet ik jetset willy zomaar. het moeilijkste spel ooit gemaakt :(

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metal Gear was inderdaad een hele goede.
FM-Pac dat was inderdaad de naam.

Grappig was ook dat je sommige Cartridges kon combineren voor speciale dingen. Weet niet meer precies wat, maar er was iets met geheime levels of zo. Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De aantal konami cardridges kan je combineren, voor leuke effect (een vliegende penguin in nemesis bijvoorbeeld :P ). Via www.msx.org is vast wel die lijst ergens op te vragen. Ik dacht dat die ook op www.generation-msx.nl te vinden is.\

Toppers voor mij: King Valley (1 & 2), Penguin Adventure, Vampire Killer, Treasure of Usas, XAX (1,2 en 3), Metal Gear (1 en 2).. pfff... en nog veel meer :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35302

Pfff. Dr.Do, Metal Gear (da was de geniaalste) Penguin Adventure, yie ar kung fu en international karate en een hoop strippokers :P :9

Ik heb eens een tijdje geleden nog wat spelletjes gespeelt en ik persoonlijk zou aanraden om het niet te doen. Het is toch nooit meer zo mooi en leuk als in je hoofd :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 35302 op 02-08-2002 12:13 . Reden: meer zwets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15368

Een maat van mij had een MSX.

We hebben er onwijs veel Salamander op gespeeld. En Usas ook nog.

Wie weet nog hoe die vertical scroller heette waarbij je een romeins mannetje was die allemaal andere romeinste figuurtjes naar de tering moest schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05 12:56
Ik speelde altijd Boulderdash. Dat was echt verslavend.

Verder had ik ook een helicoptersimulatie waarbij echt in de cockpit zat en rond kon gaan vliegen. De bedoeling was dat je mensen uit het water moest redden en vervolgens naar een olieplatform moest brengen.

Laatst heb ik zelfs al m'n MSX spelletjes nog op een CD gezet. Met die oude cassettebandjes weet je het maar nooit. Het zou zonde zijn als die spelletjes verloren zouden gaan omdat het bandje niet meer goed is.

Het blijft leuk zo'n MSX :)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Nooit een MSX gehad, altijd een Commodore 64. Wel een beetje de MSX tijd ingehaald met de NES denk ik, maar lang niet alles.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 16:08
het enige dat ik me nog kan herinneren van de MSX was het spelletje "Hero", met een ventje aan een helikoptertje door grotten vliegen en mensen redden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 22:02
Eric & The Flooters roelde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16462

SD Snatcher, Metal Gear, Maze of Galious, USAS, Roadfighter, Yie Ar Kung Fu, Track & Field series, Arctic Adventure.
Kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik samen met een maat half Eindhoven door fietste om Metal Gear rom te kopen voor 80 gulden. Dat was voor ons toen echt een kapitaal, maar we MOESTEN die game gewoon hebben. Toen we thuiskwamen hebben we gewoon onafgebroken 3 dagen zitten spelen! Totdat ik per abuis op reset drukte maar da's weer een heel ander verhaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Topicstarter
Roadfighter roeleerde ook heel erg. Heb ik maar 1x uitgespeeld, ik ging altijd af in het laatste level. Met die sneeuw. Slipte over ijs- en olieplassen en dan nog die irri roze-autotjes erbij.
Sommige spellen heb ik nooit begrepen. Zoals Boogie Woogie en het eigenlijke doel van Paris Dakar. Voor de rest vond ik het wel een lache compu

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Laatst online: 21:20

boesOne

meuh

Die cartridge heette volgens mij de FM-PAC..
De konami geluids chip was de SCC..
Favo games..
Nemesis 1,2,3
Salamander
Parodius
Knightmare [de verticale scroller met romeins mannetje..]
Zanac

en natuurlijk Metal Gear + Solid Snake !

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10-2024
Zanac
USAS
Salamander
Snake-it
olimpische spelen

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 14:34

mulder

ik spuug op het trottoir

Maze Of Galious, Metal gear, Xak II(japans) SD Snatcher (japans, Konami's Bladerunner), nog zo'n game iets met Omen III (japans).. och zoveel eigenlijk. Heb het spul nog boven staan, de spellen waarschijnlijk ook nog.

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Ik heb praktisch elk bestaand MSX spel wel gespeeld...en er een paar gemaakt :) maar wat voor mij altijd 'gouden' spellen zullen zijn:

Konami:
- Metal gear (uiteraard) en Metal Gear 2: Solid Snake
- SD-Snatcher
- Treasure of Usas
- Firebird
- Gradius 1, 2 en 3
- Vampire Killer
- Penguin Adventure
- King's Valley

Micro Cabin:
- Xak 1, 2 en 3
- Fray
- Great Strategy

Nihon Falcom:
- Ancient Ys Vanished 1 & 2
- Wanderers from Ys
- Dragonslayer 2, 3, 4 en 6 (5 niet, dat was een meukspel)

En verder natuurlijk spellen als Feedback, Bubble Bobble, Bosconian, Laydock, Zanac en Aleste, Golvellius, Puyo Puyo, Herzog, Psycho World, Fantasm Soldier, Scooter, Lazy Jones...man, de MSX had zoveel goede spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:01
- Zanac
- Grotten van Oberon
- Topografie (vliegen met heli)
- RADX-8
- Breaker Breaker (nog helemaal geen goede vervanger op de PC tegengekomen)
- Nemesis
- Athletic Land
- Goonies
- Flight Deck
- Hero
- Kings Valley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 17:52
_/-\o_ Zanac _/-\o_

- Dat spel met een themepark, liep je van links naar rechts en steeds een hindernis. (bijv. die kloteliaan dan moest je op een vijverblad springen)
- roadfighter
- Wizard (en als je terugliep kwam die vuist voorbij vliegen :o )
- battletank
- vampire killer
- magic tree
- Zoo (bizar spel)
- En nog een hele klap waar ik niet op kan komen.

Zijn er wat spellen beschikbaar voor de pc? Ergens te downloaden? Of valt dat ook onder warez :{

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44068

Ik speelde altijd King's Valley 2, Sky Jaguar, the Goonies en op de basisschool deden we altijd het zeer educatieve CompuTerra (geweldig was dat :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44741

ShittyOldMan schreef op 02 augustus 2002 @ 13:44:

- Dat spel met een themepark, liep je van links naar rechts en steeds een hindernis. (bijv. die kloteliaan dan moest je op een vijverblad springen)
uhm dat was Athletic Land ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Topicstarter
Anoniem: 44741 schreef op 02 augustus 2002 @ 14:02:
[...]
uhm dat was Athletic Land ;)
Die was ook heel roelerend ja.
:( ik wil m'n MSX trug :(

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdwinW schreef op 02 augustus 2002 @ 13:43:
- Zanac
- Grotten van Oberon
- Topografie (vliegen met heli)
- RADX-8
- Breaker Breaker (nog helemaal geen goede vervanger op de PC tegengekomen)
En ook nog door een Nederlander gemaakt... Cees Kramer. We zijn ooit es begonnen aan een variant van dat spel op de SNES, was een tof spel! En dat muziekje....
Aetje schreef op 02 augustus 2002 @ 11:37:
Knightmare... Leuk arcade spelletje. Verder... Iets met een helicopter... (ned. talig), iets met een vliegtuigje... Ik heb de flop nog, als iemand een image wil :)

Denk toch nie dat er meer copyrights op die oude spellen zitten...
En copyrights gelden tot 50 jaar na dato....je kunt je hoogstens afvragen of de producent nog bestaat en er iets om geeft. Volgens de wet blijft het illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 22-05 16:01
Anoniem: 2557 schreef op 02 augustus 2002 @ 14:55:
En copyrights gelden tot 50 jaar na dato....je kunt je hoogstens afvragen of de producent nog bestaat en er iets om geeft. Volgens de wet blijft het illegaal.
Weet niet hoe het er mee staat. Als je het originele spel hebt, zou je naar mijn idee een emulator mogen gebruiken. Radarsoft Topologie was mijn eerste game voor de MSX2.

Achteraf lijkt het wel of al die games veel verslavender waren dan die van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Laatst online: 21-05 14:58

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Pff wat ik niet allemaal gespeeld heb op de msx... Ik weet t zo gauw niet meer op te noemen.. een aantal vette spellen:

- King's valley
- Things bounce back oid
- Nemesis serie
- Metal gear 1 & 2
- Off road oid
- Castlevania (hadden we nog zo'n rom van d8 ik)

Mjah vast nog een hoop meer, maar ik weet ze ammel nie meer

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaaf ik heb net op een emulator wat konami rom packs bekeken en gespeeld. Alles liep goed speelbaar. Van het weekend weer eens lekker de goude oude konami's spellen spelen . :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdwinW schreef op 02 augustus 2002 @ 15:20:
[...]

Weet niet hoe het er mee staat. Als je het originele spel hebt, zou je naar mijn idee een emulator mogen gebruiken. Radarsoft Topologie was mijn eerste game voor de MSX2.

Achteraf lijkt het wel of al die games veel verslavender waren dan die van tegenwoordig.
als je het orginele spel hebt wel ja...maar als je die spellen origineel hebt heb je de computer zelf ook nog wel denk je niet :) (ik wel tenminste)

Voor de rest is het illegaal, doch zeer makkelijk te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

1. Salamander, veruit favoriet!
2. Maze of Galious
3. Nemesis

Those were the days....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 21:11
Er waren zoveel coole spellen :)

Maar SD-Snatcher...wow wat was dat een super spel. Vreemd dat dat integenstelling tot legio's andere games nooit meer is gerealesed voor een andere spelcomputer/pc

Marcy baalt ervan dat zijn MSX nu bij z'n neefje staat :(
Misschien toch maar eens zo'n emulator gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcyDarcy schreef op 02 augustus 2002 @ 16:53:
Er waren zoveel coole spellen :)

Maar SD-Snatcher...wow wat was dat een super spel. Vreemd dat dat integenstelling tot legio's andere games nooit meer is gerealesed voor een andere spelcomputer/pc

Marcy baalt ervan dat zijn MSX nu bij z'n neefje staat :(
Misschien toch maar eens zo'n emulator gaan gebruiken
De voorganger, Snatcher, is wel op andere systemen verschenen in elk geval op de PC Engine en de Sega Saturn. Ach ja...Kojima is toch een klasse designer dat blijkt wel...als je EN Snatcher EN Metal Gear EN Policenauts op je naam hebt staan ben je niet verkeerd bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61109

Hehe, MSX, dat waren nog eens tijden :). Ik was altijd zwaar verslaafd aan Metal gear 1 en 2, heb ze een paar maanden terug nog alle2 3x uitgespeeld op m'n pc'tje :P. Ook de Dragonslayer serie was kewl, vooral deel VI.

[offtopic]
Alleen nu ik een nieuwe pc met onboard sound heb is het geluid helemaal naar de kl#te :(
[offtopic]

/edit
EN SD-Snatcher idd, werelds verhaal!
/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59086

zo een spel met een mannetje waar je dan van bovenaf naar keek. Best mooi voor die tijd. Kwam zo een auto aanrijden. Dan ging je gebouw binnen met receptie en ging je een opdracht halen, kon je wapens kopen, daarna naar een loods waar je naar binnen moest. Dan kwamen er van die spinnetjes en schakelde het spel over naar een soort combat mode. Ik heb nooit geweten hoe het spel heette. Ook was het spel in het japans of chinees ofzo!
damn ik heb er veel voor over dat spel nog eens te kunnen spelen in een engelse versie! als iemand dat weet mag i het zeggen! of de titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Anoniem: 59086 schreef op 02 augustus 2002 @ 17:36:
zo een spel met een mannetje waar je dan van bovenaf naar keek. Best mooi voor die tijd. Kwam zo een auto aanrijden. Dan ging je gebouw binnen met receptie en ging je een opdracht halen, kon je wapens kopen, daarna naar een loods waar je naar binnen moest. Dan kwamen er van die spinnetjes en schakelde het spel over naar een soort combat mode. Ik heb nooit geweten hoe het spel heette. Ook was het spel in het japans of chinees ofzo!
damn ik heb er veel voor over dat spel nog eens te kunnen spelen in een engelse versie! als iemand dat weet mag i het zeggen! of de titel
Dat is zo te horen SD-Snatcher... en jawel.. daar is een engelse versie van te vinden :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Creepy schreef op 02 augustus 2002 @ 17:58:
[...]

Dat is zo te horen SD-Snatcher... en jawel.. daar is een engelse versie van te vinden :)
Afbeeldingslocatie: http://www.novenadimensio.net/img/sdsnat.gif

Indeed, hoewel het spel nooit in het Engels is uitgebracht hebben een stel hobbyisten hem jaren later nog eens vertaald naar het Engels. Het verhaal kende ik intussen wel dus ik heb de Engelse nooit uitgespeeld...wat een spel was dat toch :) Girian Seed, Jamie Seed, Randam, Hal Cunningham, Harry, Katherine :)

ps. ook Metal Gear 2: Solid Snake, Ancient Ys Vanished Omen deel 1 & 2, Dragonslayer 6: Legend of Heroes zijn door die hobbyisten vertaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Op 538 was laatst een sms actie, ze zeiden stuur een sms-je en begin met "DS" blabla.... ik dacht er gelijk "..spatie 4" achter: cheat in Metal Gear die nog steeds in m'n hoofd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 21:36
ow ik heb zoveel MSX spellen gespeeld! ik had echt een paar diskettedozen vol :D

Spellen die me nog zijn bijgebleven

-Pinguin Adventures O+
-Digger
-Dat spelletje met die kleuters..dat je gezellig kon kiezen hoe ze eruitzagen en dat je dan over hindernissen moest springen :D
- Al die sport games. Dat je heel hard op de knoppen moest raggen 8)7
- kweet niet meer hoe het heet. Maar het was zo'n spel dat je een dief was en dat je een beetje moest lopen enzo (ik was toen ook iets van 5 :P ) Je kon iig de trein nemen. Veel verder was ik nooit gekomen :P

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Don Facundo schreef op 02 augustus 2002 @ 18:32:
Op 538 was laatst een sms actie, ze zeiden stuur een sms-je en begin met "DS" blabla.... ik dacht er gelijk "..spatie 4" achter: cheat in Metal Gear die nog steeds in m'n hoofd zit.
intruder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hunchback, Eric, Boulderdash het meest, van de rest weet ik de naam niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Heb jij Hideo Kojima wel eens ontmoet MrRudi? Aangezien jij ook in de gamebizz wereld zit.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 61109 had nog wel een Engelse sd-snatcher rom, alleen was dat ding niet helemaal goed aangezien je op een gegeven moment geen health meer erbij kreeg :(
Als je dan iets sterkere snatchertjes tegenkwam moest je het gevecht winnen zonder geraakt te worden anders was het Game Over :'(

/edit
andere cheats van metal gear: anta wa erai, hirake goma, isolation :P
/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 24-10-2024
Wij hadden thuis ook zo'n 350 spellen, hoewel ik zelf eigenlijk nog te jong was (386 pc kwam al toen ik acht was en toen was MSX wel zo'n beetje over), heb ik toch heel veel gespeeld.

Wij hadden ook nog van die MSX-magazins met daarin de complete code van spellen. Die kon je dan over typen en dan had je je spel. En ik maakte ook al zelf simpele tekstadventures, want Basic programmeren was toch wel érg simpel op een MSX.

Toppers die ik nog weet:

Magical Tree
Goonies
Kings Vally
Boulder Dash
Skooter (met de geweldige Mapple Leaf Rag als muziek)
Game Over II
Punch & Judy
Elevator
Freddy Hardest

En wij hebben onze MSX uiteraard nog steeds. Laat ik het zelfs nog erger zeggen: hij staat hier naast mijn pc achter mijn broer zijn synthesizer en nog helemaal aangesloten ook. Kwestie van twee stekkers erin, aanzetten, bandje erin en laden maar. :) Jaren niet gedaan trouwens, moet ik binnenkort weer eens proberen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Knight Mare
Nemesis
Boulder Dash

ja jeetje, da's lang geleden........ Er zijn er nog wel meer, maar deze 3 vond ik echt super.....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GolbeZeromus schreef op 02 augustus 2002 @ 20:21:
Heb jij Hideo Kojima wel eens ontmoet MrRudi? Aangezien jij ook in de gamebizz wereld zit.
Ja, op de E3 vorig jaar. Maar echt dicht in de buurt om ff te ouwehoeren kwam je niet bij hem :( Op de ECTS heb ik wel een keer kunnen praten met Masahiro Ikariko, dat was de man die de uitstekende muziek van SD-Snatcher en Metal gear: Solid Snake had gemaakt....echt steeeeeengoeie muziek _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51614

Rise-out, in een level gedropt worden en er weer uit zien te komen, en vooral oppassen voor het zwarte mannetje. Kon er niet vanaf blijven _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 16:39
Een greep uit mijn collectie games die ik toen had en speelde

-Magical Kid Wiz, beste game van MSX
-Hypersport serie natuurlijk
-Boulderdash 4
-California Games
-Salamander (nog 70 of 80 gulden voor betaald)
-Manchester United Football Club
-Gunfight
-Football manager

Dat waren nog eens tijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er ook iemand bekend met de Runemaster-serie? Dat was een rpg waarbij je je over een (spelbord-achtig) vakjesland verplaatste. Kon je heel kewl met meerderen spelen :) Tijdens een duel zag je dan allerlei attack dices in het rond vliegen.

En na honderd keer spelen begon je zelfs het Japans te begrijpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61109 schreef op 02 augustus 2002 @ 23:06:
Is er ook iemand bekend met de Runemaster-serie? Dat was een rpg waarbij je je over een (spelbord-achtig) vakjesland verplaatste. Kon je heel kewl met meerderen spelen :) Tijdens een duel zag je dan allerlei attack dices in het rond vliegen.

En na honderd keer spelen begon je zelfs het Japans te begrijpen _/-\o_
Sterker nog, ik heb Japans geleerd door de MSX :) (zodoende kon ik MGS, MGS2 en FF7 uit Japan importeren en spelen!)

Runemaster 3 eindbaas: Jatta? JATTA SOO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-05 20:31
de leukste spellen blijven toch wel:

- Nemesis
- Goonies
- Thexder (die robot die kon veranderen in een jet!)
- Eggerland
- Knightmare
- ... nog een hoop (vooral van Konami)

nostalgie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Er stond toen eens een artikel in 1 of ander MSX blad waarmee je dat japans kon vertalen. Heel wazig, dat was Katakana japans ofzo, dat waren klanken en als je die uitsprak was dat engels. Of is mijn jeugd dan toch te traumatisch geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Don Facundo schreef op 02 augustus 2002 @ 23:09:
Er stond toen eens een artikel in 1 of ander MSX blad waarmee je dat japans kon vertalen. Heel wazig, dat was Katakana japans ofzo, dat waren klanken en als je die uitsprak was dat engels. Of is mijn jeugd dan toch te traumatisch geweest?
Nee, Katakana is 1 van de 3 Japanse alfabetten: Kanji, Katakana en Hiragana. Katakana is inderdaad een zeer vereenvoudigd alfabet waar alle klinkers een teken hebben en alle combinaties met bepaalde medeklinkers (dus met de a bijvoorbeeld: a, sa, ra, ka, ma, ha, ya, wa). Als je Katakana vertaald krijg je een verbasterd soort fonetisch Engels. "Postcard" komt er dan bijvoorbeeld uit als Poosutukaada. Alle menu's in Japanse spellen (en de richtingsaanwijzingen in Tokyo) zijn hierin geschreven.

Dat artikel was geschreven door Dennis Lardenoye volgens mij, dat is 1 van die hobbyisten die Snatcher hebben vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52690

- Firebird (Hinotori), schitterend!
- Nemesis 1, 2, 3 en salamander , verslavend!
- Antartic adventure, schattig!
- Konami's Ping pong, erg goede AI (op level5) voor die tijd!

Kortom, ik heb me reuze vermaakt met mn msx2. En ik speel nog altijd op de emulator: RuMSX. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Creepy schreef op 02 augustus 2002 @ 17:58:
[...]

weet je of ik dit ergens kan downloaden? zou toch super zijn! nostalgie! ik heb nooit geweten waar het verhaal over ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59086 schreef op 02 augustus 2002 @ 23:45:
[...]

weet je of ik dit ergens kan downloaden? zou toch super zijn! nostalgie! ik heb nooit geweten waar het verhaal over ging :)
Dit is een warez request :{ SD-Snatcher is geen freeware :) de Engelse versie was ook uitgebracht als patch disk, die je originele gamedisks aanpaste.

Erm, een originele SD-Snatcher op eBay zoeken is trouwens wel grappig, kost minimaal 300 US$

met google kun je vast wel iets leuks vinden, of vraag het op IRC, undernet, kanaal #MSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61109 schreef op 02 augustus 2002 @ 21:34:
* Anoniem: 61109 had nog wel een Engelse sd-snatcher rom, alleen was dat ding niet helemaal goed aangezien je op een gegeven moment geen health meer erbij kreeg :(
Als je dan iets sterkere snatchertjes tegenkwam moest je het gevecht winnen zonder geraakt te worden anders was het Game Over :'(
als je hem wilt, pass on ur emails then :) is een kleine 1 mb gezippz0rd

/edit
:| i apologise voor het niet goed genoeg doorlezen van de faq *stupid stupid* dit aanbod gaat NIET op |:( |:(
/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 02 augustus 2002 @ 23:49:
[...]

Dit is een warez request :{ SD-Snatcher is geen freeware :) de Engelse versie was ook uitgebracht als patch disk, die je originele gamedisks aanpaste.

Erm, een originele SD-Snatcher op eBay zoeken is trouwens wel grappig, kost minimaal 300 US$

met google kun je vast wel iets leuks vinden, of vraag het op IRC, undernet, kanaal #MSX
warez request?????????? voor een msx game??????????? kom op zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he's right man, ik beoordeelde het ook verkeerd, maar het staat toch ECHT in de faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Topicstarter
Ik vind deze toch nog een van de leukste. Alleen al hoe die pinguin reageerd als je een course hebt afgelegd. Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~mth/msx/games/penguin/pengsmal.gif

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 07:04
Sorcery ,Pitfall2 ,Ballblazer,Hero,Ghostbusters dat was big fun :) Damn is al 16 jaar geleden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59086 schreef op 03 augustus 2002 @ 00:07:
[...]

warez request?????????? voor een msx game??????????? kom op zeg!
1 vraagteken per zin is ook genoeg hoor. En ja, om kopiën van MSX Games vragen IS en BLIJFT een warez request. Begrijp met niet verkeerd, MIJ persoonlijk boeit het niet omdat je toch niet meer aan de legale versies kan komen, maar de richtlijnen van GoT zijn er niet voor niets. (en die richtlijnen zijn niet overdreven)

* Anoniem: 2557 had SD-Snatcher ook wel origineel willen hebben, maar dat geld dat ze er nu voor vragen gaat me te ver :)

Ik heb wel Metal gear 1 & 2, Bubble Bobble, de hele Ys reeks, Dragonslayer 3,4 en 6 (laatstgenoemde ook allemaal via eBay, dus 10 jaar na dato ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb snatcher en mgear 2 toen ze net uit waren ergens in japan gekocht via MSX-mag :) en mgear 1 had ik van m'n neef overgekocht, in 1987 was ik daar wel iets te jong voor (wel 4 jaar oud) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61109 schreef op 03 augustus 2002 @ 00:51:
Ik heb snatcher en mgear 2 toen ze net uit waren ergens in japan gekocht via MSX-mag :) en mgear 1 had ik van m'n neef overgekocht, in 1987 was ik daar wel iets te jong voor (wel 4 jaar oud) ;)
heh. in 87 had ik al 4 spellen geprogrammeerd....op de Spectrum en de MSX1. Toen kreeg ik ook m'n MSX2 met Metal Gear en Treasure of Usas erbij...allebei spellen die ik nu nog speel.

Konami _/-\o_

edit:

leuk detail: de eerste straat in SD-Snatcher, waar het J.u.n.k.e.r. hoofdkwartier staat is een letterlijke remake van Long Island Road in Kobe...als je doorloopt in het spel kom je bij een wit gebouw met Konami logo's erop...het Konami gebouw stond in het echt ook op die plek (tot de aardbeving in 96). Waar in het spel JUNKER is gevestigd is in het echt een H&M ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

honderden!
Maar de favorieten waren toch wel Magical tree en Circus Charlie denk ik :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-05 11:39
rudi was jij ook niet diegene met die muziekies van die konami games? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn, jij bent idd best oud ja _/-\o_

Gaaf man, dat jij de hele msx-development hebt mogen meemaken.... :9~

blijft toch eeuwig zonde dat m'n kleine broertje laatst zonder hem uit te zetten de fm-pac eruit scheurde... :(

/edit
bedoeld voor MrRudi uiteraard ;)
/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glorix Jim schreef op 03 augustus 2002 @ 00:56:
rudi was jij ook niet diegene met die muziekies van die konami games? :)
Gearrangeerd ja (met toestemming van Ikariko) zie www.ampcast.com/arranger

(voor de Snatcher en Metal Gear muziek, alsmede de muziek van Ys heb ik toestemming...de rest niet, maar er is nog nooit iemand geweest die me goed heeft uit kunnen leggen of niet commerciele arrangementen wel of niet mogen)
Anoniem: 61109 schreef op 03 augustus 2002 @ 00:57:
Damn, jij bent idd best oud ja _/-\o_

Gaaf man, dat jij de hele msx-development hebt mogen meemaken.... :9~

blijft toch eeuwig zonde dat m'n kleine broertje laatst zonder hem uit te zetten de fm-pac eruit scheurde... :(

/edit
bedoeld voor MrRudi uiteraard ;)
/edit
Sjah, mijn eerste echter computer was een ZX81...dus dat heb ik allemaal wel meegemaakt ja. Ik begon met spellen maken toen ik 6 was geloof ik...op een uitgebouwde spectrum met maar liefst 128 kB intern geheugen...dat vinden we nu al weinig voor cache. Het mooiste tijdperk van MSX was toch wel de 'gouden tijd' van de hobbyisten...zeg 1988-1992, alleen een paar Japanse bedrijven (T&E, Konami, Micro Cabin en Compile) maakten nog MSX spellen...dus gingen al die gekke hollanders zelf maar spellen maken...echt een leuke tijd.

[opschepmodus]
Vooral omdat wij zelf als enige het ooit voor elkaar hebben gekregen ons laatste spel ook in Japan in de winkels te krijgen, of eigenlijk in de muur. (in Japan kon je spellen uit de muur trekken, zoals wij met kroketten doen)
[/opschepmodus]

toevoeging: url voor in winamp:
http://www.live365.com/pl...-1026492083488&lid=-1-nld

MSX-Radio 24-7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

btw Rudi, jij hebt uiteraard Xak II gespeeld, en nu vroeg ik me zo eens af, als je op een gegeven moment ergens in het bos (is flink aan het begin hoor) een boom in klimt achter een kereltje aan, dan kom je op een soort stelsel van platformen terecht. Daar vliegen dan allerlei irritante creatures rond, maar ik kan er niet langs komen...

tips? O-)

/edit
hmmz, volgens mij heb ik idd wel een beetje een overdreven vraag gesteld :P
ik probeer het zelf wel weer eens :Y)
/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61109 schreef op 03 augustus 2002 @ 01:18:
btw Rudi, jij hebt uiteraard Xak II gespeeld, en nu vroeg ik me zo eens af, als je op een gegeven moment ergens in het bos (is flink aan het begin hoor) een boom in klimt achter een kereltje aan, dan kom je op een soort stelsel van platformen terecht. Daar vliegen dan allerlei irritante creatures rond, maar ik kan er niet langs komen...

tips? O-)
Zo'n houten hangtrap was dat toch? met Harpijen geloof ik....wel heeeeeeeel lang geleden dat ik Xak 2..ermm...Rising of Redmoon heb gespeeld hoor, vond het ook de minste van de reeks trouwens. De muziek was een stuk minder dan 1 en 3 :{ (Xak 1 heeft de beste muziek van alle MSX spellen imho) alleen dat muziekje in het begin in het bos is echt steengoed, en dat hele rare gejengel in de bar is knap gemaakt. (je wilt ook niet weten hoe de replayer van Micro Cabin er uit zag...die heb ik eens helemaal nageplozen)

Maarruh...tips, nee zo niet eigenlijk...kan me niet herinneren dat daar een truukje voor nodig was eigenlijk. Je bent vlak hiervoor geloof ik een ventje met groen haar tegengekomen die was ingesloten door slijmpjes of niet? (die slijmpjes heersen trouwens, met hun grote bek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helemaal goed. Maarja het vervelende is dus dat als je bij zo'n harpy in de buurt komt, en wilt gaan slaan en ze raken je 1 keer, dat er gelijk weer gameover letters op je scherm staan te draaien :P

Maargoed, als er verder geen handigheidjes of door mij gemiste items zijn zal het dus wel aan mij liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46456

mijn top drie:
Kingsvalley
Roadfighter
Yie ar kung fu

decathlon mag er ook wel zijn trouwens, met zoals al die stomme sport spelletjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Die cursus japans stond in MSX magazine.. met die Wammes Witkop als hoofdredacteur :P
Mijn broertje kon toen ook Japans en dus ook die XAK, Ys en SD spelen... Ik ben er nooit aan begonnen.. Gedoe..
We hebben ook nog eens een kaart gemaakt van de Goonies, voor een wedstrijd van MSX mag. Kregen we een prijs voor.. hehe.. Spy vs. Spy op cassette.. duffe game btw.

Hoe heten die opvlogers van Zanac ook alweer.. Zeer vette vertical scrollers, met een manga sfeertje, met steden die door plant/machines overgroeid raken.... ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe heten die opvlogers van Zanac ook alweer.. Zeer vette vertical scrollers, met een manga sfeertje, met steden die door plant/machines overgroeid raken.... ?
Als ik me niet vergis was dat de Aleste-serie by Compile. Zat ook erg coole muziek bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Aleste _/-\o_ van complile.. met dat deuntje van compile.. is daar ook ringtone van.. would be cool :P

Ik ga maar eens de emu weer verherinstalleren..
Heb nu fmsx en rumsx.. Wat gebruiken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rumsx heb ik nooit lekker aan de praat kunnen krijgen :(
Ik ben een voorstander van fmsx(-dos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Ik heb net als GolbeZeromus ook altijd een C= 64 gehad, maar een paar jaar terug kreeg ik van een maat van mee een MSX. Hij moest er vanaf. Ik heb er toen een weekje me gespeeld ofzo, ik d8 dat River Raid er toen bijzat. Maar dat weet ik niet meer zeker. In ieder geval heb ik dat wel altijd op de Commodore gespeeld. Echt een super tof spel :)

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

rumsx draait hier wel aardig.
fmsx heb nog niet geprobeert sinds xp erop staat.. check ik wel als ik thuis ben. fmsx heeft ook SCC support he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-boesOne- schreef op 03 augustus 2002 @ 12:25:
rumsx draait hier wel aardig.
fmsx heb nog niet geprobeert sinds xp erop staat.. check ik wel als ik thuis ben. fmsx heeft ook SCC support he ?
Zeker wel! Anders zie jij mij geen Solid Snake spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Oogst schreef op 02 augustus 2002 @ 21:51:
En wij hebben onze MSX uiteraard nog steeds. Laat ik het zelfs nog erger zeggen: hij staat hier naast mijn pc achter mijn broer zijn synthesizer en nog helemaal aangesloten ook. Kwestie van twee stekkers erin, aanzetten, bandje erin en laden maar. :) Jaren niet gedaan trouwens, moet ik binnenkort weer eens proberen.
Laat ik het je nog sterker vertellen:
Mijn vader gebruikt de MSX2 nog steeds om de rekeningen voor een paar klanten op te maken :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Raimond schreef op 03 augustus 2002 @ 12:29:
[...]

Laat ik het je nog sterker vertellen:
Mijn vader gebruikt de MSX2 nog steeds om de rekeningen voor een paar klanten op te maken :+
Wat gebruikt ie ? Ease van philips :P

We hadden ook philips Music Module.. Ook een lollig ding..
Ik mis nog steeds die Arcade joysticks btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Het meeste heb ik gespeeld Herzog, SD Snatcher en Big Strategy. En 'Bomber', een super leuk spelleke wat 'n maat van me zelf had gefixt :D

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23950

Kijk, dat waren nog eens tijden, ben begonnen met een MSX 2 en ik moet zeggen dat het verslavingsgehalte daarvan erg hoog was. Toppers zoals Metal Gear en Vampire zijn er toch wel op geboren denk ik (was ook favoriet voor mij alleen crashte het spel :( )Die penguin _/-\o_ was het helemaal voor mij en idd, vooral zoals hij reageerde als je het level had uitgespeeld, was af en toe wel erg frustrerend als je weern wak in donderde, werd er behoorlijk 8)7 van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-boesOne- schreef op 03 augustus 2002 @ 12:03:
Aleste _/-\o_ van complile.. met dat deuntje van compile.. is daar ook ringtone van.. would be cool :P

Ik ga maar eens de emu weer verherinstalleren..
Heb nu fmsx en rumsx.. Wat gebruiken jullie ?
Die Ringtone kan ik wel maken denk ik...als ik ergens een proggy kan vinden die van MIDI een RTTTL string kan maken. Aleste 1, Aleste 2 en Aleste Gaiden (met een mannetje) waren zeer goede spellen ja...Aleste 2 is mijn favo shoot 'em up allertijden....die 'planten' was trouwens een alien virus genaamd DIA-51.

Ik gebruik zelf NL-MSX trouwens, die heeft de beste geluidsondersteuning imho.
Anoniem: 23950 schreef op 03 augustus 2002 @ 14:39:
Kijk, dat waren nog eens tijden, ben begonnen met een MSX 2 en ik moet zeggen dat het verslavingsgehalte daarvan erg hoog was. Toppers zoals Metal Gear en Vampire zijn er toch wel op geboren denk ik (was ook favoriet voor mij alleen crashte het spel :( )Die penguin _/-\o_ was het helemaal voor mij en idd, vooral zoals hij reageerde als je het level had uitgespeeld, was af en toe wel erg frustrerend als je weern wak in donderde, werd er behoorlijk 8)7 van
Die Penguin heet Pentaro en is jaren mascotte geweest van Konami....kwam je heel vaak tegen in andere spellen (zie Parodius). Konami heeft iets met penguins, en met paaseiland hoofden, die zitten zelfs weer in MGS2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:33

spaceboy

Op grote hoogte

King's Valley 1
Goonies
Green Beret
Spy vs Spy (wat vond ik DAT stoer) :)
Roadfighter
Hero
Atlethic Land
Bakery (ofzo, dat je van die broodjes moest bakken en beesten weg moest houden)
en nog meer... wat een mooie tijd was dat :'(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:33

spaceboy

Op grote hoogte

Raimond schreef op 03 augustus 2002 @ 12:29:
[...]
_/-\o_ je pa _/-\o_

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Anoniem: 2557 schreef op 03 augustus 2002 @ 18:22:
[...]
Ik gebruik zelf NL-MSX trouwens, die heeft de beste geluidsondersteuning imho.
Inderdaad ja :) Nog niet perfect, maar het wordt steeds beter.

NL-MSX is volgens mij ook de enige nu (sinds kort) met een redelijke Turbo R ondersteuning. Illusion City is in elk geval speelbaar (wat heb ik daar lang op moeten wachten....).

Hmmmm... msx-games... tja.. wat heb ik eigenlijk niet gespeeld??
Hmm.. ik zou eigenlijk de engelse versie van XAK1 moeten kopen (kopen ja, dis is nog maar pas vertaald), snap ik eindelijk het verhaal van XAK1 een beetje hehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 17:52
Afbeeldingslocatie: http://www.retrosite.de/emulator/msx/penguinb.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.retrosite.de/emulator/msx/athleticb.gif

:)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Anoniem: 2557 schreef op 03 augustus 2002 @ 18:22:
[...]
Die Penguin heet Pentaro en is jaren mascotte geweest van Konami....kwam je heel vaak tegen in andere spellen (zie Parodius). Konami heeft iets met penguins, en met paaseiland hoofden, die zitten zelfs weer in MGS2 :)
kwam toch ook zon paaseiland hoofd voor in konami boxing?

ff wat anders: heeft iemand ooit es jetset willy uitgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61533

MSX ??? C64 dat was pas een spelcomputer wonderboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Anoniem: 61533 schreef op 03 augustus 2002 @ 19:43:
MSX ??? C64 dat was pas een spelcomputer wonderboy
hihi die discussies (ruzies) zijn ook pure nostalgie. je had 2 partijen: MSX en c64

heb toch et id dat commodore et heb gewonnen met de komst van de amiga (1200?). dat was alsof je van nes naar snes ging.

maar altijd koppig de msx gehouden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

LOL :)

Ik zal het doorgeven (met PC's kan ie nl. helemaal niet omgaan 8)7 )

BTW Comic Bakery was de naam van dat spel waar je het over had; dat was ook een van de favorieten van onze familie; wij hebben namelijk een bakkerij :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 19-05 20:01

Solid Seal

3D Printer N00b

Aleste 2.... ik heb nu Super Aleste maar daar vindt ik niet zoveel aan...

Ik zoek die ene die begon met dat oranje harige meisje bij intro...

plaatje helemaal links onder..
http://images.google.com/...e&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heet dat niet Aleste Special ?

[ Voor 179% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Laatst online: 21-05 07:24
Voor solidseal: dat is Aleste 2.. 3 diskettes.

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MUSTIS schreef op 03 augustus 2002 @ 19:55:
[...]

hihi die discussies (ruzies) zijn ook pure nostalgie. je had 2 partijen: MSX en c64

heb toch et id dat commodore et heb gewonnen met de komst van de amiga (1200?). dat was alsof je van nes naar snes ging.

maar altijd koppig de msx gehouden :D
Na ja...MSX vs Amiga zeg maar....de C64 heb ik nooit gezien als iets waar je je tegen afzette...dat was ie niet waard ;) De MSX had altijd de aanhangers die zelf graag dingen wilden maken, MSX-Basic was de krachtigste basic ooit geschreven tenslotte, de ideale hobbycomputer. De Amige had de grafische power, een multitasking processor (68000) en natuurlijk de MOD muziek. Maar stiekum waren al die MSX demogroepjes best jaloers op de Amiga demo's...maar ja, je moest minimaal machinetaal kennen om er iets op te maken, en de shell was verschrikkelijk (imho). Die ruzie's hahaha, mooie tijd was dat....beetje zoals Nederland vs Duitsland met voetballen, het gaat nergens over, maar je ruziet uit traditie :)
Whizzy schreef op 04 augustus 2002 @ 00:11:
Voor solidseal: dat is Aleste 2.. 3 diskettes.
Twee diskettes toch? Of was het een demodisk en twee gamedisks...ik weet het meer zeker. Weet wel zeker dat de gekraakte versie hing als je hem uitspeelde...dus ik heb hem jaren later een keer geleend van een vriend die hem origineel had om de einddemo te zien :)

En Super Aleste ? De SNES versie bedoel je? Veel mensen noemen Aleste Gaiden (op de MSX) namelijk Super Aleste wat heel fout is...Gaiden betekent 'Het verhaal van' of 'de proloog van'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik hoor ook vaak Aleste Special zeggen hoe ze daar bij komen ????

[ Voor 185% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lars The 18Th schreef op 04 augustus 2002 @ 00:59:
[...]

Ik hoor ook vaak Aleste Special zeggen hoe ze daar bij komen ???? :?
Ze kunnen geen Japans lezen, en niemand heeft ze ooit verteld wat er staat :)
Pagina: 1 2 3 Laatste