Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 15:42:
Ik heb ergens gelezen dat men bezig is met de ( ontwikkeling van) MSX3. Alleen kan ik het niet meer vinden op google. Kan iemand bevestigen of dat waar is en eventueel ook wat details (link?) geven?

Dr. Ing. Prof. K. Nishii, een zeer aardige en briljante Japanse programmeur, die onder andere verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van het Tandy systeem en het MSX systeem had inderdaad het idee om een kleine, portable computer te maken die voor iedereen toegankelijk zou zijn, een nieuwe MSX zeg maar. Daarvoor is Nishii zelfs vorig jaar in april in Nederland geweest om met enkele voormalig actieve (of nog steeds actieve) MSX'ers te praten over zijn ideeën, waaronder bijvoorbeeld ondergetekende en de reeds eerder genoemde Wammes Witkop.
Dit idee zou in verschillende stappen uitgewerkt worden: Eerst de ontwikkeling van de MSX-Player, een nieuwe multi-platform en officiele MSX-Emulator, met de echte licenties van o.a. Yamaha. Hiermee zou je in principe op 1 chip een hele MSX computer kunnen branden. Deze chip zou vervolgens in bijvoorbeeld telefoons en PDA's gezet kunnen worden. Tweede stap was het opzetten van een server met wereldwijde dekking waar MSX spellen van te downloaden waren, pay-per-play zeg maar. Dus voor 1 euro kun je een spel downloaden en spelen. De derde en laatste stap zou zijn het ontwikkelen van een kleine, mobiele computer
in de geest van het MSX-systeem...dus: standaard, makkelijk toegankelijk, goedkoop.
Nu, ruim anderhalf jaar later zijn de meeste (ex)MSX'ers het nog steeds niet met elkaar eens hoe zo'n apparaat in elkaar zou moeten steken, is alleen de eerste stap (de MSX-Player) gedeeltelijk uitgevoerd en is de discussie compleet doodgebloed. Dus veel vertrouwen heb ik er niet in

Poltergeist schreef op 05 augustus 2002 @ 16:29:
[...]
He, welk spel was dat dan? Ik weet wel dat we (da's FCS en MSX Club Gouda) er ook nog mee bezig zijn geweest om onze spellen daar te verkopen. Da's alleen niet gelukt omdat de spellen te moeilijk zouden zijn (stelletje watjes

)
Maar m'n favoriete spel was F1 spirit van (jawel) Konami. Met SCC. Voor de rest speelde ik veel aleste 2, maar gebruikte het ding nog het meest om te proggen en muziek te schrijven (FAC soundtracker, later Moonblaster).
Dat was DASS, die heeft maanden in de Takeru gezeten. Dat had ASCII Corp geregeld. En Moonblaster heb ik heel wat jaartjes versleten...was er vanaf het begin bij wat dat betreft...de officiele originele Moonblaster disk staat nog muziek van me op zelfs.