Ik ben sinds kort op zoek naar een educatieve game, die ik "vroeger" op de basisschool mocht spelen.
Het doel van het spel, was om bloemen in te kopen voor de juiste prijs. Dit deed je door op tijd de biedknop in te drukken. Daarna moest je kiezen of je deze per vrachtauto, per boot of per vliegtuig wilde vervoeren. Gevolgd door een evaluatie van hoe je het deed.
Daarnaast nog een spelletje waarin je een boot een haven in moest "loodsen". Dit spel was (volgens mij) zwart wit, met simpele lijntjes waar je niet tegenaan mocht botsen.
Iemand enig idee hoe deze spelletjes heten? heb het over het jaar 1995-2000 ongeveer.
Misschien namen van (vracht)auto's/voertuigen om een google search te filteren? En een taal van het programma (vanwege basisschool lijkt me Nederlands een logische gok)?
[ Voor 90% gewijzigd door naitsoezn op 21-08-2013 19:33 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
had ik gemist sorry! had al gegoogled... heb wel "thuis in het milieu" gevonden. zal het daar ff proberenWiethoofd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:10:
Probeer het ook eens in [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5
Misschien namen van (vracht)auto's/voertuigen om een google search te filteren? En een taal van het programma (vanwege basisschool lijkt me Nederlands een logische gok)?
Het doel van het spel, was om bloemen in te kopen voor de juiste prijs. Dit deed je door op tijd de biedknop in te drukken (met een echte "veilingklok"). Daarna moest je kiezen of je deze per vrachtauto, per boot of per vliegtuig wilde vervoeren. Gevolgd door een evaluatie van hoe je het deed.
Daarnaast nog een spelletje waarin je een boot een haven in moest "loodsen". Dit spel was (volgens mij) zwart wit, met simpele lijntjes waar je niet tegenaan mocht botsen. was van bovenaf te zien. veel meer info heb ik er helaas niet over.
Iemand enig idee hoe deze spelletjes heten? heb het over het jaar 1995-2000 ongeveer. Vooral de eerste ben ik benieuwd naar!
Op FOK loopt er ook een topic over.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat spel met die bloemenveiling: Transport INzicht van A.W. Bruna. Werk in uitvoering ?Wom schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:49:
Ports of Call zou wel eens dat boot/haven spel kunnen zijn. Al was dat grafisch wel iets verder dan wat jij aangeeft.
Je bent exporteur van bloemen en planten.
Je krijgt over de fax bestellingen binnen van klanten in binnen- en buitenland.
Je koopt de bloemen en platen op de veiling. Je hebt concurrenten die ook bloemen en planten willen kopen.
Daarna sorteer je de verschillende soorten bloemen en planten op klant en plaats van bestemming.
Per klant verzend je de bestelling, waarbij je het juiste vervoermiddel moet kiezen.
De klanten faxen hun opmerkingen over hun bestelling.
Je moet proberen zoveel mogelijk winst te maken.
Dat havenspel moet inderdaad Ports of Call geweest zijn, ik herinner mij ook nog een versie met enkel wat lijntjes (EGA?).

[ Voor 54% gewijzigd door wilbert op 22-08-2013 07:34 ]
Leuk verslavend spelletje
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
[ Voor 35% gewijzigd door Standeman op 23-08-2013 15:25 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Hier heb ik "Werk in Uitvoering" vandaan! eindelijk gevonden. precies zoals ik me herinnerde haha.
Verder zit er bij: Mc Power (aardgas boren/kopen), De Zuivelfabriek en Rotterdam een Wereldhaven.
En het spel wat ik zocht was niet "Call of Ports", maar "Rotterdam een Wereldhaven"
Rotterdam een Wereldhaven
Transport Inzicht
• Het was een DOS-game
• Het was in full color en in beleving heel kleurrijk
• Engelstalig (een Tsjechische logé nam het voor ons mee)
• Je moest af en toe vragen beantwoorden. volgens mij was het thema iets met archeologie
• Het was qua opzet vergelijkbaar met SuperMario etc. De liep rond met je figuurtje. Rondlopende diertjes, erop springen, etc.
• Het eerste level begon in de tijd van de dinosaurussen / oerwoud. Volgens mij kwam je gaandeweg in steeds moderner tijden terecht, er zat ook een level in Egypte in met slangen.
• De naam ben ik kwijt, ik meen dat er iets met 'gadget' in de naam zat
Redelijk wat hints maar wel vage allemaal. Ben benieuwd
[ Voor 12% gewijzigd door Carpento op 26-08-2013 20:50 ]
Klinkt als Motorcross Madness (2).KruidenTuin schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:02:
Ja ik ga het ook maar is proberen. Ik zoek een motorcross spel, 3D, ik speelde hem al erg jong, vanaf een jaar of 4 ofzo (kon er niet veel van), dus spel moet rond 1998 uitgekomen zijn. Ik weet dat je wedstrijden kon doen enzo, maar dat deed ik nooit, ik ging altijd gewoon racen, en ik had ook een "trucje" (hoe ik het toen noemde) gevonden, er was namelijk ook een hele hoge berg, met een aanloop kwam je erop, en als je doorreed werd je er dus vanaf geschoten, dat vond ik dus geweldig. Verder weet ik niet veel meer.
Oh mijn god dat is hem! Bedankt, nu hopen dat ik hem ergens kan vinden.
Fable? Zwaarden, bogen en magic. En flink grote portals tussen de gebieden in.ravw schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:26:
Ik ben nog steeds op zoek naar een game uit 2005 denk ik
kan zelf langer zijn
het is een action game ( hack and slash ) en hij kwam toen uit op de pc en xbox dat weet ik toen wel het moet een van de eerste titels zijn van de xbox die naar de pc
ik weet wel dat het spel 3 cd had en dat er ook een demo van was toen der tijd
heb die demo vaak zitten spelen maar toen een beetje uit het oog verloren dat spel
weet allen nog dat je via grote portals naar de volgende level ging en dat waren ook save points
Het gaat om een RTS game, maar ik weet er nog bar weinig van. Ik kan me nog 1 unit herinneren, dit was een allien welke zijn oogbal/hersennen weg kon schieten. Het lijf van dit beest bestond uit 2 grote poten met daartussen 1 slurf. De slurf werd verlengd tot het stuk na de poten. Uit het bovenste deel van de sluf (achter de poten) zat dan dat ook het oogbal wat kon worden weggeschoten. Het was als het ware een katapult op dikke poten.
Ik hoop dat het ergens op slaat en dat iemand mij kan helpen met het vinden van deze game
Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |
[ Voor 59% gewijzigd door Flex0r op 31-08-2013 18:58 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Helaas niet, iemand anders suggesties?
Wat aanvullende info: het spel speelde zich af in een gevecht tussen het menselijke ras en een buitenaards ras, vandaar ook de bovenstaande beschrijving
Ik heb mijn beste Paint skills gebruikt om de betreffende unit te illustreren:

[ Voor 15% gewijzigd door Jevon op 01-09-2013 21:51 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]
Althans, aliens vs mensen klopt dan nog wel, maar een dergelijk monster herinner ik mij niet.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Heb je deze lijst al doorgekeken?Jevon schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:32:
Ook ik ben al een tijdje opzoek naar een game die ik vroeger heb gespeeld. Was volgens mij afkomstig van 1 van de vele Twilight CD-Roms.
Het gaat om een RTS game, maar ik weet er nog bar weinig van. Ik kan me nog 1 unit herinneren, dit was een allien welke zijn oogbal/hersennen weg kon schieten. Het lijf van dit beest bestond uit 2 grote poten met daartussen 1 slurf. De slurf werd verlengd tot het stuk na de poten. Uit het bovenste deel van de sluf (achter de poten) zat dan dat ook het oogbal wat kon worden weggeschoten. Het was als het ware een katapult op dikke poten.
Ik hoop dat het ergens op slaat en dat iemand mij kan helpen met het vinden van deze game.
Starcraft
KKnD
conquest earth
En anders die lijst hierboven
[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 02-09-2013 20:52 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Iemand?
[ Voor 70% gewijzigd door MaximusTG op 02-09-2013 21:03 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Dark Colony misschien?Jevon schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:44:
[...]
Wat aanvullende info: het spel speelde zich af in een gevecht tussen het menselijke ras en een buitenaards ras, vandaar ook de bovenstaande beschrijving.
[afbeelding]
Dat was mensen vs. martians.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Dat zou hem wel is kunnen zijn! Ik ga hem even proberen te downloaden, ik bedoel ergens aanschaffen.EvaluationCopy schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:33:
[...]
Dark Colony misschien?
Dat was mensen vs. martians.
Bedankt in iedergeval
Anoniem: 399826
ik denk dat je misschien jeff waynes war of the worlds strategy game uit 1999 bedoeld. De tekening die je maakt lijkt veel op (als ik t goed heb) the digging machine van de martians (deze maakte verdediging wapens en hekken etc).Jevon schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:44:
[...]
Wat aanvullende info: het spel speelde zich af in een gevecht tussen het menselijke ras en een buitenaards ras, vandaar ook de bovenstaande beschrijving.
[afbeelding]
hier zijn wel wat screenshots te vinden: http://www.ign.com/images.../4fa6c96ccdc388ed13e3eaa2
Ik ben opzoek naar een kinderspel uit de jaren 90. Echt veel kan ik me er niet van herinneren, maar ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk info te geven. Het spel is volledig 2D en werkt als een 'point and click' game. Je kan het zicht draaien door op de rechter of linker kant van het scherm te klikken. En als je dan op het pad klikt loop je een stukje vooruit waardoor je weer op nieuwe dingen kan klikken. Het speelt zich af in een soort park met bossen en een meertje. Een van de personages waarmee je kan praten leeft in een boomstam met een deurtje erin. De hele stijl van de game is getekend en dus ook kindvriendelijk.
Succes en alvast bedankt!
Steve
Als het echt puur 2D was klinkt het als Goblins. Je had er ook deel 2 en 3 van. Daarvan kan ik mij herinneren dat er een mannetje in een boom leefde.StevePopping schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 02:35:
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een kinderspel uit de jaren 90. Echt veel kan ik me er niet van herinneren, maar ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk info te geven. Het spel is volledig 2D en werkt als een 'point and click' game. Je kan het zicht draaien door op de rechter of linker kant van het scherm te klikken. En als je dan op het pad klikt loop je een stukje vooruit waardoor je weer op nieuwe dingen kan klikken. Het speelt zich af in een soort park met bossen en een meertje. Een van de personages waarmee je kan praten leeft in een boomstam met een deurtje erin. De hele stijl van de game is getekend en dus ook kindvriendelijk.
Succes en alvast bedankt!
Steve

Aan de andere kant had je daar geen "zicht draaien", zoals jij het omschrijft. Dat kwam bij spellen die 3D imiteerde, zoals bijvoorbeeld "Riven" of de opvolger "Myst".

Zowel Riven als Myst wil ik dan echter weer niet kindvriendelijk noemen en ik heb ze veel te weinig gespeeld om te weten of er iemand in een boom voorkwam.
Met echt point 'n click games kan het geen kwaad om de collectie van uitgever/producent Sierra eens door te bladeren. Zij waren (met Lucasart) de heer en meesters van dat genre in de jaren '90.
Legend of Kyrandia wellicht?
[ Voor 34% gewijzigd door psychoclown op 12-09-2013 10:54 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ooohhh!!! Die tweede heb ik nog gespeeld haha! Maar beide games zijn helaas niet de gene waar ik naar opzoek benKhaine schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:54:toon volledige bericht
[...]
Als het echt puur 2D was klinkt het als Goblins. Je had er ook deel 2 en 3 van. Daarvan kan ik mij herinneren dat er een mannetje in een boom leefde.
[afbeelding]
Aan de andere kant had je daar geen "zicht draaien", zoals jij het omschrijft. Dat kwam bij spellen die 3D imiteerde, zoals bijvoorbeeld "Riven" of de opvolger "Myst".
[afbeelding]
Zowel Riven als Myst wil ik dan echter weer niet kindvriendelijk noemen en ik heb ze veel te weinig gespeeld om te weten of er iemand in een boom voorkwam.
Met echt point 'n click games kan het geen kwaad om de collectie van uitgever/producent Sierra eens door te bladeren. Zij waren (met Lucasart) de heer en meesters van dat genre in de jaren '90.
Oh helaas.StevePopping schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:33:
[...]
Ooohhh!!! Die tweede heb ik nog gespeeld haha! Maar beide games zijn helaas niet de gene waar ik naar opzoek benIk weet niet of ik dat erbij heb vermeld maar het spel is Nederlands/Belgisch gesproken.
De enige 2 point 'n click spellen in het nederlands die ik ken zijn B7 (speelde zich af in de ruimte) en Inspecteur Banaan, waarbij je een detective in amsterdam bent. Geen idee of daar een man in een boom in zit, maar het lijkt mij niet.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Je had een eigen robot waarmee je op avontuur kon gaan, en battles kon doen. De robot waar het allemaal om draaide was geel van kleur en zijn standaard wapens waren twee pistolen, verwerkt in zijn handen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Edit: Ik heb het al gevonden, het is Medabots
[ Voor 6% gewijzigd door KleineJoop op 12-09-2013 19:23 ]
Ik zoek een spel van ongeveer 15 jaar geleden. Het was een Space game en had lijkt HEEL erg op Raptor en Demonstar, maar beide is het eigenlijk niet.
- Het was een multiplayer spel
- Er was een Blauw schip die volgens mij als special move een grote blauwe straal had.
- Een roze schip die als die meerdere upgrades had gepakt een soort van menselijke ribben schoot in roze lazer style.
- Alle schepen hadden upgrades in wapens en er was elke keer een helicoptertje, waar dan de ene keer een "E" en de andere keer een "P" uit kwam, dacht ik. E voor energy (levens dacht ik) en P voor een Upgrade.
Ik hoop dat iemand mij de naam van dit spel kan vertellen, want ik ben er echt al 2 jaar naar opzoek.
Volgens mij stond het of op een twilight games CD, of een 50 games CD van een bepaalde uitgever.
Alvast bedankt!
YouTube: Raiden 2 - Stage 6
Leuk om terug te zien trouwens. Daar heb ik wat frankeskes aan vergooid als klein kotertje op de Franse camping.
[ Voor 37% gewijzigd door EvaluationCopy op 20-09-2013 10:01 ]
Ook was mijne een multiplayer spel en iets van 5 verschillende schepen en allemaal hun eigen kleuren en specials
[ Voor 20% gewijzigd door jiraxi op 20-09-2013 10:04 ]
Wikipedia: Category:Scrolling shooters
Volgens mij zag het blauwe schip er ongeveer zo uit:

[ Voor 93% gewijzigd door jiraxi op 20-09-2013 11:22 ]
Taru tossing moet een olympische sport worden
Taru tossing moet een olympische sport worden
Ik bedoel X-Com, maar ik denk dat dat meer van de twilight CD's was en niet van dit spel.
[ Voor 19% gewijzigd door jiraxi op 20-09-2013 13:35 ]
Jij weet ook egt de naam niet meer?
[ Voor 12% gewijzigd door jiraxi op 20-09-2013 14:14 ]
Darius Gaiden?
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Is deze nog ergens legaal te krijgen toevallig ?
En volgens mij was die voor windows 95, zou dit werken onder windows 7 ?
Nope, die had ik idd al gecheked op de wiki pagina, maar helaas
Anoniem: 541309
- de ene ging over een haas die op kamp ging? het draaide om een kampvuur en de haas moest opdrachten doen zoals het spel memory door op afdekzeilen van kano's te klikken.. bewegen door het spel deed je door aan de rand van het beeld op een pijl op een weg te klikken
- het andere spel zat ongeveer hetzelfde inelkaar en je moest ook opdrachten doen met een autotje dat ogen had (soort 'cars' idee), je ging ook door het spel heen door op pijlen op wegen te klikken aan de rand van het beeld.
klinkt heel lame allemaal maar dit is allemaal zo'n 10 jaar geleden.. zou enorm tof zijn als iemand nog een naam zou weten
Het waren trouwens allebei echt kinderspellen, was toen een jaar of 8 denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 541309 op 22-09-2013 03:21 ]
Volgens mij is het Final Fantasy, maar ik en een vriend komen er niet op. Wie weet 't?
[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 22-09-2013 15:37 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Nee het is hem ook niet, lijkt er wel weer erg veel op!Basszje schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:44:
Dat van de side-scroll shooter zou ook Tyrian kunnen zijn, alhoewel denk ik het niet door het roze.
Bedankt voor je antwoord!
Is het tweede niet Putt-Putt? Tenminste zo klinkt het, de eerste zou ik niet weten.Anoniem: 541309 schreef op zondag 22 september 2013 @ 03:19:
Haha ik denk opeens terug aan 2 games die ik vroeger op de pc speelde, denk tussen 2002 en 2004.. ik kan me opzich nog goed herinneren hoe die games eruitzagen maar ik zou bij god de naam niet weten..
- de ene ging over een haas die op kamp ging? het draaide om een kampvuur en de haas moest opdrachten doen zoals het spel memory door op afdekzeilen van kano's te klikken.. bewegen door het spel deed je door aan de rand van het beeld op een pijl op een weg te klikken
- het andere spel zat ongeveer hetzelfde inelkaar en je moest ook opdrachten doen met een autotje dat ogen had (soort 'cars' idee), je ging ook door het spel heen door op pijlen op wegen te klikken aan de rand van het beeld.
klinkt heel lame allemaal maar dit is allemaal zo'n 10 jaar geleden.. zou enorm tof zijn als iemand nog een naam zou weten
Het waren trouwens allebei echt kinderspellen, was toen een jaar of 8 denk ik.
PSN: Alvanosa
Jammer, die had ik in mn hoofd, helaasjiraxi schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:07:
[...]
Nee het is hem ook niet, lijkt er wel weer erg veel op!
Bedankt voor je antwoord!
Anoniem: 399826
lijkt mij van Zelda: links awakening of de eerste Zelda game in het menu oid ?apNia schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:37:
Ik zat net te jengelen op m'n synthesizer met de arpegiator en kwam op dit melodietje, wat leuk klinkt, maar erg bekend: http://www6.zippyshare.com/v/40365284/file.html
Volgens mij is het Final Fantasy, maar ik en een vriend komen er niet op. Wie weet 't?
YouTube: Name game ?
Hmm, kom er net achter dat bovenstaande link makkelijker was voor enkel een geluidsfragment dan er een video van te moeten maken. Maar ach, YT heeft niet zo veel reclame
[ Voor 47% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-10-2013 21:02 ]
Mijn eerste associatie is iets van Ghosts'n goblins voor een van de 8-bit consoles of misschien handheld; GBC?
Edit: kutgeintje, is geen spel, is nummer "Little Mac" van Mike Larry Draw, album gambit 8
[ Voor 20% gewijzigd door MaximusTG op 16-10-2013 21:19 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Late reactie, maar het was inderdaad snake's revengeFlozem schreef op zondag 07 juli 2013 @ 08:38:
[...]
Stiekem toch Metal Gear, of MG: Snake's Revenge. Die laatste speelde zich grotendeels inde jungle / een basis af en had van die zoeklichten die je moest ontwijken.
Mission impossible lijkt het me niet (vond ik een irritant moeilijke game). Heb nog een gameboy spelletje gespeeld wat aan je omschrijving voldoet, maar kan de naam zo snel niet voor de geest halen. Bij dat spel moest je steeds wisselen tussen een man met zware wapens en een vrouw die kon springen en sneller liep.
Edit: dat was 'fortified zone'
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Nou nou, ik was serieus hoor.MaximusTG schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:12:
Is dit een soort quizopgave of zo? Of zoek je zelf echt de titel?
Mijn eerste associatie is iets van Ghosts'n goblins voor een van de 8-bit consoles of misschien handheld; GBC?
Edit: kutgeintje, is geen spel, is nummer "Little Mac" van Mike Larry Draw, album gambit 8
Dacht dat het van een spel was (zo klonk het) en wou graag de naam weten.
Maar bedankt.
Zelda(de SNES of N64 versie denk ik)apNia schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:37:
Ik zat net te jengelen op m'n synthesizer met de arpegiator en kwam op dit melodietje, wat leuk klinkt, maar erg bekend: http://www6.zippyshare.com/v/40365284/file.html
[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 17-10-2013 16:01 ]
Heeft het wel iets van weg idd, de SNES versie. Maar het zijn ook maar 4? noten, dus het zal best meer raakvlakken kunnen hebben
Anoniem: 548738
De beschrijving die ik geef is misschien nogal vaag, maar ik wou toch eens proberen of iemand op dit forum zich zo'n soort spel herinnert.
Het spel is eerder bedoeld voor kinderen.
Ik denk dat het met hamsters was, maar het kunnen ook konijnen of een ander soort klein huisdier geweest zijn.
Het speelde zich af in een stad, een soort 'dierenwereld', waarin alle dieren jobs hadden en werkten.
Zo kon je in het spel bijvoorbeeld aan de lopende band in een fabriek gaan werken, je kon in de haven gaan en duiken in de zee en op allerlei dingen onder water klikken, je kon een huis bouwen...
Je kon in de stad overal op klikken en dan gebeurde er iets, bijvoorbeeld in het ziekenhuis ging je door schuifdeuren en kon je op een zwangere hamster klikken en die ging dan in een kamertje samen met haar man en je zag haar schaduw door een verduisterd venster en je zag hoe ze beviel van een baby, of in de supermarkt kon je rondlopen en op de producten klikken. Je kon ook in scholen, een werkplaats van een timmerman...
Typisch voor het spel was ook dat er allerlei geluiden bij waren, als je een huis bouwde en je klikte bvb op slopen, dan was er een grappig geluidje. Je hoorde ook de hamsters praten als ze iets deden.
Help me alsjeblieft dit spel vinden, want ik zoek het al superlang.
Levenslange dank voor degene die het weet
Ik heb inmiddels meer dan 3 uur besteed aan het doorpluizen van 'old pc games' en whatever lijsten, maar nog steeds niks gevonden. Ohja, twee andere forums wisten er geen raad mee.
Dit spel is waarschijnlijk afkomstig rond eind-90's, zo niet dan komt het uit maximaal 2004 gok ik.
Het was dus een race-game, maar i.p.v. normale auto's bestuurde je een soort vliegtuigen. Ze waren niet zo futuristisch als die van de F-Zero reeks, maar qua looks kwamen ze wel in de buurt. Je was helemaal vrij om te bewegen zoals jij wilde, dus niet zoals in (nogmaals) F-Zero - waarbij je eigenlijk wel vliegt - maar je niet hoger of lager bij de grond kan gaan.
Hieronder een paar concrete dingen die ik nog herinner:
- Je kon kiezen uit een aantal 'ships'
- Eentje ervan had een groen/gele paintjob
- Een andere had een soort van ufo-look, maar niet té
- Één van de levels was een soort van canyon, met een paar bovengrondse tunnels erin verwerkt
- De gameplay was behoorlijk fast-paced (denk ik, ik was tenslotte maar een jaar of 10)
- Voor zover ik mij herinner was er geen sprake van powerups/pickups
- Een spel dat er qua 'feel' behoorlijk op lijkt is
AeroGauge voor de N64
- Platform is PC (of héél misschien wel N64)
Degene die mij helpt mijn pareltje te vinden ben ik voor eeuwig dankbaar, misschien geef ik je zelfs wel een kleine donatie. Zó wanhopig ben ik inmiddels.
EDIT:
Oh, en ik weet bÃjna zeker dat een van de schepen in het spel dat ik zoek min of meer identiek is aan deze. (komt uit F-Zero, maar in geen van de F-Zero games kun je echt vliegen, dus helaas)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis de Vries op 18-10-2013 10:32 ]
Neen, nogmaals, je kon écht vliegen. Niet 'hoveren' zoals bij Wipeout, F-Zero, etc.MaximusTG schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:39:
Zoek je niet Wipeout?
Hmm das een lastige ik heb zo nog niets kunnen vinden.
Wellicht staat hier iets tussen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Life_simulation_games
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_artificial_pet_games
[ Voor 20% gewijzigd door Flex0r op 18-10-2013 11:10 ]
New York Race misschien?
Wat is het doel van het spel (of doelgroep?) als ik je beschijving zo lees lijkt het me eerder in de trend van een Dr. Panda spel (waar de appstore/playstore nu mee overspoeld wordt). Doelgroep peuters/kleuters
Damn, volgens mij weet ik welk spel je bedoeld, naam komt me echter niet meer te binnen.
[ Voor 71% gewijzigd door Magic op 18-10-2013 11:21 ]
Gameplay lijkt er verdomd veel op, helaas zijn die voertuigen anders en waren de graphics van mijne iets minder.
:\
Jaaaaa je bent mijn held! Duizend maal hulde man, echt.
Hoe heb je hem zo snel gevonden als ik vragen mag?
Ik heb volgens mij inmiddels honderden combinaties geprobeerd bij google en willekeurige gaming sites :\
Stomme ik.
Heb je Steam? Ik heb dacht ik nog een (digitale) giftcard liggen voor Super Monday Night Combat, en ik heb nog heel wat trading cards waar ik niks mee doe. (voor het geval je daar net als 80% van de steam community op geilt)
[ Voor 4% gewijzigd door Dennis de Vries op 18-10-2013 12:06 ]
En shooters speel ik nauwelijks meer, maar bedankt voor het aanbod.
Allang blij dat er weer een "mysterie" is opgelost, kan vrij frustrerend zijn af en toe al zeg ik het zelf.
Bedankt, ik zal daar eens tussen kijken.Flex0r schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:09:
[...]
Hmm das een lastige ik heb zo nog niets kunnen vinden.
Wellicht staat hier iets tussen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Life_simulation_games
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_artificial_pet_games
Maar ik denk niet dat ik het zal vinden, het is echt een heel onbekend spel, ik ken niemand die het ook heeft gespeeld of zo.
Het had ook niet echt een doel, het was gewoon interactief en je kan kiezen waar je eens naartoe wou.
Het was ook niet zo dat je zelf een hamster was in het spel, je hing zo een beetje in de lucht (maar niet vogelperspectief) en je kon de inwoners dingen laten doen.
Maar alvast bedankt
[...]
Wat is het doel van het spel (of doelgroep?) als ik je beschijving zo lees lijkt het me eerder in de trend van een Dr. Panda spel (waar de appstore/playstore nu mee overspoeld wordt). Doelgroep peuters/kleuters
Haha, het was niet echt die doelgroep denk ik want je hoorde zo bvb die hamster die aan het bevallen was kreunen en dan floepte er plots een kind uit (was wel verborgen, je zag het niet echt gebeuren, was zo in schaduwen
Het lijkt waarschijnlijk wel een heel raar spel nu, haha.
Het spel heeft niet echt een doel, je kon gewoon voortdurend op alles klikken en naar een bepaald deel van de stad gaan, zoals je zelf wou.
Het was ook niet echt educationeel of zo.
Zo enerverend dat je het letterlijk voor je ogen ziet en niet op de naam kan komen

Creatures? Deel 1 t/m 8 kan allemaal.Anoniem: 548738 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:25:
[quote]Magic schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:18:
[...]
Haha, het was niet echt die doelgroep denk ik want je hoorde zo bvb die hamster die aan het bevallen was kreunen en dan floepte er plots een kind uit (was wel verborgen, je zag het niet echt gebeuren, was zo in schaduwen) maar toch niet voor kleuters bedoeld, eerder 7 - 12 jaar of zo.
Het lijkt waarschijnlijk wel een heel raar spel nu, haha.
Het spel heeft niet echt een doel, je kon gewoon voortdurend op alles klikken en naar een bepaald deel van de stad gaan, zoals je zelf wou.
Het was ook niet echt educationeel of zo.
Zo enerverend dat je het letterlijk voor je ogen ziet en niet op de naam kan komen
2d 3d? Hoe was de interface? Dit soort details helpt veel vooral als je nog wt technische dingen kan herinneren.
[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 19-10-2013 14:33 ]
Het is een racinggame met 3d graphics waarbij de auto's ook wapens (kunnen) hebben. De graphics waren prima voor die tijd. Vergelijkbaar met de eerste FlatOut.
Binnen het spel zijn er zowel races als "destruction derby" achtige events, bij die laatste is het simpelweg de bedoeling om als laatste te overleven.
Split Second en Fireburst zijn het iig niet (die ben ik al tegengekomen op mijn zoektocht
Wie weet hoe dit spel heet?
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Crashday?BSTNjitRam schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:59:
Ik zoek de naam van een PC-game uit +-2000-2006
Het is een racinggame met 3d graphics waarbij de auto's ook wapens (kunnen) hebben. De graphics waren prima voor die tijd. Vergelijkbaar met de eerste FlatOut.
Binnen het spel zijn er zowel races als "destruction derby" achtige events, bij die laatste is het simpelweg de bedoeling om als laatste te overleven.
Split Second en Fireburst zijn het iig niet (die ben ik al tegengekomen op mijn zoektocht)
Ik heb ooit een demo van die game gespeeld en het voldoet wel aardig aan je omschrijving.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Het is niet Creatures, het is niet zo goed uitgewerkt als dat spel. Zeker qua graphics is het eerder nog wat gepixeleerd (de randen van de hamsters als je dichtbij kijkt bedoel ik)Postius schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:32:
[...]
Creatures? Deel 1 t/m 8 kan allemaal.
2d 3d? Hoe was de interface? Dit soort details helpt veel vooral als je nog wt technische dingen kan herinneren.
Het spel dat ik zoek is ook eerder 2d.
Ik weet ook niet zo heel veel van technische dingen dus ik leg het waarschijnlijk wat raar uit.
(dus het spijt me, maar ik weet niet zo goed wat je met interface bedoelt.)
Waar ik ook aan denk, waarschijnlijk is het spel enkel compatibel tot en met Windows xp, ik weet niet of dat helpt...
Ik heb net op internet gezocht en wat voorbeelden van de graphics gevonden (niet van het spel dat ik zoek voor alle duidelijkheid)
http://www.kickstarter.com/projects/roam/roam/posts/397452
als je op deze pagina wat scrolt zie je wat ik bedoel qua stijl
nog een voorbeeld:
http://www.pixeljoint.com/pixelart/50460.htm
dus eerder pixels, maar zeker niet zo veel dat je bijvoorbeeld niet meer duidelijk hun ogen of poten zag.
Ik ben echt zo blij dat jullie me helpen, eventjes vermelden
Dat is emAdmiralSnipe schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:26:
[...]
Crashday?
Ik heb ooit een demo van die game gespeeld en het voldoet wel aardig aan je omschrijving.
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Nummer 1: moet je met een poppetje domino stenen plaatsen en zo een kettingreactie ontketenen
Nummer 2: moet je als het goed is je picknick redden van de mieren.
Zijn allebei spellen die ik vroeger onder dos gespeeld heb meer kan ik er echt niet van herinneren
And I'm the only one and I walk alone.
Nummer 1 is volgens mij idd Pushover (zoals PromoX al aangaf), maar nummer 2 kan volgens mij ook "Battle Bugs" zijn.RenaldoN schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:55:
Ik ben op zoek naar 2 spellen.
Nummer 1: moet je met een poppetje domino stenen plaatsen en zo een kettingreactie ontketenen
Nummer 2: moet je als het goed is je picknick redden van de mieren.
Zijn allebei spellen die ik vroeger onder dos gespeeld heb meer kan ik er echt niet van herinneren
nvm, niet goed gelezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Khaine op 20-10-2013 13:17 ]
Een beetje een vage beschrijving maar ik hoop dat iemand het herkent.
Anoniem: 2557
Hamsterland (1 of 2) ?Anoniem: 548738 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:18:
Het speelde zich af in een stad, een soort 'dierenwereld', waarin alle dieren jobs hadden en werkten.
Zo kon je in het spel bijvoorbeeld aan de lopende band in een fabriek gaan werken, je kon in de haven gaan en duiken in de zee en op allerlei dingen onder water klikken, je kon een huis bouwen...
Je kon in de stad overal op klikken en dan gebeurde er iets, bijvoorbeeld in het ziekenhuis ging je door schuifdeuren en kon je op een zwangere hamster klikken en die ging dan in een kamertje samen met haar man en je zag haar schaduw door een verduisterd venster en je zag hoe ze beviel van een baby, of in de supermarkt kon je rondlopen en op de producten klikken. Je kon ook in scholen, een werkplaats van een timmerman...

Sim Ant?Hydrosine schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:54:
Ik zoek een game waarin je 2d de grond ziet, en een mieren kolonie moet onderhouden met onder andere een antqueen. Boven de grond moet je resources halen maar daar lopen ook vijanden rond zoals spinnen.
Een beetje een vage beschrijving maar ik hoop dat iemand het herkent.
Carmageddon?BSTNjitRam schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:59:
Ik zoek de naam van een PC-game uit +-2000-2006
Split Second en Fireburst zijn het iig niet (die ben ik al tegengekomen op mijn zoektocht)
[ Voor 43% gewijzigd door Flozem op 26-10-2013 16:36 ]