Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
Ik zoek de naam van een spel dat destijds voor de atari ST was, namelijk iets met ballonnen/ballen oppompen in kasteelgangen en dan daarmee door gangen bewegen.

EDIT: al gevonden Airball, ben 'm nu aan het spelen, is gratis op Android (Nexus 7).

Google Play: Airball

[ Voor 37% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 21-01-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

JAAAA dat was hem!!!! _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://download.gamespotcdn.net/d4/user_images/1681/legoloco6_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.searchamateur.com/pictures/pc-lego-loco-computer-game-1.jpg

So much thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Beste allemaal,

Ik zoek een pc game die ik heb gespeeld ergens tussen 1997 en 2003 denk ik. Kan zijn dat de game toen al 10 jaar oud was trouwens.
Je zat half ingegraven midden op een klein eiland. Je kon niet bewegen alleen draaien en omhoog en omlaag kijken.
Het speelde zich af in een (volgens mij, alternatieve) WOII-setting.
Je had 3 of 4 wapens:
1 - een geweer voor als er landingsvaartuigen aan land kwamen en de vijanden daaruit op het strand liepen.
2 - Een AA-gun om vliegtuigen uit de lucht te schieten, in mijn herrinering zag de crosshair daarvan er ongeveer zo uit, dit is wel een uniek detail dat ik me herinner https://www.dropbox.com/s...7lhu/crosshair%20game.bmp
3 - Een kanon voor de schepen. Hier kon je volgens mij mee inzoomen om heel gericht de geschudskoepels van de schepen te raken. Of je kon eerst schieten en dan met mss een verrekijker checken of je die koepels geraakt had.
4 - Volgens mij kwamen in latere levels ook tanks uit de landingsvaartuigen waar je een bazooka voor had (hier ben ik niet helemaal zeker van)

Nog over de setting:
Alle vliegtuigen enzo waren volgens mij authentiek, toen wist ik dat niet (was vrij jong), maar ik weet vrij zeker dat er bijvoorbeeld stuka's inzaten, die hoorde je dan aankomen (sirene) en kwamen van boven, en die w-vorm is ook vrij uniek. Ook zat er een missie in waarbij je de bismark moest zinken.

Na de missie kreeg je steeds te zien dat je een stuk van een eiland (niet dat waar je op speelde, veel groter) had terugveroverd op wat, volgens mij dus de duitsers zijn. Dit stuk eiland kleurde dan van fel rood naar geel. Boven dat eiland lag nog een stuk rode kust volgens mij, ik vermoed dat dat de laatste missie was.

Iemand in dit topic was al op zoek geweest naar een game waarvan de beschrijving hier op leek, dit bleek beach head 2000 te zijn, maar hier ben ik dus niet naar op zoek, het is iets anders. Als ik die screenshots van beach head 2000 zo bekijk is de game die ik zoek in vergelijking een stuk minder vol en hectisch. Ook waren de graphics een stuk minder.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, bvd

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
I386DX schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:25:
Ik ben al een tijd op zoek naar een spelletje; voor zover ik mij herinner was dit een browsergame (flash oid), maar het kan zeker ook spel zijn met eigen executable. Periode schat ik rond 2009/2010

Het was een soort puzzle/physics game.
Je bestuurde een mannetje in third person view (kan ook first person geweest zijn, maar denk het niet). Je moest om door te levels heen te raken puzzels oplossen door met een lasergun (oid) rotsen te bewerken (je kon dus rotsen/steen/stukken bouw doorsnijden, de losse blokken kon je dan gebruiken om bv hogerop te geraken). Ik dacht dat er ook een soort touw inzat waarmee je je naar de rotsen toe kon trekken.
De sfeer was vrij donker/grijs.

Nog niet zo heel lang geleden, maar toch zo vaag :/
Iemand een idee waarover ik het heb?
Waarschijnlijk zelf al gevonden na al die tijd, maar het spel is goed genoeg om nog even te noemen voor de rest die hier meeleest :)

Tiny & Big

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEyes
  • Laatst online: 28-08-2023
Ik ben op zoek naar een platform spel voor de PC, ik weet er alleen niet heel veel meer van. Ik speelde het rond '97.

Je bestuurde een groen karakter, iets wat leek op een misvormde sprinkhaan. Hij heette volgens mij iets in de trant van 'Bug'. Je moest springen om iets te verzamelen en daarbij kon je vijanden platstampen.

De naam had ook iets met 'Bug' erin.

[ Voor 3% gewijzigd door MrEyes op 01-02-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
A Bugs Life? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 12:03
Xereon schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:27:
[...]

JAAAA dat was hem!!!! _/-\o_ _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]

So much thanks!
Ziet er eerlijk gezegd nog best stoer uit voor deze tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:01
MrEyes schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:53:
Ik ben op zoek naar een platform spel voor de PC, ik weet er alleen niet heel veel meer van. Ik speelde het rond '97.

Je bestuurde een groen karakter, iets wat leek op een misvormde sprinkhaan. Hij heette volgens mij iets in de trant van 'Bug'. Je moest springen om iets te verzamelen en daarbij kon je vijanden platstampen.

De naam had ook iets met 'Bug' erin.
Waar ik aan moest denken was Superfrog, maar dat is niet echt iets met Bug.

Wikipedia: Superfrog

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEyes
  • Laatst online: 28-08-2023
Wylana schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:12:
[...]

Waar ik aan moest denken was Superfrog, maar dat is niet echt iets met Bug.

Wikipedia: Superfrog
Het karakter lijkt er wel erg op, maar inderdaad zonder 'Bug' en het spel was in een soort van 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 19:48
Undeclinable schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 07:10:
[...]

Waarschijnlijk zelf al gevonden na al die tijd, maar het spel is goed genoeg om nog even te noemen voor de rest die hier meeleest :)

Tiny & Big
Super, dat was hem! _/-\o_
(en nee, had hem nog niet gevonden, zat echt héél diep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Laatst online: 11-08 13:00
Polbeer91 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:03:
Beste allemaal,

Ik zoek een pc game die ik heb gespeeld ergens tussen 1997 en 2003 denk ik. Kan zijn dat de game toen al 10 jaar oud was trouwens.
Je zat half ingegraven midden op een klein eiland. Je kon niet bewegen alleen draaien en omhoog en omlaag kijken.
Het speelde zich af in een (volgens mij, alternatieve) WOII-setting.
Je had 3 of 4 wapens:
1 - een geweer voor als er landingsvaartuigen aan land kwamen en de vijanden daaruit op het strand liepen.
2 - Een AA-gun om vliegtuigen uit de lucht te schieten, in mijn herrinering zag de crosshair daarvan er ongeveer zo uit, dit is wel een uniek detail dat ik me herinner https://www.dropbox.com/s...7lhu/crosshair%20game.bmp
3 - Een kanon voor de schepen. Hier kon je volgens mij mee inzoomen om heel gericht de geschudskoepels van de schepen te raken. Of je kon eerst schieten en dan met mss een verrekijker checken of je die koepels geraakt had.
4 - Volgens mij kwamen in latere levels ook tanks uit de landingsvaartuigen waar je een bazooka voor had (hier ben ik niet helemaal zeker van)

Nog over de setting:
Alle vliegtuigen enzo waren volgens mij authentiek, toen wist ik dat niet (was vrij jong), maar ik weet vrij zeker dat er bijvoorbeeld stuka's inzaten, die hoorde je dan aankomen (sirene) en kwamen van boven, en die w-vorm is ook vrij uniek. Ook zat er een missie in waarbij je de bismark moest zinken.

Na de missie kreeg je steeds te zien dat je een stuk van een eiland (niet dat waar je op speelde, veel groter) had terugveroverd op wat, volgens mij dus de duitsers zijn. Dit stuk eiland kleurde dan van fel rood naar geel. Boven dat eiland lag nog een stuk rode kust volgens mij, ik vermoed dat dat de laatste missie was.

Iemand in dit topic was al op zoek geweest naar een game waarvan de beschrijving hier op leek, dit bleek beach head 2000 te zijn, maar hier ben ik dus niet naar op zoek, het is iets anders. Als ik die screenshots van beach head 2000 zo bekijk is de game die ik zoek in vergelijking een stuk minder vol en hectisch. Ook waren de graphics een stuk minder.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, bvd
Niemand enig idee?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Heb geen idee.
Is ook wel een groot zoek gebied als de game toen ook al 10 jaar oud kon zijn.

Ik zou zeggen kijk hier het een en ander "even" door ;) :

http://www.mobygames.com/...war-ii-/offset,425/so,1d/
http://videogamegeek.com/...eme/2273/war-world-war-ii

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik weet volgens mij welke deze is, stond ooit nog op een Twilight CD :+ Vrij simpele game als ik het me goed herinner. Je bestuurde alleen een geschutskoepel en moest alles neerschiten in een WO2 stijl. Alleen geen idee hoe het heette.(ik doe me best om te googlen voor je, maar wo2 games zijn er echt teveel) Volgens mij zat iets van Assault in de naam maar ik weet het niet meer zeker.

[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 04-02-2013 14:27 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een game die ik vroeger op de PS1 speelde.

Het is een motor race game waarbij je elkaar van de motor kon beuken met een knuppel of een ketting. Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Road Rash?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja thnx, Road Rash 2 was het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:35
Beachhead? Origineel is niet uit de tijd die je noemt, maar de remake wel.

Origineel
Afbeeldingslocatie: http://videogamecritic.com/images/c64/beach-head.gif

Remake
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/ca/Beach_Head_2000_screenshot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operation Blockade?

Edit:

Volgens mij is dit ook de AA-croshair waar je op doelt.
Afbeeldingslocatie: http://game.watch.impress.co.jp/docs/20020605/op02.jpg

En het eiland:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/s/26205-operation-blockade-windows-screenshot-mission-briefing-well.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho0f schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:06:
[...]

Beachhead? Origineel is niet uit de tijd die je noemt, maar de remake wel.

Origineel
[afbeelding]

Remake
[afbeelding]
Ik moest ook meteen aan Beach Head denken! Alleen is die veeeeeeeeeeeeeeel ouder (vroeger op de MSX veel gespeeld), ik wist niet eens dat er een remake van was =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Op basis van een liedje, welk spel was dit ook al weer? Er gaat bij mij een Gameboy belletje af, maar weet niet helemaal welke game het is.

edit: het is volgens de credits van Balloon Fight, maar ik ken het van Balloon Kid op de Gameboy, vandaar dat ik 't al niet helemaal kon plaatsen :)

[ Voor 23% gewijzigd door apNia op 13-02-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:50:
Op basis van een liedje, welk spel was dit ook al weer? Er gaat bij mij een Gameboy belletje af, maar weet niet helemaal welke game het is.

edit: het is volgens de credits van Balloon Fight, maar ik ken het van Balloon Kid op de Gameboy, vandaar dat ik 't al niet helemaal kon plaatsen :)
Yep Balloon Fight...zat ook al een remix van in Super Smash Brothers Brawl

YouTube: ballon fight remix nes (ao22emb)

Dat is de hele remix mocht je hem willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:24
Heel suf, maar ik ben op zoek naar een flash game. Was een spel waarin je kasteel belegerd werd door poppetjes (volgens mij waren het bijna stipjes zo klein).
Nu blijkt dat je echt tig van zulk soort spelletjes hebt, dus ik zal proberen hem wat beter te omschrijven. Ik meen dat je het spel van boven zag, waarbij de mannetje van onder in het scherm richting je kasteel liepen. Je had vooral veel boogschutters op je kasteeltje die het werk deden, maar door zelf te klikken kon je ook mannetjes doden (in de eerste levels was dat de enige manier om ze te doden, totdat je genoeg boogshcuttertjes had, dan speelde het bijna vanzelf.) Na verloop van tijd kon je je gracht vergroten en weet ik wat voor upgrades allemaal kopen om de hogere levels door te kunnen komen. Ik heb dit spel gespeeld zo rond 2004/2005 denk ik.

Iemand enig idee?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik zoek al jaren op en af naar een bepaald spel, het was enigzins te vergelijken met Worms maar speelde zich af in de ruimte, het ging om planeten of ruimtestations of iets dergelijks en je moest met worms-achtige mechanics precies bepalen hoeveel kracht je wilde gebruiken en onder welke hoek je ging schieten om zo de tegenstander af te schieten...

Het is echt al van jaren terug, ik heb het toen ontdekt via een demo CD die zat bij het gaming blad waar ik toendertijd op geabonneerd was. Ik dacht dat het blad Game Revolution heette, het is in ieder geval failliet gegaan na een aantal jaar maar Game Revolution lijkt nog te bestaan als website...

Sorry, niet veel info om op te bouwen, ik weet het...vandaar ook dat mijn zoektocht nu al zo lang duurt ^^

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Maverick schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:25:
Heel suf, maar ik ben op zoek naar een flash game. Was een spel waarin je kasteel belegerd werd door poppetjes (volgens mij waren het bijna stipjes zo klein).
Nu blijkt dat je echt tig van zulk soort spelletjes hebt, dus ik zal proberen hem wat beter te omschrijven. Ik meen dat je het spel van boven zag, waarbij de mannetje van onder in het scherm richting je kasteel liepen. Je had vooral veel boogschutters op je kasteeltje die het werk deden, maar door zelf te klikken kon je ook mannetjes doden (in de eerste levels was dat de enige manier om ze te doden, totdat je genoeg boogshcuttertjes had, dan speelde het bijna vanzelf.) Na verloop van tijd kon je je gracht vergroten en weet ik wat voor upgrades allemaal kopen om de hogere levels door te kunnen komen. Ik heb dit spel gespeeld zo rond 2004/2005 denk ik.

Iemand enig idee?
een gracht en bovenaanzicht herken ik niet, maar flash, boogschuttertjes en klik-to-kill wel. is het deze ?
http://www.albinoblacksheep.com/games/castle

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
Cronax schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:42:
Ik zoek al jaren op en af naar een bepaald spel, het was enigzins te vergelijken met Worms maar speelde zich af in de ruimte, het ging om planeten of ruimtestations of iets dergelijks en je moest met worms-achtige mechanics precies bepalen hoeveel kracht je wilde gebruiken en onder welke hoek je ging schieten om zo de tegenstander af te schieten...

Het is echt al van jaren terug, ik heb het toen ontdekt via een demo CD die zat bij het gaming blad waar ik toendertijd op geabonneerd was. Ik dacht dat het blad Game Revolution heette, het is in ieder geval failliet gegaan na een aantal jaar maar Game Revolution lijkt nog te bestaan als website...

Sorry, niet veel info om op te bouwen, ik weet het...vandaar ook dat mijn zoektocht nu al zo lang duurt ^^
Is het misschien Warheads?

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:12
MrEyes schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:16:
[...]

Het karakter lijkt er wel erg op, maar inderdaad zonder 'Bug' en het spel was in een soort van 3D.
Gex?

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Daar lijkt het wel op, thuis eens proberen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 18:24
nozem schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:00:
[...]

een gracht en bovenaanzicht herken ik niet, maar flash, boogschuttertjes en klik-to-kill wel. is het deze ?
http://www.albinoblacksheep.com/games/castle
Nee, die kwam ik wel vaak tegen op flashsites idd. Bij dit spel moet je de poppetjes laten vallen om te doden. Bij die ik bedoel echt alleen er op klikken.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 14-09 23:07
Ik zit nu al een paar weken te denken aan een spel waarvan ik ooit een trailer gezien heb. Zelf nog nooit gespeeld en volgens mij is het nog niet eens uit? Ik dacht (maar ben niet zeker) dat het het werk is van één man of een kleine groep. Maar de trailer zag er wel fantastisch uit qua graphics. Van wat ik er mij nog van herinner zag je een verlaten stad een robot zitten in de regen, uitgeschakeld (powered down). Op een klein schermpje waarvan niet duidelijk was waar zich dit bevond (controlecentrum of in de robot?) zag je een boot sequence verschijnen. Maar verder weet ik er niet veel meer over, behalve dat ik de graphics goed vond :) Iemand een idee?

edit:
Hoe is het mogelijk. Vorige week heb ik er een avond zitten op googlen en deze avond ook weer. En na het posten hier, vind ik het dan in 10 minuten :P De trailer is minder oud dan ik dacht maar het ging dus over deze:

[ Voor 18% gewijzigd door D-Three op 18-02-2013 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik "zoek" ook een spel die ik lang geleden eens gezien heb. vage herinneringen.
het was iets met auto's waarbij je de tegenstander moest vernietigen. je kon spullen op het dak plaatsen om te helpen, zoals een radar, die er voor zorgde dat er een meteoriet uit de lucht kwam vallen.
er was ook een truck bij

jaartal? geen idee, het had een goede 3d wereld

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Twisted Metal of Vigilante 8 misschien?
Wellicht dat ie hier tussen staat http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Vehicular_combat_games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Flex0r schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:17:
Twisted Metal of Vigilante 8 misschien?
Wellicht dat ie hier tussen staat http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Vehicular_combat_games
ik denk dat dat m is, thx

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 21:48
Wellicht een vreemd verzoek, alleen ik ben opzoek naar een specifieke game die ik jaren geleden heb gespeeld op de xbox 1. Ik hoop dat iemand het spel herkend en de titel wilt benoemen.

Het spel doet mij denken aan een soort American football alleen dan een beetje sci-fi.:P
Je hebt twee teams en het is de bedoeling dat je een soort van frisbee in een korf van de tegenpartij gooit om te scoren. Tijdens het spelen kun je ook het team uitschakelen door wat rake klappen uit te delen.
Daarnaast kun je ook je team tegen dit soort aanvallen verdedigen door betere uitrusting te upgraden ect.

Ik ben benieuwd of deze omschrijving bij sommige een belletje doet rinkelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Is het Deathrow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Ja! Dat is hem, bedankt! Jij bent mijn held voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:50

Player1S

Probably out in the dark

Dat spel lijkt een regelrechte kloon van Speedball te zijn

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Dean88 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:20:
[...]

Ja! Dat is hem, bedankt! Jij bent mijn held voor vandaag.
No problemo, was m'n snelste google game search ooit ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Flex0r schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:30:
[...]

No problemo, was m'n snelste google game search ooit ;) 8)
Ik zoek al behoorlijk lang naar die game, ik ben dan wel benieuwd welke zoekwoorden je hebt gebruikt!
Of kon je de game al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Ik kende de game niet, nu niet steil achterover slaan maar ik heb gezocht op "frisbee game xbox".
En hij stond gelijk bovenaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Flex0r op 26-02-2013 11:41 . Reden: steil natuurlijk ipv stijl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
owh haha, ik had inderdaad niet gezocht op frisbee, dat kwam pas in mij op tijdens het schrijven van de post, stom he. Afijn ik kan de game 2de hans kopen op bol.com.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Google kan soms simpel zijn :+
Succes d:)b

[ Voor 28% gewijzigd door Flex0r op 26-02-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik zoek geen naam van een spel maar een naam van een stukje software (in de hoop dat dat ook mag...). Het gaat om een menu programma wat ik op DOS draaide. Het was grafisch (volgens mij 640x480 of zelfs nog een tandje hoger), je kon met de muis op kleurrijke rechthoekige iconen klikken om spellen, programma's of windows 3.11 te starten. Zover ik het kan herinneren een beetje zoals surface van W8. Ik draaide het op een 486 SX 33 met 4 mb ram. Denk zo 1994 / 1995 voordat ik op W95 over ging na een upgrade. Heb het daarna nooit meer gebruikt. Nu ik met W8 aan de slag ging moest ik eraan denken.

Kan via google niets vinden, alleen maar tekst base menu programma's voor dos, maar geen GUI menu tool.

Iemand enig idee?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Quikmenu?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ja dat zou kunnen. Eens kijken of ik die nog ergens heb.

Dank U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
OMG Quikmenu, memories :D
Ze hadden ook een tekenprogramma. Weet ik even de naam niet meer van. Eh ik zit hier nou toch; iemand? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Dat zal dan wel Neopaint zijn?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 17:05
Ik zoek een spel dat ik speelde op de Amiga (500 dacht ik) destijds. Het bestond uit 2 afwisselende soorten levels, racen a la Testdrive (zicht van binnenuit de auto) en een platform shooter). Volgens mij kon je in die levels ook bukken en schieten, maar je moest oppassen, want er liepen kleine meisjes rond en die mocht ik niet raken. Hoofdpersonage had zo'n spiegelzonnebril, maar dat kan ik me verkeerd herinneren, weet wel dat het in Testdrive zo was.

Volgens mij heb ik dit 2 jaar geleden al eens gevraagd in dit topic, het leverde toen niks op, hopelijk nu wel.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Klinkt als Outlander maar is die alleen uitgekomen op Megadrive en SNES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Technocop misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Jaaaaa dat is hem!! Geniaal zeg dat je dat weet, wat een jeugdsentiment voor mij, dank je dank je!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
PromoX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:50:
Dat zal dan wel Neopaint zijn?
Inderdaad. Leuke software was dat, vooral Quikmenu. Heb ik ooit nog eens de interface van Windows 95 in nagebootst. Wat een hoop werk was dat! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furi00us
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 13:32
Ik zoek de naam van een oud spel.. Rode voorkant, 2 vrouwen en 2 mannen, ik denk van Atari. Het is een vechtspel waar je ook zoveel mogelijk geld en soort hamburgers moet pakken... Geen burger time.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Het enige waar ik dan nog aan zit te denken is food fight, maar das ijs pakken i.p.v. hamburgers en de cover was grijs met 3 mensen erop. Weet je ongeveer uit welke tijd het spel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Hallo

Vroegah, :P had ik een safari spel gespeeld waarbij je fotos kon maken van de dieren met nog wat meer opties erbij.
Nu ben ik alleen helemaal vergeten hoe dit spelleke heet.
Calabas is het niet, zoals ik de screenshot zag.

Was een indie developer volgens mij.

Spel is nu ong. 5 jaar oud oid. 2007-2009 dus

Als het echt niet anders kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik zoek een oud spel, ooit een demo van gespeeld via PCgameplay ofzo.
Heb een naam die begint met D in mijn hoofd geen idee of dat werkelijk zo is.
De setting van het spel is het beste te omschrijven als Prince of persia in 3D meets riddertijd.
Dus echt kromzwaarden enzo zonder al het gedoe van rennen over de muur ala PoP.

Zoek echt al tijden naar dit spel en soms komt het weer boven en kan ik eht maar niet uitstaan dat ik het nooit meer heb kunnen vinden om te spelen buiten de demo om.

Woei heb hem nu eindelijk eens gevonden. wat een voldoening kan het zijn als je zo'n terugkerende herinnering hebt aan een game die je niet meer kan vinden

Het was DumDum Dum.... Dark Earth

[ Voor 18% gewijzigd door Rubman op 03-04-2013 12:40 . Reden: GEVONDEN!!! ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChevyVanDude schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:23:
Hallo

Vroegah, :P had ik een safari spel gespeeld waarbij je fotos kon maken van de dieren met nog wat meer opties erbij.
Nu ben ik alleen helemaal vergeten hoe dit spelleke heet.
Calabas is het niet, zoals ik de screenshot zag.

Was een indie developer volgens mij.

Spel is nu ong. 5 jaar oud oid. 2007-2009 dus
http://www.mobygames.com/game/safari-photo-africa-wild-earth ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Laatst online: 08:58

Dograver

>> Insert Title Here <<

Tweakers,

Ik ben op zoek naar een racegame voor de PS2.
Was 1 van de eerste racegames voor de generatie van de PS2.
Je kon deze splitscreen multiplayer spelen. Beetje Rally / Dakar Rally idee.
Tracks die je moest rijden waren erg lang en ook redelijk realistich. Bijna een minuut of 5/6 (misschien zelfs langer) voordat je de finish haalde. Ook kon je truck/auto helemaal kapot. Stuurkolom kapot, dan trok je auto als een malle naar links of rechts. De gameplay was niet zo arcade als een mainstream rallygame maar was meer simulatie. De voertuigen hadden ook niet de nadruk op de WRC type rallyauto's maar meer de Dakar type buggy's en trucks. Ook Jeep achtige voertuigen.
Dagen gespeeld bij een vriendje, raakt hem kwijt, nooit meer kunnen doen.
Zoekresultaten op google levert wel van Colin Mcrae en WRC rally op, maar die zijn het niet.
Ook geen Dakar Rally, dat was teveel arcade.

Iemand een idee??

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Smuggler's Run?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jxp3fxcMsJ8]

Of anders Test Drive Off Road Wide Open wellicht.

Of 4X4 Evo II

[ Voor 59% gewijzigd door Exorcist op 04-04-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver

Dograver

>> Insert Title Here <<

Die heb ik zelf ook kunnen vinden maar dit zijn ze niet.
Ik ben zelf ook nog steeds zoekende :D

De auto die je ziet in het TestDrive filmpje zit ook in het spel wat ik bedoel maar waarvan ik de naam niet kan vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door Dograver op 04-04-2013 15:31 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:06
nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Robolokotobo op 04-04-2013 16:17 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver

Dograver

>> Insert Title Here <<

Dograver schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:52:

Ook geen Dakar Rally, dat was teveel arcade.

[ Voor 3% gewijzigd door Dograver op 04-04-2013 16:17 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Hummer Badlands?
Jeep Thrills?
Offroad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey iedereen,

ik ben de laatste tijd opzoek naar oud spel ik denk van 12 jaar geleden ofzo op de pc. ik speelde het altijd op school het ging volgens mij over een muis of een rat die allemaal sokken verzamelen moest het was een soort van point and click net als freddy fish alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Als het echt niet anders kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver

Dograver

>> Insert Title Here <<

Flex0r schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:26:
Hummer Badlands?
Jeep Thrills?
Offroad ?
Nope, geen van allen.

Hummer Badlands en Jeep Thrills zijn merk gebonden.
Dit spel heeft volgens mij diverse merken.

-edit-

Na aantal dagen spitten heb ik em eindelijk gevonden.
Master Rallye zocht ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Dograver op 12-04-2013 12:43 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een spel voor de PC. Waarschijnlijk rond 2003-2007.
Het ging over een schipperswerf waar je een boot in elkaar kon zetten met willekeurige materialen, daarna kon je met de boot varen over de zee.
Jijzelf speelde als de 'monteur' van de boot. Er was ook een hangar, je had ook een compas e.d.
Dan moet je echt denken aan kleine sloepjes waar je bijv. een zijl op kon zetten, of een standbeeld voorin de boot, allemaal aanpassingen die je kon maken. Er zat geen agressie in, geen schieten geen piraten. Het was meer: bouw -> vaar op de zee (met tankstations enzo) -> materialen vinden -> verder bouwen.
Het was volgens mij ook nog een Nederlands spel, niet zeker.

Iemand een idee?

EDIT: heb het!! Miel Monteur.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een spelletje van vroeger, uit mijn tijd in de kleuterklas, dus alweer 15-18 jaar terug...

Volgens mij was het een DOS-game, waarbij je drie kinderen in een huis moest zoeken (heel simplistisch allemaal). Door elke kamer door te zoeken en vervolgens op allerlei verstopplekken te klikken, kon je kijken of er een kind in zat. Ik kan me nog iets herinneren van een balk onderin waarin de drie kinderhoofdjes stonden, een stopbord als teken dat je wilt stoppen, en waarschijnlijk nog wat dingen.

Ik kon me herinneren dat het iets als 'Open Huis' of zoiets heette, maar daarop Googelen en dergelijke heeft mij nog niks opgeleverd. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlooije1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik ben op zoek naar een tweetal games:

1. Sega 16-bit 2d side-scroller adventure game waarin je een soort aap was die uit zn bek kon schieten oid. (ongeveer 20 jaar geleden)

2. PC W95 game 2d side-scroller adventure game waarin je een mannetje was die o.a. met een katapult in een kerkhof op zombies, skelleten en ander gespuis schoot. (ongeveer 15 jaar geleden)

naar die laatste al jaren op zoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
nlooije1 schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:17:

1. Sega 16-bit 2d side-scroller adventure game waarin je een soort aap was die uit zn bek kon schieten oid. (ongeveer 20 jaar geleden)

2. PC W95 game 2d side-scroller adventure game waarin je een mannetje was die o.a. met een katapult in een kerkhof op zombies, skelleten en ander gespuis schoot. (ongeveer 15 jaar geleden)

1 - Toki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX

Die laatste, oh Monster Bash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlooije1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-07-2024
Het is wel hoe ik het beschreef maar het lijkt veel anders dan ik me herinner. nog andere ideeen?
Cyphax schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:28:
[...]

Die laatste, oh Monster Bash?
die klopt helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Super Monkey Ball is dan zeker te jong? (ivm 20 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 21:16
Ik ben opzoek naar een spel voor de pc met vliegtuig gevechten, je moest dan punten verdienen om nieuwe wapens op je vliegtuig te kunnen bouwen, en je dus steeds een beter/sneller vliegtuig krijgt. het spel heb ik een jaar geleden ergens gezien maar zag er niet heel nieuw uit het kan dus een stuk ouder zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Top-down? Misschien Raptor: Cal of the shadows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Raptor das een gouwe ouwe. 8)
SBTweaker schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:00:
Ik ben opzoek naar een spel voor de pc met vliegtuig gevechten, je moest dan punten verdienen om nieuwe wapens op je vliegtuig te kunnen bouwen, en je dus steeds een beter/sneller vliegtuig krijgt. het spel heb ik een jaar geleden ergens gezien maar zag er niet heel nieuw uit het kan dus een stuk ouder zijn,
Idd topdown, 2d of 3d zou helpen.
Welke vliegtuigen waren er te vliegen, WOI, II of modern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Wikipedia: 1942 (video game)
Wikipedia: Raiden (video game)

Laten we niet alle Top-down shooters gaan noemen a.u.b., dan kun je wel een apart topic openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Laatst online: 14-09 14:11

Leejow(saait)

Blater

Even een schopje:

Ik zoek een oud spel uit het DOS-tijdperk. Er is een topdown-view en je bent een paars mannetje die eerst messen "gooit" en later kan upgraden naar een axe. Je kan naar verschillende zone's en ook huisjes van mensen in. Hele dag in een oude floppy bak zitten zoeken, maar ik kan maar niet op de naam of op een screenshot komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
misschien weten de ouderen onder ons het, in een arcadehal in rotterdam (keerweer heet de straat) was vlak bij de churchillplein.
Daar stond een arcadekast met een spel zoals double dragon, alleen was het met 3 of 4 personen, waarvan de grootste persoon een dwerg of kind op zijn schouder had die speciale krachten had.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
nnndoh schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:14:
misschien weten de ouderen onder ons het, in een arcadehal in rotterdam (keerweer heet de straat) was vlak bij de churchillplein.
Daar stond een arcadekast met een spel zoals double dragon, alleen was het met 3 of 4 personen, waarvan de grootste persoon een dwerg of kind op zijn schouder had die speciale krachten had.

iemand een idee?
Golden Axe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
nee , die niet. op de achtergrond een straatbeeld. volgens mij was het ook 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
nnndoh schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:14:

iemand een idee?
Staat ie hier misschien tussen?

http://l-lists.com/en/lists/qreay4.html
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_beat_%27em_ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Ik zoek de naam van een spel die op een vliegdekschip begint. Je word in een vliegtuig gezet en moet dan wat dingen bombarderen en wat vliegtuigen neerschieten. Je ziet een bad guy in een helicopter lopen waarvoor je volgens mij net te laat bent. Het is in ieder geval een FPS in de vorm van Call of Duty of Medal Of Honour.

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 13-06-2013 19:35 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
flex0r, gaat me uren duren om hem daar te vinden, tis wat vaag allemaal omdat ik het maar 1 keer heb gezien. kan best zijn dat het op een omega kast heeft gedraaid... het was echt een wow gevoel toen ik hem voor het eerst zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Street of rage?
Of maybe 1 van de final fight delen?

Street of rage was deels 3d maar volgens mij niet met magie. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Streets of Rage was volledig in 2d, maar het had wel meer bewegingsvrijheid dan een 1-on-1 beat 'm up, maar dat geldt voor de meeste games uit die categorie well. :)
De eerste beat 'm up in 3d die ik zag was Fighting Force.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 14-06-2013 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Damian schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:34:
Ik zoek de naam van een spel die op een vliegdekschip begint. Je word in een vliegtuig gezet en moet dan wat dingen bombarderen en wat vliegtuigen neerschieten. Je ziet een bad guy in een helicopter lopen waarvoor je volgens mij net te laat bent. Het is in ieder geval een FPS in de vorm van Call of Duty of Medal Of Honour.
Battlefield 3?
Al noem je een onderdeel wat bijna in alle FPS games van de laatste 4 a 5 jaar zit, iets met een CoD copy button bij devs.
nnndoh schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:30:
flex0r, gaat me uren duren om hem daar te vinden, tis wat vaag allemaal omdat ik het maar 1 keer heb gezien. kan best zijn dat het op een omega kast heeft gedraaid... het was echt een wow gevoel toen ik hem voor het eerst zag.
Je moet er wat voor over hebben. ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Flex0r schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:14:
[...]

Battlefield 3?
Al noem je een onderdeel wat bijna in alle FPS games van de laatste 4 a 5 jaar zit, iets met een CoD copy button bij devs.

[...]

Je moet er wat voor over hebben. ;) :P
|:( Dat ik die niet zelf verzonnen had :? Heb bijna alle verschillende edities van CoD en MoH zitten bekijken, maar heel Battlefield vergeten :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Damian schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:34:
[...]

|:( Dat ik die niet zelf verzonnen had :? Heb bijna alle verschillende edities van CoD en MoH zitten bekijken, maar heel Battlefield vergeten :D
I Lol'd :9

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een pc-spel waarvan ik al weken maar niet op de naam kan komen. Ook de oude CD-rom collectie bij ouders bied geen antwoord.

Het spel:
- jaren 90 / misschien begin 2000
- PC game
- Point of View gameplay

Het starte snachts in een steeg bij een villa, je moest geloof ik via een toegangscode 'inbreken' en dan stond je in de ontvangstruimte waar een receptiedesk met een computer stond. Je moest aanwijzingen verzamelen in die ruimte en ik meen mij iets te herinneren met een kluis waarvan je de code moest kraken. Een van de aanwijzingen stond op een mok. Verder was er een soort muziekpuzzle waarbij het antwoord geloof ik 'lafayette' was.

Rond die tijd was ik 12 en speelde er een demo van; ik vond het spel moeilijk en ben nooit verder gekomen dan de receptieruimte maar ik hoop dat er iemand is die misschien enig idee heeft a.h. van deze summiere omschrijving :). Het was geen Mystery case file ravenhearst, dat weet ik al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Ik haal mijn grote post even weg, want via via en met de hulp van AdmiralSnipe heb ik hem zelf gevonden.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2013 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:40
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 03:00:
Weten jullie de naam van een fps, volgens mij uit de tijd van BF 1942, pakweg rond het jaar 2002 - 2004. (Al weet ik dit niet helemaal zeker en denk ik dat ik ouder ben dan ik daadwerkelijk ben).
Ik meen dat het een versie is van MoH. Het speelt zich af in de tweede wereldoorlog, waar ook Nederland een rol bij heeft. Één level die ik me goed kan herinneren is waar je de Arnhemse brug moet voorzien van een aantal, ik meen drietal, C4 of bommen.

~verhaal~
Bedoel je misschien Brothers in arms Hell's highway??
Heb het spel zelf nooit gespeeld maar wat ik me kan herinneren van reviews speelt dit spel zich ook in en rond Arnhem af en ik kan me nog screenshots herinneren waarop fietsen staan.
Spel komt wel uit 2008, dus misschien te nieuw aangezien jij het over 2002-2004 hebt.
____________________________________________________________________________________

Ben zelf trouwens ook al een tijd op zoek naar een spel.
Spel stamt volgens mij ergens uit midden/eind jaren negentig en was uitgebracht voor de PC.
Je speelt als een mannetje met een naar mijn herinnering smal ovaal hoofd.
Verder heeft de hoofdrolspeler een lange zwarte vlecht en draagt hij een blauw gewaad.
Het spel had een soort van semi 3D graphics en de camera zat schuin boven de spelwereld.
Volgens mij was het een soort RPG waarbij de hoofdrolspeler o.a. met witte balletjes kon schieten.

[ Voor 58% gewijzigd door AdmiralSnipe op 16-06-2013 03:33 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdmiralSnipe schreef op zondag 16 juni 2013 @ 03:12:
Bedankt voor het helpen, maar na heel wat gegoogle heb ik hem uiteindelijk zelf gevonden :) Ik kwam telkens op de missie Knights of Arnhem uit van Medal Of Honor Allied Assault, maar dat was een andere MoH.
Jammer dat ik nu pas weer herinner dat het geen PC game was, maar in 2002 alleen voor de gamecube/xbox/ps2 was.
Alleen de PS3 heeft in 2010 een HD versie gekregen.
YouTube: Medal of Honor: Frontline - Nijmegen Bridge (PS2)
Medal of Honor; Frontline. Misschien kan ik hem nog ergens op de kop tikken en heb ik weer een reden om mijn xbox aan te slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
AdmiralSnipe schreef op zondag 16 juni 2013 @ 03:12:
[...]

Heb het spel zelf nooit gespeeld maar wat ik me kan herinneren van reviews speelt dit spel zich ook in en rond Arnhem af en ik kan me nog screenshots herinneren waarop fietsen staan.
Spel komt wel uit 2008, dus misschien te nieuw aangezien jij het over 2002-2004 hebt.
____________________________________________________________________________________

Ben zelf trouwens ook al een tijd op zoek naar een spel.
Spel stamt volgens mij ergens uit midden/eind jaren negentig en was uitgebracht voor de PC.
Je speelt als een mannetje met een naar mijn herinnering smal ovaal hoofd.
Verder heeft de hoofdrolspeler een lange zwarte vlecht en draagt hij een blauw gewaad.
Het spel had een soort van semi 3D graphics en de camera zat schuin boven de spelwereld.
Volgens mij was het een soort RPG waarbij de hoofdrolspeler o.a. met witte balletjes kon schieten.
Little big adventure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:40
Ah, dat is 'm inderdaad!
Bedankt, kon al een hele tijd niet meer op de naam van die game komen.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Leejow(saait) schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:51:
Even een schopje:

Ik zoek een oud spel uit het DOS-tijdperk. Er is een topdown-view en je bent een paars mannetje die eerst messen "gooit" en later kan upgraden naar een axe. Je kan naar verschillende zone's en ook huisjes van mensen in. Hele dag in een oude floppy bak zitten zoeken, maar ik kan maar niet op de naam of op een screenshot komen :X
ADOM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:25:
Ik ben op zoek naar een pc-spel waarvan ik al weken maar niet op de naam kan komen. Ook de oude CD-rom collectie bij ouders bied geen antwoord.

Het spel:
- jaren 90 / misschien begin 2000
- PC game
- Point of View gameplay

Het starte snachts in een steeg bij een villa, je moest geloof ik via een toegangscode 'inbreken' en dan stond je in de ontvangstruimte waar een receptiedesk met een computer stond. Je moest aanwijzingen verzamelen in die ruimte en ik meen mij iets te herinneren met een kluis waarvan je de code moest kraken. Een van de aanwijzingen stond op een mok. Verder was er een soort muziekpuzzle waarbij het antwoord geloof ik 'lafayette' was.

Rond die tijd was ik 12 en speelde er een demo van; ik vond het spel moeilijk en ben nooit verder gekomen dan de receptieruimte maar ik hoop dat er iemand is die misschien enig idee heeft a.h. van deze summiere omschrijving :). Het was geen Mystery case file ravenhearst, dat weet ik al wel.
Safecracker http://www.gamespot.com/s...ltimate-puzzle-adventure/

Afbeeldingslocatie: http://www.doublegames.com/images/screenshots/safecracker_1_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij lijkt er erg op Exorcist! Door jouw antwoord ben ik bij het juiste spel gekomen. _/-\o_
Even verder gegoogled en de versie die ik destijds speelde was Safecracker uit 1997.
Echt bedankt joh, kon er al weken maar niet opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-08 18:22
Ik zoek een spel dat ik jaren geleden op Windows 95 of Windows XP speelde. Je had een ruime keuze uit allemaal onderdelen aan de zijkant van het scherm en je kon kettingreacties maken. Bijvoorbeeld door een ballon op te laten stijgen en ballen te laten rollen. Ik denk dat de achtergrond een lichtblauwe kleur had en er staat me iets van een professor bij. Het lijkt op Crazy Machines, maar het is ouder dan dat.

Zal je net zien dat ik na urenlang zoeken een post maak en het een paar minuten later toch tegenkom. Het is The Incredible Machine.
Ah, je was me net voor! Toch bedankt.

[ Voor 40% gewijzigd door Shamone op 25-06-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Is dat niet gewoon The Incredible Machine?

https://www.google.com/se...ei=p2rJUYOYE-KA4gTepIHQDg

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Pagina: 1 ... 30 ... 72 Laatste