Beste allemaal,
Ik zoek een pc game die ik heb gespeeld ergens tussen 1997 en 2003 denk ik. Kan zijn dat de game toen al 10 jaar oud was trouwens.
Je zat half ingegraven midden op een klein eiland. Je kon niet bewegen alleen draaien en omhoog en omlaag kijken.
Het speelde zich af in een (volgens mij, alternatieve) WOII-setting.
Je had 3 of 4 wapens:
1 - een geweer voor als er landingsvaartuigen aan land kwamen en de vijanden daaruit op het strand liepen.
2 - Een AA-gun om vliegtuigen uit de lucht te schieten, in mijn herrinering zag de crosshair daarvan er ongeveer zo uit, dit is wel een uniek detail dat ik me herinner
https://www.dropbox.com/s...7lhu/crosshair%20game.bmp
3 - Een kanon voor de schepen. Hier kon je volgens mij mee inzoomen om heel gericht de geschudskoepels van de schepen te raken. Of je kon eerst schieten en dan met mss een verrekijker checken of je die koepels geraakt had.
4 - Volgens mij kwamen in latere levels ook tanks uit de landingsvaartuigen waar je een bazooka voor had (hier ben ik niet helemaal zeker van)
Nog over de setting:
Alle vliegtuigen enzo waren volgens mij authentiek, toen wist ik dat niet (was vrij jong), maar ik weet vrij zeker dat er bijvoorbeeld stuka's inzaten, die hoorde je dan aankomen (sirene) en kwamen van boven, en die w-vorm is ook vrij uniek. Ook zat er een missie in waarbij je de bismark moest zinken.
Na de missie kreeg je steeds te zien dat je een stuk van een eiland (niet dat waar je op speelde, veel groter) had terugveroverd op wat, volgens mij dus de duitsers zijn. Dit stuk eiland kleurde dan van fel rood naar geel. Boven dat eiland lag nog een stuk rode kust volgens mij, ik vermoed dat dat de laatste missie was.
Iemand in dit topic was al op zoek geweest naar een game waarvan de beschrijving hier op leek, dit bleek beach head 2000 te zijn, maar hier ben ik dus niet naar op zoek, het is iets anders. Als ik die screenshots van beach head 2000 zo bekijk is de game die ik zoek in vergelijking een stuk minder vol en hectisch. Ook waren de graphics een stuk minder.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, bvd