Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:02
Er was vroeger (ik speelde t ongeveer 15 jaar geleden) een spel waarin je een tank was. 3rd person view. Je moest in een open wereld gekleurde boxen verzamelen, waarbij je als tegenstanders andere tanks en torens met kanonnen had. Zo gauw je ze allemaal had moest je terug naar je spawn en was je een level verder. Zo waren er een stuk of 4? Je had andere ammunitie als upgrades. Ik speelde t op windows 95 en/of 98. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt! _/-\o_

-edit, zo zoek je jaren en kan je niks vinden, zo kijk je voor de zekerheid nog 1x, en vind je het meteen! Het was "Wild Metal Country"

[ Voor 18% gewijzigd door YoupS op 07-10-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 22:34
ik zoek een serie van WWII strategy spellen voor PC (opvolgers van elkaar) die in periode 2003 tot 2007 zijn uitgekomen, ik dacht aan Company of Heroes, maar dat is hem niet volgens mij... het bestond volgens mij 3 of 4 delen...

wie o wie kan mij helpen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

SuperCrisz schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:21:
ik zoek een serie van WWII strategy spellen voor PC (opvolgers van elkaar) die in periode 2003 tot 2007 zijn uitgekomen, ik dacht aan Company of Heroes, maar dat is hem niet volgens mij... het bestond volgens mij 3 of 4 delen...

nvm

[ Voor 11% gewijzigd door Khaine op 12-10-2012 23:42 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Moest denken aan Commando's, maar misschien staat het hier wel tussen: Wikipedia: List of World War II video games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Ik moest aan Blitzkrieg denken of aan Codename: Panzers. Beiden lijken wel aan je beschrijving te voldoen. Anders inderdaad eens dat wikilinkje bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsperberg
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08-2023
WimPliers schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:13:
Ik ben opzoek naar een RTS die zich afspeelt in de Chinese Dynastie, ergens in China (+/-), platform PC, tussen 2002-2008

Wat ik me nog kon herinneren was dat je huisjes kun bouwen waar families in gingen wonen, naarmate de stad groeide groeide de huisjes mee. Ook had je trainingskampen waarbij je militairen kon trainen op een klein zandveldje voor het trainingshuis. Onder andere een trainingskamp voor cavalerie en voor boogschutters.
Ook kon je diverse gewassen verbouwen, konden er ziektes en brand uitbreken.

Al met al lijkt het een beetje op Anno maar het was veel kleiner van opzet. Je kon redelijk ver inzoomen, niet ver uitzoomen en de personages (doktoren,brandweer) waren best groot.

Dit is zo'n beetje wat ik herinner, succes ;)
Age of empires :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsperberg
  • Laatst online: 31-08-2023
Seal9 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:08:
Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar een zover ik me kan herinneren Dos spel. In dit spel is het de bedoeling om brandjes te blussen. Het is geen emergency of wat dan ook want dat is van bovenaf. Het spel wat ik bedoel is 2d en je bent eigenlijk in een huis brandjes aan het blussen die weer aangaan of groter worden naarmate de tijd vordert. Je bent dus als een mannetje rond aan het rennen om de brandjes te blussen. Het is al zo lang geleden dat ik er eigenlijk nog maar weinig over weet maar bovenstaande beschrijft het spel toch aardig.

Hoop dat iemand me kan helpen, is echt jeugd sentiment.

Edit: Extra info.
Haha ik weet wat je bedoeld ik zie het zo voor mij, zelf ook vaak gespeeld maar de naam zeg ... :S. kweet het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Laatst online: 06-09 09:57

Is het misschien iets uit de Close Combat serie van Microsoft?

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:10

Misschien Sudden Strike. Daar zijn ook verschillende delen van uit gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een spel voor de PC dat uit is gekomen tussen 2000 en 2006, maar ik kan het nergens meer vinden.
Het spel heet Julia, en op de voorkant van het hoesje staat een meisje met rood kort haar en een blauw/paars truitje.

Het verhaal van het spel is simpel, je gaat terug in de tijd en je komt (perongeluk) terecht op de dag dat je ouders hun eerste date hadden, maar iets ging er mis. Iemand heeft geprobeerd je ouders uit elkaar te halen en je moet met verschillende mensen praten om te zorgen dat je ouders alsnog gaan daten, anders wordt je nooit geboren.

Je moet aanwijzingen zoeken en uiteindelijk iemand de schuld geven van de dwarsboming van je ouders hun relatie maar je hebt maar 3 kansen, als je het 3x fout hebt komen je ouders niet bij elkaar en heb je nooit bestaan.

In het spel moet je aanwijzingen verzamelen, mensen ondervragen en vooral goed opletten.
Het spel speelt zich af ergens rond de jaren 70/80.

Als iemand weet hoe ik dit spel online kan vinden of weet waar ik het kan krijgen, help me alsjeblieft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nop, had geen disease/fires.

Ik denk zelf Pharaoh (nee geen china) of Anno (ook geen china), maar dat zijn de enigen die ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Sorry jongens, maar als jullie (fsperberg en Sevothtarte) even iets verder doorlezen na de oorspronkelijke vraag, dan zie je dat het antwoord al lang gegeven was (het was Emperor)

[ Voor 5% gewijzigd door MaximusTG op 22-10-2012 23:13 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, wilde dat idee alleen even afsluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anzeo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 14:58
WimPliers schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:13:
Ik ben opzoek naar een RTS die zich afspeelt in de Chinese Dynastie, ergens in China (+/-), platform PC, tussen 2002-2008

Wat ik me nog kon herinneren was dat je huisjes kun bouwen waar families in gingen wonen, naarmate de stad groeide groeide de huisjes mee. Ook had je trainingskampen waarbij je militairen kon trainen op een klein zandveldje voor het trainingshuis. Onder andere een trainingskamp voor cavalerie en voor boogschutters.
Ook kon je diverse gewassen verbouwen, konden er ziektes en brand uitbreken.

Al met al lijkt het een beetje op Anno maar het was veel kleiner van opzet. Je kon redelijk ver inzoomen, niet ver uitzoomen en de personages (doktoren,brandweer) waren best groot.

Dit is zo'n beetje wat ik herinner, succes ;)
Is het toevallig Emperor: Rise of the middle kingdom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:42:
Ik zoek een spel voor de PC dat uit is gekomen tussen 2000 en 2006, maar ik kan het nergens meer vinden.
Het spel heet Julia, en op de voorkant van het hoesje staat een meisje met rood kort haar en een blauw/paars truitje.

Het verhaal van het spel is simpel, je gaat terug in de tijd en je komt (perongeluk) terecht op de dag dat je ouders hun eerste date hadden, maar iets ging er mis. Iemand heeft geprobeerd je ouders uit elkaar te halen en je moet met verschillende mensen praten om te zorgen dat je ouders alsnog gaan daten, anders wordt je nooit geboren.

Je moet aanwijzingen zoeken en uiteindelijk iemand de schuld geven van de dwarsboming van je ouders hun relatie maar je hebt maar 3 kansen, als je het 3x fout hebt komen je ouders niet bij elkaar en heb je nooit bestaan.

In het spel moet je aanwijzingen verzamelen, mensen ondervragen en vooral goed opletten.

Als iemand weet hoe ik dit spel online kan vinden of weet waar ik het kan krijgen, help me alsjeblieft !
Deze? http://link.marktplaats.nl/603736050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
@Anzeo

OMFG :X ,

Ik post het notabene net dat het antwoord daarop al gegeven is.. Al op 21 september..
Flex0r schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:54:
[...]

Klinkt als Emperor die ik thuis ook heb liggen.
Pharaoh ook van Sierra Entertainment is een soortgelijke game en ook leuk om te spelen.

[afbeelding]

http://www.mobygames.com/...ise-of-the-middle-kingdom

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Idd vaag dat je hem niet kan googlen en op moby staat die ook niet. Misschien onder een andere naam.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:01

Volledige naam is Julia: Innocent Eyes.

zie: http://www.adventuregamers.com/games/view/16214
En hier wat foto's: http://games.gamepressure.com/game_info.asp?ID=15614

Kan alleen nergens achterhalen waar hij te koop is.
Zie wel voldoende alternatieve.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wylana schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:27:
[...]

Volledige naam is Julia: Innocent Eyes.

zie: http://www.adventuregamers.com/games/view/16214
En hier wat foto's: http://games.gamepressure.com/game_info.asp?ID=15614

Kan alleen nergens achterhalen waar hij te koop is.
Zie wel voldoende alternatieve.
Datr is een totaal ander spel dan wat Chl0e beschrijft. Andere setting, ander jaartal, andere hoofdpersoon... toevallig dezelfde voornaam, maar dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r

Julia: Sweet Sixties wellicht??
Ook bekend als Girl Detective Sweet Sixties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:28
Oke.. lastige, zie onderstaand filmpje:

YouTube: Classic Game Room - ROBOCOP VERSUS THE TERMINATOR for Sega Genesis review

Dan vanaf 3:50. Ik herken uit hoe Robocop daar schiet een ander spel qua wapen en qua kogels uit het geweer.. Ik heb echter geen idee of ik dit op de gameboy, pc of een andere console gespeeld heb.. Ik kan me echter nog wel iets voorstellen van het geweer, dat je eerst met 1 kogel schoot, op den duur net zoals Robocop hier met 3 kogels "breed" en wellicht later zelfs 5 breed.. Veel meer kan ik er momenteel niet van zeggen.. Iemand een idee?

Het spel kan of op de pc gespeeld zijn of op een console/handheld van Nintendo.. (andere merken heb ik volgens mij niet gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53

Cyphax

Moderator LNX
Contra/Probotector op de NES?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:28
De naam komt mij onbekend voor, maar als ik een filmpje op zoek lijkt dit wel verdraaid veel op het filmpje van Robocop vs Terminator.. Toch heb ik het idee dat dit niet het spel is wat ik zoek ivm de naam, ik ga echter nog wel even wat filmpjes hier van opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:24
Ik heb afgelopen jaar een keer ergens een soort farming simulator achtige game zien voorbijkomen.. Alleen dan moet je mijnen... Ik heb alleen geen idee meer hoe het heet en of het echt een spel is, het kan ook een mod zijn..

Wat ik me er van kan herinneren is dat het een soort mix is tussen farming simulator, minecraft en OpenTTD :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Laatst online: 14-09 18:06
Ik heb er hier ook een spel wat ik heel lang geleden (op de PC speelde). Ik heb hier nog een paar punten ervan die ik me herinner:
  • Je moest je verplaatsen met de muis. (Dus als je in een bepaald gebied stond, kon je op een aantal wegen klikken om daar naar toe te gaan. "Point-and-click adventure" dus.)
  • In het begin kwam je een park(?) via een gat in een muur binnen.
  • Op sommige plaatsen waren er treden verstopt (kon allerlei kleuren zijn.) Als je deze allemaal gevonden had, kon je deze op een boom zetten. Hier was een boomhut waar je dan in kon.
  • Er waren een aantal antagonisten in het spel aanwezig. Als je deze tegenkwam, ging je weer terug naar waar je vandaan kwam, totdat je iets gevonden had om ze weg te jagen. Een aantal dingen die ik me van de antagonisten herinner:
    • Er was een grote muis(?) waar jij zelf bang voor was. Als je een laken had gevonden kon je jezelf voordoen als een spook waardoor je deze muis kon wegjagen.
    • Er was ook een heks, die je kon wegjagen met knoflook.
    • Steeds als je een antagonist tegenkwam, werd er een bepaald deuntje gespeeld.
Ik denk dat het zo'n 14-15 jaar geleden was dat ik het speelde. Weet iemand de titel van dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32
Awsom schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:17:
Ik heb afgelopen jaar een keer ergens een soort farming simulator achtige game zien voorbijkomen.. Alleen dan moet je mijnen... Ik heb alleen geen idee meer hoe het heet en of het echt een spel is, het kan ook een mod zijn..

Wat ik me er van kan herinneren is dat het een soort mix is tussen farming simulator, minecraft en OpenTTD :p
Een wilde gok, maar Terraria misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 07:50
Vroeger toen ik een jaartje of 8 was

Speelde ik een spel

Nu kan ik me er nog weinig van herineren

maar je kon rond lopen in een huis alles was donker en er was ook een bank waar je op kon staan zodat je een spiegel zag en je had ook een binnentuin hier was ook alles donkder en er waren ook vreemde monsters

Weet iemand hoe dit spel heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 18:10
rscheper schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:50:

YouTube: Classic Game Room - ROBOCOP VERSUS THE TERMINATOR for Sega Genesis review

Dan vanaf 3:50. Ik herken uit hoe Robocop daar schiet een ander spel qua wapen en qua kogels uit het geweer.. Ik heb echter geen idee of ik dit op de gameboy, pc of een andere console gespeeld heb.. Ik kan me echter nog wel iets voorstellen van het geweer, dat je eerst met 1 kogel schoot, op den duur net zoals Robocop hier met 3 kogels "breed" en wellicht later zelfs 5 breed.. Veel meer kan ik er momenteel niet van zeggen.. Iemand een idee?

Het spel kan of op de pc gespeeld zijn of op een console/handheld van Nintendo.. (andere merken heb ik volgens mij niet gehad).
Klinkt wel wat als Turrican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:16
Ook ik ben op zoek naar een spelletje. Het was de bedoeling dat je, met je vliegtuigje/soort spaceship, ballen moest verzamelen. Deze ballen hadden allemaal een andere kleur. Bij het verzamelen van de ballen verschenen ze achter je vliegtuigje. Dan had je dus soms een lijn van 10 balletjes die achter je aan vlogen. Het was een online spelletje. Speelde het zo'n 8 jaar geleden ofzo.. Misschien wel langer.

Kan me vaagjes herinneren dat de naam het woordje "ball" bevatte.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
visblegamer schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:48:

Speelde ik een spel

maar je kon rond lopen in een huis alles was donker en er was ook een bank waar je op kon staan zodat je een spiegel zag en je had ook een binnentuin hier was ook alles donkder en er waren ook vreemde monsters

Wat een aparte schrijfstijl! :D

Wel een hele lastige, dit. Is het een FPS toevallig? Undying? Weet je ongeveer wanneer je dit speelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

visblegamer schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:48:

Speelde ik een spel

Ik weet het niet zeker, maar ik gok Nightmare Creatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Ozjifu schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:37:
Ook ik ben op zoek naar een spelletje. Het was de bedoeling dat je, met je vliegtuigje/soort spaceship, ballen moest verzamelen. Deze ballen hadden allemaal een andere kleur. Bij het verzamelen van de ballen verschenen ze achter je vliegtuigje. Dan had je dus soms een lijn van 10 balletjes die achter je aan vlogen. Het was een online spelletje. Speelde het zo'n 8 jaar geleden ofzo.. Misschien wel langer.

Kan me vaagjes herinneren dat de naam het woordje "ball" bevatte.

Iemand een idee?
klinkt als een remake van gemini wing

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 07:50
Cyphax schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:00:
[...]

Wat een aparte schrijfstijl! :D

Wel een hele lastige, dit. Is het een FPS toevallig? Undying? Weet je ongeveer wanneer je dit speelde?
Wel een fps ja

Het was het windows 95/98 tijdperk toen ik 7 was ongeveer

En ik ben van 1994 dus hahahha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 00:10

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

visblegamer schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:15:
[...]

Wel een fps ja

Het was het windows 95/98 tijdperk toen ik 7 was ongeveer

En ik ben van 1994 dus hahahha
Beetje een stab in the dark, maar Blood misschien? Was ook wat een duistere setting, en een level met een haunted house als ik me goed herinner.

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:27
Vroeger speelde ik een game (shooter), maar weet niet meer welke dat was.
Ik kan mij nog herinneren dat tijdens het eerste level je als een soort cyborg in elkaar werd gezet.
Je stond op een soort lopende band en werd in elkaar gezet vanuit first person perspectief.
zag er voor die tijd nogal shockerend uit.
Wie o wie weet hoe dat spel heette?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:01
Meekoh schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:08:
Ik kan mij nog herinneren dat tijdens het eerste level je als een soort cyborg in elkaar werd gezet.
Je stond op een soort lopende band en werd in elkaar gezet vanuit first person perspectief.
System shock?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
rscheper schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:50:

E-Swat op de Megadrive?

YouTube: Eswat - Mega Drive

Later werd je in het spel een robot

[ Voor 6% gewijzigd door Euphanasia op 08-11-2012 16:12 ]

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Meekoh schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:08:
zit ook in doom 3 uhh ik bedoel denk ik quake 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben op zoek naar de naam van een best wel oud computerspel. Ik heb het rond 2004 gespeeld, en het ging om een race spel. Nou het was niet echt een race spel, je zat wel in een auto maar dan was alles futuristisch. Je kon wapens oppakken om andere auto's mee uit te schakelen en dat was eigenlijk het doel van het spel. Ook kon je spullen oppakken om je te verdedigen. Aan het begin kon je kiezen hoe je wagen eruit zag (alleen de kleur kon je veranderen) en je speelde in een dichte arena als het ware. Als de tijd om was moest je snel naar het midden van de arena anders werd je wagen kapot gemaakt door een elektrisch veld dat langzaam van de randen van de arena naar het midden ging. De arena was zwart van kleur. Je had verschillende ruimtes in de arena waar je naartoe kunt.

Het is best moeilijk uit te leggen maar ik zie het zo voor me, zou het zo graag nog een keer willen spelen, alvast bedankt _/-\o_

Owja, en volgensmij (weet het niet zeker) begon de naam met een Z, en het was best een lange naam

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
itons schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:34:
[...]

zit ook in doom 3 uhh ik bedoel denk ik quake 4?
Q4, ja, zou kunnen... zoek maar eens op youtube, stroggification. Maar "vroeger"... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:12

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:35:
...

Owja, en volgensmij (weet het niet zeker) begon de naam met een Z, en het was best een lange naam
Waarschijnlijk niet echt het spel wat je zoekt, maar de elementen wat je opnoemde zitten hier ook in: Zero Gear. Okay, het begint ook met een Z, dus dat is al iets. :+ Dus als je dat soort spellen leuk vindt, kan je dit waarschijnlijk ook wel geinig vinden.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ook een verzoekje, uit de analoge doos.

Ik zoek een bordspel voor 4 personen, waarbij het de bedoeling is om 6? van jouw kleuren op een rij te krijgen. Het speelveld bestaat uit 9 vierkanten (3x3) met daarin 8 gaatjes om jouw kleur steentje in te leggen.
De 9 vierkanten kun je ronddraaien om het middelste punt, waardoor je dus een ander kan plagen, of juist jezelf naar een complete rij kunt draaien.

Elke beurt mag je 1 gekleurd steentje neerleggen en 1 vierkant een slag draaien.

Iemand een suggestie? 40+ pagina's met gezelschapspellen bij bol.com verder heb ik 'm nog niet kunnen vinden :(

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Zoek je Rolit? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.anderspel.nl/pictures/ROLIT-FOTOSPELSITUATIE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19

Vuvuzela

My spire is forming

Ik had vroeger een spel waarin je een auto moest opbouwen in een garage en daarna kon je er mee gaan racen. De auto's kon je echt helemaal uit elkaar halen in 3D om betere onderdelen te monteren.
Iemand een idee wat dit was? Er waren meerdere delen.

Street legal :P

[ Voor 17% gewijzigd door Vuvuzela op 14-11-2012 01:36 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Een jaartje of 20 (?) geleden hadden we een 286 waarop een bepaalde game vrij slecht draaide :P Je was in dat spel een mannetje (of een figuur, weet ik niet meer zeker) die moest vechten tegen andere figuren.

Een van de kreten was tijdens zo'n gevecht: "The helmet helps" (dit kwam textueel in beeld, vaak meerdere keren achter elkaar). Dat is een van de weinige dingen die ik me er nog van herinner. Iemand een idee over welk spel ik het heb?

[edit]
Ah, het eerste deel herinner ik denk ik van een andere game, want bij de buren van Fok kom ik dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xkyWb.gif

Dat is het ja, Castle :D ASCII graphics _O_

[ Voor 23% gewijzigd door BreadFan op 14-11-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:18
Ik zoek een spel van minimaal 10-12 jaar terug. Het was een turn based stragey spel.
Je moest met jouw ras een planeet coloniseren en tegen de andere rassen spelen die ook op die planeet waren. Werkte met een grid systeem, de gevechten zelf kon je niet beinvloeden maar je kon wel de 'slag' op het veld zien.

Je kon via research je gebouwen upgraden met Fusion/Antimatter etc etc.
Rassen die je kon spelen waren bijvoorbeeld een soort insecten ras en een ras wat lijkt op 'Thing' van de Fantastic Four. Elk ras had zijn eigen bonus. Het 'thing' ras had bijvoorbeeld een bonus vanuit de boerderijen/farms geloof ik. Bovenin het scherm had je kleine CGI filmpjes van jouw ras als een soort avatar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Kadett schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:22:
Ik zoek een spel van minimaal 10-12 jaar terug. Het was een turn based stragey spel.
Je moest met jouw ras een planeet coloniseren en tegen de andere rassen spelen die ook op die planeet waren. Werkte met een grid systeem, de gevechten zelf kon je niet beinvloeden maar je kon wel de 'slag' op het veld zien.

Rassen die je kon spelen waren bijvoorbeeld een soort insecten ras en een ras wat lijkt op 'Thing' van de Fantastic Four. Elk ras had zijn eigen bonus. Het 'thing' ras had bijvoorbeeld een bonus vanuit de boerderijen/farms geloof ik. Bovenin het scherm had je kleine CGI filmpjes van jouw ras als een soort avatar.
Klinkt een beetje als Deadlock Planatery Conquest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Imperium Galactica 2? Galactic civilizations 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

Jrz

––––––––––––

BreadFan schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:54:
Een jaartje of 20 (?) geleden hadden we een 286 waarop een bepaalde game vrij slecht draaide :P Je was in dat spel een mannetje (of een figuur, weet ik niet meer zeker) die moest vechten tegen andere figuren.

Een van de kreten was tijdens zo'n gevecht: "The helmet helps" (dit kwam textueel in beeld, vaak meerdere keren achter elkaar). Dat is een van de weinige dingen die ik me er nog van herinner. Iemand een idee over welk spel ik het heb?

[edit]
Ah, het eerste deel herinner ik denk ik van een andere game, want bij de buren van Fok kom ik dit tegen:

[afbeelding]

Dat is het ja, Castle :D ASCII graphics _O_
veht die zocht ik ook nog :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Kadett
  • Laatst online: 15:18
Khaine schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:18:
[...]

Klinkt een beetje als Deadlock Planatery Conquest.
_/-\o_ Thank joe very muts!
Kan hem alleen nergens meer online 'vinden' ;(

Verwijderd

Hallo, ik ben op zoek naar de naam van een best wel oud computerspel. Ik heb het rond 2004 gespeeld, en het ging om een race spel. Nou het was niet echt een race spel, je zat wel in een auto maar dan was alles futuristisch. Je kon wapens oppakken om andere auto's mee uit te schakelen en dat was eigenlijk het doel van het spel. Ook kon je spullen oppakken om je te verdedigen. Aan het begin kon je kiezen hoe je wagen eruit zag (alleen de kleur kon je veranderen) en je speelde in een dichte arena als het ware. Als de tijd om was moest je snel naar het midden van de arena anders werd je wagen kapot gemaakt door een elektrisch veld dat langzaam van de randen van de arena naar het midden ging. De arena was zwart van kleur. Je had verschillende ruimtes in de arena waar je naartoe kunt.

Het is best moeilijk uit te leggen maar ik zie het zo voor me, zou het zo graag nog een keer willen spelen, alvast bedankt _/-\o_

super mario kart :+

je bedoelt natuurlijk wheels of destruction

Afbeeldingslocatie: http://www.gamingonly.nl/images/screenshots/1333662318/01.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 15:44 ]

• Flex0r
^
Dat is toch niet uit 2004?? :P

Wellicht dat hier iets tussen staat?
http://www.allgame.com/st...ames&page=3&sort=date_ASC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-ivv
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:17
Na een lange discussie met wat vrienden over hoe het spel nou zou heten komen we er toch echt niet uit,

Ik ben op zoek naar de naam van een oude platform game, ik schat in begin jaren 90, waarin je een vrouw speelde in een soort van rood badpak/pakje.

De naam staat me iets van bij van 'Sin' of 'Sentinel', maar ik kom er niet op. Iemand een idee?

*voor de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:05:
ik zoek ook al een tijdje een spel.

het speelt zich af in een bos en er zijn 2 pratende bomen een is een berk en de ander heel wijs. je moet allemaal dingen doen enzo. en op een gegeven moment is er een episode (zo noem ik het even) met een draak. en alle dieren in het bos zijn half dood/ je ziet hun geest in en uit het lichaam gaan, en die 2 bomen hebben van die draaiende ogen. ook is er een episode dat je in een hut een hobbelpaard weer terug in mekaar moet zetten. zo zijn er nog meer van die opdrachten zeg maar. je kan ook foto's maken van alle dieren die je ziet. en dan komt er info over dat dier bij te staan. of in iedergeval de naam. er is ook een junior versie van dit spel. dat is de zelfde naam alleen met junior erachter. hoop dat jullie me kunnen helpen ;) en dat jullie het snappen xD oh ja en het is best wel een oud spel. zeker al 10-12 jaar oud
Jaaa ben ook al hele tijd op zoek naar dit spel, maar ook nooit gevonden. Kan me ook nog herinneren dat je een soort geheim agent mier bent en dan steeds van kostuum moet wisselen. Iemand help :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
- spel op de playstation 1
- 2d platform
- je kon wel de diepte in, in huisjes etc.
- je was volgens mij een soort trol?
- kon met andere praten
- vrolijke omgevingen geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Klinkt een beetje als Abe's Oddysee
Wikipedia: Oddworld: Abe's Oddysee
Of misschien de opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
walterwhite schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:28:
- spel op de playstation 1
- 2d platform
- je kon wel de diepte in, in huisjes etc.
- je was volgens mij een soort trol?
- kon met andere praten
- vrolijke omgevingen geloof ik
Klinkt als Tombi:

https://www.google.nl/sea...ei=x_isUPTdDYLK0QXW7IDgCw

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:27
Cyphax schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:15:
[...]

Q4, ja, zou kunnen... zoek maar eens op youtube, stroggification. Maar "vroeger"... :+
aaah ik zat ook al naar doom 3 inderdaad te zoeken, maar het is inderdaad Quake 4.
Voor mijn gevoel was dat alweer heel lang geleden :9

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi tweakers,

ik ben opzoek naar een game, het is al een best oud spel (zo'n 10 jaar geleden)

het was een multiplayer game, er waren allemaal verschillende steden in een grote wereld die je kon ontdekken door spoor aan te leggen, met deze sporen kon je vervolgens naar volgende steden en handelsroutes opzetten.

je kijkt vanaf de lucht op de wereld, voor zover ik weet zat er geen 1st person in.

ik meen me te herrinneren dat er 'train' in de naam zat maar wanneer ik er op zoek vind ik veel behalve wat ik bedoel.

ik hoop dat jullie uit mijn vage beschrijving wat suggesties kunnen doen :)

DD

EDIT: zou bijna vergeten te melden dat het voor de PC is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Railroad tycoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

railroad tycoon 3 is het idd, dat ik die gemist heb zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Het was nog vroeg zeg maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Laatst online: 15:51
Kadett schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:22:

Alpha centauri misschien? Klinkt er wel naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Die vraag is al correct beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Het spel wat ik in mijnhoofd heb zitten is ergens rond de 10 - 15 jaar oud. Ik weet het niet precies meer.

Het is een futuristische 3d game waarbij je zelf rond kunt lopen of in een soort tanks kunt rondreiden. Het is een strategie spel waarbij je andere units bestuurt om een basis op te bouwen. Ik meen dat je ook turrets kon bouwen om zo je basis te verdedigen.

Wat ik weet is dat de tanks zweefden. En je had dus ook werker units die de basis voor je opbouwen. Maar je tank was ook gewoon 3d shooter style schieten als je dat wilde. Je kon naar mijn weten ook extra tanks etc bouwen om zo een legertje te maken.

Ik weet absoluut niet meer hoe dit spel heette. Ik hoop dat iemand dit herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
uprising

http://www.gamespot.com/uprising/images/12206/

of misschien battlezone

Afbeeldingslocatie: http://www.spacegamejunkie.com/wp-content/uploads/2012/04/battlezone.jpg

[ Voor 126% gewijzigd door itons op 02-12-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Fuck bedankt, het is Battlezone II. Grappig.

Afbeeldingslocatie: http://img.brothersoft.com/screenshots/softimage/b/battle_zone_ii-432567-1289870872.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:39
ik heb er ook een:

pc game, van ergens voor GTA (classic) en qua graphics helemaal 8bit. kan goed uit het DOS game tijdperk zijn. het is een soort van shoot em up vanaf boven gezien (strategy style), je kan kiezen uit veel verschillende wapens maar die moet je wel kopen van de punten die je krijgt door het behalen van levels (iedereen moet dood). Je kan met 1 of 2 spelers spelen, waaruit je kan kiezen uit poppetjes met blauwe spijkerbroek en zwart shirt, alleen de hoofden zijn anders. blond ala johnny bravo en donker met soort van vetkuif. setting is soort van bunker style achtig en gangen zijn donker/niet zichtbaar voordat ze bezocht zijn. je speelt samen op het scherm totdat je elkaar verliest, dan wordt het scherm gesplitst.

Meer weet ik ook niet meer, alleen dat het moddervet was :P

edit: nou, dat was snel:
cyberdogs
Afbeeldingslocatie: http://db.tigsource.com/screenshot/image/1102/original/cdogs1.png

[ Voor 9% gewijzigd door j0rDy op 07-12-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Op zoek naar een PC game van vroegah:

- PC game, weet niet of het PC only was ,dacht het wel.
- Echt een tijdje terug, volgens mij de game tegen gekomen in de PU en van de bieb geleend
- 3D
- Camera volgens mij schuin hoog boven je, weet niet meer of je de cam kon aanpassen
- Zit te twijfelen of het een RPG was of meer alleen een actie spel
- Je begon in ieder geval met geen (metal) armor, volgens mij alleen een berenvel.
- Was volgens mij meer cartoony getekend dan realistic. bijvoorbeeld wow vs guildwars

Ik kan nog herrineren dat het spel ontzettend moeilijk was, en dat dat ook 1 van de punten was die besproken werd in de review van de PU.
Mij staat bij dat je als een soort caveman of naja mannetje met in begin alleen berenvel om de kont missies moest doen, en volgens mij had ik later een mes gemaakt of gevonden of gekocht en deed je meer damage als je iets in de rug aanviel. Todat ik een beer of ogre tegen kwam, en was met 1 klap dood, en volgens mij daarna niet meer veel succes gehad in de game.

Het kwam in eens weer bij mij op, en nu wil het er maar niet uit.
Wat was toch deze game, ben al zelf opzoek gegaan, google en gog.com , maar kan het nog niet vinden.

Wellicht dat jullie het wat bekender in de oren klinkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Pensmaster-B op 30-12-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
argh ik weet nu opeens wat het was :P

Evil Islands: Curse of the Lost Soul

Wikipedia: Evil Islands: Curse of the Lost Soul

Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imglanding&ct=img&q=http://2.bp.blogspot.com/-75sYlPsyBU8/T8ONLgM8CrI/AAAAAAAAye4/lrafiNYAsM8/s1600/Evil+Islands+Curse+Of+Lost+Soul1.jpg&sa=X&ei=6IXgUPuREurK0QXkjYHQDg&ved=0CAoQ8wc&usg=AFQjCNFrVLk9OM41OwMGo4e3q6VKqFPyFQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Laatst online: 02-05 19:15
Ik ben op zoek naar een browserspel. Het was een spel dat zich afspeelde op een voetbalveld, waarbij je een speler bestuurde die qua gedrag een beetje leek op Pepe :P Je moest elke ander speler letterlijk kapot trappen buiten het zicht van de scheidsrechter. Volgensmij had je ook de mogelijkheid om gewoon te scoren.

Bvd :)

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martidinho
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-07 18:52
hmm dat spel komt me aardig bekend voor. Had het vroeger zelf dacht ik gespeeld op www.spele.nl, maar kon het zelf ook niet meer vinden. Zelf weet ik nog zeker dat je kon scoren, en dat dat het uiteindelijke doel zelfs was. Wat ik er nog te zeggen over heb is dat het een spel was die je vanaf de bovenaanzicht zag. Verder kan ik er ook niets over vertellen. Maar het klinkt mij bekend in de oren. Ik heb zelf het idee dat het spel ooit van spele.nl af is gegooid omdat het spel te aggresief was:p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Ja inderdaad, die camera kan ik me ook nog wel herinneren, het spel was wel te vinden op bekende websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonski
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-01-2020
Ik ben op zoek naar de naam van een spel van midden jaren 80 dat toen in de arcade hal stond , het gaat als ik me nog herinner over een 8 bit spel met een onderzeeër die van links naar rechts scrollend en schietend door onderwatergrotten vloog en die rechtdoor ,naar beneden ,naar boven en diagonaal kon schieten . Wie weet nog hoe dit spel hete ?

en is niet vanguard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
demonski schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:30:
Ik ben op zoek naar de naam van een spel van midden jaren 80 dat toen in de arcade hal stond , het gaat als ik me nog herinner over een 8 bit spel met een onderzeeër die van links naar rechts scrollend en schietend door onderwatergrotten vloog en die rechtdoor ,naar beneden ,naar boven en diagonaal kon schieten . Wie weet nog hoe dit spel hete ?

en is niet vanguard!
Hunt for The red october mss? Al weet ik niet of je omhoog kon schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonski
itons schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:28:
[...]

Hunt for The red october mss? Al weet ik niet of je omhoog kon schieten.
nee die is het niet ! het was in de grafics style van schramble , en donkey kong naar mijn mening 8 bits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
Ik ben ook op zoek nar een spelletje. alleen ik heb denk ik heel weinig informatie om het een omschrijving te noemen denk ik.

nou laten we het proberen: je moest het downloaden. en het was ergens in het windows xp tijdperk ik denk rond 200 of wat later. het is ook free to play geloof ik, je had een ruimteschip en je kon of een 2d/3d veld heenvliegen en je kon ook warpen en je kon geloof ik van kometen resources minen. ook kon je schieten. het is me echt heel vaag bijgebleven. sorry daarvoor. het lijkt een beetje op darkorbit alleen dan mooier en je kan het ook echt downloaden.

misschien weet iemand hoe deze nog hete? ik ben zelf namelijk al een tijdje weer op zoek naar dat spelletje. alvast bedankt voor iedereen die het probeert te vinden.

EDIT: eht was geloof ik ook multiplayer maar er waren NPC's in de vorm van questen en standaart tegenvallers. ook waren de NPC's hun ruimteschepen biologisch of iets in die richting. dus de vorm van monsters of eht waren zelf monsters.

gevonden : het spel heet star sonata.

toch bedankt voor degenen die even hebben gezocht.

[ Voor 17% gewijzigd door rodebest op 06-01-2013 17:07 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijntjuhh schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:50:
Ik ben op zoek naar een browserspel. Het was een spel dat zich afspeelde op een voetbalveld, waarbij je een speler bestuurde die qua gedrag een beetje leek op Pepe :P Je moest elke ander speler letterlijk kapot trappen buiten het zicht van de scheidsrechter. Volgensmij had je ook de mogelijkheid om gewoon te scoren.

Bvd :)
Ik moest denken aan Red Card Soccer, maar ik weet niet of dat ook een browsergame is geweest. Ik ken dat spel namelijk van de consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonski

en is niet vanguard!
Niemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een browser game die ik een aardige tijd terug gespeeld heb. In het spel speelde je een gevangene die ontstnapt was uit de gevangenis. De character liep wat voorover gebogen in (volgens mij) een groen shirt. Je kon met de gevangene o.a. doosjes verschuiven en kluisjes openen waar je ID kaarten in vond. Met deze kon je deuren openen. Je kon langs de muren kruipen enz. Wie weet hoe dit spel heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
http://www.gameshot.org/?id=536

Was googlen op 'browser game prisoner escape' nou zo moeilijk te bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:47:
[...]

Ik moest denken aan Red Card Soccer, maar ik weet niet of dat ook een browsergame is geweest. Ik ken dat spel namelijk van de consoles.
Nee, dat is hem zeker niet, grafisch zag het spel er niet zo 'mooi' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
MaximusTG schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:30:
http://www.gameshot.org/?id=536

Was googlen op 'browser game prisoner escape' nou zo moeilijk te bedenken?
Ja, want dat is niet het spel wat ik zoek :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
The Hunt for Red October?

Afbeeldingslocatie: http://thepocketplayers.com/wp-content/uploads/2012/11/Hunt_For_Red_October_GBC_ScreenShot2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
My bad, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

en is niet vanguard!
Is het dan niet Submarine Fury? Klopt niet helemaal met het "door grotten scheuren" stuk, maar wel met de schietrichtingen volgens mij.

In eerste instantie dacht ik ook aan S.O.S. (Save Our Souls) waar je ook met een submarine beginIn Search of dr. Riptide, maar daar ligt de nadruk meer op het platformer stuk waar je mensen moet redden. Als laatste onderwaterspel wat mij te boven schiet is Echo, maar dat is dan weer een dolfijn en geen submarine.

EDIT:

Misschien is het N-Sub? Al wel heel wat ouder...

EDIT2:

Laatste poging, Submarine Attack op de SEGA (Master system)

[ Voor 7% gewijzigd door Khaine op 09-01-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moest je bij dat spel ook niet in een peroscoop kijken?
http://stiggyblog.wordpress.com/tag/vintage-arcade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonski
Hahha gevonden Battle for atlantis!!!

YouTube: Battle of Atlantis (1981 Comsoft)

[ Voor 58% gewijzigd door demonski op 11-01-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:49

Thermometer

Whoop Whoop!

Ik ben op zoek naar een (gratis?) klein spelletje van tussen 2000-2003 denk ik. Het is een 2D platform achtig spelletje met jetpacks. Je kunt het multiplayer split-screen op 1 scherm spelen waarbij je elkaars vlag moet stelen (allebei de spelers hebben een basis helemaal links en helemaal rechts van het level). Het leuke aan het spelletje vond ik de physics, het leverde door de versnelling van de jetpacks hilarische momenten op. Volgens mij kon je naast het vliegen ook nog schieten. Een redelijk simpel spelletje en op de PC, mogelijk freeware. Weet iemand hoe dit spel heet? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Ik zit hier mijn hersenen te pijnigen hoe dat ene spel toch heette...

Wat ik er nog van weet: Je kon een stad bouwen. Het was géén SimCity. Veel kleurrijker en koddiger dan dat.
Het was een beetje uit de tijd van Jazz Jackrabbit 2 en Lego Island.
Ik weet nog iets van dat je rails kon leggen, spoorwegovergangen voor over de wegen.
En er was geloof ik een soort lijstje met dingen die je kon kiezen om te bouwen. Ik meende dat deze midden onderin of rechts stond.

Wie oh wie weet wat ik bedoel... Ik zie er echt flarden van in mijn hoofd, maar krijg er geen helder beeld bij. Maar het was zoooooo leuk destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Je bedoelt niet gewoon Theme Park toch? Geen stad maar pretpark, wel met rails en koddig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:52

MazeWing

The plot thickens...

Xereon schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 02:23:
Ik zit hier mijn hersenen te pijnigen hoe dat ene spel toch heette...

Wat ik er nog van weet: Je kon een stad bouwen. Het was géén SimCity. Veel kleurrijker en koddiger dan dat.
Het was een beetje uit de tijd van Jazz Jackrabbit 2 en Lego Island.
Ik weet nog iets van dat je rails kon leggen, spoorwegovergangen voor over de wegen.
En er was geloof ik een soort lijstje met dingen die je kon kiezen om te bouwen. Ik meende dat deze midden onderin of rechts stond.

Wie oh wie weet wat ik bedoel... Ik zie er echt flarden van in mijn hoofd, maar krijg er geen helder beeld bij. Maar het was zoooooo leuk destijds.
Constructor?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZaSCc.jpg

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:12

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Sim Town? Simcity voor de kids.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Exorcist schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 07:08:
Je bedoelt niet gewoon Theme Park toch? Geen stad maar pretpark, wel met rails en koddig.
Nee, die 3 waren het niet. :p
Het was (zover ik het nog kan herinneren) redelijk koddig en wel een soort van gebaseerd op kinderen.
Volgens mij (not sure) had je een groot "bord" oftewel speelveld en daarin kon je dus bouwen.
Het enige wat ik nog voor me kan zien waren enkele gebouwen, rails, een spoorwegovergang die een weg kruist en dat je het vanuit een lijst kon kiezen en daarna plaatsen.
Oh en je had ook stukken weg die je kon plaatsen, en bloembakken etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 19-01-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 19:48
Ik ben al een tijd op zoek naar een spelletje; voor zover ik mij herinner was dit een browsergame (flash oid), maar het kan zeker ook spel zijn met eigen executable. Periode schat ik rond 2009/2010

Het was een soort puzzle/physics game.
Je bestuurde een mannetje in third person view (kan ook first person geweest zijn, maar denk het niet). Je moest om door te levels heen te raken puzzels oplossen door met een lasergun (oid) rotsen te bewerken (je kon dus rotsen/steen/stukken bouw doorsnijden, de losse blokken kon je dan gebruiken om bv hogerop te geraken). Ik dacht dat er ook een soort touw inzat waarmee je je naar de rotsen toe kon trekken.
De sfeer was vrij donker/grijs.

Nog niet zo heel lang geleden, maar toch zo vaag :/
Iemand een idee waarover ik het heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEyes
  • Laatst online: 28-08-2023
Xereon schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:55:
[...]

[...]

[...]

Nee, die 3 waren het niet. :p
Het was (zover ik het nog kan herinneren) redelijk koddig en wel een soort van gebaseerd op kinderen.
Volgens mij (not sure) had je een groot "bord" oftewel speelveld en daarin kon je dus bouwen.
Het enige wat ik nog voor me kan zien waren enkele gebouwen, rails, een spoorwegovergang die een weg kruist en dat je het vanuit een lijst kon kiezen en daarna plaatsen.
Oh en je had ook stukken weg die je kon plaatsen, en bloembakken etc.
Bedoel je misschien Lego Loco?

Wikipedia: Lego Loco
Pagina: 1 ... 29 ... 72 Laatste