Ok ik zoek een spel. Ik weet niet heel goed hoe ik dit het beste kan uitleggen / omschrijven maar ik doe een poging.
* Ik speelde het spel als klein jongetje, in ong, 1995 - 1998
* Het is een 2D spel, en je ziet jezelf vanaf boven af, ook de "wereld" om je hen van boven.
* Volgens mij ben je een rode (soort van) bal
* Het is een puzzle game, waarmee je met dat *ballatje* de uitgang van de level moet vinden
* De *wereld* is gevuld met groen *spul* dat verdwijnt wanneer je erover heen gaat. Wat ook tot gevolg kan hebben dat items (zoals stenen, bommen) daardoor naar beneden vallen en dus op je balletje kan vallen en dus dood bent.
* Onderweg naar de uitgang kan je items verzamelen. (ik dacht altijd soort van electrisch spul wat je verzamelt maar dit weet ik niet meer zeker)
* Ook waren er hostile mobs, die achter je aan kwamen. Alleen ik durf niet te zeggen wat voor mobs dit waren.
* Er is ook een soort van scorebord die je onder in het beeldscherm ziet, deze is volgens mij grijs. En hier staat ook meerdere dingen in, ook je levens enz.
Dit is alles wat ik van het spel kan herinderen, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen
Alvast bedankt.