Het was 2D en zeker dat je de volledige ronde zag. Of het voor Windows of DOS was, weet ik niet echt. Het was de pc van een vriend vooraleer ik er thuis een had, en het enige wat ik daarop deed en zag was die game. Toendertijd was ik 10 jaar, en ik wist nog niet veel over DOS e.d.
Was het echt niet hardware gerlateerd??Anoniem: 337891 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:36:
[...]
Komt al dichter in de buurt.Echter het spel waar ik op doel is zwart/groen. Geen andere kleuren. Tussen '90 en ' 92. Deze game lijkt er enigszins op. Ik ga weer googlen. Bedankt voor de ideeen.
Zo bijvoorbeeld:

[ Voor 19% gewijzigd door Flex0r op 04-04-2012 15:47 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
ik blijf vooralsnog bij LHX Attack Chopper vanwege zijn verwijzing naar de map rechts onderin

Hier zit ie dus rechts onderin....En veel groen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik zoek een spel waar je auto's moest verbouwen zodat het een auto werd met bijvoorbeeld SKI's zodat je over een ijsbaan moest racen, en allemaal van dat soort extreme uitdagingen !
001100100010101101011101001
FTFYL1nt schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:09:
ik blijf vooralsnog bij LHX Attack Chopper vanwege zijn verwijzing naar de map rechts onderin
[afbeelding]

Zo nu heb ik wel weer genoeg screens gepost.
Gaarne een beetje meer info geven als mogelijk natuurlijk, zoals jaartal en platform.Jo3y schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:11:
Ik zoek een spel waar je auto's moest verbouwen zodat het een auto werd met bijvoorbeeld SKI's zodat je over een ijsbaan moest racen, en allemaal van dat soort extreme uitdagingen !
[ Voor 3% gewijzigd door Flex0r op 04-04-2012 16:43 ]
Slicks 'n Slide misschien?Mathieu_Hinder schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:05:
Het was 2D en zeker dat je de volledige ronde zag. Of het voor Windows of DOS was, weet ik niet echt. Het was de pc van een vriend vooraleer ik er thuis een had, en het enige wat ik daarop deed en zag was die game. Toendertijd was ik 10 jaar, en ik wist nog niet veel over DOS e.d.
And I'm the only one and I walk alone.
Volgens mij kon je daarin geen wapens e.d. kopen.
Wel een geweldig spel trouwens. Me menig lesuur mee vermaakt

ik zoek eigenlijk een pc spel van vroeger ( een jaar of 4-5 geleden denk ik ) en dat was gewoon bruut
.
Het is eigenlijk een soort van flatout, maar dan anders. Dan had je gewoon autos en dan kon je er wapens ofzo op zetten ( volgens opramen net zoals bij mario kart enz ) waarmee je de tegenstanders ging afsgieten enz. en er zat z'n wagen tussen met z'n clown als ik me niet vergis. iemand toevallig enig idee?
het was wel gewoon 3D als ik me niet vergis
Het is eigenlijk een soort van flatout, maar dan anders. Dan had je gewoon autos en dan kon je er wapens ofzo op zetten ( volgens opramen net zoals bij mario kart enz ) waarmee je de tegenstanders ging afsgieten enz. en er zat z'n wagen tussen met z'n clown als ik me niet vergis. iemand toevallig enig idee?
[ Voor 5% gewijzigd door psyy138 op 16-04-2012 14:39 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Twisted Metal?psyy138 schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:37:
ik zoek eigenlijk een pc spel van vroeger ( een jaar of 4-5 geleden denk ik ) en dat was gewoon bruut.
PSN: Leech1984
Moet Twisted Metal zijn ja, met de clown. Voor de PS1 in 95 uitgebracht, deel 2 in 97 (dacht ik), op de PS2 paar jaar geleden en recentelijk de PS3 versie.psyy138 schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:37:
ik zoek eigenlijk een pc spel van vroeger ( een jaar of 4-5 geleden denk ik ) en dat was gewoon bruut.
zoiets is het wel geweest ja maar ik heb nooit een playstation gehadExorcist schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:19:
[...]
Moet Twisted Metal zijn ja, met de clown. Voor de PS1 in 95 uitgebracht, deel 2 in 97 (dacht ik), op de PS2 paar jaar geleden en recentelijk de PS3 versie.
[ Voor 10% gewijzigd door psyy138 op 17-04-2012 16:24 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Twisted Metal 2 is ook voor de PC/Windows uitgebracht.
And I'm the only one and I walk alone.
Beste medetweakers,
Ik ben op zoek naar een oud 2d spel waarvan ik de naam kwijt ben. Het gaaat om een pc-game waarbij je een mannetje met hamer speelt. Hiermee moest je containers slopen waar dan lopende hamers uit kwamen. Deze kon je dan opzuigen met je stofzuigers.
Voor het halen va neen level moest je op een bel slaan met je hamer. Daarnaast kon je met de verzamelde mini-hamers een hamer upgrade enz kopen.
Heeft iemand enig idee hoe dit spel heet?
Ik ben op zoek naar een oud 2d spel waarvan ik de naam kwijt ben. Het gaaat om een pc-game waarbij je een mannetje met hamer speelt. Hiermee moest je containers slopen waar dan lopende hamers uit kwamen. Deze kon je dan opzuigen met je stofzuigers.
Voor het halen va neen level moest je op een bel slaan met je hamer. Daarnaast kon je met de verzamelde mini-hamers een hamer upgrade enz kopen.
Heeft iemand enig idee hoe dit spel heet?
Ik zoek een spel, dat ik vroeger op mijn game gear speelde. Je liep met een ventje door grotten heen en door middel van iets op je rug kon je beetje heen en weer vliegen. In mijn gedachten zit er groen slijm ofzo in het spel, maar dat durf ik eigenlijk niet met zekerheid te zeggen aangezien het zeker 16 jaar terug is dat ik het heb gespeeld.
Op de c64 (en anderen) had je hero, Helicopter Emergency Rescue Operation
Moest je met dynamiet muren op blazen?
Moest je met dynamiet muren op blazen?
Everything is better with Bluetooth
Daar is mijn geheugen niet goed genoeg meer voor, ik zal eens kijken naar de spellen die je net noemde.
Het lijkt er idd wel op, alleen dit is toch erg vierkant. Wat ik van de game gear weer is dat de grotten toch wat ronder waren, en volgens mij had het mannetje soort van gasflessen op zijn rug...
Het lijkt er idd wel op, alleen dit is toch erg vierkant. Wat ik van de game gear weer is dat de grotten toch wat ronder waren, en volgens mij had het mannetje soort van gasflessen op zijn rug...
[ Voor 49% gewijzigd door Brainiacs op 19-04-2012 18:51 ]
Ik zoek een spel dat ik ooit gespeeld heb (lees bijna 20 jaar geleden) op een clone NES maar waar waarschijnlijk dus ook wel een échte NES game van is/ heeft bestaan. Of misschien op een ander platform...
Dit is wat ik me herinner:
Je bent een muis(?) en je loopt door een level opgebouwd uit verschillende lagen zoals bijvoorbeeld bij Donkey kong. Overal liggen dingetjes die je kunt oppakken.. Het level is opgebouwd uit verschillende kolommen en tussen deze kolommen zit op de bodem van het level een trampoline.
Op deze trampolines kun je springen en dan veranderd telkens de kleur hiervan als hij bijvoorbeeld rood word zak je er doorheen. Er zaten ook enemy AI's in het level...
Je bent een muis(?) en je loopt door een level opgebouwd uit verschillende lagen zoals bijvoorbeeld bij Donkey kong. Overal liggen dingetjes die je kunt oppakken.. Het level is opgebouwd uit verschillende kolommen en tussen deze kolommen zit op de bodem van het level een trampoline.
Op deze trampolines kun je springen en dan veranderd telkens de kleur hiervan als hij bijvoorbeeld rood word zak je er doorheen. Er zaten ook enemy AI's in het level...
Ik ben op zoek naar een spel wat ik ooit (15 jaar geleden) op een Mac gespeeld heb. Het kon met meerdere (max 4 dacht ik) spelers. Je reed rond met kleine tanks. Het doel was om bugs te pletten in een soort van doolhof. Deze renden gewoon rond (a la de spookjes van pacman) en jij kon ze pletten door een blok van het doolhof te lanceren. Timing en plaatsing waren dus belangrijk.
Wie helpt me?
Wie helpt me?
Ik denk dat dit Mappy is.CrystalViriS schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:05:
Ik zoek een spel dat ik ooit gespeeld heb (lees bijna 20 jaar geleden) op een clone NES maar waar waarschijnlijk dus ook wel een échte NES game van is/ heeft bestaan. Of misschien op een ander platform...
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Dat was em! Eindelijk! ik heb jarenlang niet meer geweten hoe het heet. (Misschien nooit duidelijk genoeg omschreven). Maar dat was em dus, eens kijken of ik die nog kan vinden voor mijn retro collectie!
Thx!
Slime World?Brainiacs schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:38:
Ik zoek een spel, dat ik vroeger op mijn game gear speelde. Je liep met een ventje door grotten heen en door middel van iets op je rug kon je beetje heen en weer vliegen. In mijn gedachten zit er groen slijm ofzo in het spel, maar dat durf ik eigenlijk niet met zekerheid te zeggen aangezien het zeker 16 jaar terug is dat ik het heb gespeeld.
http://www.youtube.com/watch?v=qUzZzTPUE2Y
Ik zoek een game die ik plus minus een jaar of 10 gespaald heb. Het is hetzelfde idee als command and conquer renegade; first of third person shooter, maar wel een basis bouwen (poweplants, resources noem het maar op). Met die basis bouwdje robots, soort van tanks die weer zweefde en (voor mijn gevoel) over de grond hooverde. In mijn beleving was jou team/base altijd oranje. Elk voortuig wat je bouwde kon je inklimmen om het te besturen en mee te schieten. Ook kun je vrij rond lopen en met een gun schieten. je kon ook groepen voertuigen creeren en deze op een vijand afsturen! Ik herinner me nog een level waarin hele grote torens stonden die een elctrische schok gaven op elk voertuig wat voorbij kwam. Volgens mij hbe ik het ooit van een twilight afgehaald 
iemand?
iemand?
Dat is Battlezone 2 waarschijnlijk. Kan ook Battlezone 1 zijn, maar volgens mij is de oranje kleur vooral bij de sequel te zien.
Overigens fantastische spellen, met name het eerste deel. Met een sniper de piloot (rood puntje) uitschakelen en daarna z'n schip overnemen was echt meesterlijk!
Overigens fantastische spellen, met name het eerste deel. Met een sniper de piloot (rood puntje) uitschakelen en daarna z'n schip overnemen was echt meesterlijk!
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Anoniem: 455927
ik zoek ook al een tijdje een spel.
het speelt zich af in een bos en er zijn 2 pratende bomen een is een berk en de ander heel wijs. je moet allemaal dingen doen enzo. en op een gegeven moment is er een episode (zo noem ik het even) met een draak. en alle dieren in het bos zijn half dood/ je ziet hun geest in en uit het lichaam gaan, en die 2 bomen hebben van die draaiende ogen. ook is er een episode dat je in een hut een hobbelpaard weer terug in mekaar moet zetten. zo zijn er nog meer van die opdrachten zeg maar. je kan ook foto's maken van alle dieren die je ziet. en dan komt er info over dat dier bij te staan. of in iedergeval de naam. er is ook een junior versie van dit spel. dat is de zelfde naam alleen met junior erachter. hoop dat jullie me kunnen helpen
en dat jullie het snappen xD oh ja en het is best wel een oud spel. zeker al 10-12 jaar oud
het speelt zich af in een bos en er zijn 2 pratende bomen een is een berk en de ander heel wijs. je moet allemaal dingen doen enzo. en op een gegeven moment is er een episode (zo noem ik het even) met een draak. en alle dieren in het bos zijn half dood/ je ziet hun geest in en uit het lichaam gaan, en die 2 bomen hebben van die draaiende ogen. ook is er een episode dat je in een hut een hobbelpaard weer terug in mekaar moet zetten. zo zijn er nog meer van die opdrachten zeg maar. je kan ook foto's maken van alle dieren die je ziet. en dan komt er info over dat dier bij te staan. of in iedergeval de naam. er is ook een junior versie van dit spel. dat is de zelfde naam alleen met junior erachter. hoop dat jullie me kunnen helpen
Als het 3D graphics heeft vind ik het niet oud hoor
.
Toen ik 2003 in Amerika was, speelde ik bij iemand vaak een ps2 action RPG. Hij begon geloof ik op zo´n typische piratenschip, waar je als eindebaas een grote krab had (ergens in de lower decks van het schip, de krab knalde geloof ik binnen), die na dood te gaan in honderden kleine krabjes explodeerde. En volgens mij ook een drie-hoofdige hydra, die voor of na die krab ergens verscheen. Die kwam dan zo naast het schip uit het water tevoorschijn. En een heel eind verderop weet ik nog een, een soort van balrog zoals van LotR die je volgens mij constant achterna rende met het gevecht.
De gevechten gingen geloof ik real time. Van aanvallen die je had weet ik nog dat je een soort groene(?) energiezwaard aanval had (a la Vegito´s flash sword van DBZ), die langer werd naarmate je de knop langer inhield, eentje waarmee je gewoon energiebolletjes afschoot, en nog een soort field aanval, hoe langer je de knop ingedrukt hield, hoe groter de affected area werd. Als je de knop lang genoeg ingedrukt hield kreeg je ook een speciale animatie (een soort van genie/spirit achtig iets?) van die aanval wanneer je hem losliet.
Sorry voor de lap tekst
maar dit is het meeste wat ik er nog van weet. Hopelijk weet iemand welke ik bedoel, want ik vond het echt een vet spel!
en @Khaine ik krijg nostalgische gevoelens van je avatar
waar is dat poppetje van?
De gevechten gingen geloof ik real time. Van aanvallen die je had weet ik nog dat je een soort groene(?) energiezwaard aanval had (a la Vegito´s flash sword van DBZ), die langer werd naarmate je de knop langer inhield, eentje waarmee je gewoon energiebolletjes afschoot, en nog een soort field aanval, hoe langer je de knop ingedrukt hield, hoe groter de affected area werd. Als je de knop lang genoeg ingedrukt hield kreeg je ook een speciale animatie (een soort van genie/spirit achtig iets?) van die aanval wanneer je hem losliet.
Sorry voor de lap tekst
en @Khaine ik krijg nostalgische gevoelens van je avatar
Thema van het spel? TIjd? Setting? Wapens?basshead91 schreef op zondag 22 april 2012 @ 04:53:
Toen ik 2003 in Amerika was, speelde ik bij iemand vaak een ps2 action RPG. Hij begon geloof ik op zo´n typische piratenschip, waar je als eindebaas een grote krab had (ergens in de lower decks van het schip, de krab knalde geloof ik binnen), die na dood te gaan in honderden kleine krabjes explodeerde. En volgens mij ook een drie-hoofdige hydra, die voor of na die krab ergens verscheen. Die kwam dan zo naast het schip uit het water tevoorschijn. En een heel eind verderop weet ik nog een, een soort van balrog zoals van LotR die je volgens mij constant achterna rende met het gevecht.
Sorry voor de lap tekstmaar dit is het meeste wat ik er nog van weet. Hopelijk weet iemand welke ik bedoel, want ik vond het echt een vet spel!
en @Khaine ik krijg nostalgische gevoelens van je avatarwaar is dat poppetje van?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
One Piece: Oceans of Dreams! toevallig?basshead91 schreef op zondag 22 april 2012 @ 04:53:
Sorry voor de lap tekstmaar dit is het meeste wat ik er nog van weet. Hopelijk weet iemand welke ik bedoel, want ik vond het echt een vet spel!
Of anders Vandal Hearts?
Leuk heen @Khaine ik krijg nostalgische gevoelens van je avatarwaar is dat poppetje van?
Voorzichtig schopje. Heeft iemand een idee?assasinbats schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:10:
Ik ben op zoek naar een spel wat ik ooit (15 jaar geleden) op een Mac gespeeld heb. Het kon met meerdere (max 4 dacht ik) spelers. Je reed rond met kleine tanks. Het doel was om bugs te pletten in een soort van doolhof. Deze renden gewoon rond (a la de spookjes van pacman) en jij kon ze pletten door een blok van het doolhof te lanceren. Timing en plaatsing waren dus belangrijk.
Wie helpt me?
Het was geen piratengame, van dat schip weet ik niet meer zeker of het daadwerkelijk een piratenschip was. Het was in elk geval zo'n soort schip.NeutraleTeun schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:04:
Pirates: The Legend Of Black Kat ?
Wapens en items kan ik me weinig van herinneren. Thema enz. vind ik lastig te omschrijven, het was wel eerder episch en serieus dan cartoony of humoristisch. Het was zeg maar wat kleuriger dan Skyrim, maar niet zo kleurig als WoW. Van het verhaal kan ik me ook niks herinneren, behalve dat het wel linear was. Van gameplay herinner ik me verder nog dat er platform game-achtige stukken waren, draaiende stekelige boomstammen/balken waar je over heen moest zien te komen e.d., waar ik dan een uur mee bezig was
Misschien was het wel een game die niet in Nederland uit was gebracht?
Deze waren het niet, maar nu herinner ik me wel dat er ook anime cutscenes in zaten. Het was ook wel echt een ps2, 3d spel.Khaine schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:31:
[...]
One Piece: Oceans of Dreams! toevallig?
Of anders Vandal Hearts?
Ziet er wel leuk uit, misschien een keer proberen.Khaine schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:31:
[...]
Leuk he. Het is niet erg nostalgisch, komt eigenlijk uit Battle for Wesnoth, briljante TBS.
Dit gebeurde trouwens in een lange hal met pilaren (meen ik me te herinneren), en je kon hem alleen verslaan door die energiezwaard aanval te gebruiken op zijn hoofd (dacht ik).basshead91 schreef op zondag 22 april 2012 @ 04:53:
En een heel eind verderop weet ik nog een, een soort van balrog zoals van LotR die je volgens mij constant achterna rende met het gevecht.
Dit is allemaal lang geleden, dus ik weet niet zeker hoe accuraat al deze herinneringen zijn.

Ik dacht ook nog even aan Silver, maar dat zat het ook wel niet zijn vermoed ik zo. Kun je wat meer details geven over de gameplay ? (denk aan 3rd person / turn based / etc)
Ik heb het al gevonden
het was Orphen: Scion of Sorcery
Ik ga hem gelijk van marktplaats halen, dank voor het meedenken

Ik ga hem gelijk van marktplaats halen, dank voor het meedenken
Ben ook nog eens op zoek naar een spel.
Ik schat dat een 2 - 4 jaar oud is.
De bedoeling is vooral om ragdolls mbv katapulten en spul af te schieten zodat ze zoveel mogelijk botten breken. Ik geloof dat het ook op Steam verkrijgbaar was.
Edit: Gevonden. Het was Pain.
De bedoeling is vooral om ragdolls mbv katapulten en spul af te schieten zodat ze zoveel mogelijk botten breken. Ik geloof dat het ook op Steam verkrijgbaar was.
Edit: Gevonden. Het was Pain.
[ Voor 7% gewijzigd door Elvis op 29-04-2012 13:41 ]
'Tis een flash game, o.a. op Kongregate te spelen. De Drop Dead serie.Elvis schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:50:
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Als je dat leuk vindt, kun je ook 's Trials proberen voor de 360. Kun je jezelf (ragdoll) afschieten als je op de motor zit en op de trap daaronder zoveel mogelijk botten breken.Elvis schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:50:
Of natuurlijk de dismount serie(Stair of Truck Dismount). http://jet.ro/dismount/Exorcist schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:55:
[...]
Als je dat leuk vindt, kun je ook 's Trials proberen voor de 360. Kun je jezelf (ragdoll) afschieten als je op de motor zit en op de trap daaronder zoveel mogelijk botten breken.
Heb me er heel wat uurtjes vermaakt.
Maze War?assasinbats schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:10:
Wie helpt me?
Smash Boom Bash?
Lets Get Tanked?
Verwijderd
Vroeger..... op de 286 van een vriendje speelden we een tankgame helemaal grijs. Het spel zelf was overigens al wel in kleur.
Je zag alles van bovenaf. Je begon bij je basis en kon dan heenrijden waar je zelf naar toe wou. Je begon bij je garage waar je ook heen moest als je tank beschadigd was om hem te laten repareren. Je kon het spel ook met 2 spelers spelen waarbij ieder een eigen kleur kreeg. Dat speelde in splitscreen.
Ik hoop dat ik het goed heb omschreven want het is wel heel lang geleden.
Weet iemand welke game dit kan zijn? Als ik een plaatje zie dan herken ik het wel meteen denk ik.
Je zag alles van bovenaf. Je begon bij je basis en kon dan heenrijden waar je zelf naar toe wou. Je begon bij je garage waar je ook heen moest als je tank beschadigd was om hem te laten repareren. Je kon het spel ook met 2 spelers spelen waarbij ieder een eigen kleur kreeg. Dat speelde in splitscreen.
Weet iemand welke game dit kan zijn? Als ik een plaatje zie dan herken ik het wel meteen denk ik.
Verwijderd
klinkt als Fire PowerVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:47:
Vroeger..... op de 286 van een vriendje speelden we een tankgame helemaal grijs. Het spel zelf was overigens al wel in kleur.
Anoniem: 460017
Ik zoek ook een spel maar heb er weinig info over het is echt heel oud, eind jaren 80 begin jaren 90 gok ik zo, je speelde een jongetje met een katapult, er was iets met levels in een huis (spook) en bos, meer kan ik nu niet echt meer herinneren. Denk tussen '90 en '95 dat ik die gespeeld heb, en veel!
Monster Bash is dat denk ik.
Saved by the buoyancy of citrus
Anoniem: 460317
Minstens tien jaar geleden heb ik een game gespeeld waar je als tank en helikopter aliens moest verslaan, en ik kan de naam maar niet herinneren. Ik heb al een hoop gezocht, maar kon m niet vinden
Ik kan me herinneren dat je 4 moeilijkheidsgraden had, en bij een hogere moeilijkheidsgraad kon dan je dan weer 2 levels verder spelen maar had je minder levens. Ook was de laatste eindbaas een soort gigantisch ruimteschip van de aliens. Verder was het eerste level met de tank en er zat ergens aan de linker kant een soort geheime grot in een berg.
Ik hoop dat iemand de titel hiervan weet!

Ik kan me herinneren dat je 4 moeilijkheidsgraden had, en bij een hogere moeilijkheidsgraad kon dan je dan weer 2 levels verder spelen maar had je minder levens. Ook was de laatste eindbaas een soort gigantisch ruimteschip van de aliens. Verder was het eerste level met de tank en er zat ergens aan de linker kant een soort geheime grot in een berg.
Ik hoop dat iemand de titel hiervan weet!
Het lijkt wel een beetje op SWIV, alleen het is m helaas niet...
Het spel is wel in 3D en ik dacht ook in first person, maar dat laatste weet ik niet al te zeker
Het spel is wel in 3D en ik dacht ook in first person, maar dat laatste weet ik niet al te zeker

Ik ben op zoek naar een erg oud spel wat ik in DOS op een 386 oid. heb gespeeld. Het was een racespel met ongeveer grand prix looks, in car view geen echte 3D. Maar je kon wapens kopen en op je auto zetten om je tegenstanders uit te schakelen.
Je auto zelf kon je ook updaten. betere banden en motor.. Menu waar je dat kocht was ingedeeld in grote blokken 3x4 oid.
Je auto zelf kon je ook updaten. betere banden en motor.. Menu waar je dat kocht was ingedeeld in grote blokken 3x4 oid.
[ Voor 25% gewijzigd door Vuvuzela op 28-05-2012 02:49 ]
I served in a company of heroes.
Verwijderd
Quarantine (1994) ?Vuvuzela schreef op maandag 28 mei 2012 @ 02:45:
Ik ben op zoek naar een erg oud spel wat ik in DOS op een 386 oid. heb gespeeld. Het was een racespel met ongeveer grand prix looks, in car view geen echte 3D. Maar je kon wapens kopen en op je auto zetten om je tegenstanders uit te schakelen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
SWIV 3D dan misschien?Anoniem: 460317 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:16:
Het lijkt wel een beetje op SWIV, alleen het is m helaas niet...
Ook de 3D versie daarvan is t helaas niet.
De gameplay lijkt meer op iets in de richting van Nuclear Strike, alleen was het tegen aliens(in tanks, heli's en dergelijke) en kon je zelf ook in een tank.
Misschien helpt dit nog: Je hebt geen keuze tussen een heli en een tank, per level staat vast welke je dus moet gebruiken.
De gameplay lijkt meer op iets in de richting van Nuclear Strike, alleen was het tegen aliens(in tanks, heli's en dergelijke) en kon je zelf ook in een tank.
Misschien helpt dit nog: Je hebt geen keuze tussen een heli en een tank, per level staat vast welke je dus moet gebruiken.
Incoming?Anoniem: 460317 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:25:
Ook de 3D versie daarvan is t helaas niet.
Niets...
Ik zoek al een aantal dagen naar de naam van een spel wat ik vroeger speelde. Ik denk dat dit eind jaren '90 was. Ik speelde dit op de PC.
Wat kan ik mij herinneren:
- zwevende 'auto' met een blauwe onderkant (soort van neonlicht)
- deze auto kon ook schieten. Volgens mij was dit een plasma gun (zo'n blauwe cirkel die je afschoot)
- donkere wereld met veel 'snelwegen'
Dit is het wel zo'n beetje. Ik kan mij er erg vrij weinig van herinneren maar heb mij erg vermaakt met die spel..
Jeroen
Wat kan ik mij herinneren:
- zwevende 'auto' met een blauwe onderkant (soort van neonlicht)
- deze auto kon ook schieten. Volgens mij was dit een plasma gun (zo'n blauwe cirkel die je afschoot)
- donkere wereld met veel 'snelwegen'
Dit is het wel zo'n beetje. Ik kan mij er erg vrij weinig van herinneren maar heb mij erg vermaakt met die spel..
Jeroen
Yes dat is hem! ThanksEvaluationCopy schreef op maandag 28 mei 2012 @ 08:46:
Klinkt als Death Track (1989)
http://www.mobygames.com/game/dos/deathtrack/screenshots
I served in a company of heroes.
Ik zoek naar een spel dat ik vroeger op de pc speelde.
Dos tijdperk of begin windows tijdperk denk ik.
Het was een soort piraten ganzebord spel als ik het mij goed herinner.
Je kon een dobbelsteen gooien om verder te komen.
Je kon schatten vinden en steden veroveren.
Je kon het met meerdere mensen spelen.
Al het bovenstaande kan ik mij ook verkeerd herinneren
Redhook's Revenge?jongf7 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:28:
Ik zoek naar een spel dat ik vroeger op de pc speelde.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Hallo Allemaal,
Ik zoek een oude turn-based strategie spel.
Het was vanuit een bovenaanzicht perspectief. er zijn 3 tegenspelers in elke hoek 1. Het is de bedoeling dat alle bases overneemt. Je begint met 2 vliegtuigjes 2 tanks en 2 infanterie.
Ben benieuwd of iemand dit kent.
Het was vanuit een bovenaanzicht perspectief. er zijn 3 tegenspelers in elke hoek 1. Het is de bedoeling dat alle bases overneemt. Je begint met 2 vliegtuigjes 2 tanks en 2 infanterie.
YES!Trinsec schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:06:
[...]
Redhook's Revenge?
[afbeelding]
[afbeelding]
Thnx, dat is hem, eens kijken of ik het nog ergens kan spelen.
Anoniem: 460511
Ik zoek een spel wat ik vroeger regelmatig bij een vriend op de ps1 speelde. Het was een soort mario kart clone waarbij je niet alleen in autotjes reed, maar ook op een paar punten in een level door een poort heen moest rijden waardoor je in een bootje transformeerde. Er zaten best wel vreemde auto/boot combinaties bij zoals een schedel op wielen en een rijdend mini kasteeltje.
Wat ik me ook nog goed kon herinneren en de hoofdreden waarom ik dit spel ook weer eens wil spelen waren de ongelofelijke dick-moves power ups. Zoals magneten die invloed hadden om nabije spelers en bliksemschichten die alle spelers troffen. Ook zaten er een paar van die traps in sommige levels, zoals een magneet in het midden van een plein met een gat in het midden.
Ik hoop dat iemand met deze iets wat vage beschrijving alsnog een idee heeft welke game dit kan zijn.
Bij voorbaat dank.
Wat ik me ook nog goed kon herinneren en de hoofdreden waarom ik dit spel ook weer eens wil spelen waren de ongelofelijke dick-moves power ups. Zoals magneten die invloed hadden om nabije spelers en bliksemschichten die alle spelers troffen. Ook zaten er een paar van die traps in sommige levels, zoals een magneet in het midden van een plein met een gat in het midden.
Ik hoop dat iemand met deze iets wat vage beschrijving alsnog een idee heeft welke game dit kan zijn.
Ik denk aan "Wacky Races" , of misschien de Crash Bandicoot racing game? Crash Team Racing.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Panzer General misschien??ArtG schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:22:
Hallo Allemaal,
Weet je ook welk jaartal ongeveer??
Dat is m niet helaas,
Ik weet niet meer precies hoe oud het is, sowieso van voor 2000.
Iedere speler had zijn eigen territorium van 9 vakken. daarom heen was water. Verder was er in het midden een vak en overal aan de zijkant van het scherm(tussen 2 territoriums in). Zodra je op vijandelijk gebied kwam leverde dat punten op.
Met deze punten konden extra units gemaakt worden. Alle units konden bepaalde stappen zetten.
Vliegtuigen 5
tanks 3
infanterie 2
boten 1
Als je vijandelijke units aanviel en je won dan werden ze naar je basis verstuurd. Het was ook mogelijk om een atoombom te maken.
Ik weet nog wel hoe t spel ging alleen echt niet meer hoe het heette.
Iedere speler had zijn eigen territorium van 9 vakken. daarom heen was water. Verder was er in het midden een vak en overal aan de zijkant van het scherm(tussen 2 territoriums in). Zodra je op vijandelijk gebied kwam leverde dat punten op.
Met deze punten konden extra units gemaakt worden. Alle units konden bepaalde stappen zetten.
Vliegtuigen 5
tanks 3
infanterie 2
boten 1
Als je vijandelijke units aanviel en je won dan werden ze naar je basis verstuurd. Het was ook mogelijk om een atoombom te maken.
Klinkt mij een beetje als de "Wars" serie van Nintendo (famicom wars, advance wars etc)
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Chocobo Racing?
My middle finger salutes you.
Ik ben op zoek naar de titel van een spel dat nog in ontwikkeling is. Ik weet alleen helemaal niets meer van de ontwikkelaar of waar ik van het spel gehoord heb. Er is ook nog weinig van getoond, alleen maar een soort techdemo.
Hierin liep de speler firstperson door een ruimte met twee kastjes waarvan de laden opgeschoven werden en de objecten die er in lagen heel erg goede physics hadden (goed meerollen met het openen enzo). In een laatje werd een beeldje van een eendje gevonden geloof ik, wat bekeken kon worden om de sleutel te vinden die er onder geplakt zat. Met die sleutel kon je de ruimte verlaten en dat was het dan al weer.
Iemand een idee hoe deze aankomende komende game ook alweer heet?
Had dit ook al in de Gamelounge gepost, maar bedacht net pas dat we ook dit topic hebben
Hierin liep de speler firstperson door een ruimte met twee kastjes waarvan de laden opgeschoven werden en de objecten die er in lagen heel erg goede physics hadden (goed meerollen met het openen enzo). In een laatje werd een beeldje van een eendje gevonden geloof ik, wat bekeken kon worden om de sleutel te vinden die er onder geplakt zat. Met die sleutel kon je de ruimte verlaten en dat was het dan al weer.
Iemand een idee hoe deze aankomende komende game ook alweer heet?
Had dit ook al in de Gamelounge gepost, maar bedacht net pas dat we ook dit topic hebben
De trefwoorden komen overeen met Penumbra, maar die is al uit 2006 zo te lezen..
http://atagong.com/penumbra/
http://atagong.com/penumbra/
[ Voor 16% gewijzigd door Exorcist op 01-06-2012 16:34 ]
Ik heb em gevonden. Bij Tweakers nieuws op het woord 'villa' zoeken zette em al bovenaan 
nieuws: Voormalige BioShock-ontwikkelaars maken Gone Home
Gone Home dus
nieuws: Voormalige BioShock-ontwikkelaars maken Gone Home
Gone Home dus
Begint steeds meer op Battle Isle te lijken (is een BlueByte of Sierra game als ik mij niet vergis). Zijn overigens ook meerdere delen van verschenen.ArtG schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:48:toon volledige bericht
Dat is m niet helaas,
Vliegtuigen 5
tanks 3
infanterie 2
boten 1
Ik zoek een spel van uit de Pentium 1 periode (denk ik) Het was een soort van een boardgame. Een crazy race rond de wereld, ik kan me ook nog herinneren dat het duits was. Iemand enig idee?
[ Voor 6% gewijzigd door Somora op 02-06-2012 19:59 ]
Ik weet volgens mij precies welk spel dit is, maar ik kan bijgod de naam niet meer verzinnen. Het was een soort spirituele opvolger van battle isles. Ik weet ook nog dat het rete moeilijk was en er is een deel 2 van verschenen. Was het wel 3d? (ondanks het boven aanzicht, kon je wel je camera roteren toch). Vooral de moeilijkheidsgraad staat me bij.ArtG schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:48:toon volledige bericht
Dat is m niet helaas,
Vliegtuigen 5
tanks 3
infanterie 2
boten 1
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Misschien heeft het er wel niks mee te maken, maar de gameplay die beschreven wordt, kom bijna precies overeen met het bordspel Axis and Allies. Daar zijn ook PC games van.Postius schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:15:
[...]
Ik weet volgens mij precies welk spel dit is, maar ik kan bijgod de naam niet meer verzinnen. Het was een soort spirituele opvolger van battle isles. Ik weet ook nog dat het rete moeilijk was en er is een deel 2 van verschenen. Was het wel 3d? (ondanks het boven aanzicht, kon je wel je camera roteren toch). Vooral de moeilijkheidsgraad staat me bij.
Ik heb hem gevonden.
Het was Power, The Game.
Nu alleen nog een manier om het te kunnen spelen, zelfs met dos-box wil het niet
Het was Power, The Game.
Nu alleen nog een manier om het te kunnen spelen, zelfs met dos-box wil het niet
Anoniem: 335478
Ik ben op zoek naar 2 oude spelletjes.
De 1e van rond de tijd van windows 95/98 denk ik, ik speelde het rond 97/98. Maar het kan ook voor DOS zijn.. Ik was toen een jaar of 6 dus een beetje een kinderspelletje denk ik.
Je bent een (volgens mij rood) autootje met oogjes, je moet met andere autootjes en andere dingen gaan praten en wat rondrijden, wat je precies moest doen weet ik niet meer. Je reed dus over het land en er waren ook bruggen (geen racespel). Ook was er ergens een poel met lava ofzo. Het kan ook wel zo zijn dat je met 2 autootjes rondreed (met 2 man op 1 toetsenbord) of dat er gewoon constant een ander autootje met je meereed. De schermen zijn in de trant van King's Quest I en II, dat als je rechts bij de rand van het scherm bent je dan links het volgende scherm opreed. Meer weet ik er niet van, hopelijk is dit voldoende
De 2e: Iets nieuwer, ik denk dat ik dat ongeveer 10 jaar terug speelde toen ik in groep 7 zat, rond 2001-2002 ongeveer. Op windows 98 of misschien wel XP. Een spel lijkt een beetje op Raptor, het scherm was van onder naar boven, en je moest aliens/machientjes die van boven kwamen afschieten. Er kwamen power ups: rooie, blauwe en gele denk ik. Van de rooie kreeg je betere kogels, een laser, en die andere 2 waren ook zoiets. Als je er 5 van pakte (zelfde kleur achter elkaar) dan had je de beste kogels, maar als je een paar rooie had gepakt moest je geen andere kleur meer pakken, want dan was je je rooie upgrades weer kwijt. Die powerups veranderden van kleur terwijl ze naar beneden zweefden, en ze draaiden ook rond, er stond een letter op (verschillende letters waren ook iets, ik weet niet meer wat) Je kon dit spel ook met zn 2en doen, samen op 1 toetsenbord.
naja dat is alles wat ik er van weet, hopelijk heeft iemand wat ideeen hierover? Bij voorbaat hartelijk dank
De 1e van rond de tijd van windows 95/98 denk ik, ik speelde het rond 97/98. Maar het kan ook voor DOS zijn.. Ik was toen een jaar of 6 dus een beetje een kinderspelletje denk ik.
Je bent een (volgens mij rood) autootje met oogjes, je moet met andere autootjes en andere dingen gaan praten en wat rondrijden, wat je precies moest doen weet ik niet meer. Je reed dus over het land en er waren ook bruggen (geen racespel). Ook was er ergens een poel met lava ofzo. Het kan ook wel zo zijn dat je met 2 autootjes rondreed (met 2 man op 1 toetsenbord) of dat er gewoon constant een ander autootje met je meereed. De schermen zijn in de trant van King's Quest I en II, dat als je rechts bij de rand van het scherm bent je dan links het volgende scherm opreed. Meer weet ik er niet van, hopelijk is dit voldoende

De 2e: Iets nieuwer, ik denk dat ik dat ongeveer 10 jaar terug speelde toen ik in groep 7 zat, rond 2001-2002 ongeveer. Op windows 98 of misschien wel XP. Een spel lijkt een beetje op Raptor, het scherm was van onder naar boven, en je moest aliens/machientjes die van boven kwamen afschieten. Er kwamen power ups: rooie, blauwe en gele denk ik. Van de rooie kreeg je betere kogels, een laser, en die andere 2 waren ook zoiets. Als je er 5 van pakte (zelfde kleur achter elkaar) dan had je de beste kogels, maar als je een paar rooie had gepakt moest je geen andere kleur meer pakken, want dan was je je rooie upgrades weer kwijt. Die powerups veranderden van kleur terwijl ze naar beneden zweefden, en ze draaiden ook rond, er stond een letter op (verschillende letters waren ook iets, ik weet niet meer wat) Je kon dit spel ook met zn 2en doen, samen op 1 toetsenbord.
naja dat is alles wat ik er van weet, hopelijk heeft iemand wat ideeen hierover? Bij voorbaat hartelijk dank
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Duits... van blue byte misschien: Dr. Drago's Madcap Chase http://www.hotud.org/comp...article/37-strategy/20015Somora schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:58:
Ik zoek een spel van uit de Pentium 1 periode (denk ik) Het was een soort van een boardgame. Een crazy race rond de wereld, ik kan me ook nog herinneren dat het duits was. Iemand enig idee?
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
de Putt-Putt serie?Anoniem: 335478 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:42:
Ik ben op zoek naar 2 oude spelletjes.
Anoniem: 335478
Putt Putt klopt idd, bedankt!
Raiden is het niet helaas. Lijkt er idd wel heel erg op. maar het is niet voor de playstation, maar voor de PC. Maar het spel zag er (iig in mijn herinnering) wel (een stuk) beter uit.
Raiden is het niet helaas. Lijkt er idd wel heel erg op. maar het is niet voor de playstation, maar voor de PC. Maar het spel zag er (iig in mijn herinnering) wel (een stuk) beter uit.
Een soort turn-based RTS spelletje, opgebouwd uit een landschap van diverse 6-hoeken, met daarop gras, een boom of een steen. Je kan units aanmaken, welke je afstuurt op units van de tegenpartij. Als je al het land in het level veroverd hebt, win je het potje.
Het is volgens mij een heel oud spel maar ik speelde een jaar geleden hier nog een port van in Windows. Kan iemand mij aan de naam helpen?
Het is volgens mij een heel oud spel maar ik speelde een jaar geleden hier nog een port van in Windows. Kan iemand mij aan de naam helpen?
Pfoeh, dit kan vanalles zijn, wilde gok, Heroes of Might and Magic?MacBreQ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:37:
Een soort turn-based RTS spelletje, opgebouwd uit een landschap van diverse 6-hoeken, met daarop gras, een boom of een steen. Je kan units aanmaken, welke je afstuurt op units van de tegenpartij. Als je al het land in het level veroverd hebt, win je het potje.
Hmm, die naam komt me niet bekend voor. Zover ik me kan herinneren had het een korte naam met maar één woord. En het ziet er een stuk meer lo-fi uit dan Heroes of Might and Magic.Overlegne schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:48:
[...]
Pfoeh, dit kan vanalles zijn, wilde gok, Heroes of Might and Magic?
Nog ter aanvulling: Het speelveld was heel duidelijk opgedeeld in die hexagonen. Met elk van je eigen units kon je kiezen: lopen, aanvallen, etc. Elke soort unit kan uiteraard een bepaalde afstand per beurt afleggen. Nadat je alle gewenste acties per unit gekozen hebt, eindig je je beurt en speelt de CPU terug.
[ Voor 39% gewijzigd door MacBreQ op 26-06-2012 22:45 ]
Verwijderd
Misschien zoiets als Fantasy General ? en de port die je gespeeld hebt zo wel eens Battle for Wesnoth kunnen zijn.MacBreQ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:22:
[...]
Hmm, die naam komt me niet bekend voor. Zover ik me kan herinneren had het een korte naam met maar één woord. En het ziet er een stuk meer lo-fi uit dan Heroes of Might and Magic.
Nog ter aanvulling: Het speelveld was heel duidelijk opgedeeld in die hexagonen. Met elk van je eigen units kon je kiezen: lopen, aanvallen, etc. Elke soort unit kan uiteraard een bepaalde afstand per beurt afleggen. Nadat je alle gewenste acties per unit gekozen hebt, eindig je je beurt en speelt de CPU terug.
Misschien Populous, maar is niet direct in Hexagonen opgedeeld.
http://www.flatbatteries.com/populous.html
http://www.flatbatteries.com/populous.html
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Dat lijkt er een beetje op maar wat ik zoek is echt iets wat er nog een stuk meer retro uitziet. Vakjes/gebieden die in jouw bezit zijn ook heel distinctief met een kleur aangegeven. De graphics zijn echt a-la 8-bit. Ik meen me ook nog te herinneren dat er een port voor de iPhone ervan te krijgen is.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:07:
[...]
Misschien zoiets als Fantasy General ? en de port die je gespeeld hebt zo wel eens Battle for Wesnoth kunnen zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door MacBreQ op 30-06-2012 01:27 ]
Weet iemand hoe een spel heet waarbij je gelanceerd wordt en waarna je damage moet doen boven/in een stad?
Platform is onbekend...
Platform is onbekend...
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Missile command?-Trouble- schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:13:
Weet iemand hoe een spel heet waarbij je gelanceerd wordt en waarna je damage moet doen boven/in een stad?
Platform is onbekend...

Lijkt me sterk, maar ik zal eens vragen 
Iets betere beschrijving gekregen misschien: je schiet echt iemand weg uit een raket en tijdens zijn val moet je proberen een stad te vernietigen.
Iets betere beschrijving gekregen misschien: je schiet echt iemand weg uit een raket en tijdens zijn val moet je proberen een stad te vernietigen.
[ Voor 68% gewijzigd door Trouble op 29-07-2012 11:57 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Vroeger denk een jaar of 10 geleden, speelde ik een muziekspel waarmee je dmv streepjes trekken muziek kon maken. De streepjes waren eigenlijk de noten.
Het spel kwam in een doos, volgens mij wit.
Het spel kwam in een doos, volgens mij wit.
Beste Tweakers,
Een hele tijd geleden, toen de dos-games nog in volle gang waren, heb ik ooit een keer een racespel gespeeld dat ik niet meer terug kan vinden. Wellicht dat iemand weet welk spel ik bedoel aan de hand van de volgende dingen die ik nog van het spel weet:)
Het was een racespel waarbij je in een soort van hotrod reed welke je op een baan moest zien te houden. Deze baan was grijs met zwarte strepen eroverheen en stond op een soort van pilaren hoog van de grond. Wanneer je naast de baan terechtkwam (soort van afgrond dus) was het spel voorbij. De achtergrond van de game was naar mijn mening groen. Je hoefde in de game dus niets te doen, behalve de auto op de baan te houden.
Heel veel meer weet ik helaas niet meer van de game, omdat het al zo'n tijd geleden is. Of alles ook klopt wat ik in bovenstaand verhaaltje heb getypt, kan ik ook niet met zekerheid vertellen. Maar het is wel een globale schets van het spel.
Iemand die enig idee heeft over welk spel ik het heb?
Alvast mijn dank!
Een hele tijd geleden, toen de dos-games nog in volle gang waren, heb ik ooit een keer een racespel gespeeld dat ik niet meer terug kan vinden. Wellicht dat iemand weet welk spel ik bedoel aan de hand van de volgende dingen die ik nog van het spel weet:)
Het was een racespel waarbij je in een soort van hotrod reed welke je op een baan moest zien te houden. Deze baan was grijs met zwarte strepen eroverheen en stond op een soort van pilaren hoog van de grond. Wanneer je naast de baan terechtkwam (soort van afgrond dus) was het spel voorbij. De achtergrond van de game was naar mijn mening groen. Je hoefde in de game dus niets te doen, behalve de auto op de baan te houden.
Heel veel meer weet ik helaas niet meer van de game, omdat het al zo'n tijd geleden is. Of alles ook klopt wat ik in bovenstaand verhaaltje heb getypt, kan ik ook niet met zekerheid vertellen. Maar het is wel een globale schets van het spel.
Alvast mijn dank!
Iets anders dan hetgeen je omschrijft, maar was het misschien ''Stunts' ?
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Was het misschien stunt car racer?BWBzz schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:46:
Beste Tweakers,
Alvast mijn dank!
YouTube: DOS - Stunt Car Racer
If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.
Street Rod heeft ook een dergelijke setting, alleen is dat wat geavanceerder dan je beschrijft.
Daar rijd je door een droog kanaal met pilaren her en der, en als je crashed is je auto stuk.
YouTube: Street Rod 2 The Final Showdown
Maar ik denk dat je een andere game bedoelt...
Deze is echter ook erg leuk !
Stunt Car Racer, or Stunts lijkt me beter in de richting.
Daar rijd je door een droog kanaal met pilaren her en der, en als je crashed is je auto stuk.
YouTube: Street Rod 2 The Final Showdown
Maar ik denk dat je een andere game bedoelt...
Deze is echter ook erg leuk !
Stunt Car Racer, or Stunts lijkt me beter in de richting.
[ Voor 121% gewijzigd door Ultraman op 05-08-2012 16:57 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik ben de naam kwijt van een game die ik altijd leende bij de bieb heel lang geleden
Het was een race game van midden/boven af. En voor zover ik me herinner racete je op bureau's
Iemand die me kan helpen?
Het komt denk ik uit 1999 - 2003
[ Voor 7% gewijzigd door Zarokuna op 05-08-2012 17:02 ]
Toevallig een van Micro Machines serie?
[ Voor 44% gewijzigd door Ultraman op 05-08-2012 17:05 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Danku danku!! Dat is 'm idd!shoney24 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:50:
[...]
Was het misschien stunt car racer?
YouTube: DOS - Stunt Car Racer
Ook dank voor alle andere reacties mensen
Als het geen Micro Machines is dan kan het zijn dat je Re-volt bedoeld. Is van een paar jaar later, dus wel 3D graphics enzo.Zarokuna schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:02:
Ik ben de naam kwijt van een game die ik altijd leende bij de bieb heel lang geledenHet was een race game van midden/boven af. En voor zover ik me herinner racete je op bureau's
Ik ben sinds kort ook op zoek naar een game vanuit het jaar 1990 tot 1995 schat ik.
Het gaat om een RPG game, waarbij je ook voortbeweegt zoals dat in Lands of Lore 1 gebeurd.
In eerste instantie dacht ik ook dat het Lands of Lore was, maar dit is het toch niet omdat de graphics toch wel iets beter zijn dan daarin.
Het spel is een avontuur/RPG en gaat over een jongen die met behulp van o.a. mythische wezens de wereld moet redden. Ik weet nog dat hij op een gegeven moment een fluit nodig had om een groep dinosaurissen te verjagen. Naar mijn wetende Velocirapors, maar dat weet niet meer zeker.
Het spel start in een soort kasteel waarin je een ketting moest zoeken/geven aan een vreemd mytisch wezen voordat je het kasteel uit mocht.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee.
ps: Ik weet dat een soort vrouwlijke dinosaurus je adviezen gaf en met je meeging op avontuur.
Het gaat om een RPG game, waarbij je ook voortbeweegt zoals dat in Lands of Lore 1 gebeurd.
In eerste instantie dacht ik ook dat het Lands of Lore was, maar dit is het toch niet omdat de graphics toch wel iets beter zijn dan daarin.
Het spel is een avontuur/RPG en gaat over een jongen die met behulp van o.a. mythische wezens de wereld moet redden. Ik weet nog dat hij op een gegeven moment een fluit nodig had om een groep dinosaurissen te verjagen. Naar mijn wetende Velocirapors, maar dat weet niet meer zeker.
Het spel start in een soort kasteel waarin je een ketting moest zoeken/geven aan een vreemd mytisch wezen voordat je het kasteel uit mocht.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee.
ps: Ik weet dat een soort vrouwlijke dinosaurus je adviezen gaf en met je meeging op avontuur.
[ Voor 5% gewijzigd door Wylana op 14-08-2012 11:17 ]
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Bedoel je misschien Slay? Windows versie en iphone/ipad versie.MacBreQ schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 01:26:
[...]
Dat lijkt er een beetje op maar wat ik zoek is echt iets wat er nog een stuk meer retro uitziet. Vakjes/gebieden die in jouw bezit zijn ook heel distinctief met een kleur aangegeven. De graphics zijn echt a-la 8-bit. Ik meen me ook nog te herinneren dat er een port voor de iPhone ervan te krijgen is.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”