Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nope, er was niet echt een single player campaign geloof ik. Je belandde in een soort Arena, voornamelijk een buiten omgeving. Dus je kon over de pyramides heen volgens mij. Daar had je dan 4 tegenstanders o.i.d. waarvan je moest zien te winnen.
EDIT: Gevonden!!! Het is SCARAB van Electronic Arts, spel was zijn tijd ver vooruit, wel wat ingewikkeld.
YouTube: S.C.A.R.A.B. - Gameplay
http://www.gamespot.com/s...ws/scarab-review-2532901/
[ Voor 23% gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 28-02-2012 15:41 ]
Klinkt een klein beetje als Simon the Sorcerer.CLB schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:18:
Ik ben op zoek naar een spel wat ik echt jaaaaaren geleden speelde, misschien wel 12-15 jaar...
Het was een soort 'Machinarium' waarbij je dingetjes moet collecten, moest samenvoegen, om later in het level weer iets mee te kunnen doen. Een (verzonnen) voorbeeldje was een kaars en een trosje bessen, om zodoende warme jam mee te maken... Enige setting die ik nog ken was in een bos / woud.. Je zag het vanaf de zijkant 2D en leek een beetje getekend voor zo ver ik me kan herinneren... Voor de rest heb ik echt geen enkel idee meer...
EDIT: Je was een jongetje, niet van 4 jaar oud, maar van 10 ofzo...
Klinkt beetje als Hexen of Heretic (deel 2)?field33P schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:58:
Ik speelde lang geleden een FPS met op het eerste level(?) een hoop verplaatsende lava, pillaren etc in relatief grote open ruimtes, maar ik weet niet wat het is. Het was op een PC, een (DOS?) spel in id games stijl wat ik me ervan kan herinneren. Het is in ieder geval geen Quake (te goede graphics), ook geen Wolfenstein 3D (iets te klassiek), het is ook geen Doom. Ik weet niet meer waar het vandaan komt... Iemand?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Et voila, Rise of the Triadsfield33P schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:58:
Ik speelde lang geleden een FPS met op het eerste level(?) een hoop verplaatsende lava, pillaren etc in relatief grote open ruimtes, maar ik weet niet wat het is. Het was op een PC, een (DOS?) spel in id games stijl wat ik me ervan kan herinneren. Het is in ieder geval geen Quake (te goede graphics), ook geen Wolfenstein 3D (iets te klassiek), het is ook geen Doom. Ik weet niet meer waar het vandaan komt... Iemand?
YouTube: Rise of the Triad - Level 1
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Het verhaal kan ik me helaas niet meer heugen, dus pyama of niet durf ik ook niet te zeggen...BtM909 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:28:
Ging het over een avontuur van een jongen die 's avonds niet kon slapen?
Hij loopt ook in z'n pyjama dacht ik en de cutscenes gingen mooi van 2d zijkant naar 3d dacht ik (en terug).
Hmm hmm, na plaatjes te hebben bekeken weet ik het niet zeker... Het is het volgens mij niet...Lizard schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:08:
Klinkt een klein beetje als Simon the Sorcerer.
Maar het heeft er wel veel van weg inderdaad... Maar het tovenaarsgedoe, trollen en monster.. hmm nee..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Weird Dreams, misschien ? screenshotsCLB schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:18:
Ik ben op zoek naar een spel wat ik echt jaaaaaren geleden speelde, misschien wel 12-15 jaar...
Het was een soort 'Machinarium' waarbij je dingetjes moet collecten, moest samenvoegen, om later in het level weer iets mee te kunnen doen. Een (verzonnen) voorbeeldje was een kaars en een trosje bessen, om zodoende warme jam mee te maken... Enige setting die ik nog ken was in een bos / woud.. Je zag het vanaf de zijkant 2D en leek een beetje getekend voor zo ver ik me kan herinneren... Voor de rest heb ik echt geen enkel idee meer...
Verwijderd
Ik zoek ook een 'oud' spel
Windows 95 / begin xp geloof ik.
Ik denk dat het 'al' een CD spel was.
Ik geloof dat het een soort van RTS spel was waar je je in een hangar bevond (?) Of misschien een koepel ofzo op een andere planeet.
Het was voor zover ik me herinner wel in de 'ruimte' stijl.
Als ik meer weet zal ik deze post editten. Ondertussen google ik zelf ook nog even hard verder!
Imperium Galactica toevallig?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik heb het spel ooit gewonnen, dus zal even in een oude archiefdoos moeten zoeken. Zal ik (hopelijk) vanavond even doenCLB schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:14:
[...]
Het verhaal kan ik me helaas niet meer heugen, dus pyama of niet durf ik ook niet te zeggen...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
niet echt een RTS, maar is het misschien Startopia ?Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:46:
Hoi,
Ik zoek ook een 'oud' spel
Windows 95 / begin xp geloof ik.
Ik denk dat het 'al' een CD spel was.
Ik geloof dat het een soort van RTS spel was waar je je in een hangar bevond (?) Of misschien een koepel ofzo op een andere planeet.
Het was voor zover ik me herinner wel in de 'ruimte' stijl.
Als ik meer weet zal ik deze post editten. Ondertussen google ik zelf ook nog even hard verder!
Verwijderd
Imperium Galactica (1997)
Volgens mij is dat hem inderdaad! Het komt me in iedergeval heel bekend voor!
Het battle systeem zie ik volgens mij voor het eerst, dus ik denk dat ik vroeger nooit zover ben gekomen
Ik zal vanavond even kijken of ik hem ergens kan vinden / downloaden o.i.d.
Hartelijk bedankt!
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Vroeger, toen ik nog heel klein was, heb ik meerdere keren een een spel gespeeld op de SNES.
Ik zou niet weten hoe dit spel heette en ik ben er al jaren naar op zoek.
Het was een 2D spel. De personage die je bestuurde leek in mijn ogen een beetje op Sonic, het was hem echter niet. Hij had ook een andere kleur dan Sonic heeft. Ik weet het niet helemaal zeker meer maar volgens mij moest je in het eerste level omhoog in plaats van naar rechts om het eind van het level te behalen.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
2d platformgames waren niet zeldzaam in die tijd
Neem aan dat het niet SMW1 of 2 is he
[ Voor 36% gewijzigd door PromoX op 29-02-2012 15:16 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Ik ben in 1992 geboren en ik denk dat ik tussen de 4 en 6 jaar oud was toen ik dit spel speelde. Ik weet echter nog vrij weinig van dit spel. Grafisch zag het er volgens mij net zo uit als Aero the acro-bat, qua gameplay leek het er ook op maar dit is niet het spel dat ik zoek.
Wel grappig dat jullie suggesties ook de spellen zijn die ik tegenkwam en waarvan ik dacht, "volgens mij is dit hem". Het zijn ze helaas niet, toch vind ik het erg knap!
*Edit: Ik ga het toch eens bij mijn oudere broer vragen, hij weet welk spel ik bedoel maar kent de naam niet. Ik zal hem aero the acrobat eens laten zien, wie weet is zijn herinnering gedetailleerder.
MaximusTG schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:05:
Poe, dit is wel heel summier.. Hoe oud ben je nu dan, of hoe lang is het geleden. Iets meer details over het spel misschien nog?
2d platformgames waren niet zeldzaam in die tijd.
Neem aan dat het niet SMW1 of 2 is he?
[ Voor 9% gewijzigd door PietjePuk op 29-02-2012 17:24 ]
Heerlijke herinneringen.. nooit voorbij het tweede level gekomen ^^EvaluationCopy schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:43:
[...]
Et voila, Rise of the Triads
YouTube: Rise of the Triad - Level 1
Inderdaad... En dat smeken van die soldaten: 'Please! Don't shoot...' , heerlijk!Rann schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:34:
Rise of the triad... Herinneringen...Drunken rockets Hurra!!! Mensen flamberen en tot hoopjes as laten vergaan... Heerlijk spel vond ik het !
XBL/PSN/Steam: DocGroove
Tovernaarsgedoe klinkt mij dan meer als Discworld, maar dat klopt volgens mij weinig met de rest v/d beschrijving....CLB schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:14:
[...]
Het verhaal kan ik me helaas niet meer heugen, dus pyama of niet durf ik ook niet te zeggen...
[...]
Hmm hmm, na plaatjes te hebben bekeken weet ik het niet zeker... Het is het volgens mij niet...
Maar het heeft er wel veel van weg inderdaad... Maar het tovenaarsgedoe, trollen en monster.. hmm nee..
Ik speelde dit spel op een pc met windows 95 of 98. Het spel speelde zich af op een vuilnisbelt. Het doel was om gekleurde sleutels (rood, groen, blauw en geel) te vinden die bij sloten hoorden van dezelfde kleur. Je vijanden waren ganzen, die je met eieren knock-out kon gooien.
Iemand een idee?
CLB schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:14:
[...]
[...]
Hmm hmm, na plaatjes te hebben bekeken weet ik het niet zeker... Het is het volgens mij niet...
Het spel kan ik me als volgt herinneren:
Je moest een dagelijks leven opbouwen, door te werken en te eten. In je werk kon je carrière maken, je begon bij de hamburger tent en kon eindigen bij een bank volgens mij. Verder kon je kleren kopen en uit eten gaan.
Alles wat je deed kostte een bepaalde hoeveelheid tijd dus je moest keuzes maken of je 8u ging werken of 8u ging luieren.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is maar ik ben erg benieuwd hoe deze game heette en wil weer eens meemaken waarom ik dat toen zo'n leuk spel vond
>> Signature?
ChiLLeR schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:53:
Even een vraag naar een hele oude game, speelde dat vroeg op mijn 486 of misschien wel al op windows 95? Was wel DOS based.
Het spel kan ik me als volgt herinneren:
Je moest een dagelijks leven opbouwen, door te werken en te eten. In je werk kon je carrière maken, je begon bij de hamburger tent en kon eindigen bij een bank volgens mij. Verder kon je kleren kopen en uit eten gaan.
Alles wat je deed kostte een bepaalde hoeveelheid tijd dus je moest keuzes maken of je 8u ging werken of 8u ging luieren.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is maar ik ben erg benieuwd hoe deze game heette en wil weer eens meemaken waarom ik dat toen zo'n leuk spel vond
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Jaa! Dat is 'm, haha top ik ga eens kijken of ik die ergens kan spelen.
Goed zeg, meteen de eerste reactie die het juiste antwoord geeft
>> Signature?
Eerste: een rts ala C&C maar dan ouder (begin jaren '90), je had mega veel mods met extra unit types (ook een Big Bertha kanon). Het speelde zich af op een soort high-tech planeet. De naam is iets als Total..... (destruction?)
Tweede: Was een beetje als Power Monger (op de amiga) ook een rts, klinkts iets als Planetion (mijn engels was toen nog heel slecht dus grote kans dat ik het verkeerd heb onthouden. Je bouwde een landje op, verzamelde resources en vocht je oorlogen uit...
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Total Annihilation bedoel je. Zoek maar eens naar Supreme CommanderSneezzer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:20:
Ik zit al een paar dagen te broeden op 2 spellen:
Eerste: een rts ala C&C maar dan ouder (begin jaren '90), je had mega veel mods met extra unit types (ook een Big Bertha kanon). Het speelde zich af op een soort high-tech planeet. De naam is iets als Total..... (destruction?)
Tweede: Was een beetje als Power Monger (op de amiga) ook een rts, klinkts iets als Planetion (mijn engels was toen nog heel slecht dus grote kans dat ik het verkeerd heb onthouden. Je bouwde een landje op, verzamelde resources en vocht je oorlogen uit...
Alleen: DE GROETJES
Check! Die bedoelde ik, zat er niet ver naast met "Total nogwat"GreeTz schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:23:
[...]
Total Annihilation bedoel je. Zoek maar eens naar Supreme Commander
Nu de volgende nog:
Deze bedoelde ik: Wikipedia: PopulousTweede: Was een beetje als Power Monger (op de amiga) ook een rts, klinkts iets als Planetion (mijn engels was toen nog heel slecht dus grote kans dat ik het verkeerd heb onthouden. Je bouwde een landje op, verzamelde resources en vocht je oorlogen uit...
Hopelijk dat ze dergelijke games een revamp gaan geven op tablets
[ Voor 12% gewijzigd door Sneezzer op 06-03-2012 11:10 ]
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Verwijderd
En ik denk dat je de naam "planetion" in je hoofd had vanwege deze ( zo te zien geannuleerde ) remake
Rune?zoenvisje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:45:
Ik ben op zoek naar een Playstation 2 spel waar je als viking elkaar de hersens moest in slaan, o.a. door het hoofd van je tegenstander eraf te trekken en daar dan verder mee te meppen. Geen idee of je nog meer kon doen (storymode ofzo), dat kan ik me niet meer herinneren. Voor zover ik me wel herinner was het grafisch niet zo'n heel sterk spel maar wel heel erg grappig.
Ik zoek ook een spel, ging over een mannetje vaak in wit waarmee je diamanten moest bemachtigen, uiteindelijk een sleutel moest halen en daarna deuren openen voordat je verder kon naar volgend level, was rond tijdperk win95/98, dacht naam iets met line was(dit weet niet heel zeker) en je moest soort spookjes ontwijken die je wilde opeten. je kon dan een gat maken met vuur waar ze dan invielen. ook kon je zelf mappen maken en zat er 2 speler mode in.
wie helpt mij uit de brand!
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Held van de DagTrinsec schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:16:
Lode runner?
Lijkt er wel op maar volgens mij was dat hem niet.
Viking: Battle For Asgard?zoenvisje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:45:
Ik ben op zoek naar een Playstation 2 spel waar je als viking elkaar de hersens moest in slaan, o.a. door het hoofd van je tegenstander eraf te trekken en daar dan verder mee te meppen. Geen idee of je nog meer kon doen (storymode ofzo), dat kan ik me niet meer herinneren. Voor zover ik me wel herinner was het grafisch niet zo'n heel sterk spel maar wel heel erg grappig.
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
De spellen hadden veel reken puzzels en dat soort dingen. Ik weet niet zeker of ze oorspronkelijk nederlands waren, maar de versies die ik speelde waren het in ieder geval wel. Hopelijk kan iemand deze spellen nog herinneren.
Kan iemand daar wat mee ?vierkant speelveld gekleurde dingen wegspelen om sleutel bij sleutelgat te krijgen. Het speelveld kun je draaien
[ Voor 4% gewijzigd door ScrooLoose op 17-03-2012 18:33 ]
Smiling as the shit comes down...
Een of ander Super Solvers game?tekking schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:57:
Ik ben op zoek naar een serie van spellen die ik een jaar of 9 geleden heb gespeeld op de basisschool. Het ging over een groep van basisschool leerlingen die avonturen hadden. Er was een versie voor elk basisschool jaar. De enige die ik me nog enigszins kan herinneren had te maken met levende planten in een grot, voor zover ik me kan herinneren.
De spellen hadden veel reken puzzels en dat soort dingen. Ik weet niet zeker of ze oorspronkelijk nederlands waren, maar de versies die ik speelde waren het in ieder geval wel. Hopelijk kan iemand deze spellen nog herinneren.
Midnight Rescue, Treasure Mountain, Ancient Empires, Operation Neptune, Mathstorm, etc..
tekking schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:57:
Ik ben op zoek naar een serie van spellen die ik een jaar of 9 geleden heb gespeeld op de basisschool. Het ging over een groep van basisschool leerlingen die avonturen hadden. Er was een versie voor elk basisschool jaar. De enige die ik me nog enigszins kan herinneren had te maken met levende planten in een grot, voor zover ik me kan herinneren.
Ook niet...
Het is 'm inderdaad niet, maar de style lijkt er wel redelijk veel op...Khaine schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:14:
Tovernaarsgedoe klinkt mij dan meer als Discworld,
maar dat klopt volgens mij weinig met de rest v/d beschrijving....
Noopz, ook niet, thanks for thinking!PietjePuk schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:05:
Hopelijk is dit voor jou de verlossende post, was het toevallig Pyama Sam?
Pff lastige shit zeg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
tekking schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:57:
Verwijderd
Willy Beamish?CLB schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:27:
[...]
Ook niet...
[...]
Het is 'm inderdaad niet, maar de style lijkt er wel redelijk veel op...
[...]
Noopz, ook niet, thanks for thinking!
Pff lastige shit zeg
Simon the Sorcerer misschien dan?CLB schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:27:
[...]
Ook niet...
[...]
Het is 'm inderdaad niet, maar de style lijkt er wel redelijk veel op...
[...]
Noopz, ook niet, thanks for thinking!
Pff lastige shit zeg
Ik kan me de naam niet herinneren van een spel dat ik speelde toen ik ongeveer 10 jaar oud was (2002).
Ik speelde dit spel op een pc met windows 95 of 98. Het spel speelde zich af op een vuilnisbelt. Het doel was om gekleurde sleutels (rood, groen, blauw en geel) te vinden die bij sloten hoorden van dezelfde kleur. Je vijanden waren ganzen, die je met eieren knock-out kon gooien.
Je bekeek het spel vanuit een first person camera standpunt.
Iemand een idee?
Je was een of ander creature, dat geboren werd in een slaapkamer (volgens mij herinner ik me een wieg). Je was een jongen of een meisje en je kon dat beest een naam geven. Vervolgens kon je die kamer uit en het huis in. Je kon verschillende cakes bakken in de oven, of spelen in de speelkamer. Je kon ook naar buiten en daar was ook van alles te doen, zoals wortels oogsten. Uiteindelijk ging dat beest dood, echt sneu, altijd tranen. Maar dan kwam je in de wolken daarboven en kon je nog wat verder spelen. Het spel kent geen einde en je kon ook meerdere beesten tegelijk hebben.
Chapeau voor de knaap die dit spel herkent en de naam weet. Ik herinner me vaag dat het één woord was, iets van 'Orbs' of zo, maar baseer daar je antwoord niet op
Bedankt!
>> Je zoekt het spel: Junior Detectives Groep 8 <<tekking schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:57:
[ Voor 46% gewijzigd door tim301292 op 22-03-2012 00:00 ]
Creatures serie misschien?tim301292 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:17:
Ik zoek een spel dat naar schatting een jaar of 10 oud is. Het was echt een vreemd spel eigenlijk. Het was gericht op de leeftijdscategorie van tot een jaar of 10, denk ik. In mijn herinnering waren de graphics redelijk goed voor die tijd.
Je was een of ander creature, dat geboren werd in een slaapkamer (volgens mij herinner ik me een wieg). Je was een jongen of een meisje en je kon dat beest een naam geven. Vervolgens kon je die kamer uit en het huis in. Je kon verschillende cakes bakken in de oven, of spelen in de speelkamer. Je kon ook naar buiten en daar was ook van alles te doen, zoals wortels oogsten. Uiteindelijk ging dat beest dood, echt sneu, altijd tranen. Maar dan kwam je in de wolken daarboven en kon je nog wat verder spelen. Het spel kent geen einde en je kon ook meerdere beesten tegelijk hebben.
Chapeau voor de knaap die dit spel herkent en de naam weet. Ik herinner me vaag dat het één woord was, iets van 'Orbs' of zo, maar baseer daar je antwoord niet op
Bedankt!
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Ook niet...
Ook niet, dank, was al genoemd...Khaine schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:23:
Simon the Sorcerer misschien dan?
Ik word helemaal gek joh, zo moeilijk moet het toch niet zijn...

Orbs ? Wat jij bescrhijft doet me exact denken aan Creatures Village.tim301292 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:17:
Ik zoek een spel dat naar schatting een jaar of 10 oud is. Het was echt een vreemd spel eigenlijk. Het was gericht op de leeftijdscategorie van tot een jaar of 10, denk ik. In mijn herinnering waren de graphics redelijk goed voor die tijd.
Bedankt!
Even voor de 100% zekerheid. We hebben het hier over een point 'n clicker toch? Over een mannetje van +/- 10 jaar oud die allerlei objecten moet verzamelen die hij later (samen) kan gebruiken om iets voor elkaar te krijgen (ala Gobliiins b.v.). Het moet einde v/h dos tijdperk / begin windows tijdperk geweest zijn en het is een beetje cartoon-ish gemaakt?CLB schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:49:
[...]
Ook niet...
[...]
Ook niet, dank, was al genoemd...
Ik word helemaal gek joh, zo moeilijk moet het toch niet zijn...![]()
Mijn brein draait overuren, maar ik kom er niet op. Ik kan mij eigenlijk ook geen point-n-clicker bedenken met een kind. Wel met een oerwoud (Flight of the Amazon Queen, ook hilarisch btw).
Teenagent?CLB schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:49:
[...]
Ook niet...
[...]
Ook niet, dank, was al genoemd...
Ik word helemaal gek joh, zo moeilijk moet het toch niet zijn...![]()
http://www.mobygames.com/game/dos/teenagent
Verwijderd
Misschien deze:PietjePuk schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:37:
Opnieuw:
Ik kan me de naam niet herinneren van een spel dat ik speelde toen ik ongeveer 10 jaar oud was (2002).
Je bekeek het spel vanuit een first person camera standpunt.
Iemand een idee?
http://www.mobygames.com/game/hurl
http://www.gamespot.com/h-u-r-l/
Lang geleden dat ik dit gespeeld heb trouwens, maar heb er goede herinneringen aan
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:17:
[...]
Misschien deze:
http://www.mobygames.com/game/hurl
http://www.gamespot.com/h-u-r-l/
[video]
Lang geleden dat ik dit gespeeld heb trouwens, maar heb er goede herinneringen aan
Klopt allemaal, maar meer details kan ik niet geven...Khaine schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:40:
Even voor de 100% zekerheid. We hebben het hier over een point 'n clicker toch? Over een mannetje van +/- 10 jaar oud die allerlei objecten moet verzamelen die hij later (samen) kan gebruiken om iets voor elkaar te krijgen (ala Gobliiins b.v.). Het moet einde v/h dos tijdperk / begin windows tijdperk geweest zijn en het is een beetje cartoon-ish gemaakt?
Mijn brein draait overuren, maar ik kom er niet op. Ik kan mij eigenlijk ook geen point-n-clicker bedenken met een kind. Wel met een oerwoud (Flight of the Amazon Queen, ook hilarisch btw).
Een level (of het hele spel) speelde zich af in een bos / woud...

King's Quest kan maar lijkt me niet check vooral even deel 7 dan, het spel moet wel van deze periode zijn.CLB schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:18:
Klinkt ook als Day of The Tentacle (brilliant geniaal en nooit meer overtroffen door moderne games). Vroegah waren er betere games.
YouTube: Day of the Tentacle Intro
Je speelt hier sowieso als een groepje kinderen (en tentakels)
Meer informatie helpt, stijl van eht spel (serieus of niet) etc dat helpt allemaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 26-03-2012 15:23 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Een beetje erg late reactie maar ik kon niet vinden of je het spel nou gevonden hebt maar zou het "Codebreaker" kunnen zijn.F0kke schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:28:
Jaren geleden (ik denk eind jaren 90) speelde ik bij een vriend ooit een detective game. Ik weet het niet meer zeker, maar ik denk dat deze game nederlands was. Ik herinner me alleen het begin van het spel, waar je een appartement binnengaat en opzoek gaat naar aanwijzingen. Ik meen me te herinneren dat je het antwoordapparaat kon beluisteren. Volgens mij ging het om de vermissing/ontvoering/moord op een vrouw?
Nederlands talig spel meer meerdere "spellen" (iets met een duikboot, iets met 'puzzels' , iets met een auto in een doolhof).
Het antwoord apparaat was daar iets van een oude gramafoonplaat
Kon helaas geen plaatje vinden, geen idee meer wat de uitgever was en Codebreaker geeft te veel (nutteloze) hits
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Verwijderd
Time pilot ?drernie schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:53:
Ben een beetje aan het retro gamen geslagen en ben op zoek naar een spel uit mijn jeugd. Ik weet niet of het een spel voor de msx of de commodore 64 is. Het is een schietspelletje met een vliegtuigje die zowel in het verleden als in de toekomst bevind. Telkens hoor je dan een stem het tijdperk zeggen, bijv. modern age. Weet iemand nog een titel? Dacht dat het van activision was.
Nog een keer dan maar, echt niet Teenagent?CLB schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:35:
[...]
Klopt allemaal, maar meer details kan ik niet geven...
Een level (of het hele spel) speelde zich af in een bos / woud...

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Verwijderd
We hadden ook een vliegspel met helikopters. Je was gevechtspiloot en kon rakketten en machinegeweren afvuren. Je kwam in dogfights terecht. De setting was de huidige tijd. Het was in first person perspectief vanuit de cockpit. Je had een map rechtsonder met een grid erop en vijanden kwamen daar ook op te staan. Super gaaf spel en ik zou graag nog een keer het willen spelen of filmpjes er van checken maar kom met geen mogelijkheid op de naam.
Het spel speelde je vanaf een floppy (moderne floppy) dus niet zo oud dat het een cassette had.
Verwijderd
Gunship of misschien een ander deel in dezeflde serieVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:42:
Hmm, expertise gewenst: oude computer (ik was 8 en mijn ouders weten niks van computers dus merk niet bekend. 1990.). Wat ik weet is dat de graphics enkel groen/zwart waren. Op de PC draaiden Space Invaders en Snake. Je kon er ook op typen maar daarvoor gebruikt een achtjarige geen computer natuurlijk.
We hadden ook een vliegspel met helikopters. Je was gevechtspiloot en kon rakketten en machinegeweren afvuren. Je kwam in dogfights terecht. De setting was de huidige tijd. Het was in first person perspectief vanuit de cockpit. Je had een map rechtsonder met een grid erop en vijanden kwamen daar ook op te staan. Super gaaf spel en ik zou graag nog een keer het willen spelen of filmpjes er van checken maar kom met geen mogelijkheid op de naam.
Het spel speelde je vanaf een floppy (moderne floppy) dus niet zo oud dat het een cassette had.
Verwijderd
Ben opzoek naar een wipe-out like game, een futuristische race game dus.
komt uit een periode van een jaartje of 10 geleden, had een beetje een woestijn achtiger karakter maar dan wel m.b.t. de omgeving, de baan was ongeveer gelijk aan wipe-out, bochten loopings en vrije vallen. In het spel zitten alleen zwevende 'auto's', vaak in de vorm van een U of een W.
Ja en er zit hele futuristische muziek in verwerkt
Volgens mij was het een pc game, maar dat kan ik mis hebben.
Was een moeilijke game voor de 10 jarige mij toen dat weet ik nog, ik mis die tijd wel zo nu en dan.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 23:56 ]
Verwijderd
Je kon ook snellere auto's kopen dacht ik...
Ja en er zit hele futuristische muziek in verwerkt, zodoende ben ik er ook aan gaan denken bij het horen van een nummer, heel gek de beelden van het spel vlogen zo voor mijn ogen lang om daarna weer te verdwijnen naar de eeuwigheid.
Ik voeg deze info ook in de starttopic
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 23:55 ]
Star Wars RevengeVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:21:
Hallo,
Ben opzoek naar een wipe-out like game, een futuristische race game dus.
komt uit een periode van een jaartje of 10 geleden, had een beetje een woestijn achtiger karakter maar dan wel m.b.t. de omgeving, de baan was ongeveer gelijk aan wipe-out, bochten loopings en vrije vallen. In het spel zitten alleen zwevende 'auto's', vaak in de vorm van een U of een W.
Ja en er zit hele futuristische muziek in verwerkt
Volgens mij was het een pc game, maar dat kan ik mis hebben.
Was een moeilijke game voor de 10 jarige mij toen dat weet ik nog, ik mis die tijd wel zo nu en dan.
New York Race
http://en.wikipedia.org/w...y:Futuristic_racing_games
Ook ik zoek al enige tijd een game welke ik ongeveer 12 jaar geleden heel veel heb gespeeld.
Omschrijving:
Het ging om een gele onderzeeer welke raketten kon afschieten zowel in het water als een raket welke uit het water springt. De levels zelf gingen constant iets vooruit of omhoog.
Elke level had verschillende stages met als laatste een eindbaas.
Ik kan maar een baas herinneren en dat was een zeer lange racket waarvan je steeds een klein deel ervan moest afmaken.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ik ken de arcade versie van deze...In the huntpvink schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:36:
Hallo,
Ook ik zoek al enige tijd een game welke ik ongeveer 12 jaar geleden heel veel heb gespeeld.
Omschrijving:
Het ging om een gele onderzeeer welke raketten kon afschieten zowel in het water als een raket welke uit het water springt. De levels zelf gingen constant iets vooruit of omhoog.
Elke level had verschillende stages met als laatste een eindbaas.
Ik kan maar een baas herinneren en dat was een zeer lange racket waarvan je steeds een klein deel ervan moest afmaken.
Alvast bedankt!
Hartelijk bedankt! Ik kon maar niet op de naam komen en deze naam zegt mijzelf nog steeds niks..echter de screenshots zijn heerlijkVerwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:40:
[...]
Ik ken de arcade versie van deze...In the hunt
Verwijderd
Ik kende de naam ook niet uit mijn hoofd, maar ik wist dat ik hem in mijn MAME verzameling had,en dan zoekt het wat makkelijkerpvink schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:43:
[...]
Hartelijk bedankt! Ik kon maar niet op de naam komen en deze naam zegt mijzelf nog steeds niks..echter de screenshots zijn heerlijk![]()
Verwijderd
Killer loop was het spel dat ik bedoelde, toen ik de naam in de lijst zag wist ik dat dat hem was!
Dank
Het spel is een shooter, waarvan je van bovenaf kijkt op je character. Het was te spelen als multiplayer (jaja, met 2en op 1 toetsenbord) en een muis had je dus ook niet nodig tijdens het spelen. Het spel is volledig 2D en doet wat cartoony aan. De speelbare poppetjes zagen er identiek uit en hadden kale koppen. Volgens mij waren de levels random generated (soort van doolhof Diablo 2 style, maar dan futuristisch) en tussen de levels door kon je nieuwe wapens kopen.
Er staat me iets bij dat het dogs of war, of wardogs zou heten. Ik heb daarop ook gezocht maar zonder succes, dus het zou ook iets heel anders kunnen zijn
Ik zou het knap vinden als iemand hier het me zou kunnen vertellen!
Cyberdogs of The Chaos Engine misschien??Tremulant schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:56:
Zo ben ik nog op zoek naar een spel voor op de PC. Ik zal het ergens tussen 1995-1999 gespeeld hebben. Volgens mij nog onder DOS, kan ook W95 zijn.
Het spel is een shooter, waarvan je van bovenaf kijkt op je character. Het was te spelen als multiplayer (jaja, met 2en op 1 toetsenbord) en een muis had je dus ook niet nodig tijdens het spelen. Het spel is volledig 2D en doet wat cartoony aan. De speelbare poppetjes zagen er identiek uit en hadden kale koppen. Volgens mij waren de levels random generated (soort van doolhof Diablo 2 style, maar dan futuristisch) en tussen de levels door kon je nieuwe wapens kopen.
Er staat me iets bij dat het dogs of war, of wardogs zou heten. Ik heb daarop ook gezocht maar zonder succes, dus het zou ook iets heel anders kunnen zijn![]()
Ik zou het knap vinden als iemand hier het me zou kunnen vertellen!
Jaaa Flex0r! Cyberdogs! Graag een kroontje voor deze koning
Ik zal mijn broertje binnenkort eens hiermee verrassen, daar heb ik het altijd mee gespeeld. Thanks mate!
Deze 3d helicopter simulator misschien ??Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:42:
Hmm, expertise gewenst: oude computer (ik was 8 en mijn ouders weten niks van computers dus merk niet bekend. 1990.). Wat ik weet is dat de graphics enkel groen/zwart waren. Op de PC draaiden Space Invaders en Snake. Je kon er ook op typen maar daarvoor gebruikt een achtjarige geen computer natuurlijk.
Het speelde iets in de toekomst, de omgevingen waren een beetje in de Mad Max-stijl, hier en daar woestijn, maar ook futuristisch/industriële steden. Camera stond al vrij modern schuin achter de auto. Iemand enig idee?
POD?EvaluationCopy schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:45:
Ik zoek een racespel, vermoedelijk ergens midden jaren 90. Werd meegeleverd met een complete pc, dat was een Pentium 166Mhz mét MMX. Vooral dat laatste doet er toe, omdat het spel als één van de eerste die MMX-instructies ondersteunde. Graphics waren echt prachtig voor die tijd.
Het speelde iets in de toekomst, de omgevingen waren een beetje in de Mad Max-stijl, hier en daar woestijn, maar ook futuristisch/industriële steden. Camera stond al vrij modern schuin achter de auto. Iemand enig idee?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
- Jaren 90
- Volgens mij was de installatie vanaf die mega floppies, de pc had zoon ding erin zitten in ieder geval.
- Adventure spel
- Speelstijl: Zoals de adventures vroeger, je loopt tegen de zijkant van het scherm en komt in het tweede scherm terecht.
- Er zat ergens in de map een figuur dat je volgde en je afmaakte, was altijd paniek en snel weer door naar het volgende scherm xD
- Volgens mij zwart/wit, kan het me niet meer goed herinneren.
Zoals ik al zei, het kan zijn dat ik me vergis. Ik was vrij jong en kan me niet veel meer herinneren.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, zal alle suggesties proberen en kijken of het is wat ik zoek.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Dat was hem, thanks!! Grappig om te zien hoe ik dat destijds 'fotorealistisch' vond
Verwijderd
Komt al dichter in de buurt.
LHX Attack chopper misschien?Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:36:
[...]
Komt al dichter in de buurt.Echter het spel waar ik op doel is zwart/groen. Geen andere kleuren. Tussen '90 en ' 92. Deze game lijkt er enigszins op. Ik ga weer googlen. Bedankt voor de ideeen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat zwart/groen kan er natuurlijk ook gewoon aan liggen dat je het op een monochroom monitor speelde met een Hercules-kaart.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:36:
[...]
Komt al dichter in de buurt.Echter het spel waar ik op doel is zwart/groen. Geen andere kleuren. Tussen '90 en ' 92. Deze game lijkt er enigszins op. Ik ga weer googlen. Bedankt voor de ideeen.
Daar zat ik ook al aan te denken.FrankRicard schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:28:
[...]
Dat zwart/groen kan er natuurlijk ook gewoon aan liggen dat je het op een monochroom monitor speelde met een Hercules-kaart.
- Het is niet Death Rally
- Top-down view waarbij je de volledige track fullscreen zag. De track kon tunnels en jumps hebben.
- Qua stijl een soort van rc-cars. Uiteraard kleur, maar niets fancy.
- Local multiplayer, je zag dus beide wagentjes (geen splitscreen) aangezien je gewoon de volledige track zag.
- Ik speelde het rond 2001 op pc met een vriend. Geen idee of er ook singleplayer of on-line multiplayer was aangezien ik het enkel zo speelde.
- Je kon wapens kopen tussen rondes door met credits die je verdiende tijdens de race. Geweren, olievlekken, raketten, etc.
Was het een DOS-game of voor Windows? 2D of 3D?
[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 04-04-2012 13:39 ]
Saved by the buoyancy of citrus