Goed, inmiddels kunnen we hier ook langzamerhand gaan spreken van Hellfort. Mijn ouders hebben Telfort aangevraagd. Op mijn adres werkte alles in 1x, bij mijn ouders is de situatie nu zo dat ze van het kastje naar de muur worden gestuurd.
De situatie. Op het adres van mijn ouders hebben we ooit Planet Internet ADSL gehad. Daarna zijn we overgestapt naar @home. We bleven wel nog bellen via KPN. Op een gegeven moment kon je gratis bellen via @Home, en dus hebben we dat gedaan.
Vervolgens bleek dat gratis bellen niet meer gratis, en omdat ik toen al goede ervaringen had met Telfort (jaja, ik woon blijkbaar in een deel van Nederland waar ik geen klachten heb over telefonie via Telfort) wilden mijn ouders dat ook. Zo gezegd zo gedaan, en het pakket aangevraagd.
Het pakket kwam, en in de brief stond dat op 2 september, de lijn actief zou zijn. Mijn moeder had iemand van Thuistechniek laten komen om eea aan te sluiten. Nou goed, die man kwam, en constateerde dat het niet werkte. Vervolgens heeft hij naar Telfort opgebeld, om te laten weten dat het niet werkte.
Er zou 'iets' omgezet moeten worden, dit zou maximaal tot en met afgelopen vrijdag duren. Niet dus, nog steeds helemaal niks. Wij weer terug gebedl, en nu zou het zo zijn dat er in huis iets niet goed was met de aansluiting. Dat wij aan die aansluiting nooit hebben geprutst en dat we ooit Planet Internet ADSL over exact diezelfde lijn hebben gehad mocht niet baten, want nee, het moest toch in huis zitten.
Prima, wat gaan we daar aan doen? Nou, Telfort zou dit bij KPN aangeven, en zou een monteur sturen op hun kosten. Daarover zouden wij uiterlijk vandaag worden gebeld. Natuurlijk gebeurd dat niet. Ik daarom net terug gebeld naar Telfort, en nu hoorde ik een heel ander verhaal. Namelijk, dat het vanaf afgelopen vrijdag 5 tot 10 werkdagen zou duren tot contact met ons zou worden opgenomen door KPN.
Mij lijkt dit een bullshitverhaal. Niet dat het onaannemelijk klinkt (in mijn oren) maar omdat het verhaal steeds anders is. Hij had het over een standaard onderzoeksperiode van 5 tot 10 werkdagen. Ze konden ons echter wel vertellen dat het bij ons in huis zat, dus wat nou onderzoek, dat hebben ze al verricht. Sterker nog, ze wisten ons zelfs te vertellen dat er een monteur van KPN langs moest komen.
Wat is dit voor onzin? Als we het modem aanzetten gaat het powerlampje knipperen, dat gaat uiteindelijk aan, en dan gaat ook het WLAN lampje aan. De rest blijft uit. What to do? Ik heb begrepen dat er in dit topic ook wel wat Telfort medewerkers kijken, dus wellicht dat een van hun iets kan betekenen?