Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 97.381 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aobh schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:23:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? dns is me gelukt maar ip en gateway niet. Wat is jouw gateway adres?
IP kan ik je niet aan helpen, aangezien dat uniek is voor jouw situatie.
De rest:

Subnet Mask 255.255.255.0
Default Gateway 89.220.147.1
DNS Server 62.100.30.230
62.100.30.246

Gateway ligt er waarschijnlijk ook wel aan welk IP je normaal gesproken hebt en kun je niet zondermeer gebruiken. Dit adres is hetzelfde als het IP wat ik gebruik behalve de laatste digits zijn weergegeven met een 1. Schrijf het dus op zodra het weer werkt dan ben je de volgende keer hopelijk uit de brand...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 11:35
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:32:
[...]

IP kan ik je niet aan helpen, aangezien dat uniek is voor jouw situatie.
De rest:

Subnet Mask 255.255.255.0
Default Gateway 89.220.147.1
DNS Server 62.100.30.230
62.100.30.246

Gateway ligt er waarschijnlijk ook wel aan welk IP je normaal gesproken hebt en kun je niet zondermeer gebruiken. Dit adres is hetzelfde als het IP wat ik gebruik behalve de laatste digits zijn weergegeven met een 1. Schrijf het dus op zodra het weer werkt dan ben je de volgende keer hopelijk uit de brand...
Inderdaad, mijn ip is 89.xxx.xxx.3 en mijn gateway is 89.xxx.xxx.1

Alhoewel ik geen Telfort heb, heb ik vanaf hetzelfde tijdstip ook dezelfde problemen en daarom heb ik dit dus ook even geprobeerd.
Maar als ik een statisch ip adress / gateway invoer dan zegt hij wel degelijk dat hij verbonden is (ipv 'bezig met verbinden') maar verder doet hij nog niks.

Logs:
Jan 1 01:20:36 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 031-00-00 Unable to synchronize.
Jan 1 01:20:36 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 031-00-00 Unable to synchronize with any of the NTP servers, retry in 86400 seconds.
---
(Tijd staa verkeerd nigesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:31
bedankt voor ip adressen, maar hoe verander je ip en gateway in speedtouch 780? zoek me rot op internet via me mobiel maa vind niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn modem als bridged ingesteld en daarachter zit een wireless router die het IP adres verkrijgt. Ik stel het IP dus in op mijn wireless router, niet op het modem zelf, dus helaas kan je daar ook niet mee helpen. Wat mij destijds wel geholpen heeft om mijn modem te configureren is naar de website van de fabrikant te gaan en daar een config tool te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cadamink schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:27:
Hoorde al wel een aantal verhalen dat Xs4all --> Telfort problemen op kan leveren.
Graag jullie verhaal.
Levert geen problemen op. Alleen wil xs4all dat je 1 maand extra betaald en dat is mijn inziens in strijd met de voorwaarden (die ik in iedergeval toen had). De opzegtermijn was dus bij mij 2 maand ipv 1 maand.

Verder ging het prima, je moet ze trouwens nog wel duidelijk laten weten dat je de pack niet wilt hebben (dat ging bij mij wel mis en ze schreven toen 10 euro af voor de pack een maand erop, maar dat heb ik laten terugboeken en na 2 telefoontjes was het opgelost).

let wel op dat je zodra de opzeggingsbrief bij xs4all ontvangen is gelijk je emailadressen afgesloten worden en dat terwijl je nog wel voor een maand moet betalen! Dus stel je mail even veilig als je dat op de webmail bewaard, anders ben je het kwijt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even uit interesse, klopt het dat de naam Telfort nu gebruikt wordt voor de volgende providers?

Tiscali
Worldonline
Wish.nl
Noknok
12move
24adsl
fan.feyenoord.nl
isp.studenten.net

Of mis ik er nog een paar?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Internet doet het weer, na een restart van m'n Speedtouch.
De DHCP-server die uit de lucht was, lijkt dus hersteld te zijn door Telfort (op een zondag nog wel).
Laten we hopen dat het goed blijft gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb ook ineens weer Internet nu (Assen, voormalig Speedlinq).

Ik zat wat met de telnet interface van mijn Speedtouch 706 modem te spelen en had de DHCP client gedetached:

$ telnet speedtouch > menu > dhcp > client > ifdetach Internet

Daarna deze weer geattached: ifattach Internet

Et voila, ik heb opeens weer Internet.

[ Voor 8% gewijzigd door macwtr op 07-09-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Vanaf ongeveer 20.00h zaterdag geen internet gehad tot 15.00h vandaag (voormalig Speedlinq / KPN regio Haarlem)

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Ik heb helemaal nix gedaan, maar het doet 't ook weer. Even testen of alles weer back to normal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

ik heb nu al bijna 8 maanden bij telfort... altijd trainde mijn modem op 17mbit... haalde ook die snelheden. Maar sinds een week traint modem niet harder als 10mbit... Zelfs na meerdere malen restarten van modem niet. Dit vindt ik wel erg vreemd,.. Iemand anders hetzelfde probleem...

Omgeving Delft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:58:
Even uit interesse, klopt het dat de naam Telfort nu gebruikt wordt voor de volgende providers?

Tiscali
Worldonline
Wish.nl
Noknok
12move
24adsl
fan.feyenoord.nl
isp.studenten.net

Of mis ik er nog een paar?
Speedlinq valt tegenwoordig ook onder telfort.
World online niet, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, inmiddels kunnen we hier ook langzamerhand gaan spreken van Hellfort. Mijn ouders hebben Telfort aangevraagd. Op mijn adres werkte alles in 1x, bij mijn ouders is de situatie nu zo dat ze van het kastje naar de muur worden gestuurd.

De situatie. Op het adres van mijn ouders hebben we ooit Planet Internet ADSL gehad. Daarna zijn we overgestapt naar @home. We bleven wel nog bellen via KPN. Op een gegeven moment kon je gratis bellen via @Home, en dus hebben we dat gedaan.

Vervolgens bleek dat gratis bellen niet meer gratis, en omdat ik toen al goede ervaringen had met Telfort (jaja, ik woon blijkbaar in een deel van Nederland waar ik geen klachten heb over telefonie via Telfort) wilden mijn ouders dat ook. Zo gezegd zo gedaan, en het pakket aangevraagd.

Het pakket kwam, en in de brief stond dat op 2 september, de lijn actief zou zijn. Mijn moeder had iemand van Thuistechniek laten komen om eea aan te sluiten. Nou goed, die man kwam, en constateerde dat het niet werkte. Vervolgens heeft hij naar Telfort opgebeld, om te laten weten dat het niet werkte.

Er zou 'iets' omgezet moeten worden, dit zou maximaal tot en met afgelopen vrijdag duren. Niet dus, nog steeds helemaal niks. Wij weer terug gebedl, en nu zou het zo zijn dat er in huis iets niet goed was met de aansluiting. Dat wij aan die aansluiting nooit hebben geprutst en dat we ooit Planet Internet ADSL over exact diezelfde lijn hebben gehad mocht niet baten, want nee, het moest toch in huis zitten.

Prima, wat gaan we daar aan doen? Nou, Telfort zou dit bij KPN aangeven, en zou een monteur sturen op hun kosten. Daarover zouden wij uiterlijk vandaag worden gebeld. Natuurlijk gebeurd dat niet. Ik daarom net terug gebeld naar Telfort, en nu hoorde ik een heel ander verhaal. Namelijk, dat het vanaf afgelopen vrijdag 5 tot 10 werkdagen zou duren tot contact met ons zou worden opgenomen door KPN.

Mij lijkt dit een bullshitverhaal. Niet dat het onaannemelijk klinkt (in mijn oren) maar omdat het verhaal steeds anders is. Hij had het over een standaard onderzoeksperiode van 5 tot 10 werkdagen. Ze konden ons echter wel vertellen dat het bij ons in huis zat, dus wat nou onderzoek, dat hebben ze al verricht. Sterker nog, ze wisten ons zelfs te vertellen dat er een monteur van KPN langs moest komen.

Wat is dit voor onzin? Als we het modem aanzetten gaat het powerlampje knipperen, dat gaat uiteindelijk aan, en dan gaat ook het WLAN lampje aan. De rest blijft uit. What to do? Ik heb begrepen dat er in dit topic ook wel wat Telfort medewerkers kijken, dus wellicht dat een van hun iets kan betekenen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, net nogmaals terug gebeld. Te woord gestaan door een beleefde medewerker, die verder ook niet veel voor mij kon betekenen. Wat hij wel kon zien was dat er geen Service Request was aangemaakt, en toen kwam hij ook weer met die 5 tot 10 werkdagen aanzetten.

Toen ik aangaf dat die 5 tot 10 werkdagen voor een onderzoek nodig waren om te achterhalen wat er aan de hand was, maar dat in dit geval het blijkbaar al bekend was wat het probleem was, omdat men aangaf dat er een KPN monteur nodig was, kon de medewerker geen reactie geven. HEt enige wat hij kondoen was een Service Request aanmaken, omdat hij kon zien dat dat de vorige keer niet (goed) gebeurd was.

In mijn optiek moet het zo zijn dat Telfort, als het toch al duidelijk is dat er een KPN medewerker nodig is, gewoon een melding doorzetten naar kPN, en klaar. Maar nee, dat kon hij niet, want hij kon niet meer doen dan een Service Request aanmaken.

Ik heb het Service Ticker nummer opgevraagd, ik weet niet of een Telfort medewerker in dit topic daar wat aan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Maak je nog gebruik van een splitter ? Als je die ertussen uit haalt wat gebeurt er dan ?
Heb je al eens een reset gegeven van het modem ?
De datum van 2 september is al voorbij dus het zou een kwestie van aansluiten moeten zijn en internet.Wellicht is er iets in de omzetting fout gegaan.
Doe anders nog even navraag bij Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scandic2008 schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:43:
Maak je nog gebruik van een splitter ? Als je die ertussen uit haalt wat gebeurt er dan ?
Heb je al eens een reset gegeven van het modem ?
De datum van 2 september is al voorbij dus het zou een kwestie van aansluiten moeten zijn en internet.Wellicht is er iets in de omzetting fout gegaan.
Doe anders nog even navraag bij Planet.
Nee, die splitter zit er niet meer tussen. De man van Thuistechniek is de persoon die het technisch heeft aangesloten. Ik heb het modem al tig keer gereset, maar dat heeft geen zin, want alleen het power lampje en het WLAN lampje gaan aan. Voor de rest gebeurd er niets.

Dat er iets in de omzetting fout is gegaan was dus al duidelijk, maar Telfort beweert dat KPN nog iets moet doen, maar ja, of dat waar is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:57:
[...]

Nee, die splitter zit er niet meer tussen. De man van Thuistechniek is de persoon die het technisch heeft aangesloten. Ik heb het modem al tig keer gereset, maar dat heeft geen zin, want alleen het power lampje en het WLAN lampje gaan aan. Voor de rest gebeurd er niets.

Dat er iets in de omzetting fout is gegaan was dus al duidelijk, maar Telfort beweert dat KPN nog iets moet doen, maar ja, of dat waar is :/
Standaard zaken:
Welk aderpaar, juiste aderpaar gebruikt, direct op ISRA(dus niet op wandcontactdoos als er een contact in meterkast zit), met/zonder splitter, ander modem getest indien mogelijk?
Planet bellen heeft weinig zin, daar heb je immers geen contract meer.
Als zelfs DSL-lampje niet knippert dan heb je geen signaal en als je bij je thuis alles geprobeerd hebt wordt het idd tijd voor iemand met de juiste apparatuur(monteur) en ervaring.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Zucht, ik krijg net een nieuwe factuur per e-mail. En daar worden dus doodleuk weer ten onrechte netwerkkosten op berekend terwijl de klantenservice dit al terug had gedraaid :@ Sterker nog, de teveel betaalde netwerkkosten van de vorige factuur zouden met de nieuwe factuur verrekend worden.

Ondertussen zit ik al vanaf 6 augustus te wachten tot mijn verhuizing opgeleverd wordt zonder dat Telfort ook maar iets lijkt te doen ondanks minstens 1x per week bellen met de helpdesk.

Ik ben er nu echt flauw van. Vanavond maar eens een brief tikken om ze in gebreke te stellen. Ik geef ze dan nog een week de tijd om het te fixen en anders laat ik de overeenkomst ontbinden.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:45:
Zucht, ik krijg net een nieuwe factuur per e-mail. En daar worden dus doodleuk weer ten onrechte netwerkkosten op berekend terwijl de klantenservice dit al terug had gedraaid :@ Sterker nog, de teveel betaalde netwerkkosten van de vorige factuur zouden met de nieuwe factuur verrekend worden.

Ondertussen zit ik al vanaf 6 augustus te wachten tot mijn verhuizing opgeleverd wordt zonder dat Telfort ook maar iets lijkt te doen ondanks minstens 1x per week bellen met de helpdesk.
Het bellen heeft volgens mij geen enkel nut. Ik probeer al 2 maand voor mijn buurman de snelheid omlaag te gooien (van 18 naar 12mbit). Man man man, steeds maar toezeggingen en er gebeurd echt niks. Ik bel er niet meer heen, heeft geen enkel nut. Steeds dat gelul over die 5 tot 10 dagen en als je dan een week later belt maken ze nieuwe call aan en moet je weer 5 tot 10 dagen wachten en ga zo maar door. Echt absurd, volgens mij is dat het enige wat ze kunnen zeggen daar.

Over 3 maanden is mijn jaarcontract voorbij en als het dan stopt met werken annuleer ik het gelijk en stap ik over. Ik ga ze niet meer bellen a 30 cent om voorgelogen te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

wiske80 schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:21:
ik heb nu al bijna 9 maanden bij telfort... altijd trainde mijn modem op 17mbit... haalde ook die snelheden. Maar sinds een week traint modem niet harder als 10mbit... Zelfs na meerdere malen restarten van modem niet. Dit vindt ik wel erg vreemd,.. Iemand anders hetzelfde probleem...

Omgeving Delft....
even de oplossing voor als iemand dit ook mocht hebben. Had eerder gezien dat iemand dit ook had. Heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk met de mededeling dat dit een probleem is in de centrale.

Mailtje gisteren verstuurd. Vandaag antwoord dat de lijnkaart in de centrale is gereset en dat modem weer normaal moet trainen. Heb het direkt gekeken en inderdaad traint modem weer perfect op 17mbit.

Dus binnen 1 dag geregeld en heb dus niets te klagen over telfort tot nu toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:33:
[...]

Het bellen heeft volgens mij geen enkel nut. Ik probeer al 2 maand voor mijn buurman de snelheid omlaag te gooien (van 18 naar 12mbit). Man man man, steeds maar toezeggingen en er gebeurd echt niks. Ik bel er niet meer heen, heeft geen enkel nut. Steeds dat gelul over die 5 tot 10 dagen en als je dan een week later belt maken ze nieuwe call aan en moet je weer 5 tot 10 dagen wachten en ga zo maar door. Echt absurd, volgens mij is dat het enige wat ze kunnen zeggen daar.

Over 3 maanden is mijn jaarcontract voorbij en als het dan stopt met werken annuleer ik het gelijk en stap ik over. Ik ga ze niet meer bellen a 30 cent om voorgelogen te worden.
Ergens anders in dit topic wordt uit de doeken gedaan om het standaard modem via telnet/ssh te bereiken en dan via bepaalde commando's een andere snelheid in te geven, heb je dat al geprobeerd?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Loekie schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:41:
[...]

Planet bellen heeft weinig zin, daar heb je immers geen contract meer.
Je weet niet waar het haakt,dus een zetje geven aan de andere kant kan geen kwaad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Heeft er iemand trouwens al eens bij een Telfort winkel geprobeerd geholpen te worden met internetproblemen?

Zou het nut hebben om daar (bij voorkeur op een druk moment >:) ) verhaal te gaan halen over de slechte klantenservice?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Scandic2008 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:03:
[...]

Je weet niet waar het haakt,dus een zetje geven aan de andere kant kan geen kwaad !
Anders dan lang wachten en doorverwezen worden naar Telfort? ;)
Ze hadden planet, hebben deze stopgezet wegens overstap naar @home, vervolgens aanvraag telfort.
Ze hebben dus geen band meer met planet en zal planet dus rustig zeggen: "Zoek het maar uit met Telfort."
Je gaat toch niet naar de fietsenmaker als er een stel nieuwe banden onder je auto moet? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Bergie: ik heb na vele problemen met Telfort, de stap gemaakt naar een Telfort winkel in Zwolle. Daar heb ik geeist dat ze daar ter plekke moeten gaan bellen met hun Helpdesk met als reden dat ik geen geld meer ga verbellen om een dom antwoord! Dat deden ze overigens niet rechtstreeks, maar vanuit hoofdkantoor doorgeschakeld naar helpdesk. Alleen ook voor de eigen Telfort medewerkers heeft de helpdesk het blijkbaar te druk, want ze stond daar 15 minuten in de wacht :D Overigens werd de Telfort medewerker wel keurig geholpen, er werd een nieuwe ticket aangemaakt en ze garandeerden mij dat er serieus naar wordt gekeken. De volgende dag werkte het ook weer stabiel, alleen met een halvering van de snelheid....

Conclusie: het loont om langs te gaan.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Loekie schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:30:
[...]

Anders dan lang wachten en doorverwezen worden naar Telfort? ;)
Ze hadden planet, hebben deze stopgezet wegens overstap naar @home, vervolgens aanvraag telfort.
Ze hebben dus geen band meer met planet en zal planet dus rustig zeggen: "Zoek het maar uit met Telfort."
Je hebt gelijk,ik had @Home over het hoofd gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
zo,hehe, na een vette storing van 30 uur, weer online pc 6171.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togvet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 20:09
Voor de mensen in voorgaande reacties van dit forum: ik heb gezien dat in dit forum nog actieve en bevoegde Telfort (tiscali) medewerkers rondlopen die mensen helpen. Misschien heb je er iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdevvar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 21:07
Ga binnenkort verhuizen, de postcodecheck van Telfort geeft de volle 20mbit aan als haalbaar. Lijkt mij een beetje vreemd omdat ik volgens de http://pcdb.bbned.nl/ check 3651 m van de centrale af kom te zitten. De site van Alice geeft trouwens 4-8 Mbit/s als haalbaar aan wat m.i. een realistischer is. Hoe kan Telfort nou 20Mbit als indicatie geven? Kan het zijn dat het signaal via een andere wijkcentrale b.v. Amstelveen loopt?

• thefxr
Jdevvar schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:02:
Ga binnenkort verhuizen, de postcodecheck van Telfort geeft de volle 20mbit aan als haalbaar. Lijkt mij een beetje vreemd omdat ik volgens de http://pcdb.bbned.nl/ check 3651 m van de centrale af kom te zitten. De site van Alice geeft trouwens 4-8 Mbit/s als haalbaar aan wat m.i. een realistischer is. Hoe kan Telfort nou 20Mbit als indicatie geven? Kan het zijn dat het signaal via een andere wijkcentrale b.v. Amstelveen loopt?
Dat moet je met een zak zout nemen, ga uit van 15 a 16 mbit, dat is het bij mij ook voor die afstand. Ligt er ook nog aan over welk netwerk, tiscali of KPN.

[ Voor 4% gewijzigd door thefxr op 10-09-2008 00:18 ]

• DJSmiley
  • Laatst online: 20:23
thefxr schreef op woensdag 10 september 2008 @ 00:17:
[...]

Dat moet je met een zak zout nemen, ga uit van 15 a 16 mbit, dat is het bij mij ook voor die afstand. Ligt er ook nog aan over welk netwerk, tiscali of KPN.
15-16mbit op 3.5km is erg optimistisch. Ik zit op goed 2.5km, en haal 14mbit.. Welk netwerk scheelt wel iets (met name combinatie modem/dslam) maar die verschillen zijn miniem. Je wint er niet ineens 2-4mbit mee. Daarnaast wordt de kabel niet korter of langer per netwerk.

Overigens geeft telfort geen 20mbit, maar tot 20mbit.

• wiske80

wiske80

Solid

DJSmiley schreef op woensdag 10 september 2008 @ 00:28:
[...]

15-16mbit op 3.5km is erg optimistisch. Ik zit op goed 2.5km, en haal 14mbit.. Welk netwerk scheelt wel iets (met name combinatie modem/dslam) maar die verschillen zijn miniem. Je wint er niet ineens 2-4mbit mee. Daarnaast wordt de kabel niet korter of langer per netwerk.

Overigens geeft telfort geen 20mbit, maar tot 20mbit.
15 mbit op 3.5km zou kunnen mits de kabels bij jou in de omgeveing van erg goede kwaliteit zijn.

Ik zit op 2.7km en haal egwoon 18mbit. De eerste keer kwam een monteur meten en die liet me weten dat bij mij in de omgeving gewoon erg goede kabels zitten, vandaar dat ik kan genieten van deze snelheden op deze afstand.

Dus het hangt allemaal af van een aantal variabelen.

Verwijderd

Togvet schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:47:
Voor de mensen in voorgaande reacties van dit forum: ik heb gezien dat in dit forum nog actieve en bevoegde Telfort (tiscali) medewerkers rondlopen die mensen helpen. Misschien heb je er iets aan!
Dat was een hele mooie tip. Ik heb me daar geregistreerd, en het verhaal nogmaals uitgelegd. Daar heeft een Telfort medewerker nu op gereageerd, en als het goed is worden wij deze week gebeld door KPN.

We wachten af.. :)

• Loekie
Boven de 2500m(uitzonderingen daargelaten) zal de lijn hoogstens op ADSL2 worden ingesteld, deze gaat dan niet over 12 Mbit heen, dit om klapperlijnen te voorkomen. De PC-check is een eenvoudige raming waaraan geen rechten kunnen worden ontleend en zal dus ook een vrij ruwe schatting geven.

specs

• Scandic2008
Of wel je laat een viertelmeting doen,dan kun je wat aantal meter betreft een beter inschatting maken maar er zijn meerdere factoren die beaplen welke uiteindelijke snelheid je zult krijgen.

• Loekie
En welke Telfort-klant heeft die mogelijkheid? ;)
Maar dat kan alleen als er ook telefonie over dezelfde lijn gaat als je het exact wilt doen.

specs

Verwijderd

Loekie schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:41:
[...]

Ergens anders in dit topic wordt uit de doeken gedaan om het standaard modem via telnet/ssh te bereiken en dan via bepaalde commando's een andere snelheid in te geven, heb je dat al geprobeerd?
Nee, ik heb dat ook niet gelezen? Ik kan alleen wat vinden over een combi met telnet en een speedtouch. Kan je het bericht misschien quoten voor mij of een linkje geven?

Het is bij de buurman, die heeft alleen de standaardmodem liggen. Maar momenteel werkt het (modem staat nu op 18mbit). Maar voor hoelang vraag ik mij af... meestal doet hij het een week en dan weer niet...
Bergie schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:29:
Heeft er iemand trouwens al eens bij een Telfort winkel geprobeerd geholpen te worden met internetproblemen?

Zou het nut hebben om daar (bij voorkeur op een druk moment >:) ) verhaal te gaan halen over de slechte klantenservice?
1 Ding weet ik zeker, als die winkel hier in de buurt was, dan waren de problemen van mij en mijn buurman al veel eerder opgelost. Met upc was het in iedergeval snel opgelost toen ik de modem daar kapot gooide in mijn boosheid op de desk van de medewerker. Moet je zien hoe snel ze dan voor je kunnen rennen... is natuurlijk niet netjes, maar soms.... :X

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 13:16 ]

Verwijderd

Togvet schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:47:
super _/-\o_
gelijk mijn vraag daar neergezet met mijn gegevens en ben benieuwd.

edit: mijn probleem is al in behandeling. Heel fijn! Gouden tip dat forum. Helaas is mijn probleem wat lastig en krijg ik nu een nieuwe modem opgestuurd begrijp ik? Had liever die downgrade en dat het dan was opgelost... Maar we zullen zien, misschien heb ik het mis. Dit kreeg ik als reactie:
Naar alle waarschijnlkijkheid is een downgrade veel te kort door de bocht. Metingen laten namelijk geen duidelijke problemen zien. In eerste instantie zal het modem vervangen worden. Dit is al in gang gezet dus deze zult u zeer spoedig ontvangen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 15:56 ]

• Scandic2008
Loekie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:50:
En welke Telfort-klant heeft die mogelijkheid? ;)
Welke niet zou ik zeggen want op verzoek van de ISP kan een telco als KPN of BBNed dit gewoon doen

Verwijderd

Mijn ouders hebben internet en telefonie van Telford. Alhoewel het internet het prima doet, wil de telefoon nogal wat problemen geven.
Soms valt namelijk degene aan de andere kant van de lijn deels weg of komt er een enorm krakend geluid uit de hoorn van ons toestel.
Echter als we de zyxel modem gereset (of nouja even uit en dan weer aan) hebben doet de telefoon het weer prima voor onbepaalde tijd.
Ligt dit dan puur aan de modem of zou het toch aan het netwerk kunnen liggen?
zijn er meer mensen die dit ondervinden/ondervonden hebben?

• Scandic2008
Wat voor toestel gebruiken ze,Dect of niet Dect en draaien er ook specifieke programma's op de computer (bijv P2P) ?
Hoe lang kunnen ze dan na een reset weer goed bellen totdat de problemen opnieuw ontstaan ?

• thefxr
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:04:
Mijn ouders hebben internet en telefonie van Telford. Alhoewel het internet het prima doet, wil de telefoon nogal wat problemen geven.
Soms valt namelijk degene aan de andere kant van de lijn deels weg of komt er een enorm krakend geluid uit de hoorn van ons toestel.
Echter als we de zyxel modem gereset (of nouja even uit en dan weer aan) hebben doet de telefoon het weer prima voor onbepaalde tijd.
ik vermoed het geheugen of de cpu van het modem, als oorzaak.

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:00
Telefoon weer kuren 8)7 Zit weer een vertraging op van zo'n minuut, telefoon al weer neergelegd en daarna gaat de andere pas over.
Het TELFORTSPOOK gaat weer rond |:(

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
hier ook telefoon probleem, gaat niet over....

als ik mijn nummer bel (met mijn mobiel) krijg ik wel de tonen te horen,
maar de telefoon gaat zeker niet over.....

inmiddels ook het modem gereset, maar is geen oplossing

postcode gebied 5706

[ Voor 68% gewijzigd door alphonss op 10-09-2008 19:40 ]

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 20:22
postcode 4151 storing telefoon eerst erg vertraagd en na aan uit modem wel kiestoon maar onmogelijk om te bellen gebeld worden

Verwijderd

Ook postcode 2273 hier na het intoetsen van het nummer gaat de telefoon niet over , wel is de kiestoon te horen

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Toch vraag ik me al -tijden- af wat de postcode nou van doen heeft met het wel- of niet functioneren van de telefoniedienst..

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
de postcode is voor ons, een mogelijkheid om te zien, of het landelijk is, of misschien ergens alleen lokaal.

hier is het nu zo, dat na 20 keer overgaan, de telefoon het wel doet.

[ Voor 25% gewijzigd door alphonss op 10-09-2008 19:43 ]

• Togvet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 20:09
Het is weer Bingo vandaag! En het blijkt landelijk te zijn: 10 september - Landelijk problemen met vast bellen.

Verwijderd

Pff... Hier via Compuserve ook Telefoniestoring! Krijg alleen de kiestoon, verder niets.
Klopt het dat Compuserve gebruik maakt van hetzelfde netwerk?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 20:10 ]

Verwijderd

CompuServe maak gebruik van hetzelfde netwerk (BabyXL) en diensten als Telfort.
Dus als de storing is opgelost, dan kunnen Telfort en CompiuServe leden weer bellen. :)

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:49
Telefoon doet t hier ook niet, 9363 (Marum)

Pas na het ophangen van de vaste telfortlijn gaat de telefoon aan de andere kant over..

Internet doet het gelukkig nog wel :P

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

alphonss schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:42:
de postcode is voor ons, een mogelijkheid om te zien, of het landelijk is, of misschien ergens alleen lokaal.

hier is het nu zo, dat na 20 keer overgaan, de telefoon het wel doet.
Maar wat heeft jouw lokale internet verbinding te maken met een externe - centraal gepositioneerde - SIP server? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:42
Hier ook weer Telforttelefonie ellende: telefoon gaat niet over aan de andere kant. Die softwareupdate van Telfort om de telefonieproblemen te verhelpen heeft niets uitgehaald. In de vakantietijd waren er minder problemen met Telforttelefonie, maar dat kwam volgens mij doordat er toen simpelweg minder mensen belden. Het wordt steeds duidelijker dat het een capaciteitsprobleem is, Telforttelefonie is simpelweg niet berekend op het aantal abonnees dat ze hebben.

Ze bieden goedkope telefonie aan, maar investeren niet in voldoende capaciteit en dat is vragen om moeilijkheden. Een grote schande die Telforttelefonie ellende.

Locate Vlaardingen 3131.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:37
Geleen 6161 ook problemen. Uitgaande gesprekken gaan niet over. Bij binnenkomende gesprekken via mijn mobiel, gaat ie wel over maar de thuistelefoon "rinkelt" niet.
Dus maar hopen dat het snel opgelost is.

Verwijderd

telefonie in 0517 werkt ook niet goed meer, vertraging van 3 minuten als je belt en voor hij overgaat.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Useless, ik ga ze morgen een fax sturen dat ze 4 weken hebben om een fatsoenlijke dienst te leveren en dat ik anders kostenloos wil kunnen overstappen, zonder dat de opzegclausule van toepassing is. :X

Internet is echt top, maar dat VOIP?

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 10-09-2008 21:37 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

:9

[ Voor 99% gewijzigd door MensionXL op 10-09-2008 21:39 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• JosWo
neographikal schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:36:
Useless, ik ga ze morgen een fax sturen dat ze 4 weken hebben om een fatsoenlijke dienst te leveren en dat ik anders kostenloos wil kunnen overstappen, zonder dat de opzegclausule van toepassing is. :X
4 weken?? veel te lang!!
Laat je hier nog even weten wat de reactie is van Telfort, heb zelf net een mailtje gestuurd naar Optibel met de vraag of ik per direct mijn telefonie kan verhuizen met behoud van het huidige nummer. Of weet iemand hier misschien of dat gaat lukken?
Dan maar een paar maanden extra betalen maar zo gaat het niet langer :'(

Verwijderd

smokesign schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:01:
[...]

4 weken?? veel te lang!!
Laat je hier nog even weten wat de reactie is van Telfort, heb zelf net een mailtje gestuurd naar Optibel met de vraag of ik per direct mijn telefonie kan verhuizen met behoud van het huidige nummer. Of weet iemand hier misschien of dat gaat lukken?
Dan maar een paar maanden extra betalen maar zo gaat het niet langer :'(
Ik ben heel benieuwd! Houd jij ons ook op de hoogte?

• JosWo
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:14:
[...]

Ik ben heel benieuwd! Houd jij ons ook op de hoogte?
Even googlen op "ervaringen Optibel" kom ik dit tegen:
http://telfort.gebruikers...id=463&pid=3330#post_3330
Misschien toch niet echt voordelig ivm met een toeslag van 9.40 euro voor linesharing??
Geen idee, snap er nog niet echt veel van

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Telfort dokt de linesharing al ivm de adsl ;)

• JosWo
Dus zou het mogelijk moeten zijn om Telfort adsl aan te blijven houden voor 19.95 en die 9.95 voor telefonie te gaan betalen aan Optibel?
En met behoud van je huidige nummer (het voormalige vaste nummer van KPN)?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Of gewoon zelf regelen met voipbuster, budgetphone & voxalot combi.
Voxalot accounts aanmaken, upgraden naar premium (€10,- per jaar)
Voipbuster account aanmaken en €10,- storten
Budgetphone prepaid nummer aanvragen (€10,- per jaar)

Vervolgens Voxalot instellen dat ie via Voipbuster uit moet bellen en inbound Budgetphone registreren. Budgetphone nummer valideren in Voipbuster (zodat bij het CallerID het nummer van Budgetphone wordt meegestuurd)

Totale kosten: €20,- voor inbound per jaar, €10,- per 120 dagen om gratis naar alle vaste nummers te bellen (€30,- per jaar). Dat is €50,- per jaar, a €4,20 per maand.

Wij bellen al via voxalot, maar worden nog gebeld via onze kpn lijn (waar nu nog Online op zit). Voip gaat via internet van Telfort die op het 2e aderpaar zit. Als Online van de kpn lijn af is, porteer ik het kpn nummer naar budgetphone en zeg ik mjin kpn lijn op

Pvouput live

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:04:
Hebben je ouders Philips Telefoons?
Deze telefoons hebben namelijk vaak dit probleem. Is mijn persoonlijke ervaring ook.
Siemens heeft dit probleem niet.

• Scandic2008
smokesign schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:04:
Dus zou het mogelijk moeten zijn om Telfort adsl aan te blijven houden voor 19.95 en die 9.95 voor telefonie te gaan betalen aan Optibel?
En met behoud van je huidige nummer (het voormalige vaste nummer van KPN)?
Overname van je telnr kost eenmalig euro 9,95
Aansluitkosten euro 39,95
Borg voor Adapter euro 29,95

Non-line sharing laat ik even in het midden.

Adapter kun je ook gewoon meenemen en elders via Adsl bellen.

Aanmelding dag X voor 11.00 uur betekent dag later spul in huis.

Denk er zelf ook over na want Telfort heeft nog wat huiswerk te doen !

Verwijderd

Arnhem 6815 gisteren 10-09 tot vanmorgen dus ook problemen.
Gelijke beroerde ervaringen met telefonie (Uitgaande gesprekken gaan niet over. Bij binnenkomende gesprekken via mijn mobiel, gaat ie wel over maar de thuistelefoon "rinkelt" niet)

Deze "grote" telefoonstoring is vergelijkbaar met die van 20 mei en medio november 07!! (nu en toen wel internet)
Op de site van Telfort is het trouwens zoeken met een lampje naar het specifieke servicenummer voor vast bellen. (uiteindelijk wel gevonden...maar vervolgens stevige wachttijd a 30ct)
(Alles draait daar om de kreten mobiel en internet)
En..als oud-tiscali gebruiker begin ik me langzamerhand groen/geel ergeren aan "nieuwe baas" Telfort, maar klagen...dat doen we natuurlijk niet! Opzeggen...dát zou wel eens kunnen helpen!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Scandic2008 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:07:
[...]

Aansluitkosten euro 39,95
Borg voor Adapter euro 29,95
40 euro aansluitkosten? Bestaat dat nog steeds?

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Of klagen in de Telfort winkels, is ook een optie :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Scandic2008
witteveder schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:53:
[...]

Is niks anders dan handling en laden met sip-gegevens etc.
Al met al betaal je naast de 9,95 euro per maand eenmalig 70 of 80 euro voor de overstap.

Verwijderd

Thombias schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:08:
[...]

Hebben je ouders Philips Telefoons?
Deze telefoons hebben namelijk vaak dit probleem. Is mijn persoonlijke ervaring ook.
Siemens heeft dit probleem niet.
Nee een siemens telefoon. We hebben er 3 verschillende telefoons op aangesloten, maar de problemen zijn bij elk toestel hetzelfde.

Maar mensen het is heel vervelend voor jullie natuurlijk dat jullie ook problemen hebben, maar nu zijn we nog niets dichter bij een oplossing. Is er iemand die aan de hand van de voorgenoemde problemen een nieuwe zyxel modem gekregen heeft? en heeft dat ook geholpen.

@ scandic2008
Zoals ik al zei een siemens telefoon, DECT.
Ik zal er op vervolg eens op letten op P2P of torrent invloed heeft op de verbinding, maar normaal gesproken gaat dat ook goed.
Na de reset doet hij het voor onbepaalde tijd weer goed, gemiddeld een week of 4/5 probleemloos.

• JosWo
witteveder schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:53:
[...]

Inderdaad een beetje achterhaald, misschien lezen ze van Optibel hier ook wel mee.
Als ze slim zijn zouden ze een korte actieperiode in het leven kunnen roepen waarbinnen deze aansluitkosten niet van toepassing zijn. Als ze daarmee duizenden Telfort Voipers over de streep trekken !

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
smokesign schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:51:
[...]

Inderdaad een beetje achterhaald, misschien lezen ze van Optibel hier ook wel mee.
Als ze slim zijn zouden ze een korte actieperiode in het leven kunnen roepen waarbinnen deze aansluitkosten niet van toepassing zijn. Als ze daarmee duizenden Telfort Voipers over de streep trekken !
Als ze _echt_ slim zijn stoppen ze in het geheel met aansluitkosten te berekenen. IMHO zijn aansluitkosten een boete voor het worden van een klant.

Optibel zou natuurlijk ook even op de website kunnen vermelden, voor hoe lang je het abonnement aangaat (kan ik nu niet vinden, kan aan mij liggen).

[ Voor 6% gewijzigd door witteveder op 11-09-2008 19:50 ]

• stefan52a
  • Laatst online: 17-12-2024
Krypt schreef op donderdag 11 september 2008 @ 07:51:
Of gewoon zelf regelen met voipbuster, budgetphone & voxalot combi.
En hoe bel je dan 0800 en 0900 nummers. Kan dat via voipbuster?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Yep. geen enkel probleem. Wordt gewoon afgerekend met het tegoed wat je daar hebt, en er worden geen extra kosten doorberekend.

Pvouput live

• lt_cmd_data
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:07:
Ik gebruik nu een andere poort van het modem en nu heb ik opeens de volgende waardes:

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 24 db

noise margin downstream: 0 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 42 db

Ik vraag mij af of 0db vaker voorkomt en wat dit betekend. Kan iemand mij dit uitleggen?
Bedankt vast.

Verder heb ik mijn download proggie SABnzbd nu wat getuned door de download bandbreedte met factor 0.03 te verminderen, nu is de telefonie wel in orde. De prioriteitsetting in het zyxel modem heeft voor de rest geen enkele invloed op de telefoniekwaliteit.
Margin staat voor marge deze "noise margin download" zal standaard rond de 7-8 liggen met alle adsl modem op fabriekstandaard. Dat je 0 haald zal betekenen dat je modem niet stabiel kan werken. Hij heeft dan letterlijk geen marge om ruis op de lijn te kunnen verbeteren. (standaard zal hij de verbinding dan verbreken en zich zelf op nieuw intrainen naar een lagere internet snelheid, ook wel klapperen van verbinding) Dus hoe >marge = stabiele lijn. Vroeger toen de adsl abbonenement gecapt stonden op 3a 6mbit had je ook 20dB+ aan margin en was er een geringe kans op uitval, klapperende verbinding.
Daarnaast kan je met attenuation downstream bepalen de afstand (kabel lengte) van je jou modem(pots) en de centrale(dslam) bepalen. Hoe hoger deze waarde hoe verder je van de centrale afwoont hoe minder de overgebleven snelheid is.

Zet de modem voor 2min uit en kijk daarna ofdat deze nog een margin heeft. Is de marge 7á 8 controleer dit na 24uur nogmaals. Blijf het probleem voordoen bel de helpdesk en leg dit probleem voor vraag eventueel een gratis vervangende modem aan. Of een lijn test.

Bandwidth management kan je het beste uitzetten je cpu van de modem trek dat nooit. Ga maar is iets downloaden je zal zien dat de cpu van de zyxel modem naar 100% gaat. Dit gaat eerder ten koste van de kwaliteit van je voip verbinding dan dit goed doet.

[ Voor 11% gewijzigd door lt_cmd_data op 11-09-2008 14:23 ]

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:14:
[...]

Nee, ik heb dat ook niet gelezen? Ik kan alleen wat vinden over een combi met telnet en een speedtouch. Kan je het bericht misschien quoten voor mij of een linkje geven?

Het is bij de buurman, die heeft alleen de standaardmodem liggen. Maar momenteel werkt het (modem staat nu op 18mbit). Maar voor hoelang vraag ik mij af... meestal doet hij het een week en dan weer niet...
Post over telnet
En ja staat al wat verder terug of in de startpost onder Veelgestelde vragen: "
:? Ik haal 6mbit op ADSL2+. Hoe kan ik me modem in stellen op adsl2 om meer uit me verbinding te halen?"

Dan kun je de lijn op ADSL2 zetten bijvoorbeeld.

specs

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 17:43

o_f_course

Och...

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:44:
[...]

Nee een siemens telefoon. We hebben er 3 verschillende telefoons op aangesloten, maar de problemen zijn bij elk toestel hetzelfde.

Maar mensen het is heel vervelend voor jullie natuurlijk dat jullie ook problemen hebben, maar nu zijn we nog niets dichter bij een oplossing. Is er iemand die aan de hand van de voorgenoemde problemen een nieuwe zyxel modem gekregen heeft? en heeft dat ook geholpen.

@ scandic2008
Zoals ik al zei een siemens telefoon, DECT.
Ik zal er op vervolg eens op letten op P2P of torrent invloed heeft op de verbinding, maar normaal gesproken gaat dat ook goed.
Na de reset doet hij het voor onbepaalde tijd weer goed, gemiddeld een week of 4/5 probleemloos.
Dito hier: siemens DECT.
Met emule had ik problemen als ik teveel bandbreedte gaf. Met BitComet lijkt het onmogelijk om een goed telefoongesprek te voeren, ook al geef ik hem heel weinig ruimte. Ik ben geen bitcomet expert, dus misschien moet ik nog wat sleutelen ergens.
Bij mij komen gesprekken soms hakkelend binnen. Hoe het aan de andere kant klinkt weet ik niet. Ik draai ook skype.

Ik heb de basis modem. Erg irritant dat ze bij de firmware zeggen dat voor de basis versie er nog geen nieuwe firmware beschikbaar is. Ik hoopte juist dat die wat verbeteren zou.Misschien moet ik m'n SMC modem/router gebruiken ipv de basis modem. kost alleen weer een paar uur om alles in te stellen... Zucht.

Ik heb een zeer sterk vermoed dat BitComet de boosdoener is
Daarnaast heb ik nog een tweede pc erop aangesloten zitten die ik gebruik om via VPN remote te werken vanuit huis op een kantoor pc. Die is nu ook haast niet meer vooruit te branden.

Of m'n (getweakte) routertje kan bitcomet niet zo goed aan... vanavond daar maar eens naar de workload kijken...

facts don't care about your feelings

• Scandic2008
Begin anders eens te testen zonder enig P2P programma en een niet Dect toestel.Loopt dat wel goed dan weet je dat je kan opbouwen.De meeste modems krijgen problemen met de UDP sessies en dan is het telefoneren moeizaam.

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Ik ben nu verstookt van mijn Telfort verbinding draai nu op de verbinding van mijn buren.
Sinds gistermiddag geen dsl signaal meer, helpdesk gebeld, ja meneer ik zie dat de modem gewoon
verbinding heeft. Ik zeg da's knap stekker zit er niet eens in.
En toch heb ik signaal zegt de helpdesk, toch maar even gevraagd welk mac adres mijn modem volgens hun heeft.
He dat is vreemd dat is toch zeker niet mijn modem, wat blijkt heeft een of andere dodo van kpn de verkeerde stekkers in de wijkkast gepakt en zit nu iemand op mijn verbinding.
Lekker ik 5 tot 10 dagen zonder internet/telefoon. Is dit te verhalen op telfort/kpn.

• lt_cmd_data
  • Niet online
o_f_course schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:31:
[...]

Dito hier: siemens DECT.
Met emule had ik problemen als ik teveel bandbreedte gaf. Met BitComet lijkt het onmogelijk om een goed telefoongesprek te voeren, ook al geef ik hem heel weinig ruimte. Ik ben geen bitcomet expert, dus misschien moet ik nog wat sleutelen ergens.
Bij mij komen gesprekken soms hakkelend binnen. Hoe het aan de andere kant klinkt weet ik niet. Ik draai ook skype.

Ik heb de basis modem. Erg irritant dat ze bij de firmware zeggen dat voor de basis versie er nog geen nieuwe firmware beschikbaar is. Ik hoopte juist dat die wat verbeteren zou.Misschien moet ik m'n SMC modem/router gebruiken ipv de basis modem. kost alleen weer een paar uur om alles in te stellen... Zucht.

Ik heb een zeer sterk vermoed dat BitComet de boosdoener is
Daarnaast heb ik nog een tweede pc erop aangesloten zitten die ik gebruik om via VPN remote te werken vanuit huis op een kantoor pc. Die is nu ook haast niet meer vooruit te branden.

Of m'n (getweakte) routertje kan bitcomet niet zo goed aan... vanavond daar maar eens naar de workload kijken...
1) zet je bandwidth managing uit
2) kijk naar je cpu van modem zyxel geeft dat mooi weer op de startpagina in je router Is deze op 100% als je download zie daar je probleem.
3) Zorg ervoor dat je de porten goed geforwared heb (zie start post)
4) Doe in dos box. ping www.tweakers.net -t en probeer p2p apps zo af te stemmen dat je onder de 50ms te blijft. (stel in 75% van je totale download snelheid en verbruik niet meer dan 40kB upload.)
5) Bouw zelf een router met traffic shaper http://m0n0.ch/wall/ :+

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij mij en me ouders registreerd de telefoon niet meer, is er een storing ergens?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

En toen had ik opeens geen internet meer.
Modem van de stroom af en het werkt weer.. .toch apart.
Vorige maand kwam dat regelmatig voor, maar deze maand nog geen last van gehad tot aan nu.

Ohja, een tip voor andere telfort gebruikers. Als je het modem opnieuw wilt opstarten trek dan de stekker eruit ipv de powerknop te gebruiken. Mijn powerknop is door redelijk wat gebruik aardig lam geworden en is eenmaal in de uitstand moeilijk meer in de aanstand te krijgen 8)7.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 11-09-2008 19:45 ]

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Vorkie schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:33:
Bij mij en me ouders registreerd de telefoon niet meer, is er een storing ergens?
Hier in Heerjansdam (078) is de telefoon oke.

• JosWo
Vandaag een reactie ontvangen van Optibel, weet niet of het mag maar ik plaats hier de reply.

Geachte meneer/mevrouw,

Optibel, als losse dienst, heeft als enige vereiste een fatsoenlijk presterende breedbandverbinding. ADSL, Kabel, Glasvezel is allemaal prima. Wij leveren Optibel standaard met een nieuw nummer, zodat u eerst kunt testen of u tevreden bent en of de verbinding vlot genoeg is. Bij de apparatuur (na bestelling binnen een dag of 3 bij u op de mat) zit een loginbrief met een link naar de website waar u nummerbehoud in gang kunt zetten nadat u zich overtuigd heeft van de kwaliteit en functionaliteit van de dienst. Vanaf het moment dat u via die site nummerbehoud in gang zet duurt het doorgaans ongeveer een week tot het nummer geporteerd wordt. Mede afhankelijk van de telco/provider waar u weggaat overigens.

Voor deze methode (tijdelijk nummer) is gekozen omdat het proces doorgaans niet omkeerbaar is. Voorbarig nummer porteren en er dan achterkomen dat de internet verbinding bijvoorbeeld niet volstaat om te optibellen kan een hoop ellende opleveren.

Dus...
- Optibel aanvragen
- Optibel apparatuur aansluiten en testen met het nieuwe/tijdelijke nummer
- Nummerbehoud aanvragen via de site als alles prettig werkt

Niet iedere provider/telco beschouwt het wegporteren van een telefoonnummer als een opzegging. Informeer dus, nadat het nummer naar ons is geporteerd, even bij Telfort of u nog apart op dient te zeggen.

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 07:37
Als ik iemand aan de lijn heb, dan hoort diegene mij pas over 3 seconden.
Heeft iemand dit eerder gehad, zoja wat kan je d'r aan doen ?

Modem al gereset, internet doet het overigens normaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:31

Wallie

Herr

jacky00 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:56:
Als ik iemand aan de lijn heb, dan hoort diegene mij pas over 3 seconden.
Heeft iemand dit eerder gehad, zoja wat kan je d'r aan doen ?

Modem al gereset, internet doet het overigens normaal..
Ja, dat merk ik bij mijn ouders ook wel eens, die hebben nu ook telfort internet. Alsof de verbinding even opgebouwd moet worden.

Ben er overigens niet zo kapot van, ik heb zelf tele2 20mbit + bellen, die heeft er in de bijna 1,5 jaar dat ik het heb, nog nooit uit gelegen. Die bij m'n ouders heb ik al een keer 't modem aan en uit moeten zetten, telefoon lag er gisteravond uit etc.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Eindelijk overgezet naar Telfort gisteren :)

Maar ik heb nu een vraagje, ik zou nu graag mijn abbonement over willen zetten van 4/1Mbit naar 20/1Mbit, maar wanneer ik op de abbonement wijzigien knop druk en inlog krijg ik rustig dit voorgeschoteld:
Melding:
Helaas kunnen we uw verzoek voor het wijzigingen van uw abonnement hier niet in behandeling nemen. Neem voor het wijzigen van uw abonnement contact op met de klantenservice op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/min).
Moet ik nu nog weer langer wachten of moet ik de telefoonrekening gaan spekken ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:54
Een vriend van me heeft nogal veel problemen met zijn Telfort-abonnement:

Over het internet-deel van mijn Telfort-abonnement heeft hij (tot nu toe) geen klachten.

Echter, met telefonie is het niets anders dan storingen. Regelmatig kan hij niet bellen of gebeld worden. Sinds woensdag heeft hij een storing die hij nog niet eerder heeft meegemaakt. Als hij een nummer kiest hoort hij eerst ongeveer 2 minuten helemaal niets, waarna de telefoon alsnog overgaat bij de ander, maar elkaar verstaan is alsnog niet mogelijk. Ook bij gebeld worden heeft hij hetzelfde probleem. De persoon die belt hoort 2 minuten lang een kiestoon voordat bij hem de telefoon over begint te gaan. Ook in dit geval echter geen verbinding.

Vandaag is die lange vertraging wel weer weg, maar hoort hij mensen die hem bellen niet (andersom wel).

Iemand een idee wat hij hier nog aan zou kunnen doen of hoe hij dit abonnement zo snel mogelijk kan opzeggen zonder het jaarcontract uit te zitten? Resetten van het modem heeft geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
FlorisD schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:56:
Een vriend van me heeft nogal veel problemen met zijn Telfort-abonnement:

Over het internet-deel van mijn Telfort-abonnement heeft hij (tot nu toe) geen klachten.

Echter, met telefonie is het niets anders dan storingen. Regelmatig kan hij niet bellen of gebeld worden. Sinds woensdag heeft hij een storing die hij nog niet eerder heeft meegemaakt. Als hij een nummer kiest hoort hij eerst ongeveer 2 minuten helemaal niets, waarna de telefoon alsnog overgaat bij de ander, maar elkaar verstaan is alsnog niet mogelijk. Ook bij gebeld worden heeft hij hetzelfde probleem. De persoon die belt hoort 2 minuten lang een kiestoon voordat bij hem de telefoon over begint te gaan. Ook in dit geval echter geen verbinding.

Vandaag is die lange vertraging wel weer weg, maar hoort hij mensen die hem bellen niet (andersom wel).

Iemand een idee wat hij hier nog aan zou kunnen doen of hoe hij dit abonnement zo snel mogelijk kan opzeggen zonder het jaarcontract uit te zitten? Resetten van het modem heeft geen invloed.
De storing was idd landelijk,en is nu weer verholpen.Helaas lukt het Telfort niet om de telefoondienst stabiel te krijgen.

Hij zal moeten beginnen met Telfort in gebreke te stellen en de ruimte geven met een oplossing te komen voor een goed funktionerende telefoonverbinding (vooropgesteld dat het niet bij hem zit)
Kunnen ze dit niet binnen een redelijke termijn,dan zou je over kunnen gaan tot contractontbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
DaWaN schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:49:

Maar ik heb nu een vraagje, ik zou nu graag mijn abbonement over willen zetten van 4/1Mbit naar 20/1Mbit, maar wanneer ik op de abbonement wijzigien knop druk en inlog krijg ik rustig dit voorgeschoteld:

[...]

Moet ik nu nog weer langer wachten of moet ik de telefoonrekening gaan spekken ?
Ik zou eerst nog wat langer wachten, weekje of zo, meen ik me te herinneren. Ik heb indertijd hetzelfde gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik heb een tijd geleden Telfort internet aangevraagd en zit nu in status 4 en heb zojuist het doe hetzelfpakket thuis ontvangen. De oplevering is 23 september en ik ontvang als het goed is de gebruikersgegevens nog per post. Nou is mijn vraag of dit het moment is om via een opzegbrief mijn ADSl-lite abonnement van XS4all zelf op te zeggen via een brief, of dat Telfort dit regeld omdat het om een overstap gaat. Wat ik me ook nog afvraag is of je bij XS4all vooruit betaald voor een maand internet of achteraf. 4 september is de laatste afschrijving geweest, dus als ik nu opzeg zit ik dan sowieso nog vast aan een extra maand Xs4all? En mocht ik nu die brief versturen wordt mijn internet dan per direct gestopt via XS4all?

Bedankt alvast.

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag over de kosten van mijn Tiscali T12 + telefonie abbonement.

Ik betaal op dit moment 34,95 voor Tiscali T12 internet + telefonie en hier komt nog eens 9,95 per maand bij van KPN. Dit is dan een 12mbit internetverbinding.
Ik zie dat een 20mbit internetverbinding van Telfort nu 19.95 per maand kost wat betekend dat ik eigenlijk 25 euro per maand betaal om te bellen?
Ik vraag me af of dit wel klopt en of dit niet goedkoper te regelen valt, misschien is het handig om nu over te stappen.
Is het bedrag wat je aan KPN betaald niet te omzeilen? Het is voor mij niet helemaal duidelijk wanneer je nou wel of niet netwerkkosten aan KPN moet betalen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
cadamink schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:58:
Ik heb een tijd geleden Telfort internet aangevraagd en zit nu in status 4 en heb zojuist het doe hetzelfpakket thuis ontvangen. De oplevering is 23 september en ik ontvang als het goed is de gebruikersgegevens nog per post. Nou is mijn vraag of dit het moment is om via een opzegbrief mijn ADSl-lite abonnement van XS4all zelf op te zeggen via een brief, of dat Telfort dit regeld omdat het om een overstap gaat. Wat ik me ook nog afvraag is of je bij XS4all vooruit betaald voor een maand internet of achteraf. 4 september is de laatste afschrijving geweest, dus als ik nu opzeg zit ik dan sowieso nog vast aan een extra maand Xs4all? En mocht ik nu die brief versturen wordt mijn internet dan per direct gestopt via XS4all?

Bedankt alvast.
Staat allemaal gewoon netjes en duidelijk vermeldt op de site van Telfort, lees dat eerst eens door zou ik zeggen. )Had je mi. al lang moeten doen voordat je een Telfort abo aanvroeg, maar goed........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:09:
Ik heb even een vraag over de kosten van mijn Tiscali T12 + telefonie abbonement.

Ik betaal op dit moment 34,95 voor Tiscali T12 internet + telefonie en hier komt nog eens 9,95 per maand bij van KPN. Dit is dan een 12mbit internetverbinding.
Ik zie dat een 20mbit internetverbinding van Telfort nu 19.95 per maand kost wat betekend dat ik eigenlijk 25 euro per maand betaal om te bellen?
Ik vraag me af of dit wel klopt en of dit niet goedkoper te regelen valt, misschien is het handig om nu over te stappen.
Is het bedrag wat je aan KPN betaald niet te omzeilen? Het is voor mij niet helemaal duidelijk wanneer je nou wel of niet netwerkkosten aan KPN moet betalen.

Alvast bedankt
Tiscali was niet van KPN --> Lijnhuur betalen
Telfort is wel van KPN --> Lijnhuur zit er bij in

Telfort is inderdaad goedkoper dan Tiscali was, doordat je geen lijnhuur betaalt. Ik weet niet hoe jouw telefonie nu is, maar sinds ik van Tiscali naar Telfort ben gegaan is heb ik zo'n beetje maandelijks storingen. Dat is kennelijk de prijs die je betaalt.

Edit: Je betaalt bij Telfort trouwens ook nog 9,95 euro voor onbeperkt bellen, dus totaal is het 29,90

[ Voor 4% gewijzigd door Stiegl op 16-09-2008 11:56 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt, scheelt dan toch 15 euro per maand en dan heb ik ook nog eens een snellere internetverbinding. Bellen is nu wel prima, dat is bij telfort wel minder zo te lezen, dat is weer een afweging die ik dan moet maken.

Als ik dus internet + telefonie bij KPN zelf neem dan komt die 9,95 er niet bij? En hoe zit dat met Tele2? Zit er namelijk aan te denken een Internet + Bellen + Digitale TV pakket te nemen, dat wordt nu aangeboden voor 44,95 en dat is hetzelfde wat ik nu betaal.
(excuses voor beetje offtopic)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:35:
Oke bedankt, scheelt dan toch 15 euro per maand en dan heb ik ook nog eens een snellere internetverbinding. Bellen is nu wel prima, dat is bij telfort wel minder zo te lezen, dat is weer een afweging die ik dan moet maken.

Als ik dus internet + telefonie bij KPN zelf neem dan komt die 9,95 er niet bij? En hoe zit dat met Tele2? Zit er namelijk aan te denken een Internet + Bellen + Digitale TV pakket te nemen, dat wordt nu aangeboden voor 44,95 en dat is hetzelfde wat ik nu betaal.
(excuses voor beetje offtopic)
Voor zover ik het weet van tele2 is de digitale tv daarvan zeer slecht.

Wij hebben alleen telfort internet en dat is 19,94 in de maand. Bellen doen we gewoon via kpn (uit mijn hoofd is dat 65 euro voor 2 maanden incl. onbeperkt bellen, in de praktijk komt dat bij ons op ongeveer 65 euro per maand uit incl. bellen naar mobiele nummers / service nummers etc.). Bij elkaar dus 65 euro in de maand voor internet + stabiele telefonie (+ huur telefooncentrale en 3 toestellen).

Kijk zeker ook hier eens: [TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7

Digitale tv heb ik van ziggo en dat kost inclusief eredivisiekanalen 25 euro in de maand (heb je ook analoge kanalen die handig zijn als je meer dan 1 tv hebt).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:37
DaWaN schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:49:

[...]

Je kan pas overstappen als je administratieve oplevering klaar is. Dat is ongeveer een week na de technische oplevering (bij mij althans). Daarna kun je overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:15

Speedmaster

Make my day...

cadamink schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:58:

Bedankt alvast.
Hou er bij XS4all rekening mee dat ze je mailbox per direct afsluiten en je niet meer bij je mail kan.
Zorg dus dat iedereen vantevoren op de hoogte is van de wijziging. Vandaag melden kan bij XS betekenen dat je bijwijze van spreken gisteren al geen toegang meer tot je mail hebt.

• lt_cmd_data
  • Niet online
Bij xs4all kan je gratis je hoofd account mailadres laten forwarden naar je nieuwe email adres.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.