Zelfde modem met zelfde instellingen ? Misschien zinvol om het even naast elkaar te zetten ?arnova schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:49:
[...]
Ik heb het op verschillende machine's geprobeerd: Linux en Windows. Op beide uiteraard de firewall uitgezet. Tevens alles nagelopen in mijn (ZyXeL) ADSL modem maar daar zie ik ook niets wat ermee te maken kan hebben. Tevens nog gezocht op de site van Telfort maar daar is er ook weinig over te vinden.
Het vreemde is dat een vriend van mij ook Telfort heeft en daar werkt het wel zondermeer.
Ik heb het zelf op moeten zeggen. Beetje jammer alleen dat ik per 1-sept ben verhuist van xs4all naar Telfort en xs4all ipv alleen het packaccount de hele prijs weer van mijn rekening haalde.Anoniem: 27577 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:04:
Mijn ouders zijn overgestapt van XS4ALL (voorheen Demon) naar Telfort. Twee dagen geleden heeft Telfort opgeleverd, gisteren het nieuwe modem aangesloten en meteen werken. Weer een succesverhaal dus
Wat wel onduidelijk blijft is of we nu wel of niet zelf XS4ALL op moeten zeggen (wat ook regelmatig in dit topic naar voren komt en de meningen volgens mij over wisselen?).
Als het goed is heb je in pdf file een bevestiging van je contract gekregen.Daar staat wel telefonie in ?Xaero schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 08:13:
Heb de activiatiemail ontvangen. Helaas staat daar ook niet in dat ik ook telefonie heb?! Is dit normaal? Of dien ik dus vanmiddag wéér de klantenservice te bellen die mij vervolgens vertellen dat ik wél telefonie heb?
Je krijgt idd geen aparte activatie mail mbt je telefonie.
Nouja, ik denk dat er toch wel wat mis is met de verbinding tussen de website en het technische systeem. Want volgens Status van uw bestelling had ik toch écht alleen Internet. En volgens de e-mail ook. Maar de brief en de klantenservice zien wel gewoon internet + bellen. Het is toenet werkend gemaakt. Dus telefonie werkt ook gewoon..Scandic2008 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:04:
[...]
Als het goed is heb je in pdf file een bevestiging van je contract gekregen.Daar staat wel telefonie in ?
Je krijgt idd geen aparte activatie mail mbt je telefonie.
Daarmee heb je dan dus nu een werkende internet en telefonie verbinding met vooralsnog een tegenvallende snelheid gezien je afstand tot de centrale ?!Xaero schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:46:
[...]
Nouja, ik denk dat er toch wel wat mis is met de verbinding tussen de website en het technische systeem. Want volgens Status van uw bestelling had ik toch écht alleen Internet. En volgens de e-mail ook. Maar de brief en de klantenservice zien wel gewoon internet + bellen. Het is toenet werkend gemaakt. Dus telefonie werkt ook gewoon..
Mag ik even kwijt dat mijn telefoon het al een hele week zonder problemen doet?
Jep. Helemaal correct.Scandic2008 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:16:
[...]
Daarmee heb je dan dus nu een werkende internet en telefonie verbinding met vooralsnog een tegenvallende snelheid gezien je afstand tot de centrale ?!
Allereerst: Mijn ouders (en ik) hebben nu sinds een half jaar internet + bellen via Telfort en dit werkt perfect. In het begin wat probleempjes gehad met bellen, maar het werkt nu zeker een maand zonder problemen. Het kan dus ook goed gaan 
Dan iets anders:
Ik ontvang op 28 oktober de sleutel van mijn (eigen
) appartement, alleen nu zit ik met het de vraag wanneer ik het beste Telfort kan aanvragen? Op dit moment staat het appartement al 3 maanden leeg ivm een grote renovering. Ik ga er dus vanuit dat er geen signaal meer op de telefoonlijn staat. Wanneer is nu het goede moment om Telfort aan te vragen? Als ik het nu doe ga ik ervan uit dat ze het installatiepakket naar het nieuwe adres sturen en dat wil ik niet, want daar is tot 28 oktober niemand aanwezig. Kan ik op een of andere manier alles vanaf mijn huidige adres regelen en zodra ik in mijn nieuwe onderkomen zit vrijwel direct internet (zeg vanaf 1 nov) heb?
Kortom: wanneer (en hoe) kan ik het beste Telfort aanvragen als er pas per 1 november iemand aanwezig is op het nieuwe adres?
Dan iets anders:
Ik ontvang op 28 oktober de sleutel van mijn (eigen
Kortom: wanneer (en hoe) kan ik het beste Telfort aanvragen als er pas per 1 november iemand aanwezig is op het nieuwe adres?
Nog even een vraagje mbt tot onze (relatief lage) intrain snelheid. We hebben dus een "kale" telefoonlijn, geen kpn abo, maar er zit nog wel een splitter tussen isra en het modem. Kan dit invloed hebben op de snelheid? Zo ja, deze kan er probleemloos tussenuit gesloopt worden?
10 dagen vantevoren, dan lukt her precies.Aldmar schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:13:
Allereerst: Mijn ouders (en ik) hebben nu sinds een half jaar internet + bellen via Telfort en dit werkt perfect. In het begin wat probleempjes gehad met bellen, maar het werkt nu zeker een maand zonder problemen. Het kan dus ook goed gaan
Dan iets anders:
Ik ontvang op 28 oktober de sleutel van mijn (eigen) appartement, alleen nu zit ik met het de vraag wanneer ik het beste Telfort kan aanvragen? Op dit moment staat het appartement al 3 maanden leeg ivm een grote renovering. Ik ga er dus vanuit dat er geen signaal meer op de telefoonlijn staat. Wanneer is nu het goede moment om Telfort aan te vragen? Als ik het nu doe ga ik ervan uit dat ze het installatiepakket naar het nieuwe adres sturen en dat wil ik niet, want daar is tot 28 oktober niemand aanwezig. Kan ik op een of andere manier alles vanaf mijn huidige adres regelen en zodra ik in mijn nieuwe onderkomen zit vrijwel direct internet (zeg vanaf 1 nov) heb?
Hallo,
Ik heb sinds september 2006, T6 + telefonie van Tiscali. Ik heb in januari dit jaar bewust niet de overstap gemaakt naar Telfort 20mb omdat ik er niet weer een jaar aan vast wilde zitten. Ik zou namelijk een glasvezel aansluiting krijgen en inmiddels heb ik die ook (wordt deze week geactiveerd).
Nu wilde ik op 29 september telfort opzeggen, maar wat blijkt? Mijn abonnement wordt per 30 september met weer een jaar verlengd! omdat ik oud-tiscali klant ben en nog onder de oude voorwaarden zou vallen. Volgens de helpdesk kan ik pas per september 2009 opzeggen en is hier niks aan te doen behalve een brief schrijven. Dit heb ik dan ook meteen gedaan, maar ik verwacht eigenlijk geen reactie gezien de verhalen die je leest op internet.
Ik heb nog eens verder gezocht en op de tiscali site staat dat de AV wel veranderen en op de telfort site staat dat oude abonnementen gewoon onder de AV van telfort vallen.
De helpdesk nogmaals bellen is nog niet gelukt vanwege de lange wachttijden.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe dit zit?
Er is mij nooit verteld dat ik nog onder tiscali voorwaarden zou vallen, ik dacht dat ik nu telfort klant zou zijn.
Ik heb sinds september 2006, T6 + telefonie van Tiscali. Ik heb in januari dit jaar bewust niet de overstap gemaakt naar Telfort 20mb omdat ik er niet weer een jaar aan vast wilde zitten. Ik zou namelijk een glasvezel aansluiting krijgen en inmiddels heb ik die ook (wordt deze week geactiveerd).
Nu wilde ik op 29 september telfort opzeggen, maar wat blijkt? Mijn abonnement wordt per 30 september met weer een jaar verlengd! omdat ik oud-tiscali klant ben en nog onder de oude voorwaarden zou vallen. Volgens de helpdesk kan ik pas per september 2009 opzeggen en is hier niks aan te doen behalve een brief schrijven. Dit heb ik dan ook meteen gedaan, maar ik verwacht eigenlijk geen reactie gezien de verhalen die je leest op internet.
Ik heb nog eens verder gezocht en op de tiscali site staat dat de AV wel veranderen en op de telfort site staat dat oude abonnementen gewoon onder de AV van telfort vallen.
Er is mij nooit verteld dat ik nog onder tiscali voorwaarden zou vallen, ik dacht dat ik nu telfort klant zou zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Greenman2 op 07-10-2008 08:28 ]
Eensch is
Ik zou het zeker niet op de dag nauwkeurig gaan spelen maar een ruime marge aanhouden. Je kan beter een week of 2 zonder internet zitten dan problemen met Telfort krijgen want dat kost je een paar jaar van je leven aan frustraties
Yamaha MT-09
Een splitter is bedoeld om het telefonie-signaal van het DSL-signaal te splitten, of andersomFlowmo schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:35:
Nog even een vraagje mbt tot onze (relatief lage) intrain snelheid. We hebben dus een "kale" telefoonlijn, geen kpn abo, maar er zit nog wel een splitter tussen isra en het modem. Kan dit invloed hebben op de snelheid? Zo ja, deze kan er probleemloos tussenuit gesloopt worden?
Zonder telefonie op dat aderpaar is een splitter dus niet nodig, er tussen uit halen en bekabeling tussen ISRA en modem zo kort mogelijk maken kan een klein(positief) verschil betekenen.
Zijn er nu ook al problemen met de mailserver? Ik krijg de laatste paar dagen mail van een dag of twee daarvoor binnen. Nu gaat internet hier traag en contact met de mailserver ook, paar minuten geleden even een testmail verstuurd maar die moet nog binnenkomen

Weet je zeker dat het niet bij jou zit, aangezien bij mij wel alles naar behoren werkt?smokesign schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:19:
Zijn er nu ook al problemen met de mailserver? Ik krijg de laatste paar dagen mail van een dag of twee daarvoor binnen. Nu gaat internet hier traag en contact met de mailserver ook, paar minuten geleden even een testmail verstuurd maar die moet nog binnenkomen
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Geen idee, mail komt hier niet meer binnen. Ben ik dan alleen hierin?Zondagskindje schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:23:
Weet je zeker dat het niet bij jou zit, aangezien bij mij wel alles naar behoren werkt?
Hoe zet je bandwith management uit ? Heb al wat zitten proberen, maar krijg het niet echt voor elkaar.. Via Advanced setup..
[ Voor 58% gewijzigd door Xaero op 07-10-2008 16:17 ]
Anoniem: 105262
Nu?Aldmar schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:13:
Zo hebben wij het tenminste ook gedaan
Als je nu aanvraagt en tegen telfort zegt dat je op 1 november internet wil (moet minstens 3 weken tussen aanvraag en aansluiting zitten), krijg je als het goed is precies op 1 november (of die avond ervoor) internet in je appartement.
Zo ging het bij mij zelf, bij mn ouders en bij mn zus (een grote happy telfort familie zolang we kunnen bellen
Ik heb op 1 oktober een mail gekregen dat mijn telfort abonnement geactiveerd is. Helaas, op de Zyxel P-2602R-D1A brandt DSL groen en INTERNET rood. Krijg ook geen ip toegewezen. (1.254.254.253?) DSL interface status geen aan 3072/512.
Gelijk Telfort maar gebeld, dat de verbinding niet werkt. Mocht eerst de verbinding op het andere aderpaar zetten, maar daarop zat totaal geen dsl. Daarna de zyxel volledig resetten. 15-20 sec reset knop indrukken. Heeft ook niets geholpen. Bij Telfort konden ze mijn modem ook niet uitlezen oid. Ik heb wel het juiste aderpaar bleek uit mijn derde gesprek met de helpdesk. Er is inmiddels een ticket aangemaakt en het gaat 5 tot 10 werkdagen duren. Echt ongelooflijk! Nog geen dag internet gehad via Telfort.
Ik heb zo'n vermoeden dat ik iemand anders zijn dsl verbinding heb gekregen. Dat bij KPN iemand in de centrale verkeerd heeft gepatcht.
Helaas geen succes verhaal...
Gelijk Telfort maar gebeld, dat de verbinding niet werkt. Mocht eerst de verbinding op het andere aderpaar zetten, maar daarop zat totaal geen dsl. Daarna de zyxel volledig resetten. 15-20 sec reset knop indrukken. Heeft ook niets geholpen. Bij Telfort konden ze mijn modem ook niet uitlezen oid. Ik heb wel het juiste aderpaar bleek uit mijn derde gesprek met de helpdesk. Er is inmiddels een ticket aangemaakt en het gaat 5 tot 10 werkdagen duren. Echt ongelooflijk! Nog geen dag internet gehad via Telfort.

Ik heb zo'n vermoeden dat ik iemand anders zijn dsl verbinding heb gekregen. Dat bij KPN iemand in de centrale verkeerd heeft gepatcht.

Als de Zyxel geen IP krijgt en de Telfort helpdesk mijn Zyxel ook niet kan zien, is het moeilijk om naar deze site te kunnen gaan.Anoniem: 151007 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:58:
Surf naar http://connect.adslvandaag.nl en volg de instucties
Hallo ,
Heeft mischien iemand een idee wat dit kan zijn ?
Sinds 02-10 hebben wij internet en bellen van Telfort op zich is de over gang van Planet naar Telfort heel netjes
gegaan , echter de installatie van vast bellen door van gegevens invoeren in de modem loopt niet lekker
na stap 3 geeft na het testen een fout melding.
Nu wil het toeval dat het gewoon vanaf donderdag middag ( 02-10) alles het gewoon deed.
En nu vandaag kan ik niet meer naar buiten bellen naar normale netnummers maar wel naar mobiele
nummers. Vervolgens de helpdesk gebeld en het verhaal uit gelegd...er heeft een reset plaats gevonden en
het goed moeten zijn maar nee !
Zelf heb al een andere huis toestel gekocht ? maar nee geen succes
Wat nu te doen ?
Mvg
Babbel72
Sinds 02-10 hebben wij internet en bellen van Telfort op zich is de over gang van Planet naar Telfort heel netjes
gegaan , echter de installatie van vast bellen door van gegevens invoeren in de modem loopt niet lekker
Nu wil het toeval dat het gewoon vanaf donderdag middag ( 02-10) alles het gewoon deed.
En nu vandaag kan ik niet meer naar buiten bellen naar normale netnummers maar wel naar mobiele
nummers. Vervolgens de helpdesk gebeld en het verhaal uit gelegd...er heeft een reset plaats gevonden en
Wat nu te doen ?
Mvg
Babbel72
Kan 't zijn dat er al ADSL op die lijn zat en dat Telfort op een andere (2de) lijn heeft geleverd?dadoupy schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:13:
Ik heb op 1 oktober een mail gekregen dat mijn telfort abonnement geactiveerd is. Helaas, op de Zyxel P-2602R-D1A brandt DSL groen en INTERNET rood. Krijg ook geen ip toegewezen. (1.254.254.253?) DSL interface status geen aan 3072/512.![]()
Gelijk Telfort maar gebeld, dat de verbinding niet werkt. Mocht eerst de verbinding op het andere aderpaar zetten, maar daarop zat totaal geen dsl. Daarna de zyxel volledig resetten. 15-20 sec reset knop indrukken. Heeft ook niets geholpen. Bij Telfort konden ze mijn modem ook niet uitlezen oid. Ik heb wel het juiste aderpaar bleek uit mijn derde gesprek met de helpdesk. Er is inmiddels een ticket aangemaakt en het gaat 5 tot 10 werkdagen duren. Echt ongelooflijk! Nog geen dag internet gehad via Telfort.![]()
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dat ziet er idd uit als een KPN-adsl snelheid, heb je dat ervoor gehad? Heb je telfort de lijn laten overnemen of een nieuw ADSL-verbinding laten invoeren? Klinkt als een modem dat niet in kan loggen op netwerk, dus wel sync, maar niet kunnen authenticeren.dadoupy schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:13:
Ik heb op 1 oktober een mail gekregen dat mijn telfort abonnement geactiveerd is. Helaas, op de Zyxel P-2602R-D1A brandt DSL groen en INTERNET rood. Krijg ook geen ip toegewezen. (1.254.254.253?) DSL interface status geen aan 3072/512.![]()
Gelijk Telfort maar gebeld, dat de verbinding niet werkt. Mocht eerst de verbinding op het andere aderpaar zetten, maar daarop zat totaal geen dsl. Daarna de zyxel volledig resetten. 15-20 sec reset knop indrukken. Heeft ook niets geholpen. Bij Telfort konden ze mijn modem ook niet uitlezen oid. Ik heb wel het juiste aderpaar bleek uit mijn derde gesprek met de helpdesk. Er is inmiddels een ticket aangemaakt en het gaat 5 tot 10 werkdagen duren. Echt ongelooflijk! Nog geen dag internet gehad via Telfort.![]()
En dat weet jij zonder geprobeerd te hebben?dadoupy schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:36:
[...]
Als de Zyxel geen IP krijgt en de Telfort helpdesk mijn Zyxel ook niet kan zien, is het moeilijk om naar deze site te kunnen gaan.
Je moet je verbinding gewoon nog activeren, dat ip adres wat je nu hebt is een tijdelijk adres wat iedereen krijgt die zijn of haar verbinding niet heeft geactiveerd.
Dus gewoon naar die site en je zal zien dat het opeens werkt
Ik heb niet het hele topic doorgespit, maar ik wilde toch even mijn ervaring delen....
Hieronder staat de mail welke ik aan Telfort heb gestuurd. Dit is inmiddels een week terug en hier heb ik nog steeds geen reactie op.......
In eerste instantie leek de overstap toppie, maar toen.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb ruim 6 weken terug gekozen voor Telfort internet.
Mijn bestaande abo bij KPN (Planet) opgezegd met de duidelijke vermelding dat dit een telco-telco migratie betreft.
Als ingangsdatum had ik gekozen voor 19-9. Dit was de einddatum van mijn oude abo.
Op 18-9 valt het ADSL signaal weg. Daar ik als systeembeheerder wel enige technische kennis heb, en ook gezien de datum had ik het vermoeden dat "Telfort" aanwezig zou zijn op de lijn.
Na aansluiten van het Telfort Zyxel modem had ik ook snel weer een werkende internetverbinding.
Petje af voor Telfort was mijn eerste gedachte. Ik had immers ook alle horror verhalen over de Telfort service afhandeling gelezen.
Echter op maandag 29-9 omstreeks 11.00 's ochtends (na 10 dagen werkend internet) is het ADSL signaal spontaan verdwenen.
Na bellen met de dure Telfort helpdesk, kwam ik weinig verder. Op verzoek van de helpdesk medewerker de nutteloze handelingen uitgevoerd zodat deze mijn conclusie van "geen ADSL op de lijn" bevestigde.
Dit zou dus een melding voor 2e lijns worden. Bij navraag hoe lang dit zou duren was het antwoord 5 tot 10 werkdagen. Een ticketnummer heb ik niet gekregen.
Mijn vraag: Zijn jullie helemaal GEK geworden???!? Ik gebruik die verbinding VEEL voor mijn werk om van het normale internet gebruik nog maar te zwijgen. Ik MOET in de avonduren veel werken om overdag het netwerk niet te hoeven verstoren. Dit is echt te gek voor woorden!!!
Ik voel me dan ook genoodzaakt aan te kloppen bij elke instantie die maar luisteren wil.
Van Tros-radar tot Consumentenbond, iedereen mag weten hoe gedupeerd ik mij voel.
Navraag bij de "1 ct per minuut" helpdesk van de KPN met toch nog enigzins capabele mensen leerde mij dat de lijn door overstap naar een andere provider was afgesloten. Er was een tsloop ingestart op de 25e. Ik had dus 10 dagen meegelift op het KPN netwerk. Dit is technisch in sommige gevallen mogelijk.
De lijn is nu officieel van Telfort en de KPN kan hierin dus (mede door wetgeving) niets meer in betekenen.
Hierbij het vriendelijke doch heel dringende verzoek om dit spoedig op te lossen.
Ik hoorde al van de helpdeskmedewerker "druk druk, duurt lang". Ik ook werk voor een commercieel bedrijf, als wij met een mensen tekort zitten dan is dat voor eerder overeengekomen afspraken niet het probleem van de klant.
Ik heb een dienst aangevraagd waarvoor ik betaal. Ik eis geen "thuisondersteuning" maar dit is duidelijk een probleem (nalatigheid?) aan de kant van Telfort, waar ik helemaal niets aan kan doen.
Nogmaals, ik wil graag dat dit spoedig wordt opgelost. Zorgt u er a.u.b. voor dat er weer ADSL signaal op mijn lijn komt te staan. In de aanbiedingsbrief staat: Indien de streefdatum van oplevering niet gehaald wordt, dan wordt u tijdig geïnformeerd. Ik ga er dus vanuit dat het nu moet werken, daar ik niet ben geïnformeerd over vertraging.
Zo sta je als consument mooi met de rug tegen de muur, en heb je maar te slikken.
Gaarne een reactie.
Persoonlijke info
Klantnummer
etc.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder staat de mail welke ik aan Telfort heb gestuurd. Dit is inmiddels een week terug en hier heb ik nog steeds geen reactie op.......
In eerste instantie leek de overstap toppie, maar toen.....
Ik heb ruim 6 weken terug gekozen voor Telfort internet.
Mijn bestaande abo bij KPN (Planet) opgezegd met de duidelijke vermelding dat dit een telco-telco migratie betreft.
Als ingangsdatum had ik gekozen voor 19-9. Dit was de einddatum van mijn oude abo.
Op 18-9 valt het ADSL signaal weg. Daar ik als systeembeheerder wel enige technische kennis heb, en ook gezien de datum had ik het vermoeden dat "Telfort" aanwezig zou zijn op de lijn.
Na aansluiten van het Telfort Zyxel modem had ik ook snel weer een werkende internetverbinding.
Petje af voor Telfort was mijn eerste gedachte. Ik had immers ook alle horror verhalen over de Telfort service afhandeling gelezen.
Echter op maandag 29-9 omstreeks 11.00 's ochtends (na 10 dagen werkend internet) is het ADSL signaal spontaan verdwenen.
Na bellen met de dure Telfort helpdesk, kwam ik weinig verder. Op verzoek van de helpdesk medewerker de nutteloze handelingen uitgevoerd zodat deze mijn conclusie van "geen ADSL op de lijn" bevestigde.
Dit zou dus een melding voor 2e lijns worden. Bij navraag hoe lang dit zou duren was het antwoord 5 tot 10 werkdagen. Een ticketnummer heb ik niet gekregen.
Mijn vraag: Zijn jullie helemaal GEK geworden???!? Ik gebruik die verbinding VEEL voor mijn werk om van het normale internet gebruik nog maar te zwijgen. Ik MOET in de avonduren veel werken om overdag het netwerk niet te hoeven verstoren. Dit is echt te gek voor woorden!!!
Ik voel me dan ook genoodzaakt aan te kloppen bij elke instantie die maar luisteren wil.
Van Tros-radar tot Consumentenbond, iedereen mag weten hoe gedupeerd ik mij voel.
Navraag bij de "1 ct per minuut" helpdesk van de KPN met toch nog enigzins capabele mensen leerde mij dat de lijn door overstap naar een andere provider was afgesloten. Er was een tsloop ingestart op de 25e. Ik had dus 10 dagen meegelift op het KPN netwerk. Dit is technisch in sommige gevallen mogelijk.
De lijn is nu officieel van Telfort en de KPN kan hierin dus (mede door wetgeving) niets meer in betekenen.
Hierbij het vriendelijke doch heel dringende verzoek om dit spoedig op te lossen.
Ik hoorde al van de helpdeskmedewerker "druk druk, duurt lang". Ik ook werk voor een commercieel bedrijf, als wij met een mensen tekort zitten dan is dat voor eerder overeengekomen afspraken niet het probleem van de klant.
Ik heb een dienst aangevraagd waarvoor ik betaal. Ik eis geen "thuisondersteuning" maar dit is duidelijk een probleem (nalatigheid?) aan de kant van Telfort, waar ik helemaal niets aan kan doen.
Nogmaals, ik wil graag dat dit spoedig wordt opgelost. Zorgt u er a.u.b. voor dat er weer ADSL signaal op mijn lijn komt te staan. In de aanbiedingsbrief staat: Indien de streefdatum van oplevering niet gehaald wordt, dan wordt u tijdig geïnformeerd. Ik ga er dus vanuit dat het nu moet werken, daar ik niet ben geïnformeerd over vertraging.
Zo sta je als consument mooi met de rug tegen de muur, en heb je maar te slikken.
Gaarne een reactie.
Persoonlijke info
Klantnummer
etc.
Carpe Diem
als je je gewone particuliere adsl verbinding ook voor het werk gebruikt en er mocht een storing optreden, mogen ze daar 10 werkdagen over doen! (al is het van de zotte) dat jij je verbinding niet kan gebruiken voor je werk is jou probleem zeggen ze dan;)
neem dan Xs4All bijvoorbeeld, hebben zakelijke pakketten en hoge betrouwbaarheid
[ Voor 13% gewijzigd door wiebjuh16 op 07-10-2008 21:52 ]
Ik las zojuist op www.webwereld.nl dat Telfort nu zelf heeft toegegeven tegenover webwereld dat zij telefonieproblemen hebben en dat deze voorlopig waarschijnlijk nog niet zijn opgelost.
Tevens ben ik benieuwd wanneer ze op mijn aangetekende brief gaan reageren. Ze hebben nog 1 week totdat ik de betaling ga opschorten. Ik ben overigens, na dit webwereld artikel, wel een stuk zekerder van het feit dat ik makkelijk weg kan bij deze toko.
Tevens ben ik benieuwd wanneer ze op mijn aangetekende brief gaan reageren. Ze hebben nog 1 week totdat ik de betaling ga opschorten. Ik ben overigens, na dit webwereld artikel, wel een stuk zekerder van het feit dat ik makkelijk weg kan bij deze toko.
Op mijn aangetekende brief van 30-9 heb ik (zoals verwacht) ook nog 0,0 reactie gehad. Wel staat de volgende factuur al weer klaar waar alweer ten onrechte netwerkkosten op berekend worden
Doodmoe wordt je er van... Ik wacht deze week nog even af, dan stuur ik de brief nog een keer per fax; misschien dat dat helpt. En anders laat ik de automatische incasso blokkeren.
Doodmoe wordt je er van... Ik wacht deze week nog even af, dan stuur ik de brief nog een keer per fax; misschien dat dat helpt. En anders laat ik de automatische incasso blokkeren.
Yamaha MT-09
Daar gaat het in deze helemaal niet om. Het is gewoon van den zotte dat het 5 á 15 werkdagen duurt voordat mijn probleem opgelost is. Dat is gewoon te gek voor woorden!!!wiebjuh16 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:50:
als je je gewone particuliere adsl verbinding ook voor het werk gebruikt en er mocht een storing optreden, mogen ze daar 10 werkdagen over doen! (al is het van de zotte) dat jij je verbinding niet kan gebruiken voor je werk is jou probleem zeggen ze dan;)neem dan Xs4All bijvoorbeeld, hebben zakelijke pakketten en hoge betrouwbaarheid
Als consument heb je met een consumenten abo zonder dure SLA's gewoon geen poot om op te staan.
Carpe Diem
Overdrijven is ook een kunst hePatten schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:55:
[...]
Daar gaat het in deze helemaal niet om. Het is gewoon van den zotte dat het 5 á 15 werkdagen duurt voordat mijn probleem opgelost is. Dat is gewoon te gek voor woorden!!!
Als consument heb je met een consumenten abo zonder dure SLA's gewoon geen poot om op te staan.
Als consument heb jij geen financiele afhankelijkheid van je ADSL lijn; anders had je wel een zakelijk pakket afgesloten met de bijbehorende SLA.
Ik snap de frustratie (mijn ervaringen met Telfort zijn ook niet al te positief; zie elders in dit topci) maar ze kunnen gewoon niet garanderen dat je binnen een paar uur geholpen bent.
Yamaha MT-09
Ik heb een soortgelijk probleem, gister helpdesk gebeld dat me verbinding het niet deed. Werd me aangeraden het aderpaar te verwisselen. Ik had Blauw en rood aangesloten en het moest Wit en oranje worden. Geen succes, weer gebeld wordt me verteld dat er iets in de centrale moet gebeuren wat ook 5-10 werkdagen kan duren. Alleen bij mij brandt het dsl lampje op geen enkel geprobeerd aderpaar. Ik ben ook van kpn overgestapt naar telfort, tot nu toe ben ik er nie blij mee.dadoupy schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:13:
[ Voor 18% gewijzigd door IseT op 08-10-2008 10:52 ]
dubbele post
[ Voor 96% gewijzigd door IseT op 08-10-2008 10:53 . Reden: Dubbel Post ]
Een systeembeheerder die een cheap-ass consumentenlijntje voor z'n werk gebruikt en daarna klaagt dat hij als een consument behandeld wordt...priceless! Nooit gehoord van dealtje met de baas voor een verbinding thuis?Patten schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:55:
[...]
Daar gaat het in deze helemaal niet om. Het is gewoon van den zotte dat het 5 á 15 werkdagen duurt voordat mijn probleem opgelost is. Dat is gewoon te gek voor woorden!!!
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Anoniem: 265448
Zit met het zelfde probleem. Bagger service van Telfort. Probleem is dat we bij Speedlinq wel gewoon als bedrijf ingeschreven stonden en dus niet particulier, maar dat Telfort na overname claimt alleen een puur particulier abonnement aan te bieden. Dat is leuk en aardig, maar ons contract is afgesloten met Speedlinq, de wijziging in de algemene voorwaarden hebben we gelijk al van de hand gewezen en doordat Telfort ons van bbned naar tiscali (kpn) netwerk heeft gegooid kan ik nu niet overstappen naar XS4ALL zonder ongeveer 3 weken de verbinding te verliezen onder het kopje 'Levering is volgens onze netwerkpartner niet mogelijk.' Dat is voor ons geen optie, maar bij telfort blijven ook niet omdat de helft van onze klanten niet te bereiken is doordat telfort's- tiscali ip's door ieder spamfilter geweerd wordt, dus helaas mag ik doorgaan met het zoeken van een oplossing.
Als iemand een tip heeft graag, want ik ben inmiddels bijna grijs van frustratie.
Als iemand een tip heeft graag, want ik ben inmiddels bijna grijs van frustratie.
Tja, een extra, nieuw analoog telefoonlijntje bij KPN aanvragen en daarop een willekeurig abo bij een willekeurige ISP nemen zou ik zeggen.......(50eu aansluiting, 11 eu per maand belbudget, en zo snel als mogelijk kun je het belbudget abo weer opzeggen.......)Anoniem: 265448 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:26:
Zit met het zelfde probleem. Bagger service van Telfort. Probleem is dat we bij Speedlinq wel gewoon als bedrijf ingeschreven stonden en dus niet particulier, maar dat Telfort na overname claimt alleen een puur particulier abonnement aan te bieden. Dat is leuk en aardig, maar ons contract is afgesloten met Speedlinq, de wijziging in de algemene voorwaarden hebben we gelijk al van de hand gewezen en doordat Telfort ons van bbned naar tiscali (kpn) netwerk heeft gegooid kan ik nu niet overstappen naar XS4ALL zonder ongeveer 3 weken de verbinding te verliezen onder het kopje 'Levering is volgens onze netwerkpartner niet mogelijk.' Dat is voor ons geen optie, maar bij telfort blijven ook niet omdat de helft van onze klanten niet te bereiken is doordat telfort's- tiscali ip's door ieder spamfilter geweerd wordt, dus helaas mag ik doorgaan met het zoeken van een oplossing.
(zakelijk zullen dat de kosten ook niet echt zijn)
Zorg dat je een nieuw ip adres krijgt. kan Telfort zo voor je regelen. Anders even een nacht modem uit zetten krijg je vanzelf een nieuwe (niet altijd trouwens).Anoniem: 265448 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:26:
Succes
Met een wissel van je modem krijg je ook wel een ander IP, maar je zit nog steeds in de range van telfort/tiscali, dat is het probleem....rudyhattem schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:20:
[...]
Zorg dat je een nieuw ip adres krijgt. kan Telfort zo voor je regelen. Anders even een nacht modem uit zetten krijg je vanzelf een nieuwe (niet altijd trouwens).
Succes
Wel eerlijk, ben er niet blij mee. Nog eens goed nadenken of ik terug ga naar KPN bellen. Heb regelmatig problemen met het bellen.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Anoniem: 156697
@paddy014
ik kan niet precies achterhalen waar het probleem ligt
ik heb geen zaak ,maar ik kon met mijn domein ook niet meer mailen melding van mijn hosting bedrijf over spam
heel de iprange van speedlinq--> telfort zit in die zone
dus een nieuw ip adres heeft geen nut (sorbs.net)
telfort (isp)moet zelf verzoeken om ipadressen te verwijderen van de lijst
wat bij mij geholpen heeft is de stmp gedeelte in te stellen op telfort
dus alle mail wordt via de telfort server verstuurd maar komt binnen op je eigen domein
dus uitgaaqnde mail instellen op stmp.telfort.nl
na deze actie heb ik geen weigering van mail geen last meer gehad
ik kan niet precies achterhalen waar het probleem ligt
ik heb geen zaak ,maar ik kon met mijn domein ook niet meer mailen melding van mijn hosting bedrijf over spam
heel de iprange van speedlinq--> telfort zit in die zone
dus een nieuw ip adres heeft geen nut (sorbs.net)
telfort (isp)moet zelf verzoeken om ipadressen te verwijderen van de lijst
wat bij mij geholpen heeft is de stmp gedeelte in te stellen op telfort
dus alle mail wordt via de telfort server verstuurd maar komt binnen op je eigen domein
dus uitgaaqnde mail instellen op stmp.telfort.nl
na deze actie heb ik geen weigering van mail geen last meer gehad
Anoniem: 32279
Eerlijk? Ze kunnen het lastig ontkennen.OgWok schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:44:
[...]
Wel eerlijk, ben er niet blij mee. Nog eens goed nadenken of ik terug ga naar KPN bellen. Heb regelmatig problemen met het bellen.
Alleen al de afsluitende zin dat ze niet iedereen compenseren. Mag je zeker eerst 10 keer de helpdesk a 30 cent per minuut bellen en 20 euro belkosten maken en dan 10 euro gecompenseerd krijgen, laat me niet lachen.
Wat een rotbedrijf is Telfort ook. Werken onder het motto: goedkoop, dus niet zeuren.
Over 2 maanden ben ik er weg als mijn jaarcontract erop zit. Vanaf nu neem ik nooit meer een aanbieder met jaarcontract, gelukkig is het meeste nu per maand op te zeggen. Deze fout maak ik niet nog een keer.
Tsja, je verwacht toch gewoon heel veel voor heel weinig, daar wringt echt iets.Anoniem: 32279 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:28:
[...]
Wat een rotbedrijf is Telfort ook. Werken onder het motto: goedkoop, dus niet zeuren.
Over 2 maanden ben ik er weg als mijn jaarcontract erop zit. Vanaf nu neem ik nooit meer een aanbieder met jaarcontract, gelukkig is het meeste nu per maand op te zeggen. Deze fout maak ik niet nog een keer.
En succes met het vinden van een aanbieder die je al vanaf aanvang per maand laat opzeggen.
/ hola, ik vreet meteen m'n eigen woorden op; Hetnet heeft geen jaarcontract.

[ Voor 7% gewijzigd door Doane op 08-10-2008 17:58 ]
Anoniem: 105262
Bellen, bellen en nog eens bellen naar de telfort helpdesk tot ze het hebben opgelost.babbel72 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:54:
Hallo ,
Wat nu te doen ?
Mvg
Babbel72
Toen mijn ouders overgingen op IPB (KPN), ongeveer zelfde probleem gehad... Kon wel buiten de regio bellen, alleen niet binnen de regio. Na veel bellen en helpdesks schoppen opgelost (10 dagen ong.)
KPN IPB? Das alleen een administratieve verandering bijna... naja, behalve dat je de andere modem er ff aan moet hangen om op het netwerk aan te melden. Dus raar dat je ineens op een ander aderpaar zou moeten zitten...IseT schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:51:
[...]
Ik heb een soortgelijk probleem, gister helpdesk gebeld dat me verbinding het niet deed. Werd me aangeraden het aderpaar te verwisselen. Ik had Blauw en rood aangesloten en het moest Wit en oranje worden. Geen succes, weer gebeld wordt me verteld dat er iets in de centrale moet gebeuren wat ook 5-10 werkdagen kan duren. Alleen bij mij brandt het dsl lampje op geen enkel geprobeerd aderpaar. Ik ben ook van kpn overgestapt naar telfort, tot nu toe ben ik er nie blij mee.
Wat een bullshit. Als je ergens geld voor vraagt (lees Telfort) moet de klant (lees jijzelf) krijgen waarvoor je betaald. Al betaal ik 1 euro per maand, ik betaal voor service maar krijg het niet. Of ze moeten van te voren zeggen dat telefonie er vaak uit ligt, dan kan je ervoor kiezen.Doane schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:56:
[...]
Tsja, je verwacht toch gewoon heel veel voor heel weinig, daar wringt echt iets.
En succes met het vinden van een aanbieder die je al vanaf aanvang per maand laat opzeggen.
En persoonlijk vind ik dat meer ISPs maandcontracten moeten introduceren.
Sorry, maar als je de kleine lettertjes leest van bijna elke consumenten-internetverbinding, lijkt het wel alsof je meer afhankelijk bent van hoe de aardstralen die dag vinden hoe jouw bitjes verplaatst moeten worden dan dat er een garantie zwart-wit door de aanbieder wordt aangeboden.basduijn schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:47:
[...]
Wat een bullshit. Als je ergens geld voor vraagt (lees Telfort) moet de klant (lees jijzelf) krijgen waarvoor je betaald. Al betaal ik 1 euro per maand, ik betaal voor service maar krijg het niet. Of ze moeten van te voren zeggen dat telefonie er vaak uit ligt, dan kan je ervoor kiezen.
En persoonlijk vind ik dat meer ISPs maandcontracten moeten introduceren.
Sowieso voor die paar tientjes in de maand, kan/mag je niet al te veel verwachten; het lijkt wel alsof je een 24/7-SLA verwacht. Misschien dat XS4ALL een optie voor je wordt; wel iets duurder maar ze willen kleinzakelijke diensten aan consumenten gaan leveren. Misschien dat daar betere voorwaarden aan zitten?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ja dat klopt. Je hebt helemaal gelijk. Ik had ook een dure abo en ja, volledig betaald door de baas.Doane schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:00:
[...]
Een systeembeheerder die een cheap-ass consumentenlijntje voor z'n werk gebruikt en daarna klaagt dat hij als een consument behandeld wordt...priceless! Nooit gehoord van dealtje met de baas voor een verbinding thuis?
Maar mijn Hollandse logica zegt dan: Hee, 20MB voor 20 euri's. Dat voldoet ook prima, en ja de baas betaald hem wel weer.
Ik kies bewust voor een snelle internet verbinding zonder poespas, ik eis geen thuisondersteuning, en als het technisch goed wordt opgeleverd is er niets aan het handje. En ik ben er echt van overtuigd dat na het verhelpen van mijn probleem die lijn best goed zal werken.
En ik red me nu ook wel met een UMTS/HSDPA kaart van de baas.
Maar wederom, het gaat om het principe. Dan gebruik je natuurlijk ook alle argumenten die enigzins redelijk zijn om je standpunt kracht bij te zetten, en zo snel als mogelijk geholpen te worden.
Veel mensen begrijpen dit, sommigen niet. So be it.
Ik sluit immers een betaalde dienst af, het is geen gratis voorziening o.b.v. best effort als er iets niet werkt.
Hiervoor mag ik dus e.e.a. terug verwachten.
Ik persoonlijk ben op geen enkel punt in gebreke gebleven, de provider helaas wel.
Conclusie: Ik heb het recht om te mogen zeiken. En dat doe ik dan ook.
En wat de overstap naar Telfort betreft, iedereen maakt fouten, ik (helaas) ook.....
[ Voor 26% gewijzigd door Patten op 08-10-2008 22:42 ]
Carpe Diem
Hallo
Maandag is onze kpn lijn afgesloten en zouden we overgezet moeten zijn naar Telfort. Ik zit nu al vanaf maandag te klooien op het IS/RA punt, en vanavond ging voor het eerst het DSL lampje heel even branden toen ik de draadjes tegen de 2 pootjes van de telefoonstekker aanhield. Helaas is het bij die keer gebleven en krijg ik het nu niet nogmaals voor elkaar.
Hoe kan het nou dat, dat DSL lampje even aan ging en nou met geen mogelijkheid meer?
Maandag is onze kpn lijn afgesloten en zouden we overgezet moeten zijn naar Telfort. Ik zit nu al vanaf maandag te klooien op het IS/RA punt, en vanavond ging voor het eerst het DSL lampje heel even branden toen ik de draadjes tegen de 2 pootjes van de telefoonstekker aanhield. Helaas is het bij die keer gebleven en krijg ik het nu niet nogmaals voor elkaar.
Hoe kan het nou dat, dat DSL lampje even aan ging en nou met geen mogelijkheid meer?
Als ik jou was zou ik de KPN gewoon even bellen á 1ct/min.Patjuh1990 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:52:
Hallo
Daar even navragen wat zij precies met de lijn hebben gedaan.
Goede kans dat KPN haar signaal eraf heeft gehaald en Telfort het nu ove rmoet nemen. Hier kan in de praktijk wat tijd tussen zitten. (Technisch kan het allemaal makkelijk binnen een uurtje)
Als de KPN het signaal eraf heeft gehaald, dan even bellen met Telfort.... En dan succes en waarschijnlijk (lang) wachten......
Carpe Diem
En zelfs de bedrijven zonder jaarkontrakt zijn ook niet best. Er zit voor hen een behoorlijke bron van inkomsten in de betaalde nummers. Om mijn abo bij Telfort rond te krijgen heb ik ruim € 40,-- verbeld.....Anoniem: 32279 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:28:
[...]
Eerlijk? Ze kunnen het lastig ontkennen.
Alleen al de afsluitende zin dat ze niet iedereen compenseren. Mag je zeker eerst 10 keer de helpdesk a 30 cent per minuut bellen en 20 euro belkosten maken en dan 10 euro gecompenseerd krijgen, laat me niet lachen.
Er wordt wel geroepen dat XS4ALL zo goed is, maar of dat zo is ....?
Stap 1 waar ze nu niet onderuit kunnen lijkt me is het tarief van de helpdesk aanpassen.
oh, dat is al gebeurd
Tijdelijke verlaging tarief klantenservicenummer
Het tarief van ons servicenummer 0900-9596 is tijdelijk verlaagd. De kosten van een gesprek zijn nu € 0,15 per minuut plus eventuele kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon
[ Voor 28% gewijzigd door hjs op 09-10-2008 10:00 ]
en oh, dat stond al veelvuldig in dit topic...........hjs schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:58:
[...]
Stap 1 waar ze nu niet onderuit kunnen lijkt me is het tarief van de helpdesk aanpassen.
oh, dat is al gebeurd
[...]
Vandaag zegt KPN het nummer van mijn ouders te zullen porteren, terug naar analoge vaste lijn.
Dus het groene voip-registratievinkje in de Speedtouch moet straks verdwijnen?
Update: Monteur geweest, nieuwe lijn was op tweede aderpaar opgeleverd en ze bellen weer bij KPN.
Nu op 1 aderpaar Telfort-adsl en op andere KPN-telefonie. Fikst!
Dus het groene voip-registratievinkje in de Speedtouch moet straks verdwijnen?
Update: Monteur geweest, nieuwe lijn was op tweede aderpaar opgeleverd en ze bellen weer bij KPN.
Nu op 1 aderpaar Telfort-adsl en op andere KPN-telefonie. Fikst!
[ Voor 33% gewijzigd door Doane op 09-10-2008 17:07 ]
Geen idee, ze zijn wel meerdere malen als beste getest dus het zal wel wat schelen. En ze hebben natuurlijk een helpdesk tegen lokaal tarief; maar het verlies daarop halen ze weer binnen via de duurdere abonnementen.OgWok schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:32:
[...]
Er wordt wel geroepen dat XS4ALL zo goed is, maar of dat zo is ....?
Yamaha MT-09
Anoniem: 32279
ziggo gaat het worden, ook geen jaarcontract. En ziggo gaat naar 100mbit toeDoane schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:56:
[...]
Tsja, je verwacht toch gewoon heel veel voor heel weinig, daar wringt echt iets.
Niet dat het daar allemaal super is, maarja. Misschien heb ik daar meer geluk zeg maar.
nee ik had eerst kpn lite, maar werd vandaag gebeld door een monteur die bij de centrale langsgaat en daarna thuis. nu kan ik me moeder nie bereiken omdat die geen mobiel heeft en thuis tel doet het niet. Ben benieuwd hoe dit aflooptAnoniem: 105262 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:51:
[...]
Bellen, bellen en nog eens bellen naar de telfort helpdesk tot ze het hebben opgelost.
Toen mijn ouders overgingen op IPB (KPN), ongeveer zelfde probleem gehad... Kon wel buiten de regio bellen, alleen niet binnen de regio. Na veel bellen en helpdesks schoppen opgelost (10 dagen ong.)
[...]
KPN IPB? Das alleen een administratieve verandering bijna... naja, behalve dat je de andere modem er ff aan moet hangen om op het netwerk aan te melden. Dus raar dat je ineens op een ander aderpaar zou moeten zitten...
Ik heb voor mijn moeder Telfort 20mb + telefonie aangevraagd. Zij heeft nu InternetPlusBellen van KPN (ex Planet). Haar abonnement is ingegaan op 22 november 2006. Volgens de beschrijving in de startpost moest ik het op deze manier doen:
==============
KPN InternetPlusBellen
* Vraag Telfort Telefonie aan.
* Zeg zelf je KPN IPB abonnement NIET op.
* Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
Van Telfort heeft m'n moeder nu een brief gekregen dat ze op 3 november wordt omgezet. Dat is dus 19 dagen voordat haar contract bij KPN afloopt.
==============
1. Wordt dit contract nu verbroken door Telfort waardoor zij afsluitkosten bij KPN moet betalen?
2. Telfort zegt dat zij het internet niet kunnen opzeggen bij KPN. Dat moeten wij zelf doen. Dat moet dus ook op de 3e worden gedaan. Want er kan nu eenmaal 1 modem aan het telefoonlijntje wat binnenkomt ;-)
Maar dat is dus ook weer 19 dagen voor het einde van het contract van KPN. Gaat KPN hier kosten voor inrekening brengen?
3. Is het handig om de omzettings datum bij Telfort naar voren te laten schuiven richting 22 november?
Wie heeft er ervaring met het overstappen van KPN InternetPlusBellen naar Telfort en kan mij advies geven?
==============
KPN InternetPlusBellen
* Vraag Telfort Telefonie aan.
* Zeg zelf je KPN IPB abonnement NIET op.
* Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
Van Telfort heeft m'n moeder nu een brief gekregen dat ze op 3 november wordt omgezet. Dat is dus 19 dagen voordat haar contract bij KPN afloopt.
==============
1. Wordt dit contract nu verbroken door Telfort waardoor zij afsluitkosten bij KPN moet betalen?
2. Telfort zegt dat zij het internet niet kunnen opzeggen bij KPN. Dat moeten wij zelf doen. Dat moet dus ook op de 3e worden gedaan. Want er kan nu eenmaal 1 modem aan het telefoonlijntje wat binnenkomt ;-)
Maar dat is dus ook weer 19 dagen voor het einde van het contract van KPN. Gaat KPN hier kosten voor inrekening brengen?
3. Is het handig om de omzettings datum bij Telfort naar voren te laten schuiven richting 22 november?
Wie heeft er ervaring met het overstappen van KPN InternetPlusBellen naar Telfort en kan mij advies geven?
Je moet KPN IPB zelf opzeggen, dit kan makkelijk telefonisch. Vermeld wel dat je overstapt naar Telfort (Telco Telco migratie) anders sluiten ze de lijn misschien volledig af en ben je nog verder van huis.
Als Telfort op 3 november ingaat kun je KPN het beste opzeggen op bijv. 5 november. Dit is iniedergeval wat ons aangeraden werd.
Als Telfort op 3 november ingaat kun je KPN het beste opzeggen op bijv. 5 november. Dit is iniedergeval wat ons aangeraden werd.
Anoniem: 268634
Nu maar hopen dat we weer goede telefonie krijgen wat we vroeger ook hadden uit tiscali tijdperk want dit staat op de website van Telfort:
Sinds eind september heeft een deel van onze klanten van Telfort Vast bellen hinder kunnen ondervinden met bellen en gebeld worden.
Dit vinden wij uiteraard erg vervelend. Telfort heeft een goede en betrouwbare dienstverlening namelijk hoog in het vaandel staan. Wij hebben daarom in de afgelopen weken hard gewerkt om een aantal verbeteringen door te voeren waarmee we een groot deel van de problemen hebben opgelost.
Ook de komende weken zullen we nog een aantal verbeteringen doorvoeren.
Mochten er zich onverhoopt nog storingen voordoen in de dienstverlening, dan melden wij dit op de gebruikelijke plek op onze online klantenservice bij de mededelingen
Wij vragen nog even uw geduld en uw begrip zodat wij de problemen helemaal op kunnen lossen.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Antwoord niet gevonden?
Stel uw vraag per e-mail
Bel de klantenservice
Dit is in iedergeval een goede stap vooruit.
Sinds eind september heeft een deel van onze klanten van Telfort Vast bellen hinder kunnen ondervinden met bellen en gebeld worden.
Dit vinden wij uiteraard erg vervelend. Telfort heeft een goede en betrouwbare dienstverlening namelijk hoog in het vaandel staan. Wij hebben daarom in de afgelopen weken hard gewerkt om een aantal verbeteringen door te voeren waarmee we een groot deel van de problemen hebben opgelost.
Mochten er zich onverhoopt nog storingen voordoen in de dienstverlening, dan melden wij dit op de gebruikelijke plek op onze online klantenservice bij de mededelingen
Wij vragen nog even uw geduld en uw begrip zodat wij de problemen helemaal op kunnen lossen.
Antwoord niet gevonden?
Stel uw vraag per e-mail
Bel de klantenservice
Ik weet even niet of er al iemand op je bericht gereageerd heeft.Greenman2 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:24:
Hallo,
Bij Tiscali kon je, na de minimum contractduur van 1 jaar, maandelijks opzeggen. Dat geldt ook nu weer bij Telfort. Omdat je nog steeds je oude Tiscali verbinding hebt, en al meer dan 1 jaar, moet je volgens mij gewoon per de volgende maand kunnen opzeggen. Als je echter nu nog naar Telfort zou overstappen, dan hang je er eerst weer een jaar aan vast.
Nou, dat was zeker september vorig jaar? Ik geef ze tot februari en als het dan nog niet goed is, gaat de telefoon weer lekker terug naar @home, euh... heet dat niet Ziggo ondertussen?Telfort:
Informatie over recente problemen met Vast bellen

Oh, geen klachten over het internet trouwens.
WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt
Natuurlijk schrijven ze dat nu, ze zien de bui ook wel hangen! Precies een jaar geleden zijn ze begonnen, van Webwereld 2007:Anoniem: 268634 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:28:
Antwoord niet gevonden?
Stel uw vraag per e-mail
Bel de klantenservice
KPN biedt via Telfort nu ook adsl- en voip-abonnement aan
Donderdag 11 oktober 2007, 12:15 - KPN biedt via dochteronderneming Telfort nu ook vast internet aan. Hierdoor dreigen de merknamen Tiscali en 12Move te verdwijnen.
Dus na een jaar gaan een heleboel klanten Telfort vanwege alle narigheid aan de wilgen hangen, tenzij je ze nog kunt tegenhouden met mooie woorden en beloften. Na een jaar van allerlei Voip ellende durven ze dan ook nog dit te schrijven:
"Wij vragen nog even uw geduld en uw begrip zodat wij de problemen helemaal op kunnen lossen. "
Eigenlijk bedoelen ze, "wij vragen alle sukkels om nog een poosje langer door te modderen zodat wij nog langer uit uw portemonnee kunnen plukken".

Erg soepel met de mensen die er nu vanaf willen gaan ze iig niet om.• Q: Ik wil opzeggen en geen gebruik meer maken van Vast bellen
• A: wij vinden het uiteraard zeer vervelend dat u problemen heeft
ervaren en stellen alles in het werk om de problemen structureel op te
lossen. Mocht u toch de dienst Vast bellen desondanks toch willen opzeggen
dan is dit mogelijk aan het einde van uw contracttermijn. U kunt dan bellen
met 0900-9596.
• Q: ik wil gecompenseerd worden
• A: zoals in onze algemene voorwaarden vermeld zal Telfort zal
zich inspannen een zo hoog mogelijke beschikbaarheid en kwaliteit van de
dienst(en) te bieden. Telfort geeft echter geen garanties. Uiteraard zal
Telfort individuele klachten altijd in redelijkheid met maatwerk oplossen.
Eigenlijk bedoelen ze, "wij vragen alle sukkels, incl. gebruiker smokesign, om nog een poosje langer door te modderen zodat wij nog langer uit uw portemonnee kunnen plukken".smokesign schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:03:
[...]
.............
Eigenlijk bedoelen ze, "wij vragen alle sukkels om nog een poosje langer door te modderen zodat wij nog langer uit uw portemonnee kunnen plukken".
Doe het niet! Stap over alles behalve Tiscali als je Telefonie afneemt via VOIP. Alleen Internet of alles ergens anders zoals Tele2 of Online.KiTsEr schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:18:
Ik heb voor mijn moeder Telfort 20mb + telefonie aangevraagd. Zij heeft nu InternetPlusBellen van KPN (ex Planet).
Met je beschrijving heb ik geen moeite hoor, ik voel me ook een sukkel dat ik een jaar geleden overgestapt ben op Telfort. Klinkt misschien niet zo aardig wat ik heb geschreven en ik wil ook best wel hopen dat het heel snel beter gaat. Graag zelfs want dan hoef ik niet weer opnieuw de hele toestand van overstappen te doorlopen. Wat dat betreft heb ik nog een maand de tijd om het af te wachten want op 19 november loopt mijn jaarcontract af. Dan zou ik eventueel internet nog willen houden, want we hebben het hier over de telefoon problemen. Maar als Voip de komende maand bagger blijft gaat mijn maandelijkse 10 euro en telefoonnummer naar Optibel.kaajee schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:22:
Eigenlijk bedoelen ze, "wij vragen alle sukkels, incl. gebruiker smokesign, om nog een poosje langer door te modderen zodat wij nog langer uit uw portemonnee kunnen plukken".![]()
Ik kom bij Online (Orange) vandaan en daar was de telefoon ook bagger bij mij. Ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben. Mijn schoonvader heeft nooit problemen met telefonie van Telfort (uitgezonderd de landelijke storingen)funrider schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:58:
[...]
Doe het niet! Stap over alles behalve Tiscali als je Telefonie afneemt via VOIP. Alleen Internet of alles ergens anders zoals Tele2 of Online.
En zo heeft elke provider wel wat.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Eerlijk gezegd heb ik persoonlijk liever dat telefonie er af en toe uitligt dan de internetconnectie zelf. Tot nu toe namelijk nog bijna geen storingen gehad dit jaar, erg prettig vind ik dat. Uptime zit ver boven de 99%. M'n vriendin en ik hebben allebei een GSM, dus in geval van nood kan men ons bereiken. Uiteraard had ik liever gehad dat telefonie gewoon werkte, en ik snap ook dat je er afhankelijk van kunt zijn, maar als internet er net zo vaak uitlag als telefonie hadden ze al veel meer opzeggingen gehad denk ik.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heeft er ooit wel iemand eens een creditnota ontvangen voor niet geleverde diensten ofzo?
Wat denk je zelf?thefxr schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:31:
Heeft er ooit wel iemand eens een creditnota ontvangen voor niet geleverde diensten ofzo?

[quote]bjck schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:16:
[...]
De nieuwe (zilveren) ZyXEL modems hebben dit standaard niet open staan, Telfort blokkeert het verder niet bij mijn weten.
Network > LAN > Advanced --> Vinkje zetten bij;
Windows Networking (NetBIOS over TCP/IP)
Allow between LAN and WAN
[...]
Bedankt voor de info! Dit lost het inderdaad op. Je moet ook maar net weten dat het daar staat, zeker aangezien je het bij de firewall opties zou verwachten (niet echt logisch vind ik)....
[...]
De nieuwe (zilveren) ZyXEL modems hebben dit standaard niet open staan, Telfort blokkeert het verder niet bij mijn weten.
Network > LAN > Advanced --> Vinkje zetten bij;
Windows Networking (NetBIOS over TCP/IP)
Allow between LAN and WAN
[...]
Bedankt voor de info! Dit lost het inderdaad op. Je moet ook maar net weten dat het daar staat, zeker aangezien je het bij de firewall opties zou verwachten (niet echt logisch vind ik)....
Daar zijn ze als het gaat om de techniek,infrastructuur en service-verlening stukken verder (altijd negatieve ervaringen uitgezonderd)OgWok schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:44:
[...]
Je kunt natuurlijk ook gewoon je adsl-lijn laten lopen en voor telefonie aan andere oplossing kiezen want het zit gewoon op de sip-server dan wel platform-problematiek.
Je moet wel degelijk IPB van KPN zelf opzeggen.Vaak wordt je dan doorverbonden met een afdeling die in Belgie zit.Daar kun je heel behoorlijk de boel in elkaar over laten lopen zonder dat je veel problemen krijgt.Internet is dan meestal eerder beschikbaar en telefonie volgt afhankelijk van de batch waarin het mee overgezet wordt.KiTsEr schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:18:
Ik heb voor mijn moeder Telfort 20mb + telefonie aangevraagd. Zij heeft nu InternetPlusBellen van KPN (ex Planet). Haar abonnement is ingegaan op 22 november 2006.
Of je kiest gewoon voor een andere SIP provider en alle problemen zijn uit de wereld. 9 Van de 10 problemen die ik hier lees gaan over telefonie.
Hoef je ook niet van ISP te switchen.
Nopethefxr schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:31:
Yamaha MT-09
Dan lijkt mij xs4all ook weer niet zo'n goede oplossing als je de nieuwsgroepen leest:MensionXL schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:03:
Of je kiest gewoon voor een andere SIP provider en alle problemen zijn uit de wereld. 9 Van de 10 problemen die ik hier lees gaan over telefonie.
> Gisterenavond waren ook ingaande lijnen overbelast. Kreeg 's avonds laat het verwijt dat we tot dan toe de gehele tijd in gesprek waren.
> Als je dan uitlegt dat de lijnen van XS4ALL overbelast zijn begrijpen ze dat niet.>
Inderdaad blijkt in de avonduren zowel de inkomende als uitgaande interconnectie volledig vol te lopen.
De groei van het aantal gesprekken gaat nog harder dan wij hebben kunnen voorzien.
Er is inmiddels weer een uitbreiding aangevraagd. We wachten op de planning van de oplevering.
Is het weer eens raak bij Telfort? Hier geen telefonie. Telefoon gaat over, maar je hoort niks van beide kanten.
Dit over het hoofd gezien toen je je bericht plaatste:Xaero schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:54:
Is het weer eens raak bij Telfort? Hier geen telefonie. Telefoon gaat over, maar je hoort niks van beide kanten.

Nee hoor. Ik wou alleen even weten of er meer mensen waren die het hadden (zelfde sympthomen). Want het kan natuurlijk ook aan mijn modem liggenkaajee schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:57:
[...]
Dit over het hoofd gezien toen je je bericht plaatste:
[afbeelding]
Woehoe, Telfort aan het bellen. Ben de 11 minuten in de wachtrij staan al voorbij LOL
[ Voor 9% gewijzigd door Xaero op 10-10-2008 16:36 ]
Hoi,
Als ik op de site kom van http://www.wistikal.nl werkt het vrij traag met telfort. Op een ander netwerk gaat het een stuk sneller. Kan dit met DNS te maken hebben?
Als ik op de site kom van http://www.wistikal.nl werkt het vrij traag met telfort. Op een ander netwerk gaat het een stuk sneller. Kan dit met DNS te maken hebben?
Wellicht. Probeer eens de servers van OpenDNS?rudyhattem schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:13:
Hoi,
code:
1
2
| 208.67.222.222 208.67.220.220 |
Nou lijkt me Online niet echt en goed advies. Was de voormalige Orange. En Online gebruikt de Livebox en dat geen fijn ding. Heb zelf een jaar met Online/Orange aan de lijn gehangen om telefoon-problemen op te lossen.funrider schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:58:
[...]
Doe het niet! Stap over alles behalve Tiscali als je Telefonie afneemt via VOIP. Alleen Internet of alles ergens anders zoals Tele2 of Online.
Blij dat ik er weg ben. Onbeschofte, slechte en dure helpdesk, waar ze nauwelijks probleemhistorie bijhouden.
[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 11-10-2008 10:07 ]
In mijn speedtouch 546 modem staat onder "local network devices" een wan adres op de interface "unknown"
Ik vroeg me af waarom een wan adres onder local devices staat en of dit geen beveiligingsrisico op leverd?
Ik heb een traceroute gedaan het is 1 hop buiten mijn modem verwijderd.

Mijn log file:
GRP Default destination is routed via gateway 195.240.183.254
DHCC lease ip-address 195.240.180.xxx bound to intf Internet
DHCC IP address 195.240.180.xxx (255.255.252.0) set on intf Internet: ok.
DHCC server (82.168.191.254) offers 195.240.180.xxx to intf Internet
DHCC offer received from 82.168.191.254 (can be relay agent) on intf Internet
Ik vroeg me af waarom een wan adres onder local devices staat en of dit geen beveiligingsrisico op leverd?
Ik heb een traceroute gedaan het is 1 hop buiten mijn modem verwijderd.
Mijn log file:
GRP Default destination is routed via gateway 195.240.183.254
DHCC lease ip-address 195.240.180.xxx bound to intf Internet
DHCC IP address 195.240.180.xxx (255.255.252.0) set on intf Internet: ok.
DHCC server (82.168.191.254) offers 195.240.180.xxx to intf Internet
DHCC offer received from 82.168.191.254 (can be relay agent) on intf Internet
[ Voor 26% gewijzigd door lt_cmd_data op 11-10-2008 13:41 ]
Diezelfde traceroute levert je toch een 'telfort adres' op?
Lijkt me dus geen beveiligingsrisico.
Sterker nog, is waarschijnlijk gewoon je/de Telfort gateway, kijk maar eens in je modem bij:
Home > Broadband Connection > Internet Services > Internet >Details. Daar zal ie ook wel tussen staan...
Lijkt me dus geen beveiligingsrisico.
Sterker nog, is waarschijnlijk gewoon je/de Telfort gateway, kijk maar eens in je modem bij:
Home > Broadband Connection > Internet Services > Internet >Details. Daar zal ie ook wel tussen staan...
Internet doet het nu. Verbinding is stabiel te noemen ( tot nu toe) download snelheid van 1,6 mb/s. Dat is een flinke vooruitgang gezien ik hiervoor kpn lite had (300kb/s). Nu alleen nog op telefonie wachten wat op 15 oktober wordt geactiveerd.
inetnum: 195.240.141.0 - 195.240.229.255kaajee schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:25:
Sterker nog, is waarschijnlijk gewoon je/de Telfort gateway,
netname: NL-TELFORT-DSL
descr: Telfort Internet
descr: Internet Service Provider
descr: DSL Customer Network
country: NL
Ja, dat zei ik toch?Scandic2008 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:24:
[...]
inetnum: 195.240.141.0 - 195.240.229.255
netname: NL-TELFORT-DSL
descr: Telfort Internet
descr: Internet Service Provider
descr: DSL Customer Network
country: NL
Sinds een aantal maanden Telfort (bitstream2 lijn)
Heb al meerder modems geprobeerd echter komt de download snelheid niet boven de 1150KB.
Alle modems die ik geprobeert heb trainen in op 16Mbps, heb hiervoor Solcon gehad ook bistream2 deze trainde in op 18,5Mbps en had een download snelheid van 1800KB... op de zelfde modem.
Heb op dit moment de telfort zyxel er weer tussen.
Stabiel is het wel echter mis ik die 650KB
Enig idee waar dit aan kan liggen?
Heb al meerder modems geprobeerd echter komt de download snelheid niet boven de 1150KB.
Alle modems die ik geprobeert heb trainen in op 16Mbps, heb hiervoor Solcon gehad ook bistream2 deze trainde in op 18,5Mbps en had een download snelheid van 1800KB... op de zelfde modem.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Anoniem: 201678
Ik heb precies hetzelfde "probleem", mijn modem traint ook altijd rond de 16 mbit in maar een download van maar 1 thread kan/gaat niet sneller dan ongeveer 650 KB/s. Met meerdere threads haal ik wel het volle uit m'n lijn, maar dit gaat natuurlijk niet altijd bij browserdownloads.fast-server schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:41:
Sinds een aantal maanden Telfort (bitstream2 lijn)
Ik weet zeker dat dit aan Telfort ligt, omdat ik bij mijn vorige provider (Concepts over het bbned-netwerk) wél de volle snelheid bij een enkele thread haalde.
Ik heb hier verder in de praktijk niet veel last van, maar toch wel vreemd dat er zo'n verschil tussen twee providers kan zitten.
Het is ter aanvulling en aangezien je overal kommentaar op hebt, je zei het niet maar je dacht dat het zeer waarschijnlijk was.
Ben jij King of Maggi ?
Eh.......en wat zeg jij dan? Jij zegt helemaal niets. Jij geeft alleen een lijstje/opsomming.........Scandic2008 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:23:
[...]
Het is ter aanvulling en aangezien je overal kommentaar op hebt, je zei het niet maar je dacht dat het zeer waarschijnlijk was.
.....
(van jouw lijstje snapt een leek nog minder namelijk en commentaar; ja, maar daar is een forum toch voor? Ik geef naast commentaar ook een correct antwoord.............)
[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 12-10-2008 11:03 ]
Als de vraagsteller goed kijkt ziet hij dat de gateway valt binnen de range van de genoemde getallen.kaajee schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:53:
[...]
Eh.......en wat zeg jij dan? Jij zegt helemaal niets. Jij geeft alleen een lijstje/opsomming.........![]()
(van jouw lijstje snapt een leek nog minder namelijk en commentaar; ja, maar daar is een forum toch voor? Ik geef naast commentaar ook een correct antwoord.............)
Kijk jij zelf even naar je reacties van de laatste weken dan zie je met regelmaat commentaar op vragen die voor jou misschien gesneden koek zijn maar niet voor de vraagsteller.Is daar niet oa een foum voor ?
je zult ongetwijfeld veel kennis hebben maar dat betekent niet dat je op een bepaalde manier hoeft te reageren.
Ik heb een Zyxel 2602H modem (zwart model). Deze traint op 11734/992.
Nu probeerde ik pas het modem van mijn vader, een nieuwe Zyxel 2602 (zilver model) en deze trainde ongeveer 1500 kbps hoger dan het mijne.
Is mijn modem in te stellen zodat hij dat ook gaat doen?
Ik heb geprobeerd te spelen met "wan adsl targetnoise" maar daar bereik ik eigenlijk weinig mee.
Is er trouwens ergens een manual van al die telnet commando's?
Nu probeerde ik pas het modem van mijn vader, een nieuwe Zyxel 2602 (zilver model) en deze trainde ongeveer 1500 kbps hoger dan het mijne.
Is mijn modem in te stellen zodat hij dat ook gaat doen?
Ik heb geprobeerd te spelen met "wan adsl targetnoise" maar daar bereik ik eigenlijk weinig mee.
Is er trouwens ergens een manual van al die telnet commando's?
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Heeft Telfort geen faxnummer meer ofzo? Ik zit te zoeken op hun site maar kan het nergens meer vinden. Dit heeft er eerder toch wel opgestaan meen ik me te herinneren
Yamaha MT-09
Dit topic is gesloten.
Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.