Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 97.380 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Voorlopig de laatste update:

Vanmorgen 2 september werkte m'n VoIP al :+
Geen storing of iets abnormaals kunnen ontdekken.
Het werkt net zoals ik bij kpn met IPB had, zonder problemen _/-\o_

En dan te bedenken dat het volgens Telfort drie tot vier dagen zou duren voor ik kon bellen ;)

Tot nu toe niks dan HULDE aan Telfort voor de snelle uitvoering van m'n aanvraag.

En met m'n snelheid ben ik ook tevreden;
Vanmiddag 1631 Megabits down- en 762 Kb upload (gisteren avond was 't 1880 en 930)
Bekijk het onderstaande staatje van de site van Mangelot.nl:

Uw IP Direct: 195.240.171.**
Uw IP Indirect (Proxy):
Uw Browsertaal: Nederland
Uw OSplatform: Windows
Uw Systeem tijd: 12:24:20
Uw Systeem datum: 02/09/2008

Uw Hostnaam: 195-240-171-**.ip.telfort.nl
U gebruikt MSIE 7.0 op een Windows XP systeem

De Ping tijd van uw provider (Telfort) naar Mangelot.nl:
is beschikbaar en meting geeft: 3.84 ms aan.

Grafisch Schema Bandbreedte

Download Snelheid: 16.31 Megabits
(Dit betekent dat u met 2.0388 MegaByte/sec. kunt downloaden van onze servers.)

--------------------------------------------------------------------------------
28 MODEM 28.8 kbit 28 Kilobits
33 MODEM 33.6 kbit 33 Kilobits
53 MODEM 53.3 kbit 53 Kilobits
56 MODEM 56.6 kbit 56 Kilobits
64 kbit DSL/ISDN/KABEL 64 Kilobits
128 kbit DSL/ISDN/KABEL 128 Kilobits
384 kbit DSL/KABEL 384 Kilobits
768 kbit DSL/KABEL 768 Kilobits
1024 kbit DSL/KABEL 1024 Kilobits
1581 kbit DSL/T1/KABEL 1.54 Megabits
2048 kbit DSL/E1/KABEL 2 Megabits
5 Mbit DSL/KABEL 5 Megabits
6 Mbit DSL/T2/KABEL 6 Megabits
8 Mbit DSL/E2/KABEL 8 Megabits
10 Mbit DSL2+ 10 Megabits
15 Mbit DSL2+ 15 Megabits
20 Mbit DSL2+ 20 Megabits
24 Mbit DSL2+ 24 Megabits
34 Mbit FTTH/E3 34 Megabits
45 Mbit FTTH/T3 45 Megabits
100 Mb FTTH 100 Megabits
Uw Snelheid 16.31 Megabits

Upload Snelheid: 762.79 Kilobits
(Dit betekent dat u met 0.0931 MegaByte/sec. kunt uploaden naar onze servers.)

--------------------------------------------------------------------------------
28 MODEM 28.8 kbit 28 Kilobits
33 MODEM 33.6 kbit 33 Kilobits
53 MODEM 53.3 kbit 53 Kilobits
56 MODEM 56.6 kbit 56 Kilobits
64 kbit DSL/ISDN/KABEL 64 Kilobits
128 kbit DSL/ISDN/KABEL 128 Kilobits
384 kbit DSL/KABEL 384 Kilobits
768 kbit DSL/KABEL 768 Kilobits
1024 kbit DSL/KABEL 1024 Kilobits
1581 kbit DSL/T1/KABEL 1.54 Megabits
2048 kbit DSL/E1/KABEL 2 Megabits
5 Mbit FTTH 5 Megabits
10 Mbit FTTH 10 Megabits
15 Mbit FTTH 15 Megabits
Uw snelheid 762.79 Kilobits

Ik zal nog posten als ik de eerste faktuur van Telfort heb ontvangen of als er problemen met de aansluiting zijn.

Kathleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of er nu inderdaad iets landelijks of verspreids aan de hand is? Ik vind het wat onzinnig elke vijf minuten mijn modem te resetten in de hoop weer een groen inet lampje te krijgen. Begreep uit een eerdere post hier dat er wel iets aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Zoals ik het hier uit de posts zie, lijkt het mij volkomen willekeurig.

Ik vind het een beetje belachelijk dat ze niet iets op de site zetten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:06:
Iemand enig idee of er nu inderdaad iets landelijks of verspreids aan de hand is? Ik vind het wat onzinnig elke vijf minuten mijn modem te resetten in de hoop weer een groen inet lampje te krijgen. Begreep uit een eerdere post hier dat er wel iets aan de hand is...
Hier inmiddels een uptime van 101:25:23 uur, dat is net zo lang als dat Telfort hier actief is.

Werkt prima hier hoor. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:11:
Zoals ik het hier uit de posts zie, lijkt het mij volkomen willekeurig.

Ik vind het een beetje belachelijk dat ze niet iets op de site zetten ofzo.
Klopt want er staat geen moer en als het zoals ik denk te maken heeft met uitgevallen of onbereikbare DHCP servers dan gaat het probleem naarmate leasetijden verlopen steeds meer gebruikes treffen. Verdulleme....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:14:
[...]

Klopt want er staat geen moer en als het zoals ik denk te maken heeft met uitgevallen of onbereikbare DHCP servers dan gaat het probleem naarmate leasetijden verlopen steeds meer gebruikes treffen. Verdulleme....
kan je eigenlijk zien wanneer deze tijd verloopt? Meen dat de helpdesk toen ik dat een paar maanden terug een keer vroeg elk uur tegen mij zei, maar dat lijkt me sterk?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Leases verlopen na 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Elk uur zal een beetje te snel zijn, vermoed dat ze bedoelen dat de dhcpserver een 'offer' doet om het ipadres te behouden of te checken of de lijn nog 'up' is..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..en heeft iemand dan ook enig idee hoe vaak de Zyxel een DHCP request doet? Is dat per vijf minuten, per half uur? Heb geen idee eigenlijk... als dat lang duurt heeft een tussentijdse reboot nog zin, anders kan ik hem eigenlijk net zo goed aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:36:
..en heeft iemand dan ook enig idee hoe vaak de Zyxel een DHCP request doet? Is dat per vijf minuten, per half uur? Heb geen idee eigenlijk... als dat lang duurt heeft een tussentijdse reboot nog zin, anders kan ik hem eigenlijk net zo goed aan laten staan.
Ik heb het ooit geprobeerd te meten maar ik ben toen in slaap gevallen. Nadat ik de volgende ochtend wakker werd, had ik weer internet. Dus ik denk dat een reboot niet zoveel zin heeft tenzij je het graag zelf wil controleren. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:36:
ik heb wekenlang een haperende verbinding gehad en dat ding bleef maar connecten, dus om de 5 seconden zou ik zeggen en dat is ook wat telfort uit mijn logfiles kon halen toendertijd. Weet alleen niet hoe lang hij een dhcp request blijft doorvoeren als hij geen antwoord krijgt...

alhoewel, om de 5 seconden lijkt mij wel erg vaak...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 22:52

ykz

ff een vraagje... Wanneer je het contract vroegtijdig wilt beïndigen, moet je dan nog steeds maandelijks een bedrag betalen? Of ben je daarna gewoon helemaal van ze "af".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ykz schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:50:
ff een vraagje... Wanneer je het contract vroegtijdig wilt beïndigen, moet je dan nog steeds maandelijks een bedrag betalen? Of ben je daarna gewoon helemaal van ze "af".
Daar je een jaarcontract hebt afgesloten, zul je dus minimaal voor één jaar moeten betalen.

Wat bedoel je trouwens met 'helemaal van ze af'?

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 02-09-2008 21:55 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:54:
Daar je een jaarcontract hebt afgesloten, zul je dus minimaal voor één jaar moeten betalen.

denk dat bedoelt wordt of je nog 1 keer een eindafrekening krijgt (dus resterende maanden x maandbedrag) of dat je nog elke maand moet betalen tot einde contractdatum.

Vind het wel een interessante vraag. Je wilt weg bij telfort en overstappen naar andere adsl provider en je jaarcontract is nog niet afgelopen, hoe kan je dat regelen zonder de maanden uit te zitten?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:05:
Ik heb een probleem waar ik echt niet meer uit kom.
Ik heb via mijn telfort een extra email adres aangemaakt.

Dit email adres is via webmail in een keer te bereiken zonder gezeur over verkeerde wachtwoorden e.d.
Nu wil ik dit adres koppelen in Thunderbird, maar daar krijg ik standaard de foutmelding dat het wachtwoord niet juist is.
Nu is het dat: pop3.telfort.nl verbinding maakt maar krijg via m'n virusscanner (AVG 8.0) te zien dat hij verbinding maakt met pop-cp.tiscali.nl ipv van pop3.telfort.nl. erg vreemd.

Mijn email adres van ik geleverd kreeg bij telfort heb ik geen problemen me, en kan daar van ontvangen en versturen. en krijg daar ook niet de melding van dat hij verbinding maakt met tiscali

Verder ben ik zeer te spreken over de lijn en de kwaliteit van de telefonie. Ik zat hiervoor bij tweak maar dat was doffe elende.
Dit gaat dus niet over telfort, maar een virusscanner die vreemd doet.
Installeer hem eens opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 22:52

ykz

MensionXL schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:54:
[...]

Dat ik ze een beetje zat ben en zo snel mogelyk van ze weg wil :P
Ik heb een boel problemen met ze gehad betreft automatische incasso en dat is nu nog steeds niet in orde na een aantal mailtjes. Ik heb nu de rekeningen elke keer gewoon overgeschreven, maar nu is opeens m'n aansluiting afgesloten, omdat ik een betaalachterstand zou hebben. Maar ik krijg nu geen antwoord meer van hun op mijn mails en ik wil wel graag weten welke rekening niet betaald zou zijn, want ik zie het niet zo zitten om zo geld over te maken zonder info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb nog een reboot gedaan maar het inet lampje blijft verrekte rood :S Er is dus echt wel een issue, en tja vooral voor mijn meissie omdat zij zoveel doet op internet...en dat gaat ff niet vie de buren. Mag al blij zijn dat ik even kan browsen en info hier op het forum halen en droppen. Klantenservice heb ik opgegeven, heb al genoeg weer gelezen hier daaarnet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:03:
[...]

Ik heb net 17 minuten aan de lijn gehangen en kreeg een 2e lijns medewerker. Hij wilde eerst mijn postcode niet noteren en vroeg waarom ik bel. Nou meneer, omdat ik al 4 maanden geen internetverbinding heb (belde weer voor mijn geliefde buurman).
Het lijkt wel of je voor je buurman werkt en dan ook nog op jouw kosten voor hem bellen. :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ykz schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:08:
[...]

Dat ik ze een beetje zat ben en zo snel mogelyk van ze weg wil :P
Ik heb een boel problemen met ze gehad betreft automatische incasso en dat is nu nog steeds niet in orde na een aantal mailtjes. Ik heb nu de rekeningen elke keer gewoon overgeschreven, maar nu is opeens m'n aansluiting afgesloten, omdat ik een betaalachterstand zou hebben. Maar ik krijg nu geen antwoord meer van hun op mijn mails en ik wil wel graag weten welke rekening niet betaald zou zijn, want ik zie het niet zo zitten om zo geld over te maken zonder info.
Je kan weg, wegens domheid van Telfort, ik bedoel overmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 02:36:
Ik begin ook te twijfelen of het nog wel goed gaat bij telfort...

Ik hoor bij de eerste gebruikers (maand na introductie) van Telfort internet, en altijd een stabiele verbindig gehad van rond de 17 Mbit. (soms iets eronder of boven)

Dit waren me intrain waardes vanaf het begin:
noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 9 db
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 23 db

Nu sinds ik terug ben van vakantie (vorige week) opeens de volgende waardes en niet hoger dan 5 Mbit:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 66 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 26 db

Ik heb dus echt niets veranderd in huis aan de bekabeling of iets dergelijks.

Verschillende emails gestuurd maar niets gehoord. Vandaag dan toch maar voor de eerste keer de helpdesk bellen (voor 30ct/min)
Maar het blijft vreemd zoals ik in dit forum lees, dat er meerdere zijn die dit plots hebben...
Normaal quote ik mezelf niet maar wil toch even melden dat bovenstaand probleem opgelost is.
(Voor een positieve gebruikers ervaring.)
1x de helpdesk gebeld, in totaal 9-10 minuten. Hierbij probleem uitgelegd, en de toezegging gekregen dat de 2de lijn support het gaat uitzoeken en oplossen.

Vandaag weer normale waardes (ik heb zelf weer niets gewijzigd in huis) van 15940 kbps / 1031 kbps. Hier uiteraard blij mee, en stukken beter dan de 4-5 mbit die ik de afgelopen 3 weken had.
Het is naar mijn idee een probleem in de centrale geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's dan mooi... hier nog even niet... maar goed ik heb ook 'pas' sinds een uur of acht vanavond storing :P Is er iemand van de eerdere storingsklanten van vanavond waarbij het al *wel* weer werkt? :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hier nog geen verbinding. T-Mobile gelukkig wel dus mijn favo sites laden allemaal vrij rap ondanks het uitvallen van Telfort! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:52:
Hier nog geen verbinding. T-Mobile gelukkig wel dus mijn favo sites laden allemaal vrij rap ondanks het uitvallen van Telfort! _/-\o_
Tja ik kan op mijn iphone ook nog wel wat doen en de buren zijn geduldig... maar ik heb hier ook met mijn meissie en twee kids van 17 te maken :P Dus van mij mag het als ik morgenochtend wakker wordt wel gewoon opgelost zijn. Maar dank voor de update, weet ik dat ik niet alleen naar dat irritante rood zit te kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:04:
[...]

[...]

heb zelf problemen gehad met het aantal tekens van het wachtwoord (max= 8 )
Hey top, goede tip. Het werkt

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Nog een gedupeerde hier, regio 3137 Vlaardingen / R'dam

Baal echt als een stekker dat het zo slecht is zo nu en dan met Telfort. Zo nu en dan VoIP eruit, kan ik mee leven, maar opeens (bijna) landelijk eruit liggen ... vind ik niet echt naam maken.

Nog steeds geen Internet (vandaag - onder het mom van storing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:10:
Nog een gedupeerde hier, regio 3137 Vlaardingen / R'dam

Baal echt als een stekker dat het zo slecht is zo nu en dan met Telfort. Zo nu en dan VoIP eruit, kan ik mee leven, maar opeens (bijna) landelijk eruit liggen ... vind ik niet echt naam maken.

Nog steeds geen Internet (vandaag - onder het mom van storing)
Hier ook 3137 dus dan zit je in de buurt Linux-TuX .... dan moesten we maar gezamenlijk ff gaan zitten balen.. flats genoeg hier om collectief te wezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:15:
[...]
Hier ook 3137 dus dan zit je in de buurt Linux-TuX .... dan moesten we maar gezamenlijk ff gaan zitten balen.. flats genoeg hier om collectief te wezen :P
BigDaddyo en een TuX... *; _O- _O-

Ik ga er nog eenmaal een restart aan wagen. Krijg ik dan weer een rood lampje, dan gaat de home-cinema maar aan voor wat afleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:18:
[...]

BigDaddyo en een TuX... *; _O- _O-

Ik ga er nog eenmaal een restart aan wagen. Krijg ik dan weer een rood lampje, dan gaat de home-cinema maar aan voor wat afleiding.
Geef je je resultaat nog wel evn door hier? Dan weet ik of het hier nog zin heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:20:
[...]
Geef je je resultaat nog wel evn door hier? Dan weet ik of het hier nog zin heeft :P
Mijn modem zegt: welkom op de Wallen.... Mooi rood lampje waar je wel voor moet betalen maar niet voldoende kwaliteit krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:22:
[...]

Mijn modem zegt: welkom op de Wallen.... Mooi rood lampje waar je wel voor moet betalen maar niet voldoende kwaliteit krijgt!
Hahah... goeie afsluiting van de dag ar deze zinsnede. Of zoals Finkers zei: "das mooi Kloten... staat ook op de ansichtkaart... 'Welkom in mooi Kloten' ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Geen storingsmeldingen op de pagina van telfort, is dit een vorm van je beter voordoen dan je bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel weer vaag, dat hij bij mij vandaag opeens weer goed werkt, en bij andere vandaag juist niet meer goed :?
Lijkt mij dat ze bezig zijn om dingen te wijzigen binnen hun netwerk (of dat van de KPN).
Of zou ik nu al jullie bandbreedte wegtrekken..
(zojuist na een handmatige dsl reset weer bijna op 17 mbit)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Jeej!

Type: ETHoA
Actief: 0 dagen, 5:29:11

Hier, haarlen (2026) werkt het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in harlingen is hij nooit uit de lucht geweest zo te zien, had downloads staan tot ongeveer 01:30 en alles is binnengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er in ieder geval weer aan herinnerd hoe tergend het is om geen werkende internet verbinding te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Hier in Veenendaal heeft alles er vrijwel de hele dag uitgelegen. Bij Telfort op de site: geen meldingen. Is het nu al zo erg dat ze dit soort incidenten niet eens de moeite van het vermelden vinden!?!?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 09-09 09:16
Gisteren voor het eerst sinds Feb. geen internet/telefoon.
Gisteravond rond 19:00 lag het eruit, vanmorgen was er weer verbinding, regio 6713.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ergens midden in de nacht is het kennelijk weer gaan werken, ik kan weer bij m'n webserver geraken.

Ervaring mededeling:
Verontwaardigt dat ze niets op de statuspagina zetten terwijl je
1) lang aan de telefoon moet hangen met "vele wachtenden voor u" ... rarara
2) hier @ GoT meerdere mensen vindt die met dezelfde problemen kampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend voor mijn buurman met al 4 maanden een haperende verbinding contact gehad met zijn advocatenkantoor. De hele situatie besproken en als het vrijdag niet opgelost is gaat mijn buurman in opdracht van zijn advocaat aangifte doen bij de politie onder de noemer oplichting. Met het bewijs van aangifte moet hij vervolgens zijn modem en alle papieren + een brief van in gebreke stelling opsturen naar telfort per aangetekende post.

Er komt dan een deurwaarder, deze moet mijn buurman een copy van aangifte van de politie geven en de deurwaarder gaat het dan onderzoeken. Mocht de deurwaarder toch met een claim komen, dan neemt het advocatenkantoor het over voor mijn buurman.

Ben benieuwd. Als het niet voor vrijdag werkt gaat dit de weg worden die bewandeld gaat worden. Vanzelfsprekend houd ik jullie op de hoogte aangezien er hier ook mensen zijn die hier wellicht wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:38:
Vanochtend voor mijn buurman met al 4 maanden een haperende verbinding contact gehad met zijn advocatenkantoor. De hele situatie besproken en als het vrijdag niet opgelost is gaat mijn buurman in opdracht van zijn advocaat aangifte doen bij de politie onder de noemer oplichting. Met het bewijs van aangifte moet hij vervolgens zijn modem en alle papieren + een brief van in gebreke stelling opsturen naar telfort per aangetekende post.

Er komt dan een deurwaarder, deze moet mijn buurman een copy van aangifte van de politie geven en de deurwaarder gaat het dan onderzoeken. Mocht de deurwaarder toch met een claim komen, dan neemt het advocatenkantoor het over voor mijn buurman.

Ben benieuwd. Als het niet voor vrijdag werkt gaat dit de weg worden die bewandeld gaat worden. Vanzelfsprekend houd ik jullie op de hoogte aangezien er hier ook mensen zijn die hier wellicht wat aan hebben.
Een deurwaarder komt niet tot een claim en onderzoekt hier ook niets. Een deurwaarder kan in dit stadium wel de gedaagde dagvaarden. Ik schat overigens dat de meesten nooit deze weg zullen bewandelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ynnoz schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:57:
Een deurwaarder komt niet tot een claim en onderzoekt hier ook niets. Een deurwaarder kan in dit stadium wel de gedaagde dagvaarden. Ik schat overigens dat de meesten nooit deze weg zullen bewandelen ...
Voor zover ik mijn buurman begreep komt telfort met een claim die de deurwaarder bij hem neerlegt. De buurman geeft dan een overzicht van betalingen en de aangifte van politie en de deurwaarder gaat hiermee naar telfort. Als telfort erbij blijft dat de resterende maanden van het contract betaald moeten worden wordt mijn buurman gedagvaardigd en komt de advocaat hem ter zijde staan in de rechtbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Uptime: 114:39:38 uur
Postcode is 3075.

Waarom krijg ik zo'n idee dat het de Zyxel is die roet in het eten gooit? :? Ik maak er zelf geen gebruik van maar een meerderheid wel, en die hebben dan ook gelijk goed problemen lijkt het wel. :|

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:28:
Ergens midden in de nacht is het kennelijk weer gaan werken, ik kan weer bij m'n webserver geraken.

Ervaring mededeling:
Verontwaardigt dat ze niets op de statuspagina zetten terwijl je
1) lang aan de telefoon moet hangen met "vele wachtenden voor u" ... rarara
2) hier @ GoT meerdere mensen vindt die met dezelfde problemen kampen
Jay, inderdaad om een uur of drie vannacht was er weer een groen lampje. Moest mijn bed uit om de blaasdruk te verninderen, dus toen zag ik het :P Het werkt weer, ook al is er volgens de Telfort pagina dan geen storing geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Ook hier een haperende internetverbinding. Het is niet heel erg vaak, en het zijn korte momenten maar zo nu en dan valt de verbinding weg voor een paar seconde en daarna is hij er weer. Soms best irritant. Denk dat ik maar eens een mailtje ga sturen naar telfort.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Ja heb ik ook last van. Heb nu net een nieuwe modem aangevraagd bij Telfort. Want misschien ligt het daaraan want ik heb alle andere factoren uitgesloten.
Verder heb ik problemen met mijn mail van telfort atm. Iemand anders ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rem4rk4ble schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:31:
Ja heb ik ook last van. Heb nu net een nieuwe modem aangevraagd bij Telfort. Want misschien ligt het daaraan want ik heb alle andere factoren uitgesloten.
Verder heb ik problemen met mijn mail van telfort atm. Iemand anders ook?
Geloof er niks van dat het aan het modem ligt, daarvoor hebben teveel mensen er last van. En ik gebruik zelf niet het modem van telfort, maar eentje van Belkin... Zou wel heel toevallig zijn dat de nodige mensen er last van hebben dat het dan net aan mijn of jouw modem zou liggen. Het kan natuurlijk, maar ik geloof er niet in. Maar het is het proberen waard natuurlijk door wel de telfort modem er voor een dag of wat aan te hangen met de laptop om te kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Wij hebben hier ook al een tijdje nu Telfort internet nog NOOIT en dan ook NOOIT last van een storing gehad ofdat de telefoon of internet eruit lag. Wij zitten hier bijna heel de dag te werken. We halen netjes 1,82MB/s stabiel. Kortom het kan ook zonder problemen mensen

Groet

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Nou, het is ondertussen een week geleden dat ik gebeld had naar de klantenservice en ze mijn probleem in onderzoek gingen nemen. Als ik vanmiddag nog geen internet heb gaan we er maar weer eens achteraan bellen.

Mocht daar weer niks uitkomen zit ik er sterk aan te denken er een aangetekende brief naar toe te sturen waarin ik ze nog 2 weken te tijd geef het op te lossen en anders mijn contract per direct te ontbinden en alle gemaakte kosten te vergoeden. Geen idee of dat gaat werken alleen :P

Yamaha MT-09

Verwijderd

ik ben van mijn telefonie af na 7 maanden ellende. De ingebreke stelling die ik per aangetekende brief en met ontvangstbevestiging heb gestuurd hebben ze ook aangenomen. Alle kosten die ik heb gemaakt door te moeten bellen via mijn mobiel worden vergoed door telfort + dat ik de abo kosten die ik had ook terug krijg.

Internet werkt gewoon goed tot heel goed. Dus die mogen ze lekker aanlaten.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:31:
Vandaag kreeg ik een brief van Telfort met de melding dat ik niet heb gereageerd op hun mail met het verzoek om het een factuur te betalen waarbij meteen gedreigd wordt met afsluiting als ik niet betaal. Uiteraard ben ik meteen mijn mail gaan doorzoeken en weet ik zeker dat ze me iets dergelijks niet hebben gemaild. Flikt Telfort dit wel eens vaker?
Overigens vraag ik me af of de factuur terecht is, daar zal ik dit weekend eens naar gaan kijken.
Men had gelijk. Dit ging over maart, blijkbaar heeft Speedlinq dat keurig over gedragen. :)

Overigens heb ik weken geleden bij Telfort (via de site) gemeld dat ik geen binnenkomende nummerherkenning meer heb. Tot-op-heden heb ik taal-noch-teken terug gekregen. :S

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

MensionXL schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:28:
Uptime: 114:39:38 uur
Postcode is 3075.

Waarom krijg ik zo'n idee dat het de Zyxel is die roet in het eten gooit? :? Ik maak er zelf geen gebruik van maar een meerderheid wel, en die hebben dan ook gelijk goed problemen lijkt het wel. :|
Welke modem/router gebruik jij dan? Als mijn nieuw Zyxel nog steeds problemen blijkt te geven denk ik dat ik daarvoor maar een alternatief moet zoeken :'(

[Signature]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hier wat info over de Belkin router zoals die bij mij staat:

Type Interleave Path
Status SHOWTIME

Downstream / Upstream

Gegevenssnelheid (Kbps)
17164Kb / 1053Kb

Ruismarge
7 / 8

Uitgangsvermogen (dBm)
124 / 200

Signaaldemping(dB)
31 / 9

Ruismarge zou wat ruimer mogen volgens mij. Zou dit de stabiliteit van de internet verbinding verbeteren? En zo te zien is mijn verbinding door telfort/kpn al gacapped op 17164Kb.

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De ruismarge van 8 is standaard waar vrijwel alle adsl modems op ingesteld staan. Hiermee moet redelijk wat ruis op de lijn opgevangen kunnen worden.

Ja als je last hebt van een lijn die weg valt(klapperen) kan dit liggen omdat op bepaalde momenten overspraak/meer ruis op de lijn komt. Als je dan een hogere marge instelt betekent dat je inlevert op je snelheid.

Je kan twee acties ondernemen:
Aan de kant van de provider:
je vraagt een stabilisatie/lijn test. Waar ook gekeken word als er misschien een iets sterker signaal doorgepompt kan worden. Er word dan altijd contact met je opgenomen als de lijn gestabiliseert word. En er zal ook toestemming gevraagd worden om je lijn op een lagere snelheid in te stellen.
(quote van darkadon uit deel 10)

Aan de kant van de klant:
Met dmt
Helaas wordt de modem die telfort leverd standaard niet ondersteund echter als je nog een speedtouch adsl2+ modem heb liggen. Kan je met dit programma eenvoudig de marge verhogen. Zo heb ik mijn marge op 11dB ingesteld en houdt ik van mijn 14mbit nog 12,7mbit over.
Het is zelf tweaken waar de verbinding stabiel op blijft.
Andersom is ook mogelijk als je adsl lijn stabiel is kan je proberen te werken met 5,5dB dit geeft een redelijke verhoging van de adsl snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door lt_cmd_data op 04-09-2008 11:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:34:
ik ben van mijn telefonie af na 7 maanden ellende. De ingebreke stelling die ik per aangetekende brief en met ontvangstbevestiging heb gestuurd hebben ze ook aangenomen. Alle kosten die ik heb gemaakt door te moeten bellen via mijn mobiel worden vergoed door telfort + dat ik de abo kosten die ik had ook terug krijg.

Internet werkt gewoon goed tot heel goed. Dus die mogen ze lekker aanlaten.
Naar welk adres heb je de brieven gestuurd? Ik ga zaterdag wat brieven opsturen voor bewoners in de buurt (wij bundelen onze krachten).

Verwijderd

Ik heb wellicht een oplossing gevonden voor mensen met een haperende verbinding (2 seconden verbinding, daarna weer minuut niks en dan weer 2 seconden verbinding etc.). Dit werkt alleen als je ook Telfort telefonie hebt.

Zodra je verbinding hebt bel je je eigen nummer (telfort nummer dus) en neem je de telefoon op. Houd de verbinding 45 tot 60 seconden in stant en leg dan neer. Je verbinding blijft nu weer werken.

Geen idee hoe dit kan, maar het werkt hier wel bij 2 mensen? Ben benieuwd of dit bij meer mensen werkt.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
thefxr schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:32:
Geen storingsmeldingen op de pagina van telfort, is dit een vorm van je beter voordoen dan je bent?
Is bij meerdere zo. Sommige hebben het wel andere hebben het niet. Dit ziet er dan wel handig uit.

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:27:
[...]

Is bij meerdere zo. Sommige hebben het wel andere hebben het niet. Dit ziet er dan wel handig uit.
Deze link is beter, dit is van telfort alleen

• SauSkopje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-11-2022
Hallo, een vriend van mij zit in Amsterdam, en is pas van Vinkeveen teruggegaan naar Hartje A'dam.
Nu is het zo dat hij zijn internet verbinding heeft meegenomen, en PRECIES dezelfde snelheid haalt als op zijn oude adres. Namelijk +- 835kb/s met speedtest.bbned.nl en bij usenet met Eweka. Zijn buren halen wel gewoon een 20mbit ook met Telfort. Nu heeft hij zelf een email verzonden met zijn probleem. Nu was de reactie hierop het standaard "reset modem, controleer kabel en bel ons dan maar" verhaaltje.

Nu is mijn vraag, wat is er voor nodig om aan te tonen dat hij meer zou moeten halen. Welke programma's kunnen het signaal doormeten en kijken hoever hij van de centrale afzit?

Ik schrijf dit namens hem omdat hij zelf dyslectisch is en niet goed zich kan verwoorden, tevens zal ik ook verdere emails namens hem naar Telfort sturen en eventueel bellen.

Alvast bedankt :)

Verwijderd

SauSkopje schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:04:
Hallo, een vriend van mij zit in Amsterdam, en is pas van Vinkeveen teruggegaan naar Hartje A'dam....
je moet even in zijn modem kijken wat er als snelheid staat vermeld (zie je gelijk op de 1e pagina als je ingelogd bent op de modem). Zo te lezen is hij gecapped op een bepaalde snelheid en moet die cap eraf, maar dat weet je pas zeker als je hier de snelheid kan vermelden. Zou ook mooi zijn als hij hetzelfde bij de buurman/vrouw kan doen. Als hij inderdaad gecapped is kan je telfort vragen de cap eraf te halen (waar men kennelijk minimaal 10 werkdagen voor nodig heeft, maar ik zal je mijn ergernis besparen).

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 14:45 ]

• rogier80
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 10:05
Telefonieproblemen Telfort telefonie:

We hebben nu sinds een paar maanden Telfort Internet+Bellen maar zijn alles behalve tevreden.

We komen van een BBNED netwerk en dachten een stabielere verbinding te krijgen via Telfort. Dit omdat Telfort via het KPN netwerk levert. Niets is dus minder waar.
In de paar maanden dat we de verbinding nu hebben, heeft de internetverbinding er al minstens 5 keer uitgelegen en hetzelfde geldt voor de telefonie.

Maar ook wanneer de telefoniedienst 'gewoon' werkt hebben we kwaliteitsklachten. Ik noem:

* Echo in het eerste deel van een gesprek
* Soms gaat de huistelefoon pas heel erg laat over wanneer iemand ons belt. Dedene die belt zegt dan ook: "Zo, jij moest van ver komen?" Wat dus helemaal niet zo is want wij pakken de telefoon altijd redelijk snel op.
* Het ergste probleem is nog wel dat de verbinding wel eens wil haperen. Dit doet zich dan voor als een hakkelende verbinding. De persoon is dan eigenlijk helemaal niet meer te volgen... Het duurt dan ongeveer een 30 sec tot 60 sec. voordat de verbinding weer goed is de andere persoon te volgen is.

Wat ons opvalt is dat die hakkelende verbinding zich voordoet als mensen ons mobiel bellen.
(Vodafone en KPN netwerk hebben we nu getest)

Ik had het niet verwacht, maar we hebben er echt spijt van! Zelfs de voiplijn van Voipbuster is 10x beter en werkt altijd* (*= 99% van de gevallen)

Wij denken er over na om ook een aangetekende brief te sturen om de boel weer op te zeggen

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:25
rogier80 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:44:

Ik had het niet verwacht, maar we hebben er echt spijt van! Zelfs de voiplijn van Voipbuster is 10x beter en werkt altijd* (*= 99% van de gevallen)
Als je de moeite had genomen dit Telfort topic door de te nemen voordat je Telforttelefonie had genomen, dan wist je dat de telefonieproblemen die je beschrijft eerder regel dan uitzondering zijn bij Telfort. Dan had je gewoon geen Telforttelefonie genomen. Ik ben er ook ingetrapt en heb talloze problemen meegemaakt met dat Telforttelefonie. De enige oplossing is geen Telforttelefonie nemen.

Internet bij Telfort is wel stabiel(bij mij in ieder geval).

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Toad schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:37:
[...]

Als je de moeite had genomen dit Telfort topic door de te nemen voordat je Telforttelefonie had genomen, dan wist je dat de telefonieproblemen die je beschrijft eerder regel dan uitzondering zijn bij Telfort. Dan had je gewoon geen Telforttelefonie genomen. Ik ben er ook ingetrapt en heb talloze problemen meegemaakt met dat Telforttelefonie. De enige oplossing is geen Telforttelefonie nemen.

Internet bij Telfort is wel stabiel(bij mij in ieder geval).
Dat gaat ook niet helemaal op. Dit soort topic bevat voor 99% posts van mensen die problemen ondervinden. Tevreden klanten komen hier amper. Je krijgt dus niet echt een objectief beeld van de kwaliteit (of het gebrek daaraan :P) van Telfort.

Yamaha MT-09

• lt_cmd_data
  • Niet online
Ik heb een video gemaakt hoe je gebruik maakt van een speedtouch modem op telfort verbinding:
* Het installeren van speedtouch adsl2+ modem

* Gebruik van DMT, hiermee kan je de adsl2+ verbinding tweaken.
meer SNR = stabielere lijn, dit gaat ten koste van de behaalde snelheid
minder SNR = kans op onstabiele lijn, maar meer snelheid
voor mensen met een stabiele lijn kunnen hun verbinding tweaken om zo nog meer uit hun verbinding halen. Een SNR van 5.5 is waar de meeste modems nog redelijk stabiel op draaien. Default ligt dit op 8 SNR.

* Gebruik maken van opendns door deze in de speedtouch modem te veranderen.
Hierdoor gaat het surfen aanmerkelijk sneller.

In een 2e aanvullende video laat ik zien als je een voip abonnement heb weinig hoeft te veranderen in de zyxel modem. De zyxel modem moet wel via een utp kabel in verbinding staan met de speedtouch. Lan port 1 naar Lan port 1 bijvoorbeeld. De zyxel is dan geen modem meer maar een standalone voip kast.

Video's zijn in xvid, en zijn niet voorzien van geluid.
Link

• SauSkopje
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:43:
[...]

je moet even in zijn modem kijken wat er als snelheid staat vermeld (zie je gelijk op de 1e pagina als je ingelogd bent op de modem). Zo te lezen is hij gecapped op een bepaalde snelheid en moet die cap eraf, maar dat weet je pas zeker als je hier de snelheid kan vermelden. Zou ook mooi zijn als hij hetzelfde bij de buurman/vrouw kan doen. Als hij inderdaad gecapped is kan je telfort vragen de cap eraf te halen (waar men kennelijk minimaal 10 werkdagen voor nodig heeft, maar ik zal je mijn ergernis besparen).
Zo ik heb gekeken en dit staat er:
Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/9293/modemov2.th.jpg <-- geen imageshack plaatje wilde alleen thumb ervan gebruiken maja :P

Nu heb ik Telfort aan de lijn gehad, kreeg ik iemand eraan die totaal geen verstand van het hele infrasysteem had, ik heb zelf namelijk voor UPC servicedesk gewerkt en de infra is niet veel verschillend per provider, deze bleef claimen dat ik de kabel moest vervangen door de orginele (kabel van het aansluitpunt tot het modem) en dat er GEEN softwarematige cap op zat. Vervolgens kreeg ik een floorwalker aan de lijn en deze begon al erg grof mij in de rede te vallen, en na een tijd geen gelijk te krijgen verbrak deze zelfs de verbinding. Hoe kan ik hun per email hierop met bewijs tonen dat dit een softwarematig probleem op het modem is, en niet een kabelprobleem?

[ Voor 4% gewijzigd door SauSkopje op 04-09-2008 16:49 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

woest85 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:44:
[...]

Welke modem/router gebruik jij dan? Als mijn nieuw Zyxel nog steeds problemen blijkt te geven denk ik dat ik daarvoor maar een alternatief moet zoeken :'(
DrayTek 2820Vn.
DjWannaB2002 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:18:
Hier wat info over de Belkin router zoals die bij mij staat:

Type Interleave Path
Status SHOWTIME

Downstream / Upstream

Gegevenssnelheid (Kbps)
17164Kb / 1053Kb

Ruismarge
7 / 8

Uitgangsvermogen (dBm)
124 / 200

Signaaldemping(dB)
31 / 9

Ruismarge zou wat ruimer mogen volgens mij. Zou dit de stabiliteit van de internet verbinding verbeteren? En zo te zien is mijn verbinding door telfort/kpn al gacapped op 17164Kb.
Hier zijn mijn dingen:

Down speed: 17429000
Up speed: 1031000

SNR Margin: 7/8
Loop Att: 28

Dan zou het dus gewoon aan de wijkcentrales moeten liggen...

Goedkoop bellen via VoIP

• lt_cmd_data
  • Niet online
SauSkopje schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:46:
[...]

Zo ik heb gekeken en dit staat er:
[afbeelding] <-- geen imageshack plaatje wilde alleen thumb ervan gebruiken maja :P

Nu heb ik Telfort aan de lijn gehad, kreeg ik iemand eraan die totaal geen verstand van het hele infrasysteem had, ik heb zelf namelijk voor UPC servicedesk gewerkt en de infra is niet veel verschillend per provider, deze bleef claimen dat ik de kabel moest vervangen door de orginele (kabel van het aansluitpunt tot het modem) en dat er GEEN softwarematige cap op zat. Vervolgens kreeg ik een floorwalker aan de lijn en deze begon al erg grof mij in de rede te vallen, en na een tijd geen gelijk te krijgen verbrak deze zelfs de verbinding. Hoe kan ik hun per email hierop met bewijs tonen dat dit een softwarematig probleem op het modem is, en niet een kabelprobleem?

Je bent aangesloten op een ADSL2 en niet op ADSL2+
ADSL1: Maximale downstream van 8 mbit/s.
ADSL2: Maximale downstream van 12 mbit/s.
ADSL2+: Maximale downstream van 24 mbit/s.

Wat is je Line Attenuation Down [dB]:
zie ook deze grafiek hiermee kan je met de Line Attenuation Down de afstand van de centrale inschatten en de bijbehoorde snelheid die je in de meest ideale omstandig heid kan halen.
Copy paste maar de gehele DSL Line log.

>Maintenance>Diagnostic>DSL Line
"dsl line status"

[ Voor 14% gewijzigd door lt_cmd_data op 04-09-2008 17:21 ]

• SauSkopje
lt_cmd_data schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:05:
[...]

Je bent aangesloten op een ADSL2 en niet op ADSL2+
ADSL1: Maximale downstream van 8 mbit/s.
ADSL2: Maximale downstream van 12 mbit/s.
ADSL2+: Maximale downstream van 24 mbit/s.
Maar Telfort heeft toch alleen ADSL2+, en zowiezo al in hartje Amsterdam?
Hoe kan ik hun overtuigen dat dit een probleem is in het systeem bij hun en niet in de kabels binnenshuis?
En zoals je al zegt: "ADSL2: Maximale downstream van 12 mbit/s."
Toch behaald hij maar die 8mbit dus ADSL1...

[ Voor 10% gewijzigd door SauSkopje op 04-09-2008 17:11 ]

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Nou zojuist maar weer eens gebeld dus. En zoals verwacht konden ze me weer niks nieuws vertellen :( Ze gaan het weer onderzoeken en ik moet maar weer even geduld hebben. Ik ben nog wel ff pissig geworden en heb ze verteld dat ik dit al een maand lang te horen krijg en dat ik er ondertussen echt flauw van ben, maar dit had ook niet veel effect verder.

Yamaha MT-09

• catt4u
Bergie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:57:
[...]

Dat gaat ook niet helemaal op. Dit soort topic bevat voor 99% posts van mensen die problemen ondervinden. Tevreden klanten komen hier amper. Je krijgt dus niet echt een objectief beeld van de kwaliteit (of het gebrek daaraan :P) van Telfort.
Daar ben ik het helemaal mee eens :)

Dat was voor mij ook de reden om het onderstaande te posten op 22 augustus:

*quote:*
Ik wil reageren omdat ik hier veel negatieve reakties over Telfort lees.
Hieronder hoe ik de service tot vandaag heb ondervonden:

Sinds eind feb. 2006 heb ik InternetPlusBellen bij KPN met de experiabox en daar ben ik heel erg tevreden over.
Nooit één storing gehad en ik had meteen na aanmelden internet en telefoon
Daarvoor had ik direct-adsl van KPN en ik hoefde dan ook niets te veranderen behalve het server adres voor de uitgaande mail.

Misschien komt het omdat het de lijnen/centrale(s) hier in Zeeland minder belast worden

Omdat ik 'meer (snelheid) voor minder (euri)' wil hebben ben ik gaan vergelijken.
Alice, Tele2 en Telfort hadden mijn interesse.

Tele2 viel af omdat die op mijn adres niet geleverd kan worden.
Toen ik bij voordeelbundel.nl terechtkwam via een link vertelden ze dat Alice op dit moment veel problemen heeft met aansluiten (lange wachttijd)
Dus ben ik voor Telfort internet + bellen gegaan (met een draagbare dvd-speler gratis van voordeelbundel.nl)

Op 10 augustus bij voordeelbundel.nl de aanvraag via internet gedaan.
Op 11 augustus al twee brieven van Telfort met de bevestiging van de aanvraag.
Daarin stond hoe ik online mijn orderstatus kon nakijken en dat ik tot 20 aug. de aanvraag kon annuleren (afkoel periode)
De geplande oplevering staat voor 9 sept

11 augustus stond de orderstatus op 'acceptatie van uw bestelling'
Toen ik gisteren 21 augusus de orderstatus bekeek stond die op 'verwerken van uw bestelling'
Vanmorgen, 22 augustus stond er een koerier aan de deur met.... Het Installatiepakket met modem enz.
Meteen naar de orderstatus gekeken en die staat nu op 'technische werkzaamheden'

Tot nu toe ben ik dus heel tevreden met de service van Telfort

Ik hou jullie op de hoogte van de oplevering

Dan nog een opmerking over wat ik hier lees over de Algemene Voorwaarden van KPN m.b.t. InternetPlusBellen:
Het is NIET zo dat je iedere keer één jaar langer aan je IPB abo. vast zit
Na je eerste jaar wordt het abo. automatisch met één jaar verlengd MAAR kan je PER MAAND opzeggen

Ik heb dat ook gedaan via kpn-klantenservice (0900-0244) en meteen doorgegeven dat ik mijn telefoon nummer wilde porteren naar Telfort.
Dat was helemaal geen probleem en ik hoef verder niets te doen.
Niks (aangetekend)schriftelijk doorgeven en mijn kpn-IPB-abo. wordt automatisch stopgezet zodra de aansluiting door Telfort is gerealiseerd.
Gewoon heel erg sociaal daar bij KPN
*einde quote*

Zo kan het dus ook gaan. Zie ook mijn vervolg postings hierover _/-\o_

• catt4u
Update op mijn (zeer positieve _/-\o_ ) ervaring met de overstap van kpn-IPB naar Telfort-IPB:

Vandaag 4 september twee brieven ontvangen; Één van van KPN en één van Telfort.

Kpn bevestigde dat op mijn verzoek (dat door Telfort is gedaan ;) )per direct de relatie is beëindigd.
Ze vinden het jammer enz.

Mijn mailboxen van kpn houden ze echter nog drie maanden aan voor het geval ik me mocht bedenken en ik opnieuw via kpn aangesloten wil worden.
Dan kan ik dezelfde gebruikersnaam en toegangscodes gebruiken.

En verder vroegen ze me om binnen acht dagen de ter beschikking gestelde Experiabox naar een antwoordnummer terug te sturen. Dat is dus gratis :+
Zou ik een nieuwe generatie Experiabox krijgen als ik me terug aan laat sluiten door kpn :?

Binnen twee maanden krijg ik de eindafrekening en worden de teveel betaalde kosten teruggestort.
En dat zit goed weet ik uit ervaring met kpn. NOOIT problemen mee gehad !
Voor eventuele vragen kan ik de kpn Klanten Service bellen 0900-0244 0,10 p/min ;)

Telfort stuurde me een brief met de geregistreerde klantgegevens en toegangs codes voor internet en mail die ik online had veranderd.
Voor eventuele vragen kan ik de telfort klanten service bellen 0900-9596 0,30 p/min :(

Mijn online order status van Telfort staat nog op 'Administrative oplevering'

Verwijderd

Tja de overstap verliep bij mij ook bijzonder soepel, alleen jammer dat het bellen en internetten ontzettend beroerd gaat. Ik hoop dat een overstap terug net zo soepel verloopt, dan maar weer wat duurder maar in dit geval is dat zelfs leuker.....

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

catt4u schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:22:
Binnen twee maanden krijg ik de eindafrekening en worden de teveel betaalde kosten teruggestort.
En dat zit goed weet ik uit ervaring met kpn. NOOIT problemen mee gehad !
Voor eventuele vragen kan ik de kpn Klanten Service bellen 0900-0244 0,10 p/min ;)

Telfort stuurde me een brief met de geregistreerde klantgegevens en toegangs codes voor internet en mail die ik online had veranderd.
Voor eventuele vragen kan ik de telfort klanten service bellen 0900-9596 0,30 p/min :(
Achja, maar voor die euro's die je bespaart kan je wel héél veel uurtjes met die helpdesk ouwehoeren dacht ik zo. ;) Zo kan je dat ook zien. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

SauSkopje schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:09:
[...]
Maar Telfort heeft toch alleen ADSL2+, en zowiezo al in hartje Amsterdam?
Waar een GreenISP/Tiscali/BabyXL (give it a name) DSL centrale staat is er idd. ADSL2+ te leveren. Als er over het KPN netwerk wordt geleverd is het de vraag of het ADSL2+ is of ADSL1/2, ze houden 'combinatielocaties' (van DSL 1 en 2 lijnkaarten) bewust op max. 8mbit om het eerlijk te houden.

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Yapser schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:42:
[...]

Waar een GreenISP/Tiscali/BabyXL (give it a name) DSL centrale staat is er idd. ADSL2+ te leveren. Als er over het KPN netwerk wordt geleverd is het de vraag of het ADSL2+ is of ADSL1/2, ze houden 'combinatielocaties' (van DSL 1 en 2 lijnkaarten) bewust op max. 8mbit om het eerlijk te houden.
Wat is eigenlijk voor de hand? Een BabyXL centrale of een KPN centrale? Je wordt als eerst op een BabyXL centrale aangesloten, als die er niet is, een kpn centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gesproken met de klantenservice van Telfort over het volgende:

Begin deze week heb ik een storing gemeld, mijn internetverbinding en daarmee ook telefoonverbinding valt om de twee minuten weg. Met name voor telefonie vind ik dit onacceptabel. Er is mij toen verteld dat er onderzoek naar gedaan gaat worden, kan zeker 5 a 10 dagen gaan duren.

Op de vraag of ik theoretisch dus 10 dagen telefonisch niet bereikbaar kan zijn wordt dus gewoon "Ja dat kan" geantwoord, alsof dat een normale zaak is.

Inmiddels zijn er 5 dagen verstreken en er is nog geen enkele verbetering. Maar goed valt binnen de termijn van 10 dagen.

Dit is echter niet de eerste keer dat ik deze klachten heb, verre van. Dus ik heb nu besloten mijn contract op te zeggen. Deze loopt af per 28 februari 2009. Dus ik bel vandaag, krijg ik het volgende te horen:

"Dat is goed meneer, maar dan moet ik wel het onderzoek stopzetten." Dus ik kan tot 28 februari zonder werkend internet zitten als ik nu alvast aangeef dat ik mijn contract wil opzeggen per 28 februari? "Ja dat klopt"

In mijn ogen is dit volslagen belachelijk, tot 28 februari is er toch een contract waaraan beide partijen horen te voldoen? En daarmee toch ook het oplossen van storingen?

Ik weet niet hoor, maar de service van telfort is in mijn ogen echt vreselijk slecht, en zodra de storing is verholpen zeg ik meteen mijn contract op...

Wat vinden jullie hiervan.. zijn er anderen met dergelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:57:
Wat vinden jullie hiervan.. zijn er anderen met dergelijke ervaringen?
Ja, genoeg helaas... je moet ze in gebreke stellen middels een aangetekende brief. In dit topic heb ik in iedergeval 1 of 2 reacties gezien van mensen die het voor elkaar kregen telefonie op te zeggen.

Volgens mij gaan ze pas na 10 werkdagen het probleem oplossen (dus geen 10 dagen, maar werkdagen...). Dat hebben ze mij ook 2 keer letterlijk zo verteld aan de telefoon.

Ik ben trouwens opgehouden met bellen, je bereikt er echt helemaal niks mee. Ik ben weg zodra mijn contract opgezegd kan worden, dat weet ik al wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@arnauddisberg85: ik had vergelijkbaar probleem....ze lossen dit heel simpel in hun voordeel op, namelijk het verlagen van je intrain/linesync snelheid/waarde. Begin toch sterk te denken dat ze een 1 of ander capaciteitsprobleem hebben, want de lijnen kunnen toch niet ineens op diverse locaties verslechteren... |:(

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Het zijn heel vaak de last mile verbindingen dus van de dslam naar jou modem wat de storings factor is. Vroeger waren de adsl abbo's niet verder dan 6mbit en waren de ruismarges dus danig hoog dat storingen zelden optrad omdat er genoeg marge was omdat op te vangen. Daarom hoor je ook vaak: zijn de kabels binnen huis van goede kwaliteit zo kort mogelijk en juist aangesloten.(max 1paar) Door het verlagen van je snelheid en dus het verhogen van de ruismarge kan helpen bij het opvangen van storingen.
Je kan de ruismarge ook zelf verhogen zie mijn video paar reacties terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Xaero schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:20:
[...]

Wat is eigenlijk voor de hand? Een BabyXL centrale of een KPN centrale? Je wordt als eerst op een BabyXL centrale aangesloten, als die er niet is, een kpn centrale?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DMT Tool geprobeerd, maar ik kom niet ingelogd of hij herkent de modem niet.
Heb een Belkin modem en daar hoef ik niet in te loggen met admin oid, daar is alleen ip adres met een wachtwoord voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
rogier80 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:44:

We hebben nu sinds een paar maanden Telfort Internet+Bellen maar zijn alles behalve tevreden.

We komen van een BBNED netwerk en dachten een stabielere verbinding te krijgen via Telfort. Dit omdat Telfort via het KPN netwerk levert. Niets is dus minder waar.
In de paar maanden dat we de verbinding nu hebben, heeft de internetverbinding er al minstens 5 keer uitgelegen en hetzelfde geldt voor de telefonie.

Maar ook wanneer de telefoniedienst 'gewoon' werkt hebben we kwaliteitsklachten. Ik noem:

* Echo in het eerste deel van een gesprek
* Soms gaat de huistelefoon pas heel erg laat over wanneer iemand ons belt. Dedene die belt zegt dan ook: "Zo, jij moest van ver komen?" Wat dus helemaal niet zo is want wij pakken de telefoon altijd redelijk snel op.
* Het ergste probleem is nog wel dat de verbinding wel eens wil haperen. Dit doet zich dan voor als een hakkelende verbinding. De persoon is dan eigenlijk helemaal niet meer te volgen... Het duurt dan ongeveer een 30 sec tot 60 sec. voordat de verbinding weer goed is de andere persoon te volgen is.

Wat ons opvalt is dat die hakkelende verbinding zich voordoet als mensen ons mobiel bellen.
(Vodafone en KPN netwerk hebben we nu getest)

Wij denken er over na om ook een aangetekende brief te sturen om de boel weer op te zeggen
Je zult Telfort eerst in gebreke moeten stellen en ze zo de kans geven om met oplossingen te komen anders heb je geen echte reden om op te staan.Doe dit wel schriftelijk en aangetekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik zou op 9sept. aangesloten worden door telfort,maar vanmiddag sloot ik de modem aan en het dsl lampje brande,alles ingesteld en heb nu internet en ben aangesloten via adsl2+

Maar nu mijn vraag : ik heb nu nog belbudget van kpn en wil dit op zeggen,wat is de juiste procedure hiervoor ?

1 : als ik naar kpn bel en zeg op,blijft dan mijn dsl lijn actief? Moet ik hun nog iets speciaals vertellen een of andere vakterm dat hun het direkt snappen,of beginnen ze dan direkt over lijn huur etc.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:03:
DMT Tool geprobeerd, maar ik kom niet ingelogd of hij herkent de modem niet.
Heb een Belkin modem en daar hoef ik niet in te loggen met admin oid, daar is alleen ip adres met een wachtwoord voldoende.
Kijk even op de DMT site ofdat ook jou type adsl modem ondersteund wordt. Kijk ook ofdat telnet toegang heeft tot je adsl modem. DMT maakt hiervan gebruik.
Als je de Belkin 7633 in je bezit heb, gebruik dan DMT v8.07
Als het niet werkt een speedtouch 546 staat op marktplaats vanaf 10euro 8)
edonkey-boy schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:33:

Maar nu mijn vraag : ik heb nu nog belbudget van kpn en wil dit op zeggen,wat is de juiste procedure hiervoor ?

1 : als ik naar kpn bel en zeg op,blijft dan mijn dsl lijn actief? Moet ik hun nog iets speciaals vertellen een of andere vakterm dat hun het direkt snappen,of beginnen ze dan direkt over lijn huur etc.

alvast bedankt.
Zie het (tegenwoordig) als 2 losse producten, analoge/isdn spraak diensten (kpn), en datadiensten (internet, voip). Vroeger had je inderdaad bij adsl een kpn analoge/isdn telefoon abbo nodig ook al maakte je er bijvoorbeeld geen gebruik van, maar dat is nu verleden tijd.

Je kan dus altijd kpn opzeggen met behoud van je datadiensten (adsl).
De infrastructuur (het koperen draad wat in de grond gaat naar de centrale) is nog wel van kpn ook als jij geen diensten meer afneemt van kpn. Is telfort verantwoordelijk voor het koperdraad tussen jou en de centrale. Telfort heeft een contract met kpn als er storing optreed bijvoorbeeld. Bij storing moet je dan de weg van het geld volgen en niet meer kpn bellen maar enkel alleen telfort, ook al zullen zij waarschijnlijk iemand van kpn langs sturen.

[ Voor 63% gewijzigd door lt_cmd_data op 06-09-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over de DMT tool, werkt deze niet met de Zyxel modem? Omdat er wel twee versies zijn waar staat dat deze met veel zyxel modems zouden werken. Ik krijg het in ieder geval nog niet aan de praat, de verschillende versies geven inderdaad aan dat het modem niet herkend wordt. Is r wellicht een andere manier de noise instellingen te veranderen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
Sinds gisteravond (+/- 20.30 ofzo gok ik) ligt mn Speedlinq (KPN) verbinding eruit: DHCP adres is kwijt.. Wel linesync, maar krijg geen IP adres meer.

Ik zit nu via Chello (wifi link met een vriend verderop, router schakelt zelf om naar 2e wanpoort). Is wel de 1e keer dat t echt lang plat ligt hier, tot nu toe altijd zonder problemen.

edit: 21.20 viel ie weg, toen schakelde ie over op router achter wifi poortje
3 09/06/2008 21:21:44.560 Alert WAN Failover WLB Resource is now available 192.168.2.143, 0, OPT
4 09/06/2008 21:21:44.560 Alert WAN Failover Probing succeeded on DHCP Client 192.168.2.143, 0, OPT 81.171.99.xx, 0, OPT
5 09/06/2008 21:21:44.560 Alert WAN Failover WLB Resource failed 89.220.31.xx, 0, WAN
6 09/06/2008 21:21:44.560 Alert WAN Failover Probing failure on DHCP Client 89.220.31.xx, 0, WAN 81.171.99.xx, 0, WAN

[ Voor 44% gewijzigd door DJSmiley op 07-09-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Zelfde probleem als DJSmiley. Ook sinds gisteravond (zaterdag), ik gok rond een uur of 7.
Ook Speedlinq via KPN-netwerk. Ik vermoed dat er iets fout is gegaan bij de migratie naar het Telfort netwerk? Ook hier geen DHCP-server te vinden..
Wie o wie weet meer van deze storing?
Op de Telfort-pagina is - had niet anders verwacht - niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 11:35
Ik heb danwel geen Telfort Internet (nog niet althans) maar ik heb ook een soortgelijk probleem bij Abel Telecom
Systeemtijd: 01.01.0001, 01:45:28
Datum staat verkeerd ingesteld
Jan 1 01:45:13 Err <00000000>[0] <EVENT> kernel: amazon_atm_dma_tx: AAL5 packet drop due to DMA nwrite:0 skb->len:608
Jan 1 01:45:13 Cri <00000000>[0] <EVENT> dhcpcd[862]: timed out waiting for DHCP_OFFER
Jan 1 01:45:13 Err <00000000>[0] <EVENT> kernel: amazon_atm_dma_tx: AAL5 packet drop due to DMA nwrite:0 skb->len:608
Regio: Het Gooi
Provider: BBeyond via Abel Telecom
Down sinds: +- 20:00 gisteravond (zaterdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwin
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 10:13
energizer23 schreef op zondag 07 september 2008 @ 01:50:
Zelfde probleem als DJSmiley. Ook sinds gisteravond (zaterdag), ik gok rond een uur of 7.
Ook Speedlinq via KPN-netwerk. Ik vermoed dat er iets fout is gegaan bij de migratie naar het Telfort netwerk? Ook hier geen DHCP-server te vinden..
Wie o wie weet meer van deze storing?
Op de Telfort-pagina is - had niet anders verwacht - niks te vinden.
En hier in Uithoorn ook geen Telfort-Speedlinq-KPN internet meer. Geen storingsmeldingen op het web en geen mogelijkheid om de storing te melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

En ook in Assen geen internet via Speedlinq/Telfort (via kpn netwerk)

Toch bijzonder dat dit klanten zijn van Speedlinq, terwijl mijn account al gemigreert zou zijn.

Meest storende is dat storingen nauwelijks worden vermeld op websites van providers.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds gisteravond problemen met Telfort (ex-Speedlinq)/KPN en moest helaas met mijn mobiel inloggen... Op het moment heb ik weer gewoon verbinding. De oplossing was voor mij statisch het IP adres, gateway, en DNS invullen. Meteen noteren dus als je weer een gewone verbinding hebt! ;-) Regio: Amersfoort.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:58
Zelfde probleem hier ontstond rond 23:30 gisteravond, wel dsl geen dhcp. kwam later op de avond voor paar seconden terug en toen bwam weer weg. Nu nog steeds geen internet. Gebruik nu wifi van een vriend in de wijk.

edit:

Regio Zuid-Holland, Oegstgeest

[ Voor 10% gewijzigd door Bloodhoundje op 07-09-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
Ik wil van Tiscali T5 (met bellen) naar Telfort 20 mb. Ik word nu gebeld op het KPN nummer en bel uit met het Telfort/Tiscali nummer.
Ik wil mijn KPN nummer laten porteren naar Telfort. Van de helpdesk krijg ik helaas geen antwoord en de faq geeft ook geen duidelijk antwoord.

Weet iemand hier of dat mogelijk is?

Zo ja vervalt dan het Tiscali nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mpx200_05 schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:39:
Ik wil van Tiscali T5 (met bellen) naar Telfort 20 mb. Ik word nu gebeld op het KPN nummer en bel uit met het Telfort/Tiscali nummer.
Ik wil mijn KPN nummer laten porteren naar Telfort. Van de helpdesk krijg ik helaas geen antwoord en de faq geeft ook geen duidelijk antwoord.

Weet iemand hier of dat mogelijk is?

Zo ja vervalt dan het Tiscali nummer?
Ja dat kan en ja, je Tiscali nummer zal vervallen. Of je behoudt je Tiscali nummer óf je KPN nummer, één van de twee.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:59:
Even een vraagje over de DMT tool, werkt deze niet met de Zyxel modem? Omdat er wel twee versies zijn waar staat dat deze met veel zyxel modems zouden werken. Ik krijg het in ieder geval nog niet aan de praat, de verschillende versies geven inderdaad aan dat het modem niet herkend wordt. Is r wellicht een andere manier de noise instellingen te veranderen?
Ik heb het zelf even snel geprobeerd met, DMT v4.16, DMT v5.22, DMT v6.12. Geen van alle werkte bij mij in combinatie met me telfort zyxel modem. Het beste werkt toch echt met een speedtouch modem. De Speedtouch 546 (10 euro op marktplaats) kan vrijwel alles wat de zyxel ook kan. En is zoals je in het filmpje ziet (paar posts terug) zeer eenvoudig te implementeren.
Mocht je nog een andere zyxel modem hebben:
DMT maakt gebruik van een telnet sessie. Deze staat standaard uit in zyxel modems die telfort leverd.
Zie hier hoe je deze kan activeren.
Je kan telnet testen door in dos prompt "telnet 192.168.1.254" intevullen. Als het werkt vraagt hij om een password dit is hetzelfde password die je gebruikt in je web interface standaard 1234.
Zie ook telnet uitleg hier
Laat even weten of dat het gelukt is en met welke versie van DMT.

[ Voor 13% gewijzigd door lt_cmd_data op 07-09-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Voor zover het wat waard is, ook in Leeuwarden het probleem met de DHCP (ook KPN Netwerk). Wel vreemd dat ze niet een degelijk meldpunt hebben van storingen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Zijn er hier mensen van xs4all overgestapt naar Telfort? Ik zou graag willen weten hoe dit is verlopen. Ik heb Telfort aangevraagd, en zit nu qua orderstatus in fase 3 (verwerking), en vraag me nu af wanneer ik het beste de opzegbrief naar XS4all kan versturen (of had ik dit al moeten doen?).
Hoorde al wel een aantal verhalen dat Xs4all --> Telfort problemen op kan leveren.
Graag jullie verhaal.

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb ook internet via Telfort aangevraagd, en vandaag wil ik eigenlijk de boel installeren.
Alleen zit ik met een vraag... In mijn appartement komt in de woonkamer een aansluiting binnen met meerdere draden.
2x rood, 2x groen, 2x blauw, 1x zwart, 2x bruin, 1x wit en 2x doorzichtig. De zwarte en een doorzichtige zijn samen gebonden met een geel tape'je.

Heeft iemand enig idee welke draden ik nou moet gebruiken voor het adsl?
Let niet op de RJ45 btw, die heb ik er zelf opgezet.
Afbeeldingslocatie: http://www.loguit.nl/images/aansluiten_adsl.JPG

*update: Na hoop gepiel bleken het toch de twee samengebonden te zijn....
Ik haal een download van rond de 11000 Kb....

[ Voor 10% gewijzigd door DeZwarteKip op 07-09-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-08 16:08
Ik heb sinds kort ook Telfort internet. Het overschakelen ging opzich heel soepel. Eigenlijk hadden we het te laat aangevraagd maar KPN(planet) had toegezegd dat ze de lijn open zouden laten totdat Telfort ons aansloot zodat we geen moment zonder internet zaten.

Het vreemde is nu dat de Telfort verbinding wel aardig stabiel is, maar dat het downloaden redelijk langzaam gaat. Rond de 250Kbps. Is gewoon ingetraint rond de 1MB, echter word het nu nog vreemder. Met bijv speedtest van BBNed haal ik 250Kbps. Zit ik echter te downloaden met Eweka haal ik rond de 900KB!! Hoe zou dit komen? Lopen ze poort 80 of 21 af te knijpen ofzo?

edit:typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 10:34:
Ik heb ook sinds gisteravond problemen met Telfort (ex-Speedlinq)/KPN en moest helaas met mijn mobiel inloggen... Op het moment heb ik weer gewoon verbinding. De oplossing was voor mij statisch het IP adres, gateway, en DNS invullen. Meteen noteren dus als je weer een gewone verbinding hebt! ;-) Regio: Amersfoort.
Hoe heb je dit gedaan? dns is me gelukt maar ip en gateway niet. Wat is jouw gateway adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn vraag over waarom mijn ADSL verbinding niet meer functioneert kreeg ik het volgende antwoord van Telfort. Waar hebben ze het in vredesnaam over en gaan ze er vanuit dat ik twee internetabonnementen heb ofzo? Ik kan ik niet reageren met het bericht dat ik er geen hout van snap, want het reply adres is noreply@telfort.nl... Zeer slechte service-ervaring.

De reactie:
Op dit moment staat de overname nog niet geplanned, het feit dat dit al wel in het systeem staat vermeld betekent dat dit binnenkort geplanned zal worden. Tot dat moment zou u nog steeds gebruik moeten kunnen maken van uw oude internetsignaal (en modem).

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
(...)
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.