Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 97.379 views

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Helsie schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:41:
[...]
Wat voor vergoeding krijg je en hoeveel zin heeft dat?
1 dag down = 1/30 van je maandabo.
Nou, als je abo tussen de 109 en 289 per maand kost (XS4ALL Business DSL) en je ligt er 1 volle dag uit, dan krijg je 1/30 van je maandkosten terug. Wedden dat je schade dan groter is dan dat bedrag? ;)
Het feit dat een provider minder downtime kent, lijkt me belangrijker dan de schadevergoeding bij downtime. :P
Waar haal je die 1/30e vandaan? Uit je duim? XS4All geeft een 99.9% uptime garantie (1 uur per maand downtime), als er meer downtime is heb je recht op schadevergoeding. En die is meer dan 1/30e van je maandkosten, waar je sowieso recht op hebt al sluiten ze alle aansprakelijkheid voor schade uit. Daarom moet je ook voor die garantie betalen 8)7
clem schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:09:
[...]

Mij hoor je ook niet klagen over de weken dat ik wel een ADSL signaal had ;) Ik wens je alvast veel sterkte.
Ik heb met KPN / Planet laatst ook een dikke week geen internet gehad omdat er (volgens mij) een DSLAM gefried was en ze weigerden iemand naar de centrale te sturen vóór een monteur had gekeken of alles bij mij wel goed zat... Monteur zou tussen 8 en 10 komen; om twaalf uur gebeld waar hij bleef; om twee uur stond 'ie eindelijk voor de deur. Bij mijn oom heeft KPN er 5 maanden over gedaan om de aansluiting te realiseren (!!), maar ondertussen hielden ze wel de lijn bezet zodat ik niet bij een andere provider een aanvraag in kon dienen. Dit soort dingen kun je met elke provider hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Cocytus op 28-08-2008 09:37 ]

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dennis-L schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:08:
Hier, Assen, ligt het er uit
sinds 00.30 ongeveer.
Kreeg eerst een raar ip adres
en nu een rood internet lampje.

DSL is er gewoon alleen geen ip adres meer.
Hier regio Haarlem exact hetzelfde (alleen dan sinds woensdagavond).
Weet iemand of dit een ‘normale’ storing of (wel DSL (groen), geen internet (rood)) en zich vanzelf oplost of is het handiger met de klantenservice te mailen/bellen. Enig idee wat de klantenservice kan doen op afstand (met het modem)?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:37
Icelus schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:12:
[...]
Hier regio Haarlem exact hetzelfde (alleen dan sinds woensdagavond).
Weet iemand of dit een ‘normale’ storing of (wel DSL (groen), geen internet (rood)) en zich vanzelf oplost of is het handiger met de klantenservice te mailen/bellen. Enig idee wat de klantenservice kan doen op afstand (met het modem)?
Hier in de achterhoek vanochtend ook geen internet. Even de stroom van het modem en daarna werkte het weer.

Verwijderd

Even mn frustratie's kwijt en wellicht heeft iemand een oplossing'

Ik ben sinds 4 weken over gegaan van internetplusbellen van KPN naar Telfort, met in gedachte de slogan " goedkoper dus leuker". Maar ik had beter het gezegde " alle waar naar zijn geld" in mn achterhoofd kunnen houden.

1. Wanneer ik download hapert de telefonie enorm ondanks prioriteit instelling in het zyxel modem
2. Wanneer ik iemand bel duurt het geweldig lang voordat de telefoon aan de andere kant overgaat en wanneer men dan opneemt hoort men mij wel, doch ik hun niet. Tweede keer lukt het dan wel
3. Internet ligt er om de haverklap uit, soms wel met een rood lampje soms ook zonder een melding op het modem.

Is er iets wat ik zelf kan doen om dit alles te verbeteren?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Laat de waardes uit je modem eens zien. S/N ratio enzo.

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Ik heb gisteren een mail gestuurd met de vraag hoe ik kan klagen.
Ik wil namelijk een officiele klacht neerleggen over het vaak onbereikbaar zijn.
Hoe vaak dit is weet ik niet, omdat ik mezelf niet constant aan het bellen ben.

De laatste keer dat ik vroeg hoe ik een klacht moet neerleggen kreeg ik een "standaard" antwoord met daarin dat ik a) eerst de modem moet resetten, daarna de stroom eraf bla bla bla.

Ik wil gewoon een officiele klacht indienen en na 3 keer klagen wil ik dat mijn abonnement beeindigd wordt... Ik ben het zat.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
Hier ook nog maar even de melding dat de lijn er hier vanmorgen ook uitlag. Aangezien ik weg moest heb ik net toen ik thuiskwam de modem hergestart en voila weer werkend internet + telefoon.

En natuurlijk wederom niks te vinden op de telfort storingspagina. Het is dat we de telefoon voor erbij hebben en de meeste dingen via mobiel regelen, maar het is wel zwaar irritant dat het zaakje er om de haverklap uitligt.

Locatie is trouwens Beuningen (GLD)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:25
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:53:

Ik ben sinds 4 weken over gegaan van internetplusbellen van KPN naar Telfort, met in gedachte de slogan " goedkoper dus leuker". Maar ik had beter het gezegde " alle waar naar zijn geld" in mn achterhoofd kunnen houden.

1. Wanneer ik download hapert de telefonie enorm ondanks prioriteit instelling in het zyxel modem
2. Wanneer ik iemand bel duurt het geweldig lang voordat de telefoon aan de andere kant overgaat en wanneer men dan opneemt hoort men mij wel, doch ik hun niet. Tweede keer lukt het dan wel
3. Internet ligt er om de haverklap uit, soms wel met een rood lampje soms ook zonder een melding op het modem.

Tja, als je even een aantal berichten had teruggelezen dan had je geweten dat de telefonie van Telfort een regelrechte ramp is: zeer regelmatige storingen die urenlang duren zodat je niet kan bellen of gebeld worden; als je belt dan gaat de telefoon wel over bij de tegenpartij, maar ze horen niks; je belt iemand en je hoort niks overgaan en vele minuten later gaat de telefoon over bij de tegenpartij terwijl je je eigen telefoon allang hebt opgelegd, etc etc.

Na sofware update bij Telfort leek het een tijdje goed te gaan, maar laatste week is het weer regelmatig mis.

Ik veronderstel dat het een capaciteitsprobleem is: in de vakantietijd waren veel mensen naar het buitenland en belden dus niet met Telfort telefonie en toen waren er geen of weinig storingen. Nu iedereen zo'n beetje weer terug is van vakantie en gaat bellen gaat het weer mis.

Internet van Telfort is wel stabiel.

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Balen. Vandaag een nieuw modem ontvangen omdat de vorige defect is geraakt tijdens het onweer en bliksem vorige week. Nu haal ik alleen de helft aan downloadsnelheid. Zat op 2100 KB/s met nieuwsgroepen en haal nu max 1100 KB/s. En ik dacht dat het aan de speedtouch modem lag die ik tijdelijk gebruikte. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Toad schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:23:
[...]

Internet van Telfort is wel stabiel.
Hier dus niet, ligt er de laatste dagen om de haverklap uit, waarbij het lampje meestal groen is. Opnieuw opstarten helpt soms vaak ook niet en dan is het gewoon afwachten. Dit gelazer heb ik 3 jaar terug ook bij de kpn gehad maar dat werkte nu goed, hoopte eigenlijk dat een dochter onderneming hiervan geleerd zou hebben. De overstap verliep wel soepel, dat dan weer wel....

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 14:07 ]

Verwijderd

Hurricane schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:57:
Laat de waardes uit je modem eens zien. S/N ratio enzo.
bedoel je deze?
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 24 db

noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 42 db

DSL Up 5856 kbps / 896 kbps

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 14:16 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Mijn verbinding is zo stabiel als het maar kan. Helaas betekent dit in mijn geval dat er nog steeds geen verbinding is :P :@

6 augustus zou mijn verhuizing opgeleverd worden; maar tot op heden dus nog steeds geen internet.Het hele verhaal staat eerder in dit topic of het vorige deel wel uitgelegd. Gisteren maar eens een redelijk boze mail naar de klantenservice gestuurd mbv het formulier op de website. Maar tot op heden uiteraard nog geen reactie daarop gehad.

Yamaha MT-09

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Weet iemand toevallig of, als je telefoon het niet doet, dus als je niet bereikbaar bent of je dan kunt pingen naar de sip server? Is deze dan wel of niet bereikbaar? Ik kan me voorstellen van niet, maar momenteel doet mijn telefoon het goed dus kan ik niet testen ... :9

• freezer
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

Diamond AT schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:23:
Balen. Vandaag een nieuw modem ontvangen omdat de vorige defect is geraakt tijdens het onweer en bliksem vorige week. Nu haal ik alleen de helft aan downloadsnelheid. Zat op 2100 KB/s met nieuwsgroepen en haal nu max 1100 KB/s. En ik dacht dat het aan de speedtouch modem lag die ik tijdelijk gebruikte. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik denk dat je nieuwe modem strakker staat ingesteld met het intrainen. Heb zelf daarom ook mijn oudere speedtouch gehouden. Voordeel van het strakker intrainen is dat de modem stabieler kan zijn. Nadeel is dus de lagere snelheid.

De iets ouder speedtouch modems (o.a. de 780 die ik gebruik) kun je met behulp van een DMT zelf nog strakker instellen zodat je sneller kan downloaden.

http://dmt.mhilfe.de/

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Dennis-L schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:08:
Hier, Assen, ligt het er uit
sinds 00.30 ongeveer.
Kreeg eerst een raar ip adres
en nu een rood internet lampje.

DSL is er gewoon alleen geen ip adres meer.
Even erop terugkomen, ik kwam gisteravond rond 12 uur thuis, en ik had ook geen internet meer, had een IP adres in de 212.x.x.x range, wat opzich niet raar is, er ging alleen geen verkeer over heen, reboot modem, kreeg ik helemaal geen IP meer terug. Vanochtend rond 7 uur was er iig wel weer internet.

Is me al een paar keer gebeurt dat het er zomaar ineens uitligt 's avonds/'s nachts. Is trouwens in Marum.

Verder als de lijn up is, haal ik nogsteeds volle snelheid en heb een prima voipverbinding.

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
osxy schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:28:
[...]

Mijn server gebruikt al enige tijd "smtp.tiscali.nl" als smtp relay server. (Telfort verbinding uiteraard) Dit gaat allemaal zonder problemen.
"smtp.telfort.nl" werkt bij mij al maanden goed. Ben ook overgezet van Speedlinq naar Telfort. Na een kijkje op de Telfort-site opdracht gegeven tot gratis upgrade naar hun 20Mb account. Dit is zonder problemen en zonder verstoring uitgevoerd. Haal nu 14 Mb, maar ik zit dan ook 2,5KM van de centrale. Een goede prestatie, vind ik. d:)b

Verwijderd

basduijn schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:17:
Ik wil gewoon een officiele klacht indienen en na 3 keer klagen wil ik dat mijn abonnement beeindigd wordt... Ik ben het zat.
dit kan volgens mij alleen via de helpdesk administratie (dus niet problemen helpdesk), is wel zelfde nummer. Hoop dat je iemand aan de lijn krijgt die je beter wil helpen dan toen ik dit probeerde...

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het opzetten van een telnet sessie op port 23.
Remote sessie naar een cisco router via Telnet
ACL op cisco router klopt als een bus
vanuit KPN connecties kan ik gewoon telnet sessie opzetten
Alleen vanuit een Telfort verbinding krijg ik het niet voor elkaar, en een vriend van mij ook niet - heeft ook telfort.

Wie o Wie kan mij meer vertellen ??

• poktor
basduijn schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:29:
Weet iemand toevallig of, als je telefoon het niet doet, dus als je niet bereikbaar bent of je dan kunt pingen naar de sip server? Is deze dan wel of niet bereikbaar? Ik kan me voorstellen van niet, maar momenteel doet mijn telefoon het goed dus kan ik niet testen ... :9
Ligt eraan, wat er dan aan de hand is: is de server enkel dichtgegooid voor SIP-verkeer, dan is enkel de applicatie gesloten, het OS draait nog en is te pingen. Gooien ze de hele server plat of trekken ze de netwerkkabel eruit, dan valt er ook niets meer te pingen.

• poktor
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:02:
Heeft iemand ervaring met het opzetten van een telnet sessie op port 23.
Remote sessie naar een cisco router via Telnet
ACL op cisco router klopt als een bus
vanuit KPN connecties kan ik gewoon telnet sessie opzetten
Alleen vanuit een Telfort verbinding krijg ik het niet voor elkaar, en een vriend van mij ook niet - heeft ook telfort.

Wie o Wie kan mij meer vertellen ??
De Speedlinq/Telfort/Tiscali internet-verbindingen zijn ongefilterd, dus daar kan het niet aan liggen. Wat wel kan, is een firewall ergens aan jouw kant die uitgaand en/of inkomend verkeer op poortje 23 blokkeert, maar uiteraard ken ik jouw configuratie niet. Staat je windows firewall toevallig aan? Of draait er een firewall ergens aan de Cisco-kant? wordt er wellicht op IP-adres gefilterd? Misschien je router die geen telnet-verkeer doorlaat? Het is allemaal mogelijk...

Verwijderd

sittuatie is als volgt :
Cisco router staat in KPN domein.
op cisco router staat acces list.
vanuit Kabelfoon aansluiting- connectie via Telnet - geen probleem
vanuit KPN aansluiting - connectie via telnet geen probleem.
Vanuit Telfort getest vanuit 2 Telfort verbindingen - telnet op port 23 kan niet gedaan worden.
Met en zonder FW lukt het vanuit de telfort verbinding niet.
Telnet naar Mailserver op port 25 en telnet naar nameserver op port 53 lukt wel.

Morgen ga ik SSH instellen op de router (ben nu niet op lokatie) maar ik hoor wel vaker dat I.S claimen dat zij transparant zjin, echter staan er altijd wel ACL's of is er altijd wel wat geblokked word.

Vandaar mijn vraag of iemand ervaring heeft met of hij wel of niet een Telnet op port 23 kan opzetten via een telfort verbinding

• poktor
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:16:
sittuatie is als volgt :
Cisco router staat in KPN domein.
op cisco router staat acces list.
vanuit Kabelfoon aansluiting- connectie via Telnet - geen probleem
vanuit KPN aansluiting - connectie via telnet geen probleem.
Vanuit Telfort getest vanuit 2 Telfort verbindingen - telnet op port 23 kan niet gedaan worden.
Met en zonder FW lukt het vanuit de telfort verbinding niet.
Telnet naar Mailserver op port 25 en telnet naar nameserver op port 53 lukt wel.

Morgen ga ik SSH instellen op de router (ben nu niet op lokatie) maar ik hoor wel vaker dat I.S claimen dat zij transparant zjin, echter staan er altijd wel ACL's of is er altijd wel wat geblokked word.

Vandaar mijn vraag of iemand ervaring heeft met of hij wel of niet een Telnet op port 23 kan opzetten via een telfort verbinding
Je zou wel via portmapping de telnet-poort op een andere poort kunnen zetten. Ik doe dit ook voor mijn Dreambox, maar dan met de webserver, zodat hij IIS op mijn server niet in de weg zit. Wellicht een idee?

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09
Scandic2008 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 08:21:
Heb er meer mensen last van Spooktelefoontjes ? Koer overgaan zeg 2 keer en vervolgens dood ?
Zo nu en dan tript de telefoon hier ook wel eens. 1x overgaan, en dan stil.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hm, hier utrecht ligt telfort 20mbit eruit... Nu is alleen degene op wiens kamer de modem staat er vandoor MET DE SLEUTEL! Heb wel gewoon IPadres volgens m'n tomato router. Wil toch wel even de stekker eruit en erin :(

Verwijderd

r0el schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:37:
Hm, hier utrecht ligt telfort 20mbit eruit... Nu is alleen degene op wiens kamer de modem staat er vandoor MET DE SLEUTEL! Heb wel gewoon IPadres volgens m'n tomato router. Wil toch wel even de stekker eruit en erin :(
Waar zitten de zekeringen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
Zo, sinds gisteren heb ik linesync. Het is dus toch gelukt om de aanvraag op de 2e aderpaar te zetten, naast mijn kpn & Online ADSL. Nu even kijken wat mijn IP is, vervolgens extra MX records aanmaken voor mijn domain en alles omprikken.

Ben blij dat ik connectie heb, vanavond maar eens kijken wat de intrain waardes zijn.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:25
Gisteravond, donderdag 28 augustus 2008, omstreeks 18:00 uur weer problemen met Telforttelefonie: als je het nummer had gekozen, dan hoorde je helemaal niks overgaan, alleen maar stilte. Paar keer geprobeerd maar zelfde stilte. Vijf minuten later deed ie het plotseling weer.

Lijkt erop dat de problemen met Telforttelefonie weer met volle hevigheid terugkomen......

Lokatie: Vlaardingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54

Telfort heeft weinig van IPB geleerd omdat ze grotendeels zelfstandig opereren.

Ad1:neem aan dat er geen hapering is als niet aan het downloaden bent ? Dit is een kwestie van instellen trial and error
Ad2:Moeilijk,maar prbeer dat eens zonder downloaden en met een vast toestel na dat je de Zyxel een tijdje uit hebt gezet
Ad3:Heeft dit niet te maken met de storingen die Telfort heeft gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09

Hele bekende klachten, heb ze alle 3 ook zelf meegemaakt. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat het weer fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mjin buurman ligt Telfort er alweer 3 dagen uit, steeds 2 seconden verbinding en dan weer een minuut niks...

Telfort verzocht om de snelheid van 1,8MB naar 1,2MB te zetten net als bij mij, helaas werkt het na 2 dagen nog steeds niet (vreemd genoeg bij mij was het toen opgelost, althans tot nu toe).

Mijn buurman heeft het gehad en wil verhaal halen bij een Telfort winkel. Echter is er geen enkele winkel in de buurt bij ons? Dichtsbijzijnde is 80 km reizen. Wel jammer, had graag gezien hoe mijn buurman (is lid van de hells angels, maar aardige vent, behalve in dit soort gevallen) die lui eens goed de waarheid had verteld.

Het zou mij in iedergeval niet verbazen als hij vandaag of morgen de hele meuk van de muur trekt en het voor laat komen bij de rechter. Hij heeft nu 5 maanden Telfort en misschien 30 dagen een goed werkende verbinding gehad. En oplossen? Ho maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zo, net ook overgezet naar Telfort.

Intrainwaarden:

Down: 17664000
Up: 1038000

Was bij Orange 16.5Mbit dus ik ben tevreden. :)

Dit alles met een DrayTek 2820Vn dus we gaan eens zien hoe stabiel de lijn is. Ik zit in ieder geval op het Tiscali netwerk. :) (Met 20ms pings)

Wat me opviel was dat er nu maar 4 hops tussen mij en Tweakers.net zitten. Dat waren er voorheen 7 ofzo. :)

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 29-08-2008 10:56 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
Hoe kan je zien op welk netwerk je zit dan?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Krypt schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:04:
Iets traceren. Ik zie een Tiscali hop ertussen, dus dat zegt genoeg.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  my.router [192.168.1.1]
  2    19 ms    19 ms    72 ms  82-169-19-254.ip.telfort.nl [82.169.19.254]
  3    21 ms    20 ms    21 ms  vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
241.4.186]
  4    19 ms    32 ms    20 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  5    33 ms    22 ms    20 ms  tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

;) (En ja, ik download wat atm :P)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Diamond AT schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:23:
Welke ADSL lijnsnelheid zie je in je modem?

Ik vermoed dat je netwerk kaart van je PC eerder het probleem is. Die 1100 is precies 10Mbps, misschien dat je kabel niet lekker meer is of je netwerk kaart op 10Mbps staat?
Krypt schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:04:
MensionXL schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:06:
[...]

Iets traceren. Ik zie een Tiscali hop ertussen, dus dat zegt genoeg.

;) (En ja, ik download wat atm :P)
Dat zegt niets, volgens mij ziet iedereen bij Telfort wel een hop met tiscali.nl erin. En verwar het niet met tiscali.net, dat is een internationaal transit netwerk.

De naampjes van routers (hops) zegt niets over via welk xDSL netwerk je bent aangesloten bij Telfort.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 29-08-2008 12:23 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
r0el schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:37:
dat kan ook softwarematig.
Maintenance > Tools > Restart en dan op restart drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:04
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:49:
Voor geinteresseerden: (ook al geplaatst in het speedlinq topic)

Telfort VOIP Settings voor Nokia telefoons met ingebouwde SIP client (N95 in mijn geval).

Profielnaam: Telfort bellen
Dienstprofiel: IETF
Toegangspunt: je WLAN accesspunt
Openb. gebr. naam: sip.telefoonnummer@tel.telefoniedienst.nl
Compressie gebruiken: nee
Registratie: Altijd aan of Alleen wanneer nodig
Beveiliging gebruiken: Nee
Proxyserver:
Proxyserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniesienst.nl
Gebruikersnaam: je telefoonnummer
Wachtwoord: je wachtwoord
Vrije routing toestaan: ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
Registrarserver:
Registrarserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniesienst.nl

Werkt super. Ik bel en wordt gebeld overal waar ik toegang heb tot een WLAN netwerk gratis en voor niks met mijn SIP / vaste nummer.
Bovenstaande settings bleken bij mij niet goed te werken. Na veel proberen heb ik het werkend gekregen op mijn Nokia N95 8GB.

Profielnaam: Telfort bellen
Dienstprofiel: IETF
Toegangspunt: je WLAN accesspunt
Openb. gebr. naam: sip:telefoonnummer@tel.telefoniedienst.nl --> aangepast
Compressie gebruiken: nee
Registratie: Altijd aan (gespreken ontvangen is mogelijk) of Alleen wanneer nodig (je kunt dan geen gespreken ontvangen)
Beveiliging gebruiken: Nee
Proxyserver:
Proxyserveradres: sip:tel.telefoniedienst.nl --> aangepast
Beveiligingsdomein: tel.telefoniedienst.nl --> aangepast
Vrije routing toestaan: ja
Registrarserver:
Registrarserveradres: sip:tel.telefoniedienst.nl --> aangepast
Beveiligingsdomein: tel.telefoniedienst.nl --> aangepast

De registratie bij Telfort lukt hier mee. Ook kan ik nu bellen. Gebeld worden lukt nog niet maar dat komt denk ik doordat ik niet meteen wireless op mijn adsl modem zit. Ik heb hieraan nog een router hangen en denk dat binnenkomende gespreken door de firewall geblokeerd worden. Als ik meer weet zal ik het posten.

[ Voor 0% gewijzigd door Sepio op 01-09-2008 09:45 . Reden: telefoniesienst vervangen door telefoniedienst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sepio ..... O-)

ik denk dat er hier moet staan tel.telefoniedienst.nl ipv
tel.telefoniesienst.nl

1 typefoutje en het werkt niet vandaar mijn opmerking
verder prima uitleg weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vandaag kreeg ik een brief van Telfort met de melding dat ik niet heb gereageerd op hun mail met het verzoek om het een factuur te betalen waarbij meteen gedreigd wordt met afsluiting als ik niet betaal. Uiteraard ben ik meteen mijn mail gaan doorzoeken en weet ik zeker dat ze me iets dergelijks niet hebben gemaild. Flikt Telfort dit wel eens vaker?
Overigens vraag ik me af of de factuur terecht is, daar zal ik dit weekend eens naar gaan kijken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
pven schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:31:
Vandaag kreeg ik een brief van Telfort met de melding dat ik niet heb gereageerd op hun mail met het verzoek om het een factuur te betalen waarbij meteen gedreigd wordt met afsluiting als ik niet betaal. Uiteraard ben ik meteen mijn mail gaan doorzoeken en weet ik zeker dat ze me iets dergelijks niet hebben gemaild. Flikt Telfort dit wel eens vaker?
Overigens vraag ik me af of de factuur terecht is, daar zal ik dit weekend eens naar gaan kijken.
Bij mij wordt het automatisch geincasseerd, gaat dit over belkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

vraag 1;

Ik heb gister mijn hetnet internet stop gezet. Dat contract loopt af op 19-oktober 2008.

Ik heb toen mijn telfort internet besteld, echter heb ik daar de kortste termijn aan gehouden van 30 dagen, dat contract gaat dus in op 29-september 2008.

Ik heb wel aangegeven bij hetnet dat het om een telco-telco migratie gaat, moet ik nu contact opnemen met telfort dat het pas op zijn vroegst op 19 oktober kan worden omgezet, of loop dit vanzelf goed? Eventuele dubbele kosten doe ik niet moeilijk over, wel over eventuele down time (studentenhuis kan zich geen down time permiteren).

vraag 2;

Je kan zoals ik begreep je eigen modem aanschaffen, moet dat dan een ADSL 2+ modem zijn of een gewoon ADSL modem, en in de TS word over een configurator gepraat, is dat iets wat elk modem bezit?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een knuppels bij Speedlinq. Gisteren ineens geen internetverbinding meer. Dus ik dacht: het zal wel een kleine storing zijn, laat maar gaan. Maar na een paar uur werd het toch irritant dus ben maar even gaan bellen: "Meneer ze zijn bezig met onderhoudswerkzaamheden aan uw lijn. In de loop van de dag moet de verbinding het weer doen". Dus ik vroeg (omdat ik dit van een vriend had gehoord); "Moet ik niet mijn lijn opnieuw activeren met het oude speedtouch modem?". Dus hij zei: "Nee meneer dat hoeft niet".

Dus vanochtend nog steeds geen internet.. Dus ik eigenwijs maar mijn Draytek tijdelijk vervangen voor mijn Speedtouch en wat denk je? "Welkom bij de activatie pagina van Telfort". Grrr....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:28

Ankh

|true

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:34:
Wat een knuppels bij Speedlinq. Gisteren ineens geen internetverbinding meer. Dus ik dacht: het zal wel een kleine storing zijn, laat maar gaan. Maar na een paar uur werd het toch irritant dus ben maar even gaan bellen: "Meneer ze zijn bezig met onderhoudswerkzaamheden aan uw lijn. In de loop van de dag moet de verbinding het weer doen". Dus ik vroeg (omdat ik dit van een vriend had gehoord); "Moet ik niet mijn lijn opnieuw activeren met het oude speedtouch modem?". Dus hij zei: "Nee meneer dat hoeft niet".

Dus vanochtend nog steeds geen internet.. Dus ik eigenwijs maar mijn Draytek tijdelijk vervangen voor mijn Speedtouch en wat denk je? "Welkom bij de activatie pagina van Telfort". Grrr....
Die activatie pagina krijg je toch altijd als je een andere modem ertussen hangt? Dit omdat je een MAC adres wijziging uitvoert?
In ieder geval, dat heb ik altijd :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:42:
Bij mjin buurman ligt Telfort er alweer 3 dagen uit, steeds 2 seconden verbinding en dan weer een minuut niks...

Telfort verzocht om de snelheid van 1,8MB naar 1,2MB te zetten net als bij mij, helaas werkt het na 2 dagen nog steeds niet (vreemd genoeg bij mij was het toen opgelost, althans tot nu toe).

Mijn buurman heeft het gehad en wil verhaal halen bij een Telfort winkel. Echter is er geen enkele winkel in de buurt bij ons? Dichtsbijzijnde is 80 km reizen. Wel jammer, had graag gezien hoe mijn buurman (is lid van de hells angels, maar aardige vent, behalve in dit soort gevallen) die lui eens goed de waarheid had verteld.

Het zou mij in iedergeval niet verbazen als hij vandaag of morgen de hele meuk van de muur trekt en het voor laat komen bij de rechter. Hij heeft nu 5 maanden Telfort en misschien 30 dagen een goed werkende verbinding gehad. En oplossen? Ho maar.
Ik heb dit van 23 juni tot vorige week ook weer gehad. Alleen maar klapperen met het ZyXEL modem.

Blijkbaar zit Telfort met profielinstellingen te kloten in de centrale, en dat kan weer te maken hebben met Speedlinq en Tiscali migraties.

Een oplossing is om een "SNRM tweakable" modem te gebruiken, zoals de Speedtouch 716 v5 WL zoals ik die nog had liggen.

Via het programma DMT op http://dmt.mhilfe.de/ kun je dan op tabblad 4 (experimental, eerst unlocken) de Signaal/Ruis Marge op het modem verhogen tot zo'n 10-12 dB i.p.v. 6-7 dB waar hij normaal op staat.

Het effect is (bij mij) dat 'ie intraint op 6 Mbps (i.p.v. 7,5 Mbps normaal), maar dat het WEL STABIEL is, en dat je dus gewoon verder kunt met internetten/leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scandic2008 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:12:
[...]

Telfort heeft weinig van IPB geleerd omdat ze grotendeels zelfstandig opereren.

Ad1:neem aan dat er geen hapering is als niet aan het downloaden bent ? Dit is een kwestie van instellen trial and error
Ad2:Moeilijk,maar prbeer dat eens zonder downloaden en met een vast toestel na dat je de Zyxel een tijdje uit hebt gezet
Ad3:Heeft dit niet te maken met de storingen die Telfort heeft gehad ?
1.Kan je een tip geven wat ik dan dien te veranderen?
2. blijft hetzelfde
3. geen idee, maar het internet ligt er nu om de haverklap enkele minuten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 09-09 15:17
En problemen in de omgeving van leiden; sites als www.extjs.com zijn niet te bereiken, fok.nl ook niet. Nu.nl ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is het geen DNS probleem?
Ik heb iig nergens last van en gebruik OpenDNS in de Zyxel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:51:
[...]

Die activatie pagina krijg je toch altijd als je een andere modem ertussen hangt? Dit omdat je een MAC adres wijziging uitvoert?
In ieder geval, dat heb ik altijd :)
Nee je begrijpt me verkeerd. Die Draytek hangt er al een paar maanden tussen zonder problemen. En ineens valt de verbinding weg en werkt niet meer totdat je de originele Speedtouch er tussen hangt.

Ik vind dat persoonlijk erg dom van Telfort/Speedlinq om er maar van uit te gaan dat iedereen het origineel geleverde modem nog steeds gebruikt. Ze hadden gewoon netjes een email of brief moeten sturen met de melding dat dit zou gebeuren.

Tevens heb ik geloof ik weer mijn instabiliteit terug zoals ik een paar weken geleden had. Grrr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb een super oplossing gekregen van de helpdesk dus doe allen hier Uw voordeel mee:

Slechte telefoonverbinding tijdens downloaden:

Oplossing, niet downloaden en bellen tegelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:31:
Nou ik heb een super oplossing gekregen van de helpdesk dus doe allen hier Uw voordeel mee:

:D Dat ligt dus écht gewoon aan het modem.

Het klinkt misschien gek, maar probeer eens 20KB/s up/down te reserveren voor VoIP? In m'n DrayTek 2820Vn wordt er standaard 25% gereserveerd voor VoIP en ik heb echt nooit problemen met bellen als ik download.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:36:
[...]

Het klinkt misschien gek, maar probeer eens 20KB/s up/down te reserveren voor VoIP? In m'n DrayTek 2820Vn wordt er standaard 25% gereserveerd voor VoIP en ik heb echt nooit problemen met bellen als ik download.
Ik ga het proberen. Met mn experiabox van internetplusbellen had ik dit probleem ook nooit (behalve met teveel torrentverbidingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij internet heb ik 1 keer een factuur niet betaald (was op vakantie en had het niet door en lees ook bijna nooit mijn telfort mail). Kreeg toen een brief thuis dat ik moest betalen binnen 10 dagen volgens mij. Er stond inderdaad in dat ze mij anders gingen afsluiten (dat had ik vast ook niet gemerkt gezien de wekelijkste storingen in hun onstabiele internetdienst, maar dat terzijde).

Bij mobiel bellen heb ik het nog erger meegemaakt. Ik had een abonnement afgesloten via een website (een bekende telecomoverkoper) en zat lekker te bellen, maar er kwam nooit een rekening. Na 3 maanden had ik opeens geen netwerk meer en ik naar telfort bellen. Ja meneer, u bent afgesloten omdat u nooit betaalde. Ik uitleggen dat ik geen rekening had gehad. Antwoord: jawel, u had een account moeten aanmaken op de website en dan online de rekeningen moeten downloaden. Nu bent u afgesloten en moet u de resterende 1,7 jaar in 1 keer betalen 8)7 8)7

Gelukkig had ik een aardige vent aan de lijn die redelijk begreep dat ik dit gewoonweg niet kon weten (heeft vast in 1 van de boekjes gestaan, maar als man zijnde lees je die nooit en ga je eerst proberen). Maar dit geeft maar goed aan hoe vreemd ze daar doen.

Ik heb trouwens nooit gehad bij telfort (wel bij @home) dat ik onterecht een factuur kreeg. Na inloggen op de site kan je vrij eenvoudig een overzicht krijgen en dat even controleren met telebankieren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
thefxr schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:51:
[...]

Bij mij wordt het automatisch geincasseerd, gaat dit over belkosten?
Bij mij ook, maar blijkbaar is er eentje mis gegaan (moet het nog onderzoeken :X). Nee, gaat niet over belkosten, gaat over abonnement.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Nou, vorige week woensdagochtend maar eens via de website weer eens lopen klagen over mijn verhuizing die nog steeds niet opgeleverd is. Geen reactie uiteraard dus donderdagavond maar weer eens gebeld en nu gaan ze het eindelijk in onderzoek nemen. Niet dat ik daar veel van verwacht maar het was in ieder geval een iets actievere houding dan de dames die ik eerder had gesproken en mij alleen maar vertellen dat ik geduld moest hebben.

Maar ondertussen ben ik het goed zat. Abonnementskosten die gewoon doorlopen, verhuiskosten betalen, bellen naar de helpdesk. Het kost allemaal geld maar ik heb er nog niks voor terug gezien. Kan ik daar nog bezwaar tegen maken en bijvoorbeeld die verhuiskosten terugkrijgen oid?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou geweldig, nog steeds geen internet hier, als sinds de 27e ligt de complete DSL verbinding er hier uit (Barendrecht), enkele dagen daarvoor geklaagt over de snelheid (1,39 MB/s Tiscali naar 1 MB/s Telfort).

Ik krijg een gevoel dat ze zo over mij denken: ''Zo mannetje, dus 1 MB/s is al niet meer genoeg, wat als je helemaal niks hebt }) ''.

Ik ben niet bepaald blij met deze overname dat weet ik wel, ik neem aan dat van 1,39 naar 1 MB/s toch een geldige reden is om KOSTENLOOS op te zeggen?

Ik heb begrepen dat ik dan op het KPN netwerk zit, capped op 8 mbit, ik vind dit niet fair aangezien we sneller hadden!

Kan me nog herinneren van de Telfort site ''Wat veranderd er? Er veranderd helemaal niets, de snelheid blijft gelijk en u blijft evenveel betalen.''

Ook de telefoniedienst is een chaos dat lag er de laatste tijd alleen maar uit zowat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Bij mij hebben ze het dit weekend wel heel bont gemaakt. Begin van de maand is het bedrag afgeschreven maar 2 dagen later door de bank terug gehaald ivm met onvoldoende saldo.
Afgelopen vrijdag , twee weken later krijgen wij een mooi scherm dat we afgesloten zijn en het bedrag wat open staat (een maand) moeten betalen voor 10 september.......

Wij dus bellen en nu zeggen ze dat we niet hebben gereageerd op een herinnering per mail en post( allebei niets ontvangen). Maar dus telfort stuur na 10 dagen al een herinnering ( reken maar uit , 2 weken geleden en dan nog 5 dagen om te betalen is ongeveer 10 dagen).

Nu heeft Telfort het helemaal afgedaan voor mij!! Maar over een week lekker glasvezel hier een dan het contract van telfort uitzitten tot februari en dan ben ik weg! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekD
  • Laatst online: 27-08 19:22
Bergie schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:36:
[..]
Maar ondertussen ben ik het goed zat. Abonnementskosten die gewoon doorlopen, verhuiskosten betalen, bellen naar de helpdesk. Het kost allemaal geld maar ik heb er nog niks voor terug gezien. Kan ik daar nog bezwaar tegen maken en bijvoorbeeld die verhuiskosten terugkrijgen oid?
uit de alg voorwaarden op http://www.telfort.nl/voorwaarden/internet/
15.6 Als een van de partijen een verplichting uit de Overeenkomst of uit enige toepasselijk verklaarde voorwaarde niet nakomt, dan mag de wederpartij de nakoming van de daartegenover staande verplichting opschorten. Bij gedeeltelijke of niet-behoorlijke nakoming is opschorting slechts toegestaan voor zover de tekortkoming dat rechtvaardigt.
1. Aangetekend in gebreke stellen. Opschorting van betaling vermelden. Redelijke oplossingstermijn stellen.
2. Direct automatische incasso blokkeren bij de bank. (belletje is genoeg)
(Ja, ik ben ook een Telfort slachtoffer...)

Hoe meer je drinkt, hoe korter je leeft, hoe minder je drinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Dancis schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:21:
[...]

Bij mij hebben ze het dit weekend wel heel bont gemaakt. Begin van de maand is het bedrag afgeschreven maar 2 dagen later door de bank terug gehaald ivm met onvoldoende saldo.
Afgelopen vrijdag , twee weken later krijgen wij een mooi scherm dat we afgesloten zijn en het bedrag wat open staat (een maand) moeten betalen voor 10 september.......

Wij dus bellen en nu zeggen ze dat we niet hebben gereageerd op een herinnering per mail en post( allebei niets ontvangen). Maar dus telfort stuur na 10 dagen al een herinnering ( reken maar uit , 2 weken geleden en dan nog 5 dagen om te betalen is ongeveer 10 dagen).

Nu heeft Telfort het helemaal afgedaan voor mij!! Maar over een week lekker glasvezel hier een dan het contract van telfort uitzitten tot februari en dan ben ik weg! _/-\o_
:? ze sluiten je dus na 10 dagen te laat betalen al direct af? wat is dat voor maffia praktijken, normaal krijg je van bedrijven herinneringen,aanmaningen,incasso bureau |:(
Maar als het zo kan, kan het andersom ook, dus als je meer als 10 dagen geen internet hebt, kan je het contract gewoon opzeggen wegens wanprestatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:36:
[...]

ik heb bij het management gedeelte voip 20 kb gereseveerd en de rest niet aan gevinkt, dit heeft geen resultaat. Moet ik nog iets anders aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben van plan over te stappen naar internetplusbellen van Telfort. Kunnen jullie mij misschien informeren hoe het overstappen met de telefoon gaat, ivm met nummerbehoud. Ik heb gehoord dat je dan misschien een tijdje zonder telefoon kan zitten, weten jullie misschien hoe het met dat overzetten zit?

groeten Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:31:

Dat heb ik ook, dan stel ik in Newsleecher gewoon in dat hij wat langzamer moet downloaden, maar vreemd is het wel

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vreemd want bellen zou gewoon via QoS moeten gaan en automatisch meer prioriteit moeten geven aan bellen t.o.v downloaden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Gunner schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:33:
Vreemd want bellen zou gewoon via QoS moeten gaan en automatisch meer prioriteit moeten geven aan bellen t.o.v downloaden.
Qos is alleen upload kant en niet de download kant, dit betekent dat als jij belt, ze jou wel goed horen, alleen jij hoort hun niet goed, hakkelen,woorden vallen weg, enzo.
Dit doet zich dus voor als je met usenet je volledige download dichttrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist keurig aangesloten en geniet nu van onze Telfort verbinding. Allen op de telefoon moeten we nog 4 dagen wachten. Maar overstap ging prima. Ze zeiden dat hij vandaag aangesloten zou worden en vanmiddag lag ineens XS4ALL eruit. Telfort modem aangesloten en alles deed het meteen :)

Maar nu vroeg ik me af of een download snelheid van 1000kbs bij nieuwsgroepen wel zo mooi is. Ik zit namelijk 400 meter van de centrale en bij het isra punt is alles netjes aangesloten. Ik zit alleen op Draadloos Netwerk. Deze is gewoon 54mbit en ontvangst is zeer goed.
In de modem geeft hij deze rate aan: 19799 kbps / 1031 kbps.

Nu vraag ik me dus eigenlijk af of het draadloos netwerk er nu voor zorgt dat de download snelheid best wel laag is (ik download nu 500kbs sneller dan met xs4all. Had toch wat meer verwacht).
Welke snelheden halen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:47:
Zojuist keurig aangesloten en geniet nu van onze Telfort verbinding. Allen op de telefoon moeten we nog 4 dagen wachten. Maar overstap ging prima. Ze zeiden dat hij vandaag aangesloten zou worden en vanmiddag lag ineens XS4ALL eruit. Telfort modem aangesloten en alles deed het meteen :)

Maar nu vroeg ik me af of een download snelheid van 1000kbs bij nieuwsgroepen wel zo mooi is. Ik zit namelijk 400 meter van de centrale en bij het isra punt is alles netjes aangesloten. Ik zit alleen op Draadloos Netwerk. Deze is gewoon 54mbit en ontvangst is zeer goed.
In de modem geeft hij deze rate aan: 19799 kbps / 1031 kbps.

Nu vraag ik me dus eigenlijk af of het draadloos netwerk er nu voor zorgt dat de download snelheid best wel laag is (ik download nu 500kbs sneller dan met xs4all. Had toch wat meer verwacht).
Je kan toch zelf wel uitrekenen dat je draadloos maar 8Mbit haalt? Je verliest dus 9 á 10 Mbit (exclusief overhead) door wireless.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Ben vlekkeloos(3x kloppen) overgestapt van Orange/Online naar Telfort! Was minder dan 1 uur offline, misschien nog veel minder zelfs, was eff weg. Modem traint stabiel 16Mbit/1Mbit wat voorheen schommelde bij Orange tussen 10-14Mbit down en 600-1000Kb up. Geen DodeBox meer voor mij :D Jippie!!!

[ Voor 6% gewijzigd door K.P.A.X. op 01-09-2008 18:59 ]

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:45
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:47:
Misschien moet je even TCPOptimiser draaien, deed bij mij wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Update:
Yeesss, vandaag 1 september zoals in de brief met inloggegevens stond, ben ik aangesloten op Telfort :)

Vanmorgen nog gewoon via kpn IPB en na de middag geen signaal meer dus meteen de Telfort modem aangesloten en naar de inlogpagina gegaan.
Binnen tien minuten werkte alles weer maar nu via Telfort IPB. :)
Alleen moet ik nog drie tot vier dagen wachten voordat ik kan bellen.

Telfort heeft mij absoluut nog niet teleurgesteld.
Alles bij elkaar heeft het vanaf de aanvraag via 'voordeelbundel.nl' inclusief tien dagen afkoel/bedenk-periode tot vandaag maar 20 dagen geduurd _/-\o_

Nu heb ik nog een vraag:
Ik lees hier in diverse postings dat je de 'intrainsnelheid' gegevens en nog meer kan uitlezen van het modem.
Hoe kom ik bij die gegevens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Net vreemde downtime gehad, ben allang overgezet op Telfort.

Kon niet verbinden met websites, router gaf aan dat er een internetverbinding was, maar het ip-adres was iets met 1.253.nogwat, en als ik probeerde te pingen naar websites gingn die pings automatisch naar 1.254.254.253, heel vreemd...

Telefoon deed het ook niet...

Meer mensen last van gehad?

Ik kreeg na een tijdje ook een pagina voorgeschoteld met "Activeer nu uw internetverbinding", heel vreemd, ik heb het maar gedaan en de router een soft reset gegeven en alles deed het weer, behalve dat mijn ip-adres nu met 195 begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 07:37
Als ik naar m'n huistel. bel, dan gaat ie wel over, maar de huistel zelf niet.
Na een minuut gaat ie opeens over, terwijl ik allang had opgehangen 8)7

En andersom gebeurd het ook, als ik met huistelefoon bel naar m'n mobiel...

Iemand ook hetzelfde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jacky00 schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:16:
Als ik naar m'n huistel. bel, dan gaat ie wel over, maar de huistel zelf niet.
Na een minuut gaat ie opeens over, terwijl ik allang had opgehangen 8)7

En andersom gebeurd het ook, als ik met huistelefoon bel naar m'n mobiel...

Iemand ook hetzelfde probleem ?
Hier ook problemen (Utrecht). Zelfde symptomen.. al sinds 20.30. We hebben dit eerder gehad bij een telefonie storing. Rare effecten.. je zou verwachten dat de telefoon er gewoon uit moet liggen. Dat is fijner dan dit.. dit is verwarrend, en vervelend voor mensen die je proberen te bereiken. :(

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Bij mij werkt telefonie niet echt lekker. Ik heb al 1,5 jaar Speedlinq en darana Telfort, nooit bellen gebruikt.
Toen gaan gebruiken, maar vaak gebeurde het dus dat als je opnam de andere kant je niet hoorde.
Na bellen met de helpdesk, na 20 menu's gehad te hebben, toen doorverbonden met de Speedtouch helpdesk (van Telfort/Speedlinq), na 20 minuten, vervolgen 10 minuten vragen moeten beantwoorden, moet ik het bestandje beterbellen.exe downloaden, en sindsdien heeft dat probleem zich niet meer voor gedaan zo ver ik weet (ik gebruik die telefoon nooit, mijn vriendin dus wel).

Nu zegt ze dat de telefoon niet over gaat als ze een nummer intoetst.
Ik heb wat uitgeprobeerd, en hij gaat volgens mij toch uiteindelijk wel over, echter na 20 seconden pas (het display geeft dan 25 seconden aan, maar als ik ga tellen na dat ik "bellen" ingetoetst heb, is het 5 seconden, na de modem een keer aan en uit gezet te hebben).

Zijn er nog wat tweakmogelijkheiden wat betreft dat telefonie aan een Speedtouch 780wl modem.?

/edit
Dit is blijkbaar sinds vandaag, heb haar er nog niet eerder over gehoord (en ze belt nogal met het thuisfront), dus misschien heeft het met die storing van hierboven te maken.

Nog een vraagje, wat zou ik nou moeten betalen voor dat bellen?
Toen ik twee weken geleden keek, was het 5 cent startkosten, en vervolgens gratis (het gesprek). Nu is dat ineens 0,0 cent, gratis dus (naar vaste nummers).
Ik betaal de rekening aan Telfort, maar het was Speedlinq, ik betaal € 32,95, maar Telfort staat het voor € 29,95, beetje vreemd allemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door eX0duS op 01-09-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
thefxr schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:03:
[...]

:? ze sluiten je dus na 10 dagen te laat betalen al direct af? wat is dat voor maffia praktijken, normaal krijg je van bedrijven herinneringen,aanmaningen,incasso bureau |:(
Maar als het zo kan, kan het andersom ook, dus als je meer als 10 dagen geen internet hebt, kan je het contract gewoon opzeggen wegens wanprestatie :+
Ja maar ik denk nu dat ze het helemaal bont gaan maken....... het openstaande bedrag moest voor 10 september overgemaakt worden anders zou de aansluiting definitief worden afgesloten, dat is vrijdag meteen gedaan. Maar ik wil net op mijn webmail kijken en ik kom er niet meer in :(
Dus ik hoop voor ze dat het een storing is en niet dat ze me definitief hebben afgesloten anders hebben ze toch echt een probleem en zien ze geen cent meer van me >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Dancis schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 08:21:
[...]

Ja maar ik denk nu dat ze het helemaal bont gaan maken....... het openstaande bedrag moest voor 10 september overgemaakt worden anders zou de aansluiting definitief worden afgesloten, dat is vrijdag meteen gedaan. Maar ik wil net op mijn webmail kijken en ik kom er niet meer in :(
Dus ik hoop voor ze dat het een storing is en niet dat ze me definitief hebben afgesloten anders hebben ze toch echt een probleem en zien ze geen cent meer van me >:)
1x niet betalen is echt geen reden toch afsluiting, althans volgens de wet. De consument moet echt verschillende termijnen hebben gehad om te betalen, als er daarna nog niet wordt betaald,mag je pas als bedrijf aannemen,dat iemand een wanbetaler is. En dat er opzet in het spel is, hier is het duidelijk een geval van overmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Slasher schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:33:
[...]

Dat heb ik ook, dan stel ik in Newsleecher gewoon in dat hij wat langzamer moet downloaden, maar vreemd is het wel
Ik was ook onlangs aan het downloaden toen de telefoon ging, na een minuutje begon het gesprek onverstaanbaar te worden en zodra ik de download stopte was het weer goed.

Ik denk vooral dat het komt doordat je het modem te zwaar belast, 100% cpu gebruik waardoor het in de fout gaat. Matig modem dus die Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

catt4u schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:03:
Ik lees hier in diverse postings dat je de 'intrainsnelheid' gegevens en nog meer kan uitlezen van het modem.
Hoe kom ik bij die gegevens :?
Gewoon inloggen op je modem? Het staat op de hoofdpagina zelfs? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
thefxr schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 08:56:
[...]

1x niet betalen is echt geen reden toch afsluiting, althans volgens de wet. De consument moet echt verschillende termijnen hebben gehad om te betalen, als er daarna nog niet wordt betaald,mag je pas als bedrijf aannemen,dat iemand een wanbetaler is. En dat er opzet in het spel is, hier is het duidelijk een geval van overmacht.
Bij telfort dus wel , maar ik heb ze gebeld en ze hebben het geld al op 29 augustus ontvangen en het kon wel 5 werkdagen duren voor ik weer aangesloten was...... maar ik was dus niet definitief afgesloten.
Maar ik kan nog steeds niet op mijn webmail :? dus misschien toch een storing. Ik wacht het wel heel even af , zit nu nog op mijn werk dus kan thuis niet kijken. En anders toch maar eens doen wat je zegt telfort in gebreke stellen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Het moet toch mogelijk zijn om standaard een bepaalde ruimte van de lijn te reserveren voor bellen waardoor het niet kan voorkomen dat je niet kunt bellen door het downloaden via internet ofwel de slechts 3/4 Mbps download.

Ook al zitten ze zo'n 2.3 KM vanaf de wijkkast (Dennis van Tiscali forum is ernaar aan het kijken waardoor dit zo laag ligt) dit zou toch minimaal 6 moeten zijn.

Bij mijn ouders werkte daardoor de telefoon amper. Inmiddels heeft Dennis na de verhouding tel/internet anders te hebben ingesteld en zou nu telefoon meer ruimte hebben gegeven op de lijn. Hoeveel ruimte heeft telefoon eigenlijk minimaal nodig om te functioneren? Internet kan/mag wat ons betreft fluctueren maar is minder erg zolang beide diensten maar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even namens mijn buurman:

Sinds 5 maanden heeft hij Telfort internet + telefonie. Van deze 5 maanden heeft het 4 maanden niet gewerkt. Momenteel is er alweer storing.

Net met helpdesk gebeld en daar is ook een storing, ze kunnen zijn snelheid niet uitlezen (had verzocht om deze omlaag te zetten zodat het stabieler zou worden). Ze gaan nu nog een keer een verzoek doen om de snelheid aan te passen en doen er een log bij dat mijn modem om de x seconden een nieuw ip nummer vraagt (al dagenlang).

Mijn buurman is het goed zat. Hij belt elke week en heeft geen werkende verbinding. Wel moet hij elke maand betalen.

Nu heb ik de helpdesk voor hem gebeld en ze gaan er nog 1 keer naar kijken. Ik vroeg vervolgens wat ze doen als dit niet gaat werken en of het contract dan ontbonden wordt, maar dat is niet mogelijk? Mijn buurman moet gewoon voor 1 jaar betalen en het maakt voor Telfort niet uit of het werkt, betalen zal je. Een niet werkende verbinding vind men geen reden voor ontbinding van het contract werd mij verteld en ik moest maar klagen bij de administratie?

Dat kan toch niet? Mijn buurman wil nu aangifte gaan doen bij de politie, maar dat kan volgens mij ook al niet. Hoe moet hij dit gaan spelen. Alles terugsturen (modem e.d.) met brief erbij en het via de deurwaarder / rechtbank afhandelen? Of toch de lange weg van in gebreke stellen bewandelen (voel ik minder voor, ik denk ook niet dat mijn buurman dat gaat doen, die stapt vandaag of morgen over naar ziggo en ziet wel wat er gaat komen)...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:46:

Sinds 5 maanden heeft hij Telfort internet + telefonie. Van deze 5 maanden heeft het 4 maanden niet gewerkt. Momenteel is er alweer storing.

Net met helpdesk gebeld en daar is ook een storing, ze kunnen zijn snelheid niet uitlezen (had verzocht om deze omlaag te zetten zodat het stabieler zou worden). Ze gaan nu nog een keer een verzoek doen om de snelheid aan te passen en doen er een log bij dat mijn modem om de x seconden een nieuw ip nummer vraagt (al dagenlang).

Mijn buurman is het goed zat. Hij belt elke week en heeft geen werkende verbinding. Wel moet hij elke maand betalen.

Nu heb ik de helpdesk voor hem gebeld en ze gaan er nog 1 keer naar kijken. Ik vroeg vervolgens wat ze doen als dit niet gaat werken en of het contract dan ontbonden wordt, maar dat is niet mogelijk? Mijn buurman moet gewoon voor 1 jaar betalen en het maakt voor Telfort niet uit of het werkt, betalen zal je. Een niet werkende verbinding vind men geen reden voor ontbinding van het contract werd mij verteld en ik moest maar klagen bij de administratie?

Dat kan toch niet? Mijn buurman wil nu aangifte gaan doen bij de politie, maar dat kan volgens mij ook al niet. Hoe moet hij dit gaan spelen. Alles terugsturen (modem e.d.) met brief erbij en het via de deurwaarder / rechtbank afhandelen? Of toch de lange weg van in gebreke stellen bewandelen (voel ik minder voor, ik denk ook niet dat mijn buurman dat gaat doen, die stapt vandaag of morgen over naar ziggo en ziet wel wat er gaat komen)...
In gebreke stellen dus. Zoals mij hier ook verteld werd: LoekD in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11"

Je moet niet vergeten dat de overeenkomst twee kanten op werkt. Jij bent als klant verplicht te betalen maar Telfort is ook zeker verplicht om jou de dienst te leveren waarvoor je betaald.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:35:
In gebreke stellen dus. Zoals mij hier ook verteld werd: LoekD in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11"

Je moet niet vergeten dat de overeenkomst twee kanten op werkt. Jij bent als klant verplicht te betalen maar Telfort is ook zeker verplicht om jou de dienst te leveren waarvoor je betaald.
Mijn buurman stuurt de volgende brief (gelijk met de modem, hij stelt ze dusdanig in gebreke dat hij het contract per direct ontbind). Geen idee of dit kan, maar ik heb even met hem gesproken en ze gaan het zo doen.

Geachter heer/mevrouw,

Tot mijn spijt heb ik moeten concluderen dat u ondanks diverse contacten met uw telefonische technische helpdesk op ons adres geen werkende stabiele internetverbinding kunt leveren. In de 5 maanden dat wij nu klant zijn bij u (zowel voor internet als telefonie) hebben wij 4 maanden geen verbinding gehad.

Uw helpdesk heeft dit probleem onderkend. De snelheid is verlaagd, KPN heeft diverse keren opdracht gekregen van u om het probleem te onderzoeken en steevast meldt u mij dat het probleem verholpen is. Echter, dit is niet het geval. Vaak werkt het 1 dag en dan weer wekenlang niet.

Vandaag heb ik weer meer dan 30 minuten met uw helpdesk aan de lijn gezeten en weer wordt mij gemeld dat er logbestanden naar KPN verzonden gaan worden en dat ik weer 10 dagen geduld moet hebben. Uw helpdesk moet binnen 10 werkdagen het probleem oplossen. Dit gebeurd echter niet. Uw helpdesk maakt bij elke reactie van mijn kant een nieuwe melding aan en dan gaan de 10 dagen weer opnieuw in. Enig begrip dat ik 4 maanden al klachten heb is er niet.

Conform de algemene voorwaarden stel ik u bij deze in gebreke. Ik doe dit op basis van het volgende artikel: 15.6 Als een van de partijen een verplichting uit de Overeenkomst of uit enige toepasselijk verklaarde voorwaarde niet nakomt, dan mag de wederpartij de nakoming van de daartegenover staande verplichting opschorten. Bij gedeeltelijke of niet-behoorlijke nakoming is opschorting slechts toegestaan voor zover de tekortkoming dat rechtvaardigt.

Wegens het maandenlang niet kunnen leveren van een werkende stabiele verbinding ontbind ik bij deze het contract met u. Voorts eis ik van u een financiële tegemoetkoming voor de maand augustus en september vanwege het niet leveren van een verbinding (deze maanden heeft het niet 1 dag gewerkt). U ontvangt bij deze brief de modem met alle kabels retour.

Graag ontvang ik vóór 1 oktober 2008 van u een schriftelijke reactie op bovenstaande. Bij uitblijven van een schriftelijke reactie betekent dit dat zich kunt vinden in bovenstaande.

Met vriendelijke groeten

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na de reactie van Telfort betreffende mijn buurman besloten ook bij Telfort weg te gaan zodra mijn contract het toelaat. Ik wil dus opzeggen per 1 januari 2009. Bel ik met de helpdesk, krijg ik bandje dat het te druk is en de verbinding wordt verbroken? Is dit nieuw? Voorheen kon je toch in de wacht blijven staan?

Daarnaast las ik hier dat telfort alleen al 983.000 klanten heeft die bellen via internet. Maar gaat het bij deze mensen dan allemaal goed ofzo? Ik snap niet waarom mijn buurman en ik zo veel problemen hebben? Iedereen die daarnaast telfort heeft in mijn omgeving klaagt over het bellen (meeste hebben nog wel stabiel internet).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn we ook afgesloten geweest naar een paar dagen te laat zijn geweest met betalen. Echt belachelijk, vervolgens 2 weken afgesloten geweest. Alles is netjes betaalt en de verbinding werkt weer, alleen nu valt er een incasso brief hier in de bus? Mooi zooitje daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:49:
Hier zijn we ook afgesloten geweest naar een paar dagen te laat zijn geweest met betalen. Echt belachelijk, vervolgens 2 weken afgesloten geweest. Alles is netjes betaalt en de verbinding werkt weer, alleen nu valt er een incasso brief hier in de bus? Mooi zooitje daar.
Ja maar ik heb ze nu ook in gebreke gesteld en volgens mij mogen ze niet zo snel afsluiten. Maar het wordt mooier met de uren............ kunnen inmiddels geen mail versturen naar ons email adres. Alles komt gewoon terug met de melding: 550 Mailbox unavailable. Maar ik geef ze tot morgen nog de tijd. Is het morgen niet aangesloten dan ga ik stappen ondernemen.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:41:
[...]

Mijn buurman stuurt de volgende brief (gelijk met de modem, hij stelt ze dusdanig in gebreke dat hij het contract per direct ontbind). Geen idee of dit kan, maar ik heb even met hem gesproken en ze gaan het zo doen.
Altijd pas het modem retour zenden als je een bevestiging van ontbinding van het contract hebt gekregen. Geen enkel bedrijf zal je pakket retour accepteren en gezien de grootte van dergelijke bedrijven krijg je dan alsnog een rekening voor een modem.
Vaak krijg je bij ontbinding van het contract een retour-adres met bijbehorend retournummer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:32:
Altijd pas het modem retour zenden als je een bevestiging van ontbinding van het contract hebt gekregen. Geen enkel bedrijf zal je pakket retour accepteren en gezien de grootte van dergelijke bedrijven krijg je dan alsnog een rekening voor een modem.
Vaak krijg je bij ontbinding van het contract een retour-adres met bijbehorend retournummer.
Dat begrijp ik, alleen mijn buurman is het zat en die heeft geen geduld en zal hem terugsturen of naar een telfort winkel gaan en hem bij de eerste de beste medewerker die zegt dat hij niks gaat oplossen ermee slaan ofzo (zo heeft hij het een keer bij vodavone gedaan en gelukkig was die telefoon kleiner dan de modem...).

Ik kan er ook niet meer van maken, zal uitleggen wat er kan gebeuren, maar daar zal hij maling aan hebben. Hij heeft in het verleden 2 ongevallen gehad (verkeer) en is 2 keer hersendood geweest en sindsdien is hij niet meer zo makkelijk als ze hem van het kastje naar de muur sturen zeg maar. Maarja, ik kan hem ook niet dwingen het anders te doen... En aangezien hij 2 meter lang is en erg breed en lid is van de hells angels pikt ook iedereen het van hem... behalve een rechter denk ik, maar wellicht komt hij hier onderuit omdat hij bij een neuropsychiater heeft gelopen en een adovcatenkantoor ook voor hem de rekeningen betaald (verder is het trouwens een prima vent hoor, beste buurman die ik kan wensen, maar je moet hem niet met dit soort dingen boos maken).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:46:

..
Kan het niet zijn dat de modem gewoon kapot is, want 4 maanden niet werken, heb ik nog niet eerder hier gelezen, ik neem aan dat de interne bekabeling al gecontroleerd is.
Verder kan je zeker wel van dat contract af, wegens wanprestatie, men levert totaal niet de dienst die is afgesproken in het contract!
Ziggo is ook niet hallelujah, daar moet je de eerste keer 3 maanden vooruit betalen en de betaalde helpdesk is daar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:45:
Ik heb na de reactie van Telfort betreffende mijn buurman besloten ook bij Telfort weg te gaan zodra mijn contract het toelaat. Ik wil dus opzeggen per 1 januari 2009. Bel ik met de helpdesk, krijg ik bandje dat het te druk is en de verbinding wordt verbroken? Is dit nieuw? Voorheen kon je toch in de wacht blijven staan?

Daarnaast las ik hier dat telfort alleen al 983.000 klanten heeft die bellen via internet. Maar gaat het bij deze mensen dan allemaal goed ofzo? Ik snap niet waarom mijn buurman en ik zo veel problemen hebben? Iedereen die daarnaast telfort heeft in mijn omgeving klaagt over het bellen (meeste hebben nog wel stabiel internet).
Is KPN ooit wel fysiek langs geweest, om bij jullie in de woning te testen? of zijn ze nooit verder gekomen dan de centrale zelf?
Ja maar ik heb ze nu ook in gebreke gesteld en volgens mij mogen ze niet zo snel afsluiten. Maar het wordt mooier met de uren............ kunnen inmiddels geen mail versturen naar ons email adres. Alles komt gewoon terug met de melding: 550 Mailbox unavailable. Maar ik geef ze tot morgen nog de tijd. Is het morgen niet aangesloten dan ga ik stappen ondernemen.
:(
Die mailserver van hun is slecht, die heeft gewoon te vaak storing, zelf gebruik ik gmail en een eigen domein voor mijn mails, nooit meer last van als je overstapt naar een andere internetaanbieder.

[ Voor 22% gewijzigd door thefxr op 02-09-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:19:
Nu we het toch over wachtwoorden hebben...wat ik ook erg slecht vind is dat als je je wachtwoord niet meer weet, zij het gewoon op kunnen noemen. Het is dus blijkbaar mogelijk als helpdesk om van iedereen het wachtwoord op te vragen.

Dit vind ik dus best wel klote, aangezien ik mijn wachtwoord voor meerdere toepassingen gebruik.

Dat de helpdesk het kan resetten, okee, maar dat ze het kunnen lezen ....
Ik heb dit probleem ook gehad. In het begin diverse malen contact gehad met de Helpdesk van Telfort, bekende verhalen van resetten, opnieuw instellen etc. Uiteindelijk kwamen we op het wachtwoord, de Helpdeskmedewerker zegt nog "heeft u als wachtwoord xxxxxxxx ?" ...... 8)7

Ik moest even slikken en vroeg m meteen waarom ze in godsnaam onze wachtwoorden letterlijk van hun scherm kunnen lezen....dat vind ik schandalig slecht....is dit wel toegestaan? Blijft toch raar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik heb een probleem waar ik echt niet meer uit kom.
Ik heb via mijn telfort een extra email adres aangemaakt.

Dit email adres is via webmail in een keer te bereiken zonder gezeur over verkeerde wachtwoorden e.d.
Nu wil ik dit adres koppelen in Thunderbird, maar daar krijg ik standaard de foutmelding dat het wachtwoord niet juist is.
Nu is het dat: pop3.telfort.nl verbinding maakt maar krijg via m'n virusscanner (AVG 8.0) te zien dat hij verbinding maakt met pop-cp.tiscali.nl ipv van pop3.telfort.nl. erg vreemd.

Mijn email adres van ik geleverd kreeg bij telfort heb ik geen problemen me, en kan daar van ontvangen en versturen. en krijg daar ook niet de melding van dat hij verbinding maakt met tiscali

Verder ben ik zeer te spreken over de lijn en de kwaliteit van de telefonie. Ik zat hiervoor bij tweak maar dat was doffe elende.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu een andere poort van het modem en nu heb ik opeens de volgende waardes:

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 24 db

noise margin downstream: 0 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 42 db

Ik vraag mij af of 0db vaker voorkomt en wat dit betekend. Kan iemand mij dit uitleggen?
Bedankt vast.

Verder heb ik mijn download proggie SABnzbd nu wat getuned door de download bandbreedte met factor 0.03 te verminderen, nu is de telefonie wel in orde. De prioriteitsetting in het zyxel modem heeft voor de rest geen enkele invloed op de telefoniekwaliteit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:44
Ik heb op dit moment ook problemen met pop3.telfort.nl. Het hoofd email account kan geen mail ophalen, maar nog wel verzenden. Via webmail kan ik wel gewoon bij m'n mail.

Een andere mailbox die ik ooit heb aangemaakt werkt wel gewoon perfect, heb maar ff een mailtje naar de klantenservice van telfort gestuurd. Ben benieuwd eerst keer dat ik gebruik maak van hun klantenservice :P

Edit: Is vanzelf opgelost :)

[ Voor 4% gewijzigd door Prolution op 02-09-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:05:

Dit email adres is via webmail in een keer te bereiken zonder gezeur over verkeerde wachtwoorden e.d.
Nu wil ik dit adres koppelen in Thunderbird, maar daar krijg ik standaard de foutmelding dat het wachtwoord niet juist is.
Nu is het dat: pop3.telfort.nl verbinding maakt maar krijg via m'n virusscanner (AVG 8.0) te zien dat hij verbinding maakt met pop-cp.tiscali.nl ipv van pop3.telfort.nl. erg vreemd.

Mijn email adres van ik geleverd kreeg bij telfort heb ik geen problemen me, en kan daar van ontvangen en versturen. en krijg daar ook niet de melding van dat hij verbinding maakt met tiscali

Verder ben ik zeer te spreken over de lijn en de kwaliteit van de telefonie. Ik zat hiervoor bij tweak maar dat was doffe elende.
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:05:

heb zelf problemen gehad met het aantal tekens van het wachtwoord (max= 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:58:
Is KPN ooit wel fysiek langs geweest, om bij jullie in de woning te testen? of zijn ze nooit verder gekomen dan de centrale zelf?
kpn is 1 keer geweest, maar is toen alleen in een kastje bij de muur geweest. Maar het lijkt me ook sterk dat het hier in huis niet klopt. Ik heb namelijk ongeveer 3 a 4 jaar xs4all gehad (ook 20mbit een tijdje) en dat werkte altijd goed. Problemen zijn begonnen toen mijn buurman ook Telfort nam...

Nadeel van dit alles is dat ik bang ben om de modem uit te doen en dan weer die problemen te krijgen, het werkt nu, maar oh wee als de stroom eraf gaat...

En ziggo is inderdaad niet alles, maar slechter dan dit kan toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Ik heb sinds een half uur compleet geen verbinding meer. Heeft dik een jaar gewerkt zonder problemen. Een reboot van het modem mocht niet baten..

Als ik inlog op mn speedtouch, zie ik het volgende...
Verbindingsinformatie

Koppelingsstatus: DHCP-server wordt gecontacteerd...
Wat kan dit zijn? Volgens mij heb ik nog geen Telfort Logingegevens gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 10:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Reneger schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:18:
Ik heb sinds een half uur compleet geen verbinding meer. Heeft dik een jaar gewerkt zonder problemen. Een reboot van het modem mocht niet baten..

Als ik inlog op mn speedtouch, zie ik het volgende...

[...]

Wat kan dit zijn? Volgens mij heb ik nog geen Telfort Logingegevens gekregen...
Same here!

Lijkt erop dat ze ergens weer een storing hebben want ineens is de helpdesk ook overbezet (we adviseren u op een andere dag terug te bellen). Dikke vinger voor ze; ik bel mobiel dus ik wacht wel eventjes tot het probleem zich verhelpt.

Zit trouwens in Z'meer...

*edit*
Hoera voor T-Mobile; gisteren mijn internet geupgrade op mijn GSM dus die hangt nu fijn aan mijn laptop mijn internet te voorzien... :+

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 02-09-2008 20:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Haarlem hier.

Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik dit meemaak. Godzijdank heb ik een lieve buurtgenoot met een onbeveiligd netwerkje...

Zowel de Telflut als de Speedlink site melden geen storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Laatst online: 06-12-2024
Naja, 30+ minuten de lijn open gehad met Telfort helpdesk. Is een storing op meerdere plaatsen wist ie me te vertellen. Kon verder niets voor mij betekenen...

Wordt er nu toch wel een beetje driftig van. Heb heel wat minuten aan die helpdesk heb gespendeerd, zonder dat het iets op heeft geleverd.

Nog steeds een ontzettend instabiele verbinding van 2 seconden internet, dan weer een minuut niets...

* MaKK0 is een beetje wanhopig.

lokatie: Den Haag, 2582
gepost in die 2 seconden dat ik internet heb.

[ Voor 7% gewijzigd door MaKK0 op 02-09-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (Vlaardingen) zelfde issue, verbinding viel tegen 20.00 uur weg, en na een modem reboot (Zyxel) een rood inet lampje en geen telefoon. Lijkt er dus op dat ze inderdaad een groot probleem hebben. Hopen dat het snel wordt opgelost, zit nu ook even de buren te 'gebruiken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manatwork
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-08 21:05
Internet werkt bij mij wel, heb ik eigenlijk helemaal geen klachten over. Maar er is wel iets raars aan de hand met de telefonie. We kunnen gewoon bellen, en anderen kunnen ons ook bellen. So far so good. Alleen het vreemde is dat wij vanaf sommige nummers niet bereikbaar zijn. Toevallig kwamen wij erachter dat iemand ons ruim een week lang heeft geprobeerd te bereiken maar de verbinding werd iedere keer verbroken. Dus hij KPN bellen (het is een 'gewoon' vast telefoonnummer) maar die konden uiteraard niets doen ("Sorry meneer maar dat is een Telfort nummer, daar hebben wij niets mee te maken."). Omgekeerd kunnen wij hem wel bellen. En zo zijn er misschien wel meer mensen voor wij wij niet bereikbaar zijn.
Aan de modeminstellingen is niets bijzonders te zien: alles volgens het boekje.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Ik kan natuurlijk voor veel geld de helpdesk bellen maar als ik dit topic doorlees krijg ik niet de indruk dat ik daar veel mee opschiet. Ik heb wel een mailtje gestuurd maar tot nu toe geen reactie gehad.
Beetje vage club, dat Telfort. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaKK0 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:37:
Wordt er nu toch wel een beetje driftig van. Heb heel wat minuten aan die helpdesk heb gespendeerd, zonder dat het iets op heeft geleverd.
Ik heb net 17 minuten aan de lijn gehangen en kreeg een 2e lijns medewerker. Hij wilde eerst mijn postcode niet noteren en vroeg waarom ik bel. Nou meneer, omdat ik al 4 maanden geen internetverbinding heb (belde weer voor mijn geliefde buurman). Tja, storing verhaal en hij mocht niks doen voor mij. Maar ik zei: ik bel alleen om te vertellen dat ik nog niet gedowngrade ben, ik had vanmiddag afgesproken dat ik zou terugbellen. Toen wilde hij mijn gegevens erbij pakken en zei dat ik geluk had omdat hij normaal de telefoon niet deed en net de rechten had om dit goed te krijgen en hij gaat het morgen persoonlijk voor mij oplossen.

Hopelijk werkt het morgenmiddag weer bij de buurman, ben ik van dat gezeur van hem af.

Maar wat mij heel erg stoort: als er een landelijke storing is, spreek dit dan in op een bandje dat je eerst laat horen en laat mensen niet 17 minuten of langer in de wacht staan, dat is geld verdienen over de rug van je klanten :(

En ten tweede, een helpdesk opdracht geven dat ze niks mogen noteren omdat ze veel mensen te woord moeten staan en vertellen dat er een landelijke storing is is ook schandalig. Mensen betalen wel 5 tot 6 euro minimaal om je aan de lijn te krijgen, die worden echt link als je dan niks wilt noteren.

Maar ik had gelukkig een goede 2e lijnsvent aan de lijn, hopelijk is hij het morgen niet vergeten... is die storing toch ergens goed voor 8)

ohja, harlingen geen problemen met internet (friesland dus)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 21:07 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.