Waar haal je die 1/30e vandaan? Uit je duim? XS4All geeft een 99.9% uptime garantie (1 uur per maand downtime), als er meer downtime is heb je recht op schadevergoeding. En die is meer dan 1/30e van je maandkosten, waar je sowieso recht op hebt al sluiten ze alle aansprakelijkheid voor schade uit. Daarom moet je ook voor die garantie betalenHelsie schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:41:
[...]
Wat voor vergoeding krijg je en hoeveel zin heeft dat?
1 dag down = 1/30 van je maandabo.
Nou, als je abo tussen de 109 en 289 per maand kost (XS4ALL Business DSL) en je ligt er 1 volle dag uit, dan krijg je 1/30 van je maandkosten terug. Wedden dat je schade dan groter is dan dat bedrag?
Het feit dat een provider minder downtime kent, lijkt me belangrijker dan de schadevergoeding bij downtime.

Ik heb met KPN / Planet laatst ook een dikke week geen internet gehad omdat er (volgens mij) een DSLAM gefried was en ze weigerden iemand naar de centrale te sturen vóór een monteur had gekeken of alles bij mij wel goed zat... Monteur zou tussen 8 en 10 komen; om twaalf uur gebeld waar hij bleef; om twee uur stond 'ie eindelijk voor de deur. Bij mijn oom heeft KPN er 5 maanden over gedaan om de aansluiting te realiseren (!!), maar ondertussen hielden ze wel de lijn bezet zodat ik niet bij een andere provider een aanvraag in kon dienen. Dit soort dingen kun je met elke provider hebben.clem schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:09:
[...]
Mij hoor je ook niet klagen over de weken dat ik wel een ADSL signaal hadIk wens je alvast veel sterkte.
[ Voor 41% gewijzigd door Cocytus op 28-08-2008 09:37 ]