Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 97.375 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 17:43

o_f_course

Och...

Krypt schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:58:
Mijn vraagje nog maar een keer stellen.

Ik heb ook een telfort abonnement afgesloten, en deze zal 1 of 2 september actief moeten worden.
Nu is het zo dat ik het modem al aangesloten heb op mijn 2e aderpaar waar telfort op aangesloten zou moeten worden. Nu zijn de technische werkzaamheden al afgerond, maar de technische oplevering nog niet. Klopt het dan dat de ik dan nog geen linesync heb?

Maak me nl. een beetje zorgen dat ze de aanvraag niet op de 2e aderpaar hebben gedaan.
Ligt eraan hoe je je aanvraag gedaan hebt: als je gezegd hebt dat je geen abo hebt lopen, en je hebt er wel een, dan nemen ze de andere paar. Als je gezegd hebt dat ze een abo moeten opzeggen, dan doen ze dat op de zelfde aderpaar als voorheen. Lijkt mij uit je verhaal dat het om een nieuw huis gaat oid?

Ik zou gewoon afwachten en eventueel het andere paar aansluiten. Zoveel werk lijkt mij dat ook weer niet te zijn, toch?

Ze hebben toch nog niets opgeleverd aan je? ik zou me alleen dan maar zorgen maken over je eigen kant: Hoe heb ik de aanvraag gedaan. De rest is hun zorg.

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik heb een KPN abo met daarop Orange ADSL. Ik heb bij 't aanmelden aangegeven dat ik geen ADSL en geen telefoonabonnement heb. Dat zou betekenen dat ie dus op het 2e paar aangesloten zou moeten worden.

Tis geen nieuw huis; ik wil geen verlies van internet connectiviteit en ik wil uiteindelijk mijn KPN abo stopzetten.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Krypt schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:52:
Ik heb een KPN abo met daarop Orange ADSL. Ik heb bij 't aanmelden aangegeven dat ik geen ADSL en geen telefoonabonnement heb. Dat zou betekenen dat ie dus op het 2e paar aangesloten zou moeten worden.

Tis geen nieuw huis; ik wil geen verlies van internet connectiviteit en ik wil uiteindelijk mijn KPN abo stopzetten.
Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course

o_f_course

Och...

2e aderpaar lijkt mij idd dan logisch.

Maar of je nu al signaal moet verwachten: daar zou ik maar mee wachten tot 1/2 september, of tot de brief binnen is.
Ik denk dat gebrek aan signaal op paar no2 op dit moment je tot de conclusie mag brengen dat ze het verkeerd hebben aangesloten.

Dat is het verschil tussen type 1 en type 2 fouten in statistische testen. Wanneer reageert een test tenonrechte ergens op, en wanneer reageert een test niet op iets wat hij wel had moeten vinden.
Je toets (is het goed aangesloten) geeft nu FALSE, maar het is maar de vraag of je conditie (modem op aderpaar 2) dat wel uberhaubt wel kan aantonen op dit moment.
Als er een signaal is, dan weet je zeker dat het goed is aangesloten.

Het is net als met dromen: droom je, dan weet niet zeker of het nu realiteit is of niet. ben je wakker, dan weet je zeker dat je niet droomt: vergissing is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:10
Bunta schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:14:
3 Kilometer 8)7 ! Maar wat verklaart dan de verandering van intrainsnelheden? Is er niet iets wat ik kan doen om de snelheid iets op te voeren?

*Edit*
Hoe kan ik me snelheid inschatten (down attenuation) van me huidige provider?
Je kunt je down attenuation (zie je zyxsel stats) delen door 13.8. Ook kun je kijken naar deze grafiek. Deze afbeelding geeft we de ideale omstandigheden door.

Voortaan even lezen Bassie 8)7
*Edit*

-Bas
Even mezelf even weer naar voren gehaald, gelijk de info die maui71 zocht erbij.

Anyway, mijn snelheid blijft dus maar zakken, sinds een paar dagen ben ik weer een paar honderd KB gezakt (In-train). Ik zit nu op 5495 kbps / 1037 kbps. En het begon allemaal met rond de 11mb op de eerste dag van aansluiting. Wat kan ik hier aan doen, mijn mede tweakers!?!?!?!?

Ik zag een paar paginas terug iemand praten over ongelijkheden tussen attenuation upstream/downstream. Bij mij is dit echt groot, nu was de oplossing bij hem iets met zijn kabletjes maar ik zit hier rechtstreeks op de Is/Ra! Nu kan ik wel via Cat5 gaan verbinden inplaats van Wi-Fi maar dat moet toch niets uitmaken m.b.t. in-train snelheden..........Toch?? Of mis ik hier iets?

Groetjes

-Bas

*Edit*
Als ik echt zo mega ver van de centrale afzit zou mijn upstream toch ook veel lager moeten zijn!? Die hangt al tijden stabiel op bovengenoemd getal.
*Edit*

[ Voor 5% gewijzigd door Bunta op 22-08-2008 13:21 ]

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik heb per 1/11 Telfort aangevraagd. Aangezien ik bij Tele2 zit wilde ik dat vandaag opzeggen, alleen kan ik pas per 10/11 bij Tele2 weg. Gaat dit nog goed of kan Telfort 1/11 niet op de lijn komen en annuleren ze de aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavorka schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:22:
Ik heb per 1/11 Telfort aangevraagd. Aangezien ik bij Tele2 zit wilde ik dat vandaag opzeggen, alleen kan ik pas per 10/11 bij Tele2 weg. Gaat dit nog goed of kan Telfort 1/11 niet op de lijn komen en annuleren ze de aanvraag?
Volgens mij krijg je gewoon Telfort, maar zit je contractueel (= betalen) nog vast aan Tele2. Wat overlap in de kosten in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de kwaliteit van het bellen omhoog gaat? Ik krijg vaak te horen dat ik slecht verstaanbaar ben en of de telefoon misschien op de speaker-stand staat. Ik hoor mijzelf soms ook aan de andere kant terug. Het happert vaak ook enorm, maar op sommige momenten totaal niet. Wat ik geprobeerd heb:
- in het adsl-modem alle pc diensten als WWW e.d een lage prioriteit gegeven een beide VOIP diensten hoog

- de twee VOIP diensten in Bandwith mgmt beide 1000/2000 kbyte gegeven en de prioriteit als High aangegeven

- WWW en de andere diensten weinig bandbreedte toegewezen

het helpt niet echt en ik zit al over de aanbevolen hoeveelheid kbyte's voor de twee voip services.
Ik download nogal veel en ik leg de schuld ook daarbij. Kan moeilijk niet meer gaan downloaden om ervoor te zorgen dat ik altijd goede kwaliteit heb uiteraard. Ik zoek meer een oplossing om VOIP voor alles te laten gaan, maakt niet uit of hij 80% van de bandbreedte opneemt want zovaak bel ik niet/wordt ik gebeld maar wanneer ik gebeld wordt is het wel fijn als ik mezelf verstaanbaar kan maken.

De telefoon die ik gebruik is een Panasonic draadloze huistelefoon. Simpel dingetje maar heeft het altijd goed gedaan toen ik nog gewoon Tele2 had (non-voip).

Kon met de search in dit topic er maar weinig over vinden (of ben scheel) dus dacht, ik gok het er maar op :) Nog meer mensen die dit ook hebben?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Ik wil reageren omdat ik hier veel negatieve reakties over Telfort lees.
Hieronder hoe ik de service tot vandaag heb ondervonden:

Sinds eind feb. 2006 heb ik InternetPlusBellen bij KPN met de experiabox en daar ben ik heel erg tevreden over.
Nooit één storing gehad en ik had meteen na aanmelden internet en telefoon :)
Daarvoor had ik direct-adsl van KPN en ik hoefde dan ook niets te veranderen behalve het server adres voor de uitgaande mail.

Misschien komt het omdat het de lijnen/centrale(s) hier in Zeeland minder belast worden ;)

Omdat ik 'meer (snelheid) voor minder (euri)' wil hebben ben ik gaan vergelijken.
Alice, Tele2 en Telfort hadden mijn interesse.

Tele2 viel af omdat die op mijn adres niet geleverd kan worden.
Toen ik bij voordeelbundel.nl terechtkwam via een link vertelden ze dat Alice op dit moment veel problemen heeft met aansluiten (lange wachttijd)
Dus ben ik voor Telfort internet + bellen gegaan (met een draagbare dvd-speler gratis van voordeelbundel.nl) :+

Op 10 augustus bij voordeelbundel.nl de aanvraag via internet gedaan.
Op 11 augustus al twee brieven van Telfort met de bevestiging van de aanvraag.
Daarin stond hoe ik online mijn orderstatus kon nakijken en dat ik tot 20 aug. de aanvraag kon annuleren (afkoel periode)
De geplande oplevering staat voor 9 sept :P

11 augustus stond de orderstatus op 'acceptatie van uw bestelling'
Toen ik gisteren 21 augusus de orderstatus bekeek stond die op 'verwerken van uw bestelling'
Vanmorgen, 22 augustus stond er een koerier aan de deur met.... Het Installatiepakket met modem enz. :)
Meteen naar de orderstatus gekeken en die staat nu op 'technische werkzaamheden'

Tot nu toe ben ik dus heel tevreden met de service van Telfort _/-\o_

Ik hou jullie op de hoogte van de oplevering

Dan nog een opmerking over wat ik hier lees over de Algemene Voorwaarden van KPN m.b.t. InternetPlusBellen:
Het is NIET zo dat je iedere keer één jaar langer aan je IPB abo. vast zit O-)
Na je eerste jaar wordt het abo. automatisch met één jaar verlengd MAAR kan je PER MAAND opzeggen :)

Ik heb dat ook gedaan via kpn-klantenservice (0900-0244) en meteen doorgegeven dat ik mijn telefoon nummer wilde porteren naar Telfort.
Dat was helemaal geen probleem en ik hoef verder niets te doen.
Niks (aangetekend)schriftelijk doorgeven en mijn kpn-IPB-abo. wordt automatisch stopgezet zodra de aansluiting door Telfort is gerealiseerd.
Gewoon heel erg sociaal daar bij KPN _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 07:38
catt4u schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:06:
Gewoon heel erg sociaal daar bij KPN _/-\o_
Jammer genoeg niet altijd even duidelijk... Ik heb nu al 3 keer naar KPN gebeld met de vraag wanneer ons contract verloopt.

De eerste zei dat het contract verlopen was, de tweede keer belde ik om onze gebruikersnaam en klantnummer te vragen, daarbij merkte de medewerker nog even op dat het contract nog tot 22 januari loopt. Toen heb ik maar nog een keer gebeld met de vraag wanneer ons contract verloopt en toen kreeg ik weer te horen dat ons contract wel verlopen is!

Nu weet ik nog niks... de aanvraag bij Telfort staat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Update op mijn Telfort status:

Vandaag 23 augustus staat de status op 'Technische oplevering' :)

Met daaronder de vermelding dat ik binnen enkele dagen een brief ontvang met de daadwerkelijke opleverings datum en het doe-het-zelf installatie pakket.
Maar dat heb ik gisteren al ontvangen :+
En er staat verder dat het VoIP-gedeelte ongeveer drie dagen later pas werkt.
Tot die tijd de gsm ff gebruiken ;)

So far so good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Wackoz schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:41:
De telefoon die ik gebruik is een Panasonic draadloze huistelefoon. Simpel dingetje maar heeft het altijd goed gedaan toen ik nog gewoon Tele2 had (non-voip).

Kon met de search in dit topic er maar weinig over vinden (of ben scheel) dus dacht, ik gok het er maar op :) Nog meer mensen die dit ook hebben?
Probeer het eerst eens met een niet draadloze telefoon en kijk wat dan de resultaten zijn.Is het dan beter,dan zou het te maken kunnen hebben met je Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catt4u schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:15:
Update op mijn Telfort status:

Vandaag 23 augustus staat de status op 'Technische oplevering' :)

Met daaronder de vermelding dat ik binnen enkele dagen een brief ontvang met de daadwerkelijke opleverings datum en het doe-het-zelf installatie pakket.
Sluit je modem maar eens aan dan, want dat zou zomaar al kunnen werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Laatst online: 11-09 07:44
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:10:
[...]

Geld dit ook als je een omzet krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:38
Xaero schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:10:
[...]

Geld dit ook als je een omzet krijgt?
dat weet je niet totdat je het probeert, ik had in ieder geval internet toen ik de modem aansloot. Dat was twee weken (oid) voor de officiele oplevering. Er was echter geen sprake van een omzetting, maar nieuwe oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

2,5 week geleden telfort aangevraagd, inmiddels zit ik al bij stap 'Technische oplevering'. De oplevering staat gepland voor 3 sept. Heb het doe het zelf pakket al ontvangen en de brief met inloggegevens.

Ik maak geen gebruik van KPN of een andere adsl provider, telefoonlijn is dus helemaal kaal. Moet er nog een monteur langskomen of is dat niet nodig? Modem al geprobeerd maar helaas nog geen groen DSL lampje.

Sorry ben ongeduldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Multi-PC Modem is gisteren door de bliksem defect geraakt. Bij een inslag sloeg 1 seconde alles thuis uit en weer aan. Nu komt er wel een DSL signaal binnen (internet, DSL, Power lampjes branden). Maar geen van de 4 ethernet uitgangen geeft signaal door (lampjes blijven uit). Gebeld met de helpdesk die mij een nieuwe modem gaan opsturen. Hoop dat dit niet te lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is door bliksem een keer een poort van de wl780i kapot gegaan, de utp aansluiting op het mobo van pc1 en pc2 mobo helemaal kapot. Zijn er geen utp-bliksem inslag beveiligers te krijgen? Zoiets als voor de tv antenne zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:47:
Hier is door bliksem een keer een poort van de wl780i kapot gegaan, de utp aansluiting op het mobo van pc1 en pc2 mobo helemaal kapot. Zijn er geen utp-bliksem inslag beveiligers te krijgen? Zoiets als voor de tv antenne zeg maar...
Eerste hit :+
http://blog.savel.org/200...ng-protection-schematics/

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:10
Bram schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:25:
2,5 week geleden telfort aangevraagd, inmiddels zit ik al bij stap 'Technische oplevering'. De oplevering staat gepland voor 3 sept. Heb het doe het zelf pakket al ontvangen en de brief met inloggegevens.

Ik maak geen gebruik van KPN of een andere adsl provider, telefoonlijn is dus helemaal kaal. Moet er nog een monteur langskomen of is dat niet nodig? Modem al geprobeerd maar helaas nog geen groen DSL lampje.

Sorry ben ongeduldig :)
Alleen als er echt iets mis is na oplevering. Bij mij stond er geen signaal op de 2 lijnen die uit de Is/Ra komen, er stond een schakelaartje verkeerd in de centrale volgens de monteur.

Ik hoop voor je dat alles in orde is bij oplevering, die mensen bij de helpdesk zijn ook niet al te slim en wachten duurt soms wel heel lang.

Success!!

P.S. Iemand nog naar mijn vraag gekeken, en misschien een antwoord?

-Bas

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
[...]

Hoi CraZaay,

Even een vraag want nu snap ik het niet helemaal meer;
Ik ben naar de activeringspagina gegaan zoals in de handleiding beschreven: http://connect.adslvandaag.nl. (je kan ook http://1.254.254.253 invoeren)

Ik hoef daar helemaal niks in te vullen :)
Er staat met grote letters
Uw aansluiting is geactiveerd en daaronder
[b]Uw aansluiting is actief. Wij wensen u veel plezier met uw nieuwe internetaansluiting! :9~

Maar ik heb helemaal niks gedaan O-)
Ik sta nog steeds achter het KPN InternetPlusBellen modem 8)7

Ben ik nu ongemerkt overgezet op Telfort of zit ik nog steeds op de aansluiting van KPN :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:38
catt4u schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:40:
[...]

Ben ik nu ongemerkt overgezet op Telfort of zit ik nog steeds op de aansluiting van KPN :?
Kan je naar http://ip-lookup.net/ gaan, en dan kijken wat er staat;
Als je telfort hebt, staat er bij iets als het onderstaande:
Host : 82-168-xx-xxx.ip.telfort.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 21:12
catt4u schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:40:
[...]

Hoi CraZaay,

Even een vraag want nu snap ik het niet helemaal meer;
Ik ben naar de activeringspagina gegaan zoals in de handleiding beschreven: http://connect.adslvandaag.nl. (je kan ook http://1.254.254.253 invoeren)

Ik hoef daar helemaal niks in te vullen :)
Er staat met grote letters
Uw aansluiting is geactiveerd en daaronder
[b]Uw aansluiting is actief. Wij wensen u veel plezier met uw nieuwe internetaansluiting! :9~

Maar ik heb helemaal niks gedaan O-)
Ik sta nog steeds achter het KPN InternetPlusBellen modem 8)7

Dat is volgens mij bij alle providers zo, bij hetnet was het ook zo, maar toen ik telfort kreeg moest ik op een knop drukken (weet niet meer of ik nog wat moest invullen :p) en toen ging hij de internet verbinding pas echt laten werken, de modem trainde toen ook in op 1Mb down, toen ik de modem restartte was hij op de maximaal haalbare snelheid hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Def1ant schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:45:
[...]

Kan je naar http://ip-lookup.net/ gaan, en dan kijken wat er staat;
Als je telfort hebt, staat er bij iets als het onderstaande:
Host : 82-168-xx-xxx.ip.telfort.nl
Heb 't net geprobeerd. Ik zit nog steeds op kpn 81.207.1xx.xxx ;)

@ rikrik:
Dat verwachtte ik ook. Ik kon helemaal niks invullen.
En ik heb die brief met m'n inloggegevens nog niet |:(

Zal dus tot na 't weekend moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil mij port forwarden van Utorrent.

Alleen ik weet het DNS ip nummer niet wat ik moet gebruiken.

Waar kan ik dit vinden, via ip-config krijg ik drie nummers bij de DNS server

1 die gelijks is aan mijn standaard gateway.
2 bijna identieke, behalve het laatste cijfer.

Heb ze allemaal gebruikt, maar kan geen website bekijken.

Wie biedt uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Raar geval hier. Veel belletjes naar deze kant komen niet door, dan krijgen mensen de voicemail terwijl de router gewoon aanstaat. Na een aantal keer bellen lukt het dan weer wel.

Bellen via voipbuster naar hier wil net zomin, iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
WeeJeWel schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:17:
Raar geval hier. Veel belletjes naar deze kant komen niet door, dan krijgen mensen de voicemail terwijl de router gewoon aanstaat. Na een aantal keer bellen lukt het dan weer wel.

Hier zelfde probleem bij mn ouders. Als je ze belt schiet ie gelijk naar voicemail. Heb net modem settings bekeken en modemlampje van tel. alles in orde. Op telfort site ook niks over storing vermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:11:
Wil mij port forwarden van Utorrent.

Alleen ik weet het DNS ip nummer niet wat ik moet gebruiken.

Waar kan ik dit vinden, via ip-config krijg ik drie nummers bij de DNS server

1 die gelijks is aan mijn standaard gateway.
2 bijna identieke, behalve het laatste cijfer.

Heb ze allemaal gebruikt, maar kan geen website bekijken.

Wie biedt uitkomst?
Ik zie de link tussen Utorrent, je dns en het wel of niet kunnen van websites niet.

De dns server (waarschijnlijk die van telfort of die van je router) zet namen (bv. googe.nl) om naar nummers (66.249.93.147). Dat heeft met utorrent niets te maken.
Als je geen websites kan bekijken kan dat te maken hebben doordat de dns server verkeerd in is gesteld.

Om poorten te mappen/forwarden heb je een aantal gegevens nodig.
- de poorten die je moet mappen
- of het udp of tcp verkeer betreft
- het ip adres waar de map/forward naartoe moet (die van je pc dus)

Hierboven staat al een link naar het grote portforwardingsverhaal, dus die link geef ik je niet.
Kom je er niet uit kijk dan ook hier: http://portforward.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:29
Ik sta op het punt te verhuizen en loop een beetje te wegen of dit een mooi moment is om mijn huidige collectie abbo's op de schop te gooien.

Huidige situatie:
- Belbudget KPN (enkel voor inkomende lijn) [11.19 euro]
- Telfort abbo, Tiscali T5 icm vast bellen [15.95 + 4.95 euro]
- UPC basispakket TV

Ik heb gekeken naar een 'upgrade' van Telfort abbo naar de huidige 20 mbit, maar krijg bericht dat ik niet kan upgraden. Ben wat betreft internet (en bellen) zeer tevreden, en wil dus eigenlijk alles verhuizen. UPC lukt niet meer daar wij naar Ziggo-land verhuizen, dat zal dus Ziggo worden (tenzij Digitenne inmiddels werkelijk een alternatief is geworden).

De meest concrete vraag die ik op dit moment heb is dat ik mijn partner eindelijk zover heb dat we het oude KPN nummer niet meer nodig hebben. In principe kan de Belbudget dus de deur uit middels een opzegging. Nu ga ik er vanuit dat het nieuwe huis (uit 2001) koper heeft liggen, als ik Belbudget opzeg wat moet ik dan invullen op het Telfort verhuisformulier bij de vraag 'Ik heb op mijn nieuwe adres naast internet een vaste KPN-telefoonaansluiting'?

Klopt het inderdaad dat dit gewoon 'Nee' moet zijn (of geen vinkje eigenlijk)? Heeft dit nog een voordeel tov de huidige situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
reusje schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:53:
Ik sta op het punt te verhuizen en loop een beetje te wegen of dit een mooi moment is om mijn huidige collectie abbo's op de schop te gooien.

Huidige situatie:
- Belbudget KPN (enkel voor inkomende lijn) [11.19 euro]
- Telfort abbo, Tiscali T5 icm vast bellen [15.95 + 4.95 euro]
- UPC basispakket TV

Ik heb gekeken naar een 'upgrade' van Telfort abbo naar de huidige 20 mbit, maar krijg bericht dat ik niet kan upgraden. Ben wat betreft internet (en bellen) zeer tevreden, en wil dus eigenlijk alles verhuizen. UPC lukt niet meer daar wij naar Ziggo-land verhuizen, dat zal dus Ziggo worden (tenzij Digitenne inmiddels werkelijk een alternatief is geworden).

De meest concrete vraag die ik op dit moment heb is dat ik mijn partner eindelijk zover heb dat we het oude KPN nummer niet meer nodig hebben. In principe kan de Belbudget dus de deur uit middels een opzegging. Nu ga ik er vanuit dat het nieuwe huis (uit 2001) koper heeft liggen, als ik Belbudget opzeg wat moet ik dan invullen op het Telfort verhuisformulier bij de vraag 'Ik heb op mijn nieuwe adres naast internet een vaste KPN-telefoonaansluiting'?

Klopt het inderdaad dat dit gewoon 'Nee' moet zijn (of geen vinkje eigenlijk)? Heeft dit nog een voordeel tov de huidige situatie?
Als je belbudget opzegt, moet je invullen dat je geen vaste KPN-aansluiting hebt.
Jij hebt dan een zogenaamde kale lijn.
Waarom kan je niet upgraden? ondersteunt de centrale bij je nieuwe huis alleen maar ADSL1 (8mbit)

[ Voor 3% gewijzigd door thefxr op 24-08-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
thefxr schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:04:
[...]

Als je belbudget opzegt, moet je invullen dat je geen vaste KPN-aansluiting hebt.
Jij hebt dan een zogenaamde kale lijn.
Waarom kan je niet upgraden? ondersteunt de centrale bij je nieuwe huis alleen maar ADSL1 (8mbit)
Geen idee krijg deze niet veel zeggende melding op het moment dat ik online probeer een wijziging door te voeren:
Abonnement kan niet gewijzigd worden.

Uw abonnement kan niet gewijzigd worden. Er zijn geen upgrades beschikbaar.
Denk dat ik maar even ga bellen. Gelijk even informeren of het mogelijk is om bij het verhuizen eveneens het abbo aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Er was weken terug sprake van een nieuwe firmware voor de Zyxel.
Is die al eens uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook eindelijk internet van telfort!! Ik haal 1,89MB/sec is dit goed? Weet namelijk hoe ik dat moet omrekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:57:
Hier ook eindelijk internet van telfort!! Ik haal 1,89MB/sec is dit goed? Weet namelijk hoe ik dat moet omrekenen..
Dat is super, dan zit je in de top van de telfort gebruikers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

thefxr schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:30:
[...]

Dat is super, dan zit je in de top van de telfort ADSL2+ gebruikers. :)
Provider boeit in principe geen klote he ;) Het is meer hoe goed/lang de lijn is en of de centrale wel DSL2+ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:30:
[...]

Dat is super, dan zit je in de top van de telfort gebruikers. :)
Oke super! De centrale staat idd niet zo ver weg, haalde die snelheid met een 100mb.bin file..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
Excuses als het eerder genoemd staat, maar om voor mijzelf alle mogelijkheden af te tikken:

Mijn Tiscali abbonement liep van Juni tot Juni. Bij Tiscali kon deze enkel jaarlijks worden opgezegd. Blijft dit onveranderd na de overname (net als het abbonement zelf)? Of heb ik nu te maken met de termijnen zoals Telfort deze verder hanteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Lijkt me dat je het abonnement in bestaande vorm blijft houden, tenzij je naar 20mbit bent overgestapt. Maar dan zit je sowieso weer een jaar vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:25
hjs schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:13:
Er was weken terug sprake van een nieuwe firmware voor de Zyxel.
Is die al eens uit :?
Ja, er is een versie AJZ.4. Deze kan je niet downloaden van de telfort website maar als je even zoekt op internet kan je die wel ergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:08:
[...]

Volgens mij krijg je gewoon Telfort, maar zit je contractueel (= betalen) nog vast aan Tele2. Wat overlap in de kosten in dat geval.
Zie net dit op de Telfort status pagina:

Afwijzing
Wij kunnen de door u geplaatste bestelling helaas niet leveren. U ontvangt hiervan een bevestiging per brief. In deze brief vindt u de reden van afwijzing en verdere instructies.

Mooi, dus ik kan gewoon bij Tele2 blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
Zou de TS even deze link er ook bij zetten voor de afstand tussen jou en de centrale?
Want die er nu staat werkt niet meer.

http://www.speedtest.nl/ADSL/

Ik zit sinds vanmiddag 12:10 ook op de telfort lijn. Bevalt zeer goed tot nu toe. Alleen krijg ik even niet het port forwarden niet aan de praat. Moet nog even zoeken op GoT of er al ergens een oplossing staat.
Zie al in OP dat het behandeld is, en heb het al voor elkaar :)

Download is precies wat ze zeiden bij de speedtest van telfort zelf.

Tot nu toe dus nog zeer tevreden.

[ Voor 6% gewijzigd door SoeperKees op 25-08-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje offtopic, maar ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen. Weet iemand toevallig een lokaal nummer van de (Technische) Helpdesk van Telfort? Ik had een paar oude gevonden, maar die zijn al dichtgetimmerd. Ik kan alleen het 0900 nummer vinden, maar die wil Skype niet pakken.

Nu hoor ik de meeste mensen al zeggen, waarom neem je het 0900 nummer niet. Maar ik zit in het buitenland voor 5 maanden, wat wel een erg dure grap wordt, en ze reageren niet op mijn mails (Over prepaid kan je eigenlijk geeneens mailen). Ik wou namelijk mijn telefoon simlock vrij maken, maar via de website werkt het niet (niet beschikbaar) en het alternatief, een formulier, wordt niet goed doorgelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Laatst online: 11-09 07:44
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:49:
Een beetje offtopic, maar ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen. Weet iemand toevallig een lokaal nummer van de (Technische) Helpdesk van Telfort? Ik had een paar oude gevonden, maar die zijn al dichtgetimmerd. Ik kan alleen het 0900 nummer vinden, maar die wil Skype niet pakken.

Nu hoor ik de meeste mensen al zeggen, waarom neem je het 0900 nummer niet. Maar ik zit in het buitenland voor 5 maanden, wat wel een erg dure grap wordt, en ze reageren niet op mijn mails (Over prepaid kan je eigenlijk geeneens mailen). Ik wou namelijk mijn telefoon simlock vrij maken, maar via de website werkt het niet (niet beschikbaar) en het alternatief, een formulier, wordt niet goed doorgelinkt.
Is er niet.. Enige wat je kan doen is een user (TagDaze) even netjes kunnen vragen of hij je zou kunnen helpen, maar zo te horen gaat die over mobiel, en niet internet en zit je dus verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Mijn modem is stuk en heb nu tijdelijk een Speedtouch 546 als modem. Dmv wizard ingesteld op RFC1483 Routed en kpn/tiscalli als provider opgegeven. Modem werkt perfect. Ik haal echter max rond de 1100kb per seconde down ipv rond de 2100kb met mijn vorige modem. Hoe kan dit? De modem geupgrade naar nieuwste versie. Maar dit mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:45
Staat ie wel ingesteld op adsl2+ of misschien toch op adsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-09 18:13

s3.

Beste mensen, ik heb het topic en ontwikkelingen binnen Telfort al een tijdje niet meer gevolgt:

Is de telefonie al een stuk beter ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 14:45
s3. schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:55:
Is de telefonie al een stuk beter ??
Eigenlijk nooit problemen mee gehad, en jij? Volgens mij gaat het steeds beter want ik zie steeds minder posts daar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Leuk dat je het zegt, telefonie ligt er net uit, argh.

Nu doet hij het weer na een harde router reset. Bah

[ Voor 36% gewijzigd door WeeJeWel op 25-08-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
AtRi schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:23:
Staat ie wel ingesteld op adsl2+ of misschien toch op adsl?
via telnet menu inderdaad kunnen zien dat hij op adsl2+ staat. Hier ligt het dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-09 18:13

s3.

Ik heb zelf Telfort ADSL alleen.. alleen voor mijn bedrijf waar ik werk wil ik ook Telfort nemen omdat ze teveel voor KPN 6mb+telefonie betalen (55,-). Nu is het zo dat ze wel altijd bereikbaar moeten zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
WeeJeWel schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:17:

funrider schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:08:
[...]

Hier zelfde probleem bij mn ouders. Als je ze belt schiet ie gelijk naar voicemail. Heb net modem settings bekeken en modemlampje van tel. alles in orde. Op telfort site ook niks over storing vermelding.
Misschien dat het hier iets mee te maken heeft?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
C:\Documents and Settings\[...]\ping - n 15 www.google.nl
Pingen naar www.l.google.com [64.233.183.104] met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 64.233.183.104: bytes=32 tijd=21 ms TTL=246
Antwoord van 64.233.183.104: bytes=32 tijd=117 ms TTL=246
Antwoord van 64.233.183.104: bytes=32 tijd=201 ms TTL=246
Antwoord van 64.233.183.104: bytes=32 tijd=406 ms TTL=246
Antwoord van 64.233.183.104: bytes=32 tijd=347 ms TTL=246
Antwoord van 64.233.183.104: bytes=32 tijd=22 ms TTL=246
Antwoord van 64.233.183.104: bytes=32 tijd=154 ms TTL=246
Antwoord van 64.233.183.104: bytes=32 tijd=108 ms TTL=246
Antwoord van 64.233.183.104: bytes=32 tijd=22 ms TTL=246
Antwoord van 64.233.183.104: bytes=32 tijd=66 ms TTL=246
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 64.233.183.104:
     Pakketten: verzonden = 15, ontvangen = 10, verloren = 5
     (33% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
     Minimum = 21 ms, Maximum = 406 ms, Gemiddelde = 146 ms

:(
Ben hier absoluut niet blij mee. Heeft hier tot een dag of twee, drie terug altijd perfect gewerkt, en nu kan ik niet eens fatsoenlijk internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkp
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Dat ziet er bij mij wel beter uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
C:\Documents and Settings\Patrick>ping -n 15 www.google.nl

Pingen naar www.l.google.com [66.249.93.99] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 66.249.93.99: bytes=32 tijd=14 ms TTL=246
Antwoord van 66.249.93.99: bytes=32 tijd=13 ms TTL=246
Antwoord van 66.249.93.99: bytes=32 tijd=16 ms TTL=246
Antwoord van 66.249.93.99: bytes=32 tijd=15 ms TTL=246

Ping-statistieken voor 66.249.93.99:
    Pakketten: verzonden = 15, ontvangen = 15, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 13ms, Maximum = 16ms, Gemiddelde = 13ms

Maar toch geeft VOIP bij mij ook problemen:
- Geen verbinding met het sip account
- anderkant hoort mij niet
- ingesprek

Drama.

Tandem rulez.... IBM s*cks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavorka schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:37:
[...]

Zie net dit op de Telfort status pagina:

Afwijzing
Wij kunnen de door u geplaatste bestelling helaas niet leveren. U ontvangt hiervan een bevestiging per brief. In deze brief vindt u de reden van afwijzing en verdere instructies.

Mooi, dus ik kan gewoon bij Tele2 blijven :)
Apart :) Las laatst namelijk het verhaal van iemand (was dat hier?) waarbij iemand anders Tele2 had aangevraagd (geloof ik) op zijn adres, en hij Tele2 kreeg en Telfort kon blijven betalen. Wel dezelfde situatie maar dan andersom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Ik heb geen VOIP, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar dergelijke ping-resultaten (en dit heb ik dus continue, niet even een half uurtje) vind ik echt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Weet iemand misschien wat de SIP provider is van Orange (Online)?
Ik heb nu BudgetPhone en daarmee kan je gratis bellen naar andere VoIP'ers zolang je de SIP provider maar opgeeft.

Anyone? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
dijkp schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:33:
Dat ziet er bij mij wel beter uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
C:\Documents and Settings\Patrick>ping -n 15 www.google.nl

Pingen naar www.l.google.com [66.249.93.99] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 66.249.93.99: bytes=32 tijd=16 ms TTL=246

Ping-statistieken voor 66.249.93.99:
    Pakketten: verzonden = 15, ontvangen = 15, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 13ms, Maximum = 16ms, Gemiddelde = 13ms

Maar toch geeft VOIP bij mij ook problemen:
- Geen verbinding met het sip account
- anderkant hoort mij niet
- ingesprek

Drama.
Had er gisteren ook last van. Gebeld, moest maar wachten. Lekker actieve support bij Telfort. Nachtje slapen heeft blijkbaar geholpen, lijkt weer op normale snelheid te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
MensionXL schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:11:
Weet iemand misschien wat de SIP provider is van Orange (Online)?
Ik heb nu BudgetPhone en daarmee kan je gratis bellen naar andere VoIP'ers zolang je de SIP provider maar opgeeft. Anyone? :)
Nee, die hebben een goed gesloten VOIP netwerk. Tenzij ze overgaan naar een andere VOIP provider, nu ze met Orange niets meer te maken hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Wortelstok op 26-08-2008 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Laatst online: 11-09 22:25
WeeJeWel schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:17:
Leuk dat je het zegt, telefonie ligt er net uit, argh.

Nu doet hij het weer na een harde router reset. Bah
Gisteravond(maandagavond 25 augustus) in Vlaardingen weer een telefoonstoring van Telfort omstreeks 20:45 uur. Is na de softwareaanpassing van Telfort een paar weken goed gegaan en even dacht ik dat Telfort het Lek boven had. Niet dus....... :(

Hopelijk niet weer die dagelijkse telefoonstoringen van Telfort zoals dat maandenlang duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course

o_f_course

Och...

s3. schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:21:
Ik heb zelf Telfort ADSL alleen.. alleen voor mijn bedrijf waar ik werk wil ik ook Telfort nemen omdat ze teveel voor KPN 6mb+telefonie betalen (55,-). Nu is het zo dat ze wel altijd bereikbaar moeten zijn ;).
Lijkt mij dat je als bedrijf niet een budget abonnement wilt zonder garanties over uptime etc. ?Onbereikbaarheid is voor een bedrijf wel een heel erg groot probleem. :?

De telefoondienst van Telfort is wel verbeterd (ik heb idd ook veel minder problemen). Het grootste probleem van de telefoon problemen van Telfort is toch wel dat je er vaak alleen achterkomt dat er iets mis is als je zelf test (gebeld worden of zelf bellen).
Bij de normale telefoondiensten van KPN kreeg je over het algemeen nette meldingen, of gewoon geen toon, dat is hier nog lang niet altijd zo.

Ik zat eerst bij Solcon. Netjes aankondigen als er werkzaamheden zouden komen. Ze deden dat dan ook 's nachts of in de vroege uurtjes. En dat gewoon voor een consumenten abonnement. *O*
Bij Telfort heb ik iets minder vertrouwen dat dit ook werkelijk gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu een week met lagerer snelheid (is zo ingesteld door Telfort om mijn opeens instabiele lijn weer stabiel te krijgen). Nu een week zonder problemen met 1,2MB/sec ipv 1,8MB/sec. Ben erg blij met deze oplossing. Aanrader voor mensen met een verbinding die er steeds uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wortelstok schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:39:
[...]
Nee, die hebben een goed gesloten VOIP netwerk. Tenzij ze overgaan naar een andere VOIP provider, nu ze met Orange niets meer te maken hebben.
Okay, thx. :)
o_f_course schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:08:
[...]

Lijkt mij dat je als bedrijf niet een budget abonnement wilt zonder garanties over uptime etc. ?Onbereikbaarheid is voor een bedrijf wel een heel erg groot probleem. :?

De telefoondienst van Telfort is wel verbeterd (ik heb idd ook veel minder problemen). Het grootste probleem van de telefoon problemen van Telfort is toch wel dat je er vaak alleen achterkomt dat er iets mis is als je zelf test (gebeld worden of zelf bellen).
Bij de normale telefoondiensten van KPN kreeg je over het algemeen nette meldingen, of gewoon geen toon, dat is hier nog lang niet altijd zo.
Ik kan BudgetPhone echt aanraden aan jullie. Ik gebruik het nu een week en het is altijd bereikbaar geweest. :) (Het is wel een korte tijd, maar op hun forums zie ik verder géén meldingen van downtime)

Moet wel zeggen dat ik een DrayTek 2820Vn gebruik i.p.v. het Telfort modem.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 22:02

TNO

cake.

Sinds vanochtend bleek mijn lijn ook geschikt te zijn voor Telfort, precies zoals afgesproken volgens de brieven van hun, een perfecte overstap van Planet IPB naar Telfort Internet dus, met nummerbehoud. Telefonie werkt nog maar half, uitgaand werkt wel, maar binnenkomend (nog) niet, als dat morgen nog niet fatsoenlijk werkt, zal ik er eens even achteraan gaan.

Qua downloadsnelheid haal ik een goeie 2 ~ 2,05 MB/sec (Getest met een bestand van 4 GB, via Eweka), dus ik mag absoluut niet klagen :9, blijkbaar zit ik op het Tiscali gedeelte van ze, aan mijn IP te zien.

Al met al tot nu toe zeer tevreden over de algehele afhandeling van Telfort :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
Toad schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:47:
[...]

Gisteravond(maandagavond 25 augustus) in Vlaardingen weer een telefoonstoring van Telfort omstreeks 20:45 uur. Is na de softwareaanpassing van Telfort een paar weken goed gegaan en even dacht ik dat Telfort het Lek boven had. Niet dus....... :(

Hopelijk niet weer die dagelijkse telefoonstoringen van Telfort zoals dat maandenlang duurde.
ik heb geen telfort telefonie, maar ervoer gisteravond wel problemen met surfen naar diverse sites (niet allen). rond 21.15/21.30 kon ik opeens weer overal bij. Mijn redenering is dan ook dat niet telefonie specifiek eruit heeft gelegen, maar dat ergens de routering de mist in ging gedurende een korte periode.....en ja, als de door jou gebruikte voipdienst in de slecht gerouteerde range zit, ligt deze er ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Yay, online via Telfort op mijn nieuwe adres. Terwijl het volgens de brief vrijdag pas zou gaan werken, maar ach. Ik zal niet klagen :P

19106 kbps / 1132 kbps, prima :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 22:50
Op dit moment draai ik Telfort op een SMC 7908VoWBRA I.C. met Solcon Voip.

Niets anders dan lof, ik heb een"stabiele" verbinding en een Goeie Voip provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 22:50
Telfort adsl voor een bedrijf ? lijkt me een slechte keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
arieh schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:20:
[...]

ik heb geen telfort telefonie, maar ervoer gisteravond wel problemen met surfen naar diverse sites (niet allen). rond 21.15/21.30 kon ik opeens weer overal bij. Mijn redenering is dan ook dat niet telefonie specifiek eruit heeft gelegen, maar dat ergens de routering de mist in ging gedurende een korte periode.....en ja, als de door jou gebruikte voipdienst in de slecht gerouteerde range zit, ligt deze er ook uit.
Ik heb nu weer hetzelfde probleem. 's Middags ging het allemaal nog wel, maar het werd steeds erger en nu is het weer te traag voor woorden.

Ik heb ook nog even mijn SNR waardes gecheckt, maar die zijn meer dan prima. Daar kan het dus niet aan liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cocytus op 26-08-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 13:18
momenteel werkt het internet hier met mate.. dan kan ik weer met 1900kb/s downloaden van speedtest.bbned en daarna kan ik google.nl nog niet eens openen.

Resets van zowel Modem als Router hebben niets opgeleverd.. Zowel mijn desktop als mijn laptop hebben hier last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch :) Altijd bereikbaar moeten zijn voor je bedrijfsvoering, maar ondertussen het liefste gratis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiK schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:02:
Ik heb zelf Telfort ADSL alleen.. alleen voor mijn bedrijf waar ik werk wil ik ook Telfort nemen omdat ze teveel voor KPN 6mb+telefonie betalen (55,-). Nu is het zo dat ze wel altijd bereikbaar moeten zijn .

Telfort adsl voor een bedrijf ? lijkt me een slechte keuze!
Lijkt me niet eens een slechte keuze, het ís een slechte keuze. Als je als bedrijf afhankelijk bent neem dan in godsnaam een zakelijk abonnement met duidelijke SLA-afspraken. Want niet zo frustrerends als een storing en dan schade claimen bij de provider, want die verschuilen zich toch achter de alg. voorwaarden (wat natuurlijk ook logisch is, gezien uit provider perspectief).

/me hoort ergens in achterhoofd iets van ramen en glasgerinkel...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 21:22 . Reden: Originele post toegevoergd ter verduidelijking. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
[...]

Update:
Vandaag 26 augustus de brief van Telfort ontvangen met m'n inloggegevens.
Mijn telefoonlijn is 'geschikt gemaakt voor Telfort internet'
'Wij verwachten dat u per 1 september 2008 internet kunt installeren'

Dat is ruim een week sneller dan de eerder aangegeven 9 september :)

Zoals CraZaay schreef toch het modem even aangesloten om te kijken of er al verbinding was:
lampjes van 'power', 'ethernet' en 'dsl' gingen na een korte tijd knipperen groen branden, maar ik kon nog niet op de inlogpagina komen.
Het 'internet'-lampje bleef rood branden helaas ;)

De online-order status staat nog steeds op 'technische oplevering'

Kan iemand posten of de verbinding van je oude provider uitvalt als je overgezet bent naar Telfort :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catt4u schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:57:
[...]

Update:
Vandaag 26 augustus de brief van Telfort ontvangen met m'n inloggegevens.
Mijn telefoonlijn is 'geschikt gemaakt voor Telfort internet'
'Wij verwachten dat u per 1 september 2008 internet kunt installeren'

Dat is ruim een week sneller dan de eerder aangegeven 9 september :)

Zoals CraZaay schreef toch het modem even aangesloten om te kijken of er al verbinding was:
lampjes van 'power', 'ethernet' en 'dsl' gingen na een korte tijd knipperen groen branden, maar ik kon nog niet op de inlogpagina komen.
Het 'internet'-lampje bleef rood branden helaas ;)

De online-order status staat nog steeds op 'technische oplevering'

Kan iemand posten of de verbinding van je oude provider uitvalt als je overgezet bent naar Telfort :?
Ja, signaal van provider A wordt vervangen door dat van provider B. Modem wat je er aan hebt hangen met instellingen voor provider A geeft wel aan dat er signaal is maar maakt internetten onmogelijk. Grote kans dat als je huidige verbinding niet meer werkt en je het Telfort-modem aansluit je verder kunt gaan nadat je de activatiepagina bezocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Voor degenen die het Telfort modem gebruiken, wat doen jullie met die firewall in het modem? Ik ben zojuist een kwartier bezig geweest om een poort te forwarden, lukte maar niet, totdat ik er dus achter kwam dat er standaard een firewall aanstaat die roet in het eten gooide. In plaats van daar ook nog eens apart een rule voor te maken heb ik het ding maar gewoon uitgezet, alleen NAT lijkt me prima. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course

o_f_course

Och...

MiK schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:52:
Op dit moment draai ik Telfort op een SMC 7908VoWBRA I.C. met Solcon Voip.

Niets anders dan lof, ik heb een"stabiele" verbinding en een Goeie Voip provider.
Ah, daar had ik niet aan gedacht (kom zelf bij Solcon vandaan).

Ik heb m'n SMC modem 'verbouwd' tot switch/accesspoint en heb hem na de Telfort modem gezet.
Ben benieuwd of ik de SMC modem ook gewoon als modem kan gebruiken voor Telfort puur, en of dat dan stabieler is dan de Xyzel. Scheelt ook weer poort op 'switch'.

Was het instellen lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course

o_f_course

Och...

NNF schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:14:
Voor degenen die het Telfort modem gebruiken, wat doen jullie met die firewall in het modem? Ik ben zojuist een kwartier bezig geweest om een poort te forwarden, lukte maar niet, totdat ik er dus achter kwam dat er standaard een firewall aanstaat die roet in het eten gooide. In plaats van daar ook nog eens apart een rule voor te maken heb ik het ding maar gewoon uitgezet, alleen NAT lijkt me prima. :p
Ik heb de firewall gewoon aan laten staan. portforwarding heeft me ook iets meer tijd gekost, maar uiteindelijk wel goed gelukt. Kan je helaas nu niet hierbij helpen: zit op kantoor.
Als je een firewall ergens hebt: aan laten staan. Ook op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
ben er over aan het denken om van ziggo internet z3 over te stappen op telfort.
Heb nu 12mbps down en 1,5mbps up.

De afstand tot mijn centrale is 760 meter. Kan iemand iets zinnigs zeggen over ping en snelheid bij telfort? Als ik met downloaden een 500-700 kilobyte/s haal ben ik tevreden (ik ben geen usenet gebruiker, alleen af en toe wat mods of dergelijke downloaden).

Ping is wel erg belangrijk voor gamen.

Uiteindelijk zou ik dan 18 euro per maand kunnen besparen en gratis bellen naar vaste nummers (zeker alleen KPN nummers?)

ow en hoe weet ik zeker of mijn centrale ADSL2+ is? heb wel een check gevonden op internet maar site ziet er hopeloos verouderd uit en geeft ook geen duidelijk antwoord

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 27-08-2008 09:58 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:01:
[...]

Ja, signaal van provider A wordt vervangen door dat van provider B. Modem wat je er aan hebt hangen met instellingen voor provider A geeft wel aan dat er signaal is maar maakt internetten onmogelijk. Grote kans dat als je huidige verbinding niet meer werkt en je het Telfort-modem aansluit je verder kunt gaan nadat je de activatiepagina bezocht hebt.
Ok, bedankt voor de info!
Ik hou het in de gaten en post hier zodra ik meer nieuws heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Phusebox schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:42:
ben er over aan het denken om van ziggo internet z3 over te stappen op telfort.
Heb nu 12mbps down en 1,5mbps up.

De afstand tot mijn centrale is 760 meter. Kan iemand iets zinnigs zeggen over ping en snelheid bij telfort? Als ik met downloaden een 500-700 kilobyte/s haal ben ik tevreden (ik ben geen usenet gebruiker, alleen af en toe wat mods of dergelijke downloaden).

Ping is wel erg belangrijk voor gamen.
Mijn afstand tot de centrale is ongeveer 530 meter en mijn modem traint in op 19 Mbit down, dus een downloadsnelheid van +/- 1,9MB/sec. Voor jou zal dat misschien iets lager uitvallen maar veel zal het niet uitmaken, gok ik. Als ik naar verschillende sites ping dan krijg ik zo rond de 25ms gemiddeld (iets lager voor sites in Nederland), dus dat lijkt me ook wel oké. Maar ik moet er bijzeggen dat ik geen online games speel.

[ Voor 3% gewijzigd door NNF op 27-08-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
NNF schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:51:
[...]

Mijn afstand tot de centrale is ongeveer 530 meter en mijn modem traint in op 19 Mbit down, dus een downloadsnelheid van +/- 1,9MB/sec. Voor jou zal dat misschien iets lager uitvallen maar veel zal het niet uitmaken, gok ik.
Kijk uit met het "vergelijken" van hemelsbreedafstanden en daaraan een snelheid koppelen,want de praktijk wijst uit dat er wel degelijk verschillen kunnen onstaan die je niet verwacht zou hebben.
(het is op zich logisch maar ik zou me er zeker niet blind op varen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Vanuit kostenaspect gezien wellicht logisch,maar zorg dan ook voor een back-up lijntje,en dan ben je msschien weer even duur uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zelf zou ik nooit voor een provider kiezen zoals Telfort als er zakelijke belangen spelen. Ze geven geen garantie wat betreft uptime en je krijgt ook geen schadevergoeding. Dit doet trouwens geen enkele provider die consumenten-abonnementen verkoopt.

Het lijkt goedkoop, totdat je downtime hebt en ineens zakelijke schade gaat lijden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:03:
Zelf zou ik nooit voor een provider kiezen zoals Telfort als er zakelijke belangen spelen. Ze geven geen garantie wat betreft uptime en je krijgt ook geen schadevergoeding. Dit doet trouwens geen enkele provider die consumenten-abonnementen verkoopt.

Het lijkt goedkoop, totdat je downtime hebt en ineens zakelijke schade gaat lijden.
Wat voor vergoeding krijg je en hoeveel zin heeft dat?
1 dag down = 1/30 van je maandabo.
Nou, als je abo tussen de 109 en 289 per maand kost (XS4ALL Business DSL) en je ligt er 1 volle dag uit, dan krijg je 1/30 van je maandkosten terug. Wedden dat je schade dan groter is dan dat bedrag? ;)
Het feit dat een provider minder downtime kent, lijkt me belangrijker dan de schadevergoeding bij downtime. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
Voor de twijfelaars die dit topic lezen: bespaar jezelf een hoop ergernis en kies een 'echte' provider voor je internet - ik ben 10 weken klant waarvan ik er de laatste 6 geen internet heb gehad. Mijn ervaring met de 'klanten'service is verreweg de slechtste die ik ooit gehad heb.

Na het vier weken op volle snelheid (20 down / 1 up) gedaan te hebben had mijn modem vanaf 14 juli j.l. opeens geen ADSL signaal meer. Sindsdien heb ik 1x in de drie dagen gebeld om om opheldering te vragen danwel een idee te krijgen van wat er uberhaupt aan mijn probleem gedaan wordt. Een kleine selectie uit de zes weken totale onkunde die Telfort heet:

1. Bel ik op, blijkt dat mijn ticket een week eerder uit behandeling is genomen :X omdat mijn modem uit zou staan en er dus niets gedaan kan worden. Telfort heeft in die week geen contact met mij gezocht. Uiteraard heeft mijn modem constant aan en aangesloten gestaan.

2. Ik neem een paar uur vrij van werk omdat er een monteur zou komen. Bij thuiskomst krijg ik een telefoontje van de monteur dat het geen zin heeft om langs te komen omdat het een BBXL lijn zou betreffen en niet een KPN lijn. In de centrale kan deze man ook niets doen, zegt hij. Een paar dagen later helpdesk bellen leert mij dat a) de monteur niets meer heeft teruggekoppeld, b) de beste man wel de lijn had moeten repareren, ongeacht van welke wholesaler de lijn is, c) er nog steeds niemand in de centrale is geweest en d) dat Telfort opeens besloten heeft dat mijn modem stuk is (ze kunnen er namelijk geen verbinding mee maken 8)7 ) en een nieuwe op gaat sturen. Uiteraard had ik met het nieuwe modem nog steeds geen ADSL signaal.

3. Na twee-en-een-halve week geen internet een ingebreke stelling opgestuurd (veel te lang mee gewacht). Bel ik een paar dagen later de helpdesk met het vriendelijke doch dringende verzoek er iets meer haast achter te zetten aangezien ik voornemens ben om over een week mijn contract wegens wanprestatie te ontbinden. Reactie van de helpdesk:

"Och meneer, als u gaat opzeggen dan hoef ik uw ticket ook niet te updaten. Want over een week hebben wij toch nog niets gedaan". Vervolgens moest ik aandringen (!) om toch maar wel wat met mijn ticket te doen.

Inmiddels heb ik het doordeweeks (werk) en in het weekend (afspraken) te druk gehad om naar het postkantoor te gaan om nogmaals een aangetekende brief naar Telfort te sturen. Telfort heeft nog geen één maal contact met mij gezocht noch een reactie op mijn brief gegeven.

Op deze manier lijken die €20 in de maand ook niet zo goedkoop meer, om over de bijkomende kosten (bellen, aaangetekende brieven) nog maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clem schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:03:
Voor de twijfelaars die dit topic lezen: bespaar jezelf een hoop ergernis en kies een 'echte' provider voor je internet - ik ben 10 weken klant waarvan ik er de laatste 6 geen internet heb gehad. Mijn ervaring met de 'klanten'service is verreweg de slechtste die ik ooit gehad heb.
Dan mogen de twijfelaars ook de andere kant horen; hier loopt Telfort al een paar maanden volgens afspraak als een zonnetje zonder downtime. Ik heb dan wel een goed modem (Fritz!Box) en géén bellen erbij genomen; daarvoor gebruik ik al jaren Voipbuster en Budgetphone (beiden aanraders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:05:
[...]
Dan mogen de twijfelaars ook de andere kant horen; hier loopt Telfort al een paar maanden volgens afspraak als een zonnetje zonder downtime. Ik heb dan wel een goed modem (Fritz!Box) en géén bellen erbij genomen; daarvoor gebruik ik al jaren Voipbuster en Budgetphone (beiden aanraders).
Mij hoor je ook niet klagen over de weken dat ik wel een ADSL signaal had ;) Ik wens je alvast veel sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Helsie schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:41:
Wat voor vergoeding krijg je en hoeveel zin heeft dat?
1 dag down = 1/30 van je maandabo.
Nou, als je abo tussen de 109 en 289 per maand kost (XS4ALL Business DSL) en je ligt er 1 volle dag uit, dan krijg je 1/30 van je maandkosten terug. Wedden dat je schade dan groter is dan dat bedrag? ;)
Je krijgt geen vergoeding van Telfort, in ieder geval niet op de consumenten-abbo's. En het vergelijken met een Business Abo van XS4ALL gaat wel heel snel mank.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 27-08-2008 17:14 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clem schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:09:
[...]

Mij hoor je ook niet klagen over de weken dat ik wel een ADSL signaal had ;) Ik wens je alvast veel sterkte.
Je hoeft niet de suggestie te wekken dat mijn verbinding opeens niet meer gaat werken. Ik durf te wedden dat ik tot mijn opzegging een werkende verbinding heb.

Het feit blijft wel dat het heel zeldzaam is dat iets "zomaar" stopt met werken zonder dat daarvoor een aanleiding is. De gemiddelde Tweaker loopt nou eenmaal veel te kutten waardoor er iets mis kan gaan en áls het dan misgaat wordt de woede en frustratie vaak op een forum of bij de helpdesk geventileerd.

Ik zeg niet dat dit specifiek op jou slaat, maar zo zie ik dat persoonlijk over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:33:
[...]
Je hoeft niet de suggestie te wekken dat mijn verbinding opeens niet meer gaat werken. Ik durf te wedden dat ik tot mijn opzegging een werkende verbinding heb.

Het feit blijft wel dat het heel zeldzaam is dat iets "zomaar" stopt met werken zonder dat daarvoor een aanleiding is. De gemiddelde Tweaker loopt nou eenmaal veel te kutten waardoor er iets mis kan gaan en áls het dan misgaat wordt de woede en frustratie vaak op een forum of bij de helpdesk geventileerd.

Ik zeg niet dat dit specifiek op jou slaat, maar zo zie ik dat persoonlijk over het algemeen.
Kennelijk heb ik met de laatste opmerking een snaar geraakt - excuus daarvoor. Grote kans dat je verbinding inderdaad gewoon blijft werken volgens afspraak.

Feit blijft dat soms iets wel 'zomaar' stopt met werken. Dat kan gebeuren en daar heb ik ook geen probleem mee, dat overkomt de beste namelijk. Het gaat er echter om hoe daar vervolgens mee om wordt gegaan - in mijn geval ergens tussen 'bar slecht' en 'niet'.

Ik had verwacht dat anno 2008 het internetproviden inmiddels een volwassen markt was. Telfort heeft voor mij het tegendeel bewezen. Het enige wat ik met mijn post wilde bereiken is voorkomen dat twijfelaars de switch maken naar Telfort. Ja er zullen er veel zijn bij wie het gewoon naar behoren werkt (zoals bij de meeste andere providers overigens ook het geval zal zijn), de ellende begint echter zodra je wel een probleem hebt. Op dat gebied hebben allen klantenservices waar ik hiervoor in mijn leven mee te maken heb gehad het beter gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

clem schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:03:
2. Ik neem een paar uur vrij van werk omdat er een monteur zou komen. Bij thuiskomst krijg ik een telefoontje van de monteur dat het geen zin heeft om langs te komen omdat het een BBXL lijn zou betreffen en niet een KPN lijn. In de centrale kan deze man ook niets doen, zegt hij. Een paar dagen later helpdesk bellen leert mij dat a) de monteur niets meer heeft teruggekoppeld, b) de beste man wel de lijn had moeten repareren, ongeacht van welke wholesaler de lijn is.
a)Lijkt me sterk, want we krijgen op onze kloten als we de storingsbon niet goed vullen bij het afmelden hiervan.
b)We kunnen niet eens bij de apparatuur van BBXL. Dat is ook van een ander merk en de kast zit op slot. Dus waar ze die wijsheid vandaan halen is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:13:
[...]

Je krijgt geen vergoeding van Telfort, in ieder geval niet op de consumenten-abbo's. En het vergelijken met een Business Abo van XS4ALL gaat wel heel snel mank.
Dat haal ik er alleen bij omdat jij zelf begint over vergoedingen en niet-consumenten verbindingen. Overigens heb ik lang xs4all gehad, daarna orange en nu dus telfort. Met geen van allen problemen gehad. Ja, met telfort tijdens de recente megastoring, maar daar had xs4all net zo goed last van.'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
Hurricane schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:39:
[...]

a)Lijkt me sterk, want we krijgen op onze kloten als we de storingsbon niet goed vullen bij het afmelden hiervan.
b)We kunnen niet eens bij de apparatuur van BBXL. Dat is ook van een ander merk en de kast zit op slot. Dus waar ze die wijsheid vandaan halen is mij een raadsel.
Niets verbaast me meer. Indien je niet aardig door klanten wordt bejegend dan komt het dus o.a. door dit soort kastje-muur verhalen: een klant weet immers niet meer wie hij moet geloven na verloop van tijd.

Maar zou je me in ruil voor een +30 behulpzaam kunnen vertellen wat ik een volgende keer aan die held van de helpdesk moet mededelen cq. moet instrueren? Dan help ik 'm even zijn werk op een normale manier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Geen idee, ik werk niet voor Telfort maar voor Kpn. Wij moeten dus voor bijna alle providers die op het kpn netwerk zitten storingen doen, dus ook voor telfort. Als telfort ons dan een storing stuurt met een klant op het BBXL netwerk dan kunnen wij daar helaas niets mee. We kunnen wel het koper nakijken, maar daar houd het snel op. Hoor het kastje-muur verhaal wel vaker van Telfort klanten helaas.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:08
Hier, Assen, ligt het er uit
sinds 00.30 ongeveer.
Kreeg eerst een raar ip adres
en nu een rood internet lampje.

DSL is er gewoon alleen geen ip adres meer.

• Nico Klus
  • Nu online
Hier in Houten een storing gehad van ongeveer 22:00 tot 23:30. Telfort meldt er niets van, moet ik op de XS4ALL pagina vernemen dat er hier een ADSL storing was van KPN en XS4ALL. :(
Fijn dat Telfort zijn klanten goed informeert.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Hier ook Telfort aangevraagd.

Uiteindelijk van Fast-XS, via DutchWeb Services en Fiberworld, bij InterNLnet beland. Huidige verbinding is 8mbit down/1mbit up (ADSL1) en ik wilde eigenlijk wel naar 20mbit. Bij InterNLnet was dit alleen voor hoge bedragen mogelijk, dus tweeënhalve week geleden Telfort aangevraagd en als gewenste migratiedatum voor 25 september gekozen. Anderhalve week geleden kregen we echter een brief dat de Fiberworld-verbinding gemigreerd zou worden naar InterNLnet (voor de duidelijkheid: Fiberworld heeft de dienstverlening begin juli beëindigd, InterNLnet heeft dit overgenomen). Toen heb ik gemaild naar InterNLnet dat dit niet nodig was, omdat we toch al per 25 september gingen overstappen naar Telfort. Hun antwoord was toen dat, wanneer er al een migratie liep (van Telfort), hun migratie een foutmelding zou krijgen en niet zou doorgaan. Wanneer hún migratie eerder startte, kon de migratie naar de andere ISP (Telfort) niet doorgaan. Op 22 augustus kreeg ik de bevestiging van Telfort dat het abo wordt geactiveerd op 25 september (er stond 'in de week van 25 september', maar ik neem aan dat ze, bij een overstap, 25 september zelf bedoelen). Toen heb ik de daadwerkelijke opzegging (inclusief migratiedatum) verstuurd aan InterNLnet en afgelopen zaterdag al een bevestiging gekregen. Maar nu ben ik eergisteren toch overgezet naar InterNLnet (ander, InterNLnet-, IP gekregen). Weet iemand met verstand van ADSL-overstappen of dit problemen kan opleveren met de migratie naar Telfort (op 25 september)? InterNLnet zegt het niet precies te weten.

• Scandic2008
Heb er meer mensen last van Spooktelefoontjes ? Koer overgaan zeg 2 keer en vervolgens dood ?

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mijn ouders hebben sinds ergens vorig jaar een Tiscali T4 internet abonnement voor 14,95 per maand. Als ze geen KPN lijn gehad zouden hebben zou daar 9,95 per maand bij zijn gekomen, maar ze hebben een KPN lijn, dus 14,95 per maand was het totaalbedrag.

Nu is het maandbedrag na overname van Telfort gewoon 14,95 gebleven en de snelheid van de lijn zal ook nog gewoon 4MBit zijn.

Nu willen ze eventueel van het KPN telefoon abonnement af en gaan bellen via Telfort. Wat zal er dan gaan gebeuren? De KPN lijn vervalt dan dus en zal Telfort die 9,95 bij het internet abonnement gaan optellen zodat een T4 abo ineens 24,90 gaat kosten per maand? Of bestaat dan de mogelijkheid om over te stappen op Telfort internet 20Mbit en vaste telefonie?

Kosten nu: 14,95 (Telfort T4) + 15,95 (KPN telefoonabo) + variabele kosten voor bellen

Kosten straks:
T4: 24,90 (Telfort T4) + 9,95 (Telfort vaste telefonie)

of

20Mbit: 19,95 (Telfort 20Mb) + 9,95 (Telfort vaste telefonie)
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.