Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 97.371 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:32:
Weet iemand of je nog steeds per maand kan opzeggen nadat je je contract hebt gewijzigd?
Zat eerst bij Speedlinq, en ben als sinds maart bezig om een ander abo bij telfort te kunnen nemen, zodat ik m'n vaste lijn eens kan opzeggen. Deze overname duurt allemaal wel heel erg lang zo (krijg als ik probeer te wijzigen dat er reeds een wijziging in behandeling is), en ben bang als ik eea zo lees dat het er niet beter op wordt. En als het inderdaad knudde is, dan wil ik natuurlijk heel graag weg snel (naar UPC, want dan heb ik ook nog een snellere verbinding dan die armzalige 8MB die er hier uit de centrale komt).
Als je je abonnement hebt omgezet naar Telfort 20Mb zit je er een jaartje aan vast. Maar als je nog Speedlinq hebt, kun je gewoon per maand opzeggen.
Het kan overigens zijn dat je migratie mislukt is. Er zijn een aantal klanten die problemen opleverden.

Ook: Een ordernummer is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Hey allemaal,

Onlangs is mijn Planet.nl contract al afgelopen, ergens in juni zelfs, en als ik het nu goed begrijp is het vanaf 1 juni mogelijk om gewoon per maand op te zeggen en over te stappen.

Ik zit dus te denken aan Telfort en heb inmiddels al een hele riedel (echt woord ?) gelezen hier over Telfort en ga die stap zetten. Aangezien ik Internetplusbellen heb kan ik dus lekker gewoon Telfort aanvragen en krijg je automatisch de opzegging binnen dankzij het nummerporterings aanvraag.

Mooi, dan zo meteen de boel maar eens inkloppen hier ;)

Bedankt voor het al 11 Delen durende goede informatieve verhaal allemaal guys.

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 16:23
Ik kom dus ook van Speedlinq af en dat was al niks, maar Telfort is 3 keer niks. Administratief lukt het ze wel,want ze schrijven in het begin van de maand al af voor de volgende maand. 16 juli jl mailtje gekregen, dat ik mijn abbo kon wijzigen van € 24,95(Speedlinq) naar € 19,95 Telfort, maar tot vandaag is dat niet gelukt. Krijg steeds de melding dat er al een wijziging wordt uitgevoerd. Vandaag tevens weer een mail verstuurd(reply over ongeveer een maand) en heb ze 5 werkdagen de tijd gegeven om het op te lossen, zoniet dan zal ik ze in gebreke stellen en m'n abbo opzeggen. Waardeloze organisatie en dan druk ik me nog eufemistisch uit.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post es een ordernummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor al degenen die problemen hebben met Telfort stuur een email naar kassaklachten@kpn.com vermeld daar je klachten en/of problemen en je wordt binnen, bij mij althans, 2 werkdagen teruggebeld om aan een oplossing te werken. Ik heb dit vrijdag namelijk gedaan na mijn vele problemen met mijn verbinding en werd vandaag gebeld door een medewerker van KPN die heel serieus naar mijn klachten en problemen heeft geluisterd en mij ervan overtuigde dat de problemen zo snel mogelijk zullen worden opgelost. Hij zou contact opnemen met de technische afdeling van Telfort en er druk opzetten om de verbinding weer goed te krijgen. Hij bood mij zelfs aan de gemaakte onkosten te vergoeden. Ook zou hij me terugbellen als alles opgelost zou moeten zijn en zo niet dan zouden ze verder naar een andere oplossing gaan zoeken. Ik was erg verbaasd dat ze zo serieus de problemen uit de wereld willen helpen daar bij KPN. Vermeld wel in je email ook je adresgegevens en telefoonnummer waar je op te bereiken bent. Ik wacht alles geduldig af. Ik heb ook een nummer gekregen van de medewerker van KPN zelf is een gewoon netnummer dat ik altijd kan bellen als er weer problemen bij komen erg tof moet ik zeggen. Ik ga jullie precies op de hoogte houden van de stand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik ben al sinds een half jaar ongeveer overgezet van Speedlinq naar Telfort, ik heb daar ook bellen bij.
Ik heb dat anderhalf jaar niet gebruikt, heb echter sinds gister een telefoon aangesloten (oudje, wel gewoon drukknoppen, geen nummermelder), werkte gewoon goed.
Echter sinds vandaag kan ik wel bellen en gebeld worden, maar mensen aan de andere kant van de lijn horen gewoon helemaal niks.
Heb de modem al een keer gereset, maar dit heeft het probleem niet geholpen.
Kan zoiets ook aan de telefoon liggen (kan al een 15 jaar oud zijn), of moet ik het elders zoeken?

Ik heb zo 1-2-3 geen andere telefoon. Dacht er aan een nieuwe te kopen, maar als ik straks een nieuwe gekocht heb en het werkt alsnog niet kan ik weer met de helpdesk aan de gang...

[ Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 18-08-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
@TagDaze. Heb nooit iets van een ordernummer ontvangen.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 21:12
eX0duS schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:01:
Ik ben al sinds een half jaar ongeveer overgezet van Speedlinq naar Telfort, ik heb daar ook bellen bij.
Ik heb dat anderhalf jaar niet gebruikt, heb echter sinds gister een telefoon aangesloten (oudje, wel gewoon drukknoppen, geen nummermelder), werkte gewoon goed.
Echter sinds vandaag kan ik wel bellen en gebeld worden, maar mensen aan de andere kant van de lijn horen gewoon helemaal niks.
Heb de modem al een keer gereset, maar dit heeft het probleem niet geholpen.
Kan zoiets ook aan de telefoon liggen (kan al een 15 jaar oud zijn), of moet ik het elders zoeken?

Ik heb zo 1-2-3 geen andere telefoon. Dacht er aan een nieuwe te kopen, maar als ik straks een nieuwe gekocht heb en het werkt alsnog niet kan ik weer met de helpdesk aan de gang...
Ik heb zelf ook een heel oude telefoon aan de modem hangen met een voipbuster accountje, geen problemen tot nu toe, kan iedereen horen en iedereen hoort mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timbry schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:30:
Hier ook geen ordernummer oid. Dan maar afwachten weer.... Als ik eea zo lees hier vind ik het een knap arrogante organisatie. Of ze zijn zo aan't beknibbelen op de kosten dat ze op koop toe nemen dat ze klanten verliezen.... Succes is een keuze!
Wellicht UPC toch maar blij maken. Kan ik na een jaar wel weer eens kijken hoe of wat. En krijg ik netjes weer een nieuw modem als ik bij Telfort kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:04:
Nu bij mij is de situatie weer anders als van de week. 's Morgens een zeer trage verbinding met intrain van 12 mbit
Mocht willen dat ik 12 mbit haalde! maximum hier is 8 mbit, omdat ik 3 km van de centrale af zit.
12 mbit zeer traag noemen is wat overdreven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier momenteel maar een downsnelheid van ongeveer 92kb, terwijl dat meestal rond de 165 ligt, en ik zit zelfs aangesloten op het KPN netwerk! blijkbaar dus ook capaciteits probleem bij KPN?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Marktsmurf: zal ik op dat e-mail adres ook terecht kunnen met klachten over de snelheid waaraan Telfort niks wilt doen?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timbry schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:30:
God ja, je komt van speedlinq. Mail me even je postcode en huisnummer aub. Naar het gmail adres in mijn profiel asjeblieft. Ga ik even kijken straks.

@wiebwieb: Op het KPN netwerk? Arme jij. :')

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
@TagDaze.Je hebt geen gmail adres in je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timbry schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:35:
@TagDaze.Je hebt geen gmail adres in je profiel.
Jawel, maar hij staat als WLM-adres. Ik pas het wel even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelofelijk, dacht dat het weer werkte...

tot gisteravond prima snelheid, omstreeks 22:00 viel de verbinding weg en nu weer steeds 10 seconden internet en dan valt het weer weg, hang nu weer met de helpdesk aan de lijn...

KPN heeft nu voor de 2e keer gezegd tegen Telfort gezegd dat het probleem opgelost is, maar dat is dus niet het geval :| Het vervelende is dat KPN geen melding aan Telfort geeft wat er gebeurd is en de helpdesk geeft aan dat het geen zin heeft om het nog een keer aan te melden bij KPN.

Na 25 minuten overleg (jaja, de belkosten draaien wel door maar daar denk ik maar niet aan) heeft Telfort 2 oplossingen voor mij. Ze gaan nu met oplossing 1 aan de slag en gaan dat direct uitvoeren. Dan zou het de 23e augustus weer goed moeten werken.

Ik heb wat aangedrongen om de oplosing te weten te komen en ben er niet superblij mee, maar afijn... Telfort gaat mijn lijnsnelheid omlaag gooien in de hoop dat ik dan een stabiele verbinding krijg. Ik haalde nu 1,8MB/sec en dat wordt minder. Maar er ging zeker geen 50% af, dus we zullen wel even zien. Ik vond het niet een meest ideale oplossing, maar afijn, beter een stabielere lijn dan deze ellende.

Het vreemde en vervelende van alles is dat mijn buurman ook Telfort heeft en daar werkt het wel prima op volle snelheid. Het is mij onduidelijk hoe dat nu kan. We zitten toch op hetzelfde kastje aangesloten van KPN, in iedergeval als ik de afstand van beide modems tot de centrale bekijk).

Vond in een vorig topic nog een bericht wat er gaat gebeuren bij mij: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30430229

Nu heb ik een vraag: als ik over een paar maanden mijn jaarcontract heb uitgezeten bij Telfort en ik stap over naar een andere adsl provider, krijg ik dan te kampen met dezelfde problemen of kan ik dan weer met 1,8MB/sec downloaden zonder problemen?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:41:

KPN heeft nu voor de 2e keer gezegd tegen Telfort gezegd dat het probleem opgelost is, maar dat is dus niet het geval :| Het vervelende is dat KPN geen melding aan Telfort geeft wat er gebeurd is en de helpdesk geeft aan dat het geen zin heeft om het nog een keer aan te melden bij KPN.

Telfort gaat mijn lijnsnelheid omlaag gooien in de hoop dat ik dan een stabiele verbinding krijg. Ik haalde nu 1,8MB/sec en dat wordt minder. Maar er ging zeker geen 50% af, dus we zullen wel even zien. Ik vond het niet een meest ideale oplossing, maar afijn, beter een stabielere lijn dan deze ellende.

Het vreemde en vervelende van alles is dat mijn buurman ook Telfort heeft en daar werkt het wel prima op volle snelheid. Het is mij onduidelijk hoe dat nu kan. We zitten toch op hetzelfde kastje aangesloten van KPN, in iedergeval als ik de afstand van beide modems tot de centrale bekijk).

Vond in een vorig topic nog een bericht wat er gaat gebeuren bij mij: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30430229
Het constant connecten naar de DSLAM(centrale) ligt toch echt aan KPN of aan je modem.
Misschien is je modem wel brak? je kan hem miss even omruilen met je buurman om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:50
Na een paar dramatische dagen een tip van mijn kant mbt vast bellen met telfort.

Zoals bekend lag het internet gedeelte er vorige week ruim een dag uit in een aantal plaatsen, zo ook hier in Dronten.

Nadat het internet lampje weer was gaan branden op het modem (P-2602R-D1A, ofwel de enkelpoorts analoog), bleek het phone lampje niet meer te branden (of eigenlijk beide phone lampjes want ik heb als check op onze vrienden zonder helpdesk een tweede gratis voip abonnement genomen en beide voip abo's stonden op register failed.

Omdat Telfort aangaf niets te veranderen (ook logisch want er was geen probleem bij mij, toch?) heb ik dus niets verandert maar heb het modem wel eindeloos gereset.

Bij de vorige storing bleef ik ook lang verstoken van telefonie en nu weet ik eindelijk waarom:

Het modem kan bij een storing dusdanig van slag raken, dat het niets meer kan met de SIP kant, de config ligt overhoop en er rest dan maar één ding. Resetten naar defaults.

Ik heb geen standaard config in het modem zitten (alle poorten open, omdat ik een andere firewall heb), dus dat kost een hoop werk.

De tip na een paar keer testen:

De SIP config is slecht op te slaan (middels backup), de resterende instellingen lijken wel bewaard te worden. Maak dus eerst de internet config af na een reset naar defaults en sla deze config middels backup op. Laadt deze config na een internet storing in (wel veilig gedaan door eerst een reset to defaults te doen) en stel sip opnieuw in.

Alles nog even in stappen beschreven:

Voorbereiding:
- modem resetten naar defaults
- alleen internet configureren, geen sip instellingen doen
- backup maken van modem
- SIP instellingen afwerken en fijn bellen tot de volgende storing

Bij een storing:

- wacht tot het internetgedeelte weer werkt, ofwel tot de storing is opgelost
- reset naar defaults
- laadt de internet config in
- configureer de sip instellingen
- lekker bellen tot de volgende storing

Ik hoop dat het hiermee wat leefbaarder wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:53:
[...]

Het constant connecten naar de DSLAM(centrale) ligt toch echt aan KPN of aan je modem.
Misschien is je modem wel brak? je kan hem miss even omruilen met je buurman om te testen?
dat heb ik vorige week gedaan en zelfde probleem. Bij terugplaatsen bij de buurman deed hij het daar ook opeens niet meer (ook steeds opnieuw verbinden). KPN had het toen na 2 dagen opgelost en het heeft bij mij 5 dagen gewerkt (en bij de buurman werkt het nog steeds).

Het probleem is wel ontstaan na een stroomstoring in mijn huis 2 weken geleden... maar ik snap niet waarom de modem kapot zou zijn. Hij doet het soms gewoon 2 dagen en nachten en dan weer een paar dagen niet? Dan is hij toch niet defect?

Ik las dit in topic deel 10 en dat lijkt toch mijn probleem?
Op het moment dat een ADSL verbinding wordt opgezet "onderhandelen" de modem en de dSLAM in de wijkcentrale over welke tonen er gebruikt worden en hoeveel informatie (bits) er per toon worden verzonden. Dit proces wordt het "trainen" van de verbinding genoemd en duurt normaal twee tot tien seconden. De hoeveelheid bits per toon is afhankelijk van de zogenaamde signaal/ruis verhouding, naar de engelse afkorting SNR (signal to noise ratio) genoemd. De SNR is afhankelijk van de signaalsterkte en van allerlei storende factoren, zoals overspraak, storing door andere (telefoon-, DSL- en elektriciteit-)kabels, slechte splitters etc.

Nu ontstaan er tijdens de overdracht van de informatie altijd fouten. Dit is onvermijdelijk en op zich niet zo erg, want de ADSL verbinding houdt het aantal fouten bij en stuurt een pakketje met informatie opnieuw als ze niet intact over zijn gekomen. De modem aan de kant van de gebruiker houdt bij hoe vaak daar pakketjes zoek raken (wat door een overbelaste NRP kan zijn veroorzaakt), hoeveel er (CRC) foutjes bevatten (wat meestal veroorzaakt wordt door storing op DSL-lijn), welk deel daarvan gecorrigeerd kan worden en hoeveel pakketjes niet meer gecorrigeerd kunnen worden. Als er gedurende een tijdsperiode van 15 minuten teveel pakketjes kwijtraken of niet goed overkomen, dan zal het ingebouwde modem de verbinding verbreken en opnieuw gaan trainen. De veronderstelling van het modem hierbij is dat blijkbaar de SNR zodanig is verslechterd dat opnieuw trainen noodzakelijk is. Bij het trainen wordt de verbinding verbroken. Enige tijd later is de nieuwe verbinding opgebouwd, tot er weer te veel fouten ontstaan, enzovoorts. Het gevolg is een ADSL verbinding die regelmatig zonder direct aanwijsbare verklaring uitvalt. De uitkomsten van de onderhandelingen tussen modem en dSLAM zijn als het ware te kritisch om de verbinding op het ingestelde niveau te handhaven.

Oorzaak is een te slechte SNR voor de (eerder getrainde) hoeveelheid bits die per toon over de lijn moeten worden verzonden. Met 20Mb down en 1 Mb upstreamsnelheid wordt geprobeerd de volledige capaciteit te benutten, waardoor de verbinding erg kritisch wordt. Bij de langzamere verbindingen worden er tonen of een aantal bits per toon ongebruikt gelaten en heeft de verbinding dus wat meer ruimte. Mogelijke oplossingen bestaan uit het verbeteren van de SNR en daarmee het maximaal aantal bits per toon. De maximale capaciteit wordt daarmee wel kleiner, maar de verbinding wordt stabieler
Mijn gegevens als ik verbinding heb zijn:

noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 8 db

noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db

Die noise margin waardes lijken mij prima. Maarja, Telfort zal toch wel weten wat ze doen? Lees hier wel vaker mensen die omlaag gezet zijn. En KPN heeft al 2 keer mijn probleem opgelost zeggen ze, maar het is nogsteeds hetzelfde. Wat kan ik dan nog doen?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Telfort webmail doet het ook niet
HTTP-server bezet - maximaal aantal gelijktijdige websessies overschreden. (58)
Voer nogmaals uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
Let op: uw wachtwoord is hoofdlettergevoelig, controleer of de capslock uit staat.
Ik log altijd op de normale manier uit dus dat is het niet, meer mensen last van?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:48
Slasher schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:03:
Telfort webmail doet het ook niet

[...]

Ik log altijd op de normale manier uit dus dat is het niet, meer mensen last van?
Zelfde probleem terwijl ik nog niet ingelogd ben geweest in de webmail vandaag. Ze verwachtten waarschijnlijk niet zoveel gebruikers tegelijk :')

[ Voor 8% gewijzigd door Sjowhan op 19-08-2008 11:32 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjowhan schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:31:
[...]

Zelfde probleem terwijl ik nog niet ingelogd ben geweest in de webmail vandaag. Ze verwachtten waarschijnlijk niet zoveel gebruikers tegelijk :')
hier werkt webmail prima, maarja, daar heb ik thuis zonder internet weinig aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:54:
Ik ben van plan om de overstap van Tele2 naar Telfort te maken. Nu wil ik een internet + bellen abo aanvragen. Ik zie dat de basismodem van Telfort geen draadloos bevat. Is het mogelijk om een ander modem (met draadloos) te gebruiken in plaats van dat basismodem? Kan ik dan nog wel gebruik maken van het bel-gedeelte van Telfort of moet je perse dat modem gebruiken?

Alvast bedankt!
Blijf lekker bij Tele2 man voor zover je nog niet de overstap hebt gemaakt! Of pak alleen internetten van Telfort maar nooit bellen!!!

Bel gedeelte van Telfort is sinds de start al drama en is weinig veranderd. Draai thuis Tele Compleet met voip bellen sinds tijden zonder problemen. Mn ouders hebben nonstop telefoon problemen van voip bellen van Telfort. Internet werk wel naar behoren. Ze hebben inmiddels flinke mobiele rekeningen opgebouwd door te bellen naar 0,30 ctpm lijn van Telfort. Dat pakt Tele2 professioneler en voordeliger aan als je t mij vraagt.

Ga deze week aangetekende brief versturen naar Telfort.
Ook mailen naar eerder genoemde kassaklachten@kpn.com en bellen met consuwijzer en andere kpn nummers misschien wordt het dan eindelijk eens opgelost maar vrees dat landelijke ellende verhaal is en netwerk nu eindelijk eens serieus aangepakt moet worden of modems een stabiele firmware update nodig hebben. Het verhaal op de mededelingen site is leuk maar storingen met telefonie zijn gebleven. Wij zijn boos! Hoe eerder het abonnement over is (maart 2009 pas zucht!) hoe beter. Ik wil mn ouders dan ook zsm naar Tele2 over hebben. KPN en zeker Telfort heb ik geen hoge pet meer van op. |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

funrider schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:44:
Blijf lekker bij Tele2 man voor zover je nog niet de overstap hebt gemaakt! Of pak alleen internetten van Telfort maar nooit bellen!!!

Bel gedeelte van Telfort is sinds de start al drama en is weinig veranderd. D
Ach overdrijf niet zo. Bellen van Telfort werkt perfect hier. Nooit problemen mee.

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 19-08-2008 11:47 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

funrider schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:44:
[...]
Draai thuis Tele Compleet met voip bellen sinds tijden zonder problemen. Mn ouders hebben nonstop telefoon problemen van voip bellen van Telfort.
Ik kom bij Tele2 vandaan, maar ondanks dat het bellen bij Telfort niet helemaal vlekkenloos is, is het beter dan bij Tele2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:34:
@Marktsmurf: zal ik op dat e-mail adres ook terecht kunnen met klachten over de snelheid waaraan Telfort niks wilt doen?
Ja, je kunt hier terecht voor alle klachten en problemen die je ondervindt met Telfort dus daar hoort jou probleem ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:57:
Die noise margin waardes lijken mij prima. Maarja, Telfort zal toch wel weten wat ze doen? Lees hier wel vaker mensen die omlaag gezet zijn. En KPN heeft al 2 keer mijn probleem opgelost zeggen ze, maar het is nogsteeds hetzelfde. Wat kan ik dan nog doen?
Eigenlijk is het heel simpel. Als je dsl verbinding niet goed werkt, dan kan dat aan drie dingen liggen: Jouw modem, de draadjes ertussen of het modem in de wijkcentrale (dslam). Als die drie dingen gecheckt zijn en uitgesloten, dan is simpelweg de kwaliteit van jouw verbinding onvoldoende om die snelheid te halen en is de enige oplossing een lagere snelheid.

Dat zal bij elke provider hetzelfde zijn. Ongeacht wat jouw buurman voor snelheid haalt. Dat is een andere koperdraad (alleen maar even lang, maar er zijn meer factoren die de kwaliteit van het signaal bepalen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:05:
Eigenlijk is het heel simpel. Als je dsl verbinding niet goed werkt, dan kan dat aan drie dingen liggen: Jouw modem, de draadjes ertussen of het modem in de wijkcentrale (dslam). Als die drie dingen gecheckt zijn en uitgesloten, dan is simpelweg de kwaliteit van jouw verbinding onvoldoende om die snelheid te halen en is de enige oplossing een lagere snelheid.

Dat zal bij elke provider hetzelfde zijn. Ongeacht wat jouw buurman voor snelheid haalt. Dat is een andere koperdraad (alleen maar even lang, maar er zijn meer factoren die de kwaliteit van het signaal bepalen).
Daar was ik al bang voor. Maar ik blijf het vreemd vinden dat tot 2 weken geleden ik gewoon dag en nacht 1,8MB/sec strak haalde en nu opeens al die problemen.

Afijn, we wachten af. Technisch ga ik het netwerk in iedergeval thuis zo aanpassen dat een eventuele kabelmodem (ik ga overstappen als het niet binnen 2 weken werkende is) gelijk ingeprikt kan worden. Zet ik gelijk de telfort modem beneden zoals de helpdesk het het liefste heeft (staat hij nu ook als test, maar het probleem blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
BelJoost schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:43:
Wie kent de "Telfort combi actie: Thuis en Mobiel internetten" ?

Zo'n twee a drie weken geleden heb ik een folder in de bus gehad waarin een "Telfort combi actie: Thuis en Mobiel internetten" stond. Ik meen dat de prijs 39,95 of 49,95 was.

Het foldertje leek mij een Telfort eigen folder daar er voor zover ik me kan herinneren alleen Telfort aanbiedingen in stonden in de bekende Telfort "opmaak".

Op de telfort site kan ik er niets over terugvinden en ook de medewerkers aan de telefoon en email weten van niets en suggereren dat het een andere aanbieder van Telfort abo's is.

Nu heb ik helaas de folder reeds weggegooid en kan er in Google ook niets over terug vinden.

Wie weet waar ik het over heb en kan me op weg helpen?
Die actie bestaat inderdaad, (ben zelf werkzaam bij de provider in kwestie) deze aanbieding moet je in elke winkel van telfort kunnen aansluiten. Neem een factuur mee van je telfort internet verbinding voor thuis en dan kan het aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:24
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:41:
Ongelofelijk, dacht dat het weer werkte...

tot gisteravond prima snelheid, omstreeks 22:00 viel de verbinding weg en nu weer steeds 10 seconden internet en dan valt het weer weg, hang nu weer met de helpdesk aan de lijn...
Als ik jouw was zou ik de aansluiting eens goed gaan bekijken, ik heb dit nl. ook gehad, bij mij heb ik in de woonkamer het telefoonaansluitpunt zitten (ISRA), daar heb ik alle overbodige kabels van af gehaald en een nieuw telefoonstopcontact aangesloten op de kpn-kabel.

Direkt nadat ik dat gedaan had waren alle verbindingsproblemen verholpen en had ik ook een snellere verbinding.

Kan dus zijn dat er bij jou ook een storing in de bekabeling zit.

SUCCES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Begin deze maand Telfort aangevraagd voor in ons "nieuwe" appartement. Werd gisteren door KPN gebeld omdat ze een monteur langs wilden sturen die de lijn komt checken en die komt nu volgende week donderdag. Weet iemand of zo'n bezoek van een monteur samenhangt met de oplevering van je lijn? Ik weet nl. dat we hier vorig jaar Orange bestelden, toen kwam er ook een monteur maar op de dag dat die kwam hadden we ook ineens signaal op de lijn zitten en konden we internetten.

Hoop iig dat het niet al te lang meer gaat duren (geen idee of er inmiddels al een brief van Telfort is), ga dit weekend nl. al verhuizen en ergens wonen waar geen internet is vind ik maar vervelend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NNF schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:07:
Hoop iig dat het niet al te lang meer gaat duren (geen idee of er inmiddels al een brief van Telfort is), ga dit weekend nl. al verhuizen en ergens wonen waar geen internet is vind ik maar vervelend. :P
Mail me effe je nieuwe postcode en huisnummer, dan kijk ik voor je of ik al een datum kan zien. Mail staat in mijn profiel.
laurentbas schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:42:
Die actie bestaat inderdaad, (ben zelf werkzaam bij de provider in kwestie) deze aanbieding moet je in elke winkel van telfort kunnen aansluiten. Neem een factuur mee van je telfort internet verbinding voor thuis en dan kan het aangesloten worden.
Hee, collega. Is dat iets van mobiel?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roches schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:08:
Als ik jouw was zou ik de aansluiting eens goed gaan bekijken, ik heb dit nl. ook gehad, bij mij heb ik in de woonkamer het telefoonaansluitpunt zitten (ISRA), daar heb ik alle overbodige kabels van af gehaald en een nieuw telefoonstopcontact aangesloten op de kpn-kabel.
Dat ga ik zeker doen. Maar het is nogal wat werk. Ik heb een redelijk groot huis en moet veel kabels opnieuw trekken door de muren etc. Ik ga hier de komende tijd mee bezig en verplaats alles naar de meterkast.

Voor nu heb ik weer internet thuis :)

Oude snelheid: 17800 kbps/ 1031 kbps Download uit nieuwsgroep met 1,78 MB/sec

Nieuwe snelheid: 12004 kbps / 1031 kbps Download uit nieuwsgroep met 1,22 MB/sec
noise margin upstream: 11 db

noise margin downstream: 12 db
attenuation downstream: 21 db

Het volgende valt nu op: de noise margin upstream is hoger dan de noise margin downstream. Dat was voorheen andersom.

Zijn er nog conclusies te trekken uit bovenstaande gegevens of is het de komende dagen / weken kijken of het nu blijft draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:48:
[...]

Dat ga ik zeker doen. Maar het is nogal wat werk. Ik heb een redelijk groot huis en moet veel kabels opnieuw trekken door de muren etc. Ik ga hier de komende tijd mee bezig en verplaats alles naar de meterkast.

Voor nu heb ik weer internet thuis :)

Oude snelheid: 17800 kbps/ 1031 kbps Download uit nieuwsgroep met 1,78 MB/sec

Nieuwe snelheid: 12004 kbps / 1031 kbps Download uit nieuwsgroep met 1,22 MB/sec
noise margin upstream: 11 db

noise margin downstream: 12 db
attenuation downstream: 21 db

Het volgende valt nu op: de noise margin upstream is hoger dan de noise margin downstream. Dat was voorheen andersom.

Zijn er nog conclusies te trekken uit bovenstaande gegevens of is het de komende dagen / weken kijken of het nu blijft draaien?
Is dat na de downgrade van Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:14:
[...]

Is dat na de downgrade van Telfort?
ja, lagere snelheid heb ik sinds vanavond en de onderste gegevens zijn de nieuwe.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:36:
[...]

ja, lagere snelheid heb ik sinds vanavond en de onderste gegevens zijn de nieuwe.
De SNR (noise margin) gaat omhoog omdat je ADSL verbinding op een lagere snelheid dan hij maximaal aan kan wordt gedrukt. Blijkbaar was je net te laat met melden aan Telfort dat je het probleem gevonden had, nu hebben ze om je stabiliteit te brengen je verbinding iets terug geschroefd lijkt het.

Voordeel is wel dat het zelfs met een minder goede aansluiting thuis zo gewoon redelijk stabiel kan blijven doordat je verbinding wat meer ruimte heeft en niet tegen het plafond staat ;)

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 19-08-2008 20:03 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:00:
De SNR (noise margin) gaat omhoog omdat je ADSL verbinding op een lagere snelheid dan hij maximaal aan kan wordt gedrukt. Blijkbaar was je net te laat met melden aan Telfort dat je het probleem gevonden had, nu hebben ze om je stabiliteit te brengen je verbinding iets terug geschroefd lijkt het.
Helaas had ik sinds gisteravond 22:00 ondanks de nieuwe kabels e.d. toch weer problemen, vanochtend dus gebeld en telfort zag alleen nog maar dit als oplossing.

Maar nu ik wat speelruimte heb moet het vast goed blijven gaan en anders had telfort nog 1 andere mogelijke oplossing (geen idee welke), dus dat zien we dan wel weer. Voor nu heb ik even genoeg ellende met mijn internet gehad en mag het de komende weken blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manatwork
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-08 21:05
Nou heb ik toch een vraagje betreffende de telefonie..
Als ik in de logs van het modem kijk zie ik regelmatig een aantal superkorte telefoontjes van "anonymous" vlak achter elkaar, vaak een stuk of 5, 6 keer. Zie onderstaand voorbeeld:

5 08/18/2008 20:51:18 VoIP Call Established Ph[1] <- Anonymous Traffic Log
6 08/18/2008 20:51:15 VoIP Call Start from SIP[1] Traffic Log
7 08/18/2008 20:49:00 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log
8 08/18/2008 20:49:00 VoIP Call Established Ph[1] <- Anonymous Traffic Log
9 08/18/2008 20:48:57 VoIP Call Start from SIP[1] Traffic Log
10 08/18/2008 20:40:02 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log

Is dit een of andere rare storing of zo :? Ik heb geen idee wat dit voor spooktelefoontjes zijn. De telefoon doet het verder wel gewoon dwz ik kan bellen en gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 06:50:
Leuk...
Dan hoeft hij dus ook geen rekening te verwachten...!
zo kan je het ook bekijken, echter 8 weken zonder internet, ik hoop dat het mij nooit overkomt.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Speedlinq is nu Telfort, net twee weken op vakantie geweest, stekkers eruit geweest. Nu weer downloaden en haal 1300 kb/s :S dat was voor de vakantie 1600 kb/s. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joob77
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-08 15:46
Hi mensen,

Ik kom er zojuist achter dat de relay server van speedlinq (greenisp) niet meer werkt.

Ik heb een eigen mailserver. Hoewel (bijna) alle providers port 25 blocken is dit via een relay server van de provider perfect mogelijk. Ik kom van speedlinq af en ben dus overgezet naar telfort. Nu heeft telfort dus blijkbaar de relay server van speedlinq "onbereikbaar gemaakt". Weet iemand wat nu de relay server van telfort is? Ik ben aan het zoeken geweest maar smtp.telfort.nl en smtp-out1.tiscali.nl zijn het in ieder geval niet. :'(

Iemand een idee?? 8)7

Bedankt voor alle reacties alvast.
_/-\o_
Gr,
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hmm, poort 25 staat hier gewoon open :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Laat ik ook mijn ervaringen met Telfort als voormalig Speedlinq klant maar even posten:

Begin juli een verhuizing doorgegeven, verwachte opleverdatum zou 6 augustus zijn. Tot zover ging alles nog goed; toen kreeg ik een brief met de melding dat ik geen kpn abbo meer zou hebben op mijn nieuwe adres, wat dus wel het geval is, en dat ik daarom aan Telfort maar netwerkkosten moest betalen.
Gebeld met de klantenservice, krijg je dus nog iemand van de Speedlinq klantenservice aan de lijn die daar niks aan kon doen en alleen maar liep te zeuren dat ik mijn verhuizing schriftelijk door moest geven; dat ik allang een verhuisbevestiging had maakte niet uit :? Pas daarna konden ze iets aan die netwerkkosten doen.

Daar kwam ik dus niet veel verder mee dus vervolgens maar via de website een formulier ingevuld met de vraag die netwerkkosten ongedaan te maken en of ik ook echt schriftelijk mijn verhuizing door moest geven. Dat hoefde dus niet en de netwerkkosten zou ik niet hoeven betalen aangezien ik inderdaad een kpn abbo bleek te hebben.

Op 6 augustus het modem dus weer aangesloten, en tadaaa, geen internet. Dus maar weer gebeld... "ja meneer, uw aanvraag is afgekeurd omdat u te ver van de centrale woont" (postcode check geeft zo'n 15mbit) maar ik schiet de aanvraag met spoed opnieuw in tegen een wat lagere snelheid. Bel over iets van een week maar terug om te vragen wat de status is.
Zucht :|
Ondertussen ook al een nieuwe factuur ontvangen waarop dus ook doodleuk netwerkkosten werden berekend.

Gisteren dus maar weer eens gebeld om te vragen wat de status was. Meneer van de technische helpdesk kon geeneens een verhuizing vinden dus verbond me door met de administratie. Die moest in het 'andere systeem' kijken en daar stond inderdaad mijn verhuizing maar ze kon op geen enkele manier de status hiervan bekijken :? Ik moest dus maar weer gewoon afwachten....
Aangezien ik ook nog wou regelen dat ik die netwerkkosten terug kreeg ben ik maar vriendelijk gebleven en heb nu wel de toezegging dat die weer verrekend worden met de volgende factuur.

Al met al ben ik dus absoluut niet tevreden met Telfort :(

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJH schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:36:
Speedlinq is nu Telfort, net twee weken op vakantie geweest, stekkers eruit geweest. Nu weer downloaden en haal 1300 kb/s :S dat was voor de vakantie 1600 kb/s. Hebben meer mensen hier last van?
Weet je zeker dat je al bent omgezet? Heb je niet nog een Speedlinq IP adres? ;)

Maar daarnaast is het de vraag wat zegt je modem dat de ADSL lijnsnelheid is? Dan kun je zien of die gezakt is ietsjes (kan 100 redenen hebben) of dat je behaalde snelheid alleen lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In m'n nieuwe woning internet aangevraagd. Levering was snel en verbinding is stabiel @ 1.8MB. Mij hoor je niet klagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 10:21
Zo vandaag telfort de deur ook maar uit gedaan...was 1 van de mensen die het sinds het eerste uur had

Maar ik ben er niet tevreden over geweest, de internetverbinding was op zich redelijk (hoewel het bij mijn vorige adsl provider sneller was) en telefonie is 1 groot drama! Een gratis account bij budget phone is nog stabieler.

Nu weer fijn naar upc toe, wel duurder maar dat werkt tenminste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
okio schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:52:
Zo vandaag telfort de deur ook maar uit gedaan...was 1 van de mensen die het sinds het eerste uur had

Maar ik ben er niet tevreden over geweest, de internetverbinding was op zich redelijk (hoewel het bij mijn vorige adsl provider sneller was) en telefonie is 1 groot drama! Een gratis account bij budget phone is nog stabieler.

Nu weer fijn naar upc toe, wel duurder maar dat werkt tenminste!
Heb je voortijdig afgebroken (tegen extra dubbele kosten) of gewoon contract uitgezeten? Dacht dat Telfort nog niet zo lang bestond of had je al een contract van oude provider (Tiscali, Speedlinq).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

joob77 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:04:
Hi mensen,

Ik kom er zojuist achter dat de relay server van speedlinq (greenisp) niet meer werkt.

Ik heb een eigen mailserver. Hoewel (bijna) alle providers port 25 blocken is dit via een relay server van de provider perfect mogelijk. Ik kom van speedlinq af en ben dus overgezet naar telfort. Nu heeft telfort dus blijkbaar de relay server van speedlinq "onbereikbaar gemaakt". Weet iemand wat nu de relay server van telfort is? Ik ben aan het zoeken geweest maar smtp.telfort.nl en smtp-out1.tiscali.nl zijn het in ieder geval niet. :'(

Iemand een idee?? 8)7

Bedankt voor alle reacties alvast.
_/-\o_
Gr,
Joost
Mijn server gebruikt al enige tijd "smtp.tiscali.nl" als smtp relay server. (Telfort verbinding uiteraard) Dit gaat allemaal zonder problemen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GizmoCat
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik lig er weer eens uit, tweede keer sinds de overgang van Speedlinq naar Telfort.

Ik krijg nu geen IP-nummer, modem traint keurig in met 6 Mb down en 1 Mb up maar blijft dan keurig wachten op een IP-nummer wat hij niet krijgt. Van alles geprobeert maar er gebeurt niets.

Ik had het modem (Speedtouch) in bridgemode met een PC er aan. Had keurig een internet verbinding maar na een reboot van de PC kreeg hij geen IP-nummer meer. Nu de Zyxel in routermode er aan gehangen op verzoek van Telfort.

Helpdesk heeft een 'case' aangemaakt, nu maar wachten wanneer het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit vanaf 31 juli al zonder internet of telefonie. Ik zou per 1 aug worden omgezet naar het telfort netwerk vanaf BBNED speedlinq en tot op heden niks nada. eerst zou ik per 16 juli worden omgezet maar daar is niks van gekomen omdat ze daar niks van af wisten bij telfort. ik kreeg per mail een nieuwe omzettingsdatum 1aug dus maar ik heb nog steeds niks.

als ik de Technische dienst bel zeggen ze we hebben de 2 de lijn hierover geinformeerd en that's it. wat kan ik nog zelf ondernemen in hierin, ik heb een klachtenbrief gestuurd inzake de onkosten maar daar lopen ze ook ontzettend mee achter. ik heb kassa kpn nu ook benaderd met dit probleem.

waarom duurt het zo belachelijk lang? ik heb al 20 dagen geen verbinding. Ik heb geen sync...

Dsl is niet beschikbaar krijg ik te zien in mijn explorer ik heb een speedtoch 706 modem.

graag jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even kwijt dat ik deze week erg goed ben geholpen door de tweede lijns helpdesk van Telfort. Ik had vorige week gebeld naar de eerste lijns helpdesk van Telfort en daar werd mij meegedeeld dat binnen 5 á 10 werkdagen mijn profiel zou worden aangepast. Nu afgelopen dinsdag werd ik door de tweede lijns helpdesk contact met mij opgenomen en werd er gevraagd of ik mee wilde helpen het instabiliteitsprobleem van mijn ADSL lijn op te lossen. Nou dit is gelukt na ongeveer 5 telefoontje van hun kant uit is het probleem nagenoeg opgelost. Wel moet ik de komende tijd de verbinding goed in de gaten houden maar voorlopig werkt hij weer zoals in de tijd van Tiscali. Mijn nieuwe intrainprofiel is nu 12 mbit. Nu maar afwachten of alles zo blijft draaien maar ik moet zeggen dat ik top ben behandeld. Dit had ik niet van Telfort verwacht na alle negatieve ervaringen en verhalen hier en op andere fora. Ook mag ik deze helpdeskmedewerker mailen via de gewone mail van Telfort en als er weer wat is neemt hij meteen contact met mij op. Werkelijk een topservice. Nu nog met KPN contact opnemen voor de afhandeling van gemaakte extra kosten en dan is dit probleem ook weer uit de wereld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Manatwork schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:52:
Nou heb ik toch een vraagje betreffende de telefonie..
Als ik in de logs van het modem kijk zie ik regelmatig een aantal superkorte telefoontjes van "anonymous" vlak achter elkaar, vaak een stuk of 5, 6 keer. Zie onderstaand voorbeeld:

5 08/18/2008 20:51:18 VoIP Call Established Ph[1] <- Anonymous Traffic Log
6 08/18/2008 20:51:15 VoIP Call Start from SIP[1] Traffic Log
7 08/18/2008 20:49:00 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log
8 08/18/2008 20:49:00 VoIP Call Established Ph[1] <- Anonymous Traffic Log
9 08/18/2008 20:48:57 VoIP Call Start from SIP[1] Traffic Log
10 08/18/2008 20:40:02 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log

Is dit een of andere rare storing of zo :? Ik heb geen idee wat dit voor spooktelefoontjes zijn. De telefoon doet het verder wel gewoon dwz ik kan bellen en gebeld worden.
Dat is idd moeilijk te achterhalen.Je kunt je aanmelden bij

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

en dan na een aantal weken kijken of het voorbij is of niet.De oplossing hiervan is altijd wat moeilijk omdat onduidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:24:
Ik wil even kwijt dat ik deze week erg goed ben geholpen door de tweede lijns helpdesk van Telfort. Nu maar afwachten of alles zo blijft draaien maar ik moet zeggen dat ik top ben behandeld. Dit had ik niet van Telfort verwacht na alle negatieve ervaringen en verhalen hier en op andere fora. Ook mag ik deze helpdeskmedewerker mailen via de gewone mail van Telfort en als er weer wat is neemt hij meteen contact met mij op. Werkelijk een topservice.
Zo zie je maar dat niet de hele helpdesk "bagger" is zoals hier wel eens gezegd wordt.Gelukkig zijn er ook uitzonderingen.Deze medewerker begrijpt het dus en hopelijk volgen er nog een paar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:24:
Wel moet ik de komende tijd de verbinding goed in de gaten houden maar voorlopig werkt hij weer zoals in de tijd van Tiscali. Mijn nieuwe intrainprofiel is nu 12 mbit.
Ik heb hetzelfde probleem als jij als ik het zo lees, zit zelf nu ook op 12mbit sinds gisteren en het is hier weer prima. Ik stuur je even een mailtje op het adres in je profiel.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJAARDA|IA
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08-2019
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:31:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem als jij als ik het zo lees, zit zelf nu ook op 12mbit sinds gisteren en het is hier weer prima. Ik stuur je even een mailtje op het adres in je profiel.
Ook bij mij is het probleem hetzelfde. Gisteravond was de download snelheid weer teruggezakt onder de 1 mb. Vorige week ook afgesproken dat mijn profiel zou worden aangepast, maar heb nog niet gehoord of er iets van gemerkt. Heb vandaag ook geprobeerd weer contact te leggen met de helpdesk, maar daar hoor ik niets anders dan er zijn meer dan 9 wachtende voor u....... Het starttarief is dan al minimaal 3 euro en dan heb je nog niemand gesproken. Daarna moet je vaak het probleem weer opnieuw uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TJAARDA schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:09:
[...]

Ook bij mij is het probleem hetzelfde. Gisteravond was de download snelheid weer teruggezakt onder de 1 mb. Vorige week ook afgesproken dat mijn profiel zou worden aangepast, maar heb nog niet gehoord of er iets van gemerkt. Heb vandaag ook geprobeerd weer contact te leggen met de helpdesk, maar daar hoor ik niets anders dan er zijn meer dan 9 wachtende voor u....... Het starttarief is dan al minimaal 3 euro en dan heb je nog niemand gesproken. Daarna moet je vaak het probleem weer opnieuw uitleggen.
Meld je probleem dan ook eens via kassaklachten@kpn.com dan wordt er meer druk op de ketel van Telfort gezet heeft bij mij in ieder geval geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TJAARDA schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:09:
maar daar hoor ik niets anders dan er zijn meer dan 9 wachtende voor u....... Het starttarief is dan al minimaal 3 euro en dan heb je nog niemand gesproken. Daarna moet je vaak het probleem weer opnieuw uitleggen.
1 tip: geloof niet wat je op dat bandje hoort. Er waren 1 keer ook meer dan 12 wachten voor mij en toen had ik na 3 minuten contact! En ook had ik vaak dat je kreeg te horen dat je de volgende dag beter kon bellen (en dan is het 09:00 in de ochtend en zijn ze net open??) en toen had ik na 6 minuten iemand.

De laatste keer heb ik wel 18 minuten in de wacht gestaan, maar ik moet toch wat? Ik had helemaal geen internet meer en ik tel gewoon de helpdeskkosten bij elkaar op en aan het einde van het jaar ook de internetkosten (dus 12 x 20 euro) en als je dat door 12 deelt weet je het maandbedrag. Ondanks de vele belkosten deze maand kom ik nooit niet aan de 50 euro die ik hiervoor elke maand aan xs4all betaalde.

Wat ook helpt is vragen of ze het even willen doorlezen. Vaak zetten ze je dan een minuutje in de wacht, lezen het rustig en gaan gelijk verder waar je gebleven bent. Dat is mij 2 van de 4 keer gelukt. De andere keren had ik knuppels aan de lijn die weer van voor af aan begonnen, denk dat die mensen er nog maar net werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Ik krijg steeds meer de indruk, dat Telfort te weinig capaciteit heeft, waardoor het downloaden trager uit gaat vallen. De 16-20 Mbit halen gaat steeds moeilijker worden, als ik de post zo lees. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
ik heb sinds het begin (januarie ofzo) een 20mb verbinding en die doet het wel al valt hij soms weg maar hij is rete langzaam. namelijk:
ongeveer 7 mb ik zit weliswaar redelijk ver van de centrale ongeveer 1,7 km maar dan zou ik met adsl2 makkelijk sneller moeten kunnen. nu blijkt mijn centrale geen adsl2 te hebben. maar wat heb ik dan aan adsl2 en zo een hoge verbinding? dat is toch redelijke onzin?

wat kan ik hiermee doen? naast wachten en niks doen?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
thefxr schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:20:
Ik krijg steeds meer de indruk, dat Telfort te weinig capaciteit heeft, waardoor het downloaden trager uit gaat vallen. De 16-20 Mbit halen gaat steeds moeilijker worden, als ik de post zo lees. :(
Als dit al zo is, dan lijkt me dat niet landelijk hoor. Ik haal 24u per dag mijn max snelheid (Breda, postcode 4826).

Toegevoegd: Max snelheid is bij mij overigens 11-12mbit.

[ Voor 6% gewijzigd door Helsie op 21-08-2008 08:13 ]

Verwijderd

Ik begin ook te twijfelen of het nog wel goed gaat bij telfort...

Ik hoor bij de eerste gebruikers (maand na introductie) van Telfort internet, en altijd een stabiele verbindig gehad van rond de 17 Mbit. (soms iets eronder of boven)

Dit waren me intrain waardes vanaf het begin:
noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 9 db
attenuation downstream: 23 db

Nu sinds ik terug ben van vakantie (vorige week) opeens de volgende waardes en niet hoger dan 5 Mbit:
noise margin upstream: 8 db
attenuation upstream: 66 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 26 db

Ik heb dus echt niets veranderd in huis aan de bekabeling of iets dergelijks.

Verschillende emails gestuurd maar niets gehoord. Vandaag dan toch maar voor de eerste keer de helpdesk bellen (voor 30ct/min)
Maar het blijft vreemd zoals ik in dit forum lees, dat er meerdere zijn die dit plots hebben...

• Alex)
Hmm, sinds de problemen die ze kortgeleden hadden, is de snelheid hier omlaag. Zit hier nu op 15774 kbps / 905 kbps waar dit eerst netjes 20800 kbps / 1104 kbps was.

Mijn waarden:

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 7 db
noise margin downstream: 15 db
attenuation downstream: 19 db

Aan de bekabeling hier is voor zover mij bekend niets veranderd, heb de helpdesk nog niet gecontacteerd trouwens. Breda, regio 4816.

• bjck
Alex) schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 02:53:
Hmm, sinds de problemen die ze kortgeleden hadden, is de snelheid hier omlaag. Zit hier nu op 15774 kbps / 905 kbps waar dit eerst netjes 20800 kbps / 1104 kbps was.

Mijn waarden:

output power downstream: 23 db
noise margin downstream: 15 db

Aan de bekabeling hier is voor zover mij bekend niets veranderd, heb de helpdesk nog niet gecontacteerd trouwens. Breda, regio 4816.
Herstart je modem eens gewoon? Dat al geprobeerd?

Dan gaat hij opneiuw kijken naar wat de maximale/beste snelheid is die haalbaar is en daarop verbinden. Wat ook voldoende is om de ADSL lijn even uit je modem te halen tot het DSL lampje uit is en er weer in stoppen daarna.

Waarschijnlijk is er heel even een verstoring geweest op het signaal in de kabel en toen is je modem opnieuw verbonden. Op dat moment door dat beetje verstoring even op een lagere snelheid, maar daar blijft hij op staan dan. De SNR (noise margin) is ook > 6 a 7dB wat aangeeft dat de verbinding niet maximaal loopt.

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Zijn er meer mensen die sinds vandaag een niet werkend IP adres krijgen uitgedeeld van de DHCP server van Telfort? Ik krijg doodleuk 1.253.96.140, dus de modem denk dat alles OK is, maar internetten ho maar... :-(

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Willem2 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:39:
Zijn er meer mensen die sinds vandaag een niet werkend IP adres krijgen uitgedeeld van de DHCP server van Telfort? Ik krijg doodleuk 1.253.96.140, dus de modem denk dat alles OK is, maar internetten ho maar... :-(
Ik heb begrepen dat er bij mij thuis geen internet is, omgeving Lelystad. Net de helpdesk gesproken, en die vertellen me doodleuk dat het zo vijf dagen kan gaan duren voordat een storing in een wijkcentrale opgelost is 8)7

• bjck
Willem2 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:39:
En je krijgt niet een pagina te zien met meldings tekst bij alles wat je opvraagt?

Dan heb je zelf vaste DNS server(s) ingesteld ergens in je modem/router/pc. Als je opeens weer een 1.253.*.* adres krijgt (net als activatie) is je verbinding tijdelijk afgesloten en krijg je een pagina met een melding. Misschien iets van een virus infectie of iets met een rekening ofzo.

Als je een Speedlinq abbonee was eerst kan het dus goed zijn dat je moet activeren! Je komt door het vast ingesteld hebben staan van DNS (of je modem pakt de nieuwe niet juist op automatisch, even herstarten is dan genoeg) niet op die pagina.

Je komt er ook door te surfen naar: http://1.254.254.253/

Na het activeren wordt je verbinding omgezet en krijg je een normaal bruikbaar IP adres met Internet toegang altijd ;)
Gunner schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:51:
[...]

Ik heb begrepen dat er bij mij thuis geen internet is, omgeving Lelystad. Net de helpdesk gesproken, en die vertellen me doodleuk dat het zo vijf dagen kan gaan duren voordat een storing in een wijkcentrale opgelost is 8)7
Beetje raar. Ik begrijp net dat er storing voor een deel van de aansluitingen in Lelystad, Emmeloord & Dronten. Dat duurt geen 5 dagen natuurlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 21-08-2008 10:14 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:05:

Beetje raar. Ik begrijp net dat er storing voor een deel van de aansluitingen in Lelystad, Emmeloord & Dronten. Dat duurt geen 5 dagen natuurlijk.
Nee. Ik begreep van de helpdesk dat als er meer mensen getroffen zijn dat het dan sneller gaat. Dus ik hoopte al op een bredere storing.

Bedankt voor de info

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik ben benieuwd wat er precies aan de hand is bij Telfort.
Vorige week een dag geen internet en telefonie en vandaag en gister weer geen internet en telefonie!
Wordt er een beetje chagrijnig van. Voorheen met Tiscali nooit problemen gehad. Op de site staat dat er een storing in Amsterdam is, (net als vorige week) en dat ze eraan werken. Bellen naar de klantenservice heeft toch geen zin, ga ik ook niet doen, bespaard me een hoop kosten en ergenis.
Modem al meerdere malen aan en uit gezet, maar dat mocht niet baten. Woon btw in Almere.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik dus in Lelystad. Inderdaad vorige week ook bijna een dag plat geweest, en dat op m'n vrije dag. Gelukkig ben ik nu wel aan het werk, maar het stemt niet positief. Al ben ik dat wel altijd geweest.

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 17:43

o_f_course

Och...

Weet iemand of/waar je kunt zien wanneer je telefooncentrale wordt geupgrade naar ADSL2+?

M'n modem geeft nu ADSL2 aan en is zeer stabiel op 7996.
Telefoon is redelijk goed en stabiel.

facts don't care about your feelings

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
Op dit moment is er elk reclame blok op de radio een commercial van Telfort Internet. Hierin wordt de kreet "uploaden maar" gebruikt met "snelheden tot 20 Mb". Dit is toch gewoon misleiding, adsl is toch nooit upstream evenveel als downstream?
En voor wie hebben ze die kreet bedacht, niet voor de gewone consument, want weet hij veel van de voordelen van snel uploaden. Als hij al het verschil weet tussen download en uploadsnelheden.....

Iemand al een uploadsnelheid van > 1 Mb gehaald?

BTW ik heb orange adsl

• bjck
gassiepaart schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:08:
Op dit moment is er elk reclame blok op de radio een commercial van Telfort Internet. Hierin wordt de kreet "uploaden maar" gebruikt met "snelheden tot 20 Mb". Dit is toch gewoon misleiding, adsl is toch nooit upstream evenveel als downstream?
En voor wie hebben ze die kreet bedacht, niet voor de gewone consument, want weet hij veel van de voordelen van snel uploaden. Als hij al het verschil weet tussen download en uploadsnelheden.....

Iemand al een uploadsnelheid van > 1 Mb gehaald?

BTW ik heb orange adsl
Je ADSL lijnsnelheid wil best wel 1024kbps (1Mbps) of zelfs iets meer zijn. Maar je verliest weer ~15% aan overhead tussen ADSL en IP (laag 1 naar 3). Dus als jij het hebt over 'meer dan 1Mb halen' zijn dat er niet heel veel. Dan moet je upstream ~1150 a 1200kbps zijn :)

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

o_f_course schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:51:
Weet iemand of/waar je kunt zien wanneer je telefooncentrale wordt geupgrade naar ADSL2+?

M'n modem geeft nu ADSL2 aan en is zeer stabiel op 7996.
Telefoon is redelijk goed en stabiel.
Hier

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb het idee dat die site niet bijgehouden wordt.
KPN lijkt niet zoveel haast te hebben als in de schattingen van adslcentral punt nl wordt aangegeven.

[ Voor 18% gewijzigd door Thombias op 21-08-2008 14:33 ]

Verwijderd

Ben zelf sinds 19 augustus aangesloten op Telfort Internet + Vast bellen (Rotterdam), telefoonkabel omhoog (25 meter v/d Gamma type rond) en aansluiten op het IS/RA kastje was na het lezen van de vele topics geen moeite. Heb overigens geen verschillende intrain waardes wanneer direct aangesloten op het IS/RA punt of met 25 meter telefoonkabel er tussen (18608 kbps / 1117 kbps)

Wel heb ik nog een tip voor mensen met vast bellen; Bij het wijzigen van je voorkeuren (denk aan uitzetten voicemail en blokkeren nummers) op telfort.nl en je wachtwoord, dient dit wachtwoord ook vervangen te worden 'in' je modem. SIP registration failed als je het oude wachtwoord er in laat staan. Het duurde even voordat ik dit frustrerende feit door had.

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 10:21
funrider schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:00:
[...]

Heb je voortijdig afgebroken (tegen extra dubbele kosten) of gewoon contract uitgezeten? Dacht dat Telfort nog niet zo lang bestond of had je al een contract van oude provider (Tiscali, Speedlinq).
Nog even late reactie...ik moet nog tot begin november...dus nog even contract uizitten :(

• Alex)
bjck schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 08:43:
[...]

Zojuist gedaan:
DSL Up 19083 kbps / 1029 kbps

Betere snelheden dan eerst, maar nog steeds niet zoals vroegah.
Waarschijnlijk is er heel even een verstoring geweest op het signaal in de kabel en toen is je modem opnieuw verbonden. Op dat moment door dat beetje verstoring even op een lagere snelheid, maar daar blijft hij op staan dan. De SNR (noise margin) is ook > 6 a 7dB wat aangeeft dat de verbinding niet maximaal loopt.
noise margin downstream: 9 db

Die waarden zijn nu ietsjes gewijzigd t.o.v. eerder.

Verwijderd

Dan gaat hij opneiuw kijken naar wat de maximale/beste snelheid is die haalbaar is en daarop verbinden. Wat ook voldoende is om de ADSL lijn even uit je modem te halen tot het DSL lampje uit is en er weer in stoppen daarna.

(Ik weet dat het antwoord niet voor mij was BJCK, maar heb vergelijkbaar probleem)

Ik heb verschillende malen gereset, maar geen verbetering.
Zojuist contact gehad met de helpdesk en er is een ticket voor de 2de lijn support gemaakt (check wijkcentrale en bekabeling tussen huis en centrale)

Het vreemde is dat het modem nu soms intraint met een noise margin downstream van 1 db, zelfs 1x met -6db....(volgens mij kan alleen mijn hond dat horen..)
Uiteraard reset de dsl lijn daarna, om daarna met genoemde (veilige) waardes te komen.

Zoals ik zei, zelf niets gewijzigd en nog geen meter tussen ISRA en modem.

p.s.
De helpdesk viel voor de eerste keer 100% mee. Gesprek duurde 9 minuten (2,70) dus is te doen.
2x het bandje gekregen met 7 en 9 wachtenden, maar toch binnen enkele seconden hierna iemand aan de lijn.
En aangegeven dat men het binnen 5-6 dagen gaat oplossen via de 2de lijns support.
Kleine tip, niet de helpdesk bellen met telfort telefoon verbinding....vooral niet als er gevraagd wordt het modem te resetten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 15:39 ]

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb dus ook Telfort, incl. bellen, hiervoor dus Speedlinq, ben dus al een hele tijd overgezet.

Volgens Telfort betaal ik voor bellen 0, niks, 0 cent per minuut, echter betaal ik wel 32,95 ipv. die 29,95 die er staat, bel ik nu gratis, weet iemand dat?

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
eX0duS schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:37:
Ik heb dus ook Telfort, incl. bellen, hiervoor dus Speedlinq, ben dus al een hele tijd overgezet.

Volgens Telfort betaal ik voor bellen 0, niks, 0 cent per minuut, echter betaal ik wel 32,95 ipv. die 29,95 die er staat, bel ik nu gratis, weet iemand dat?
Als je naar 06, 0900, buitenland, etc. belt dan heb je wel kosten.
Kan je zien in je maandelijkse factuur die je krijgt in je iemeel-doos.

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

bjck schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:05:
[...]
En je krijgt niet een pagina te zien met meldings tekst bij alles wat je opvraagt?

Dan heb je zelf vaste DNS server(s) ingesteld ergens in je modem/router/pc. Als je opeens weer een 1.253.*.* adres krijgt (net als activatie) is je verbinding tijdelijk afgesloten en krijg je een pagina met een melding. Misschien iets van een virus infectie of iets met een rekening ofzo.

Als je een Speedlinq abbonee was eerst kan het dus goed zijn dat je moet activeren! Je komt door het vast ingesteld hebben staan van DNS (of je modem pakt de nieuwe niet juist op automatisch, even herstarten is dan genoeg) niet op die pagina.

Je komt er ook door te surfen naar: http://1.254.254.253/

Na het activeren wordt je verbinding omgezet en krijg je een normaal bruikbaar IP adres met Internet toegang altijd ;)
Dat DNS klopt wel en ik was idd eerst Speedlinq klant; vanavond even uitzetten dan maar als ik er weer ben... Wel fijn dat ze dat ff mededelen, want zoiets bedenk je toch niet zelf?! :-/

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• qbix
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-08 20:58
Wie heeft 'Speed Dial' werkend in het Zyxel P-2602R-D1A modem?

Nummers in het Phone Book opslaan van het modem zelf lukt wel maar hoe kan ik deze nummers bellen?

In plaats van alle tien de cijfers van het telefoonnummer invoeren wil ik alleen het speed dail nummer draaien en vervolgens belt het modem het daaraan gekoppelde nummer.

• thefxr
Gunner schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:51:
[...]

Een storing in de wijkcentrale is van KPN, das heel iets anders als geen goed IP adres krijgen,want dat behoort aan Telfort toe.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 15:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Telfort draait hier nu goed, ook met voip. Wel mogen ze de site wel eens stroomlijnen. Via Mijn Telfort moet je om de haverklap weer inloggen als je bv. van Internet naar Vast bellen overzicht gaat. Soms wel met @telfort.nl en dan weer eens zonder. Niet handig.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

OgWok schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:29:
Telfort draait hier nu goed, ook met voip. Wel mogen ze de site wel eens stroomlijnen. Via Mijn Telfort moet je om de haverklap weer inloggen als je bv. van Internet naar Vast bellen overzicht gaat. Soms wel met @telfort.nl en dan weer eens zonder. Niet handig.
Als het goed is, is dit overal met.

Kan je aangeven waar niet?

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 07:38
DeX schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:22:
IP adres

Bij Telfort krijg je een dynamisch IP adres op basis van DHCP. Als je de modem aan laat staan zal die echter niet veranderen. Kan natuurlijk voorkomen dat bij werkzaamheden ofzo je IP adres anders wordt. De ZyXEL modem ondersteund DynDNS.org, dus voor de mensen die een (web)server willen draaien kunnen bij DynDNS.org een subdomeintje aanmaken die altijd naar je eigen IP verwijst. Zodra je IP veranderd update de modem de DNS verwijzing.
Hoe zit dit bij een SpeedTouch 780WL? :) Werkt dat ook met DynDNS?

Verwijderd

heb 20mbit aansluiting gekregen maar krijg net iets meer dan 10mbit, status:
noise margin upstream: 8 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 9a ab cc cc cc cc cc cc cc cb bb a9
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
attenuation downstream: 31 db
tone 32- 63: 00 23 57 77 89 99 9a aa ab bb bb bb bb aa aa aa
tone 64- 95: aa aa aa aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 98 88
tone 128-159: 88 88 88 88 88 88 88 87 88 88 88 87 78 77 77 77
tone 160-191: 77 77 77 77 77 78 77 77 77 77 77 77 87 77 77 77
tone 192-223: 77 77 77 78 77 77 77 65 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 224-255: 76 66 77 77 77 76 77 77 77 72 77 77 77 77 77 76
tone 256-287: 07 67 77 76 77 77 77 66 67 77 67 76 66 66 76 66
tone 288-319: 66 26 66 76 67 66 67 66 67 67 76 77 77 67 66 66
tone 320-351: 76 66 66 66 66 56 66 66 66 66 65 66 65 66 65 55
tone 352-383: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 45 55 55 54 55
tone 384-415: 45 55 54 55 55 54 44 55 44 44 44 44 44 44 43 44
tone 416-447: 44 44 44 43 34 44 34 43 33 33 33 33 33 33 22 33
tone 448-479: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 21 11 11 11
tone 480-511: 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
bekabeling in huis is allemaal kort.

zit ik te ver van de centrale of wat?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:18:
Hoe moeten wij dat weten? Wat is je afstand tot de centrale? :?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:05

BHQ

Patjuh1990 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:16:
[...]

Hoe zit dit bij een SpeedTouch 780WL? :) Werkt dat ook met DynDNS?
Ik zou zeggen, kijk even in je config :?

Anders zijn er nog talloze clients waarmee je de boel up to date kan houden vanaf een pc..
Dat is dus niet z'n echte afstand naar de centrale..

[ Voor 26% gewijzigd door BHQ op 21-08-2008 20:12 ]

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Vraagske: Zijn de mensen die van Speedlinq over zijn gezet naar Telfort ook zo gedropped in snelheid. Ik had namelijk bijna 14mb bij speedtest.bbned.nl maar nu slechts 10:O. En telfort reageert op geen van de 3 mails die ik gestuurt heb dus dat is ook weer zo lekker van ze.

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 07:38
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:18:
Kijk op http://pcdb.bbned.nl even wat je afstand is :)

• timbry
rem4rk4ble schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:44:
Vraagske: Zijn de mensen die van Speedlinq over zijn gezet naar Telfort ook zo gedropped in snelheid. Ik had namelijk bijna 14mb bij speedtest.bbned.nl maar nu slechts 10:O. En telfort reageert op geen van de 3 mails die ik gestuurt heb dus dat is ook weer zo lekker van ze.
Hier ook van 9.5 naar 8mbit. Mail naar Telfort heeft, uit eigen ervaring, weinig tot geen zin. De respons van je mail duurt minimaal 3 weken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik weet dat het antwoord ergens staat maar kan het niet vinden. Kan iemand mij vertellen hoe ik in een Speedtouch WL 780 via telnet naar adsl2 kan gaan? Hartelijk dank alvast!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:59
Ik heb ook sinds kort telfort en paar dagen kon ik gewoon goed downloaden rond de 1,3 mb/sec. Nu zit ie constant op 500/600 kbyte/sec.
Als ik mijn modem reset dan schiet hij met downloaden naar de 1,2 mb/sec en dan zakt ie langzaam terug naar de 500/600.
Hebben ze nu meer beloofd dan dat ze aankunnen of ligt het aan de lijn? Ik heb mijn modem direct op mijn acces point gezet met natuurlijk 0,5 mtr kabeltje.
Oplossing zal zeker zijn dat ze mijn snelheid moeten beperken, maar komt wel beetje stom over want ze bieden tot 20 mbit en als je beperkt is het tot de beperkte snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:27:
[...]

Hoe moeten wij dat weten? Wat is je afstand tot de centrale? :?
oeps, vergeten in de post te plakken had nogal haast gister:

"De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1436 meter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course

o_f_course

Och...

:P
qbix schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:16:
Wie heeft 'Speed Dial' werkend in het Zyxel P-2602R-D1A modem?

Nummers in het Phone Book opslaan van het modem zelf lukt wel maar hoe kan ik deze nummers bellen?

In plaats van alle tien de cijfers van het telefoonnummer invoeren wil ik alleen het speed dail nummer draaien en vervolgens belt het modem het daaraan gekoppelde nummer.
Ik heb het werkend in de standaard gratis modem (twee nummers erin gezet voor de fun), maar gebruik het niet. Als ik me goed herinner: # <nummer> en dan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course

o_f_course

Och...

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:45:
[...]

Als je dat uit die check hebt gehaald: dat is de minimale afstand. Je kunt de werkelijke afstand afleiden uit de signal2 noise ratio als ik het goed heb. Dat wordt elders (begin post?) uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course

o_f_course

Och...

Die site ken ik, maar idd, die lijkt niet echt correct te zijn. Volgens die lijst zou Lunteren al sinds 2005 op ADSL2+ moeten kunnen werken. Helaas in de praktijk dus niet. Misschien is de centrale wel voor 90% geupgrade, maar het gaat mij nu net om die laatste 10%: dan doet ADSL2+ het pas. En dat wou ik graag weten, wanneer dat tekstje in m'n modem om kan gaan van ADSL2 naar ADSL2+.

Wat een luxe probleem: ik heb nu 7996 stabiel, en een half jaar geleden zat ik nog op 2048 bij Solcon. Zeer goede provider overigens, alleen duurder dan Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:45:
[...]

nou dan is 10mbit niet slecht

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Mijn vraagje nog maar een keer stellen.

Ik heb ook een telfort abonnement afgesloten, en deze zal 1 of 2 september actief moeten worden.
Nu is het zo dat ik het modem al aangesloten heb op mijn 2e aderpaar waar telfort op aangesloten zou moeten worden. Nu zijn de technische werkzaamheden al afgerond, maar de technische oplevering nog niet. Klopt het dan dat de ik dan nog geen linesync heb?

Maak me nl. een beetje zorgen dat ze de aanvraag niet op de 2e aderpaar hebben gedaan.

Pvouput live

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.