Laat ik ook mijn ervaringen met Telfort als voormalig Speedlinq klant maar even posten:
Begin juli een verhuizing doorgegeven, verwachte opleverdatum zou 6 augustus zijn. Tot zover ging alles nog goed; toen kreeg ik een brief met de melding dat ik geen kpn abbo meer zou hebben op mijn nieuwe adres, wat dus wel het geval is, en dat ik daarom aan Telfort maar netwerkkosten moest betalen.
Gebeld met de klantenservice, krijg je dus nog iemand van de Speedlinq klantenservice aan de lijn die daar niks aan kon doen en alleen maar liep te zeuren dat ik mijn verhuizing schriftelijk door moest geven; dat ik allang een verhuisbevestiging had maakte niet uit

Pas daarna konden ze iets aan die netwerkkosten doen.
Daar kwam ik dus niet veel verder mee dus vervolgens maar via de website een formulier ingevuld met de vraag die netwerkkosten ongedaan te maken en of ik ook echt schriftelijk mijn verhuizing door moest geven. Dat hoefde dus niet en de netwerkkosten zou ik niet hoeven betalen aangezien ik inderdaad een kpn abbo bleek te hebben.
Op 6 augustus het modem dus weer aangesloten, en tadaaa, geen internet. Dus maar weer gebeld... "ja meneer, uw aanvraag is afgekeurd omdat u te ver van de centrale woont" (postcode check geeft zo'n 15mbit) maar ik schiet de aanvraag met spoed opnieuw in tegen een wat lagere snelheid. Bel over iets van een week maar terug om te vragen wat de status is.
Zucht

Ondertussen ook al een nieuwe factuur ontvangen waarop dus ook doodleuk netwerkkosten werden berekend.
Gisteren dus maar weer eens gebeld om te vragen wat de status was. Meneer van de technische helpdesk kon geeneens een verhuizing vinden dus verbond me door met de administratie. Die moest in het 'andere systeem' kijken en daar stond inderdaad mijn verhuizing maar ze kon op geen enkele manier de status hiervan bekijken

Ik moest dus maar weer gewoon afwachten....
Aangezien ik ook nog wou regelen dat ik die netwerkkosten terug kreeg ben ik maar vriendelijk gebleven en heb nu wel de toezegging dat die weer verrekend worden met de volgende factuur.
Al met al ben ik dus absoluut niet tevreden met Telfort