Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 97.324 views

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:12
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:57:
[...]

Mijn buurman heeft ook 18mbit en ik 12mbit. Omdat mijn verbinding steeds haperde is het lager ingesteld. De kwaliteit van de kabel naar het huis van je buurman is kennelijk beter.

Maar komop, 19 mbit of 15 mbit, waar hebben we het over? Denk je nu echt dat je het verschil merkt? Of baal je er echt van dat het downloaden van een dvd bij jou 50 minuten kost en bij de buurman 45 minuten??
Let trouwens maar niet teveel op de waarden die ze je voorspiegelen. Bij mij komt het uit op 20Mbit die ik zou halen en dat is in de praktijk 18 (en nu dus 12 omdat het niet goed werkte). Maar met 1,2MB/sec downloaden voor 20 euro's is prima wat mij betreft. Ga er dus vanuit dat je rond de 1,6 tot 1,7 MB/sec gaat halen.
Het was geen klacht o.i.d., maar vond het toch aardig opmerkelijk. Het hele blok (rijtjeshuis) heeft allemaal 20Mbit, en uitgezonderd ik heb enkel 15. Maarja, die snelheidscheck op hun site hoef je ook niet altijd te geloven. Dus laten we zien !
15 Mbit is alsnog een hele mooie snelheid.

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 18:40
http://webwereld.nl/ref/rss/52904
Het haalt de dagelijkse pers zelfs, dat gestuntel van Telfort. 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door thefxr op 27-09-2008 18:15 ]

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:20
AtRi schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:01:
[...]

Ik neem aan dat je daar een ander nummer bij hebt gekregen, dan kan je gewoon sip2 instellen voor Budgetphone maar wel zo dat Phone 1 overgaat bij beide accounts.
Bedankt voor je tip!

Na een dag te hebben moeten wachten eindelijk vandaag mijn VOIP nummer gekregen.
Bleek dat er iets niet goed gegaan was met de order maar ook weer netjes door budgetphone vandaag opgelost.

Het werkt inderdaad zeer goed heb het nu zo ingesteld dat alle binnenkomende calls via Phone1 gaan.
De uitgaande calls gaan gewoon via Telfort. Want als ik Telfort en Budgetphone via Phone1 zou laten gaan gaat dit volgens mij niet goed en zou ik dan op den duur het beter zo kunnen doen dat een extra toestel op phone2 word aangesloten. Maar op dit moment zijn we weer even wat beter bereikbaar.

Anoniem: 184056

Anoniem: 237999 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:18:
[...]

Zonder informatie over de DSL line status van jouw ADSL modem kunnen we daar alleen maar naar gissen.
ik vind het ook vreemd dat mijn modem is ingesteld op ETHoA terwijl ze bij telfort aangeven dat ik hem moet configureren voor RFC1483 Routed.Of heeft dit niks met elkaar te maken? toch werkt het gewoon alleen haal ik mijn max snelheid niet van 8mbit.
hier mijn DSL gegevens.
Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 8:31:12

Modulatie: G.992.1 Annex B

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 896 / 6.176

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 5,98 / 54,52

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 9,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 4,0 / 8,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 6,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 66 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 16 / 0

--------------------------------------------------------------------------------

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:26
De uitgaande calls gaan gewoon via Telfort. Want als ik Telfort en Budgetphone via Phone1 zou laten gaan gaat dit volgens mij niet goed en zou ik dan op den duur het beter zo kunnen doen dat een extra toestel op phone2 word aangesloten. Maar op dit moment zijn we weer even wat beter bereikbaar.
Je kan natuurlijk maar 1 uitgaande sip instellen per phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Zijn er meer mensen die opnieuw last hebben van telefoonproblemen als het gaat om uit bellen ?

Er staat op de site van Telfort dat het deels is opgelost maar in Gelderland nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Problemen met uitgaand bellen.. Vrij vaag...? Ik kan in elk geval normaal bellen, zowel naar andere telfort klanten als mijn mobiel (regio Aalsmeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237999

Anoniem: 184056 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:43:
[...]
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 6,5
Met 6dB SN-marge betekent dat de kwaliteit van de telefoonlijn tussen jouw huis en de wijkcentrale de beperkende factor is, sneller gaat met deze lijn helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ik kan al drie dagen bellen en gebeld worden alleen hoor ik niets :( En uiteindelijk wekrt het weer....toch jammer dat zo'n storing tegenwoordig of heel vaak voorkomt, of drie dagen duurt.

Ik denk er toch serieus over na om aan het eind van het jaar, wanneer mijn Telfort contract afloopt, over te stappen op budgetphone oid voor de telefonie. Het internet deel ben ik overigens wel tevreden over bij Telfort.

[ Voor 71% gewijzigd door LWaS op 28-09-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

LWaS schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:25:
Ik kan al drie dagen bellen en gebeld worden alleen hoor ik niets :( En uiteindelijk wekrt het weer....toch jammer dat zo'n storing tegenwoordig of heel vaak voorkomt, of drie dagen duurt.

Ik denk er toch serieus over na om aan het eind van het jaar, wanneer mijn Telfort contract afloopt, over te stappen op budgetphone oid voor de telefonie. Het internet deel ben ik overigens wel tevreden over bij Telfort.
Je kan nu ook al overstappen, maar dan betaal je alleen dubbel.

Ik snap echt niet dat er geen partij in aktie komt. Dit kan toch echt zo niet langer? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
MensionXL schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:10:
[...]
....

Ik snap echt niet dat er geen partij in aktie komt. Dit kan toch echt zo niet langer? :?
En welke partij zou dat moeten doen dan? Waar denk je aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texelcabrio
  • Laatst online: 29-06 18:54
Beste Tweakers,

Ik ben de hele middag bezig geweest om mijn router (Linksys BEFSX41) achter mijn standaard Telfort modem Zyxel 2602R te krijgen maar helaas tot nu toe zonder resultaat. Als ik mijn pc rechtstreeks op het modem aansluit, dan werkt het wel goed (internetaansluiting is goed). Het al heel wat topics doorgenomen, maar helaas.

Wat ik graag wil is: ISRA punt --> ZyXEL 2602R --> Linksys BEFSX41 --> 2 pc's

Kan iemand mij aangeven welke instellingen ik moet toepassen op het modem en de router ? Ik heb nu weer alles standaard staan, zonder router.

Hier nog wat gegevens:
Telfort internet
ZyXEL 2602R http://192.168.1.254
Linksys BEFSX41 http://192.168.1.1

Alvast bedankt voor de reactie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Enkel DHCP uit zetten in je router (linksys) is voldoende, anders kan je altijd nog in je linksys de gateway en de dns instellen op 192.168.1.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 20:58

BHQ

Xaero schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:34:
anders kan je altijd nog in je linksys de gateway en de dns instellen op 192.168.1.254
Niet nodig, alleen DHCP uit is genoeg.

een switch plaatsen van een tientje werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

MensionXL schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:10:
[...]

Je kan nu ook al overstappen, maar dan betaal je alleen dubbel.
En laat dat nou net niet de bedoeling zijn ;)

Ik wacht de komende twee maanden wel af, en dan kan ik opzeggen..we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

kaajee schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:01:
[...]

En welke partij zou dat moeten doen dan? Waar denk je aan? :?
Kassa, Consumentenbond, etc.
Texelcabrio schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:18:
Beste Tweakers,

Ik ben de hele middag bezig geweest om mijn router (Linksys BEFSX41) achter mijn standaard Telfort modem Zyxel 2602R te krijgen maar helaas tot nu toe zonder resultaat. Als ik mijn pc rechtstreeks op het modem aansluit, dan werkt het wel goed (internetaansluiting is goed). Het al heel wat topics doorgenomen, maar helaas.

Kan iemand mij aangeven welke instellingen ik moet toepassen op het modem en de router ? Ik heb nu weer alles standaard staan, zonder router.

Hier nog wat gegevens:
Telfort internet

Zet eens in je Linksys dat je Zyxel ook router speelt?

Wat je ook kan doen is je Linksys laten bridgen. Maar je kan natuurlijk ook je Zyxel laten bridgen, waarbij je Linksys het 'zware werk' overneemt.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dan moet je ze inschakelen. Zo'n club komt niet spontaan in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Anoniem: 39403 schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:48:
Problemen met uitgaand bellen.. Vrij vaag...? Ik kan in elk geval normaal bellen, zowel naar andere telfort klanten als mijn mobiel (regio Aalsmeer).
Uitgaand bellen lijkt me niet vaag namelijk gewoon een nr in toesten en dan een geluid te horen krijgen alsof de andere kant is afgesloten ongeacht welk telefoonnummer er gekozen wordt.
Telfort is hard op weg om haar image aangaande telefonie via adsl een beste deuk te bezorgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:57
Hier de afgelopen week steeds problemen met wegvallend internet en dus ook telefonie.
Heb het modem al diverse keren opnieuw opgestart, maar blijft hetzelfde helaas...
Begint me nu wel te irriteren.
Een hele week nauwelijk internet en telefonie.
Hier regio midden Limburg. Meer mensen hier last van of is er iets mis misschien met mijn modem?
Het is de grijze zyxel en draait onder xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
fv12 schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:24:
Hier de afgelopen week steeds problemen met wegvallend internet en dus ook telefonie.
Heb het modem al diverse keren opnieuw opgestart, maar blijft hetzelfde helaas...
Begint me nu wel te irriteren.
Een hele week nauwelijk internet en telefonie.
Hier regio midden Limburg. Meer mensen hier last van of is er iets mis misschien met mijn modem?
Het is de grijze zyxel en draait onder xp
Misschien moet je even inloggen op je modem en wat waarden hiet plaatsen.Hoe zit het het met je cpu belasting ? (van je modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Texelcabrio schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:18:
Beste Tweakers,

Hier nog wat gegevens:
Telfort internet

Xaero schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:34:
[...]

Enkel DHCP uit zetten in je router (linksys) is voldoende, anders kan je altijd nog in je linksys de gateway en de dns instellen op 192.168.1.254
Yapser schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:55:
[...]

Niet nodig, alleen DHCP uit is genoeg.

een switch plaatsen van een tientje werkt ook.
MensionXL schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:57:

[...]

Zet eens in je Linksys dat je Zyxel ook router speelt?

Wat je ook kan doen is je Linksys laten bridgen. Maar je kan natuurlijk ook je Zyxel laten bridgen, waarbij je Linksys het 'zware werk' overneemt.
De ZyXEL gewoon laten routeren + DHCP + VoIP (zware werk), de linksys alleen DHCP uitzetten.

Echter niet vergeten dat je de ZyXEL aan de Linksys moet aansluiten zonder op de linksys de internet/WAN poort te gebruiken. Gewoon vanaf de ZyXEL een kabel naar LAN1 van de Linksys aansluiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
bjck schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:19:

De ZyXEL gewoon laten routeren + DHCP + VoIP (zware werk), de linksys alleen DHCP uitzetten.

Echter niet vergeten dat je de ZyXEL aan de Linksys moet aansluiten zonder op de linksys de internet/WAN poort te gebruiken. Gewoon vanaf de ZyXEL een kabel naar LAN1 van de Linksys aansluiten.
Tip: wanneer je Linksys is voorzien van het DD-WRT firmware, dan heb je een optie om je WAN port ook als LAN te laten functioneren. Zet WAN dan wel eerst uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06-2023
Vorige week en nu zie ik in mijn logs een aantal ATTACK meldingen, in twee minuten worden op allerlei poorten TCP scans gedaan vanaf 1 source. Dit is 85.190.0.3 en ook vanaf daar vanuit verschillende poorten.
Is dit gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
Scandic2008 schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:58:
[...]

Misschien moet je even inloggen op je modem en wat waarden hiet plaatsen.Hoe zit het het met je cpu belasting ? (van je modem)
De cpu belasting van het modem is niet overdreven hoog. de ip adressen vallen vaak weg maar dat heeft te maken met de wegvallende internetverbinding.

Internet werkt een fractie en valt dan weer steeds weg.
Misscien het modem helemaal opnieuw installeren maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
smokesign schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:05:
Vorige week en nu zie ik in mijn logs een aantal ATTACK meldingen, in twee minuten worden op allerlei poorten TCP scans gedaan vanaf 1 source. Dit is 85.190.0.3 en ook vanaf daar vanuit verschillende poorten.
Is dit gebruikelijk?
Je werkt via een proxy ?

IP address: 85.190.0.3
Reverse DNS: proxyscan.freenode.net.
Reverse DNS authenticity: [Verified]
ASN: 29686
ASN Name: PROBENETWORKS-AS (Probe Networks)
IP range connectivity: 1
Registrar (per ASN): RIPE
Country (per IP registrar): DE [Germany]
Country Currency: EUR [euros]
Country IP Range: 85.190.0.0 to 85.190.255.255
Country fraud profile: Normal
City (per outside source): Unknown
Country (per outside source): DE [Germany]
Private (internal) IP? No
IP address registrar: whois.ripe.net
Known Proxy? No
Link for WHOIS: 85.190.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
fv12 schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:16:
[...]

De cpu belasting van het modem is niet overdreven hoog. de ip adressen vallen vaak weg maar dat heeft te maken met de wegvallende internetverbinding.

Internet werkt een fractie en valt dan weer steeds weg.
Misscien het modem helemaal opnieuw installeren maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Nee lijkt me niet te doen gebruikelijk (opnieuw installeren) maar plaats even de waarden als up/downstream snr etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
smokesign schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:05:
Is dit gebruikelijk?
Je bent ingelogd op een irc server of iets anders wat bij jou controleert of jij wel een echte gebruiker bent en niet een proxy voor (honderden...) andere gebruikers per ongeluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 23-06-2023
bjck schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:32:
Je bent ingelogd op een irc server of iets anders wat bij jou controleert of jij wel een echte gebruiker bent en niet een proxy voor (honderden...) andere gebruikers per ongeluk :)
Dank!
:? Inderdaad gisteren even irc gebruikt, nu opnieuw en ik zie dezelfde logs weer verschijnen. Niets aan de hand dus, snap nog niets over die proxy uitleg overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:56

Raphaelo

boeiend!!

Nou, wat een geweldige helpdesk hebben ze bij telfort...

Ongeveer 2 weken lang geen internet of telefoon gehad.

Na bijna 200 euro kwijt te zijn aan gsm kosten, en veel tijd kwijt te zijn aan niet werkende oplossingen, krijg ik te horen dat ik mijn modem op een lagere snelheid moet laten intrainen om weer internet en telefonie te krijgen. Hoe dat moet mag ik opzoeken met google omdat zij mij dat niet kunnen vertellen.

Na veel aankloten heb ik dus nu weer een stabiele verbinding, maar wel maar 2 mbit ipv de 6 mbit die ik eerst had. Op de vraag waarom mijn snelheid ineens zo veel lager is dan eerst kunnen ze geen antwoord geven.

Prutsers.

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:30
driel24 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:30:
Begin toch te geloven dat het inderdaad een isdn probleem is.
Inmiddels alweer 3 weken zonder signaal. DSL-lampje is uit.

zie : driel24 in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8"

Ze zullen me toch niet overgezet hebben naar analoog ?
Gaat het dsl lampje eigenlijk wel branden als je je isdn-modem op een analoge lijn aansluit ?
Inmiddels hebben ze donderdag 25-09 beloofd.... als het maandag 29-09 niet werkt gaan we er echt werk van maken. NIET dus. Ze kunnen helemaal niets.

Ik heb opgezegd. Bijna 4 weken zonder telefoon en internet. niet normaal meer.

Het kan ook anders !!! Woensdag UPC aangevraagd zaterdag al online incl. telefoon.
(wel duurder, maar dan heb je wel wat)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texelcabrio
  • Laatst online: 29-06 18:54
Beste tweakers,

Bedankt voor de tips betreffende het aansluiten van mijn router !

Werkt in 1 keer !

Ik ben helemaal gelukkig ! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 23:37
De storingen qua telefonie stapelen zich maar op, het is al zelfs te lezen op verschillende nieuws sites (webwereld enz.) Voip lagt weer momenteel, ~ 5 min later gaat mijn telefoon over en zie ik dat er iemand geprobeerd heeft mij te bereiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 09-07 14:58
Heb hier ook last van een tergende delay.. Telefoon deed het weer niet volgens mijn pa, ik bellen naar mijn mobiel, na 1 minuut gaat hij nog niet over. Nu 2 minuten later gaat mijn mobiel over met ons huisnummer... Waardeloos zeg.. Nog meer mensen last van?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Binnenkomende telefoontjes doen het hier ook niet, uitgaand heb ik nog niet geprobeerd.

Vandaag heb ik een paar keer geprobeerd om met Telfort in contact te komen nav mijn problemen met binnenkomende nummerherkenning. Er is werkelijk niet door de wachtrij heen te komen. :/

Ook leuk: omdat ik van Speedlinq ben gekomen, koos ik voor de optie 'begint u login met sp?'. Helaas kunnen die niets voor me doen en wordt ik doorverwezen naar een ander menukeuze.

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 29-09-2008 17:51 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Wackoz schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:47:
Heb hier ook last van een tergende delay.. Telefoon deed het weer niet volgens mijn pa, ik bellen naar mijn mobiel, na 1 minuut gaat hij nog niet over. Nu 2 minuten later gaat mijn mobiel over met ons huisnummer... Waardeloos zeg.. Nog meer mensen last van?
Ook hier in Gelderland is het weer raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
wat is de standaarinstelling van de dhcp instelling bij de wireless router (grijze)?
ik heb deze op none gezet en krijg deze niet meer terug en heb nu een beperke draadloze verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:05
Scandic2008 schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:19:
[...]

Hier in Limburg hetzelfde probleem.

Ander vraagje: weet iemand of je naast telfort bellen ook een budgetphone sip account actief kunt hebben? (moet je nat unbind port 5060 doen in de speedtouch, blijft dan telfort nog wel werken?)

Heb nu een speedtouch 706 met telfort sip account, daarnaast een losse ip telefoon voor budgetphone. Ik merkte dat na een bepaalde tijd het telfort nummer niet meer bereikbaar was (voicemail). Ik weet of dit kwam door mijn geklooi met asterisk en ip telefonie, of door de problemen met telfort zelf. Ik ga maar verder testen als telfort zijn telefonieproblemen heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
Het dsl signaal van mijn telfort modem valt steeds weg. In heb telfort sinds november 2007 bijna nooit problemen gehad en afgelopen week ineens vette problemen. Dsl signaal valt om de enkele seconden weg.
Heb geen flauw idee wat dit kan zijn en ben radeloos.
Iemand een oplossing of soortgelijk probleem? Hier regio midd limb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192060

Raphaelo schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:29:
Nou, wat een geweldige helpdesk hebben ze bij telfort...

Ongeveer 2 weken lang geen internet of telefoon gehad.

Na bijna 200 euro kwijt te zijn aan gsm kosten, en veel tijd kwijt te zijn aan niet werkende oplossingen, krijg ik te horen dat ik mijn modem op een lagere snelheid moet laten intrainen om weer internet en telefonie te krijgen. Hoe dat moet mag ik opzoeken met google omdat zij mij dat niet kunnen vertellen.

Na veel aankloten heb ik dus nu weer een stabiele verbinding, maar wel maar 2 mbit ipv de 6 mbit die ik eerst had. Op de vraag waarom mijn snelheid ineens zo veel lager is dan eerst kunnen ze geen antwoord geven.

Prutsers.
Stuur eens een mail naar kassaklachten@kpn.com ik heb dat ook gedaan na veel problemen en de problemen werden opgelost en ik kreeg ook nog de gemaakte kosten terug van KPN proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik zat net even in het modem te kijken, omdat de verbinding eruit klapte. Nu zie ik plots, dat er een update beschikbaar is. Zonet heeft het modem de firmware geupdate van V3.40(ASG.1) naar V3.40(ASG.2)b1. Is er iets van een changelog beschikbaar met wat er is aangepast/verbeterd in de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Scandic2008 schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:19:
[...]

Ook hier, regio Rotterdam, is het weer feest

[ Voor 4% gewijzigd door LWaS op 29-09-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
ik word er wel een beetje moe van hoor, dit is nu al weken aan de gang.
hier zuid holland is het weer zo laat.
dat we hier nog voor moeten betalen is een gotspe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Laatst online: 19-04-2021
Hier in Enschede doet telefoon het ook niet, vorige week ookal 2x niet. Ik wordt er strontziek van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Laatst online: 11-06 11:56
Ik zit met mijn xbox wat te prutsen, en ik was benieuwd waar ik de MTU instellingen kan veranderen. Ik heb gelezen dat de Xbox minimaal op 1365 moet staan.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Hengelo OV hier.... ook vast bellen probleem, maar dit is dus ook al bekend bij Telfort. (Zie hun storingensite)

Zus (Moordrecht, ZH) zelfde problemen...

En laat net mn ouders overstappen van KPN naar Telfort....

Het is alsof ze de aanvraag 's avonds op hun VOIP netwerk niet meer aankunnen, echt bere slecht!!!!!!

Kunnen we hier niets aan doen, iets van een collectief klachten verzamelen en sturen? Of telfort via hun website lastig vallen hierover???

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 105262 op 29-09-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shadow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02-2024
Hier in Almere ook Storing. Ben na drie keer modem resetten toch maar op onderzoek uitgegaan, toen pas kwam ik die telfort storing site tegen. Die gaat helaas in mijn favorieten worden opgeslagen.

Vertraging van 3 minuten voordat telefoon overgaat

Cold shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Anoniem: 105262 schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:55:
Hengelo OV hier.... ook vast bellen probleem, maar dit is dus ook al bekend bij Telfort. (Zie hun storingensite)

Zus (Moordrecht, ZH) zelfde problemen...

En laat net mn ouders overstappen van KPN naar Telfort....

Het is alsof ze de aanvraag 's avonds op hun VOIP netwerk niet meer aankunnen, echt bere slecht!!!!!!

Kunnen we hier niets aan doen, iets van een collectief klachten verzamelen en sturen? Of telfort via hun website lastig vallen hierover???
Het is de afgelopen week echt dramatisch.Meest storende is dat ze niet naar buiten treden met een verklaring aangaande de oorzaak alsmede de actie's die ondernomen worden om eea te herstellen.Ze hebben niet veel van hun moederbedrijf met IPB geleerd.

Collectief klachten verzamelen kan natuurlijk altijd wel.Hier een voorbeeld zoals gebrukers dat bij Vodafone gedaan hebben

http://www.stopvodafone.c...e-vodafone-klacht-status/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Het wordt tijd dat, mocht Telfort dit nog niet doen of gedaan hebben, ze net als hun moederbedrijf KPN hun abonnees over meerdere SIP-servers gaan verdelen om overbelasting van het voip-netwerk te voorkomen. Een SIP-server voor elke regio / zelf te definiëren gebied en niet een en dezelfde die bij een beetje arbeid het loodje dreigt te leggen.

Maar goed, vast bellen is bij lange na nog niet te vergelijken met het voip-gedeelte van IPB en dat zal het voorlopig ook niet worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:02

Arfman

Drome!

Nou, wilde m'n ouders dus op Telfort zetten, maar na al deze problemen laat ik dat maar :/
Zijn mensen van 60+ en redelijk onderlegd met hun PC'tje, maar ik heb geen zin om elke avond m'n ouders aan de lijn te hebben (met hun mobiel ja, hahaha :/) met problemen. Nice going, Telfort. Precies waar ik bang voor was toen KPN de zaak overnam.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dit is echt de laatste druppel met dat irritante telefonie van Telfort! Weer de hele avond geen telefoonverbinding! :(

Ik ga denk ik maar weer terug naar de ouderwetse analoge lijn. dan maar 32 euro per maand betalen om "kwaliteit" te krijgen.

Mijn abbo bij Telfort is inmiddels al lang en breed verlopen (contractduur is uitgezongen). Als ik nu bellen wil stoppen en internet zou willen behouden, zou Helfort dit dan als een nieuw abonnement zien waar ik dus weer een jaar aan vast zit?

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 30-09-2008 08:00 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07 12:11
Telfort mag hun helpdesk nummer, in elk geval tijdelijk, wel eens gratis maken. Het is toch te dol voor woorden, dat ze door al die ellende lekker binnenlopen a 30 cent per minuut?!?!
Gisteren weer even gebeld omdat de verbinding van mijn ouders nog steeds niet werkt. Krijg ik weer zo'n "ventje" aan de lijn die beweert dat ze geen gegevens hebben dat ik 2 weken ook heb gebeld. Nee, nu gaan ze er ECHT wat aan doen, hoe vaak heb ik dat al gehoord....
En dat is dan weer 8 euro voor Telfort :( 8)7

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De laatste dagen is het me niet zozeer opgevallen, maar als dit aan blijft houden ben ik in januari ook vertrokken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Stiegl schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 08:19:
Telfort mag hun helpdesk nummer, in elk geval tijdelijk, wel eens gratis maken. Het is toch te dol voor woorden, dat ze door al die ellende lekker binnenlopen a 30 cent per minuut?!?!
Gisteren weer even gebeld omdat de verbinding van mijn ouders nog steeds niet werkt. Krijg ik weer zo'n "ventje" aan de lijn die beweert dat ze geen gegevens hebben dat ik 2 weken ook heb gebeld. Nee, nu gaan ze er ECHT wat aan doen, hoe vaak heb ik dat al gehoord....
En dat is dan weer 8 euro voor Telfort :( 8)7
Mja.. daarom zit je ook bij een budget provider. KPN zelf vraagt 10 cent per minuut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 14:12

Stoffel

Engineering the impossible

Texelcabrio schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:21:
Beste tweakers,

Bedankt voor de tips betreffende het aansluiten van mijn router !

Werkt in 1 keer !

Ik ben helemaal gelukkig ! *O*
Alleen gebruik je die hele router niet, je had net zo goed een switch kunnen plaatsen. In principe is je Linksys een router en switch gecombineerd in één behuizing, en jij gebruikt nu alleen het switch gedeelte. Als je de Linksys ook echt wil laten routeren moet je de routerfunctionaliteit van het Zyxel modem uitzetten (op Bridge mode zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:26:
[...]

Mja.. daarom zit je ook bij een budget provider. KPN zelf vraagt 10 cent per minuut :)
Als er grote drukte dan wel veel problemen zijn gaan ze tijdelijk terug naar 1 cent !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
ppaddo schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 08:00:
Dit is echt de laatste druppel met dat irritante telefonie van Telfort! Weer de hele avond geen telefoonverbinding! :(

Ik ga denk ik maar weer terug naar de ouderwetse analoge lijn. dan maar 32 euro per maand betalen om "kwaliteit" te krijgen.

Mijn abbo bij Telfort is inmiddels al lang en breed verlopen (contractduur is uitgezongen). Als ik nu bellen wil stoppen en internet zou willen behouden, zou Helfort dit dan als een nieuw abonnement zien waar ik dus weer een jaar aan vast zit?
Het zijn twee aparte contracten die je weliswaar samen kunt opstarten maar,telefonie kun je onafhankelijk van internet opzeggen,dus nee het is mi geen nieuw abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Even voor de goede orde : De KPN IPB helpdesk was / is nog steeds altijd gratis te bereiken op 0800-0407, dus waarom betalen als het gratis kan?

In tegenstelling tot KPN is het jammer dat je van de Telfort helpdesk medewerkers geen gratis nummer doorkrijgt om in het vervolg te bellen als je vaak belt met klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Alternatief helpdesk:
Deze nummers al eens geprobeerd iemand?
0900-nummer: 0900 9596 (30 cpm)
Alternatief nummer: 0800 1707

Website: http://www.telfort.nl

Antwoordnummer: 11092
5200 VC 's-Hertogenbosch

Extra informatie:
Andere alternatief is het nummer 020 2002000.
Retail Support: 0800 2288027

[ Voor 85% gewijzigd door kaajee op 30-09-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 22:05
kaajee schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:55:
Alternatief helpdesk:
Deze nummers al eens geprobeerd iemand?

[...]
Da's de afdeling verkoop :X

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het 020 nr is 'gratis' als je vaste lijn het doet :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 07-07 12:11
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:26:
[...]

Onzin. Ik zat al bij een budget provider namelijk Tiscali, en die bewezen dat het wel degelijk kan.
Waar je extra voor betaald bij zogenaamde kwaliteits providers zijn services als webspace, mailboxen, virusscannes, anti-spam etc. Ik heb er bewust voor gekozen om alleen voor internet toegang en telefonie te gaan. Het feit dat het goedkoop is is geen excuus om slechte kwaliteit en service te leveren.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Stiegl schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:13:
[...]

Onzin. Ik zat al bij een budget provider namelijk Tiscali, en die bewezen dat het wel degelijk kan.
Waar je extra voor betaald bij zogenaamde kwaliteits providers zijn services als webspace, mailboxen, virusscannes, anti-spam etc. Ik heb er bewust voor gekozen om alleen voor internet toegang en telefonie te gaan. Het feit dat het goedkoop is is geen excuus om slechte kwaliteit en service te leveren.
Ben ik het helemaal mee eens. Wat is dat nou weer voor onzin om als provider als argument te geven 'ja, maar we zijn toch 20 euro per maand, niet zo zeuren'. Zo kan iedereen wel een pruts/hobby club beginnen. Aangezien Telfort onder de vlag van KPN opereert, mag je toch wel enigszins een degelijk netwerk verwachten op goed kwalitatief niveau.

Met alle kennis binnen die club krijgen ze het wel weer voor elkaar, om de boel lekker te verprutsen. Ze leveren op dit moment gewoonweg geen kwalitatief netwerk. Van de telefonie was al bekend, maar DSL lijkt ook wel hier en daar gebreken te vertonen zo langzamerhand.

Ik heb meer het gevoel, dat ze te snel zijn gegroeid. Leuk al die gebruikers op het overgenomen BabyXL netwerk. Lekker druk en vervolgens goed verdienen. Niks mis mee. Maar het begint er nu wel echt op te lijken, dat ze hopen dat ze verder niet meer echt hoeven te investeren in het netwerk.

Heb ervaring daarmee bij een andere provider, die gewoonweg geen DSLAM's meer kon plaatsen en ook te weinig capaciteit in de backbone had. Twee maanden later werd er dan toch maar eens nagedacht, om wat meer apparatuur aan te schaffen. Inmiddels 3,5 maand verder en eindelijk was er meer apparatuur.....die nog geplaatst moest worden. Enfin, ik hoop dat Telfort toch eens serieus naar het netwerk gaat kijken en bottlenecks structureel eruit haalt. Liefst met wat communicatie, aangezien we van KPN weten hoe 'goed' ze daar in zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

fv12 schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:00:
Het dsl signaal van mijn telfort modem valt steeds weg. In heb telfort sinds november 2007 bijna nooit problemen gehad en afgelopen week ineens vette problemen. Dsl signaal valt om de enkele seconden weg.
Heb geen flauw idee wat dit kan zijn en ben radeloos.
Iemand een oplossing of soortgelijk probleem? Hier regio midd limb
Zet je direct message functie even aan, ik heb namelijk exact hetzelfde gehad en kan je mischien helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier in Leeuwarden idem. Dsl signaal valt in het uur soms 4 keer weg. |:(
Mijn probleem staat reeds een maand uit, naar mijn idee doen ze er niets mee.

Ik heb wel van de afdeling opzeggingen begrepen dat een probleem maximaal
2 maanden mag open staan. Hierna heb ik automatisch het recht volgens telfort om mijn contract te beeindigen >:)

Heb nu maar weer upc in huis gehaald. Werkt al een week als een zonnetje .. incl . telefonie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Raphaelo schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:24:
[...]

Zet je direct message functie even aan, ik heb namelijk exact hetzelfde gehad en kan je mischien helpen.
Ik ook, en heb mijn modem op adsl1 teruggezet, of is dat niet jouw oplossing geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Raphaelo schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:24:
Zet het gewoon hier neer, daar is een forum immers voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
Zijn er ex-"vaste telefonie van Telfort" abonnees die ervaring hebben met het porteren van zijn Telfort vaste lijn-telefoonnummer naar een andere provider (bijvoorbeeld van Telfort naar kabelmaatschappij of KPN analoge/ISDN lijn)? Is dat goed gegaan? En naar welke telefonie dienst ben je naar toe gegaan? Gebruik je Telfort Internet nog steeds?

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:21

Bergie

Lekker belangrijk...

frissie schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:45:
Ik heb wel van de afdeling opzeggingen begrepen dat een probleem maximaal
2 maanden mag open staan. Hierna heb ik automatisch het recht volgens telfort om mijn contract te beeindigen >:)
En staat dat ook in de AV? Ik kan me niet herinneren dat gelezen te hebben.

Ik heb vandaag trouwens wel een opzegbrief de deur uit gedaan. Na al dat gedoe na mijn verhuizing (plandatum van oplevering 6 augustus, vorige week pas eindelijk een verbinding gekregen; notabene dmv de hulp van een medewerker op het tiscali forum) heb ik geen zin meer in Telfort. En aangezien ik van bijna 20MBit naar 2MBit ben gegaan mag ik het gewoon volgende de AV opzeggen mi.
Ik ben alleen benieuwd of Telfort er mee instemt dat ik per 17 juli opzeg (dagtekening verhuisbevestiging). Toen hadden ze immers al kunnen zien dat er maar 2MBit mogelijk was ipv mij 2 maanden aan het lijntje houden :P

Dan maar naar Ziggo; kijken of dat wat is :P Wel iets duurder maar dan heb ik tenminste 8Mbit :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bergie op 30-09-2008 20:24 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
robertpNL schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:07:
Zijn er ex-"vaste telefonie van Telfort" abonnees die ervaring hebben met het porteren van zijn Telfort vaste lijn-telefoonnummer naar een andere provider (bijvoorbeeld van Telfort naar kabelmaatschappij of KPN analoge/ISDN lijn)? Is dat goed gegaan? En naar welke telefonie dienst ben je naar toe gegaan? Gebruik je Telfort Internet nog steeds?

Heb van het weekend de portering naar upc ingezet.
Ik wacht even af ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Bergie schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:22:
[...]

En staat dat ook in de AV? Ik kan me niet herinneren dat gelezen te hebben.
De dame van opzeggingen melde mij dit. Ze vond een maand al heel lang voor een storing die open stond O-)
Ja..ja ... Ze zij dat ze dit dan op eigen initiatief mocht doen.

Wou ik het eerder doen kon ik een zogenaamde directie brief schrijven.

Zelf heb ik nog niet in de alv gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268634

Hier in zwolle weer telefonie problemen. Dit gebeurd amper nadat Telfort de storings pagina heeft aangepast dat de storing van 29 september is opgelost en nu hebben we weer een nieuwe storing. wat een klote bende. voorheen met tiscali 2 jaar amper problemen gehad en sinds het Helfort is is het alleen maar problemen. (althans met vaste telefonie dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 07:37

bloody

0.000 KB!!

idd het is een grote puinhoop. :( |:(

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

Omdat er toch meer mensen zijn die last hebben van een wegvallend DSL signaal post ik hier even mijn oplossing.

Mijn modem trainde voordat ik problemen had altijd in op 6857 kbps, spontaan viel op een dag het dsl signaal weg, wat na enkele seconden weer terug kwam. Dit is steeds vaker gaan gebeuren tot op het punt dat ik van een minuut ongeveer 2 seconden internet had omdat hij steeds weer een ip adres moest opvragen nadat hij weer signaal had.

Het heeft voor mij geholpen om via telnet in het modem de snelheid te limiteren op 2408 kbps, om in telnet te komen moet je eerst een instelling veranderen in de webinterface (advanced --> Remote MGMT) dan kan je met een willekeurige telnet client verbinding maken naar 192.168.1.254.

Om dan de snelheid te limiteren gebruik je met een zilveren zyxel modem het commando:

wan adsl driver dnmaxbits 3

of met een zwart modem:

menu optie 24, en dan menu optie 8, en dan: wan adsl driver dnmaxbits 3

(uiteraard kun je de '3' vervangen door een ander getal.)

[ Voor 12% gewijzigd door Raphaelo op 30-09-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Raphaelo schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:00:
Omdat er toch meer mensen zijn die last hebben van een wegvallend DSL signaal post ik hier even mijn oplossing.

Mijn modem trainde voordat ik problemen had altijd in op 6857 kbps, spontaan viel op een dag het dsl signaal weg, wat na enkele seconden weer terug kwam. Dit is steeds vaker gaan gebeuren tot op het punt dat ik van een minuut ongeveer 2 seconden internet had omdat hij steeds weer een ip adres moest opvragen nadat hij weer signaal had.

Het heeft voor mij geholpen om via telnet in het modem de snelheid te limiteren op 2408 kbps, om in telnet te komen moet je eerst een instelling veranderen in de webinterface (advanced --> Remote MGMT) dan kan je met een willekeurige telnet client verbinding maken naar 192.168.1.254.

Om dan de snelheid te limiteren gebruik je met een zilveren zyxel modem het commando:

wan adsl driver dnmaxbits 3

of met een zwart modem:

menu optie 24, en dan menu optie 8, en dan: wan adsl driver dnmaxbits 3

(uiteraard kun je de '3' vervangen door een ander getal.)
:o , dus je bedoelt dat je betaalt voor een verbinding tot 20mbit, maar je kan maar 2 mbit krijgen???
mijn verbinding deed het altijd op 17mbit en moet het nu maar met 8mbit doen. heb hem idd via telnet zelf terugezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Laatst online: 11-06 11:56
TheKillingBean schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:51:
Ik zit met mijn xbox wat te prutsen, en ik was benieuwd waar ik de MTU instellingen kan veranderen. Ik heb gelezen dat de Xbox minimaal op 1365 moet staan.
Niemand die dit weet? Ik zou het graag willen weten, en ik kon het niet vinden in de handleiding. Ik zag wel of veel forums dat ze het ingesteld hadden, maar er stond er niet bij waar.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
  • Laatst online: 03-03 16:19
Korte vraag:

ik ben in April overgezet van Speedlinq naar Telfort. Daar had ik een stabiele 8mbit lijn.

Bij Telfort ben ik op een instabiele 20mbit lijn gezet. En nu op een instabiele 8mbit lijn, kan ik dit nu nog opzeggen? of zit ik hier nog een jaar aanvast? (helpdesk heeft al veel 'geprobeerd' maar niets werkt).

Scheelt weer geld doneren naar meneer 0900-telfort.

while ( !$succeed ) { $try++ }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 22:57
Misschien niet het juiste topic, maar toch plaats ik hier even mijn vraag.

Vanavond bij mijn zus en zwager Telfort Internet geinstalleerd. Omdat ik voor hen de standaard Telfort-modem had besteld moest ik (om een draadloze verbinding op te stellen) gebruik maken van de Sitecom WL-118 router die al aanwezig was.

Ik heb hiervoor de handleiding van 'Snoeki' gebruikt, van dinsdag 12 augustus jl. (zie dit topic). Hierin staat een mooie vergelijkende situatie uitgelegd met de Speedtouch 716. Dit heb ik nagebootst voor mijn WL-118.

Nadat de Zyxel-modem werkend was heb ik allereerst - zonder de Sitecom - hun laptop rechtstreeks aan de Zyxel gehangen. Ik haal hiermee een strakke down-snelheid van 1,02MB/sec (modem traint in op 11000mbits, op ADSL2PLUS). Vervolgens de stappen zoals 'Snoeki' ze uitlegt uitgevoerd en op deze wijze de WL-118 aan de Zyxel gekoppeld. Op deze manier is het mij gelukt om een wireless-verbinding op te stellen.

Wat mij echter verbaast bij het controleren van de snelheid, is dat de download-snelheid bij de draadloze verbinding wordt gehalveerd! Hij zakt dus terug naar ongeveer 500KB/s. Is dit normaal? De gegevens omtrent de verbinding zijn volgens mij perfect; 54Mbps ontvangst en signaalsterkte uitstekend. Zelfs als ik naast de wireless-router ga zitten - overigens 1 meter verwijderd van de Zyxel - blijft de snelheid zo laag.

Iemand een idee waardoor dit komt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Bas_je schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:17:
Korte vraag:

ik ben in April overgezet van Speedlinq naar Telfort. Daar had ik een stabiele 8mbit lijn.

Bij Telfort ben ik op een instabiele 20mbit lijn gezet. En nu op een instabiele 8mbit lijn, kan ik dit nu nog opzeggen? of zit ik hier nog een jaar aanvast? (helpdesk heeft al veel 'geprobeerd' maar niets werkt).

Scheelt weer geld doneren naar meneer 0900-telfort.
Ik denk niet dat je op een 20mbit lijn gezet bent. Dat heb je zelf aangevraagd (omzetting van SL-8Mbit naar Telfort-20Mbit) en daarmee ben je in principe een nieuw jaarcontract aangegaan met Telfort.

Als je dit niet had gedaan en gewoon je 8mbit Speedlinq abo gehouden had, had je dit wel kunnen opzeggen (mist je er al een jaar op had zitten vanzelfsprekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 09:44
Jewie schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:41:
Misschien niet het juiste topic, maar toch plaats ik hier even mijn vraag.

Vanavond bij mijn zus en zwager Telfort Internet geinstalleerd. Omdat ik voor hen de standaard Telfort-modem had besteld moest ik (om een draadloze verbinding op te stellen) gebruik maken van de Sitecom WL-118 router die al aanwezig was.

Ik heb hiervoor de handleiding van 'Snoeki' gebruikt, van dinsdag 12 augustus jl. (zie dit topic). Hierin staat een mooie vergelijkende situatie uitgelegd met de Speedtouch 716. Dit heb ik nagebootst voor mijn WL-118.

Nadat de Zyxel-modem werkend was heb ik allereerst - zonder de Sitecom - hun laptop rechtstreeks aan de Zyxel gehangen. Ik haal hiermee een strakke down-snelheid van 1,02MB/sec (modem traint in op 11000mbits, op ADSL2PLUS). Vervolgens de stappen zoals 'Snoeki' ze uitlegt uitgevoerd en op deze wijze de WL-118 aan de Zyxel gekoppeld. Op deze manier is het mij gelukt om een wireless-verbinding op te stellen.

Wat mij echter verbaast bij het controleren van de snelheid, is dat de download-snelheid bij de draadloze verbinding wordt gehalveerd! Hij zakt dus terug naar ongeveer 500KB/s. Is dit normaal? De gegevens omtrent de verbinding zijn volgens mij perfect; 54Mbps ontvangst en signaalsterkte uitstekend. Zelfs als ik naast de wireless-router ga zitten - overigens 1 meter verwijderd van de Zyxel - blijft de snelheid zo laag.

Iemand een idee waardoor dit komt?

Alvast bedankt!
Klinkt heel suf hoor, maar wat zegt het windows icoontje over je wireless capaciteit als je verbinding hebt met de access point? Ook volle 11 Mbit of hoger of 1.2 (1 streepje) of rond de 5 Mbit (2 / 2,5 streepjes)

Ik zeg maar wat hoor, maar even concreet zou je intern dit kunnen testen of dit ligt aan de WiFi capaciteit of de daadwerkelijke netwerk doorschakeling tussen het Telfort geleverde modem en de access point (en/of consorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
En wat als je ipv draadloos eens de switch functionaliteit van de WL-118 middels een 'draadje' test? Wat gebeurt er dan met de snelheid? Dus je laptop niet draadloos aan de WL-118 maar met een UTP kabeltje in je WL-118.......

BTW: de WL-118 is natuurlijk eigenlijk (ook) een modem (en router) weet je zeker dat je het hele zaakje goed ingesteld hebt? Draai je nu bijv. geen NAT-over-NAT (dubbele router, etc.) dit kan ook snelheid beïnvloeden......

[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 01-10-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

thefxr schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:24:
[...]

:o , dus je bedoelt dat je betaalt voor een verbinding tot 20mbit, maar je kan maar 2 mbit krijgen???
mijn verbinding deed het altijd op 17mbit en moet het nu maar met 8mbit doen. heb hem idd via telnet zelf terugezet.
Ja... eigenlijk is dat wel het idee... procedure om op te zeggen is ook al in gang gezet, hoewel ze niet reageren op mijn aangetekende brieven. Mischien maar eens een bezoekje aan de geschillencommissie brengen.

Ik zie nu trouwens dat mijn 'noise margin downstream' heel erg wisseld. 's avonds is hij ong 7 db, terwijl hij overdag soms op 2 db staat, en dat terwijl ik zelf NIETS aan de bekabeling verandert heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Raphaelo op 01-10-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit wordt spannend...
Ouders maken de overstap van KPN naar Telfort....

Volgens KPN hebben zij de opzegging internetplusbellen nog niet definitief... Heb het op verschillende manieren door gegeven, maar KPN wil nóg een verificatie via de telefoon om het definitief op te zeggen.... Afgesproken met KPN was 13 oktober en Telfort 1 oktober.... KPN zou 'binnen enkele weken' bellen, nog niet gedaan dus door KPN :X

Mn moeder vanavond 'HELP! Ik heb geen internet meer (dus ook geen telefoon)'

Gelukkig Telfort modem + eigen draadloos netwerk al klaar gezet, en ja hoor..... Het is Telfort signaal geworden!!! :o
Alleen dus nog geen telefoon.... ik neem aan max. 4 dagen, maar goed... KPN hoort eigenlijk nog te bellen...

Ben benieuwd hoe dat nu gaat lopen.... 'Officieel' loopt contract met KPN pas af in december (oude IPB voorwaarden), 13 oktober met KPN telefonisch afgesproken... hopen dat het goed afloopt!!! (En dat Telfort zn SIP netwerken eens op orde brengt! :( )

Gisteravond kon ik trouwens om 10 u weer gewoon bellen (bijna direct verbinding), terwijl op de storingspagina nog storing stond... Vaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 105262 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:42:
Dit wordt spannend...
Ouders maken de overstap van KPN naar Telfort....

Volgens KPN hebben zij de opzegging internetplusbellen nog niet definitief... Heb het op verschillende manieren door gegeven, maar KPN wil nóg een verificatie via de telefoon om het definitief op te zeggen.... Afgesproken met KPN was 13 oktober en Telfort 1 oktober.... KPN zou 'binnen enkele weken' bellen, nog niet gedaan dus door KPN :X

Mn moeder vanavond 'HELP! Ik heb geen internet meer (dus ook geen telefoon)'

Gelukkig Telfort modem + eigen draadloos netwerk al klaar gezet, en ja hoor..... Het is Telfort signaal geworden!!! :o
Alleen dus nog geen telefoon.... ik neem aan max. 4 dagen, maar goed... KPN hoort eigenlijk nog te bellen...
Eigenlijk zou je dat verwachten dat je nog via KPN (IPB) kan bellen, maar als je ADSL overstap is gedaan kan KPN je ook geen bellen onderdeel van IPB meer leveren.
Ben benieuwd hoe dat nu gaat lopen.... 'Officieel' loopt contract met KPN pas af in december (oude IPB voorwaarden), 13 oktober met KPN telefonisch afgesproken... hopen dat het goed afloopt!!! (En dat Telfort zn SIP netwerken eens op orde brengt! :( )

Gisteravond kon ik trouwens om 10 u weer gewoon bellen (bijna direct verbinding), terwijl op de storingspagina nog storing stond... Vaag....
Als een telefoonnummer overstapt vanaf een andere VoIP (internet) aanbieder zoals IPB is dat binnen 1 dag dacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Ik ga over van HetNet naar Telfort, heb HetNet netjes gebeld om door te geven dat ik wil overstappen. De mevrouw van de helpdesk kon mij vertellen dat dat niet hoefde, want het was een moeder-bedrijf en het ging zo over. Enkel heb ik nog geen brief gehad van HetNet dat ik het opzeg.. Is het gebruikelijk dat je die niet krijgt? Of zit ik hier met een probleem op 6 oktober..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59

OgWok

U.N.C.L.E.

Xaero schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 06:56:
Ik ga over van HetNet naar Telfort, heb HetNet netjes gebeld om door te geven dat ik wil overstappen. De mevrouw van de helpdesk kon mij vertellen dat dat niet hoefde, want het was een moeder-bedrijf en het ging zo over. Enkel heb ik nog geen brief gehad van HetNet dat ik het opzeg.. Is het gebruikelijk dat je die niet krijgt? Of zit ik hier met een probleem op 6 oktober..
Nou het zou mooi zijn als het zo gaat. Dat zou een echte verbetering zijn lijkt me. Maar zonder papieren bevestiging ?? Zou het toch nog checken of het inderdaad zo is......

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
LinuX-TUX schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:26:
[...]

Klinkt heel suf hoor, maar wat zegt het windows icoontje over je wireless capaciteit als je verbinding hebt met de access point? Ook volle 11 Mbit of hoger of 1.2 (1 streepje) of rond de 5 Mbit (2 / 2,5 streepjes)

Ik zeg maar wat hoor, maar even concreet zou je intern dit kunnen testen of dit ligt aan de WiFi capaciteit of de daadwerkelijke netwerk doorschakeling tussen het Telfort geleverde modem en de access point (en/of consorten)
Je bedoelt neem ik aan de 'groen balkjes' in het netwerkoverzicht van 'beschikbare netwerken'? Hier zijn alle balken groen opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
kaajee schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:30:
En wat als je ipv draadloos eens de switch functionaliteit van de WL-118 middels een 'draadje' test? Wat gebeurt er dan met de snelheid? Dus je laptop niet draadloos aan de WL-118 maar met een UTP kabeltje in je WL-118.......

BTW: de WL-118 is natuurlijk eigenlijk (ook) een modem (en router) weet je zeker dat je het hele zaakje goed ingesteld hebt? Draai je nu bijv. geen NAT-over-NAT (dubbele router, etc.) dit kan ook snelheid beïnvloeden......
Dat met die kabel is inderdaad een oplossing waar ik gisteravond laat nog even aan dacht; komende dagen maar eens een extra UTP-kabel meenemen om het een en ander te testen.

Wat dien ik overigens in te stellen bij het 'NAT'-gebeuren? Dient hier standaard iets aangepast te worden (handleiding 'Snoeki' gaf hier niets over aan...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb al sinds juli Telfort... Heb alles bij KPN keurig opgezegd... Maar betaal nog steeds voor KPN!! En voor Telfort natuurlijk! Heb al verschillende keren aan de lijn gehangen bij KPN maar daar is het altijd druk of er is een storing. Krijg de indruk dat ze niet eens willen meewerken ofzo!? Straks maar weer eens bellen. Gelukkig heeft KPN het tarief van de helpdesk aangepast naar 1 cent per minuut, maar toch. Krijg nu nog 100 euro van KPN! En ik heb het modem nog... En die krijgen ze eerst nog niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Waarom betaal je dan nog? Beetje suf! Maak je toch geen geld meer over? Of je storneert een evt. automatische incasso?
Mits je natuurlijk wel een soort van bewijs hebt van je opzegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59

OgWok

U.N.C.L.E.

El Jazzaff schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:41:
.................... En ik heb het modem nog... En die krijgen ze eerst nog niet terug.
En dan schrijven ze de vervangingskosten van dat modem ook nog doodleuk van je rekening af.....zonder jouw toestemming....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 17:29
Ik heb al sinds juli Telfort... Heb alles bij KPN keurig opgezegd... Maar betaal nog steeds voor KPN!! En voor Telfort natuurlijk! Heb al verschillende keren aan de lijn gehangen bij KPN maar daar is het altijd druk of er is een storing. Krijg de indruk dat ze niet eens willen meewerken ofzo!? Straks maar weer eens bellen. Gelukkig heeft KPN het tarief van de helpdesk aangepast naar 1 cent per minuut, maar toch. Krijg nu nog 100 euro van KPN! En ik heb het modem nog... En die krijgen ze eerst nog niet terug.
Als je bij KPN opzegt en je hebt een bruikleenmodem dan krijg je behoorlijk snel een brief of je het modem terug wilt sturen. Als je een bruikleenmodem hebt en je hebt die brief nog niet gehad dan is het abonnement nog actief.

Heb je een overname van ADSL aangevraagd of een nieuwe aanvraag naast de bestaande?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:13
robertpNL schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:07:

Ik heb mijn ouders geporteerd van Telfort Bellen terug naar KPN analoge vaste lijn. Dat wil zeggen: làten porteren, ik moest er persoonlijk voor naar Primafoon. Andersom gaat met een muisklik, dit dus niet.
Nu afwachten, op 9 oktober zou het gebeurd moeten zijn. Ik heb natuurlijk aangegeven dat ze Telfort-adsl op de lijn hebben en dat die moest blijven. Moest wel id-bewijs van pa faxen en dat was dat. Ik post de uitkomst wel.
Overigens heb ik Telfort gebeld of ze het nummer ook meteen vrijgeven, of ze nog verplichtingen hadden en hoe lang, maar ze zeiden dat dat geen probleem was en dat ze op verzoek van KPN het nummer zo vrijgeven. Dat hoop ik dus maar. Ich drucke mir die Daüme.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Laatst online: 10-05 13:45
Ik heb twee weken geleden mijn telfort telefoon laten omzetten naar Budgetphone. Dat heeft geen enkel probleem gegeven. Mijn internet verbinding loopt nog steeds via telfort en ik heb geen enkele problemen meer met telefonie. De omzetting heeft mij ong. 10 dagen gekost en aan de omzetting alleen zijn geen kosten verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
Ynnoz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:21:
Ik heb twee weken geleden mijn telfort telefoon laten omzetten naar Budgetphone. Dat heeft geen enkel probleem gegeven. Mijn internet verbinding loopt nog steeds via telfort en ik heb geen enkele problemen meer met telefonie. De omzetting heeft mij ong. 10 dagen gekost en aan de omzetting alleen zijn geen kosten verbonden.
En je telefoonummer is van Telfort geporteerd naar Budgetphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Ik ben ook sinds 1 sept. over van kpn IPB naar telfort IPB.
Bij mij is tot nu toe alles perfect verlopen;
Ik heb ook absoluut nog geen storing met het telefoon gedeelte gehad zoals ik hier regelmatig lees :)
Zie mijn vorige posts hier over.

Maar ik heb van kpn een brief gekregen dat de EINDafrekening twee maanden duurt en een ev. teveel betaald bedrag terug gestort wordt naar de bij kpn bekende rekening.
Bij mij kan dat dus tot eind november duren (lopend abo bij kpn over september + twee maanden)
En uit ervaring met kpn weet ik dat dat 100% in orde komt ;)

Maar waarom heb jij je modem nog? Of had je geen IPB-Experiabox of was het geen bruikleen modem?
Ik moest het IPB-modem terugsturen na verkrijgen van een RETOURnummer.
Een paar dagen nadat ik 'm terug gestuurd had kreeg ik een tweede brief dat de afhandeling twee maanden zou duren :+
Misschien dat je daarom nog niks gehoord hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:05
Ynnoz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:21:
Volgens de website van Budgetphone betaal je 10 euro voor een abo en 20 euro voor preppaid porteringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Alsjeblieft blijf bij alles wat KPN is uit de buurt, MITS je glasvezelkabels hebt liggen b.v. in nieuwbouw wijken.

Alles wat nog koper is is qua verbinding slecht/instabiel of veel packet loss onderweg.
je wordt ongevraag opgewaardeerd en krijgt een instabiele verbinding er voor terug.

Telfort helpdesk, probeert hulpzaam te zijn, echter zijn ze niet, waarom omdat als ze wat willen het doorzetten naar de netbeheerder ... KPN dus.

Diverse dingen hier gelezen, en ik kan niet anders zeggen.
van speedlinq stabiele verbinding naar instabile verbinding van telfort.
zonder klant te informeren wordt je omgezet en ik beheer ( systeembeheer ) ongeveer 20 lokaties met diverse providers. en helaas kan ik maar 1 conclusie trekken.. voor mij geen KPN ofzo meer dus ook geen telfort.
Slechte service, dure 0900 nummers bellen.

het netwerk van KPN is momenteel slecht en het lijkt wel slechter te worden.. ( lijkt de economie wel, zouden ze het daar vanaf gekeken hebben ) grin..

TIP , kijk eens bij XS4all op de storingen site, en selecteer daar KPN en daarna BBNET , kijk eens naar de uitval...

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Thc_Nbl schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:39:
Alsjeblieft blijf bij alles wat KPN is uit de buurt, MITS je glasvezelkabels hebt liggen b.v. in nieuwbouw wijken.
.............
MITS of TENZIJ?
(verschil/uitleg)

[ Voor 15% gewijzigd door kaajee op 01-10-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

catt4u schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:21:
[...]

Ik ben ook sinds 1 sept. over van kpn IPB naar telfort IPB.
Bij mij is tot nu toe alles perfect verlopen;
Ik heb ook absoluut nog geen storing met het telefoon gedeelte gehad zoals ik hier regelmatig lees :)
Zie mijn vorige posts hier over.

Maar ik heb van kpn een brief gekregen dat de EINDafrekening twee maanden duurt en een ev. teveel betaald bedrag terug gestort wordt naar de bij kpn bekende rekening.
Bij mij kan dat dus tot eind november duren (lopend abo bij kpn over september + twee maanden)
En uit ervaring met kpn weet ik dat dat 100% in orde komt ;)

Maar waarom heb jij je modem nog? Of had je geen IPB-Experiabox of was het geen bruikleen modem?
Ik moest het IPB-modem terugsturen na verkrijgen van een RETOURnummer.
Een paar dagen nadat ik 'm terug gestuurd had kreeg ik een tweede brief dat de afhandeling twee maanden zou duren :+
Misschien dat je daarom nog niks gehoord hebt :?
Hmmm... bij mn ouders had ik eerst brief gestuurd naar KPN, toen iemand van de klantenservice aan de lijn gehad die eerst zei ik niet kon opzeggen, later gebeld en toen kon het wel.... Mail gehad dat ik gegevens moest opsturen, gedaan, binnen enkele weken zouden we worden gebeld...

Sinds gister dus over op Telfort en wordt Telfort betaald... maar hoe het af gaat lopen met KPN... Geen retournummer nog gekregen dus voor de experiabox.... ben benieuwd of ook mn moeders vaste lijn het gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:26
zx9r_mario schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:21:
[...]
Volgens de website van Budgetphone betaal je 10 euro voor een abo en 20 euro voor preppaid porteringskosten.
Klopt, heb ook net een portering aangevraagd. Als je abbo afsluit kost de portering €10,
als je een prepaid kaart/nummer neemt kost het €20, dwz: €10 voor je nummer per jaar(vooraf) plus €10 voor het porteren = €20.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.