Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 97.328 views

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-07 21:39
24-09-2008 - Problemen met Telfort Vast bellen
Momenteel kunnen abonnees problemen ondervinden met vast bellen

Wij zijn ons bewust van dit probleem en werken aan een oplossing.
Wij verzoeken u vriendelijk om niets aan uw instellingen van uw modem te wijzigen.

Onze excuses voor het ongemak.
Klantenservice internet

Duh tegenwoordig dagelijks

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 18:40
Heeft er iemand al dat telefonie op gezegd gekregen, dus eerder dan dat 1 jaarcontract?

• thefxr
Loekie schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:18:
[...]

Je kunt het modem op ADSL2 zetten, kom je al iets hoger uit ;)
Gezien de reacties v.w.b. de helpdesk kun je beter zelf het modem terug zetten, anders word je profiel terug gezet naar ADSL1. En om dan weer meer snelheid te krijgen....
Ik wil graag weten, waarom ik eerst wel een fatsoenlijke ADSL2+ signaal had(gedurende 10 maanden) en nu ineens niet meer, of dat bijvb aan mijn eigen bedrading ligt, of aan de DSLAM in de centrale.
Verder is mij ook niet bekend hoe je de interne bedrading goed kan doormeten.
Het is toch altijd weer vebazend dat die helpdeskmedewerkers,altjd met dat te lange bedradingsverhaal aankomen.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 22:05
Net een downtime van ca. 15 minuten gehad, regio deventer.. meld het maar ff :)

Homey — Critics are those without skills to create.

• thefxr
WeeJeWel schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:23:
Net een downtime van ca. 15 minuten gehad, regio deventer.. meld het maar ff :)
ja, en nu? waarvan internet of telefonie?

Anoniem: 260455

Ah, een storing qua telefonie zie ik. Mja, telefoon geeft wel kiestoon, en ik kan wel naar andere niet-telfort nummers bellen, dan gaat daar de telefoon wel over, maar zodra die persoon dan opneemt hoor ik niets.

Gebeld worden op mijn telfort nummer levert een in-gesprek-toon op.

Dit is mijn eerste echte telefonie storing vanaf juli dat ik Telfort heb. Prachtig, er zullen er nog vele volgen vermoed ik :P

Anoniem: 105569

Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden. (Steeds in gesprek.) Handig zo'n telefonie dienst die bijna elke dag in storing zit.. :(

Anoniem: 273093

Tja dat probleem hadden wij ook de plaatselijke shoarma boer wilde ons terugbellen omdat ze iets in de bestelling niet zeker meer wisten... stonden hier al mopperend aan de deur dat we constant in gesprek waren :P Het lijkt erop alsof de inkomende link van non-telfort naar telfort plat ligt. De uitkomende link doet het nog... en een telfort-telfort gesprek opzetten ook (heb twee nummers dus kan fijn schizofreen doen tegen mezelf).

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
In Gelderland ook continu in gesprek.Vraag me zolangzamerhand wel af wat ze nou eigenlijk aan het uitspoken zijn bij Telfort ?! :O

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08
Lekker zooitje daar...

Probeer ze al een paar dagen te bereiken. Aangezien ik amper bel, en de keren dat ik zou willen bellen telfort bellen uiteraard weer storing heeft (wanneer niet?) wil ik mn 29.95 pakket terugzetten naar internet-only. Scheelt me 10 eur voor toch-niet-werkend bellen.

Maar ja... dan moet je ze bellen.. en daar begint het... opnemen kennen ze niet, wel 0.30ct/minuut.

Ooit, vorig jaar, las ik dat Opta lange wachttijden bij 0900 nrs aan wou pakken.. Is dit ooit ook doorgezet? Dan is Telfort nl een gevalletje daarvoor ;)

k probeer t morgen nog een keer, ergens in de ochtend, misschien werkt dat beter.. zo kost me meer om t op te zeggen dan ongebruikt doorbetalen

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 24-09-2008 20:39 ]

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:42
bjck schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:59:
[...]

De ZyXEL's van Telfort kunnen 6000 NAT entries aan totaal, staat gelimiteerd op 2048 standaard per PC. Je kan het verhogen, maar ik zou me afvragen waarom je 2048 simultane TCP sessies nodig hebt...
Nou, wat denk je van p2p? Hij krijgt de melding toch niet voor niets?

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 24-09-2008 21:17 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 19:07
nevermind heb het al gevonden. 2 vinkjes zetten bij uPnP en dan Apply. Vervolgens bij security "drop" veranderen naar "permit" en klaar is kees. Al mijn programma's met upnp doen het weer prima (heb een hekel aan dat forwarden gedoe, per pc en per applicatie steeds een andere poort toewijzen).
Afbeeldingslocatie: http://xs431.xs.to/xs431/08393/upnp635.png

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 24-09-2008 21:37 ]

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:08
Jazco2nd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:35:
nevermind heb het al gevonden. 2 vinkjes zetten bij uPnP en dan Apply. Vervolgens bij security "drop" veranderen naar "permit" en klaar is kees. Al mijn programma's met upnp doen het weer prima (heb een hekel aan dat forwarden gedoe, per pc en per applicatie steeds een andere poort toewijzen).
[afbeelding]
Ummm... is het niet zo dat je hiermee je firewall buitenspel zet? Of zie ik dat verkeerd? :+

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-07 10:32
Rolfy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:06:
[...]

Ummm... is het niet zo dat je hiermee je firewall buitenspel zet? Of zie ik dat verkeerd? :+
Ja inderdaad dat klopt. Jacek heeft zuijuist zijn firewall uitgezet, ik weet niet of dat zo handig is ;) Ik raad trouwens iedereen af om dat te doen tenzij je echt weet wat je doet, dat ding stopt aardig wat foute connecties.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Anoniem: 32279

Soepstengel schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:36:
Ja inderdaad dat klopt. Jacek heeft zuijuist zijn firewall uitgezet, ik weet niet of dat zo handig is ;) Ik raad trouwens iedereen af om dat te doen tenzij je echt weet wat je doet, dat ding stopt aardig wat foute connecties.
als je dit nu doet en aan de zyxel een routertje hangt en daarachter de pc's, dan kan het toch zonder problemen? Of mis ik nu wat?

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:55:
[...]

als je dit nu doet en aan de zyxel een routertje hangt en daarachter de pc's, dan kan het toch zonder problemen? Of mis ik nu wat?
Moet dan wel een 'routertje' mét firewall zijn......
Wat/welke had je in gedachten? Als je een goeie router/firewall tussen modem en pc's zet is het zelf wenselijk dat het modem zo weinig mogelijk doet; geen fw, geen nat, geen niks, alleen maar dom doorpassen van alles......

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Net Telfort aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://damink.net/telfort.gif. Deze snelheid haal ik ook.
Kijkend naar andere reacties mag ik hier denk ik niet over klagen als ik zo rondlees op verscheidene fora.
Maar had toch wel een wat hogere downloadsnelheid verwacht.
Als ik het goed begrijp stelt Telfort dit zo in en kan ik hier zelf niks aan veranderen qua kabels etc?

Modem is aangesloten via een heel kort snoertje met hiet ISRA punt.

[ Voor 31% gewijzigd door cadamink op 25-09-2008 13:20 ]

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

cadamink schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:04:

Als ik het goed begrijp stelt Telfort dit zo in en kan ik hier zelf niks aan veranderen?
Nee hoor, reset je DSL lijn maar eens dan krijg je een andere waarde.
(niet dat het veel uitmaakt)

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
hjs schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:20:
[...]

Nee hoor, reset je DSL lijn maar eens dan krijg je een andere waarde.
(niet dat het veel uitmaakt)
Ok dus het maakt wel degelijk uit hoe ik hier zelf de boel aansluit.
Ik had namelijk gehoopt op een hogere snelheid omdat ik zo'n 700-800m van de centrale zit.

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Anoniem: 271152

Ok, ik begin een beetje wanhopig te worden dus ik hoop dat iemand tips heeft....
Probeer nu al 2 maanden een ADSL aansluiting bij Telfort te regelen. De eerste keer kon Telfort deze niet uitvoeren omdat (netwerkleverancier) KPN tegen ze zei: "De lijn zit vol." Dus op aanraden van Telfort heb ik KPN gebeld: de lijn blijkt prima te zijn en is vrij. Telfort raadde me aan het nogmaals te proberen. Ook deze aanvraag werd weer afgewezen, ditmaal alleen met de mededeling dat KPN zegt dat het niet kan, en dat ik KPN moet bellen. Na 20 minuten met KPN aan de lijn blijkt nog steeds alles prima te zijn, dus ligt het probleem bij Telfort. Na 20 minuten met de Telfort helpdesk aan de telefoon was de enige oplossing die ze konden bieden: "sluit eerst een KPN telefoonabonnement af." (!!!????) Terwijl ik juist géén KPN abonnement wil, ik wil helemaal geen vaste telefonie! Maar blijkbaar kan Telfort me niet helpen, kan KPN me niet helpen, en ze willen niet elkaar bellen.... Iemand suggesties??

• thefxr
Kan het zijn dat een monteur mijn lijn op een ADSL2 Dslam heeft gezet ipv op een ADSL2plus,daar waar ik dan eerst op aangesloten zat?

• thefxr
Anoniem: 271152 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:32:
Ok, ik begin een beetje wanhopig te worden dus ik hoop dat iemand tips heeft....
Probeer nu al 2 maanden een ADSL aansluiting bij Telfort te regelen. De eerste keer kon Telfort deze niet uitvoeren omdat (netwerkleverancier) KPN tegen ze zei: "De lijn zit vol." Dus op aanraden van Telfort heb ik KPN gebeld: de lijn blijkt prima te zijn en is vrij. Telfort raadde me aan het nogmaals te proberen. Ook deze aanvraag werd weer afgewezen, ditmaal alleen met de mededeling dat KPN zegt dat het niet kan, en dat ik KPN moet bellen. Na 20 minuten met KPN aan de lijn blijkt nog steeds alles prima te zijn, dus ligt het probleem bij Telfort. Na 20 minuten met de Telfort helpdesk aan de telefoon was de enige oplossing die ze konden bieden: "sluit eerst een KPN telefoonabonnement af." (!!!????) Terwijl ik juist géén KPN abonnement wil, ik wil helemaal geen vaste telefonie! Maar blijkbaar kan Telfort me niet helpen, kan KPN me niet helpen, en ze willen niet elkaar bellen.... Iemand suggesties??
In mijn visie kan het altijd, bijna elke woning heeft 2 aderparen (1 voor telefonie/adsl en voor een alarm) het ligt er ook aan waar je woont, in een huis of een studentenhuis?
Hebben de buren/omgeving wel een adsl verbinding?

Anoniem: 271152

thefxr schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:01:
[...]

In mijn visie kan het altijd, bijna elke woning heeft 2 aderparen (1 voor telefonie/adsl en voor een alarm) het ligt er ook aan waar je woont, in een huis of een studentenhuis?
Hebben de buren/omgeving wel een adsl verbinding?
Ik woon in een appartementje, een opgesplitst herenhuis(je) zeg maar. Van de buren weet ik eigenlijk niet of ze adsl hebben, maar in het verleden is er in ons appartement wel een adsl verbinding bij HetNet geweest, geloof ik. Dat wisten ze me bij KPN ook te vertellen. De kabels klopten ook, die waren net gecheckt en gelabeld met de juiste toevoegingen etc, aldus de KPN helpdesk. Ik snap daarom ook niet dat Telfort zulke vreemde suggesties gaat doen, maar dat terzijde.

EDIT: Nogmaals de Telfort klantenservice gebeld, en deze keer wist iemand mij te vertellen dat de centrale vol zit. Ik moet nogmaals een nieuwe aanvraag indienen. Zou dit dan helpen?? Weer 4 weken wachten....

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 271152 op 25-09-2008 15:41 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 08:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Maar de vraag blijft: wie is het gelukt om zijn telefonie op te zeggen om weer terug naar KPN te gaan?
(regelmatige problemen: in gesprek, 2/3 keer bellen voor verbinding, andere kant niet horen)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Anoniem: 218271

[...]

ik heb niets met mijn vuurmuur gedaan hoor, ik neem aan dat je Jazco2nd bedoelt ;)

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iemand anders problemen op het moment met telefonie? modeminstellingen staan goed als altijd en sip op registered, maar geen contact mogelijk.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 08:54

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik had de laatste 2 dagen problemen maar die zijn sinds vanmiddag gelukkig weer verholpen. Continu in gesprek zijn. Zelf soms wel kunnen bellen. Als ik wel gebeld kon worden hoorde de tegenpartij mij wel maar ik hen niet. Nu alles weer ok. Heb wel het modem even uit en aan gezet vanmiddag omdat internet ook weg was gevallen voor de eerste keer.

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:21
Hier nog steeds probs met telefonie van dramafort. (2405).
Vreemde ingesprek akties als je gebeld wordt en zeker weet dat je niet in gesprek bent.
En als je soms gebeld wordt dan krijgt de andere kant te horen een geluidje alsof je lijn niet meer bestaat.
Het moet niet nog gekker worden. Zijn er nog alternatieven voor ons tientje in de maand???

• BHQ
  • Registratie: November 2003

BHQ

thefxr schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:45:
Kan het zijn dat een monteur mijn lijn op een ADSL2 Dslam heeft gezet ipv op een ADSL2plus,daar waar ik dan eerst op aangesloten zat?
Je hebt als je ADSL bij Telfort neemt de kans dat je op het KPN netwerk komt of op dat van GreenISP (Tiscali / BabyXL, mocht dat meer dagen)..

De 2e heeft per definitie een recente DSLAM hangen (Als in, ADSL2+), de eerste heeft mogelijk een mix tussen recente lijnkaarten en DSL1 kaarten. Die wordt bewust op max. 8mbit gehouden om alles eerlijk te houden in de centrale.

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-07 12:53
Ik heb sinds enkele dagen last van zeer traag internet, of zelfs geen internet, email die niet of nauwelijk verbinding krijgt met de pop server en telefonie die om de haverklap wegvalt in de regio midden limburg.
Heb de grijze orginele router van Telfort en heb deze al eens opnieuw opgestart maar de storing blijft. Ook maakt het niets uit of ik draadloos of bedraad internet.
Ook met of zonder virusscan is het probleem niet.
Ik ga ervanuit dat dit een storing is bij Telfort maar ik zie niks op hun site staan.
Heeft iemand ook soortegelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Yapser schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:58:
[...]

Je hebt als je ADSL bij Telfort neemt de kans dat je op het KPN netwerk komt of op dat van GreenISP (Tiscali / BabyXL, mocht dat meer dagen)..

De 2e heeft per definitie een recente DSLAM hangen (Als in, ADSL2+), de eerste heeft mogelijk een mix tussen recente lijnkaarten en DSL1 kaarten. Die wordt bewust op max. 8mbit gehouden om alles eerlijk te houden in de centrale.
Ik heb ADSL2+ via KPN, tiscali zit niet bij mij in de centrale, ik heb vanaf het begin 17mbit download gehad, nu nog maar 8mbit zelfs op ADSL2, in de ADSL2+ modus kan de modem niet inbellen, valt na 1 sec elke keer weg.
Het kon dus wel,maar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
fv12 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:41:
Ik heb sinds enkele dagen last van zeer traag internet, of zelfs geen internet, email die niet of nauwelijk verbinding krijgt met de pop server en telefonie die om de haverklap wegvalt in de regio midden limburg.
Heb de grijze orginele router van Telfort en heb deze al eens opnieuw opgestart maar de storing blijft. Ook maakt het niets uit of ik draadloos of bedraad internet.
Ik ga ervanuit dat dit een storing is bij Telfort maar ik zie niks op hun site staan.
ja, ik, PC 6171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
scofield schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:33:
Hier nog steeds probs met telefonie van dramafort. (2405).
Vreemde ingesprek akties als je gebeld wordt en zeker weet dat je niet in gesprek bent.
En als je soms gebeld wordt dan krijgt de andere kant te horen een geluidje alsof je lijn niet meer bestaat.
Het moet niet nog gekker worden. Zijn er nog alternatieven voor ons tientje in de maand???
Telefonie was ook in Gelderland gister de hele dag prut.Er zijn wel alternatieven die al een paar keer de revue zijn gepasseerd,bijv Optibel,voipcheap,voipbuster etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 14:29

Arfman

Drome!

OK, specifiek "probleem" :)

Mijn ouders gaan verhuizen. Ze hebben nu ADSL van KPN (geen IPB) en willen naar Telfort (ook KPN tegenwoordig). Deze actie willen ze samen laten vallen met de verhuizing. Wat is nu de procedure die ik moet volgen? Gewoon internet + telefonie aanvragen bij Telfort op hun nieuwe adres? Hoe zit het dan met nummerbehoud?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274601

fv12 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:41:
Hier in zuid-Limburg (6464) heb ik er ook last van. Na een melding heeft het twee dagen goed gewerkt, maar nu is het weer homelles. Geprobeerd telfort te bellen, maar daar kwam ik er ook al niet door heen. Ik begin Telfort langzaam zat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 16:09
Arfman schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:10:

Mijn ouders gaan verhuizen. Ze hebben nu ADSL van KPN (geen IPB) en willen naar Telfort (ook KPN tegenwoordig). Deze actie willen ze samen laten vallen met de verhuizing. Wat is nu de procedure die ik moet volgen? Gewoon internet + telefonie aanvragen bij Telfort op hun nieuwe adres? Hoe zit het dan met nummerbehoud?
Vrij gevaarlijke actie. Mijn ouders hebben iets dergelijks geprobeerd:
Ze hadden een ISDN abonnement bij KPN en T2 internet abonnent van Tiscali/Telfort. Ze zijn verhuisd maar het KPN abonnement is (bewust) niet meeverhuisd. Ze wilden op het nieuwe adres Telfort 20MB + telefonie op een nieuwe analoge lijn. (Vorige bewoner had ook Telfort + Telefonie)
Om een lang verhaal kort te maken, nu, 2 maanden na de verhuizing, en 3 maanden na de aanvraag hebben ze nog steeds geen internet, laat staan telefonie.
Ik hoop voor je dat het jouw ouders beter vergaat, maar mijn ervaring met een verhuizing/internet abonnement omzetting is dus nogal slecht.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Niet online
Yapser schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:58:
[...]

En is KPN/Telfort van plan om op korte termijn alle centrales over te zetten op adsl2+? Want ik zit dus op een adsl 1 centrale ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 14:29

Arfman

Drome!

Stiegl schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:15:
[...]

Ze hadden een ISDN abonnement bij KPN en T2 internet abonnent van Tiscali/Telfort. Ze zijn verhuisd maar het KPN abonnement is (bewust) niet meeverhuisd. Ze wilden op het nieuwe adres Telfort 20MB + telefonie op een nieuwe analoge lijn. (Vorige bewoner had ook Telfort + Telefonie)
Om een lang verhaal kort te maken, nu, 2 maanden na de verhuizing, en 3 maanden na de aanvraag hebben ze nog steeds geen internet, laat staan telefonie.
Ik hoop voor je dat het jouw ouders beter vergaat, maar mijn ervaring met een verhuizing/internet abonnement omzetting is dus nogal slecht.
Dat klinkt niet zo best. Heb je ook een suggestie hoe ik deze toestand kan voorkomen? KPN verhuizen en pas daarna de imgratie naar Telfort in gang zetten? Lijkt me zo omslachtig, maar als het niet anders kan ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ach. En zo zijn er tientallen mensen waar een verhuizing prima gaat, maar die hoor je hier niet. Of het hele ISDN-verhaal voor extra problemen zorgt weet ik niet, maar om hem maar gelijk bang te maken met jouw ervaring lijkt me ietwat overdreven.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 12:58

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Nou ik begin Telfort nu ook spuugzat te worden.
Internet is nooit geen probleem, telefonie is 50/50.

Maar nu loop ik de afgelopen 5 maanden tegen het probleem aan dat telfort mijn abbonementskosten niet kan incasseren.
Oftewel, ze sturen een mailtje naar je telfort adres (die ik niet gebruik) met daarin een betalingsherinnering.
Ook heb ik 2x een briefje gehad per post.

Gebeld met de helpdesk, en die kunnen niks voor mij doen!
Lekker is dat, heb je een automatische incasso , kun je alsnog alles zelf regelen.

Maar goed, nu komt het, de laatste keer, geen herinnering gehad, en geen mailtje.
Nu hebben ze me vorige week dus afgesloten na 2 weken niet betaald te hebben!
Vervolgens duurt het 5 werkdagen voordat ze me weer aangesloten hadden.

Moet ik ook nog eens een keer 20 euro afsluitkosten betalen, en ga zo maar door.

Ik mis de goede oude tijd van Tiscali, daar heb ik echt nooooit problemen gehad, en bij Telfort alleen maar.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06-2023
Scandic2008 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:53:
Telefonie was ook in Gelderland gister de hele dag prut.Er zijn wel alternatieven die al een paar keer de revue zijn gepasseerd,bijv Optibel,voipcheap,voipbuster etc
Tuut tuut tuut, mijn nummer is weer in gesprek (NOT) Dat was het wel met Telfort. :(
Vandaag toch maar een aanvraag naar Optibel de deur uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee

Ik zou het voor de zekerheid toch anders doen denk ik.
Ik zou het huidige nummer tijdelijk ergens anders proberen onder te brengen. Een willekeurige voip aanbieder kan ook nummerbehoud verzorgen. Kan oa. bijv. bij Budgetphone:
Hoe werkt het porteren?
Bestel de portering van uw telefoonnummer(s) in de webwinkel. Kies per portering een van de volgende mogelijkheden:
portering naar een prepaid nummer (eenmalig 10 euro voor de portering plus 10 euro per jaar per prepaid nummer) . U gaat dan via VOIP Prepaid bellen met uw gewone telefoonnummer.
Kost je wel 20eu maar dan heb je je huidige nummer 'veilig gesteld'.

Dan gewoon fysiek verhuizen en op het nieuwe adres gewoon een heel nieuw Telfort abo afsluiten. Daarna , als alles werkt, het oude nummer (van Budgetphone) naar telfort laten porteren/'verhuizen'.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008

De stappen staan op de site genoemd:

http://internet.telfort.nl/shop/overstappen.html

Het hoeft en gaat natuurlijk niet standaard fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 16:09
Arfman schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:28:
[...]

Dat klinkt niet zo best. Heb je ook een suggestie hoe ik deze toestand kan voorkomen? KPN verhuizen en pas daarna de imgratie naar Telfort in gang zetten? Lijkt me zo omslachtig, maar als het niet anders kan ...
Als ik het met mijn ervaring nu zou moeten beslissen dan zou ik het zo doen, maar wellicht dat deze verhuizing eenvoudiger is dan die ik beschreef, en dat wel alles goed gaat.
Gunner schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:31:
[...]

Ach. En zo zijn er tientallen mensen waar een verhuizing prima gaat, maar die hoor je hier niet. Of het hele ISDN-verhaal voor extra problemen zorgt weet ik niet, maar om hem maar gelijk bang te maken met jouw ervaring lijkt me ietwat overdreven.
Het gaat mij er niet om om mensen bang te maken, ik wil alleen maar aangeven dat complexe verhuizingen kennelijk lastig zijn voor Telfort. Ik geloof niet dat er tientallen mensen zijn die een verhuizing zoals ik beschreef hebben gedaan, want aan de respons van Telfort te merken hebben ze er totaal geen ervaring mee, en weet de een niet van de ander wat hij doet.
Door een verhuizing stap voor stap te doen, dus eerst verhuizen en dan omzetten, hou je het voor hen eenvoudig. Ik schat dat de slagingskans dan hoger is.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
[...]

Dat is niet alleen een probleem van Telfort. Ook mijn ouders zitten nu ondertussen ongeveer 4 maanden zonder telefoon, zijn hun oude nummer kwijt en geen internet. Dit door een door HetNet verprutste overgang naar van @Home naar HetNet. Nu ook voor de 2e keer Telfort aangevraagd omdat de eerste keer volgens hun vlak voor de oplevering bleek dat ze niet konden leveren. Nu nog 1 week voor de activering, fingers crossed...

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 14-07 09:21
Begin toch te geloven dat het inderdaad een isdn probleem is.
Inmiddels alweer 3 weken zonder signaal. DSL-lampje is uit.

zie : driel24 in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8"

Ze zullen me toch niet overgezet hebben naar analoog ?
Gaat het dsl lampje eigenlijk wel branden als je je isdn-modem op een analoge lijn aansluit ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
driel24 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:30:
Begin toch te geloven dat het inderdaad een isdn probleem is.
Inmiddels alweer 3 weken zonder signaal. DSL-lampje is uit.

zie : driel24 in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8"

Ze zullen me toch niet overgezet hebben naar analoog ?
Gaat het dsl lampje eigenlijk wel branden als je je isdn-modem op een analoge lijn aansluit ?
Nee, dan krijg je geen sync en dus gaat je DSL lampje niet branden. Niet toevallig ergens een analoog modem staan? Al is het alleen maar om even te kijken of je daarmee wel een line sync krijgt. Even lenen van de buren oid?

Ik vermoed trouwens ook dat KPN moet kunnen zien of je analoog dan wel ISDN hebt. Even bellen (storingsdienst?) en het hun laten checken.....

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 26-09-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170631

Mededelingen
Storingen

* 26-09-2008 - Problemen met Vast bellen
* 24-09-2008 - (Opgelost) Problemen met Vast bellen
* 22-09-2008 - (Opgelost) Problemen met Vast bellen

Yep, we liggen er weer uit....leve Telfort ! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ze een brief per fax gestuurd dat ze een maand hebben om de zaak op te lossen en dat ik anders kostenloos wil kunnen overstappen naar een andere VOIP-aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 14-07 09:21
kaajee schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:46:
[...]

Nee, dan krijg je geen sync en dus gaat je DSL lampje niet branden. Niet toevallig ergens een analoog modem staan? Al is het alleen maar om even te kijken of je daarmee wel een line sync krijgt. Even lenen van de buren oid?

Ik vermoed trouwens ook dat KPN moet kunnen zien of je analoog dan wel ISDN hebt. Even bellen (storingsdienst?) en het hun laten checken.....
Ga ik vanavond maar eens proberen....
KPN heb ik al gebeld. Ze kunnen het niet zien.
En ik moet wel zeggen : wat wordt je daar heeeerlijk geholpen vergeleken bij telfort !!!!

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
neographikal schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:04:
Ik heb ze een brief per fax gestuurd dat ze een maand hebben om de zaak op te lossen en dat ik anders kostenloos wil kunnen overstappen naar een andere VOIP-aanbieder.
Na een jaar kun je Telfort Internet/telefonie per maand opzeggen dus das wel handig.
Je kunt eventueel ook een andere voip-aanbieder(Budgetphone, voipbuster, etc) instellen zodat je in iedergeval bereikbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:57
Het is weer eens raak met telefoon problemen de laatste dagen. Serieus is het nu zo moeilijk. Bij mn Tele2 niks aan de hand. Bij mn ouders die Telfort ellende hebben is t weer raak.

Overigens eerder hadden ze buiten de landelijke storingen om ook problemen dat lag eraan dat er slechts een paar Mbps (4) binnenkwam en dat blijkbaar in modem niet was geconfigureerd dat ie daarvan een deel voor telefoon moet reserveren ofwel dit te weinig was waardoor om het minste of geringste de telefoon het niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Anoniem: 170631 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:02:
Mededelingen
Storingen

* 26-09-2008 - Problemen met Vast bellen
* 24-09-2008 - (Opgelost) Problemen met Vast bellen
* 22-09-2008 - (Opgelost) Problemen met Vast bellen

Yep, we liggen er weer uit....leve Telfort ! :( :(
Idem in Gelderland,je bent niet bereikbaar en de telefoon is continu in gesprek. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Laatst online: 05-07 11:00

Snoes

marcel

Ik heb dit ook gehad, en ben weer een ervaring rijker. (wel met IPB naar Telfort incl. bellen)

Wanneer je er zeker van wilt zijn dat je je nummer behoud zul je of eerst moeten overstappen en daarna verhuizen of eerst verhuizen en daarna overstappen.

Mijn grootste probleem bij het alles in één keer willen regelen was dat ik dus wel internet bellen had, maar voor het verhuizen een vaste lijn moest hebben. Toen alles eenmaal in gang was gezet bleek mijn wens (was ook toegezegd) niet te vervullen en zat er niets anders op dan een nieuw nummer aan te vragen.

Het kan dus goed zijn dat het bij jou (ouders) makkelijker kan. Er is immers sprake van een vaste lijn. Ik blijf er wel bij, als het appart kan, doe het appart. Vooraf kan echt alles, achteraf snappen ze niet hoe hun collega's "het" hebben kunnen toezeggen.

ps. gezien de vele storingen deze week heb je weinig aan een telefoonnummer bij Telfort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Laatst online: 05-07 11:00

Snoes

marcel

Scandic2008 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:46:
[...]

De stappen staan op de site genoemd:

http://internet.telfort.nl/shop/overstappen.html

Het hoeft en gaat natuurlijk niet standaard fout ;)
Let wel: die stappen zijn er voor standaard situaties. Wanneer je meerdere dingen gelijktijdig wilt word het riskanter.
Ik heb me destijds suf gebeld met planet en telfort, vooraf werd alles beloofd en was alles mogelijk. Achteraf (na je aanmelding) blijkt het niet te kunnen en zit jij met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251684

De problemen met Telfort bellen geldt niet overal. Ik heb heel weining problemen. Een enkele keer maar dat kan gebeuren.

Er zijn dus ook positieve verhalen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:19
Intussen raak ik meer en meer teleurgesteld over mijn overstap naar Telfort. Had ik pas nog tussen de 10-11 MBit (maar 's avonds een klapperlijn), haal ik nu niet eens meer de 10 MBit. Dit waarschijnlijk naar aanleiding van het telefoontje over de klapperlijn dat ik vorige week had met de helpdesk. Mijn modem moest toen 24 uur met alleen de voeding en de telefoonlijn aan laten staan. Terugkoppeling heb ik niet gehad, maar sindsdien is de snelheid dus nog verder omlaag gegaan.

Toen ik bestelde werd voor mijn adres een indicatie tot 16 MBit aangegeven. Dat klopte voor mijn gevoel wel, want ik had 13 MBit met Online. De snelheid werd echter ruimschoots niet gehaald, dus ik heb bij ze aan de bel getrokken. Als ik nu de snelheidscheck doe, geven ze nog maar 8 MBit aan? Ofwel, met mijn huidige snelheid zit ik boven hun nieuwe indicatie?!? De helpdesk koppelt niet terug en reageert ook niet op e-mail. Ik heb sindsdien 2 verzoeken om terugkoppeling via hun webformulier gedaan. In mijn omgeving heb ik dan ook al meerdere mensen afgeraden over te stappen naar Telfort, want de klant lijkt voor hen slechts een lastige bijzaak van inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-07 11:33
Ik heb dus wel problemen, omgeving leiden. Nu al bijna de hele week. Begin het ook zat te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

kaajee schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:42:
[...]

Ik zou het voor de zekerheid toch anders doen denk ik.
Ik zou het huidige nummer tijdelijk ergens anders proberen onder te brengen. Een willekeurige voip aanbieder kan ook nummerbehoud verzorgen. Kan oa. bijv. bij Budgetphone:

[...]

Kost je wel 20eu maar dan heb je je huidige nummer 'veilig gesteld'.

Dan gewoon fysiek verhuizen en op het nieuwe adres gewoon een heel nieuw Telfort abo afsluiten. Daarna , als alles werkt, het oude nummer (van Budgetphone) naar telfort laten porteren/'verhuizen'.......
Zou kunnen, maar neem dan gewoon direct het Onbeperkt abonnement van Budgetphone. ;) Ik heb het hier ook en het heeft er in 2 maanden (de tijd dat ik het heb) nog nooit uitgelegen.

Waarom zou je dan alsnog het risico van Telfort Telefonie nemen? Ik zie echt niet in waarom je dat zou willen...
Anoniem: 251684 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:07:
De problemen met Telfort bellen geldt niet overal. Ik heb heel weining problemen. Een enkele keer maar dat kan gebeuren.

Er zijn dus ook positieve verhalen!!
Dan ben je ook één van de weinigen. Veel mensen die ik ken met Telfort Telefonie hebben er veel gedonder mee.

Ik snap überhaupt niet waarom er om de dag een landelijke storing met Telefonie moet zijn :') Slaat toch helemaal nergens op?

[ Voor 21% gewijzigd door MensionXL op 26-09-2008 15:14 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 22:09
griphin schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:12:
Intussen raak ik meer en meer teleurgesteld over mijn overstap naar Telfort. Had ik pas nog tussen de 10-11 MBit (maar 's avonds een klapperlijn), haal ik nu niet eens meer de 10 MBit. Dit waarschijnlijk naar aanleiding van het telefoontje over de klapperlijn dat ik vorige week had met de helpdesk. Mijn modem moest toen 24 uur met alleen de voeding en de telefoonlijn aan laten staan. Terugkoppeling heb ik niet gehad, maar sindsdien is de snelheid dus nog verder omlaag gegaan.

Toen ik bestelde werd voor mijn adres een indicatie tot 16 MBit aangegeven. Dat klopte voor mijn gevoel wel, want ik had 13 MBit met Online. De snelheid werd echter ruimschoots niet gehaald, dus ik heb bij ze aan de bel getrokken. Als ik nu de snelheidscheck doe, geven ze nog maar 8 MBit aan? Ofwel, met mijn huidige snelheid zit ik boven hun nieuwe indicatie?!? De helpdesk koppelt niet terug en reageert ook niet op e-mail. Ik heb sindsdien 2 verzoeken om terugkoppeling via hun webformulier gedaan. In mijn omgeving heb ik dan ook al meerdere mensen afgeraden over te stappen naar Telfort, want de klant lijkt voor hen slechts een lastige bijzaak van inkomsten.
Welkom bij de club! Ik haal sinds kort nog maar 700kb/sec op een of andere vage manier, binnekort maar eens in verdiepen want telfort.nl geeft wel aan dat 20mbit te behalen is.... En ja ik haalde 4mb/sec een maand geleden nog.... |:(

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

-LA- schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:18:
En ja ik haalde 4mb/sec een maand geleden nog.... |:(
Dat lijkt me sterk. Met 20mbit abo is maximaal maar 2MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gunner schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:20:
[...]
Dat lijkt me sterk. Met 20mbit abo is maximaal maar 2MB/sec.
:')
-LA- schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:18:
[...]

Welkom bij de club! Ik haal sinds kort nog maar 700kb/sec op een of andere vage manier, binnekort maar eens in verdiepen want telfort.nl geeft wel aan dat 20mbit te behalen is.... En ja ik haalde 4mb/sec een maand geleden nog.... |:(
Het is tot 20Mbit.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mij staat bij dat ze tussen de 12Mbit en 20Mbit garanderen. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Care to explain? De downloadsnelheid van een 20Mbit abonnement is toch maar 2 megabyte per seconde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

pven schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:27:
[...]

Mij staat bij dat ze tussen de 12Mbit en 20Mbit garanderen. :)
Laat eens zien dan?
Gunner schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:28:
[...]

Care to explain? De downloadsnelheid van een 20Mbit abonnement is toch maar 2 megabyte per seconde?
20Mbit = 2560KB/s = 2.5MB/s idd. Die smiley was gericht aan -LA-. ;) Niet aan jou. :) (Was dus een toevoeging op jouw reactie :P Maar inderdaad een beetje vaag achteraf. Sorry)

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 26-09-2008 15:32 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 22:09
Overdrijven mag he heren! maar die 2,5MB per sec kwam er wel mooi uit!

[ Voor 5% gewijzigd door -LA- op 26-09-2008 15:40 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

-LA- schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:35:
Overdrijven mag he heren! maar die 2,5Mb per sec kwam er wel mooi uit!
Das kut zeg als je 320KB/s haalt. :/

Of bedoel je 2.5MB/s? Wat dus 20Mbit is? Dat kan namelijk niet, want ADSL heeft een dikke overhead van ruwweg 10%...

Dus wat bedoel je nou? :?

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 26-09-2008 15:39 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Laatst online: 19:19
Ga het even lekker op de persoon spelen... Het punt is dat Telfort een bepaalde snelheidsindicatie geeft. Die indicatie moet toch wel een beetje in de buurt zitten (want dat weten ze echt wel), maar nu is eigenlijk dat indicatiesysteem volledig overbodig. Ze kunnen gewoon op alle adressen aangeven "Max 20MBit" met een disclaimer dat het in werkelijkheid lager zou kunnen uitvallen.

Mijn punt was dat ze recent de indicatiesnelheid voor mijn adres hebben gehalveerd (zie mijn vorige post), naar aanleiding van snelheidsklachten. Volgens mij is dit een verkeerde keuze van Telfort. Je klanten halen de snelheid die je mag verwachten niet, dus verminderen we de indicatie gewoon. Dit terwijl andere providers het wel kunnen waarmaken op mijn adres, vandaar mijn teleurstelling in Telfort en de bijval van -LA-.

[ Voor 4% gewijzigd door griphin op 26-09-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MensionXL schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:38:
Dat kan namelijk niet, want ADSL heeft een dikke overhead van ruwweg 10%...
Klopt, maar voor zover ik weet geeft Telfort die overhead erbij in intrain-waarde. In m'n vorige woning zat ik op 72 meter van de centrale en het modem trainde in op 21,x megabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

ze cappen de snelheid niet dus de intrain waarde kunnen ze ook niet nog eens 10% omhoog gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 13-07 19:07
[...]

Maar wat is dan in hemelsnaam het nut van de uPnP functie van de router? Want daar heb je echt niks aan als je die wijziging in je firewall niet doen.

Bovendien inspecteert de firewall toch nog steeds de binnenkomende pakketjes?? Hij blokkeert ze alleen niet per definitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:12
griphin schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:43:
Ga het even lekker op de persoon spelen... Het punt is dat Telfort een bepaalde snelheidsindicatie geeft. Die indicatie moet toch wel een beetje in de buurt zitten (want dat weten ze echt wel), maar nu is eigenlijk dat indicatiesysteem volledig overbodig. Ze kunnen gewoon op alle adressen aangeven "Max 20MBit" met een disclaimer dat het in werkelijkheid lager zou kunnen uitvallen.

Mijn punt was dat ze recent de indicatiesnelheid voor mijn adres hebben gehalveerd (zie mijn vorige post), naar aanleiding van snelheidsklachten. Volgens mij is dit een verkeerde keuze van Telfort. Je klanten halen de snelheid die je mag verwachten niet, dus verminderen we de indicatie gewoon. Dit terwijl andere providers het wel kunnen waarmaken op mijn adres, vandaar mijn teleurstelling in Telfort en de bijval van -LA-.
Hmmz. Hier dat probleem ook. Nadat ik je bericht las ook even gecheckt. Toen ik Telfort bestelde stond er toch écht 19Mb/s, nu nog maar 15..

Edit:
* Xaero lacht keihard. De buren hebben wél 19Mbit..
Het lijkt er dus op dat die snelheidsindicatie enkel en alleen mijn adres capped op 15mbit. Kan dit te maken hebben dat ik al heb besteld, en dat ze daardoor een betere indicatie kunnen doen? Of is het gewoon puur toeval dat ik max 15 mbit heb? Nouja, ik zal 6 oktober maar eens zien hoe ver hij komt.. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xaero op 26-09-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Thombias schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:30:
[...]

Na een jaar kun je Telfort Internet/telefonie per maand opzeggen dus das wel handig.
Je kunt eventueel ook een andere voip-aanbieder(Budgetphone, voipbuster, etc) instellen zodat je in iedergeval bereikbaar bent.
We zitten nog binnen het jaar, maar no way dat ik nog 8 maanden met dit gezeik ga zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Om gek van te worden, na een dag nog steeds niet bereikbaar, modem gereset, eruit gehad, sip staat ok, internet doet het maar telefoon ho maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
The_Cook schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:31:
Om gek van te worden, na een dag nog steeds niet bereikbaar, modem gereset, eruit gehad, sip staat ok, internet doet het maar telefoon ho maar :(
Heeft toch allemaal geen zin!! Als je even de moeite neemt de laatste pagina van dit topic of de storingspagina van Telfort te bekijken in plaats van meteen je probleem neer te plempen, kun je weten dat er een storing met vast bellen is........
Mededelingen
Storingen
26-09-2008 - Problemen met Vast bellen
26-09-2008 - (Opgelost) Problemen met Vast bellen
24-09-2008 - (Opgelost) Problemen met Vast bellen
22-09-2008 - (Opgelost) Problemen met Vast bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Gezien de laatste pagina's zie ik het somber in met telfort, het gaat steeds slechter en de helpdesk is meer bezet als tevoren.
Persoonlijk ben ik van 1650 Kb/s naar 800Kb/s gegaan, mijn modem traint nog niet eens meer in op ADSL2+, alleen nog maar op hooguit ADSL2!
Mijn ticket staat al sinds 18 sept open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:58
Zojuist ook maar even een budgetphone account erbij aangevraagd om zo toch bereikbaar te kunnen zijn.
Alleen als ik deze wil instellen in de Zyxel modem moet ik dan naast dat het een sip2 account word ook phone2 gebruiken?

Mocht dat zo zijn word het even een telefoondraad erbij gaan trekken aangezien phone1 natuurlijk al bezet is voor mijn huidige vaste toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Mabili schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:30:
Zojuist ook maar even een budgetphone account erbij aangevraagd om zo toch bereikbaar te kunnen zijn.
Alleen als ik deze wil instellen in de Zyxel modem moet ik dan naast dat het een sip2 account word ook phone2 gebruiken?

Mocht dat zo zijn word het even een telefoondraad erbij gaan trekken aangezien phone1 natuurlijk al bezet is voor mijn huidige vaste toestel.
ja, klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:17
Sorry

[ Voor 96% gewijzigd door DRAFTER86 op 26-09-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-07 12:23
Mabili schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:30:

Ik neem aan dat je daar een ander nummer bij hebt gekregen, dan kan je gewoon sip2 instellen voor Budgetphone maar wel zo dat Phone 1 overgaat bij beide accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34

Bergie

Lekker belangrijk...

Nou eindelijk heeft Telfort mijn verhuzing rond gekregen hoor. 6 augustus zou de verhuizing opgeleverd zijn en nu ben ik ergens deze week eindelijk weer aangesloten. Notabene via die medewerkers op het tiscali forum.

Enige probleem is dat ik volgens die medewerker maar max 2mbit downstream zou hebben dus tegen die snelheid heeft hij het ook aangevraagd.
Dat werkt nu dus (niet heel snel natuurlijk maar goed)

Maar kan ik ze die snelheid nu wat op laten krikken? De attenuation downstream is 35db dus dat komt ongeveer overeen met 2,5km afstand van de centrale toch? Dan zou ik daarmee normaal gesproken iets van 10mbit moeten kunnen halen lijkt me.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Met 35dB att zou je dat wel moeten halen ja. Hoe zijn je noise margins op 2mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 18 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 35 db

Yamaha MT-09

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
thefxr schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:23:
Gezien de laatste pagina's zie ik het somber in met telfort, het gaat steeds slechter en de helpdesk is meer bezet als tevoren.
Persoonlijk ben ik van 1650 Kb/s naar 800Kb/s gegaan, mijn modem traint nog niet eens meer in op ADSL2+, alleen nog maar op hooguit ADSL2!
Mijn ticket staat al sinds 18 sept open.
Ik heb ergens in juli een ticket laten openen....nooit meer wat van gehoord. Good luck ;)

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-07 21:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb telfort internet besteld zonder telefonie. Ik lees hier en op meer plekken daar heel veel slechte dingen over. Ik begrijp dat het mogelijk moet zijn om telfort internet te gebruiken met een andere voip aanbieder. Is dat gewoon een kwestie van andere voip servers invullen?

• BHQ

BHQ

Auw..
Dat is best weinig zeg maar, 6dB is 'net' genoeg om de boel stabiel te houden.

Rare verhoudingen moet ik zeggen..

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 21:59
Zojuist overgstapt naar Telfort. Het internet gedeelte ging zonder problemen!

Maar zijn er hier ook mensen die hun inlog gevens ook nog niet hebben gehad per brief? In kan mijn telefoon gedeelte nu niet activeren.

Ik zal er nog wel even achter aan gaan bellen.

Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:12
Hoe bereken je hoe ver je van de centrale zit? Dat ging toch via de ruismarge?

Zou iemand dit mij kunnen vertellen, of evt. kunnen vertellen wat de afstand is met deze gegevens:
Ruismarge: 18 dB (downstream) / 36 dB (upstream)
Lijndemping: 24 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Yapser schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 01:01:
[...]

Auw..
Dat is best weinig zeg maar, 6dB is 'net' genoeg om de boel stabiel te houden.

Rare verhoudingen moet ik zeggen..
Hmm, da's mooi klote dus :|

Ik zal het modem nog wel eens direct aan het isra punt hangen om te kijken hoe het dan is.

Yamaha MT-09

Anoniem: 184056

Ik ben zojuist overgezet op telfort 20mbit maar mijn snelheid is niet verhoogd van 6 mbit naar 8mbit(max hier).
De modem traint wel heel iets hoger in dan eerder . Was 6144 en nu 6176.
Zouden ze hem bewust niet naar 8 mbit gezet hebben om de boel stabiel te houden of heb ik iets niet goed in mijn modem?

Anoniem: 140454

Scandic2008 schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:11:
[...]

Idd,de door jouw genoemde snelheden zijn, gebaseerd op het verhaal in het OT het maximaal haalbare,er vanuitgaande dat je op het KPN netwerk bent aangesloten.Indien dat het geval is valt er niet zo heel veel te sleutelen.
Hoe zit het met de CPU belasting ?
nee ik zit via tiscali schijnbaar zou word die weer gegeven als Tiscali IP.
kan ik dan misschien ook nog mijn oude modem aansluiten van KPN de speedtouch st780wl?
om hem stabieler te krijgen

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb een Telfort ZyXEL modem die ik als router gebruik, en een Linksys router die ik nu als switch gebruik. Is het ook mogelijk om het modem op bridging te zetten en mijn linksys als router te gebruiken? Ik maak geen gebruik van telefonie, dus dat zou geen probleem op leveren (so I read somewhere).

Ik heb namelijk problemen met het portforwarden in het modem.
33123 t/m 33123 naar 192.168.1.34 33123 t/m 33123 geeft "internal error" |:(

[ Voor 45% gewijzigd door iAR op 27-09-2008 13:19 ]

Anoniem: 237999

Anoniem: 184056 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:25:
Ik ben zojuist overgezet op telfort 20mbit maar mijn snelheid is niet verhoogd van 6 mbit naar 8mbit(max hier).
De modem traint wel heel iets hoger in dan eerder . Was 6144 en nu 6176.
Zouden ze hem bewust niet naar 8 mbit gezet hebben om de boel stabiel te houden of heb ik iets niet goed in mijn modem?
Zonder informatie over de DSL line status van jouw ADSL modem kunnen we daar alleen maar naar gissen.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

oZner schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:15:
Ik heb een Telfort ZyXEL modem die ik als router gebruik, en een Linksys router die ik nu als switch gebruik. Is het ook mogelijk om het modem op bridging te zetten en mijn linksys als router te gebruiken? Ik maak geen gebruik van telefonie, dus dat zou geen probleem op leveren (so I read somewhere).

Ik heb namelijk problemen met het portforwarden in het modem.
33123 t/m 33123 naar 192.168.1.34 33123 t/m 33123 geeft "internal error" |:(
Als je geen telefonie gebruikt kan je de Zyxell in bridge-modus zetten.
Ga naar >network>WAN en dan mode: bridge klaar!!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 12:45
Moest van de week bij Primafoon in de winkel persoonlijk het nummer van m'n ouders terug laten porteren naar KPN. Telfort zegt ook dat dat gewoon meteen op aanvraag KPN wordt vrijgegeven. Over 2 weken terug op een ouderwetse analoge vaste lijn. Storingen, soit erover, maar dit is te veel.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

OgWok schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:40:
Als je geen telefonie gebruikt kan je de Zyxell in bridge-modus zetten.
Ga naar >network>WAN en dan mode: bridge klaar!!
Verder dan geen instellingen (zoals dhcp) veranderen in het modem?

Voor de rest kan ik dan output van het modem in de wan input van router doen en die verder configureren?

• thefxr
Is er sprake van een ondergrens bij ADSL2+ modus?
Als ik mijn modem op ADSL1 zet traint ie op 8 mbit in, hetzelfde als bij ADSL2.
In de ADSL2+ modus krijgt het modem voor 1 sec verbinding,daarna klapt ie er elke keer uit.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

oZner schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:46:
[...]

Verder dan geen instellingen (zoals dhcp) veranderen in het modem?

Voor de rest kan ik dan output van het modem in de wan input van router doen en die verder configureren?
Een bridge is een bridge; dus keihard doorgeven wat er binnenkomt en uitgaat, zonder verdere poespas. Firewall, DHCP stel je in op de router.

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 27-09-2008 14:26 ]

Xaero schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:01:
* Xaero lacht keihard. De buren hebben wél 19Mbit..
Het lijkt er dus op dat die snelheidsindicatie enkel en alleen mijn adres capped op 15mbit. Kan dit te maken hebben dat ik al heb besteld, en dat ze daardoor een betere indicatie kunnen doen? Of is het gewoon puur toeval dat ik max 15 mbit heb? Nouja, ik zal 6 oktober maar eens zien hoe ver hij komt.. :)
Mijn buurman heeft ook 18mbit en ik 12mbit. Omdat mijn verbinding steeds haperde is het lager ingesteld. De kwaliteit van de kabel naar het huis van je buurman is kennelijk beter.

Maar komop, 19 mbit of 15 mbit, waar hebben we het over? Denk je nu echt dat je het verschil merkt? Of baal je er echt van dat het downloaden van een dvd bij jou 50 minuten kost en bij de buurman 45 minuten??
Let trouwens maar niet teveel op de waarden die ze je voorspiegelen. Bij mij komt het uit op 20Mbit die ik zou halen en dat is in de praktijk 18 (en nu dus 12 omdat het niet goed werkte). Maar met 1,2MB/sec downloaden voor 20 euro's is prima wat mij betreft. Ga er dus vanuit dat je rond de 1,6 tot 1,7 MB/sec gaat halen.
Doane schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:42:
Over 2 weken terug op een ouderwetse analoge vaste lijn. Storingen, soit erover, maar dit is te veel.
Hier zit ik ook analoog te bellen. Betaal wel 30 euro's in de maand ervoor (incl. onbeperkt bellen naar vaste nummers). Maar die 30 euro betaal ik veel liever dan 10 euro aan telfort voor een niet werkende verbinding. Zie trouwens ook http://webwereld.nl/comme...jke-telefoniestoring.html en een overzichtje van de storingen in mei, juni en juli 2008:

Telfort telefoniestoringen

20 mei 2008 20.50
28 mei 2008 12.10
29 mei 2008 13.30

01 juni 2008 12.30
03 juni 2008 20.40
11 juni 2008 19.40
24 juni 2008 07.00
24 juni 2008 10.40
24 juni 2008 16.35
26 juni 2008 08.45
27 juni 2008 09.30

07 juli 2008 10.10
14 juli 2008 17.20
20 juli 2008 19.45
21 juli 2008 06.00
21 juli 2008 17.15

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 27-09-2008 15:09 ]

Wie heeft hier ervaring mee?
Mijn ervaring leert dat wat voor contact leggen met Telfort niet werk.
Telefonisch is duur en je krijgt geen correct antwoord (tegenstrijdig en deels foutief)
webformulieren worden na een maand beantwoord, alleen met standaard antwoorden van de website (waar je dus niets aan hebt en deels niet van toepassing zijn)
brieven idem
faxen idem

Het enige dat werkt is een geschil aanspannen bij de geschillencommissie. Op brieven van deze instantie reageren ze wel. Nadeel: kost 50 euro. Die krijg je terug van Telfort, maar wel pas na een brief van de geschillencommissie.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.