Precies. Hier exact dezelfde ervaring. Stop ik mijn sim in mijn HTC Tytn II, heb ik door het hele huis HSDPA, en niet zo zuinig ook. Zelfde sim in de iPhone, heel af en toe, en alleen op de bovenste verdieping 1 streepje 3G. Doe je iets met data, meteen terug naar gprs. Sja.. als de ontvangst van het toestel zo slecht is, komt dat de batterij duur zeker niet ten goede..Pogostokje schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:59:
Voor de mensen die klagen over de slechte 3G ontvangst ... ik heb eens de proef op de som genomen. Met de iPhone in de ene hand, een Nokia N95 en een SE K810i in de andere op pad gegaan. Allen op T-Mobile uiteraard. Ik ben de stad in geweest en een stukje een bosrijke omgeving. Dit in de omgeving van Beverwijk waar gewoon volgens de kaarten indoors 3G moet zijn.
Waar ik al bang voor was weet ik nu zeker ... de iPhone heeft echt een probleem met netwerk ontvangst. Zodra je achter gebouwen of tussen bomenkomt dan heeft de iPhone al snel geen 3G meer en/of valt het bereik streepje terug naar nog maar 1 of 2 streepjes. Zowel de Nokia als de SE vallen ook iets terug, naar ongeveer 80% ofzo bij 1 streepje op de iPhone. Streepjes zeggen niet alles, maar No Signal is wel duidelijk. Loop je verder, dan is de iPhone alles kwijt ("No Signal") maar kan je op de andere toestellen nog gewoon bellen en 3G gebruiken met ongeveer 50% van de streepjes. De Nokia en de SE zijn het daar opvallend met elkaar eens. De iPhone blijft hier achter.
Ik zal jullie niet met de details vermoeien, maar het is voor mij nu echt duidelijk dat er een probleem is met de iPhone ontvangst en niet met T-Mobile. Ik hoop dat Apple hier nog iets kan doen dmv firmware ... heb er alleen een hard hoofd in.
Verwijderd
Dat kun je ook wel op een andere manier zeggen.
[ Voor 75% gewijzigd door Hoedje op 07-08-2008 15:29 ]
Nou, ik heb net dik een uur zitten Googlen naar een iPhone accessoire dat blijkbaar (nog) niet bestaat...misschien dat iemand hier een tip voor me heeft.
Ik zoek een "splitter" kabel die ik kan insteken op de iPhone 3G, die aan de ene kant een 3,5mm aansluiting heeft voor een externe microfoon (te bevestigen in de auto, tegen het plafond voor de bestuurder), en aan de andere kant een gewone 3,5mm stereo jack voor op de AUX ingang van m'n autoradio.
Dan zou ik namelijk daarmee een iPhone 3G carkit gerealiseerd hebben....
Nu ben ik nog op 't punt dat alleen 't geluid via de autoradio loopt via een male-male stereo kabel (muziek maar ook een actief gesprek), maar ik moet nu nog schreeuwen om iets terug te zeggen, want de microfoon van de iPhone zelf is nog actief.
Ik zou 't zelf in elkaar kunnen zetten, als ik ergens een "kale" 3,5mm jack kan mét microfoon ondersteuning, maar die zie ik nergens, vervolgens kabel splitsen in microfoongedeelte en stereo gedeelte, en klaar is klara. Maar helaas...ik kan niks vinden, en zelfs Conrad heeft niet wat ik zoek (of ik zoek verkeerd).
Wat ik wel kan vinden zijn kabels met daarin al een microfoon, maar dat is weer niet praktisch in verband met de plaatsing van die mic ; boven m'n hoofd lijkt me beter werken dan bijvoorbeeld op de stuurkolom.
Mogelijk issue is overigens dat je last krijgt van echo, omdat de mic ook de stem van de beller opvangt, maar hoe erg dat effect is weet ik nu natuurlijk nog niet...
Ik zoek een "splitter" kabel die ik kan insteken op de iPhone 3G, die aan de ene kant een 3,5mm aansluiting heeft voor een externe microfoon (te bevestigen in de auto, tegen het plafond voor de bestuurder), en aan de andere kant een gewone 3,5mm stereo jack voor op de AUX ingang van m'n autoradio.
Dan zou ik namelijk daarmee een iPhone 3G carkit gerealiseerd hebben....
Nu ben ik nog op 't punt dat alleen 't geluid via de autoradio loopt via een male-male stereo kabel (muziek maar ook een actief gesprek), maar ik moet nu nog schreeuwen om iets terug te zeggen, want de microfoon van de iPhone zelf is nog actief.
Ik zou 't zelf in elkaar kunnen zetten, als ik ergens een "kale" 3,5mm jack kan mét microfoon ondersteuning, maar die zie ik nergens, vervolgens kabel splitsen in microfoongedeelte en stereo gedeelte, en klaar is klara. Maar helaas...ik kan niks vinden, en zelfs Conrad heeft niet wat ik zoek (of ik zoek verkeerd).
Wat ik wel kan vinden zijn kabels met daarin al een microfoon, maar dat is weer niet praktisch in verband met de plaatsing van die mic ; boven m'n hoofd lijkt me beter werken dan bijvoorbeeld op de stuurkolom.
Mogelijk issue is overigens dat je last krijgt van echo, omdat de mic ook de stem van de beller opvangt, maar hoe erg dat effect is weet ik nu natuurlijk nog niet...
Ik heb goed bereik volgens de iPhone en zit midden in een grote stad maar toch horen mensen meteen mijn voicemail (als de voicemail al werkt). Soms doet de voicemail het helemaal niet bijvoorbeeld. Soms krijg ik een SMS van een gemiste oproep terwijl dat uitstaat op de T-Mobile site. En visual voicemail lijkt het vandaag ook weer niet te doen. Kortom, T-Mobile is zelf ook niet proper.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Heb ik eindelijk mijn iPhone terug na 1 week. Blijkt dat er niks aan veranderd is. Ik geef hem mee aan de reperateur met de mededeling dat er een scheur in de behuizing zit en ik krijg hem precies zo terug als dat tie was. Zometeen maar even met T-Mobile bellen. Wat een bullshit is dit.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Verwijderd
dat is gewoon pure frustratie....heb het prachtife toestel nu al bijna een week en heb er gewoon nog niets mee kunnen doen omdat hij gewoon niet naar behoren werkt., ja internetten via wifi, maar daar heb ik een laptop voor...wil gewoon kunnen bellen...begin gewoon een beetje te balen dat Apple een nog niet uitgetest product heeft gelaunched (woorden van een TM medewerker)Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:24:
[mbr]Dat kun je ook wel op een andere manier zeggen.[/]
Verwijderd
Is er een optie om dat one-click-buy uit te zetten op de iphone. Ik wil graag een extra bevestiging als ik een betaalde app download.
(Er is btw trouwens serieus iemand geweest die "i am rich" heeft gekocht)
http://i35.tinypic.com/vfeo5.png
(Er is btw trouwens serieus iemand geweest die "i am rich" heeft gekocht)
http://i35.tinypic.com/vfeo5.png
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=4571MarcelG schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:40:
Nou, ik heb net dik een uur zitten Googlen naar een iPhone accessoire dat blijkbaar (nog) niet bestaat...misschien dat iemand hier een tip voor me heeft.
Dan zou ik namelijk daarmee een iPhone 3G carkit gerealiseerd hebben....![]()
Zover ik het begrijp uit verschillende bronnen op internet zou de iPhone via een verloopstukje TV-Out moeten hebben.
Iemand die hier praktijk ervaring mee heeft?
Iemand die hier praktijk ervaring mee heeft?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
Ik moet je daar wel een beetje gelijk in geven. Het lijkt bijna op het MobilrMe verhaal. Hij is bij mij niet heel slecht maar weg vallende verbindingen en een batterij die het net een dag uithoud is niet goed te noemen.Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:09:
[...]
dat is gewoon pure frustratie....heb het prachtife toestel nu al bijna een week en heb er gewoon nog niets mee kunnen doen omdat hij gewoon niet naar behoren werkt., ja internetten via wifi, maar daar heb ik een laptop voor...wil gewoon kunnen bellen...begin gewoon een beetje te balen dat Apple een nog niet uitgetest product heeft gelaunched (woorden van een TM medewerker)
ik heb na wat googlen nog niet kunnen vinden hoe ik de standaard applicaties kan verwijderen. Bijvoorbeeld het 'Stocks'-programma zou ik graag weggooien, iemand een suggestie hiervoor ?
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Inmiddels heb ik mijn Iphone 4 dagen en ben toch eens gaan kijken naar cracks in de behuizing. Macrumors staat er vol mee dat vooral de witte (maar ook zwarte) Iphones hier last van hebben. Nu heb ik inderdaad een haarscheurtje in elke hoek. Maar dit kunnen er natuurlijk makkelijk meer worden. Op Macrumors zijn er foto's te zien van veel ernstiger gevallen.
Valt me erg tegen van Apple. Ik heb het toestel alleen nog thuis en in bed gebruikt. Nooit laten vallen en steeds voorzichtig mee geweest.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is het de moeite waard om het toestel terug te brengen?
Overigens heb ik in mijn omgeving ook nooit 3g bereik, terwijl dit volgens T-mobile wel (buiten) zo zou moeten zijn.
Valt me erg tegen van Apple. Ik heb het toestel alleen nog thuis en in bed gebruikt. Nooit laten vallen en steeds voorzichtig mee geweest.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is het de moeite waard om het toestel terug te brengen?
Overigens heb ik in mijn omgeving ook nooit 3g bereik, terwijl dit volgens T-mobile wel (buiten) zo zou moeten zijn.
De standaard apps kun je naar mijn weten niet verwijderen.DoD Cerberus schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:22:
ik heb na wat googlen nog niet kunnen vinden hoe ik de standaard applicaties kan verwijderen. Bijvoorbeeld het 'Stocks'-programma zou ik graag weggooien, iemand een suggestie hiervoor ?
Doet Tmobile uberhaupt iets aan het slechte 3G bereik? In mijn omgeving is het ook huilen met de pet op...
Verwijderd
Daar ligt nou de grote hamvraag. Aan wie ligt het nou? De zender partij (T-Mobile) of de ontvanger (Apple-iPhone)? Weet jij het precies te zeggen? Als ik voorgaande berichten goed lees ligt het bijna zeker aan de ontvanger, iPhone dus.Valderrama schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:35:
Doet Tmobile uberhaupt iets aan het slechte 3G bereik? In mijn omgeving is het ook huilen met de pet op...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 16:42 ]
Met de standaard firmware kan dit niet; maar op een gejailbreakte firmware kan je met BossPrefs iconen verbergenDoD Cerberus schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:22:
Ja, die zag ik ook, maar ik kan niet ontdekken hoe lang die microfoonkabel is....aangezien je geacht wordt er een headset op in te pluggen verwacht ik dat ie niet langer is dan 50 centimeter, en da's niet genoeg om bij 't plafond van m'n auto te komen (behalve in een hele strakke rechte lijn....)
Deze van Griffin is maar 76cm lang: klik, en van deze Shure lees ik helaas nergens hoe lang ie is....(die ziet er wel mooier uit overigens...)
[ Voor 17% gewijzigd door MarcelG op 07-08-2008 17:07 . Reden: Shure & Griffin toegevoegd ]
Verwijderd
Ook hier geen 3g bereik meer sinds de update. Drama die updates. Advies voor de anderen: laat deze update maar even links liggen. Je bereik wordt er niet beter op. Heb het idee dat het toch met die carrier settings te maken heeft (want bij update ..47 (weet ff niet meer wat ervoor stond, 5A dacht ik) was het bereik ineens top).Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:56:
[...]
same here... "Geen Service" melding, en als ie hier dan eenmaal bereik heeft dan heb ik maar 1 streepje qua bereik en is het alsnog niet meer via 3G wat voorheen altijd perfect was... i wonder why?..
Verwijderd
Hoe kan je nou precies terug naar 2.0 als je die update erop hebt gezet en toch alle settings en apps wilt behouden?Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:29:
[...]
Ook hier geen 3g bereik meer sinds de update. Drama die updates. Advies voor de anderen: laat deze update maar even links liggen. Je bereik wordt er niet beter op. Heb het idee dat het toch met die carrier settings te maken heeft (want bij update ..47 (weet ff niet meer wat ervoor stond, 5A dacht ik) was het bereik ineens top).
Hier geen enkel probleem sinds de update. Alles werkt prima (beter).
Soms helpt het om de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen.Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:29:
[...]
Ook hier geen 3g bereik meer sinds de update. Drama die updates. Advies voor de anderen: laat deze update maar even links liggen. Je bereik wordt er niet beter op. Heb het idee dat het toch met die carrier settings te maken heeft (want bij update ..47 (weet ff niet meer wat ervoor stond, 5A dacht ik) was het bereik ineens top).
Nou, als ik zo de ervaringen lees op internet, kunnen we een apart topic starten om 3G ontvangst issues te bespreken. Overal klagen mensen steen en been, en ik vermoed dat het de mensen zijn in de gebieden die íets minder dekking bieden. Zoals ik al zei, mijn Tytn heeft hier binnen volle HSDPA ontvangst, mijn 3G niets. All over the world lees je het zelfde. Lijkt me zeer zeker dus een iPhone issue.
Nee, ik vind het niet gek dat die accu zo'n moeite heeft een dag te halen op 3G.
* UltraSub gaat morgen standby eens testen op gprs only.
Thanks Apple, ik dacht dat jullie kwaliteit hoog in het vaandel hadden staan. Geweldig toestel, maar ontvangst, bouwkwaliteit (zo te lezen, zelf nog geen last van), en battery life... Noem ik geen kwaliteit meer.
Als nou eens iedereen die last heeft van slechte 3G ontvangst, gaat klagen bij T-Mobile?
Is toch niet normaal dat je 3G beter uit kunt zetten, als je wel een twee jarig 3G contract hebt, en er dus voor betaald?
/edit
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1602608
http://www.google.nl/sear...one+3g+bad+reception&meta
Nee, ik vind het niet gek dat die accu zo'n moeite heeft een dag te halen op 3G.
Thanks Apple, ik dacht dat jullie kwaliteit hoog in het vaandel hadden staan. Geweldig toestel, maar ontvangst, bouwkwaliteit (zo te lezen, zelf nog geen last van), en battery life... Noem ik geen kwaliteit meer.
Als nou eens iedereen die last heeft van slechte 3G ontvangst, gaat klagen bij T-Mobile?
Is toch niet normaal dat je 3G beter uit kunt zetten, als je wel een twee jarig 3G contract hebt, en er dus voor betaald?
/edit
[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 07-08-2008 18:11 ]
Verwijderd
Heb al een mail gestuurd naar T-Mobile dat ontvangst slechter is geworden na de update. Uiteraard nog geen reactie (kan ook bijna niet).UltraSub schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:08:
Nou, als ik zo de ervaringen lees op internet, kunnen we een apart topic starten om 3G ontvangst issues te bespreken. Overal klagen mensen steen en been, en ik vermoed dat het de mensen zijn in de gebieden die íets minder dekking bieden. Zoals ik al zei, mijn Tytn heeft hier binnen volle HSDPA ontvangst, mijn 3G niets. All over the world lees je het zelfde. Lijkt me zeer zeker dus een iPhone issue.
/edit
De "herstel netwerkinstellingen" heeft overigens niets opgeleverd
Was ook al shitty ontvangst voor de upgrade hier. Volgens mij zit er gewoon een slechte 3G chip in het ding..
Verwijderd
Dat denk ik ook maar het is wel erger geworden na 2.0.1. Met 2.0 heb ik nog nooit gehad dat hij de verbinding verbrak en nu wel dus het is een combi van beiden op dit moment denk ik. Nogmaals zou ik graag weten hoe ik terug kan gaan naar 2.0 om te testen of er qua verbinding verschil is. Vandaag heb ik al een stuk of 6x geen verbinding gehad.UltraSub schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:50:
Was ook al shitty ontvangst voor de upgrade hier. Volgens mij zit er gewoon een slechte 3G chip in het ding..
Ik heb ook al bijna twee weken geen verbinding meer met het t-mobile netwerk. Mijn iPhone zegt ook "No Service". Verder heb ik ook nummerportering laten uitvoeren (ben oud Orange klant). Blijkbaar is er iets niet goed gegaan.Blarretje schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:11:
Zijn er ook mensen die hetzelfde probleem ondervinden als ik:
Nieuwe I-Phone aangeschaft met nummerportering van Orange naar T-Mobile. Nummerportering zou aktief moeten zijn op 11 augustus. Met nieuwe SIM kaart van T-Mobile geeft I-Phone constant melding "geen service". Ook als ik dat betreffende kaartje in andere telefoon stop, heb ik geen netwerk. Volgens Belcompany kan dit te maken hebben met het feit dat nummerportering (nog) niet is doorgevoerd. Netwerk opnieuw instellen op I-Phone heeft geen resultaat.
T-Mobile weet ondertussen al anderhalve week dat er iets mis is maar volgens een medewerker van hun klantenservice is het behoorlijk druk ivm. de iPhone en omzetten van Orange abonnementen naar T-Mobile. Volgens hem zou het maximaal 15 kalenderdagen mogen duren voordat er kontakt met mij zou worden opgenomen. Niet echt snel dus...
Hier staat iets over downgraden naar 2.0, misschien heb je daar wat aan:Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:53:
[...]
Dat denk ik ook maar het is wel erger geworden na 2.0.1. Met 2.0 heb ik nog nooit gehad dat hij de verbinding verbrak en nu wel dus het is een combi van beiden op dit moment denk ik. Nogmaals zou ik graag weten hoe ik terug kan gaan naar 2.0 om te testen of er qua verbinding verschil is. Vandaag heb ik al een stuk of 6x geen verbinding gehad.
http://www.ifoneguide.nl/?p=264
Gezien het feit dat hij problemen heeft met 3G lijkt me dat hij ook een 3G heeft.kap schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:07:
[...]
Hier staat iets over downgraden naar 2.0, misschien heb je daar wat aan:
Dus helaas heeft hij niets aan die guide:
Voor wie is deze handleiding (wel / niet)?
NIET: Voor de nieuwe iPhone 3G die naar 2.0.1 is geüpdate. Je zult moeten wachten op WinPwn of Pwnage voor firmware 2.0.1.
NIET: Voor de eerste generatie iPhone (2G) waarop het iTunes logo + stekker op het scherm staat. Als dat het geval is gebruik je deze handleiding.
WEL: Voor de eerste generatie iPhone (2G) die naar 2.0.1 geüpdate is en die nu nog bellend is.
Verwijderd
Thx maar daar gaan we iet veel verder mee komen.kap schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:07:
[...]
Hier staat iets over downgraden naar 2.0, misschien heb je daar wat aan:
Voor wie is deze handleiding (wel / niet)? |
NIET: Voor de nieuwe iPhone 3G die naar 2.0.1 is geüpdate. |
Edit.
UltraSub was me net voor.
Ik gooi hem wel naar fabrieks instelling. Gekochte apps kan ik toch weer downloaden.
Edit 2
Ook dat heeft geen zin want hij gooit gewoon 2.0.1 erop.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 20:02 ]
Hmm.. net update naar 2.0.1 gedaan (vanaf een gepwnde 2.0 op een 3G).
- Alle Cydia meuk en gehackte apps zijn weg (wat je zou verwachten)
- Mijn custom provider naam staat er nog steeds (was verranderd dmv een Cydia app)
- de batterij status is nog steeds aangegeven in % ipv. het batterij ikoontje, had ik ook verranderd dmv een Cydia App (BossPrefs waarschijnlijk)
- de iTunes store en stocks applicaties zijn nog steeds verborgen (gedaan met Cydia app "poof")
- ik kan nog steeds geen gebruik maken van mobiel internet (hij timed out, beide op 3G en GPRS of zegt "Safari can't open the page because it is not connected to the internet")
Die customzation dingen zullen wel weg gaan als ik hem restore maar dat het internet niet werkt(wel over wifi trouwens) stoort mij toch wel. Ik betaal daar niet voor niets voor. Ik zal een restore proberen om dat te fixen, heb er nu al een paar dagen last van.
Verder, contacten zijn inderdaad wat sneller, verder nog niets gemerkt van de update.
- Alle Cydia meuk en gehackte apps zijn weg (wat je zou verwachten)
- Mijn custom provider naam staat er nog steeds (was verranderd dmv een Cydia app)
- de batterij status is nog steeds aangegeven in % ipv. het batterij ikoontje, had ik ook verranderd dmv een Cydia App (BossPrefs waarschijnlijk)
- de iTunes store en stocks applicaties zijn nog steeds verborgen (gedaan met Cydia app "poof")
- ik kan nog steeds geen gebruik maken van mobiel internet (hij timed out, beide op 3G en GPRS of zegt "Safari can't open the page because it is not connected to the internet")
Die customzation dingen zullen wel weg gaan als ik hem restore maar dat het internet niet werkt(wel over wifi trouwens) stoort mij toch wel. Ik betaal daar niet voor niets voor. Ik zal een restore proberen om dat te fixen, heb er nu al een paar dagen last van.
Verder, contacten zijn inderdaad wat sneller, verder nog niets gemerkt van de update.
oke even een vraagje.
hoe haalen julie de foto's die je hebt gemaakt naar je pc?
ik bedoel dus gewoon via windows(heb niet zoon zin om al mijn foto's stuk voor stuk te gaan mailen.
als ik hem aansluit dan zie ik een camera bij deze computer die aplle iphone heet.
ik kan daar kopieren als ik gewoon rechts klik en als ik ze dan ergens op mijn hdd wil plakken doet die gewoon niks
wat doe ik verkeerd?
ik bedoel dus gewoon via windows(heb niet zoon zin om al mijn foto's stuk voor stuk te gaan mailen.
als ik hem aansluit dan zie ik een camera bij deze computer die aplle iphone heet.
ik kan daar kopieren als ik gewoon rechts klik en als ik ze dan ergens op mijn hdd wil plakken doet die gewoon niks
[ Voor 38% gewijzigd door sk1nny666 op 07-08-2008 21:23 ]
Hoort gewoon te werken...sk1nny666 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:21:
oke even een vraagje.
ik kan daar kopieren als ik gewoon rechts klik en als ik ze dan ergens op mijn hdd wil plakken doet die gewoon nikswat doe ik verkeerd?
- Selecteer foto's
- Ctrl+C
- ga naar map op HDD
- Ctrl+V
- ...
- winst
dat dacht ik ook inderdaad maar het werkt niet 
ga het straks wel even op mijn vaders pc testen.
kijken wat die dan doet ik vind het maar vaag.
ga het straks wel even op mijn vaders pc testen.
kijken wat die dan doet ik vind het maar vaag.
Verwijderd
was dit hier al bekend?
http://iphoneblog.t-mobile.nl/
quote:
"We zien ook op diverse internetfora en websites welke onderwerpen er met betrekking tot iPhone ‘hot’ zijn en wat er voor gebruikers van het toestel onduidelijk is. Om hierop te reageren en onze klanten te voorzien van de juiste, actuele informatie over T-Mobile’s iPhone diensten hebben we deze blog geopend. Het lijkt ons handig deze informatie met alle – en toekomstige - iPhone gebruikers te delen."
Edit: er wordt al gezellig geflamed door allerlei boze en ontevreden klanten
quote:
"We zien ook op diverse internetfora en websites welke onderwerpen er met betrekking tot iPhone ‘hot’ zijn en wat er voor gebruikers van het toestel onduidelijk is. Om hierop te reageren en onze klanten te voorzien van de juiste, actuele informatie over T-Mobile’s iPhone diensten hebben we deze blog geopend. Het lijkt ons handig deze informatie met alle – en toekomstige - iPhone gebruikers te delen."
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 08:48 ]
Ok, de oplossing als je internet niet werkt:DaSchop schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:58:
Settings > General > Reset > Reset Network Settings
Als je dan het mobiele netwerk weer op probeert te komen vraagt een t-mobile site of je hun web optimalisatie wilt gebruiken (nee, dank je) en kun je weer mobiel online.
Het enige probleem is dat op deze manier ook je wifi keys worden gewist dus kun je weer lekker al die 10-cijferige HEX codes in gaan voeren op alle plekken waar je wifi wilt.
Heeft er inmiddels nou al eens iemand gebruik gemaakt van die T-mobile internet hotspots? Herkennen die automatisch dat je een iPhone hebt of hebben we daar inlog info van gekregen?
Mooie tip! Bedankt.Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:59:
was dit hier al bekend?
Als ze nou maar wat doen aan het geflame. Anders lijkt het me snel afgelopen.
ik heb zaterdag in eindhoven op een kpn hotspot ingelogd! Dit ging super goed en snel.
Verwijderd
Heeft er iemand al de olympische spelen via markthisdate.com in Ical gezet? Heb dat net gedaan, je ziet ze in Ical, maar ze komen niet terecht op mijn agenda op Iphone. Iemand een idee waarom dat niet werkt?
Verwijderd
Ach, mensen moeten ook hun frustraties kwijt. 2 jaar aan iets vast zitten waar je niets tot weinig mee kunnen qua bereik is niet niks. Als we een iPod hadden willen hebben hadden we die wel gekocht en geen iPhone. Bij een iPod zit geen duur abbo. Laat ze toch, wat voegt het toe eigenlijk buiten zich eigen een beetje kietelen met " kijk ons eens".UltraSub schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:33:
[...]
Mooie tip! Bedankt.
Als ze nou maar wat doen aan het geflame. Anders lijkt het me snel afgelopen.
Dit lijken mij ook mooie dopjes voor een mooie prijs. Deze google search maakt me wel argwanend:Positron schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:54:
[...]
Nog geen ervaring, maar eigenlijk zoek ik ook iets dergelijks. Ik ben geen audiofiel, maar ik kan goede geluidskwaliteit wel waarderen en ben ook bereid daar wat tientjes voor neer te leggen voor mijn iPhone. Ik stond op het punt om de Sennheiser MM50 te kopen, maar de UB5 die jij aandraagt is misschien ook interessant. Eerlijk gezegd vallen de standaard doppen me ook niet echt tegen qua geluid, alleen vind ik ze niet heel prettig zitten. Maar er komt best fatsoenlijk geluid uit. De microfoon en het knopje (kom ik pas net achter) vind ik wel erg handig en ze zitten me ook niet in de weg.
Eigenlijk heb ik helemaal geen haast meer met nieuwe doppen. Ik wacht wel even totdat iemand een In- of Samenkoopactie start.
Hier een wel erg positieve review. Lijkt wel alsof ze die zelf hebben geplaatst.. http://forums.iphonehacks.com/showthread.php?p=1135
Laat maar even weten als je gaat bestellen.
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Ik heb serieus op 20 verschillende fora, 20 verschillende gebruikers exact dezelfde review zien geven. Beetje raar toch wel eigenlijk!
Het woord 'hotspot' smsen naar het nummer 'wifi' voor je inlog. Vervolgens die inlog invoeren op de pagina die je ziet als je met een hotspot verbind (kan je dus fijn 20 tekens onthouden en overtypen, goooo copy&paste)..DaSchop schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:14:
[...]
Heeft er inmiddels nou al eens iemand gebruik gemaakt van die T-mobile internet hotspots? Herkennen die automatisch dat je een iPhone hebt of hebben we daar inlog info van gekregen?
ff voor de zekerheid:Muthas schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:35:
[...]
Het woord 'hotspot' smsen naar het nummer 'wifi' voor je inlog. Vervolgens die inlog invoeren op de pagina die je ziet als je met een hotspot verbind (kan je dus fijn 20 tekens onthouden en overtypen, goooo copy&paste)..
we krijgen hier niet achteraf een rekening van?
Ik heb nergens in het contract iets over die hotspots iets gelezen volgens mij. Of heb ik er overheen gelezen?
...less is more
Je hebt er over heen gelezen. Lees de T-Mobile voorwaarden nog maar eens goed door, hier:funk-e schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:44:
[...]
ff voor de zekerheid:
Ik heb nergens in het contract iets over die hotspots iets gelezen volgens mij. Of heb ik er overheen gelezen?
http://www.t-mobile.nl/iphone/iphone_persoonlijk.pdf
Je kunt je wachtwoord gelukkig ook aanpassen, naar iets wat je wel makkelijk kunt onthoudenMuthas schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:35:
[...]
Het woord 'hotspot' smsen naar het nummer 'wifi' voor je inlog. Vervolgens die inlog invoeren op de pagina die je ziet als je met een hotspot verbind (kan je dus fijn 20 tekens onthouden en overtypen, goooo copy&paste)..
Door "HOTSPOT" te smsen naar 9434, activeer je de hotspots en dan kun je vervolgens "PASSWORD" spatie het nieuwe password smsen om dat aan te passen.
Daar heb je dan overheen gelezen, het is inclusieffunk-e schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:44:
[...]
ff voor de zekerheid:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Je plugt de headset in de adapter waarna deze naast het snoer van de mic loopt.MarcelG schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:59:
[... monster cable ...]
Ja, die zag ik ook, maar ik kan niet ontdekken hoe lang die microfoonkabel is....aangezien je geacht wordt er een headset op in te pluggen verwacht ik dat ie niet langer is dan 50 centimeter, en da's niet genoeg om bij 't plafond van m'n auto te komen (behalve in een hele strakke rechte lijn....)
(Hier zitten klipjes aan om ze aan elkaar te maken)
Ik heb er hier 1 liggen, ik MOEST hem hebben, uiteindelijk maar 1 of 2 keer beruikt

(Ach, zo gaat dat met gadget freeks
Ik heb hem zojuist even nagemeten, snoertje voor de mic is net iets langer dan 80cm (zonder plug/mic)
Niet echt heel lang dus voor jou doel, maar voor "gewoon" gebruik genoeg.
Haha das idd wel een beetje vreemd. Toch durf ik het wel aan. Morgen even een nieuw topic starten om te kijken of meer mensen interesse hebben zodat we die $25 (!) verzendkosten een beetje kunnen beperkenLt. Marx schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:22:
[...]
Dit lijken mij ook mooie dopjes voor een mooie prijs. Deze google search maakt me wel argwanend:
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Ik heb serieus op 20 verschillende fora, 20 verschillende gebruikers exact dezelfde review zien geven. Beetje raar toch wel eigenlijk!
Btw: hier typen met mijn iPhone gaat weer net zo traag als voor de update
Verwijderd
Viel me vandaag bij m'n eigen telefoon en die van een collega iets op.
In de cirkel, tegen de chromen rand (zie cirkel een beetje) staat een nummer gedrukt? Of is het een buts? Heb het nu bij 2 toestellen gezien. Het lijkt een nummer.

Meer mensen dit. Dus aan de zijkant, in de cirkel tegen de chromen rand. Bijna op de top van de bolling in de behuizing. Het zwarte gedeelte dus. Foto is niet geheel juist, maar kon geen plaatje vinden van iemand die hem echt aan de goede zijkant liet zien. Het is de kant van de camera. De kant waar geen knoppen zitten. Het is echt een mm of 2, 3 klein.
Toch geen buts he
PS: Ja, de foto is van een generatie 1. Ik heb en DOEL op de 3G. Iemand die eens kan kijken
In de cirkel, tegen de chromen rand (zie cirkel een beetje) staat een nummer gedrukt? Of is het een buts? Heb het nu bij 2 toestellen gezien. Het lijkt een nummer.

Meer mensen dit. Dus aan de zijkant, in de cirkel tegen de chromen rand. Bijna op de top van de bolling in de behuizing. Het zwarte gedeelte dus. Foto is niet geheel juist, maar kon geen plaatje vinden van iemand die hem echt aan de goede zijkant liet zien. Het is de kant van de camera. De kant waar geen knoppen zitten. Het is echt een mm of 2, 3 klein.
Toch geen buts he

PS: Ja, de foto is van een generatie 1. Ik heb en DOEL op de 3G. Iemand die eens kan kijken
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 03:26 ]
Dat ding is van aluminium, dat buigt en apple drukt niet willekeurig nummers op z'n hardware. Connect the dots.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Gaat om de achterkant he. Het zwarte zirkonium gedeelte dus. Maar dan op de plek zoals in het rondje. aan de zijkant in die bolling naar boven.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 03:06 ]
Euh, de iphone op dat plaatje is een 1e generatie. Die heeft geen zirkonium maar gewoon aluminium.Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 03:03:
Gaat om de achterkant he. Het zwarte zirkonium gedeelte dus. Maar dan op de plek zoals in het rondje. aan de zijkant in die bolling naar boven.
Verwijderd
Jahaa, dat weet ik. Ik heb een 3G, maar kon geen beter plaatje vinden. Lees nou aub eerst mijn tekst eens.
Ja, behalve in je edit van een minuut geleden heb je 't nergens over 3G, dus moet ik van 't plaatje uitgaan
En nee, daar zit bij mij geen 'buts' of cijfertje. 't is wel wat weggesleten daar door m'n broekzak enzo.
Ik moet echt ff m'n frustratie kwijt:
heb een iphone met scheurtjes.
Omruilen kan niet volgens T-Mobile.
Ik naar Bel-Company: "dan bent u 'm 3 weken kwijt voor reparatie...".
Afgelopen maandag een klachten email gestuurd naar Bel Company en T-Mobile.
Wordt ik dinsdag terug gebeld door het Bel Company filiaal waar ik 'm gekocht heb: "ik krijg net bericht van het hoofdkantoor dat je 'm om mag komen ruilen hier, ik bel je zodra ik weer witte binnen heb..."
Krijg ik gisteravond ineens mail van de Bel Company: "omruilen is niet mogelijk bij Bel Company..."
Dus ik Bel Company hoofdkantoor gebeld: "Uhhh ik werd van de week gebeld met de medeling dat ik 'm om kan ruilen bij 't filiaal waar ik 'm gekocht heb, hoe zit dat?"
Reactie Bel-Company: "dan bent u waarschijnlijk verkeerd ingelicht, omruilen is technisch gezien ook niet mogelijk i.v.m. imei nummers en persoonlijke gegevens die daar aan gekoppeld staan."
IK WORDT GEK van die maffe klantenafhandeling: alles en iedereen spreekt elkaar tegen, niemand weet ergens van, knip, had een Nokia N95 moeten kopen...
Het is heel vervelend allemaal, maar je hoeft niet te schreeuwen en te vloeken.
Wordt ik dinsdag terug gebeld door het Bel Company filiaal waar ik 'm gekocht heb: "ik krijg net bericht van het hoofdkantoor dat je 'm om mag komen ruilen hier, ik bel je zodra ik weer witte binnen heb..."
Krijg ik gisteravond ineens mail van de Bel Company: "omruilen is niet mogelijk bij Bel Company..."
Dus ik Bel Company hoofdkantoor gebeld: "Uhhh ik werd van de week gebeld met de medeling dat ik 'm om kan ruilen bij 't filiaal waar ik 'm gekocht heb, hoe zit dat?"
Reactie Bel-Company: "dan bent u waarschijnlijk verkeerd ingelicht, omruilen is technisch gezien ook niet mogelijk i.v.m. imei nummers en persoonlijke gegevens die daar aan gekoppeld staan."
IK WORDT GEK van die maffe klantenafhandeling: alles en iedereen spreekt elkaar tegen, niemand weet ergens van, knip, had een Nokia N95 moeten kopen...
Het is heel vervelend allemaal, maar je hoeft niet te schreeuwen en te vloeken.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 08-08-2008 10:54 ]
Eerder is er gesproken over de UB5 headset. Ik heb nu een apart topic geopend voor mensen die erin geïnteresseerd zijn om samen te bestellen!
Edit: juist... het mag dus niet op GoT helaas. Ben nu aan 't kijken of het kan via samenkopen.nl oid.
Edit: juist... het mag dus niet op GoT helaas. Ben nu aan 't kijken of het kan via samenkopen.nl oid.
[ Voor 19% gewijzigd door Rijk Lemming op 08-08-2008 12:12 ]
Verwijderd
Is echt onzin, imei nummer is helemaal niet gekoppeld aan persoonsgegevens, ik heb bij de BC een Ipod touch 3g gehaald, ik zeg Ipod touch 3g want ze zijn vergeten de antennes erin te bouwen...hij pikt nog geen netwerk op als je de umts mast er bij de foon van achter indouwt...mickeyhouse schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:51:
Ik moet echt ff m'n frustratie kwijt:
BC ruilt mijn toestel gewoon om.
Ik zou HQ van BC links laten liggen en alleen nog via het filiaal waar je het gekocht hebt regelen...zij hebben je gebeld met de mededeling dat je mag omruilen, hebben zij weer van HQ gehoord. Gewoon bellen naar filiaal en vragen wanneer je kan omruilen.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 08-08-2008 10:53 ]
Verwijderd
Vraagje over die hotspots. Hoe kan je nou ontdekken waar die gratis hotspots staan? En kan je daar zonder inlog gegevens zo op? Zonder kosten bedoel ik? Niets is gratis is mijn ervaring namelijk
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 10:44 ]
Vooruit, voor de ene keer dan nog...Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:42:
Vraagje over die hotspots. Hoe kan je nou ontdekken waar die gratis hotspots staan? En kan je daar zonder inlog gegevens zo op? Zonder kosten bedoel ik? Niets is gratis is mijn ervaring namelijk
Als het hotspot T-MOBILE heet, kan je er zonder extra kosten op. Dit kan na inloggen. Hoe dat werkt staat op de vorige pagina. Staat ook gewoon in je contract en in de voorwaarden dat dit bij je abo zit...
Het zou ook voor KPN hotspots moeten gelden, maar daar is nog maar 1 succesvol bericht over langsgekomen in dit topic.
En gratis is het inderdaad niet, je betaald ervoor als je voor je abo betaald.
[ Voor 8% gewijzigd door CJ_Latitude op 08-08-2008 10:51 ]
Je mag zelf ook wat opzoeken. Meer dan de helft van je vragen wordt zelfs nog een pagina terug beantwoord: Muthas in "[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 12".Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:42:
Voor de locaties kijk je hier.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
http://hotspot.locaties.t-mobile.nl/Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:42:
en daar kun je niet zonder inlog op, ik stond laatst bij de mac en dacht laat ik is ff proberen, maar had wel login gegevens nodig, maar als je dus een iphone 3g hebt, zat dat bij het abbonement van t-mobile in, WEL GRATIS dus
Verwijderd
Bedankt voor jullie antwoorden. Excuus ik heb die pagina niet gezien.Hoedje schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:52:
[...]
Je mag zelf ook wat opzoeken. Meer dan de helft van je vragen wordt zelfs nog een pagina terug beantwoord: Muthas in "[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 12".
Voor de locaties kijk je hier.

Op de KPN hotspot inloggen gaat het heel makkelijk, voorwaarde is wel dat je één ding goed moet zetten!!!!!!CJ_Latitude schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:51:
[...]
Vooruit, voor de ene keer dan nog...
Als het hotspot T-MOBILE heet, kan je er zonder extra kosten op. Dit kan na inloggen. Hoe dat werkt staat op de vorige pagina. Staat ook gewoon in je contract en in de voorwaarden dat dit bij je abo zit...
Het zou ook voor KPN hotspots moeten gelden, maar daar is nog maar 1 succesvol bericht over langsgekomen in dit topic.
En gratis is het inderdaad niet, je betaald ervoor als je voor je abo betaald.
De te volgen stappen:
- Sms 'hotspot' naar het nummer 'wifi' (9434), je krijgt direct een sms van t-mobiel met de gegevens.
- KPN hotspot zoeken
- Connecten via je wifi settings naar deze hotspot (geen key of wat dan ook invullen)
- Start safari (of een andere browser)
- Surf naar een willekeurige site, hij gooit je automatisch naar zijn eigen log aan pagina
- Selecteer dat je van T-MOBILE komt!!!!!!!!!!
- Daarna gebruikersnaam en wachtwoord invullen en op ok drukken
- Hierna kun je zoveel surfen als je wilt (zolang je batterij het uit houd
)
[ Voor 17% gewijzigd door Smarty77 op 08-08-2008 11:24 ]
Dat zijn de top-tips! Thanks! Zal het eens proberen als ik een KPN hotspot zieSmarty77 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:15:
[...]
Op de KPN hotspot inloggen gaat het heel makkelijk, voorwaarde is wel dat je één ding goed moet zetten!!!!!!
De te volgen stappen:
- T-mobile sms-en voor je gebruikersnaam en wachtwoord
- KPN hotspot zoeken
- Connecten via je wifi settings naar deze hotspot (geen key of wat dan ook invullen)
- Surf naar een willekeurige site, hij gooit je automatisch naar zijn eigen log aan pagina
)
Verwijderd
Vloeit er toch nog wat voort uit mijn stomme vragenCJ_Latitude schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:19:
[...]
Dat zijn de top-tips! Thanks! Zal het eens proberen als ik een KPN hotspot zie

Edit.
Ik heb gisteren geprobeerd om de 2.0 terug te krijgen door alles naar fabrieks instellingen te krijgen. Helaas werkt dat niet zo en moest ik twee keer alles opnieuw resetten om het weer goed te krijgen met bvb visual voicemaill etc. Je zou zeggen dat als je naar fabriek toegaat je ook weer de oude rom erop zou hebben maar dat is dus niet zo, waarom weet ik niet. Wat visual voicemaill aangaat. Zo voordelig is dat nou ook weer niet en zeker als je vanuit visual voicemaill iemand terug belt heb ik begrepen. Kosten naar voicemaill + het gesprek. Beetje jammer maar nice is het wel dat het werkt
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 11:42 ]
Het wordt tijd dat T-Mobile eens netjes gaat uitleggen wat de kosten zijn van de voicemail diensten!Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:35:
[...]
Vloeit er toch nog wat voort uit mijn stomme vragen![]()
![]()
Edit.
Ik heb gisteren geprobeerd om de 2.0 terug te krijgen door alles naar fabrieks instellingen te krijgen. Helaas werkt dat niet zo en moest ik twee keer alles opnieuw resetten om het weer goed te krijgen met bvb visual voicemaill etc. Je zou zeggen dat als je naar fabriek toegaat je ook weer de oude rom erop zou hebben maar dat is dus niet zo, waarom weet ik niet. Wat visual voicemaill aangaat. Zo voordelig is dat nou ook weer niet en zeker als je vanuit visual voicemaill iemand terug belt heb ik begrepen. Kosten naar voicemaill + het gesprek. Beetje jammer maar nice is het wel dat het werkt
Voicemail heeft hetzelfde tarief als het normale gesprekstarief (komt ook uit dezelfde bundel)
Visual voicemail lijkt mij gewoon gratis af te luisteren aangezien er een soort of geluids bestandje naar je toe wordt gestuurd,... vandaar dat het ook vaak wat langer duurt voordat je een melding krijgt van de visual voicemail!
Maar wat nou het hele visual voicemail mag kosten???? Wat ik graag zou willen weten is het volgende
- Wat kost de melding en het versturen van het voicemailtje zonder dat je geluisterd hebt?
- Wat kost het afluisteren van het voicemailtje?
- En zijn de kosten gelijk bij het opnieuw afluisteren van hetzelfde voicemailtje?
Ik heb zojuist een Belkin USB Plus Hub gehaald om m'n iPhone op aan te sluiten, maar hij laadt dus niet op als de hub niet is aangesloten op een pc, iemand hiervoor een oplossing ?
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Thanks, da's info waar ik iets aan heb!Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:50:
[...]
Je plugt de headset in de adapter waarna deze naast het snoer van de mic loopt.
(Hier zitten klipjes aan om ze aan elkaar te maken)
Ik heb er hier 1 liggen, ik MOEST hem hebben, uiteindelijk maar 1 of 2 keer beruikt![]()
(Ach, zo gaat dat met gadget freeks)
Ik heb hem zojuist even nagemeten, snoertje voor de mic is net iets langer dan 80cm (zonder plug/mic)
Niet echt heel lang dus voor jou doel, maar voor "gewoon" gebruik genoeg.
Voor zover mij bekend uit de voorwaarden en wat TPH me vertelde:Smarty77 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:48:
[...]Maar wat nou het hele visual voicemail mag kosten???? Wat ik graag zou willen weten is het volgende
- Wat kost de melding en het versturen van het voicemailtje zonder dat je geluisterd hebt?
- Wat kost het afluisteren van het voicemailtje?
- En zijn de kosten gelijk bij het opnieuw afluisteren van hetzelfde voicemailtje?
- Niets
- Niets
- Ja, nog steeds niets.
Verwijderd
Even een copy/paste vanuit deze PDF.
T-Mobile Voicemail.
Voicemail Je betaalt
Afluisteren berichten en instellen of wijzigen voicemail vanuit Nederland € 23,80 per Beltarief
Afluisteren berichten vanuit het buitenland (tarief bellen vanuit het buitenland) Kijk op www.t-mobile.nl
Telefonisch oproepbericht vanuit Nederland Beltarief
Direct terugbellen vanuit voicemail Beltarief naar voicemail + beltarief naar nummer dat teruggebeld wordt.
Voor de iPhone lijkt het toch gratis te zijn.
T-Mobile Voicemail.
Voicemail Je betaalt
Afluisteren berichten en instellen of wijzigen voicemail vanuit Nederland € 23,80 per Beltarief
Afluisteren berichten vanuit het buitenland (tarief bellen vanuit het buitenland) Kijk op www.t-mobile.nl
Telefonisch oproepbericht vanuit Nederland Beltarief
Direct terugbellen vanuit voicemail Beltarief naar voicemail + beltarief naar nummer dat teruggebeld wordt.
Voor de iPhone lijkt het toch gratis te zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 12:29 ]
Wat wel waardeloos is met die hotspots:Smarty77 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:15:
[...]
Op de KPN hotspot inloggen gaat het heel makkelijk, voorwaarde is wel dat je één ding goed moet zetten!!!!!!
De te volgen stappen:Stap 1 voer je maar 1 keer in de zoveel uit. Je wachtwoord is maar beperkt "houdbaar", volgens mij 1 maand. Dus na deze periode stap 1 weer opnieuw uitvoeren!
- Sms 'hotspot' naar het nummer 'wifi' (9434), je krijgt direct een sms van t-mobiel met de gegevens.
- KPN hotspot zoeken
)
Je kan alleen maar browsen in dat scherm waarin je bent ingelogt
Mail, youtube, 3rd party apps, etc werken allemaal niet via hotspots/
Niet waar. Net nog in de McDonalds mijn mail en de app store bekeken via een hotspot.
Onzin, je kan alles zowat... Zelfs palingro werkt.Lt. Marx schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:42:
[...]
Wat wel waardeloos is met die hotspots:
Je kan alleen maar browsen in dat scherm waarin je bent ingelogt
Mail, youtube, 3rd party apps, etc werken allemaal niet via hotspots/
maar wat is precies het nut van die hotspots t.o.v. 3G?
thuis/werk snap ik wel dat je het wifi netwerk pakt, maar voor plekjes waar je niet zo heel lang zit is er toch niet echt een groot voordeel?
thuis/werk snap ik wel dat je het wifi netwerk pakt, maar voor plekjes waar je niet zo heel lang zit is er toch niet echt een groot voordeel?
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Gezien de 3G dekking niet overal nog even tof is, en de snelheid meestal. Voor de rest maakt het inderdaad vrij weinig uit, heb het ook maar een enkele keer gebruikt.LuNaTiC schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:53:
Soms heb je net geen 3g bereik... helaas is dit met de iphone iets vaker het geval...LuNaTiC schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:53:
Op dat moment is het handig als je een wifi hotspot in de buurt hebt!
Voor de rest langleve 3g ik haal zonder die t-mobile speed instelling +/- 3 Mb!
Qua bereik valt het me erg mee, ik had thuis alleen op de 1e verdieping 2 streepjes 3g bereik en met de iphone is dit niet minder! Ik was in het weekend in een hotel bij eindhoven, daar had ik wel Orange 3g bereik (zag hem staan in het lijstje) maar geen t-mobile 3g! Dus ik hoop dat de samenvoeging snel een feit wordt!
Verwijderd
wat bedoel je met 'zonder die t-mobile speed instelling'? De zogenaamde carrier update melding? Wellicht interessant dus, als jij denkt dat je hiermee sneller internet hebt dan mét die speed instelling?Smarty77 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:02:
[...]
...
Voor de rest langleve 3g ik haal zonder die t-mobile speed instelling +/- 3 Mb!
...
Nee, hij bedoeld waarschijnlijk dat proxy ding van T-Mobile, die je de allereerste keer als je safari opent, op je scherm krijgt. Daar kun je kiezen of je gebruik wil maken van optimalisatie (verkrachten van je plaatjes dus).
Wat ik daar overigens wel raar aan vind, is dat ik vaak genoeg als ik naar een bookmark ga, heel even de speedmanager url langs zie komen in de adresbalk. Meer mensen met die ervaring?
Overigens, vandaag voor het eerst de hele dag op GPRS, dus 3G uit.
Accu is al vanaf vanmorgen 0730 uur helemaal vol. Begin langzaam te denken dat ik weer last heb van die bug, maar ik hoop echt dat het komt door het uitschakelen van 3G. Dan heb ik tenminste een workaround voor het battery probleem als ik vooraf weet dat ik een tijd niet kan gaan laden (weekendje weg of zo, whatever).
Wat ik daar overigens wel raar aan vind, is dat ik vaak genoeg als ik naar een bookmark ga, heel even de speedmanager url langs zie komen in de adresbalk. Meer mensen met die ervaring?
Overigens, vandaag voor het eerst de hele dag op GPRS, dus 3G uit.
Accu is al vanaf vanmorgen 0730 uur helemaal vol. Begin langzaam te denken dat ik weer last heb van die bug, maar ik hoop echt dat het komt door het uitschakelen van 3G. Dan heb ik tenminste een workaround voor het battery probleem als ik vooraf weet dat ik een tijd niet kan gaan laden (weekendje weg of zo, whatever).
Jep, dat heb ik ook.Wat ik daar overigens wel raar aan vind, is dat ik vaak genoeg als ik naar een bookmark ga, heel even de speedmanager url langs zie komen in de adresbalk. Meer mensen met die ervaring?
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Idem...ik snap 't ook niet...ik had die proxy toch écht uitgezet.UltraSub schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:27:
Verwijderd
edus je adviseert om die instelling NIET te gebruiken/ op UIT te zetten?UltraSub schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:27:
Nee, hij bedoeld waarschijnlijk dat proxy ding van T-Mobile, die je de allereerste keer als je safari opent, op je scherm krijgt. Daar kun je kiezen of je gebruik wil maken van optimalisatie (verkrachten van je plaatjes dus).
...
Misschien zou het kunnen dat die url alsnog even 'geraadpleegd' wordt door de iPhone om je aangegeven keuze of instelling even te raadplegen..?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 13:44 ]
Waar heb je die info gevonden? Bedankt iig.Hoedje schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:50:
[...]
Je kunt je wachtwoord gelukkig ook aanpassen, naar iets wat je wel makkelijk kunt onthouden
Door "HOTSPOT" te smsen naar 9434, activeer je de hotspots en dan kun je vervolgens "PASSWORD" spatie het nieuwe password smsen om dat aan te passen.
[...]
Daar heb je dan overheen gelezen, het is inclusief
Er werd ook gezegd dat je alle KPN hotspots zou kunnen gebruiken, hoe zit het daar mee?
(of kan je gewoon inloggen met dezelfde gegevens)
Zucht... staat 1 pagina terug 

Smarty77 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:15:
[...]
De te volgen stappen:Stap 1 voer je maar 1 keer in de zoveel uit. Je wachtwoord is maar beperkt "houdbaar", volgens mij 1 maand. Dus na deze periode stap 1 weer opnieuw uitvoeren!
- KPN hotspot zoeken
)
Dat gebeurt er inderdaad, elke keer.Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:43:
edus je adviseert om die instelling NIET te gebruiken/ op UIT te zetten?
Misschien zou het kunnen dat die url alsnog even 'geraadpleegd' wordt door de iPhone om je aangegeven keuze of instelling even te raadplegen..?
Er zijn 3 standjes:
- Uit
- Beetje (optimaliseren)
- Volledig (snelheid verhogen)
Voor een iPhone is de middelste stand goed voor het beste resultaat. Het maakt het surfen net een stukje sneller omdat je plaatjes die je scherm resolutie toch te boven gaan kleiner binnen krijgt (kleiner niet qua afmeting maar qua grootte). Scheelt simpelweg downloadtijd en het scrollt ook soepeler.
Heb je 3G en bv een PC aan je telefoon hangen dan kan hij natuurlijk helemaal uit. Zit je op GPRS en/of heb je een andere telefoon met een priegelschermpje kan hij op volledige optimalisatie, dan merk je het verschil echt.
Er wordt dmv een cookie op je telefoon bijgehouden welke keuze je maakt. Je kan het altijd wijzigen door die site rechtstreeks te bezoeken of je cookie te wissen. Sommige telefoons wissen cookies na een tijdje vanzelf, dan krijg je de vraag dus opnieuw. Bij elke sessie zul je een keer die speedmanager site voorbij zien komen als je goed kijkt. Ook als je hem uitzet.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Hier weer een nieuwe Iphone bezitter (zw 16g), gister gehaald in Maastricht bij BelCompany.
Alles werkt gelukkig naar behoren en erg soepeltjes, binnen een minuutje is eigenlijk alles duidelijk. Ik had alleen 1 vraag, ik heb op m'n MacBook en eigenlijk al m'n vorige telefoons altijd als standaardtaal Engels gehad, omdat je dan niet met vage vertalingen of wat dan ook zit. Zo heb ik het nu ook ingesteld op m'n Iphone, alleen heb ik nu wat problemen met sms'en vanwege het engelse woordenboek. Is er een manier om dit alleen voor sms op nederlands te zetten? Zoals bij T9 ook altijd kon?
Alles werkt gelukkig naar behoren en erg soepeltjes, binnen een minuutje is eigenlijk alles duidelijk. Ik had alleen 1 vraag, ik heb op m'n MacBook en eigenlijk al m'n vorige telefoons altijd als standaardtaal Engels gehad, omdat je dan niet met vage vertalingen of wat dan ook zit. Zo heb ik het nu ook ingesteld op m'n Iphone, alleen heb ik nu wat problemen met sms'en vanwege het engelse woordenboek. Is er een manier om dit alleen voor sms op nederlands te zetten? Zoals bij T9 ook altijd kon?
Nederlands tobo aanzetten. Staat los van de rest.Chriztiaan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:59:
Hier weer een nieuwe Iphone bezitter (zw 16g), gister gehaald in Maastricht bij BelCompany.
Ja, toetsenbord/taal toevoegen ; instellingen - algemeen - toetsenbord - internationale versies (onderaan).Chriztiaan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:59:
Ik heb daar English US, English UK en Nederlands, en via 't globe icoontje naast de spatiebalk kun je vervolgens wisselen tussen de invoertalen.
Ik bedoelde niet de carrierupdate...Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:08:
[...]
wat bedoel je met 'zonder die t-mobile speed instelling'? De zogenaamde carrier update melding? Wellicht interessant dus, als jij denkt dat je hiermee sneller internet hebt dan mét die speed instelling?
Ik bedoelde idd de proxy instelling: speed.t-mobile.nl
Hiermee kun je instellen hoe de plaatsje gecomprimeerd moeten worden... als je deze instelling gebruikt dan lijkt het soms dat je 8 Mb haalt.... dit klopt dan niet echt helemaal, daarom is het eerlijkst om te testen zonder de proxyinstelling. Dit kun je dus doen door de onderste keuze te kiezen op speed.t-mobile.nl
Verwijderd
ik heb 2 e-mail adressen ingesteld op m'n iphone.
Omdat ik het nu eenmaal makkelijker vind (als het kan wachten,) om de mailtjes op m'n computer te beantwoorden, wil ik ze als ongelezen op de server houden.
Maar als ik ze lees via de iphone, staan ze ook als ongelezen in mijn mailboxen.
Raar genoeg ging het wel altijd goed met mijn n73
het gaat hier om een yahoo e-mail adres en een pop3 van mijn eigen website.
Ik kon nergens een oplossing vinden, ben ik de enige die hier last van heeft? of zie ik een instelling over het hoofd?
Omdat ik het nu eenmaal makkelijker vind (als het kan wachten,) om de mailtjes op m'n computer te beantwoorden, wil ik ze als ongelezen op de server houden.
Maar als ik ze lees via de iphone, staan ze ook als ongelezen in mijn mailboxen.
Raar genoeg ging het wel altijd goed met mijn n73
het gaat hier om een yahoo e-mail adres en een pop3 van mijn eigen website.
Ik kon nergens een oplossing vinden, ben ik de enige die hier last van heeft? of zie ik een instelling over het hoofd?
Klopt , mij viel het deze week toevallig op.Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:19:
Had er nog niet op gelet , maar mij stoort het ook niet zoveel
www.degroot-it.nl
Ik heb het allemaal 'opgelost' (nouja meer zo ingesteld, want er was niet echt een probleem
) door op m'n gmail account alles doorgestuurd te krijgen. In mn thuismail (xs4all) heb ik gewoon ingesteld dat die alles forwardt. Op die manier kan ik het thuis ook nog ff via pop3 binnenhalen.
Werkt zo wel lekker, ik doe gewoon alles centraal via gmail. Overal tagjes ingesteld zodat mn mail van de verschillende adressen in verschillende mapjes terecht komen. En ingesteld dat als ik toch reply, dat die standaard wordt verzonden met het adres waar het in 1e instantie heen is gekomen.
Werkt zo wel lekker, ik doe gewoon alles centraal via gmail. Overal tagjes ingesteld zodat mn mail van de verschillende adressen in verschillende mapjes terecht komen. En ingesteld dat als ik toch reply, dat die standaard wordt verzonden met het adres waar het in 1e instantie heen is gekomen.
[ Voor 6% gewijzigd door LuNaTiC op 08-08-2008 15:39 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Werkt dat laatste trouwens ook als je terugmailt met de iPhone?LuNaTiC schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:38:
Ik heb het allemaal 'opgelost' (nouja meer zo ingesteld, want er was niet echt een probleem) door op m'n gmail account alles doorgestuurd te krijgen. In mn thuismail (xs4all) heb ik gewoon ingesteld dat die alles forwardt. Op die manier kan ik het thuis ook nog ff via pop3 binnenhalen.
Laat maar, net getest en dat werk dus niet
Die MMS is ook een beetje slecht geregeld..
Goed, iPhone kan geen MMS ontvangen (flink minpunt, maar goed), krijg je dus in plaats van de MMS een SMS met een link waar je de MMS kunt bekijken..
Klik je op die link zodat safari 'em opent, krijg je een jetser van een popup met een 'Deze pagina is bedoeld voor IE6 en hoger', de inhoud van de MMS is dan blijkbaar niet te zien (ik kreeg 't niet voor elkaar iig)
Kom T-mobile, dat moet toch makkelijker kunnen ?, forward 't voor mijn part naar het geregistreerde E-mail adres ofzo
Goed, iPhone kan geen MMS ontvangen (flink minpunt, maar goed), krijg je dus in plaats van de MMS een SMS met een link waar je de MMS kunt bekijken..
Klik je op die link zodat safari 'em opent, krijg je een jetser van een popup met een 'Deze pagina is bedoeld voor IE6 en hoger', de inhoud van de MMS is dan blijkbaar niet te zien (ik kreeg 't niet voor elkaar iig)
Kom T-mobile, dat moet toch makkelijker kunnen ?, forward 't voor mijn part naar het geregistreerde E-mail adres ofzo
hmm ff getest en n het ziet er jammer genoeg uit van niet helaas. De normale web-versie van gmail doet dat dus wel als je dat hebt ingesteld...Lt. Marx schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:49:
[...]
Werkt dat laatste trouwens ook als je terugmailt met de iPhone?
Laat maar, net getest en dat werk dus niet
het gmail account op je iphone pakt gewoon je gmailadres als afzender bij het replyen helaas. Dat is wel jammer maarja.
edit ik hoop dat Google/apple hier nog iets aan kan veranderen, dat het op de iPhone hetzelfde werkt... zoveel moeite lijkt me dat overigens niet, je verstuurt het fysiek nog steeds met de SMTP server van gmail, ze sturen alleen een ander emailadres als afzender mee...
edit: nog ff wat anders. Ik had dinsdag als testje even een foto gemaakt met mijn iPhone. Deze heb ik toen gestuurd naar het e-mailadres van hyves waarmee je dus via mail foto's kan uploaden aldaar (inlognaamxx@foto.hyves.nl). Dat werkte perfect!
Volgende dag probeerde ik het weer, en tot op heden is dit niet meer gelukt. Voor blogs hetzelfde (inlognaamxx@blog.hyves.nl).
Zou iemand met een Hyves account kunnen testen of dit met foto's versturen wel lukt? Dan weet ik namelijk dat het wellicht aan Hyves zelf ligt. Ik vind het namelijk wel een erg laagdrempelige manier om op deze manier een fotootje te maken en die met enkele handelingen op je Hyves te krijgen
[ Voor 51% gewijzigd door LuNaTiC op 08-08-2008 16:57 ]
Hyves is toch een eigen app aan het maken voor de iphone of een eigen web util??
A Soldiers manual and a pair of boots.
Verwijderd
om eerlijk te zijn vind ik dat maar een raar verhaal dan zou ik dus gewoon allemaal foto's bij iemand op zijn hyves planen of zie ik iets over het hoofd?LuNaTiC schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:58:
[...]
-KNIP-
edit: nog ff wat anders. Ik had dinsdag als testje even een foto gemaakt met mijn iPhone. Deze heb ik toen gestuurd naar het e-mailadres van hyves waarmee je dus via mail foto's kan uploaden aldaar (inlognaamxx@foto.hyves.nl). Dat werkte perfect!
Volgende dag probeerde ik het weer, en tot op heden is dit niet meer gelukt. Voor blogs hetzelfde (inlognaamxx@blog.hyves.nl).
Zou iemand met een Hyves account kunnen testen of dit met foto's versturen wel lukt? Dan weet ik namelijk dat het wellicht aan Hyves zelf ligt. Ik vind het namelijk wel een erg laagdrempelige manier om op deze manier een fotootje te maken en die met enkele handelingen op je Hyves te krijgen
[ Voor 0% gewijzigd door LuNaTiC op 08-08-2008 16:57 ]
het is niet alleen je inlognaam; er komt nog een (geheime) tweeletterige code achter.Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:31:
[...]
om eerlijk te zijn vind ik dat maar een raar verhaal dan zou ik dus gewoon allemaal foto's bij iemand op zijn hyves planen of zie ik iets over het hoofd?
Overigens kwamen bij mij ook niet telkens de foto's aan.
Verwijderd
Sterker nog, die is er al. In de apps store staat een Hyves dus kijk of je er wat aan hebt.To_Tall schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:22:
Hyves is toch een eigen app aan het maken voor de iphone of een eigen web util??
oh dus die twee zijn voor iedereen weer verschillend?icefire1971 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:40:
[...]
het is niet alleen je inlognaam; er komt nog een (geheime) tweeletterige code achter.
Overigens kwamen bij mij ook niet telkens de foto's aan.
Maar goed, kan ik dus concluderen dat dit gewoon erg brak werkt en je net geluk moet hebben of is het nu vooral erg brak.
Wel jammer, want het werkt verdomde snel en laagdrempelig
hahaha iphoneblog.t-mobile.nl is na 2 dagen alweer offline gehaald. Schijnbaar had T-mobile geen rekening gehouden met het feit dat op een blog ook gewoon kritiek van reageerders kan worden geplaatst
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 5
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps
[MobileMe] Ervaringen & Discussie
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 5
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps
[MobileMe] Ervaringen & Discussie