[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 89.024 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233874

Zojuist de update naar 2.0.1 gedaan. Ik kreeg geen melding van een carrier update, maar nu heb ik opeens geen service meer.

Mijn abo gaat weliswaar aanstaande vrijdag pas lopen, maar ik kon wel al bellen en gebeld worden dmv een klein beltegoed wat op de kaart stond bij aflevering (volgens de klantenservice)

Is het "normaal" dat ik nu geen service meer heb, en komt de melding van de carrier update wellicht na vrijdag pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonanza
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

LuNaTiC schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:25:
Iemand ervaring met het merk V-Moda?

http://www.v-moda.nl/Modaphones/Vibeduo/

die ziet er nl wel lekker stijlvol uit op het eerste gezicht...

aardig prijsje wel, maar wel speciaal voor de iPhone

edit: hmm never mind, je kan je ipod controls er niet eens mee besturen http://iphone.macworld.com/2007/07/review_vmoda_vibe_duo.php
Ik heb deze besteld en dat voldoet voor mij. Gebruikte bij mijn SE-toestellen altijd iets soortgelijks. Knopje werkt en er zit nog een extra volumeschuifje op (wat van mij niet had gehoeven, kan alleen maar stuk).
Hier sluit je gewoon je eigen dopjes op aan. Wel zo handig en hij kost bijna niets.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127386

edit: hmm never mind, je kan je ipod controls er niet eens mee besturen http://iphone.macworld.com/2007/07/review_vmoda_vibe_duo.php
lijkt erg hier op
http://www.ultimatebuds.c...145&cat=0&page=1&featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17

wally21

psn: Wally224

mregeling2005 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:24:
stukje over de 3G dekking van T-Mobile.

AMSTERDAM - T-Mobile beschikt wel degelijk over een goed dekkend mobiel breedbandnetwerk (3G).

Problemen met slechte verbindingen liggen mogelijk aan de iPhone zelf.

Dat schrijft T-Mobile op een weblog, dat het bedrijf een week geleden lanceerde om te reageren op vragen en klachten van iPhonebezitters. T-Mobile is de enige provider die het toestel in Nederland officieel mag leveren.

Sindsdien wordt op de site veel geklaagd over vermeende matige dekking van het snelle HSDPA/UMTS-netwerk, dat voor mobiele breedbandtoegang moet zorgen. Veel klanten zeggen dat ze geen snelle verbinding krijgen, terwijl dat volgens de dekkingskaart van T-Mobile in hun woonplaats wel zou moeten lukken.

Software

Volgens T-Mobile ligt dat niet aan het netwerk. "De 3G-dekking van T-Mobile is even goed als de concurrentie, daar kan het dus niet aan liggen." Het bedrijf wijst er op dat op het supportforum van iPhone-fabrikant Apple meer wordt geklaagd over de ontvangst, ook door niet-Nederlandse klanten. "We vermoeden dus dat het een hardware of software-specifiek issue van de iPhone zélf is. We adviseren daarom om de software updates van Apple in de gaten te houden." T-Mobile raadt iPhone-bezitters met klachten daarnaast aan om voorlopig waar mogelijk gebruik te maken van wifi.

Het bedrijf zegt overigens hard te werken aan de verbetering van de dekking. Eind vorig jaar nam het concurrent Orange over. De netwerken van beide telecombedrijven worden nu samengevoegd.

Onderzoek

Woordvoerster Priscilla Tomasoa van T-Mobile benadrukt dat de problemen nog in onderzoek zijn. Het bedrijf krijgt ook reacties van klanten die geen enkel probleem ondervinden.

Ze hoopt dat gebruikers hun klachten voorzien van zoveel mogelijk details aan het bedrijf melden. Problemen kunnen allerlei oorzaken hebben, variërend van de precieze lokatie tot de weersomstandigheden.

Volgens Tomasoa is het niet ondenkbaar dat eventuele problemen met de 3G-ontvangst aan het toestel liggen. "We weten uit ervaring dat sommige telefoons beter of slechter presteren op ons netwerk."

bron NU . nl
Maar dit heeft nog steeds niks met het probleem te maken waar ik het over heb gehad. Dus wel 3G ontvangst maar geen data verkeer moglijk!!! en had dat ook al voor de iphone! dus daarmee komen ze er bij mij niet mee weg. wordt tijd dat ze hun netwerk eens grondig gaan nakijken!! niet kwa dekking maar wel kwa werking! vandaag og geen tijs gehad om met de KS te bellen (voor de zoveelste keer) dus wordt morgrn. keep you posted hier op het topic zodra ik meer weet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 09:36

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Die ultimate buds zijn dan ook gewoon 2 oodropjes op elkaar gesoldeerd. Mic + knop van A + dopjes van B = ultimate buds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226399

Ik ben helemaal gek op het luisteren van podcasts en bekijken van filmpjes op m'n iPhone. Alleen zou ik de bestanden die ik heb bekeken/beluisterd graag WEL van m'n iPhone willen halen, maar gewoon in iTunes willen bewaren. Op dit moment lukt mij dat niet... :(

Ik zet bestanden op m'n iPhone via iTunes en dan kan ik voor een podcast alleen aangeven dat ik hem in z'n geheel er op wil. Bij de PodCast zelf kan ik wel aangeven dat ik bv max 5 wil binnenhalen, maar ik kan nergens vinden hoe ik (liefst automatisch) afgespeelde podcasts en video's weer van m'n iPhone weghaal zonder dat ze uit iTunes verdwijnen. Wie heeft de tip? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Ik heb zelf gelukkig geen problemen met gesprekken die verbroken worden o.i.d. Maar het 3G bereik is inderdaad niet overal even best. Zelfs hier in Haarlem en omstreken is het bereik zo nu en dan om te huilen. Als je eenmaal wifi en 3G gewend bent, dan is GPRS wel heel erg traag :P

Anyway, een hoop mensen lijken toch wel problemen te hebben. T-Mobile geeft als eerste provider de problemen toe en wijdt het aan de iPhone. Op de Apple Support Forums loopt een enorme thread met allerlei klachten wereldwijd: http://discussions.apple....threadID=1632695&tstart=0. CNet heeft eerder geschreven over de problemen in Amerika en ook Macrumors wijdt er vandaag een artikel aan.

Ik ben benieuwd of Apple dit kan oplossen met een software update. Volgens een financiële analist ligt het mogelijk aan de gebruikte chipset van Infineon en is het onmogelijk om het op te lossen met een simpele softwareupdate. Nu zeggen dat soort analisten van alles en nog wat, dus laten we daarbij maar een slag om de arm houden :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Toch is het bereik in vergelijking met andere telefoons (zowel 3G als GSM) gewoon slecht. Ik heb er zelf niet zo veel last van midden in utrecht. Maar het hoort wel beter te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264597

Steeds als je een foto maakt dan kan je ervoor kiezen om de gps coördinaten op te slaan.
Ik bekeek net wat foto's die ik in Heemstede gemaakt had, en volgens de coordinaten waren die foto's midden in de zee vlakbij Engeland gemaakt. :/
Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anoniem: 264597 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:47:
Steeds als je een foto maakt dan kan je ervoor kiezen om de gps coördinaten op te slaan.
Ik bekeek net wat foto's die ik in Heemstede gemaakt had, en volgens de coordinaten waren die foto's midden in de zee vlakbij Engeland gemaakt. :/
Hoe kan dit?
Das een bug in hoe de iPhone GPS coordinaten wegschrijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Beeld je eens in dat er inderdaad kan bewezen worden dat er een hardwarematig probleem met de iPhone chipset aanwezig is. Als consument heb je dan waarschijnlijk het recht een nieuw apparaat te eisen die wel aan de opgegeven doelstellingen kan voldoen. Maak daar een class action suit van dat zou apple best wel eens wat kunnen kosten. (en als de hete aardappel doorgeschoven wordt, kan het infineon wel eens zuur opbreken, als de info zou kloppen natuurlijk)

Anderzijds, genoeg mensen die helemaal nergens last van hebben natuurlijk, dus zoiets aantonen wordt natuurlijk onmogelijk. Daarnaast kan Apple ook gewoon de providers de schuld geven, en de providers vice versa.

Er lijkt aan de hand van de berichten toch wel op zijn minst een probleemje te zijn met het vinden en overschakelen van netwerk naar netwerk. Misschien dat dit wel als software update kan verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127386

Lt. Marx schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:33:
Die ultimate buds zijn dan ook gewoon 2 oodropjes op elkaar gesoldeerd. Mic + knop van A + dopjes van B = ultimate buds.
Hehe, slimme jongens. Maar wel dezelfde dopjes voor de helft van het geld? Doen ze goed

edit: jij doet dus ook die inkoop actie. nice

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 127386 op 13-08-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95513

Hoe kan dit?
Hoe kan dit?
Kun je mij kort uitleggen hoe je de coördinaten bij een foto wegschrijft en hoe je dat terug kan zien/vinden?
Gezicht maar niet gevonden.

Met dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95513 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:23:
[...]

[...]

Kun je mij kort uitleggen hoe je de coördinaten bij een foto wegschrijft en hoe je dat terug kan zien/vinden?
Gezicht maar niet gevonden.

Met dank.
Als ik m'n foto's bekijk in Lightroom (Adobe prog.) dan staat daar een linkje naar google maps met de coordinaten.
Ook als je in iPhoto kijkt bij 'Photo info' onder het kopje 'exposure' dan staan daar de gps coördinaten. :)
Beetje jammer dat de iPhone ze blijkbaar niet goed kan verwerken.
Hopelijk wordt dat snel gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212478

Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:55:
Beeld je eens in dat er inderdaad kan bewezen worden dat er een hardwarematig probleem met de iPhone chipset aanwezig is. Als consument heb je dan waarschijnlijk het recht een nieuw apparaat te eisen die wel aan de opgegeven doelstellingen kan voldoen. Maak daar een class action suit van dat zou apple best wel eens wat kunnen kosten. (en als de hete aardappel doorgeschoven wordt, kan het infineon wel eens zuur opbreken, als de info zou kloppen natuurlijk)

Anderzijds, genoeg mensen die helemaal nergens last van hebben natuurlijk, dus zoiets aantonen wordt natuurlijk onmogelijk. Daarnaast kan Apple ook gewoon de providers de schuld geven, en de providers vice versa.

Er lijkt aan de hand van de berichten toch wel op zijn minst een probleemje te zijn met het vinden en overschakelen van netwerk naar netwerk. Misschien dat dit wel als software update kan verholpen worden.
Mocht Apple de schuld op zich nemen, dan kost het talloze miljoenen. Ik zie de terugroepactie al voor me. Weet wel dat de mijne dan ook op de post gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hoedje schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:38:
Zelfs hier in Haarlem en omstreken is het bereik zo nu en dan om te huilen.
We moeten een keer naast elkaar in dezelfde kroeg terecht komen. Ik heb in Haarlem (centrum, noord) en Penningsveer namelijk geen problemen met dekking. Midden in de polder daalt het tot 1 streepje, maar de bereikte snelheden blijven goed. Overigens mis ik ook een sloot problemen die anderen melden, dus geen idee wat of hoe. Ik zal wel een donderdagmiddag-exemplaar hebben, en geen maandagochtend-geval.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Voor genen die geavanceerdere wifi netwerken willen toevoegen, zoals Eduroam draadloos internet op Hogescholen en Universiteiten, hier is de oplossing.

iPhone Configurator for Mac
iPhone Configurator Web Utility 1.0 for Windows

Hier een voorbeeld instelling van TU Delft.

Ik zit op de Hogeschool van Amsterdam, alleen het is vakantie en ik hem m'n iPhone 3G nog niet, dus ik kan het jammer genoeg nog niet goed uitproberen. Op het forum van de ICT afdeling op m'n school, wil ik ze duidelijk maken dat het hiermee dus kan, alleen zijn ze zo slim geweest om het een besloten forum te maken |:( .

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Lt. Marx schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:52:
Das een bug in hoe de iPhone GPS coordinaten wegschrijft!
Het is een meer dan een jaar oude bug in iPhoto die de coordinaten voor je herschrijft op het moment dat je de foto's exporteert. Lees http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157600040087961/ en kijk vooral goed naar de datum en de symptomen. Moet je bekend voorkomen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 02:03:
[...]

We moeten een keer naast elkaar in dezelfde kroeg terecht komen. Ik heb in Haarlem (centrum, noord) en Penningsveer namelijk geen problemen met dekking. Midden in de polder daalt het tot 1 streepje, maar de bereikte snelheden blijven goed. Overigens mis ik ook een sloot problemen die anderen melden, dus geen idee wat of hoe. Ik zal wel een donderdagmiddag-exemplaar hebben, en geen maandagochtend-geval.
Idem hier, met Vodafone dan. No problemo in Haarlem en omgeving of in Amsterdam. Alleen diep in oude, zware betonnen gebouwen gaat 'ie naar GPRS terug omdat 2100MHz dan nou eenmaal niet echt opschiet.

Ik weet trouwens niet of 't inmiddels al opgelost is (neem aan van wel), maar bij de hogeschool in Haarlem had T-Mobile vroeger echt compleet geen bereik. Kon m'n T-Mobile-aangesloten medestudenten daar bijna nooit bereiken.
burne schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 02:12:
[...]

Het is een meer dan een jaar oude bug in iPhoto die de coordinaten voor je herschrijft op het moment dat je de foto's exporteert. Lees http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157600040087961/ en kijk vooral goed naar de datum en de symptomen. Moet je bekend voorkomen, toch?
Niet in iPhoto iig. Ik gebruik dat namelijk niet (ik gebruik ImageCapture) en hier gaat 't ook mis. Ik neem daardoor aan dat de bug in ImageIO zit, of gewoon echt in de iPhone zelf (hoewel je dan toch enigszins zou verwachten dat 'ie in 2.0.1 opgelost zou zijn).

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 13-08-2008 02:18 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeR schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 02:14:
Niet in iPhoto iig. Ik gebruik dat namelijk niet (ik gebruik ImageCapture) en hier gaat 't ook mis. Ik neem daardoor aan dat de bug in ImageIO zit, of gewoon echt in de iPhone zelf (hoewel je dan toch enigszins zou verwachten dat 'ie in 2.0.1 opgelost zou zijn).
Ik kan alleen maar wijzen naar

http://www.nutz.nl/archiv.../ondergaand-zonnetje.html

http://www.nutz.nl/archiv...-terras-van-de-gooth.html

http://www.nutz.nl/archiv...te-loopt-uit-de-hand.html

Die toch echt niet in de Ierse zee terecht gekomen zijn.

(leuk onweertje, trouwens.. het hele huis staat te schudden..)

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 13-08-2008 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 02:28:
[...]

Ik kan alleen maar wijzen naar

http://www.nutz.nl/archiv.../ondergaand-zonnetje.html

http://www.nutz.nl/archiv...-terras-van-de-gooth.html

http://www.nutz.nl/archiv...te-loopt-uit-de-hand.html

Die toch echt niet in de Ierse zee terecht gekomen zijn.

(leuk onweertje, trouwens.. het hele huis staat te schudden..)
Hoe heb je die er van afgehaald? Dat HD Gas paaltje kom ik ook vaak tegen daar trouwens ;)

(Niet superveel last van gehad hier...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Nu ik geupgrade ben van een ouwe Nano naar een ouwe iPhone (nieuwprijs los 3G toestel in Belgie vond ik toch te prijzig, oud toestel uit Amerika halen was meer betaalbaar) moet ik m'n accessoires ook een beetje updaten. Zo heb ik een Logitech speakersetje waar een universal dock adapter in kan, maar waar kun je ergens in Nederland zo'n universal dock adapter voor de eerste generatie iPhone krijgen? Zo een dus:
http://store.apple.com/de...cables_docks&mco=MjU2NDkw

Ik wou er een uit Duitsland bij de Apple Store halen omdat ze daar de iPhone gehad hebben, maar daar doen ze dus niet aan verzenden naar het buitenland. En alles wat ik verder kan googlen is alleen voor de 3G modellen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:03

Ik heb deze meegenomen uit Amerika en kan je melden dat ik er zeer tevreden over ben. Perfect geluid en geweldige kabel. Waar je bij andere IEM's vaak last hebt van het geluid van je kabel (dat het ergens langs schuurt, weet even de term niet meer), is dat hier echt perfect opgelost. Zit een soort gladde coating omheen waardoor je er amper last van hebt.

Kan je ook melden dat je gewoon met het knopje in de microfoon je iPhone kan bedienen. Éen keer drukken pauzeert en hervat de muziek, twee keer snel drukken is naar het volgende nummer.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Idd. Die review klopt niet helemaal. Je kunt zeer zeker wel je iPhone bedienen met de knop in de kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Anoniem: 226399 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:34:
Ik ben helemaal gek op het luisteren van podcasts en bekijken van filmpjes op m'n iPhone. Alleen zou ik de bestanden die ik heb bekeken/beluisterd graag WEL van m'n iPhone willen halen, maar gewoon in iTunes willen bewaren. Op dit moment lukt mij dat niet... :(
Ik gebruik 't zelf niet, maar je kan bij de synchronisatie opties toch selecteren dat iTunes alleen de 'unplayed' podcasts moet synchroniseren ?
Lijkt me dat, als je 'm op je iPhone geluisterd hebt ie als 'played' gemarkeerd is en de volgende keer dus niet meer gesynct zal worden ...

idem voor TV Shows; bij movies heb je die optie dan weer niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Acolyte57 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 04:40:
Nu ik geupgrade ben van een ouwe Nano naar een ouwe iPhone (nieuwprijs los 3G toestel in Belgie vond ik toch te prijzig, oud toestel uit Amerika halen was meer betaalbaar) moet ik m'n accessoires ook een beetje updaten. Zo heb ik een Logitech speakersetje waar een universal dock adapter in kan, maar waar kun je ergens in Nederland zo'n universal dock adapter voor de eerste generatie iPhone krijgen? Zo een dus:
http://store.apple.com/de...cables_docks&mco=MjU2NDkw

Ik wou er een uit Duitsland bij de Apple Store halen omdat ze daar de iPhone gehad hebben, maar daar doen ze dus niet aan verzenden naar het buitenland. En alles wat ik verder kan googlen is alleen voor de 3G modellen.
Er zit er een meegeleverd met de Apple Universal Dock. Derhalve heb ik er dus een. Helaas heeft een vriend van me ook een 'oude' iPhone. Maar als je mensen kent met een Apple Universal dock dan is de kans groot dat zij hem hebben... Of je koopt er zelf een natuurlijk...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
burne schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 02:03:
[...]

Ik zie nu ook een haartje onder het glas zitten, dus maandagochtend exemplaar is wel van toepassing. Ik heb op bepaalde plaatsen dat de iPhone nog maar 1 streepje aangeeft. Soms is internet inderdaad dan nog steeds snel. Maar andere keren dan wil je een internetsite openen en dan gaat het enorm langzaam (lees: hij laadt niet). Dan krijg je "no service" en dan schakelt ie over op GPRS.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226399

Ik heb een iPhone met een Vodafone abo. Heb tot nu toe nog helemaal geen problemen gehad met bereik. Zowel GSM als 3G lijkt het steeds prima te doen (afkloppen!). Ik hou nog wel een slag om de arm, omdat ik het toestel pas 2 weken heb, maar in die tijd doet hij het in elk geval steeds prima. Zou T-mob de zaakjes dan toch niet zo best voor elkaar hebben??? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269592

Ik heb die even als tijdelijk besteld en een week of zo binnen. Niet duur maar het is ook niet meer waard. Mijn vrouw noemt het een "Flubbertje" En dat is het ook, mega dun maar het beschermt even tot het betere spul binnen is. Toevallig heb ik die kleur genomen en hij komt niet in de buurt van het plaatje. Anyway, geen permanente case.
Ik heb zelf gelukkig geen problemen met gesprekken die verbroken worden o.i.d. Maar het 3G bereik is inderdaad niet overal even best. Zelfs hier in Haarlem en omstreken is het bereik zo nu en dan om te huilen. Als je eenmaal wifi en 3G gewend bent, dan is GPRS wel heel erg traag :P

Anyway, een hoop mensen lijken toch wel problemen te hebben. T-Mobile geeft als eerste provider de problemen toe en wijdt het aan de iPhone. Op de Apple Support Forums loopt een enorme thread met allerlei klachten wereldwijd: http://discussions.apple....threadID=1632695&tstart=0. CNet heeft eerder geschreven over de problemen in Amerika en ook Macrumors wijdt er vandaag een artikel aan.

Ik ben benieuwd of Apple dit kan oplossen met een software update. Volgens een financiële analist ligt het mogelijk aan de gebruikte chipset van Infineon en is het onmogelijk om het op te lossen met een simpele softwareupdate. Nu zeggen dat soort analisten van alles en nog wat, dus laten we daarbij maar een slag om de arm houden :P.
Ik geloof nog steeds in een software probleem. Op mijn HTC TC had ik met KPN Hi dramatisch ontvangst. Na de radio rom vervangen te hebben heeft hij nu prima bereik. Dus laten we maar hopen dat het nog goed komt. Dat T-Mobile het niet langer kan ontkennen snap ik ook wel aangezien de klachten daar binnen blijven stromen. Op een gegeven moment kan je er niet meer omheen dan lijkt mij in ieder geval.
Anoniem: 226399 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:23:
Ik heb een iPhone met een Vodafone abo. Heb tot nu toe nog helemaal geen problemen gehad met bereik. Zowel GSM als 3G lijkt het steeds prima te doen (afkloppen!). Ik hou nog wel een slag om de arm, omdat ik het toestel pas 2 weken heb, maar in die tijd doet hij het in elk geval steeds prima. Zou T-mob de zaakjes dan toch niet zo best voor elkaar hebben??? :X
Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt om een Vodaphone abbo op je iPhone te hebben. Een kennis heeft Vodaphone en wilt zijn abbo overzetten en geen T-Mobile.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 269592 op 13-08-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Laatst online: 21:26

BreeeZe

Devt

Anoniem: 226399 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:23:
* BreeeZe heeft ook een iPhone met Vodafone.

Idd geen problemen met het bereik.
Ik heb bijna altijd 3g, behalve op sommige plekken op m'n werk, maar dat had ik ook met m'n Nokia.

Ik heb hem trouwens simlock vrij uit italie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

@EllenTouch (edit: en Breeze) heb je het Super Sim Only iphone abonnement van Vodaphfone? Twee goede ervaringen iig met het bereik van Vodafone kan ik alvast stellen...? (ben benieuwd naar de FUP afhandeling van Vodafone :X )

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 13-08-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Anoniem: 232049 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:49:
@EllenTouch (edit: en Breeze) heb je het Super Sim Only iphone abonnement van Vodaphfone? Twee goede ervaringen iig met Vodafone kan ik alvast stellen...?
Idd prima ervaring met Vodafone, daarom wilde ik ook niet overstappen naar T-mobile en ben ik voor de import route gegaan.

Ik heb nog geen Super Sim-Only, maar ga dat van het weekend wel regelen :)

De FUP van Vodafone is maximaal 10% boven het gemiddelde geloof ik.
Een collega van mij heeft een paar dagen geleden met Vodafone gebeld en daar vertelde ze dat dat in de praktijk nu neer komt op 500mb.
(Hopelijk gaat iedereen die bij Vodafone zit meer 3g gebruiken zodat dit vanzelf omhoog gaat ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door BreeeZe op 13-08-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

BreeeZe schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:53:
[...]

Idd prima ervaring met Vodafone, daarom wilde ik ook niet overstappen naar T-mobile en ben ik voor de import route gegaan.

Een collega van mij heeft een paar dagen geleden met Vodafone gebeld en daar vertelde ze dat dat in de praktijk nu neer komt op 500mb.
(Hopelijk gaat iedereen die bij Vodafone zit meer 3g gebruiken zodat dit vanzelf omhoog gaat ;) )
De FUP is tienmaal het gemiddelde. Zit nogal een verschil tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

CyBeR schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:55:
[...]

De FUP is tienmaal het gemiddelde. Zit nogal een verschil tussen ;)
offtopic:
10% , 10x..

Hmm dat scheelt wel iets ja :P
Ze sturen je geloof ik wel eerst een waarschuwing iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
BreeeZe schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:53:
[...]

Een beetje tweaker zit geloof ik zo op 3GB in de maand :+ Als je uitlegt dat je een iPhone hebt en hem echt veel gebruikt voor werk enzo geven ze er volgens mij echt niks om hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

FiXeR.nl schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:39:
[...]

Een beetje tweaker zit geloof ik zo op 3GB in de maand :+ Als je uitlegt dat je een iPhone hebt en hem echt veel gebruikt voor werk enzo geven ze er volgens mij echt niks om hoor.
De iPhone schakelt instantly tussen 3g en Wifi (waar beschikbaar natuurlijk) en thuis en op m'n werk gebruikt hij dan ook m'n wifi.
Dat scheelt natuurlijk ook 3g gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:35
Ik had gister contact opgenomen met vodafone helpdesk om te vragen of dat onbeperkt internet ook echt onberperkt internet is bij die super sim only abbo.
En hij zei tegen mij dat er geen datalimiet was.
Ik zei dat het op de website van vodafone stond dat je niet over het standaard gebruik mag gaan.
Maar hij bleef zeggen dat het geen data limiet had.

Alsnog vertrouw ik het niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Laatst online: 00:33
mickezzz schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 02:05:
Voor genen die geavanceerdere wifi netwerken willen toevoegen, zoals Eduroam draadloos internet op Hogescholen en Universiteiten, hier is de oplossing.
Nice! Zal het morgen eens proberen op de UU. En ervaringen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ik ook.. Mijn gevoel zegt dat het hardware is. Hoe groot is de kans dat Apple de boel terug fluit? Of gaan ze dit in de doofpot stoppen en iedereen naaien die een 3G heeft, en straks een 3.1G uitbrengen? Leuk, zitten we er twee jaar mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

mickezzz schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 02:05:

iPhone Configurator for Mac
iPhone Configurator Web Utility 1.0 for Windows

Hier een voorbeeld instelling van TU Delft.

Ik zit op de Hogeschool van Amsterdam, alleen het is vakantie en ik hem m'n iPhone 3G nog niet, dus ik kan het jammer genoeg nog niet goed uitproberen. Op het forum van de ICT afdeling op m'n school, wil ik ze duidelijk maken dat het hiermee dus kan, alleen zijn ze zo slim geweest om het een besloten forum te maken |:( .
Hoe werkt dat programma? Begrijp niet hoe ik het kan openen. (windows versie)
Ik probeer voor de UT iets te maken maar dat gaat zo niet lukken.

edit: voor de mensen die er toch meer willen werken kan deze link helpen als de service loopt.
http://localhost:3000/
login en ww zijn standaard beiden 'admin'

[ Voor 6% gewijzigd door Shiver23 op 13-08-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Zijn er mogelijkheden om je iphone terug in te leveren (na circa een maand) vanwege de uitermate slechte dekking?

Ik zie bijna altijd het blauwe (en soms grijze) rechthoekje met 3g staan, maar slechts zelden
doet internet het uberhaupt. (Dus 3g wordt wel gevonden, maar internet werkt niet (??)).

Zeer ontevreden wat dat betreft :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Shiver23 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:04:
[...]
Ik probeer voor de UT iets te maken maar dat gaat zo niet lukken.
Voor de UT met je iPhone deze link openen :) Via utwente.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UltraSub schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:56:
[...]
Ik ook.. Mijn gevoel zegt dat het hardware is. Hoe groot is de kans dat Apple de boel terug fluit? Of gaan ze dit in de doofpot stoppen en iedereen naaien die een 3G heeft, en straks een 3.1G uitbrengen? Leuk, zitten we er twee jaar mee....
Dan zal ik hem spontaan kwijt kunnen raken lijkt me. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Kijk, dat scheelt weer :)

Tnx

Edit: en hij doet het

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 13-08-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 15:30

Rexomnium

Vincam aut moriar

Gaaf programma voor de Iphone gevonden: Midomi. Zing, neurie, fluit, omschrijf of laat je Iphone luisteren naar een onbekend stukje muziek. Het programma geeft vervolgens een lijstje (hoe beter de omschrijving of nabootsing, hoe korter het lijstje) met de mogelijke titels en artiesten. Werkt erg simpel en snel en wat mij betreft beter dan Shazam, dat ik eerst gebruikte.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Weet iemand dit soort info ook voor de Universiteit van Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:58:
[...]

Ik zie nu ook een haartje onder het glas zitten, dus maandagochtend exemplaar is wel van toepassing. Ik heb op bepaalde plaatsen dat de iPhone nog maar 1 streepje aangeeft. Soms is internet inderdaad dan nog steeds snel. Maar andere keren dan wil je een internetsite openen en dan gaat het enorm langzaam (lees: hij laadt niet). Dan krijg je "no service" en dan schakelt ie over op GPRS.
Ik heb in Haarlem ook veel problemen met de dekking icm. de iPhone (met m'n razr. had ik nergens last van).
Vooral in de buurt van het station is het een ramp (gewoon helemaal geen ontvangst) en ik krijg idd. ook de melding 'no service'.
Ik wilde gisteren even iemand bellen die ik stond op te wachten voor het station, maar dat lukte dus niet met m'n iPhone. :/
In Haarlem centrum heb ik ook vaak 'no service' en als ik dan 2 meter verder loop dan heb ik opeens vol bereik. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

UltraSub schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:56:
Om het effe bot te stellen: is er iets waar je mij mee kunt overtuigen dat jouw gevoel meer waard is dan het gezwets van een financieel analist die niet eens _weet_ welke chipset in de iPhone zit? (Is niet persoonlijk bedoeld, hoor..)

(Die man had overigens gewoon even kunnen googlen)
Afbeeldingslocatie: http://i.cmpnet.com/techonline/uth/pmiPhone_boardtopBIG.jpg
(En vervolgens de analyse van een stel 'echte' experts kunnen lezen. Een analyse die benadrukt dat het toch vooral evolutie is, en niet alles weggooien en opnieuw beginnen. Veel onderdelen uit de eerste iPhone zijn gewoon terug te vinden in de 3G, tot en met de GSM/EGDE chipset aan toe.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:39
Qua dekking heb ik ook een hoop problemen. In mijn slaapkamer waar ik met mijn oude iphone vol bereik heb met mijn 3G iphone slechts 1 streepje. Af en toe valt deze weg en dan duurt het een paar minuten voordat het ding zo slim is om op GPRS over te schakelen. Dan heb ik opeens 3 streepjes maar ben ik wel even paar minuten onbereikbaar geweest. Ben absoluut niet tevreden met bereik, hij schakeld niet goed over van 3g dus moet ik dat soms handmatig doen.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

En heeft iedereen dit ook bij T-mobile gemeld, of alleen maar hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Nice, ik zat ook al een beetje vervreemd te staren naar dat config appje... Nu hopen dat ie het ook op de WLAN in de stad doet! Dan heb ik weinig plekken meer waar ik vaak ben zonder wifi.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244904

Anoniem: 78574 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:27:
En heeft iedereen dit ook bij T-mobile gemeld, of alleen maar hier??
Ik heb al meerdere malen gebeld met TMO en er loopt (nog steeds, zucht) een diepgaand onderzoek naar het bereik bij mij in de wijk. Zowel 3G en GSM bereik is slecht overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Toch wel leuke stats:

Afbeeldingslocatie: http://82.157.220.54/~michiel/dump/IMG_0006.PNG

WiFi: Aan
3G: Aan
GPS: Aan

30 Minuten video
2 Uur muziek
1 Uur internet
1 Uur bellen
45 Minuten andere dingen gedaan :)

Hij is nog niet leeg, maar ik ga zo bij me ma op bezoek, en ik denk niet dat hij nog een goede twee uur muziek naar mijn oren kan sturen als ik in de trein zit ;)

[ Voor 28% gewijzigd door MoietyMe op 13-08-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212478

Tussentijds opgeladen? Geeft de iPhone niet aan namelijk. Ik kan wel 500 jaar doen met een volle accu terwijl ik 'm tussentijds oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 25-05 13:09

Don Quijote

El Magnifico

Ai, anderhalve week lang had ik de hoop dat mijn witte iPhone op wonderlijke manier van haarscheurtjes gevrijwaard zou blijven. Natuurlijk ijdele hoop, vandaag zijn de eerste zichtbaar geworden. Aan de achterkant, waar hij begint te buigen zijn twee scheurtjes te zien en te voelen.

Eeuwig zonde, maar ik geloof niet dat ik er mee terug ga naar de winkel. Veel te bang dat ik er eentje terug krijg met een matige batterij, of slecht ontvangst, zoals ook veel te lezen is. Het is dat het een prachtig veelzijdig en gebruiksvriendelijk ding is, maar qua kwaliteit is het toch om te huilen. Dit nadat ik ook al mijn iMac 20' heb moeten omruilen voor een groter model omdat de 20' een scherm had om treurig van te worden. Het vertouwen in de kwaliteit van apple wordt minder en minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 212478 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:22:
Tussentijds opgeladen? Geeft de iPhone niet aan namelijk. Ik kan wel 500 jaar doen met een volle accu terwijl ik 'm tussentijds oplaad.
Dat geeft de iPhone weldegelijk aan, dat staat dan in een regel onder het verbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Anoniem: 212478 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:22:
Zoals Hoedje al aangeeft krijg je dan een regel die aangeeft dat hij aan de kabel heeft gelegen:

Afbeeldingslocatie: http://82.157.220.54/~michiel/dump/IMG_0001.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:38

M-ThijZ

Riding on Rails

Dan hoop ik niet dat ik ook van die iPhone ervaring mag genieten. Ik heb gisteren een witte iPhone gehaald. Hoeveel procent van de witte iPhones vertoond haarscheurtjes?
Ravnoss schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:23:
Ai, anderhalve week lang had ik de hoop dat mijn witte iPhone op wonderlijke manier van haarscheurtjes gevrijwaard zou blijven. Natuurlijk ijdele hoop, vandaag zijn de eerste zichtbaar geworden. Aan de achterkant, waar hij begint te buigen zijn twee scheurtjes te zien en te voelen.

Eeuwig zonde, maar ik geloof niet dat ik er mee terug ga naar de winkel. Veel te bang dat ik er eentje terug krijg met een matige batterij, of slecht ontvangst, zoals ook veel te lezen is. Het is dat het een prachtig veelzijdig en gebruiksvriendelijk ding is, maar qua kwaliteit is het toch om te huilen. Dit nadat ik ook al mijn iMac 20' heb moeten omruilen voor een groter model omdat de 20' een scherm had om treurig van te worden. Het vertouwen in de kwaliteit van apple wordt minder en minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 09:16
Ravnoss schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:23:
Dit nadat ik ook al mijn iMac 20' heb moeten omruilen voor een groter model omdat de 20' een scherm had om treurig van te worden. Het vertouwen in de kwaliteit van apple wordt minder en minder.
LoL.. ik wou dat ik zo'n groot scherm had haha.. ( ' = Feet " = Inch ;))

Het is idd jammer dat mensen hierdoor het vertrouwen in apple verliezen. terwijl aan de andere kant hoop nieuwe gebruikers naar binnen hengelen. Steve moet zich eens achter de oren gaan krabbelen wil hij de nieuwe gebruikers binnen houden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 12:46

Nikooos

huizenlol.nl

Rexomnium schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:19:
Gaaf programma voor de Iphone gevonden: Midomi. Zing, neurie, fluit, omschrijf of laat je Iphone luisteren naar een onbekend stukje muziek. Het programma geeft vervolgens een lijstje (hoe beter de omschrijving of nabootsing, hoe korter het lijstje) met de mogelijke titels en artiesten. Werkt erg simpel en snel en wat mij betreft beter dan Shazam, dat ik eerst gebruikte.
Mijn ervaringen met midomi zijn een stuk slechter dan met shazam. Ik heb vaak gehad dat midomi het nummer niet wist terwijl shazam het wel wist. Natuurlijk niet neurien of fluitend, maar dat zie ik me toch niet vaak doen.

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69086

Mmmm.... beetje vraagjes.

Ik heb van een aantal dingen last. Zo wil mijn iPhone niet mijn kalenderafspraken die ik daar heb gemaakt terugkoppelen naar de Mac. Ik heb geen MobileMe, ik ben daar gek, maar ik vind dat die telefoon toch wel netjes mag terugkoppelen wat ik aan afspraken heb gemaakt. Andersom gaat het wel probleemloos.

Voor de rest vergeet 'ie zodra de accu leeg is om automatisch verbinding te maken met m'n draadloze netwerken. Hij weet het wachtwoord nog wel want als ik 'm vraag te verbinden doet 'ie dat zonder probleem, maar niet automatisch. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 22:34

Galois

1811 - 1832

http://www.nu.nl/news/169..._klachten_dekking%27.html

Als het aan de chipset ligt, is er geen softwareupdate die dat kan verhelpen!

Ik heb 'm besteld (telefonisch, 2 augustus) en heb 'm nog niet binnen, maar knijp 'm wel een beetje na al deze verhalen (hier en op andere plekken).

Als internet hier en daar even moeilijk doet, daar zou ik mee kunnen leven. Maar als je helemaal geen bereik hebt, tsja... daar ben je niet blij mee. Ik wil uiteraard gewoon binnen (zeker thuis of op mijn werk) gewoon bereik hebben. Net zoals nu bv met mijn N73, die overigens ook minder goed bereik heeft dan de telefoon die ik daarvoor had (Nokia 6230).

Op mijn werkplek heb ik met mijn N73 ongeveer 1/2 bereik (waar ik overigens geen last van heb, bellen, internet en zo gaat moeiteloos, alleen accu gaat sneller leeg). Met mijn Nokia 6230 had ik op dezelfde plek vol bereik. Dus de chipset van de 6230 was ook beter?

En als die van de iPhone dus slechter is dan die van de N73, kan ik bereik op mijn werk zeker wel vergeten...

Hmmm... Ben ik niet blij mee... Ben benieuwd hoe het zit met retourneren als toegegeven wordt (en dat zal wel moeten tzt) dat de iPhone veel slechter bereik heeft dan andere telefoons.

Wat moet je met een telefoon als die op veel plekken (binnen) geen bereik heeft.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

Galois schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:13:
http://www.nu.nl/news/169..._klachten_dekking%27.html

Als het aan de chipset ligt, is er geen softwareupdate die dat kan verhelpen!

Ik heb 'm besteld (telefonisch, 2 augustus) en heb 'm nog niet binnen, maar knijp 'm wel een beetje na al deze verhalen (hier en op andere plekken).

Als internet hier en daar even moeilijk doet, daar zou ik mee kunnen leven. Maar als je helemaal geen bereik hebt, tsja... daar ben je niet blij mee. Ik wil uiteraard gewoon binnen (zeker thuis of op mijn werk) gewoon bereik hebben. Net zoals nu bv met mijn N73, die overigens ook minder goed bereik heeft dan de telefoon die ik daarvoor had (Nokia 6230).

Op mijn werkplek heb ik met mijn N73 ongeveer 1/2 bereik (waar ik overigens geen last van heb, bellen, internet en zo gaat moeiteloos, alleen accu gaat sneller leeg). Met mijn Nokia 6230 had ik op dezelfde plek vol bereik. Dus de chipset van de 6230 was ook beter?

En als die van de iPhone dus slechter is dan die van de N73, kan ik bereik op mijn werk zeker wel vergeten...

Hmmm... Ben ik niet blij mee... Ben benieuwd hoe het zit met retourneren als toegegeven wordt (en dat zal wel moeten tzt) dat de iPhone veel slechter bereik heeft dan andere telefoons.

Wat moet je met een telefoon als die op veel plekken (binnen) geen bereik heeft.
Laat je nou weer niet teveel gek maken...

Natuurlijk zijn er mensen met problemen maar zoals altijd schreeuwen die het hardst.....
De meeste gebruikers werken heerlijk met dat ding (ik ook) en ondervinden geen hinder.

Kortom gewoon gebruiken dat ding en er vanuit gaan dat het goed is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98623

Op http://www.iphonenieuwsblog.nl/ valt te lezen dat de chipset te updaten is, wellicht dat dit de problemen ietwat kan veranderen?
Ik heb 'm zelf besteld, maar word nog niet echt vrolijk van alle slechte reviews van de 3G..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Anoniem: 110871 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:20:
[...]

Natuurlijk zijn er mensen met problemen maar zoals altijd schreeuwen die het hardst.....
De meeste gebruikers werken heerlijk met dat ding (ik ook) en ondervinden geen hinder.

Hij is bij mij vanochtend geactiveerd, en het 3G bereik is echt helemaal compleet helemaal niks!
Ik ben niet eht type dat gelijk gaat schreeuwen als er iets mis is, maar dit is wel erg ver onder de maat. want op de kaart van T-mobile geeft aan dat ik hier perfect bereik zou moeten hebbe, maar waar ik ook kom, buitenshuid, 200 meter verder, op de bank etc. meestal 1 streepje bereik, mischien 2 en heel soms een seconde of zo op 3 streepjes, maar de helft van de tijd heeft die zelfs helemaal geen bereik.
Als ik 2 kilometer verderop kom, waar volgens de T-mobile site hetzelfde bereik zou moeten wezen als bij min huis heeft die opeens 5 streepjes overal waar ik ben, geen enkele keer onder 4 streepjes.
Ik denk eerder dat het aan T-mobile's bereik ligt, en niet zo zeer aan een brakke chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 08:08
Mijn abbo is donderdag ingegaan.. Ik had gehoord dat het wel een paar dagen kon duren voordat visual voicemail werkt, maar nu dus bijna een week verder, werkt visual voicemail nog steeds niet, en belt hij gewoon naar het voicemailnummer... Zijn er mensen die hier ook last van hebben?

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15
Krommenie heb ik ik 0-2 streepjes bereik, maar in zaandam heb ik 5 sreepjes constant, zelfs in de winkels heb ik nog 2-4 streepjes. Als het echt aan de chipset ligt, dan zou ik me eerder zorgen maken over het sterke signaal wat zaandam krijgt..

lijkt mij meer een dekkingsprobleempje dan iets anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:58
sergev schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:39:
[...]

Hij is bij mij vanochtend geactiveerd, en het 3G bereik is echt helemaal compleet helemaal niks!
Ik ben niet eht type dat gelijk gaat schreeuwen als er iets mis is, maar dit is wel erg ver onder de maat. want op de kaart van T-mobile geeft aan dat ik hier perfect bereik zou moeten hebbe, maar waar ik ook kom, buitenshuid, 200 meter verder, op de bank etc. meestal 1 streepje bereik, mischien 2 en heel soms een seconde of zo op 3 streepjes, maar de helft van de tijd heeft die zelfs helemaal geen bereik.
Als ik 2 kilometer verderop kom, waar volgens de T-mobile site hetzelfde bereik zou moeten wezen als bij min huis heeft die opeens 5 streepjes overal waar ik ben, geen enkele keer onder 4 streepjes.
Ik denk eerder dat het aan T-mobile's bereik ligt, en niet zo zeer aan een brakke chipset.
Mischien stond je toen net bij de mast waar je vol bereik had? Heb ik ook, moet hier thuis goed bereik hebben maar altijd 1 streepje. In het winkelcentrum altijd vol bereik, want zie de mast staan.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 22:34

Galois

1811 - 1832

Anoniem: 110871 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:20:
[...]

Ja, daar heb je gelijk in. Maar het probleem zou bij niemand voor mogen komen toch?

Maar goed, ik hoop inderdaad dat ik een gelukkige gebruiker zal zijn! :-)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Een tip voor de mensen die een geimporteerde iPhone hebben (of unlocked via een andere manier) en die willen dat de voicemail knop automatisch naar het voicemail nummer belt:

Klik op phone.
Ga naar keypad.
Voor hetvolgende in : *5005*86*NUMMERVOICEMAILBOX#
En klik op call.

Het lijkt alsof er niets is gebeurt, maar als je nu op het voicemail icoontje klikt belt ie automatisch je voicemail :)

(misschien iets om in de OP te zetten ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98623 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:23:
Op http://www.iphonenieuwsblog.nl/ valt te lezen dat de chipset te updaten is, wellicht dat dit de problemen ietwat kan veranderen?
Ik heb 'm zelf besteld, maar word nog niet echt vrolijk van alle slechte reviews van de 3G..
Dat is zeker interessant. Niet duur ook lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15
Naar aanleiding van nieuwsberichten over deze post willen we een nuance aanbrengen. Op sommige websites wordt T-Mobile geciteerd dat wij sommige problemen met 3G ontvangst toewijzen aan het toestel zelf. Dit is niet wat we willen overbrengen.

Voordat we de iPhone3G hier in Nederland introduceerden, hebben we het toestel, net zoals ieder nieuw toestel, getest op ons netwerk. Dit is toen naar alle tevredenheid verlopen. Daarnaast blijkt uit onafhankelijke netwerktesten dat het 3G netwerk van T-Mobile een zeer goede kwaliteit en snelheid biedt.

Feit blijft wel dat er iPhone3G klanten zijn in zowel Nederland als in andere landen die vinden dat de gebruikservaring op dit toestel niet voldoende is. Waar dit aan ligt weten we nu niet en daarom doen we daar nu intensief onderzoek naar. Onze eerste prioriteit gaat uit naar de dienstverlening naar onze klanten. En die moet zo goed mogelijk zijn. En daarom zetten we ons in om de ervaring van onze klanten verder te verbeteren. Daarbij hoort het goed luisteren naar onze klanten over de ervaringen met onze produkten en diensten, en open communicatie over de dingen die daarbij een rol spelen.
Ze letten teminste op het nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik heb op 1 plek last van slecht bereik:
Kantoor.
Daar staat het vol met steunzenders van Vodafone.

over de haarscheurtjes:
En alleen de cube had last van scheuren.
Alle andere apparaten die last hebben van scheuren, zijn toevallig allemaal mobiele apparaten.
MacBook & iPhone.
Dat is het zelfde als Mercedes aanklachten voor krassen/deuken op mijn auto.
De aannemer aansprakelijk stellen voor scheuren in mijn huis, dat kan weer wel.

Accu is k*t, maar dat komt door kantoor.
Door het slechte bereik is de GSM telkens aan het zoeken naar een beter signaal:
Use Airplane Mode in low- or no-coverage areas: Because your iPhone always tries to maintain a connection with the cellular network, it may use more power in low- or no-coverage areas. Turning on Airplane Mode can increase battery life in these situations; however, you will be unable to make or receive calls. To turn on Airplane Mode, go to Settings and set Airplane Mode to On.
http://www.apple.com/batteries/iphone.html

Geen optie, maar wel een oorzaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 25-05 13:09

Don Quijote

El Magnifico

weeraanmelden schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:10:
over de haarscheurtjes:
Alle andere apparaten die last hebben van scheuren, zijn toevallig allemaal mobiele apparaten.
MacBook & iPhone.
Dat is het zelfde als Mercedes aanklachten voor krassen/deuken op mijn auto.
De aannemer aansprakelijk stellen voor scheuren in mijn huis, dat kan weer wel.
ermmm ja. Wanneer de lak van je nieuwe Mercedes twee weken na aankoop spontaan begint te schuren terwijl hij alleen nog in je garage heeft gestaan, kan je ze daar best op aanspreken. Ik vraag me af waar jij het idee vandaan haalt dat Mobiele apparaten zomaar scheuren en dergelijke mogen oplopen. Het is toch van de zotte dat het binnen twee weken kapot gaat zonder dat het is gevallen oid. Dit is gewoon een productiefout, mobiel apparaat of niet, dat hoort niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Don Quijote op 13-08-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

weeraanmelden schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:10:
Ik heb op 1 plek last van slecht bereik:
Kantoor.
Daar staat het vol met steunzenders van Vodafone.

over de haarscheurtjes:
Dat waren geen scheuren maar leek erop. Kwam gewoon door het gietproces van het plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69086

Anoniem: 69086 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:03:
Mmmm.... beetje vraagjes.

Ik heb van een aantal dingen last. Zo wil mijn iPhone niet mijn kalenderafspraken die ik daar heb gemaakt terugkoppelen naar de Mac. Ik heb geen MobileMe, ik ben daar gek, maar ik vind dat die telefoon toch wel netjes mag terugkoppelen wat ik aan afspraken heb gemaakt. Andersom gaat het wel probleemloos.
Is opgelost. Reset sync history op m'n computer in iSync. Helaas had ik wel eerder al m'n iPhone gewist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03 17:28

sko

WybWyb schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:53:
Mijn abbo is donderdag ingegaan.. Ik had gehoord dat het wel een paar dagen kon duren voordat visual voicemail werkt, maar nu dus bijna een week verder, werkt visual voicemail nog steeds niet, en belt hij gewoon naar het voicemailnummer... Zijn er mensen die hier ook last van hebben?
Mijn abonnement was ook nog niet ingegaan, officieel is mijn oude contract pas 15 augustus afgelopen, maar even een belletje naar 1200 en binnen 1-2 uur was 3G actief en werkte visual Voicemail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:03
Als ik het goed begrijp komt het de batterijcyclus van de telefoon ten goede als de iphone helemaal is uitgeschakeld. Klinkt aannemelijk. Ga ik eens tijdje proberen, koppel ik nog wel terug dan.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Vandaag de stad in geweest, had al wel in mn achterhoofd zitten dat ik wilde kijken of ik ergens een iPhone kon vinden. Dus ik stap daar langs de Phone House heen, hangt er een kaartje op het raam "iPhone 3G op voorraad!". Kijk dat komt mooi uit, de 16GB versie in het zwart hadden ze ook nog. Dus het een en ander geregeld. Maar mn paspoort was verlopen en mn rijbewijs had ik niet bij me. Morgen maar ff terug met het rijbewijs wel op zak :+ Ze hebben hem iig voor me apart gelegd. Wat normaal niet mocht maar ze wilden wel een uitzondering maken ofzo, nou ik klaag niet.

Zit nog wel een tijdje vast aan mn huidige abbo, maar heb een t-mobile prepaid kaartje erbij genomen. Even een tijdje nog niet internetten (afgezien van wifi) dan maar :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Vanitas schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:07:
Vandaag de stad in geweest, had al wel in mn achterhoofd zitten dat ik wilde kijken of ik ergens een iPhone kon vinden. Dus ik stap daar langs de Phone House heen, hangt er een kaartje op het raam "iPhone 3G op voorraad!". Kijk dat komt mooi uit, de 16GB versie in het zwart hadden ze ook nog. Dus het een en ander geregeld. Maar mn paspoort was verlopen en mn rijbewijs had ik niet bij me. Morgen maar ff terug met het rijbewijs wel op zak :+ Ze hebben hem iig voor me apart gelegd. Wat normaal niet mocht maar ze wilden wel een uitzondering maken ofzo, nou ik klaag niet.

Zit nog wel een tijdje vast aan mn huidige abbo, maar heb een t-mobile prepaid kaartje erbij genomen. Even een tijdje nog niet internetten (afgezien van wifi) dan maar :P
Een iPhone met prepaid kaart ipv abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
burne schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:59:
[...]

Om het effe bot te stellen: is er iets waar je mij mee kunt overtuigen dat jouw gevoel meer waard is dan het gezwets van een financieel analist die niet eens _weet_ welke chipset in de iPhone zit? (Is niet persoonlijk bedoeld, hoor..)
Ja hoor...
Wat ik al vaker heb geschreven in dit topic. Inmiddels met verschillende telefoons hier in huis getest. Allen volle bak HSDPA met de sim kaart die in de iPhone 1 streepje 3G geeft. Zodra ik op de iPhone hier in huis dataverkeer over dat ene streepje probeer te doen, valtie terug naar gprs.
Kijk als 3 andere telefoons, waaronder 2 verschillende types, het per-fect doen op 3G, en de iPhone krijgt het niet eens voor elkaar om op 3G te blijven zij het met één streepje, dan is er toch echt iets mis met die telefoon.....
Hetzij software, hetzij hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Probleem en een opmerking.

Mijn probleem:
Als ik muziek afspeel via de speakers , dan komt er alleen uit de linker speaker geluid.
De rechter functioneert helemaal niet.
Aan de muziek ligt het ook niet , want als ik mijn headset inplug , dan krijg ik wel uit beide kanten geluid.
Puur een instelling? of is gewoon mijn rechter speaker al kapot?
Het is namelijk al sinds het begin(heb hem nu 1 week). lijkt me kut om hem nu al weer terug te sturen.

Opmerking/vraag
De maps functie werkt dus als een soort van navigatie.
Is het mogelijk dat als je verkeerd rijdt , de maps een nieuwe route berekent?
Vanmiddag namelijk getest , en als ik verkeerd afsla , blijft hij de oude route aangeven.
Of is dat gewoonweg nog niet mogelijk?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

degroot schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:03:

Mijn probleem:
Als ik muziek afspeel via de speakers , dan komt er alleen uit de linker speaker geluid.
Aan de muziek ligt het ook niet , want als ik mijn headset inplug , dan krijg ik wel uit beide kanten geluid.
Het is namelijk al sinds het begin(heb hem nu 1 week). lijkt me kut om hem nu al weer terug te sturen.
Hij is niet kapot, de linker opening is voor geluid en de rechter zit je microfoon ;)
Opmerking/vraag
De maps functie werkt dus als een soort van navigatie.
Is het mogelijk dat als je verkeerd rijdt , de maps een nieuwe route berekent?
Vanmiddag namelijk getest , en als ik verkeerd afsla , blijft hij de oude route aangeven.
Of is dat gewoonweg nog niet mogelijk?
Dat is helaas niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Muthas schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:06:
[...]

Hij is niet kapot, de linker opening is voor geluid en de rechter zit je microfoon ;)

[...]
inkoppertje natuurlijk :+
,

dat is wel jammer helaas , iig bedankt voor de reply!

[ Voor 15% gewijzigd door degroot op 13-08-2008 21:09 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

degroot schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:03:

Mijn probleem:
Is dat niet een microoon en een speaker? Klik.

[/laat]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Komt trouwens omdat Google Maps niet echt bedoeld is voor navigatie, daarvoor zul je nog een aantal maanden moeten wachten tot er een app a la TomTom uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire1971
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03-2024
Het gaat telkens over die streepjes hier: misschien heb ik iets gemist (alles lezen hier is nauwelijks te doen als je nog een leven hebt) maar ik dacht dat de streepjes alleen voor de gsm verbinding waren. Zoals ik hier nu lees slaan de streepjes (links naat de T-mobile naam?) op het verbindingstype-icoon (vierkantje met stip erin of 3G)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Vierkant met stipje = GPRS. Je bent verbonden met óf GSM en GPRS óf 3G. 3G kan namelijk ook gebruikt worden voor bellen. Streepjes laten het bereik zien van of je GSM gebeuren of 3G, waarmee je bent verbonden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

UltraSub schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:48:
[...]
Wat ik al vaker heb geschreven in dit topic. Inmiddels met verschillende telefoons hier in huis getest. Allen volle bak HSDPA met de sim kaart die in de iPhone 1 streepje 3G geeft. Zodra ik op de iPhone hier in huis dataverkeer over dat ene streepje probeer te doen, valtie terug naar gprs.
Kijk als 3 andere telefoons, waaronder 2 verschillende types, het per-fect doen op 3G, en de iPhone krijgt het niet eens voor elkaar om op 3G te blijven zij het met één streepje, dan is er toch echt iets mis met die telefoon.....
Hetzij software, hetzij hardware.
Je krabbelt nu al terug. Eerst beweer je 'Mijn gevoel zegt dat het hardware is.', nu al is het software of hardware (duh!) en het einde van het verhaaltje is dat je het net zo goed weet als de eerste de beste financieel analist. :>

Blijft er 1 probleempje over en dat is de perfecte dekking die ik (waarschijnlijk net zoals het overgrote deel van de andere iPhone-bezitters) heb. Omdat jouw en mijn hardware gate voor gate en bit voor bit identiek zijn, sluit dat hardware of software uit. (De software voor de radio is niet aangepast en dus identiek..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer...
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 16:28
burne schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:46:
[...]

Je krabbelt nu al terug. Eerst beweer je 'Mijn gevoel zegt dat het hardware is.', nu al is het software of hardware (duh!) en het einde van het verhaaltje is dat je het net zo goed weet als de eerste de beste financieel analist. :>

Blijft er 1 probleempje over en dat is de perfecte dekking die ik (waarschijnlijk net zoals het overgrote deel van de andere iPhone-bezitters) heb. Omdat jouw en mijn hardware gate voor gate en bit voor bit identiek zijn, sluit dat hardware of software uit. (De software voor de radio is niet aangepast en dus identiek..)
Het kan ook nog zo zijn dat 3g chip in jullie iphones ieder uit een verschillende batch komen, een goede batch en een mindere, met wie weet een (onopgemerkte) productiefout die er in geslopen is (puur speculatie!!). Hoe weet je of je hardware (3g chip) hier precies identiek is aan die van hem? Misschien verklaart dat het mysterie wel dat de een er wel last van heeft en de ander niet (aannemende dat de dekking van T-mobile goed is). Alleen Infineon of misschien Apple weet hier het antwoord op, maar vooralsnog houden ze beide hun lippen dicht betreffende het "3g slecht bereik" probleem. Blijft denk ik toch even afwachten tot dat er van 1 van hen een officiële reactie naar buiten komt. Tot dat gebeurt blijft het speculeren geblazen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamer... op 13-08-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
iPhone heeft hier even goed bereik als m'n HP iPaq, Nokia en LG Prada.

Er is ook geen probleem met de 3G verbinding, die is vol op de iPhone. Heb ook een Internet Totaal Plus abo en het bereik van 2 laptops is even goed als die op de iPhone.

Ik kan geen probleem vinden qua netwerk of iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21

wally21

burne schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:46:
[...]

Zoals jij hier op dit topic al eerder aan hebt gegeven heb jij gewoon en goede dekkingg en altijd (of 9 van de 10x) gewoon 3G bereik. (correct me if i'm wrong). ik heb dat ook dus over de dekking hoor je ij ook niet klagen! Maar waar ik wel last van heb is zodra ik data gebruik over mijn verbinding ik een time-out krijg, of hij begint over een DHP client of zo iets te zeuren. dit had ik ook al op mijn vorige telefoon. heb het hier al eerder over gehad in dit topic (waar jij ook met correcte aanpassing op kwam). Dat betekent in mijn geval dat er toch iets mis is met het netwerk omdat ik dat voorheen niet had. ben ik dan een van de enige die hier last van heeft? hoor er namelijk bijna (op een enkeling na) niemand over.

En nog even over de 3G dekking: mensen die erover klagen hoor je sneller dan de mensen die er geen last van hebben. en dan lijkt het al snel een zeer groot probleem terwijl het overgrote deel gewoon lekker rond surft op het 3G netwerk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21

wally21

Vanitas schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:07:

Ook met een pre-paid kaart kan je ook internetten. Kost natuurlijk wel meer maar max €2,50 per dag.
dus als je het eens wil proberen kun je het altijd een keer proberen, of mocht je het echt nodig hebben. Natuurlijk is dit niet met de volle 3G snelheid. Voor meer details check ff deze link:

http://www.t-mobile.nl/pe...net/tarieven.aspx#prepaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Weet iemand hier iets vanaf?

"Op internet doen geruchten de ronde dat ook KPN de iPhone 3G zal gaan aanbieden. Na drie maanden zou de exclusiviteit van T-Mobile vervallen en mag de iPhone ook door KPN verkocht worden, aldus de speculaties. In mei gaf KPN te kennen ook met Apple in gesprek te zijn over de iPhone, maar kort daarna werd bekend dat T-Mobile de exclusiviteit voor Nederland in de wacht had geslepen. De vraag is nu voor hoe lang?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire1971
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03-2024
Muthas schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:21:
Vierkant met stipje = GPRS. Je bent verbonden met óf GSM en GPRS óf 3G. 3G kan namelijk ook gebruikt worden voor bellen. Streepjes laten het bereik zien van of je GSM gebeuren of 3G, waarmee je bent verbonden dus :)
Helder; ik dacht dat 3G alleen voor data was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

wally21 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:00:
Maar waar ik wel last van heb is zodra ik data gebruik over mijn verbinding ik een time-out krijg, of hij begint over een DHP client of zo iets te zeuren. dit had ik ook al op mijn vorige telefoon.
Heb je nog altijd dezelfde SIM? In de SIM staan de instellingen voor internet-verkeer. Je zou T-Mobile kunnen vragen je een SMS met provider-settings te sturen of een nieuwe SIM. Volgens mij krijg je bij HSDPA namelijk je IP van het APN, en niet van een DHCP-server, en dat zou dus een aanwijzing kunnen zijn voor foute instellingen in je SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
McWolf82 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:11:
Weet iemand hier iets vanaf?

"Op internet doen geruchten de ronde dat ook KPN de iPhone 3G zal gaan aanbieden. Na drie maanden zou de exclusiviteit van T-Mobile vervallen en mag de iPhone ook door KPN verkocht worden, aldus de speculaties. In mei gaf KPN te kennen ook met Apple in gesprek te zijn over de iPhone, maar kort daarna werd bekend dat T-Mobile de exclusiviteit voor Nederland in de wacht had geslepen. De vraag is nu voor hoe lang?"
Niks van waar. T-Mobile heeft de rechten geloof ik 5 jaar lang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FiXeR.nl schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:32:
[...]

Niks van waar. T-Mobile heeft de rechten geloof ik 5 jaar lang. ;)
Niemand die dat officieel bevestigd heeft. En Apple zou imo gek zijn om een dergelijk contract voor vijf jaar lang te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
En het is tijd voor een nieuw deel: [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 13 :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.