Ik ben duidelijk niet alleen. Noem eens een
launchgame op de 360, met splitscreen co-op, aardig lange singleplayer, sfeervolle setting (of je het nu slaapverwekkend vond of niet, feit blijft dat het qua artwork een consistente setting was die een verhaal kan neerzetten, zoals GoW), 40+ player multiplayer met weinig lag, vernieuwende wapens, en meteen de lancering van een goede 'intellectual property' waar meer kan uitgehaald worden.
Vooral het lanceren van nieuwe IP, zeker bij launch, is vrij indrukwekkend. Ipv voortborduren op wat al bestaat. Motorstorm vind ik ook zoiets. By no means perfect, maar als launchgame wel degelijk een goede poging, en voeding voor een nieuwe levensvatbare sony IP. Nieuwe IP's durven ze bij sony dan weer wel lanceren, meer dan op andere consoles (Mario 24

)
Als launchgame bij de 360 had je Project Dark Zero, durven we daar nog aan terugdenken? (met 8 online of zo)

GoW kwam bijna een jaar na lancering als ik het goed heb, en dat was nog maar 4 player online, en vrij kort, en grafisch geen gigantische stap boven RFOM.
Mijn conclusie, net zoals elke game is er een bepaald publiek voor. Jij hoort daar duidelijk niet bij, maar RFOM heeft toch een selecte groep niche fans bereikt. En wat ze met RFOM2 op stapel hebben staan, lijkt mij vrij degelijk game-materiaal. Realiseer je ook dat ze nu anderhalf jaar meer ervaring op de ps3 hebben.
De co-op op een groot scherm was dus best wel leuk ja. Als je dit slaapverwekkend vindt, dan is GoW ook slaapverwekkend. Ook steeds hetzelfde in de splitscreen co-op, zelfde soort sci fi sfeertje, met dat verschil dat je vroeger wakker werd omdat de game sneller gedaan was

Ik zeg niet dat GoW niet goed was, maar de heilige graal is het nu ook weer niet (net zomin als RFOM natuurlijk)