Nee. Kijk naar de US store, kijk naar de store waar je als NL bewoner mee te maken hebt. Dag en nacht verschil. En dan heb ik het alleen over de interface en gebruikgemak. Daarnaast is de content echt dag en nacht verschillend.
Leg me eens uit: ik betaal veel meer voor de hardware EN software hier dan een amerikaan, en toch is daar veel meer content beschikbaar dan hier, is het eerder beschikbaar dan hier, en is er meer hardware eerder beschikbaar dan hier. Hoe kan dat? Dus ja, ik vind zo'n online winkel dan behoorlijk sneu ja.
Komt nog bij dat men nu in de VS (en niet hier) met demos via Qore begint. Qore kost geld. Maak dan dat netwerk niet gratis en lever de content gewoon gratis zoals MS dat doet.
Lijkt mij, wanneer wij in de EU géén online store hadden gehad, dat je dan daarover je baklag had gedaan? Vergelijk het prijsstelling beleid online maar gewoon met de producten hier in de schappen. Koop je een product in de US dan heb je het mooie voordeel van de sterke Euro (of zwakke US Dollar

) en koop je hetzelfde product hier in NL dan staat er gewoon een prijskaartje in Euro's op zonder je gewenste voordeel. En ik ben het met je eens, we liggen inderdaad niet wakker van de kleine verschillen in de PS Store.
Als ze de dollar-eurokoers hadden genomen was het 12 euro geweest, niet 15. Doe dat maal honderdduizend en je hebt gratis geld. Dus:
- achterlijke UI
- veel minder content
- veel content later (waar is 1942 in de EU? Nog steeds niet klaar met vertalen van de manual?)
- het is duurder
En dan mag ik dat soort verlakkerij niet debiel noemen

.
ps Volgens mij is de €70 welke je 31-10 bij de 160gb PS3 gaat krijgen min of meer wel een hint naar de (voor velen hier) lang verwachte PS prepaid cards?
Als klant van het 1e uur heb ik daar niets aan, aan die reclameactie van 70 euro aan freebees. Die prepaid cards hadden hier allang moeten zijn. dat gelul over het is allemaal lastig... als er geen concurrent was geweest met hetzelfde systeem, dan was dat wellicht nog geloofwaardig geweest. Echter de concurrentie uit redmond doet al vele jaren zaken met prepaid cards, en heeft daar kennelijk geen last van. Legitieme uitleg van problemen: prima. Lulkoek om eigen falen te verdoezelen: niet prima. Maar goed, jij mag het oplepelen als zoete koek hoor

Anoniem: 130184 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:37:
[...]
Vraagje: Verwacht je dat als de dollarkoers bijtrekt en je 1 dollar voor 1 euro hebt dat de prijs in de US store dan naar boven gaat naar $20 ? Verder ben ik het wel eens dat EU klanten over het algemeen genaaid worden, vooral Sony is daar een ster in.
Ik verwacht maximaal hetzelfde te betalen als een amerikaan, omdat het digitale distributie is en er dus
1) geen verschil hoeft te zijn in wanneer iets beschikbaar komt
2) geen verschil in prijs hoeft te zijn.
Betaal ik meer dan een amerikaan, dan is dat de klant naaien omdat het kan (menig nederlander met een PS3 heeft geen US account). Betaalt de amerikaan meer dan de EU inwoner: dan wordt de amerikaan genaaid en is dat ook niet terecht.
Ik verwacht overigens dat de dollar in het komend jaar alleen maar verder zal dalen.
Verder heb ik weinig vertrouwen in online aankopen en al helemaal uit de US store. Straks koop je voor 100 euro aan meuk uit de US store, voert Sony weer iets in om EU klanten van US store te weren en ben je alles dat je gekocht hebt kwijt. Ik zie het nog wel eens gebeuren ook.
Ja, dat is ook iets waar ik voor vrees. Verder is het ook in de US store een kommer en kwel wbt het verschaffen van informatie. Bv de dics-add ons die je kunt downloaden (shivering isles voor oblivion bv). Nergens staat dat je een us gamedisc moet hebben. Kennelijk gaat men ervan uit dat er maar 1 wereld is: de us wereld.
Het wrange is dat in sommige oosteuropese landen er helemaal geen store is, en ze dus wel in de VS een account moeten aanmaken. Het is niet te hopen dat die mensen dan ook geweerd worden.
[
Voor 27% gewijzigd door
EfBe op 22-08-2008 11:08
]