Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 74.522 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Beetje raar is het wel maar het is wel een uitzondering. Over het algemeen is het geen 1 op 1 dollar/euro conversie in de store.

Wat ik vervelender vind is dat er via Qore de nodige demo's en beta's uitgegeven (zullen) worden. En hier kunnen 'wij' dus niet aankomen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
WizzieJP schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:36:
[...]
Debiel? Misschien enigzins wat nuanceren :)
Nee. Kijk naar de US store, kijk naar de store waar je als NL bewoner mee te maken hebt. Dag en nacht verschil. En dan heb ik het alleen over de interface en gebruikgemak. Daarnaast is de content echt dag en nacht verschillend.

Leg me eens uit: ik betaal veel meer voor de hardware EN software hier dan een amerikaan, en toch is daar veel meer content beschikbaar dan hier, is het eerder beschikbaar dan hier, en is er meer hardware eerder beschikbaar dan hier. Hoe kan dat? Dus ja, ik vind zo'n online winkel dan behoorlijk sneu ja.

Komt nog bij dat men nu in de VS (en niet hier) met demos via Qore begint. Qore kost geld. Maak dan dat netwerk niet gratis en lever de content gewoon gratis zoals MS dat doet.
Lijkt mij, wanneer wij in de EU géén online store hadden gehad, dat je dan daarover je baklag had gedaan? Vergelijk het prijsstelling beleid online maar gewoon met de producten hier in de schappen. Koop je een product in de US dan heb je het mooie voordeel van de sterke Euro (of zwakke US Dollar ;) ) en koop je hetzelfde product hier in NL dan staat er gewoon een prijskaartje in Euro's op zonder je gewenste voordeel. En ik ben het met je eens, we liggen inderdaad niet wakker van de kleine verschillen in de PS Store.
Als ze de dollar-eurokoers hadden genomen was het 12 euro geweest, niet 15. Doe dat maal honderdduizend en je hebt gratis geld. Dus:
- achterlijke UI
- veel minder content
- veel content later (waar is 1942 in de EU? Nog steeds niet klaar met vertalen van de manual?)
- het is duurder

En dan mag ik dat soort verlakkerij niet debiel noemen :).
ps Volgens mij is de €70 welke je 31-10 bij de 160gb PS3 gaat krijgen min of meer wel een hint naar de (voor velen hier) lang verwachte PS prepaid cards?
Als klant van het 1e uur heb ik daar niets aan, aan die reclameactie van 70 euro aan freebees. Die prepaid cards hadden hier allang moeten zijn. dat gelul over het is allemaal lastig... als er geen concurrent was geweest met hetzelfde systeem, dan was dat wellicht nog geloofwaardig geweest. Echter de concurrentie uit redmond doet al vele jaren zaken met prepaid cards, en heeft daar kennelijk geen last van. Legitieme uitleg van problemen: prima. Lulkoek om eigen falen te verdoezelen: niet prima. Maar goed, jij mag het oplepelen als zoete koek hoor :)
Anoniem: 130184 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:37:
[...]
Vraagje: Verwacht je dat als de dollarkoers bijtrekt en je 1 dollar voor 1 euro hebt dat de prijs in de US store dan naar boven gaat naar $20 ? Verder ben ik het wel eens dat EU klanten over het algemeen genaaid worden, vooral Sony is daar een ster in.
Ik verwacht maximaal hetzelfde te betalen als een amerikaan, omdat het digitale distributie is en er dus
1) geen verschil hoeft te zijn in wanneer iets beschikbaar komt
2) geen verschil in prijs hoeft te zijn.

Betaal ik meer dan een amerikaan, dan is dat de klant naaien omdat het kan (menig nederlander met een PS3 heeft geen US account). Betaalt de amerikaan meer dan de EU inwoner: dan wordt de amerikaan genaaid en is dat ook niet terecht.

Ik verwacht overigens dat de dollar in het komend jaar alleen maar verder zal dalen.
Verder heb ik weinig vertrouwen in online aankopen en al helemaal uit de US store. Straks koop je voor 100 euro aan meuk uit de US store, voert Sony weer iets in om EU klanten van US store te weren en ben je alles dat je gekocht hebt kwijt. Ik zie het nog wel eens gebeuren ook.
Ja, dat is ook iets waar ik voor vrees. Verder is het ook in de US store een kommer en kwel wbt het verschaffen van informatie. Bv de dics-add ons die je kunt downloaden (shivering isles voor oblivion bv). Nergens staat dat je een us gamedisc moet hebben. Kennelijk gaat men ervan uit dat er maar 1 wereld is: de us wereld.

Het wrange is dat in sommige oosteuropese landen er helemaal geen store is, en ze dus wel in de VS een account moeten aanmaken. Het is niet te hopen dat die mensen dan ook geweerd worden.

[ Voor 27% gewijzigd door EfBe op 22-08-2008 11:08 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142241

Ok, de volgende vraag is vast eerder besproken, en jullie zullen vast denken/zeggen: lees het grote PS3 topic door... maar bij 32 delen is dit een jaar werk ofzo. Ik heb gezocht, en te weinig gevonden voor zekerheid.

Ik heb in een impulsive bui een 40gb PS3 mee genomen vanuit azie (japanse versie) voor een leuke prijs. Nu is het een 100v / 3.5a voeding, en heb ik in wat reply's gelezen (hier op got) dat je hem alsnog in het 220v kan steken zonder enige problemen. Klopt dat? Want als het niet klopt ben ik een PS3 armer... Klopt dat niet, hoe kom ik aan zo'n transformator?

Ik heb al gelezen dat dit voor bijna alle games geen probleem is (qua regio code) en dat het voor blu-ray en DVD wel een probleem kan zijn. Is het al mogelijk om je PS3 blu-ray regio vrij te maken ondertussen? Veel info die ik hierover vond (via google) dateerde uit 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Schaalgrootte, lokalisatie en belastingen.
En als Sony mensen zou weren uit andere gebieden hadden ze dat al lang gedaan. Ze kunnen het technisch erg goed regelen. Kijk maar naar de videostore waar wij dus niet opkunnen. Daar ben ik niet bang voor. En ze kunnen mooi pronken met grote aantallen actieve PSN-accounts terwijl er een hoop dubbel zijn.

En @hierboven
De voeding van de PS3 is universeel (100-240v) en kan gewoon werken zonder extra adapter. PS3 kan je niet regiovrij maken. DVD-regio is in Azie (Japan iig) hetzelfde als hier. Blu-Ray regio zelfde als die van de VS dus die kan je goedkoop importeren.

[ Voor 69% gewijzigd door Shiver23 op 22-08-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
EfBe schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:18:
De NL store is niet alleen de meest debiele online winkel ever made, het is ook nog een enorme afzetter. De nieuwe R&C kost in de VS 14.99$ en hier... 14.99 euro. Terwijl 15$ echt 10 euro is. Nu zal menigeen, mij incluis, die paar euro niet zoveel kunnen boeien, maar het gaat om het principe: de EU inwoner wordt gewoon getild en genaaid waar hij bij staat.
Even vreemd is het verschil tussen de prijs in Britse ponden en euro's. UK 9.99 is ongeveer 12.6 euro. De rest van Europa betaalt dus 20% meer dan de Britten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 12:53
Hmm binnenkort Public Online Beta van Killzone 2. Ben benieuwd hoe je hier weer in moet zien te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:45

reaL_G

G

Anoniem: 142241 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:24:
Ok, de volgende vraag is vast eerder besproken, en jullie zullen vast denken/zeggen: lees het grote PS3 topic door... maar bij 32 delen is dit een jaar werk ofzo. Ik heb gezocht, en te weinig gevonden voor zekerheid.

Ik heb in een impulsive bui een 40gb PS3 mee genomen vanuit azie (japanse versie) voor een leuke prijs. Nu is het een 100v / 3.5a voeding, en heb ik in wat reply's gelezen (hier op got) dat je hem alsnog in het 220v kan steken zonder enige problemen. Klopt dat? Want als het niet klopt ben ik een PS3 armer... Klopt dat niet, hoe kom ik aan zo'n transformator?

Ik heb al gelezen dat dit voor bijna alle games geen probleem is (qua regio code) en dat het voor blu-ray en DVD wel een probleem kan zijn. Is het al mogelijk om je PS3 blu-ray regio vrij te maken ondertussen? Veel info die ik hierover vond (via google) dateerde uit 2006.
wat staat er op de doos? of in het boekje met technische info.
meestal staat er iets van 100/240V dan is het bereik van 100 tot 240V en kan je het gewoon gebruiken. je weet wel he op EIGEN RISICO proberen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142241

reaL_G schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:44:
[...]

wat staat er op de doos? of in het boekje met technische info.
meestal staat er iets van 100/240V dan is het bereik van 100 tot 240V en kan je het gewoon gebruiken. je weet wel he op EIGEN RISICO proberen.
Op de sticker die op de playstation geplakt is staat; 100v / 3.5a of 50/60hertz. Maar mijn vermoedens dat het wel mogelijk is om het gewoon te gebruiken zonder trafo is als volgt: Ik heb hem gekocht in Thailand (maar duidelijk japanse import) en daar hebben ze hem voor mijn neus getest. Het blijkt dus dat het thaise stroom netwerk ook op 220v / 50 htz werkt. Maar ik kan natuurlijk een trafo over het hoofd gezien hebben...

De doos heb ik niet mee genomen naar Nederland. Kans dat de gestappo douane me aanhoud is dan natuurlijk groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Anoniem: 142241 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:10:
[...]

Op de sticker die op de playstation geplakt is staat; 100v / 3.5a of 50/60hertz. Maar mijn vermoedens dat het wel mogelijk is om het gewoon te gebruiken zonder trafo is als volgt: Ik heb hem gekocht in Thailand (maar duidelijk japanse import) en daar hebben ze hem voor mijn neus getest. Het blijkt dus dat het thaise stroom netwerk ook op 220v / 50 htz werkt. Maar ik kan natuurlijk een trafo over het hoofd gezien hebben...

De doos heb ik niet mee genomen naar Nederland. Kans dat de gestappo douane me aanhoud is dan natuurlijk groter ;)
Atomsk in "Het Playstation 3 ervaringen topic - Dee..." :)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
Shailesh schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:20:
Volgens mij is de store inmiddels geupdate. De SW demo staat er nu in elk geval in...gaat vrij rap ook, althans, gewoon reguliere snelheid.
Ik zie nog steeds helemaal nix :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:07
Heb een tijdje terug Super Puzzle Fighter HD Remix uit de Hong-Kong store gekocht (daar kan je met EU creditcard kopen en store is in Engels). Toendertijd was dat spel nog niet verkrijgbaar in de EU store.

Toen ik het spel net had gekocht ging ik op zoek naar online tegenstanders, die er niet waren. Ik dacht: misschien komt het omdat hij nog niet in de EU uit is en dus (bijna) niemand dat spel heeft.
Wat blijkt nu: het spel is ook in de EU store te verkrijgen, maar ik kan nog steeds geen tegenstanders vinden!

Ligt dit er nu aan dat ik het spel via de Hong-Kong store heb gekocht? Of zijn er gewoon weinig mensen die dat spel hebben gekocht en ben ik 1 van de weinige nerds die het spelen :P

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37763

Sluuz schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:47:
de Hong-Kong store gekocht (daar kan je met EU creditcard kopen en store is in Engels). Toendertijd was dat spel nog niet verkrijgbaar in de EU store.
Hey dat is wel erg interresant ivm import games via Gamehubs.com.
Dat zijn namelijk NTSC/J versies met Chinees/Engels op de doos. Neem namelijk aan dat game add-ons die gekocht zijn in de Hong Kong store wel werken op de gamehubs.com games (gezien dat dus Aziatische versie met engels is).
Zat nog te zoeken naar PSN Cards uit Hong Kong maar als jij zegt dat een Nederlandse creditcard gewoon werkt dan is dat probleem ook meteen opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:43

inXs

known as inXs

Even een vraagje, wat is dat Qore nu precies? Ik dacht dat het een soort TV serie was ofzo? Maar nu lees ik dat er demo's uitkomen via Qore?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:07
Anoniem: 37763 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:17:
[...]

Hey dat is wel erg interresant ivm import games via Gamehubs.com.
Dat zijn namelijk NTSC/J versies met Chinees/Engels op de doos. Neem namelijk aan dat game add-ons die gekocht zijn in de Hong Kong store wel werken op de gamehubs.com games (gezien dat dus Aziatische versie met engels is).
Zat nog te zoeken naar PSN Cards uit Hong Kong maar als jij zegt dat een Nederlandse creditcard gewoon werkt dan is dat probleem ook meteen opgelost _/-\o_
Dat betalen lukt wel, maar of de content ook werkt weet ik niet. Probeer het uit zou ik zeggen :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:58
Ik zal er wel weer helemaal overheen kijken maar waar staat die star wars demo eigenlijk?

Edit : laat maar moet alweer een uk account maken.........

[ Voor 25% gewijzigd door luxzenburcht op 22-08-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-04 11:23
luxzenburcht schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:07:
Ik zal er wel weer helemaal overheen kijken maar waar staat die star wars demo eigenlijk?

Edit : laat maar moet alweer een uk account maken.........
Ik heb de SW demo gewoon via de US store gehaald. Daar hoef je geen UK-account voor aan te maken.

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 20:34
Vanmiddag bij dynabite een PS3 80GB gehaald.

Eigenlijk best veel geinversteerd in 1 jaar: 2x Nintendo DS, Wii, Xbox360 en nu een PS3, maar ja je leeft maar 1 keer.

Ik wilde er motorstorm (platinum) bij kopen, maar die hadden ze niet op voorraad.

De rest van mijn games heb ik bij play.com besteld en deze zijn dus onderweg.

Ik heb dus een spinter nieuwe PS3 zonder gams 8)7 8)7

Kan iemand mij vertellen hoe de games van play.com worden bezorgd. Is dat met TNT post of met een ander bedrijf?
Dan weet ik nl. waar ik op kan letten als er een busje stop in de straat.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:55
Henkus schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:39:

Eigenlijk best veel geinversteerd in 1 jaar: 2x Nintendo DS, Wii, Xbox360 en nu een PS3, maar ja je leeft maar 1 keer.

Ik wilde er motorstorm (platinum) bij kopen, maar die hadden ze niet op voorraad.

Kan iemand mij vertellen hoe de games van play.com worden bezorgd. Is dat met TNT post of met een ander bedrijf?
laat me raden je woont nog bij je ouders of zo, hebt geen kinderen en geen dure hypotheek.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:10

Sandyman538

SandstorM [148839]

offtopic, worden door TNT bezorgd en passen gewoon door de brievenbus.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 12:20

Snippertje

Light up your life

Starwars demo is trouwens wel érg kort zeg. Overigens wel leuk, maar dit heeft mij niet overtuigd.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
supercop7373

In woon niet thuis, heb 2 kinderen (vandaar de DS-en) en was altijd (en ben nog steeds) een fanatieke PC-gamer.

Ik echter besloten om voorlopig mijn game pc niet te upgraden en ik heb 4 maanden geleden een xbox360 gekocht. Die bevalt super.

Ik was in de toekomst van plan om alleen al voor GT5 een PS3 te kopen als ie uitkomt.

Ik heb echter een meevallertje gehad en laat nou net de 80GB uitkomen met dualshock dat was genoeg om mij over te halen.

Nu ga ik iedergeval verder demo's downloaden en maar wachten op die TNT pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 14:37

Bij mij het omgekeerde verhaal. Games besteld via play en los gekocht. Vandaag naar de Mediamarkt, Bart Smit, Polectro en Dixons om het 80gb pack te halen maar nergens nog een 80gb pack te krijgen in Amsterdam-Zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik heb trouwens net even de demo gespeeld van motorstorm, maar ik ben blij dat ie niet op voorraad was.

Misschien komt het doordat de demo geen dualshock ondersteunt, wat dat mis ik wel heel erg.

Ik heb de laatste tijd nl. veel burnout paradise gespeeld op de xbox360 en daar is de FFB echt super goed.

Is er ergens een lijstje met demo's die de dualshock wel ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:23
Motorstorm doet het hier prima met de DualShock. Misschien dat alleen de demo het niet ondersteund dan?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Razor.Timo schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:33:
Starwars demo is trouwens wel érg kort zeg. Overigens wel leuk, maar dit heeft mij niet overtuigd.
Ik vond de demo ook niet heel geweldig maar het hele Star-Wars sfeertje trekt me misschien nog wel over de streep. Ik ben een beetje bang voor het AC-syndroom. Veel van hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik heb wat demo's gedownload

Nu ben ik de Rachet & Clank demo tools for destruction aan het installeeren.

Hij is nu al 10 min bezig en staat pas op 50% is dat normaal of is mijn nieuwe ps3 nu al gaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:17

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Henkus schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:19:
Ik heb trouwens net even de demo gespeeld van motorstorm, maar ik ben blij dat ie niet op voorraad was.

Misschien komt het doordat de demo geen dualshock ondersteunt, wat dat mis ik wel heel erg.

Ik heb de laatste tijd nl. veel burnout paradise gespeeld op de xbox360 en daar is de FFB echt super goed.

Is er ergens een lijstje met demo's die de dualshock wel ondersteunen?
Motorstorm geeft wel DS3 ondersteuning d.m.v. een update welke je - inderdaad - alleen zult krijgen bij de full game en dus niet in de demo.

Ennuh.. 2 sec Google geeft dit resultaat m.b.t. je vraag over DS3 compatibilteit ;)

Cheers

[ Voor 11% gewijzigd door WizzieJP op 22-08-2008 17:50 ]

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023
Daar is 'ie dan eindelijk! :)

Deel 33 -> Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 33

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Eindelijk!~!
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.