PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Best een mooi prijsje, al zeg ik het zelf
Grtz.
Dat is langer dan de 'binnen 15 werkdagen' die ze mij aanvankelijk over de telefoon en in de mail hadden beloofd, maar alsnog korter dan sommige van de verhalen die je tegen komt op het internet over de RMA Service van Sony.
Het is ook volgens mij een compleet nieuwe PS3, bij het aanzetten werd gevraagd om een Sixaxis met USB-kabel te verbinden en op de home knop te duwen, terwijl bij een normale format hij een sixaxis zoiezo herkent zonder kabel gewoon op PS-knop te drukken.
Op het papiertje dat erbij zat stond ook 'PS3 60GB Black', wat nummers en er stond 'China', dus ik vermoed dat hij daarvandaan komt
Het enige nadeel is dat ze net het hoekje rechtsvoor, bij aan/uitknopje en discsleuf zegmaar zijn vergeten kwa plastic, daar is dus een beetje van de zwarte lak vanaf en dat is nu een zilver hoekje. Maar verder is hij wel helemaal mooi en nieuw
Dit is de standaard consumentenprijs aangezien R&C nu onderdeel is van de platinum reeks. Op play.com staat deze voor 21 euro te koop.tolgaliya schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:46:
Voor de liefhebbers; ik zag vandaag per toeval R&C voor € 29,95 staan (2 exemplaren) bij de Intertoys Kinkerstraat (Amsterdam).
Best een mooi prijsje, al zeg ik het zelf
Grtz.
Op Neogaf is er elke week een goed thread over de nieuwe PSN-releases in de VS, EU en Japan. Zie voor deze week http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=329484Chaoss schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:42:
ah nice! ben echt wel benieuwd naar die demo, vanavond lekker proberen!
[luimodus] is er ergens een site met een overzicht van de wekelijkse EU PSN store updates?[/luimodus]
Altijd heel verhelderend om te zien wat de Amerikanen extra krijgen vergeleken met Europa (al maakt dat op zich weinig uit omdat iedereen probleemloos een US account kan aanmaken).
Ik heb mezelf aangemeld bij Playstation Network. Nu kan ik vanaf mijn PC inloggen op http://store.playstation.com/, maar niet op http://nl.playstation.com/.
Zijn dit aparte websites?
Of werkt dat alleen vanaf de PS3?
wel jammer dat de EU store niet gewoon dezelfde updates krijgt, die filmpjes, gamecontent, wallpapers en themes kunnen me weinig boeien... minder games en demo's is wel jammer. Maar veelv an de Us demo's zullen ook wel in de EU store komen maar dan later.... then again kheb tot nu toe niet de moeite gehad om een US account aan te maken.
Bofkont.. Ik was mijn 60 Gb welgeteld 15 weken kwijtGrannd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:47:
Ik heb een PS3 teruggekregen van Sony nadat de mijne geen discs meer wou lezen, het heeft uiteindelijk ruim 5 weken geduurd eer ik een nieuwe kreeg.
Dat is langer dan de 'binnen 15 werkdagen' die ze mij aanvankelijk over de telefoon en in de mail hadden beloofd, maar alsnog korter dan sommige van de verhalen die je tegen komt op het internet over de RMA Service van Sony.

Zat net in begin periode met tekorten en heb 2 keer een zending gehad met 1. DOA ps3, 2. gestolen ps3.. De 3e keer was scheepsrecht! Daarna doorverpatst voor een leuk bedrag, want had de 40 GB al aangeschaft (zag de bui al hangen)
Al met al lijkt het alsof de voorraad een beetje onder controlle hebben want de 3e keer konden ze na 2 weken al een nieuwe ps3 versturen!!
Volgens mij wordt hij gewoon afgeprijst maar dat duurt nog tot 5 september.Furfoot schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:56:
Kreeg net deze mail binnen blijkt Oblivion GOTY nu voor 24 euro te koop te staan bij play. Valt oblivion GOTY nu ook binnen de platinum reeks want voor deze prijs ga ik hem metteen bestellen!
Ik heb zelf zowel een 360 als een PS3. Ik was een grote 360-fan en heb flink getwijfeld of ik wel een PS3 ernaast zou moeten kopen, maar mijn liefde voor nieuwe gadgets en Blu-Ray hebben me in mrt vorig jaar over de streep getrokken. De eerste maanden was ik nog niet erg overtuigd, maar ik ben langzamerhand helemaal omgeturnd naarmate de mogelijkheden van de PS3 via firmware-updates verbeterd werden.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:02:
Ik overweeg momenteel de aanschaf van een PS3, maar twijfel omdat ik al een Xbox 360 heb staan. Hier een paar zaken die mijn beslissing kunnen beïnvloeden:
1. Ik gebruik mijn console(s) vrijwel uitsluitend om te gamen, al is de Blu-Ray speler van van de PS3 wel interessant.
2. Ik speel vooralsnog eigenlijk alleen offline, dus online mogelijkheden zullen mijn beslissing niet echt beïnvloeden. Als er echter duidelijke online-voordelen zijn aan te geven voor de PS3 dan hoor ik ze uiteraard graag!
3. Mijn Xbox 360 heeft geen HDMI aansluiting, maar ik heb al op meerdere plekken gelezen dat men voor games over 't algemeen toch een voorkeur schijnt te hebben voor 720 i.p.v. 1080.
4. Ik denk dat het in mijn geval vooral neer gaat komen op de games. En dan m.n. de games die exclusief voor één van beide consoles zijn. Daarbij komen dan twee vragen op:
4A. Is er iets zinnigs te zeggen over spellen die op beide consoles beschikbaar zijn, oftewel zijn er argumenten om voor zulke spellen altijd of vaak voor de PS3 uitvoering te kiezen i.p.v. de 360 versie?
4B. Zijn of komen er voldoende PS3-exclusieve titels om de aankoop van een PS3 te rechtvaardigen? Moet bekennen dat ik 't niet heel goed volg allemaal, maar kan buiten MGS4 en GT5 niet zo snel een (top)titel bedenken die niet beschikbaar is of komt voor de 360... Afhankelijk van puntje 4A zou ik echter ook kunnen besluiten om de 360 alleen nog maar te gebruiken voor de Xbox-exclusieve titels.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij mijn beslissing!
+ Blu-Ray
Ik heb nu een 1080p-HDTV en dan is Blu-Ray fantastisch. Zeker nu HD-DVD overleden is, komt het formaat van de grond. Er komen dit jaar heel veel films uit en de prijzen zakken ook. Dit wordt de opvolger van de DVD. Ik zit nu op 33 Blu-Ray-titels en het zou me niet verbazen als ik aan het eind van het jaar al tegen de 45-50 zit.
+ gratis online gaming
Ik speel zelden online op de 360 en dan is die 60 euro per jaar iets te veel van het goede voor die paar keer in de maand dat ik online ga.
+ XMB
Veel snellere/prettigere interface dan de 360 dashboard
+ Kwaliteit van de hardware
De PS3 is een stuk stiller en betrouwbaarder dan de 360 (heb al 1 RROD gehad)
+ Mediacenter mogelijkheden + internet browser
Toch wel leuk om op de PS3 zelf nieuwe trailers rechtstreeks van gametrailers.com te downloaden. Daarnaast is de DVD-speler van de PS3 beter dan mijn Denon-SACD/DVD-speler zodat ik hem ook voor (SA)CDs en DVDs gebruik. Plus je kunt via DLNA niet alleen muziek/films streamen maar ze ook naar je HD kopieren.
+ Open archtitectuur
Vanwege Linux, verwisselbare harddisks (plus ingebouwde backup/restore-functionaliteit om de inhoud van je HD over te zetten naar een groter exemplaar), geen beperkingen op USB/Blue-tooth-accesooires
+ Sony is niet zo geldhongerig als MS
De PS3 is een completer apparaat dan de 360 zodat je geen extra Plug n Charge-batterijoplader, WiFi of peperdure 120GB HD hoeft aan te schaffen.
+ Exclusieve games
Uncharted, Ratchet & Clank, MGS4, Gran Turismo, God of War, Killzone, Resistance, Little Big Planet, etc
Op dit moment koop ik ook alle multi-platform games voor de PS3 omdat er tegenwoordig eigenlijk geen verschil is met de Xbox 360-versie. Als mijn Xbox Live-abonnement over een tijdje afloopt, ga ik dat niet meer verlengen omdat ik dat dan gratis kan doen op de PS3. Nu met de trophies, ingame soundtracks e.d. is de PS3 wat mij betreft voldoende gelijk gekomen met Xbox Live.
Ik ben geen 360-hater geworden. Ik speel ook nog op de 360, maar dat zijn dan alleen 360-exclusieve games met uitzondering van Guitar Hero omdat ik al een 360-gitaar heb. Ik koop dit jaar ook de betere 360-exclusieve games zoals Gears of War 2, Fable 2 en Infinite Undiscovery maar de rest is op de PS3 (Mirror's Edge, Valkyria Chronicles, Prince of Persia, Little Big Planet, Resistance 2, etc)
OK!Frank J. schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:24:
[...]
huh hij staat hier voor 7,99 in de store.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Ik heb ook beide consoles , en ik gebruik ze bijna alleen maar voor gaming.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:02:
Ik overweeg momenteel de aanschaf van een PS3, maar twijfel omdat ik al een Xbox 360 heb staan.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij mijn beslissing!
Mijn conclusie is dat beide consoles bijna identiek zijn. Multiplatform games zijn bijna identiek, waarbij meestal de 360 versie een pietsie beter is (want primair platform). First party games zijn wel iets mooier op de PS3, maar er zijn er maar een paar. Op de 360 zijn er veel meer leuke exclusives te krijgen, maar vaak weer grafisch wat minder.
De 360 maakt VEEL meer herrie (zoals je zal weten) maar de PS3 laat je ontzettend veel wachten. Een demo checken kost je zo ongeveer 3 keer zo veel tijd omdat je naast het downloaden ook nog moet 'uitpakken' en 'installeren'. Ook lijkt Sony om de 2,3 weken een nieuwe versie van de firmware uit te brengen waar je vervolgens weer op moet wachten. En bij veel spellen moet je ook weer extra wachten op installaties.
Let niet op de 'PS3 gaat tien jaar mee' argumenten, want dat is puur koffiedik kijken. Een console gaat net zo lang mee als dat er games voor worden gekocht.
Alles bij elkaar ben ik blij met de PS3 omdat ik als liefhebber nu alle games kan spelen. Als je objectief alle plussen en minnen bij elkaar op telt komt er denk ik geen winnaar uit. Ikzelf ben het meest happy met mijn 360 omdat daar het totaalplaatje wat betreft gaming mij meer aanspreekt (UI + Games + Online + Achievements zeg maar). Iemand anders irriteert zich enorm aan het lawaai van de 360 en vertrouwt de betrouwbaarheid niet. Die kiest dan voor de PS3. Ik speel mijn multiplatform titels dan ook op de 360, maar er zijn ook genoeg mensen die het omgekeerde doen.
Ik denk dat je jezelf moet afvragen of de exclusives op de PS3 het waard zijn om een extra console aan te schaffen (ook al zijn het er niet veel). Ik vond zelf van wel.
Maar de argumentatie dat de PS3 geen spellen heeft of zelfs minder exclusives als de 360 vind ik toch echt.. echt niet meer opgaan voor 2008/2009. Feitelijk (ja, feitelijk) komen er gewoon veel meer exclusives uit voor de PS3. Sony heeft ontiegelijk veel third party studio's, enigste noemenswaardige wat Microsoft Game Studio's heeft weten te maken is (in mijn ogen) Forza, PGR4 (toch?). De rest is volgens mij allemaal 3rd party. Daar kan Microsoft nog een puntje aan zuigen en is ZEKER iets wat hun nog duur komt te staan. Ze geven miljoenen uit aan 3rd party ontwikkelaars om exclusive spellen te maken of te houden voor de 360 (dat geld hebben ze dan ook) maar investeren (in mijn ogen) weinig in hun eigen studio's. Daarnaast zijn de afgelopen maanden multiplatform titels vrijwel identiek op beide platforms. En is er zelfs bij steeds meer ontwikkelaars een shift te zien waarbij de PS3 als hoofdplatform genomen wordt (Mirrors Edge ook bv.).
Kijk hier bijvoorbeeld een lijst van alleen al de Sony studio's waarvan we nog een exclusive kunnen verwachten (bovenop het lijstje wat hierboven al gegeven is)
Als Resistance 2, Killzone 2, Gran Turismo 5, God of War 3, Uncharted, Ratchet & Clank en Final Fantasy XIII Versus jou niet over de streep kunnen trekken weet ik het ook niet meer hoorkazuka schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:23:
Litlte Big Planet zou voor mij de reden zijn om een PS3 aan te schaffen naast mijn X360. Die game lijkt me zo fantastisch. Ben helemaal verliefd geworden op dat spel. Alleen, tjsa, om nou 400 euro uit te geven voor alleen LBP vind ik ook weer zoiets. Wellicht dat een aantal toekomstige exclusives me alsnog over de streep kunnen trekken
Verwijderd
Ach, misschien geeft luiheid de doorslag omdat je geen disks wilt wisselen...Skire schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:34:
[...]
Als Resistance 2, Killzone 2, Gran Turismo 5, God of War 3, Uncharted, Ratchet & Clank en Final Fantasy XIII Versus jou niet over de streep kunnen trekken weet ik het ook niet meer hoor
De keuze straks is dus:
1a) 360 game op 3 DVDs en regelmatig schijfje wisselen .... of anders .....
1b) 360 game op 2 DVDs en nauwelijks schijfje wisselen (maar mindere graphics)
2) 1 PS3 Blu-Ray met max kwaliteit graphics
De reden voor de grootte van Rage is IDs nieuwe 3D engine waar je bijna onbeperkt grote textures kunt gebruiken. Textures kun je gewoon op 3D modellen en landschappen "verven" als in een tekenprogramma. Je zou in principe hiermee geen herhalende textures hoeven te zien omdat alles uniek gedesigned zou kunnen worden zonder dat het problemen geeft met 3D-performance of texture memory. Alles wordt direct gestreamd. Enig nadeel van het systeem is dat het zeeen aan schijfruimte kost. Met 1 DVD red je het dus niet meer als je IDs nieuwe engine optimaal zou willen gebruiken.
Verwijderd
Helemaal mee eens, ik vind het echter zeer jammer dat de 360 geen G25 stuur ondersteunt. De PS3 doet dit wel, racegames koop ik zoveel mogelijk voor de PS3 (ja, ik heb een PS3 en een 360).nudie schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:58:
......., enigste noemenswaardige wat Microsoft Game Studio's heeft weten te maken is (in mijn ogen) Forza, PGR4 (toch?).
Voor de 360 zijn er bij mijn weten alleen de Driving force FX en dat gare MS ding (die overigens maar lastig op je playseat past).
De hardware voor de PS3 is vrij toepasbaar, kijk alleen maar naar de headsets voor beide consoles.
Voor de PS3 is vrijwel elk bluetooth headsetje te gebruiken, voor de 360 ben je bijna verplicht zo'n MS ding aan te schaffen.
Waarom moet je erop wachten? Ik heb gisteren pas 2.42 geïnstalleerd na 2.40 zelfs helemaal overgeslagen te hebben. Je hebt die firmware voor het gros van de spellen niet nodig. Wel leveren ze nieuwe features op natuurlijk, maar in dat opzicht zijn regelmatige updates juist prettig.Ook lijkt Sony om de 2,3 weken een nieuwe versie van de firmware uit te brengen waar je vervolgens weer op moet wachten.
Ik vind dat Sony dit aspect van de PS3 erg goed aanpakt, het geeft aan dat ze continu bezig zijn met het verbeteren van hun product.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Bij mij duurt het downloaden + installeren 4 minuten. Ik zie eigenlijk het probleem niet van de firmware-updates. Ik heb eigenlijk maar 1 keer me echt geergerd en dat was bij Gran Turismo Prologue toen ik na de verplichte installatie ook nog 'ns een update moest downloaden en installeren. Die combinatie duurde mij wel te lang.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:30:
[...]
Waarom moet je erop wachten? Ik heb gisteren pas 2.42 geïnstalleerd na 2.40 zelfs helemaal overgeslagen te hebben. Je hebt die firmware voor het gros van de spellen niet nodig. Wel leveren ze nieuwe features op natuurlijk, maar in dat opzicht zijn regelmatige updates juist prettig.
Ik vind dat Sony dit aspect van de PS3 erg goed aanpakt, het geeft aan dat ze continu bezig zijn met het verbeteren van hun product.
Een van de oude voordelen van console gaming: "je hoeft nooit wat te installeren en kunt zo met een game beginnen en je game werkt altijd", is helaasch verleden tijd. Groot voordeel is wel dat bugs gepatcht kunnen worden, en contact toegevoegd kan worden.... dat voordeel weegt toch op tegen het nadeel van af en toe een update.
En die firmware updates, ach ze zijn maar af en toe, bugs worden gepatcht en de PS3 krijgt steeds meer en betere features... mij hoor je niet klagen!
Zo had ik afgelopen zondag een uurtje tijd voor we moesten vertrekken (halve trouwboek was nog haar toilet aan het maken) en ik had wel even zin om in dat uurtje een paar rondjes in GT5P te draaien. Maar ik had de gamedata een paar weken geleden van mijn HD verwijderd wegens plaatsgebrek (die 40GB-schijf begint me toch parten te spelen). Om GT5P te installeren (en ik weet dat er ook nog een patch nakomt) zou ik in m'n vrije uurtje maar weinig rondjes kunnen draaien. Dus dan heb ik maar een paar nummertjes staan jammen in Guitar Hero III.
Nu ben ik toch maar weer eens aan het uitkijken voor een grotere harde schijf, want ik heb nu een tiental PS3-games en die kunnen dus niet allemaal tegelijkertijd geïnstalleerd staan. Zeker niet als er joekels zoals GT5P, GTAIV en MGS4 tussenzitten. Maar als ik de HD vervang, wil ik het onmiddellijk goed doen en er eentje van 320GB inramme en die kosten toch nog altijd 70 à 80 euro en voor die prijs heb ik twee PS3 spellen

Bijkomend probleempje is dat er nogal vrij op mijn huidige HD staat en ik geen externe HD heb om te back-uppen buiten een USB-stick van 4GB, maar dan moet ik al mijn PSN-games zoals Pain, Fl0w, Stardust, Pixeljunk Monsters,... gaan verwijderen en opnieuw gaan downloaden en ik heb daar eerlijk gezegd weinig zin in.
En tijd ook... Ik gebruik mijn vrije tijd liever om te gamen dan om dingen opnieuw te downloaden en te installeren. Maar ik moet het toch maar eens gaan doen, want anders ga ik meer en meer tegen van die grapjes lopen zoals afgelopen zondag.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Verwijderd
Dixons hanteert al wel de platinum prijzen, maar heeft nog niet de platinum edities.
Dus 30E voor de normale doosjes
is overal al zo bij onsVerwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:45:
kleine tip voor de verzamelaars misschien:
Dixons hanteert al wel de platinum prijzen, maar heeft nog niet de platinum edities.
Dus 30E voor de normale doosjes
inter toys
bart smit
dixons
gameshop
Allemaal hebben ze de prijzen verlaagd en heb je de oude hoesjes nog
(gisteren Resistance FOM gehaald voor de co op)
hehe gek onnie
Verwijderd
Simpelweg tussen de bedrijven door, tijdens het eten of als je boodschappen gaat doen. Gewoon alles in de queue zettenDarthDavy schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:31:
Ik begin het toch wel vrij irritant te vinden en een nadeel van de PS3.
... verwijderen en opnieuw gaan downloaden en ik heb daar eerlijk gezegd weinig zin in.
En tijd ook... Ik gebruik mijn vrije tijd liever om te gamen dan om dingen opnieuw te downloaden en te installeren. Maar ik moet het toch maar eens gaan doen, want anders ga ik meer en meer tegen van die grapjes lopen zoals afgelopen zondag.
We’re incredibly excited to announce that Ratchet & Clank Future: Quest For Booty will be available for download on the PlayStation Network Store on August 21st for $14.99. Even better news: Q4B will also be available in Europe on the 21st, and in Japan on August 22nd.
Even voor de goede orde, die kan ik dus alleen kopen via de PSN store met een CC?
Of je nu exclusiviteit afkoopt of studio's overneemt. Het komt op hetzelfde neer en heeft hetzelfde doel. Sony heeft in de PS2 tijd gewoon veel studio's kunnen overnemen (concurrentie was er toch niet) en plukt daar de vruchten van. Ik blijf van mening dat je van elk pluspunt op de PS3 met even veel gemak een pluspunt op de 360 kan vinden. Daarom zijn de discussies ook altijd zo levendig en komt er geen einde aan ;-)nudie schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:58:
Allemaal goede argumenten daar niet van, wil ook niet echt een grote discussie starten over iemand die puur z'n mening geeft dat is allemaal prima.
Maar de argumentatie dat de PS3 geen spellen heeft of zelfs minder exclusives als de 360 vind ik toch echt.. echt niet meer opgaan voor 2008/2009. Feitelijk (ja, feitelijk) komen er gewoon veel meer exclusives uit voor de PS3. Sony heeft ontiegelijk veel third party studio's, enigste noemenswaardige wat Microsoft Game Studio's heeft weten te maken is (in mijn ogen) Forza, PGR4 (toch?). De rest is volgens mij allemaal 3rd party. Daar kan Microsoft nog een puntje aan zuigen en is ZEKER iets wat hun nog duur komt te staan. Ze geven miljoenen uit aan 3rd party ontwikkelaars om exclusive spellen te maken of te houden voor de 360 (dat geld hebben ze dan ook) maar investeren (in mijn ogen) weinig in hun eigen studio's. Daarnaast zijn de afgelopen maanden multiplatform titels vrijwel identiek op beide platforms. En is er zelfs bij steeds meer ontwikkelaars een shift te zien waarbij de PS3 als hoofdplatform genomen wordt (Mirrors Edge ook bv.).
Kijk hier bijvoorbeeld een lijst van alleen al de Sony studio's waarvan we nog een exclusive kunnen verwachten (bovenop het lijstje wat hierboven al gegeven is)
Kijk maar naar een willekeurig forum naar mensen die beide consoles bezitten. Die hebben verschillende voorkeuren. Als de ene duidelijk beter was dan de ander kwam daar toch wel een eenduidig antwoord uit lijkt me.
Ja op dit moment (helaas voor de meesten onder ons) nog wel. Sony is druk bezig met het invoeren van meerdere betaalmogelijkheden zoals Paypal en iDEAL etcetera. De kans is namelijk ongelofelijk klein dat er van die prepaid cards komen in Europa. Dit vanwege het feit dat in veel landen de wetgeving omtrent deze invoering erg ingewikkeld in elkaar zit en het bijna onmogelijk is om in heel Europa die prepaid kaart door te voeren.supercop7373 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:12:
zag onderstaand bericht op de blog site:
We’re incredibly excited to announce that Ratchet & Clank Future: Quest For Booty will be available for download on the PlayStation Network Store on August 21st for $14.99. Even better news: Q4B will also be available in Europe on the 21st, and in Japan on August 22nd.
Even voor de goede orde, die kan ik dus alleen kopen via de PSN store met een CC?
ik heb een CC alleen al vanwege het feit dat je wel eens iets wilt kopen op internet. Volgens mij kun je zelfs ergens je gegevens invoeren bij de ps3 staat mij bij. Dus dat komt wel goed.Skire schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:36:
[...]
Ja op dit moment (helaas voor de meesten onder ons) nog wel. Sony is druk bezig met het invoeren van meerdere betaalmogelijkheden zoals Paypal en iDEAL etcetera. De kans is namelijk ongelofelijk klein dat er van die prepaid cards komen in Europa. Dit vanwege het feit dat in veel landen de wetgeving omtrent deze invoering erg ingewikkeld in elkaar zit en het bijna onmogelijk is om in heel Europa die prepaid kaart door te voeren.
Als je iets kopt in de store, dan download je eea op de harde schijf neem ik aan. Kun je het spel dan alleen op je eigen PS3 spelen of ook overzetten via een externe schijf naar een een PS3 van bijvb. een vriend.
Als je PS3 ooit stuk gaat, kun je op je nieuwe PS3 je oude PSN-account aanmaken en alle gekochte games opnieuw downloaden en spelen.supercop7373 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:09:
[...]
ik heb een CC alleen al vanwege het feit dat je wel eens iets wilt kopen op internet. Volgens mij kun je zelfs ergens je gegevens invoeren bij de ps3 staat mij bij. Dus dat komt wel goed.
Als je iets kopt in de store, dan download je eea op de harde schijf neem ik aan. Kun je het spel dan alleen op je eigen PS3 spelen of ook overzetten via een externe schijf naar een een PS3 van bijvb. een vriend.
Je kunt geen games aan een vriend cadeau doen iig. Wanneer je ergens bent en dan je eigen account aanmaken op die ps3 misschien... maar die moet je dan wel weer verwijderensupercop7373 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:09:
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door Atomsk op 01-08-2008 19:11 ]
_██_
(ಠ_ృ)
het is dus zo dat je een gekochte game via PSN alleen kunt spelen onder je eigen account?Atomsk schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:05:
[...]
Je kunt geen games aan een vriend cadeau doen iig. Wanneer je ergens bent en dan je eigen account aanmaken op die ps3 misschien... maar die moet je dan wel weer verwijderen
Anders zou ik dus tijdelijk even op een andere PS3 mijn account kunnen aanmaken, game kopen/downen/installeren en account weer verwijderen en de game geinstalleerd achterlaten. Dit gaat dus niet begrijp ik?
Dat gaat prima.supercop7373 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:59:
[...]
het is dus zo dat je een gekochte game via PSN alleen kunt spelen onder je eigen account?
Anders zou ik dus tijdelijk even op een andere PS3 mijn account kunnen aanmaken, game kopen/downen/installeren en account weer verwijderen en de game geinstalleerd achterlaten. Dit gaat dus niet begrijp ik?
Je moet alleen de account wel laten staan (wachtwoord hoeft niet), anders zegt het spel dat de license ontbreekt, maar je kan het dan onder elke account spelen (op warhawk en GT5P na, die zijn wel aan een account gekoppeld).
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
superB
Disgaea 3 is al uit in Japan en komt op 26 augustus uit in de VS. Europese release onbekend.inXs schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:22:
iemand al nieuws over disgaea 3? Is hij nou al in Japan uit? En hij zou deze maand in de US uitkomen? En later pas in Europa. Ik kon op google nieet echt data vinden helaas. Ik wil hem wel graag importeren.
Dan maar importeren dus, lijkt me best een goed spel om te hebben. Als de dollar koers ook voorlopig zo gunstig blijft.ymmv schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:27:
[...]
Disgaea 3 is al uit in Japan en komt op 26 augustus uit in de VS. Europese release onbekend.
Ah de demo is uit? Op PSN neem ik aan dan? Dan moet ik ook eens gaan kijken, lijkt me namelijk wel een erg leuk spel. Volgens mij is de winkelversie gewoon NL.RedBaret schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:45:
Vandaag de demo van Sid M Civilzation Revolution gespeeld. Ook de kinderen vonden het een leuk spel. Was alleen voor ze wat moeilijker te volgen omdat de demo in het engels is. Weet iemand of het complete spel ook in het nederlands is?
superB
Bij Warhawk geloof ik niet meer, ik heb vorige week nog ergens gelezen dat ze na veel gezeik maar gekozen hebben om dat los van de account te doen. Maar kan dat zelf niet testen want ik heb Warhawk niet.Sentry23 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:18:
[...]
Dat gaat prima.
Je moet alleen de account wel laten staan (wachtwoord hoeft niet), anders zegt het spel dat de license ontbreekt, maar je kan het dan onder elke account spelen (op warhawk en GT5P na, die zijn wel aan een account gekoppeld).
Pas een week of 6.inXs schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:19:
Ah de demo is uit? Op PSN neem ik aan dan? Dan moet ik ook eens gaan kijken, lijkt me namelijk wel een erg leuk spel.
Klopt, beide (warhawk en gt5p) kan je op meerdere accounts gebruiken sinds FW2.40. Volgens mij is nog wel de 24 uur hardware lock aanwezig indien je hem opstart op een andere ps3.1shot1kill schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 00:21:
[...]
Bij Warhawk geloof ik niet meer, ik heb vorige week nog ergens gelezen dat ze na veel gezeik maar gekozen hebben om dat los van de account te doen. Maar kan dat zelf niet testen want ik heb Warhawk niet.
Toch vreemd dat Sony daar zoveel moeite mee heeft, en Microsoft en Nintendo daar geen probleem mee leken te hebben, maar misschien komt dat omdat zij met 'punten' werken en Sony met de echte bedragen, wat gewoon op hetzelfde neerkomt maarja...Skire schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:36:
[...]
Ja op dit moment (helaas voor de meesten onder ons) nog wel. Sony is druk bezig met het invoeren van meerdere betaalmogelijkheden zoals Paypal en iDEAL etcetera. De kans is namelijk ongelofelijk klein dat er van die prepaid cards komen in Europa. Dit vanwege het feit dat in veel landen de wetgeving omtrent deze invoering erg ingewikkeld in elkaar zit en het bijna onmogelijk is om in heel Europa die prepaid kaart door te voeren.
Ik hoop dat ze Paypal en iDeal introduceren, ik gebruik beide betaalmogelijkheden al heel vaak op het internet, vind ze beide makkelijk om te gebruiken en dan hoef ik geen creditcard te nemen alleen voor die Sony onzin (en dan zou ik ook op Play.com gaan bestellen maarja, eBay is goed genoeg).
Komt door de verschillende BTW tarieven en invoer rechten in de verschillende EU landen. Microsoft heeft daar geen last van omdat ze inderdaad met punten werken en niet met echt geld.Grannd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 01:56:
[...]
Toch vreemd dat Sony daar zoveel moeite mee heeft, en Microsoft en Nintendo daar geen probleem mee leken te hebben, maar misschien komt dat omdat zij met 'punten' werken en Sony met de echte bedragen, wat gewoon op hetzelfde neerkomt maarja...
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Qua prijs schiet je echter niks op met die punten. Die zijn in Europa nog steeds duurder dan in Japan of de VS omdat er wordt afgerond naar ronde bedragen als €10, $10, etc voor een x aantal punten. Dat viel me tenminste op bij de Wii, toen ik die nog had.Phydomir schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 09:01:
[...]
Komt door de verschillende BTW tarieven en invoer rechten in de verschillende EU landen. Microsoft heeft daar geen last van omdat ze inderdaad met punten werken en niet met echt geld.
_██_
(ಠ_ృ)
nou "voor de meesten onder ons" ? denk eignelijk dat dat wat overdreven is... kan niet geloven dat de meesten hier geen Credit-card hebben.Skire schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:36:
[...]
Ja op dit moment (helaas voor de meesten onder ons) nog wel.
Ik lees hier ook vak zai verhalen over aanschaffen uit de Store... die mensen hebben blijkbaar allemaal een CC.
Is er trouwens al iemand die van die puntenkaarten uit Azië heeft geimporteerd en werken die ook gewoon hier? Ik heb wel gezien dat je codes voor punten kan invoeren op de PS3 maar werkt het ook al in de EU shop?
[ Voor 15% gewijzigd door 1shot1kill op 02-08-2008 11:25 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Grannd op 02-08-2008 11:42 ]
Uit Nederland geïmporteerde Blu-Rays importeren uit Engeland (volg je hem nog?) is ook goedkoper dan naar de plaatselijke FRS gaan, dus waar hebben we het nog overKimo schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:54:
De free record shop durft voor de platinum titels 38 euro te vragen

Maar blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die importeren te veel moeite vinden en liever 2x zoveel betalen als nodig.
Wat bedoel je precies? Snap hem nog niet helemaal.Sentry23 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:18:
[...]
Dat gaat prima.
Ik maak het account op de bevriende PS3, download het spel en installeer het. Als ik daarna het account verwijder is het spel niet meer speelbaar begrijp ik? ...het account laten staan is ook niet echt een optie, gaat die vriend op mijn account online...zit ik ook niet op te wachten.
Als je de checkbox 'remember my password' niet aan zet (staat default uit) dan kan hij niet online gaan met je account zonder dat hij je wachtwoord weet. (als hij dan in wil loggen met je account dan wordt er om een wachtwoord gevraag, en dus ook niet naar de store gaan om aankopen te doen, je friends msg'en etc etc).supercop7373 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:52:
[...]
Wat bedoel je precies? Snap hem nog niet helemaal.
Ik maak het account op de bevriende PS3, download het spel en installeer het. Als ik daarna het account verwijder is het spel niet meer speelbaar begrijp ik? ...het account laten staan is ook niet echt een optie, gaat die vriend op mijn account online...zit ik ook niet op te wachten.
[ Voor 5% gewijzigd door Sentry23 op 02-08-2008 15:42 ]
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Thanks, dat wilde ik even weten..hij mag mijn account best op zijn PS3 gebruiken als hij maar niet hetgeen kan wat jij net beschrijft....en dat kan hij dus niet.Sentry23 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:41:
[...]
Als je de checkbox 'remember my password' niet aan zet (staat default uit) dan kan hij niet online gaan met je account zonder dat hij je wachtwoord weet. (als hij dan in wil loggen met je account dan wordt er om een wachtwoord gevraag, en dus ook niet naar de store gaan om aankopen te doen, je friends msg'en etc etc).
Maar ik denk er nog wel even over na of ik eea wel wil.
Dit kan dus niet, want het wachtwoord van het account moet aanwezig zijn wil de game opstarten. Dit geldt dus alleen voor warhawk en gt5p.supercop7373 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:53:
[...]
Thanks, dat wilde ik even weten..hij mag mijn account best op zijn PS3 gebruiken als hij maar niet hetgeen kan wat jij net beschrijft....en dat kan hij dus niet.
Maar ik denk er nog wel even over na of ik eea wel wil.
warhawk en GT5 kun je dus starten zonder wachtwoord? de rest moet je je wachtwoord "achter laten" op andermans ps3?DCFreak schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:10:
[...]
Dit kan dus niet, want het wachtwoord van het account moet aanwezig zijn wil de game opstarten. Dit geldt dus alleen voor warhawk en gt5p.
Verwijderd
Kweet niet of hij hier al eens is voorbij gekomen, maar hij werkt simpel gezegd als een soort van adapter
De adapter word aangesloten waar normaal de 2.5" Sata harde schrijf hoort, en dan de HDXT met een gewone 3.5" hd aansluiten (weliswaar in een externe behuizing met eSata verbinding).
Zo zal ik er eentje van 750GB op hebben

Verwijderd
Ik heb er net een 250gb in zitten voor 60 euroroger1984 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:33:
Wat vinden jullie nu een 250gb HDD erin stoppen, of voor het dubbele geld 400gb?
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Verwijderd
Als ik zelf speel dan proberen ook mensen mee te spelen dan staat er ........ aan het connecten maar daarna word het weer afgebroken
iemand tips
ik kan met m,n ps3 gewoon internetten en psn werkt ook goed
Verwijderd
Verschil in (deels )softwarematige emulatie (EU) en harwarematige backwards compatibility (US) waarschijnlijk...Copycat schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:41:
Dacht gisteren weer eens aan FF VIII te beginnen alleen dat ging helaas niet door. Speurtocht op internet leert dat dat op een EU PS3 idd ook niet wil, echter op een VS? console wel. Iemand een id waardoor dit komt
In vlissingen ben ik nog geen platinum titels tegengekomen, wel ratchet en clank voor 31.50 bij de dyanbite meegenomen. Ik hoop dat ze van de week komen, want niemand wist me echt te vertellen wanneer te zouden komen (de site van playstation vermeldt toch duidelijk 1 augustus). Voor 30 euro neem ik assasins creed denk ik ook nog wel mee.Kimo schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:54:
De free record shop durft voor de platinum titels 38 euro te vragen
Ps4/switch gamer
Waarom niet de gulden middenweg met een 320GB schijfje?roger1984 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:33:
Wat vinden jullie nu een 250gb HDD erin stoppen, of voor het dubbele geld 400gb?
wat is je PSN account? ik heb ook Lego starwars kunnen we het even proberen....Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:43:
speel nu lego star wars en ik probeer te connecten met iemand anders maar word telkens afgebroken
Als ik zelf speel dan proberen ook mensen mee te spelen dan staat er ........ aan het connecten maar daarna word het weer afgebroken
iemand tips
ik kan met m,n ps3 gewoon internetten en psn werkt ook goed
Verwijderd
Overigens ook UT3 gekocht. Werkt heel erg lekker, alleen jammer dat het soms eventjes duurt om de high-res textures in te laden.
Dat gaat toch alleen maar op voor PS2 gamesVerwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:43:
[...]
Verschil in (deels )softwarematige emulatie (EU) en harwarematige backwards compatibility (US) waarschijnlijk...
Jahoor, elke usb zal werkenVerwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:24:
Ik neem aan dat een generic USB-hub wel zal werken op de PS3? Heb aan twee poorten niet echt genoeg(Muis/Keyboard + USB stick + Sony Walkman + Headset = 4
)
Overigens ook UT3 gekocht. Werkt heel erg lekker, alleen jammer dat het soms eventjes duurt om de high-res textures in te laden.
Ps4/switch gamer
Heb geen interesse in een harde schijf los aan de ps3 hangen, heb het gehad met die externe dingen
Verwijderd
Ik heb je toegevoegdFrank J. schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:38:
[...]
wat is je PSN account? ik heb ook Lego starwars kunnen we het even proberen....
Een redelijk opgaande regel bij harde schijven: Als je nu voor de 250GB gaat, dan kost de 400GB variant tegen de tijd dat je 250GB echt vol zit ongeveer evenveel als het huidige prijsverschil tussen die twee. Ik ga dan altijd voor de 250GB in die situaties.Jeffrey88 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:03:
Ik twijfel hoeveel gb ik in me ps3 wil proppen. gezien 400 gb 2,5 inch vrij nieuw is worden er ook hoge prijzen voor gevraagd,
Heb geen interesse in een harde schijf los aan de ps3 hangen, heb het gehad met die externe dingen
En mocht je 250GB echt vol zitten op je PS3: Tijd om eens weg te gooien wat je nooit meer zal bekijken
We hebben het over Final Fantasy 8 ? Die draait prima hier op me ps3. Ik heb de platinum ps2 versie mischien dat dat wat uitmaakt?Copycat schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:41:
Dacht gisteren weer eens aan FF VIII te beginnen alleen dat ging helaas niet door. Speurtocht op internet leert dat dat op een EU PS3 idd ook niet wil, echter op een VS? console wel. Iemand een id waardoor dit komt
edit: Psx versie uiteraard
[ Voor 3% gewijzigd door luxzenburcht op 02-08-2008 22:43 ]
Assassin's Creed platinum komt pas in september als ik me goed herinner is een van die games, net als WWE vs RAW 2008 die pas later als platinum in de winkel ligt.NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:14:
[...]
In vlissingen ben ik nog geen platinum titels tegengekomen, wel ratchet en clank voor 31.50 bij de dyanbite meegenomen. Ik hoop dat ze van de week komen, want niemand wist me echt te vertellen wanneer te zouden komen (de site van playstation vermeldt toch duidelijk 1 augustus). Voor 30 euro neem ik assasins creed denk ik ook nog wel mee.
Verwijderd
Ik heb m'n 60gb 10 juli opgestuurd en dat is nu alweer ruim drie weken dus, en dat net nu ik wat meer tijd heb. Het kwam van de laatste 2.41 update die de hele console deed freezen.
De klantenservice medewerkers kunnen en mogen niks zeggen of beloven, maar er schijnt 'schot in de zaak te komen'....ik hoef waarschijnlijk maximaal maar 2 maanden te wachten.
Nee op dat punt doet MS met de 360 het beter tegewoordig, binnen 10-14 dagen een nieuwe console, daarbij kun je ook de status checken van de reparatie.
Sony wil me ook geen 40gb sturen omdat hij niet gelijkwaardig is ivm BC/usb/cardreader, 40gb heeft trouwens ook een voorraad probleem.
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Verwijderd
Als het je niet uitmaakt, nu een 40GB kopen en de 60GB later verkopen. Kost je vrijwel niks en hoef je geen maanden te wachten.Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 01:25:
Mijn ' PlayStation 3 ervaringen' zijn de afgelopen 3 weken 0,0 geweest, behalve hier wat lezen en lullen.
Ik heb m'n 60gb 10 juli opgestuurd en dat is nu alweer ruim drie weken dus, en dat net nu ik wat meer tijd heb. Het kwam van de laatste 2.41 update die de hele console deed freezen.
De klantenservice medewerkers kunnen en mogen niks zeggen of beloven, maar er schijnt 'schot in de zaak te komen'....ik hoef waarschijnlijk maximaal maar 2 maanden te wachten.
Nee op dat punt doet MS met de 360 het beter tegewoordig, binnen 10-14 dagen een nieuwe console, daarbij kun je ook de status checken van de reparatie.
Sony wil me ook geen 40gb sturen omdat hij niet gelijkwaardig is ivm BC/usb/cardreader, 40gb heeft trouwens ook een voorraad probleem.
Zou ik inderdaad ook gewoon doen. Ik had eerst ook een 60gig maar toen ik de nieuwe 40gig van m'n vriend had gehoord was ik meteen om. De 40gig is zoveel stiller en koeler dan de 60. Dus toen heb ik besloten mijn 60gig met dikke winst te verkopen en vervolgens een 40gig te halen. Ik heb er nog steeds geen spijt van gehad. Maar daar moet ik wel bij vertellen dat ik de PS2 over heb geslagen, dus had ik niet de behoefte om PS2 games af te willen spelen.Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 02:38:
[...]
Als het je niet uitmaakt, nu een 40GB kopen en de 60GB later verkopen. Kost je vrijwel niks en hoef je geen maanden te wachten.
Een Playstation3 repareren is moeilijker dan een Xbox 360 denk ik. En ze hebben zeker ook wel een goeie reden waarom ze geen andere sturen. Ik denk dat het wat met die chip daarin te maken heeft die joun PSN automatisch account plus wachtwoord.(Denk ik,heb zoiets nog ergens gelezen).Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 01:25:
Mijn ' PlayStation 3 ervaringen' zijn de afgelopen 3 weken 0,0 geweest, behalve hier wat lezen en lullen.
Sinds 1 maand geleden ben ik in bezit van een ps3 en had een vraagje? Is het normaal dat hij elke 1-3 uur vast loopt? Dit is me al 5 keer overkomen in de 7 uur dat ik zat te game gisteren, ik neem wel elke 1 / 1 ½ een pauze van een kwartier.
Vind dit bar vervelend, ben ik net bezig met mijn achievementst van BF:BC nog 1 kill te gaan , bam! vast gelopen -.-" .
Ik vind het eingelijk niet normaal dat hij zo vaak vastloopt tenzij dit normaal is voor een ps3, neem ik het terug naar de winkel.
Ben er nog niet uit dat het aan BF:BC ligt of aan mijn ps3, maar het komt ook best vaak voor bij Uncharted/demo's/R&C wanneer ik in het menu sta en op ps knop druk voor game beeindigen gaat mijn ps3 uit , piept 3x gaat weer aan
Vind het maar wazig

Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat het niet normaal is?FireBladeX schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:00:
Hallo allemaal
Sinds 1 maand geleden ben ik in bezit van een ps3 en had een vraagje? Is het normaal dat hij elke 1-3 uur vast loopt? Dit is me al 5 keer overkomen in de 7 uur dat ik zat te game gisteren, ik neem wel elke 1 / 1 ½ een pauze van een kwartier.
Vind dit bar vervelend, ben ik net bezig met mijn achievementst van BF:BC nog 1 kill te gaan , bam! vast gelopen -.-" .
Ik vind het eingelijk niet normaal dat hij zo vaak vastloopt tenzij dit normaal is voor een ps3, neem ik het terug naar de winkel.
Ben er nog niet uit dat het aan BF:BC ligt of aan mijn ps3, maar het komt ook best vaak voor bij Uncharted/demo's/R&C wanneer ik in het menu sta en op ps knop druk voor game beeindigen gaat mijn ps3 uit , piept 3x gaat weer aan.
Vind het maar wazig
Gewoon terug naar de winkel of Sony bellen, of w/e, het is in elk geval niet normaal. In de periode dat ik m'n PS3 heb (paar maanden) is hij max 3x vastgelopen. En 2 van die 3x was dat met gta4, toen er nog bepaalde bugs in het spel zaten.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Als het altijd na een bepaalde tijd is dan kan het ook wel een een warmte probleem zijn. Je hebt genoeg vrije ruimte om je ps3? Zo ja, dan zou ik gewoon even Sony bellen of gewoon direct terug naar de winkel.FireBladeX schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:00:
Ben er nog niet uit dat het aan BF:BC ligt of aan mijn ps3, maar het komt ook best vaak voor bij Uncharted/demo's/R&C wanneer ik in het menu sta en op ps knop druk voor game beeindigen gaat mijn ps3 uit , piept 3x gaat weer aan.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik heb een paar keer een vastloper gehad tijdens Uncharted maar zo vaak in zo'n korte tijd is wel opvallend.FireBladeX schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:00:
Hallo allemaal
Ook vreemd.Ben er nog niet uit dat het aan BF:BC ligt of aan mijn ps3, maar het komt ook best vaak voor bij Uncharted/demo's/R&C wanneer ik in het menu sta en op ps knop druk voor game beeindigen gaat mijn ps3 uit , piept 3x gaat weer aan.
Wat voor PS3 heb je dan? 60 GB?luxzenburcht schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:36:
[...]
We hebben het over Final Fantasy 8 ? Die draait prima hier op me ps3. Ik heb de platinum ps2 versie mischien dat dat wat uitmaakt?
edit: Psx versie uiteraard
Voor de zekerheid, dit is de ruimte , ik vind het wel redelijk wat voor een ps3, maar kan het altijd mis hebben.
http://img126.imageshack.us/my.php?image=ps3jw6.jpg
Over die lampjes: Groen en Blauwe lampje blijven branden ( knippert niet ).
Nog iets van gisteren, ( ook tijdens BF:BC ) dat hij vast liep, voor 10 sec en dan elke 10 sec afwisselde van 0 fps ( vast gelopen ) en ongeveer 5 fps ( dat het héél traag loopt ) en lag niet aan internet.
[ Voor 41% gewijzigd door FireBladeX op 03-08-2008 12:20 ]
Laat eens zien hoeveel ruimtie ie achter heeft. Want met deze foto van voren kunnen wij niet zoveel. de PS3 zuigt lucht van voren in en gooit het achter eruit.FireBladeX schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:16:
Oke, deze ps3 gaat terug naar de winkel.
Voor de zekerheid, dit is de ruimte , ik vind het wel redelijk wat voor een ps3, maar kan het altijd mis hebben.
http://img126.imageshack.us/my.php?image=ps3jw6.jpg
Over die lampjes: Groen en Blauwe lampje blijven branden ( knippert niet ).
Heb wat beter gekeken,en het lijkt toch dat ie niet genoeg ruimte heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door Tankbuster op 03-08-2008 12:21 ]
anders nog een tweede pic http://img390.imageshack.us/my.php?image=ps31ru3.jpgTankbuster schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:20:
[...]
Laat eens zien hoeveel ruimtie ie achter heeft. Want met deze foto van voren kunnen wij niet zoveel. de PS3 zuigt lucht van voren in en gooit het achter eruit.
Heb wat beter gekeken,en het lijkt toch dat ie niet genoeg ruimte heeft.
Hmm ik zal het eens proberen met meer ruimte , als het probleem weer voordoet dan weet ik het zeker dat het tenminste niet door verhitting komt.
Van http://www.gamespot.com/p...sgs.php?topic_id=26429087
Het kan dus onschuldig zijn.If you are in a game or demo and exit it will shut off the PS3 if it was accessing the hdd when you exited the game. It should beep 3 times if it was and just restart so it doesnt damage the data.
Uit een andere thread ( http://boardsus.playstati....id=ps3&thread.id=3137773 ) zei iemand dat hem dit pas overkwam sinds firmware 2.41. Misschien dat je een firmware update kunt afwachten om te zien of het daarna beter wordt.'
Nog een link en een quote:
Als je PS3 ECHT te warm wordt, krijg je dit in beeld:3 beeps when turning off console = The PS3 is processing something/running something in the background and is shutting it down. Its not a bad sound. Its basically the PS3 saying "IM BUSY HOW DARE YOU TURN ME OFF /SIGH" It usually means your PS3 is remote connected to a media sharing service or is looking for one as thats constantly active.
3 beeps whilst the PS3 is on = Error has occured and the system needs to reboot *very very rare*
Rest assured if your PS3 starts to overheat the PS3 will warn you with a message and ask you if you want it to shutdown.
The only thing to worry about is if you get the orange light of doom (yet again extremely rare, you need to have put your PS3 in an airtight box and let it overheat for days/hit it with a sledgehammer to get this.)

[ Voor 103% gewijzigd door ymmv op 03-08-2008 12:39 ]
Ik zou proberen joun PS3 op zo'n afstand te zetten van zoun 15 cm van de muur af. Maar,de hete lucht kan niet weg denk ik. Of als je die kast wat naar voren doet zodat de hete lucht naar boven ontsnappen kan.FireBladeX schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:25:
[...]
anders nog een tweede pic http://img390.imageshack.us/my.php?image=ps31ru3.jpg
Hmm ik zal het eens proberen met meer ruimte , als het probleem weer voordoet dan weet ik het zeker dat het tenminste niet door verhitting komt.
Alleen nog 2uur gaan gamen waar ik even geen zin in heb
Of ik draai de ps3 gewoon om? zodat hij heel de kamer heeft
Oke, dan weet ik iig dat al.ymmv schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:27:
BTW Als bij het afsluiten van een game de PS3 zichzelf uit en aan zet met drie piepjes zou het volgende aan de hand kunnen zijn:
Van http://www.gamespot.com/p...sgs.php?topic_id=26429087
[...]
Het kan dus onschuldig zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door FireBladeX op 03-08-2008 12:34 ]
En waar moet ie dan de lucht vandaan halenFireBladeX schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:33:
Kabels zijn lang genoeg om op een kruk te zitten, kan het zo proberen.
Alleen nog 2uur gaan gamen waar ik even geen zin in heb
Of ik draai de ps3 gewoon om? zodat hij heel de kamer heeft?
[...]
Oke, dan weet ik iig dat al.
Maar dan snap ik iets niet, als hij vastloopt dan start ik het gewoon opnieuw en kan zo weer 2 uur verder gamen zonder enige probleem, als het echt overhit was dan zou hij om de haverklap ( lees 5-15min ) vastlopen? Toch?
Edit:
Ik zie die plaatje nu, en zo'n melding heb ik nooit gekregen.
Conclusie, die 3x piepjes is iets normaal, tenminste nergens om zorgen over te maken. Maar het vastlopen Ingame ( BF:BC) is toch wel een probleem. Dit soort "Freeze" heb ik ook in R&C en Uncharted gehad. In GTA IV nog niet iig.
[ Voor 26% gewijzigd door FireBladeX op 03-08-2008 12:45 ]
Ik zou toch maar even Sony bellen , maar dan kan je pas morgen. Kan je hem ook ergens in de midden van je kamer zetten om te testen? Als ie dan nog steeds overhit raakt, dan is er een probleempje.FireBladeX schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:41:
Naja dat het vastloop 3 dagen geleden kon ik wel begrijpen , maar gisteren was het best fris en waaide goed. ( kamer temp. rond 18 graden ) . Ik begrijp wel dat in het kastje best warm kan worden
Maar dan snap ik iets niet, als hij vastloopt dan start ik het gewoon opnieuw en kan zo weer 2 uur verder gamen zonder enige probleem, als het echt overhit was dan zou hij om de haverklap ( lees 5-15min ) vastlopen? Toch?
Zie nog 'ns ymmv in "Het PlayStation 3 ervaringen topic - Dee..."FireBladeX schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:41:
Naja dat het vastloop 3 dagen geleden kon ik wel begrijpen , maar gisteren was het best fris en waaide goed. ( kamer temp. rond 18 graden ) . Ik begrijp wel dat in het kastje best warm kan worden
Ik zou 'ns je PS3 herinitialiseren. Savesgames veilig stellen, daarna HD formatteren en misschien zelfs (indien mogelijke) firmware opnieuw erover heen.
[ Voor 10% gewijzigd door ymmv op 03-08-2008 12:46 ]
Oh seibe, was vergeten over die demo's die ik heb
Herinstalleren heb ik geen zin in, en ben bang dat ik iets verkeerds doe.
[ Voor 33% gewijzigd door FireBladeX op 03-08-2008 12:51 ]
Dit topic is gesloten.