Nou, ik ook toch de gok gewaagd, en ik heb de telefoon nu iets minder dan een week.
interface
Over het algemeen ben ik er bijzonder tevreden mee, de interface werkt echt net zo goed en prettig als apple je wil doen geloven.
Zoals gezegd crasht safari wel af en toe, maar aangezien je hem binnen 2 seconden weer kunt starten is het niet echt een groot probleem. Hopelijk opgelost in de volgende firmware-update.
hardware
Erg jammer dat de headphone-jack aan de bovenkant zit. Als je hem in je hand hebt en je wil hem in je broekzak stoppen dan is het 'natuurlijk' om dit met de bovenkant naar beneden te doen. Nu zit de plug van de oordopjes dus in de weg, waardoor je hem in je hand moet omdraaien, met alle risico's vandien. Opvallend dat dit zo weinig naar boven komt in reviews.
Voor de rest werkt alles uitstekend qua hardware, vooral het touchscreen is buitengewoon gevoelig. De lichtste aanraking die ik zelf nog kan voelen wordt nog geregistreerd.
bereik met t-mobile
Kort samengevat: matig, maar voldoende.
Ik woon op de campus van de universiteit twente in Enschede, een gebied wat bekend staat om zijn slechte bereik met t-mobile. Binnenshuis heb ik 1 tot 3 streepjes bereik op het gsm netwerk, voldoende om te bellen & sms'sen dus.
Buiten heb 1 tot 2 streepjes 3g bereik.
conclusie
Al met al ben ik erg tevreden met het apparaat, het maakt de verwachtingen meer dan waar. Mijns inziens komt dat vooral door de fantastische browser, internetten is bijna net zo gemakkelijk als op een laptop oid.
Aanraders zijn de mobiele versies van google's diensten zoals google reader, iGoogle en gmail. Deze zijn speciaal aangepast voor de iPhone, en dat werkt meestal erg fijn.