Ten eerste: goed nieuws! Ik heb een iPhone! De PhoneHouse in Soest belde mij vanochtend vroeg mijn bed uit met het heugelijk nieuws.
Ten tweede: slecht nieuws...
Een paar minuten nadat mijn iPhone met mijn computer begin te praten begon het scherm een beetje te glitchen. En toen een beetje meer. Uiteindelijk was de hele LCD aan het flippen en vond ik het tijd om terug naar de winkel te gaan, alwaar het probleem zichzelf natuurlijk al had verholpen en de verkoper eigenlijk ook niets voor mij kon doen. Ok, terug naar huis, nog maar eens.
Zie filmpje voor filmpje.
filmpje
Een tijd lang leuk gespeeld, zonder draadje eraan... tot ik lekker aan het gamen was en er zich opeens weer eigenaardige flitsjes voordeden. Zelfde probleem.
Nog maar eens terug naar de winkel gegaan want ik was het zat. Beetje met een andere jongen daar staan praten en het komt nu hier op neer:
Ik kan in ieder geval geen vervangend exemplaar krijgen. Die hebben ze niet en daar doen ze in dit soort gevallen uberhaupt niet aan. Ook willen ze hem liever niet innemen aangezien ik hem nog niet "volgens de richtljnen van de fabrikant" eerst 12 uur aan de lader heb gelegd voor gebruik. Wanneer ik dat gedaan heb mag ik nog eens terug komen en nemen ze hem misschien in voor reparatie. Maar dat kan nog lastig worden, aangezien het probleem niet duidelijk op comando herproduceerbaar is...
Fock dit.
Zelf heb ik het idee dat de GPU / display driver oververhit raakt. Dit zou kloppen met de observatie dat hij gaat flippen als hij aan de USB hangt (opladen = warm worden). Ook bij spelletjes (CPU/GPU intensief werk) deed hij raar dus dat kan ook goed kloppen.
Ik ben hem nu maar aan het opladen om morgen met hetzelfde verhaal terug te gaan en dan te hopen dat hij korter dan 3 maanden weg blijft naar California... MEH.
PS. ik kan ook niet bellen.